Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik draai momenteel toevallig lowsec incursions en moet zeggen dat de iskies me goed bevallen. Gisteren 17 sites gedraaid wat goed was voor een leuke 255 M. Snelheid lag helaas niet bijzonder hoog, het is dan ook wel 3,5 schieten geblazen.

Schepen die volgens mij voor armor fleets worden gebruikt zijn:
Logi: Guardian (logistics V is wel een redelijke must-have)
DPS: Megathron (Navy Issue) / Vindi / Mach / Abaddon / Armageddon Navy Issue
Web: Loki

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Nice! Ik vind highsec wat veiliger want als ik nu getarget word moet ik al vaak van onderbroek verschonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Spenkman, goede info, op zoek naar een goed abaddon/navy geddon fit om mee te beginnen dan maar. Logi duurt waarschijnlijk net te lang voor mijn voorkeur.

Iemand tips?

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
_Apache_ schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:02:
[...]

Misschien ga ik wat kort door de bocht. Maar je kan toch eve survival erbij pakken. Fit voor dmg types, en begin bij de makkelijke missies met een klein groepje in je corp. En dan opklimmen naar gelang je de uitdaging kan trekken.
Zou ik niet doen. Ik zou gewoon meegaan met de big boys in deze.
Als je niet weet hoe of wat ga je geheid je boot verliezen.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSec
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-07 13:38

TheSec

Waarom ?

Wat is je doel ? Waarom screen's maken en OCR ? Market data kun je uit de cache uitlezen ?

Niet schieten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
dudee schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:00:
Nice! Ik vind highsec wat veiliger want als ik nu getarget word moet ik al vaak van onderbroek verschonen.
Tja het hangt er vanaf. Als je carriers hebt die je schip naar de juiste plek kunnen brengen (of vlakbij aangezien een incursion cyno jammed it) is het risico al een heel stuk minder.

Met intel, een Station of POS in het systeem waar je bezig bent ben je behoorlijk veilig. Het vereist wel een degelijke planning maar als de puzzelstukjes samen komen is het zeker wel de moeite waard imho.

Disclaimer: Ik heb nog nooit incursions gedaan in HS en ben ook tamelijk nieuw in dit gedeelte met slechts 34 vanguards op zak tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

Quadradial schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:09:
[...]

Zou ik niet doen. Ik zou gewoon meegaan met de big boys in deze.
Als je niet weet hoe of wat ga je geheid je boot verliezen.
Dat is dus het punt. Met Eve survival (en google for that matter) weet je wel waar je je in stort.

Pak de sites van 3-5 pilots. http://eve-survival.org/wikka.php?wakka=IncursionsReports

Terwijl, als ik het bekijk, dit eenvoudiger lijkt dan een sansha hub bijvoorbeeld, terwijl die prima solo te doen is (t3, of bs).

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12
Marktdata is het makkelijkst uit te (laten) lezen uit de lokale cache van eve - da's grijs gebied waar voorlopig niet tegen wordt opgetreden. Als je die info gelijk gebruikt om in-game de markt te manipuleren wordt daar wel tegen opgetreden. Maar het gebruik van de data voor bv prijzendatabase wordt toegestaan (al zou ccp dolan het anders willen ;) )

Evemon stuurt je marktdata trouwens automagisch naar EMDR - da's een firehose van marktdata. Aftappen kan je vrij makkelijk - het is alleen een *enorme* sloot aan gegevens. Reken op vele mb's/minuut aan marktdata :)

LPstore kan je het best webscrapen van diverse lp-store websites. Of een mysql-databasedump te pakken krijgen. (Ik heb 'm gezien, dus weet dat 'ie bestaat... Maar waar?)

Andere gegevens staan eigenlijk allemaal in de static database dump. En met de eve-api kan je dat aanvullen met je eigen gegevens als inventory, orders, contracts, indy jobs en locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55
Week III: mijn main/dps toon traint rustig door, cruisers zijn onder controle, valt nu langzamerhand na te denken over een battlecruiser plan voor L3s. (gezien PVE hoef je niet meteen alle skills perfect te hebben wat mij betreft, maar kan je ook in je nieuwe jasje groeien. Money-wise duurt het toch nog wel een dag of wat tot de aanschaf van de hull van een battlecruisers een optie is, en dat moet hij toch nog gefit worden).

Op de business alt (industry & trade maar ook mining, hauling skills in de queue verspreid) heb ik wat BPOs aangeschaft om munitie voor de main aan te maken en riggings voor de markt. Loop daar al snel tegen material queues van 12+ dagen aan. Gelukkig voor antimatter M een vrij slot kunnen scoren, dus die is vanavond op 'optimal' geresearched om de missie kosten wat naar beneden te krijgen.

Voor de toekomst van deze toon: hoe haalbaar is het om in high sec een POS te bouwen met enkel een control tower en één research lab, om die public queues te omzeilen? Moet wel wat voor geskilled worden natuurlijk, en een corp voor worden gebouwd door de alt, maar een heel gek idee leek het me niet. Of zijn de kosten van een small POS al veel te hoog?

