Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:04

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:43:
[...]

Dit is inderdaad wat ik al meer heb gelezen over de Orca. Ik denk dat ik voor de Charon ga; de grootste uitdaging wordt dan om daar genoeg werk voor te vinden :)

Er zit in ieder geval nog 31,5 dag training op de Charon, waarvan het grootste gedeelte op gaat in 'Advanced Space Ship Command V' (29d) (gewoon zorgen dat ie straks in mijn vakantie loopt als ik 2 weken in Italie zit :9)
Met een remap naar Willpower en Perception had mijn main maar 22 dagen nodig. *O*

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Apache_ schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:01:
[...]
Met een remap naar Willpower en Perception had mijn main maar 22 dagen nodig. *O*
hmm interessant, ik zal eens in die remapping duiken :) thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:03:
[...]

Ben zelf alleen maar bezig met gunnery en spaceship command. Dat is beide Willpower & Perception. Omdat ik regelmatig aan PVP'en ben werd in inmiddels helemaal krankjorem van het wisselen van jumpclone. Na de remap ga ik ongeveer even snel als mijn oude kloon met een setje +4's erin (als het gaat om gunnery and spaceschip command). Als ik dan klaar ben met pvpen (of weet dat ik een paar dagen niet ga gamen) dan jump ik terug naar mijn +4 om skills te pompen.

Als ik mijn +4 een jaartje (inc remap) inlaat, dan ben ik bijna 22miljoen skillspoints verder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke attributes raadt je me aan voor het trainen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:03:
[...]

Perception/Willpower is erg de moeite voor een Freighter pilot. Advanced Spaceship Command, Caldari Freighter en Jump Freighters zijn allemaal skills die maanden duren en hebben allemaal Perception/Willpower nodig. Jump Freighters van IV naar V duurt zo'n 56 dagen, zelfs met +4s en Perception/Willpower (hoewel Willpower/Perception wel iets beter is voor Jump Freighters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:10:
Afhankelijk van wat je allemaal wilt trainen. Gebruik een willekeurig eve tool voor skills (evemon, oid). Importeer je char(s). Gooi alles wat je wilt trainen in een skillplan. Vervolgens kan je met de attributen spelen, dit heeft vervolgens effect op je trainingstijd.

Het vergt even wat huiswerk (want je krijgt maar 1 remap per jaar), maar als je eenmaal een goede remap heb, en je gooit er een setje +4's in. Dat hoef je daar niet meer over na te denken.

http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Neural_remapping
http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Attributes_in_EVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! ik zal me vanavond in gaan lezen :)

edit:
sweet! snel even een plan gemaakt in EVEMon, tijd gaat naar 27dagen met ideale attributes (scheelt toch een week ja :))

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:10:
perception willpower is voor
missles, gunnery, spaceship command en 2 van de 5 sub systems voor T3 cruisers
intelligence memory
electronics, engineering, mechanics en 3 van de 5 sub systems voor T3 cruisers
memory intelligence
industry en drones
intelligence en perception
navigation

dat zijn de belangrijkste alle andere is beetje mengeling maar heb je nagenoeg niet nodig dus remaps niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vet droog die goon cat XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:53

madpilot0

I ain't mad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://eveboard.com/pilot/Precious_Silver

wat is een toon als dit waard? overweeg hem te verkopen zodra mn trainings maand over is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Gok niet zoveel je hebt erg veel verschillende dingen getraind dus je kan in vanalles zitten maar niks goed vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dudee schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 22:21:
Gok niet zoveel je hebt erg veel verschillende dingen getraind dus je kan in vanalles zitten maar niks goed vliegen.
klopt het is een char die ik ben gestart om super te sitten (all races) maar heb gekozen om het ook een starter carrier char te maken. maar voor iemand die net start zou het wel mooi char zijn. maar denk dat ik hem hou weet niet misschien ga ik ooit wel terug naar 0.0 of worden supers met changes in WH mogelijk je weet niet :P

zit alleen beetje krap in isk :-( oh well komt wel weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ik vind 1 carrier trainen al tering lang: 113 dagen voor mij en dan nog alle side skills dus zit je gauw op 180 dagen minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dudee schreef op zondag 07 juli 2013 @ 08:11:
Ik vind 1 carrier trainen al tering lang: 113 dagen voor mij en dan nog alle side skills dus zit je gauw op 180 dagen minimaal.
om een carrier goed te vliegen heb je echt veel skills nodig. zelfde geldt voor alle capitals vooral supers en titans.

maar sinds odessey is het heel makkelijk om te crosstrainen naar andere carriers als je er al 1 kan vliegen. daar ik alle support skills en noodzakelijke skills op 4 of 5 kan ik zodra ik klaar ben met T2 triage crosstrainen naar alle carriers *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik heb echt een hekel aan die downtime o_O
Waarom moet dat nou elke dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Tja dat willen ze graag... Maar ik ga nu wat minerals kopen om retrievers te bouwen zal ongv een winst van 3-4mil hebben per retriever goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

dudee schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:10:
Tja dat willen ze graag... Maar ik ga nu wat minerals kopen om retrievers te bouwen zal ongv een winst van 3-4mil hebben per retriever goed?
Als je blij bent met de winst is het toch goed? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Haha dat zeker! Kon zijn dat iemand anders wat anders ervan dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douweegbertje schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:09:
Ik heb echt een hekel aan die downtime o_O
Waarom moet dat nou elke dag..
tja... elke dag is wat veel in verhouding met andere MMOs maar eve is uberhaubt anders als alle andere MMOs dus het zal wel nodig zijn.

wat is dat nieuwe EULA gezeik (alsof ik dat allemaal ga lezen :D )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik ga nu voor ong. deze fit alleen dan voornamelijk T1 modules;

http://eve.battleclinic.c...Dre-solo-plate-ruppy.html

Is toch wel redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Wil je gaan pvpen? Bedenk wel dat daar eidereen in t2 met goede support skills rond vliegt en dan kom jij aan met je t1 zonder goede support skills..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

dudee schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:55:
Wil je gaan pvpen? Bedenk wel dat daar eidereen in t2 met goede support skills rond vliegt en dan kom jij aan met je t1 zonder goede support skills..
ye wel PvP, meestal in een fleet maar ik zou toch wel denken dat je met z'n ship wel iets kan slopen.
Wat simpelere ship dan bijv?

