3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Effectief heb je dan 5 strip miners.
Maar verslaat dat de bonus die een orca kan geven?
[ Voor 0% gewijzigd door Derby op 04-02-2013 11:59 . Reden: typo ]
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
maar die heeft toch minder yield?EvaluationCopy schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:54:
Dumpen dat ding en gewoon een retriever halen, heeft een veel grotere ore-bay.
Battle.net Spud#2543
Klopt, maar de yield is nul als je op weg bent naar een station en weer terug naar de belt. Dus de gemiddelde yield kan van een retriever hoger zijn.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Als je net begint zijn incursions niet echt een optie, maar het zal beter zijn voor nieuwe spelers om eerst een paar missies te doen.De_Bastaard schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:57:
Is het echt de moeite waard om een alt te skillen om te minen ?Je kunt vast wat verdienen met minen, maar dan moet je wel all the way gaan en een Orca erbij pakken, etc. etc.
Waarom ga je niet eerst met een character PvE doen, wat geld verdienen met bijvoorbeeld Incursions en daarna met een alt verder op industry gebied? Zorg voor goede standing en hang een POS op. Er zijn zat opties om met bouwen/invention bakken met geld te verdienen, zelfs wanneer je één extra account neemt. Je pakt dan bijvoorbeeld een simpele bouw-character (kost je max een maand om te skillen ofzo), waarna je je andere character door trained om alles te inventen.
Inderdaad. Maar wel een gigantische ore-bay.Derby schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:08:
[...]
Klopt, maar de yield is nul als je op weg bent naar een station en weer terug naar de belt. Dus de gemiddelde yield kan van een retriever hoger zijn.
Covetor: 7000
Retriever: 27500
Dat is een stuk minder heen en weer vliegen. (Genoemde cijfers zijn met maxed skills)
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
groot voordeel is toch wel die ore hold. hoef nu stuk minder op te letten
Battle.net Spud#2543
Maar als je in high sec mine't kan je hem even laten liggen als je een grote rots pakt. Drones uit en je kan wat anders gaan doen.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Iedereen die eve speelt zit in 1 grote speelomgeving. Dat deze hardwaretechnisch ondersteunt wordt door meerdere servers merk je als speler niets van. Of je nou spleetogen hebt of niet.EvaluationCopy schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:23:
Chinezen? Die zitten op een eigen server toch, wat hebben die er mee te maken?

En dat doen we op TQ niet?madpilot0 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:30:
Destijds met PL een keer op serentity gespeeld, ze ratten daar allemaal in faction(fit) schepen in lowsec/0.0 en op dat moment waren dr niet echte grootmachten ofzo dus met 5 man met 2 weken oude chars chinezen lastig vallen was leuk
Op TQ ratten ze ook in faction battleships en (super)carriers.
Jep, maar daar kennen ze safespots/cloaken enzo niet wat ze op TQ wel hardnekkig doen(de meesten tenminste)Daisai schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:18:
[...]
En dat doen we op TQ niet?
Op TQ ratten ze ook in faction battleships en (super)carriers.
Mn char 0mad heb ik 2 jaar geleden voor euro's verkocht. Heb een char (gewoon madpilot) maar die is unsubbed. Zit er wel over na te denken m in ieder geval voor 3 maanden te subben en BC5/destroyer 5 te trainen.De_Bastaard schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:07:
haha madpilot speel je nog? ik zag je character laatst in elk geval eens in Jita!
En verder even nadenken welke BC nou echt leuk is/word (cane was leuk, maar wordt schijnbaar minder met die expansion..)
Iemand nog een Charon kopen?
Ook heb ik nog wat Redeemers liggen die ik kan maken, maar dat is dan op bestelling. De profit is niet zo groot als ik gehoopt had.
0.01 isk war is echt verschrikkelijk ...
Ik heb het ooit n week volgehouden, toen was ratten meer luceratief (dat gaat nu niet lukken met n low sp char)De_Bastaard schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:48:
Traden moet ik me ook eens in verdiepen, maar vereist wel weer veel tijd ingame hoor.
0.01 isk war is echt verschrikkelijk ...
Kost minder tijd, maar heeft ook als nadeel dat je minder isk direct in je wallet hebt.
Wat trouwens luceratiever is dan ratten is ratten + traden op hetzelfde moment, scheelt dat traden passief kan voor het grootste gedeelte.
Nadeel is dat ik in een alliance zat in 0.0. Ineens moest ik IRL weg voor een langere reis en had dus geen tijd/zin om m'n chars naar empire te brengen, ondanks dat we in een oorlog zaten. Ik had er ook alle vertrouwen in, ik schopte in de dagen voordat ik weg moest hard kont.
Helaas, de oorlog was verloren, toen ik terugkwam was ons Geminate ons Geminate niet meer.
Al het geld geinvesteerd in een tower + fittings voor BP research, die ik door iemand anders weg moest laten halen, dat kon ik niet zelf. Die spullen heb ik nooit weer gezien.
Verder; geen jumpclones in Empire, geen cloning faciliteiten, en chars met dure implants.
Heb volgens mij nog iets van 2 miljard over aan cash.
Oftewel, zomaar weer beginnen en even rustig in empire rondkijken en m'n opties afwegen zijn dus geen optie. Had tijdens een gratis 5 dagen reactivatie een paar pogingen gewaagd die er op neerkwamen dat ik net m'n vege lijf (en dus skillpoints en implants) kon redden. Wel genoten van de paniek die je veroorzaakt als je als niet alliance member in local verschijnt.
Nu zou ik een plex kunnen kopen (was er niet toen ik stopte) maar ja, wat doe ik ermee als ik het station niet uit kan?
...
En toch blijft het kriebelen...
Als ik niet in deze situatie had gezeten had ik tijden geleden alweer begonnen met EVE, uiteindelijk trekt het hele sandbox gebeuren en het gevoel te hebben onderdeel van iets groots te zijn me wel iets.
Tijdelijke blue status afkopen anders?
Battle.net Spud#2543
[removed]
Komt omdat er een paar design flaws in het spel zitten. In SOV warfare waar het om gaat heeft de verdediger altijd een voordeel. Afgezien van home advantage en een bijna oneindige stroom van caps en subcaps + force projection, moet de aanvaller ook door duizenden POS'ses grinden om die space te claimen.EvaluationCopy schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:25:
Wel vet eigenlijk zeg, ik had echt geen idee dat het zo werkte in nullsec, dat bepaalde corp's het voor het zeggen hebben
0.0 is daarbij 1 grote old boys network waarbij de meesten hebben afgesproken elkaar niet echt aan te vallen. Daardoor vervelen veel mensen in 0.0 zich kapot en hebben ze weinig meer te doen dan andere mensen te hotdroppen vanuit hun Titans. Pandemic Legion is een mooi voorbeeld hier van, ze hebben een paar (~4) vaste staging systems met titans waar vrijwel altijd een boel verveelde lui op zitten te wachten tot ze een beginnende corp/alliance kunnen hotdroppen. Hun bereik is daarmee ~90% van lowsec/0.0.
