Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de node waar ik op zat ging offline meer mensen getroffen?

edit: pfffff tranq weer offline damn

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:29

flessuh

Set sail for fail!

zelfs het forum werk nu niet hier...

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flessuh schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:53:
zelfs het forum werk nu niet hier...
yup alles ligt plat bij CCP fantastisch en de patch is nog niet eens live :X kan nog leuk worden overmorgen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSec
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-07 13:38

TheSec

Waarom ?

Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:52:
de node waar ik op zat ging offline meer mensen getroffen?

edit: pfffff tranq weer offline damn
Nou niet alleen jouw node :P

Niet schieten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 18:42
idd alles ligt weer op zijn gat.....waar zijn ze toch mee bezig :(

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
http://eve-offline.net/

Tranquility; Server is down
DUST514; Server is down
API; Unexpected failure accessing database.
Serenity; ok (11,742 players)
Buckingham; Server is down
Singularity; Server is down
Duality; Server is down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Dat ze het snel even fixen, leuk event gepland voor vanavond en dan ben ik een keer thuis en heb tijd :(

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSec

TheSec

Waarom ?

EvaluationCopy schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:41:
Dat ze het snel even fixen, leuk event gepland voor vanavond en dan ben ik een keer thuis en heb tijd :(
Zo gaat het toch altijd :P samehere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
De sites/fora liggen er nu ook uit..

50k SP iemand? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Xanaroth schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:46:
De sites/fora liggen er nu ook uit..

50k SP iemand? :P
mag van mij wel, als we dat dan morgen krijgen... heb ik mijn BC 5 skill nog op tijd xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Pfff, dat wordt een lange skill neerzetten voor de patch :P Hopelijk kunnen we dat nog doen voor die tijd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getah schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:09:
Pfff, dat wordt een lange skill neerzetten voor de patch :P Hopelijk kunnen we dat nog doen voor die tijd ...
inderdaad zeg allemachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Getah schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:09:
Gewoon de que gebruiken. en zorgen dat er altijd minstens 1,5 dag aan werk in zit. Dan heb je nooit meer last van dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSec

TheSec

Waarom ?

Wou der vandaag nog wat inzetten hopelijk krijg ik die kans nog voor morgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peoplen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 15:35
Hmm, was gisternacht bezig met mijn PI netwerk op te zetten, tot ik meerdere keren gekicked werd.

Mijn alt heeft nog 2 dagen training over, mijn main is over een paar uurtjes klaar :S. Hoop dat ik vanavond nog kan loggen, anders verlies ik zowel SP als ISK.

Gisteravond is er ook een wardec tegen onze corp ingegaan. Kost toch 50M op een wardec te kopen, wordt deze 'offline' tijd bij de wardec opgeteld of hebben ze dikke pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Hopelijk pech.. highsec wardecs zijn zo irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien alles van CCP plat ligt is er ook nergens een draadje of een linkje met meer info ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

niks op twitter in ieder geval..

alleen dat ze "several issues" hebben

[ Voor 39% gewijzigd door flessuh op 02-06-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-07 07:14
flessuh schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:33:
niks op twitter in ieder geval..
Wel op Facebook
EVE Online
ongeveer een uur geleden
We apologize sincerely for the current network issues that are affecting Tranquility.

We are investigating several issues and hope to have the situation resolved soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Dat stond ook op Twitter hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Getah schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:23:
Hopelijk pech.. highsec wardecs zijn zo irritant :P
maar ze zijn winstmaken vooral met die idioten( oa in de alliance waar ikin zit) die rond gaan vliegen met een JF met een wardec

http://www.why-so.com/kb/index.php/kill_detail/23045/

tactics die wardeccer gebruiken is met een neutral alt je schip scrammen en vervolgen hun mains in de wardec corp inloggen en ookal is die neutral gedood door concord kan je zelf niet snel genoeg wegkomen voor de main wardaccers landen en dus ben je dood...

maar goed het is en blijft dom om zo rond te gaan vliegen met een JF gevuld met een loot pinjata...

en vervolgens blijven de wardeccer je war verlengen want...ze maken veel isk zo

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tntkiller schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:36:
[...]

