Nog geen idee van, te kort voor aan het spelen.. Binnen in het cafe wel erg veel NPC's en hangt wel goede sfeer dus tja.. Daar moet je het ff mee doenflugelisoke schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:44:
[...]
Tof dat je hem al speelt man!
Ik ben voornamelijk erg benieuwd hoe groot de map is, is de stad zelf bijvoorbeeld groot als in GTA V Los Santos, of is Night City zelfs groter?
En hoe groot is alles buiten de stad eigenlijk?
Kun je me daar iets over vertellen?
Anders, namelijk: Stadia.418O2 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:21:
Vul deze alleen in als je komende week (ofzo) al gaat spelen.
Poll: Op welk platform ga je spelen
• PC met Raytracing
• PC zonder Raytracing
• PS4 OG
• PS4 Pro
• PS5
• Xbox One
• Xbox One S
• Xbox One X
• Xbox Series S
• Xbox Series X
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Op quality mode zie ik inderdaad ook behoorlijk wat blur. Moet dat depth of field voorstellen o.i.d ?eilavid schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:45:
Voor de geïnteresseerden, verschil tussen Xbox Series X 4K quality (30 fps) en performance (60 fps) modes:
http://www.framecompare.com/screenshotcomparison/F0EEMNNU
[Afbeelding] [Afbeelding]
Grootste verschil zijn de schaduwen en een resolutie drop, al is de game sowieso een beetje 'blurry' lijkt het.
Hopelijk is dat uit te schakelen op de PS5.
Ik zit hier nog ernstig te twijfelen waar ik hem voor ga halen.
Ps4 pro of op mijn pc ( i5 8600k icm asux gtx1080OC ), voor 4k is mijn pc sowieso niet snel genoeg dus ben benieuwd of er dan grafisch een groot verschil voor mij zou zitten tussen deze versies. beiden staan aangesloten op een LG C9, wat zouden jullie aanraden.
Ps4 pro of op mijn pc ( i5 8600k icm asux gtx1080OC ), voor 4k is mijn pc sowieso niet snel genoeg dus ben benieuwd of er dan grafisch een groot verschil voor mij zou zitten tussen deze versies. beiden staan aangesloten op een LG C9, wat zouden jullie aanraden.
Hé dat is leuk, Cyberpunk-reclame bij Rotterdam Centraal:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iLKseuIucA2NszC7b8LqJy8e.jpg?f=user_large)
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
30 fps hoeft nog geen grime te zijn. Zolang de frame times maar stabiel zijn.DutchOwnage schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:44:
[...]
30fps beetje goed te doen? Voelt niet stroperig aan?
Met 30 zit je aardig op de grens met wat wij gamers als vloeiend ervaren. Als de frame times dan ook nog eens inconsistent zijn dan merk je dat met stotteringen.
Vloeiend 30 fps is eigenlijk niets mis mee. Maar 60 voelt wel fijner. Op de PC is dat voor mij een must. Op de console, lui op de bank, is 30 nog wel te nassen.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Jawel, letterlijk zelfs:FrankoNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:31:
[...]
Dat heeft hij echt nergens gezegd. In 2013 was dat ding al traag, toen hij uitkwam.
En je maakt een grapje toch?
PS3: Demon Souls en Last of Us hadden echt dips naar de 20 fps. Zeker the Last of us was een late gen titel. De FPS op die gen consoles was echt om te huilen.
[Dat een bedrijf zo veel jaar geleden begint met ontwikkelen wil niet zeggen dat het dan ook op 1080P 30 FPS moet kunnen draaien op een (toen al!) mid-end console van 7 jaar oud.
Ging ook niet om de performance, ging om dat het niet handig is dat ze het spel cross-gen hebben gemaakt.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dan wordt de keuze denk ik 1080p 60 fps of een iets hogere resolutie en 30 fps op de ps4. Uiteraard kan 1440p 30 fps op die 1080 ook wel maar PC HDR implementatie is vaak wat wonkyMr.Whitewolf88 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:24:
Ik zit hier nog ernstig te twijfelen waar ik hem voor ga halen.
Anders namelijk op stadia. Weet niet welke versie dat wordt of dat een console port is of een pc port.418O2 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:21:
Vul deze alleen in als je komende week (ofzo) al gaat spelen.
Poll: Op welk platform ga je spelen
• PC met Raytracing
• PC zonder Raytracing
• PS4 OG
• PS4 Pro
• PS5
• Xbox One
• Xbox One S
• Xbox One X
• Xbox Series S
• Xbox Series X
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Op PS5 is er geen mogelijkheid om te kiezen tussen performance of quality... Die draait standaard alleen op performance.Daniel221 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:24:
[...]
