Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik vind het allemaal wel redelijk ideaal hoe die decryptors nu zijn. T2 invention en production is veel toegankelijker geworden voor mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFecTedMush
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-01-2022
Noem je dat ideaal? Van mij mogen de mensen dat het niet toegankelijk vonden rustig verder T1 items bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Ja, lagere kosten omdat nu alle onderdelen vrij en makkelijk(er) beschikbaar zijn op de markt. Met een kleine investering in skills is het zo simpel om T2 bpc's te maken. Het is niet direct de toevoeging van decryptors dat een verbetering is, maar dat mensen nu met spullen zitten waarmee ze zelf dingen willen gaan maken. Ik zie het als een leuk duwtje in de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Daarbij begonnen de prijzen voor T2 items belachelijk hoog te worden.
5m voor een t2 large shield extender? 3m voor een scrambler, enz enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Dat komt omdat de components meer kostten. De BPC's zijn tamelijk goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSec
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-07 13:38

TheSec

Waarom ?

Noxious schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:41:
Daarbij begonnen de prijzen voor T2 items belachelijk hoog te worden.
5m voor een t2 large shield extender? 3m voor een scrambler, enz enz...
Building materials zijn hoger geworden. Deze stijgen natuurlijk ook met de prijs van mineralen etc. Zo als eerder aangegeven de BPC zijn de kosten niet.

Heb voor oddsy nog een reeks T2 BPC's gekocht bijna mijn kapitaal zo wat verdubbeld. Dus ik geef wel toe dat er een flink winst marge op zit maar dat hangt er ook maar vanaf waar je het verkoopt. Kon het tegen vrij veel hogere prijzen dan Jita zelfs verkopen.

Niet schieten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik ben uit mijn corp gestapt voornamelijk omdat hun meer solo hun ding doen en ik als nieuweling niet echt wat kon doen mijn isk droogte op en de corp theft hielp daarin ook niet echt mee.

an sich beviel het WH leven me wel en wil dit ook doorzetten maar waar? ben niet zo bekend in de WH wereld ik hoor 2 namen veel VOC en AHARM

VOC is geweldig voor 100% dedicated PVPers maar ook al vind ik PVP leuk om te doen ik wil/moet ook carebearen om minimaal 3 plexen + mijn schepen te betalen

AHARM weet ik niet zoveel vanaf

iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:58
Ik stap binnenkort binnen onze alliance in een WH corp met een paar alts (C6 met static C3) wat redelijk actief lijkt te zijn. Ik weet alleen niet of ook mensen zonder een main/alt in de 'main alliance' daar ook binnen mogen, volgens mij niet zomaar. Stuur even een ingame mailtje/convo naar mij (John Mordu) als je toch interesse hebt, dan zal ik het even uitzoeken :)

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GamemasterByte schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:37:
Ik stap binnenkort binnen onze alliance in een WH corp met een paar alts (C6 met static C3) wat redelijk actief lijkt te zijn. Ik weet alleen niet of ook mensen zonder een main/alt in de 'main alliance' daar ook binnen mogen, volgens mij niet zomaar. Stuur even een ingame mailtje/convo naar mij (John Mordu) als je toch interesse hebt, dan zal ik het even uitzoeken :)
wat voor alliance zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
Ze hebben idd weer wat Extra Materials toegevoegt aan bijv. Linear Shield Emitters. Kost me bakken met geld, zucht ... weer m'n hele excel gaan herzien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:32

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:11:
ok ik ben uit mijn corp gestapt voornamelijk omdat hun meer solo hun ding doen en ik als nieuweling niet echt wat kon doen mijn isk droogte op en de corp theft hielp daarin ook niet echt mee.

an sich beviel het WH leven me wel en wil dit ook doorzetten maar waar? ben niet zo bekend in de WH wereld ik hoor 2 namen veel VOC en AHARM

VOC is geweldig voor 100% dedicated PVPers maar ook al vind ik PVP leuk om te doen ik wil/moet ook carebearen om minimaal 3 plexen + mijn schepen te betalen

AHARM weet ik niet zoveel vanaf

iemand advies?
Je kan BITIT proberen. Wij zoeken altijd wel goede piloten. PVP in gangs, volledig tegen de WH circlejerk in gaan, zoveel mogelijk PVE'ers irriteren, slopen en gevechten uitlokken. Lekker tegendraads zijn dus.
Ik vind het heerlijk. Contact Cybus Max, das onze EU TZ recruiter .

Qua centen is het iets anders, dat moet je eigenlijk zelf regelen :P Maar er zijn genoeg mogelijkheden (in ons homesystem kan je altijd de sites runnen met andere, de schepen hiervoor zijn meestal wel beschikbaar. Of je gaat op expo met wat andere, heb je in een week 10B verdient. Ik wil wel mee :P )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:49:
[...]

Je kan BITIT proberen. Wij zoeken altijd wel goede piloten. PVP in gangs, volledig tegen de WH circlejerk in gaan, zoveel mogelijk PVE'ers irriteren, slopen en gevechten uitlokken. Lekker tegendraads zijn dus.
Ik vind het heerlijk. Contact Cybus Max, das onze EU TZ recruiter .

Qua centen is het iets anders, dat moet je eigenlijk zelf regelen :P Maar er zijn genoeg mogelijkheden (in ons homesystem kan je altijd de sites runnen met andere, de schepen hiervoor zijn meestal wel beschikbaar. Of je gaat op expo met wat andere, heb je in een week 10B verdient. Ik wil wel mee :P )
damn dat klinkt lekker :Y maare jij zit in VOC toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:58
Zit op dit moment in nulli legio, bevalt eigenlijk wel prima, lekker relaxed. Volgens mij heb jij daar al wel eerder in gezeten, dus het is maar net wat je wilt.
De_Bastaard schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:45:
Ze hebben idd weer wat Extra Materials toegevoegt aan bijv. Linear Shield Emitters. Kost me bakken met geld, zucht ... weer m'n hele excel gaan herzien ...
Let op, ze hebben een heleboel material requirements veranderd ;) Ik heb 3 uur al mijn sheets zitten updaten voordat het weer enigszins klopte.