Probleem is dat bijv. T2 cannons.. kost ong. 24 dagen nog om te trainen.
Heb overigens wel hoge meta gekozen, dus zit wel dicht tegen T2 aan

[ Voor 15% gewijzigd door Douweegbertje op 07-07-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Wij raden altijd aan om met T2 frigs te beginnen, dan heb je in ieder geval een goede basis. Interceptors zijn nog steeds veel nodig, erg snel, niet duur, en redelijk makkelijk om voor te skillen.

Dan maken guns ook niet zoveel uit, zodat je makkelijker met t1 guns wegkomt. Snelheid en disruptors/scramblers zijn dan het belangrijkste.

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik vlieg meestal in een trasher, maar voor de afwisseling lijkt me dit ook wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
GamemasterByte schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:16:
Wij raden altijd aan om met T2 frigs te beginnen, dan heb je in ieder geval een goede basis. Interceptors zijn nog steeds veel nodig, erg snel, niet duur, en redelijk makkelijk om voor te skillen.

Dan maken guns ook niet zoveel uit, zodat je makkelijker met t1 guns wegkomt. Snelheid en disruptors/scramblers zijn dan het belangrijkste.
Dat is achterhaald sinds de rebalance van T1 frigs en cruisers. Je antwoord zou voor de volledigheid moeten zijn: elke T1 frigate waarop interceptors zijn gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Sgreehder schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:49:
[...]

Dat is achterhaald sinds de rebalance van T1 frigs en cruisers. Je antwoord zou voor de volledigheid moeten zijn: elke T1 frigate waarop interceptors zijn gebaseerd.
Niet helemaal. De stats en bonuses van interceptors zijn over het algemeen toch nog beter. Als voorbeeld de condor vs de raptor.
Condor:
Caldari Frigate skill bonus per level:
10% bonus to Light Missile and Rocket kinetic damage

Role Bonus:
80% reduction in Propulsion Jamming systems activation cost

Raptor:
Caldari Frigate Skill Bonus: 5% bonus to Small Hybrid Turret Damage and 10% bonus to Small Hybrid Turret optimal range per level

Interceptor Skill Bonus: 15% reduction in MicroWarpdrive signature radius penalty and 5% bonus to Warp Scrambler and Warp Disruptor range per level

Role bonus: 80% reduction in Propulsion Jamming systems activation cost

Dit zijn alleen nog maar de bonuses, de basic stats zijn ook beter van de raptor. ik heb het belangrijkste stuk - en de reden waarom we ze nog steeds aanraden - even bold gemaakt. Het enige waar de condor het op wint is slot layout, 4 midslots is wel erg handig, het geeft je wat meer mogelijkheden. Voor de rest, raptor > condor imho.

Ik heb het voor andere rassen niet meteen opgezocht, maar ik verwacht dat het een min of meer vergelijkbare situatie zal zijn voor hen.

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Neen, je zegt te beginnen met T2 frigs. Dat predikaat is onzinnig, je boort daarmee iemand 2 maanden subscription door z'n neus, bij wijze van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Jup maar dan kan hij het temisnte wel vliegen, je kan binnen een maand in een battleship zitten en pvpen, doe je het goed? Nou een frigate of destroyer zal in die trainingstijd meer dps doen ben ik bang.

Omdat je iets groots kunt vliegen hoef je het niet te vliegen: als jij een klein bootje goed kan vliegen waarom zou je dan een grote vliegen waarmee je minder dps doet?

Voorbeeld: je vliegt een leuke Caldari destroyer of frigate en je light missile skills zijn lekker hoog dus daarmee doe je mooie dps op een leuke range, natuurlijk kan je wel die 3dagen trainen dat je in een Drake kunt zitten maar dan heb je ineens Heavy's maar die heb je niet getraint dus train je daar ook even 1 uur voor en je kunt ze gebruiken.

Jammer dat ik er niet bij vertel dat het kleine bootje meer dps doet dan die Drake.

Dit zelf had ik ook: de Ammar Navy Slicer deed bij mij meer dps dan toen ik een Harby vloog omdat ik de small lasers op een hoger level had net als de Ammar frigate skill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
Wij hadden laatst deze discussie nog in onze alliance ... een aantal gasten kwamen opdagen in een Rifter bij een CTA. No go imo.

Nu gaan ze dus omdat ze nog niks anders kunnen vliegen, een Celestis nemen ofzo.

Ik zou zeggen, skill voor een Interceptor of Interdictor. Dictors zijn er altijd te kort ...

[ Voor 41% gewijzigd door De_Bastaard op 07-07-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Een Rifter is er het meest op achteruitgegaan (of is eigenlijk stil blijven staan), en het lijkt me regel dat pro pvp'ers (>95% k/d) hun neus standaard ophalen voor alles t1 frig/cruiser. Maar die Slasher, Atron, etc. kan prima dienst doen als interceptor in een veelvoud aan gevallen, in elk geval meer dan thuisblijven omdat je geen T2 kan vliegen.

En dudee, even opletten.. ik heb het over t1 frigates (hoe kom jij nou weer aan een battleship?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Een interceptor is echt niet enorm veel skill werk maar je hebt wel een aantal bonussen die een t1 frig niet heeft.

Dus, ben je nieuw in het spel, skill een Inty of Dic. Altijd handig als je ze kunt vliegen.

[ Voor 29% gewijzigd door De_Bastaard op 07-07-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

hm persoonlijk heb ik nu wel het één en ander uitgezocht.
Er zijn echter wat min-puntjes waardoor het voor een echte noob vrij lastig kan worden;
- HEEL veel dingen op het internet stammen nog uit 2010-2011 en zijn outdated als de pest, waardoor je opeens verkeerde dingen gaat doen.
- Als complete noob, voornamelijk qua skills ben je letterlijk in elk schip kansloos. Imo heb je zeker een maand nodig wil je iets kunnen vliegen wat ook daadwerkelijk iets kan zonder fleet e.d. Pak een trasher met T2 fits, dit kost je een maand.
- Veel is onduidelijk, ik ben bijvoorbeeld begonnen met een trasher, ansich wel ok. Echter voor PvE is dit een beetje matig. De Small Projectile Turrets zijn niet zo heel relaxed in battles (imo) vanwege de range. Op het moment dat ik nu een cruiser neem (Rupture) dan zit je dus met die guns in een kansloos PvE schip..
Echter is de Trasher wel weer tof voor Fleets (sup, 15x trasher.. mass dps en doei doei enemy).
Dit dus @De_Bastaard, CTA (gok dus call to arms) kan ook gewoon gebruik maken van een batch noobs in dit soort schepen hoor :x

Dus nu zit ik maar op het punt dat ik voor een Talwar ga voor de time being om wat PvE L2 te kunnen doen met lightmissles. Uiteindelijk heb ik nu ook een 30 dagen plan om een goed fitted Drake te kunnen vliegen.