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:29
Voor 1 persoon is een empire POS nogal duur, zeker met "maar" 1 lab.
Een kleine corp kan er vrij gemakkelijk eentje onderhouden, bespaart ook op research costs.
MAAR die faction standings halen is hard.

Wij draaien momenteel een medium in empire als corp, met 7 labs, die vrij druk gebruikt worden. En er zijn corps die meerdere large runnen quasi uitsluitend voor research (vooral voor een alliance meestal)

PS ammo koop je meestal goedkoper dan je het kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchman! schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:33:
Week III: mijn main/dps toon traint rustig door, cruisers zijn onder controle, valt nu langzamerhand na te denken over een battlecruiser plan voor L3s. (gezien PVE hoef je niet meteen alle skills perfect te hebben wat mij betreft, maar kan je ook in je nieuwe jasje groeien. Money-wise duurt het toch nog wel een dag of wat tot de aanschaf van de hull van een battlecruisers een optie is, en dat moet hij toch nog gefit worden).
zeker kan je daarin groeien, is ook leuk dan zie je hoe je langzamerhand meer damage doet en beter tankt enzo...
Op de business alt (industry & trade maar ook mining, hauling skills in de queue verspreid) heb ik wat BPOs aangeschaft om munitie voor de main aan te maken en riggings voor de markt. Loop daar al snel tegen material queues van 12+ dagen aan. Gelukkig voor antimatter M een vrij slot kunnen scoren, dus die is vanavond op 'optimal' geresearched om de missie kosten wat naar beneden te krijgen.

Voor de toekomst van deze toon: hoe haalbaar is het om in high sec een POS te bouwen met enkel een control tower en één research lab, om die public queues te omzeilen? Moet wel wat voor geskilled worden natuurlijk, en een corp voor worden gebouwd door de alt, maar een heel gek idee leek het me niet. Of zijn de kosten van een small POS al veel te hoog?
je kan ook uitkijken naar een indy corp die hebben meestal wel towers in high/low sec als je interesse hebt een vriend van me zit in een best wel goeie indy corp die van alles doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Bedenk wel dat een tower redelijk wat fuel kost en dus nogal wat kosten in de maand, je kan een eigen corp beginnen maar je kan er ook 1 kopen zodat je voor een tijdje standings hebt om je torens in high op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand met tips om suicide ganks te voorkomen in mijn fenrir? weet dat ik er niet teveel in moet stoppen maar wat is teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
Enige wat ik voor haulers tegen ben gekomen is je gear/lading in crates verpakken, bij het scannen zou dan alleen de crate er uit komen en niet de lading van de crate. Of dat meer of minder gank gevoellig is, is ook weer de vraag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchman! schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:59:
Enige wat ik voor haulers tegen ben gekomen is je gear/lading in crates verpakken, bij het scannen zou dan alleen de crate er uit komen en niet de lading van de crate. Of dat meer of minder gank gevoellig is, is ook weer de vraag :+
lol hoe doe je dat? ik neem aan dat je geen containers bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Contracten aan je alt en dan weer terug contracten, tevens gewoon in je hull gooien en dan niet teveel aan isk zodat het niet interessant word dus geen 50 plexes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dudee schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:06:
Contracten aan je alt en dan weer terug contracten, tevens gewoon in je hull gooien en dan niet teveel aan isk zodat het niet interessant word dus geen 50 plexes
lol plexen vervoer ik niet ;) en al helemaal niet in een freighter het gaat mij om capital spul maar das redelijk prijzig vandaar. maar in courier contract dus en dan 1 bil of lager ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
If you put your goods in a secure container, and then make a courier contract with that container, then the items in the container will be "double wrapped", and protected from cargo scans
Volgens UniWiki, weet alleen niet hoe up 2 date die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:57
Dutchman! schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:33:
Het heeft veel voorbereiding tijd nodig. Je hebt pos, fuel, standing, lab, rented office nodig. PM me, contract de BPO's, dan gooi ik ze voor je in research.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Dutchman! schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:13:
[...]

Volgens UniWiki, weet alleen niet hoe up 2 date die is.
Dit klopt nog steeds. Maar bedenk wel: er zijn honderden mensen die juist freighters met double wrappings ganken. Vinden het gokken leuk en vaak is het zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seditiar schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:19:
[...]

