Ja inderdaad, je moet even kijken wat voor rats je gaat slopen en aan de hand daarvan moet je je resists/damage uitkiezen. Maar dat staat in je bio dus ik denk dat je dat wel snaptTepelStreeltje schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:06:
[...]
die 4 em fields moet je wel aanpassen aan de mobs die je gaat slopen
Verwijderd
nee dat is niet altijd zo... als je namelijk een extra account neemt dan moet je plexen erin blijven stoppen om hem actief te houden.Daisai schreef op zondag 12 mei 2013 @ 10:06:
[...]
Wat is daar het nut van?
Het kost net zoveel als 2 accounts, je kan net zo goed 2 accounts hebben en ze tegelijk inloggen.
er zijn characters die je een bepaalde skillset kan/wil geven die binnen een maand te realiseren zijn
b.v. cyno alt, PI alt, research alt of trading alt of b.v. een super sitting toon
Misschien een domme vraag, maar kan je nu eigenlijk nog beginnen met Eve Online (als in, kan je als beginner nog wat doen)? Het is toch al een game die 10 jaar meegaat.
Ik heb jaaaaaaren WoW gespeeld, op het moment WoT en wil nu ook wel eens wat anders proberen.
Ik heb jaaaaaaren WoW gespeeld, op het moment WoT en wil nu ook wel eens wat anders proberen.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Jazeker! Er starten iedere dag nog honderden spelers, en na een weekje kunnen die al even "gevaarlijk" zijn als een veteraan van 10 jaar oud. Voorbeeldje hiervan is "tackle", waarmee je met een "warp disruptor" of "warp scrambler" zorgt dat o.a. die veteraan niet weg kan warpen, waarna de rest van je vloot er bovenop zal springen.DinX schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:09:
Misschien een domme vraag, maar kan je nu eigenlijk nog beginnen met Eve Online (als in, kan je als beginner nog wat doen)? Het is toch al een game die 10 jaar meegaat.
Zoek wel gelijk een leuke player-corp, dan heb je direct actie en leer je gaandeweg het spel én de skills.
"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)
Yup. Elke speler teltDinX schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:09:
Hee Dinx, tijd geleden dat ik jou als dwarf priest rond zag springenDinX schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:09:
Gewoon beginnen, je bent altijd waardevol! Tis ff anders dan WoW, geen respawn van je boot en je krijgt geen XP van kills, maar door gewoon te wachten
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
moet het nu uitgerekend TEST zijn die de klappen krijgt in dat filmpjenwagenaar schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:44:
Nadat onze laatste video door Youtube is verwijderd, tijd voor een nieuwe VoC video:
[video]

Verwijderd
absoluut... zelf heb ik een hele tijd LOTRO gespeeld erg vergelijkbaar met WOW dus wil je mijn visie gevenDinX schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:09:
LOTRO was mijn eerste MMO en vond het echt fantastisch echter toen ik levelcap bereikt had en de meeste deeds etc etc gedaan had begon ik me te vervelen. tevens stoorde het me dat basicly alle characters van elke class voor 95% hetzelfde waren in equipment en uitrusting etc etc
in EVE heb je skills deze trainen altijd door (als je actief bent en uiteraard skills vervangt voordat de skill is afgerond) eh het spel kent geen XP als in dat is het grootste verschil het is een sandbox game. maar dit geeft eigenlijk een veel grotere optie aan wat je met je char wil gaan doen. het spel heeft dan ook geen classes maar chars die een bepaalde rol vervullen (of meerdere) naar mate je skills trained in een bepaalde sectie. (healing, attack, industry etc etc)
een ander mooie change is PVP in LOTRO en WOW raak je niks kwijt als je PVP doet hier wel, als iemand je schip opblaast is die ook echt weg en moet je dus een nieuwe kopen. zelfde geldt voor je pod.
maar hoe nieuw je ook bent er is altijd een rol die je kan vervullen. er zijn genoeg nieuwe spelers
ik weet niet of je hem al hebt maar ik stuur je een invite voor 3 weken trial, als je betaald voor je spel dan krijg ik een plex deze verkoop ik en de winst deel ik met jou (dat geeft je een erg groot start kapitaal) dit is een min of meer regel voor mensen die iemand via tweakers een invite sturen
Zo goed kon ik hem ook weer niet uitrusten maar ik heb voor 48 milj een drake gekocht
en voor de andere 12 mil die ik had items gekocht, ik en een eind gekomen,
ik doe nu nog wat missies om er beter in te komen maar ik moet nog wel wat upgrades er in gooien.
maar erg fijn van Tricq om me 40 mil te geven, voelt een stuk fijner nu in de drake.
Doe nu nog level 3's tot ik hem verder klaar heb en ga dan weer de lv 4 missies proberen.
en voor de andere 12 mil die ik had items gekocht, ik en een eind gekomen,
ik doe nu nog wat missies om er beter in te komen maar ik moet nog wel wat upgrades er in gooien.
maar erg fijn van Tricq om me 40 mil te geven, voelt een stuk fijner nu in de drake.
Doe nu nog level 3's tot ik hem verder klaar heb en ga dan weer de lv 4 missies proberen.
Komaan wees eens eerlijk, skills matter.AtomicWing schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:31:
[...]
Jazeker! Er starten iedere dag nog honderden spelers, en na een weekje kunnen die al even "gevaarlijk" zijn als een veteraan van 10 jaar oud. Voorbeeldje hiervan is "tackle", waarmee je met een "warp disruptor" of "warp scrambler" zorgt dat o.a. die veteraan niet weg kan warpen, waarna de rest van je vloot er bovenop zal springen.
Zoek wel gelijk een leuke player-corp, dan heb je direct actie en leer je gaandeweg het spel én de skills.
En ja idd na een week kan je tackle vliegen maar dan ook enkel omdat je niets ander kan vliegen. Je tank, dps, speed & tackle skills zullen allesinds zeer te wensen overlaten.
Ik wil niemand ontmoedigen om aan het spel te beginnen, maar verwacht geen wonderen na een week. Als je een maand of 6 gefocused doortrained in één race zal je vlot meekunnen. Vraag skill advies aan je corpmates want anders ga je zowieso meuk trainen waar je achteraf spijt van hebt.
De eerste 2-3 maanden zijn zeer zwaar voor nieuwe spelers, daar haakt ook het gros af. Het spel is complex en je skills ondermaats. Daarom ook de noodzaak voor een goeie corp, ze zullen je helpen zodat je veel sneller de basis(+) onder de knie hebt en dan kan de fun pas echt beginnen.
Sorki#2242
WOULD YOU RATHER FIGHT A HORSE-SIZED DUCK OR A HUNDRED DUCK-SIZED HORSES?Sorki schreef op zondag 12 mei 2013 @ 18:49:
[...]
Komaan wees eens eerlijk, skills matter.
En ja idd na een week kan je tackle vliegen maar dan ook enkel omdat je niets ander kan vliegen. Je tank, dps, speed & tackle skills zullen allesinds zeer te wensen overlaten.
Ik wil niemand ontmoedigen om aan het spel te beginnen, maar verwacht geen wonderen na een week. Als je een maand of 6 gefocused doortrained in één race zal je vlot meekunnen. Vraag skill advies aan je corpmates want anders ga je zowieso meuk trainen waar je achteraf spijt van hebt.
De eerste 2-3 maanden zijn zeer zwaar voor nieuwe spelers, daar haakt ook het gros af. Het spel is complex en je skills ondermaats. Daarom ook de noodzaak voor een goeie corp, ze zullen je helpen zodat je veel sneller de basis(+) onder de knie hebt en dan kan de fun pas echt beginnen.
Etc..
Elke rifter telt
[ Voor 3% gewijzigd door Tricq op 12-05-2013 19:22 ]
Coole shit nwagenaar 
Was dat een 200 man VoC fleet? of ook nog blue's erbij?
I get the point en ik geef je gelijk -als je fleet groot genoeg is natuurlijk-Tricq schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:21:
[...]
WOULD YOU RATHER FIGHT A HORSE-SIZED DUCK OR A HUNDRED DUCK-SIZED HORSES?
Etc..
Elke rifter teltzolang je een point of scram + mwd hebt gefit ben je gewoon heel effectief in _elke_ vloot. En in een weekje kan je een goeie talwar vliegen. 100 dps met een best wel zieke alpha.
EVE wordt aan nieuwe spelers vaak te rooskleurig voorgesteld. Ik had liever de waarheid gehoord voor ik eraan begon.
Sorki#2242
Ga je toch FW doen? genoeg te schieten, ook voor nieuwelingen.