Enige die daar niet aan mee doen zijn eigenlijk Black Legion en PIZZA. Ze vechten alleen guerilla-style, dus voorlopig nog geen bedreiging voor de old boys network.
inb4 bittervet, ben slechts een 07 speler..
Om SOV over te nemen moet je SBU's onlinen en hoef je alleen de reinforce timers van de IHUB en (eventuele) station te doorstaan. Daarna sloop je de TCU and online jij je eigen. De hoeveelheid POS'ses in system heeft geen enkele invloed op de overname van SOV.Esiq schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:47:
[...]
Komt omdat er een paar design flaws in het spel zitten. In SOV warfare waar het om gaat heeft de verdediger altijd een voordeel. Afgezien van home advantage en een bijna oneindige stroom van caps en subcaps + force projection, moet de aanvaller ook door duizenden POS'ses grinden om die space te claimen.
Dat er sprake is van NIP's dat zal je mij niet horen ontkennen (effectief hebben de meeste coalities een non invasion pact met andere coalities waarbij zij aangeven geen SOV of tech-moons over te nemen) en dat er geen grote war is, daar heb je gelijk in. Maar wees niet bang, dit is altijd het geval geweest.0.0 is daarbij 1 grote old boys network waarbij de meesten hebben afgesproken elkaar niet echt aan te vallen. Daardoor vervelen veel mensen in 0.0 zich kapot en hebben ze weinig meer te doen dan andere mensen te hotdroppen vanuit hun Titans. Pandemic Legion is een mooi voorbeeld hier van, ze hebben een paar (~4) vaste staging systems met titans waar vrijwel altijd een boel verveelde lui op zitten te wachten tot ze een beginnende corp/alliance kunnen hotdroppen. Hun bereik is daarmee ~90% van lowsec/0.0.
Verder: Extreem veel alliances hebben één of meerdere stagingsystems en daarbij werken enorm veel alliances op basis van pings of geplande ops. Dit geldt dus ook voor PL.
De N3-coalition (Nexus Fleet, Nulli Secunda en NCDOT) zijn in gevecht met Solar Fleet & Co. Solar Fleet & Co worden "geassisteerd" door RAZOR en Fatal Ascension. Soms komt PL even langs als neutrale partij (ze zijn alleen blue met NCDOT, neutral met S2N en Nexus).Enige die daar niet aan mee doen zijn eigenlijk Black Legion en PIZZA. Ze vechten alleen guerilla-style, dus voorlopig nog geen bedreiging voor de old boys network.
inb4 bittervet, ben slechts een 07 speler..
BL en Pizza lijken zich terug te hebben getrokken in Curse en Delve om vervolgens soms de mensen van de HBC lastig te vallen in K-6. Ze hebben ook een aantal neo-moons proberen te reinforcen, maar dat was het ook wel.
FA en RZR zijn dus gedeployed richting Geminate. De rest van GSF zitten hun techmoons te farmen en komen soms even richting K-6 om HBC lastig te vallen.
Ergo; als je iemand in het big boys netwerk de schuld wild geven dan moet je een vingertje wijzen richting CCP. Behoorlijk dom om het grootste gedeelte van de tech-moons in het Noorden te houden en dit probleem niet jaren terug aan te pakken. Dit is de gehele reden waarom Goons weg konden komen met hun OTEC agreement en de diverse NIPS.
Ik weet dat jij niet naïef bent, maar 'hoef je alleen de reinforce timers van de IHUB en (eventuele) station te doorstaan'. Meen je dit werkelijk?nwagenaar schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:05:
Om SOV over te nemen moet je SBU's onlinen en hoef je alleen de reinforce timers van de IHUB en (eventuele) station te doorstaan. Daarna sloop je de TCU and online jij je eigen. De hoeveelheid POS'ses in system heeft geen enkele invloed op de overname van SOV.
Laatste keer een paar POS modules schieten leverde al een drop van 20 carriers op. Vielen we niet eens een IHUB aan. Enige wat we wilden bereiken was een respons uitlokken, niet eens laten escaleren. Er van uit gaan dat 20 carriers een normale respons is voor een random waardeloze POS, wat zal er gebeuren wanneer je 30 carriers/deads bij elkaar hebt weten te schooien en die op een IHUB dropt. Gok dat je het antwoord al wel weet. Enige manier om iets te bereiken moet je minstens een floot hebben die groter is dan dat jij op je kop gedropped krijgt.
Maar waar koop je die floot en hoe fit je die? Je geeft zelf Tech ook al aan, je moet kopen van de mensen die je juist er onder wil lopen, maar alles wat je koopt maakt hun alleen maar sterker, naast de eindeloze hoeveelheden dat ze al hebben.
Wat heb je uberhaupt wat aan het systeem hebben anders dan belt rats, wil je de moons, en wat zit daar geanchored, de meeste mining moons zijn dickstar. Elke moon is weer een nieuwe captital hotdrop mogelijkheid voor de old boys network.
Daarom ben ik het wel eens met jouw laatste alinea (wijzen naar CCP), maar ik ben niet van mening dat het allemaal verdiend is door de huidige holders. Ik kan als voorbeeld noemen hoe inactief mensen zijn in hun eigen systemen, weinig mensen van grote coalities eigenlijk inloggen, hoe bepaalde members in CSM fel tegen veranderingen zijn in POS/SOV/force projection, maar dat weet je zelf ook wel waarom. Het is een grote design flaw zoals ik in mijn eerste zin aan gaf, om een systeem te houden zou je moeten werken net zoals eigenlijk in wormholes wel gelukt is!
Nee, nee. Jij zei letterlijk dat je POS'sen moest neerschieten om SOV te kunnen claimen. Je kan om eigenaar te worden van SOV een POS (of meerdere towers) negeren omdat het geen drol uitmaakt voor de status van SOV.Esiq schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:24:
[...]
Ik weet dat jij niet naïef bent, maar 'hoef je alleen de reinforce timers van de IHUB en (eventuele) station te doorstaan'. Meen je dit werkelijk?
Of het verstandig is, dat is een tweede. Je geeft de vijand de mogelijkheid voor een stagingpos of een safe haven in je overgenomen system; maar de aanwezigheid van een POS zal geen invloed uitoefenen op SOV-warfare in zijn algemeen.
