Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou ik heb mijn eerste uren er ook op zitten, ben door het begin heen en heb wat “grote” missies gedaan.
Ben toch wel blij met de keuze in de conversaties eigenlijk, ik moest ergens “wat” ophalen en had toen 2 doelen, ene was optioneel maar toch besloten te doen en daar werd het daadwerkelijk anders van.

Toen ik bij het confrontatie gedeelte van de missie kwam heb ik na elke optie even een save game geladen en het was toch wel wezenlijk anders tussen de keuzes in. De uitkomst was echter wel steeds het zelfde maar dat vind ik dan weer niet zo heel boeiend.

Verder inmiddels wel aan het lopen en kijken gewend, misschien niet ideaal maar past er op een of andere manier wel bij.

Wat ik mij alleen nog afvraag is wat ik moet met al die rommel die ik oppak? Ik zie online wel dat je alle wapens kunt ontmantelen maar mij is dat nog niet uitgelegd, komt dat later nog en moet ik überhaupt zo gefocust zijn op het looten van alles?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 00:21:
Nou ik heb mijn eerste uren er ook op zitten, ben door het begin heen en heb wat “grote” missies gedaan.
Ben toch wel blij met de keuze in de conversaties eigenlijk, ik moest ergens “wat” ophalen en had toen 2 doelen, ene was optioneel maar toch besloten te doen en daar werd het daadwerkelijk anders van.

Toen ik bij het confrontatie gedeelte van de missie kwam heb ik na elke optie even een save game geladen en het was toch wel wezenlijk anders tussen de keuzes in. De uitkomst was echter wel steeds het zelfde maar dat vind ik dan weer niet zo heel boeiend.

Verder inmiddels wel aan het lopen en kijken gewend, misschien niet ideaal maar past er op een of andere manier wel bij.

Wat ik mij alleen nog afvraag is wat ik moet met al die rommel die ik oppak? Ik zie online wel dat je alle wapens kunt ontmantelen maar mij is dat nog niet uitgelegd, komt dat later nog en moet ik überhaupt zo gefocust zijn op het looten van alles?
De game heeft ook ietwat verschillende endings toch qua keuzes? Meen dat ik dat ergens gelezen heb, iemand?

En ik loot ook zo'n beetje alles maar verkoop het meeste gewoon, wil toch een keer zo'n vette bak kopen en ander appartement :P

De goede V in mij heeft Viktor ook gelijk terug betaald 8)

En wat betreft die optionele keuzes, ben blij dat ik dat gedaan heb in die missie met die 2 cops bij de buurman :+

Zelf dingen craften doe ik ook weinig behalve misschien wat ammo maar dat vind ik ook genoeg.

En ook wat keuzes betreft, ben ook een keer paar saves terug gegaan omdat ik met Meredith S. naar bed wou, klein dingetje anders gedaan en het loopt heel anders af :P

[ Voor 5% gewijzigd door Sipio op 18-02-2022 07:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 09:57

KipCurreh

Nightcrawler

Donstil schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 00:21:

Meh het is op dat gebied een beetje zoals The Elder Scrolls, je kan echt letterlijk alle troep oppakken en dus ook hetgeen niet echt een meerwaarde heeft.
De meeste troep kan je wel verkopen of dismantlen, maar in beide gevallen krijg je er wellicht heel weinig van terug. Dus een klein beetje leren wat je kan laten liggen en wat niet.

Imo wordt dismantlen van dingen pas interessant als ze uncommon/rare/epic etc zijn, om dan ook de hoogwaardige crafting materials te krijgen.
Als crafting je helemaal niks zegt, kan je dit natuurlijk ook gewoon allemaal links laten liggen en alles verkopen 8)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:39

Maxow

Hidden Sound System

Sipio schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:31:
[...]

De game heeft ook ietwat verschillende endings toch qua keuzes? Meen dat ik dat ergens gelezen heb, iemand?
Klopt helemaal, zitten toch nog aardig wat verschillende endings in en voor sommige endings moet je ook specifieke antwoorden geven bij bepaalde gesprekken, of bijvoorbeeld een hechtere band opbouwen met bepaalde characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Quakie schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:23:
[...]

Je begrijpt mij niet. Niks met verhaal te maken maar met onnodig knoppen drukken om illusie te wekken dat je een keuze hebt.
Niet op zulk microniveau

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:14
Het gebeurt in Cyberpunk wel redelijk vaak dat je in een dialoog een aantal opties krijgt maar dat, welke je ook kiest, je uiteindelijk toch bij exact hetzelfde punt in het gesprek uitkomt. Ik hou daar ook nooit zo van in RPG's, dan kun je die dialoogtree bij dat soort dialogen net zo goed weglaten. En ik mis nu ik de game herspeel ook wel een beetje de optie om cutscenes over te slaan.

Gisteren een paar uur de nextgen upgrade gespeeld en best wel onder de indruk. Geen crashes meer, het speelt soepel, game ziet er mooier uit. Dit was grotendeels wat ze voor ogen hadden volgens mij. Game gaat nu weer terug de backlog in vanwege Horizon FW en Elden Ring maar kijk er naar uit om het spel daarna nog een keer te doorlopen. :D

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 18-02-2022 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40

Quakie

quakelen

@Timothy3000 precies wat ik bedoel.. Dan heb ik liever dat het verhaal gewoon verteld wordt. Keuze als het ook een echte keuze is.. Ik vond het (zeker voor die tijd) het goed uitgewerkt in Deus Ex ( ja het origineel)..

Gisteren nog even gespeeld en mijn tijd gaat op raken haha.. dus ongemerkt zit je zo aan 5 uur. Dat is positief :) Ik laat zelfs mijn favoriete game er voor liggen want ik heb niet al te lange tijd. Waarschijnlijk schaf ik hem dus digitaal aan...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik had gehoopt op meer story DLC. Ik heb de game 2x uitgespeeld met 2 verschillende characters en heel veel sidequests enzo gedaan. Zit op 250 uur nu. Maarja zonder extra story content wacht ik nog even totdat ik weer een volgende run ga doen want dit is voor mij niet genoeg.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:29

Kheos

FP ProMod
Techno Overlord schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:02:
Ik had gehoopt op meer story DLC. Ik heb de game 2x uitgespeeld met 2 verschillende characters en heel veel sidequests enzo gedaan. Zit op 250 uur nu. Maarja zonder extra story content wacht ik nog even totdat ik weer een volgende run ga doen want dit is voor mij niet genoeg.
Je bedoelt een expansion? Daar hebben ze voor zover ik weet nog niks van gecommuniceerd. In elk geval kon dat niet in de 1.5 zitten waar daar gingen enkel dlc's inzitten.
Trouwens, die zullen naar alle waarschijnlijkheid betalend worden, net zoals bij the Witcher 3.