Ik draai het graag om: Op hoge skillpointniveaus is het niet ineens makkelijker om alles solo te doen. Drie relatieve newbies in redelijke schepen kunnen een enkele relatieve random veteran aan. en zelden dat het spontaan 1 vs 1 is (behalve losec/fw)
Hoe hoger je sp, hoe meer je eigen ervaring ook gaat meespelen. En meer nog dan in andere mmo's is die eigen ervaring belangrijk.
Maar eerst en vooral moet je eve niet gaan spelen voor 'end-content'. In tegenstelling tot andere mmo's is eve een spel dat alleen maar geeft wat je eruithaalt. Er zijn geen questlines, progressiestaatjes en handleidingen naar 60, 70, 80, 90. Eve is simpelweg wat je er zelf uithaalt. Ben je actief, heb je wat logisch inzicht, hou je van spreadsheets, kan je *heel* snel een leuke ervaring hebben. En omdat er zo veel te leren valt ben je soms blij dat je niet alles ineens kan.
Hoe hoger je sp, hoe meer je eigen ervaring ook gaat meespelen. En meer nog dan in andere mmo's is die eigen ervaring belangrijk.
Maar eerst en vooral moet je eve niet gaan spelen voor 'end-content'. In tegenstelling tot andere mmo's is eve een spel dat alleen maar geeft wat je eruithaalt. Er zijn geen questlines, progressiestaatjes en handleidingen naar 60, 70, 80, 90. Eve is simpelweg wat je er zelf uithaalt. Ben je actief, heb je wat logisch inzicht, hou je van spreadsheets, kan je *heel* snel een leuke ervaring hebben. En omdat er zo veel te leren valt ben je soms blij dat je niet alles ineens kan.
Ja uhm, sorry?Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:30:
[...]
moet het nu uitgerekend TEST zijn die de klappen krijgt in dat filmpje
Voor zover ik weet hebben we nooit 200 man gehad. Dit zijn (volgens mij) de gevechten uit het filmpje:De_Bastaard schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:24:
Coole shit nwagenaar
Gevecht in NOL: http://kb.vergeofcollapse...kill_related&kll_id=26923
Gevecht in BB-: http://kb.vergeofcollapse...kill_related&kll_id=26426
Enyo fleet: http://kb.vergeofcollapse...kill_related&kll_id=30383
Paladin kill: http://kb.vergeofcollapse...kill_related&kll_id=30410
SC kill op het einde: http://kb.vergeofcollapse...=kill_detail&kll_id=27166
Een tijdje geleden hebben wij wel even een team-up gedaan met CVA en toen hadden we gezamenlijk 124 personen (onze T3 fleet met een T1 cruiers fleet vs een Oracle fleet): http://kb.vergeofcollapse...kill_related&kll_id=30564
[ Voor 77% gewijzigd door nwagenaar op 12-05-2013 21:26 ]
Verwijderd
uiteraard dat is niet meer dan logischSorki schreef op zondag 12 mei 2013 @ 18:49:
Komaan wees eens eerlijk, skills matter.
PVP wise kun je het beste scouten of tackle zijn dat is niks minderwaardigs het is zelfs een enorm belangrijke taakEn ja idd na een week kan je tackle vliegen maar dan ook enkel omdat je niets ander kan vliegen. Je tank, dps, speed & tackle skills zullen allesinds zeer te wensen overlaten.
hoe meer SPs hoe meer je kunt dat is logisch en iedereen weet dat. maar jij doet net alsof je daarvoor niks kan en dat is gewoon onzin.Ik wil niemand ontmoedigen om aan het spel te beginnen, maar verwacht geen wonderen na een week. Als je een maand of 6 gefocused doortrained in één race zal je vlot meekunnen. Vraag skill advies aan je corpmates want anders ga je zowieso meuk trainen waar je achteraf spijt van hebt.
daar ben ik het wel mee eens en na een maand of 3 kan je echt als je goed trainings plan heb aantal schepen meer dan redelijk vliegen. daarvoor kan je echt wel nuttig zijn maar je hebt wat meer beperkingen dat is waarDe eerste 2-3 maanden zijn zeer zwaar voor nieuwe spelers, daar haakt ook het gros af. Het spel is complex en je skills ondermaats. Daarom ook de noodzaak voor een goeie corp, ze zullen je helpen zodat je veel sneller de basis(+) onder de knie hebt en dan kan de fun pas echt beginnen.
Als ik jou was zou ik langzaam beginnen met eve, speel het af en toe en ga een paar skills leren die je echt nodig hebt.DinX schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:09:
Dat je na een week een level 1 missie kan doen is leuk voor een paar keer, maar als je het doet om isk te grinden kun je beter door skillen voor een level 2 of 3 missie.
Het zoeken van een goede corp is ook wel handig, probeer met een paar andere spelers je standing bij corporations omhoog te krijgen.
Het duurt ongeveer iets van 6 maanden voordat je echt leuke dingen kan doen en zelfs dan moet je echt goed focused skillen.
Bijvoorbeeld skillen in 1 ras en 1 soort tank en 1 soort damage type.
Mocht je je afvragen of je als beginner nog veel invloed kan hebben op de sandbox, hoogswaarschijnlijk van niet.
Iemand hier die van market PVP houdt en wat geld wilt verdienen?
Overigens: http://www.dual-boxing.com/threads/46005-1-vs-35
Kromtor is wel een baas, zijn set-up is écht ziek.
https://sites.google.com/site/khromtor/
Overigens: http://www.dual-boxing.com/threads/46005-1-vs-35
Kromtor is wel een baas, zijn set-up is écht ziek.
https://sites.google.com/site/khromtor/
[ Voor 57% gewijzigd door De_Bastaard op 12-05-2013 22:52 ]
Kunnen we de conclusie trekken dat ie te veel geld heeft??, damm 15 monitors + 1 spare......
hij is ooit worstelaar geweest, heeft veel centjes, maar gebroken rug. Sja, wtf moet je anders? ^^Christiaan676 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 23:32:
Kunnen we de conclusie trekken dat ie te veel geld heeft??, damm 15 monitors + 1 spare......
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
want ? dan was je er niet aan begonnen?Sorki schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:34:
[...]
I get the point en ik geef je gelijk -als je fleet groot genoeg is natuurlijk-
EVE wordt aan nieuwe spelers vaak te rooskleurig voorgesteld. Ik had liever de waarheid gehoord voor ik eraan begon.
Je zit in de verkeerde corp. Als je een fatsoenlijke skillplan krijgt van veteranen, had je binnen 4-5 weken in een Interceptor gezeten, wat één van de belangrijkste schepen is (na een Dictor) in kleine groepen. Met kleine groepen bedoel ik 10-30 man.Sorki schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:34:
[...]
I get the point en ik geef je gelijk -als je fleet groot genoeg is natuurlijk-
Het ideaale is dan ook om een corporation te joinen via een community buiten EVE om, in plaats van in EVE een corporation zoeken, want dat loopt vaak uit op oneindig veel verveling, zoals je zojuist gemerkt hebt.
Wat ik in mijn eerste posts vooral poogde te benadrukken is dat het het zoeken van een goeie corp zeer belangrijk is en dat je realistisch moet zijn qua skill verwachtingen.
Ik ben dit spel 3 jaar geleden met 2 collega's begonnen, samen een corp gestart en EVE op ons zelf stap voor stap ontdekt. Dat was een moeilijker dan in gelijk wel ander game dat ik daarvoor al gespeeld had.
We hadden grootse plannen en hebben gaandeweg met schade en schande ontdekt wat te doen en wat niet. M'n skillplan en eve cariere had er heel anders uit gezien mochten we toen gewoon een goeie corp gejoined zijn om "in het spel te raken".
2) Daar heb ik me mss wat sterk uitgedrukt ja
Na 6 maand heb je meer variate in wat je kan vliegen en bovendien kan je het dan veel efficienter vliegen.
Ik ben dit spel 3 jaar geleden met 2 collega's begonnen, samen een corp gestart en EVE op ons zelf stap voor stap ontdekt. Dat was een moeilijker dan in gelijk wel ander game dat ik daarvoor al gespeeld had.
We hadden grootse plannen en hebben gaandeweg met schade en schande ontdekt wat te doen en wat niet. M'n skillplan en eve cariere had er heel anders uit gezien mochten we toen gewoon een goeie corp gejoined zijn om "in het spel te raken".
1) Voor een goeie verstandhouding, ik vlieg zelf zeer regelmatig tackle en vind het nog steeds een zeer leuke rol die vaak in waarde onderschat wordt (dpsdps kids).Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:34:
[...]
