Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 18:12:
[...]

Ze zullen er wel helemaal niets van begrijpen nee ik bedoel pff ach daar komen ze vanzelf wel achter toch? Oh wacht het is juist een van de meest actieve aliances en een powerblock. Juist de newbies gewoon lekker mee nemen en onder de vleugel nemen in 0.0 is juist super effectief. Ik bedoel goons zijn ooit begonnen met gewoon 2k rifters shit te afknallen en zijn daar extreem succesvol mee geworden. Kijk iedereen zijn mening maar je loopt nu gewoon dingen te verkondigen die nieuwe spelers best wel eens negatief kunnen beïnvloeden.
zoals je al zegt 2k rifters , iedere noob kan n rifter vliegen, een rokh niet. en als je iets nieuws gaat vliegen en je weet de fit niet, dan kan je het beste de forums van je alliance raadplegen of je googled n standaard rokh fleet. maar zelfs noobs in test doen dit niet.
1. boot kopen
2. geen stats checken
3. zomaar iets randoms erop zetten en dan ook nog niets vragen in alliance. maar wel op de killboard staan met lasers op een rokh.
4. googlen

ik heb in mn eerste half jaar als ik iets niet fatsoenlijks kreeg uitgelegd ging ik googlen en alle hulp channels af wat er waren. dit voorkwam vele fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 18:17:
[...]

zoals je al zegt 2k rifters , iedere noob kan n rifter vliegen, een rokh niet. en als je iets nieuws gaat vliegen en je weet de fit niet, dan kan je het beste de forums van je alliance raadplegen of je googled n standaard rokh fleet. maar zelfs noobs doen dit niet.
1. boot kopen
2. geen stats checken
3. zomaar iets randoms erop zetten en dan ook nog niets vragen in alliance. maar wel op de killboard staan met lasers op een rokh.
4. googlen

ik heb in mn eerste half jaar als ik iets niet fatsoenlijks kreeg uitgelegd ging ik googlen en alle hulp channels af wat er waren.
Even over die rokh btw volgens mij heb ik daar eerder van gehoord. In iedere lazoor een ander kleurtje crystal en dat soort dingen. Ik begrijp je punt gewoonweg niet. Je hebt het allemaal over opzoeken en googlen maar daar gaat het mij niet om je geeft mensen het idee dat als je een newbie bent je dan niet in dat soort fleet fights thuis hoort en dat je dan niet in 0.0 thuis hoort. Maar TEST en goons hebben juist heel goed en snel aan getoond dat dit absoluut niet waar is.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Als je nog flink winst wilt maken met produceren: maak torpedoes. Die zijn verschrikkelijk hard omhoog gegaan doordat CFC met grote bomber fleets vliegt op het moment. Zelfs al gooi je ze direct in de buyorders maak je nog flink winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Overigens wel apart dat er hier zo veel mensen actief zijn, maar dat er niet eens één volledige hollandse corp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douweegbertje schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 18:58:
Overigens wel apart dat er hier zo veel mensen actief zijn, maar dat er niet eens één volledige hollandse corp is.
er zijn er wel een paar geloof ik maar persoonlijk vind ik het juist leuker in internationale corps verder beperk je je als corp enorm als je alleen maar nederlanders wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
http://www.ned-clan.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Afbeeldingslocatie: http://tagn.files.wordpress.com/2013/05/asrainbowabaddon.jpg
Fabulous lasers are fabulous <3 <3 <3 <3

En verder: als je denkt dat je in een frig niets kan in 0.0... spelen wij serieus wel hetzelfde spel smokah??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:32

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Mooie is dat EVE zo uitgebreid is dat iedereen het beter weet :P :Y)

Er zijn wel wat nederlandse corps, ook nooby friendly. geloof dat er wat gasten van green fishstick corp (oid) in het got kanaal zitten. Die zijn volledig NL. Bendebeukers is ook volledig NL, zitten in dezelfde alliance als die gasten, maar die zitten weer meer in low/null-sec.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ecn46Er.gif
;D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
Met een frig kun je solo de meeste lol hebben in 0.0.

Rifters ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:22
Hoe kan ik een POSje plaatsen in High sec behalve geld en skills. Ik heb dat proberen op te zoeken maar snap niet helemaal wat ze bedoelen.

En is er nog een leuke clan in de buurt van Rens die gaat voor High sec trading / missions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:42
lremcol schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:58:
Hoe kan ik een POSje plaatsen in High sec behalve geld en skills. Ik heb dat proberen op te zoeken maar snap niet helemaal wat ze bedoelen.

En is er nog een leuke clan in de buurt van Rens die gaat voor High sec trading / missions?
je heb ook faction standing nodig dus zal je of standings moeten grinden of gebruik maken van een corp standing/creation service

http://www.eve-guides.com/poss/empirepos.php

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:42
https://forums.eveonline....lt.aspx?g=posts&m=3047545

antwerpse kerels...komen regelmatig lang en killen mijn corpies omdat ze niet opletten :P

voor de rest vriendelijke gasten een leuk aantal mensen in die corp (ik niet zit zelf in een engelse corp maar als ik ooit eruit ga zal ik wel naar AJ gaan)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricq schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:02:
[afbeelding]

En verder: als je denkt dat je in een frig niets kan in 0.0... spelen wij serieus wel hetzelfde spel smokah??
ik zeg toch niet dat je niets kan?

je kent alleen bijna alle leuke dingen niet doen PvE wise, pvp natuurlijk wel. maar als je als noobie isk wilt verdienen met pve. zie ik jou niet in een rifter ff snel in null een leuke site pakken en goeie isk maken.
dan ben je in high veel beter af om daar wat missies te knallen wat standing te bouwen of daar een leuke site te zoeken. verder heb je ook geen mining skills, dus mining in een frig in 0 - veel succes.
pi skills heb je ook niet. net als een pos opzetten. kortom je kan wat belts af gaan om wat rats te slopen of bij n gate wachten voor pvp. maar buiten dat om heb je op de pvp na in 0 niet echt veel te zoeken. high bied pve hetzelfde voor noobjes zonder risk, en als ze hun cash hebben kunnen ze altijd nog pvpen.
( nogmaals ik zeg niet dat het kan, maar of het effectief is dat is t m, en ja 0 is leuk maar als je 2mil isk in je wallet hebt kan je niet zo vaak een nieuwe rifter kopen , en dan is high toch n stukje beter voor n starter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:21:
[...]

ik zeg toch niet dat je niets kan?

je kent alleen bijna alle leuke dingen niet doen PvE wise, pvp natuurlijk wel. maar als je als noobie isk wilt verdienen met pve. zie ik jou niet in een rifter ff snel in null een leuke site pakken en goeie isk maken.
dan ben je in high veel beter af om daar wat missies te knallen wat standing te bouwen of daar een leuke site te zoeken. verder heb je ook geen mining skills, dus mining in een frig in 0 - veel succes.
pi skills heb je ook niet. net als een pos opzetten. kortom je kan wat belts af gaan om wat rats te slopen of bij n gate wachten voor pvp. maar buiten dat om heb je op de pvp na in 0 niet echt veel te zoeken. high bied pve hetzelfde voor noobjes zonder risk, en als ze hun cash hebben kunnen ze altijd nog pvpen.
( nogmaals ik zeg niet dat het kan, maar of het effectief is dat is t m, en ja 0 is leuk maar als je 2mil isk in je wallet hebt kan je niet zo vaak een nieuwe rifter kopen , en dan is high toch n stukje beter voor n starter)
Test bied gratis frigates/dessies/cruisers gefit.
Test bied gratis retrievers gefit.
Nieuwe spelers belt ratten bij ons gewoon. Je kan prima belt ratten in een frigate. Sig tanken. Battleships zijn een eitje in een rifter.
Goeie 'noobie isk' in high sec? 1 mil per missie van een half uur. 1 battleship kapot -> 1.75m bounty + loot.

