Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.452 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
kellhus schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:34:
[...]

Update, nieuwe functie. Variabel salaris omhoog, maar ook een navenant hogere werkdruk ;)

Leeftijd: 33
Opleiding(en): Mavo
Certificaten: Veel certificaten m.b.t. vorige (technische) functies. o.a. Prince 2, ITIL.
Werkervaring: 12 jaar.
Werkgever: (Cloud) Hosting
Huidige functie: Sales Manager
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: Ja
GSM: Ja
Auto: Alleen voor zakelijke kilometers
Werkweek: 40/60 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: volledige pensioenvergoeding
Land: Nederland
Regio: Amsterdam

Maandsalaris (bruto): €5600 vast, €8600 ote
Met een dergelijk salaris zou ik haast denken dat we naar de nieuwe bubbel kijken :o .
Zeer goed gedaan, proficiat. Zeker gezien je leeftijd.
Vond je de switch niet vervelend ? (techniek -> Sales)

Ik zit zelf al redelijk tegen mijn plafond aan qua salaris (technische functie nu) en ben al meerdere keren benaderd om richting Consultancy/Sales/Pre-Sales te gaan switchen maar heb vriendelijk bedankt.

Overigens dit jaar nog wel weer salaris verhoging gehad dus plafond is nog niet bereikt 8) .
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 27% gewijzigd door GeeMoney op 17-01-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31
Bij hem over een bubbel beginnen, terwijl je zelf 5 jaar jonger bent en ook al best bizar veel verdient? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:28
Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige informatica
Certificaten: Basis certificaten (ITIL, BISL, Tmap, Prince2)
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Bank
Huidige functie: Applicatiebeheerder

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen, seminars ook vaak in buitenland
Land: NL
Regio: Noord-Holland

Maand salaris (bruto): 3800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Hahn schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:55:
Bij hem over een bubbel beginnen, terwijl je zelf 5 jaar jonger bent en ook al best bizar veel verdient? :P
Ik heb ook zeker geen klagen en weet ook dat ik vrij hoog zit. Dat merk ik ook vanwege de vragen naar Consultancy/Sales.
Toch is zijn basis salaris al een goede 1000 hoger en daarnaast nog variabel tot 3600 hoger. En dat voor de Cloud, momenteel toch een behoorlijke hype. Net als virtualisatie destijds verwacht ik dat het op een gegeven moment weer gaat afzwakken.

Momenteel "moet" iedereen wat met de Cloud en worden er dus niet altijd weloverwogen beslissingen gemaakt die later wellicht toch weer terug komen. Enfin andere discussie ;)

@poestoe , geen hypotheek korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Jij hebt 13e maand, wat het verschil weer kleiner maakt ;) En je bent 5 jaar jonger, met 2,5 jaar minder ervaring. Extrapoleer dat en ik denk dat het verschil letterlijk tientjeswerk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Hahn schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:33:
Jij hebt 13e maand, wat het verschil weer kleiner maakt ;) En je bent 5 jaar jonger, met 2,5 jaar minder ervaring. Extrapoleer dat en ik denk dat het verschil letterlijk tientjeswerk zou zijn.
Plus dat kellhus alleen een auto heeft voor zakelijke kilometers. Dus ik vermoed een busje of pool wagen o.i.d. Das toch wat anders als een A3 van 37K.

Beide een zeer net salaris overigens dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Het verbaast me dat er bij dergelijke salarissen nog overuren geschreven worden. Vaak zit dat bij de wat meer seniore functies in het salaris, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
thejoker80 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:06:
Het verbaast me dat er bij dergelijke salarissen nog overuren geschreven worden. Vaak zit dat bij de wat meer seniore functies in het salaris, toch?
Het verbaasd mij ook een beetje. Meestal is het toch tijd voor tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
thejoker80 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:06:
Ik maak het bij technische functies niet vaak mee dat het "gewoon" is of erbij hoort hoor.
Management functies daarentegen wel, dan heb je het wel over nog hogere salarissen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
matty___ schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:53:
[...]

Het verbaasd mij ook een beetje. Meestal is het toch tijd voor tijd
Word wel vaak geopperd, echter dat betekend dat ik dan doordeweeks afwezig zal zijn. Veel klanten willen dat dan ook weer niet.
Plus dat ik dat het hoe dan ook niet wil compenseren.
Ik heb dagen genoeg en ik lever mijn vrije tijd in op bijvoorbeeld een zaterdagavond als iedereen vrij is en daar krijg ik dan een donderdagochtend voor terug als iedereen werkt. Nee dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
GeeMoney schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:59:
[...]

Word wel vaak geopperd, echter dat betekend dat ik dan doordeweeks afwezig zal zijn. Veel klanten willen dat dan ook weer niet.
Plus dat ik dat het hoe dan ook niet wil compenseren.
Ik heb dagen genoeg en ik lever mijn vrije tijd in op bijvoorbeeld een zaterdagavond als iedereen vrij is en daar krijg ik dan een donderdagochtend voor terug als iedereen werkt. Nee dank je :)
Meestal word je toch voor 40 uur gedetacheerd. Als ik 50 uur schrijft zouden mijn opdrachtgevers niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
matty___ schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:02:
[...]

Meestal word je toch voor 40 uur gedetacheerd. Als ik 50 uur schrijft zouden mijn opdrachtgevers niet betalen.
Apart hoe dat dus kan verschillen.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit bij een klant gezeten heb die eiste om tijd voor ijtd te nemen.
Wat doe je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bij mij zit als techneut met behoorlijk dik bovenmodaal overuren er als tijd voor tijd bij, maar een paar uurtjes schrijven is niet de bedoeling.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:21

FFW

Leeftijd: 39
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: enkele foundations, geen noodzaak om hoger te halen al wil ik dat wel
Werkervaring: 15 jaar
Werkgever: saas
Huidige functie: Leidinggevende van <10 man op een IT afdeling

Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: kwartaalbonus en aandelen
GSM: ja
Laptop : ja
Leaseauto: nee, reiskostenvergoeding
Werkweek: 35-55 uur (40 op contract)
Pensioenregeling: ja, maar nooit in verdiept
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: creditcard, soepel declaratiebeleid, leuke internationale reizen, zeer veel vrijheid in bepalen uren.
Regio: Randstad
Reistijd: 30 minuten enkele reis
Maandsalaris (bruto): €3500 maar vorig jaar zat ik door bonus op gem. 5100 p/mnd
Contractvorm : vanaf aanstelling al onbepaalde tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

(3500*12)/13=3230 dus eigenlijk. Vakantie geld is verplicht in Nederland dus zal al in je loon ingegrepen zitten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:13
Tylen schreef op zondag 18 januari 2015 @ 10:10:
(3500*12)/13=3230 dus eigenlijk. Vakantie geld is verplicht in Nederland dus zal al in je loon ingegrepen zitten.
Met bonus dus nog steeds 4800/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
GeeMoney schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:30:
[...]

