Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douweegbertje schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:44:
[...]

Een standing van 1.0.
Ik zit nu op 0.25, krijg iets van 0.01 - 0.02 per missie erbij :z
als je social omhoog trained verbeterd dat. verder kan je connections ook trainen (ook een social skill) en dan wordt de standing die je nu hebt meteen verhoogd.

train die beiden naar lvl 3 en je kan in no time lvl 3 doen :) als je daar combat wise al klaar voor bent dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Kt98_yJZVxU]

:')

[ Voor 15% gewijzigd door De_Bastaard op 02-07-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:53

madpilot0

I ain't mad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
MacrosSimga schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:57:
[...]

Was gewoon zeer ongelukkig. We hadden verder geen zware activiteit en de andere WH ingangen leken zeer rustig.

Achja, vanaaf wat lvl 4 missies doen en dan weer een nieuwe abbaddon / implants scoren :) Wel jammer van die abaddon, die was nog maar een paar dagen oud :(
Ja, jammer maar helaas... Ik zal nog even kijken wat ik voor de andere losses kan doen, het was ofc een corp op ;) maar mijn wallet staat ook wat droog :P
ed-oorklep schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:29:
[...]

Gelukkig was ik helder genoeg om mijn drones op die dictor te plakken he :+
Als we niet zo verrast waren geweest en n beetje georganiseerd gereageerd hadden hadden we misschien nog wel wat meer te grazen kunnen nemen. Maar ja shit happens ben allang blij dat ik mijn geleende domi niet verloren ben :P
Idd, erg nice :Y good job enzo :) ik heb er ook nog op gewhored met m'n drones :D
Het was jammer dat er zo weinig mensen waren voor een geplande OP :) maar ach, shit happens :P

Edit: wow, smilie overload :P

Btw, gaat lekker bij S2N/Nulli :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:58
Tricq schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 00:22:
[...]

Had ik hierboven al gepost :P
Ow, die had ik even gemist :+

Maargoed, de meeste TCU's van solar zijn alweer kapoet, de stations zijn terug in NC./PL/S2N handen, de renters worden overgezet, en de opsec corps joinen een tijdelijke alliance.

Het is even lastig, maar ik denk dat we na het weekend weer business als usual hebben.

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Hahahaha wrik hoover klopt zo goed :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ha medetweakers *O*

Ik ben bezig met een tooltje om POS fitting makkelijker te maken.
Ik weet dat er al een hoop zijn, maar ik probeer net een beetje meer te bieden.

Het is geschreven in C# en na de eerste release zal ik het ook open sauce aanbieden op GitHub.

Een eerste screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bzbdd8M.png

Ik ben op zoek naar suggesties/ideetjes/aanvullingen.
Hier staan er al een heleboel: http://www.reddit.com/r/E.../1hhi16/pos_fitting_tool/ maar meer is altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

@Japy,

Geen suggesties maar als je ooit hulp nodig hebt, roept u maar!

Ik ben nu bezig met een "30dayplan", echter is dit voornamelijk gefocussed op het krijgen van een goede basis na 30 dagen. Er zit dus niets in qua mining, exploration, missions etc. Op zich ook niet erg want ik wil ook gaan PvPén.
Nu echter de vraag, wat raden jullie mij aan om nou er tussen door te gaan doen om wat centjes te krijgen?
- Trading, met dit account of nog een extra account maken?
- Missions, en dan zorgen dat ik wat level in social e.d.?
- Exploration?
- Mining? Al heb ik dan meer de keuze tussen nu al simpel minen, of iets van 8 dagen skills trainen voor een beter schip.. dat is niet helemaal de bedoeling
- ??

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Trading:
- Imo niet echt goed te doen zonder dikke trading skills en wat miljoenen om te investeren
Missions:
- Level 1 en 2 zijn het inkomen niet echt waard, je kan proberen een groepje missierunners te vinden en met hun mee te gaan maar dan verwachten ze vaak wel dat je wat nuttigs doet (bijv. salvagen met een Noctis)
Exploration:
- Leuk inkomen, leuke minigame, weinig risk in highsec en ook doable in low/nullsec (maar wel weten wat je doet daar) en je kan er aardig wat centjes uit halen als je geluk hebt, maar het is totaal luck based.
Mining:
- Vrij laag inkomen maar wel berekenbaar. Een Venture is een leuk scheepje om mee te starten en de Retriever is een aardige upgrade als je naar meer wil.

Het blijft een keuze.. Persoonlijk zou ik voor exploration gaan, maarja da's ook een gevalletje ervaring.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

_Apache_

For life.