[ Voor 40% gewijzigd door GamemasterByte op 26-06-2013 11:54 ]

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GamemasterByte schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:53:
[Zit op dit moment in nulli legio, bevalt eigenlijk wel prima, lekker relaxed. Volgens mij heb jij daar al wel eerder in gezeten, dus het is maar net wat je wilt.
Let op, ze hebben een heleboel material requirements veranderd ;) Ik heb 3 uur al mijn sheets zitten updaten voordat het weer enigszins klopte.
ja dat klopt ik zat in SEGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:52:
[...]

damn dat klinkt lekker :Y maare jij zit in VOC toch?
VOC? Hell no :P ik doe niets met nullsec of alliances :P Wij hebben onze eigen Alliance gemaakt (Bite Me.) en hebben eigenlijk bijna niemand blue :)

We hebben paar maanden geleden ook nog een WH corp van Nulli secunda (oid) leeg gehaald, heb je misschien wel over gehoord :P (stond ook op themittani)

[ Voor 19% gewijzigd door TepelStreeltje op 26-06-2013 11:58 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:00
De_Bastaard schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:45:
Ik gebruik Dedaf's excel, vooral omdat ik nog niet de tijd en moeite heb genomen om mijn eigen te bouwen.
Heb gisteren zowat alle T2 schepen eens doorgerekend, en t enige wat op dat gebied op dit moment een redelijke marge heeft zijn frigs, oh en JF's maar daarvoor heb ik net t kapitaal niet liggen...
Vanavond of morgenavond maar weer eens naar wat modules gaan kijken.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:57:
[...]

VOC? Hell no :P ik doe niets met nullsec of alliances :P Wij hebben onze eigen Alliance gemaakt (Bite Me.) en hebben eigenlijk bijna niemand blue :)

We hebben paar maanden geleden ook nog een WH corp van Nulli secunda (oid) leeg gehaald, heb je misschien wel over gehoord :P (stond ook op themittani)
ok kunnen we eens babbelen op TS ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik maakte altijd wel leuke marge op Devoters, maar ik moet nog maar eens narekenen of dat nu nog wel zo is.

JF's kan ik gelukkig wel maken maar de marge erop is zo laag dat je volgens mij nog meer verdient door gewoon freighters te maken en te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 13:53

madpilot0

I ain't mad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

schitterend ook weer de trolls in dat topic ;P

over de paar honderd mill bounty die ze nu al heeft:
If she'll find how she can make alt, kill main and get all that bounty money, she could come out fat.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Mja dat werkt niet meer sinds het nieuwe crimewatch/bounty systeem ;)

Gisteren hadden we een directe nullsec route naar SpaceMonkey space :) en een Home -> C4 -> C3 -> LS route.
Aangezien een paar mensen in onze corp ook characters in Razor hebben zitten, hebben we direct wat leuke dingen naar binnen kunnen halen via de nullsec hole, en via de andere route een lading battleships, guardians en wat proteusses.

Al met al een geslaagde OP en de inhoud van de wormhole groeit lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:00
Noxious schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:13:
Mja dat werkt niet meer sinds het nieuwe crimewatch/bounty systeem ;)

Gisteren hadden we een directe nullsec route naar SpaceMonkey space :) en een Home -> C4 -> C3 -> LS route.
Aangezien een paar mensen in onze corp ook characters in Razor hebben zitten, hebben we direct wat leuke dingen naar binnen kunnen halen via de nullsec hole, en via de andere route een lading battleships, guardians en wat proteusses.

Al met al een geslaagde OP en de inhoud van de wormhole groeit lekker :)
Kunnen we eindelijk eens echt wat gaan doen :P

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Idd :9 tot nu toe was het vooral de C4 farmen en in de C5 alleen maar de gas sites runnen, maar we hebben nu de backbone voor C5 actie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee of er al wat concrete data is over rebalance van T2 en T3 schepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Is er hier een aardige tweaker die interesse heeft om mij een spoedcursus EVE te geven?
Ik heb het ooit wel eens gespeeld, maar deels gestopt omdat ik a; er niets van snapte en b; ik alleen speelde en c; ik niet veel guides achtige dingen kan vinden.

Mijn voorkeur gaat uit naar PvP en trading.

Wellicht iets via skype oid? Kan eventueel ook wat aan je dokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Antimatter M bpo. ML zou op 80 0% waste moeten geven. Actual research zit al voorbij dat punt en bpo blijft 0,1% aanduiden. Op welke site kan ik de correcte ME en waste aflezen?
Ik checkte al
https://www.fuzzwork.co.uk/blueprints/calc.php
http://zofu.no-ip.de/bpo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
douweegbertje schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:55:
Is er hier een aardige tweaker die interesse heeft om mij een spoedcursus EVE te geven?
Ik heb het ooit wel eens gespeeld, maar deels gestopt omdat ik a; er niets van snapte en b; ik alleen speelde en c; ik niet veel guides achtige dingen kan vinden.

Mijn voorkeur gaat uit naar PvP en trading.

Wellicht iets via skype oid? Kan eventueel ook wat aan je dokken!
Sowieso als je vragen hebt, altijd doen :) ingame kan je ook 'public redbox' joinen :)

Wij doen vrij veel PVP en ik heb een toon dedicated voor trading waar ik m'n plex mee betaal van 6 accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ok topie, zit nu in de chat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Kzie het :)

Oh en, de carriers zijn binnen in de C5 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Hurtebise schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:37:
Antimatter M bpo. ML zou op 80 0% waste moeten geven. Actual research zit al voorbij dat punt en bpo blijft 0,1% aanduiden. Op welke site kan ik de correcte ME en waste aflezen?
Ik checkte al
https://www.fuzzwork.co.uk/blueprints/calc.php
http://zofu.no-ip.de/bpo
80 is 'perfect' omdat je dan geen mineralen verspilt en 81 gaat niets meer opleveren. Ik vermoed persoonlijk dat CCP het getal afrond en je daarom niet beter dan 0.1 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
http://dog-net.org/brdoc/...arm_Federation=red#assign

Yeeha.