maar ze zijn winstmaken vooral met die idioten( oa in de alliance waar ikin zit) die rond gaan vliegen met een JF met een wardec

http://www.why-so.com/kb/index.php/kill_detail/23045/

tactics die wardeccer gebruiken is met een neutral alt je schip scrammen en vervolgen hun mains in de wardec corp inloggen en ookal is die neutral gedood door concord kan je zelf niet snel genoeg wegkomen voor de main wardaccers landen en dus ben je dood...

maar goed het is en blijft dom om zo rond te gaan vliegen met een JF gevuld met een loot pinjata...

en vervolgens blijven de wardeccer je war verlengen want...ze maken veel isk zo
ja idd maar alles dropte??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peoplen
Het beste wat je kunt doen is niks doen... Veel operaties liggen plat, er wordt door sommige nog gemined in een venture maar daar doe ik niet aan.

Er zijn 2 wardecs begonnen (kosten, 100M isk) en de agressors hebben 3 schepen verloren a 700M, tegen 2 ventures..

De corp wordt wel schade aangedaan omdat er minder inkomsten zijn. Maar alles platleggen en de agressor wel twee keer laten nadenken voordat hij de wardec verlengd is de beste optie. Iritant is het juiste woord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:41:
[...]

ja idd maar alles dropte??????
Isk loss at time of kill 8,5b, maar drop van 369.7b. Maar kill is van vandaag, en zoveel inflatie hebben we niet in 1 dag gezien. Lijkt er sterk op dat het geen authentieke kill is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peoplen
Het blijkt een ddos te zijn:

bron: fb

At 02:05 GMT June 2nd, CCP became aware of a significant and sustained distributed denial-of-service attack (DDoS) against the Tranquility cluster (which houses EVE Online and DUST 514) and web servers.

Our policy in such cases is to mobilize a taskforce of internal and external experts to evaluate the situation. At 03:07 GMT, that group concluded that our best course of action was to go completely offline while we put in place mitigation plans.

While we initially reopened EVE Online and DUST 514, we have since re-evaluated. With the highest sense of precaution we have taken Tranquility and associated websites back down for further investigation and an exhaustive scan of our entire infrastructure. We will update you more frequently via our Twitter feed (www.twitter.com/eveonline), however, an extended service interruption of several hours is expected as this process should not be rushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Minecraft and EVE Online Hit by Hackers [Update]
League of Legends is also under attack.

EVE Online

Update: We can add League of Legends to the list of games being attacked by LulzSec. Its login servers were apparently targeted, also causing issues with the game's website. This appears to be the last attack of the day. A LulzSec tweet states, "And that concludes our DDoS party," before listing off the day's targets.

Original Story: The wave of hacker attacks on videogame companies continues today. Hacker group LulzSec, which has gone after Nintendo, Bethesda, and Sony (albeit in a non-gaming capacity), among others, is claiming responsibility for new attacks on EVE Online, Minecraft, and gaming website The Escapist.

EVE Online is currently down, as announced on Twitter. It will return "ASAP after investigation of some issues." A subsequent tweet by EVE Online reads, "EVE Online and related services experienced an Internet attack. We have taken them down as a security precaution." According to the LulzSec Twitter account, the hackers' goal was to take down the game's login server and, in the process, it inadvertently knocked the official website down.

The login server for Minecraft was likewise targeted with the website temporarily becoming inaccessible as a side effect. (The site is back up as of this writing.) The Escapist was the first of the three gaming-related targets today; its website remains offline.

LulzSec's attacks haven't been confined entirely to the games industry -- today it briefly took down the website of IT company FinFisher and over the weekend it breached part of the United States Senate's website. It's also attacked government websites in other countries. The Pentagon declared late last month that cyber attacks could be considered an act of war, although it's unlikely these particular attacks would be deemed such a thing.

[ Voor 0% gewijzigd door tntkiller op 02-06-2013 21:12 . Reden: source datum niet gechecked voor posten :| ]

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 10:08

madpilot0

I ain't mad

tntkiller schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:42:
Minecraft and EVE Online Hit by Hackers [Update]
League of Legends is also under attack.

EVE Online

Update: We can add League of Legends to the list of games being attacked by LulzSec. Its login servers were apparently targeted, also causing issues with the game's website. This appears to be the last attack of the day. A LulzSec tweet states, "And that concludes our DDoS party," before listing off the day's targets.