Noxious schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:15:
Trading:
- Imo niet echt goed te doen zonder dikke trading skills en wat miljoenen om te investeren
Missions:
- Level 1 en 2 zijn het inkomen niet echt waard, je kan proberen een groepje missierunners te vinden en met hun mee te gaan maar dan verwachten ze vaak wel dat je wat nuttigs doet (bijv. salvagen met een Noctis)
Exploration:
- Leuk inkomen, leuke minigame, weinig risk in highsec en ook doable in low/nullsec (maar wel weten wat je doet daar) en je kan er aardig wat centjes uit halen als je geluk hebt, maar het is totaal luck based.
Mining:
- Vrij laag inkomen maar wel berekenbaar. Een Venture is een leuk scheepje om mee te starten en de Retriever is een aardige upgrade als je naar meer wil.

Het blijft een keuze.. Persoonlijk zou ik voor exploration gaan, maarja da's ook een gevalletje ervaring.

Succes!
Low skilled salvaging kan je beter met een destroyer doen. Die heeft ook 8 slots en genoeg cargo om een level 3 of zelfs 4 te ruimen. Hij mist welliswaar de tractor bonussen, maar met een afterburner of mwd is dat goed te overbruggen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Noxious schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:15:
Trading:
Missions:
Exploration:
Mining:

Succes!
Mwah, trading is goed te doen zonder trading skills en zonder veel geld hoor. Alleen kost het wat meer moeite om de boel te verslepen naar ratting hubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben destijds direct begonnen met minen om een startkapitaal te verzamelen, eerst nog in een Bantam (Venture was er toen nog niet) maar meteen doorgeskilled naar een Retriever + wat upgrades. De kosten voor de aanschaf van Retriever heb ik toen geleend van een van de mensen hier, na 1 avond minen kon ik em weer terugbetalen :)

Ik ben toen maar een paar weken gaan minen (á 8mil ISK/uur) om een Crane (+Cov Ops, MWD etc.) te kunnen kopen. Ondertussen nog een beetje getrade/hauled in een Badger MarkII maar dat ging niet verder dan high sec.

Tegenwoordig heb ik op mijn trade alt dus een gefitte Crane + aardig wat ISK en ben ik bezig om meer skills in trading te trainen en feeling te krijgen met de markt.
Op dit moment ben ik even niet actief in EVE, maar ben van plan om binnenkort weer verder te gaan. Klaar met HBO avondstudie dus heb weer wat meer tijd, ondertussen wat casual uurtjes PVP in WoW gedaan.

De reden waarom ik trade is omdat ik dat prima solo kan doen, wat ik nog wel mis is een leuke corp met een actieve chat en wat interactie tussen de leden. Zit nu in een corp waar eigenlijk niets gebeurd....
Af en toe een mining op in mijn retriever of een haul contractje meepikken binnen een Corp lijkt me ook wel leuk voor de afwisseling.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
_Apache_ schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:23:
[...]

Low skilled salvaging kan je beter met een destroyer doen. Die heeft ook 8 slots en genoeg cargo om een level 3 of zelfs 4 te ruimen. Hij mist welliswaar de tractor bonussen, maar met een afterburner of mwd is dat goed te overbruggen.
Ahja true, dan wel salvage tackles fitten.
Seditiar schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:23:
[...]

Mwah, trading is goed te doen zonder trading skills en zonder veel geld hoor. Alleen kost het wat meer moeite om de boel te verslepen naar ratting hubs.
Hm true, ik zat aan station trading te denken. Maar alles wat te haulen is is nooit een slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Noxious schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:25:
Ha medetweakers *O*

Ik ben bezig met een tooltje om POS fitting makkelijker te maken.
Ik weet dat er al een hoop zijn, maar ik probeer net een beetje meer te bieden.

Het is geschreven in C# en na de eerste release zal ik het ook open sauce aanbieden op GitHub.

Een eerste screenshotje:
[afbeelding]

Ik ben op zoek naar suggesties/ideetjes/aanvullingen.
Hier staan er al een heleboel: http://www.reddit.com/r/E.../1hhi16/pos_fitting_tool/ maar meer is altijd welkom :)
Wellicht interesant om er iets van een webbased gedeelte aan te hangen? eventueel dat je timers er in kunt registreren?

Dus van je eigen en andere als ze reinforced raken..

Wellicht een API import zodat je al je POS-es in 1x hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Noxious schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:37:
[...]

Ahja true, dan wel salvage tackles fitten.
Bijkomend voordeel is dat de hull van een destroyer 'small' is, en die van een noctis medium, waardoor de rigs goedkoper zijn.
[...]

Hm true, ik zat aan station trading te denken. Maar alles wat te haulen is is nooit een slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
_Apache_ schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:47:
[...]

Bijkomend voordeel is dat de hull van een destroyer 'small' is, en die van een noctis medium, waardoor de rigs goedkoper zijn.

[...]
Jeps, alleen even voor de rigs skillen, maar da's niet erg lang geloof ik.
Dutch2007 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:39:
[...]