[ Voor 7% gewijzigd door Kheos op 18-02-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 09:07

dread

Sluwe vlaming

Ik heb de PS4 versie gekocht en de data disc steek nu in de PS5 maar geen vraag om de patch voor ps5 te downloaden. Had ik de play disc erin moeten steken?

Btw 3 uur om 60 gig te kopieren van disc naar SSD.. Amai

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
dread schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:52:
Ik heb de PS4 versie gekocht en de data disc steek nu in de PS5 maar geen vraag om de patch voor ps5 te downloaden. Had ik de play disc erin moeten steken?

Btw 3 uur om 60 gig te kopieren van disc naar SSD.. Amai
Even naar PSN gaan. Van daar kun je de free PS5 upgrade downloaden. Weet niet of je daar perse de play disc of de data disc voor nodig hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Timothy3000 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Even naar PSN gaan. Van daar kun je de free PS5 upgrade downloaden. Weet niet of je daar perse de play disc of de data disc voor nodig hebt.
Zalig. thx man! really appreciated!

Wordt nu gedownload en gaat even snel als via de disc installeren :?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Super! Veel plezier ermee, het is een toffe game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
KipCurreh schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:32:
[...]

Meh het is op dat gebied een beetje zoals The Elder Scrolls, je kan echt letterlijk alle troep oppakken en dus ook hetgeen niet echt een meerwaarde heeft.
De meeste troep kan je wel verkopen of dismantlen, maar in beide gevallen krijg je er wellicht heel weinig van terug. Dus een klein beetje leren wat je kan laten liggen en wat niet.

Imo wordt dismantlen van dingen pas interessant als ze uncommon/rare/epic etc zijn, om dan ook de hoogwaardige crafting materials te krijgen.
Als crafting je helemaal niks zegt, kan je dit natuurlijk ook gewoon allemaal links laten liggen en alles verkopen 8)
Nou ik vind dat craften etc altijd wel geinig alleen heb nu geen idee waar te doen, dus die uitleg zal nog wel komen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekkaman
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-02-2022
Timothy3000 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Ik ben al van woensdag bezig om die trial op PS5 te downloaden, kan deze maar niet vinden. Op series x direct gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cM2CjvVBiOmlBRHie3jFjR-3zlk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EJ5o7yHMtlTUZbR4PPLG0wsQ.png?f=fotoalbum_large

Belachelijk, deze reflecties _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:27
Hier van de week ook begonnen via de trial op de xsx. De tijd vloog voorbij waardoor ik gister de 5u al had gespeeld en toen maar het volledige spel heb gekocht om door te kunnen gamen 😃

Heb net the heist afgerond en de eerste interacties met Johnny achter de rug. Dat stuk vond ik vooral verwarrend, maar dat zal later nog wel duidelijk worden. Het stuk over perks/attributes/cyberware maar vooral crafting is mij ook nog niet duidelijk genoeg, wordt daar later in het spel meer aandacht aan besteed? Of moet ik dat zelf uitvogelen?

Het voelt in ieder geval wel als een game waar je tientallen uren in kwijt kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Van mij mag die muziek die gaat spelen elke keer als je een paar bad guys ergens betrekt wel wat minder, volgens mij is het elke keer hetzelfde deuntje.

Maar wat een heerlijk game vind ik dit verder zeg, vind de sfeer er goed inzitten al rijdend door de stad met de radio stations.

Net Panam ontmoet met die lekkere billen :+

Jammer dat de interacties met random npc's niet echt uitgebreid is, ook als je een wapen trekt tegen een npc dat je gelijk de melding krijgt van illegal bla bla en gelijk de politie op je nek.

Buiten het verhaal om vind ik dit soort open wereld games ook juist mooi om wat random chaos te creëren, GTA4 was daar goed in maar in GTA5 en RDR2 bijvoorbeeld ook, knalt iemand omver in the middle of nowhere en van alle kanten komt politie.

Maar goed, het kan altijd beter natuurlijk.

Sowieso genieten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Een ~10GB patch op Steam vandaag, maar (nog) geen patch notes. Benieuwd wat er is gefixt/toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik merkte dat alle attributes in mijn 1.3 savegame waren gereset, ben ik opnieuw begonnen.
Lekker alles nog eens over doen, maar dan wat niveautjes hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

Hm, de 1.5 patch zit helaas nog wel vol bugs.
Nu 10u erin zitten en al twee harde crashes gehad. De overige bugs zijn schoonheidsfoutjes zoals V die niet meer kan bewegen, een crosshair die in beeld blijft terwijl je in een auto zit, etc.
Geen dealbreakers, maar ik had met de next gen patch toch ook een hoop bug fixes verwacht.

Nou.. nu verder spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ook redelijk gauw door de vijf uur heen

Redelijk lang gedaan voordat ik locatie van the relic vond haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vond GTAIV ook betere besturing hebben. Daar had je ook vaker het gevoel dat het te hard ging om de auto nog onder controle te hebben.

Cyberpunk heeft dat niet en GTAV ook niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Ik ga er ook eindelijk aan beginnen. Ben benieuwd. Wil voor een stealth build gaan. Is dat ook mogelijk bij boss fights ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
RnB schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:14:
Hm, de 1.5 patch zit helaas nog wel vol bugs.
Nu 10u erin zitten en al twee harde crashes gehad. De overige bugs zijn schoonheidsfoutjes zoals V die niet meer kan bewegen, een crosshair die in beeld blijft terwijl je in een auto zit, etc.
Geen dealbreakers, maar ik had met de next gen patch toch ook een hoop bug fixes verwacht.