Original Story: The wave of hacker attacks on videogame companies continues today. Hacker group LulzSec, which has gone after Nintendo, Bethesda, and Sony (albeit in a non-gaming capacity), among others, is claiming responsibility for new attacks on EVE Online, Minecraft, and gaming website The Escapist.

EVE Online is currently down, as announced on Twitter. It will return "ASAP after investigation of some issues." A subsequent tweet by EVE Online reads, "EVE Online and related services experienced an Internet attack. We have taken them down as a security precaution." According to the LulzSec Twitter account, the hackers' goal was to take down the game's login server and, in the process, it inadvertently knocked the official website down.

The login server for Minecraft was likewise targeted with the website temporarily becoming inaccessible as a side effect. (The site is back up as of this writing.) The Escapist was the first of the three gaming-related targets today; its website remains offline.

LulzSec's attacks haven't been confined entirely to the games industry -- today it briefly took down the website of IT company FinFisher and over the weekend it breached part of the United States Senate's website. It's also attacked government websites in other countries. The Pentagon declared late last month that cyber attacks could be considered an act of war, although it's unlikely these particular attacks would be deemed such a thing.
Dat was 2011
http://www.1up.com/news/minecraft-eve-online-hit-by-hackers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
ah crap kreeg de link van een corpie over TS3 en niet goed de datum gechecked...

ignore my post :)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
Xanaroth schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:43:
Mineral prices zijn al enkele dagen stug aan het stijgen. Vermoedelijk deels vanwege de ice-mining (erg weinig asteroid miners momenteel) en deels speculatie (zoals dat battleships gemiddeld 40mil duurder worden).

Wat denken jullie.. vasthouden voor na de patch, of ervoor dumpen vanwege de nieuwe asteroid samenstellingen in low'/null?

Zit zelf vooral aan het 2e te denken - vermoed dat veel mining in low/null momenteel niet refined wordt tot na de patch, en dat er dan een bulk aan spul in 1 golf de markt op komt.
Ik heb een paar mijners die in null zitten gesproken en ja ze hebben een hele grote voorraad die pas na de patch refined word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 09:54
Dat lijkt me logisch natuurlijk, na de patch krijgen ze meer minerals voor dezelfde ore. De vraag is wat doen de mensen met ore die _niet_ veranderd van samenstelling, highsec miners dus. Zitten die nu op hun ore of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Dat zou stom zijn, best kans dat de prijzen straks kelderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Als er een kans is dat ze kelderen is er ook een kans dat ze stijgen. Met maar 1 van de mogelijkheden rekening houden, dat zou pas stom zijn!

Serieus: Als ice heel erg in waarde gaat stijgen zal je zien dat veel highsec miners overgaan naar ice. Wat weer invloed heeft op de mineral prices. Het kan echt twee kanten op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Racemol schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:40:
Als er een kans is dat ze kelderen is er ook een kans dat ze stijgen. Met maar 1 van de mogelijkheden rekening houden, dat zou pas stom zijn!

Serieus: Als ice heel erg in waarde gaat stijgen zal je zien dat veel highsec miners overgaan naar ice. Wat weer invloed heeft op de mineral prices. Het kan echt twee kanten op gaan.
Dit inderdaad. Aan de ene kant wel veel meer trit (onder andere) vanwege de low/null sec ores aanpassing. Maar aan de andere kant zorgt de aanpassing van ice ervoor dat die ook in prijs gaat stijgen en het maar afwachten is of die ores nu wel voldoende gaan opleveren of dat men ze nog steeds blijft negeren - niet vanwege concurrentie van high sec maar van een andere resource.

In het 2e scenario, dat ze ores negeren, gaan mineral prijzen enkel verder omhoog en wordt er ook (vrijwel) geen bulk verkocht. Immers, wie gaat nu miljoenen m3 dumpen als het morgen meer waard is door gebrek aan aanbod.
Dus zo raar is het niet dat er speculatie is en mensen 'gewone' minerals en ore inkopen.

Maar stel dat ice in prijs valt... dan stapt iedereen massaal terug over op ore, en kan die markt ook crashen omdat én iedereen daar farmed én de huidige voorraden gedumpt worden.

Het is allemaal een zaak van balans - datgene wat het meest efficient is (risk/reward) bepaalt waar de meerderheid zit en daarmee de prijs van al het andere.

