Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.458 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
t_captain schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:49:
[...]

Ik weet dat old-skool traders vaak enorme bonussen verdienden als de zaken goed gingen. Voor een developer ligt het minder voor de hand. Is de bonus gekoppeld aan de performance van je algoritmes?
Dit is weinig in finance hoor. Maargoed, Nederland is nou ook weer niet het middelpunt van de financiele wereld, dus ansich weet ik niet of dit voor nl begrippen veel is (alhoewel je op een trading desk toch vaak op internationaal niveau gaat betalen)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
tazzman schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:27:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
ik wist dat SAP goed betaalde, maar zo goed wist ik nou ook weer niet. Dat is een behoorlijk salaris. Hoe lang ben je al werkzaam binnen Sap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
muffstuff schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:44:
[...]

ik wist dat SAP goed betaalde, maar zo goed wist ik nou ook weer niet. Dat is een behoorlijk salaris. Hoe lang ben je al werkzaam binnen Sap?
Ligt misschien ook beetje aan de locatie waar hij werkzaam is. Als er in die regio maar 5 mensen zijn die dat kunnen dan krijg je "gauw" een hoog salaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Het is nieuw zeeland he ;) Niet Nederland.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
A.Kebab schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:11:
[...]

Members only:
Leuk :) waar in California als ik vragen mag? En hoe staat het loon in verhouding met de kosten om te leven? Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van waar je precies woont?

Ik vraag het omdat ik toevallig deze week ook een aanbod heb gehad om in California te komen werken als developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Ik zie dat kebab een werkweek van 40 uur heeft, ikw as altijd in de veronderstelling dat ind e USA de werkweken veel langer waren. Mara het valt mee, toch vraag ik me af hoe ik die vakantiedagen moet interperteren. Hier is het ook indien mogelijk, maar hoeveel dagen krijgt hij per jaar daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asndrag0n
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:21
tazzman schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:51:
[...]

Dank je, hoef ik dat niet meer op te zoeken :-)

In de praktijk is het moeilijk aan te geven wat nu goedkoper en/of duurder is dan in NL - ik woon al bijna 10 jaar niet meer in Nederland. Wonen is erg duur, zeker in Auckland (complete bouwstop door GFC + flinke groei door immigratie + beschikbaarheid van grote hypotheken zonder inleg = huizenprijzen waar Nederland een puntje aan kan zuigen) - een 3+ slaapkamer woning dichtbij de binnenstad is een zeker anderhalf miljoen NZD. En daar krijg je dan weinig voor. Maar goed, ik woon ook niet in Auckland :)

Andere dingen zoals auto's en kosten van onderhoud, verzekeringen, etc. komen mij goedkoper voor als in Nederland maar ik zou NZ zeker niet als een goedkoop land willen beschouwen.

Met een gemiddeld inkomen is het flink knokken om te overleven hier. Met een bovengemiddeld inkomen is het hier goed vertoeven.
ik ben van plan om volgend jaar stage te gaan in nieuw-zeeland(auckland) en vroeg mij af hoe prijzen daar zijn met betrekking tot eten (supermarkt, markt,etc) en het gewone leven. Is het leefbaar voor een gemiddelde student? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:59:
Volgend maand heb ik beoordelingsgesprekken.

Dus ik vraag mij af, of dit prima geregeld is, of dat ik meer mag verlangen?

Members only:

Wat hier ook meespeelt, is dat ik niet zoveel ervaring heb.
Update.

Tijdje geleden beoordelingsgesprek gehad. Men was positief. Weinig verbeterpunten.

Dus gevraagd of er iets bij m'n salaris kon. Men hield stug vol, dat men heeft besloten dat er van loonsverhogingen bij tijdelijke contracten geen sprake kon zijn. Tja...

Jullie advies? Je kunt ook niet zomaar overal terecht he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

Op welke manier is jou contract tijdelijk, en hoe lang werk je daar al?
Je moet sowieso dit jaar een inflatiecorrectie krijgen. En als ze tevreden zijn, waarom doen ze dan moeilijk? slaat imho nergens op.

Members only:

[ Voor 41% gewijzigd door Fordox op 30-01-2015 15:01 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:59:
Je moet sowieso dit jaar een inflatiecorrectie krijgen. En als ze tevreden zijn, waarom doen ze dan moeilijk? slaat imho nergens op.

Members only:
Contract is tijdelijk, maar kan later vast worden. Ik werk daar zo'n 9 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Als je nu een jaarcontract hebt dan vind ik het inderdaad niet vreemd dat je geen verhoging krijgt. Dat zou namelijk betekenen dat je een nieuw contract moet krijgen voor die drie maanden. Je zou eventueel al wel kunnen onderhandelen over je volgende contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Fordox schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:59:
Er moet niets en met een inflatie die zo laag is heb je ook geen poot om op te staan. Ik zou gewoon lekker verder zoeken naar iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:54:
[...]

Update.

Tijdje geleden beoordelingsgesprek gehad. Men was positief. Weinig verbeterpunten.

Dus gevraagd of er iets bij m'n salaris kon. Men hield stug vol, dat men heeft besloten dat er van loonsverhogingen bij tijdelijke contracten geen sprake kon zijn. Tja...

Jullie advies? Je kunt ook niet zomaar overal terecht he.
wat voor studie heb je gedaan dan? in principe geeft hbo ook aan dat je hbo denk niveau hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:45:
[...]

wat voor studie heb je gedaan dan? in principe geeft hbo ook aan dat je hbo denk niveau hebt.
WO Chemistry, niet afgemaakt.
HBO public/business economics, wel afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:13:
[...]
WO Chemistry, niet afgemaakt.
HBO public/business economics, wel afgemaakt.
moet je toch wel echt wat beters kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zeker zijn jullie daar zo van, met weinig ervaring in m'n situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Martijn19 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:20:
[...]

Leuk :) waar in California als ik vragen mag? En hoe staat het loon in verhouding met de kosten om te leven? Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van waar je precies woont?