Op quality mode zie ik inderdaad ook behoorlijk wat blur. Moet dat depth of field voorstellen o.i.d ?
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ik zat maar naar die boom te kijken en dacht waar heeft ie het overg0tanks schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:25:
Hé dat is leuk, Cyberpunk-reclame bij Rotterdam Centraal:
[Afbeelding]
Boullie
Je vroeg niet welke versie we gaan spelen maar op welk platform.
30 fps is absoluut niet vloeiend. En heb dat ook nooit zo ervaren. Ik ben een oude gamer, vroeger was je al blij met 30 , tegenwoordig is dat echt niet meer nodig. 60 is veel fijner, maar als je "beter" gewend bent (100+ fps met een 144 hz paneel) denk ik dat je met minder dan 60 echt niet blij meer bent. Je hebt gewoon veel meer input lag en het voelt stroperig. absoluut niet prettig.SacreBleu schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:26:
[...]
30 fps hoeft nog geen grime te zijn. Zolang de frame times maar stabiel zijn.
Met 30 zit je aardig op de grens met wat wij gamers als vloeiend ervaren. Als de frame times dan ook nog eens inconsistent zijn dan merk je dat met stotteringen.
Vloeiend 30 fps is eigenlijk niets mis mee. Maar 60 voelt wel fijner. Op de PC is dat voor mij een must. Op de console, lui op de bank, is 30 nog wel te nassen.
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Ik bedoelde eigenlijk depth of field. Of zal de blur aanwezig zijn zodat de boel op afstand niet/minder gerenderd hoeft te worden?Willybubba schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:27:
[...]
Op PS5 is er geen mogelijkheid om te kiezen tussen performance of quality... Die draait standaard alleen op performance.
Hahaha ik ook!Boullie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:27:
[...]
Ik zat maar naar die boom te kijken en dacht waar heeft ie het over
Blijkbaar zijn er nogal wat post processing effects die je uit kan zetten (net als bij Witcher 3), maar desondanks blijft de game inderdaad nogal blurry. Misschien een sharpening filter overheen gooien?Daniel221 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:24:
[...]
Op quality mode zie ik inderdaad ook behoorlijk wat blur. Moet dat depth of field voorstellen o.i.d ?
Heb 32gb ram, r5 3600 en een 2060 Super. Zou ik op high kunnen spelen met RT aan denken jullie? (1080P)
Er is maar 1 manier om daar achter te komen. Het is voor iedereen op het moment koffiedik kijken gezien er 0.0 pc benchmarks zijnDennisKr schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:35:
Heb 32gb ram, r5 3600 en een 2060 Super. Zou ik op high kunnen spelen met RT aan denken jullie? (1080P)
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Zonder ray tracing ik zou zeggen van wel.DennisKr schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:35:
Dank voor de verheldering, ga dan toch maar voor de pc versie, nog wel even een draadloze controller er even bij halen danFrankoNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:26:
[...]
Dan wordt de keuze denk ik 1080p 60 fps of een iets hogere resolutie en 30 fps op de ps4. Uiteraard kan 1440p 30 fps op die 1080 ook wel maar PC HDR implementatie is vaak wat wonky
Ja met 30fps zeker, maar met 60fps en goeie distrance drawing etc ik betwijfel het.DennisKr schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:35:
Begin nu ook al weer een beetje nerveus te worden voor mijn GTX1080, dacht misschien nog voor een leuke prijs een 2de handse 2080 te kunnen oppikken, maar nee...CyberMania schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:37:
[...]
Ja met 30fps zeker, maar met 60fps en goeie distrance drawing etc ik betwijfel het.

Ah joh, gewoon je eerste playthrough hiermee doen. Dan volgend jaar met een RTX3080 een andere lifepath nog een keer. Bonus omdat het dan nog zoveel mooier is dat het net een nieuwe game lijktbarriie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:38:
[...]
Begin nu ook al weer een beetje nerveus te worden voor mijn GTX1080, dacht misschien nog voor een leuke prijs een 2de handse 2080 te kunnen oppikken, maar nee...
Aan onderstaande requirements zou ik inderdaad ook zeggen van ja (zonder RT).DennisKr schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:35:
:strip_exif()/f/image/cnEPCFYZIrPkNpT4l5FDXSNz.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee want ik speel hem op de series x met new zeeland locatie, dus zou de patch daar al uit moeten zijnArmouredSPony schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:08:
[...]
De game komt pas morgen uit; de 'Day 1 patch' komt dus ook pas morgen uit
Ik ook... En zojuist impulsief:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/alFtwWvthYmMTXkq3pox5zVt.jpg?f=user_large)
Nu van de week even een videokaart scoren
Heb er stiekem wel veel zin in!!!