[ Voor 17% gewijzigd door Xanaroth op 02-06-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:49

nwagenaar

God, root. What's the differen

Wat ik heb vernomen (of het waar is, dat is wat anders) is dat er circa 300 accounts van RMT'ers zijn gebanned met een totale waarde van 140 Triljoen aan ISK.

Ze waren pissed door deze actie en dachten dat een DDOS wel een leuke reactie zou zijn...

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSec

TheSec

Waarom ?

nwagenaar schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:04:
Wat ik heb vernomen (of het waar is, dat is wat anders) is dat er circa 300 accounts van RMT'ers zijn gebanned met een totale waarde van 140 Triljoen aan ISK.

Ze waren pissed door deze actie en dachten dat een DDOS wel een leuke reactie zou zijn...
hmm volgens mij heb ik dat gemist ? Wat was de reden van de ban ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheSec schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:08:
[...]

RMT (Real Money Trading) wat ze doen is in game spullen (ISK, plexen maar ook titans en supers en zelfs accounts) voor echt geld verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
[...]

RMT
dat staat er toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
[...]

UHH RTM = real money trade

bannable offense

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Hahaha 3 replies in 10 seconden, je ziet wel dat EVE down is :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricq schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:09:
[...]

RMT
dat staat er toch :P
niet iedereen weet wat elke afkorting betekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Tricq schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:10:
Hahaha 3 replies in 10 seconden, je ziet wel dat EVE down is :P .
addiction kicking in.....WHERE IS MY EVEEEEE

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:10:
[...]

niet iedereen weet wat elke afkorting betekend ;)
imo zou dat iig wel gwn acc zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Zonder al te veel details prijs te geven: één van de personen die (klaarblijkelijk) is gebanned was enorm supercap heavy. Dus mijn best bet zou zijn dat het ging om het verkopen van supercaps voor echt geld. Mits het waar is natuurlijk!

[ Voor 6% gewijzigd door nwagenaar op 02-06-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Tsja en Dumbledore zegt: "The culprit behind the DDoS attack is a secret guild of Eve players' wives, who now got a lot of workforce for doing the dishes, cleaning the house, and doing laundry. "
http://evenews24.com/2013...d-dust-514-services-down/

Ik bedoel, voor ik een source zie de betrouwbaar is geloof ik er geen snars van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:11:
Zonder al te veel details prijs te geven: één van de personen die (klaarblijkelijk) is gebanned was enorm supercap heavy. Dus mijn best bet zou zijn dat het ging om het verkopen van supercaps voor echt geld.
heb je ook een naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
nwagenaar schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:11:
Zonder al te veel details prijs te geven: één van de personen die (klaarblijkelijk) is gebanned was enorm supercap heavy. Dus mijn best bet zou zijn dat het ging om het verkopen van supercaps voor echt geld.
Is omgdutch2005 eindelijk en keer gebanned? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Hahahahaha. Je zou het bijna wel denken. Maar nee, Dutch is gewoon away from game. Heeft zijn chars niet meer geresubbed :+

En ja, ik weet de naam van de char dat gebanned zou moeten zijn. En nee, ik geef die char naam niet en hij heeft niks van doen met de DDOS. Let wel, dit alles is onbevestigd natuurlijk. Het zou één grote troll kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
nwagenaar schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:16:
Hahahahaha. Je zou het bijna wel denken. Maar nee, Dutch is gewoon away from game. Heeft zijn chars niet meer geresubbed :+

En ja, ik weet de naam van de char dat gebanned zou moeten zijn. En nee, ik geef die char naam niet en hij heeft niks van doen met de DDOS. Let wel, dit alles is onbevestigd natuurlijk. Het zou één grote troll kunnen zijn.
Dat dutch de war on bots heeft doorstaan is al heel wat. Knap van 'm, ouwe bottert.