Ik vraag het omdat ik toevallig deze week ook een aanbod heb gehad om in California te komen werken als developer.
Los Angeles. Ik kan heel goed leven van wat ik verdien, mijn loon is in 2 jaar verdubbeld en heb met beide schalen prima kunnen leven. Ik heb in 3 verschillende locaties gewoond en daar tussen de 900 en 1300 dollar per maand huur betaald. Het grootste deel van je loon zal naar huur, auto en verzekeringen te gaan. Voor meer info kan je me altijd een DM sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:00

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:47:
Hoe zeker zijn jullie daar zo van, met weinig ervaring in m'n situatie?
Aangezien je het salaris van een (met alle respect) magazijnmedewerker zonder opleiding krijgt. Dus met je anderhalf jaar ervaring in het werkzame leven en een afgeronde HBO opleiding zal je toch wel een 300 euro bruto erbij moeten kunnen krijgen bij een andere werkgever (en dan zit je ook nog niet hoog).

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Hbeez schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:45:
Ik begrijp het sommetje even goed te begrijpen [...]
Ja, zoiets inderdaad. Ik deed dat omdat het dan wat beter vergelijkt, aangezien het toch wel een substantieel deel van het salaris is. Voor velen in het bedrijf een stuk meer dan hun basissalaris.
t_captain schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:49:
Ik weet dat old-skool traders vaak enorme bonussen verdienden als de zaken goed gingen. Voor een developer ligt het minder voor de hand. Is de bonus gekoppeld aan de performance van je algoritmes?
Dat is nog steeds wel zo. Een ton zit je al snel aan, en voor seniors zijn enkele tonnen niet vreemd. Als je het een aantal jaar "overleeft" :) (want het is erg hard werken...)

Nee, niet rechtstreeks gekoppeld, maar je krijgt natuurlijk wel makkelijker promoties en goede beoordelingen met goede ideeen en software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Sandyman538 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:56:
[...]

Aangezien je het salaris van een (met alle respect) magazijnmedewerker zonder opleiding krijgt. Dus met je anderhalf jaar ervaring in het werkzame leven en een afgeronde HBO opleiding zal je toch wel een 300 euro bruto erbij moeten kunnen krijgen bij een andere werkgever (en dan zit je ook nog niet hoog).
Wie zegt dat hij dat bij zijn huidige werkgever niet kan krijgen. Voor zover ik kan lezen willen ze hem niet een tussentijdse verhoging geven, wat ik persoonlijk niet zo vreemd vind. Voordat je een jaar uitzit al een loonsverhoging vragen is (zelfs met zo'n laag loon) wel een beetje voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:00

Sandyman538

SandstorM [148839]

Greencap schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:21:
[...]

Wie zegt dat hij dat bij zijn huidige werkgever niet kan krijgen. Voor zover ik kan lezen willen ze hem niet een tussentijdse verhoging geven, wat ik persoonlijk niet zo vreemd vind. Voordat je een jaar uitzit al een loonsverhoging vragen is (zelfs met zo'n laag loon) wel een beetje voorbarig.
Zijn eerste post hier was met de mededeling dat hij volgende maand een beoordelingsgesprek zou hebben en of hij ook meer zou kunnen vragen. Geen idee hoe het op dat moment zit met zijn contract. Enkele posts later heeft hij het erover dat hij recent een goede beoordeling heeft gehad. En daarna dus dat hij een jaarcontract heeft. Dus allemaal een beetje onsamenhangend. Ik reageer alleen op het feit dat 1900 bruto voor een HBO starter met toch al anderhalf jaar werkervaring laag is.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

[...]

OK dat reageren ging niet helemaal volgens plan :)

Het is wel bruto en ik krijg een aantal vergoedingen cash uitgekeerd op mijn salaris omdat ik mijn verzekeringen niet via mijn werkgever heb lopen.

Ik heb eens naar mijn salaris strook gekeken en als ik alles terug reken dan blijft er er een maand salaris van 8800 euro over waarvan er netto iets van 6000 EUR overblijft.

Om op je vraag terug te komen - nee dit is geen typisch salaris voor een SAP consultant. Een senior consultant zal toch zeker wel op 5000+ per maand zitten en kan oplopen tot 7500 EUR.

We hebben het dan wel over SAP consultants die functioneel en technisch een expert zijn in hun vak gebied en die onze klanten ook over hun bedrijfsprocessen kunnen adviseren - los van SAP ERP/SRM.

Mijn geval is iets anders - ik ben aangenomen vanuit een internationale management functie om de BI/BO tak op poten te zetten bij mijn werkgever en ik ben met behoud van salaris overgestapt.

[ Voor 64% gewijzigd door tazzman op 31-01-2015 02:09 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

asndrag0n schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:42:
[...]

ik ben van plan om volgend jaar stage te gaan in nieuw-zeeland(auckland) en vroeg mij af hoe prijzen daar zijn met betrekking tot eten (supermarkt, markt,etc) en het gewone leven. Is het leefbaar voor een gemiddelde student? :)
Is het een betaalde stage of niet?

Op de markt zijn vruchten en groente veel goedkoper dan in de supermarkt. De supermarkten zijn hier niet goedkoop en keuze is beperkt (dwz 3 merken pindakaas ipv 10). Veel producten uit NZ zijn bestemt voor de export markt en we betalen dan ook export prijzen voor melk ($2.50 per liter), vis en vlees. Maar vis die niet intrek is in het buitenland is aanzienlijk goedkoper dan gewilde soorten.

Toen we nog geen kinderen hadden gaven we toch makkelijk $125 per week uit aan boodschappen maar goed, we houden van goed eten en daar wordt ook nooit op beknibbelt :-)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:03

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Martijn19 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:20:
[...]

Ja, hangt er heel erg van af. Ik woon in San Francisco, daar is $80.000 per jaar (zo'n $6500 per maand) niet belachelijk veel. Begrijp me niet verkeerd: je kunt er absoluut goed van rondkomen, maar je levert in op je woonruimte- en kwaliteit.

In LA is het wat kosten betreft een stukje beter, al is het nog relatief hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asndrag0n
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:21
tazzman schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 03:55:
[...]

Is het een betaalde stage of niet?

Op de markt zijn vruchten en groente veel goedkoper dan in de supermarkt. De supermarkten zijn hier niet goedkoop en keuze is beperkt (dwz 3 merken pindakaas ipv 10). Veel producten uit NZ zijn bestemt voor de export markt en we betalen dan ook export prijzen voor melk ($2.50 per liter), vis en vlees. Maar vis die niet intrek is in het buitenland is aanzienlijk goedkoper dan gewilde soorten.