Tsja, overkill heb je altijd. De één gooit 20 slowcat carriers op je kop, een ander persoon een full fleet met ahacs, de andere een fleet van sniping naga's, etc, etc. Er is altijd wel iemand baas boven baas; that's EVE.Laatste keer een paar POS modules schieten leverde al een drop van 20 carriers op. Vielen we niet eens een IHUB aan. Enige wat we wilden bereiken was een respons uitlokken, niet eens laten escaleren. Er van uit gaan dat 20 carriers een normale respons is voor een random waardeloze POS, wat zal er gebeuren wanneer je 30 carriers/deads bij elkaar hebt weten te schooien en die op een IHUB dropt. Gok dat je het antwoord al wel weet. Enige manier om iets te bereiken moet je minstens een floot hebben die groter is dan dat jij op je kop gedropped krijgt.
Neo moons zijn op dit moment meer interessanter omdat de prijs boven tech zit. Ja, je leest het goed: R64 kost op dit moment meer dan technetium.Maar waar koop je die floot en hoe fit je die? Je geeft zelf Tech ook al aan, je moet kopen van de mensen die je juist er onder wil lopen, maar alles wat je koopt maakt hun alleen maar sterker, naast de eindeloze hoeveelheden dat ze al hebben.
Wil je kans maken op een neo-moon? Maak vrienden en gebruik ze als back-up. De volgende keer als zij weer met 20 slowcats komen, dan zorg je ervoor dat je vrienden je komen helpen. Als je dan ook nog eens ze goed aanpakt, dan worden ze in de toekomst een stuk voorzichtiger met het droppen van 20 carriers.
Old boys network, het klinkt alsof circa 90% van EVE elkaar helpt zodra één van hun moon-towers in gevaar is. De werkelijkheid is toch duidelijk anders.Wat heb je uberhaupt wat aan het systeem hebben anders dan belt rats, wil je de moons, en wat zit daar geanchored, de meeste mining moons zijn dickstar. Elke moon is weer een nieuwe captital hotdrop mogelijkheid voor de old boys network.
Een NIP wil nog niet direct zeggen dat je blue standing hebt en dat je hun kan oproepen voor alles. Het is niet meer dan een deal dat er geen aanvallen op hun sov of tech-towers wordt uitgevoerd. Het is 0.0 en de spelers bepalen de regels en diplomatieke situaties; it's been allways part of the game.
Daarbij heeft de aanwezigheid van deze NIP's en agreements laten zien dat men alsnog goede gevechten kunnen hebben. Enkele weken geleden hebben ze weer een behoorlijke supercap fight gehad waarbij de CFC een behoorlijk aantal capitals hebben verloren aan mensen waarmee ze een NIP hebben.
Overigens hebben wij - RAIDEN & allies - nu met regelmaat leuke gevechten over een neo-moon. Wij hebben die moon in ons bezit en de Russen/Polen reinforcen die tower met regelmaat. Zo hebben we minimaal 1 keer per week een sub-cap gevecht over een tower waar niet eens een moon-miner op aangesloten zit. Wij vermaken ons, de Russen/Polen vermaken zich en we eindigen allemaal met gf o7 in local.
WH's hebben het voordeel dat ze niet langer dan 24 uur in contact staan met een andere WH of system in 0.0, lowsec, empire. Daarbij hebben WH's het voordeel dat ze maar een bepaalde mass toestaan (minder kans op de aanwezigheid van een capitalblob) en dat is de reden waarom de smallscale PvP in WH's zo interessant is. Daarbij zijn de rewards hoger dan in 0.0 omdat de risks ook hoger zijn - geen local dus een grotere kans op ganking - en je moet meer moeite doen om bepaalde anoms te doen (scannen en de AI van de NPC's is vele malen anders dan in 0.0). Maar ik vind niet dat je het WH principe moet toepassen op SOV omdat 0.0 politics toch wel anders werkt.Daarom ben ik het wel eens met jouw laatste alinea (wijzen naar CCP), maar ik ben niet van mening dat het allemaal verdiend is door de huidige holders. Ik kan als voorbeeld noemen hoe inactief mensen zijn in hun eigen systemen, weinig mensen van grote coalities eigenlijk inloggen, hoe bepaalde members in CSM fel tegen veranderingen zijn in POS/SOV/force projection, maar dat weet je zelf ook wel waarom. Het is een grote design flaw zoals ik in mijn eerste zin aan gaf, om een systeem te houden zou je moeten werken net zoals eigenlijk in wormholes wel gelukt is!
Ik denk niet dat de CSM tegen veranderingen in POS/SOV warfare is; maar wel tegen de door individuele ingebrachte ideeën. Je moet begrijpen, de CSM zijn gekozen door de spelers maar zij zullen voornamelijk hun eigen achterban bevooroordelen en dat is natuurlijk begrijpelijk. Daarbij heeft de CSM een adviserende rol; dus als CCP iets doet dan hebben ze daar toch weinig tegen in te brengen.
Iedereen weet dat SOV-warfare aangepakt moet worden omdat het gewoon saai is. Maar de huidige SOV-warfare is echt een aanzienlijke verbetering ten opzichte van het pre-dominion tijdperk. Als ik de oude garde hoor over wat voor werk ze hiermee hadden dan denk ik: ik ben blij dat ik dat nooit heb meegemaakt.
Zelf ben ik een groot voorstander van een 3-maandelijkse verspreiding van alle moon-materials in NPC space. Gewoon eens per 3 maanden worden de verschillende moon-materials random verspreid over de diverse NPC 0.0 en lowsec systems ipv de ophoping die wij nu hebben. Daarbij vind ik dat een alliance evenredig meer moet gaan betalen voor hun SOV. Dus naarmate ze meer SOV krijgen, des te hoger worden hun SOV kosten en dit met in combinatie van de 3-maandelijkse random verspreiding van moon-materials zou 0.0 een stuk interessanter maken.
Waar ik altijd op doel is dat het erg makkelijk is voor de blobs om te blijven zitten waar ze zitten, en voor extreem weinig moeite veel isk in hun schoot gegooid krijgen. Dat kan je verdraaien en zeggen dat sov erg makkelijk af te pakken is, maar je moet echt een newb zijn wil je dat daadwerkelijk geloven.
Maar wat voor impact hebben die grote boze vrienden in 0.0 wel niet met op mij dat ik zo bitter ben?
Al met al sta ik aan jouw kant en zie ik graag een meer dynamische 0.0, al was dat alleen maar zodat CFC/HBC zich niet zo druk hoeven te maken hoe oneerlijk veilig highsec is.
