Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
maniace schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:03:
[...]

Had ik kunnen doen maar de link niet waardig daarnaast ga ik ervan uit dat men gamespot wel kent. :)
Tuurlijk, maar als je A zegt moet je ook B zeggen ;)

Link is t niet waard, maar wel om er iets over te zeggen? En natuurlijk kennen we Gamespot, maar nu moest ik t zelf gaan zoeken..

Gewoon een vriendelijke principekwestie, verder niets :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:51

The_Worst

Unox

@Nieuwevolger
Er is een patch beschikbaar op Playstation versie 1.0.2 maar het is niet bekend of dat de day 1-patch is of niet.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Livestream van iemand die op PS5 speelt.
Heb niet teveel gekeken, omdat ik alles zelf wil ontdekken, maar het ziet er wel soepel uit moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Stomme vraag,

Speel op de Xbox Series X met een Elite Controller V1. Ben nu bij de tutorial waarbij ik op d-pad naar boven moeten drukken om mijzelf te healen. Hoe doe je dat? Ik druk op de knop en icoontje licht op..maar wat moet er dan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 08:49

Luukwa

o/

Het ziet er net uit alsof je een zakje chips kapot slaat als je iemand met melee hit.. dat had wel iets harder gemogen x)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Vecodo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:18:
Stomme vraag,

Speel op de Xbox Series X met een Elite Controller V1. Ben nu bij de tutorial waarbij ik op d-pad naar boven moeten drukken om mijzelf te healen. Hoe doe je dat? Ik druk op de knop en icoontje licht op..maar wat moet er dan gebeuren?
Reload van de laatste save game gedaan, nu werkt die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMD schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:10:
Releasedag is toch neit vandaag? Is dus niet zo raar dat je geen werkende tracking code hebt. Die zal dus waarschijnlijk morgen worden geleverd.

Melding "PostNL heeft het pakket nog niet ontvangen" betekent dus wel dat er een label is uitgedraaid en wellicht ligt deze gewoon klaar voor verzending.
Het probleem is dat postnl heel erg achterloopt met de pakketten. Ze hebben niet eens de capaciteit om alle pakketten op te halen. Normaal word ik er niet zenuwachtig van, maar nu wel met de berichtgeving van postnl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Iemand die toevallig ps4 pro beelden gezien? Ziet dat er een beetje uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 10:25
Nieuwevolger schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:26:
Iemand die toevallig ps4 pro beelden gezien? Ziet dat er een beetje uit?
Daar waren al officiele beelden voor, toch?

YouTube: Cyberpunk 2077 - 6 Minutes of Gameplay on PS4 Pro & PS5

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:14

Dhrax

Prog Lord

OMD schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:10:
Releasedag is toch neit vandaag? Is dus niet zo raar dat je geen werkende tracking code hebt. Die zal dus waarschijnlijk morgen worden geleverd.

Melding "PostNL heeft het pakket nog niet ontvangen" betekent dus wel dat er een label is uitgedraaid en wellicht ligt deze gewoon klaar voor verzending.
Exact, de pakketjes worden doorgaans eerst voorgemeld waardoor er een Track&Trace word gegenereerd. Pas later op de dag, vaak in de avond, word de batch daadwerkelijk aangemeld bij PostNL.

Dus voor de mensen die reeds een bericht hebben gehad maar het pakket niet kunnen tracen nog. Geen paniek, dit is normaal en zal alsnog later vandaag beschikbaar komen. Dit kan ook echt nog in de late uurtjes c.q. na middernacht zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:21
Voor de xbox mensen die hem op disc hebben besteld: Het preloaden via de xbox app werkt weer. Dat betekent morgen disc erin en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de topicwarning nog even door...

[ Voor 95% gewijzigd door Bart ® op 09-12-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:16

OMD

Verwijderd schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:21:
[...]

Het probleem is dat postnl heel erg achterloopt met de pakketten. Ze hebben niet eens de capaciteit om alle pakketten op te halen. Normaal word ik er niet zenuwachtig van, maar nu wel met de berichtgeving van postnl...
Eigenaar webwinkel hier:

Valt op het moment wel mee. PostNL zit op zo een 94% capaciteit en alles wordt laatste dagen ook gewoon weer opgehaald. DHL en DPD zitten rond de 98%.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-10 13:35
Iemand op reddit heeft een pixel count gedaan, op PS5 lijkt de game dus te draaien in 1296p op 60 fps. https://www.reddit.com/r/...punk_2077_appears_to_run/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Verwijderd schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:33:
[...]

