Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:49
Jup, zo ziet het er op mijn PS5 ook uit. Night City ziet er niet uit.

Heb je chromatic abbernation en field of depth ook uit? Vooral die eerste was afschuwelijk.

[ Voor 63% gewijzigd door Timothy3000 op 10-12-2020 20:10 ]

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41
Ike. schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:38:
[...]

Ligt niet aan je character...
Hoe kan ik die andere origins selecteren dan?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:58
Ondanks de tegenvallende graphics, begint het verhaal bij mij nu wel echt goed op gang te komen en is de gameplay ook wel heel tof. Geniet er toch wel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 17:07
-SaveMe- schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:08:
Hier nog een shot van buiten, let op de details (gebrek aan) op de gebouwen enzo links). Dit kan toch niet de PS5 zijn ????
Klopt, die speelt toch ook de PS4 (Pro) versie af? :+
-SaveMe- schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:10:
[...]

Als je een nieuwe game start, vraagt hij aan het begin welke origin je kiest.

[ Voor 30% gewijzigd door WickedWizard op 10-12-2020 20:11 ]

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:15

Kheos

FP ProMod
Hier nog een shot van buiten, let op de details (gebrek aan) op de gebouwen enzo links). Dit kan toch niet de PS5 zijn ???? Je kunt zelfs bijna die cijfers niet lezen ...

[Afbeelding]

film grain staat uit ... Op een 55" van 2 mtr ziet het er echt gewoon niet uit 8)7 :X
Maar... Je hebt de next-gen patch toch nog niet?
Dus da's toch nog ps4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

Ik kon met de cursor gewoon selecteren welke ik wilde spelen.

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
[...]

Bug?
Je kan altijd gewoon naar links en rechts om de andere te selecteren.

• -SaveMe-
Timothy3000 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:09:
Jup, zo ziet het er op mijn PS5 ook uit. Night City ziet er niet uit.

Heb je chromatic abbernation en field of depth ook uit? Vooral die eerste was afschuwelijk.
Zal ik ook uitzetten. Ben echt in shock, zelfs titels uit de begin van de PS4 (Second Son bijvoorbeeldt) zien er op een PS4 Pro beter uit....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
Ik denk dat de PS5 flink van de dynamische resolutie mogelijkheid gebruikt maakt zoals consoles dat vaak doen, dan kan het wat blurry worden. Zal voor een groot deel te maken hebben dat de game gewoon niet geoptimaliseerd is nog. Geef het wat tijd en dan zal het hopelijk beter worden. Maar anyway, je kan naar mijn mening op een console geen superuberturboultra graphics verwachten eerlijk gezegd, of die dingen nou met 4K worden geadverteerd of niet, het blijft een 1080p machine in de praktijk.

Mijn YouTube

• -SaveMe-
Ike. schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:11:
[...]

Bug?
Je kan altijd gewoon naar links en rechts om de andere te selecteren.
Dat kon dus niet, zal dus wel een bug zijn ...

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:19
Meer mensen die het willen spelen via Geforce Now? Zit al meer dan 60 minuten in de wachtrij met de mededeling 'less than a minute'. Premium access bij team groen stelt dus weinig voor. Kan er nog enigszins inkomen dat de servers druk zijn, maar dan moet je gebruikers niet voorschotelen dat de wachttijd less than a minute is. Ook had je als verkoper natuurlijk het aantal 'premium' accounts kunnen beperken om dit te voorkomen.

Zijn er ook wachttijden op Google stadia?

• Timothy3000
-SaveMe- schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:11:
[...]

Zal ik ook uitzetten. Ben echt in shock, zelfs titels uit de begin van de PS4 (Second Son bijvoorbeeldt) zien er op een PS4 Pro beter uit....
Die abbernation zorgt ervoor dat de randen blurry worden. Is een feature maar het ziet er niet uit. Zonder is al een enorme improvement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
kevz schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:12:
Ik denk dat de PS5 flink van de dynamische resolutie mogelijkheid gebruikt maakt zoals consoles dat vaak doen, dan kan het wat blurry worden. Zal voor een groot deel te maken hebben dat de game gewoon niet geoptimaliseerd is nog. Geef het wat tijd en dan zal het hopelijk beter worden. Maar anyway, je kan naar mijn mening op een console geen superuberturboultra graphics verwachten eerlijk gezegd, of die dingen nou met 4K worden geadverteerd of niet, het blijft een 1080p machine in de praktijk.
Ik heb toch menig pareltje gespeeld op de Pro. Dan mag ik van de PS5 toch wel minimaal gelijkwaardig verwachten? Dit komt niet in de buurt, wanprestatie dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vraagje voor de mensen die als Nomad gestart zijn en al in de stad zijn. :)

spoiler:
Wat ik jammer vind is dat ik niet echt de stad in rij.

Tijdens de quest zie je hem in de verte liggen maar ineens zit je gewoon in de stad.

Kan dat wel als je een andere keuze maakt in de dialoog of is dit gewoon zo als het bedoelt is :?
Het leek mij juist cool om langzaam de stad in te rijden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
-SaveMe- schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:13:
[...]

Ik heb toch menig pareltje gespeeld op de Pro. Dan mag ik van de PS5 toch wel minimaal gelijkwaardig verwachten? Dit komt niet in de buurt, wanprestatie dit
Tja, Cyberpunk2077 is gewoon te vroeg op de markt gegooid, want ook op de PC draait het slechter dan verwacht en de consoles hebben het nog erger te verduren. Maar ik meen te herinneren dat hetzelfde was gebeurd met The Witcher 3, een slechte launch die later heel goed werd opgepoetst...