Ansich voor oudere spelers lijken dingen misschien simpel echter jullie zelf hebben al een discussie over wat nou 'goed' zou zijn.. en dat met al jullie ervaring bij elkaar :)
Daarbij gezien mis ik toch wel een soort van balance voor 'noobs', imo wegen de kosten vs de onkosten niet met elkaar op voor de eerste paar weken als je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
De_Bastaard schreef op zondag 07 juli 2013 @ 21:40:
Een interceptor is echt niet enorm veel skill werk maar je hebt wel een aantal bonussen die een t1 frig niet heeft.

Dus, ben je nieuw in het spel, skill een Inty of Dic. Altijd handig als je ze kunt vliegen.
Tja, maar je bent na de tutorials al klaar voor een T1 frigate. Nogmaals mijn vraag, waarom een nieuwe speler 2 maanden subscription door de neus boren? De keren dat ik ben afgemaakt in een Claw/Stilleto had ook gebeurd met een Slasher, maar als je ziet waar je T2 interceptors voor gebruikt, in nagenoeg elke fleet, dan voldoet de Slasher uitstekend. Sterker, leg die nieuwe speler de basics uit en hij kan het goed uitvoeren in een Slasher (het luistert gewoon nauwer), dan wordt het de beste interceptor-piloot die je kan wensen. Anderzijds stuur je hem door naar een fatsoenlijk schip en neem je die paar T1 wrecks voor lief (poe hee!), want hij gaat die interceptor toch niet goed vliegen. Ook die T1 frigate voert de meeste relevante taken net zo goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
douweegbertje schreef op zondag 07 juli 2013 @ 21:49:
hm persoonlijk heb ik nu wel het één en ander uitgezocht.
Er zijn echter wat min-puntjes waardoor het voor een echte noob vrij lastig kan worden;
- HEEL veel dingen op het internet stammen nog uit 2010-2011 en zijn outdated als de pest, waardoor je opeens verkeerde dingen gaat doen.
- Als complete noob, voornamelijk qua skills ben je letterlijk in elk schip kansloos. Imo heb je zeker een maand nodig wil je iets kunnen vliegen wat ook daadwerkelijk iets kan zonder fleet e.d. Pak een trasher met T2 fits, dit kost je een maand.
- Veel is onduidelijk, ik ben bijvoorbeeld begonnen met een trasher, ansich wel ok. Echter voor PvE is dit een beetje matig. De Small Projectile Turrets zijn niet zo heel relaxed in battles (imo) vanwege de range. Op het moment dat ik nu een cruiser neem (Rupture) dan zit je dus met die guns in een kansloos PvE schip..
Echter is de Trasher wel weer tof voor Fleets (sup, 15x trasher.. mass dps en doei doei enemy).
Dit dus @De_Bastaard, CTA (gok dus call to arms) kan ook gewoon gebruik maken van een batch noobs in dit soort schepen hoor :x

Dus nu zit ik maar op het punt dat ik voor een Talwar ga voor de time being om wat PvE L2 te kunnen doen met lightmissles. Uiteindelijk heb ik nu ook een 30 dagen plan om een goed fitted Drake te kunnen vliegen.

Ansich voor oudere spelers lijken dingen misschien simpel echter jullie zelf hebben al een discussie over wat nou 'goed' zou zijn.. en dat met al jullie ervaring bij elkaar :)
Daarbij gezien mis ik toch wel een soort van balance voor 'noobs', imo wegen de kosten vs de onkosten niet met elkaar op voor de eerste paar weken als je speelt.
Dat gaat alleen op als Goons of TEST heet, en 300 t1 fit frigates op het veld kan gooien, dan is het "wel leuk ja". Maar een echte toegevoegde waarde voor een fleet heeft een t1 schip écht niet. Het is hooguit een noodoplossing maar zou niet langer gevlogen moeten worden dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom is het ook goed om een periode in high sec te chillen en wat te trainen beetje missions vliegen wat exploring en eventueel wat PVP in cheap ship.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik heb overigens genoeg fun in Rifters gehad hoor, maar dat was dan altijd solo pvp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:10
Ik heb ooit in het verleden een tijdje met veel plezier EVE gespeeld, maar toen WoW uitkwam (ja dat is wat jaartjes geleden :P) heb ik het eigenlijk opzij geschoven en op 1 of 2 trials na niet meer gespeeld.

Nu ben ik WoW al een tijdje zat, GW2 is het voor mij ook niet helemaal, en D3 is wel lekker voor "af en toe" een potje, maar niet echt iets voor de langere termijn vrees ik. Nu lees ik her en der dat EVE zich goed aan het ontwikkelen is en ook nog steeds populair is. De opzet trekt me nog steeds heel erg, en terwijl ik dit typ ben ik de trial aan het downloaden.

Maar.... in hoeverre is het voor iemand die net weer begint nog wel lonend om dit spel te starten? Ik weet dat je vooral voor de skills enorm veel tijd moet reserveren en haal je die 10 jaar dan nog wel in? Buiten dat zou ik totaal niet weten waar ik weer moet beginnen, is er inmiddels wel een goede tutorial die me de basics van de game bij brengt? Het lijkt me wel erg gaaf om uiteindelijk (na veel oefenen en tijd, ik weet het) een corp te joinen waar ik lekker kan PvPen, maar is dit uberhaupt haalbaar als ik net pas weer begin en dus enorm veel in te halen heb?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denman schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:52:
Ik heb ooit in het verleden een tijdje met veel plezier EVE gespeeld, maar toen WoW uitkwam (ja dat is wat jaartjes geleden :P) heb ik het eigenlijk opzij geschoven en op 1 of 2 trials na niet meer gespeeld.