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Note: dit zijn requirements voor 30 fps.Ken G schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:41:
[...]
Aan onderstaande requirements zou ik inderdaad ook zeggen van ja (zonder RT).
Ik heb ook net op tijd mijn 5600x/3070 build af, al is die nog even onstabiel met wat overclocks
.
Morgen en vrijdag vrij, moest toch nog van wat uren af. Ben erg benieuwd naar alles. Vandaag nog niets gekeken op Twitch en dergelijke, wil het zelf gaan ervaren.
Morgen en vrijdag vrij, moest toch nog van wat uren af. Ben erg benieuwd naar alles. Vandaag nog niets gekeken op Twitch en dergelijke, wil het zelf gaan ervaren.
Ik heb bewondering voor je aanhoudende optimismeKecin schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:41:
[...]
Nu van de week even een videokaart scoren.

Morgen downloaden, installeren en 2160p middels DLSS en RT Ultra spelen.
Kan niet wachten, mega hyped
Kan niet wachten, mega hyped
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Van ResetEra.
I’ve played for two hours so far, Xbox Series X. Also got it on PlayStation 5 (got the collectors edition as I'm an idiot), only tried that briefly.
Pros
- Looks good. Not jaw dropping, but certainly holds up.
- I recommend Quality mode as it appears to impact population density in city - there's more NPCs and it feels more alive. PS5 version didn't have quality or performance modes, not sure why.
- I picked the Corpo path and it was different to the gameplay videos, i.e. none of the desert stuff was there, I haven't been near there yet. Which I liked.
- So far I've enjoyed myself.
- Only seen some visual glitches so far (e.g. NPCs driving around... without a car model, just two NPCs seated in thin air, NPCs randomly repeating lines of dialogue, NPCs glitching inside NPCs etc). However I do expect there to be more bugs the further I get in.
Cons
- There was an on the rails shooting section about 30 mins in, which was pretty lame, you couldn't opt out. I haven't had any combat in first 2 hours other than that.
- The UI is not great. E.g. some buttons use X to activate, some use A, some things mean using the controller to move a mouse pointer around the screen, some require D pad... It's inconsistent.
- Also they throw a LOT of stuff at you during gameplay, e.g. I was driving, I ended up in a random gang fight, I got a phone call, while on the phone call trying to fight the gang I got a text message (which just appears on screen w/o interaction)...
- Over 110gb day one patch on PS5 from disc.
- After 2 hours most things are still gated, e.g. I can only go certain places, most of the gameplay systems are turned off, skills unavailable etc. It reminds me of Assassin's Creed 3's opening tutorial game.
Overall
I'll definitely keep playing, I'm excited to see the systems and world.
I’ve played for two hours so far, Xbox Series X. Also got it on PlayStation 5 (got the collectors edition as I'm an idiot), only tried that briefly.
Pros
- Looks good. Not jaw dropping, but certainly holds up.
- I recommend Quality mode as it appears to impact population density in city - there's more NPCs and it feels more alive. PS5 version didn't have quality or performance modes, not sure why.
- I picked the Corpo path and it was different to the gameplay videos, i.e. none of the desert stuff was there, I haven't been near there yet. Which I liked.
- So far I've enjoyed myself.
- Only seen some visual glitches so far (e.g. NPCs driving around... without a car model, just two NPCs seated in thin air, NPCs randomly repeating lines of dialogue, NPCs glitching inside NPCs etc). However I do expect there to be more bugs the further I get in.
Cons
- There was an on the rails shooting section about 30 mins in, which was pretty lame, you couldn't opt out. I haven't had any combat in first 2 hours other than that.
- The UI is not great. E.g. some buttons use X to activate, some use A, some things mean using the controller to move a mouse pointer around the screen, some require D pad... It's inconsistent.
- Also they throw a LOT of stuff at you during gameplay, e.g. I was driving, I ended up in a random gang fight, I got a phone call, while on the phone call trying to fight the gang I got a text message (which just appears on screen w/o interaction)...
- Over 110gb day one patch on PS5 from disc.
- After 2 hours most things are still gated, e.g. I can only go certain places, most of the gameplay systems are turned off, skills unavailable etc. It reminds me of Assassin's Creed 3's opening tutorial game.
Overall
I'll definitely keep playing, I'm excited to see the systems and world.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Naja, in het ergste geval koop ik een 3090. Die zijn wel ruimer verkrijgbaar. Maar positieve verassing zojuist, ik dacht dat ik met Stadia moest wachten voordat ik kon gamen want:poor Leno schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:43:
[...]