Zo is er bij ons een keer een newbie van 10 dagen geweest die een officer spawn had gevonden.. vets hebben hem geholpen en de beste jongen had meteen ruim 2 bil te pakken.

En daarbij:
Een retriever vlieg je in pak m beet 7 dagen. In null is dit 30 - 50 mil per uur.
PI skills heb je in pak m beet 10 dagen (4/4/4/4 + indy). In null is dit 600 mil / maand / char
Op een gate wachten voor pvp -> ????. We hebben elk uur welk 1 a 2 fleets die weggaan dus solo pvp doe je niet zo gauw.

Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricq schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:40:
[...]

Test bied gratis frigates/dessies/cruisers gefit.
Test bied gratis retrievers gefit.
Nieuwe spelers belt ratten bij ons gewoon. Je kan prima belt ratten in een frigate. Sig tanken. Battleships zijn een eitje in een rifter.
Goeie 'noobie isk' in high sec? 1 mil per missie van een half uur. 1 battleship kapot -> 1.75m bounty + loot.

Zo is er bij ons een keer een newbie van 10 dagen geweest die een officer spawn had gevonden.. vets hebben hem geholpen en de beste jongen had meteen ruim 2 bil te pakken.

En daarbij:
Een retriever vlieg je in pak m beet 7 dagen. In null is dit 30 - 50 mil per uur.
PI skills heb je in pak m beet 10 dagen (4/4/4/4 + indy). In null is dit 600 mil / maand / char
Op een gate wachten voor pvp -> ????. We hebben elk uur welk 1 a 2 fleets die weggaan dus solo pvp doe je niet zo gauw.

Etc.
maar allemaal niet effectief. dat is wat ik bedoel, je kan dat veel sneller doen in high en ja als jij n noobje hebt met 2bil maar weet niet hoe die de info moet checken van n item is dat gewoon diep triest want hoe heeft die dan toch die rifter werkend gekregen? verder dit is gewoon mijn mening en wat ik zie in test is dat het krioelt van de noobs die gewoon niet 100% weten wat ze doen en dan op de meest basis dingen ingame hard falen. en minen en PI leer je niet allebij in 2 weekjes eerder duurt dit n maand en dan heb je t begin. ( je moet ook denken aan tank en drones die je moet hebben voor ship te defenden voor npc's als je gaat minen in je hidden belt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind persoonlijk dat iemand die niets meer dan een rifter kan vliegen (nog) niets te zoeken heeft in 0.0 niet omdat hij niet nuttig kan zijn in een fleet maar omdat hij gewoon niet in staat is dingen te doen waarvan IK vind dat je het behoort te kunnen.

maar dat is MIJN visie dus als iemand op dag 1 in 0.0 wil gaan wonen moet hij dat vooral doen :)

mijn lijstje wat ik vind dat je zou moeten kunnen
degelijke core/fittings skills
fatsoenlijke tanking skills
fatsoenlijke offense skills (drones, missles, turrets boeit niet wat)
een T1 haulertje kunnen vliegen
T1 ship t/m battleship

dan praat je over een week of 2 tot 4 highsec en in die high sec tijd kan je prima roamen in low sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik leef in 0.0, en mijn skills zijn goed, maar zelfs zonder goede skills kon ik prima leven waar ik leef. Ik vlieg meestal cruiser of minder, veel bomber. Niets wat je met 1-2 maandjes al niet kan vliegen.

Je leert het spel in ieder geval als je in 0.0 leeft (sneller leer je het in faction warfare). Het is jammer dat veel mensen in EVE blijven steken op 'nog 1 weekje highsec voor skill X en dan ben ik er klaar voor!', en dan altijd in highsec blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:37:
ik vind persoonlijk dat iemand die niets meer dan een rifter kan vliegen (nog) niets te zoeken heeft in 0.0 niet omdat hij niet nuttig kan zijn in een fleet maar omdat hij gewoon niet in staat is dingen te doen waarvan IK vind dat je het behoort te kunnen.

maar dat is MIJN visie dus als iemand op dag 1 in 0.0 wil gaan wonen moet hij dat vooral doen :)

T1 ship t/m battleship

dan praat je over een week of 2 tot 4 highsec en in die high sec tijd kan je prima roamen in low sec
precies dit is ook wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:07:
precies dit is ook wat ik bedoel
het verschil is hoe het gebracht wordt en ik ben zoals ik al vaker in dit topic (en daarbuiten) bewezen heb zo subtiel als een scheet in een lift :/

verder ben ik bijna 1,5 jaar carebear geweest in high sec deed wel roams in low sec maar leefde in high sec. dus toen ik naar 0.0 ging had ik ruim 30 mil SP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Esiq schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:48:
'nog 1 weekje highsec voor skill X en dan ben ik er klaar voor!',.
dat is zoooo typisch eve :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Weetje als ik dit allemaal als een noob lees, zie ik van beide "partijen" wat ze bedoelen.
Jullie zitten eigenlijk verdomd goed op elkaar lijn, echter zien jullie het zelf niet :p

Wat Smokah043 en Legolas_1973 bedoelen:

- geef een noob niet alles.. een beetje dat verhaal van
geef een man een vis en hij heeft eten voor één dag. leer een man vissen en hij heeft eten voor heel zijn leven.
Terwijl Triq meer bedoeld
- Je hoeft een 'noob' niet alleen alles uit te laten zoeken, door vooral te doen.. kun je ook veel leren.
Waarom zou iemand een iets tragere opstart hebben, terwijl je hem al kun ondersteunen en hij zal het ook wel leren met iets meer trial en error.

Ik denk als ik naar mij zelf kijk, dat het fijn is dat je ook dingen zelf moet uitzoeken. Echter support van Vets, en eventueel wat ISK in de vorm van niet al te bijster hoge bedragen kan ervoor zorgen dat een noob veel sneller dingen snapt. Ik was op mijn eerste char (voor mn remake) RvB gejoined en heb even mee gevlogen in hun fleet. Beetje met voice e.d. en kreeg al zat tips. Sure ik raakte 2 ships kwijt en het was fijn geweest als ik financieel gezien hier wat van hun kreeg (ik bedoel.. ships waren wellicht < 2mil ISK). zodat ik direct weer verder kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:37:

T1 ship t/m battleship

Kijk, en dat is dus het verschil tussen de gemiddelde Nullsec alliance en CONDI/TEST. De laatste accepteren juist newbies, om er vroeg mee te beginnen. Je stuurt een application zodra je pilot 5 minuten oud is en begint de tutorial te doen. Vaak ben je geaccepteerd na die tutorial en podjump je richting VFK voor CONDI en NOL voor TEST.