Nu ben ik WoW al een tijdje zat, GW2 is het voor mij ook niet helemaal, en D3 is wel lekker voor "af en toe" een potje, maar niet echt iets voor de langere termijn vrees ik. Nu lees ik her en der dat EVE zich goed aan het ontwikkelen is en ook nog steeds populair is. De opzet trekt me nog steeds heel erg, en terwijl ik dit typ ben ik de trial aan het downloaden.

Maar.... in hoeverre is het voor iemand die net weer begint nog wel lonend om dit spel te starten? Ik weet dat je vooral voor de skills enorm veel tijd moet reserveren en haal je die 10 jaar dan nog wel in? Buiten dat zou ik totaal niet weten waar ik weer moet beginnen, is er inmiddels wel een goede tutorial die me de basics van de game bij brengt? Het lijkt me wel erg gaaf om uiteindelijk (na veel oefenen en tijd, ik weet het) een corp te joinen waar ik lekker kan PvPen, maar is dit uberhaupt haalbaar als ik net pas weer begin en dus enorm veel in te halen heb?
je kan je oude char gewoon terug halen he. en er is continue een stroming van nieuwe spelers dus dat kan geen probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binno
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 22:25

Binno

. .. ... ....

Mooie is eve is tijdloos . je kan met een miljoen sp all nuttig zijn in zowel pve als pvp. Je kan idd je oude character oppakken en verder gaan

"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Zo, dit maakt de afgelopen welps van deze hele oorlog teniet: Revenant kill.

Ook nog een Nyx kill. Er zijn nog een hoop andere supercarriers van PL kapot gegaan, maar de killboards doen weer eens moeilijk.

Edit: De hele lijst.

Edit2: Voor degenen die het niet weten: die Revenant kostte 290B.

[ Voor 18% gewijzigd door Seditiar op 08-07-2013 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Comms van na het gevecht: https://soundcloud.com/jw...ble-07-07-21-15-49-mumble

Grath Telkin rage best rage, dat mis ik wel van niet echt meer EVE spelen en niet in PL zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ben zelf ook weet een beetje begonnen met eve en vraag me af of er Nederlandse corps aanwezig zijn die een noob als mij wat kunnen leren?

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
BL beating PL at their own game. Prachtig.

Wat ging er mis? Pl hotdrop gone wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:02
Ik lees geruchten dat de FC een spy was.

[ Voor 3% gewijzigd door CutePuppy op 08-07-2013 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ik ben sinds feb aan het spelen en kan gewoon mee komen, andere mensen hebben meer sp maar zit nu bijna op de 10mil en kan leuke drake vliegen en wat andere bootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
CutePuppy schreef op maandag 08 juli 2013 @ 07:30:
Ik lees geruchten dat de FC een spy was.
Maak het des te leuker :X

Hoeveel kills heeft PL wel niet weten te scoren d.m.v. spies, pos password resets, e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:07
Streepje schreef op maandag 08 juli 2013 @ 06:38:
Ben zelf ook weet een beetje begonnen met eve en vraag me af of er Nederlandse corps aanwezig zijn die een noob als mij wat kunnen leren?
Er zijn er een paar, laatst nog genoemd in dit topic.

Persoonlijk vind ik dat je jezelf erg beperkt door een alleen NL corp te zoeken. Ik heb zelf in ieder geval de meeste lol gehad in een corp met members uit verschillende landen (wel grote EU base zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mwahaha

https://soundcloud.com/jw...ble-07-07-21-15-49-mumble

[ Voor 74% gewijzigd door De_Bastaard op 08-07-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:56

Shunt

Boe

Eindelijk ik begon het zo ziek te worden he al dat gezeik over dat supers niet te counteren waren en dat pl ooooh zo gay was met al zijn supers. Hoe vaak heeft grath al wel niet gezegd joh gewoon dreads er tegenaan gooien. En ja ik ben zelf een Waffle en nog geen PL maar 90% van de mensen waar ik mee speel zitten in pl en ik vind dit prachtig en ik kan je garanderen dit zal alleen maar zorgen voor meer fun met supers!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Dat houdt het ook leuk toch? PL heeft toch ISK zat.

Die gast die die Revenant verloor kan er vast nog wel een kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Oh en volgens mij is die rev niet zo heel extreem duur gekocht ik dacht iets van 50 of 60 tops! Niet minder erg natuurlijk eerlijke goede kill! Btw deltajax is een gast die je wilt volgen op billboards is een ex waffle en nu pl heeft heerlijke kills op zijn youtube channel. Een mega kill in een quaffe 0 itty.

Stukje waffle coms na whelps. Zit er ook ergens tussen echt waffles is een van de beste ervaringen die ik ooit gehad heb in EVE.
https://soundcloud.com/jwstew007/wooops-its-abomb
YouTube: Iteron Solo'ing a Megathron
dudee schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:54:
Hij schijnt 300bil te zijn? Dus dikke 12k euro
Zie het nu ook prijzen waren maart rond de 250 / 300b ik zag volgens mij een paar weken geleden een sale draadje en die liep zeg maar niet echt storm en bids bleven achter.

[ Voor 107% gewijzigd door Shunt op 08-07-2013 09:59 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Hij schijnt 300bil te zijn? Dus dikke 12k euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
260B voor de hull, ~570Plex ~ 11.5k dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
K ik las ergens 300b, nog steeds erg veel geld meer dan in mijn wallet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:56:
260B voor de hull, ~570Plex ~ 11.5k dollar
Ik zat even de waarde van PLEX op te zoeken (kan nu niet ingame komen)
Kan ik uit jouw berekening opmaken dat 1 PLEX ongeveer 450mil ISK waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:11:
[...]

Ik zat even de waarde van PLEX op te zoeken (kan nu niet ingame komen)
Kan ik uit jouw berekening opmaken dat 1 PLEX ongeveer 450mil ISK waar is?
PLEX is meer:

http://www.eve-central.com/home/quicklook.html?typeid=29668

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Seijen had die Revenant gekocht van _1of9 voor 360B < gekocht met plex (beiden zijn oud evol members)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Streepje schreef op maandag 08 juli 2013 @ 06:38:
als je perse nederlandse corp wil probeer bendebeukers eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:53

madpilot0

I ain't mad

https://soundcloud.com/jo...comms-after-revenant-loss

Originele recording is er niet meer, iemand had m nog gecached en heeft m opnieuw erop gezet :)

edit: iemand fraps ervan gevonden?