Ik heb bewondering voor je aanhoudende optimisme![]()
Your purchase of Cyberpunk 2077 comes with a Stadia Premiere Edition (free standard shipping). Watch out for an email after the game releases to claim your bonus..
Dus ik denk ik heb die controller nodig. Koppel ik net met gemak een pricewatch: Microsoft Xbox Elite Wireless Controller Series 2 Zwart
Gamen gaat het dus worden, ben zeer benieuwd naar de streamkwaliteit (eerste keer Stadia ook). Kon nergens de game in mijn "library" oid vinden. Directe link is dan dus ook:
https://stadia.google.com/game/cyberpunk2077
En vanuit daar kan je weer pre-order klikken dat je brengt naar je pre-order...
:fill(white):strip_exif()/f/image/md8SqKvzyks9MGYFG5bFbV5K.png?f=user_large)
Steam snapt er nog weinig van, die tijden.
[ Voor 9% gewijzigd door Kecin op 09-12-2020 15:51 ]
Je kunt Stadia gewoon op je PC gebruiken... in Chrome. Je hebt geen Stadia controller nodig dan, gewoon muis en tobo.Kecin schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:48:
[...]
Naja, in het ergste geval koop ik een 3090. Die zijn wel ruimer verkrijgbaar. Maar positieve verassing zojuist, ik dacht dat ik met Stadia moest wachten voordat ik kon gamen want:
Your purchase of Cyberpunk 2077 comes with a Stadia Premiere Edition (free standard shipping). Watch out for an email after the game releases to claim your bonus..
Dus ik denk ik heb die controller nodig. Koppel ik net met gemak een pricewatch: Microsoft Xbox Elite Wireless Controller Series 2 Zwart
Gamen gaat het dus worden, ben zeer benieuwd naar de streamkwaliteit (eerste keer Stadia ook). Kon nergens de game in mijn "library" oid vinden. Directe link is dan dus ook:
https://stadia.google.com/game/cyberpunk2077
En vanuit daar kan je weer pre-order klikken dat je brengt naar je pre-order...
[Afbeelding]
Steam snapt er nog weinig van, die tijden.
Dat wist ik dus helemaal niet, super nieuws. Toetsenbord en muis prefereer ik sowieso. Mocht de kwaliteit ruk zijn op Stadia of op de 1080TI dan kan ik switchenSnoeiKoei schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:53:
[...]
Je kunt Stadia gewoon op je PC gebruiken... in Chrome. Je hebt geen Stadia controller nodig dan, gewoon muis en tobo.
Voor iedereen met een Nvida kaart. De nieuwste drivers zijn beschikbaar, geoptimaliseerd voor CP2077:
https://uk.download.nvidi...it-international-whql.exe
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Zijn er hier mensen die vannacht om 12 al gaan spelen? Ben zelf morgen vrij maar denk dat ik lekker wacht tot een uurtje of 9:00 en dan maar eens begin.
Zelfde voor AMD, die hebben vandaag de 20.12.1 drivers uitgebracht.SacreBleu schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:04:
Voor iedereen met een Nvida kaart. De nieuwste drivers zijn beschikbaar, geoptimaliseerd voor CP2077:
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Ik ben in dubio. Ik ben morgen ook vrij, dus ik kan de PC release om 1 uur 's nachts meemaken. Maar, dan ben ik bijna een dag wakker. Dus zal er niet veel van bakken. Ik denk dat ik gewoon mijn normale tijd aanhoud en morgenochtend om zes uur het bed uitduik om hem aan te zetten.Luukwa schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:11:
Zijn er hier mensen die vannacht om 12 al gaan spelen? Ben zelf morgen vrij maar denk dat ik lekker wacht tot een uurtje of 9:00 en dan maar eens begin.
Tenzij ik mij nog prima voel óf als ik echt niet kan slapen. Ik corrigeer het slaapgebrek dan wel weer op vrijdag en het weekend.
Ga beginnen om 0100 (PC). En dan kijken hoelang ik het volhoudt. Ik ben zelf web dev dus bepaal een beetje mijn eigen (werk)ritme/tijd.
Hoe zijn de ervaringen van de mensen hier die het al spelen? Zware tegenvaller? Of gewoon zoals verwacht een goede game?
Hoe zijn de ervaringen van de mensen hier die het al spelen? Zware tegenvaller? Of gewoon zoals verwacht een goede game?
Nee joh, dat is de Stadia-versie. Misschien even toevoegen aan de poll? Als ik de eerste ervaringen op de Xbox One en PS4 hier zo lees, zullen er nogal wat klanten overstappen naar Stadia. Het Stadia-topic wordt inmiddels ook steeds drukker. Al is het natuurlijk nog even tot middernacht afwachten hoe de performance op Stadia zal zijn...