Het gaat vooral om dit nieuwsbericht:

https://nos.nl/artikel/23...ar-hebben-ook-begrip.html

De vertraging heeft postnl, ik krijg nu ook nog steeds pakketten een week later binnen. Meeste webshops garanderen nu ook niet meer de volgende dag in huis. Normaal gesproken geldt wat jij zegt, maar Gamemania heeft hem zelfs daarom al een dag eerder aangemeld. Dus het kan zijn dat het goed gaat, maar als die dan alsnog bij postnl komt dan ben je op dit moment niet gegarandeerd voor een bezorging op die dag.
Ik denk dat het ook afhankelijk is van waar je hem besteld. Bol.com is zo'n grote jongen dat vertraging daar wat minder evident is. Sterker nog, het postnl sorteercentrum zit in het pand van Bol.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMD schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:34:
[...]

Eigenaar webwinkel hier:

Valt op het moment wel mee. PostNL zit op zo een 94% capaciteit en alles wordt laatste dagen ook gewoon weer opgehaald. DHL en DPD zitten rond de 98%.
Opgehaald wellicht, maar op tijd leveren doen ze nog steeds niet. Vaak met minimaal 2 a 3 werkdagen verschil. (Eigen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
eilavid schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:34:
Iemand op reddit heeft een pixel count gedaan, op PS5 lijkt de game dus te draaien in 1296p op 60 fps. https://www.reddit.com/r/...punk_2077_appears_to_run/
Pixel counts is bij nieuwe games soms lastig vanwege de temporal AA oplossingen en eventuele dynamische res. Ik wacht Digital Foundry even af.

Zou de Series X versie, aangezien die gebaseerd is op de One X versie, dan iets hogere reso hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-10 22:05
Nou sorry hoor, maar hier op mijn Xbox One ziet het er echt niet uit. Alsof ik een game uit 2008 speel.

Twijfel om hem retour te sturen en te wachten op de next gen patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

[ Voor 90% gewijzigd door Bart ® op 09-12-2020 13:46 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54
Zullen we een beetje ontopic blijven?
Geen posts over of je het besteld hebt, of binnen hebt.. het is is fijn dat je enthousiast bent, maar het heeft nul discussie waarde voor het topic. Wees gewaarschuwd!
Wat ik zie van PC Gameplay is dat wel oke, ben blij dat ik hem niet voor de PS4Pro heb gekocht...

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 09-12-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMD schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:39:
[...]

Afgelopen week is niet deze week ;) Vorige week zat PostNL rond de 55%, hebben ze van het weekend aardig bijgetrokken.
Ik bedoelde daar eigenlijk deze week mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Jack_Mojo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:38:
Nou sorry hoor, maar hier op mijn Xbox One ziet het er echt niet uit. Alsof ik een game uit 2008 speel.

Maar die patch is alleen nuttig voor de XSX, XSS en PS5. Daar heb je met je XBO geen profijt van.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:14

Dhrax

Prog Lord

[ Voor 92% gewijzigd door Bart ® op 09-12-2020 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
SacreBleu schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:42:
[...]

Maar die patch is alleen nuttig voor de XSX, XSS en PS5. Daar heb je met je XBO geen profijt van.
I know, maar tegen die tijd heb ik vast ook een next gen console. ;)

Op mijn xbox is het je gewoon mateloos irriteren, je krijgt niets mee van die uitgebreide wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel je hem dan op de one of de one x? Want dat maakt wel degelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Verwijderd schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:44:
[...]

Speel je hem dan op de one of de one x? Want dat maakt wel degelijk verschil.
Gewoon de One.

Ik had het vermoeden al, maar dat wordt nu bevestigd, het gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

[edit]
off-topic

[ Voor 108% gewijzigd door OMD op 09-12-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:42
ik kan niet terugvinden hoe je in die "quiz " komt. Er staat nergens zo'n knopje in de stream...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37
FrankoNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:36:
[...]

Pixel counts is bij nieuwe games soms lastig vanwege de temporal AA oplossingen en eventuele dynamische res. Ik wacht Digital Foundry even af.