Mijn YouTube

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hier nog een shot van buiten, let op de details (gebrek aan) op de gebouwen enzo links). Dit kan toch niet de PS5 zijn ???? Je kunt zelfs bijna die cijfers niet lezen ...

[Afbeelding]

film grain staat uit ... Op een 55" van 2 mtr ziet het er echt gewoon niet uit 8)7 :X
Dit ziet er inderdaad niet heel fraai uit. Wazig zelfs. Je stond hier gewoon stil?

Ik dacht dat het op de PS5 best okay was. Zelf krijg ik 'm morgen binnen.
Zou mooi zijn als ze niet "een next-gen" patch maken die over maanden uit komt, maar meerdere kleine patches die gewoon over de komende weken uitgebracht worden. Als de pc al goede graphics heeft lijkt het mij een kwestie van dingen aanzetten, tweaken/testen, en zorgen dat het blijft performen op consoles. Maar dan zal ik er wel te simpel over denken. Ik zou het niet erg vinden als het geleidelijk van last-gen naar current-gen gaat in plaats van één grote update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
-SaveMe- schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:13:
[...]

Joh wacht dan gewoon op de PS5 versie.

Dit spel krijgt met een beetje eyecandy menig PC al op de knieën 8)7

Dat de PS4 pro mooiere spellen heeft klopt, maar wel veel minder zwaar.

En dit is dus een PS4 spel, waarbij er nog een 30 fps quality mode komt.

Dus doe jezelf dan een plezier en leg m aan de kant :X

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

kevz schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:15:
[...]

Tja, Cyberpunk2077 is gewoon te vroeg op de markt gegooid, want ook op de PC draait het slechter dan verwacht en de consoles hebben het nog erger te verduren. Maar ik meen te herinneren dat hetzelfde was gebeurd met The Witcher 3, een slechte launch die later heel goed werd opgepoetst...
Tja, bij mij speelt het ondanks vrij lage FPS tot nu toe nog wel aardig goed op redelijk hoge resolutie (3840*1600) op Ultra. Maar ik heb dan ook een echt goede PC dus dat is niet representatief en daarom kan ik me de klachten zeker voorstellen.

Denk wel dat het zeker beter was om het pas over een half jaar ofzo uit te brengen. Het is toch zonde al die bugs en prestatie issues.

Ik heb ook nog geen manier gevonden om in het menu een keybinding gewoon te 'clearen'. Zodat een actie zeg maar niet-gebind is. Anno 2020 moet dat toch simpel kunnen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• di-Rossi
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-10 09:55
Ik las op reddit dat men niet voor q3 2021 de next gen patch verwacht.

Ook het feit dat ze er recent niet over gecommuniceerd hebben en alleen de DLC hebben benoemd doet vrezen dat we lang moeten wachten

Blizzard: Speakerrrr#2714

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
di-Rossi schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:21:
Ik las op reddit dat men niet voor q3 2021 de next gen patch verwacht.

Ook het feit dat ze er recent niet over gecommuniceerd hebben en alleen de DLC hebben benoemd doet vrezen dat we lang moeten wachten
Betwijfel het allemaal of je wel met de huidige PS5 e.d. next gen graphics gaat krijgen. De PC zal er uiteindelijk toch beter uitzien lijkt mij, wellicht dat de pro versie een stuk beter zal scoren. Kijk alleen al hoe hij 3090 op zijn knieën krijgt.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ferio op 10-12-2020 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Tom schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:17:
[...]

Dit ziet er inderdaad niet heel fraai uit. Wazig zelfs. Je stond hier gewoon stil?
Jups, gewoon stil. Details van die trailers langs de kant en van de planten is ook zo voor 2010 ... echt ongelooflijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BB6Na8ZzvBiDR1v__J-CEP0JROU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCf5pwlxlnCDxoDBPHbVAmIZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCgnjL7jK0jO15taTasoUEufrIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzcstKw3RefIdFjutUOz2VqC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3vXwbQx3WJFwi6GBY1_L4PSKYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KuWdHFByUKWmDbNqsE48Bw6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk oa naar die textures op de paal, de vuilniszakken, etc ...

• di-Rossi
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-10 09:55
Ferio schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:22:
[...]

Betwijfel het allemaal of je wel met de huidige PS5 e.d. next gen graphics gaat krijgen. De PC zal er uiteindelijk toch beter uitzien lijkt mij, wellicht dat de pro versie een stuk beter zal scoren. Kijk alleen al hoe hij 3090 op zijn knieën krijgt.. :)
Zeker. Alleen tussen max out PC kwaliteit en de huidige PS5 status zit een hele wereld te winnen aan kwaliteitsverbeteringen..

Blizzard: Speakerrrr#2714

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 14:11
Poeh er zitten toch wel echt veel bugs/glitches in zeg! Ik ben nu bij de missie die ze al in een vrij vroeg stadium hebben laten zien, waarbij je dat vrouwtje uit het ijs moet halen. Heb haar opgepakt maar ze glitched alle kanten op. Echt heel extreem. Bizar joh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik verwacht geen nextgen, maar dit haalt het gewoon niet bij andere open world games op de PS4 Pro. Dit is terug naar originele PS4 2013 en dat in 2020 op een PS5 ...

• -SaveMe-
Ik ga kijken of de gameplay wel ok is, anders gaat hij de kast in, nog genoeg moois en beters te spelen ... wat een aanfluiting dit ...

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Hmmm... ik denk inderdaad dat ik hem ga laten tot de next gen patch en bug fixes. Niet te doen zo. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
-SaveMe- schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:25:
[...]