Wellicht interesant om er iets van een webbased gedeelte aan te hangen? eventueel dat je timers er in kunt registreren?

Dus van je eigen en andere als ze reinforced raken..

Wellicht een API import zodat je al je POS-es in 1x hebt?
Zoiets heb ik idd al maar alleen voor eigen gebruik, dit is weer een ander project wat ik opensource ga maken zodra het klaar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Je kunt er altijd nog een subscription achter hangen paar M isk per maand, en dat dan laten registeren via eve api...

free isk voor andere hun gebruik :), moet jet het natuurlijk wel aan de man kunnen brengen/slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Jups.

Ik heb een complete corp/alliance management suite gemaakt incl POS tracking, member/skill tracking, buildin forum, probing map, loot logging, wallet, alliance/corp store en nog een hoop meuk...
Het is nog lang niet af, maar de basis is er :) zodra dat klaar is maak ik het open source maar ga ik hosted oplossingen 'verkopen' voor ISK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Is dat wel slim? het zowel hosten als opensource maken?

Of ga je het zo doen dat de zelf hosters, automagisch :P, de laatste versie krijgen en net die paar extra features voor/extra hebben?

Anders schiet je, jezelf natuurlijk potenieel in de voet.

Want dan zou ik bijv. gewoon jouw source kunnen gebruiken en de zaakjes hosten...

Doe jij het harde werk, en ik kan lekker chillen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Als je het open source maakt mag die andere er volgens mij niet zomaar geld aan verdienen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
"fork" je het toch gewoon ;-), uiteraard bij elke wijziging v.h. origineel :P

[ Voor 45% gewijzigd door Dutch2007 op 02-07-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Mja ik stoor me altijd aan EVE tools die outdated raken, maar kan zelf ook niet beloven dat ik het altijd blijf updaten. Daarom dus ;) En uiteraard zijn donaties altijd welkom. En ja je kan restricties stellen aan je licentie uiteraard. Ik gebruik zelf altijd http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/deed.nl voor dit soort projectjes.

Er is natuurlijk altijd een kans dat de hosted oplossing wat extratjes krijgt of nieuwe features als eerste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:07:
Als je het open source maakt mag die andere er volgens mij niet zomaar geld aan verdienen....
en hoe wou je dat gaan controleren? stel ik maak er een closed source versie van en die geef ik een nieuwe skin en verkoop die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:11:
[...]

en hoe wou je dat gaan controleren? stel ik maak er een closed source versie van en die geef ik een nieuwe skin en verkoop die.
Helemaal mogelijk, maar ik zal er niet mee zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxious schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:15:
[...]

Helemaal mogelijk, maar ik zal er niet mee zitten ;)
vraag me af hoe interessant een tool als dat is daar er al wat zijn en ik heb begrepen dat er modulaire possen gaan komen en dan denk ik dat de oude POS`s snel verleden tijd zijn.

maar vindt het goed dat er mensen zijn die tools ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFecTedMush
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-01-2022
Kan bijna niet wachten op nog meer pos veranderingen :) Heb er zelf 5 draaien, het mag wel wat handiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Mja het lijkt er op dat de nieuwe POSes er voorlopig nog niet zijn.

Oh en, nog meer slecht nieuws:
CCP Games Announces Former Electronic Arts Executive Sean Decker as Senior Vice President
http://www.gameskinny.com...-as-senior-vice-president
http://www.reddit.com/r/E...s_former_electronic_arts/
-O-

Dit is de man die C&C heeft verwoest -O- Ook was hij daar VP Play4Free...

[ Voor 8% gewijzigd door Noxious op 02-07-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InFecTedMush schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:23:
Kan bijna niet wachten op nog meer pos veranderingen :) Heb er zelf 5 draaien, het mag wel wat handiger..
van wat ik ervan heb begrepen is de POS programeer code so rommelig en buggy dat CCP een geheel nieuwe POS wil en dat zou 1 type POS zijn die modulair veranderd kan worden. probleem is dat ze druk zijn met de rebalancing van alle schepen dus dat moet helaas wachten.

mijn vermoeden is dat ze de PHA in het spel hebben gebracht om mensen het idee te geven dat er aan gewerkt wordt, zelfde gaat op voor de herintroductie van faction towers die nu dus weer droppen ik vrees echter dat dit op de lange baan geschoven wordt :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Jep Legolas, zo heb ik het tot nu toe ook begrepen :)

Ik heb ook met Two Step gesproken toen ik in AHARM zat, en deze gaf ook aan dat dit de bedoeling was, alhoewel hij niet veel kon zeggen onder NDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