Ik heb ook zeker geen klagen en weet ook dat ik vrij hoog zit. Dat merk ik ook vanwege de vragen naar Consultancy/Sales.
Toch is zijn basis salaris al een goede 1000 hoger en daarnaast nog variabel tot 3600 hoger. En dat voor de Cloud, momenteel toch een behoorlijke hype. Net als virtualisatie destijds verwacht ik dat het op een gegeven moment weer gaat afzwakken.

Momenteel "moet" iedereen wat met de Cloud en worden er dus niet altijd weloverwogen beslissingen gemaakt die later wellicht toch weer terug komen. Enfin andere discussi

@poestoe , geen hypotheek korting?
Het is relateerbeer aan mijn target. Als ik dit binnen weet te halen dan vertegenwoordig ik met het team een bepaalde contractwaarde door het acquireren van nieuwe klanten. En dat er nog flink wat waarde zit in cloud computing lijkt me evident, of je daar nu instanties als Gartner/Forrester voor raadpleegt of gewoon veel praat met bedrijven die met hun IT beheer/infra in de maag zitten.

Verder heb ik inderdaad geen lease auto voor privé gebruik en ben jij zoals aangegeven een paar jaar jonger, dus als er inderdaad een bubbel is wat beloning betreft - wat ik niet vind - dan zit je er netjes naast me in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:07

marapuru

db.

Ik kijk regelmatig in dit thread. Reden is nieuwsgierigheid naar wat mensen verdienen zodat ik mijn eigen salaris kan relativeren. Maar wat me opvalt is dat de salarissen regelmatig de 4k overschrijden. Nu kan dat natuurlijk, zeker als mensen al wat langer werken of veel certificaten hebben binnengehaald. Maar in hoeverre geeft dat een goed beeld van de werkelijke doorsnede in de samenleving?

Oeps, nvm. Zie nu deze special op de Frontpage staan: reviews: Wat verdient de ict'er? - Tweakers onderzoekt de arbeidsmarkt

[ Voor 18% gewijzigd door marapuru op 18-01-2015 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 08:53
Ik dacht dat het gemiddelde brutoloon voor een man (en deze thread zal grotendeels over mannen gaan) in Belgie op 3300 lag in 2011. Nu zal dat vast een stukje hoger liggen in 2015.
Dus heb je heel wat 4000 euro+ lonen nodig om dat gemiddelde te halen.
Dat zijn niet alleen hoogopgeleiden/management/kader... maar bijvoorbeeld arbeiders die in ploeg werken die doen ook makkelijk meer dan 4k.

Maar hier zitten vooral ICT mensen en dus geeft dat een vertekend beeld. (kan naar beide kanten zijn).
Hier zie je wat zo de gangbare gemiddelden zijn (in BE):
http://statbel.fgov.be/nl...id_leven/lonen/maandloon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
matty___ schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:53:
[...]

Het verbaasd mij ook een beetje. Meestal Soms is het toch tijd voor tijd
There, I fixed it :P

Gewoon onbetaalde overuren. "Dat zit toch al in jouw salaris" aldus mijn werkgever en ook op mijn vorige baan was het zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Lethalis op 19-01-2015 08:31 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Lethalis schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:30:
[...]

There, I fixed it :P

Gewoon onbetaalde overuren. "Dat zit toch al in jouw salaris" aldus mijn werkgever en ook op mijn vorige baan was het zo.
Dat ligt aan de functieprofiel natuurlijk. Hoe hoger je functie, hoe meer het normaal gevonden wordt dat overuren er (zo nu en dan) bijhoren. Mensen die standaard veel overuren maken (en bedrijven die dat toestaan) zijn volgens mij niet goed bezig. Er is veel bewijs dat dat niet leidt tot meer productiviteit, maar wel tot meer fouten, stress, en utival. Daar wordt niemand beter van.

[ Voor 22% gewijzigd door ATS op 19-01-2015 09:06 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

marapuru schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:43:
Ik kijk regelmatig in dit thread. Reden is nieuwsgierigheid naar wat mensen verdienen zodat ik mijn eigen salaris kan relativeren. Maar wat me opvalt is dat de salarissen regelmatig de 4k overschrijden. Nu kan dat natuurlijk, zeker als mensen al wat langer werken of veel certificaten hebben binnengehaald. Maar in hoeverre geeft dat een goed beeld van de werkelijke doorsnede in de samenleving?

Oeps, nvm. Zie nu deze special op de Frontpage staan: reviews: Wat verdient de ict'er? - Tweakers onderzoekt de arbeidsmarkt
Niet. Ik vraag wel eens rond en zelden hoor ik de hoge bedragen langskomen die hier voorbij komen. Hier post het neusje van de zalm zeg maar. De stille meerderheid van de ITers die niet op Tweakers rondhangen (of hooguit lurken) en al jaren vastgeroest zitten in hun baantjes verdienen een stuk minder. Dan kloppen de salariswijzers van al die sites een stuk beter.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Als ik het zo hoor in mijn omgeving hebben maar weinig mensen zo'n hoog salaris. Ik ben sinds een half jaar werkzaam bij de gemeente en meeste HBO functies vallen in schaal 9 met 3600 als maximum ongeveer. Afdelingshoofden zitten wel op 5500 euro. Bij mijn vrienden hoor ik ook niet van die extreme salarissen. Woonachtig in het oosten des lands, dus scheelt ook nog wel het een en ander.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:55
Unknown Alien schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:32:
Hi Marc, Zeker niet slecht.

Tijd voor een nieuwe werkgever of niet? Zo jong en al zo lang bij dezelfde werkgever.

@XO010

[...]

Hoe kan dat dan? 8% is wettelijk vastgelegd zover ik weet.
Hey Ray,

Geen idee nog, heb er al wel eens over nagedacht. Ben daar ook nog niet helemaal overuit. Qua werkgever heb ik niets te klagen, enige kritiek puntje is de persoonlijke ontwikkeling wat afgelopen 1,5 jaar een beetje is gestopt :( Maar goed ik hou even goede hoop voor dit jaar.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Members only:

Heb anderhalf jaar terug besloten om niet te gaan voor de aanbieding van een concurrent (tegen 1k/maand meer). Ik had niet voldoende vertrouwen in dat bedrijf. Dat blijkt nu terecht, zij moeten de eerste nieuwe aangenomen mensen er al weer uit zetten en het werkaanbod is minder interessant. In mijn bedrijf is het werkaanbod juist interessanter geworden. Heb er een aantal internationale accounts bijgekregen en dat heeft afgelopen jaar geresulteerd in opdrachten in Scandinavie en Italie. More to come :9

Uitstekend jaar gedraaid. Helaas is de crisis in bouw en verzekeringsland nu ook bij ons voelbaar, want over de hele linie is er minder omzet en winst gedraaid en de tarieven staan onder druk. Dat resulteert in een behouden salarisgroei en een beperking van de bonussen (afgelopen jaren 'slechts' 4k gehad).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
FunkyTrip schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:45:
[...]