Toen we nog geen kinderen hadden gaven we toch makkelijk $125 per week uit aan boodschappen maar goed, we houden van goed eten en daar wordt ook nooit op beknibbelt :-)
Stage is helaas niet betaald. Ze zeggen dat het daar ongebruikelijk Is om een vergoeding ervoor te krijgen. Zelf ga ik ervan uit dat ik ongeveer 8000 Euro kwijt bent aan een stage van 18 weken. Zou dit reeel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

asndrag0n schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:12:
[...]

Stage is helaas niet betaald. Ze zeggen dat het daar ongebruikelijk Is om een vergoeding ervoor te krijgen. Zelf ga ik ervan uit dat ik ongeveer 8000 Euro kwijt bent aan een stage van 18 weken. Zou dit reeel zijn?
Ik heb geen flauw idee. Mijn stage was midden jaren 90 bij een IT bedrijf dat mij maar betaalde als junior consultant :)

Eens even kijken, beetje normaal 1 kamer flat in de binnenstad van Auckland (neem aan dat je niet in een of ander lekkend tochthol wilt zitten) is toch zo'n $250 per week, $1000 per maand of $4500 voor de 18-weken dat je daar zit. (Reken er wel op dat dit exclusief borg - wat in geval van mijn huurwoning een volledige maandhuur was van $2600.) Sommige flats worden warm verhuurd maar pas op, sommige zijn ook koud (dus water, gas, elektra komen er nog bij).

Kijk anders op trademe.co.nz (property -> rent -> Auckland -> City Center.)

Hou ook goed in de gaten dat Auckland ongeveer 2x zoveel inwoners heeft als Amsterdam en net zo groot is als Rotterdam maar wel met veel minder goed OV. Ik weet niet exact waar je gaat stage lopen? Als het in de binnenstad is dan zou ik iets op loopafstand zoeken of een korte rit met de bus. Zit je stage plek buiten het centrum, kijk dan of er een trein heen gaat - zo ja, dan zou ik een flat zoeken op loopafstand van Britomart (Auckland "Centraal Station").

Ik zou zeker uitgaan van $125 per week aan boodschappen en dan ook nog makkelijk $125 voor uitgaan in het weekend. Biertje in de kroeg kost al gauw ergens tussen de $8-10. Uit eten kan je hier heel makkelijk erg duur doen ($50 voor een hoofdgerecht) of lekker goedkoop ( $12 voor een main) - als je niet vies bent van Aziatsch eten kan je in Auckland wel vrij goedkoop uit gaan.

Anyway, stuur maar een PM als je wat meer vragen heb - ik overnacht regelmatig in Auckland voor mijn werk. Laat maar weten als het zover is, dan gaan we wel een biertje pakken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Leeftijd: 23
Opleiding(en):MBO 3 ict
Certificaten:
Werkervaring: 2 jaar relevant + 2 jaar stage
Werkgever: MKB
Huidige functie: Servicedesk medewerker ict

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: ja
Laptop: nee
GSM: ja (Nokia Lumia 735)
Leaseauto: nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 150 euro reiskosten vergoeding + 25 euro Collectieve zorg verzekering extra
Land: NL
Regio: Gelderland (Arnhem)
Reistijd: Uurtje OV

Maand salaris (bruto): 1650,-

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Ik moet nog afstuderen, maar vorige week alvast een aanbod gekregen. Twijfel of ik er op in moet gaan:

Leeftijd: 28
Opleiding(en): WO Industrieel Ontwerpen
Certificaten: -
Werkervaring: 0 (wel stage + afstudeerproject bij bedrijf)
Werkgever: detacheerder IT
Huidige functie: test engineer

Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: ~€100
Laptop: Ja
GSM: Nee, wel Simkaart
Leaseauto: Ja, €500, inclusief onbeperkt tankpas EU
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: trainingen
Land: NL
Regio: Zuid/Midden-NL (detachering)
Reistijd: Onbekend

Maand salaris (bruto): €1860 (elk half jaar functionele verhoging ~€100) (totale vergoedingen en beloningen: 2200)

- is dit een redelijk salaris?
- verder is er een opleidingstraject van 2 maanden waarvoor €10.000 wordt gerekend. Mocht je voor die 2 jaar het contract willen beëindigen, moet je het deel dat nog openstaat vergoeden (dus na één jaar nog €5000). Gebruikelijk?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Hier een update
Members only:

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

inquestos schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:43:
Ik moet nog afstuderen, maar vorige week alvast een aanbod gekregen. Twijfel of ik er op in moet gaan:

Leeftijd: 28
Opleiding(en): WO Industrieel Ontwerpen

13/14e maand of winstuitkering: ~€100
Laptop: Ja
GSM: Nee, wel Simkaart
Leaseauto: Ja, €500, inclusief onbeperkt tankpas EU

Maand salaris (bruto): €1860 (elk half jaar functionele verhoging ~€100) (totale vergoedingen en beloningen: 2200)

- is dit een redelijk salaris?
Nee. Het is laag gelet op leeftijd, opleiding en dus werk/denknivo.
- verder is er een opleidingstraject van 2 maanden waarvoor €10.000 wordt gerekend. Mocht je voor die 2 jaar het contract willen beëindigen, moet je het deel dat nog openstaat vergoeden (dus na één jaar nog €5000). Gebruikelijk?
Ja. Dus met je volgende werkgever bespreken dat hij openstaande opleiding kosten overneemt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Of de aanbieding niet accepteren, want het salaris is niet je-van-het én je zit er 2 jaar aan vast, dan wel moet je een boete betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 31-01-2015 15:31 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 20:54
Leeftijd: 33
Opleiding(en): Technische Informatica (TU/e)
Certificaten: /
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Internetgigant
Huidige functie: Staff software engineer

Vakantiegeld: /
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: 20% bonus (meer bij goede individuele prestaties), aandelen
Laptop: ja
GSM: ja
Werkweek: officieel 40 uur, realistisch: 50-60 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: Verenigde Staten
Regio: Californie
Reistijd: 20 min fietsen

Maand salaris (bruto): 15500 USD

Zoals al vaker gezegd in dit topic, leven is hier een stuk duurder - we betalen alleen al 3000$ per maand aan huur. Desalniettemin zal ik niet klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
Finwe schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:12:

13/14e maand of winstuitkering: 20% bonus (meer bij goede individuele prestaties), aandelen

Zoals al vaker gezegd in dit topic, leven is hier een stuk duurder - we betalen alleen al 3000$ per maand aan huur. Desalniettemin zal ik niet klagen ;)
Dat maakt het zo lastig inschatten. Ik heb ook al ooit met iemand uit Canada gesproken en ook daar lag het loon bijna 2x zo hoog als in Nederland. Maar inschatten wat hoeveel kost is onmogelijk.