Denk dat ik 't zelfde doe, wekker om 6:30 even douchen en rond half 8 aan de slag.SacreBleu schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:13:
[...]
Ik ben in dubio. Ik ben morgen ook vrij, dus ik kan de PC release om 1 uur 's nachts meemaken. Maar, dan ben ik bijna een dag wakker. Dus zal er niet veel van bakken. Ik denk dat ik gewoon mijn normale tijd aanhoud en morgenochtend om zes uur het bed uitduik om hem aan te zetten.
Tenzij ik mij nog prima voel óf als ik echt niet kan slapen. Ik corrigeer het slaapgebrek dan wel weer op vrijdag en het weekend.
Normaliter om kwart voor achter richting werk.
Slapen wordt geen issue, ben wel hyped maar geen 16 meer
Tot nu toe heerlijke game, heb er pas 2 uur in zitten, maar ik moet ook nog werken ook al is het home office. Pluspunt tot nu toe, het verhaal is zoals we van cd project red gewend zijn top en van wat ik gehoord heb word het alleen beter. Nog geen bugs tegengekomen en ik speel op de one x. Speelt vloeiend, soms enkele hikups, maar niet dat het mij stoort. Graphics zijn top, maar je merkt dat het geen pc of series x is. Ik doe het altijd rustig aan en speel op hard en ben 1x dood gegaan. Het is pittig op de een na laatste graad.Franko P. schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:59:
Ben nu vooral benieuwd naar de ervaringen van mensen die aan het spelen zijn. @Zawaponga @robzzzzzzzz
Kunnen jullie een tipje van de sluier oplichten zonder te spoilen uiteraard?
Hahaha, en bedankt. Ik ben ook geen zestien meer, maar als ik enthousiast ben dan wil ik nog wel vaak liggen draaien.Luukwa schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:17:
[...]
Denk dat ik 't zelfde doe, wekker om 6:30 even douchen en rond half 8 aan de slag.
Ik kan mij hierin volledig in vinden. Ik zelf speel op de PS4 Pro en het speelt lekker weg. Het ziet er voor mij persoonlijk grafisch goed uit, het is inderdaad geen pc of series X maar het is nou echt niet zo alsof je een game speelt uit 2008. Verhaal begint sterk en zit goed in elkaar, het begint wel vrij pittig vind ik. Tot nu toe een uur of 3 in de game zitten (street kid). Vanavond weer lekker verder.Zawaponga schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:18:
[...]
Tot nu toe heerlijke game, heb er pas 2 uur in zitten, maar ik moet ook nog werken ook al is het home office. Pluspunt tot nu toe, het verhaal is zoals we van cd project red gewend zijn top en van wat ik gehoord heb word het alleen beter. Nog geen bugs tegengekomen en ik speel op de one x. Speelt vloeiend, soms enkele hikups, maar niet dat het mij stoort. Graphics zijn top, maar je merkt dat het geen pc of series x is. Ik doe het altijd rustig aan en speel op hard en ben 1x dood gegaan. Het is pittig op de een na laatste graad.
PS4 Pro is dan ook een heel stuk krachtiger dan een PS4 of een Xbox OneDenn90 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:21:
[...]
Ik kan mij hierin volledig in vinden. Ik zelf speel op de PS4 Pro en het speelt lekker weg. Het ziet er voor mij persoonlijk grafisch goed uit, het is inderdaad geen pc of series X maar het is nou echt niet zo alsof je een game speelt uit 2008. Verhaal begint sterk en zit goed in elkaar, het begint wel vrij pittig vind ik. Tot nu toe een uur of 3 in de game zitten (street kid). Vanavond weer lekker verder.
Ik denk dat de grafische instellingen een stuk beter is.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik kan op zijn vroegst pas morgenavond aan de slag, mits disc binnen en de patch download snel gaat ....
GamiQ, de game notes app met game maps!
Ik ben daarom wel benieuwd hoe hij bij mij draait, ik heb op dit moment nog de gewone PS4 en daar ga ik hem ook op spelen. Speel hem volgend jaar nog wel een keer door op de PS5 als ik er tegen die tijd een keer één in huis heb.OMD schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:28:
[...]
PS4 Pro is dan ook een heel stuk krachtiger dan een PS4 of een Xbox One
Ik denk dat de grafische instellingen een stuk beter is.
Kun je hem op de PS4 ook predownloaden trouwens als je de disc versie hebt (aangezien ik hier lees dat dat op de Xbox wel kan)?
[ Voor 11% gewijzigd door Tinus_Budel op 09-12-2020 16:34 ]
Zo ver ik ooit hebt geprobeerd kan dat niet, lijkt een xbox dingetjeTinus_Budel schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:33:
[...]