Nou.. nu verder spelen. :)
Pc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:05:
Nadat ik merkte dat alle attributes in mijn 1.3 savegame waren gereset, ben ik opnieuw begonnen.
Lekker alles nog eens over doen, maar dan wat niveautjes hoger.
Dat hele systeem is op de schop gegooid, zodanig dat ze het niet konden overzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:37
Ik kom ook best veel bugs tegen. Vooral vaak ergens vast zitten en UI elementen die in het beeld blijven staan. Ik vermaak me wel met de mainquest, maar het blijft allemaal wel een stroeve ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

@418O2 Nee, ik speel CP2077 op de PS5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hier na 11uur spelen op de XSX vrijwel geen bugs tegen gekomen en geen enkele crash gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Homeland schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:12:
Hier na 11uur spelen op de XSX vrijwel geen bugs tegen gekomen en geen enkele crash gehad.
Op de XSX inderdaad weinig problemen, kom voornamelijk clipping en animatie issues tegen en een framedrop.
Maar speelt nu wel een stuk beter, levelen/streetcred gaat nu veel sneller, €$ dolllars ook, zeker met een aantal goede perks unlocked.
Enige wat niet goed werkt is de radio, wat soms niet meer werkt en de volume is wat te laag.
En als je bij een vendor weg loopt, gaat het zo te zien ook niet goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myIt-QBJyn5FZmHFSfAx3FhkoKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kklZ5eEavaQMGcPAZQjdQKEh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door nFo op 20-02-2022 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn duidelijk veel verbeteringen te merken, maar helaas is de AI nog wel erg dom. Merk je vooral met gevechten en hoe sommige npc's zich vastlopen in een hoekje, waarna ze erg makkelijk te overmeesteren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeStijn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05-2023
Tekkaman schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:20:
[...]

Ik ben al van woensdag bezig om die trial op PS5 te downloaden, kan deze maar niet vinden. Op series x direct gevonden.
Ik kan de trial ook nergens vinden in de PS-store.

De enigste optie die ik vind is om hem te kopen, zowel in de app als op de PS5 gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Ik speel al maanden op de ps5.

Nog nooit black screen gehad. Nu met cyperpunk de hele tijd. Soms moeilijk om de console weer op te starten.
Soms geeft hij aan dat cyperpunk de oorzaak van de crash is, soms is het ssysteemsoftware.

Damn dit is echt heel slecht..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
dread schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:38:
Ik speel al maanden op de ps5.

Nog nooit black screen gehad. Nu met cyperpunk de hele tijd. Soms moeilijk om de console weer op te starten.
Soms geeft hij aan dat cyperpunk de oorzaak van de crash is, soms is het ssysteemsoftware.

Damn dit is echt heel slecht..
Dit heeft lang niet iedereen. Misschien de game eens verwijderen en clean installeren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:32
Ik kreeg gister zowel Cyberpunk als Forbidden West binnen... Om te kiezen met welke te starten heb ik beiden kort gespeeld op de PS5.

Cyberpunk maakt heel veel meer indruk. Ik kende de voorganger Horizon Dawn al, wellicht dat dat mij beïnvloedt, maar wat een uniek spel is Cyberpunk zeg.

Op 1 geweer na, dat ik niet kon oppakken omdat het -half door een muur heen lag-, ben ik 0 bugs tegengekomen. Het ziet er prachtig uit en vind het verhaal ook sterk, de karakters maken indruk en het speelt erg lekker. Zelfs het autorijden vind ik meevallen, (Dirt5 als referentiepunt, heb ik hiervoor uitgespeeld) had het erger verwacht na een jaar lang slechte recensies te lezen...

Ben bezig aan een intelligence/tech build

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:39
Hier ook helemaal verkocht van CP met 1.5 update. Heb bewust gewacht op next gen update. Maar wat een heerlijk sfeertje, leuke personages (die scènes met NPC’s tijdens de missies zijn echt fraai gemaakt) en goed verhaal :)

Eigenlijk zouden de reviewers ook aan updates moeten doen want nu scoort deze game voor velen stukken beter. Heb zelf ook nog geen enkele rare bug gehad.

Maar wat een klasse dat die devs zich zo hebben weten te herpakken.

[ Voor 25% gewijzigd door Katseviool op 20-02-2022 16:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Heb het idee dat de game met de huidige update in het rijtje met Driveclub en No Man's Sky kan komen, ook beiden games met een zeer slechte release die door updates topgames werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vraag aan de Xbox Series X spelers hier.

Waar spelen jullie op? Performance mode of Ray tracing mode?

Ben het nu op Ray Tracing aan het spelen, maar op performance mode loopt het spel zo boterglad….. twijfel of ik niet op performance mode verder ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
PdeBie schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:08:

Ben het nu op Ray Tracing aan het spelen, maar op performance mode loopt het spel zo boterglad….. twijfel of ik niet op performance mode verder ga.
Absoluut performance mode, vooral tijdens combat is die 60fps voor mij veel beter te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online

Performance, ray tracing ziet er gaaf uit maar speelt gewoon net niet soepel genoeg. En performance ziet er ook alsnog enorm goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

-SaveMe- schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:50:
Ik ga er ook eindelijk aan beginnen. Ben benieuwd. Wil voor een stealth build gaan. Is dat ook mogelijk bij boss fights ?
Ja werkt perfect, erg leuk met die mod inderdaad. Cool down zou wel korter mogen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

En hebben jullie HDR aan op de PS5?
Op YouTube valt me op dat vele het niet aan hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Katseviool schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:54:
Hier ook helemaal verkocht van CP met 1.5 update. Heb bewust gewacht op next gen update. Maar wat een heerlijk sfeertje, leuke personages (die scènes met NPC’s tijdens de missies zijn echt fraai gemaakt) en goed verhaal :)

Eigenlijk zouden de reviewers ook aan updates moeten doen want nu scoort deze game voor velen stukken beter. Heb zelf ook nog geen enkele rare bug gehad.

Maar wat een klasse dat die devs zich zo hebben weten te herpakken.
Ik sta er iets cynischer in. Ze hadden de game nooit in die staat mogen uitbrengen. Reviewers kijken naar hoe de game op moment van release is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
MrVegeta schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:48:
[...]