Jups, gewoon stil. Details van die trailers langs de kant en van de planten is ook zo voor 2010 ... echt ongelooflijk

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kijk oa naar die textures op de paal, de vuilniszakken, etc ...
Wacht maar tot je in Night City bent.... zelfs de NPC's zien er dan zo uit. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel op de ps4 pro met de volgende settings:

Film grain off
Chromatic aberation off
Depth of field on
Lens flare off
Motion blur on

Hdr off

Gamma correction op 1,1

En bij mij ziet het er echt wel mooi uit hoor. Het is niet wazig en het speelt ook gewoon soepel. Enkele bugs maar niet zoveel dat het storend is.

En voor de ps5 mensen, je weet dat je op de ps4 backwards compatibiliteit speelt? Het is nog geen ps5 game. Dus die kwaliteit kan je ook niet verwachten. Wacht op de next gen patch en dan ziet het er wel ps5 waardig uit.

Verwijderd

Ik ben na een uurtje ofzo spelen op Stadia ook wel uitgekeken op de glitches. Vliegende auto's, auto's die spontaan van positie of richting veranderen, de hele spelervaring is alles behalve vloeiend. Dat kan ook wel deels aan Stadia liggen.

Het is dat Stadia mij geen refund optie (meer) biedt, ook al staat er dat dat binnen 2 uur play time mogelijk moet zijn. Misschien niet omdat het een presale item was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPA1maH0hNKQlEuhO1NBFxYOiOA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ccm4azJtoAXKm2qWwbztvuHn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2020 20:41 ]

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
-SaveMe- schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:27:
Ik verwacht geen nextgen, maar dit haalt het gewoon niet bij andere open world games op de PS4 Pro. Dit is terug naar originele PS4 2013 en dat in 2020 op een PS5 ...
Sorry, maar ik moest wel even hier aan denken bij je posts :(:) :>

• formant
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10 15:19
HEY_DUDE schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:12:
Meer mensen die het willen spelen via Geforce Now? Zit al meer dan 60 minuten in de wachtrij met de mededeling 'less than a minute'. Premium access bij team groen stelt dus weinig voor. Kan er nog enigszins inkomen dat de servers druk zijn, maar dan moet je gebruikers niet voorschotelen dat de wachttijd less than a minute is. Ook had je als verkoper natuurlijk het aantal 'premium' accounts kunnen beperken om dit te voorkomen.

Zijn er ook wachttijden op Google stadia?
Nee kan altijd meteen opstarten en spelen.

• formant
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:32:
Ik ben na een uurtje ofzo spelen op Stadia ook wel uitgekeken op de glitches. Vliegende auto's, auto's die spontaan van positie of richting veranderen, de hele spelervaring is alles behalve vloeiend. Dat kan ook wel deels aan Stadia liggen.

Het is dat Stadia mij geen refund optie (meer) biedt, ook al staat er dat dat binnen 2 uur play time mogelijk moet zijn. Misschien niet omdat het een presale item was.

[Afbeelding]
Denk niet dat die bugs met stadia te maken hebben, maar met cp zelf. Ik heb een paar bugs opgemerkt maar niet als storend ervaren.

Verwijderd

formant schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:44:
[...]

Denk niet dat die bugs met stadia te maken hebben, maar met cp zelf. Ik heb een paar bugs opgemerkt maar niet als storend ervaren.
Kweenie, ik ervaar de "lag" voornamelijk als superstorend en dat zou nog wel met stadia te maken kunnen hebben. Rijden door Night City is eigenlijk niet soepel te doen.

• -SaveMe-
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:32:
Ik speel op de ps4 pro met de volgende settings:

Film grain off
Chromatic aberation off
Depth of field on
Lens flare off
Motion blur on

Hdr off

Gamma correction op 1,1

En bij mij ziet het er echt wel mooi uit hoor. Het is niet wazig en het speelt ook gewoon soepel. Enkele bugs maar niet zoveel dat het storend is.

En voor de ps5 mensen, je weet dat je op de ps4 backwards compatibiliteit speelt? Het is nog geen ps5 game. Dus die kwaliteit kan je ook niet verwachten. Wacht op de next gen patch en dan ziet het er wel ps5 waardig uit.
Dit is echt by far de slechts uitziende game die ik heb gespeeld sinds de launch van de PS4 Pro. Fallout 4 ziet er beter uit ....

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:54

D4NG3R

kiwi

:)

Eigenlijk de enige grote bug (buiten wat rare animaties om) welke ik tegen gekomen ben is dat heel af en toe een npc een muur in clipped:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SL2Q4UQAbuUn-e5Lm1pAf-cOIA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAGE9HMB2tuBcdW69Gm5QRCC.jpg?f=fotoalbum_large
`

Mijn ervaring is tot dusver iig heel erg goed. :)

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 10-12-2020 20:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Bon, ook anderhalf uurtje gespeeld. Qua gfx dik ok, al vind ik bijvoorbeeld die dancing in begin ook vrij belachelijk qua volk dat daar loopt, als je dan bijvoorbeeld ziet hoeveel NPCs er rondlopen in die Paris level in Hitman2... Maar daar kan ik nog mee leven, idem met bugs zoals een personage dat ergens doorheen loopt, of een glitch hier een daar

Maar waar ik echt NIET mee kan leven, en compleet idioot vind, is dat de controls via een textfile moeten aangepast worden. Heb een AZERTY keyboard en je kan die controls dus compleet niet deftig mappen. Spelen met een Xbox controller dus, yep daar heb ik een gamepc voor?! Zo kan ik, zelfs al zet ik de vooruit/achteruit/links/rechts juist, in de menu toch niet met A/E links/rechts navigeren, en kan ik de quest-markers niet switchen als ik een andere key dan default daaraan verbind.