Vanuit test perspectief: bij ons zijn het de rumours dat het de de goons zijn omdat ze vlak erna ons staging system reinforced hebben terwijl wij allemaal niet konden inloggen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:16:

ohhhh is het die Shallente??????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Ik kan het niet bevestigen noch ontkennen :P

[ Voor 3% gewijzigd door nwagenaar op 02-06-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stel dat dit waar is zou dat betekenen dat supers duurder gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:49

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:32:
hoop toch dat die gast niet zoveel supers in zen bezit had? :S

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:32:
Lijkt me stug dat die gozer honderden supers had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Seditiar schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:11:
[...]

precies, dat lijkt me ook :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSec

TheSec

Waarom ?

tenzij je aan RMT. voor de rest zou ik ook niet kunnen bedenken waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seditiar schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:11:
dat zeg ik ook nergens maar wagenaar poste dat er een gerucht was over 300 accounts die gebanned zijn door RMT en 1 ervan was erg super heavy waardoor wagenaar vermoede dat het in dat geval om super verkoop ging. die andere 299 zijn geen details over maar daar kunnen er ook wel wat tussen zitten. dan zou het niet onmogelijk zijn dat de prijzen voor supers omhoog gaan
nwagenaar schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:04:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuck mn training op main verloopt over 20 uur geen idee hoe lang dit gezeik nog gaat duren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:35:
fuck mn training op main verloopt over 20 uur geen idee hoe lang dit gezeik nog gaat duren :X
een van mijn chars skill training is al verlopen :( en ik zit in null sec in een blue system met heel veel dark glitter/thick blue ice dat ik wilde mijnen vandaag en morgen voordat het easy ice over is

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Kut, nog 5 uur in men skillqueue... Gaan ze wss niet redden dus :S

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien alles neer is, lijkt het me het verstandigst als ze een roll back doen naar het punt waar ze de servers off-line haalde, beter dan iedereen sp geven want nu heb je mensen die wel geluk hebben en een lange skill aan het trainen waren en mensen die hun que bijna leeg was omdat ze niet elke dag in kunnen loggen in EVE.

Rollback is eerlijkst om te doen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Doen ze dat wel eens dan? ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Er is nog nooit een rollback gedaan en ik denk niet dat die er nog komt. Alle produktie en research jobs terug draaien zal veel meer impact hebben dan degenen die een paar dagen sp missen die je vrijwel zeker kado krijgt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Niemand 'EVE is dead'? Really?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Zouden ze odyssey ook gaan uitstellen zo? ook al krijgen ze vandaag de boel weer up? of is zoiets echt een no-go voor CCP? (speel sinds januari, dus nog nooit meegemaakt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSec

TheSec

Waarom ?

Ik vermoet dat ze misschien wel niet eens meer proberen alles up te krijgen voor ze oddsy releasen. Ik bedoel gezien het al zo lang duurd whats the point in het nu nog voor een paar uur online brengen van alles en dan alles weer offline om oddsy te releasen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

vers van Facebook:

Our engineers are close to resolving the issues on Tranquility. We aim to have have our servers live as soon as we possibly can. Thank you for your continued patience.

dan neem ik toch aan dat de servers vandaag weer normaal gaan werken en we morgen gewoon odyssey krijgen dus :*)

[ Voor 23% gewijzigd door flessuh op 03-06-2013 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:22
Inderdaad, gewoon direct Odyssey uitrollen... ding is toch down voor de spelers, hebben ze gelijk enorm veel tijd om goed te testen en direct hotfixes toe te passen.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

AtomicWing schreef op maandag 03 juni 2013 @ 08:03:
Inderdaad, gewoon direct Odyssey uitrollen... ding is toch down voor de spelers, hebben ze gelijk enorm veel tijd om goed te testen en direct hotfixes toe te passen.
liever niet... mijn BC 5 skill is nog bezig :+

ik ben toch wel benieuwd wat de problemen nou waren DDOS of niet, meestal zijn servers zo weer online na een aanval, dus ik denk dat er wat meer bij kwam kijken (gezien het "multiple issues" waar ze het over hadden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Inderdaad, de planning van velen wordt dan om zeep geholpen rond de BC/dessie skill changes. Eerder uitrollen van odyssey is echt een no-go gezien de impact op dat gebied.
Immers, het is dus mogelijk dat sommigen nu met effectief >10k sp per uur trainen gezien dat ze 4 skills in 1 keer krijgen. Zou betekenen dat ze dan iedereen >240k SP moeten geven om een te vroege release te compenseren.

edit: wel ernstig dat het nog steeds down is, zal een pittige aanval zijn geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door Xanaroth op 03-06-2013 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
Gedverderrie gisteren al een leuk event verpest, als m'n wekelijks game-avond vanavond ook niet door gaat ga ik toch wel stevig balen hoor. Ik vind wel dat de huidige skill-queue cadeau gedaan wordt als goedmakertje, in mijn geval Surgical Strike V en Mining Director V dank u O-)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:22
Als je nu nog bezig bent met BC5 / Dessie5 heb je eigenlijk te lang gewacht. Het werd in december 2012 al aangekondigd, de "opleverdatum" van Odyssey had net zo goed een paar weken eerder kunnen zijn (die werd volgens mij pas exact bekend op FanFest) en dan had je het ook niet gered.