Ik sta er iets cynischer in. Ze hadden de game nooit in die staat mogen uitbrengen. Reviewers kijken naar hoe de game op moment van release is.
Tsja, de release en alle backlash is inmiddels een jaar geleden; wat is gedaan is gedaan. Bij NMS duurde het ook jaar of twee (drie?) voordat de reviews een beetje omsloegen. Maar NMS heeft hele dikke content updates gehad en er zat uiteindelijk meer in dan beloofd, wat nieuwe reviews rechtvaardigde. Dat zie ik hier nog niet echt zeg maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
De mannen van Digital Foundry hebben de nieuwe patch ook geanalyseerd;

Ze bevestigen m'n vermoeden, de resolutie in de performance mode is grotendeels hoger. Hoewel de schaduwen er in RT-mode beter uitzien weegt dit niet op tegen de 60fps die je er in de performance mode voor terug krijgt.
dubbeldekkert schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:45:

Ben benieuwd naar de analyse van Digital Foundry.
Speel nu de 60fps performance modus op de Series X. Hier lijkt de resolutie hoger dan in de RT modus.
...
Performance mode it is. Benieuwd naar de verdere updates en DLC die deze game nog gaat krijgen. The Witcher 3 is uiteindelijk in de top 5 van m'n favoriete games ooit terecht gekomen, mede door de fantastische DLC's.
MrVegeta schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:48:
[...]

Ik sta er iets cynischer in. Ze hadden de game nooit in die staat mogen op de last-gen consoles moeten uitbrengen.
FTFY :+

[ Voor 12% gewijzigd door dubbeldekkert op 21-02-2022 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 08:19
Hey Punks 8-)

Kan er iemand bevestigen dat Weapons & Skills zwaar generfed zijn ? na de 1.5 update kan ik zien dat wapen stats & skills zwaar verminderd zijn met crit damage, crit chance, damage enz. maar met 20 reflex en 20 Coldblood ben ik met wapens zoals een Legendary lv50 Ashura en Overwatch van omstreeks 1 miljoen+ crit hit naar tussen de 150k en 60K gegaan..

Dat is ruim voldoende voor normale vijanden maar in sommige gevallen met zware uitrusting zoals Psycho's krijg je een resultaat van maar 5k wat overeen komt met YouTube: Iron Man 2 - The Exwife de Overwatch gaat ook niet meer door objecten en beton en staal heen.. de lol als Sniper is op die manier gebeurt..

Het kan ook aan mij liggen want ik cheat met lv's en uitrusting door out of bounds te gaan en mogelijk zijn mijn statistieken van skills en wapens daar door in de war maar ook met crafting krijg je dezelfde resultaten als met kopen en alles heeft dezelfde statistieken terwijl je eerst random statistieken had van bijv. 100 crit damage + 100 ricochet bonus + 3 headshot damage of 200 crit damage of 200 ricochet damage + 6 headshot damage enz.

Bedankt voor feedback en veel plezier want CP2077 blijft leuk en er zijn veel dingen verbeterd vooral de Japantown apartement met gitaar is Nova! alleen dan vervang ik Sniper rilfes wel met een Ajax + silencer en 15 punten in Tech besparen want dat heeft nu weinig zin meer als je wapens met dezelfde waardes kan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tri Force Ik hoop dat ze idd dingen hebben generfed. Het spel was voor de 1.5 patch veel te makkelijk. Stats waren niet echt belangrijk want na lvl 15 werd je zo sterk dat je fluitend door de game kon wandelen.
Nu ik opnieuw ben begonnen merk ik toch dat ik wat vaker het loodje leg in simpele vuurgevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 06:28:
@Tri Force Ik hoop dat ze idd dingen hebben generfed. Het spel was voor de 1.5 patch veel te makkelijk. Stats waren niet echt belangrijk want na lvl 15 werd je zo sterk dat je fluitend door de game kon wandelen.
Nu ik opnieuw ben begonnen merk ik toch dat ik wat vaker het loodje leg in simpele vuurgevechten.
Waarom "moet" er generfed worden als je heel simpel via instellingen Very hard kunt kiezen + ervoor kunt kiezen om met basic wapens en uitrusting + zonder skills en cyberware rond kunt lopen ? probeer het eens zou ik zeggen en succes ;)

Als ik er plezier in heb om vijanden met één kogel zoveel schade toe te brengen dwars door metaal en beton dat hun 1000x dood konden gaan waarom "moet" mij dat plezier afgenomen worden ? moeten de side missies en gigs er ook uit omdat er anders kans is dat spelers zich afvragen waar hun mee bezig zijn ? meer keuzes en opties is toch beter ?

De Overwatch, Ashura, Achiles, Nekomata, Satori enz. zijn nu net genoeg om een standaard vijand in meestal in één keer dood te krijgen maar soms ook niet en dan als je van stealth houdt dan is de plezier aardig minder..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tri Force schreef op maandag 21 februari 2022 @ 06:45:
[...]

Als ik er plezier in heb om vijanden met één kogel zoveel schade toe te brengen dwars door metaal en beton dat hun 1000x dood konden gaan waarom "moet" mij dat plezier afgenomen worden ? moeten de side missies en gigs er ook uit omdat er anders kans is dat spelers zich afvragen waar hun mee bezig zijn ? meer keuzes en opties is toch beter ?
Daar zijn cheats voor uitgevonden. Probeer het eens zou ik zeggen en succes! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 06:53:
[...]

Daar zijn cheats voor uitgevonden. Probeer het eens zou ik zeggen en succes! :P
Op PC ja Joker maar ik speel op XB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tri Force schreef op maandag 21 februari 2022 @ 06:54:
[...]

Op PC ja Joker maar ik speel op XB :P
Ja goed, dat is je eigen keuze. Had je ook niet gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 06:56:
[...]

Ja goed, dat is je eigen keuze. Had je ook niet gezegd.
De keuze tussen 300€ voor een XB series S en een vergelijkbaar systeem van omstreeks 500€ a 600€ is niet echt een keuze maar CDPR had wel de keuze aan de spelers over kunnen laten om het ene moment te kiezen voor aso geweld en het andere moment realistische gevechten..