Daar join je gewoon de eerste de beste fleet die langskomt, vraagt naar een gratis gefitte frigate en blijft gewoon continu vragen stellen in fleet, totdat je op mumble hoort "Keep fleet chat clear". Je leert om te gaan met het kwijtraken van ships en je ziet continu hoe andere schepen hun rollen vervullen.

Bij andere nullsec alliances verwachten ze dat je minstens één perfecte battleship kan vliegen, en als het even kan een (super)carrier. Uiteraard moet je ook één van de betere PvPers zijn, geen idee waar je deze ervaring opdoet, want solo PvP is heel wat anders dan fleet PvP en lowsec PvP is één grote grap (op FW na).**

**Dit is uiteraard *enigszins* overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
En dit is ook de reden waarom ik zo van test hou. We zijn gek op newbies. Als ik merk dat er een newbie in de fleet zit die ik niet eerder heb gezien doe ik standaard een callout. Newbie wordt gelukkig want die callouts betekenen dat je ISK naar hem toestuurd. Ik mentor zelf regelmatig newbies en als ze dan na een op superenthousiast vertellen dat we 20vs20 frigs gingen en het superawesome was en alles kapot ging en dat het awesome was... dan denk ik altijd was ik nog maar een newbie.

Er is een best wel hechte groep actieve spelers. Test is meer een community dan een eve alliantie.. we doen regelmatig ook diablo/warthunder/hebben een eigen tf2 server/bf3 etc etc. Er is binnekort een bbq in de UK waar ik naartoe ga en dit jaar gaan we wat moeite doen voor de alliance panel @ fanfest.

Tuurlijk.. test heeft zo zijn flaws.. lasers op rokhs.. vragen om rifter fittings.. FCs die niet zo goed zijn als een mistervee/dbrb/makalu/shadoo.. maar ik heb met PL/NC/SCRAP en what not meegevlogen.. maar doe mij echt test maar. Al dat elitaire gelul van al die allianties, 'kijk hoe leet wij zijn'. Meh.. gewoon lekker lullen en kutgrapjes maken op comms en vooral hard lachen om de idiote dingen die gebeuren, gewoon lekker blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Tricq schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:32:
En dit is ook de reden waarom ik zo van test hou. We zijn gek op newbies. Als ik merk dat er een newbie in de fleet zit die ik niet eerder heb gezien doe ik standaard een callout. Newbie wordt gelukkig want die callouts betekenen dat je ISK naar hem toestuurd. Ik mentor zelf regelmatig newbies en als ze dan na een op superenthousiast vertellen dat we 20vs20 frigs gingen en het superawesome was en alles kapot ging en dat het awesome was... dan denk ik altijd was ik nog maar een newbie.
Check je PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gokje... douweegbertje zit binnen 24 uur in TEST :D niks mis mee hoor al vind ik het persoonlijk slimmer/beter om een korte periode in high sec te skillen. maar dat is mijn persoonlijke mening, TEST is overigens leuke club mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:10:
[...]

gokje... douweegbertje zit binnen 24 uur in TEST :D niks mis mee hoor al vind ik het persoonlijk slimmer/beter om een korte periode in high sec te skillen. maar dat is mijn persoonlijke mening, TEST is overigens leuke club mensen :)
Nope, ik ben al tijden weg bij sedna hoor. Maar mijn advies is ook al telt elke rifter wel even een weekje of 2-3 high sec te checken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricq schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:13:
[...]

Nope, ik ben al tijden weg bij sedna hoor. Maar mijn advies is ook al telt elke rifter wel even een weekje of 2-3 high sec te checken :).
dat weet ik jij verliet SEDNA toen ik er nog inzat. maar daarom kan je hem nog wel naar binnen loodsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:15:
[...]

dat weet ik jij verliet SEDNA toen ik er nog inzat. maar daarom kan je hem nog wel naar binnen loodsen
Ooh tuurlijk :P geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Wilt iemand toevallig zijn/haar Vindicator (fitted) ruilen tegen mijn fitted Bhaalgorn?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/q3HAnLS.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door De_Bastaard op 30-06-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 11:39
Kreeg toen we met ED esoteria verlieten, een contract met iets van 400mil aan goederen van een "nieuweling", als dank voor de uitleg van allerlei 0.0 dingen op TS.
Wilde het niet aannemen, maar hij stond erop.

Maar ja, beste manier om iemand wijs te maken in 0.0 is: Met hem op TS te zijn, laat hem gewoon allerlei vragen stellen en als hij dan ergens wat tegenkomt, ga er dan soms wat verder op door en leg uit, wat je zelfs soms doet en waarom.
Ja, moet je geduld hebben, moet je wel een gezellige TS hebben, maar is wel 1 van beste manieren om het te leren.
Nu moet ik zeggen, dat ik veel op TS zit en vaak veel dingen zat uit te leggen.

Ben nu zelf ff op kleine break in EVE, mn main corps, wil opnieuw recruiten, maar volgens mij heeft iedereen pauze nodig en doet iedereen dat dus ook. Zit dus nu zelf weer ff met 3 man in Startrek Online bezig.
Maar ach, het is zo weer zomervakantie, dan ben ik 3.5 week op vakantie en komt er toch niks van eve terecht, dus ga na de vakantie wel weer opnieuw kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
bangkirai schreef op zondag 30 juni 2013 @ 20:38:
Kreeg toen we met ED esoteria verlieten, een contract met iets van 400mil aan goederen van een "nieuweling", als dank voor de uitleg van allerlei 0.0 dingen op TS.
Wilde het niet aannemen, maar hij stond erop.

Maar ja, beste manier om iemand wijs te maken in 0.0 is: Met hem op TS te zijn, laat hem gewoon allerlei vragen stellen en als hij dan ergens wat tegenkomt, ga er dan soms wat verder op door en leg uit, wat je zelfs soms doet en waarom.
Ja, moet je geduld hebben, moet je wel een gezellige TS hebben, maar is wel 1 van beste manieren om het te leren.
Nu moet ik zeggen, dat ik veel op TS zit en vaak veel dingen zat uit te leggen.

