Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.857.673 views

• zuzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-10-2023
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO3 Medewerker ICT beheer, MBO4 Applicatie ontwikkelaar
Certificaten: geen
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: uitgever
Huidige functie: junior webontwikkelaar

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen volledig reiskostenvergoeding
Land: Nederland
Regio: Drenthe
Reistijd: 25 minuten

Maand salaris (bruto): 2275 bruto

Ik heb het gevoel dat er wel wat meer in kan zitten qua loon, wat is jullie mening? :)

[ Voor 3% gewijzigd door zuzel op 07-12-2014 17:09 ]

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-12 21:29
jesperspeedway schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:00:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO3 Medewerker ICT beheer, MBO4 Applicatie ontwikkelaar
Certificaten: geen
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: uitgever
Huidige functie: junior webontwikkelaar

Vakantiegeld: ja
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen volledig reiskostenvergoeding
Regio: Drenthe
Reistijd: 25 minuten

Maand salaris (bruto): 2275 bruto

Ik heb het gevoel dat er wel wat meer in kan zitten qua loon, wat is jullie mening? :)
Voor jouw leeftijd + opleiding is dit eigenlijk best prima.
Je kan uiteraard altijd proberen om meer loon te krijgen, maar je doet het helemaal niet slecht.

Want a cookie?!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Maar hij heeft wel veel ervaring. Er wordt al snel gekeken naar leeftijd en opleiding, maar zeker op het gebied van software ontwikkeling heb je veel meer aan ervaring.

The devil is in the details.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12 20:37

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Tylen schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:55:
[...]
Ik verdiende op mijn 29ste 4300 met alleen LTS. Dus het is zeker wel mogelijk.
Je weet dat je een uitzondering op de regel bent. De meeste LTSers hebben geen waslijst aan certificaten op hun naam staan. Je CV is nu zeker minimaal 5 pagina's ;-)

Wat me eigenlijk opvalt is dat het verschil tussen MBO en HBO/WO niet zo groot meer is. Ik denk op een gegeven moment hetgeen wat je in het bedrijf geleerd hebt, zwaarder weegt dan een genoten opleiding.

[ Voor 22% gewijzigd door _Erikje_ op 07-12-2014 21:34 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nee, ik denk dat je hier voornamelijk de MBO-toppertjes ziet.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:51
Trinomix schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 20:54:
Leeftijd: 35
Opleiding(en): MBO (richting irrelevant), HBO Bedrijfskundige Informatica (geen diploma)
Certificaten: Geen
Werkervaring: 9 jaar Systeembeheerder bij hetzelfde bedrijf. Windows XP t/m 8 en 2003 t/m 2012 R2, Citrix, VMWare, Veaam, Routing/Switching, Cisco ASA/PIX/VOIP, VB.NET, SQL, XML, EDI, Office, Inkoop IT, Ontwikkelen management rapportages
Maand salaris (bruto): € 2500,- (Overwerk wordt niet vergoed)

Gezien mijn opleiding misschien niet slecht, maar voor mijn eigen gevoel zit ik gezien mijn verantwoordelijkheden en werkervaring te laag. Ook omdat uren buiten reguliere tijd niet worden vergoed, maar er wel regelmatig een beroep op me wordt gedaan. Hoe denken jullie hierover?
No offence maar ik zou me als werkgever wel sterk afvragen waarom je nooit de discipline/tijd hebt genomen om een opleiding of certificaat te behalen.
Ondanks je werkervaring telt dat voor mij ook mee en zegt wellicht iets over karakter of persoonlijkheid?

Als tip wil ik je dan ook meegeven om toch iets aan certificering of opleiding te gaan doen want ik verwacht dat dat je in de toekomst behoorlijk gaat helpen qua salaris of onderhandelingen.

Nogmaals no offence!

• Trinomix
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-05-2021
GeeMoney schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:48:
[...]

No offence maar ik zou me als werkgever wel sterk afvragen waarom je nooit de discipline/tijd hebt genomen om een opleiding of certificaat te behalen.
Ondanks je werkervaring telt dat voor mij ook mee en zegt wellicht iets over karakter of persoonlijkheid?

Als tip wil ik je dan ook meegeven om toch iets aan certificering of opleiding te gaan doen want ik verwacht dat dat je in de toekomst behoorlijk gaat helpen qua salaris of onderhandelingen.

Nogmaals no offence!
Terechte opmerking, die ik graag beantwoord. Zelf wou ik dit graag, maar werkgever heeft daar nooit de ruimte en gelegenheid voor gegeven. Willen ze nu wel omdat ze bang zijn dat ik nu verder ga kijken.

• GeeMoney
Trinomix schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:08:
[...]

Terechte opmerking, die ik graag beantwoord. Zelf wou ik dit graag, maar werkgever heeft daar nooit de ruimte en gelegenheid voor gegeven. Willen ze nu wel omdat ze bang zijn dat ik nu verder ga kijken.
Beter laat dan nooit ;)
Ik zou snel beginnen desnoods misschien op eigen kosten? Na wat certificaten en met je huidige werkervaring zal je snel de 3k gaan overstijgen...

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:08
Werewood Elf schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 17:27:
Aanbod
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb weinig inzicht in hoeverre een dergelijk salaris marktconform is. Ik schat dat de leaseauto mij circa 100€ p/m aan bijtelling gaat kosten. Wat denken jullie van dit aanbod?
Vind het geen slecht bod. Grotere partijen zitten ongeveer op 2300 a 2400 bruto en dan is de auto niet altijd standaard ;)

Ik zou zeggen: Ga lekker ervaring opdoen, je vakcerti's halen en zodra je Junior/Starter af bent, ga je verder kijken of praten.