[ Voor 3% gewijzigd door De_Bastaard op 27-06-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
En gisteren de eerste sites gedaan in de C5 :) Ging perfect met 3 guardians en een clubje pvp fitted armor buffer battleships. Niemand zijn armor is ooit onder de 40% gekomen meen ik :P

Nog geen capital escalations, maar dat gaat soon(tm) gebeuren :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Spannend ook, zeker gezien de verhalen waar men de moeite voor neemt bij de gespamde killboard links ook zo interessant zijn. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Esiq op 28-06-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Esiq schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:02:
Spannend ook, zeker gezien de verhalen waar men de moeite voor neemt bij de gespamde killboard links ook zo interessant zijn. :+
Bij ons kan ik enkel vertellen; we roamen provi elke avond zo'n beetje en hebben met regelmaat hele juicy kills.
Deze kronos zat in een anomaly met scorp navy issue en een raven. Toen ik landde met mn alt was de scorp al weg, maar kronos zat daar nog als een baas.

Zelfs met al onze neuts op zijn kronos, was hij nog aardig aan het tanken (dankzij zijn cap injector). Alle loot gescooperdepooped. Meer plexes voor ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 13:31
Shockwaves2009 is trouwens ook een Nederlander; zat vroeger in V3SPA (in de hoogtij dagen). Hij zal ruim voldoende inkomsten hebben om die boot te vervangen...

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtomicWing schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:44:
Shockwaves2009 is trouwens ook een Nederlander; zat vroeger in V3SPA (in de hoogtij dagen). Hij zal ruim voldoende inkomsten hebben om die boot te vervangen...
dat kan best, maar ik was blij met de loot 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Jullie zijn redelijke buren van ons. Kan ook niet echt in de buurt rond vliegen van Provi zonder dat de bijen boos rond beginnen te vliegen.

Ziet er naar uit dat wij de komende tijd met de rest van Stainwagon de boel in het zuiden gaan frustreren. Ik vermoed een 'march of the angry russians' de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Esiq schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:32:
Jullie zijn redelijke buren van ons. Kan ook niet echt in de buurt rond vliegen van Provi zonder dat de bijen boos rond beginnen te vliegen.

Ziet er naar uit dat wij de komende tijd met de rest van Stainwagon de boel in het zuiden gaan frustreren. Ik vermoed een 'march of the angry russians' de komende maanden.
in welke alliance zit je? en ik ben altijd van de partij om de russen te helpen, heb een lange geschiedenis met -a- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik ben nu weer een dagje aan het spelen.
Caldari - Civire.
Nu was ik een beetje aan het zoeken waar ik voor moest gaan, en ik word overrompeld door mensen die zeggen dat Caldari echt crap is in PVP.

Kan iemand mij vertellen wat ik eigenlijk het beste kan doen en waar ik voor moet gaan als ik voornamelijk wil gaan PvP'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douweegbertje schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:14:
Ik ben nu weer een dagje aan het spelen.
Caldari - Civire.
Nu was ik een beetje aan het zoeken waar ik voor moest gaan, en ik word overrompeld door mensen die zeggen dat Caldari echt crap is in PVP.

Kan iemand mij vertellen wat ik eigenlijk het beste kan doen en waar ik voor moet gaan als ik voornamelijk wil gaan PvP'en?
caracal navy issue en tengu zijn zeeeeer geschikt voor solo pvp.

Zelfs een osprey kan een cane en harbinger de grond in boren. Ik kan het weten want ik heb het gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:10:
[...]

in welke alliance zit je? en ik ben altijd van de partij om de russen te helpen, heb een lange geschiedenis met -a- :)
Ik zit in Dirt Nap Squad, die hebben ook altijd goede relaties gehad met de russen. We kunnen het nog steeds goed vinden met -A- en andere corps. Ondanks dat we elkaar blapten de afgelopen maanden trekken we nu naar Stain. We zitten voornamelijk zand in de raderen te gooien van The Dinner Squadron.

Moet wel zeggen dat Stain een stuk beperkter is qua regio (bijna geen handel, trading, market) als Curse. Curse blijft een van de mooiste regio's ingame.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:17:
[...]

Zelfs een osprey kan een cane en harbinger de grond in boren. Ik kan het weten want ik heb het gedaan ;)
En vergeet de Rook niet, solo blap boot pur sang!

[ Voor 19% gewijzigd door Esiq op 28-06-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

[...]

Moet ik dan gewoon een nieuw account maar maken of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Esiq schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:18:
[...]

Ik zit in Dirt Nap Squad, die hebben ook altijd goede relaties gehad met de russen. We kunnen het nog steeds goed vinden met -A- en andere corps. Ondanks dat we elkaar blapten de afgelopen maanden trekken we nu naar Stain. We zitten voornamelijk zand in de raderen te gooien van The Dinner Squadron.

Moet wel zeggen dat Stain een stuk beperkter is qua regio (bijna geen handel, trading, market) als Curse. Curse blijft een van de mooiste regio's ingame.

[...]

En vergeet de Rook niet, solo blap boot pur sang!
laat maar weten wanneer je een black ops groep nodig hebt die weet wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Neehoor, gewoon met dezelfde account crossskillen als je dat wil ;) heb je meer aan - gooi je geen skills weg.

Ik kan eerlijk zeggen dat Caldari heus niet slecht is, wel moet ik zeggen dat veel corps (waaronder de onze) standaardiseren op armor tanked schepen voor PVP in fleets en van alle Caldari boten is alleen de Blackbird interessant als armor tanker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:21:
[...]

laat maar weten wanneer je een black ops groep nodig hebt die weet wat ze doen.
Je hebt gelijk dat wij niet weten wat we doen. :9 DNS doet alleen maar blops. Maar kan het iig wel doorspelen aan DNSBLACK. Meer mensen in die gebieden kan alleen maar helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Noxious schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:22:
Neehoor, gewoon met dezelfde account crossskillen als je dat wil ;) heb je meer aan - gooi je geen skills weg.