Ben nu zelf ff op kleine break in EVE, mn main corps, wil opnieuw recruiten, maar volgens mij heeft iedereen pauze nodig en doet iedereen dat dus ook. Zit dus nu zelf weer ff met 3 man in Startrek Online bezig.
Maar ach, het is zo weer zomervakantie, dan ben ik 3.5 week op vakantie en komt er toch niks van eve terecht, dus ga na de vakantie wel weer opnieuw kijken :D
Ja ik heb ook een break.. speel de komende tijd even skillqueue online :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Tricq schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:02:
[afbeelding]

Maar dat is geen rokh ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Het klinkt misschien raar, maar ik heb nu een HAM Legion voor C5 PVP/PVE :+

DPS is niet extreem hoog (~620) maar wel 110k EHP met 80%+ resists.
Afterburner, scrambler, tp, web en gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Noxious schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:24:

110k EHP met superkleine sigradius* :9 :9 :9 :9 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Jups, en bewust niet voor een MWD gegaan dus :) met AB doet 'ie bijna 600 m/s (bijna 700 als ik de 1600mm plate er af gooi, maar dan heeft 'ie ineens nog maar 60k EHP :D)

Maar liever toch wat buffer aangezien ik ook eventuele targetpainters en webs wil kunnen overleven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxious schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:24:

daar is niks raars aan hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ik na de zomer weer eens verder ga met EVE als ik weer op WoW uit ben gekeken :)
Net voordat ik stopte was ik een combat georiënteerde alt begonnen om een beetje mee te gaan ratten. (ben normaal gesproken alleen maar aan het traden/haulen in een Crane)
Maar als een echte n00b vloog ik rond met 3 avonden opbrengst van looten en salvagen, alle aniversary gifts en nog wat andere meuk toen ik andermans schepen begon te looten. Jammergenoeg kwam de desbetreffende eigenaar kort daarna mijn system in toen ik ging pissen. (hing dus gewoon rond in een 0.6 sec system)
Bij terugkomst achter mijnn pc was er dus niets meer van mijn schipje en inhoud over.....
HOE HAD IK ZO STOM KUNNEN ZIJN!!! :( vooral na al tien keer gelezen te hebben dat het anders moet!

Het moraal viel al snel beneden pijl en ben ik maar weer een andere game op gaan pakken.
Denk dat ik bij terugkomst maar weer mijn trader/hauler op pak of een beetje ga minen. Eerst weer wat ISK verzamelen voordat ik weer zo'n combat actie uit ga halen!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
[Legion, C5 PVE/PVP]

Damage Control II
Energized Adaptive Nano Membrane II
1600mm Reinforced Steel Plates II
Caldari Navy Ballistic Control System

10MN Afterburner II
Republic Fleet Target Painter
True Sansha Warp Scrambler
Federation Navy Stasis Webifier

Heavy Assault Missile Launcher II, Scourge Rage Heavy Assault Missile

Medium Anti-EM Pump II
Medium Anti-Thermic Pump II

Legion Defensive - Augmented Plating
Legion Electronics - Tactical Targeting Network
Legion Engineering - Capacitor Regeneration Matrix
Legion Offensive - Assault Optimization
Legion Propulsion - Fuel Catalyst

Die fit dus :) iemand nog ideetjes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:41:
Denk dat ik na de zomer weer eens verder ga met EVE als ik weer op WoW uit ben gekeken :)
Net voordat ik stopte was ik een combat georiënteerde alt begonnen om een beetje mee te gaan ratten. (ben normaal gesproken alleen maar aan het traden/haulen in een Crane)
Maar als een echte n00b vloog ik rond met 3 avonden opbrengst van looten en salvagen, alle aniversary gifts en nog wat andere meuk toen ik andermans schepen begon te looten. Jammergenoeg kwam de desbetreffende eigenaar kort daarna mijn system in toen ik ging pissen. (hing dus gewoon rond in een 0.6 sec system)
Bij terugkomst achter mijnn pc was er dus niets meer van mijn schipje en inhoud over.....
HOE HAD IK ZO STOM KUNNEN ZIJN!!! :( vooral na al tien keer gelezen te hebben dat het anders moet!

Het moraal viel al snel beneden pijl en ben ik maar weer een andere game op gaan pakken.
Denk dat ik bij terugkomst maar weer mijn trader/hauler op pak of een beetje ga minen. Eerst weer wat ISK verzamelen voordat ik weer zo'n combat actie uit ga halen!
Je moet er gewoon voor zorgen dat je geen waarde hecht aan je ship :+
Zelfs met die beginners agents moet je perse je ship aan gort laten schieten, imo moet je daarom ook altijd in iets vliegen wat je wel kunt missen.

Tenminste is dat mijn insteek, en dat werkt ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douweegbertje schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:50:
[...]
Je moet er gewoon voor zorgen dat je geen waarde hecht aan je ship :+
Zelfs met die beginners agents moet je perse je ship aan gort laten schieten, imo moet je daarom ook altijd in iets vliegen wat je wel kunt missen.

Tenminste is dat mijn insteek, en dat werkt ook wel :)
Ja het was een Thorax, heb mijn hand daar toen wel een beetje mee overspeeld :) (financieel gezien dan)
Maar ik ga denk ik sowieso weer fulltime traden, niets zo leuk als ergens een deal kunnen maken die evenveel oplevert als een paar avondjes minen!
Solo minen is eigenlijk alleen maar leuk als je nog ergens een bierpakketje hebt liggen die op moet en je nog een paar dagen 9Gag in moet halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxious schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:45:
[Legion, C5 PVE/PVP]

Damage Control II

10MN Afterburner II

Medium Anti-EM Pump II

ja een paar ik zou zeggen drop de T2 adaptive membranes en switch naar imperial navy adaptives geeft je hogere resists en die 2 mods zijn zo duur niet.

rigs zou je T2 trimarks kunnen doen dan droppen je resists wel een beetje maar dan ga je wel naar ruim 153k EHPdat is 43,5k meer dan je nu hebt resists zijn nog steeds hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

[Legion, C5 PVE/PVP]

Damage Control II

10MN Afterburner II

Medium Anti-EM Pump II

ben niet zo heel bekend met de legion, maar wat zijn de ranges van je web en scram? Heb zelf T2 scram en T2 web op mijn proteus, omdat de range van die 2 toch ongeveer gelijk is, en de range van mijn guns eigenlijk nooit boven de 13km uit komt. (max range van de scram geloof ik) Enige reden zou zijn de grid/cpu van faction mods.
Faction EANM's zijn wel enorm de moeite waard, zou daar eerder in investeren dan faction web/scram. en verder wat legolas zegt, ff pielen met rigs :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:02:
ben niet zo heel bekend met de legion, maar wat zijn de ranges van je web en scram? Heb zelf T2 scram en T2 web op mijn proteus, omdat de range van die 2 toch ongeveer gelijk is, en de range van mijn guns eigenlijk nooit boven de 13km uit komt. (max range van de scram geloof ik) Enige reden zou zijn de grid/cpu van faction mods.
Faction EANM's zijn wel enorm de moeite waard, zou daar eerder in investeren dan faction web/scram. en verder wat legolas zegt, ff pielen met rigs :)
ik zei ook al dat ik faction EANMs zou fitten ipv T2 hoor :+

heb de scram en web even in EFT gegooid hij wint wat CPU wat niet boeit qua fit daar alles makkelijk past zo niet moet je geen legion willen vliegen :/ met de web wint hij wat cap use weggegooid geld daar de fit 89% stable is en met de scram wint hij 1,25 KM range wat niet echt huge is te noemen het zou met boosts nog wat meer kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:17:
[...]

ja een paar ik zou zeggen drop de T2 adaptive membranes en switch naar imperial navy adaptives geeft je hogere resists en die 2 mods zijn zo duur niet.

rigs zou je T2 trimarks kunnen doen dan droppen je resists wel een beetje maar dan ga je wel naar ruim 153k EHPdat is 43,5k meer dan je nu hebt resists zijn nog steeds hoog
TepelStreeltje schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:02:
[...]