Dit klopt nog steeds. Maar bedenk wel: er zijn honderden mensen die juist freighters met double wrappings ganken. Vinden het gokken leuk en vaak is het zeker de moeite waard.
dus basicly is het useless om het in courier contract te doen want dat is gewoon te scannen? en bij hoeveel isk ganken ze? is dat 1 bil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:29:
[...]

dus basicly is het useless om het in courier contract te doen want dat is gewoon te scannen? en bij hoeveel isk ganken ze? is dat 1 bil?
Yup, maar zoals iemand hierboven al zei: je kan een courier contract nogmaals courier contracten. Dan zien ze alleen courier wrap(s) bij het cargo scannen. 1B is veilig om rond te vliegen ja. Ik deed regelmatig 1.5B met autopilot (let wel op, niet door 0.5, of daar even achter je toetsenbord gaan zitten). Jump Freighters (mits je niet door 0.5 sec gaat) kunnen makkelijk 2.5B meenemen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
al ganken sommige ook de verkeerde freighter :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ach ik denk dat bij 1bil het nog wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFecTedMush
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-01-2022
Ik vlieg tot 10bil in een cargo, wel actief, dus niet op auto pilot. Nog nooit gegankt geweest.. fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

waar vlieg je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFecTedMush
  • Laatst online: 12-01-2022
:) try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
10B double wrapped, of 10B kaal? Normale of jump freighter? Nogal belangrijke details.

Edit: Als het double wrapped is boeit het niets. Als ik double wrap vlieg ik zonder na te hoeven denken ook gewoon met tientallen miljarden rond.

[ Voor 46% gewijzigd door Seditiar op 23-08-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Tja als het double wrap is zullen mesen juist de gok nemen want stel je voor dat het wel 100bil is... Als het om 1bil gaat gewoon zo in de hull gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
dudee schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:25:
Tja als het double wrap is zullen mesen juist de gok nemen want stel je voor dat het wel 100bil is... Als het om 1bil gaat gewoon zo in de hull gooien
Zolang je scout en altijd een webber bij je hebt, kan je vrijwel niet geganked worden. Het enige wat nog kan gebeuren is een login trap, en zelfs dat zal niet werken als je het fatsoenlijk in een JF rondvliegt met een reserve cyno draaiende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Laatst nog voor 6B aan Vultures gemoved door 0.5, valt meestal wel mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:50:
iemand met tips om suicide ganks te voorkomen in mijn fenrir? weet dat ik er niet teveel in moet stoppen maar wat is teveel?
Je kan het niet voorkomen, wat je wel kan doen is een alt in een webbing schip in de zelfde corp zetten.
Dan warp je een stuk sneller.

Logistics e.d. werken niet echt aangezien de alpha damage te hoog is, maar je kan het natuurlijk altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik weet niet wat jullie main focus is, maar je kunt nu wel praten uit ervaring vanuit haulen.. maar in mijn korte tijd in eve heb ik al vaak genoeg kills mee gemaakt van 1-3bil waarde van mensen die zich veilig achte :)

Nu net nog, met 60 man in high sec lopen ganken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
douweegbertje schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:17:
Ik weet niet wat jullie main focus is, maar je kunt nu wel praten uit ervaring vanuit haulen.. maar in mijn korte tijd in eve heb ik al vaak genoeg kills mee gemaakt van 1-3bil waarde van mensen die zich veilig achte :)

Nu net nog, met 60 man in high sec lopen ganken.
Epic man.

Waar krijg je die good fights?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:51:
Epic man.

Waar krijg je die good fights?
wist je dat niet? high sec is PVP central. ik heb zelfs verhalen gehoord waar ze met slechts +/- 35 destroyers een battlefitted freighter aanvielen, en ze wonnen ook nog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:31:
[...]

wist je dat niet? high sec is PVP central. ik heb zelfs verhalen gehoord waar ze met slechts +/- 35 destroyers een battlefitted freighter aanvielen, en ze wonnen ook nog :/
Klinkt als een wazig verhaal, want een op freighter kan niets worden gefit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
/sarcasm? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hey sorry hoor als ik als noob enthousiast ben en graag hier ook iets wil zeggen. Volgens mij geldt toch echt de regel dat je je niet veilig moet wanen in EvE, dat is mij altijd geleerd. Mijn ervaring, wat misschien nog niet veel is spreek gewoon iets tegen wat jullie zeggen. Misschien ben ik ontzettend fout, maar krijg dan een beetje fatsoen om het uit te leggen waarom het niet zo is. Ik heb met mijn thrasher in zowel highsec als null en lowsec in 1 maand 5bil gesloopt. Ik zie recht voor mijn neus in trade tunnels mensen hun ship verliezen maar waarom zouden jullie dan allemaal veilig zijn?
Overigens prima als je mijn 'stats' en teksten niet boeiend vind, maar vergeet niet dat ik maar iets meer als een maand speel. Hier spreekt gewoon een enthousiaste eve speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douweegbertje schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:51:
Hey sorry hoor als ik als noob enthousiast ben en graag hier ook iets wil zeggen. Volgens mij geldt toch echt de regel dat je je niet veilig moet wanen in EvE, dat is mij altijd geleerd. Mijn ervaring, wat misschien nog niet veel is spreek gewoon iets tegen wat jullie zeggen. Misschien ben ik ontzettend fout, maar krijg dan een beetje fatsoen om het uit te leggen waarom het niet zo is. Ik heb met mijn thrasher in zowel highsec als null en lowsec in 1 maand 5bil gesloopt. Ik zie recht voor mijn neus in trade tunnels mensen hun ship verliezen maar waarom zouden jullie dan allemaal veilig zijn?
Overigens prima als je mijn 'stats' en teksten niet boeiend vind, maar vergeet niet dat ik maar iets meer als een maand speel. Hier spreekt gewoon een enthousiaste eve speler.
je bent niet fout en je mag zeggen wat je wil. het is ook prima dat je suicide ganked alleen zijn er een hoop die dat een nogal lame vorm van PVP vinden. vat het niet te persoonlijk op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Jij hebt 100% gelijk highsec is niet veilig maar mensen starten pas te ganken bij een bepaald bedrag meestal want dan is het wat waard en je gaat gewoon geen 300k ehp boot ganken als die maar 10mil waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Nja ik kan mij er wel in vinden dat het een soort van 'lame'-heid is. Uiteindelijk is het niet een echt gevecht en ik moet ook zeggen dat ik standaard 'battles' ook wat leuker vind. Mja sommige mensen moeten gewoon gestraft worden :+ haha http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=19329759