Ook al heel wat ambetante bugs gehad, oa tooltips die niet verdwijnen, of mijn ultrawide die ineens op 16:9 speelt maar waar de menu's wél op 21:9 blijven staan een dus deels verdwijnen, of dialog opties die niet verschijnen. Meestal komen die wel na reload of door even in hoofdmenu te gaan en er terug uit. Maar dan nog.

Neen, dit spel is écht nog niet klaar. Draait (tot nu toe) enorm soepel op mijn pc (mag ook wel met dure graka) maar heb indruk dat er véél te weinig getest is. Als ik tijdens de eerste 20min al een popup heb die niet verdwijnt en je kan controls niet deftig mappen, dan is er iets fundamenteel mis.

Jammer.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
-SaveMe- schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:27:
De PS4 was bij introductie natuurlijk maar een middelmatige PC (qua specs) en de mooie titels zijn geoptimaliseerd specifiek voor de PS4 en Pro. Het lijkt of ze gewoon de PC versie hebben gepakt en net zolang hebben teruggeschroefd tot ie 20 FPS haalde, überhaupt nog een wonder dat het draait. En die versie speel je dus op de Ps5.

Ze hadden voor een PC only release moeten kiezen en dan later console releases. Met als target Xbox Series X en PS5 en dan desnoods door een andere studio de previous gen versies laten maken. Dan launch je de game gewoon zoals ie bedoeld is en pak je toch PS4 en Xbox One mee. De vraag is of wat ze nu hebben gedaan meer oplevert. Zeker als de next gen patch nog lang op zich laat wachten ligt de game ondertussen al in de budgetbak. Met A-C unity is het qua reputatie ook nooit meer goedgevonden, terwijl dat uitwin best een aardige game was.

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:09
Maken de graphic settings op console nog wat uit? Meer fps? Beter beeld bij bepaalde dingen uit of aan? Tips?!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 09:09
Wow. Wat een reacties hier over de game. Iedereen was hyped, bijna iedereen dan. En nu ineens "Jaa bugs dit, bugs dat, draait niet goed"..

Ga eem wat popcorn halen :9

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Milan1NL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:54:
Wow. Wat een reacties hier over de game. Iedereen was hyped, bijna iedereen dan. En nu ineens "Jaa bugs dit, bugs dat, draait niet goed"..

De mensen die geen klachten hebben hoor je niet, want die zijn aan het gamen. ;)

• formant
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:46:
[...]

Kweenie, ik ervaar de "lag" voornamelijk als superstorend en dat zou nog wel met stadia te maken kunnen hebben. Rijden door Night City is eigenlijk niet soepel te doen.
Ik heb vanacht gelijk de stream optie met yt uitgeprobeerd en geen lag ervaren in de game, ik zit op xs4all. Lijkt mij uberhaupt stug dat het aan jouw isp/verbinding ligt maar het zou kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:48:
[...]

Dit is echt by far de slechts uitziende game die ik heb gespeeld sinds de launch van de PS4 Pro. Fallout 4 ziet er beter uit ....
Daar ben ik het niet mee eens. Grote probleem is dat de textures niet altijd op tijd laden. Maar als ze laden dan ziet het er echt wel goed uit.

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Milan1NL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:54:

Was ook wel te verwachten eigenlijk.

Ik heb van de week al besloten eerst Valhalla te gaan spelen en rustig de PS5 patch en bug fixes af te wachten voor ik er aan begin.

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 09:09
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:55:
[...]

De mensen die geen klachten hebben hoor je niet, want die zijn aan het gamen. ;)
Ik ben hem ook zeker aan het spelen. Maar na een nonstop van 4 uur, was ik eventjes benieuwd wat voor reacties er in dit topic zitten. Maar, voor de mensen die klachten hebben.. Come on.. Volgens mij wouden we de game al graag spelen. En baalde we ook van de zoveelste 'delay'.

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Blij dat ik nog niet tot aankoop over ben gegaan als ik dit zo allemaal lees. Was aan het twijfelen of ik mijn geduld op kon brengen om te wachten op de next-gen patch. Dat wachten lukt me nu wel. Het is alleen te hopen dat die patch niet nog 6 maanden op zich laat wachten want dan zakt deze game in de vergetelheid.

PSN: bollsie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:41
-SaveMe- schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:48:
[...]

ik ben het echt helemaal met je eens, ik ken geen ps4 game (zelfs niet vanaf de release) die er zo vreselijk slecht uit ziet. Als je stil staat (wat je in de meeste filmpjes ziet) dan is het nog enigzins acceptabel, maar zodra je ook maar iets beweegt wordt het 1 wazige bende, dropt de resolutie als een gek, en sowieso die npc's het is echt onvoorstelbaar hoe slecht die er uit zien.

En dan die enorme framedrops, stabiel 60fps zeggen ze dan, nou ik ben al blij dat ik de 30 aantik kwa gevoel, het vliegt alle kanten op die framerate.

En ik heb echt al die graphics settings inmiddels uitgezet zoals motion blur, grain, hdr, en ga zo maar door. Het blijft waardeloos. Texture popin heb ik overigens niet op de ps5, alles is wel direct geladen. Maar goed, dat noem ik geen hoge resolutie textures, laag komt eerder in de buurt.

Maar ik snap het niet helemaal, als ik dat ene filmpje zie dat hier eerder gepost is met die vergelijkingen dan ziet de resolutie er wel iets beter uit dan op mijn scherm, de enige verklaring die ik hiervoor zou kunnen hebben is dat of:
- het filmpje is native 1080p en de upscale naar 4k verknalt alles
- of ze hebben een patch gehad.

De opmerking dat je dit kan verwachten op een ps5 als je ps4 titels speelt slaat nergens op overigens. Pak een willekeurige ps4 titel en het ziet er mijlenver beter uit.