Thanks voor de input :)

Welke EANM's bedoel je dan? Want Federation Navy bijv. geeft exact dezelfde resists als T2's, maar eenvoudiger te fitten. Kan er True Sansha's op gooien, dan heb ik 115k EHP. Dat is dus 6k EHP extra voor 140m ISK.. Not sure if worth it, aangezien m'n sig ook al klein is.

Daarbij heb ik die rigs zo nodig om m'n resists zo gelijk mogelijk te krijgen - je wil geen holes in je resists als je er sleepers mee wil schieten :P

Wat betreft ranges:
Web is 14km -60%
Scram is 11.3km en doet -3 warp strength, dus je kan er ook een Venture mee pakken of een blockade runner.
TP is +40% signature en heeft 45km optimal + 90km falloff.

Edit:
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:56:
[...]

ik zei ook al dat ik faction EANMs zou fitten ipv T2 hoor :+

heb de scram en web even in EFT gegooid hij wint wat CPU wat niet boeit qua fit daar alles makkelijk past zo niet moet je geen legion willen vliegen :/ met de web wint hij wat cap use weggegooid geld daar de fit 89% stable is en met de scram wint hij 1,25 KM range wat niet echt huge is te noemen het zou met boosts nog wat meer kunnen worden
Wat je vergeet bij de scram dat 'ie sterker is, -3 warp strength ;)
De web is 4km extra (erg fijn tegen sleepers again, die wil je zsm webben) terwijl 'ie toch -60% is net als de t2 (true sansha web is 15km, maar -55%). Is toch 40% extra range er op. En cap use verkijk je je op ;) wel eens geneut door een groepje sleeper BS capital escalation in een C5? Dan smeek je om wat cap :P

[ Voor 21% gewijzigd door Noxious op 01-07-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ah, jullie hebben er stuk meer (EFT) research in gegooit dan ik :P
Heb mijn prot al bijna anderhalf jaar, genoeg spul mee gesloopt, zelf gelukkig nog nooit stuk gemaakt O-) (paar kleine krasjes, niets ergs ). Dus ik ben al tijden niet meer bezig geweest met fittings e.d.
Ga wel binnenkort legion trainen, dus dan begint het hele truukje weer opnieuw, maar das nog 2 maanden skillen...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Hehe ja ik speel meer met EFT (of in mijn geval PyFa) dan EVE zelf lately :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxious schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:09:
[...]

[...]

Thanks voor de input :)

Welke EANM's bedoel je dan? Want Federation Navy bijv. geeft exact dezelfde resists als T2's, maar eenvoudiger te fitten. Kan er True Sansha's op gooien, dan heb ik 115k EHP. Dat is dus 6k EHP extra voor 140m ISK.. Not sure if worth it, aangezien m'n sig ook al klein is.

Daarbij heb ik die rigs zo nodig om m'n resists zo gelijk mogelijk te krijgen - je wil geen holes in je resists als je er sleepers mee wil schieten :P

Wat betreft ranges:
Web is 14km -60%
Scram is 11.3km en doet -3 warp strength, dus je kan er ook een Venture mee pakken of een blockade runner.
TP is +40% signature en heeft 45km optimal + 90km falloff.

Edit:

[...]

Wat je vergeet bij de scram dat 'ie sterker is, -3 warp strength ;)
De web is 4km extra (erg fijn tegen sleepers again, die wil je zsm webben) terwijl 'ie toch -60% is net als de t2 (true sansha web is 15km, maar -55%). Is toch 40% extra range er op. En cap use verkijk je je op ;) wel eens geneut door een groepje sleeper BS capital escalation in een C5? Dan smeek je om wat cap :P
zoals ik al zei imperial navy adaptive nano membrane die hebben hogere resists en kosten iets van 50 of 60 mil geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ja die zijn hetzelfde als de true sansha's dan :) kosten bijna 70m per stuk voor in totaal 6k EHP extra.

Niet erg boeiend om daar 140m aan uit te geven imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxious schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:49:
Ja die zijn hetzelfde als de true sansha's dan :) kosten bijna 70m per stuk voor in totaal 6k EHP extra.

Niet erg boeiend om daar 140m aan uit te geven imo :)
maar als je switched naar trimarks krijg je er nog een stuk meer uit met nog steeds hoge resists. of bv. 1 thermic en 1 EM pump en 1 trimark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Hoe zie je dat voor je dan? Nu zitten al m'n resists boven de 80% wat ik prima vind met deze hoeveelheid EHP, maar onder de 80% wil ik echt niet komen eigenlijk... Wat sleepers betreft telt eigenlijk alleen je laagste resist aangezien ze omni damage doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:24
@legolas: meer ehp met lagere resists is leuk voor de stats maar niet voor werkelijk gebruik. Wat je wil is genoeg buffer voor reactietijd van logi (en wat reserve). En dan zo hoog mogelijke resists. Niet je EHP is dan leidend, maar de hoeveelheid beperking van inkomende schade. Want je maximale tank/tijd is wat logi je kunnen oplappen. En zolang je niet gealpha'd wordt is logi maal resists je tank/tijd.

@japy: onzin. 3x90%+60% is beter dan 3x65%+64%

(edit: geleerd in incursions. Sommige ehpmonsters zijn net zwarte gaten voor logi. Anderen met eenderde van diezelfde ehp, moet een logi snel bij zijn, maar heeft dan nog twee reppers over. In logi chan wordt ehp soms met enig zuchten beantwoord)

[ Voor 22% gewijzigd door wheez50 op 01-07-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxious schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:57:
Hoe zie je dat voor je dan? Nu zitten al m'n resists boven de 80% wat ik prima vind met deze hoeveelheid EHP, maar onder de 80% wil ik echt niet komen eigenlijk... Wat sleepers betreft telt eigenlijk alleen je laagste resist aangezien ze omni damage doen.
simpel als ik 1 em en 1 thermic pump fit en trimark en de imperial navy adaptives kom ik uit op:
EM resist 82,5
thermic resist: 77,2
kinetic resist: 82,7
explosive resist: 90,8
EHP 129248

met T2 adaptives
EM resist 81,5
thermic resist: 75,9
kinetic resist: 81,3
explosive resist: 90
EHP 121925

en ik ben er wel zeker van dat de eerste altijd beter is, iemand een pol maken ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:02:
@legolas: meer ehp met lagere resists is leuk voor de stats maar niet voor werkelijk gebruik. Wat je wil is genoeg buffer voor reactietijd van logi (en wat reserve). En dan zo hoog mogelijke resists. Niet je EHP is dan leidend, maar de hoeveelheid beperking van inkomende schade. Want je maximale tank/tijd is wat logi je kunnen oplappen. En zolang je niet gealpha'd wordt is logi maal resists je tank/tijd.

dat weet ik wel maar de resists droppen nauwelijks in mijn voorbeeld maar EHP is wel een stuk hoger meer dan zat buffer voor logi enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Dan kan je weer beter je buffer verlagen en een dmgmod plaatsen. ewar/tracking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Hmm.. Ik ben nog niet overtuigd tho.. Misschien maar eens testen :)

Volgens mij kan ik beter 81/80/81/90 hebben dan 81/76/81/90 ontdanks dat de EHP ietsje hoger is (maar 12k extra op een totaal van 122k. En dan kan er nog 7k extra bij door 140m extra uit te geven.).