Ook hoeveel belasting je betaald. HIer zou 15k bruto zo'n 8k netto zijn.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 14:13
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

Finwe schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:12:

Ik vraag mij af in hoeverre de bedrijfscultuur in de VS in verhouding staat met je salariëring en werkuren. Ik hoor daar vrij negatieve verhalen over. Denk aan de Zuidas maar dan tien keer erger..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:12:
[...]
Over mijn leeftijd: ik heb door allerlei oorzaken lang over het afronden van mijn studie gedaan. Dat ik 28 ben betekent natuurlijk niet dat ik meer salaris zou moeten krijgen dan iemand van 23 die net klaar is, wel?

Verder ben ik op zich wel blij dat ik iets aangeboden krijg, en met 3-4 maanden thuis zitten na mijn afstuderen verdien ik natuurlijk ook niets. Maar voor mijn gevoel zit ik wel ~€500 onder wat gemiddeld is?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:13
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:12:
[...]
Waarom is het laag? Er zit wel een leaseauto + tankpas bij, dus helemaal niet verkeerd imo, zeker niet voor een eerste baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een 28 jarige WO-er hoort mijns inziens toch zeker richting 3k te gaan. Mits natuurlijk een WO functie.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 18-09 22:15
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:12:
Een 28 jarige WO-er hoort mijns inziens toch zeker richting 3k te gaan. Mits natuurlijk een WO functie.
Zonder werkervaring....beetje overdreven startsalaris niet?!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

martinusz schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:28:
[...]

Hangt natuurlijk van de sector af. Maar er zijn genoeg sectoren waar 3k nog maar een magere start is :X

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Zonder werkervaring, ja. 3k is dan een mooie start voor een WO-er. Met dat niveau ga je immers niet op een helpdesk werken. En trust me, een starter van 28 krijgt 9 van de 10 keer meer dan een identieke starter van 23. Leeftijd brengt kennis en levenservaring met zich mee en dat is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
[...]

Ik denk dat het bij ASML het standaard startsalaris voor WO is. (noem met opzet een bedrijf buiten de randstad en buiten de financiële sector om twee mogelijke discussies te ontwijken).

Heel veel tweakers lijken bij IT-bedrijven / detacheerders te werken en die zijn qua beloning flink achtergebleven. Mijn advies is om de retoriek van die werkgevers niet te snel na te praten. Bovendien, de juiste WO-opgeleide starter vind je niet in elke stad. 3k is ook wel nodig om vlot te kunnen verhuizen. Of je moet aan leaseauto's doen, maar dat is toch vooral iets van detacheerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

inquestos schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:29:
[...]

Over mijn leeftijd: ik heb door allerlei oorzaken lang over het afronden van mijn studie gedaan. Dat ik 28 ben betekent natuurlijk niet dat ik meer salaris zou moeten krijgen dan iemand van 23 die net klaar is, wel?

Verder ben ik op zich wel blij dat ik iets aangeboden krijg, en met 3-4 maanden thuis zitten na mijn afstuderen verdien ik natuurlijk ook niets. Maar voor mijn gevoel zit ik wel ~€500 onder wat gemiddeld is?
Het is voor een wo'er in een technische richting wel erg weinig. Bij een detacheerder wordt nauwelijks onderscheid gemaakt tussen startende hbo'ers en wo'ers. Wel ga je als wo'er vermoedelijk iets sneller doorgroeien waarmee je salaris stijgt.

Ik was zelf ook al 28 toen ik afstudeerde, ook wo in bètarichting, en ben ook laag ingestapt maar dat heb ik later weer ingelopen. Tijdens onderbrekingen van mijn studie had ik ook al een paar jaar fulltime gewerkt in een andere richting. Nu ruim 8 jaar later ben ik gewoon een wo'er met 10 jaar werkervaring :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja ik vind 3k voor een WO starter (of je nou 28 bent of niet, je hebt gewoon ervaring) stevig. Heel stevig.
Tenzij je in een of andere gekke niche (malware, cobol of iets in die geest) zit.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 20:54
vhal schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:23:
[...]

Ik vraag mij af in hoeverre de bedrijfscultuur in de VS in verhouding staat met je salariëring en werkuren. Ik hoor daar vrij negatieve verhalen over. Denk aan de Zuidas maar dan tien keer erger..
Over de bedrijfscultuur heb ik zelf alleen maar lof - maar dat hangt er ook vanaf waar je werkt natuurlijk. Belangrijkste verschil vind ik dat engineers meer gewaardeerd worden en meer verantwoordelijkheid krijgen. Niet zoals in sommige Nederlandse bedrijven waar ik gewerkt heb, waar een middelmatige manager de dienst uitmaakt alleen omdat hij 10 jaar ouder is.

Uren vind ik geen probleem, ik heb lol in mijn werk. Work hard, play harder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:48
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
t_captain schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 22:47:
[...]

Ik denk dat het bij ASML het standaard startsalaris voor WO is. (noem met opzet een bedrijf buiten de randstad en buiten de financiële sector om twee mogelijke discussies te ontwijken).

Heel veel tweakers lijken bij IT-bedrijven / detacheerders te werken en die zijn qua beloning flink achtergebleven. Mijn advies is om de retoriek van die werkgevers niet te snel na te praten. Bovendien, de juiste WO-opgeleide starter vind je niet in elke stad. 3k is ook wel nodig om vlot te kunnen verhuizen. Of je moet aan leaseauto's doen, maar dat is toch vooral iets van detacheerders.
Je hebt inderdaad gelijk, maar veel functies bij ASML zijn eigenlijk geen ICT en dus moeilijk vergelijken. Bovendien, als je via een detacheerder werkt verdien je gemiddeld ~10% minder dan een directe collega aan het bureau naast je...dus dat scheelt ook.