Dit is ook de eerste game waarbij ik misselijk wordt tijdens het spelen, ik ben er nog niet over uit of dat nou door de blurry low res graphics komt of door de framerate, maar dat er iets is wat niet goed is, dat is mij wel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:30
Ik wacht voor de PS5 en hoop dat het dan loopt. Zo niet, 8 jaar gewacht, kan nog wel 8 jaar wachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/At3F5feaiZZtTFc9MdK7V_zrsg0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zrfdJA95Pp1vgrPk7C38pfbz.jpg?f=fotoalbum_medium

Here. We. Go. 8)

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-10 20:54
Ik speel op de ps4 pro, maar het is idd erg wazig. In gesprekken valt het wel mee, maar als er een NPC 4 meter van je vandaan staat wordt het erg blurry. Het lijkt wel of alles op ‘low’ staat.

Waarschijnlijk speel je op de PS5 met dezelfde settings, maar dan op een hogere framerate.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hmm zit op bsod nummer 8 nu ongeveer. En de laatste 2 binnen de afgelopen 5 minuten....

Het wordt heel lastig dit spel leuk te vinden zo. :/

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:46

Licko

ZVDK

Zijn die rode hud elementen etc eigenlijk aan te passen of te verbergen? Benieuwd hoeveel oled schermen er burn in hebben over een jaar :X

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:15

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Nu paar uur op ps5 gespeeld en ik heb blijkbaar een andere ervaring dan de meeste ofzo. Pas 1 bug gezien toen een npc door een dichte liftdeur liep, nouja, dat is wel te overzien. Sfeer, verhaal, combat is precies wat ik er van hoopte, echt super tof!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:57

[Afbeelding]

Het is de PS4 versie en dat weet je wel. Je punt is wel gemaakt hoor

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 10-12-2020 21:37 ]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:29
De game was toch groter dan 59GB?
Hij geeft op mijn Xbox maar 59GB aan..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Verwijderd

Nu weet wat verder. Toch te veel bugs om leuk door te kunnen spelen. Volgens mij is het echt wel een toffe game. Ik wacht wel even een maand tot alle bugs eruit zijn. Heb toch een grote backlog. Ga nu maar control spelen.

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-10 13:44
is het te spelen met de controller op de console?
Ik speel met xbox controller op de pc en het speelt echt niet fijn, schiet alle kanten op. Vechten is bijna niet te doen.. Ik heb ook aim assist aangezet maar merk er vrij weinig van :/

ben benieuwd of dat beter is op de consoles.

• Westland1940
Op mijn One X loopt het best goed, geen bugs of glitches gezien. Alleen tijdens het rijden wordt alles wat wazig en duidelijk frame drops. Overigens vind ik de driving physics best wel drama, stuurt veel te scherp.

• 418O2
Westland1940 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:50:
Op mijn One X loopt het best goed, geen bugs of glitches gezien. Alleen tijdens het rijden wordt alles wat wazig en duidelijk frame drops. Overigens vind ik de driving physics best wel drama, stuurt veel te scherp.
Heb je motion blur al lager gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 14:11
Nu iets van 2 uur gespeeld. Eerste indruk is toch wel negatief. Sfeertje is top, verhaal begint ook goed, maar wat vooral overheerst is een game die nog vol met glitches/bugs zit en met name ontzettend slecht presteert. (Ik speel op PS4 Pro.) Voelt echt aan als een game die simpelweg nog niet af is, en dat is erg jammer. Met name zodra je voet zet in NC is de FPS om te huilen, laat staan als je gaat rijden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Haha ik ging echt stuk om deze _O-
Desondanks erg jammer dit, lang geleden dat ik zo hyped was voor een game....

[YouTube: Cyberpunk 2018 vs 2020]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 22:05
Prachtig spel. Loopt als een zonnetje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KILqgrQlrP_lRi9NGmId99bFQig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aK39Rt1RfFcn1HKmM2IjO2Sc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfpLPubsgU_x7Chiy15df-OWOcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5N4pJV72Q1CjsYQzNXcnvldo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6aC7A0yU7qQQBfZZiiQIw5nZUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41AZAFvqOAf0AMB7KQk0irPO.jpg?f=fotoalbum_large

Die belichting. d:)b

• Westland1940
418O2 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:58:
[...]

Heb je motion blur al lager gezet?
Nee, ik heb de graphic settings nog niet aangepast. Zou het ook helpen voor fps als ik alles daar off zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Wootism schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:58:
Haha ik ging echt stuk om deze _O-
Desondanks erg jammer dit, lang geleden dat ik zo hyped was voor een game....

[YouTube: Cyberpunk 2018 vs 2020]
Dit is pre patch en al tig keer gepost

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Stadia lijkt the way to go als je geen flinke PC hebt en niet wil wachten.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 22:33

Acradavos

Poetsfanaat

PC editie hier.

70FPS op Raytracing Ultra (9900k + 2080TI) (1440p)

Ik moet wel zeggen dat je RTX beter uit kan zetten, het is mij te flashy allemaal.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:06

Snippertje

Light up your life

Tot nu toe 2x een crash gehad. Speel zelf op high end hardware (3700x, rtx 3090, 32GB ram) en voor m'n gevoel is alles op 4k ultra, RT op medium en DLSS op balanced de beste optie. Hierdoor op 4k 40-70 fps (afhankelijk van binnen of buiten). Door Gsync (B9 oled) alles vrij soepel. Motion blur uit.

Ik moet alleen eerlijk zeggen dat het verhaal me nog niet zo pakt. Speel daarnaast voor de TV met een controller op hard, maar heb in de vuurgevechten die ik gehad heb nog niet echt een wow gevoel gehad of gevoel van controle. Wellicht ligt het aan het spelen met een controller. Morgen eens op een ultrawide proberen achter een bureau met muis en toetsenbord.