Wat leuk, die discussie hierbovenEvaluationCopy schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:25:
Wel vet eigenlijk zeg, ik had echt geen idee dat het zo werkte in nullsec, dat bepaalde corp's het voor het zeggen hebben
Maar inderdaad: in nullsec (behalve npc-null: great wildlands, curse, stain, venal, outer ring en hier en daar wat kleine stukjes, zoals een paar stations in geminate) maakt de eigenaar van de ihub/het station de dienst uit. Soort van. Een stationseigenaar kan tax en stationstoegang vragen. Of mensen de toegang tot het station ontzeggen. Ook medische klonen kunnen eruit worden gegooid. Wat niet kan is jumpclones en hangarinhoud van individuele spelers verwijderen. Ook kunnen spelers de toegang tot de markt niet worden ontzegd.
De discussie waar esiq en nwagenaar het over hebben is hoe je vervolgens die ruimte van elkaar afpakt. En dat is op het moment erg moeilijk als de tegenstander overeind blijft staan. Grote entiteiten verdwijnen zeker nu nog alleen maar door een overmacht (in orden van grootte) of interne rot.
Eh, ja, wormholes... Da's van na mijn tijd zegmaar.TepelStreeltje schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 00:30:
Afhankelijk van hoe diep je in nullsec zit zijn WH's denk ik je beste keuze (snelste/veiligste/whatever ;P )
Tijdelijke blue status afkopen anders?
Alliantie joinen... mwah, vind ik een beetje ver gaan, vooral omdat de alliantie die er zat toen ik de laatste keer keek een beetje een onwaardige alliantie was... Renters.
Blue status afkopen. Tsja, het is en blijft EVE. Kans is groot dat ze je uiteindelijk toch opwachten en ganken, vooral omdat ik met een sloot aan spullen zit, of iig implants.
Verder moet ik ook nog door lowsec heen en dat is meestal een stuk gevaarlijker dan highsec met al die gatecamps.
Zit in Geminate, ben vergeten priecies waar, maar mijn chars waren allen actief toen ik plots weg moest, en zitten dus een beetje verspreid.
Maar denk dat ik toch even een char ga reactiveren, gewoon, even rondneuzen... het water testen...
Wat betreft 0.0 saai.. Mwah, niet in geminate. Het zit zo dicht bij Empire dat er altijd wel een empire alliantie was die een raid naar dat gebied organiseerde. Geen dacht zonder gatecamp. Altijd wel een patroullevloot om het gebied schoon te vegen en geen dag zonder fights.
Naast dat een gentlemens agreement met RA, geen sov wars, maar geregeld incursies over en weer met flinke fleetbattles.
[ Voor 16% gewijzigd door ZenTex op 06-02-2013 15:25 ]
Verwijderd
Denk dat die het gemakkelijkste voor je isZenTex schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:17:
[...]
Eh, ja, wormholes... Da's van na mijn tijd zegmaar.
Moet je alleen wel scan skills hebben (en het ook irl kunnen zeg maar). Zoek wat tutorials op (staan er aantal op youtube).
bouw evt een altje waar je het mee kan proberen/leren. Kan je uiteindelijk way out scannen/scouten.
Covops zijn lastig te pakken (niet onmogelijk), cloaken kan je vrij snel en wegwarpen doe je ook redelijk snel. Naast dat ze niet zo heel duur zijn en natuurlijk bonussen hebben op het scannen.
In wormholes kan je makkelijker rond sneaken, local werkt niet. Dscan is ERG belangrijk though.
Waar zit je precies, welk system? En hoeveel spul heb je liggen wat je kwijt wil?
Battle.net Spud#2543
Wat betreft de vraag in hoeverre 0.0 saai is: Op momenten is 0.0 inderdaad saai. En zeker op dit moment is dat het geval. Maar dit is bij de meeste 0.0 dwellers zeker niet onbekend.
Iedereen wacht met smart op CFC vs HBC (de 2 grootste coalities in 0.0) en ondanks dat het bijna zover bleek te zijn, heeft men alsnog een diplomatieke oplossing gevonden. Nou ja, als je de propoganda mag geloven dan
Dat neemt niet weg dat er op den duur wel een goede war komt omdat de diplomatieke contacten onderling wel weer hersteld zijn, maar ook enorm stroef verlopen. En we hebben vaker gezien dat er maar iets heel kleins hoeft te gebeuren en dan valt een coalitie uit elkaar.
Leuke leercurve heeft dat EVE, nice nice nice.
[ Voor 8% gewijzigd door EvaluationCopy op 06-02-2013 16:44 ]
Sorry hoor, maar de verdediger heeft nauwelijks veel voordeel, ook al beweerde jij dat eerder.Esiq schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:32:
Ik snap wel dat als je zelf in de positie zit waar je wil zitten (en dat zit jij) dat het allemaal heel eerlijk en rechtvaardig is en er altijd 'baas boven baas' is.
Waar ik altijd op doel is dat het erg makkelijk is voor de blobs om te blijven zitten waar ze zitten, en voor extreem weinig moeite veel isk in hun schoot gegooid krijgen. Dat kan je verdraaien en zeggen dat sov erg makkelijk af te pakken is, maar je moet echt een newb zijn wil je dat daadwerkelijk geloven.![]()
Maar wat voor impact hebben die grote boze vrienden in 0.0 wel niet met op mij dat ik zo bitter ben?Ik zit niet in een corp dat sov heeft of ooit zou willen hebben, maar ik merk wel dat ondanks alle goodfites die wekelijks geclaimed worden men zich kapot verveelt. Vanaf het moment dat je waar dan ook uit highsec gaat loop je het risico om een titan hotdrop op je te krijgen. En die komen niet van SOLAR.
Al met al sta ik aan jouw kant en zie ik graag een meer dynamische 0.0, al was dat alleen maar zodat CFC/HBC zich niet zo druk hoeven te maken hoe oneerlijk veilig highsec is.
Alleen de grote blobs hebben voordeel, maar de grote blobs hebben nauwelijks eigen space, die zitten gebaseerd in low sec systemen, waar hun voorraden en schepen opgeslagen zijn in low sec stations, die niet overgenomen kunnen worden.
Ik zit in een kleine alliantie, als een grote alliantie onze space willen pakken, kunnen ze dat op ELK moment doen, zonder dat wij er veel tegen kunnen doen. Dit is iets, waar je gewoon rekening mee houd.
0.0 in eve als kleine alliantie: het is niet de vraag ALS je ooit je gebied verliest, maar WANNEER het ooit is gaat gebeuren. En als het dan gebeurd, dan probeer je tenminste een good fight te geven en het zolang mogelijk te rekken.
Als speler zorg je dus gewoon, dat je nooit teveel investeerd in 0.0 en gewoon backup hebt in hi-sec.