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Je zit tegenwoordig in GSF. Dus ik weet vrijwel 100% zeker met wie je Highsec suicide ganked, en ook die heeft tegen me gezegd dat het teveel moeite is om mij te pakken te krijgen. Het is net zoals het beveiligen van je huis: je hoeft het alleen maar moeilijker te maken dan bij andere huizen in de buurt, en je zal vrijwel nooit last van inbraak hebben. Mits je natuurlijk niet €5000,- op tafel legt. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik heb nog niet direct veel met GSF gevlogen :p Puur ENL-I, we moesten nog een beetje voorzichtig zijn met de omgang in GSF :x
Dat is wel het leukste overigens aan ENL-I, dat we zelfstandig ook met gemak 50-70 man fleets kunnen krijgen.

Maar je zult denk ik wel gelijk hebben, tbh weet ik nog niet zoveel van JF en dat soort meuk qua hauling. Ik hoop echter wel dat ik je eens kan pakken als ik het spel beter snap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seditiar schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:39:
[...]

Je zit tegenwoordig in GSF. Dus ik weet vrijwel 100% zeker met wie je Highsec suicide ganked, en ook die heeft tegen me gezegd dat het teveel moeite is om mij te pakken te krijgen. Het is net zoals het beveiligen van je huis: je hoeft het alleen maar moeilijker te maken dan bij andere huizen in de buurt, en je zal vrijwel nooit last van inbraak hebben. Mits je natuurlijk niet €5000,- op tafel legt. ;-)
jij zit toch ook in GSF of iig CFC :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 02:02:
[...]

jij zit toch ook in GSF of iig CFC :?
Dat is correct. Maar had het bij hem nagevraagd wie ze gewoonlijk eruit pikken etc..
douweegbertje schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:43: Ik hoop echter wel dat ik je eens kan pakken als ik het spel beter snap ;)
Dat kan, maar dan wordt er wel vriendelijk doch dringend gevraagd door m'n GSF alt of je kan stoppen met schieten. :+

[ Voor 38% gewijzigd door Seditiar op 25-08-2013 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
Beginners update :+ : Dit weekend wat uren in een Myrmidon doorgebracht. 45 mln voor de boot, 10 tot 15 mln er bij voor een beetje gezonde fitting (vn T1). L3 security missies blijken een eitje om te tanken, hoewel de blockade die ik twee keer gedaan heb (iets van 55 NPCs) een bak tijd kost om te doen met ~ 240 DPS en een bak tijd kost om te salvagen :). Vanavond nog één L3 tje, dit keer een agent in low sec gepakt voor de "betere loot". Op dscan letten doen we natuurlijk niet: 1 PVP thorax, 1 PVP brutix en één warp disruptor later en mijn Myrm kan weer afgeschreven worden :P.

Blijf toch maar bij high sec voor de missies (had de Vexor bewaard voor de zekerheid) Met een verzekering payout van 25 mln + een dump van alle salvage en loot die de Myrm verzameld had in het weekend a 20 mln later blijft de schade beperkt. Skillwise leek de Myrm prima zijn werk te doen in PVE, maar voor lowsec had er gewoon een warp stab op moeten zitten, dan had hij nog geleefd waarschijnlijk.

Volgend weekend eens over een corp na gaan denken. Om de 11% belasting van de starter corp te ontwijken heb ik mijn business alt wel een eigen corpje aan laten maken, scheelt best :P

edit: en voordat ik het vergeet: de bounty payout van zo'n L3 blockade is een goede 6 miljoen, het verschil tussen L2 en L3 is daarmee best behoorlijk. Misschien toch eens kijken of met de extra skill upgrades mijn cruiser ook in L3s tot zijn recht komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Dutchman! op 25-08-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ik zou lvl 3 ook niet salvagen, tenzij je een alt hebt. Je krijgt gewoon zo weinig geld er van.