Ik kan eerlijk zeggen dat Caldari heus niet slecht is, wel moet ik zeggen dat veel corps (waaronder de onze) standaardiseren op armor tanked schepen voor PVP in fleets en van alle Caldari boten is alleen de Blackbird interessant als armor tanker.
Wat is dan voor een beginner slim om te doen?
Ik hoef niet direct naar mijn "eindpunt", maar ik vind het wel chill als ik al goed mijn skills leer voordat ik dalijk dagen moet wachten op mijn skills :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

ben ook net (lees 1 week) begonnen.. ook caldari. heb nu een corax (alles nog L1, bij L2 launchers)
vanaf welke schepen kan je een beetje serieus gaan pvp'en? en hoelang deden jullie daar over?

wil nu zorgen dat ik dit kan halen:
http://eve.battleclinic.com/loadout/65023-L2-PvE-Corax.html

beetje goede fit?

[ Voor 23% gewijzigd door spartacusNLD op 28-06-2013 14:32 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Met een cormorant kan je in FW al meer dan prima PVP'en. Het hangt er van af wat je eisen zijn en wat je wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Esiq schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:32:
Met een cormorant kan je in FW al meer dan prima PVP'en. Het hangt er van af wat je eisen zijn en wat je wil gaan doen.
jah.. ik merk dat met mij corax het al best makkelijk gaat dat PvE.
wat wil ik gaan doen.. tjah :P denk een corp joinen en dan wel zien wat ze doen.. heb t niet echt door wat al die corps uitvoeren.. las ook ergens dat er een of andere mega oorlog aan de gang is ergens :P

en een corax is iets beter dan een cormorant toch?

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 28-06-2013 14:36 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ja en een Merlin bijv. is ook een erg leuke Caldari PVP boot (gebruikt wel hybrid guns, dus Gallente wapens. Als je eenmaal voor hybrids skilled dan heeft Gallente ook interresante schepen).
Of een Condor, ook leuk.

Die scheepjes kosten bijna niks en kunnen best dodelijk zijn - zeker in een kleine fleet in FW space :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Noxious schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:41:
Ja en een Merlin bijv. is ook een erg leuke Caldari PVP boot (gebruikt wel hybrid guns, dus Gallente wapens. Als je eenmaal voor hybrids skilled dan heeft Gallente ook interresante schepen).
Of een Condor, ook leuk.

Die scheepjes kosten bijna niks en kunnen best dodelijk zijn - zeker in een kleine fleet in FW space :)
en de corax dan? dan long range light missile spreek me wel aan en werkt lekker :) light missile heb ik nu bijna lvl 5 om missile launcher L2 te kunnen gaan fitten

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 28-06-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Corax is ook erg leuk ja :Y Een fleet van die dingen doet goed auw maar ook solo kun je er best mee uit de voeten tegen de meeste frigates.

Het voordeel van frigates is dat ze tegen FW piloten in frigates erg effectief zijn.

In factional warfare space heb je sites van verschillende klasses.

Bijv. een 'Novice' site, daar kunnen alleen frigates naar binnen.
'Small' is dacht ik frigates + t2 frigates + destroyers.

Enz enz :)

Het leuke van een frigate fleet is dat je die Novice sites in kan gaan om targets te zoeken, terwijl alles in grotere schepen niet achter je aan kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Iemand nog een Navy Apoc kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Esiq schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:26:
[...]

Je hebt gelijk dat wij niet weten wat we doen. :9 DNS doet alleen maar blops. Maar kan het iig wel doorspelen aan DNSBLACK. Meer mensen in die gebieden kan alleen maar helpen.
Ben jij DNSBLACK Esiq?

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Sorki schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:31:
[...]

Ben jij DNSBLACK Esiq?
Nee man, DNSBLACK komt uit Amerika. Net als meeste van DNS. Maar zit dagelijks op comms dus kan hem die info wel even doorspelen. Ik ben 'Herr Esiq'.

[ Voor 3% gewijzigd door Esiq op 28-06-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Faction fit, zal straks ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 11:39
Esiq schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:26:
[...]

Yah, dnsblack is lachen :D
Zat laatst is met hem nog in local te praten, ken hem van toen dirt nap squad als corps in ED zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

true maar voor PVP zou ik niet beginnen met caldari ookal zijn er echt wel wat leuke schepen ook een drake kan prima dienen als PVP schip.

als starter zou ik ongetwijfeld voor minmatar gaan en zodra de tijd er is om 2e ras erbij te nemen voor gallente gaan. vooral omdat ik de faction schepen van minmatar+gallente awesome vindt cynabal <3 <3 <3 <3 dramiel <3 machariel DUUR maar <3 <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Mja ik ben nu eenmaal al caldari :P
Ik ben nu wat meer opzoek naar 'hoe verder' en met name qua skills :x
Toch vrij lastig dit begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douweegbertje schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:56:
Mja ik ben nu eenmaal al caldari :P
Ik ben nu wat meer opzoek naar 'hoe verder' en met name qua skills :x
Toch vrij lastig dit begin.
dat je caldari bent boeit niet zoveel dat is 55k SP waarvan een gedeelte in caldari en een gedeelte in algemene skills als je nu gaat skillen ben je in no time op zelfde level qua minmatar of welk ander ras je wil.

zeg niet dat je naar ander ras moet gaan alleen wat mijn voorkeur zou zijn. maar caldari is NIET nutteloos in PVP zoals je al had gezien aan meerdere reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Idd. Je kan er voor kiezen bij Caldari te blijven of iets anders te skillen. Bijna alle mensen die al langer spelen crossskillen naar andere races, en welke race je aan het begin gekozen hebt maakt daar niks voor uit.