Oude systeem vonden veel aanvallers knudde, echter het gaf wel de mogelijkheden voor kleinere allianties om te overleven, puur omdat het meer manuren kostte om iets aan te vallen, terwijl de verdediger d.m.v. pos guns en gerichtte kleine aanvallen door de langere oorlogstijd toch nog kon winnen.
Nu is het gewoon belachelijk, 270 gasten droppen in, plaatsen SBU's and je kunt nauwelijks iets doen, behalve wat bomb runs en dan heb je dus een pvp date......
De SBU's hebben best wel wat HP, dus het duurt toch redelijk lang om ze uit space te blazen, je zou dreads in kunnen jumpen. Maffe is dus, dat veel gasten van kleinere allianties de beschikking hebben over cap schepen, echter de sov warfare op dit moment is zodanig, dat het praktische nut om ze te gebruiken als kleine alliantie praktisch nihil is en gewoon veel te risicovol is.
Dus de grote groep aanvallers kan eigenlijk gewoon over X tijd terug komen, hoeven alleen paar gedeelte van de mensen achter te laten, zodat de kleinere allianties, die sbu's niet zomaar uit space kunnen knallen.
De grote groep hoeft pas weer te komen bij de volgende timer.
Gewoon een te zot voor woorden systeem.
Jaja, dat sov grinden vroeger was saai, echter het verdeelde 0.0 wel in veel meer kleinere deel gebieden, waardoor mensen minder gedwongen waren om grote coalities te joinen.
Op dit moment zorgt het sov systeem ervoor, dat grote allianties alleen groter worden en kleinere allianties nauwelijks mensen kunnen houden, omdat iedereen gewoon weet, dat je VEEL en VEEL meer risico loopt in kleinere alliantie op dit moment. (stuk meer dan vroeger)
Maffe is, dus dat veel mensen claimen, dat ze voor de pvp in 0.0 zitten, maar ze durven het niet aan om een kleinere alliantie te joinen, terwijl je dan toch veel meer doelwitten hebt.
Veel te veel carebear pvp-ers in 0.0 tegenwoordig, durven alleen maar schepen te vliegen in grote groepen
Ach, toen die nieuwe sov regels op forums kwamen, wisten genoeg 0.0 gasten, dat dit alleen zo leiden tot grotere blobs en grotere coalities, was gewoon overduidelijk.
Terwijl CCP het wilde invoeren om kleinere allianties weer mogelijk te maken, maar hun hele sov systeem, heeft alleen maar naar schaalvergroting geleid.
Verder onderschrijf ik ook wat jij zegt. Tof dat er nog kleine allianties zijn die er wat van proberen te maken, maar vaak hebben die crappy space/mogen ze hun eigen moons niet minen of mogen ze renten.
Ik doel dan vaak ook op de CFC/HBC block. SOLAR heb ik minder problemen mee omdat die nog wel vechten om hun renters space te kunnen bieden.
Het zou een combinatie moeten zijn. Door de SBU krijg je juist bericht dat er iets gebeurt. Maar als blijkt dat de upgrades van de desbetreffende SOV van zo'n laag niveau is dan moet men deze SOV sneller over moeten kunnen nemen dan de standaard 3 reinforce cycles.Esiq schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:18:
SOV is ook makkelijk af te pakken van jullie, maar dat niemand dat doet zegt waarschijnlijk genoeg over de space die jullie vast houden. Het zou niet via een SBU moeten gaan maar participatie/activiteit in een systeem of iets dergelijks.
Als voorgaande renter met crappy space in Detorid: Dit is grooteneels de schuld van CCP door hun truesec nerf van enkele jaren geleden. Hierdoor werd redelijke space in één keer bagger. Want ja, de meeste corps gebruikte ratting om hun corp en alliance financing op orde te houden.Verder onderschrijf ik ook wat jij zegt. Tof dat er nog kleine allianties zijn die er wat van proberen te maken, maar vaak hebben die crappy space/mogen ze hun eigen moons niet minen of mogen ze renten.
Effectief zorgde dit weer voor minder inkomsten bij de corps en ik ken een groot aantal corps en alliances die vervolgens richting empire zijn gegaan omdat de ISK/effort ratio ten opzichte van empire verre van belachelijk was. Dus het idee om kleinere alliances makkerlijker in 0.0 te krijgen is gewoon mislukt: Waarom zou je als corp/alliance naar 0.0 gaan als je zelf meer kan verdienen met incursions?
De CFC hebben geen renters en dat hebben ze door hun monopolie op tech ook niet nodig. Wellicht dat je die nieuwe alliance van RZR in Cobalt Edge daar onder kan rekenen, maar dat is iets van de laatste tijd. De HBC heeft wel een renting corps, maar deze zijn zeker geen onderdeel van de HBC. Ze krijgen geen toegang tot de command channels, jabber, mumble, etc, etc.Ik doel dan vaak ook op de CFC/HBC block. SOLAR heb ik minder problemen mee omdat die nog wel vechten om hun renters space te kunnen bieden.
Wat betreft SOLAR: Ze hebben in principe weinig of geen neo/tech-moons om hun alliance-ISK aan te vullen. SOLAR is van origine altijd een renter-alliance geweest en ze weten dat ze geen inkomsten krijgen als ze vertrekken. Overigens lijkt SOLAR weinig bezig te zijn met het actief defenden van hun huidige space. Ik hoor van de N3-mensen behoorlijk veel geklaag over blue balls.
[ Voor 3% gewijzigd door nwagenaar op 07-02-2013 12:27 ]
Ik zit atm in TEST, hoewel mijn huidige corp mij niet heel erg meer bevalt, teveel van de oude garde is verdwenen en de huidige bezetting zijn mensen waarmee ik neit op een lijn , ik zit dan ook te twijfelen om met mijn 3 chars terug te gaan naar high-sec danwel gewoon wat anders proberen. Maar ik kan je wel vertellen dat de HBC (of iig TEST) ook veel geld overhoud aan renters, op alleen tech zouden ze het denk niet volhouden met alle ship replacement programs enzo. Wat wel lekker is is dat als ik wat verlies in wat voor fight dan ook dat ik een vergoeding van ongv 75% krijg (incl. insurance) van mijn schepen. Deels vannuit corp, wel lekker.nwagenaar schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:22:
[...]
De CFC hebben geen renters en dat hebben ze door hun monopolie op tech ook niet nodig. Wellicht dat je die nieuwe alliance van RZR in Cobalt Edge daar onder kan rekenen, maar dat is iets van de laatste tijd. De HBC heeft wel een renting corps, maar deze zijn zeker geen onderdeel van de HBC. Ze krijgen geen toegang tot de command channels, jabber, mumble, etc, etc.