Tevens zou ik geen warp stab fitten want als ik het goed hebt word je sig rat ook groter dus word er met meer damage op je geschoten en dacht nog wat meer penalties.

Je kan beter voor t2 fit gaan, vooral de tank is nodig want dat is ook nodig voor lvl 4 missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:31

Shunt

Boe

Je lock range wordt ook nog ge nerft.
Verder kan je gewoon beter in high sec blijven vooral in iets als een myrm. Je hebt namelijk niet alleen mensen die je op jagen in je mission. Maar je hebt ook gate campers die je pakken als je naar binnen komt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
tbh zou ik alleen lowsec missies doen in een t3 of met een aantal faction bs (als je weet waar je mee bezig bent ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Afhankelijk waar je zit, kun je ook even je L3 blockade op een contract zetten aan een corp die aan salvage doet. Eigenlijk ben ik er niet zeker van of ze ook L3 willen doen, maar je kunt het proberen. Uiteindelijk krijg je dan van 50 of 60% terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Toevallig heb ik die Blockade gisteren nog met mijn tengu gedaan, op L4.

Ging me puur om de standing dus in 15-20minuten ofzo was ik klaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:07
douweegbertje schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:13:
Afhankelijk waar je zit, kun je ook even je L3 blockade op een contract zetten aan een corp die aan salvage doet. Eigenlijk ben ik er niet zeker van of ze ook L3 willen doen, maar je kunt het proberen. Uiteindelijk krijg je dan van 50 of 60% terug.
Pro Syngery is een corporation die salvage doet en ook de enige in zijn soort (zover ik weet). Wel voornamelijk lvl 4 missies salvage, maar sommige offces accepteren ook de lvl 3 Blockades etc. Een 'slechte' lvl 3 heeft echter geen zin om te salvagen.

http://prosynergyeve.com/en/

Ze betalen 45% van de loot uit, 45% gaat naar de salvager en 10% naar de corp. Voordeel is dat zij uitzoeken wat je het beste kan refinen en wat als module te verkopen. Plus dat de refiner ook 100% skills heeft. Nadeel is dat de verkoop snel moet (biljoenen per week aan loot) en dus aan buy orders verkocht wordt.Tevens zijn ze natuurlijk niet overal in highsec, je zal dus missions moeten doen in een gebied waar zij actief zijn.

Ik maak zelf redelijk veel gebruik van deze service. Als ik zelf zou moeten salvagen dan ben ik teveel tijd hiervoor kwijt. Op deze manier krijg ik toch nog 45% van de salvage en help ik nieuwe spelers aan een mooi start kapitaal (tevens tip voor nieuwe spelers als je redelijk wat isk wil verdienen in highsec).

[ Voor 10% gewijzigd door Racemol op 26-08-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

ja en let wel dat je pas je geld na een weekje krijgt (zowel salvagers als mission runners) :p
Overigens kun je beter een fatsoenlijke corp zoeken, en daar meevliegen op L4 missions en/of vragen of je dan mag salvagen. Mijn corp had gewoon een corp noctis en mensen deden af en toe L4 missions, zo heb ik een beetje isk gemaakt.
Echter ben ik blij dat ik nu in null sec zit, qua rewards (ratting) is dat een stuk beter! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
Voor de beste ISK/uur verhouding ongetwijfeld het meest efficient, maar zelf uitzoeken wat er allemaal te halen valt heeft zo in het begin ook wel wat. Een module van een miljoen of meer is nu echt nog een 'score' in plaats van een 'zal wel', en leuk om te bekijken wat het allemaal doet :)
Nu allemaal nog nieuw en interessant, later ongetwijfeld saai en vervelend. Dan kan je het best uitbesteden idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Dutchman! schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:38:
Voor de beste ISK/uur verhouding ongetwijfeld het meest efficient, maar zelf uitzoeken wat er allemaal te halen valt heeft zo in het begin ook wel wat. Een module van een miljoen of meer is nu echt nog een 'score' in plaats van een 'zal wel', en leuk om te bekijken wat het allemaal doet :)
Nu allemaal nog nieuw en interessant, later ongetwijfeld saai en vervelend. Dan kan je het best uitbesteden idd.
nja je komt vrij snel op een punt waarbij de rewards opeens veranderen. Stel dat je het allemaal efficient wilt doen dan salvage je geen L3 missies omdat de rewards ivm L4 missies soms wel eens letterlijk 10-50x hoger kunnen zijn. Dan rush(blitz) je L2-L3 om zo L4 te kunnen doen.
Op het moment dat je daar zit, zie je opeens de rewards van zowel bounties als missions rewards omhoog schieten, idem voor salvage.