Zou de Series X versie, aangezien die gebaseerd is op de One X versie, dan iets hogere reso hebben?
Ja, waarschijnlijk 1440p/60 dynamic.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 09-12-2020 13:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Zoals ook in de topic warning staat: berichtjes over PostNL, de status van je bestelling, het al dan niet op tijd bezorgd worden van je game, etc, graag achterwege laten.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid

Na wat streams te hebben bekeken lijkt het inderdaad dat de base consoles niet meer de power hebben om deze game op een redelijke resolutie neer te kunnen zetten. Watch Dogs Legion dipte soms ook naar 576p, het zal hier denk ik niet anders zijn. Zeker ook i.c.m. met de trage harde schijf die in de oude consoles zit, op PC is er zelfs een speciale "Slow HDD mode" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawanella
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
FrankoNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:31:
Voor de xbox mensen die hem op disc hebben besteld: Het preloaden via de xbox app werkt weer. Dat betekent morgen disc erin en gaan!
Ik heb de disc besteld voor XBOX. Hoe kan ik dan Cyberpunk gaan pre-loaden via de XBOX app.
Excuus als het off-topic is, en dat deze vraag al eerder is gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 09:57
Mawanella schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:57:
[...]
Ik heb de disc besteld voor XBOX. Hoe kan ik dan Cyberpunk gaan pre-loaden via de XBOX app.
Niet toch? Die disk is toch de proof dat je de game hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 20:54

Franko P.

Hit it.

Ben nu vooral benieuwd naar de ervaringen van mensen die aan het spelen zijn. @Zawaponga @robzzzzzzzz

Kunnen jullie een tipje van de sluier oplichten zonder te spoilen uiteraard?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
eilavid schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:51:
[...]

Na wat streams te hebben bekeken lijkt het inderdaad dat de base consoles niet meer de power hebben om deze game op een redelijke resolutie neer te kunnen zetten. Watch Dogs Legion dipte soms ook naar 576p, het zal hier denk ik niet anders zijn. Zeker ook i.c.m. met de trage harde schijf die in de oude consoles zit, op PC is er zelfs een speciale "Slow HDD mode" :+
Ja het is jammer, maar het lijkt mij verstandig om te wachten tot je een beter console hebt dan de base consoles.

Het lijkt bij mij bijna een cartoon game. Borderlands achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 09-10 11:31
flugelisoke schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:58:
[...]

Jawel via de xbox app kan dat, echter cyberpunk geeft proberen.

Probeer maar een willekeurig ander spel via de app te installeren op je console. Je krijgt dan een waarschuwing dat je het wel kan installeren maar dat je alsnog het spel moet aanschaffen of de disc moet plaatsen.

Na veel gezeik en retrial heb ik cyberpunk op mn xbox kunnen preloaden, en kan ik morgen mn disk ophalen bij gamemania (het is zeker niet mogelijk om hem vandaag al op te halen? :+ )

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Heb hem geretourneerd :|

Nu maar hopen dat ik snel een next gen console kan bemachtigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Laatst online: 08-03-2022
Franko P. schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:59:
Ben nu vooral benieuwd naar de ervaringen van mensen die aan het spelen zijn. @Zawaponga @robzzzzzzzz

Kunnen jullie een tipje van de sluier oplichten zonder te spoilen uiteraard?
Ga ik zeker voor jullie doen!, Een vraag terug aan de thread weer.... Weten jullie hoe het nou zit met die day1 patch? de game start gewoon en de Series X zegt dat er geen updates beschikbaar zijn, betekend dit dat de patch in de install verwerkt zit al ?, Ik ben namelijk voorzichtig met starten ivm bugs etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 14:15

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

robzzzzzzzz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:04:
[...]

Ga ik zeker voor jullie doen!, Een vraag terug aan de thread weer.... Weten jullie hoe het nou zit met die day1 patch? de game start gewoon en de Series X zegt dat er geen updates beschikbaar zijn, betekend dit dat de patch in de install verwerkt zit al ?, Ik ben namelijk voorzichtig met starten ivm bugs etc
De game komt pas morgen uit; de 'Day 1 patch' komt dus ook pas morgen uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 08:49

Luukwa

o/

Is er nou wel een day-1 patch geweest? Spelen de huidige streamers met deze patch? Vind het tamelijk vaag allemaal..

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
flugelisoke schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:58:
[...]

Kan tegenwoordig via de xbox app (telefoon), game zoeken en dan downloaden naar console. Je kan hem niet spelen zonder verificatie van de disc.