Maar ach, ik zie wel, zit momenteel te twijfelen hoe ik het voor elkaar ga krijgen dat ik m'n Anshar binnen afzienlijke tijd afkrijg en/of ik dit ga doen of dat ik deze toch maar in high-sec ga bouwen.
Dat TEST goed verdient aan renting, dat leek mij meer dan logisch.
Overigens roam ik nog wel eens in mijn eentje door HBC en N3 space. Op drukke momenten zie ik toch wel enorm veel systems zo goed als leeg. Laatst hoorde ik van iemand dat een neutral de military index van één van hun systems constant bij hield
Om dat tegen te gaan zou je als alliance je SOV moeten verliezen als de SOV binnen zoveel weken niet hebt geüpdate.
Red rose corp. is ook een Nederlandse corporation. Heel klein welliswaar, maar we zijn dan ook vooral Freelance bezig. Meer een vriendenclubje, zeg maar...horad schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:04:
Zijn er eigenlijk nog NL corporations actief?
... en om weer aan te sluiten op de discussie hierboven: wij zitten in NPC-null. Niet zo slecht, Sansha space om precies te zijn. Jammer dat je geen systeemupgrades hebt in die systemen, maar met een behoorlijk aantal belts, Sansha's missions en de random signatures rondom zorgen voor behoorlijk veel geld verdienen in een heel rustig stukje space!
Stain!_Apache_ schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:07:
@Coreantes : Providence regio toevallig?
Verder is ie redelijk blanco, en het zit er dik in dat ie met een corp naar de Drone regions gaat emigreren. Iemand nog adviezen wat te trainen voor exploration daar?
Zat zelf te denken aan amarr BS (heb altijd n hekel aan ammo meeslepen), en ik weet wel dat n Tengu overal goed voor is maar ik wou voor n paar 100 mil klaar zijn voorlopig
Exploreren; Scan Tengu en een backup met salvage (scan tengu, google fittings). Deze moet de rats aankunnen en backup om alle loot en ammo in te gooien. Verder, scan zoveel mogelijk na downtime.ed-oorklep schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:31:
Kreeg ik vanavond een aanbieding om een oude account goedkoper te activeren, dus ik dacht och doe maar es. Is de main op die account gewoon een Jump Freighter PilotJammer dat ik m nog geen JF gekocht had vroeger.
Verder is ie redelijk blanco, en het zit er dik in dat ie met een corp naar de Drone regions gaat emigreren. Iemand nog adviezen wat te trainen voor exploration daar?
Zat zelf te denken aan amarr BS (heb altijd n hekel aan ammo meeslepen), en ik weet wel dat n Tengu overal goed voor is maar ik wou voor n paar 100 mil klaar zijn voorlopig
Of gewoon een buzzard of andere scan frigs, en een goede HaC ..
Maaar.. je kan natuurlijk ook naar 0.0 in providence gaan. Not Red Don't Shoot..dus als je neutral bent laten ze je met rust.. En kan je na believen daar spelen.. Join wel ff de comm channels daar.
War is the only proper school of the surgeon.
Het ziet er uit dat TEST en hun pets de komende tijd in Provi komen farmen. Normaal ben ik best nimby, maar dit kan nu nog wel leuk worden in mijn achtertuin. Tot nu toe heeft TEST elke fleet gewelped, en hun allies warpen ook 90% van hun ships to 0..SerealKiller schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 00:54:
[...]
Maaar.. je kan natuurlijk ook naar 0.0 in providence gaan. Not Red Don't Shoot..dus als je neutral bent laten ze je met rust.. En kan je na believen daar spelen.. Join wel ff de comm channels daar.
Esiq schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:32:
[...]
Het ziet er uit dat TEST en hun pets de komende tijd in Provi komen farmen. Normaal ben ik best nimby, maar dit kan nu nog wel leuk worden in mijn achtertuin. Tot nu toe heeft TEST elke fleet gewelped, en hun allies warpen ook 90% van hun ships to 0..

Dat is volgens mij niet meer waar, uit de patchnotes van Retribution 1.01:SerealKiller schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 00:54:
[...]
Exploreren; Scan Tengu en een backup met salvage (scan tengu, google fittings). Deze moet de rats aankunnen en backup om alle loot en ammo in te gooien. Verder, scan zoveel mogelijk na downtime.
.
Okee, net een kwartier zitten zoeken, en nu lees ik je opmerking pas goed. Nu wil ik de bovenstaande info eigenlijk niet weggooienCCP:
•Downtime can no longer be exploited to increase chances of finding a rare NPC spawn.

op het moment ben ik vooral bezig met de begin missies, minen en guides/wiki lezen
iets wat ik niet zo gemakkelijk kan vinden is hoeveel "veel" is om te verdienen
ik zie mensen zeggen dat 1mil/uur goed is voor nieuwe spelers, maar ik wil graag weten wat de top verdient
ik zoek geen specifieke cijfers als in "als je dit en dat doet op manier X en Y verdien je Z" maar een indicatie van wat een gemiddelde hoeveelheid ISK die je kan verdienen per uur
gewoon om een ruw idee te krijgen van de economie en wat "veel" geld is
sja, das zo relatief, wat veel geld isgodofal schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:13:
ik ben gisteren begonnen met EVE online en ben me dus aan het orienteren op de basisdingen
op het moment ben ik vooral bezig met de begin missies, minen en guides/wiki lezen
iets wat ik niet zo gemakkelijk kan vinden is hoeveel "veel" is om te verdienen
ik zie mensen zeggen dat 1mil/uur goed is voor nieuwe spelers, maar ik wil graag weten wat de top verdient
ik zoek geen specifieke cijfers als in "als je dit en dat doet op manier X en Y verdien je Z" maar een indicatie van wat een gemiddelde hoeveelheid ISK die je kan verdienen per uur
gewoon om een ruw idee te krijgen van de economie en wat "veel" geld is
Ken mensen die met een account van 2 maanden oud een b per maand verdienen. Dat vind IK best wel erg veel.
Maar als ik sites run in een wormhole, dan verdien ik 300M per uur.
Je moet het vergelijken met wat je kan en wat je verbruikt en wat je nodig hebt.
Ik vlieg in schepen van meer dan een b per stuk (T3 cruisers met faction fittings). Andere vliegen capitals van 5b+. Dit zijn wel de dingen die je nodig hebt om zoveel geld per uur te verdienen btw.
Mining in empire levert je ongeveer 40m per uur op denk ik? (in een retriever, das ongeveer maandje skillen)
Oudere chars verdienen makkelijker geld omdat ze meer kunnen. Maar jonge chars kunnen ook makkelijk zat snel geld verdienen. Mining is in het begin wel het makkelijkste, zonder al te veel risico.