Niet. Ik vraag wel eens rond en zelden hoor ik de hoge bedragen langskomen die hier voorbij komen. Hier post het neusje van de zalm zeg maar. De stille meerderheid van de ITers die niet op Tweakers rondhangen (of hooguit lurken) en al jaren vastgeroest zitten in hun baantjes verdienen een stuk minder. Dan kloppen de salariswijzers van al die sites een stuk beter.
NoepZor schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:25:
Als ik het zo hoor in mijn omgeving hebben maar weinig mensen zo'n hoog salaris. Ik ben sinds een half jaar werkzaam bij de gemeente en meeste HBO functies vallen in schaal 9 met 3600 als maximum ongeveer. Afdelingshoofden zitten wel op 5500 euro. Bij mijn vrienden hoor ik ook niet van die extreme salarissen. Woonachtig in het oosten des lands, dus scheelt ook nog wel het een en ander.
Daar staat toch wel tegenover dat de wil er bij werkgevers echt wel is om veel (en veel is in deze nog steeds een relatief begrip) te betalen. Zie ook nieuwsartikelen als http://www.telegraaf.nl/d..._ict-sector_dreigt__.html De vraag naar (goede) IT-ers is echt heel groot en vaak zijn dit dan ook internationale partijen die niet met hun ogen knipperen voor dergelijke salarissen.

Ik heb zelf ook een salaris wat over de 5k gaat (ben 30 jaar oud) en een collega van me verdiend niet veel minder en is momenteel op zoek naar een andere baan. Hij heeft in vrij korte tijd (~een maand) toch al meerdere aanbiedingen gekregen.

In de IT hebben we juist het voordeel dat de locatie van de werkplek niet zo veel uitmaakt en dat we ons werk goed op afstand kunnen uitvoeren. Hierdoor is ons salarisplafond dus eigenlijk gelijk aan dat van het plafond in het (best betalende) buitenland. Ik heb bijvoorbeeld ook een collega die weer terug verhuist is naar Polen en zijn salaris heeft behouden met dezelfde functie en werkzaamheden. Het lijkt me dat hij met zo'n salaris daar als een redelijke god kan leven... :) Nu is dit (ook voor ons bedrijf) wel een uitzondering en wordt je loon vaak wel aangepast naar de lokale normen, maar door de aard van ons werk gaat dit steeds gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
AllSeeyinEye schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:30:
Members only:

[...]

Uitstekend jaar gedraaid. Helaas is de crisis in bouw en verzekeringsland nu ook bij ons voelbaar, want over de hele linie is er minder omzet en winst gedraaid en de tarieven staan onder druk. Dat resulteert in een behouden salarisgroei en een beperking van de bonussen (afgelopen jaren 'slechts' 4k gehad).
Jij noemt een verhoging van 10% bij een gelijkblijvende functie een "behouden salarisgroei"...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

wheel schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:15:
[...]

Jij noemt een verhoging van 10% bij een gelijkblijvende functie een "behouden salarisgroei"...?
Het zijn twee verhogingen, de vorige stand was 1,5 jr terug :P

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
AllSeeyinEye schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:19:
[...]

Het zijn twee verhogingen, de vorige stand was 1,5 jr terug :P
Ah, oke, zou had ik 'm even niet opgevat O-) Maar nog, twee keer grofweg 5% is meer dan een inflatiecorrectie, niet slecht :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

wheel schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:23:
[...]
Ah, oke, zou had ik 'm even niet opgevat O-) Maar nog, twee keer grofweg 5% is meer dan een inflatiecorrectie, niet slecht :Y
Dat het niet slecht is weet ik. Ook binnen het bedrijf heb ik relatief gezien twee keer een van de grootste verhogingen gehad, maar het presteren is er ook naar. Wij moeten 1600 uur declarabel maken. Ik zat 2013 op 1750 uur en 2014 op 1800 uur, beiden naast cursussen, seminars, bijeenkomsten en aquisitie. Desondanks vind ik dat bij goede prestaties echte stappen gemaakt zouden moeten worden. En dat is in de huidige markt bijna niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
GeeMoney schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:23:
[...]

Apart hoe dat dus kan verschillen.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit bij een klant gezeten heb die eiste om tijd voor ijtd te nemen.
Wat doe je precies?
Tijdens detachering SAP BI. Als je dan voor 40 uur bij de klant zit kun je bij die klant ook maar 40 uur schrijven. Dan was het gebruikelijk dat je ook een keer een vrijdagmiddag naar huis ging om het te compenseren. Lag misschien ook aan de klant die daar vrij relaxt mee omging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Ik vraag mij eigenlijk af wat er gaat gebeuren de komende 20 jaar mbt de salarissen. Overal wordt toch een grote skill mismatch + vergrijzing verwacht, maar ergens zegt iets me dat de salarissen hier niet of weinig van gaan profiteren.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Greencap schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:14:
[...]

Daar staat toch wel tegenover dat de wil er bij werkgevers echt wel is om veel (en veel is in deze nog steeds een relatief begrip) te betalen. Zie ook nieuwsartikelen als http://www.telegraaf.nl/d..._ict-sector_dreigt__.html De vraag naar (goede) IT-ers is echt heel groot en vaak zijn dit dan ook internationale partijen die niet met hun ogen knipperen voor dergelijke salarissen.
Volgens mij maakt Unit4 eerder de stap naar Polen, Portugal en Spanje omdat de hoger opgeleiden daar een stuk goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:21
Allemaal leuk en aardig. Maar er zullen altijd klanten in Nederland zijn die vráág naar IT creëren. Dan kun je nog zo leuk in Spanje zitten met je bedrijf maar als je klanten in Nederland wonen waar woont je personeel dan? Of komen die Spanjaarden allemaal hier in hotels zitten door de week, dat lijkt me ook niet echt goedkoper.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 16:45
Jaarlijkse beoordelingsronde weer achter de rug. Stapje gemaakt en promotie! *O*

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
Er zijn verschillende modellen. Je kunt in het meest eenvoudige model de mensen over laten komen. Je kunt een deel van de ontwikkeling uitbesteden (zoals bv NXP en Philips ontwikkelcentra in Bangalore hebben). Of je kunt de integrale ontwikkeling van een bepaalde productlijn verplaatsen. Uiteindelijk kun je een (deel)product inkopen bij een buitenlands bedrijf dat alles daar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Deveon schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:14:
[...]

Volgens mij maakt Unit4 eerder de stap naar Polen, Portugal en Spanje omdat de hoger opgeleiden daar een stuk goedkoper zijn.
Wellicht dat dat achter het vertrek van Unit4 zit, maar je kan niet ontkennen dat de vraag naar IT-ers in Nederland erg hoog is. Zelfs gedurende de crisis, waar de meeste werknemers moeilijk aan een nieuwe baan konden komen, was het in de IT relatief gemakkelijk om een baan te vinden. Bedrijven moeten behoorlijk met elkaar concurreren om nieuwe developers aan te trekken. Dit heeft deels ook te maken met de passieve instelling van IT-ers (vaak willen ze wel, maar zijn ze niet actief aan het solliciteren). Ik denk dat dit laatste ook één van de redenen is waarom veel IT-ers niet krijgen wat bedrijven wel voor ze over hebben. Ze zijn gewoon weg niet brutaal genoeg en daar maken de bedrijven dankbaar gebruik van.