PVP wise kun je het beste scouten of tackle zijn dat is niks minderwaardigs het is zelfs een enorm belangrijke taak
[...]
hoe meer SPs hoe meer je kunt dat is logisch en iedereen weet dat. maar jij doet net alsof je daarvoor niks kan en dat is gewoon onzin.
2) Daar heb ik me mss wat sterk uitgedrukt ja
Sorki#2242
Het belangrijkste wat je een nieuwe speler kan vertellen is dat EVE een lange-termijn game is. Je skills blijven doortrainen als je offline bent, maar daardoor duurt het wel langer voor je de skills volledig getrained hebt. Het beste is daarom om inderdaad een skill plan te gebruiken van een corp/alliance waar je mee samen gaat vliegen zodat je een basis aan schepen kan vliegen en dan vervolgens een flinke tijd lang vooral je fitting en gunnery skills te gaan trainen. Deze skills zorgen ervoor dat je modules makkelijker op je schip kan fitten en dat ze meer effect hebben, waardoor je vervolgens betere modules kan gaan gebruiken en daarnaast zorgen de skills er ook voor dat je dus meer damage doet e.d. Zo heb ik een vriend van me ook in het spel geholpen, hij heeft binnen 31 dagen een basic skill plan gevolgd zodat hij allerhande frigates en cruisers kon gaan vliegen en is vervolgens een half jaar lang vol op deze zogeheten support skills (verzamelnaam voor fitting en gunnery skills) gedoken, waardoor hij misschien niet heel erg veel grote schepen kan vliegen, maar aangezien de 'simpele' schepen (Tech 1 frigates en cruisers) recentelijk gebuffed zijn kan hij daardoor al veel rollen vervullen en kan hij de schepen DIE hij kan vliegen ook echt goed gebruiken.
Verder draait EVE zoals al gezegd vooral op de community waarmee je speelt, als je solo gaat spelen zijn de meeste mensen het relatief snel beu. Vind een leuke community en probeer daarmee naast EVE nog andere spellen samen te spelen zodat je elkaar leert kennen.
Voor een voorbeeldje van wat je zoal kan na het volgen van zo'n 31 dagen skill plan, naast het genoemde 'tackelen' (zorgen dat vijandelijke schepen niet meer weg kunnen) kan je dan een redelijk scala aan frigates vliegen met verschillende rollen, zoals bijvoorbeeld 'sensor damping' schepen (zorgen ervoor dat vijandelijke schepen niet zo ver meer kunnen locken, waardoor je ze dus effectief buiten spel kan zetten) en tech 1 logistics (healen van je teammaten, na de buff zijn tech 1 logistics bijna net zo effectief als logistics schepen waar je maanden voor moet trainen). En natuurlijk kan je ook al wat DPS bootjes vliegen, die vooral in kleinere groepjes erg effectief kunnen zijn.
Ik wil maar zeggen, hoewel EVE erg lange-termijn gericht is moet je je daar niet al te veel door laten afschrikken, je kan al vrij snel redelijk veelzijdig worden.
Verder draait EVE zoals al gezegd vooral op de community waarmee je speelt, als je solo gaat spelen zijn de meeste mensen het relatief snel beu. Vind een leuke community en probeer daarmee naast EVE nog andere spellen samen te spelen zodat je elkaar leert kennen.
Voor een voorbeeldje van wat je zoal kan na het volgen van zo'n 31 dagen skill plan, naast het genoemde 'tackelen' (zorgen dat vijandelijke schepen niet meer weg kunnen) kan je dan een redelijk scala aan frigates vliegen met verschillende rollen, zoals bijvoorbeeld 'sensor damping' schepen (zorgen ervoor dat vijandelijke schepen niet zo ver meer kunnen locken, waardoor je ze dus effectief buiten spel kan zetten) en tech 1 logistics (healen van je teammaten, na de buff zijn tech 1 logistics bijna net zo effectief als logistics schepen waar je maanden voor moet trainen). En natuurlijk kan je ook al wat DPS bootjes vliegen, die vooral in kleinere groepjes erg effectief kunnen zijn.
Ik wil maar zeggen, hoewel EVE erg lange-termijn gericht is moet je je daar niet al te veel door laten afschrikken, je kan al vrij snel redelijk veelzijdig worden.
Fork, gisteren gepod door een Merlin in lowsec nog wel 
Ik spamde warp maar helaasch.. Denk dat 'ie sebo fitted was.
En ik had er even niet bij nagedacht dat ik implants had.

Ik spamde warp maar helaasch.. Denk dat 'ie sebo fitted was.
En ik had er even niet bij nagedacht dat ik implants had.
Ik ben ook van plan EVE te gaan spelen. Zijn er nog tweakers met een refferal?
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
DM send.. Plex wordt geshared na activatie van account as usual!batumulia schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:31:
Ik ben ook van plan EVE te gaan spelen. Zijn er nog tweakers met een refferal?
Het valt me op dat de Gnosis best populair is voor PVP.
Heb er ook wel een paar aardige fits voor gezien maar echt een spannend schip vind ik het niet, zeker niet voor exploration..
Bij een dedicated alles-in-1 exploration boot ga ik er eigenlijk vanuit dat je 5 dingen altijd gefit wil hebben:
Cloak, Probe launcher, Salvager, Codebreaker, Analyzer.
Dan hou je maar heel weinig ruimte over op je Gnosis...
Heb er ook wel een paar aardige fits voor gezien maar echt een spannend schip vind ik het niet, zeker niet voor exploration..
Bij een dedicated alles-in-1 exploration boot ga ik er eigenlijk vanuit dat je 5 dingen altijd gefit wil hebben:
10-11 vrije slots is niet slecht voor een ship dat geld als tamelijke instap voor exploration. De alternatieven moeten het met minder doen. Ishtar heeft slechts 15 totaal en een hull kost je meer dan een Gnosis. Gila verliest al haar tank/propmod als je niet swapped tussen code/analyser.
En dan heb je om een Gnosis te vliegen bijna geen skills nodig. Weet alleen niet hoe lang hij nog populair blijft om als bait te gebruiken.
En dan heb je om een Gnosis te vliegen bijna geen skills nodig. Weet alleen niet hoe lang hij nog populair blijft om als bait te gebruiken.
Verwijderd
armor tank en wapen naar keuze + drones en je hebt een kick ass explorer waar je weinig skills voor nodig hebt.Noxious schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:14:
Het valt me op dat de Gnosis best populair is voor PVP.
MAW ben het niet eens met je
Verwijderd
Yea mijn eerste 13 miljoen binnen 
richt me nu vooral op mining. Werk nu richting een retriever. Het handige is dat ik film kan kijken terwijl mining bezig is.
Je moet wel blijven opletten ik ben al twee ventures kwijt geraakt
. jammer dat het geld kost aan de andere kant maakt dat het wel interessanter.
Het idee is dat mining het geld geeft om te kunnen pvp'en
Klopt het dat als je nu abboneerd je de gnosis kado krijgt?
richt me nu vooral op mining. Werk nu richting een retriever. Het handige is dat ik film kan kijken terwijl mining bezig is.
Je moet wel blijven opletten ik ben al twee ventures kwijt geraakt
Zo! Na mijn 1.6B Loki loss heb ik het goed kunnen maken. Vandaag een enorme leuke fight gehad tegen BAB5. Ze hadden een kleine T3 gang op onze hole (circa 50KM er vandaan) en dus zat ik in de 1e groep. Vervolgens ben ik wezen rage-tacklen met mijn talos en vanwege 1 logi was ik redelijk vlot down. Opnieuw gereshipped en door de uitstekende logi heb ik het nu wel uit kunnen houden 
http://kb.vergeofcollapse...kill_related&kll_id=32089
Helaas collapste onze entrance en moesten we 28 jumps vliegen met 100 kwade personen achter ons. Maar het is gelukt
http://kb.vergeofcollapse...kill_related&kll_id=32089
Helaas collapste onze entrance en moesten we 28 jumps vliegen met 100 kwade personen achter ons. Maar het is gelukt
Of je joint een grote nullsec alliantie.. ik weet dat test en goons gratis schepen weggeven.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:55:
Je moet wel blijven opletten ik ben al twee ventures kwijt geraakt. jammer dat het geld kost aan de andere kant maakt dat het wel interessanter.
Of iemand die zin heeft om Ark's te maken? Heb wat BPC's.
goons en mining? had mitani niet ooit eens gezegt dat als ie een miner in de alliance zou zien hij hem af zou schietenTricq schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:55:
[...]