[ Voor 10% gewijzigd door madpilot0 op 08-07-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Of visstick green high die zitten in highsec wat verstandiger is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
madpilot0 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:56:

Originele recording is er niet meer, iemand had m nog gecached en heeft m opnieuw erop gezet :)

Omg die rage 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Dit is zooo heerlijk, oh echt prachtig ik kan daar zo van genieten! Maar om eerlijk te zijn zodra die rev de eerste kill maakte op de titan een maand geleden ofzo is BL al aan het jagen! Jeff + de rest is ook echt zo chill met die losses en alleen grath is supermad!

[ Voor 17% gewijzigd door Shunt op 08-07-2013 12:12 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

VoC awox-ops, best ops! *O*

http://kb.vergeofcollapse...kill_related&kll_id=37948

Ik had begrepen dat ze deze al een tijdje in het vizier hadden :+

[ Voor 70% gewijzigd door nwagenaar op 08-07-2013 12:25 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madpilot0 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:56:

Damn, die gast kan zich lekker druk maken. Prima trouwens dat de rest hun reet afveegt met z'n gebrabbel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:21:
VoC awox-ops, best ops! *O*

http://kb.vergeofcollapse...kill_related&kll_id=37948

Ik had begrepen dat ze deze al een tijdje in het vizier hadden :+
jij staat er niet op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Shunt schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:35:
Eindelijk ik begon het zo ziek te worden he al dat gezeik over dat supers niet te counteren waren en dat pl ooooh zo gay was met al zijn supers. Hoe vaak heeft grath al wel niet gezegd joh gewoon dreads er tegenaan gooien. En ja ik ben zelf een Waffle en nog geen PL maar 90% van de mensen waar ik mee speel zitten in pl en ik vind dit prachtig en ik kan je garanderen dit zal alleen maar zorgen voor meer fun met supers!
Precies! Je hebt alleen maar een AWOX + 50 Dreads + complete subcap fleet nodig om een klein gedeelte van een 25 grote supercarrier fleet af te maken. Dat valt natuurlijk reuze mee.

Voor het geval sarcasme niet je sterkste punt is: je hebt het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Iemand trouwens leuke beginner incursions fitting? Want de drake schijnt niet zo populair te zijn...

Zat eraan te denken om voor een Megathron te gaan, kan hem over 6 dagen fitten maar dan nog wat meer skills erbij dus zal gauw op 2 maanden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Seditiar schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:03:
[...]

Precies! Je hebt alleen maar een AWOX + 50 Dreads + complete subcap fleet nodig om een klein gedeelte van een 25 grote supercarrier fleet af te maken. Dat valt natuurlijk reuze mee.

Voor het geval sarcasme niet je sterkste punt is: je hebt het fout.
Lekkere onderbouwing dus doe ik het maar even wel.
Ongeacht een back-up legion fleet hadden deze supers het niet gered. De pure alfa die de dreads hebben is nagenoeg voldoende om in seconden korte metten te maken met de SC's. Als jij gaat zeuren dat als je met 50 dreads niet kan vechten tegen 100 supers dan heb je gelijk dan moet je er nog meer hebben wat ook niet meer dan logisch is. Ik blijf er bij met een dread fleet kan je een moderate size super cap fleet zeer goed afslachten. Je zult alleen wel moeten plannen ja. En of het een Awox was weet ik niet daar waren gisteren de meningen nog over verdeeld maar op het moment dat de rev voor de eerste keer gebruikt was op een titan was het wachten tot de eerste trap. En ja dan heb je pech het is BL.

Neem 250 dreads (niet ongehoord) zet dat tegen 50 a 60 supers en je alfa't iedere super die je target zo'n beetje. 12k alfa damage met bvb een moros fleet. al heb je er 100 zit je nog steeds op 4.8m alfa en dan heb je de subcap fleet nog niet mee gerekend. Ja je gaat een zooi dreads verliezen maar daar is iedereen zo bang voor maar wat verliest een super cap fleet? Een beetje degelijke Titan of MS heeft mods die per stuk duurder zijn dan de dreads die dood gaan. Laat staan als je de hull mee rekent. Mensen moeten gewoon niet mieten en blapdreadfleets terug brengen maar dan puur als anti super.

TLDR:
Dreads ownen supers in goede fleets.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Shunt schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:57:
[...]

Lekkere onderbouwing dus doe ik het maar even wel.
Ongeacht een back-up legion fleet hadden deze supers het niet gered. De pure alfa die de dreads hebben is nagenoeg voldoende om in seconden korte metten te maken met de SC's. Als jij gaat zeuren dat als je met 50 dreads niet kan vechten tegen 100 supers dan heb je gelijk dan moet je er nog meer hebben wat ook niet meer dan logisch is. Ik blijf er bij met een dread fleet kan je een moderate size super cap fleet zeer goed afslachten. Je zult alleen wel moeten plannen ja. En of het een Awox was weet ik niet daar waren gisteren de meningen nog over verdeeld maar op het moment dat de rev voor de eerste keer gebruikt was op een titan was het wachten tot de eerste trap. En ja dan heb je pech het is BL.

Neem 250 dreads (niet ongehoord) zet dat tegen 50 a 60 supers en je alfa't iedere super die je target zo'n beetje. 12k alfa damage met bvb een moros fleet. al heb je er 100 zit je nog steeds op 4.8m alfa en dan heb je de subcap fleet nog niet mee gerekend. Ja je gaat een zooi dreads verliezen maar daar is iedereen zo bang voor maar wat verliest een super cap fleet? Een beetje degelijke Titan of MS heeft mods die per stuk duurder zijn dan de dreads die dood gaan. Laat staan als je de hull mee rekent. Mensen moeten gewoon niet mieten en blapdreadfleets terug brengen maar dan puur als anti super.

TLDR:
Dreads ownen supers in goede fleets.
Tuurlijk, Dreads zijn zeer goed tegen Supercarriers (50k alpha overigens, niet 12k, maar dat ligt eraan of je blasters of railguns gebruikt, uiteraard). Maar jij gebruikt nu afgelopen gebeurtenis als bewijs dat Supercarriers zeer makkelijk kapot kunnen gaan. Maar dat zijn ze niet, het is niet voor niks dat Grath compleet los gaat op mumble op hen: ze waren achterlijk dat ze daar in trapten.