Om je een globaal idee te geven:

Caldari:
- Vrijwel alle schepen zijn shield tanked
- Gebruiken missiles als primair wapensysteem
- Gebruiken hybrid turrets als secundair wapensysteem

Gallente:
- Vrijwel alle schepen zijn armor tanked
- Gebruiken hybrid turrets (railguns / blasters) als primair wapensysteem
- Gebruiken drones als secunrair wapensysteem (sommige schepen zijn heel erg gefocussed op drones)

Minmatar:
- Veel schepen kunnen zowel armor als shield tanked gebruikt worden
- Gebruiken projectile turrets (autocannons / artilery) als primair wapensysteem
- Gebruiken missiles als secundair wapensysteem
- Veel battleships kunnen ook veel drones gebruiken

Amarr:
- Vrijwel alle schepen zijn armor tanked
- Gebruiken lasers (beam / pulse) als primair wapensysteem
- Gebruiken drones als secundair wapensysteem
- Voordeel is dat je met t1 ammo nooit ammo hoeft te kopen of te herladen

Uiteraard heeft iedere race wel schepen die hier een uitzondering op zijn, maar dit is de globale lijn.
Zoek een schip uit waar je graag mee wil vliegen en check te 'recommended' tab. Daar staan certificates die een goede inschatting geven wat je aan skills nodig hebt om ze goed te kunnen vliegen.

Zoals ik eerder zei, veel PVP corps focussen op armor (zeker in wormholes), maar er zijn uitzonderingen en ook in grote nullsec fights zie je shield fleets steeds meer opduiken. Het probleem is dat in fleet-verband het niet eenvoudig te mixen is vanwege de logistics.

En vergeet nooit ;) EVE is wat je er zelf van maakt - het is naar alle kanten open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Laatst online: 29-07 19:53
Zo hebben wij een keer in een vloot iemand er op betrapt dat hij lasers op zijn rokh had gefit.

Good ol' TEST :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
bangkirai schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:55:
[...]

Yah, dnsblack is lachen :D
Zat laatst is met hem nog in local te praten, ken hem van toen dirt nap squad als corps in ED zat.
Dat is tof. Die gast is echt freakin' sociaal bezig overal, altijd dingen fixen en contacten leggen. Hij speelt het spel zoals het hoort. Fanfest is ook altijd een sociaal uitje voor hem om iedereen irl bij te praten en te trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricq schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:47:
Zo hebben wij een keer in een vloot iemand er op betrapt dat hij lasers op zijn rokh had gefit.

Good ol' TEST :P .
jah ik heb al vaker zo acties gezien bij die dudes. ook in CTA vragen in een BS fleet welke rifter fit goed is :P lachwekkend gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:49:
[...]

jah ik heb al vaker zo acties gezien bij die dudes. ook in CTA vragen in een BS fleet welke rifter fit goed is :P lachwekkend gewoon
Okidoki.

Test doet niet aan CTA's
Rifters zijn ALTIJD welkom aangezien we vaak overflow fleets hebben, en rifters kunnen makkelijk van de fleet wegvliegen om voor warpouts te zorgen. En test is nou eenmaal newbrie friendly, rifterfittings bespreken en er van leren is helemaal niet lachwekkend, dat is gewoon tof. Iedereen moet het ooit leren, weet je. Maar aan je post te lezen wist jij alles al toen je aan eve begon :) .

[ Voor 8% gewijzigd door Tricq op 28-06-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricq schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:53:
[...]

Okidoki.

Test doet niet aan CTA's
Rifters zijn ALTIJD welkom aangezien we vaak overflow fleets hebben, en rifters kunnen makkelijk van de fleet wegvliegen om voor warpouts te zorgen. En test is nou eenmaal newbrie friendly, rifterfittings bespreken en er van leren is helemaal niet lachwekkend, dat is gewoon tof. Iedereen moet het ooit leren, weet je. Maar aan je post te lezen wist jij alles al toen je aan eve begon :) .
niet als al je matties in combat in een rokh of naga zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
http://www.twitch.tv/garandhero

Daar gaan we :)!

171 man Brave Newbies.

[ Voor 20% gewijzigd door Doler op 28-06-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Provi of Curse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:05:
[...]

niet als al je matties in combat in een rokh of naga zit.
Goed onderbouwd antwoord, je voegt enorm veel toe aan de discussie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricq schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 23:48:
[...]

Goed onderbouwd antwoord, je voegt enorm veel toe aan de discussie hier.
jup. er is niet veel aan te onderbouwen. rokh fleets of naga fleets bevatten 99.9% alleen maar rokhs of nagas en ja n rifter fit vind je op google of corporation fittings niet echt moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Dus je wilt me nu vertellen dat frigates/dessy niet welkom en kansloos zijn in rokh/nagafleets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 08:25:
[...]

jup. er is niet veel aan te onderbouwen. rokh fleets of naga fleets bevatten 99.9% alleen maar rokhs of nagas en ja n rifter fit vind je op google of corporation fittings niet echt moeilijk.
Jow mr elitepvp fo shizzle meeight. |:( Een naga fleet is heel leuk maar zonder goede tackle / webbing support ben je met een close range fleet al nergens. Ga je range nano wil je light tackle bij hebben en echt wel meer dan 0.1% van je fleet ;) als is het maar om inkomend hossies op afstand te houden. Nagenoeg IEDERE fleet heeft wat aan rifters en soort gelijk geneuzel en hoe sneller ze een rifter onder de knie hebben hoe sneller ze een interceptor fatsoenlijk kunnen vliegen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 12:01:
[...]