Als CCP het vriendelijk wil doen dan zetten ze de servertijd 24 uur vooruit en deployen dan de expansion; zo heeft iedereen zijn zin en heeft CCP tijd om extra te testen zonder exploderende forumthreads.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Xanaroth schreef op maandag 03 juni 2013 @ 08:36:
Inderdaad, de planning van velen wordt dan om zeep geholpen rond de BC/dessie skill changes. Eerder uitrollen van odyssey is echt een no-go gezien de impact op dat gebied.
Immers, het is dus mogelijk dat sommigen nu met effectief >10k sp per uur trainen gezien dat ze 4 skills in 1 keer krijgen. Zou betekenen dat ze dan iedereen >240k SP moeten geven om een te vroege release te compenseren.
Nee hoor, als je BC V op 95% hebt en cruiser op III, krijg je de 4 racial BC V op 95%. Dus hoef je hoogstens 'slechts' 4x zo veel te trainen.
En gezien het < 1 dag was dat de servers down gingen en odessey uitgerold wordt, kan het maximaal 4 dagen schelen voor iemand. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

AtomicWing schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:02:
Als je nu nog bezig bent met BC5 / Dessie5 heb je eigenlijk te lang gewacht. Het werd in december 2012 al aangekondigd, de "opleverdatum" van Odyssey had net zo goed een paar weken eerder kunnen zijn (die werd volgens mij pas exact bekend op FanFest) en dan had je het ook niet gered.

Als CCP het vriendelijk wil doen dan zetten ze de servertijd 24 uur vooruit en deployen dan de expansion; zo heeft iedereen zijn zin en heeft CCP tijd om extra te testen zonder exploderende forumthreads.
klopt, ik ben wat te laat begonnen, ik speel ook pas sinds januari..

en laatst een nieuwe corp gejoined in null-sec die bepaalde skills nodig vinden, en aangezien ik overal en nergens in heb getraind heb ik even een omweg moeten maken met skillen, waardoor BC 5 te laat komt. (nu met zo'n 17 uur)

overigens niks aan destroyers getraind. die zit nog gezellig op 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSec

TheSec

Waarom ?

PS.
Als ik me niet vergis waren deze changes al voor retribution bekend.. Tuurlijk zullen we altijd redenen zijn waarom je het nog niet gedaan hebt :P Maar toch ook niet uit. iedereen moet zijn eigen keuzes maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn eerste gedachte gister was dat de launcher geïnjecteerd was. Ik zag nl alleen maar Russische tekst. Doet onder mijn alu hoedje denken dat er meer aan de hand is dan alleen een Ddos attack. Maar laat ze de expansion direct maar uitbrengen idd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

TheSec schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:18:
PS.
Als ik me niet vergis waren deze changes al voor retribution bekend.. Tuurlijk zullen we altijd redenen zijn waarom je het nog niet gedaan hebt :P Maar toch ook niet uit. iedereen moet zijn eigen keuzes maken ;)
nou ja, als nieuwe(re) speler wil je niet al je tijd spenderen aan het skillen voor 1 type ship, terwijl je ook nog veel support skills mist. in de corp waar ik nu in zit werd het zelfs afgeraden voor de nieuwe spelers om te trainen omdat je gewoon veel waardevolle skills mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:32
Ja maar nu heb je wel die andere waardevolle skills maar moet je 4x zo lang erover doen om die BC/Destroyer skills te leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
Ik had gelukkig iemand in de corperation die vertelde dat je bij dit soort nieuwe uitrollen je langst trainbare skill er in moest zetten, ik was dat nog van plan vandaag, maar gelukkig had ik een lv 4 en lv 5 skill in de que al staan, ik kan nog een paar dagen mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
de skill word toch gesplitst en je krijgt voor alles dan toch wel minimaal het lvl dat het voorheen had of heb je dat alleen als je em lvl 5 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
MacrosSimga schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:07:
de skill word toch gesplitst en je krijgt voor alles dan toch wel minimaal het lvl dat het voorheen had of heb je dat alleen als je em lvl 5 hebt?
Ja. En als je van IV naar V aan het trainen bent, krijgen alle racials dezelfde percentage afhankelijk hoe ver je bent richting V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Ok gelukkig, begon al een beetje te zweten dat ik nog langer moest trainen voor amarr BC :( dan heb ik em iig op lvl 4 en een beetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
MacrosSimga schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:13:
Ok gelukkig, begon al een beetje te zweten dat ik nog langer moest trainen voor amarr BC :( dan heb ik em iig op lvl 4 en een beetje :P
Alleen je BC skill telt op het moment van de patch. Zolang je de racial cruisers op III of hoger hebt en BC op V krijg je racial BC op V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Esiq schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:22:
[...]