Ik ben daarom wel benieuwd hoe hij bij mij draait, ik heb op dit moment nog de gewone PS4 en daar ga ik hem ook op spelen. Speel hem volgend jaar nog wel een keer door op de PS5 als ik er tegen die tijd een keer één in huis heb.
Kun je hem op de PS4 ook predownloaden trouwens als je de disc versie hebt (aangezien ik hier lees dat dat op de Xbox wel kan)?
Nee, alleen xbox.Tinus_Budel schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:33:
[...]
Ik ben daarom wel benieuwd hoe hij bij mij draait, ik heb op dit moment nog de gewone PS4 en daar ga ik hem ook op spelen. Speel hem volgend jaar nog wel een keer door op de PS5 als ik er tegen die tijd een keer één in huis heb.
Hiero ook! Geregeld dat ik vrijdag vrij ben. Alleen doe ik teamviewer aanzetten op me pc morgen vroeg. Dan op werk in me pauze via telefoon de day one patch laten downloaden. En dan vervolgens dit topic even vermijden.-SaveMe- schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:33:
Ik kan op zijn vroegst pas morgenavond aan de slag, mits disc binnen en de patch download snel gaat ....
AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Net als in het echte leven dus....Rivanov schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:46:
Van ResetEra.
Cons
......
......
Hier een PS4Pro Vs PS5 vergelijking, van vandaag..
Minibeetje verschil in graphics, niet gigantisch natuurlijk, maar wel 60fps op de 5. De echte verschillen ga je pas zien bij de next-gen patches volgend jaar..
Minibeetje verschil in graphics, niet gigantisch natuurlijk, maar wel 60fps op de 5. De echte verschillen ga je pas zien bij de next-gen patches volgend jaar..
AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Op de Series X zien de graphics er beter uit maar ten koste van de 60fps.. Op dit moment (vanavond weer tenminstepoor Leno schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:55:
Hier een PS4Pro Vs PS5 vergelijking, van vandaag..
[YouTube: cyberpunk 2077 PS4 Pro vs PS5 Gameplay Graphics Comparison [4 Minute Gameplay]]
Klinkt goed!Zawaponga schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:18:
[...]
Tot nu toe heerlijke game, heb er pas 2 uur in zitten, maar ik moet ook nog werken ook al is het home office. Pluspunt tot nu toe, het verhaal is zoals we van cd project red gewend zijn top en van wat ik gehoord heb word het alleen beter. Nog geen bugs tegengekomen en ik speel op de one x. Speelt vloeiend, soms enkele hikups, maar niet dat het mij stoort. Graphics zijn top, maar je merkt dat het geen pc of series x is. Ik doe het altijd rustig aan en speel op hard en ben 1x dood gegaan. Het is pittig op de een na laatste graad.
Ja maar dit is dus wel de 60fps mode.D-Ed schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:58:
[...]
Op de Series X zien de graphics er beter uit maar ten koste van de 60fps.. Op dit moment (vanavond weer tenminste) kies ik voor de graphics mode.
Buiten de betere graphics bevat de 30fps modus ook meer NPC's en 'voelt' het wat meer levendiger aan.. Komende dagen speel ik op 30fps in ieder geval.
Ik zag het ja, had echt 20 minuten daarvoor nog gecontroleerd op updates toen was er niks.
Maar ik heb de drivers nu geinstalleerrd
D-Ed schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:02:
[...]
Buiten de betere graphics bevat de 30fps modus ook meer NPC's en 'voelt' het wat meer levendiger aan.. Komende dagen speel ik op 30fps in ieder geval.
Dus waarom vergelijk je dan de graphics met de performance mode met de Xsx?
Dit ging over de PS4 vs PS5 in performance mode.
Wanneer ga je spelen?Tinus_Budel schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:33:
[...]
Ja dat slaat eigenlijk nergens oppoor Leno schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:06:
[...]
Dus waarom vergelijk je dan de graphics met de performance mode met de Xsx?
Dit ging over de PS4 vs PS5 in performance mode.
Voor Xbox mensen: hij is te proaden via de app. Zonder aanschaf dus.
Om te spelen moet dat natuurlijk wel.
Maar dan update ie vanzelf!
Ik heb bij bol.com gekocht en krijg net verzendbevestiging
Om te spelen moet dat natuurlijk wel.
Maar dan update ie vanzelf!
Ik heb bij bol.com gekocht en krijg net verzendbevestiging
Gekke vraag misschien, maar bevat de game aim lock als je met controller speelt?