De gene die exploren e.d, gebruiken die nu een "exploration ship" en switchen ze die dan met een betere PvE ship als ze een site hebben gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douweegbertje schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:46:
De gene die exploren e.d, gebruiken die nu een "exploration ship" en switchen ze die dan met een betere PvE ship als ze een site hebben gevonden?
sommige wel sommige niet... zelf gebruik ik een alt om te scannen en een andere alt of mn main om de site te clearen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ik gebruik een covert ops probing scheepje, maar de t1 versie daarvan is ook prima.
Wel hoop ik binnenkort te upgraden naar een Loki hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxious schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:51:
Ik gebruik een covert ops probing scheepje, maar de t1 versie daarvan is ook prima.
Wel hoop ik binnenkort te upgraden naar een Loki hiervoor.
ik gebruik er een loki voor werkt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik geloof ook wel dat een Loki (60 dagen trainen voor mij :D) zal werken :p

Ik heb nu gewoon mn trasher gefit, even kijken of dit wat is :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douweegbertje schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:01:

je kan ook gewoon T1 frig gebruiken om te scannen probe b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:24:
wat ik nog wel mis is een leuke corp met een actieve chat en wat interactie tussen de leden. Zit nu in een corp waar eigenlijk niets gebeurd....
Check PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
douweegbertje schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:01:

Geen volledige fit maar voor highsec (en misschien lowsec) zou ik zoiets proberen:

[Probe, Rookie data/relic site runner]

Expanded Cargohold I
Expanded Cargohold I
[Empty Low slot]

Data Analyzer I
Relic Analyzer I
Experimental 1MN Afterburner I
[Empty Med slot]

Core Probe Launcher I, Core Scanner Probe I
Prototype Cloaking Device I
[Empty High slot]

[Empty Rig slot]
[Empty Rig slot]
[Empty Rig slot]

Eventueel nog wat extra dingetjes er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik heb nu gewoon een PvE ship, net een site afgegaan en wat dingen gesloopt + salvage.
Niet echt veel boeiends gevonden tho.
Ben nu echter de skills aan het trainen voor dat Data analyzer en relic ding, no clue wat het uiteindelijk doet , iets van om dingen te openen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik heb gister mijn eerste industrial missieserie afgemaakt. Ik kreeg er een sigil voor terug. En toen ik beter keek, ook 4 tormentors.(deze kon ik maken met de blueprint)

Geen idee wat ik er mee moet. Maar ik ben nu begonnen aan de military tutorial.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Waarom stikt de local chat van bijv. Jita zo erg met van die scammers?
"send me 50m and get 100m back".

En die "fail buy orders" , is dat echt, of ook een verkapte scam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

douweegbertje schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 19:07:
Waarom stikt de local chat van bijv. Jita zo erg met van die scammers?
"send me 50m and get 100m back".

En die "fail buy orders" , is dat echt, of ook een verkapte scam?
Verkapt noem ik het niet eens, gewoon keiharde scams.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik neem aan dat ze zelf zo'n item ergens te koop aanbieden voor bijv. 200%, in de hoop dat iemand dit koopt en shipped naar de plek met een te hoge buy order?
En op dat moment annuleren ze de buy order?

Word leuk als iemand zo'n item spare heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

douweegbertje schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 19:19:
Ik neem aan dat ze zelf zo'n item ergens te koop aanbieden voor bijv. 200%, in de hoop dat iemand dit koopt en shipped naar de plek met een te hoge buy order?
En op dat moment annuleren ze de buy order?

Word leuk als iemand zo'n item spare heeft :p
Een veel gebruikte techniek is een 'minimal amount' in te stellen bij de buy order. Men heeft er bijvoorbeeld 5 nodig voor een match op de buy order. En dat haal je dus niet met 1 enkel item. Zo zijn heel veel van dit soort scams opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:07
Bovenstaande wordt vaak gedaan i.c.m. de margin trader skill. Die skill zorgt er voor dat je minder geld nodig hebt om een buy order te maken. Stel je maakt een buy order voor item A en je koopt voor 1 miljoen. Normaal gaat er 1 miljoen van jouw geld in escrow en zodra iemand het koopt krijgt die het geld.

Met margin trading stop je niet 1 miljoen in escrow maar slechts 500K (fictieve bedragen). Als iemand het dan koopt gaat er 500K van jouw geld af en natuurlijk die 500K uit je escrow potje. Normaal geen probleem en voor traders alleen maar handig (lees: meer buy orders voor minder geld).
Maar als je zorgt dat je zelf niet genoeg geld hebt om die 500K te kunnen betalen gaat de koop niet door en is de market order ontbonden. Dan zit jouw klant dus met het item opgescheept die natuurlijk niet 1 miljoen waard is maar slechts 100K ofzo.

TL;DR Met margin trading kan je dus "fake" buy orders maken. Ook al heb je die items toevallig liggen, je kan ze nooit aan die persoon verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Racemol op 02-07-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
wat hebben ze met die hacking sites gedaan zeg, tering.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Wordt er één wakker haha. Dag 1 na odessy ben ik maar gestopt met exploration en m'n spullen verkocht. Wat een kinderspelletje is dat geworden zeg.