Disc erin als je hem hebt, en gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door FrankoNL op 09-12-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:06

muhda

Time & Space traveler

Als je nu de game via Steam koopt en pre-load,moet je dan mogen nog de 1 day patch installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Mawanella schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:57:
[...]
Nieuwe xbox app op telefoon downloaden, game zoeken en dan "downloaden naar console"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tja sorry maar wat verwacht je van hardware die in 2013 al mid-end op zijn best was.. Een HD7870 en een AMD CPU die misschien nog wel erger was dan de FX-modellen.. Ik vind het knap dat het überhaupt draait eerlijk gezegd. P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Kuusj schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:11:
[...]

Tja sorry maar wat verwacht je van hardware die in 2013 al mid-end op zijn best was.. Een HD7870 en een AMD CPU die misschien nog wel erger was dan de FX-modellen.. Ik vind het knap dat het überhaupt draait eerlijk gezegd. P
Dit. Sterker nog, de xbox one zat meer richting de 7790 in die tijd. Dat dit soort games daarop draaien is echt een godswonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

[...]

Dat is natuurlijk bullcrap. De uitgever brengt het op dat systeem uit en is begonnen met ontwikkelen dik 7 jaar geleden (als het niet langer is)
Je moet als CD Projekt Red ervoor zorgen dat het normaal werkt als je het ook op dat systeem uitbrengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
[...]

Ik verwacht niks en kreeg ook niks ;)

Proberen kan geen kwaad.

Zo zag mijn character eruit na het voltooien :9

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ugzpxy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Jack_Mojo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:14:
[...]

Proberen kan geen kwaad.

[Afbeelding]
Denk eerder dat er iets niet goed stond. Dit ziet er uit of hij naar beneden schaalt (480p of 720p)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
OMD schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:13:
[...]

Dat is natuurlijk bullcrap. De uitgever brengt het op dat systeem uit en is begonnen met ontwikkelen dik 7 jaar geleden (als het niet langer is)
Je moet als CD Projekt Red ervoor zorgen dat het normaal werkt als je het ook op dat systeem uitbrengt.
Het werkt toch ook? Je kan alleen niet verwachten dat het er uit ziet als op de next gen consoles en de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
OMD schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:14:
[...]

Denk eerder dat er iets niet goed stond. Dit ziet er uit of hij naar beneden schaalt (480p of 720p)
En wat zou er dan niet goed moeten staan?

Dit gebeurt continu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eilavid
ArmouredSPony schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:08:
[...]

De game is al uit in een paar timezones, er zijn al twee patches uit. Komt er dus nog een derde patch??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD

OMD

@Jack_Mojo
Om my lord, I take it back
https://www.twitch.tv/nogs0557/video/831018906

Dit is een stream van een xbox one S... what the hell? Ik denk serieus dat de pixelcount niet hoger komt dan 720p :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

OMD schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:13:
[...]

Dat mag je bullcrap vinden. Ik denk dat de A14 SoC in mijn iPhone 12 inmiddels meer rekenkracht heeft dan een dergelijke console. Dat een bedrijf zo veel jaar geleden begint met ontwikkelen wil niet zeggen dat het dan ook op 1080P 30 FPS moet kunnen draaien op een (toen al!) mid-end console van 7 jaar oud.
Jack_Mojo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:14:
[...]

Proberen kan geen kwaad.

[Afbeelding]
Ik zie niet echt wat daar mis mee is of wat daar onverwacht aan zou moeten zijn eerlijk gezegd. Je speelt op een apparaat wat tweedehands 75,- kost. Amper meer dan het spel zelf...
OMD schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:17:
@Jack_Mojo
Om my lord, I take it back
https://www.twitch.tv/nogs0557/video/831018906

Dit is een stream van een xbox one S... what the hell? Ik denk serieus dat de pixelcount niet hoger komt dan 720p :/
Ik begrijp serieus niet wat daar zo vreemd aan is? Die apparaten waren toen al niet in staat meer dan 720P/30 FPS of misschien 1080P/30 FPS op het scherm te toveren. De PS4 Pro doet in de meeste games checkerboarding naar 4K en haalt dan amper 30 FPS. Een tich keer zo'n krachtig apparaat al als de originele PS4 of Xbox One.

[ Voor 21% gewijzigd door Kuusj op 09-12-2020 14:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

muhda schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:11:
Als je nu de game via Steam koopt en pre-load,moet je dan mogen nog de 1 day patch installeren?
Yes; daarom is het een day 1 patch een geen day 0 patch. @eilavid @SacreBleu Wellicht maar de day one patch voor de Witcher 3 en de Witcher 2 kwamen ook gewoon op release dag Europese tijden uit.