Of je joint een grote nullsec alliantie.. ik weet dat test en goons gratis schepen weggeven.
misschien niet helemaal als de situatie is met goons en test maar over het algemeen wil test en goons geen miners(mits je in een alt corp zit van leden) ze zoeken meer PVPers en willen eigenlijk niet veel industrialisten(ik zit zelf in HBC(nu nog na test gedropt is) en er werd echt neer gekeken op industrialis vooral die indy die zicht vooral daarmee bezig willen houden en liever niet pewpewpew willen doen
de gratis schepen die test en goons weggeven zijn PVP schepen (en goons joinen moet je zowiezo uitkijken ze staan er om bekend te scammen met mensen die willen joinen(tuurlijk contract je spullen maar en wij zorgen dat het in het systeem terecht komt zodat je kan beginnen en dan erna niks meer van ze horen.)
null sec is redelijk onstabiel nu, onze alliance heeft het moeilijk mensen aan te trekken en we zijn al gevraagd door sort dragon om onze alliance te disbanden en de copsen te mergen met andere bestaande alliance in HBC en onze systemen weer over te hevelen
hopelijk worden na de volgende expansion industialisten wat meer gewaardeert in grote alliance ivm met de veranderingen in ice minen en high end ore minen (en 220+ r64 moons die geseed worden die gemined moeten worden)
Iseci
Mja ik woon in angel space, daar heb je explosive resists nodig - armor is dan niet praktisch.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:30:
[...]
armor tank en wapen naar keuze + drones en je hebt een kick ass explorer waar je weinig skills voor nodig hebt.
MAW ben het niet eens met je
Verwijderd
met 6 low slots kan dat nooit een probleem zijn heb het niet getest maar het volgende zou denk ik moeten werkenNoxious schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:19:
[...]
Mja ik woon in angel space, daar heb je explosive resists nodig - armor is dan niet praktisch.
high
4x weapon of choice
1x salvager
1x scanner
med
1x MWD of AB
2x analyzer
2x codebreaker
1x cap recharge
low
damage control
5 slots vrij om tank aan te passen op de rats die je moet tanken
rigs
kan je kijken naar wat je als zwakke punt over hebt zelfs CPU of powergrid options afhankelijk van je skills en dergelijke
drones
idem ligt aan rats maar iig combat daar je dikke bonus hebt
Ik zit in een vrij kleine maar leuke highsec mining corp. Meestal 8-15 members online. Gezellige club, erg behulpzaam, ideaal voor nieuwe spelers. Worden genoeg cadeautjes uitgedeeld aan nieuwe leden.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:55:
Je moet wel blijven opletten ik ben al twee ventures kwijt geraakt. jammer dat het geld kost aan de andere kant maakt dat het wel interessanter.
Maandagavond is de mining op, donderdagavond PVP fleet roams, Incursions op zondag. Klinkt ideaal voor jou, stuur maar een PM als je meer wilt weten.
(Ik vermoed van wel: ik ben begin januari gaan betalen en toen kreeg ik ook een batterij cadeautjes van een vorig feestje, geen idee wat de reden was)
[ Voor 7% gewijzigd door EvaluationCopy op 14-05-2013 09:02 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Hallo buur! Ik woon ook in Angel Space.Noxious schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:19:
[...]
Mja ik woon in angel space, daar heb je explosive resists nodig - armor is dan niet praktisch.
De Gnosis heeft uniforme armor en shield resist. Hij is dus even goed/slecht tegen alles. Dus het maakt niet uit of je hem armor of shield tanked. Sterker nog, de Gnosis heeft hogere base armor dan shield resists. MAW, je hoeft je geen zorgen te maken over een explosive armor gap.
Zijn er nog meer vooroordelen waarom je onze leuke low-skill battlecruiser niet leuk vind?
Ik zoek ook een corp waar ik (tijdens kantoor urenEvaluationCopy schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:19:
[...]
Ik zit in een vrij kleine maar leuke highsec mining corp. Meestal 8-15 members online. Gezellige club, erg behulpzaam, ideaal voor nieuwe spelers. Worden genoeg cadeautjes uitgedeeld aan nieuwe leden.
En als ik prive tijd heb wat exploration en wellicht PVP maar ik speel pas 10 dagen. Dus dit klinkt interesting.
Is er trouwens een algehele GoT corp?
Mijn corp bestaat grootdeels uit een hoop Engelsen en een paar Nederlanders en een enkele Duitser. Ook nog een paar Amerikanen, dat is wel leuk voor voor de aanwezigheid op wat ongebruikelijkere tijdstippen. Tijdens kantooruren zal er qua corp niet veel te beleven zijn, gemiddelde leeftijd is ook best aan de hoge kant. We hebben zelfs 2 opa's maar ook jonger grut rond de 19 enzo) maar buiten de ops om is iedereen natuurlijk vrij om te doen en laten wat hij wil (en zijn ook niet verplicht maar wel aan te raden want leerzaam en leuk). Er zitten wel wat veterans in maar dan toch vooral op industrial gebied. Onze PVP roams zijn nog vrij nieuw, er wordt ook nog meestal met frigates gevlogen en noobs zijn van harte welkom. Teamspeak is dan wel verplicht.
Qua PVP gaat het wel steeds beter, ons killboard kleurt steeds groener en de laatste drie wardecs hebben we ruim gewonnen. Dat valt toch wel eens tegen voor sommige corps, die denken een easy target aan wat miners te hebben, we knokken steeds beter en harder terug
Tijdens wars mag je wel niet minen overigens, en terecht, met m'n zatte ballen nog een Mack kwijtgeraakt zo in de Koninginnenacht
Qua PVP gaat het wel steeds beter, ons killboard kleurt steeds groener en de laatste drie wardecs hebben we ruim gewonnen. Dat valt toch wel eens tegen voor sommige corps, die denken een easy target aan wat miners te hebben, we knokken steeds beter en harder terug
Tijdens wars mag je wel niet minen overigens, en terecht, met m'n zatte ballen nog een Mack kwijtgeraakt zo in de Koninginnenacht
[ Voor 21% gewijzigd door EvaluationCopy op 14-05-2013 09:38 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Verwijderd
minen kan je natuurlijk altijd daar heb je gene corp voor nodig. het is uiteraard wel leuker en gezelliger en all that... volgens mij kun jij prima de corp van evalationcopy in sluit als ik het zo lees prima aan op jouw wensen. later kan je altijd nog switchen mocht je dat willen.CT schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:22:
Ik zoek ook een corp waar ik (tijdens kantoor uren) een beetje AFK kan minen in highsec.
En als ik prive tijd heb wat exploration en wellicht PVP maar ik speel pas 10 dagen. Dus dit klinkt interesting.
nee er is wel een GoT chat channel in gameIs er trouwens een algehele GoT corp?
Ik ben laatst een null-corp gejoined, we gaan binnenkort weer station neerzetten als ik het goed begrepen heb, dus dan kan er weer gerat worden zonder steeds een roteind te reizen 
voordeel en nadeel was dat ik de afgelopen tijd niet veel tijd had voor EVE, dus ik zit nu in mijn training clone in high sec nog even battlecruiser skill te trainen nadat ik er achter kwam dat we eigenlijk wel veel BC's gebruiken.. kom helaas 2 dagen tekort voor volle training, maar ja dat is niet anders
Null is wel veel vetter dan high sec tenminste. zo nu en dan even met een roam mee, altijd leuk
voordeel en nadeel was dat ik de afgelopen tijd niet veel tijd had voor EVE, dus ik zit nu in mijn training clone in high sec nog even battlecruiser skill te trainen nadat ik er achter kwam dat we eigenlijk wel veel BC's gebruiken.. kom helaas 2 dagen tekort voor volle training, maar ja dat is niet anders
Null is wel veel vetter dan high sec tenminste. zo nu en dan even met een roam mee, altijd leuk
Niet als mijn afk-cloaky daar wat op te zeggen heeft...flessuh schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:43:
Ik ben laatst een null-corp gejoined, we gaan binnenkort weer station neerzetten als ik het goed begrepen heb, dus dan kan er weer gerat worden zonder steeds een roteind te reizen
Verwijderd
yay AFK cloakyEsiq schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:44:
[...]
Niet als mijn afk-cloaky daar wat op te zeggen heeft...

Kwestie van baiten, meeste cloakies zijn we (als alliance) binnen een paar uur vanaf.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Dat valt vies tegen. Je wil niet weten hoe hoog het carebear gehalte is in 0.0. Heb logs vol scheldkanonnades en bedreigingen omdat iemand in zijn carrier opgesloten zit in station terwijl ik 50 jumps van mijn home zijn sanctum aan het runnen ben._Apache_ schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:09:
[...]