Vandaag of morgen komen er nft's met extra sniper damage of extra katana damage en zijn wij voor extra centen terug bij 1.4.. dan hang ik mijn CP2077 hoed op Chooms..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

dubbeldekkert schreef op maandag 21 februari 2022 @ 01:57:
De mannen van Digital Foundry hebben de nieuwe patch ook geanalyseerd;

[YouTube: Cyberpunk 2077 Next-Gen Patch: The Digital Foundry Verdict]

Ze bevestigen m'n vermoeden, de resolutie in de performance mode is grotendeels hoger. Hoewel de schaduwen er in RT-mode beter uitzien weegt dit niet op tegen de 60fps die je er in de performance mode voor terug krijgt.

[...]

Performance mode it is. Benieuwd naar de verdere updates en DLC die deze game nog gaat krijgen. The Witcher 3 is uiteindelijk in de top 5 van m'n favoriete games ooit terecht gekomen, mede door de fantastische DLC's.

[...]

FTFY :+
Behalve de crashes en performance op consoles zijn en waren gebieden andere issues

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Performance mode it is. Gisteren twee uurtjes kunnen spelen en dit loopt zo soepel. En de game ziet er nog steeds goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Tri Force schreef op maandag 21 februari 2022 @ 06:45:
[...]

Als ik er plezier in heb om vijanden met één kogel zoveel schade toe te brengen dwars door metaal en beton dat hun 1000x dood konden gaan waarom "moet" mij dat plezier afgenomen worden ?
Omdat het nooit de bedoeling was dat je enemies dwars door alles heen kon one-shotten, dat lijkt me vrij duidelijk. Het is gewoon een bug, die ze nu hebben gefixt. De rest is rebalancing, iets dat ook vrij normaal is in dit soort games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
NLxAROSA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:47:
[...]

Omdat het nooit de bedoeling was dat je enemies dwars door alles heen kon one-shotten, dat lijkt me vrij duidelijk. Het is gewoon een bug, die ze nu hebben gefixt. De rest is rebalancing, iets dat ook vrij normaal is in dit soort games.
Dat bepaalde guns door bepaalde materialen heen konden schieten is/was volgens mij gewoon een feature. Wel vreemd als dat ineens compleet eruit gemikt is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:29

Kheos

FP ProMod
DriesNL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:58:
[...]

Dat bepaalde guns door bepaalde materialen heen konden schieten is/was volgens mij gewoon een feature. Wel vreemd als dat ineens compleet eruit gemikt is?
Nee, het one-shotten is er uit gehaald. Het door materialen schieten is er nog steeds met de juiste guns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Kheos schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Nee, het one-shotten is er uit gehaald. Het door materialen schieten is er nog steeds met de juiste guns.
Langs de andere kant haal je zo wel het nut van Snipen er uit.
Ik zou graag vanop afstand een compound clearen door ze 1 voor 1 neer te leggen met headshots, maar dat kan nu dus niet (?)

Want ik heb net een nieuwe char gemaakt waar ik eigenlijk wel de sniper toer op wou gaan, dus ik kan nog veranderen indien nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
Tri Force schreef op maandag 21 februari 2022 @ 05:45:
Hey Punks 8-)

Kan er iemand bevestigen dat Weapons & Skills zwaar generfed zijn ? na de 1.5 update kan ik zien dat wapen stats & skills zwaar verminderd zijn met crit damage, crit chance, damage enz. maar met 20 reflex en 20 Coldblood ben ik met wapens zoals een Legendary lv50 Ashura en Overwatch van omstreeks 1 miljoen+ crit hit naar tussen de 150k en 60K gegaan..

Dat is ruim voldoende voor normale vijanden maar in sommige gevallen met zware uitrusting zoals Psycho's krijg je een resultaat van maar 5k wat overeen komt met YouTube: Iron Man 2 - The Exwife de Overwatch gaat ook niet meer door objecten en beton en staal heen.. de lol als Sniper is op die manier gebeurt..

Het kan ook aan mij liggen want ik cheat met lv's en uitrusting door out of bounds te gaan en mogelijk zijn mijn statistieken van skills en wapens daar door in de war maar ook met crafting krijg je dezelfde resultaten als met kopen en alles heeft dezelfde statistieken terwijl je eerst random statistieken had van bijv. 100 crit damage + 100 ricochet bonus + 3 headshot damage of 200 crit damage of 200 ricochet damage + 6 headshot damage enz.

Bedankt voor feedback en veel plezier want CP2077 blijft leuk en er zijn veel dingen verbeterd vooral de Japantown apartement met gitaar is Nova! alleen dan vervang ik Sniper rilfes wel met een Ajax + silencer en 15 punten in Tech besparen want dat heeft nu weinig zin meer als je wapens met dezelfde waardes kan kopen...
Ik herken het ook. Aantal pagina's terug ook benoemd.
Had veel in intelligence en crafting zitten. Met aussault. Daarbij het spel al uitgespeeld.
Als de cutscenes niet zo lang duren of te slippen waren had ik opnieuw gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

KipCurreh schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:28:
[...]

Langs de andere kant haal je zo wel het nut van Snipen er uit.
Ik zou graag vanop afstand een compound clearen door ze 1 voor 1 neer te leggen met headshots, maar dat kan nu dus niet (?)

Want ik heb net een nieuwe char gemaakt waar ik eigenlijk wel de sniper toer op wou gaan, dus ik kan nog veranderen indien nodig ;)
Het nut van een sniper geweer is: Op lange afstand een vijand kunnen raken.
Dit gaat niet of veel moeilijker met een assault wapen of handgun.
Het heeft verder niks te maken '1 shot 1 kill'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Hier een (vast niet compleet) lijstje met undocumented changes:

https://www.reddit.com/r/...documented_changes_in_15/

Volgens mij kun je nog steeds best deftige sniper builds maken (moet zelf nog proberen), maar die bizarre damage counts van voorheen ga je niet meer halen. Vijanden maken ook meer gebruik van cover sinds 1.5 dus de kans is ook groter dat ze ergens achter gaan zitten dat niet penetreerbaar is.

