Ik was al jaren benieuwd naar dit spel maar aangezien de PS5 patch er niet was had ik hem nog niet aangeschaft. Gisteren die trial versie dus gedownload en een aantal uren gespeeld.
Qua setting en verhaal vind ik hem leuk en het loopt supersoepel, stad ziet er ook prachtig uit. Ik denk dat ik hem wel ga kopen.
Maar als dit de verbeterde versie is ben ik heel erg blij dat ik hem vorig jaar niet heb gespeeld, er blijven heel veel stomme dingen in zitten maar die zijn zeker niet gamebreaking.
- Voordat ik het eerste dorpje uit was had ik al een glitch te pakken waarbij mijn naakte torso, zonder hoofd en onderarmen, boven de auto uitstak.
- Bij het nemen van een bocht wilde ik een handbreak turn doen (tijd Dirt gespeeld sinds die in PSplus zat) maar die knop laat je dus uitstappen. Ga je 120, stap je uit, sta je gewoon rechtop naast de auto terwijl de auto doorscheurt

- Auto's voelen ongeveer alsof je met een rubberboot over ijs drijft. Meh. Zo moeilijk is dat toch niet? Doe iets met die dualsense! Viel me ook al op bij watch dogs legion, totaal geen gebruik van rumble in de controller. Als ze ieder voertuig gewoon standaard een beetje laten rumblen voelt het al heel anders, nu voel je af en toe wat bij het schakelen ofzo. Los hiervan zijn de driving physics ook duf maar dat je niks van de auto's voelt is duffer.
- Regelmatig npc's gezien die in elkaar staan, collision detection zit er niet heel goed in. Zal ook wel zijn waarom je zo statisch uit de auto stapt in plaats de verwachte ragdoll lancering.
Maargoed, het verhaal pakte me an sich wel dus ik ga er denk ik wel verder mee maar als ze die patch voor de witcher 3 uit gaan brengen voor PS5 stap ik denk ik snel daarnaar over