asndrag0n schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:12:
[...]
Stage is helaas niet betaald. Ze zeggen dat het daar ongebruikelijk Is om een vergoeding ervoor te krijgen. Zelf ga ik ervan uit dat ik ongeveer 8000 Euro kwijt bent aan een stage van 18 weken. Zou dit reeel zijn?
Ik heb geen flauw idee. Mijn stage was midden jaren 90 bij een IT bedrijf dat mij maar betaalde als junior consultant
Eens even kijken, beetje normaal 1 kamer flat in de binnenstad van Auckland (neem aan dat je niet in een of ander lekkend tochthol wilt zitten) is toch zo'n $250 per week, $1000 per maand of $4500 voor de 18-weken dat je daar zit. (Reken er wel op dat dit exclusief borg - wat in geval van mijn huurwoning een volledige maandhuur was van $2600.) Sommige flats worden warm verhuurd maar pas op, sommige zijn ook koud (dus water, gas, elektra komen er nog bij).
Kijk anders op trademe.co.nz (property -> rent -> Auckland -> City Center.)
Hou ook goed in de gaten dat Auckland ongeveer 2x zoveel inwoners heeft als Amsterdam en net zo groot is als Rotterdam maar wel met veel minder goed OV. Ik weet niet exact waar je gaat stage lopen? Als het in de binnenstad is dan zou ik iets op loopafstand zoeken of een korte rit met de bus. Zit je stage plek buiten het centrum, kijk dan of er een trein heen gaat - zo ja, dan zou ik een flat zoeken op loopafstand van Britomart (Auckland "Centraal Station").
Ik zou zeker uitgaan van $125 per week aan boodschappen en dan ook nog makkelijk $125 voor uitgaan in het weekend. Biertje in de kroeg kost al gauw ergens tussen de $8-10. Uit eten kan je hier heel makkelijk erg duur doen ($50 voor een hoofdgerecht) of lekker goedkoop ( $12 voor een main) - als je niet vies bent van Aziatsch eten kan je in Auckland wel vrij goedkoop uit gaan.
Anyway, stuur maar een PM als je wat meer vragen heb - ik overnacht regelmatig in Auckland voor mijn werk. Laat maar weten als het zover is, dan gaan we wel een biertje pakken.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)