Wat ook uit dat artikel blijkt is dat er vorig jaar schijnbaar 34000 vacatures in de ICT waren. Nu weet ik niet goed hoe zich dat verhoudt t.o.v. andere bedrijfstakken, maar het lijkt me best veel en cijfers als http://www.cbs.nl/nl-NL/m...kt-vv-bedrijfstak-art.htm lijken dit toch ook wel te ondersteunen.

Eigenlijk snap ik niet zo goed dat velen hier accepteren dat het loon niet zo hoog hoeft/kan, want m.i. zijn er twee hele goede redenen waarom het wel zo hoog kan:
1. Vraag is groter dan aanbod
2. Ons werk is heel goed op afstand (en dus ook grensoverschrijdend) uit te voeren

Nu kan je punt 2 ook omdraaien en daardoor redeneren dat de vijver met beschikbaar personeel dus nog veel groter is dan alleen Nederland en dat klopt ook, maar ook internationaal lijkt de vraag groter dan het aanbod. Hierbij moet ik wel de kanttekening plaatsen dat er een groot verschil lijkt te zijn tussen detacheerders en bedrijven die inhouse ontwikkelen. Bij de laatste is veel meer te verdienen en is de vraag naar goede developers ook veel hoger. Dit is in ieder geval mijn eigen ervaring. Het liefste zouden we meer goede developers inhouse hebben, maar we kunnen ze simpelweg niet vinden zowel in binnen- als buitenland. Daarnaast maken we ook gebruik van outsourcing (~40 FTE) en dit werkt aardig, maar toch zouden we liever goede (en waarschijnlijk ook duurdere) developers inhouse hebben. In de praktijk zijn die externe developers bovendien niet eens zo heel veel goedkoper door alle overhead (detacheerders tarief, extra kosten door communicatiestoornissen, cultuurverschillen, etc, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:59
Opleiding(en): MBO 4 Systeembeheer (niet afgerond)
Certificaten: Geen
Werkervaring: 5 jaar in de hosting
Werkgever: Een groot hostingpartij in NL
Huidige functie: Hosting Engineer

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja, 1/3
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 0,19 cent per km
Regio: Purmerend, Noord Holland
Reistijd: 25 minuten

Maand salaris (bruto): €2700 + storingsdienst €700 Euro = € 3400 euro

Ik begin volgende maand echter bij een ander bedrijf (moet nog wel tekenen). En dan ga ik naar:

Opleiding(en): MBO 4 Systeembeheer (niet afgerond)
Certificaten: Geen
Werkervaring: 5 jaar in de hosting
Werkgever: Een kleiner hostingpartij in NL :D
Huidige functie: Application Engineer

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, gegarandeerd
GSM: Nee
Pensioenregeling: Ja, 2/3
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 0,19 cent per km
Regio: Schiphol-Rijk, Noord Holland
Reistijd: 25 minuten

1e 6 maanden:
Maand salaris (bruto): €3000

Na 6 maanden:
Maand salaris (bruto): €3300 + (storingsdienst) €600= €3900

7 Maanden geleden zat ik nog op 2400 euro bruto...het gaat goed de laatste tijd..ben een laatbloeier I guess...ontwikkel me nu ineens erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
-leeg-

[ Voor 98% gewijzigd door MeteoVir op 17-03-2015 09:39 . Reden: Update in maart. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Ik heb al een aantal keer eerder hier gepost hoe mijn situatie eruit ziet.. maar aangezien ik binnenkort weer de onderhandelingsgesprekken in ga toch nog maar eens de meningen hier peilen;

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO Niveau 3 medewerker ICT / MBO Niveau 4 ICT-Beheerder
Certificaten: Microsoft 70-410 Installing & Configuring Server 2012
Werkervaring: 3.5 jaar
Werkgever: Automatiseringsbedrijf
Huidige functie: Systeembeheerder

Laptop: nee
GSM: ja, Nokia 6300
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 0,19 per km. Maar alleen de kilometers van mijn oude woonadres. Niet de extra kilometers die ik maak sinds oktober 2013 toen ik op mezelf ben gaan wonen. Oude situatie; 18km totaal per dag. Nieuwe situatie; 49km totaal per dag.
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 20-25 min met eigen auto

Maand salaris (bruto): 1627,50

Werkzaamheden: Systeembeheer MKB, reparatie particuliere markt, support 1e & 2e lijns helpdesk, advies en offertes zowel MKB als particulier.

Nu hoor ik veel mensen om me heen zeggen wat ik zelf ook denk, dat ik te weinig verdien.. Zelf zou ik natuurlijk graag ergens rond de € 2000,- bruto willen verdienen. Maar ik heb niet echt een idee of dat reëel is.. Opmerkingen & Advies hoe hiermee om te gaan zijn dus welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
Ik ben (hopelijk) over een aantal dagen afgestudeerd en ik kan aan de slag bij het afstudeer-stagebedrijf.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
1700 bruto voor 36 uur is een kleine 1900 voor 40 uur. Dat is niet heel veel, maar ik heb oud-klasgenoten die minder verdienen (ik ben precies een half jaar geleden afgestudeerd aan CMD). Zolang je vooruitzicht hebt op snel wat meer te gaan verdienen, bijvoorbeeld een loonsverhoging over een half jaar, dan zou ik het zelf denk ik wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Mijn persoonlijke ervaring met CMD is dat het een brede opleiding is; je kunt alles een beetje. Dat heeft voor- en nadelen (generalist versus specialist). Hangt ook af van je eigen interesses en inzet (bijbanen) naast studie.

Ik doe iets anders, maar heb ook een recente CMD-achtergrond. Mijn startsalaris lag enkele honderden euro's hoger (ook 36 uur). Dat is misschien een uitschieter naar de andere kant, maar dit openingsbod is nogal karig... Onderhandelen maar! Niet alle CMD'ers komen aan de bak. Sowieso niet laten schieten; ervaring opdoen (of als je meer kunt dan ze je voor willen betalen vanuit die baan meteen verder kijken). Te laag starten werkt nog héél lang door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
bulletrene schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:09:
Ik heb al een aantal keer eerder hier gepost hoe mijn situatie eruit ziet.. maar aangezien ik binnenkort weer de onderhandelingsgesprekken in ga toch nog maar eens de meningen hier peilen;
[...]

Werkzaamheden: Systeembeheer MKB, reparatie particuliere markt, support 1e & 2e lijns helpdesk, advies en offertes zowel MKB als particulier.

