Eerlijk gezegd: Dat test wegging of dat de oude coalitie met test erin niet meer bestaan, was al door veel mensen verwacht, het was eerder een kwestie van wanneer, dan of het zou gebeuren.
(Op het moment, dat we naar esoteria gingen, hebben we met wat oude ED spelers, al over zo een situatie gehad, er waren namelijk verschillende mensen, die zich afvroegen of HBC wel zo stabiel was, dus echt als verrassing, niet echt)
We (ED) zijn niet dood hoor, we proberen alleen weer voor de zoveelste keer te groeien en das geen makkelijke opgave, toch proberen we het!
Ik ben de tel kwijt van al de ex-ed corps, die in de loop van de jaren zijn weggegaan, algemene reden vaak: na lange wars en pvp, raken mensen burned out en dan beslissen sommige corps om een hisec pauze te nemen of iets anders te gaan doen.
We worden altijd carebears genoemd, echter durf ik rustig te stellen, dat je in ED met meer pvp/wars te maken krijgt, dan de meeste eve spelers lief is. Er is een groot verschil, tussen meeliften in grote vloten en met kleine groep te overleven.
Maar ja, recruiten is lastig, veel 0.0 gasten zijn gewoon carebears, die alleen in een gespreid bedje terecht willen komen, liefst een plek, waar het ontbijt op bed bezorgd wordt, waarbij ze geholpen worden met aankleden etc.. (en ja veiligheid vind je in grote groepen)
Terwijl als je een kleine (hergroeiende) alliantie wil joinen, je tegen grote uitdagingen komt te staan: hoe dingen op te lossen met weinig mensen, en i.p.v. afwachtend te zijn of orders volgen, moet je zelf de handen uit de mouwen steken.
Ik weet niet als we het redden, daar ben ik zeer eerlijk over, je loopt soms tegen frustrerende situaties aan, terwijl je weet, dat als je maar een paar corps of 10 gasten erbij kunt krijgen, het allemaal net weer soepel kan gaan
Wat ook frustrerend is aan kleine alliantie: je hebt de capitals en zelfs supers, echter als je geen kanonnenvoer voor je subcap gedeelte hebt, kun je ze niet inzetten.(daarom zie je weinig ED caps online, ook niet tijdens N3 schermutselingen (snap nog steeds niet, dat die gasten gewoon meer dan 4 weken nodig hadden om 1 systeemptje te pakken, maar ja nummers<>ervaring)
Gelukkig hebben we een paar mensen met connecties, die toch best goed in diplomatie zijn en eerlijk gezegd is grootste gedeelte van de online spelers bereid om de handen uit de mouwen te steken.
We hebben wel 1 corps gevraagd om weg te gaan, want ze waren te nieuw met 0.0, die hebben gewoon een grotere alliantie nodig op dit moment om in te groeien.
Maar serieus: kent iemand nog een corps, die wel van een uitdaging houden en ook bereid zijn HC te ondersteunen(of te joinen), we houden ons aanbevolen.
Het gebied is goed, wel hotdroppers, wel russen en, zoals standaard bij ED sinds 2006, is de situatie qua politiek altijd beetje onrustig
(gek, maar waar, misschien is het voor ons wel goed, dat test weg is gegaan, er zijn namelijk veel corps in eve, die niks met test te maken willen hebben, dat was paar keer de reden, dat sommige corps niet wilden joinen)
Ja, het is dus totaal onduidelijk wat er gaat gebeuren komende dagen, kan best wezen, dat als ik vanavond inlog, dat de situatie al totaal over de kop is.
Maar ja, das eve.