ASML & Philips zijn in deze regio inderdaad bedrijven waar je als WO starter €3.000+ kunt krijgen, maar een groot deel van de WO starters in de technische sector gaat ook richting Capgemini, Accenture etc. en daar ligt het startsalaris een stukje lager (maar wel auto erbij vaak).
Boudewijn schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 23:32:
Tsja ik vind 3k voor een WO starter (of je nou 28 bent of niet, je hebt gewoon ervaring) stevig. Heel stevig.
Tenzij je in een of andere gekke niche (malware, cobol of iets in die geest) zit.
€3.000 per maand is ~€42.000 per jaar, exclusief overuren, toeslagen, winstuitkering. Dus feitelijk gezien is het gewoon erg stevig...maar niet beperkt tot niche.

Members only:

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volgens mij is een essentiëel ondersheid tussen industrie en IT-sector gelegen in het feit dat de industrie vaak 1 startsalaris hanteert voor alle WO-afgestudeerden. Zowel de ingenieurs als de bedrijfsjuristen en -economen vallen in hetzelfde stramien. In de IT-sector hebben eerstgenoemde een andere functie (consultant) dan de tweede (associate counsil ofzo).

De beloning van IT-ers is de afgelopen 15 jaar verder achtergebleven. Aan het begin van de eeuw had IT nog een "meerprijs" of "arbeidsmarkttoeslag" ten opzichte van technisch. Nu lijken de ingenieurs in werktuigbouw en elektro langszij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Voor een IO'er, wat laten we wel wezen niet de best betaalde opleiding is (ook niet de slechts betaalde) denk ik dat 2.5k zonder leaseauto een heel mooi startsalaris is. Nu heb je hier significant minder, maar wel leaseauto. Echter je salarisverhogingen zijn al bekend, en je hebt dus dat je er twee jaar vast zit.

Overall zou ik er niet heel enthousiast van worden, maar als er niks anders te vinden is dan heb je ook niet heel veel keuze. 3k startsalaris is vooral wishful thinking imo. Je kan wel zeggen dat WO'ers het 'waard' zijn, maar het is simpelweg niet realistisch. Oh er zullen een hele hoop zijn die het krijgen, maar er zullen nog heel veel meer zijn die er niet in de buurt komen bij hun startsalaris.

Een ASML betaald wel redelijk goed, ook met hun bonussen. Tegelijk staan ze bij iets mindere tijden ook te springen om iedereen eruit te trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:13
Sissors schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:09:
Voor een IO'er, wat laten we wel wezen niet de best betaalde opleiding is (ook niet de slechts betaalde) denk ik dat 2.5k zonder leaseauto een heel mooi startsalaris is. Nu heb je hier significant minder, maar wel leaseauto. Echter je salarisverhogingen zijn al bekend, en je hebt dus dat je er twee jaar vast zit.
Met die 1900 + lease-auto + tankpas ben je toch beter af dan met enkel 2,5k? Vooral als je privé nog veel rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
-

[ Voor 119% gewijzigd door RickvN op 02-02-2015 21:20 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het Fantoom schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:36:
[...]

Met die 1900 + lease-auto + tankpas ben je toch beter af dan met enkel 2,5k? Vooral als je privé nog veel rijdt.
Komt nog bijtelling ook bij. Zelf zou ik liever 600 bruto erbij hebben dan een leaseauto, maar inderdaad, als je veel privé rijdt dan kan het aantrekkelijker zijn om nu een leaseauto te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Denk aan de Zuidas maar dan tien keer erger..
Niks mis met de Zuidas hoor ;) Bij ons doen developers in de regel gewoon 40 uur. Andere beroepen zit je welliswaar snel aan de 60 (zeg uurtje voor en na beurs, en anderhalf uur zelf-studie), maar dat wordt dan ook ruim gecompenseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Bedankt voor de input, de meningen zijn dus wat verdeeld. Ik begrijp dat ik dus niet persé veel meer hoef te verwachten, dus het salaris wordt geen dealbreaker. Ik ga dus maar eens onderzoeken of ik dit echt wil doen (minimaal 2 jaar).

Het is overigens geen ASML, al zou ik daar wel gedetacheerd kunnen worden.

Ik dacht verder dat de kosten van een auto (de bijtelling) jaarlijks 14% (=€2800)bedragen. Maar dat is dus niet het bedrag wat ik kwijt ben, maar waarover ik belasting moet betalen (€1000), dat scheelt maandelijks nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Sissors schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:09:
Voor een IO'er, wat laten we wel wezen niet de best betaalde opleiding is (ook niet de slechts betaalde) denk ik dat 2.5k zonder leaseauto een heel mooi startsalaris is. [...]
Met die opleiding is vooral van belang om goed werk te vinden en aan je CV te gaan bouwen. Een hoog salaris is misschien niet realistisch als eerste prioriteit.
Een ASML betaald wel redelijk goed, ook met hun bonussen. Tegelijk staan ze bij iets mindere tijden ook te springen om iedereen eruit te trappen.
Ik ken ASML juist als een bedrijf dat een goede en stabiele langetermijnvisie hanteert, productontwikkeling als primair toekomstig bestaansrecht erkent, en zeer terughoudend is met ontslagrondes. Ze zitten in een sector waar grote omzetschommelingen vaak voorkomen; volgens mij zouden de meeste bedrijven in dezelfde positie aanzienlijk harder snoeien dan ASML in het verleden heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

AFAIK werkt ASML niet voor niets veel met (dure) contractors: die kan je heel makkelijk weer laten vertrekken in tijden dat het wat minder gaat.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
offtopic:
Inderdaad. Men hanteert met opzet een flinke flexibele schil. Dat "dure" valt helaas tegen; door hun inkoopkracht betalen ze vrij lage inhuurtarieven.
Ik moest even reageren op Sissors. Had het gevoel dat een goed betalende werkgever moest worden weggezet als "zal wel makkelijk zijn mensen op straat zetten", misschien ter morele verdediging van minder betalende werkgevers of rechtvaardiging van het eigen loon..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 10:53
Ik heb volgens mij niks te klagen, ben pas laat begonnen met een opleiding (daarvoor wat ander ongerelateerd werk gedaan). Nu na 1.5 jaar, waarvan 5 maanden stage krijg ik binnenkort een vaste aanstelling. Hoe zit ik qua salaris? Weet niet zo goed wat ik maximaal eruit kan slepen aangezien m'n secundaire arbeidsvoorwaarden ook flink zijn..