En buffer verlagen is niet echt een optie. Je wil sowieso een DC2 en een 1600mm (die twee verdubbelen je tank) en je resists wil je hoog hebben (dus twee EANM's) en een 4e ballistic control heeft ook een vrij lage bonus met de penalties.

Tot nu toe ben ik nog best tevreden met de huidige fit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Noxious op 01-07-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Hoge resists zijn fijner omdat de hoeveelheid die logi rept dan effectiever zijn

320 @ 60 flat en 320 @ 80 flat scheelt nogal :). Logi moet multitasking hebben geleerd dus ze kunnen iets van 8 targets locken, zou niet echt een probleem moeten zijn in een WH dus.

Ik ga ook aan de WH beginnen, mijn alt in een wh corp gepropt :) ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
[Legion, C5 PVE/PVP]

Damage Control II

10MN Afterburner II

Medium Anti-EM Pump II

Je zou eventueel een eanm kunnen vervangen met een reactive armor hardener.
Verder is het wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
http://themittani.com/new...ens-nulli-legio-disbanded

:w s2n Citizens :w

Dat is wat EVE so cool maakt :D
(10:53:12 AM) xttz: its done
(10:53:18 AM) xttz: disbanded
(10:53:24 AM) weaselior: ~woot~
(10:53:25 AM) Vee: lawl
(10:53:49 AM) Vee: s2n citizens?
(10:54:09 AM) weaselior: http://evemaps.dotlan.net/alliance/S2N_Citizens
(10:54:10 AM) xttz: S2N Citizens (Closed) 2012.01.23 to 2013.07.01
(10:54:11 AM) Vee: thats 207 systems, 43 stations,
(10:54:19 AM) weaselior: look how many of the stations are owned by the holding corp :v:
(10:54:35 AM) weaselior: they should offer to apply that corp to solar
(10:54:50 AM) weaselior: so if solar wins a tcu race they win the system outright
(10:57:35 AM) Vee: that would be rather baller
(11:03:30 AM) xttz: he just finished corp management I and did the ceo vote
(11:03:34 AM) xttz: ain't getting that corp back
(11:04:35 AM) Kazanir: THey had also left shares of said corp in the corp wallet
(11:04:47 AM) Kazanir: Disbanded, jacked everything, CEO-voting himself in to transfer corp to SOLAR
(11:04:49 AM) xttz: I talked him through stealing shares, ceo vote and booting corps
(11:04:54 AM) xttz: also he jacked 400b

[ Voor 81% gewijzigd door De_Bastaard op 01-07-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wth dat is insane veeeel isk, 400b daar kan je wel ff je account mee plexen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:39:
wth dat is insane veeeel isk, 400b daar kan je wel ff je account mee plexen XD
Dat valt reuze mee hoor. Het is een leuk bedrag hoor, maar beide kanten in de oorlog in Fountain verliezen honderden miljarden per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah dat heb ik ook gezien jah maar dat gaat kapot,
dit is gestolen geld als ik het goed heb begrepen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:20:
jah dat heb ik ook gezien jah maar dat gaat kapot,
dit is gestolen geld als ik het goed heb begrepen toch?
Dat wel ja, maar nog geen bewijs behalve een (zeer makkelijk vervalsbare) chatlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seditiar schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:22:
[...]

Dat wel ja, maar nog geen bewijs behalve een (zeer makkelijk vervalsbare) chatlog.
nou ja nuli is toch zeker disbanded! waarmee ik niet wil zeggen dat alles wat gepost is in die link waar is maar het maakt het wel geloofwaardiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hoe werkt zo'n war eigenlijk, en hoe krijgt men eigenlijk een station e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douweegbertje schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:33:
dat is alleen mogelijk in 0.0 en je hebt daar SOV (eigenaar van system) voor nodig. je kan een station bouwen net als een spaceship (nou ja iets anders maar toch)

en die wars is gewoon buren die elkaar aanvallen soms om gewoon goeie gevechten te krijgen en soms om echt systemen over te nemen. in tegenstelling tot de wars in high sec waar je betaald voor een oorlog en dan een bepaalde tijd vrij kan aanvallen, dat is namelijk niet nodig in 0.0 want je kan elkaar daar zowiezo aanvallen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:02:

(edit: geleerd in incursions. Sommige ehpmonsters zijn net zwarte gaten voor logi. Anderen met eenderde van diezelfde ehp, moet een logi snel bij zijn, maar heeft dan nog twee reppers over. In logi chan wordt ehp soms met enig zuchten beantwoord)
toch nog even op reageren... heb je mijn changes bekeken in EFT? resists droppen nauwelijks en hij krijgt er een behoorlijke buffer bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Net van iemand die ik ken tweede acountje, net over de 1mil skillpoints en hij was aan het trainen voor een drake.. Toch maar de skills voor een retriever erin gegooit want isk moet wel vloeien!

M'n main heb ik verwend met +4's gelukkig met wat somerblink credit voor slechts 40mil gekocht! Die heeft nu ook bijna 10mil skillpoints en ben druk bezig daarop een goede drake te maken, ehp is nu ongv 45k met t2 mids en ook t2 rockets launchers maar blijf op 167dps..

Zal mijn side skills voor de missile operations ook naar 5 gaan gooien de 1x en de 2x skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
buffer is in de 15% winst range - wat zijn schip alleen in extreme situaties zal redden. In doorsneesituaties is een klein beetje resist al gelijk een verlichting voor logi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
‏@ShadooEVE
Man, someone better find me a target after resubbing 80 supers for a little TCU burn operation. Any suggestions? #tweetfleet #eveonline
YouTube: TEST Alliance Best Alliance Version 3

[ Voor 3% gewijzigd door Tricq op 01-07-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
douweegbertje schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:33:
Je moet eerst SBU (Sovereignity blockade units) planten zodat het systeem vulnerable wordt.
SBU onlinen duurt 8 uur. Je moet minimaal 51% van het systeem SBU'en. Dus als er 4 gates zijn moet je mininmaal 3 sbu's onlinen.

Als dit gebeurt is moet je als het systeem een ihub of station heeft die twee 'flippen'. Als je SBU's online zijn kan je meteen beginnen met schieten

Een station flippen gaat in drie stappen:

Shield reinforcement (schild kapot schieten)
1e armor reinforcement (armor tot 50% schieten)
2e armor reinforcement (armort to 0% schieten)
Hierna schiet je de station in structure en krijg je de ownership.

Als je de station in de 2e armor reinforcement aanvalt en er komt niemand opdagen kan je hem dus flippen. Dit betekend dat je gaat schieten totdat jij de eigenaar bent. Dit kan je pas doen nadat de ihub kapot is. Voor de ihub zijn geen timers. De ihub geeft upgrades aan een system. Bijvoorbeeld betere pirates of betere asteroid belts.