Nu hoor ik veel mensen om me heen zeggen wat ik zelf ook denk, dat ik te weinig verdien.. Zelf zou ik natuurlijk graag ergens rond de € 2000,- bruto willen verdienen. Maar ik heb niet echt een idee of dat reëel is.. Opmerkingen & Advies hoe hiermee om te gaan zijn dus welkom!
Afgezien van dat ik het reiskostenverhaal al een beetje apart vind (wat is daar het idee van :? ) is het inderdaad geen bijster hoog salaris. Aan de breedte van je werkzaamheden te zien, is het ook geen groot bedrijf. Hoe zou je er tegen over staan om weg te gaan daar? Is de sfeer helemaal super, ga je er elke dag met plezier naartoe, vliegen de dagen voorbij en is het salaris het enige minpuntje? Of zou het je niet veel uitmaken om elders aan de slag te gaan? En hoe sta je tegenover het behalen van certificeringen (VMWare, Cisco, MS etc.) ?

[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 19-01-2015 21:15 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel

Mbo 3 en 4 en wat jaar werkervaring en je zit iets boven het minimumloon. 't Moet mogelijk zijn om meer te krijgen, maar bij deze werkgever zal het moeilijk worden om ineens naar 2k te gaan; dat is > 20% stijging...
Widow schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:14:
[...]

Afgezien van dat ik het reiskostenverhaal al een beetje apart vind (wat is daar het idee van :? ) is het inderdaad geen bijster hoog salaris. Aan de breedte van je werkzaamheden te zien, is het ook geen groot bedrijf. Hoe zou je er tegen over staan om weg te gaan daar? Is de sfeer helemaal super, ga je er elke dag met plezier naartoe, vliegen de dagen voorbij en is het salaris het enige minpuntje? Of zou het je niet veel uitmaken om elders aan de slag te gaan? En hoe sta je tegenover het behalen van certificeringen (VMWare, Cisco, MS etc.) ?
Zal simpel verhaal zijn: hij zal op eigen beweging verder weg zijn gaan wonen (en werkgever wil niet voor de toegenomen reiskosten betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:34
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO Niveau 3 medewerker ICT / MBO Niveau 4 ICT-Beheerder
Certificaten: Microsoft 70-410 Installing & Configuring Server 2012
Werkervaring: 3.5 jaar
Werkgever: Automatiseringsbedrijf
Huidige functie: Systeembeheerder

Laptop: nee
GSM: ja, Nokia 6300
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 0,19 per km. Maar alleen de kilometers van mijn oude woonadres. Niet de extra kilometers die ik maak sinds oktober 2013 toen ik op mezelf ben gaan wonen. Oude situatie; 18km totaal per dag. Nieuwe situatie; 49km totaal per dag.
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 20-25 min met eigen auto

2k met lease auto moet in de detachering als systeembeheerder ook wel haalbaar zijn voor je. Meer als je beetje een praatje hebt.

Qua reiskosten verwacht ik dat je het maximale vrij gestelde krijgt. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Widow schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:14:
[...]

Het reiskostenverhaal zit zo;
Sinds mijn start hier heb ik altijd op 9km afstand gewoond ( bij m'n ouders ). totaal was het dan 18km per dag. In oktober 2013 ben ik op mezelf gaan wonen en is de afstand gestegen naar 24.9km totaal 49.8km per dag. Mijn werkgever heeft toen gezegd, jouw probleem dat je verder weg gaat wonen niet het mijne. Letterlijk op die manier.. ik vrees dat daar dus niets mee te regelen valt.

Het is inderdaad een erg klein bedrijf, 2 systeem beheerders en 1 "coördinator".. Hierdoor voer ik dus op een dag verschillende werkzaamheden uit van systeembeheer naar helpdesk support naar reparatie van een particuliere computer. Opzich wel lekker afwisselend.. maar soms nogal chaotisch om steeds te switchen.

Ik ben momenteel bezig met de Windows cursus Supporting Windows 8.1 ( op eigen kosten ) en wil daarna de 70-411 administering server 2012 gaan behalen. ( ook eigen kosten ). Reden voor eigen kosten; Werkgever zegt het geld er niet voor te hebben + je krijgt een soort wurgcontract waardoor je de hele mep moet terugbetalen als je binnen 2 jaar het bedrijf verlaat. ( jammer genoeg zit ik daar al aan vast voor de 70-410 cursus die ik behaald heb...)

Maar om je vraag te beantwoorden hoe ik er tegenover sta om hier weg te gaan; Persoonlijk zou ik graag bij een ander bedrijf gaan werken. Nieuwe start, nieuwe afspraken maken, even fris opnieuw beginnen. Ik heb het gevoel dat ik binnen dit bedrijf niet meer kan groeien en dat ik nu meer tegengehouden wordt zelfs in mijn persoonlijke en technische ontwikkeling. Ik ga dan ook al een tijdje zonder plezier naar mijn werk. Alleen mijn collega systeembeheerder sleept me er nog doorheen om er toch nog een beetje voor te gaan samen :)

@Deveon; Leaseauto zit er absoluut niet in.. mijn collega heeft een auto van de zaak.. maargoed dat is een auto uit 1990( zonder grappen ) en daar is niet eens geld voor om die te vervangen..

[ Voor 3% gewijzigd door bulletrene op 20-01-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

bulletrene schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:45:
[...]

Mijn werkgever heeft toen gezegd, jouw probleem dat je verder weg gaat wonen niet het mijne. Letterlijk op die manier..
Reden voor eigen kosten; Werkgever zegt het geld er niet voor te hebben + je krijgt een soort wurgcontract waardoor je de hele mep moet terugbetalen als je binnen 2 jaar het bedrijf verlaat. ( jammer genoeg zit ik daar al aan vast voor de 70-410 cursus die ik behaald heb...)
Ik heb het gevoel dat ik binnen dit bedrijf niet meer kan groeien en dat ik nu meer tegengehouden wordt zelfs in mijn persoonlijke en technische ontwikkeling. Ik ga dan ook al een tijdje zonder plezier naar mijn werk.
Ik zie hier alleen al 4 redenen om direct actief te gaan solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Omdat je mogelijk zo'n cursus zelf moet betalen (afhankelijk van wanneer je weg zou gaan) ga je maar 100% zeker de cursus zelf betalen? Daar schiet je toch niks mee op?

Overigens als je het zo beschrijft zou ik toch serieus gaan rondkijken: Er zijn twee opties, of het bedrijf overleeft maar net aan. Dan kan het natuurlijk beter gaan in de toekomst, of de handel valt om. Optie B is dat de baas een hoop geld opstrijkt en je nooit vooruit zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Deveon schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:14:
[...]