De Awoxer had "niet genoeg cap" om met z'n eigen Supercarrier mee te jumpen en z'n midpoint "was kapot geschoten" dus ze konden niet meer terug. In een normale situatie, dus PL met 200+ Supercarriers op het veld, is het bijna onmogelijk om dat nog weg te schieten, tenzij je zelf meer Supercarriers hebt, of veel meer support (lees: subcaps) bij je hebt. Je moet niet vergeten dat iedere Supercarrier ook gewoon 10k dps doet, en dus met een groot aantal 2-3 Dreads tegelijk kunnen alpha'en.

Ja, CFC zou in principe capitals in kunnen zetten, maar waarom zou je dat doen als het nu toch al prima gaat met subcap fleets? Tuurlijk, het duurt wat langer, maar je loopt dan ook letterlijk geen risico.

Edit: Als je filmpjes bekijkt van de gebeurtenis, zag je dat die Dreads echt niet SCs popten binnen secondes. Het duurde niet heel lang, dat geef ik gelijk toe, maar dit is zo'n ongelofelijk unieke situatie dat je er vrijwel zeker van kan zijn dat het niet nog eens gebeuren zal. Als het wel gebeurt, mag PL weleens hun roster door gaan spitten om de rotte appels eruit te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Seditiar op 08-07-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Ja idd waarom zou cfc met iets anders dan bombers on field komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:39
Tricq schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:59:
Ja idd waarom zou cfc met iets anders dan bombers on field komen :P
Maar dit is eve 0.0 zo langzamerhand: je pakt alleen grotere schepen dan bombers, als je grofweg zekerheid hebt van 90 a 100 percent, dat jij meer gasten online krijgt dan de tegenpartij....

Jaja, dat hele nieuwe soev (wat nu al weer wat jaren in gebruik is) heeft gigantisch geholpen..... ahum, fleets en allianties/coalities zijn alleen maar groter geworden, i.p.v. kleiner....

Dus supers worden alleen nog echt gebruikt, door de allianties, die VEEL supers kunnen gebruiken, de rest van eve houd ze in de motteballen..... en vooral als ze tegenstander geen grote vloot op kunnen brengen.
Zelfde met caps....je gaat ze niet gebruiken, als de tegenstander er veel meer kan invliegen.
Zelfde met tier 3 schepen....
Zelfde met BS....

Blijft er voor de kleinere partijen alleen nog klein spul over om echt te gebruiken, want anders zit je te suiciden.
Vandaar dat bomber fleets zo populair geworden zijn, is vaak de enige praktische optie over om toch damage te kunnen doen, zonder te veel te verliezen, als je de underdog bent.

Zullen sommigen zeggen, wat een onzin, tja.....
Ik ken jammer genoeg genoeg gasten, die best wel caps willen/wilden gebruiken in fleet warfare, echter praktisch is het vaak niet te doen bij de kleinere groeperingen (of je wilt perse suiciden). Mensen krijgen gewoon op hun donder, als ze een cap gebruiken en er is niet genoeg support.

Dus heeft eve tegenwoordig best wel wat corps, waarbij men paar supers heeft, flink wat carriers/dreads en waarbij ze bijna niet meer gebruikt worden de laatste paar jaar.... behalve voor wat reppen, wat ratten en voor transport.

Dus soms komen je allies er pas achter, hoeveel caps een alliantie/corps heeft, als ze gaan verhuizen......want dan zie je ze vaak tegelijk warpen.
Maar ja, helaas heb je niks aan grote kern met cap spelers, als je dan geen support fleet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
bangkirai schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:54:
[...]

Maar dit is eve 0.0 zo langzamerhand: je pakt alleen grotere schepen dan bombers, als je grofweg zekerheid hebt van 90 a 100 percent, dat jij meer gasten online krijgt dan de tegenpartij....

Jaja, dat hele nieuwe soev (wat nu al weer wat jaren in gebruik is) heeft gigantisch geholpen..... ahum, fleets en allianties/coalities zijn alleen maar groter geworden, i.p.v. kleiner....

Dus supers worden alleen nog echt gebruikt, door de allianties, die VEEL supers kunnen gebruiken, de rest van eve houd ze in de motteballen..... en vooral als ze tegenstander geen grote vloot op kunnen brengen.
Zelfde met caps....je gaat ze niet gebruiken, als de tegenstander er veel meer kan invliegen.
Zelfde met tier 3 schepen....
Zelfde met BS....

Blijft er voor de kleinere partijen alleen nog klein spul over om echt te gebruiken, want anders zit je te suiciden.
Vandaar dat bomber fleets zo populair geworden zijn, is vaak de enige praktische optie over om toch damage te kunnen doen, zonder te veel te verliezen, als je de underdog bent.

Zullen sommigen zeggen, wat een onzin, tja.....
Ik ken jammer genoeg genoeg gasten, die best wel caps willen/wilden gebruiken in fleet warfare, echter praktisch is het vaak niet te doen bij de kleinere groeperingen (of je wilt perse suiciden). Mensen krijgen gewoon op hun donder, als ze een cap gebruiken en er is niet genoeg support.

Dus heeft eve tegenwoordig best wel wat corps, waarbij men paar supers heeft, flink wat carriers/dreads en waarbij ze bijna niet meer gebruikt worden de laatste paar jaar.... behalve voor wat reppen, wat ratten en voor transport.

Dus soms komen je allies er pas achter, hoeveel caps een alliantie/corps heeft, als ze gaan verhuizen......want dan zie je ze vaak tegelijk warpen.
Maar ja, helaas heb je niks aan grote kern met cap spelers, als je dan geen support fleet hebt.
Je slaat de spijker op z'n kop. Met capitals dan tenminste, subcaps zijn toch super goedkoop dus dat lukt meestal nog wel om in te zetten, ook als je redelijk outnumbered bent.

Het probleem is: van één van de twee alliances zal de CFC misschien nog wel winnen in een capital fight, maar niet alle twee tegelijk. Tegen PL zal het uiteraard het moeilijkst zijn, maar capitals zijn nou eenmaal niet populair in de CFC en het zou me ook niks verbazen als PL grotere reserves heeft liggen als het om capitals gaat.