Jow mr elitepvp fo shizzle meeight. |:( Een naga fleet is heel leuk maar zonder goede tackle / webbing support ben je met een close range fleet al nergens. Ga je range nano wil je light tackle bij hebben en echt wel meer dan 0.1% van je fleet ;) als is het maar om inkomend hossies op afstand te houden. Nagenoeg IEDERE fleet heeft wat aan rifters en soort gelijk geneuzel en hoe sneller ze een rifter onder de knie hebben hoe sneller ze een interceptor fatsoenlijk kunnen vliegen.
daar hebben we bubbles voor en daar hoef je er ook niet echt veel mee van te nemen, ik bedoel n paar interdictors is genoeg. werkte in ieder geval wel altijd in de fleets waar ik in zat :)
probeer niet test te bashen hoor ofzo. viel me alleen op dat ik hier zag dat mensen al aangaven dat er echt ''rare'' vragen over de voip van test gaan en dan kan ik nog n paar andere voorbeelden erbij pakken van andere forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 12:32:
[...]

daar hebben we bubbles voor en daar hoef je er ook niet echt veel mee van te nemen, ik bedoel n paar interdictors is genoeg. werkte in ieder geval wel altijd in de fleets waar ik in zat :)
probeer niet test te bashen hoor ofzo. viel me alleen op dat ik hier zag dat mensen al aangaven dat er echt ''rare'' vragen over de voip van test gaan en dan kan ik nog n paar andere voorbeelden erbij pakken van andere forums.
ja niet iedereen heeft de skillpunten om alles te kunnen vliegen, iedereen snapt dat een interceptor en dictor beter is dan een rifter maar het is een prima trainings schip in de tijd dat je skilt om een interceptor en of dictor kan vliegen.

wat dat betreft vind ik TEST een goeie alliance want die hebben een plek voor iedereen. ik heb meegemaakt dat een NCdot FC een corpmate van mij in een rifter als primary calde en hem zelfs podde echt belachelijk en ik was pissed

bedenk even dat jouw posts echt kut overkomen op nieuwe spelers die het spel spelen zo goed als ze kunnen net als ieder ander

oh en stop die "andere" voorbeelden maar waar het licht niet schijnt want het boeit me niet

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Current Skills: 239 (Skill Points: 89.765.262,00)

Yeeha, getting there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 12:47:
Current Skills: 239 (Skill Points: 89.765.262,00)

Yeeha, getting there.
blijven skillen binnenkort kan je meer dan een rifter vliegen :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Dus ik ben RvB gejoined.
Kon even mee vliegen met 3-4 man, op zich wel ok behalve dat ik zelf niets kon/deed.
Uiteindelijk nog wat kunnen looten maar daarna raakte ik mn ship kwijt.
Vervolgens raakte ik nog een ship kwijt toen ik van het ene plaatsje naar het andere ging, waardoor ik in feite nu niets heb :x

Eigenlijk heb ik ook geen idee wat ik nu moet doen o_O!
Nu heb ik iets van 400k ISK, en wat zijn dan mijn opties? Kun je met < 3m isk wat aan PvP gaan doen en dat ook Solo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Pffft, de echte newbie tacklers vliegen in Slashers rond, die zijn een stuk sneller en beter voor wat ze moeten doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ja slashers zijn awesome :P
als je iets meer geld hebt is de republic fleet firetail ook wel lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ben nu toch maar een minmatar char begonnen.
Ik had maar 1 dag gespeeld, en voor het begin kan ik veel meer doen met deze class qua pvp en ships die ik wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat klopt minmatar is erg gebalanceerd op pvp. je trained ook zo beetje armor en shield tank. is ook makkelijk voor later in te stappen in andere schepen van andere factions, wel raad ik aan een goeie pve boot te fiksen want maelstrom is op het begin fijn maar later wil je toch iets sneller, en voor minmatar kan je dan nog voor n mach gaan of een marauder maar die zijn toch ietsjes duurder als n t2 fitted tengu die bijna evenveel kan als die andere 2 pve wise. ( ligt natuurlijk ook aan de rats wat je sloopt)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ja ik heb dus nog echt geen ervaring met PvE, wat moet ik mij hierbij voorstelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douweegbertje schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:32:
Ja ik heb dus nog echt geen ervaring met PvE, wat moet ik mij hierbij voorstelen?
hoe wil je je isk verdienen? door npc's op te blazen of traden ? als je trade en ernaast pvp doet dan hoef je natuurlijk geen pve boot tw hebben omdat je je isk met traden verdient. wil je gaan farmen (ratten plexen. missies etc) ik raad altijd aan pp het begin missies te doen. zodat je kan leren hoe pve nou werkt. je krijgt ook wat standing ermee voor wat jumpclones altijd handig. als je dit eenmaal ken en snapt en niet meer wat schepen verliest in de missies kan je ook nog exploration doen sites uitscannen voor geld. en als je goeie skills hebt of je kent goed een bepaald ship vliegen kan je ook nog incursions doen. zelf moet je kiezen wat je wil doen en wat je leuk vindt. de boten wat ik chill vindt voor pve zijn tengu en caldari/gallnte schepen. zoals megathron tengu ishtar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

In feite wil ik een deel trading maar toch voornamelijk PvP gaan doen. En met PvP het liefste lekker solo roamen en hier en daar een kill pakken. Later als ik wat meer kan, en meer snap wil ik dan meer focussen op fleets.
Heel het gebeuren van jumpclones, en al die sectoren maakt het af en toe wel lastig imo.
Mijn vraag was ook eerst of niet iemand tijd had om een uurtje op skype te zitten en eens met mij mee gaat om wat dingen uit te leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas zit ik nu op werk en kan ik niet op skype komen als ik thuis was had ik wel wat kunnen helpen ja :P

als je solo pvp doet en ernaast trading dan weet ik wel n leuk bootje voor je en dat is n stealth bomber, lekker in stealth ergens hangen en als dan n frig of n cruiser de system binnen komt dan gooi je even lekker n bom erop en je peert m weer naar je safespot in stealth ( en dan lekker trollen in local natuurlijk :P ) dat is wat ik de meeste zie doen. en trading is niet echt mijn terrein, ik doe liever wat plexen runnen ofzo of wat PI opzetten. omdat ik gewoon altijd pech heb met die dingen ><

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

douweegbertje schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:53:
In feite wil ik een deel trading maar toch voornamelijk PvP gaan doen. En met PvP het liefste lekker solo roamen en hier en daar een kill pakken. Later als ik wat meer kan, en meer snap wil ik dan meer focussen op fleets.
Heel het gebeuren van jumpclones, en al die sectoren maakt het af en toe wel lastig imo.
Mijn vraag was ook eerst of niet iemand tijd had om een uurtje op skype te zitten en eens met mij mee gaat om wat dingen uit te leggen :P
Ik zou het juist om draaien ik ben ook iemand die graag dingen zelf uitvind maar in eve is het zo belangrijk om die eerste maanden in een corp te zitten die het je gelijk goed uit kan leggen. Scheelt een hoop frustratie en een hele hoop extra leren als je eenmaal wat verder bent.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 12:32:
[...]