[ Voor 21% gewijzigd door ArmouredSPony op 09-12-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Kuusj schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:18:
[...]

Dat mag je bullcrap vinden. Ik denk dat de A14 SoC in mijn iPhone 12 inmiddels meer rekenkracht heeft dan een dergelijke console. Dat een bedrijf zo veel jaar geleden begint met ontwikkelen wil niet zeggen dat het dan ook op 1080P 30 FPS moet kunnen draaien op een (toen al!) mid-end console van 7 jaar oud.

[...]

Ik zie niet echt wat daar mis mee is of wat daar onverwacht aan zou moeten zijn eerlijk gezegd. Je speelt op een apparaat wat tweedehands 75,- kost. Amper meer dan het spel zelf...
Toen al mid end console van 7 jaar??? que? Xbox one is uit 2013. Ontwikkelen is begonnen in 2012, weet niet over welke console jij het hebt maar de One is niet uit 2005/2006.

Het is trouwens leuk dat jij niet begrijpt wat er allemaal vreemd aan is. Ze zijn begonnen met ontwikkelen op de xbox one. Dan had je de lat niet zo hoog moeten zetten. Ze zijn gaandeweg steeds meer voor next gen gaan ontwikkelen, eerst de pro varianten en toen de next-gen varianten. Zo kan je natuurlijk bezig blijven.
Breng het dan gewoon niet uit op de last gen zodat het spel ook niet cross-gen gemaakt hoeft te worden.

[ Voor 21% gewijzigd door OMD op 09-12-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReaXioN
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-07 23:24
PS4 Slim beeldmateriaal:

https://youtu.be/38MCRaryY2E

Gameplay over graphics, alhoewel ik nu wel twijfel om hem voor Stadia te halen of om te wachten tot ik weer een fatsoenlijk rig hier heb staan (rond de lente).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
ArmouredSPony schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:08:
[...]

In NZ is de game al uit, gezien het daar al 10 december is. ;)
Het blijft gissen. Geen idee of er nog een patch komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Ik zit toevallig in NZ vandaag, ik denk dat ik daar zit tot morgen ongeveer 😉 . Hier op een Series X draait het meer dan prima en ziet het er ook goed uit. Ik heb nog geen day 0/1/-1/+4 patches gehad en ik gok dat die morgen pas uitrollen (of vannacht natuurlijk).

Na het eerste half uurtje gespeeld te hebben moet ik zeggen dat het lekker loopt, maar dat ik soms een soort rubber banding heb tijdens het lopen. Verder nog geen rare glitches tegen gekomen.

Looten gaat niet bepaald snel, maar er... is... zoveel.... loot! Wat ik erg leuk vind moet ik zeggen, ik loop nu al met een automatisch wapen, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

OMD schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:19:
[...]

Toen al mid end console van 7 jaar??? que? Xbox one is uit 2013. Ontwikkelen is begonnen in 2012, weet niet over welke console jij het hebt maar de One is niet uit 2005/2006.
Kijk voor de grap eens naar de performance van een Xbox One 8)7 Ook in 2013 had je al veel snellere hardware dan wat in dat ding is gestopt. Daar kun je allemaal mooie verhalen omheen gaan verzinnen maar dat veranderd de realiteit niet. 1.31TF aan GPU compute power. 8 GB DDR3 in totaal, 12 CU's op 853Mhz, 8 Jaguar cores op 1.75Ghz.

Ik denk echt dat je je dat ding te rooskleurig voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawanella
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
FrankoNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:11:
[...]

Nieuwe xbox app op telefoon downloaden, game zoeken en dan "downloaden naar console"
Thankx _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Zojuist iets meer als een uur erop zitten. Ik speel op een Xbox Series X op 30fps in quality mode op een LG OLED B9.

Toch maar streetkid (vrouwelijke V) gekozen om (naar verwachting) wat sneller actie te hebben.

Eerste uur speelt prima weg en ziet er top uit voor wat ik ervan verwacht. Ik ga als de next gen patch er is wel eens op 60fps spelen maar voor nu wil ik gewoon opgaan in de wereld die ze hebben gemaakt.