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Al met al lijkt het hier een beetje op neer te komen:
- PS4/XoS - kwaliteit teleurstellend
- PS4Pro/XoX - goed te doen
- PS5 - Vergelijkbaar met PS4Pro maar 60FPS.
Overigens schijnt er nog een kleine patch te verschijnen later vandaag. Op een Pools Twitter account lijkt er gezegd te worden dat er nog een kleine download aan zit te komen.
Overigens schijnt er nog een kleine patch te verschijnen later vandaag. Op een Pools Twitter account lijkt er gezegd te worden dat er nog een kleine download aan zit te komen.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Yep maar meer aim-assist dan lock (bij standaard instelling) en van wat ik er even van heb gezien in het menu kun je dat nog versterken of afzwakken..DirtyBird schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:15:
Gekke vraag misschien, maar bevat de game aim lock als je met controller speelt?
Ben echt benieuwd of ik met mijn 3080 op een ge-DLSS'de 4K Quality mode kan spelen met RTX eveneens op Ultra. Al moet ik op 30 fps spelen, ik heb de eye-candy ervoor over.
Ziet er naar uit dat de RTX 2060 Super Ultra RT aankan maar dan rond de 28fps zit. Met enkele tweaks/driver update wellicht nog te duwen naar 40-50fps. Vind ik veelbelovend
75% meer performance door drivers/tweaks? Not gonna happen...DennisKr schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:36:
Ziet er naar uit dat de RTX 2060 Super Ultra RT aankan maar dan rond de 28fps zit. Met enkele tweaks/driver update wellicht nog te duwen naar 40-50fps. Vind ik veelbelovend
💾 #Cyberpunk2077
— Fabian Mario Döhla (@fabiandoehla) 9 december 2020
As many people have been asking:
[1/2] Consoles preload includes Day 0 update and game unlocks at midnight without additional downloads.
On PC, at 1AM CET on GOG players will have to download a couple hundreds of mb, Steam/Epic is around 2-3 gigs.
[2/2] Boxed copies (retail): On PC and Xbox it will download 2 in 1 - game & patch. Around 60gigs on PC and 70/75 on X1
— Fabian Mario Döhla (@fabiandoehla) 9 december 2020
PlayStation: game and patch will download separately (around 110 gigs in total).
Apologies for not answering to all the DMs. It‘s soooo many of them.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Hier ook vanmiddag de eerste twee uurtjes gemaakt in Cyberpunk op de Series X.
Eerste indruk zeer positief, zowel op quality (30fps) en performance (60fps) mode lijkt de game zeer stabiel z'n framerate te behalen.
De quality mode speelde verassend soepel dus ik hou hem voorlopig daar op.
Nog geen glitches of bugs tegengekomen zoals wel te zien op verschillende YouTube streams.
Kan in ieder geval niet wachten vanavond verder te spelen.
Eerste indruk zeer positief, zowel op quality (30fps) en performance (60fps) mode lijkt de game zeer stabiel z'n framerate te behalen.
De quality mode speelde verassend soepel dus ik hou hem voorlopig daar op.
Nog geen glitches of bugs tegengekomen zoals wel te zien op verschillende YouTube streams.
Kan in ieder geval niet wachten vanavond verder te spelen.
Is het trouwens mogelijk de pc locatie en tijdzone te foppen?
Ik heb geprobeerd, maar de game trapt er niet in.. Misschien dat iemand anders het weet?
Ik heb geprobeerd, maar de game trapt er niet in.. Misschien dat iemand anders het weet?
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ik heb zojuist een kleine update van 9GB gekregen op GoG.
Bedoel oa nog wat kleine aanpassingen in de settings. Bovendien was het zonder DLSS en volgens mij is dat wel echt een boost in performance. Wanneer ik rond de 40-50 uit kan komen ben ik tevreden wanneer ik met RT aan kan spelen op minimaal high settings.OMD schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:39:
[...]
75% meer performance door drivers/tweaks? Not gonna happen...
9 of 9.7? Hier 9.7 namelijkTombason schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:45:
Ik heb zojuist een kleine update van 9GB gekregen op GoG.
Ziet er goed uit hoor in Quality mode op m’n LG 65CX en Series X.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nou ik heb hem binnen.
Even karren en dan de hele avond tekeer gaan.

Op GOG staat nu ook een update klaar, kan hem helaas nog niet binnen halen
/f/image/6z6lZlOzUmLBQA9qMk3Ts5fy.png?f=fotoalbum_large)
Edit; Lijkt aan te weinig ruimte te liggen, ff schonen
Hij is 10gb
/f/image/6z6lZlOzUmLBQA9qMk3Ts5fy.png?f=fotoalbum_large)
Edit; Lijkt aan te weinig ruimte te liggen, ff schonen
Hij is 10gb
:fill(white):strip_exif()/f/image/0GpFwsP76hQL7YYc3AREt0fa.png?f=user_large)
[ Voor 24% gewijzigd door barriie op 09-12-2020 18:01 ]
Nog 6 kleine uurtjes heren!