Wat je zegt klopt ook wel, alleen daar kom je wel op terug als je 5 dagen achter elkaar L3's hebt gedaan. :+ Ik vind persoonlijk ook de 'gaps' tussen de rewards een beetje groot, de basic rats in nullsec hebben bounties van tussen de 1 en 1.7m (ja ook 30k tot 150k rats).
Zo'n ding kill je binnen een paar minuten, en in feite heb je dan een grotere reward dan één L3 missie :p

Nja uiteindelijk moet je zelf nuchter spelen met wat je leuk vind, ieder heeft zijn eigen ding en je moet vooral niet naar je buren kijken. Als je per direct al gaat focussen op de grootste schepen en de beste gains verlies je vrij snel de 'fun' part in EvE. Zoiets heeft tijd nodig, met name vanwege je SP. Daarom doe je het in elk geval al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

douweegbertje schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:15:
[...]

nja je komt vrij snel op een punt waarbij de rewards opeens veranderen. Stel dat je het allemaal efficient wilt doen dan salvage je geen L3 missies omdat de rewards ivm L4 missies soms wel eens letterlijk 10-50x hoger kunnen zijn. Dan rush(blitz) je L2-L3 om zo L4 te kunnen doen.
Op het moment dat je daar zit, zie je opeens de rewards van zowel bounties als missions rewards omhoog schieten, idem voor salvage.

Wat je zegt klopt ook wel, alleen daar kom je wel op terug als je 5 dagen achter elkaar L3's hebt gedaan. :+ Ik vind persoonlijk ook de 'gaps' tussen de rewards een beetje groot, de basic rats in nullsec hebben bounties van tussen de 1 en 1.7m (ja ook 30k tot 150k rats).
Zo'n ding kill je binnen een paar minuten, en in feite heb je dan een grotere reward dan één L3 missie :p

Nja uiteindelijk moet je zelf nuchter spelen met wat je leuk vind, ieder heeft zijn eigen ding en je moet vooral niet naar je buren kijken. Als je per direct al gaat focussen op de grootste schepen en de beste gains verlies je vrij snel de 'fun' part in EvE. Zoiets heeft tijd nodig, met name vanwege je SP. Daarom doe je het in elk geval al prima.
Tsja, een belt-rat van een miljoen is zo verdient. maar je bent ook supermakkelijk vindbaar in je dikke bootje als een hostile door het solar system heen vliegt. Een ervaren piloot kan mbv d-scan je binnen no-time lokaliseren en je ploffen.

Een deadspace pocket moet worden uitgescand, die probes zie je al lang en breed aankomen. Als je met iemand bent, in een PVP bootje gaan klaar liggen op de beacon, is leuk. :+

Bounty is naar risico.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 26-08-2013 13:33 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Was vanmiddag erg stil in het TEST lowsec systeem, heb mijn enyo dan ook even door de belts laten razen. Was leuk verdienen, 45 M in 20 minuten dankzij een tag die schijnbaar aardig wat waard is :+

Werd helaas weer snel drukker waardoor ik teveel moest gaan dscannen waar ik niet zo'n zin in had maar ik had mijn centjes toch al binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Laten we iedereen die in highsec freighters zit te ganken zonder wardec een bounty geven van een paar miljoen. Lekker verdienen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Over missions gesproken..

http://evenews24.com/2013...al-band-heading-to-curse/

Ja EN24, maar Tribal Band kan toch niet serieus hopen te denken dat ze naar Curse kunnen gaan moven en te kunnen missionen? Werkelijk elke gate wordt gecamped door mensen die niks met hun hebben. (en dan nog niet eens over ons zelf te spreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Alliances gaan naar curse om dood te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
In zekere zin, DNS is een Alliance maar is daar niet om dood te gaan. Wij leven gewoon daar. Mensen die sov ambiëren en denken rijk te worden gaan het zwaar krijgen in npc null. En zullen vast wel dood gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Zo volgende "war". CFC gaat deployen naar Delve. Eerlijk zeggen als jullie dit niet aan zagen komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Gratis sov is nooit verkeerd toch? ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Tja je moet zelf weten hoe je eve speelt, maar suicide ganken in high sec is ongeveer net zo als in andere mmo's low levels ganken.
Het is misschien leuk voor even alleen na een tijdje word het toch behoorlijk saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Niet helemaal mee eens. In andere MMO's doen ze het vaak gewoon voor de lol, in EVE zit er ook nog een business element aan vast. Als je weet wat je doet kan je goed geld verdienen aan suicide ganken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Racemol schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:05:
Niet helemaal mee eens. In andere MMO's doen ze het vaak gewoon voor de lol, in EVE zit er ook nog een business element aan vast. Als je weet wat je doet kan je goed geld verdienen aan suicide ganken.
Meeste suicide ganks gaat voor sommige mensen om hun vorm van plezier hebben.
Of je er wat aan verdient weet je nooit voordat je het doet en dat heb je ook maar op een paar kills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ship en cargo scanners? Er zijn hele groepen die schepen zoeken met dure modules, en die dan ganken. Puur voor profit. Het blijft een gokje of het dropt natuurlijk maar de targets zijn vaak wel doelbewust (om profit te maken) uitgekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Daisai schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:57:
[...]