Het blijft uiteindelijk wel een RPG shooter, dus vooral op de hoogste moeilijkheidsgraden ga je langere battles zien met meer beweging, gebruik van cosumables en tactiek. Als je wat meer OP wil voelen kun je altijd een niveautje terug (tenzij je al op Easy zat :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:33:
[...]

Het nut van een sniper geweer is: Op lange afstand een vijand kunnen raken.
Dit gaat niet of veel moeilijker met een assault wapen of handgun.
Het heeft verder niks te maken '1 shot 1 kill'.
Nooit gezien wat voor schade een .50 aan kan richten? :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

PdeBie schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:53:
[...]

Nooit gezien wat voor schade een .50 aan kan richten? :P
Zeker wel, ik heb vroeger zelf .50 geschoten in het leger.
Maar goed, CP2077 is geen simulator, het is een 1st person RPG. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Quakie schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:46:
En hebben jullie HDR aan op de PS5?
Op YouTube valt me op dat vele het niet aan hebben.
Ik denk eerder dat men niet in HDR opneemt dan dat HDR uit staat.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DriesNL
NLxAROSA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:51:
Hier een (vast niet compleet) lijstje met undocumented changes:

https://www.reddit.com/r/...documented_changes_in_15/

Volgens mij kun je nog steeds best deftige sniper builds maken (moet zelf nog proberen), maar die bizarre damage counts van voorheen ga je niet meer halen. Vijanden maken ook meer gebruik van cover sinds 1.5 dus de kans is ook groter dat ze ergens achter gaan zitten dat niet penetreerbaar is.

Het blijft uiteindelijk wel een RPG shooter, dus vooral op de hoogste moeilijkheidsgraden ga je langere battles zien met meer beweging, gebruik van cosumables en tactiek. Als je wat meer OP wil voelen kun je altijd een niveautje terug (tenzij je al op Easy zat :P).
Ik heb al vaker gelezen dat er nieuwe billboards/ads zijn in de 1.5 versie, maar ik heb ze nog niet gezien? Ik vermoed dat mensen het gevoel hebben dat ze nieuw zijn, maar ze gewoon nog nooit eerder zijn tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd Uiteraard, het is een game. Maar van een dergelijk wapen mag je toch wel verwachten dat als je daarmee op een hompje wandelend vlees schiet daar weinig van over blijft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PdeBie schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:28:
@Verwijderd Uiteraard, het is een game. Maar van een dergelijk wapen mag je toch wel verwachten dat als je daarmee op een hompje wandelend vlees schiet daar weinig van over blijft :)
Schrijf je klacht naar CDPR zou ik zeggen. Succes! ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

DriesNL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Ik heb al vaker gelezen dat er nieuwe billboards/ads zijn in de 1.5 versie, maar ik heb ze nog niet gezien? Ik vermoed dat mensen het gevoel hebben dat ze nieuw zijn, maar ze gewoon nog nooit eerder zijn tegengekomen.
Ik heb ze gelukkig al wel gezien, was er een beetje klaar mee om dezelfde 5 dildo/masturbatie billboards overal te zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
PdeBie schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:28:
Het hangt wel af van de game en de gameplay of dat past, denk ik. Zoals in Stalker, daar is (ook op de hoogste difficulties) one (head)shot, one kill. Beide kanten op. Dat kan frustrerend zijn als de gameplay niet zodanig is dat je een redelijke kans heb op schoten ontwijken en/of zelf het eerste schot kan lossen. In Crysis werkt het niet zo goed, bv. Maar in Stalker, met een beetje stealth gameplay, werkte dat juist erg goed (imho).

Buiten dat, zeker mee eens dat een .50 cal ook wel one shot, one kill mag zijn. Anders heb je gauw dat het allemaal wat bulletspongey aan gaat voelen en dat maakt de gameplay weer trager, en (naar mijn idee) minder interessant.

Verder zoeken verschillende mensen verschillende dingen in een RPG. Sommigen gaan voor het verhaal en zetten combat enzo op easy. Anderen installeren bv. de Ascension mod voor BG2, en vinden dat juist fijn. Ik speel zelf bv. RPGs over het algemeen niet voor de uitdaging in combat. En als er in de game iets zit dat je kan exploiten voor totale overkill, dan kan je er vanuit gaan dat ik dat ook doe. Morrowind zou ik niet willen spelen zonder 300 spd, 150 acrobatics en wat alchemy uitbuiting voor wat feather potions zodat ik me nooit druk hoef te maken over encumbrance.

Dus balancing mag best wat meer een speler keuze zijn, wat mij betreft :) Lekker overkill in de crafting laten zitten, kunnen mensen die daar geen zin in hebben het lekker blijven doen met gekochte wapens, bv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
DriesNL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:15:
[...]
Ik vermoed dat mensen het gevoel hebben dat ze nieuw zijn, maar ze gewoon nog nooit eerder zijn tegengekomen.
Ik heb dit met veel dingen. :+ Heb zelf anderhalve playthrough gedaan direct na launch en ben nu pas weer met een nieuwe begonnen. Zie heel veel details die ik eerder niet zag, maar geen idee of dat al was of nieuw is met 1.5.
Ircghost schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:04:
[...]

Ik heb ze gelukkig al wel gezien, was er een beetje klaar mee om dezelfde 5 dildo/masturbatie billboards overal te zien.
Ze hebben nu vijf nieuwe? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
Ircghost schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:04:
[...]

Ben dan wel erg benieuwd welke jij als nieuw bestempeld :) Ach, misschien moet ik nog even doorspelen tot ik ze zie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Het kan ook zijn dat ik meer in andere gebieden was en dat ik daardoor andere zie.. maar ik heb niet het gevoel dat ik constant meer dezelfde zie als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
prutser001 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:21:
[...]

Ja werkt perfect, erg leuk met die mod inderdaad. Cool down zou wel korter mogen.
Welke mod bedoel je?

Ik speel in Ray Tracing mode, speelt prima, soepel genoeg en ziet er erg mooi uit. Ik vind die RT shadows echt wat toevoegen. Dit is de game die ik op release had verwacht...