Ook al zou je van PL winnen in een capital fight, dan moet je nog steeds tegen NC.'s capital fleet zien te overleven. Hoewel de kans om te winnen groter zal zijn als je omstebeurten zou kunnen vechten, maar beide tegelijk zullen NC./PL winnen. Het grote voordeel is: CFC hoeft gewoon geen capitals te gebruiken, als de rollen omgedraaid zouden zijn, zou de CFC wel capitals inzetten (denk ik). Maarja, waarom capitals inzetten als je met een baltec fleet ook vrolijk tientallen capitals wegknalt met een paar miljard aan losses aan je eigen kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Het hele probleem is gewoon dat CCP er niet over heeft nagedacht dat nu, zo'n 10 jaar na het starten van het spel, er zoveel (super)-capitals in het spel zitten en ze nu geen flauw benul hebben over hoe ze het spel aantrekkelijk moeten gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

No offence, maar zijn supercaps nu wel zo gevaarlijk als voorheen? Supers zijn in de laatste 2 jaar zo hard generfed dat ze op dit moment niet meer zijn dan SOV grinding en move schepen. Ik snap bij God niet waarom mensen er eentje willen hebben (en dat zeg ik als eigenaar :+).

De tijd van tracking titans, subcap dd en sentry-supers zijn al ruim 2 jaar voorbij en - afgezien van sov grinding - zo goed als nutteloos in reguliere gevechten.

I blame RAIDEN for this btw :P

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

It is simple.... we kill the batman!

maar ffe serieus de bedoeling is dat sof warfare met caps gedaan word en de natuurlijke vijand van een cap is een super cap. Maar aangezien dat tegenwoordig niemand dat meer doet en iedereen in bombers structures aan het grinden is worden caps en super caps niet echt gebruikt voor hun doel. Ik blijf er bij als je een 100+ man dread fleet hebt mensen wel uit kijken voor ze een paar titans en SC's er op gooien. 100 is genoeg om een capital te one shotten en een SC in een paar shots. Maar daar gaan we toch niet achter komen want iedereen is zo achterlijk bang als ze dreads gebruiken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Raiden. ftw.

Die campaign in het noorden was ziek *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Hier nog AHARM members nowadays?

Ik hoorde uit betrouwbare bron dat AHARM gisteren Nova C6 heeft verlaten en 'binnenkort' ergens andere space gaat pakken :) ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
dudee schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:18:
Iemand trouwens leuke beginner incursions fitting? Want de drake schijnt niet zo populair te zijn...

Zat eraan te denken om voor een Megathron te gaan, kan hem over 6 dagen fitten maar dan nog wat meer skills erbij dus zal gauw op 2 maanden zitten.
Basilisk/Scimitar om mee te beginnen, probleem is dat ze dan meestal wel "logistics 5" eisen als je wil joinen.

Anders, Nightmare, Machariel, Vindicator ....... maar dan praat je al snel over schepen van 1bill met 4bill aan fittings voor een beetje professionele incusion fleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Het hoeft ook niet gelijk pro te zijn he, je kan minen in een retriever maar ook in een mack. net hoeveel je zelf wil skillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Geen idee maar de incursion fleets die ik tegenkom accepteren niet minder als je mee wil doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ashrah schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:44:
Geen idee maar de incursion fleets die ik tegenkom accepteren niet minder als je mee wil doen ...
Klopt, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je meer dan een degelijke pve fit nodig hebt om mee te komen. Mijn megathron werd op 160km gescramt en was binnen 2/3 seconden weg.. -O-
En daarnaast is het - vanwege de grootte / complexiteit en uitdaging - een meer georganiseerde pve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:32

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Wil zelf incursions gaan doen in een guardian. Geen zin om meerdere miljarden uit te geven aan een bs.
Hoe lastig is het hele logistics gebeuren uberhaupt?
Iedereen op je watch list gooien, cap chain bouwen en reppen wie er dmg krijgt, is het zo gemakkelijk als het klinkt?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:03
Dat is wel het idee, maar dat kan nogal hectisch worden als er veel geswitched wordt van targets en/of er erg veel dmg gedaan wordt waardoor je er supersnel bij moet zijn met je reps...

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:07
Helemaal met een Guardian - armor reps kan het vrij hectisch worden.. Die reppen pas aan het eind van de cycle (of is dat inmiddels aangepast?, vermoed van niet).

Volgens mij zijn daarom de shield fleets ook populairder, plus je hebt meer low slots voor dmg mods.

Mijn ervaring zegt in ieder geval ook dat je met een T1 battleship en T2 fittings geen fleet gaat vinden.Je moet echt een pirate BS vliegen met veel bling, zoals hierboven al gezegd is denk aan zo'n 4 bil in totaal. En tja, wil je dat riskeren in een pick up fleet met mensen die je niet kent? 1 d/c van een logi en je kan kaboem zeggen :)

Wil je echt incursions gaan doen kan je het beste een corp zoeken die daar op focussed. Dan kunnen ze je ook advies geven wat voor schepen je moet gaan vliegen enzo.

[ Voor 56% gewijzigd door Racemol op 09-07-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Armor rept inderdaad aan het einde van de cycle. Toch gebruiken wij armor in onze wormhole fleets :)

Daarnaast gebruiken we alleen Guardians (en carrier reps) omdat die ook cap links hebben en sleepers nogal neuten. Onze Amarr pilots hebben dan geen pewpew meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Indien je de vereiste skills hebt (logi V, goede engineering, etc) kun je de hele fleet tegelijk locken, een enkele cap transfer opzetten met 1 andere guardian (de andere transfer mod kun je gebruiken om de DPS bij te cappen), en door je damage notifications goed in te stellen kun je ruim van tevoren zien wie er primary is (die wordt namelijk gepoint door de NPC's). Het is af en toe even opletten als de NPC's kiezen om hun damage te verspreiden, maar dat doet eigenlijk te weinig om echt gevaarlijk te worden, want armor boten hebben hoge resists (80+).