En nu komt er ook nog eens EA bloed in de top van CCP. Ik hou mijn hart vast.. als het echt de casual kant op gaat dan ben ik game-loos. :|

[ Voor 50% gewijzigd door Racemol op 02-07-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ja een tijdje niet gedaan, denk eens ff proberen maar WTF zeg.

Zo'n "moeilijke" analyzer site gevonden, maar die krijg ik dus echt niet uitgevogeld ... en dan ontploffen m'n cans ook nog :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ik vind exploration geweldig :9 al een paar erg leuke faction pos mod bpc's gevonden :Y

En faction towers droppen ook weer :D

@douwe: relic / data sites moet je proben (exploration tutorial even doen) en daar vervolgens een minigame spelen om de 'core' te hacken.
De probe is een scheepje wat een bonus heeft voor dat soort sites.

@De_Bastaard wat voor schip/equipment gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Pilgrim scan rigs, t1 analyzers voor alsnog.

Die oude cans waren veel relaxter, lekker die module aanslingeren en tussen door wat porno kijken ofzo.

[ Voor 54% gewijzigd door De_Bastaard op 02-07-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Pilgrim is nu een beetje overkill en heeft geen bonus voor data/relic sites. Veel beter pak je nu een covops frigate want er spawnen toch geen npc's meer in die sites. (behalve in WH's volgens mij)

Maar dat is juist de reden dat ik baal. Vroeger had je nog een Pilgrim "nodig" om een beetje stealth te zijn in low/null en kon je leuk dat soort sites doen. Nu doet elke jan doedel dat in een scanning frig met cloak of covops frig met cloak. Plus dat het mini-game gezeur na 5x vervelend werd en die sprew cans een game mechanic is die mij totaal niet kan boeien.

Voordeel is dat het nu wel veel leuker is om juist al die jan doedels af te schieten en de sister probe launchers op te rapen. Dat dan weer wel >:)

[ Voor 67% gewijzigd door Racemol op 02-07-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ah okay :)

Had me er dus beter in moeten verdiepen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

zo, ik zit nu in ENL-A!
Gaat leuk worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Idd, covops exploration frig :)

Ik gebruik zelf dit:

[Cheetah, Tick]

Micro Auxiliary Power Core II
Damage Control II
Energized Adaptive Nano Membrane II

Data Analyzer II
Relic Analyzer II
1MN Microwarpdrive II
Scan Pinpointing Array II

Covert Ops Cloaking Device II
Core Probe Launcher II, RSS Core Scanner Probe
200mm AutoCannon II, Republic Fleet EMP S

Small Gravity Capacitor Upgrade I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 20:35

Elp

Noxious schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:40:
Idd, covops exploration frig :)

Ik gebruik zelf dit:

[Cheetah, Tick]

Micro Auxiliary Power Core II
Damage Control II

Data Analyzer II
Relic Analyzer II
1MN Microwarpdrive II

Core Probe Launcher II, RSS Core Scanner Probe
200mm AutoCannon II, Republic Fleet EMP S

Ik gebruik een Helios, met cargo scanner. Is heel handig aangezien je van te voren de cans kan scannen. Dan kan je je dus voorbereiden op welke containers je binnen moet halen (data, parts of equipment). Of een can geheel overslaan als er alleen maar rommel in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ja cargo scanner moet ik nog hebben idd, maar ik vind de pinpointing array ook wel fijn.. Soon een nieuw bootje voor probing, een loki :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Elp schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:43:
[...]

Ik gebruik een Helios, met cargo scanner. Is heel handig aangezien je van te voren de cans kan scannen. Dan kan je je dus voorbereiden op welke containers je binnen moet halen (data, parts of equipment). Of een can geheel overslaan als er alleen maar rommel in zit.
Ik zag een tijdje terug dat veel van die relic/data sites open bleven staan omdat iemand een can had overgeslagen en de sites niet meer despawnen als je weg warped. Blijft er dus een hoop garbage sites over en erg zuur voor de volgende. Hebben ze dat probleem al gefixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Loki is ook niet zo'n slecht idee, die heb ik nog liggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ik heb eventueel wel een setup voor je?

Hij is nog niet helemaal fantastisch maar 'goed genoeg' voor exploration only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik vind juist die t3 schepen nu niet zo geschikt meer voor exploration. Ja als je ook wat combat sites wil doen is het prima maar voor alleen relic/data sites is het een dure loss-mail terwijl dat helemaal niet had gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Sure, laat maar komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
[Helios, Exploration]
Warp Core Stabilizer II
Warp Core Stabilizer II
Warp Core Stabilizer II

Limited 1MN Microwarpdrive I
Relic Analyzer I
Data Analyzer II
Cargo Scanner II
Scan Pinpointing Array I

Core Probe Launcher II, Core Scanner Probe I

Works well enough, of swap de stabs voor nano's. Maar voor loot spew moet je toch redelijk op de can zitten dus elke low andere low is moeilijk te verkopen.