Voelt net als oudejaarsnacht. Zit er al helemaal klaar voor
Voelt net als oudejaarsnacht. Zit er al helemaal klaar voor
Nog steeds het 'Go back to sleep Samurai' scherm helaas.
Kan zo geen patchnotes vinden.
Het lijkt erop dat na de Pc de Series X hem het beste trektThe_Worst schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:23:
Al met al lijkt het hier een beetje op neer te komen:
Als je je windows locatie omzet naar Bogota en de COT timezone aanhoud én een VPN daar naar toe opzet, dan kun je om 19:00 COT spelen!Audione0 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:45:
Zie ook deze post.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ik heb vandaag verschillende keren naar mijn ProWise bord gekeken en gedacht... Kan ik het maken om de leerlingen morgen naar huis te sturen en dan te gaan gamen op 86"
(Via Chrome en stadia)
Maar ja, scholen en goeie WiFi
(Edit: ook al hadden we goeie WiFi dan nog zou ik het niet doen. Ze hebben al genoeg uitval gehad.)
(Via Chrome en stadia)
(Edit: ook al hadden we goeie WiFi dan nog zou ik het niet doen. Ze hebben al genoeg uitval gehad.)
[ Voor 18% gewijzigd door streamnl op 09-12-2020 18:28 ]
streamnl schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:20:
Ik heb vandaag verschillende keren naar mijn ProWise bord gekeken en gedacht... Kan ik het maken om de leerlingen morgen naar huis te sturen en dan te gaan gamen op 86"
(Via Chrome en stadia)

Misschien dat dit aan mij ligt, maar die 30FPS speelt echt, super hakkerig..... (quality modus, Xbox Series X)Rivanov schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:53:
Ziet er goed uit hoor in Quality mode op m’n LG 65CX en Series X.
[ Voor 5% gewijzigd door Vecodo op 09-12-2020 18:26 ]
Ik ga gewoon slapen, morgen werken. Speel wel in de avond na het studeren voor mijn certificering. Ik hoef niet gelijk de eerste dag uren te maken. Gewoon lekker van genieten. Al zo lang moeten wachten, paar uurtjes maakt geen verschilLuukwa schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:17:
[...]
Denk dat ik 't zelfde doe, wekker om 6:30 even douchen en rond half 8 aan de slag.
al enige duidelijkheid of die day 1 patch nou in de up to date xbox file zit? ik heb een 60 gig file die gewoon start, maar ik ben huiverig omdat ik zeker wil weten dat die patch erop zit
Beetje raar.. op alle platformen is ie rond de 100GB..robzzzzzzzz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:32:
al enige duidelijkheid of die day 1 patch nou in de up to date xbox file zit? ik heb een 60 gig file die gewoon start, maar ik ben huiverig omdat ik zeker wil weten dat die patch erop zit
En even voor de goede orde: Save Games nemen de patch niet mee, als je erna pas patched.. je moet dus een New Game beginnen als je met de patch wil spelen

Ik heb nog geen save game, intro scherm nog niet voorbij. De file is op de microsoft store 60gbpoor Leno schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:38:
[...]
Beetje raar.. op alle platformen is ie rond de 100GB..
En even voor de goede orde: Save Games nemen de patch niet mee, als je erna pas patched.. je moet dus een New Game beginnen als je met de patch wil spelen
Versie 1.0.0.6 , Geen updates beschikbaar
Daarbij is hij op de pc ook 60gig als digital preload alleen de ps5 heeft een bakbeest van een 102 gig file.
Het lijkt erop alsof de digitale versies al up to date zijn
*Edit lijkt inderdaad zo te zijn https://twistedvoxel.com/...-15-gb-update-bugs-fixed/ Spelen maar dan!
[ Voor 25% gewijzigd door robzzzzzzzz op 09-12-2020 18:45 ]
PC release is simultaan over de hele aardkloot, dus volgens mij geen trucje voor om dit te omzeilen.Audione0 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:45:
Ben als Nomad gestart. Had de intro in Night City wel iets anders verwacht.
Is er dan wel een kans op een ban van Steam?Nnoitra schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:14:
[...]
Als je je windows locatie omzet naar Bogota en de COT timezone aanhoud én een VPN daar naar toe opzet, dan kun je om 19:00 COT spelen!
Zie ook deze post.
Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.
Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.
Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!