Battle.net Spud#2543
- Speel je in High sec en heb je genoeg standing, kan je met een battleship level 4 missies vliegen. Hiermee kan je varierend van enkele miljoenen tot 20 miljoen verdienen. (vooral als je ook nog salvaged kan het flink oplopen). Een level 4 missie moet je toch wel in een uur kunnen uitspelen.
- Speel je in nullsec kan je anomolies( forlorn hubs ed) vliegen. Vergelijkbaar met wat je verdient in een level 4 missie.
- PVP je, is het af en toe prijs schieten. Maar dit deel je wel met je fleetpilots.
- Mine je, zal je het moeten doen met de gebruikelijke belts in high sec, en hier is 20-30M per uur mee te verdienen, mits je een beetje een degelijke barge vliegt.
- Je kunt ook cans stelen
[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 08-02-2013 16:16 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ligt natuurlijk aan het systeem, maar de regel is wel dat dit een stuk ruimer verdiend dan een L4. Vanaf 30 miljoen per uur moet zeker wel te doen zijn._Apache_ schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:13:
- Speel je in nullsec kan je anomolies( forlorn hubs ed) vliegen. Vergelijkbaar met wat je verdient in een level 4 missie.
In tegenstelling tot mining, 30M/uur echt wishful thinking, 8,5M/uur is te doen, maar met maximale bonus+fleet boost en toegang tot de stenen met maximale winstmarge (Hedbergite, Arkanor, Hemorphite).
WH's en incursions leveren naar mijn mening momenteel het beste vaste inkomen. Zie bijvoorbeeld onderstaande screenshot van mijn wallet journal.

Verwijderd
main focus zou plezier moeten zijn IMHO
Verwijderd
OMG gaat dit inhouden dat je alle jump skills (op JDC5 en JDFC5 na) kado krijgt als je voor die tijd een carrier kan vliegenboarden
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 21:49 ]
het ging me niet om m'n winst te maximaliseren, of manieren te vinden om ISK te verdienenVerwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:48:
het valt me op dat veel mensen hier zich echt blind staren op ISK per uur... toen ik begon boeide het me weinig tot niets tot ik wat meer kon vliegen en logischerwijs wat meer isk nodig had.
elke keer als je met een nieuw spel (MMO's meestal) begint dan heb je een vrij slecht idee van wat veel is en wat normaal is om te verdienen
zodra je daar een ruw idee van hebt dan kan je de markt veel beter inschatten, mij geeft dat wat rust omdat ik een overzicht heb en kan ik dus relaxter spelen
vliegen kan toch niet heel erg precies? afaik (en dat is niet veel
en je schip stillegen
manual control (naar voren, links/rechts, boven/onder) is er niet right?
mijn eerste indrukken zijn dat het een veel volwassenere en uitgebreidere versie is van puzzle pirates (voor degenen die dat hebben gespeeld) zonder de puzzels, maar verder in essentie veel hetzelfde
Verwijderd
ik doel niet alleen op jouw post maar in het algemeen valt het me opgodofal schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:49:
thanks iedereen
het ging me niet om m'n winst te maximaliseren, of manieren te vinden om ISK te verdienen
elke keer als je met een nieuw spel (MMO's meestal) begint dan heb je een vrij slecht idee van wat veel is en wat normaal is om te verdienen
zodra je daar een ruw idee van hebt dan kan je de markt veel beter inschatten, mij geeft dat wat rust omdat ik een overzicht heb en kan ik dus relaxter spelen
FOUT, dat is er wel en wordt in PVP ook wel degelijk gebruikt in missions en dergelijke niet zo... als jij in een schip zit en jij draait je camera B.V. omhoog en je klikt zal je schip recht omhoog gaan bewegenvliegen kan toch niet heel erg precies? afaik (en dat is niet veel) kan je alleen maar van A naar B vliegen en een direct op dingen afvliegen/rondjes eromheen vliegen
en je schip stillegen
puzzle pirated ken ik niet dus geen idee maar eve is tha bomb (voor mij)mijn eerste indrukken zijn dat het een veel volwassenere en uitgebreidere versie is van puzzle pirates (voor degenen die dat hebben gespeeld) zonder de puzzels, maar verder in essentie veel hetzelfde
dacht dat je wellicht reageerde op de reacties op mijn vraagVerwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:53:
[...]
ik doel niet alleen op jouw post maar in het algemeen valt het me op
hmm, dat ben ik nog niet tegengekomen, enige gevechten die ik tot nu toe heb gehad waren met piraten drones ofzo, dingen die in 2 schoten kapot waren en 1% van mijn schild afhaaldenFOUT, dat is er wel en wordt in PVP ook wel degelijk gebruikt in missions en dergelijke niet zo... als jij in een schip zit en jij draait je camera B.V. omhoog en je klikt zal je schip recht omhoog gaan bewegen
ben meer van het passief minen op het moment, combat en PVP komt wel zodra ik de basis wat meer beheers
kan je door dat soort manoeuvres ook aanvallen ontwijken of is het echt alleen om gemakkelijker in positie te komen?
Icemining is ongeveer de basis - unboosted zit dat op 3-3,5 mil isk/uurgodofal schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:49:
thanks iedereen
[...]
het ging me niet om m'n winst te maximaliseren, of manieren te vinden om ISK te verdienen
zodra je daar een ruw idee van hebt dan kan je de markt veel beter inschatten, mij geeft dat wat rust omdat ik een overzicht heb en kan ik dus relaxter spelen.
(Rock)mining in hisec met full boost meer richting de 8mil isk/uur.
l3 missies: 8-10 mil isk / uur als je een beetje goede schepen kan vloegen (wat sommigen kunnen op 10mil skillpoints en sommige anderen nog niet na 30mil skillpoints)
Dubbelklikken in de richting waarop je wil vliegen. Je snelheid (ook te keybinden dacht ik) kan je ook instellen...vliegen kan toch niet heel erg precies? afaik (en dat is niet veel) kan je alleen maar van A naar B vliegen en een direct op dingen afvliegen/rondjes eromheen vliegen
en je schip stillegen
Vast wel - maar dan nog meer sandboxie. En *veel* uitgebreider. En minder gericht op 'instant gratification'. Je zou ook kunnen zeggen dat eve zoals wow is, maar dan persistent met een betere markt. Of dat eve een fps is zonder het fps gedeeltemijn eerste indrukken zijn dat het een veel volwassenere en uitgebreidere versie is van puzzle pirates (voor degenen die dat hebben gespeeld) zonder de puzzels, maar verder in essentie veel hetzelfde
Voor zover ik kan vergelijken is puzzle pirates een mushlike omgeving ('walking in stations') waarin je spelletjes kan doen die tellen als 'pvp'. Nu vraag ik me af: raak je in puzzle pirates alles kwijt wat je bij je hebt als je afgeknald wordt?