Kwestie van baiten, meeste cloakies zijn we (als alliance) binnen een paar uur vanaf.
Zijn er 5 red in local vs mij alleen, hetzelfde resultaat vaak. Soms hoop ik nog een beetje op afwisseling en dat iemand daadwerkelijk mij probeert uit zijn systeem te krijgen, maar dan zit ik gewoon weer AFK game of thrones te kijken. Echt zin heeft het niet.
Ik weet dat veel mensen hier op neer kijken, maar ik vind het persoonlijk een van de leukste dingen om te doen in EVE. Als stations freeport waren als in providence, waren mensen ook niet zo ongelooflijk bang en risk averse in 0.0 en lieten ze hun dag niet verzieken door iemand.
Er zit een groot verschil in de mentaliteit van mensen in npcnull/provi en mensen die in de grote blue donut zitten.
ik wens je veel succes... 90% van wat er binnen wil komen sterft bij de gate.. en verder ratten we in groepen, dus zo'n bedreiging is 1 afk cloaky niet.. 1 afk cloaky kan maar 1 persoon op zn plek houden dus tjaEsiq schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:44:
[...]
Niet als mijn afk-cloaky daar wat op te zeggen heeft...
Oh, uhm, een cyno droppen?flessuh schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:44:
[...]
ik wens je veel succes... 90% van wat er binnen wil komen sterft bij de gate.. en verder ratten we in groepen, dus zo'n bedreiging is 1 afk cloaky niet.. 1 afk cloaky kan maar 1 persoon op zn plek houden dus tja
dat snap ik.. maar je kan maar 1 vast houden van ons.. zodra iemand in system is blijven we alligned. dus als je binnen warpt smeert de rest hem wel.
daarnaast zitten wij redelijk veilig met veel intel uit omliggende systemen. Nu weet ik zo niet wat cyno range is, maar ik gok dat je niet ver in de buurt kan komen zonder dat we het weten
Een afk cloaky doet 99% van de tijd niks. Gaat geen cyno's droppen of iemand tacklen. Maar omdat local een te perfecte intel tool is worden carebears helemaal gek.
Verwijderd
dit is wel een beetje waar aan de andere kant is de AFK tactic nog lamer als je het mij vraagt. zelf heb ik er weinig last van maar kan me voorstellen dat sommige er leip van worden en vindt dat het gefixt moet worden.Esiq schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:01:
Een afk cloaky doet 99% van de tijd niks. Gaat geen cyno's droppen of iemand tacklen. Maar omdat local een te perfecte intel tool is worden carebears helemaal gek.
het kan gamewise nooit de bedoeling zijn dat iemand tijdens het kijken van game of thrones mensen weerhoudt te spelen. dat is simpelweg niet te verdedigen.
aan de andere kant zie ik het probleem dat door de intel channels en local mensen kunnen ratten zonder issues omdat ze alles ver van te voren zien aankomen.
dit zie je ook terug in 0.0 space het enige wat ik nog langs zie komen zijn T3 schepen met covert cyno en kleine stealth bomber fleets en hier en daar een recon ship met je raad het al een cyno en covert cyno
Range van een covert cyno is redelijk groot vaak kun je simpel weg vanuit lowsec je 0.0 systeem in jumpen. Een covert cyno zie je ook nog eens niet op je overnieuw ten zij je on grid bent + een schip kan meerdere tackle hebben bvb 5 points zoals ik op mijn arazu heb. En ik snap zoizo niet hoe je met meerdere mensen tegelijk rat lijkt mij niet echt nuttig tenminste met belt ratting niet. En als er eenmaal een slachtoffer is ge vallen zul je zien dat 90% van de ratters de eerste paar uur het station niet uit komen. Ga je zo een maandje of wat door en een volledige corp kan gewoon stoppen met ratten in het systeem waar de afk cloacky zit.flessuh schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:01:
[...]
dat snap ik.. maar je kan maar 1 vast houden van ons.. zodra iemand in system is blijven we alligned. dus als je binnen warpt smeert de rest hem wel.
daarnaast zitten wij redelijk veilig met veel intel uit omliggende systemen. Nu weet ik zo niet wat cyno range is, maar ik gok dat je niet ver in de buurt kan komen zonder dat we het weten
Hoe weerhoud hij er iemand van te spelen? Hij is immers afk en zit game of thrones te kijken en is dus totaal geen bedrijging. En kom op het is 0.0 daar zit nu eenmaal risico aan verbonden if you can't stand the heat get out of the kitchen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:08:
[...]
dit is wel een beetje waar aan de andere kant is de AFK tactic nog lamer als je het mij vraagt. zelf heb ik er weinig last van maar kan me voorstellen dat sommige er leip van worden en vindt dat het gefixt moet worden.
het kan gamewise nooit de bedoeling zijn dat iemand tijdens het kijken van game of thrones mensen weerhoudt te spelen. dat is simpelweg niet te verdedigen.
aan de andere kant zie ik het probleem dat door de intel channels en local mensen kunnen ratten zonder issues omdat ze alles ver van te voren zien aankomen.
dit zie je ook terug in 0.0 space het enige wat ik nog langs zie komen zijn T3 schepen met covert cyno en kleine stealth bomber fleets en hier en daar een recon ship met je raad het al een cyno en covert cyno
[ Voor 33% gewijzigd door Shunt op 14-05-2013 12:10 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
om precies te zijn met jumpdrive calibration 5 is de titan bridge range gelijk aan black ops bridge range met 7,875 lightyears
Verwijderd
laat ik dat beantwoorden met een quote uit je eigen post (note bene de post waar je deze vraag in stelt)Hoe weerhoud hij er iemand van te spelen? Hij is immers afk en zit game of thrones te kijken en is dus totaal geen bedrijging. En kom op het is 0.0 daar zit nu eenmaal risico aan verbonden if you can't stand the heat get out of the kitchen.
Shunt schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:08:
En als er eenmaal een slachtoffer is ge vallen zul je zien dat 90% van de ratters de eerste paar uur het station niet uit komen. Ga je zo een maandje of wat door en een volledige corp kan gewoon stoppen met ratten in het systeem waar de afk cloacky zit.
ja maar hij weerhoud je er echt niet van te spelen JIJ weerhoud je er van te spelen. Omdat je bang bent je schip kwijt te raken. Dat risico willen mensen niet mensen willen risico loos geld verdienen. Maar nogmaals dat hij daar in dat systeem zit WEERHOUD JE NIET tot het spelen van het spel enkel de angst die de ratter heeft dat er mogelijk wat gaat gebeuren doet dat.
Game PC
Verwijderd
wat kan jij de feiten goed verdraaienShunt schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:27:
ja maar hij weerhoud je er echt niet van te spelen JIJ weerhoud je er van te spelen. Omdat je bang bent je schip kwijt te raken. Dat risico willen mensen niet mensen willen risico loos geld verdienen. Maar nogmaals dat hij daar in dat systeem zit WEERHOUD JE NIET tot het spelen van het spel enkel de angst die de ratter heeft dat er mogelijk wat gaat gebeuren doet dat.
er is geen risico loos spelen in eve (niet in high sec niet in 0.0 en niet in low sec) maar er is een verschil tussen ratten om je PVP schepen te kopen en PVP schepen vliegen (die je met ratten hebt verdiend)
niet iedereen heeft een indy alt waarmee ze hun PVP kunnen betalen en niet iedereen heeft een CC waarmee ze plexen kopen om te PVPen
jij weet dondersgoed dat er een groot verschil is tussen een ratting carrier niet kunnen undocken omdat er iemand cloaky zit te zijn en een PVP schip vliegen.
laten we eerlijk zijn en elkaar geen mietje noemen AFK cloakies is een te sterk fenomeen
AFK cloakies zijn 99/100 keer een psychologische dreiging en geen concrete dreiging. Als jij niet in je carrier wil undocken vanwege een cloaky, zoek dan een systeem op waar je wel met je carrier kan ratten of gebruik een goedkoper schip.
IMHO zou afk cloakies geen probleem mogen zijn voor spelers doe goed opletten en/of die goed voorbereid zijn. Maar laten we eerlijk zijn: de meeste ratters letten niet op en verliezen hun spul door domheid.
Toen ik nog ratte in mijn carrier hield ik local 100% in de gaten en ratte ik met blues op mijn overview (om het awox probleem zoveel mogelijk te beperken), checkte ik elk persoon die in local zat, had ik altijd een cyno op mijn carrier en was ik altijd gealligned.