Is Unit4 niet overgenomen door een Amerikaanse toko? Tja, die willen winst maken. Met goedkoper personeel gaat dat vast lukken zo is de insteek aldaar.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Members only:

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter op 20-01-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
thomasv93 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:22:

Omdat ik de kans kreeg bij een echt engineeringsbureau te komen heb ik die aangepakt, en die bleek goed uit te vallen :9~

b]Leeftijd:[/b] 20
Opleiding(en): Havo -NG, MBO Niv. 4 Werktuigbouw
Certificaten: Vca basis
Werkervaring: niet
Huidige functie: Tekenaar Constructeur

Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 26
Laptop: -
GSM: N.N.B.
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: Standaard Metalektro CAO
Reistijd: 45 minuten enkele reis
Reiskostenvergoeding 0,19€ /km wanneer geen lease.

Bruto : 1900€

+ Betaalde HBO deelopleiding.
.

:9~
Intussen wat ouder en een keer gehopt wegens het zoeken naar een wat baan met wat meer diversiteit

b]Leeftijd:[/b] 21
Opleiding(en): Havo -NG, MBO Niv. 4 Werktuigbouw
Certificaten: Vca basis, div. 3d programma's
Werkervaring: 1jaar werkvoorbereider 1jaar stage engineering/draftsman
Huidige functie: Machinebouw monteur (5 weken binnen, 2 weken buiten)

Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 26 + 14 atv
Laptop: van de zaak
GSM: indien nodig
Leaseauto: indien nodig
Pensioenregeling: PTM
Reistijd: 20 minuten/fiets
+Betaalde HBO deelopleiding PTH, start september

Overuren 150%, zondag 200%. verder daggeldvergoedingen op klus etc.

Bruto : 2200€ (Echt bruto, geen overwerk, incl verhoging vanuit CAO) Bij contractbesprekingen +200 gehad vanwege inzet. deze zit er nu bijop :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Sissors schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:49:
Omdat je mogelijk zo'n cursus zelf moet betalen (afhankelijk van wanneer je weg zou gaan) ga je maar 100% zeker de cursus zelf betalen? Daar schiet je toch niks mee op?

Overigens als je het zo beschrijft zou ik toch serieus gaan rondkijken: Er zijn twee opties, of het bedrijf overleeft maar net aan. Dan kan het natuurlijk beter gaan in de toekomst, of de handel valt om. Optie B is dat de baas een hoop geld opstrijkt en je nooit vooruit zal gaan.
Als er überhaupt een mogelijkheid zou zijn om het door de baas te laten betalen, zou ik het overwegen. Echter zoals ik al zei is er gezegd dat er geen geld voor beschikbaar is. En aangezien ik mijn ontwikkeling wel graag op peil wil houden betaal ik het dan liever zelf zodat ik in ieder geval zeker vooruit kom.

Overigens realiseer ik mezelf dat ik beter kan gaan solliciteren. Ben hier ook al wel mee bezig, maar nog niet super actief. Hier kan ik dus beter wel mee starten als ik het zo hoor. Nog tips misschien hoe je goed duidelijk kunt maken dat je meer zou moeten verdienen? andere vacatures laten zien? loon-vergelijkingssites erbij halen en dat laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
bulletrene schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:39:
[...]
Nog tips misschien hoe je goed duidelijk kunt maken dat je meer zou moeten verdienen? andere vacatures laten zien? loon-vergelijkingssites erbij halen en dat laten zien?
Een aanbod van een andere werkgever is het effectiefste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Gammort schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:15:
Ik ben (hopelijk) over een aantal dagen afgestudeerd en ik kan aan de slag bij het afstudeer-stagebedrijf.
Je kan proberen op €1900/€2000 in te steken.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
bulletrene schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:39:
[...]

Als er überhaupt een mogelijkheid zou zijn om het door de baas te laten betalen, zou ik het overwegen. Echter zoals ik al zei is er gezegd dat er geen geld voor beschikbaar is. En aangezien ik mijn ontwikkeling wel graag op peil wil houden betaal ik het dan liever zelf zodat ik in ieder geval zeker vooruit kom.

Overigens realiseer ik mezelf dat ik beter kan gaan solliciteren. Ben hier ook al wel mee bezig, maar nog niet super actief. Hier kan ik dus beter wel mee starten als ik het zo hoor. Nog tips misschien hoe je goed duidelijk kunt maken dat je meer zou moeten verdienen? andere vacatures laten zien? loon-vergelijkingssites erbij halen en dat laten zien?
Aanbod van andere werkgever is het handigste, maar als je die hebt kan je waarschijnlijk beter overstappen. Loonvergelijkingssite kan misschien wel helpen.

Maar hoewel het natuurlijk meegenomen is als je nu een verhoging krijgt, verandert dat niet je noodzaak om verder te kijken, gezien hoe je het beschrijft je elk jaar anders hiermee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:12
Members only:

Loon is niet veel, maar daarin tegen wel een auto die ik onbeperkt mag gebruiken (tankpas).
Verder huur ik samen met een vriend een woning waar we voor een leuk prijsje in wonen, en kom elke maand nog goed uit, kan zelfs wat sparen. Ben nooit een hoge levensstandaard gewend, dus dat red ik prima.

Verder vind ik het werk wat ik doe super, ben er na m'n stage blijven hangen en kan ik met iedereen goed opschieten. In de toekomst zal dit loon toch nog stijgen, en zolang ik het naar m'n zin hebt vind ik het prima.

Daarnaast goede opleidingsmogelijkheden (ook in het buitenland), dus kan mijzelf nog prima ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
markisoke schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:16:
Members only:

Loon is niet veel, maar daarin tegen wel een auto die ik onbeperkt mag gebruiken (tankpas).
Verder huur ik samen met een vriend een woning waar we voor een leuk prijsje in wonen, en kom elke maand nog goed uit, kan zelfs wat sparen. Ben nooit een hoge levensstandaard gewend, dus dat red ik prima.

Verder vind ik het werk wat ik doe super, ben er na m'n stage blijven hangen en kan ik met iedereen goed opschieten. In de toekomst zal dit loon toch nog stijgen, en zolang ik het naar m'n zin hebt vind ik het prima.

Daarnaast goede opleidingsmogelijkheden (ook in het buitenland), dus kan mijzelf nog prima ontwikkelen.
als er mogelijkheden zijn om je te ontwikkelen zit je prima. Gezien het loon zou je misschien elders veel meer kunnen verdienen maar dan komt de andere kant van de medaille. Nu heb je plezier, sta je nog onderaan op de arbeidsladder en ligt de wereld nog aan je voeten. Ik zou zeggen doe ervaring op, kijk naar wat je leuk vindt, probeer je skills uit te breiden en pak de kansen op het volgen van een opleiding/cursus of certificaten. Keertje praten over het bruto salaris zou denk ik geen kwaad kunnen. Dit zit zelf onder het minimum loon als ik me niet vergis... (of werk je geen 40 uur maar bijv 24/28?)