de stations (puzzels) zijn idd niet heel erg PVP maar elk schip heeft een navigator die in de gevechten de bewegingen maakt en kanonnen schiet e.d.wheez50 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:07:
Vast wel - maar dan nog meer sandboxie. En *veel* uitgebreider. En minder gericht op 'instant gratification'. Je zou ook kunnen zeggen dat eve zoals wow is, maar dan persistent met een betere markt. Of dat eve een fps is zonder het fps gedeelte
Voor zover ik kan vergelijken is puzzle pirates een mushlike omgeving ('walking in stations') waarin je spelletjes kan doen die tellen als 'pvp'. Nu vraag ik me af: raak je in puzzle pirates alles kwijt wat je bij je hebt als je afgeknald wordt?
de puzzelaars laden de kanonnen, zorgen voor moves, repareren het schip etc.
als je een gewoon gevecht verliest verlies je buit (geld, kanonskogels, etc) maar zodra er een oorlog tussen de 2 schepen is dan kan je je tegenstander zinken
m'n vergelijking was meer gericht op het niet-puzzel gedeelte van puzzel pirates; daar kan je ook dingen verzamelen op eiland (planeet) A, verschepen met een boot (spaceship) naar eiland B om ze daar in een shop (starbase) te verwerken tot goederen om die weer te verwerken in bruikbare items
daarnaast kan een alliance een eiland veroveren, taxes invoeren en dingen bouwen en dergelijke
het is iets grafischer en wat meer op jongeren gericht dankzij de puzzels maar als je die buiten beschouwing laat hebben de 2 games vrij veel overeenkomsten imo
niet dat het wat uitmaakt trouwens
zometeen maar 's verder met de tutorial missies, genoeg te doen en te leren in EVE voor mij, dat is duidelijk
Verwijderd
Dat kan zeker, omdat je de richting en snelheid veranderd van je schip tegenover het andere ship wordt de tracking van de ander zijn wapens minder en verhoog je de kans om gemist te worden.godofal schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:00:
kan je door dat soort manoeuvres ook aanvallen ontwijken of is het echt alleen om gemakkelijker in positie te komen?
Een beetje kennis van de exacte cijfers is verreweg van blindstaren; au contraire, het helpt inzicht te kweken in datgene wat een noodzakelijk kwaad is. Laten we wel wezen, zelfs als ik 4-5 dagen per maand 2-3 uurtje incrusions draai, dan (1) PLEX ik minimaal 2 accounts, (2) draag ik genereus tax bij aan RvB events als 'Burn Poinen', (3) heb ik genoeg isk om vele frigs/destroyers/cruisers te verbranden op de RvB-stapel, en (4), niet geheel onbelangrijk, ik blijf scherp met betrekking tot bijv. logistics, iets wat de -gemiddelde- 0.0 corp cq. alliance niet op kan brengen te waarderen.Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:48:
het valt me op dat veel mensen hier zich echt blind staren op ISK per uur... toen ik begon boeide het me weinig tot niets tot ik wat meer kon vliegen en logischerwijs wat meer isk nodig had.
Kortom, vanuit mijn context; 0.0 is knudde (enkel en alleen te herleiden op de spelers), low sec is interessant, high sec is zorgeloos (geen of weinig logistiek) en biedt snelle en kwalitatieve PVP.
Verwijderd
waar zat je in 0sec en wat voor ras(sen) vlieg je?The Dokter schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:41:
Na meer dan 4 jaar ook weer proberen terug te komen in eve, net geactiveerd voor 90 dagen. Begint mij allemaal wel een beetje de duizelen als ik het hier lees en op het eve-forum.......heb tot ik gestopt ben nooit iets anders gedaan dan 0.0 pvp, maar dat lijkt mij nu een beetje grote sprong. Eerst weer een beetje wennen met een paar leuke misies
ARIN voor de winst!
ant, kom es hallo zeggen in het arinrpo kanaal!!!
Battle.net Spud#2543
Is dat een probleem dan? speel je niet meer ofzo?
[ Voor 8% gewijzigd door TepelStreeltje op 09-02-2013 21:53 ]
Battle.net Spud#2543
Was iemand die op het idee kwam om bijvoorbeeld drones ook als een menu knop net als wapens te laten activeren/deactiveren. Dat zou al erg veel schelen.
Vanavond maar even traden zodat ik mijn home maar naar NPC 0.0 kan verplaatsen.
je kan bijna alles keybinden, ook je drones, ff zoeken in de optiesEsiq schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 22:47:
Lekker EVE spelen bij mijn ouders, maar voel me zo hulpeloos verloren zonder mijn logitech G keyboard en muis. Als je er echt over nadenkt speelt het spel alles behalve natuurlijk.
Was iemand die op het idee kwam om bijvoorbeeld drones ook als een menu knop net als wapens te laten activeren/deactiveren. Dat zou al erg veel schelen.
Vanavond maar even traden zodat ik mijn home maar naar NPC 0.0 kan verplaatsen.
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
nee wat hij bedoeld is dat je b.v. als carrier pilot 12 drones hebt je kan er dan 4 onder F1 zetten en 4 op F2 en 4 op F3 zo kan je dus BSs locken en dan met F1, F2 en F3 heel snel de dps spreaden.TepelStreeltje schreef op zondag 10 februari 2013 @ 00:35:
[...]
je kan bijna alles keybinden, ook je drones, ff zoeken in de opties(geloof dat het op d f g zit, not sure though)
het is iets waar ik een poos geleden iets over gelezen heb maar geen idee hoe wat en wanneer
Verwijderd
Enige reden dat James nog on-line kan is omdat hij in een corp titan zit en ik een rijke kameraad heb die in mijn afwezigheid wil vliegen dus plexes betaald. EVE is op dit moment niet echt interesant, combinatie van te weinig tijd en te weinig dingen te doen in de late US TZ, of het is voorbije of het begint rond 21.00 (mijn tijd) en heb ik geen tijd om 3-4 uur te spelen.TepelStreeltje schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:52:
[...]
Is dat een probleem dan? speel je niet meer ofzo?
Klopt ook zeker met drones bedienen, en thuis heb ik werkelijk alles aan keybinds vast zitten. Dat lost een deel van het probleem ook een beetje op.Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 03:53:
[...]
nee wat hij bedoeld is dat je b.v. als carrier pilot 12 drones hebt je kan er dan 4 onder F1 zetten en 4 op F2 en 4 op F3 zo kan je dus BSs locken en dan met F1, F2 en F3 heel snel de dps spreaden.
het is iets waar ik een poos geleden iets over gelezen heb maar geen idee hoe wat en wanneer