In lowsec hebben meeste gankers die goed zijn bookmarks gemaakt in de buurt van de sites die je aan het runnen bent dus warpen ze sowieso op je cloaked. Enige manier om te ontkomen is hopen dat ze niet meerdere scrams hebben.

Sisters prima, maar je verliest ook meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 20:35

Elp

Esiq schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:00:
[Helios, Exploration]
Warp Core Stabilizer II
Warp Core Stabilizer II
Warp Core Stabilizer II

Limited 1MN Microwarpdrive I
Relic Analyzer I
Data Analyzer II
Cargo Scanner II
Scan Pinpointing Array I

Core Probe Launcher II, Core Scanner Probe I

Works well enough, of swap de stabs voor nano's. Maar voor loot spew moet je toch redelijk op de can zitten dus elke low andere low is moeilijk te verkopen.

In lowsec hebben meeste gankers die goed zijn bookmarks gemaakt in de buurt van de sites die je aan het runnen bent dus warpen ze sowieso op je cloaked. Enige manier om te ontkomen is hopen dat ze niet meerdere scrams hebben.

Sisters prima, maar je verliest ook meer.
Ik ga altijd gewoon via wormhole space naar nullsec. Betere sites en het is daar compleet uitgestorven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Jups, ik doe het ook alleen in nullsec.

De fit die ik soon(tm) ga gebruiken, of iets alike..

[Loki, Nullsec Exploration]

Damage Control II
1600mm Reinforced Rolled Tungsten Plates I
Expanded Cargohold II

10MN Microwarpdrive II
Relic Analyzer II
Data Analyzer II
Scan Rangefinding Array II

Sisters Core Probe Launcher, RSS Core Scanner Probe
Dual 180mm AutoCannon II, Republic Fleet EMP M

Medium Emission Scope Sharpener I
Medium Memetic Algorithm Bank I
[Empty Rig slot]

Loki Defensive - Adaptive Augmenter
Loki Electronics - Emergent Locus Analyzer
Loki Engineering - Power Core Multiplier
Loki Offensive - Covert Reconfiguration
Loki Propulsion - Interdiction Nullifier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Maar wat is het voordeel over een frigate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Esiq schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:19:
Maar wat is het voordeel over een frigate?
dat je niet bij elke spawn naar buiten hoeft te warpen en je ze ook nog kan killen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:21:
[...]

dat je niet bij elke spawn naar buiten hoeft te warpen en je ze ook nog kan killen
Dan zal men wel in veilig null vliegen als men daar wat mee gaat killen. Een Thorax eet die loki op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Esiq schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:24:
[...]

Dan zal men wel in veilig null vliegen als men daar wat mee gaat killen. Een Thorax eet die loki op.
mjah ik heb daar verder niet zon ervaring mee ik heb een dedicated loki voor alleen scannen en hacken enzo mijn andere alt zit dan in tengu en voor het geval dat had de loki een cyno 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:42
Racemol schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:34:
Pilgrim is nu een beetje overkill en heeft geen bonus voor data/relic sites. Veel beter pak je nu een covops frigate want er spawnen toch geen npc's meer in die sites. (behalve in WH's volgens mij)

....
in null sec(daar leef ik dus weet niet of het in high sec ook zo is) spawned npc wel als je hack failed maar goed meestal 3 frigs die ik nog met mijn 1 drone helios kapot schiet.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ah dan moet ik misschien toch maar een kleine frig nemen, of 'n cov op loki ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Hou er wel rekening mee dat voor loot spew/hacking je decloaked bent en dan het meest kwetsbaar. Niemand heeft mij tot nu toe kunnen uitleggen hoe een Loki daar geen last van heeft.

En als je toch in lege systemen gaat exploren, waarom ben je een Loki nodig?

Dit is niet specifiek naar jou Bastaard, maar tenzij je 4/10s er bij gaat runnen loop je 10x zo veel risico voor precies hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Esiq schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:00:
Hou er wel rekening mee dat voor loot spew/hacking je decloaked bent en dan het meest kwetsbaar. Niemand heeft mij tot nu toe kunnen uitleggen hoe een Loki daar geen last van heeft.

En als je toch in lege systemen gaat exploren, waarom ben je een Loki nodig?