De stream die ik hierboven zag ziet er slechter uit dan wat ik ervaar (maar kort gekeken ivm spoilers). Als er vragen zijn kan ik kijken of ik kan reageren maar ben ook wat aan het mailen en bellen met klanten maar doe mijn best (let wel, ik heb er net 70 minuten opzitten en ga vanavond pas weer verder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

sorted.bits schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:26:
Ik zit toevallig in NZ vandaag, ik denk dat ik daar zit tot morgen ongeveer 😉 . Hier op een Series X draait het meer dan prima en ziet het er ook goed uit. Ik heb nog geen day 0/1/-1/+4 patches gehad en ik gok dat die morgen pas uitrollen (of vannacht natuurlijk).

Na het eerste half uurtje gespeeld te hebben moet ik zeggen dat het lekker loopt, maar dat ik soms een soort rubber banding heb tijdens het lopen. Verder nog geen rare glitches tegen gekomen.

Looten gaat niet bepaald snel, maar er... is... zoveel.... loot! Wat ik erg leuk vind moet ik zeggen, ik loop nu al met een automatisch wapen, etc.
Welke versie zit je nu op? Als je dat ergens kunt zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Kuusj schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:27:
[...]

Kijk voor de grap eens naar de performance van een Xbox One 8)7 Ook in 2013 had je al veel snellere hardware dan wat in dat ding is gestopt. Daar kun je allemaal mooie verhalen omheen gaan verzinnen maar dat veranderd de realiteit niet. 1.31TF aan GPU compute power. 8 GB DDR3 in totaal, 12 CU's op 853Mhz, 8 Jaguar cores op 1.75Ghz.

Ik denk echt dat je je dat ding te rooskleurig voorstelt.
Dat hoor je mij niet zeggen. Je zei alleen dat het ding op moment van schrijven 14 jaar oud is, dat klopt neit ;)
Ding is niet krachtig nee maar dat was de ps3 ook niet en de ps2 ook niet. Daar werden ook gewoon games voor gemaakt die erop draaiden? Dit gaat natuurlijk nergens over als je naar de streams kijkt, is gewoon één blurry hap. Vandaar de opmerking, breng het dan niet uit op last gen maar alleen op current gen en pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Zigrin
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:19
De berichten over de series x klinken in ieder geval hoopvol. Kan niet wachten tot vanavond 00:00! Benieuwd hoe hij op de PS5 draait, maar wil beeldmateriaal vooralsnog vermijden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
ReaXioN schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:20:
PS4 Slim beeldmateriaal:

Gameplay over graphics, alhoewel ik nu wel twijfel om hem voor Stadia te halen of om te wachten tot ik weer een fatsoenlijk rig hier heb staan (rond de lente).
Ben ook wel benieuwd naar de Stadia-versie. Wordt sowieso de versie die ik ga spelen trouwens, maar ben alsnog erg benieuwd 8)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
OMD schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:29:
[...]

Dat hoor je mij niet zeggen. Je zei alleen dat het ding op moment van schrijven 14 jaar oud is, dat klopt neit ;)
Ding is niet krachtig nee maar dat was de ps3 ook niet en de ps2 ook niet. Daar werden ook gewoon games voor gemaakt die erop draaiden? Dit gaat natuurlijk nergens over als je naar de streams kijkt, is gewoon één blurry hap. Vandaar de opmerking, breng het dan niet uit op last gen maar alleen op current gen en pc.
Dat heeft hij echt nergens gezegd. In 2013 was dat ding al traag, toen hij uitkwam.

En je maakt een grapje toch?

PS3: Demon Souls en Last of Us hadden echt dips naar de 20 fps. Zeker the Last of us was een late gen titel. De FPS op die gen consoles was echt om te huilen.

[ Voor 13% gewijzigd door FrankoNL op 09-12-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
[...]

Dat het een blurry hap is, heeft gewoon met de hardware te maken. Dat is altijd een probleem als je bijna een decennia over een game doet. Ik denk dat het niet uitbrengen een groter probleem had veroorzaakt. Denk dat dit gewoon nog een soort van 'fan-service' is voor de mensen die erbij waren bij het eerste uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

[...]

Je mag het stukje citeren waar ik stel dat het apparaat 14 jaar oud zou zijn, ben benieuwd ;)
Maar goed, ik denk dat je een verkeerde verwachting hebt als je denkt dat dit spel op meer dan 720P en 20-30 FPS zou gaan draaien. Daar komt het wat mij betreft gewoon op neer.

Zeg ik dat het mooi is? Nee zeker niet. Maar het is speelbaar. En ik denk dat veel mensen die geen geld hebben om het laatste en nieuwste aan te schaffen daar best blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 21:37
D-Ed schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:28:
Zojuist iets meer als een uur erop zitten. Ik speel op een Xbox Series X op 30fps in quality mode op een LG OLED B9.