MWD armor (2x Guardian, 3/4x Legion, 3/4x Vindicator) zijn tot nu toe de snelste fleets die ik heb gezien (vlieg zelf alle logi's met maximale skills), ook omdat de mid slots gebruikt worden voor webifiers en MWD's. Ook bij disconnects van een logi kan er eigenlijk weinig mis gaan, simpelweg omdat een wave zo snel kan worden geruimd tot de laatste trigger, waarna de enkele logi met een transfer via een BS met gemak alles kan bijhouden totdat de tweede logi weer terugkomt en het liedje weer kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Heb contact gehad met wat mensen en ik mocht mee, zit zou nu gebeuren maar moet over een uur solliciteren dus dat gaat niet door, morgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dudee schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:38:
Het hoeft ook niet gelijk pro te zijn he, je kan minen in een retriever maar ook in een mack. net hoeveel je zelf wil skillen
minen ja...

maar met incursions wordt je gewoon niet toegelaten als je niet de "juiste" skills/fit hebt

toen ik nog n00b was en de incursions nieuw waren was dat al en dat is volgens mij alleen maar erger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Je kan wel gelijk voor een nightmare of vindi gaan skillen/sparen maar als je niet weet als je het leuk vind...

Ik begrijp dat de kans aanwezig is dat ik mijn boot verlies maar dan weet ik teminste wel wat ik wil. Ook weet ik dat ik weinig waarde voor hun heb want ik doe bijna geen dps vergeleken bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Als ik je een tip kan geven is groei door via bepaalde schepen. Dus ga niet direct sparen voor een Nightmare Machariel of ander fancy speelgoed. Vlieg eerst een regulier BS, begrijp hoe ze functioneren, begrijp in wat voor omgeving ze functioneren, en werk je dan omhoog naar een faction BS, dan pas naar een pirate BS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Jup ik heb een leuke fit voor megathron gevonden daar ga ik nu voor trainen en dan kan ik verder trainen naar in vindicator etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dudee schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:04:
Jup ik heb een leuke fit voor megathron gevonden daar ga ik nu voor trainen en dan kan ik verder trainen naar in vindicator etc.
is er een specifieke reden dat je naar BS wil? niks mis mee hoor maar meende dat je voornamelijk PVP wil doen dan zou ik voornamelijk BC en lager trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Nee voor incursions misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

dudee schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:04:
Kijk ook even met een schuin ook naar de dmg die je moet toepassen. Een Megathron schiet met zijn railguns/blasters alleen maar kin/therm damage. Als jij in sansha space (bijv.) vliegt, schiet je - letterlijk en figuurlijk - geen meter op. Omdat die daarvoor sterke resists hebben. Een raven is met zijn cruise missiles wat beter inzetbaar (4 verschillende typen cruise missiles). etc. maar heeft dan weer wat moeite om de kleine targets te raken.
Niet dat je voor een Raven moet gaan perse, maar begrijp dat als jij goede damage kan toepassen, je behoorlijk sneller door die hubs/ missies heen vlieg.

Zelf ben ik van een megathron, naar een abadon over gegaan. In mijn omgeving (sansha) vliegt een abadon letterlijk rondjes om een megathron.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 09-07-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:32

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Sgreehder schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:51:
Indien je de vereiste skills hebt (logi V, goede engineering, etc) kun je de hele fleet tegelijk locken, een enkele cap transfer opzetten met 1 andere guardian (de andere transfer mod kun je gebruiken om de DPS bij te cappen), en door je damage notifications goed in te stellen kun je ruim van tevoren zien wie er primary is (die wordt namelijk gepoint door de NPC's). Het is af en toe even opletten als de NPC's kiezen om hun damage te verspreiden, maar dat doet eigenlijk te weinig om echt gevaarlijk te worden, want armor boten hebben hoge resists (80+).

MWD armor (2x Guardian, 3/4x Legion, 3/4x Vindicator) zijn tot nu toe de snelste fleets die ik heb gezien (vlieg zelf alle logi's met maximale skills), ook omdat de mid slots gebruikt worden voor webifiers en MWD's. Ook bij disconnects van een logi kan er eigenlijk weinig mis gaan, simpelweg omdat een wave zo snel kan worden geruimd tot de laatste trigger, waarna de enkele logi met een transfer via een BS met gemak alles kan bijhouden totdat de tweede logi weer terugkomt en het liedje weer kan beginnen.
Skills zijn allemaal 5, behalve amarr cruiser. multitasking gaat niet hoger dan lvl 4 though :P
oh, en nog wat armor comp skills naar 4 gooien.

Zijn er nog groepen hier die een perfect logi pilot zoeken alleen dan zonder ervaring met incursions :P
Of weet iemand een groep?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Gezien we in de incurion mood zijn, iemand een Guardian ruilen tegen een Basilisk?

[Guardian, Incursions]
Damage Control II
True Sansha Armor Thermic Hardener
True Sansha Armor Kinetic Hardener
True Sansha Armor EM Hardener
1600mm Reinforced Rolled Tungsten Plates I

Phase Switching Targeting Nexus, Optimal Range Script
10MN Afterburner II

Large 'Regard' Power Projector
Large 'Solace' Remote Bulwark Reconstruction

Medium Ancillary Current Router II

Light Armor Maintenance Bot I x5

Tegen:

[Basilisk, Incursions]
True Sansha Power Diagnostic System
Damage Control II

Republic Fleet Large Shield Extender
Adaptive Invulnerability Field II
Adaptive Invulnerability Field II
EM Ward Field II
Republic Fleet 10MN Afterburner

Large Shield Transporter II

Medium Core Defense Field Extender II

Light Shield Maintenance Bot I x5

Of iets wat daar op lijkt, iig T2 rigs, True Sansha PDS, Republic Large SE en de Republic AB.

Of gewoon stripped zonder modules alleen T2 rigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:43:
No offence, maar zijn supercaps nu wel zo gevaarlijk als voorheen? Supers zijn in de laatste 2 jaar zo hard generfed dat ze op dit moment niet meer zijn dan SOV grinding en move schepen. Ik snap bij God niet waarom mensen er eentje willen hebben (en dat zeg ik als eigenaar :+).

De tijd van tracking titans, subcap dd en sentry-supers zijn al ruim 2 jaar voorbij en - afgezien van sov grinding - zo goed als nutteloos in reguliere gevechten.

I blame RAIDEN for this btw :P
naar mijn weten zijn de supers maar 1x hard generfed en daar was wel wat voor te zeggen ook. echter zijn ze nog steeds goed in combat alleen tegen capitals. maar ga me nu niet vertellen dat een super niet effectief is tegen capital schepen want die vreten ze op als je bombers gebruikt. en ze hebben met degelijke skills en fit een fuckton aan tank
Pagina: 1 ... 30 ... 116 Laatste