Dit is niet specifiek naar jou Bastaard, maar tenzij je 4/10s er bij gaat runnen loop je 10x zo veel risico voor precies hetzelfde resultaat.
Inderdaad, tijdens het hacken ben je een sitting duck. Ik zei dat een paar posts terug al, ik begrijp niet waarom mensen nog t3 schepen daarvoor gebruiken. Een covops frigate is veel goedkoper en doet exact hetzelfde.

Ik wist trouwens niet dat er een spawn kan komen als je hack failed. Maar met genoeg skills hoef je natuurlijk die mini-game nooit te verliezen. Mij is het alleen de eerste keer overkomen omdat ik geen idee had wat ik aan het doen was, daarna nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik zit nu in Venal waarbij je altijd van die roaming huftertjes hebt. Een normale covops is wel een optie, maar heeft toch een minder 'gtfo' gehalte als bijvoorbeeld een nullified/covert ops loki :)

Daarnaast ga ik ook niet hacken als er neuts in local zijn. Dan cloak ik wel lekker....

En spawns kwamen er altijd al, waarschijnlijk in nullsec meer als voorheen ... vandaar dat ik toch wat meer damage wil doen als één light drone. Ik ga altijd voor de lastigere sites, dus ook lastigere spawns. Vroeger kreeg ik altijd een aantal Battleships op m'n zak....

[ Voor 50% gewijzigd door De_Bastaard op 03-07-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Je hebt het hier over gatecamps of hacken zelf? Want gatecamps kan je met tactical overlay ontwijken door 1 cycle MWD + cloak gebruiken terwijl je in een hoek van 90 graden van de gate af burned, dus kan een cloaky dic je niet aproachen.

Bij het hacken ben je sowieso gegarandeerd beloofd 100% zeker kwetsbaar. Op dat moment doet het gtfo gehalte er niet meer toe wanneer ze inwarpen.

Mensen die azen op explorers hebben meerdere scrams er op zitten juist omdat elke cvops of andere scanner meerdere stabs heeft.

Gatecamps moet je leren runnen (doe dat dagelijks :P) en in een site moet je altijd oppassen maar dood ben je na een warpin toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik een dedicated loki om meerdere redenen.

1. ik kan spawns en traps tanken terwijl mijn main ze afschiet
2. ik ben nullified en heb covert ops config zodat ik door bubbles heen kan vliegen en ook zoals een covert ops cloaked kan warpen
3. ik heb meer fittings options tot mijn beschikking
4. omdat het kan ;)

let wel dat ik geen echte exploring heb gedaan sinds odessey :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Gatecamps runnen lukt me wel hoor, ik speel het spel al enige tijd :+

Alleen als ik mijn kans kan vergroten door bijv. een loki met interdiction nullifier te gebruiken dan doe ik dat zeker :+

Daarnaast cloak ik altijd wanneer ik een neut in local zie komen... dus zo heel makkelijk vinden ze me niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:32:
ik gebruik een dedicated loki om meerdere redenen.
...

let wel dat ik geen echte exploring heb gedaan sinds odessey :/
Correct op alle punten, maar juist dat laatste. Men scanned sites en bookmarked het in alle systemen. Dan gaat men die niet runnen en wacht men 'afk' in systemen tot ze iemand op dscan vinden.

Op dat moment maakt het niet uit of je een loki of een cvops frig hebt. Cloaken en weg gaan moet je toch.

Enig verschil is dat 1 schip sneller is en 10x goedkoper is en de ander een Loki killmail. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Esiq schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:39:
[...]

Correct op alle punten, maar juist dat laatste. Men scanned sites en bookmarked het in alle systemen. Dan gaat men die niet runnen en wacht men 'afk' in systemen tot ze iemand op dscan vinden.

Op dat moment maakt het niet uit of je een loki of een cvops frig hebt. Cloaken en weg gaan moet je toch.

Enig verschil is dat 1 schip sneller is en 10x goedkoper is en de ander een Loki killmail. :+
moet je me wel eerst vinden en tacklen ben geen n00b ;) er is nog een verschil de loki doet alle tasks een stuk beter en is niet eens zo belachelijk duur. mijn loki fit is iets van 600 mil ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:00
Hmmmmm, na allemaal dat gepraat van jullie misschien toch maar es een altje naar covops trainen en wat hacking skills geven en dan eens 0.0 in duiken (na wat oefenen met de hacking mechanics in high sec lol).