Als de station/ihub geregeld zijn is er nog een laatste ding: de territorial claim unit die de echte sov geeft. Deze heeft geen timer. Schieten, je eigen TCU droppen, anchoren, onlinen en hopen dat hij niet gesloopt wordt in de tijd dat het duurt voordat hij actief is.

Hierna is het system van jouw corp/ally.

Maar, dit is de theorie.
In de praktijk is het een kat en muisspelletje van sbu's kapotschieten en je eigen sbu's plaatsen, wachten en regelen, snel de TCU killen en je eigen TCU's plaatsen.
Vaak terwijl jouw eigen TCU's online gaan komt de vijand weer, die precies hetzelfde truukje doet. Daarom duurt een sov war zo lang.

[ Voor 12% gewijzigd door Tricq op 01-07-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
De sov drop is niet zo heel speciaal vind ik. Zolang S2N er nog is zal er weinig veranderen. Ook zijn S2NC mensen die niet snel iemand zullen aanvallen, zijn vooral carebear corps die willen ratten.

Ik Unclaimed is al tamelijk overstretched en INK daar ook moeite heeft assets vast te houden. Wat ik wel weet is dat het lekker rustig is in -DD- space en niemand daar moeite onderneemt om in de aanval te gaan. Vermoed dat dat een teken aan de wand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Esiq schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:44:
De sov drop is niet zo heel speciaal vind ik. Zolang S2N er nog is zal er weinig veranderen. Ook zijn S2NC mensen die niet snel iemand zullen aanvallen, zijn vooral carebear corps die willen ratten.

Ik Unclaimed is al tamelijk overstretched en INK daar ook moeite heeft assets vast te houden. Wat ik wel weet is dat het lekker rustig is in -DD- space en niemand daar moeite onderneemt om in de aanval te gaan. Vermoed dat dat een teken aan de wand is.
nulli+pl zijn momenteel met 100 supers aan het grinden en ze hebben de helft al gehad :P ze doen een outpost in 10 minuten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zal de haat voor goons in het algemeen alleen maar groter maken en de betrokken partijen zullen juist nog meer motivatie hebben om de goons uit 0.0 te trappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Tricq schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:55:
[...]

nulli+pl zijn momenteel met 100 supers aan het grinden en ze hebben de helft al gehad :P ze doen een outpost in 10 minuten :P
ja :P maar die space daar gaat compleet shitty zijn in the middle of nowhere :P dus als je daar ruimte wil hebben moet je het ook kunnen houden :P en bijna niemand heeft intresse in die gebieden wanneer straks aan 3 kanten boze russen er aan komen :P red alliance heeft het ook al op N3 gemunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:58

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Tricq schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:46:
Hoge resists zijn fijner omdat de hoeveelheid die logi rept dan effectiever zijn

320 @ 60 flat en 320 @ 80 flat scheelt nogal :). Logi moet multitasking hebben geleerd dus ze kunnen iets van 8 targets locken, zou niet echt een probleem moeten zijn in een WH dus.

Ik ga ook aan de WH beginnen, mijn alt in een wh corp gepropt :) ben benieuwd.
Gz @ wh :) oh en idd, een beetje Logi moet 10 targets kunnen fitten.
Daisai schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:59:
[...]

Je zou eventueel een eanm kunnen vervangen met een reactive armor hardener.
Verder is het wel netjes.
Ty :) Ja heb ik naar gekeken maar dat was pas interresant ipv een 3e EANM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Noxious schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 01:22:
[...]

Gz @ wh :) oh en idd, een beetje Logi moet 10 targets kunnen fitten.

[...]

Ty :) Ja heb ik naar gekeken maar dat was pas interresant ipv een 3e EANM.
Het is meer om meer resist te geven op de damage die je op dat moment krijgt.
Ik heb net even gekeken en je verliest iets van 2k ehp zonder dat de resists veranderd zijn.

Dus je zou behoorlijk veel resists krijgen op het moment dat zo een reactive armor hardener de resists gaat veranderen.
Het is in ieder geval voor buffer fits altijd handing om zo een hardener erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daisai schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 08:25:
[...]

Het is meer om meer resist te geven op de damage die je op dat moment krijgt.
Ik heb net even gekeken en je verliest iets van 2k ehp zonder dat de resists veranderd zijn.

Dus je zou behoorlijk veel resists krijgen op het moment dat zo een reactive armor hardener de resists gaat veranderen.
Het is in ieder geval voor buffer fits altijd handing om zo een hardener erop te zetten.
ik hoop dat daar een T2 versie van gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Ouch bij loading: The specified proxy or server node (916485) is dead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Heeft iemand toevallig een lijst met skills die mijn shield helpen?
Dus of dat ze sneller passive recharchen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
dudee schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 08:46:
Heeft iemand toevallig een lijst met skills die mijn shield helpen?
Dus of dat ze sneller passive recharchen etc?
http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Passive_shield_tanking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Gewoon alles in Engineering kopen en skillen naar V ;-)

Overigens, heeft iemand van jullie hier al eens een Loki gebruikt om missies te doen voor guristas? Zit nu toch in Venal, kan ik net zo goed misschien wat missies runnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Gisteren had een corpie Recon lvl 2 opgepikt en er niet beter op gevonden om mobs te beginnen knallen. Is een burn and go missie. Sjonge, eerst met cruiser geprobeerd, lukte niet. Dan met bc Hurricane. En daar moest ik ook uitwarpen. Uiteindelijk toch mission objective gehaald, maar zat los door shield en half in armor. Fleetmember speelde zijn cruiser kwijt. Denk dat ze in het vervolg de missielogs beter gaan lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Tricq schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:17:
[...]

Je moet eerst SBU (Sovereignity blockade units) planten zodat het systeem vulnerable wordt.
SBU onlinen duurt 8 uur. Je moet minimaal 51% van het systeem SBU'en. Dus als er 4 gates zijn moet je mininmaal 3 sbu's onlinen.

Als dit gebeurt is moet je als het systeem een ihub of station heeft die twee 'flippen'. Als je SBU's online zijn kan je meteen beginnen met schieten

Een station flippen gaat in drie stappen:

Shield reinforcement (schild kapot schieten)
1e armor reinforcement (armor tot 50% schieten)
2e armor reinforcement (armort to 0% schieten)
Hierna schiet je de station in structure en krijg je de ownership.

Als je de station in de 2e armor reinforcement aanvalt en er komt niemand opdagen kan je hem dus flippen. Dit betekend dat je gaat schieten totdat jij de eigenaar bent. Dit kan je pas doen nadat de ihub kapot is. Voor de ihub zijn geen timers. De ihub geeft upgrades aan een system. Bijvoorbeeld betere pirates of betere asteroid belts.

Als de station/ihub geregeld zijn is er nog een laatste ding: de territorial claim unit die de echte sov geeft. Deze heeft geen timer. Schieten, je eigen TCU droppen, anchoren, onlinen en hopen dat hij niet gesloopt wordt in de tijd dat het duurt voordat hij actief is.

Hierna is het system van jouw corp/ally.