[ Voor 3% gewijzigd door koentjuh1987 op 20-01-2015 16:42 . Reden: toevoeging tov salaris ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
koentjuh1987 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:34:
[...]

als er mogelijkheden zijn om je te ontwikkelen zit je prima. Gezien het loon zou je misschien elders veel meer kunnen verdienen maar dan komt de andere kant van de medaille. Nu heb je plezier, sta je nog onderaan op de arbeidsladder en ligt de wereld nog aan je voeten. Ik zou zeggen doe ervaring op, kijk naar wat je leuk vindt, probeer je skills uit te breiden en pak de kansen op het volgen van een opleiding/cursus of certificaten. Keertje praten over het bruto salaris zou denk ik geen kwaad kunnen. Dit zit zelf onder het minimum loon als ik me niet vergis... (of werk je geen 40 uur maar bijv 24/28?)
Ik werk gewoon 40 uur in de week, minimumloon is op 19 jarige leeftijd is 4,55 p/u, mijn loon ligt op 5,51 p/u, niet barhoog, maar ik weet dat dat in de toekomst gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
koentjuh1987 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:34:
[...]

Minimumloon voor 19 jaar is 788€, dit stijgt zometeen heel hard.

bron : http://www.rijksoverheid....g-is-het-minimumloon.html

persoonlijk vind ik het loon erg laag, gezien je niveau 3 opleiding. Maar ik weet niet of je auto (eigen bijdrage)en internet hier al van af zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
thomasv93 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:46:
[...]

Minimumloon voor 19 jaar is 788€, dit stijgt zometeen heel hard.

bron : http://www.rijksoverheid....g-is-het-minimumloon.html

persoonlijk vind ik het loon erg laag, gezien je niveau 3 opleiding. Maar ik weet niet of je auto (eigen bijdrage)en internet hier al van af zijn?
Ja, die zijn er al vanaf, kosten voor het internet zou rond de €50 p/m komen en auto rond de €40 p/m. Verder is het contract van mijn mobiele telefoon à €40 p/m een paar maanden geleden ook overgenomen en dat scheelt dus ook in de kosten die ik niet meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
dat scheelt wel een beetje. Naar mate je ouder wordt (tot 23) zal het volgens mij sowieso meestijgen.

Misschien een optie om een HBO studie te gaan volgen in deeltijd?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
*edit* dubbelpost

[ Voor 93% gewijzigd door DateTime.Now op 20-01-2015 16:54 . Reden: geen geduld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
of niveau 4 (deeltijd?), aangezien je nu 3 hebt toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
koentjuh1987 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:53:
dat scheelt wel een beetje. Naar mate je ouder wordt (tot 23) zal het volgens mij sowieso meestijgen.

Misschien een optie om een HBO studie te gaan volgen in deeltijd?
Dat staat wel in de planning (op kosten van de werkgever), enkel kan ik met mijn MBO niveau 3 opleiding nergens aan de bak voor HBO (thanks Nederland). Wachten tot 21e is de enige mogelijkheid om een toelatingstest te doen. Voor MBO niveau 4 zou ik ongeveer rond me 21e klaar zijn, maar niet heel veel wijzer van worden. Bij het bedrijf waar ik nu werk steek ik veel meer op krijg ik ook nog eens betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Kan een keuze zijn. Al kan doorstuderen (MBO niv 4) ook van toegevoegde waarde zijn. Na een aantal jaar ineens weer een studie oppakken gaat niet altijd even makkelijk.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:14
bulletrene schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:45:
[...]

Het reiskostenverhaal zit zo;
- Maf verhaal over vreemde werkgever -
Mij tip: zoek een serieuze professionele werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Nieuwe werkgevers betalen wel vaker studieschulden af bij oude werkgevers. Je neemt dan de schuld mee naar het nieuwe bedrijf. Gebeurt geregeld in het professionele circuit.

[ Voor 82% gewijzigd door DateTime.Now op 20-01-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
@MarcoC: Bedankt voor je advies.
@thomasv93: Bedankt voor de informatie, dat wist ik nog niet! Handig om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:44
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:59
Je mag absoluut niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:13
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
Knip

[ Voor 99% gewijzigd door Loev op 02-02-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-12-2022
zijn er webdevelopers die hun loon eens willen delen of richtlijnen van starter/5j ervaring of dergelijke?
Ik ben afgestudeerd maar ik zie in sommige webbedrijven mensen met auto + tankkaart en sommige lijken dan weer onderbetaald en weet dus niet wat een redelijke salaris is.
(ik kwam in een topic uit 2009 iemand die 2000bruto redelijk vond wat op net geen1500 net uit kwam. Wat laag leek aangezien een vriendin van mij zonder middelbaar diploma in een telenet shop al 1500 ongv verdiende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 20:40
Tussen de 2000 en 2400 is voor elke HBO startersfunctie denk ik wel redelijk. Het hangt meer af van de locatie (provincie vooral: In Groningen, Friesland, Zeeland en Limburg zul je iets minder verdienen).

Ook drukt een leaseauto vaak je startsalaris. Ik begon 5 jaar gelden na een opleiding HBO Informatica (Programmeren) met 2050 en een leaseauto. Dat was in Gelderland, maar in de detachering, dus locatie is minder belangrijk. Doe je over dat salaris een beetje inflatiecorrectie, zit dus nu al snel op 2100-2200 met een leaseauto.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:19
als antwoord op de vraag van cgers:
Members only:

Als je gewoon jezelf bij hou met nieuwe technieken gaat het voor mijn gevoel snel genoeg omhoog. Zelf als je geeneens certificaten hebt. Er zullen er genoeg zijn die meer verdienen maar voor mij is het belangrijker dat het werk wat ik doe leuk is en dat ik dichtbij mijn werk woon zodat ik thuis ook nog een leven heb.

[ Voor 4% gewijzigd door gr8-jen op 22-01-2015 10:13 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuzel
  • Laatst online: 13-10-2023
@cgers

Ik zit als webdeveloper (MBO4) met 5 jaar ervaring op 2367 euro bruto (2491 euro, 40 uur). Geen lease auto. Regio Drenthe.

[ Voor 3% gewijzigd door zuzel op 22-01-2015 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
cgers schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:29:
zijn er webdevelopers die hun loon eens willen delen of richtlijnen van starter/5j ervaring of dergelijke?
Die zijn er al geweest; je kunt toch zoeken binnen dit topic? Directe link: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Wat voor jaarloon hoort daar nu bij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Config schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:35:
[...]

Wat voor jaarloon hoort daar nu bij dan?
Lijkt me een sommetje dat prima te maken is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
De bonusregeling is mij niet geheel duidelijk, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Config schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:52:
Omdat die deels afhankelijk is van de winst van het bedrijf en daarom dus variabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Config schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:52:
Is inderdaad deels afhankelijk van bedrijfsresultaten. Maar rekensommetjes zou zijn maandloon*12*1.08*.15 als alle doelstelling zijn behaald.

En daarnaast krijg ik nog een bedrijfsafhankelijke uitkering. 1 a 3% over je jaarloon.