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Kijk dan wel uit in welk space je zit... Sommigen mensen vinden het niet leuk dat er een cov ops in je main system ligt, kunnen ze gehot dropped worden etc dus een mining op kan er dan niet in zitten voor hun tevens ratten ook niet echt of dingen vervoeren in een freighter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Je bent in de.... data/archeology site! :o

Maar virus coherence dan? Cvops frigates hebben daar bonusses op. T3's zijn daar een stuk slechter in. Ik wacht nog op argumenten waar de T3's beter in zijn. :>

[ Voor 20% gewijzigd door Esiq op 03-07-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Dat klopt wel weer inderdaad, ik zal eens kijken of ik mijn Buzzard genoeg getweaked krijg :-)

Had gisteren dus een data site (beste gurista's variant), en die minigame is echt verschrikkelijk zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Haha, ja die wordt alleen maar erger hoe verder je de sec-ladder af gaat. Poef, zie je een faction tower voor je neus ontploffen omdat je coherence niet goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Esiq schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:47:

Maar virus coherence dan? Cvops frigates hebben daar bonusses op. T3's zijn daar een stuk slechter in. Ik wacht nog op argumenten waar de T3's beter in zijn. :>
Dan kan iemand je er toch nog steeds gescanned worden? En in local gezien worden?

Heb het scannen nog niet geprobeerd! Dus misschien klopt niks van wat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dudee schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:52:
[...]

Dan kan iemand je er toch nog steeds gescanned worden? En in local gezien worden?

Heb het scannen nog niet geprobeerd! Dus misschien klopt niks van wat ik zeg.
ja ze zien je in local en je kan gescanned worden echter ziet degene dan de probes op Dscan en kan dan dus cloaken en of weg warpen.

en als ze je al snel vinden komen ze bij de gate terecht wat je dus extra tijd geeft (mits de site gated is ofc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Esiq schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:47:

Probing subsystem heeft ook bonusses voor virus coherence ;) + de rigs er voor natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Een ganker scanned en bookmarked alle sites in zijn werkgebied. Dan gaat hij wachten en dscanned hij rond in welke van 'zijn' sites mensen zitten. Wanneer hij rond aan het warpen is heeft hij iemands locatie al zonder dat hij nog eens hoeft te scannen. Je gaat dus geen probes zien in veel gevallen.

Die persoon zit lekker whack-a-mole te spelen en gaat dan dood als hij local even uit het oog verliest.

Wat je hier tegen kan doen is die sites zelf scannen en die sites laten ontploffen door de cloaky-timer te laten lopen zodat na 1 minuut de site ontploft en de ganker zijn bookmark waardeloos is geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door Esiq op 03-07-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Sites despawnen niet meer als je er cloaked in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Hmm, dat maakt het nog gevaarlijker ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Maar 1 geluk: in somme nul sec systemen komt eens per 3 weken een verdwaalt persoon door gewarpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:00
dudee schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:47:
Kijk dan wel uit in welk space je zit... Sommigen mensen vinden het niet leuk dat er een cov ops in je main system ligt, kunnen ze gehot dropped worden etc dus een mining op kan er dan niet in zitten voor hun tevens ratten ook niet echt of dingen vervoeren in een freighter.
Het grootste deel van 0.0 is toch leeg ;) dus gewoon selecteren op activiteit en dan vind ik wel wat. Lijkt me ook niet het meest handige om erheen te vliegen, door een gatecamp of 2 en op alle intel channels genoemd te worden en dan meteen te beginnen met sites runnen, handiger is t om lekker een achteraf system op te zoeken en daar te loggen, dan de volgende dag zijn ze je vergeten en kun je rustig n paar systems doorscannen ;)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zul je zien wil ik dat nieuwe exploring ff testen (nooit gedaan) kan ik geen site vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Hmm, als die EA dude de boel gaat verzieken bij CCP ga ik wel Star Citizen spelen :P

En lol @ Legolas, probeer anders eens in great wildlands, daar run ik ze hele dagen :) altijd genoeg te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxious schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:37:
Hmm, als die EA dude de boel gaat verzieken bij CCP ga ik wel Star Citizen spelen :P

En lol @ Legolas, probeer anders eens in great wildlands, daar run ik ze hele dagen :) altijd genoeg te vinden
zit momenteel in high sec en blijf daar wel ff chillen tot ik in nieuwe corp zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
1.2 bil in cargo, scheert een sabre op 3400 langs. Dat zijn die momenten dat je geen koffie nodig hebt om wakker te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Schone onderbroek aangetrokken?

Overigens iemand interesse in een Redeemer? Ik ga er zometeen 9 maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:49:
Schone onderbroek aangetrokken?

Overigens iemand interesse in een Redeemer? Ik ga er zometeen 9 maken.
hoe veel voor een redeemer? :) en waar?

Trouwens, hoe veel valt ongeveer te verdienen als ik met mijn alt in een loki hacking sites ga doen?
En welke anomalies zijn dit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
715m GoT prijs :)

Afhalen in Mikhir of Jita.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, even te duur voor wat ik nu heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:32

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

welke skills heb je nodig om in 0.0 beetje normaal te kunnen hacken?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:49:
welke skills heb je nodig om in 0.0 beetje normaal te kunnen hacken?
het was altijd lvl 4 denk dat dat nog steeds voldoende is
Pagina: 1 ... 28 ... 116 Laatste