Maar, dit is de theorie.
In de praktijk is het een kat en muisspelletje van sbu's kapotschieten en je eigen sbu's plaatsen, wachten en regelen, snel de TCU killen en je eigen TCU's plaatsen.
Vaak terwijl jouw eigen TCU's online gaan komt de vijand weer, die precies hetzelfde truukje doet. Daarom duurt een sov war zo lang.
ah nice nu snap ik het ongeveer tenminste.
Liep gister de wiki te lezen en toen was het zoiets van ;w snap er geen bal van :+

Het is wel chill dat ik hier zulke leuke reacties krijgt, geeft wel een boost om EVE te spelen. Ookal winnen jullie er niets bij om mij te helpen, jullie nemen allemaal verdomd veel tijd om alles leuk uit te leggen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Moet ook wel, anders haak je snel af hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Is het nu slim voor mij om gelijk voor bijv. +3 implants te gaan?
Of kan ik beter mn beetje geld bewaren voor +4 e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
De_Bastaard schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 08:49:
Gewoon alles in Engineering kopen en skillen naar V ;-)

Overigens, heeft iemand van jullie hier al eens een Loki gebruikt om missies te doen voor guristas? Zit nu toch in Venal, kan ik net zo goed misschien wat missies runnen :+
Duurt een beetje lang dat alles van engineering naar 5 skillen, er zijn meer dingen die getraint moeten worden zoals missile operations... Hoef daarvan echt niet de torpedos te gaan trainen als ik ze niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:07
douweegbertje schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:26:
In het begin zou ik lekker voor +3's gaan inderdaad. Mocht je die overleven dan kan je ze later altijd nog in een PVP clone gebruiken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
douweegbertje schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:26:
Goeie vraag... +4 setje kost bijna 100m en als je een beetje naar alles wil gaan kijken (o.a. ook PVP) dan zou het zonde zijn om die te verliezen (je bent ze kwijt als je pod gekilled is). Een keuze dus :+

Gisteren bezig met een poco bash in onze wh, kregen we een dikke fleet op onze nek :9.
Losses: 2 guardians, 2 abaddons
Kills: 1 dictor :D

Gelukkig wel nog wat scheepjes van ons weg kunnen komen.

Shit happens :+ we wisten dat we open wormholes hadden, maar die poco was alweer z'n shield aan het regeneraten en we hadden geen capital/orca pilots online om snel te collapsen. De gok gewaagd en... verloren :P

Achja ik reimburse iig de guardians uit eigen zak, de rest maar even kijken...

Oh en, in kwam in een C5 een large tower tegen met alle guns (op 3 small autocannons + 1 web) en hardeners offline - en in de forcefield een Chimera, 4 Hulks en 2 Orca's. Ze hadden geen SMA en maar 20 members zonder alliance - en niemand online. Goed bezig :P

[ Voor 15% gewijzigd door Noxious op 02-07-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Is hier iemand die wat lvl3-4 missies zou kunnen doen, zodat ik niet eindeloos lvl1 hoef te grinden? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Noxious schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:48:
[...]

Goeie vraag... +4 setje kost bijna 100m en als je een beetje naar alles wil gaan kijken (o.a. ook PVP) dan zou het zonde zijn om die te verliezen (je bent ze kwijt als je pod gekilled is). Een keuze dus :+

Gisteren bezig met een poco bash in onze wh, kregen we een dikke fleet op onze nek :9.

Shit happens :+ we wisten dat we open wormholes hadden, maar die poco was alweer z'n shield aan het regeneraten en we hadden geen capital/orca pilots online om snel te collapsen. De gok gewaagd en... verloren :P

Achja ik reimburse iig de guardians uit eigen zak, de rest maar even kijken...

Oh en, in kwam in een C5 een large tower tegen met alle guns (op 3 small autocannons + 1 web) en hardeners offline - en in de forcefield een Chimera, 4 Hulks en 2 Orca's. Ze hadden geen SMA en maar 20 members zonder alliance - en niemand online. Goed bezig :P
Was gewoon zeer ongelukkig. We hadden verder geen zware activiteit en de andere WH ingangen leken zeer rustig.

Achja, vanaaf wat lvl 4 missies doen en dan weer een nieuwe abbaddon / implants scoren :) Wel jammer van die abaddon, die was nog maar een paar dagen oud :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
douweegbertje schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:52:
Is hier iemand die wat lvl3-4 missies zou kunnen doen, zodat ik niet eindeloos lvl1 hoef te grinden? :p
Door wat social skills te trainen kan je al gelijk aan lvl 2's beginnen. Daarna gaat het al wat sneller. Mocht je dan toch nog hulp willen dan is het handig te zeggen voor welke faction en corp je standings wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik ben begonnen met Lai Dai corp.in Torrinos.
Had al Social 1, nu bezig met II aan het trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
douweegbertje schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:04:
Je moet even kijken op de eve agents website vanaf welke standing met lai dai je level 2 missies kan doen. Volgensmij is het 10-15 missies ofzo :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:00
Noxious schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:48:

Gelukkig was ik helder genoeg om mijn drones op die dictor te plakken he :+
Als we niet zo verrast waren geweest en n beetje georganiseerd gereageerd hadden hadden we misschien nog wel wat meer te grazen kunnen nemen. Maar ja shit happens ben allang blij dat ik mijn geleende domi niet verloren ben :P

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 08:36:
[...]

ik hoop dat daar een T2 versie van gaat komen :)
Tech 1 versie is net zo goed, een tech 2 zou het te sterk maken.
Zeker voor pvp zijn ze goed, hij heeft namelijk tech 2 em thermal rigs en daar heb je helemaal geen ruk aan als je tegenstander kinetic of explosive damage doet.
Een reactive armor hardener zorgt er dan voor dat je resist in de buurt van 90% komt, misschien zelfs er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daisai schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:36:
[...]

Tech 1 versie is net zo goed, een tech 2 zou het te sterk maken.
Zeker voor pvp zijn ze goed, hij heeft namelijk tech 2 em thermal rigs en daar heb je helemaal geen ruk aan als je tegenstander kinetic of explosive damage doet.
Een reactive armor hardener zorgt er dan voor dat je resist in de buurt van 90% komt, misschien zelfs er over.
T2 is niet te sterk vergeet niet dat je er maar 1 mag fitten. en vergeet niet dat ze deze module een test is en afhankelijk van die test (die al een poos duurt) zouden ze kijken of er ook een T2 variant van komt.

ik zie niet in waarom dat OP zou zijn, sterker nog de skill is geboost het deed eerder alleen 10% responce tijd per lvl nu is daar 5% cap reduction per lvl bijgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Tricq schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:25:
[...]

Je moet even kijken op de eve agents website vanaf welke standing met lai dai je level 2 missies kan doen. Volgensmij is het 10-15 missies ofzo :) .
Een standing van 1.0.
Ik zit nu op 0.25, krijg iets van 0.01 - 0.02 per missie erbij :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
douweegbertje schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:04:
Als je social III hebt kan je ook Connections trainen, die helpt je effectieve standing te verhogen!

Ik zou Social en Connections z.s.m. naar III of IV brengen, dan kan je al heel wat sneller standings opbouwen.
Pagina: 1 ... 27 ... 116 Laatste