Maar zoals vaker in dit topic genoemd. Bedrijf is onderdeel van een internationale onderneming. Die betalen over het algemeen voor ICT beduidend beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:36

backupdevice

No Risk , Full Push

backupdevice schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:09:
Leeftijd: 41
Opleiding(en): Technisch Purchaser
Werkervaring: 15 Jaar IT Sales
Werkgever: Fabrikant
Functie: Senior Account Manager
Vakantiedagen: 30
13e maand:
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: ja
Werkweek: 40 -70 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Heel Nederland
Reistijd: Veel 50-70K KM per jaar

Maandsalaris (bruto): 5500 = 50% , OTE = dubbel
Update vanuit mijn kant vanwege een nieuwe job waar ik vorig jaar ben begonnen.

Leeftijd:42
Opleiding(en): Technisch Purchaser
Werkervaring:17 jaar
Werkgever: Vendor
Huidige functie: Manager
Vakantiedagen:25%
Laptop:Yes
GSM:Yes
Leaseauto: Nee, Car allowence 650 Euro per maand, 25 cent per KM
Werkweek: veel
Pensioenregeling:Yes
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Yes
Regio:
Reistijd: Veel

Maand salaris (bruto):8.000 = 60% , OTE = 160K

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:50
Senza221 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:44:
Leeftijd:20
Opleiding(en):MBO niveau 4 ICT-Systeembeheerder
Certificaten:LPI01 in de maak.
Werkervaring:6 maanden (Schoolverlater)
Werkgever:Grote Multinational
Huidige functie:2e / 3e lijns Unix beheerder

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:13e maand
Laptop:Nee
GSM:Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek:40u
Pensioenregeling:Geen idee eigenlijk..
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 200 euro reiskosten netto per 4 weken.
Land:Nederland
Regio:Oosten
Reistijd**:30 min

Maandsalaris (bruto):: 1800 per 4 weken.

Bij dit bedrijf mijn laatste half jaar stage gelopen, hierna kon ik blijven hangen.
Bedrijf maakt de keuze om nieuwe mensen eerst aan te nemen via een uitzendbureau dus helaas nog niet vast in dienst.
Net te horen gekregen dat ik hier nog zeker wel tot juli 2015 zit en vanaf januari een salarisschaal omhoog ga.
Begin van 2015 en een grote stap gemaakt bij hetzelfde bedrijf, ik zit wel in een uitzonderlijke situatie geloof ik..

Leeftijd:20
Opleiding(en):MBO niveau 4 ICT-Systeembeheerder
Certificaten:LPI01 in de maak.
Werkervaring:6 maanden (Schoolverlater)
Werkgever:Grote Multinational
Huidige functie:2e / 3e lijns Unix beheerder & Data center beheerder

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:13e maand
Laptop:Nee
GSM:Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek:40u
Pensioenregeling:Geen idee eigenlijk..
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 10,- per dag netto reikosten vergoeding en flexibele werktijden.
Land:Nederland
Regio:Oosten
Reistijd**:30 min

Maandsalaris (bruto):: 2576 per 4 weken.

Contract loopt tot 31-12-2015. Ik ga voor een vast contract bij afloop van huidige contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeke209
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 14:27
Ben nu afstudeerder en hoop 1 februari af te studeren dit is wat ik aangeboden gekregen heb bij mijn afstudeerstage bedrijf.
Voor een functie in de buitendienst om later een netwerk/ elektro specialist in de buitendienst te worden.
Members only:

wat vinden jullie hiervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Laatst online: 19-09 13:19
voor een mbo unior een netjes salaris. die reistijd is wel hoog. is dat elke dag 2x 1,5 u of 2x 0,75 u?
Dit meer of je zoiets kan volhouden.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeke209
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 14:27
gr8-jen schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:46:
voor een mbo unior een netjes salaris. die reistijd is wel hoog. is dat elke dag 2x 1,5 u of 2x 0,75 u?
Dit meer of je zoiets kan volhouden.
reistijd is wel 2 x 1.5 uur maar zal vaak niet op de zaak zijn en dus niet perse daar naar toe moeten. Als ik wel een week op de zaak ben mag ik een hotel nemen in de buurt op kosten van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:03

erikver

Ik zeg...

Beoordeling weer gehad met onderstaande resultaat :)

Members only:

Certificeringen voor het aankomende jaar zijn VMware VCAP-DCA / VCAP-DCD en wat Cisco UCS examens.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikver schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:20:
Beoordeling weer gehad met onderstaande resultaat :)

Members only:

Certificeringen voor het aankomende jaar zijn VMware VCAP-DCA / VCAP-DCD en wat Cisco UCS examens.
Ziet er goed uit. Redelijk vergelijkbaar met mijn profiel / werkzaamheden. Hoeveel leveren die winstuitkering en kwaliteitsbonus ongeveer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Laatst online: 25-06-2024
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Tijd voor een update. Niet echt schokkend veel veranderd (grootste verschil zit hem in het feit dat ik structureel iets meer uren werk).

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:03

erikver

Ik zeg...

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:35:
[...]

Ziet er goed uit. Redelijk vergelijkbaar met mijn profiel / werkzaamheden. Hoeveel leveren die winstuitkering en kwaliteitsbonus ongeveer op?
Winstuitkering lag afgelopen jaar rond de 2500 euro bruto en kwalititeitsbonus verdeeld over het jaar zo'n 750 euro bruto.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:26

LoCuTuS2000

Resistance is futile

-

[ Voor 99% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 07-02-2015 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

bvk1983 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:12:
Members only:
Zijn die 40/45 uur in- of exclusief reistijd (naar je eerste klant/kantoor en van je laatste klant/kantoor naar huis)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Leeftijd:
25
Opleiding(en):
HBO Commerciële Economie (dit jaar afronden)
Certificaten:
ECDL
Werkervaring:
2,5 jaar
Werkgever:
Subcontractor/toeleverancier in de high-tech industrie
Huidige functie:
Operational Buyer
Vakantiegeld:
8%
Vakantiedagen:
24 + 13 ADV (waarvan een aantal vast gesteld)
13/14e maand of winstuitkering:
Bij behalen persoonlijke doelstellingen en bedrijfsdoelstellingen, maximaal €1500,-
Laptop:
Nee
GSM:
Ja
Leaseauto:
Nee
Werkweek:
40 uur
Pensioenregeling:
Ja, PMT
Land:
Nederland
Regio:
Eindhoven
Reistijd:
15 minuten
Maand salaris (bruto):
€2750,-

Ik ben niet ontevreden, dit jaar HBO afronden en dan verder doorgroeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderlight
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 13:08

thunderlight

Tja...

na al een tijdje het topic gelezen te hebben zal ik mijn info ook eens posten

Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO
Certificaten: MCSA 2003, MCSE 2008, MCSA 2010 & ITILv3
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: detacheerder
Huidige functie: systeembeheerder

GSM: nee
Leaseauto: Ford Focus
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: studie vergoeding en bonus naar aantal declarabel uren per maand
Regio: Utrecht
Reistijd: 30 tot 90 Min afhankelijk van project

Maand salaris (bruto): 2750

> There is no Real Life, It's just Away From Keyboard! <

Pagina: 1 ... 91 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.