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
Boudewijn schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 23:32:
Ik heb geen idee hoe WO te vergelijken is met bv een Burgerlijk ingenieur diploma in BE. Maar voor deze laatste is 3k aan de magere kant voor startloon. Aan de chemische kant is dit een stuk hoger en de IT kant wat lager. Maar het is een conform loon voor een 23 jarige starter. Meestal zit er wel een leasewagen bij (golf/1 serie) en dan is het vaak maar 2.7/2.8k.
En dat is niet een richting waar er veel mensen in afstuderen, maar lang geen niche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
t_captain schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:04:
offtopic:
Inderdaad. Men hanteert met opzet een flinke flexibele schil. Dat "dure" valt helaas tegen; door hun inkoopkracht betalen ze vrij lage inhuurtarieven.
Ik moest even reageren op Sissors. Had het gevoel dat een goed betalende werkgever moest worden weggezet als "zal wel makkelijk zijn mensen op straat zetten", misschien ter morele verdediging van minder betalende werkgevers of rechtvaardiging van het eigen loon..?
Dat was dus mijn hele punt, tuurlijk degene die direct bij ze in dienst zitten kunnen ze niet makkelijker eruit gooien dan een ander bedrijf, maar ze zorgen dat ze een hele hoop hebben die ze wel makkelijk eruit kunnen zetten.

Overigens weet ik niet wat je met die laatste opmerking wil zeggen, maar doe dat maar niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 01-02-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Okay, dat is in nederland behoorlijk fors. Ik zou zelf op een euro of 2500 rekenen voor een WO starter in Nederland. Euro of 200-300 minder voor HBO

Je ziet dat maar heel weinig mensen met 0-2 jaar ervaring >3000 zitten...
reviews: Wat verdient de ict'er? - Tweakers onderzoekt de arbeidsmarkt
En ik verwacht niet dat alle starters @ 2999 zitten ;).

[ Voor 53% gewijzigd door Boudewijn op 01-02-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Arthas schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:58:
Hier een update
Members only:
Klinkt erg goed! Mag ik vragen wat een Process Engineer precies doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Sissors schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:42:
[...]

Dat was dus mijn hele punt, tuurlijk degene die direct bij ze in dienst zitten kunnen ze niet makkelijker eruit gooien dan een ander bedrijf, maar ze zorgen dat ze een hele hoop hebben die ze wel makkelijk eruit kunnen zetten.
offtopic:
Het lijkt nog steeds alsof er iets tegenover moet worden gezet dat ASML netjes betaalt. In mijn ervaring is de werkzekerheid daar dus behoorlijk goed en is er helemaal geen cultuur van "makkelijk afscheid nemen". Integendeel.

En wat betreft de flexibele schil: als je iemand inleent van Sogeti of Atos ofzo, dan zijn die bedrijven verantwoordelijk voor de loonbetaling en het vinden van een nieuw project. Dat is niet een verantwoordelijkheid die je de klant kunt aanrekenen.

Mijn boodschap is eigenlijk breder dan ASML maar gaat over de tegenstelling tussen industrie en IT-sector. Veel mensen op GoT werken bij IT-bedrijven en juist die zijn de afgelopen jaren niet fantastisch met hun werknemers omgegaan. Neem die situatie echter niet voor zoete koek aan. Het feit dat <vul detacheerder in> zegt dat 2000 euro een redelijk startsalaris moet zijn en de leaseauto ook een maatje kleiner moet, betekent niet dat alle werkgevers hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
[...]

Ja dta wil ik ook wel eens weten. Hoeveel vrije dagen heb je en wordt je niet met de nek aangekeken als een dag opneemt. Ik heb ook verhalen gehoord dat je x aantal dagen per jaar een offday magmelden(ziekte, dokter etc) ga je daar overheen dan mag je vertrekken. Wat is het aantal uur wat je moet werken. Hoeveel pensioen wordt er betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Boudewijn schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:42:
Okay, dat is in nederland behoorlijk fors. Ik zou zelf op een euro of 2500 rekenen voor een WO starter in Nederland. Euro of 200-300 minder voor HBO

Je ziet dat maar heel weinig mensen met 0-2 jaar ervaring >3000 zitten...
En ik verwacht niet dat alle starters @ 2999 zitten ;).
Mja... Als je in consultancy gaat zitten dan is het inderdaad lastig, die bieden over het algemeen bijzonder weinig in mijn ervaring (en de mensen om mij heen). Maargoed, de wereld is groter dan consultancy alleen. Verder is het ook zo dat als je overal Ja en Amen tegen zegt dan krijg je ook nooit iets meer.

Ik vind 2800 een vrij gemiddeld start salaris en je kunt er vaak nog meer uithalen ook, dus die 3000 euro is helemaal niet zo ver gezocht in Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door justice strike op 02-02-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

justice strike schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:47:
[...]

Mja... Als je in consultancy gaat zitten dan is het inderdaad lastig, die bieden over het algemeen bijzonder weinig in mijn ervaring (en de mensen om mij heen). Maargoed, de wereld is groter dan consultancy alleen. Verder is het ook zo dat als je overal Ja en Amen tegen zegt dan krijg je ook nooit iets meer.

Ik vind 2800 een vrij gemiddeld start salaris en je kunt er vaak nog meer uithalen ook, dus die 3000 euro is helemaal niet zo ver gezocht in Nederland.
Misschien is dat vooral bij de hele grote jongens zo? Een vriendin van mij is afgelopen jaar bij een consultant op de zuid-as begonnen, zonder relevante werkervaring. Het startsalaris weet ik niet exact meer, maar was wel >3k dacht ik. Een half jaartje later ging het iig naar €3750.
Is overigens niet ICT gerelateerd, misschien is dat toch de deciding factor.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 02-02-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
fsfikke schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:57:
[...]