Tot nu toe erg tof, al is stealth spelen nog wel erg moeilijk, worden toch vaak shootouts. Maar ga toch een volledige stealth build maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
-SaveMe- schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Tot nu toe erg tof, al is stealth spelen nog wel erg moeilijk, worden toch vaak shootouts. Maar ga toch een volledige stealth build maken...
Wil je per sé schieten? Zo nee, dan is een build rondom quick hacks ook goed te doen qua stealth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

-SaveMe- schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Welke mod bedoel je?

Ik speel in Ray Tracing mode, speelt prima, soepel genoeg en ziet er erg mooi uit. Ik vind die RT shadows echt wat toevoegen. Dit is de game die ik op release had verwacht...

Ik heb het over letterlijk stealth als in invisibility. Ben naam kwijt maar er is een skin ding mod die je dus werkelijk invisible maakt

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

prutser001 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:40:
[...]

Ik heb het over letterlijk stealth als in invisibility. Ben naam kwijt maar er is een skin ding mod die je dus werkelijk invisible maakt
Volgens mij is dat de optical camo.

spoiler:
Ik heb de ending gedaan met panam als male v streetkid. Nu heb ik de amnesty gekregen van cassidy. Maar kan ik dat wapen niet eens in mijn stash doen. Kan hem ook niet naar legendary craften. Andere wapens kan ik namelijk wel naar legendary craften. Mis ik iets, of is dit een bug?

[ Voor 3% gewijzigd door MisterJD op 21-02-2022 18:54 ]

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

MisterJD schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:32:
[...]

Volgens mij is dat de optical camo.

Ik heb de ending gedaan met panam als male v streetkid. Nu heb ik de amnesty gekregen van cassidy. Maar kan ik dat wapen niet eens in mijn stash doen. Kan hem ook niet naar legendary craften. Andere wapens kan ik namelijk wel naar legendary craften. Mis ik iets, of is dit een bug?
Ik snap dat ook niet helemaal, ik krijg een melding : Reach level {int_0} to upgrade this item
Daarna kreeg ik iets over 'vendor does not have enough money' ofzo.. Werkelijk geen idee. Heb dit met legendary items.

Mijn engineering en tech beide maxed..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
NLxAROSA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:32:
[...]

Wil je per sé schieten? Zo nee, dan is een build rondom quick hacks ook goed te doen qua stealth.
Ik ga voor pistols en quickhacks idd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
prutser001 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:40:
[...]

Ok, ga ik naar zoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
@MisterJD gebruik even spoiler tags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
Hmmm, ik heb die optical camo ge-installed maar enemies blijven me zien. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:10
Leuk, nieuwe grote update van Cyberpunk. Ik dacht laat ik het eens proberen. Gekocht op Steam, geïnstalleerd, alles op medium settings geknald in de hoop 60FPS te halen (1070 GPU, 6700K CPU) maar helaas. Het draaide echt slecht. Toen maar de PS5 trial versie gedownload en dat draait stukken beter. Ik had echt verwacht dat ik die performance met mijn pc ook wel zou halen. Ik vind de game heel leuk, maar mikken in een FPS met een controller kan ik nog steeds niet. Mouse en keyboard is niet ondersteund helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
vinom schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:05:
Leuk, nieuwe grote update van Cyberpunk. Ik dacht laat ik het eens proberen. Gekocht op Steam, geïnstalleerd, alles op medium settings geknald in de hoop 60FPS te halen (1070 GPU, 6700K CPU) maar helaas. Het draaide echt slecht. Toen maar de PS5 trial versie gedownload en dat draait stukken beter. Ik had echt verwacht dat ik die performance met mijn pc ook wel zou halen. Ik vind de game heel leuk, maar mikken in een FPS met een controller kan ik nog steeds niet. Mouse en keyboard is niet ondersteund helaas.
Nee de 1070 had ik bij launch ook nog even, dat draaide echt beroerd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Hoe zie ik welk level een enemy is?

Stealth gaat echt nog voor geen meter, snap het hacken ook nog niet helemaal.just exploring for now…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:57:
[...]
Nee de 1070 had ik bij launch ook nog even, dat draaide echt beroerd inderdaad.
Definieer 'slecht' en 'beroerd' en op welke resolutie?; Met de launch deed een 1070 ~50 FPS op 1080p/medium.

Met de nieuwe FSR optie zou je toch wel richting de 60 moeten kunnen denk ik. Met een wat oudere CPU de crowds lager zetten en dan zou het volgens mij toch redelijk moeten draaien. Check ook even Digital Foundry om te zien welke settings het meeste invloed hebben op je performance.
-SaveMe- schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:02:
Hoe zie ik welk level een enemy is?

Stealth gaat echt nog voor geen meter, snap het hacken ook nog niet helemaal.just exploring for now…
Enemy met rood doodshoofd icoontje=foute boel.

Hacken is in het begin lastig want weinig RAM en buffer in je standaard cyberdeck. Die zou ik dan als eerste upgraden zodat je meer geld uit access points kunt halen en meer/betere quickhacks kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Hoe remove ik clothing mods? Als ik driehoekje indruk zegt hij ‘blocked’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
-SaveMe- schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:39:
Hoe remove ik clothing mods? Als ik driehoekje indruk zegt hij ‘blocked’
Als ik je vraag letterlijk in Google gooi krijg ik al resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
En ik krijg als ik automaten hack allerlei quick hack components? Waar vind ik die terug en wat kan ik er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
418O2 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:00:
[...]

Als ik je vraag letterlijk in Google gooi krijg ik al resultaten...
Ik krijg nergens te zien waarom het blocked is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo

nFo

-SaveMe- schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:09:
En ik krijg als ik automaten hack allerlei quick hack components? Waar vind ik die terug en wat kan ik er mee?
Kun je mods craften, https://game8.co/games/Cyberpunk-2077/archives/314780
]
Power Sniper build gaat trouwens ook nog prima, alleen je kan niet zien welke level je enemy is, al kun je dat wel aan de damage afleiden.
DriesNL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:39:
Hmmm, ik heb die optical camo ge-installed maar enemies blijven me zien. Mis ik iets?
Die cammo, vervangt granaat, R ingedrukt houden op Xbox.