Kortom: zolang je goed oplet en voorbereid bent is een AFK cloaky zeker geen probleem.
IMHO zou afk cloakies geen probleem mogen zijn voor spelers doe goed opletten en/of die goed voorbereid zijn. Maar laten we eerlijk zijn: de meeste ratters letten niet op en verliezen hun spul door domheid.
Toen ik nog ratte in mijn carrier hield ik local 100% in de gaten en ratte ik met blues op mijn overview (om het awox probleem zoveel mogelijk te beperken), checkte ik elk persoon die in local zat, had ik altijd een cyno op mijn carrier en was ik altijd gealligned.
Kortom: zolang je goed oplet en voorbereid bent is een AFK cloaky zeker geen probleem.
Jij weet ze anders ook goed te verdraaien.Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:35:
[...]
wat kan jij de feiten goed verdraaien![]()
er is geen risico loos spelen in eve (niet in high sec niet in 0.0 en niet in low sec) maar er is een verschil tussen ratten om je PVP schepen te kopen en PVP schepen vliegen (die je met ratten hebt verdiend)
niet iedereen heeft een indy alt waarmee ze hun PVP kunnen betalen en niet iedereen heeft een CC waarmee ze plexen kopen om te PVPen
jij weet dondersgoed dat er een groot verschil is tussen een ratting carrier niet kunnen undocken omdat er iemand cloaky zit te zijn en een PVP schip vliegen.
laten we eerlijk zijn en elkaar geen mietje noemen AFK cloakies is een te sterk fenomeen
0.0 = risico als jij niet durft te ratten met een carrier in een 0.0 system met een cloacky in local doe je het fout. 4 neuts op je carrier en er is zo goed als niets cloacky wat je kan pakken en houden tot dat er backup is zelfs via cyno. Het zelfde geld voor andere ratting setups met BS.
En CC is zo'n bullshit argument ik heb geen CC en kan toch een plex kopen (ideal/paypall) En er zijn een hoop mogelijkheden om je spulletjes te verdienen wil je dat risico loos doen zonder cloackys ga naar highsec en blijf daar je bent dan duidelijk niet op gewassen tegen de stress van 0.0.
Game PC
Ben het 100% met jou eens. Het moet gefixt worden en ik hoop op het afschaffen of een delayed local in 0.0. Zijn zoveel ideeën die rond gaan om het spel actief te spelen in plaats van passief.Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:08:
[...]
dit is wel een beetje waar aan de andere kant is de AFK tactic nog lamer als je het mij vraagt. zelf heb ik er weinig last van maar kan me voorstellen dat sommige er leip van worden en vindt dat het gefixt moet worden.
In WoW spelen mensen die rond kijken of ze niet aangevallen of beslopen worden, in EVE is iedereen veilig in het 'meest gevaarlijke zone' van het spel. Desnoods een scanner die incomming ship waarschuwing geeft of wat dan ook. Alles is beter dan de huidige staat.
De huidige staat maakt van stoere nullseccers bange hazen die zich verschuilen achter legio's intel channels en niet hun pimped ship durven te verliezen en docked blijven. Als men een watje wil zijn/blijven, blijf dan gewoon in highsec en verdien minder isk voor wat meer veiligheid.
Daarom doe ik het. Ik weerhoud niemand van het spel spelen, dat doen de mensen zelf.
Verwijderd
dit gaat niet om mij hoor ik rat met cloakies in system hell ik taunt ze in localShunt schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:49:
[...]
Jij weet ze anders ook goed te verdraaien.
0.0 = risico als jij niet durft te ratten met een carrier in een 0.0 system met een cloacky in local doe je het fout. 4 neuts op je carrier en er is zo goed als niets cloacky wat je kan pakken en houden tot dat er backup is zelfs via cyno. Het zelfde geld voor andere ratting setups met BS.
En CC is zo'n bullshit argument ik heb geen CC en kan toch een plex kopen (ideal/paypall) En er zijn een hoop mogelijkheden om je spulletjes te verdienen wil je dat risico loos doen zonder cloackys ga naar highsec en blijf daar je bent dan duidelijk niet op gewassen tegen de stress van 0.0.
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=17580850
en ook eens door een bomber
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=17713571
ik rat nog steeds vrolijk door en die 2 naga`s zijn paid in full
echter veranderd dat niets aan de feiten dat een cloaky AFKer niet te counteren is voor veel spelers en op het moment dat de cloaky AFK gaat eigenlijk geen enkele bedreiging mag spelen. het is ook niet het cloaky gedeelte waar ik bezwaar op heb het is het AFK gedeelte
Maar dat is het punt nu je HOEFT AFK cloacky niet te counteren. Je moet zijn aanval / tackle kunnen counteren en dat kan je simpel. Als ze AFK zijn doen ze niets en zijn ze NIET gevaarlijk echter als ze actief zijn dan zijn ze gevaarlijk en moet je ze counteren en dat is piss easy.
Game PC
De vraag is echter hoe kom je er achter dat ze gevaarlijk zijn. Als het te laat is?
Delayed Local of WH local werkt ook niet. Gewoon wat domme dingen spammen in local zodat men weet dat je er bent. AFK cloaky back again.
Delayed Local of WH local werkt ook niet. Gewoon wat domme dingen spammen in local zodat men weet dat je er bent. AFK cloaky back again.
Tja als het te laat is dan heb je een neut en dan is de taclke weg. Het is gewoon heel simpel je zit in 0.0 daar zullen risico's zijn wil je die risico's niet dan ga je lekker terug naar lowsec / highsec en bijf je daar.
Game PC
Het probleem is dat die grote alliances ratting carebears nodig hebben om inkomsten te farmen. Poot genoeg cloaky's in systemen en de raderen lopen vol zand. Hoeveel dagen voordat de bears het zat zijn en quitten?
Opgeven doet iedereen vroeg of laat. Zelfs PL gaf het op na een maand als teken in hun huid blijven zitten.
Opgeven doet iedereen vroeg of laat. Zelfs PL gaf het op na een maand als teken in hun huid blijven zitten.
Wat ik steeds vaker zie in de systemen met wat meer mensen erin, is een kleine groep die klaar is om te tacklen en de miners/ratters/pi'ers rustig hun gang kunnen gaan. Waarbij de meeste industrials/ carebears verplicht met point rond moeten vliegen. Dat geeft net dat extra tijd die nodig is om te landen op de ass van de cloaky.
[ Voor 33% gewijzigd door _Apache_ op 14-05-2013 13:30 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Dat is ook altijd leuk. Wij zaten een keer in hostile space in een safe, wilden een gang hotdroppen ergens anders, lightten we een normale cyno waar we zaten (oops misclick), niet eens een covert ops cyno. Iedereen ook direct decloaked..
[ Voor 10% gewijzigd door Esiq op 14-05-2013 13:33 ]
kleine oeps?Esiq schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:32:
Dat is ook altijd leuk. Wij zaten een keer in hostile space in een safe, wilden een gang hotdroppen ergens anders, lightten we een normale cyno waar we zaten (oops misclick), niet eens een covert ops cyno. Iedereen ook direct decloaked..
hoe liep dat af
killboards wil nog eens helpen...zoek de cloaky naam op op een killboard(google char name + eve online geeft meestal meteen een hit naar killboard) en kijk of hij al een gemeld is in een kill of loss and kijk dan wat hij zoal vliegt.Cardinal schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:09:
De vraag is echter hoe kom je er achter dat ze gevaarlijk zijn. Als het te laat is?
Iseci
Hilarisch op comms 'I DONT NEED YOU TO ADD FUCKING MORE STRESS' en verder veel gelach.
Maar we weten vaak wel hoe we gevechten af moeten breken dus gewoon spreidden en ergens anders regroupen.
Helft van de tijd verliezen we onze shit door dit soort fuckups maar we zijn zo ver dat het niemand meer wat boeit.
hehe wij ook eens gedaan maar dan met een bekende hotdrop alliance(naam ongaat me nu even) hun hotdropper vloog steeds door onze ruimte dus wij een trap zetten met een bait plus een zooi stealthbombers en hun pakken de bait en een stuk of 12 man cyno in....dus wij klaar en starten de bombrun..bommen los....en JAAAA huuh NEEEEEE 1 iemand een verkeerde bomb type afgevuurtEsiq schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:36:
[...]