Toch maar streetkid (vrouwelijke V) gekozen om (naar verwachting) wat sneller actie te hebben.

Eerste uur speelt prima weg en ziet er top uit voor wat ik ervan verwacht. Ik ga als de next gen patch er is wel eens op 60fps spelen maar voor nu wil ik gewoon opgaan in de wereld die ze hebben gemaakt.

De stream die ik hierboven zag ziet er slechter uit dan wat ik ervaar (maar kort gekeken ivm spoilers). Als er vragen zijn kan ik kijken of ik kan reageren maar ben ook wat aan het mailen en bellen met klanten maar doe mijn best (let wel, ik heb er net 70 minuten opzitten en ga vanavond pas weer verder).
30fps beetje goed te doen? Voelt niet stroperig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 09:57
D-Ed schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:28:

Tof dat je hem al speelt man!

Ik ben voornamelijk erg benieuwd hoe groot de map is, is de stad zelf bijvoorbeeld groot als in GTA V Los Santos, of is Night City zelfs groter?

En hoe groot is alles buiten de stad eigenlijk?

Kun je me daar iets over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De ps3 was heel krachtig voor zijn tijd. De CPU is vaak nog steeds sneller dan huidige cpu's, alleen de ontwikkelaars konden er niet mee omgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eilavid
Voor de geïnteresseerden, verschil tussen Xbox Series X 4K quality (30 fps) en performance (60 fps) modes:

http://www.framecompare.com/screenshotcomparison/F0EEMNNU

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/frvhkSL/azwjSLo.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/p0ZY96Z/nOL2y9r.jpg

Grootste verschil zijn de schaduwen en een resolutie drop, al is de game sowieso een beetje 'blurry' lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankoNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:31:
[...]

Dat heeft hij echt nergens gezegd. In 2013 was dat ding al traag, toen hij uitkwam.

En je maakt een grapje toch?

PS3: Demon Souls en Last of Us hadden echt dips naar de 20 fps. Zeker the Last of us was een late gen titel. De FPS op die gen consoles was echt om te huilen.
Ps3 had een redelijk constante 30fps bij the last of us. Draaide echt wel goed hoor.

YouTube: The Last of Us PS4 vs PS3 Frame-Rate Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021
Weet iemand om welke tijd morgen het in Nederland te spelen is op Google Stadia?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eilavid
CyberMania schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:47:
Weet iemand om welke tijd morgen het in Nederland te spelen is op Google Stadia?
1 uur 's nachts dacht ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
CyberMania schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:47:
Google werkt nog gewoon toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:17
418O2 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:47:
[...]

Iemand anders z'n Google is altijd makkelijker beter heh. ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
418O2 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:47:
[...]

Thanks, maar kon het niet vinden voor de Nederlandse markt vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 05:17
PS4 Slim beeldmateriaal:

Zegt niks stream kwaliteit is slechts 720p en dat doet de streamer zelf dus dat gaat gebruiken als vergelijking is wat krom natuurlijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Verwijderd schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:46:
[...]

Ps3 had een redelijk constante 30fps bij the last of us. Draaide echt wel goed hoor.

YouTube: The Last of Us PS4 vs PS3 Frame-Rate Test
Ik zie in de eerste minuut al framerates tussen de 23 en 27 fps .... Daarna in fights ook tussen de 25 en 28.

[ Voor 4% gewijzigd door FrankoNL op 09-12-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankoNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:56:
[...]

Ik zie in de eerste minuut al framerates tussen de 23 en 27 fps ....
Alleen in het begin dropt hij een beetje. Daarna loopt hij soepel op 30 fps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Verwijderd schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:57:
[...]

Alleen in het begin dropt hij een beetje. Daarna loopt hij soepel op 30 fps
In fights ook tussen de 25 en 28, zoals ik net nog even aanvulde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:17
CyberMania schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:50:
[...]

Thanks, maar kon het niet vinden voor de Nederlandse markt vandaar.
Joh.. "cyberpunk stadia release time" en zo'n beetje 6 resultaten op de eerste pagina geven je het antwoord al.
Zelfs hier in het topic is die gele wereldkaart met de tijden al gepost.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankoNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:58:
[...]