Al me al ziet het er wel fantastisch uit, maar ik ben qua gameplay en door de bugs nog niet weggeblazen. Morgen even wat meer testen en verder spelen. Kan me herinneren dat ik bij de witcher ook echt moest inkomen en dat ik pas na een paar uur er echt ingezogen werd. De bugs en crashes werken dit ook wel tegen moet ik zeggen.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• 418O2
Post even je resolutie er bij (cc @Acradavos ) anders zegt het weinig.

Ik zit nu op 7h21. Ik heb 1x een persistent tooltip van een wapen gehad, 1x zat ik vast en ging ik daardoor dood in een vuurgevect en ik zag mijn eigen arm niet bij de dokter. 0 crashes.

De PC versie is echt goed, want zulke dingen heb ik in elk open world game. Een WD:Legion was echt niet beter bijvoorbeeld.

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-10 13:38
Ik heb er net 1,5 uur inzitten en ik moet zeggen dat het me nog niet tegen valt(op de PS4) maar ik ben nog niet zo ver dus heb ook nog niet echt door de stad kunnen lopen/rijden. Heb wel soms last van de lage fps, hij heeft af toe wat lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Laatst online: 11:05
Speel hem op de series x. Welke modus gebruiken jullie? In zowel quality als performance lijkt er een soort vage blur overheen te zitten, alsof je de verkeerde bril op hebt die net iets te veel of weinig sterkte heeft.

Of ben ik gek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y0da77
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-04 01:15
Tweakwondo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:48:
is het te spelen met de controller op de console?
Ik speel met xbox controller op de pc en het speelt echt niet fijn, schiet alle kanten op. Vechten is bijna niet te doen.. Ik heb ook aim assist aangezet maar merk er vrij weinig van :/

ben benieuwd of dat beter is op de consoles.
Ik gebruik zelf alleen de controller zodra ik in een auto stap, voor combat keyboard en muis.
Werkt perfect :Y

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:04
Ik vond het in het begin ook mweh, maar ik moet zeggen dat na een paar uur je echt in het verhaal komt, de missies echt leuk worden. De eerste paar uur vond ik matig. Een GTA is het absoluut niet, meer een Division achtig iets.

[ Voor 15% gewijzigd door RedHat op 10-12-2020 22:16 ]

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:56

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

FrankoNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:12:
Speel hem op de series x. Welke modus gebruiken jullie? In zowel quality als performance lijkt er een soort vage blur overheen te zitten, alsof je de verkeerde bril op hebt die net iets te veel of weinig sterkte heeft.

Of ben ik gek?
Had ik ook iets van lensflare. Nog niet gekeken wat het was. Moest weg

• Denn90
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-10 23:01
robinez schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:09:
[...]

ik ben het echt helemaal met je eens, ik ken geen ps4 game (zelfs niet vanaf de release) die er zo vreselijk slecht uit ziet. Als je stil staat (wat je in de meeste filmpjes ziet) dan is het nog enigzins acceptabel, maar zodra je ook maar iets beweegt wordt het 1 wazige bende, dropt de resolutie als een gek, en sowieso die npc's het is echt onvoorstelbaar hoe slecht die er uit zien.

En dan die enorme framedrops, stabiel 60fps zeggen ze dan, nou ik ben al blij dat ik de 30 aantik kwa gevoel, het vliegt alle kanten op die framerate.

En ik heb echt al die graphics settings inmiddels uitgezet zoals motion blur, grain, hdr, en ga zo maar door. Het blijft waardeloos. Texture popin heb ik overigens niet op de ps5, alles is wel direct geladen. Maar goed, dat noem ik geen hoge resolutie textures, laag komt eerder in de buurt.

Maar ik snap het niet helemaal, als ik dat ene filmpje zie dat hier eerder gepost is met die vergelijkingen dan ziet de resolutie er wel iets beter uit dan op mijn scherm, de enige verklaring die ik hiervoor zou kunnen hebben is dat of:
- het filmpje is native 1080p en de upscale naar 4k verknalt alles
- of ze hebben een patch gehad.

De opmerking dat je dit kan verwachten op een ps5 als je ps4 titels speelt slaat nergens op overigens. Pak een willekeurige ps4 titel en het ziet er mijlenver beter uit.

Dit is ook de eerste game waarbij ik misselijk wordt tijdens het spelen, ik ben er nog niet over uit of dat nou door de blurry low res graphics komt of door de framerate, maar dat er iets is wat niet goed is, dat is mij wel duidelijk.
Ik heb ook echt van alles geprobeerd kwa settings zowel in game als de instellingen van de TV zelf. Niets schijnt echt aanzienlijk te helpen, althans ik kan op mijn tv kiezen voor 'beeld dymension' dan ziet het er een klein beetje iets beter uit. Maar dit op een ps4 pro met een prima Samsung 4k tv, is dit echt gewoon jammer. Zeker als je nagaat dat gemiddeld een game maken, zo'n 2 jaar duurt.. valhalla bijvoorbeeld trekt mij niet maar prachtig kan niet anders zeggen. Hier hebben ze alle tijd gehad om de puntjes op de I te zetten zou je zeggen. Het is gewoon zo wazig dit spel, daarbij ook npc's totaal geen details, gebouwen in de verte ziet er gewoon niet strak uit. Daarbij wordt ik ook bijna misselijk en zeer vermoeiend voor de ogen. Na een uurtje heb ik het wel even gehad helaas.. alhoewel verhaal mij erg trekt en er zoveel te doen is, vind ik dit heel jammer. Zou bijna denken om een series X aan te schaffen daar lijkt het prima op te draaien en ziet er zeer goed uit. Al met al hoop ik dat er voor de PS4 een patch aankomt, zodat het fijner speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat is op de PC eigenlijk de knop om je wapen weer terug te stoppen (holster)? Krijg het niet gevonden in de key bindings en loop nu dus gewoon met een wapen over straat. Niet de speelstijl die ik wilde eigenlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:15

Damian

Insane Obtrusion

Hier op de PC nog nergens last van gehad, op wat verdwijnende kleding na. Geen BSOD's of CTD's.