Alleen je BC skill telt op het moment van de patch. Zolang je de racial cruisers op III of hoger hebt en BC op V krijg je racial BC op V.
K**, moet nog me amarr cruiser trainen naar lvl 3 :S Ik hoop dan dat ik er nog tijd voor heb. Wilde het gister doen maarja.. toen werkte de svrs niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 03:55:
Aangezien alles neer is, lijkt het me het verstandigst als ze een roll back doen naar het punt waar ze de servers off-line haalde, beter dan iedereen sp geven want nu heb je mensen die wel geluk hebben en een lange skill aan het trainen waren en mensen die hun que bijna leeg was omdat ze niet elke dag in kunnen loggen in EVE.

Rollback is eerlijkst om te doen imo.
oneens dat zou betekenen dat ik achteruit ga in SPs verder heeft dit grote gevolgen voor mensen die met BPO research bezig zijn en productie van spullen. laat de mensen die wel wat in de cue hebben maar een mazzeltje hebben...

edit 3 uur geleden op twitter
Our engineers are close to resolving the issues on Tranquility. We aim to have have our servers live as soon as we possibly can.
kan nog niet inloggen en slechts 9,5 uur in cue :N

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

http://www.reddit.com/r/E...ing_preorders_for_system/

PL loopt hard op de zaken vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replar
Launcher doet het iig weer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Replar schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:04:
Launcher doet het iig weer hier.
mijn launcher starten was nooit een issue in de hele offline tijd alleen gaf hij aan dat hij in offline mode was, diezelfde melding heb ik nu nog steeds :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replar
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:15:
[...]

mijn launcher starten was nooit een issue in de hele offline tijd alleen gaf hij aan dat hij in offline mode was, diezelfde melding heb ik nu nog steeds :/
Oh dat was bij min nou net weg.
Ik kom nu in het spel maar nog steeds: Not accepting connections

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Replar schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:16:
[...]

Oh dat was bij min nou net weg.
Ik kom nu in het spel maar nog steeds: Not accepting connections
w00t hier ook nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
forums zijn terug van eve online yay

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Downtime in 1 uur 35 minutes. Snel wat in queue proppen als je het vergeten bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Esiq op 03-06-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Esiq schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:25:
Downtime in 35 minutes. Snel wat in queue proppen als je het vergeten bent.
Gaat niet echt als je op werk zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
MacrosSimga schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:26:
[...]

Gaat niet echt als je op werk zit ;)
Niet? 8)

Ik heb een route over de guest-wifi ervoor nodig maar ik kan online hier. Niet dat het goed draait op een Intel HD3000 van zo'n Dell laptop maar het kan wel :P. Op de iets nieuwere laptops van collega's met een HD4000 draait het trouwens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Gaat gewoon niet... server staat op "tranquility VIP" dus werkt nog niet echt hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Esiq schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:25:
Downtime in 1 uur 35 minutes. Snel wat in queue proppen als je het vergeten bent.
kon je echt inloggen? want ik krijg elke keer not accepting connections :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
Server staat op offline...
ik kon net bijna inloggen password etc werkte maar
bij het connecten kreeg ook die Not accepting connections melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
bamboe schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:43:
Server staat op offline...
ik kon net bijna inloggen password etc werkte maar
bij het connecten kreeg ook die Not accepting connections melding.
Ja same, leek even goed te gaan..
Pagina: 1 ... 19 ... 116 Laatste