Misschien is dat vooral bij de hele grote jongens zo? Een vriendin van mij is afgelopen jaar bij een consultant op de zuid-as begonnen, zonder relevante werkervaring. Het startsalaris weet ik niet exact meer, maar was wel >3k dacht ik. Een half jaartje later ging het iig naar €3750.
Is overigens niet ICT gerelateerd, misschien is dat toch de deciding factor.
Ook in de IT kan dat, ik zie het letterlijk om mij heen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 23:48

NoTimeRemains

I know

Members only:

Alvast bedankt!

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 19-09 10:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

(jarig!)
Per 1-3 begin ik voor 40 uur bij een gaaf online marketing bureau.

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Tjebakka op 02-02-2015 14:17 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik ben jaloers op je reistijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Fordox schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:11:
Members only:
Iets? Nou, ik denk wel twee iets. Een verkoopmedewerker in een electronicawinkel verdient al 2k. Daar heb je geen opleiding voor nodig.
http://www.loonwijzer.nl/...heck?job-id=5223040000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

De loonwijzer is ook geen bijbel waar je je steevast aan moet houden, als ik daar vanuit ga, dan verdien ik ook 250 te weinig per maand.
Waarom ik minder verdien is omdat ik 15 jaar onder het gemiddelde leeftijd zit :p en dat vind je ook pas een heel stuk verder dan het grafiekje.

[ Voor 11% gewijzigd door Fordox op 02-02-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

(jarig!)
Fordox schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:14:
Ik ben jaloers op je reistijden :9
Volgens mij is het nog minder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Fordox schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:11:
Members only:
Members only:
AllSeeyinEye schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:16:
[...]

Iets? Nou, ik denk wel twee iets. Een verkoopmedewerker in een electronicawinkel verdient al 2k. Daar heb je geen opleiding voor nodig.
http://www.loonwijzer.nl/...heck?job-id=5223040000000
Members only:

[ Voor 19% gewijzigd door NoTimeRemains op 02-02-2015 14:31 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Fordox schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:35:
Members only:
Members only:

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

En van die meer-uren heb je er ongeveer 10 van per week? Dan mag je wel goed ziek zijn wil dat lucratief zijn..

[ Voor 32% gewijzigd door Guillome op 02-02-2015 14:49 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Guillome schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:49:
En van die meer-uren heb je er ongeveer 10 van per week? Dan mag je wel goed ziek zijn wil dat lucratief zijn..
wss iets minder het varieert van 0 tot 10 uur per week ongeveer.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoTimeRemains schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:44:
Members only:

Alvast bedankt!
Dit is inderdaad wel een vrij laag salaris, je hebt ook HBO gedaan. Dit lijkt me een HBO-startsalaris. Ik hoop dat er een typfout is en dat de 2 een 3 moet zijn ;) Dat mag op jouw leeftijd wel. Alleen het nadeel is die 2 jaar ervaring. Maar toch denk ik dat je met een overstap van baan al snel 25% omhoog kunt gaan (ook in Zuid-nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Guillome schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:49:
Dat dus.

Die uren mogen wel iets flexibeler als je t mij vraagt, anders werk je de helft van je overwerk voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Tjebakka schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:12:
Per 1-3 begin ik voor 40 uur bij een gaaf online marketing bureau.

Members only:
Gefeliciteerd.Maar is binnen jouw vakgebied, 6 jaar werk ervaring al een senior?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

muffstuff schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:37:
[...]

Gefeliciteerd.Maar is binnen jouw vakgebied, 6 jaar werk ervaring al een senior?
Dat doet er toch niet toe? Dat bedrijf ziet hem als geschikte kandidaat voor de senior functie de ze open hadden staan. Senior is niet iets dat je automatisch krijgt als je maar lang genoeg blijft, maar een functieaanduiding waarin je doorgaans grotere risico's mag/moet beheersen en mensen moet aansturen of begeleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
AllSeeyinEye schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:14:
[...]

Dat doet er toch niet toe? Dat bedrijf ziet hem als geschikte kandidaat voor de senior functie de ze open hadden staan. Senior is niet iets dat je automatisch krijgt als je maar lang genoeg blijft, maar een functieaanduiding waarin je doorgaans grotere risico's mag/moet beheersen en mensen moet aansturen of begeleiden.
senior is gewoon een titel, zegt verder niet zo veel. Ken ook bedrijfjes die iedereen standaard bij senior laten beginnen zodat ze meer kunnen vangen voor zo'n persoon. Maargoed salariering is een goede meetfactor om te kijken hoe indicatief zo'n functienaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Elk bedrijf heeft toch zijn eigen classificering? Wat in het ene bedrijf junior analist heet, kan bij de andere misschien wel senior vice president of operations genoemd worden. Hij zit toch niet in het leger :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

NoTimeRemains schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:58:
[...]

wss iets minder het varieert van 0 tot 10 uur per week ongeveer.
Dan verdien je gemiddeld 5 X 4 je (erg lage bruto uur loon) te weinig per maand.

Bij een normaal bedrijf krijg je je artsbezoeken tot een bepaalde hoogte vergoed.
En kan je het zo regelen dat je thuis werkt in de periode dat de CV monteur langskomt.

Je uitgebreide info over de leaseauto doet me voorkomen dat je daar erg prijs op stelt.
Maar zou serieus eens werk maken van een werkgever met een betere vergoeding. Met wellicht een wat kleinere lease auto.
Je bent al 30 met een HBO diploma terwijl je bijna (afgezien van je lease auto) met een MBO+ starter salaris thuis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
yinx84 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:22:
[...]

Klinkt erg goed! Mag ik vragen wat een Process Engineer precies doet?
In mijn geval uitwerken van orders mbt zuiveringsinstallaties van zowel vaste als vloeibare stromen. Denk daarbij aan RWZI, biogas e.d.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

(jarig!)
[...]