Tja je moet zelf weten hoe je eve speelt, maar suicide ganken in high sec is ongeveer net zo als in andere mmo's low levels ganken.
Het is misschien leuk voor even alleen na een tijdje word het toch behoorlijk saai.
Slechte vergelijking, low levels kunnen niks terug doen, in highsec kan iedereen terugvechten of gewoon helemaal voorkomen dat je aangevallen wordt.

Overigens was low level ganken geweldig, al helemaal als ze denken dat ze goed zijn en hun mains inloggen (die je vervolgens ook weer ganked).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Waarom vergelijken jullie high-sec met noobs en 'low level'?
Het is niet zo dat je in high sec een noobro met een <1m isk scheepje gaat killen voor de lulz (ja het kan wel hoor). Met name pak je (het liefst een enemy) orca of iets anders 200m+.
Daarnaast zoals hierboven werd gezegd kun je mooi cargo scannen en iets leuks eruit pakken.

"noobs" zijn het niet waard om te ganken, daarvoor doen mensen een wardeck (wat ik overigens triester vind) op een noob corp en pak je ze gratis.

Overigens als mensen gewoon iets slimmer waren, iets meer tanky fitten en gewoon niet zo juicy zijn.. ben je redelijk veilig in high sec!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Shhhhhst een geheimpje: grootste noobs zijn mensen die in player owned 0.0 leven. Zijn maar een paar mensen die kunnen vechten (blobben) en oneindig ISK hebben, rest docked als er een neut in local verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Esiq schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:44:
Shhhhhst een geheimpje: grootste noobs zijn mensen die in player owned 0.0 leven. Zijn maar een paar mensen die kunnen vechten (blobben) en oneindig ISK hebben, rest docked als er een neut in local verschijnt.
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Ik snap wel waarom je er zo over denkt nu jullie ook wel een renting empire willen. Nu moeten die 'allies' wel positief afgeschilderd worden.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:14

Flexx

This side up

Weet niet of dit al voorbij is gekomen maar als je in highsec gankt of ge-gankt wordt kan het handig zijn om de response tijden van Concord te weten.
Hier een blog van een gast die het heeft uitgezocht: http://blog.beyondreality.se/TTK-CONCORD

Wat mij opvalt is dat het best lang duurt, in een 0.5 systeem duurt het soms tot wel 18 sec voordat Concord reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
douweegbertje schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:33:
Waarom vergelijken jullie high-sec met noobs en 'low level'?
Het is niet zo dat je in high sec een noobro met een <1m isk scheepje gaat killen voor de lulz (ja het kan wel hoor). Met name pak je (het liefst een enemy) orca of iets anders 200m+.
Daarnaast zoals hierboven werd gezegd kun je mooi cargo scannen en iets leuks eruit pakken.

"noobs" zijn het niet waard om te ganken, daarvoor doen mensen een wardeck (wat ik overigens triester vind) op een noob corp en pak je ze gratis.

Overigens als mensen gewoon iets slimmer waren, iets meer tanky fitten en gewoon niet zo juicy zijn.. ben je redelijk veilig in high sec!
Yup! Want op een (jump) freighter kun je ook zoveel modules fitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

De_Bastaard schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 08:22:
[...]

Yup! Want op een (jump) freighter kun je ook zoveel modules fitten!
Misschien heb ik het wel over mining barges en dat soort meuk? Zovaak untanked ships voorbij gezien. Dat is juist het verschil tussen leven en kapot gaan bij een gank.
Er wordt gewoon gescanned op voornamelijk juicy untanked.

http://killboard.enl-i.com/?a=kill_detail&kll_id=97755
http://killboard.enl-i.com/?a=kill_detail&kll_id=97773

Geen tank, dan ben je zo kapot. Een beetje tank en het word gewoon heel lastig om hem binnen een paar seconden te slopen voordat concord komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
:') :') :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:29
Dan wel een EHP tank, en geen DPS tank. Op die 15 seconden gaat één repair cycle het niet doen.

Heb eens een bende gehad die mijn toon wou poppen in high sec.
Ik heb het overleefd met 50% structure. Ze hadden zich iets misrekend blijkbaar.
Biggest PvP win a carebear wil ever get. Spijtig genoeg krijg je daar geen killmails voor :p

Hmm, dat zou CCP nog eens moeten implementeren. Een CONCORD killboard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Laatst online: 29-07 19:53
Zo, ik ga lekker een tijdje carebearen in empire, dag null!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Pas maar op voor douwe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het nu echt nodig om iemand zo te beledigen? en zijn post is heel zo gek niet want we hadden het de hele tijd al over freighters en jump freighters. dus als jij daar niet op doelde had je dat wel even kunnen verduidelijken.
Misschien heb ik het wel over mining barges en dat soort meuk? Zovaak untanked ships voorbij gezien. Dat is juist het verschil tussen leven en kapot gaan bij een gank.