Ik weet niet hoeveel pvp je doet, hebt gedaan of wat dan ook maar ik gok dat je de tijd die je daar hebt gespendeerd niet al teveel hebt opgepikt. Ik doe veel pvp en FC ook voor test en zal even op je post ingaan.

Een paar interdictors is genoeg?

Interdictors heb je inderdaad nodig, maar die blijven bij en rondom je vloot. Hoe ga je wegwarpen en toch on grid blijven? -> tacklefrigs die als een idioot van de vloot wegburnen. Elke vloot heeft er hier gewoon een paar van nodig. Een frig kan letterlijk het verschil zijn tussen de ander welpen, je halve vloot nog redden of gewelped worden.

Er gebeuren "rare" dingen (in jouw ogen/oren) op onze comms omdat we onwijs newbie friendly zijn. Every rifter counts. Als we echt balls to the walls gaan dan hebben we een aparte vloot voor tackle/ecm MAAR er is altijd 1 of 2 squad met frigs in een vloot omdat je gewoon je warpin/warpouts/tackle nodig hebt.

Maarja zo te lezen is jouw perfecte doctrine gewoon 255 rokhs in een vloot.

GG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:24
Voor de duidelijkheid: In second fleet moet altijd wel plek zijn voor wat rifters - erg nuttig zelfs. Al zou ik tegenwoordig iets beter kijken: soms zijn het het idd slashers die wat handiger zijn.
Zelf heb ik wel eens rond een fleet geskipped in een helios met cloak, stabs en cyno. Dat was de helios van de fc. En ik moest steeds maar weer 10 of 25 km van de enemy fleet aan de achterkant blijven. Ik kon net een helios vliegen en deed maar wat me gezegd werd ^^.

Maar tegenwoordig gebruiken ze daar ook vaak recons voor. Of stealthbombers. Want als ik in een hi-alpha long range zit en ff geen targets heb, en toevallig een frig op 150km+gelocked heb, kijk ik toch ff naar transversal. = minder dan 50 - bOOm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricq schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:03:
[...]

Ik weet niet hoeveel pvp je doet, hebt gedaan of wat dan ook maar ik gok dat je de tijd die je daar hebt gespendeerd niet al teveel hebt opgepikt. Ik doe veel pvp en FC ook voor test en zal even op je post ingaan.

Interdictors heb je inderdaad nodig, maar die blijven bij en rondom je vloot. Hoe ga je wegwarpen en toch on grid blijven? -> tacklefrigs die als een idioot van de vloot wegburnen. Elke vloot heeft er hier gewoon een paar van nodig. Een frig kan letterlijk het verschil zijn tussen de ander welpen, je halve vloot nog redden of gewelped worden.

Er gebeuren "rare" dingen (in jouw ogen/oren) op onze comms omdat we onwijs newbie friendly zijn. Every rifter counts. Als we echt balls to the walls gaan dan hebben we een aparte vloot voor tackle/ecm MAAR er is altijd 1 of 2 squad met frigs in een vloot omdat je gewoon je warpin/warpouts/tackle nodig hebt.

GG
het is apart dat iemand lasers op zn rokh zet ( wat iemand hierboven post )
terwijl er op de forums genoeg fittings te vinden is of in de corp fittings dat dat helemaal niet kan. vervolgens zit die gast wel in je fleet en weet voor 90% niet wat hij op zijn ship uberhaupt moet zetten dat is gewoon triest als alle info gewoon te vinden is op forums en zelfs op eve zelf. ik kan begrijpen dat mensen hulp nodig hebben bij een fit, maar fit dan op zijn minst een boot voor zodat je die fouten niet maakt.
zelf heb ik ook fleets mee gevlogen in grote alliances en in kleine, ( en nog nooit heb ik dat gezien dat iemand lasers op zijn rokh zet - staat zelfs bij de bonusses dat die andere wapens gebruikt dus hoezo lui om te lezen? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:16:
[...]

het is apart dat iemand lasers op zn rokh zet ( wat iemand hierboven post )
terwijl er op de forums genoeg fittings te vinden is of in de corp fittings dat dat helemaal niet kan. vervolgens zit die gast wel in je fleet en weet voor 90% niet wat hij op zijn ship uberhaupt moet zetten dat is gewoon triest als alle info gewoon te vinden is op forums en zelfs op eve zelf. ik kan begrijpen dat mensen hulp nodig hebben bij een fit, maar fit dan op zijn minst een boot voor zodat je die fouten niet maakt.
zelf heb ik ook fleets mee gevlogen in grote alliances en in kleine, ( en nog nooit heb ik dat gezien dat iemand lasers op zijn rokh zet - staat zelfs bij de bonusses dat die andere wapens gebruikt dus hoezo lui om te lezen? )
Ben je er ook van bewust dat je helemaal dood word gegooid in het begin qua mogelijkheden?
Ik bedoel als ik naar mijzelf kijk, dan ben ik nu zo'n 2 dagen bezig en ik snap wellicht 0.1% van heel het spel. Dat heeft niets met mijn IQ te maken maar gewoon het feit dat die learn curve vrij stijl kan zijn. En geloof mij maar, ik lees alles.. echter dat maakt het soms alleen nog lastiger.
Daarnaast spelen er vast ook wat jongere mensen, en als je dan ook niet zo keen bent in engels dan is dit een verdomd lastig spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zeg ook niet dat de mensen die dit doen dom zijn, en ja als test mensen van 2 dagen oud in hun fleets laten vliegen zul je deze problemen krijgen. ik denk dat het zelfs beter is als test deze mensen thuis laat omdat ze niet echt veel kunnen doen dan alleen een frig fitten ( en dan ook nog niet zo goed) of dat ze mensen recruiten die nieuw zijn maar wel minimaal 2 - 3 mil sp hebben. zou ook logisch zijn in een 0sec corp aangezien je met een frig toch niet kunt pve'en daar en je ook niet de skills hebt voor industrial dan is het ook effectiever voor nieuwe players eerst even ervaring op te doen in high of in een corp ergens in high. want ja de info checken op een ship of module is wel de basis. anders kan je gewoon geen enkel ship fitten. en daarbij horen natuurlijk ook de bonusses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:19:
ik zeg ook niet dat de mensen die dit doen dom zijn, en ja als test mensen van 2 dagen oud in hun fleets laten vliegen zul je deze problemen krijgen. ik denk dat het zelfs beter is als test deze mensen thuis laat omdat ze niet echt veel kunnen doen dan alleen een frig fitten ( en dan ook nog niet zo goed) of dat ze mensen recruiten die nieuw zijn maar wel minimaal 2 - 3 mil sp hebben. zou ook logisch zijn in een 0sec corp aangezien je met een frig toch niet kunt pve'en daar en je ook niet de skills hebt voor industrial dan is het ook effectiever voor nieuwe players eerst even ervaring op te doen in high of in een corp ergens in high. want ja de info checken op een ship of module is wel de basis. anders kan je gewoon geen enkel ship fitten. en daarbij horen natuurlijk ook de bonusses.
Bij TEST zie je wel vaker willekeurige rommel in fleets, bij de CFC (in iets mindere mate) ook. Die worden dan ook gewoon niet gereimbursed en sterft het vanzelf uit. Of er wordt een nieuwe doctrine om gebouwd (Baltec fleet), pilot genaamd Baltec vloog altijd in een Megathron rond. Rokh sniper fleet? Megathron. Cruiser only fleet? Megathron.