Ryzen 3 3600, RX 5700XT, 16GB, 2560x1440 op Dell Gaming scherm (165hertz) en het draait eigenlijk als een zonnetje. Ik gebruik de laatste Radeon Drivers (20.12.1), die zouden speciaal voor de game uitgebracht zijn.
PdeBie schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:25:
Wat is op de PC eigenlijk de knop om je wapen weer terug te stoppen (holster)? Krijg het niet gevonden in de key bindings en loop nu dus gewoon met een wapen over straat. Niet de speelstijl die ik wilde eigenlijk :P
Twee keer alt rammelen

[ Voor 36% gewijzigd door Damian op 10-12-2020 22:26 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:04
PdeBie schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:25:
Alt (2x)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[Afbeelding]

Toevallig, viel me bij exact dezelfde locatie en camera angle op (XSX dan, heb 'm bewust niet voor PS5 gehaald). Maar zoals gezegd is voor nu nog lang niet de max gehaald op de PS5 en Xbox Series X, heb hem nu even uurtje gespeeld maar kan hem best nog laten liggen tot de patch. Heb nog genoeg liggen wat ik nog niet (uit)gespeeld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, ik had zo uitgekeken naar deze game, de graphics. Maar wat een teleurstelling op mijn Series X. Die beelden zijn gewoon om te janken. GTAV ziet er gewoon beter uit.Wat enorm zonde zeg, enorme afknapper, ;w

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

418O2 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:00:
[...]

Dit is pre patch en al tig keer gepost
Maar wel ontzettend grappig :D

• Denn90
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:26:
Wow, ik had zo uitgekeken naar deze game, de graphics. Maar wat een teleurstelling op mijn Series X. Die beelden zijn gewoon om te janken. GTAV ziet er gewoon beter uit.Wat enorm zonde zeg, enorme afknapper, ;w
Zie een paar berichten terug mijn post. Ik zat er juist aan te denken van hmm.. misschien toch een series X. Ik lees/zie juist dat op de series X het spel soepel draait en er Nice uitziet. Jij ervaart dit anders?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Average pc gamer hier (met een gtx1060),

Ik ervaar op de pc echt bijna geen problemen. Heb een keer moeten restarten omdat er een sigaret in beeld bleef zweven en thats about it na 9 uur en 53 minuten in game tijd. Het rijden is een beetje ruwer dan ik gewend ben van bijv. een game als GTA, de straatjes een beetje smal soms maar al in al echt een geweldige game! Ben hier voorlopig nog wel ff zoet mee.

Verwijderd

Denn90 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:28:
[...]

Zie een paar berichten terug mijn post. Ik zat er juist aan te denken van hmm.. misschien toch een series X. Ik lees/zie juist dat op de series X het spel soepel draait en er Nice uitziet. Jij ervaart dit anders?
Ja absoluut, het komt bij mij echt niet in de buurt van alle beelden die ik voorbij heb zien komen. Misschien een beetje het niveau Watchdogs maar absoluut niet wat er eerder is getoond.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
YouTube: Cyberpunk 2077: PS4 vs PS4 Pro Frame-Rate Tests - Can Consoles Run C...

Ps4 is 720-900p

Pro is 972-1188p

Waarschijnlijk aan de lagere eind het grootste gedeelte van de game.

De ps4 lijkt tegen het onspeelbare aan. De pro is wel aardig wat beter, maar bij lange na niet perfect.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FrankoNL
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:26:
Overdrijven is ook een vak

• Denn90
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:31:
[...]

Ja absoluut, het komt bij mij echt niet in de buurt van alle beelden die ik voorbij heb zien komen. Misschien een beetje het niveau Watchdogs maar absoluut niet wat er eerder is getoond.
Mag ik vragen op welke tv/monitor? Misschien moet je toch even wat instellingen checken, aangezien ik voornamelijk zie dat het er op de series X juist prima eruit ziet;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou absoluut niet hoor, het komt bij mij echt niet in de buurt van de beelden die ik heb gezien, onder andere in dit topic. Ik heb me echt maanden verheugd op deze game. Ik mag het jammer vinden toch?

• Snippertje
  • Laatst online: 19:06

Snippertje

Light up your life

Kwam deze nog tegen. Toch wel erg tof :) Kurzgesagt in samenwerking met cdpr.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:34:
[...]

Nou absoluut niet hoor, het komt bij mij echt niet in de buurt van de beelden die ik heb gezien, onder andere in dit topic. Ik heb me echt maanden verheugd op deze game. Ik mag het jammer vinden toch?
Tuurlijk mag dat, maar dat GTA 5 er beter uit ziet is natuurlijk kul.

Verwijderd

FrankoNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:39:
[...]

Ik meen het echt. Ik plaats dit soort opmerkingen niet om te trollen of te stoken ofzo. Het ziet er gewoon echt niet goed uit.