Geen tank, dan ben je zo kapot. Een beetje tank en het word gewoon heel lastig om hem binnen een paar seconden te slopen voordat concord komt.
had dat duidelijk gemaakt, maar wil toch vriendelijk verzoeken de toon wat te matigen. is wel zo gezellig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
douweegbertje schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:33:
Dit klopt inderdaad voor mining barges/exhumers. Een beetje tank fitten en 1 destroyer krijgt je al niet stuk maar meestal lever je wel wat yield / cycle in. Het doel om deze schepen te killen is ook gewoon voor de lol en niet voor de isk, dus pakken ze je buurman die niet getanked is.

Voor haulers is het een ander verhaal en zal je soms gewoon een ander schip moeten kiezen voor de job. Als je 1 bil aan loot te haulen hebt en je doet dit in een t1 indy, kan je nog zoveel tanken als je wil, stuk ga je. Dan kan je beter voor een Blockade runner gaan en zorgen dat je niet gezien wordt.

Ik bedoel, tanken is niet altijd de oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

ach zoveelste sarcastische opmerking om weer gelijk te krijgen op iets. Ik heb geen behoefte om 100% perfecte reacties te gaan maken om mijzelf op elk punt veilig te stellen voor een discussie.
Als je weet dat je geen tank op ship X kunt zetten, dan zal ik dat dan ook wel niet bedoelen he?
Schijnheilige opmerkingen heb ik geen zin in, als je dan weer zo reageert noem ik je gewoon een kneusje. Geen haat of bad feelings, maar ik kan zo wat reacties van hem quote waarin die schijnheilige opmerkingen in voor komen.

maar goed, mijn excuses echter irriteerde je me nogal met dat soort opmerkingen.

[ Voor 34% gewijzigd door Douweegbertje op 28-08-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
nomad pls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Vandaar dat er ook gewoon gasten zijn, die een command ship met tank bonus + implants in squad laten meevliegen bij dure transporten.......

Is vaak net verschil tussen afgemaakt worden door suiciders en net overleven met zoveel percent hull hp over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ark anyone? Heb er een klaar en kan er nog een aantal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Zijn hier mensen die een verkapte JF service hebben en toegang hebben tot stations in Deklein en fountain?
Ik ben echt op zoek naar een snellere service dan dat de alliance heeft. Wil best wel wat dokken qua isk per m3 voor mensen die snel kunnen zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
douweegbertje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:41:
Zijn hier mensen die een verkapte JF service hebben en toegang hebben tot stations in Deklein en fountain?
Ik ben echt op zoek naar een snellere service dan dat de alliance heeft. Wil best wel wat dokken qua isk per m3 voor mensen die snel kunnen zijn :p
Verder zoeken op het forum. Er zijn er meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Seditiar schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:59:
[...]

Verder zoeken op het forum. Er zijn er meerdere.
Op dit forum of?
Ik weet dat er in het algemeen wel meerdere zijn, maar gun zoiets liever aan een tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douweegbertje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:16:
[...]

Op dit forum of?
Ik weet dat er in het algemeen wel meerdere zijn, maar gun zoiets liever aan een tweaker!
hij bedoeld het CFC forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:06:
Ark anyone? Heb er een klaar en kan er nog een aantal maken.
hoeveel? FFkes een mooi prijssie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:34
douweegbertje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:41:
Black Frog Logistics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
[...]

Op dit forum of?
Nog een tip qua eve en tweakers, vertrouw een tweaker, die eve speelt niet zomaar....

Er bestaan nog wel is tweakers, die zo rap ze hun eve petje op hebben en in het spel zitten, ineens een heel andere personaliteit hebben dan buiten het spel om. Sommigen noemen dat, roleplayen in eve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
En vooral als er veel isk in het spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Dit ja.
[...]

Op dit forum of?
Ik ben een Tweaker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
douweegbertje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:16:
[...]

Maakt niet veel uit met mining barges, alleen een procurer of de tech 2 versie.
Best slecht dat je zoveel destroyers nodig hebt voor 1 mackinaw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Iemand intresse hier in een nomad? (JF van de minmatars...)

liefst dat je ook docking rights hebt in INIT. space (cache...)

[ Voor 62% gewijzigd door Dutch2007 op 28-08-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Ik ben mijn eigen corp maar begonnen, als er tweakers zijn die nog een huisje zoeken ben je uiteraard welkom :P.
BRB ship on fire [oh-oh].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Overigens, als ik missies ga doen, wat kan ik dan het beste doen (heb dat echt nog nooit gedaan :P). Ik doe nu caldari navy, is dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Haha Dutch heb je die JF vergeten? Ps log eens in oude stinkerd! Meerdere nl'ers in corp nu..

Zal btw zo ff kijken naar die Ark prijs. Wat had je in gedachten? Geen ge-jew :)

[ Voor 31% gewijzigd door De_Bastaard op 28-08-2013 20:30 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 116 Laatste