Hilarisch op comms 'I DONT NEED YOU TO ADD FUCKING MORE STRESS' en verder veel gelach.![]()
Maar we weten vaak wel hoe we gevechten af moeten breken dus gewoon spreidden en ergens anders regroupen.
Helft van de tijd verliezen we onze shit door dit soort fuckups maar we zijn zo ver dat het niemand meer wat boeit.
voordeel was wel we hebben ze erna niet meer in onze space gezien hehe
Iseci
Dat zeg ik nu net voor dat soort mensen heb je high sec.Esiq schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:17:
Het probleem is dat die grote alliances ratting carebears nodig hebben om inkomsten te farmen. Poot genoeg cloaky's in systemen en de raderen lopen vol zand. Hoeveel dagen voordat de bears het zat zijn en quitten?
Game PC
Of WH's. In een C2/C3 kan je redelijk wat farmen in een relatief goedkope tengu waardoor je in een kortere tijd meer ISK kan verdienen dan met je carrier in forsaken hubs. Okay, het gank gehalte in WH's is wellicht groter, maar met je oog op dscan voor schepen en probes kan je het risico aanzienlijk verminderenShunt schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:59:
[...]
Dat zeg ik nu net voor dat soort mensen heb je high sec.
Overigens verdien ik in empire meer met mijn empire build alt dan dat ik verdiende met ratten in een carrier. Sowieso is het effort gehalte aanzienlijk minder en hoef ik gewoon niet op te letten tijdens het inventen/manufacteren (transporteren naar Jita uitgezonderd
Ik trek minimaal 1B profit per maand binnen door inventen/manufacteren (op goede momenten haal ik rond de 2B profit) en dat is maar met één toon.
Ter indicatie: http://sdrv.ms/19ne48t
Circa 3M profit per HML T2 BP (dat is 10 HML T2's per BP) komt neer op 75 BP's x 3M = 225M profit voor 17 uur produceren.
[ Voor 8% gewijzigd door nwagenaar op 14-05-2013 14:24 ]
CSM officer positions zijn ook al weer bekend.
Chaiman: Trebor Daehdoow
Vice Chair: Ripard Teg
Secretary: Kesper North
Vice Secretary: Ali Aras
Leuk hoe een kleine corp weer het eea voor elkaar krijgt..
Chaiman: Trebor Daehdoow
Vice Chair: Ripard Teg
Secretary: Kesper North
Vice Secretary: Ali Aras
Leuk hoe een kleine corp weer het eea voor elkaar krijgt..
Je researcht/invent dus een T1 BPC en dat levert dan, bij succes, een T2 BPC op die je vervolgens verkoopt? Is het maken van T2 mods lucratiever dan het inventen zelf?nwagenaar schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:08:
Ik trek minimaal 1B profit per maand binnen door inventen/manufacteren (op goede momenten haal ik rond de 2B profit) en dat is maar met één toon.
Ter indicatie: http://sdrv.ms/19ne48t
Circa 3M profit per HML T2 BP (dat is 10 HML T2's per BP) komt neer op 75 BP's x 3M = 225M profit voor 17 uur produceren.
Ik heb een T1 BPO van een HML T1. Ik maak daar copies (120 stuks) van en die invent ik. Na mijn intenvion runs kreeg 75 x HML T2 Blueprint met 10 runs. Kortom: Ik kan 750 HML T2's produceren.
Deze manufacture ik vervolgens en volgens de laatste prijzen ben ik circa 390M aan materials kwijt terwijl ik het geheel voor 648M kan verkopen. De bruto profit is in dit geval 258M (als ik het per direct zou gaan verkopen). Uiteraard heb ik nog kosten voor mijn POS, de aanschaf van datacores. etc. Maar terwijl ik dit produceer ben ik bezig met het inventen van andere T2 modules en zodra de productie klaar is, ga ik daar mee bezig.
Deze manufacture ik vervolgens en volgens de laatste prijzen ben ik circa 390M aan materials kwijt terwijl ik het geheel voor 648M kan verkopen. De bruto profit is in dit geval 258M (als ik het per direct zou gaan verkopen). Uiteraard heb ik nog kosten voor mijn POS, de aanschaf van datacores. etc. Maar terwijl ik dit produceer ben ik bezig met het inventen van andere T2 modules en zodra de productie klaar is, ga ik daar mee bezig.
Bij ons in space is de aktiviteit van de verschillende hotdroppers iets van 75/100 percent aktief.
De hotdrop groepen zijn minimaal 6 a 7 blackops voor 1 BC, die getackled wordt door arazu.
Indien doelwit groter is, dan is het aantal blackops ronde de 10 a 13.
Indien wij met een vloot van 10 de hotdrop groep aanvallen, worden de cyno's opnieuw aangezet en worden er zelfs carriers door hun ingezet.
Enige wat je kunt doen tegen cloaky hotdroppers is: meer mankracht online hebben dan de partij, die het doet, dit is dus GEEN keuze mogelijkheid en de andere optie is: gewoon naar ander systeem gaan.
Het is namelijk geen kwestie van bang zijn, het is gewoon kwestie van: ga je ratten/farmen/minen/signatures/anomalies doen in systeem met cloaky hotdropper, dan is de enige vraag, die overblijft: wanneer je schip afgemaakt wordt.
Grootste probleem wat ik met de hotdropping gedoe heb is: de nieuwe 0.0 speler zit niet meer te roamen, das voor het arme volk en de ouwe generatie.
De nieuwe generatie, zit samen in een vloot, van alles te farmen in black ops schepen en heeft alts met cyno's in allerlei gebieden zitten, of 1 of 2 gasten zoeken aktief doelwitten op, wordt er wat gevonden, dan worden de verschillende bridges geaktiveerd, afhankelijk van hoeveel vuurkracht er nodig is, dan wordt er ff iemand afgeslacht en daarna gaan ze weer terug bridgen om verder te gaan met farmen.
Je ziet dus haast geen roams meer, je ziet ook steeds minder dat vloten elkaar gaan aanvallen, omdat de kans op een cyno hotdrop of cyno voor backup tegenwoordig dicht bij de 95 percent ligt.
.
De hotdrop groepen zijn minimaal 6 a 7 blackops voor 1 BC, die getackled wordt door arazu.
Indien doelwit groter is, dan is het aantal blackops ronde de 10 a 13.
Indien wij met een vloot van 10 de hotdrop groep aanvallen, worden de cyno's opnieuw aangezet en worden er zelfs carriers door hun ingezet.
Enige wat je kunt doen tegen cloaky hotdroppers is: meer mankracht online hebben dan de partij, die het doet, dit is dus GEEN keuze mogelijkheid en de andere optie is: gewoon naar ander systeem gaan.
Het is namelijk geen kwestie van bang zijn, het is gewoon kwestie van: ga je ratten/farmen/minen/signatures/anomalies doen in systeem met cloaky hotdropper, dan is de enige vraag, die overblijft: wanneer je schip afgemaakt wordt.
Grootste probleem wat ik met de hotdropping gedoe heb is: de nieuwe 0.0 speler zit niet meer te roamen, das voor het arme volk en de ouwe generatie.
De nieuwe generatie, zit samen in een vloot, van alles te farmen in black ops schepen en heeft alts met cyno's in allerlei gebieden zitten, of 1 of 2 gasten zoeken aktief doelwitten op, wordt er wat gevonden, dan worden de verschillende bridges geaktiveerd, afhankelijk van hoeveel vuurkracht er nodig is, dan wordt er ff iemand afgeslacht en daarna gaan ze weer terug bridgen om verder te gaan met farmen.
Je ziet dus haast geen roams meer, je ziet ook steeds minder dat vloten elkaar gaan aanvallen, omdat de kans op een cyno hotdrop of cyno voor backup tegenwoordig dicht bij de 95 percent ligt.
.
Verwijderd
ik moet me idd bij bangkirai aansluiten en wacht de changes in odessey even af maar acht het niet onmogelijk dat ik naar een WH verkas met de tijd.simpelweg omdat 0.0 boring en eentonig begint te worden.
al heb ik niet echt een goed idee hoe WH life is maar goed kom ik wel achter
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 18:57 ]

Een van de mooiste veranderingen zou zijn dat force projection generfed wordt. Vorig jaar heeft DNS al het eea gesubmit naar evenews24 over hoe alles geblobbed en geforce-project wordt.
http://evenews24.com/2012...-csm-7-back-to-the-gates/
Menig mens hier was het met mij oneens, kan me voorstellen, want we hebben hier nogal wat mensen die in TEST of andere blue donut affiliates zitten. Maar na een jaartje niks doen beginnen meer mensen te klagen en zich te vervelen. Spannend was die tijd dat iedereen liep te anticiperen op een great war die toch niet kwam.