De besturing voelt niet fijn aan, zodra je gaat rijden wordt de hele boel wazig, loop je naar een npc dan ziet het haar er bijvoorbeeld heel wazig uit. Struiken zijn gewoon een vage veeg in plaats van mooi duidelijk er hangt een waas over het beeld (ik heb alle extra opties al uitgezet en de diverse opties aan en uit gezet) ik heb echt het idee dat ik een spel speel van een vorige generatie consoles.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

Oneens. GTA ziet er voor mijn gevoel op de consoles inderdaad ook beter uit dan Cyberpunk. En niet alleen dat, maar de interactiviteit in die wereld is ook veel beter. In Cyberpunk lopen de NPC's kleine stukjes en dan weer terug. Ze zeggen amper wat tegen je. Zelfs in GTA kun je nog kleine gesprekjes van drie zinnen met ze voeren.

Sowieso valt de interactiviteit in Cyberpunk me behoorlijk tegen. Marktkraampjes vol eten waar je niets kan halen of waar je niet met de shopkeeper kan praten. Geen minigames zoals darts oid. Een wasbak in je appartement die je kan doorspoelen zonder dat er daadwerkelijk wat gebeurt. Stoplichten die automatisch op groen springen als je naar ze toerijdt. De kleine dingetjes die voor de immersie zorgen ontbreken volledig in dit spel. Zonde, helemaal met de mogelijkheden in deze wereld.

Games als RDR 2 deden dit vele malen beter. Zelfs in Legion was er meer interactiviteit en was de stad levendiger. En dat had ik echt nooit verwacht.

[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 10-12-2020 22:46 ]

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
De npc's zijn toch om van te wenen? Lopen tegen elkaar op, van links naar rechts, spawnen of verdwijnen vlak voor me, en hebben ook geen schaduw blijkbaar. Dit is op een high-end pc met RTX3080 met alles op hoogste settings. Valt ook op dat quasi alles in de wereld 'vastzit', dozen en andere zaken. Niks van interactiviteit.

Als ik dat vergelijk met bijv Hitman2. Pakken NPC's die allemaal vrij realistisch reageren, heel veel interactie van zaken die rondslingeren enz. Geen open world maar toch, zelfs GTA V voelde 'echter' aan.

Wel mooie beeldjes voor de rest...

[ Voor 43% gewijzigd door lapino op 10-12-2020 22:46 ]

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 22:49
Timothy3000 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:44:
[...]
Oneens. GTA ziet er voor mijn gevoel op de consoles inderdaad ook beter uit dan Cyberpunk. En niet alleen dat, maar de interactiviteit in die wereld is ook veel beter. In Cyberpunk lopen de NPC's kleine stukjes en dan weer terug. Ze zeggen amper wat tegen je. Zelfs in GTA kun je nog kleine gesprekjes van drie zinnen met ze voeren.
Ze lopen idd continu rondjes op een kleine oppervlakte. Interactiviteit is vrijwel nihil en sommige delen van de stad lijken wel onbewoond.

• Timothy3000
Sovereign schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:47:
[...]

Ze lopen idd continu rondjes op een kleine oppervlakte. Interactiviteit is vrijwel nihil en sommige delen van de stad lijken wel onbewoond.
De NPC's bij zebrapaden steken over, draaien zich om en lopen dan weer terug. Hitman is inderdaad ook een goed voorbeeld van hoe het wel kan. Zo'n Sapienza of Parijs was om te smullen.

Ik snap echt die hoge recensies niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 10-12-2020 22:49 ]

Verwijderd

En meteen in de torens klimmen deed me heel erg denken aan Dying Light. Zelfde manier van klimmen, zelfde looks van de torens etc. Echt jammer dit.

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-10 13:44
Y0da77 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:12:
[...]

Ik gebruik zelf alleen de controller zodra ik in een auto stap, voor combat keyboard en muis.
Werkt perfect :Y
kb+muis werkt dan weer minder prettig wanneer je op een sofa ligt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
Ik probeer met mijn DS4 controller te spelen maar het spel herkent de helft van de knoppen niet. Iemand hier ervaring mee? DS4 op de PC versie (voor de volledigheid) ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RubenSaurus op 10-12-2020 22:51 ]

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:03
[...]

Gta 5 is scherper beeld en dat ervaar ik ook als mooier.

Er zit veel meer waas over de game.
Komt door de lichten enzo.
Zelf spel ik op high en alle filters uit zoals motion blur en wat daar bovenstaat.

Het is prima, maar wordt niet van mn stoel geblazen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De performance in de stad is hier echt om te huilen (rtx3070 + i5-4690k 3,7ghz, spel op ssd, 3440x1440). Het kleine stukje van het spel wat ik nu heb gezien lijkt me qua verhaal en gameplay erg tof, maar ik hoop echt dat ze iets aan de performance weten te doen anders vrees ik dat het spel voor langere tijd terug de kast in gaat -O-

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 21:50
Ik had zelf ook veel meer verwacht , leuk een kleinere wereld waar je eigenlijk genoeg kan doen, maar om dit nu een 9+ te geven .... de performance is enorm slecht , Graphics zijn niet goed , pop ins etc ... het voelt levendig als je er snel langs loopt maar op het moment dat er 2 agenten bij een huis kloppen enneagram besluit om te gaan kijken wat er gebeurd ... er gebeurd 10 minuten lang niks meer ... het voelt niet meer levendig aan als ze toch geen ruk daar doen . Mini games is er niet , een simpele pool tafel met totaal geen ronde ballen ... tot aan shops waar je niks kan doen / kopen ... en het dan een 9+ geven ... begrijp me niet verkeerd , ik vermaak me er zo erg mee dat ik het ook blijf spelen om het verhaal en de sides , verder de graphics plus de wereld valt me wat tegen . Ps4 pro

psn: taker-mart

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

@Drumatiko Ik denk dat Cyberpunk jouw i5-4690k het nakijken geeft eigenlijk.
Pagina: 1 ... 30 ... 93 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!