Ik weet niet of dat voor iedereen met 6 jaar ervaring zo is. Wat ik wel weet is dat ik een flinke bak ervaring heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
battler schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:37:
[...]
Aanbieding voor promotie:

leeftijd: 26
Opleiding: MBO, HBO, WO (afrondende fase).
Certificeringen: CCNA, CCDA, CCAI, CCNA-Security instructor, CCNP
Werkervaring: 8 jaar (part time)
Werkgever: Luxe goederen
Functie: IT Solutions Architect
Laptop: Macbook pro 15 inch
Vakantiegeld: yes
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Iphone
Auto: 550 585 leasebudget (de overschrijding van ruim 5k betaald de werkgever).
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, verzekering, onkosten vergoeding buitenland. Certificering is nader overeen te komen, maar akkoord mits redelijk en in lijn met de functie.
Werkweek: Till the jobs done :) (m.a.v. Weekend)
Maand salaris(bruto): 4000,- 4100
Onkostenvergoeding: 200,- standby vergoeding, 0 t/m 1500 (afhankelijk van land/locatie e.d).

Ik ben niet akkoord gegaan, of mijn leasebudget of mijn salaris zou ik graag omhoog willen. Spannend dus :)
Uiteindelijk dus zowel het salaris als het leasebudget omhoog gegaan. Morgen functioneringsgesprek en ik weet dat ik vrij gemakkelijk er nog iets meer kan uitslepen. Het doel is om mijn overuren doordeweeks uit te laten betalen. Ik merk dat ik mezelf limiteer qua overuren doordat ik het niet direct terug zie.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

justice strike schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:47:
[...]

Ff heel flauw:

5.2+ 0.9+0.3 -> 6.4% van de mensen met 0-2 jaar werkervaring verdient >3k. Lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat het een normaal startsalaris is.
Dat is dus ook voor mensen met 2 jaar ervaring zo, dus 2800E lijkt me dan nog steeds zeer zeer optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Boudewijn schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:30:
[...]

Ff heel flauw:

5.2+ 0.9+0.3 -> 6.4% van de mensen met 0-2 jaar werkervaring verdient >3k. Lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat het een normaal startsalaris is.
Dat is dus ook voor mensen met 2 jaar ervaring zo, dus 2800E lijkt me dan nog steeds zeer zeer optimistisch.
Dat onderzoek is wel weer heel specifiek gericht op de pure ICT functies, terwijl dit topic (ondanks de titel) wat breder gaat (is een chipontwerper bij ASML een ICT'er?). Daarbij zie je op deze pagina: reviews: Wat verdient de ict'er? - Tweakers onderzoekt de arbeidsmarkt dat maar 20% van de mensen in het onderzoek een WO achtergrond hebben (waar we het hier over hadden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

True , maar zelfs als het aantal 5x zo hoog is (stel dat die 6% allemaal WOers zijn) zit je op 30%.
Hier zijn we idd breder, maar ik denk ook wel naar de negatieve kant. Multimediamensen enzo zijn ook niet direct ITers maar cashen over het algemeen fors minder. Ik vraag me ook af hoeveel mensen met 'normale' salarissen hier posten; voor mijn gevoel zie je veel toppers en ontevredenen.

Imo geef je een heel vertekend beeld als je 3k als de norm qua startsalaris neemt. De Rijksoverheid (toch niet de slechtste betaler voor mensen aan het begin van hun carrière, en ook een grote werkgever) doet dat bijvoorbeeld zeker niet standaard voor WO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het lijkt me sowieso onverstandig om op basis van dit topic conclusies te trekken over je eigen salaris. Wat ik aan wil geven is dat €3k helemaal geen gek bedrag hoeft te zijn voor een startende WO'er. Dat betekent niet dat iedereen 3k hoort te krijgen, au contraire, het hangt heel erg van de sector, het individuele bedrijf en jezelf af. Met de juiste mix is het prima mogelijk, maar hou er ook rekening mee dat je nooit gratis geld toegeworpen krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

battler schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:42:
[...]

Uiteindelijk dus zowel het salaris als het leasebudget omhoog gegaan. Morgen functioneringsgesprek en ik weet dat ik vrij gemakkelijk er nog iets meer kan uitslepen. Het doel is om mijn overuren doordeweeks uit te laten betalen. Ik merk dat ik mezelf limiteer qua overuren doordat ik het niet direct terug zie.
Als het kan zou het top zijn natuurlijk maar als je 26 bent met zon salaris én een leaseauto zie ik wel degelijk overuren terug in je salaris...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

thejoker80 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 07:50:
[...]

Als het kan zou het top zijn natuurlijk maar als je 26 bent met zon salaris én een leaseauto zie ik wel degelijk overuren terug in je salaris...
Want??? Als je veel verdient moet je verplicht over uren maken??? Dat vind ik dus niet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
co2301 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:34:
Ik heb volgens mij niks te klagen, ben pas laat begonnen met een opleiding (daarvoor wat ander ongerelateerd werk gedaan). Nu na 1.5 jaar, waarvan 5 maanden stage krijg ik binnenkort een vaste aanstelling. Hoe zit ik qua salaris? Weet niet zo goed wat ik maximaal eruit kan slepen aangezien m'n secundaire arbeidsvoorwaarden ook flink zijn..

Members only:
Anyone? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Prima toch, met 1 jaar werkervaring? Autootje erbij al. Hogere salaris komt vanzelf de komende jaren.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ziet er prima uit ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Ziet er goed uit voor je eerste jaar. Maar wat bevat de "Storingdienst" precies? is dat beschikbaarheidsdienst?

[ Voor 9% gewijzigd door TeGek op 03-02-2015 08:51 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
EvaluationCopy schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:24:
Prima toch, met 1 jaar werkervaring? Autootje erbij al. Hogere salaris komt vanzelf de komende jaren.
Vraag mezelf toch wel constant af hoe dat loopt, wat is gebruikelijk, bijvoorbeeld ieder jaar een verhoging of na een jaar of 2-3 een wat grotere verhoging?
TeGek schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:49:
[...]

Ziet er goed uit voor je eerste jaar. Maar wat bevat de "Storingdienst" precies? is dat beschikbaarheidsdienst?
Ja basicly beschikbaarheidsdienst, klanten met dringende storingen kunnen 24/7 bellen (kost ze wel extra). Dan ben ik die ene week per maand de klos. Gemiddeld is het 3-4 ochtenden per week een uurtje eerder dan m'n wekker gebeld worden. Vind het niet zo'n ramp, maar de beloning is misschien wat laag..
Pagina: 1 ... 93 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.