Nip nap force projection hi ha ho.
Maar afk-cloaken is een heel ander probleem/onderwerp dan hotdroppen en dient ook een heel ander doel.
Verwijderd
dat die oorlog niet kwam was al voorspeld door onder andere wagenaar het hele force projection wil ik idd even afwachten hoop echt dat 0.0 weer tof gaat worden want nu is het verre van dat.Esiq schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:05:
[afbeelding]
Een van de mooiste veranderingen zou zijn dat force projection generfed wordt. Vorig jaar heeft DNS al het eea gesubmit naar evenews24 over hoe alles geblobbed en geforce-project wordt.
http://evenews24.com/2012...-csm-7-back-to-the-gates/
Menig mens hier was het met mij oneens, kan me voorstellen, want we hebben hier nogal wat mensen die in TEST of andere blue donut affiliates zitten. Maar na een jaartje niks doen beginnen meer mensen te klagen en zich te vervelen. Spannend was die tijd dat iedereen liep te anticiperen op een great war die toch niet kwam.
Nip nap force projection hi ha ho.
hotdroppen wordt niet alleen gedaan door AFK cloakers maar elke AFK cloaker heeft een covert en of normale cyno gefit dat is niet voor de katse kut.dat ze niet altijd worden gelite is ook logisch veel mensen ratten nu in cheap ships zoals een naga of oracle en die zijn voor een stealth bomber easy prey aangezien die schepen geen drones hebben en hun large guns de kleine stealthbomber niet kunnen raken voor ze ten onder gaan.Maar afk-cloaken is een heel ander probleem/onderwerp dan hotdroppen en dient ook een heel ander doel.
AFK cloaking is een naar iets en absoluut een flaw in the game, zoals eerder gezegd ik heb er perse niet zoveel issues mee. maar mensen als bangkirai die in een wat kleinere club zitten wel. ik zie dan ook graag dat het wordt gefixt.
zodra dat gefixt is komt er meer ruimte voor echte gevechten lijkty me geweldig
Die voorspelling maakte ik op GoT zelfs al voor wagenaar. Gebeurt niet vaak maar toch!Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:23:
[...]
dat die oorlog niet kwam was al voorspeld door onder andere wagenaar het hele force projection wil ik idd even afwachten hoop echt dat 0.0 weer tof gaat worden want nu is het verre van dat.
[...]
Verwijderd
ik heb hem ook gemaakt geloof ik (was iig niet erg hoopvol op die oorlog) al zou ik het ERG graag willen.Esiq schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:25:
[...]
Die voorspelling maakte ik op GoT zelfs al voor wagenaar. Gebeurt niet vaak maar toch!
Tis meer cloakie en voorbereiden op wat er zou kunnen gaan komen. Hoewel je in 0.0 misschien complete caps fleets klaar hebt liggen, is het hier wat anders. Je kan nou enmaal niet een fuckton caps een wh in jumpen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:53:
Tis veel meer pimp fitted T3's en cruisers; de caps zijn vaak puur als backup.
PVE is erg lucratief, maar er is altijd het gevaar dat er een WH opent en een hostile fleet naar binnenkomt.
Battle.net Spud#2543
Ik riep het al maanden ingame!Esiq schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:25:
[...]
Die voorspelling maakte ik op GoT zelfs al voor wagenaar. Gebeurt niet vaak maar toch!
Verwijderd
klinkt erg cool en onvoorspelbaarTepelStreeltje schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:00:
[...]
Tis meer cloakie en voorbereiden op wat er zou kunnen gaan komen. Hoewel je in 0.0 misschien complete caps fleets klaar hebt liggen, is het hier wat anders. Je kan nou enmaal niet een fuckton caps een wh in jumpen.
Tis veel meer pimp fitted T3's en cruisers; de caps zijn vaak puur als backup.
PVE is erg lucratief, maar er is altijd het gevaar dat er een WH opent en een hostile fleet naar binnenkomt.
absoluut! dat is het mooie aan WH space. Geen local dus je weet nooit wat er cloaked in je wh zit. Bombers krijgen ineens hele andere uses, omdat je met 1 bomb een scout op de wh kan slopen. Ventures worden nu veel gebruikt om de gas sites leeg te halen. Mining komt in hi class wh's toch al niet voor, maar ook die fleets zijn leuk te ganken
Genoeg complete andere tactieken dan in nullsec. Das ook wel beetje de reden waarom ik eigenlijk wel benieuwd ben naar nullsec gameplay. Misschien men alts daar maares neer gooien
[ Voor 9% gewijzigd door TepelStreeltje op 14-05-2013 23:52 ]
Battle.net Spud#2543
Anders een idee om samen een WH op te zoeken met wat meer NL's ? WH space is altijd wel iets geweest wat me leuk leek of op ze minsten wou proberen. Alleen nooit de stap gezet daad werkelijk in een WH te gaan leven ?
Niet schieten is altijd mis ;)
Weer begonnen met EvE nadat ik een half jaartje gestopt ben, wil nu echt op een uitdaging gaan want dat Highsec carebear gehalte komt me de strot nu wel een beetje uit.
Heb het idee om naar een WH te gaan of naar 0.0 maar nog geen idee van hoe of wat...
@TheSec:
Als we genoeg mensen bij elkaar kunnen krijgen voor een goeie WH corp / alliance dan lijkt me dat wel een goed idee.
Heb het idee om naar een WH te gaan of naar 0.0 maar nog geen idee van hoe of wat...
@TheSec:
Als we genoeg mensen bij elkaar kunnen krijgen voor een goeie WH corp / alliance dan lijkt me dat wel een goed idee.
Zo, bombing runs afgelopen nacht gingen prima. Related kills doen altijd een beetje raar, maar zoals je ziet: bijna niets kapot van Goons. http://eve-kill.net/?a=kill_related&kll_id=17776531
@MacrosSimga: DoubleDutchClan is een corp die actief is onder N3 in 0 sec, is altijd wel iets te doen. Je moet de ingame channel maar eens joinen voor meer info
Ik zou hier ook wel interesse in hebben. Sinds een paar maandjes ben ik ook terug in eve maar kan geen leuke corp vinden. Altijd interesse gehad in een WH maar nooit echt iets mee gedaan, behalve dan verkennen in een cov-ops frigate. En high-sec missions ben ik alweer een tijdje zatTheSec schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:06:
Anders een idee om samen een WH op te zoeken met wat meer NL's ? WH space is altijd wel iets geweest wat me leuk leek of op ze minsten wou proberen. Alleen nooit de stap gezet daad werkelijk in een WH te gaan leven ?
Momenteel alleen subscription aan staan om skills te trainen dus ik sta open voor een GoT WH initiatief!
Iemand hier die zin heeft om wat ISK te verdienen? Ik heb een buttload aan T2 Mining Crystals liggen. Ze verkopen in Jita wel - maar relatief langzaam en je moet je orders vaak bijwerken.
Daar heb ik geen zin in, dus wil ik ze wel goedkoper van de hand doen.... Als je er de tijd voor hebt kun je zo enkele honderden miljoenen verdienen met alleen wat market pvp.
We praten over een inleg van boven de 2 bil. Ik moet even exact uitrekenen hoeveel
Daar heb ik geen zin in, dus wil ik ze wel goedkoper van de hand doen.... Als je er de tijd voor hebt kun je zo enkele honderden miljoenen verdienen met alleen wat market pvp.
We praten over een inleg van boven de 2 bil. Ik moet even exact uitrekenen hoeveel
haha, mij ga je niet vinden en het overlevenTheSec schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:06:
Je kan altijd gewoon kijken met een scout en een drake. Ga er vanuit dat je je schepen verliest maar zo kan je tenminste beetje rondkijken
Kijk wel ff op wormhol.es welke class je zit, wie er woont en wat de static is
en vergeet niet je way back the bookmarken!!!
Kan ik daar ook bij met men alts? Komen jullie toch niet tegen met mijn mainsInFecTedMush schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:47:
@MacrosSimga: DoubleDutchClan is een corp die actief is onder N3 in 0 sec, is altijd wel iets te doen. Je moet de ingame channel maar eens joinen voor meer info
[ Voor 22% gewijzigd door TepelStreeltje op 15-05-2013 12:23 ]
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
klinkt gezellig en all that shizzle maar ik zit momenteel in 0.0 en als ik voor WH life ga dan ga ik ook al the way en zal ik een WH corp joinen.TheSec schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:06:
weet simpelweg nog of en wanneer ik die kant op ga