Maarja, ISK haalt voor mij ook totaal niets meer uit, al zou ik een TFI per dag welpen zou m'n wallet nog steeds groter worden aan het einde van de dag. En ik ben zeker niet de enige, sommige mensen boeit het gewoon totaal niet meer, gisteren ook: volle Megathron fleet van CFC, en toch vloog er een Machariel tussen.
Tricq schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:03:
[...]

GG
Hij zei alleen dat hij het raar vond dat iemand op comms vroeg naar een goede Rifter fit. Dit hoor je niet over comms te vragen terwijl er een gevecht gaande is. Als het rustig is zou het nog enigszins OK zijn, maar zelfs dan: link het gewoon in fleet en vraag het daar.

Overigens, deel gewoon frigates uit inclusief de fit, hoeven de newbies niet moeilijk te doen en kunnen ze gewoon regelrecht de actie in vliegen, in plaats van te lopen kutten in EFT. Kutten in EFT ga je nog de rest van je EVE carrière doen, kan je beter in het begin gewoon lekker praktijk ervaring opdoen terwijl je een beetje rondleest op je corporation's forum. Lijkt me dat je in TEST ook zat informatie kan vinden op het forum.

[ Voor 36% gewijzigd door Seditiar op 29-06-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seditiar schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:44:
[...]

Bij TEST zie je wel vaker willekeurige rommel in fleets, bij de CFC (in iets mindere mate) ook. Die worden dan ook gewoon niet gereimbursed en sterft het vanzelf uit. Of er wordt een nieuwe doctrine om gebouwd (Baltec fleet), pilot genaamd Baltec vloog altijd in een Megathron rond. Rokh sniper fleet? Megathron. Cruiser only fleet? Megathron.

Maarja, ISK haalt voor mij ook totaal niets meer uit, al zou ik een TFI per dag welpen zou m'n wallet nog steeds groter worden aan het einde van de dag. En ik ben zeker niet de enige, sommige mensen boeit het gewoon totaal niet meer, gisteren ook: volle Megathron fleet van CFC, en toch vloog er een Machariel tussen.
ja het probleem is ook niet dat er andere schepen tussen vliegen maar gewoon hele simpele fouten voor n pvper zoals lasers op n rokh. als je al pvp ervoor hebt gedaan weet je toch dat je de bonusses checkt van een ship om te zien hoe die tankt en met wat hij schiet? dit is mij in local geleerd op dag 1 van dat ik inlogde op eve en dat was ook met de skillque t enige wat ik wist. en dan nog al ben je 1 week oud toch heb je vast en zeker wel in n frig gevlogen en heb je ook de bonusses moeten checken om er wapens op te zetten en of het een shield of armor frig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:48:
[...]

ja het probleem is ook niet dat er andere schepen tussen vliegen maar gewoon hele simpele fouten voor n pvper zoals lasers op n rokh. als je al pvp ervoor hebt gedaan weet je toch dat je de bonusses checkt van een ship om te zien hoe die tankt en met wat hij schiet? dit is mij in local geleerd op dag 1 van dat ik inlogde op eve en dat was ook met de skillque t enige wat ik wist. en dan nog al ben je 1 week oud toch heb je vast en zeker wel in n frig gevlogen en heb je ook de bonusses moeten checken om er wapens op te zetten en of het een shield of armor frig is.
Yeap, dat is het probleem als er teveel (en voornamelijk verkeerd) uitgelegd wordt. Mensen kunnen dan niet meer voor zichzelf denken (en zijn te lui/dom om zelf te lezen). Als je een Rokh kan vliegen maar te weinig kennis van het spel hebt om te weten dat lasers geen bonus krijgen, moeten ze hard gaan nadenken of dit spel wel bij hen past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:19:
Ze zullen er wel helemaal niets van begrijpen nee ik bedoel pff ach daar komen ze vanzelf wel achter toch? Oh wacht het is juist een van de meest actieve aliances en een powerblock. Juist de newbies gewoon lekker mee nemen en onder de vleugel nemen in 0.0 is juist super effectief. Ik bedoel goons zijn ooit begonnen met gewoon 2k rifters shit te afknallen en zijn daar extreem succesvol mee geworden. Kijk iedereen zijn mening maar je loopt nu gewoon dingen te verkondigen die nieuwe spelers best wel eens negatief kunnen beïnvloeden.

Game PC

Pagina: 1 ... 26 ... 116 Laatste