In fights ook tussen de 25 en 28, zoals ik net nog even aanvulde :)
Ik heb de game meerdere keren uitgespeeld op de ps3. Heb nooit echt last gehad dat de game vertraagde. Dus je merkt er weinig van eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:20

On_E

Housemusic

PS4 Slim beeldmateriaal:

Ja, ik wacht wel op next-gen versie. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Verwijderd schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:59:
[...]

Ik heb de game meerdere keren uitgespeeld op de ps3. Heb nooit echt last gehad dat de game vertraagde. Dus je merkt er weinig van eerlijk gezegd.
Dat jij er niets van merkt is wat anders dan dat ze er niet zijn.

Ik vind 30 al moeilijk te verteren, 25 fps is helemaal onspeelbaar imo.

Maar terug ontopic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FrankoNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:59:
[...]

Dat jij er niets van merkt is wat anders dan dat ze er niet zijn.

Ik vind 30 al moeilijk te verteren, 25 fps is helemaal onspeelbaar imo.
30fps is prima bij een game zoals the last of us. Ik heb er geen moeite mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Nnoitra schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:58:
[...]

Joh.. "cyberpunk stadia release time" en zo'n beetje 6 resultaten op de eerste pagina geven je het antwoord al.
Zelfs hier in het topic is die gele wereldkaart met de tijden al gepost.
Ja maar ik zag Amsterdam (Nederland) nergens. Waar had ik dat kunnen vinden dan met Google?

[ Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 09-12-2020 15:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
CyberMania schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:00:
[...]

Ja maar ik zag Amsterdam (Nederland) nergens. Waar had ik dat kunnen vinden dan met Google?
Afbeeldingslocatie: https://d.newsweek.com/en/full/1681550/cyberpunk-2077-release-time-map.jpg

het staat er toch vrij groot

Of weet je niet met welke steden wij een tijdzone delen?

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 09-12-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
418O2 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:01:
[...]

[Afbeelding]

het staat er toch vrij groot

Of weet je niet met welke steden wij een tijdzone delen?
Ok ik zocht op Amsterdam/Nederland vandaar. Bedankt in ieder geval voor je hulp.
Nog maar een paar uurtjes te gaan dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Ik heb een vriendin tegenwoordig .... dus ik kan pas morgenavond spelen. :p

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DennisKr
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-11-2022
FrankoNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:06:
Ik heb een vriendin tegenwoordig .... dus ik kan pas morgenavond spelen. :p
Gecondoleerd maat. We zullen aan je denken tijdens de al zware tijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 13:31
DennisKr schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:07:
[...]

Gecondoleerd maat. We zullen aan je denken tijdens de al zware tijden
LOL, neem daar nog eens een kind bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellware
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 12:31

fellware

Everything can be archieved!

Larmoth schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:08:
[...]

LOL, neem daar nog eens een kind bij :)
Die gaat 6 uur voor de release al naar bed! :9

Nothing Is Everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:06

muhda

Time & Space traveler

ArmouredSPony schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:18:
[...]

Yes; daarom is het een day 1 patch een geen day 0 patch. @eilavid @SacreBleu Wellicht maar de day one patch voor de Witcher 3 en de Witcher 2 kwamen ook gewoon op release dag Europese tijden uit.
Dat is bagger, dan kan je beter wachten tot het spel uit is dan, download je gelijk v1.2 met de 1 day patch included.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ken G
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 11:24
fellware schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:09:
[...]

Die gaat 6 uur voor de release al naar bed! :9
Helaas is die dan ook al 4 uur na de release terug wakker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:37
Zometeen na het werk maar eens aanzwengelen op m'n Series X. :)
Ben benieuwd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidefx
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 20:06
Ken G schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:20:
[...]

Helaas is die dan ook al 4 uur na de release terug wakker :+
Dan kan je niet eens de prologue afronden - the horror! :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
Vul deze alleen in als je komende week (ofzo) al gaat spelen.

Poll: Op welk platform ga je spelen
PC met Raytracing
PC zonder Raytracing
PS4 OG
PS4 Pro
PS5
Xbox One
Xbox One S
Xbox One X
Xbox Series S
Xbox Series X
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403175&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 09-12-2020 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
DutchOwnage schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:44:
[...]

30fps beetje goed te doen? Voelt niet stroperig aan?
Ik denk dat dit voor iedereen anders is.. Destiny speelde ik ook nog met veel plezier op 30fps tot vorige week namelijk ;)

Maar eerste bevindingen zijn positief, nog geen vreemde acties of bugs meegemaakt en speelt soepel..
Pagina: 1 ... 21 ... 93 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!