[ Voor 22% gewijzigd door nFo op 21-02-2022 22:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tri Force
Vandaag een nieuwe character gemaakt met 20 Reflex in plaats van 18 eens kijken of Savage stoic + The good bad ugly + sniper rifle + revolver + falcon warp dancer mk5 een sniperbuild kan redden en anders wat hacking erbij want dat is ook wel grappig om meer naar een Saboteur te gaan.

Oh en wie wel hacks wil gebruiken met maar 3 intelligence zoals Reboot optics, System reset, Detonate, Psycho, Weapon glitch, enz. als je pas na lv 50 op hack terminal tour gaat in gebieden zoals Arroyo, Badlands, Heywood enz.

Dan krijg je van 7 van de 10 Terminals een Ultimate quik hack want het heeft met LV te maken en niets met Intelligence dat heb je alleen nodig om in te breken en het kost gemiddeld 5 a 10 minuten om er één te krijgen en met LV 3 Intelligence op LV 50 had ik in iets van 3 uur 13 Ultimate hacks.

Geen idee welke calculators er gebruikt worden maar deze gebruik ik altijd https://nukesdragons.com/cyberpunk-2077/character veel plezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:28

BaRF

bijna kerst

vinom schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:05:
Ik had hetzelfde toen ik net m'n ps5 had, nog nooit fps op een console gedaan, maar het went redelijk snel hoor :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik me meer dan prima vermaak met deze game. In eerste instantie vielen vooral wat duffe dingen rondom het autorijden op maar verder is het echt leuk, stad heeft een gave sfeer en verhaal en missies zijn ook erg leuk.

Ik speel op PS5. Crashes heb ik nog niet gezien. Ik had hem nog niet eerder gespeeld dus ik heb die demoversie gedownload en die unlocked door te betalen. Voor mensen met problemen is een cleane install wellicht aan te raden.

Ik heb vooral het idee dat mijn build een puinhoop is. Ik vind stealth meestal het leukste dus ik ben eea in cool/ninjitsu aan het stoppen maar omdat ik redelijk snel ontdekt wordt ontaard het dan meestal toch weer in gewoon knallen. Misschien moet ik eerst maar eens investeren in die optical camo :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Jheroun precies hetzelfde... ook inmiddels gewoon gekocht want ik was zo door 5 uur heen en het liet mij niet los. In begin teveel gekeken/gezocht naar het negatieve.. nu gewoon aan het genieten. Hier en daar genieten qua neon lichten, sfeer. Heerlijk.

Ik moet nog heel veel leren want begrijp niks van het systeem en wat hier en daar gezegd worden.. Doe dus maar wat :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
En dat is helemaal prima. Er is geen goed of fout bij dit soort games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesNL
nFo schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:29:
[...]

Die cammo, vervangt granaat, R ingedrukt houden op Xbox.
Uiteraard. En ik zie aan de texture dat het geactiveerd wordt. Misschien horen ze me alsnog of is het toch gekoppeld aan je Cool attribute? Ik ga nog verder onderzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Jheroun schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:01:

Ik heb vooral het idee dat mijn build een puinhoop is. Ik vind stealth meestal het leukste dus ik ben eea in cool/ninjitsu aan het stoppen maar omdat ik redelijk snel ontdekt wordt ontaard het dan meestal toch weer in gewoon knallen. Misschien moet ik eerst maar eens investeren in die optical camo :)
Ik had zowat hetzelfde gevoel als jij bij een stealth approach, dat ik vaak toch ontdekt werd (of dat ze in alert state gingen) zonder mij ook maar te kunnen zien of dergelijks.

Nu zat ik net even wat in te lezen, en blijkbaar heeft dit te maken met het netwerk waarmee ze met elkaar verbonden zijn. Dit kan je zien door de "Ping" quickhack.
Hierdoor gaan ze in alert state als er iets gebeurt met een van de "devices" in het netwerk, of dus wanneer je iemand omlegt of enkele keren hackt.

Ik quote reddit even
Enemy must be 'apart' of a network : This is the part everyone misunderstands, and why people seem to think something changed in 1.3. Enemies are all apart of a network, which is why they all go on alert even when they're not in visual range. There are only three ways to remove people from a network: Eliminate them, Psycho them, or use Sonic on them. sonic shock at rare and upward removes a unit from the network. It's passive at legend makes this effect global

When someone is hit with Psycho or Sonic, all functions related to squad linking ends. If you get detected by them, only they see you. If you kill them, only they 'know'. If they attempt to reveal you, it just fails. Meaning, all you need to do is throw on Sonic, hack them with it, then start dropping dps on them. Or have the legendary and never be revealed again.

Beyond that, the only way to prevent revealing is by, again, koing everyone who's alerted.
Now in more mechanical terms, in comes Sonic Shock. Beyond its uncommon version, it pulls the target off the aforementioned local network, and we've established that it's through said network that you can be traced. This means that any quickhack performed on a sonic shocked enemy (or if you have the legendary passive equipped), will not contribute towards your position being revealed, even if enemies directly see it happen.
Dus als ik het goed begrijp, heb je minstens Psycho of Sonic quickhack nodig (rare of hoger) om eerst de ongelukkige dude van het netwerk te krijgen.

Let wel, ze praten hier wel enkel over het quickhacken, dus ik weet niet 100% zeker of dit ook gaat tellen voor takedowns/kills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
ik heb de Sleep deamon gekozen onder breach. Dan zou ik 3 minuten alle connected cameras enzo disablen.
Maar als ik een apparaat 'breach', dan heb ik geen optie om die deamon te installen. Er zijn altijd dezelfde drie opties die mij quick hack components en money opleveren. Kan dat alleen op speciale apparaten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
-SaveMe- schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:42:
ik heb de Sleep deamon gekozen onder breach. Dan zou ik 3 minuten alle connected cameras enzo disablen.
Maar als ik een apparaat 'breach', dan heb ik geen optie om die deamon te installen. Er zijn altijd dezelfde drie opties die mij quick hack components en money opleveren. Kan dat alleen op speciale apparaten?
Dat laatste, components en Eddies, krijg je als je een router hackt.
Camera's, turrets, tegenstanders verzwakken, gaat via alle op een aangesloten netwerk persoon en of apparaat, en dan kan je quickhacks toepassen.
Pagina: 1 ... 71 ... 92 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!