Succes :)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-12 14:29

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Trinomix schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 20:54:
Leeftijd: 35
Opleiding(en): MBO (richting irrelevant), HBO Bedrijfskundige Informatica (geen diploma)
Certificaten: Geen
Werkervaring: 9 jaar Systeembeheerder bij hetzelfde bedrijf. Windows XP t/m 8 en 2003 t/m 2012 R2, Citrix, VMWare, Veaam, Routing/Switching, Cisco ASA/PIX/VOIP, VB.NET, SQL, XML, EDI, Office, Inkoop IT, Ontwikkelen management rapportages
Werkgever: Groothandel
Huidige functie: Systeembeheerder
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 28 + 13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: ja
PC: ja
GSM: -
Leaseauto: -
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ipad met abonnement
Land: NL
Regio: Noord
Reistijd: 15 minuten

Maand salaris (bruto): € 2500,- (Overwerk wordt niet vergoed)

Gezien mijn opleiding misschien niet slecht, maar voor mijn eigen gevoel zit ik gezien mijn verantwoordelijkheden en werkervaring te laag. Ook omdat uren buiten reguliere tijd niet worden vergoed, maar er wel regelmatig een beroep op me wordt gedaan. Hoe denken jullie hierover?
Ik zou vertrekken. Je moet overwerken maar krijgt er niks voor terug? Dat is hetzelfde als iets kopen in de winkel en niet betalen.. Veelvuldig overwerken is een signaal dat er te weinig medewerkers zijn, dat is niet erg als de medewerkers bereid zijn meer te werken, maar daar moet je dan wel iets voor terug krijgen.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:53

FreakNL

Well do ya punk?

Mystikal schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:40:
[...]

Bruto zal het niet worden, aangezien dat voor de werkgever net zo duur is als netto....
Net zo duur is toch prima? :)

Maar helemaal waar is dit natuurlijk niet, als je het bruto maakt komt er natuurlijk vanalles bij, pensioengrondslag, vakantiegeld, etc..

Ben benieuwd wat ze gaan doen...

Verwijderd

frankwopereis schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:28:
[...]

Ik zou vertrekken. Je moet overwerken maar krijgt er niks voor terug? Dat is hetzelfde als iets kopen in de winkel en niet betalen.. Veelvuldig overwerken is een signaal dat er te weinig medewerkers zijn, dat is niet erg als de medewerkers bereid zijn meer te werken, maar daar moet je dan wel iets voor terug krijgen.
Er is niet gezegd dat er veelvuldig overgewerkt wordt, toch?

In principe is deze discussie een paar pagina's geleden al uitgebreid gevoerd, maar volgens mij was de conclusie wel een beetje "als het salaris opweegt tegen het te verwachten werk is het ok".

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:03:
[...]

Er is niet gezegd dat er veelvuldig overgewerkt wordt, toch?

In principe is deze discussie een paar pagina's geleden al uitgebreid gevoerd, maar volgens mij was de conclusie wel een beetje "als het salaris opweegt tegen het te verwachten werk is het ok".
Dat wordt wel gezegd.
Ook omdat uren buiten reguliere tijd niet worden vergoed, maar er wel regelmatig een beroep op me wordt gedaan.
Ik vind het loon erg laag gezien je verantwoordelijkheden (redenatie: als je niet veel verantwoordelijkheid zou hebben zouden ze je niet buiten werktijd hoeven benaderen).

Verwijderd

MarcoC schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:36:
[...]

Dat wordt wel gezegd.

[...]

Ik vind het loon erg laag gezien je verantwoordelijkheden (redenatie: als je niet veel verantwoordelijkheid zou hebben zouden ze je niet buiten werktijd hoeven benaderen).
Woops, mijn fout, sorry. Als het inderdaad wel regelmatig gebeurt dan zou je alsnog kunnen kijken of het salaris er tegen opweegt. In dit geval doet het dat wat mij betreft lang niet.

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:05
Je werk zeker in het MKB. Helaas is het vaak zo dat MKB voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Jij in het bedrijf de nerd bent of te wel dient van alles iets af te weten waar een stekker aan zit. Vervolgens zelfs na werk tijd wordt lastig gevallen met vraag stukken die tot de volgende dag kunnen wachten. Tip zoek een werkgever die met een IMC werkt ;). Gaat je heel veel avond uren schelen.

O ja en de ondernemer ziet vaak IT als het noodzakelijk kwaad.

Natuurlijk zijn er ook bedrijven die het wel snappen maar die zijn schaars in het MKB

[ Voor 16% gewijzigd door Skywalker27 op 08-12-2014 15:49 ]

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-12 20:50
Leeftijd:21
Opleiding(en): HBO Communicatiesystemen
Certificaten: Google Analytics
Werkervaring: 2 x half jaar stage als front-ender, 1 jaar part-time front-ender, 6 maand fulltime front-ender
Werkgever: Kleine fullservice internetbureau
Huidige functie: Front-end dev/Grafisch vormgever

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Macbook
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Land: NL
Regio: Groningen
Reistijd: 20min

Maand salaris (bruto): 1950

Is dit redelijk voor Groningen?

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Leeftijd: 31
Opleiding(en): MSc. Games Programming
Certificaten: N/A
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Avalanche Studios
Huidige functie: Experienced UI/Systems Programmer

Vakantiegeld:Nope
13/14e maand of winstuitkering: Bonus regeling met punten van het bedrijf, IT goederen kunnnen hierdoor belasting vrij aangeschaft worden.
Laptop: N/A
GSM: N/A
Leaseauto*: N/A
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja 5%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: N/A
Land: Zweden
Regio: Stockholm
Reistijd**: ~10 minuten met metro

Maandsalaris (bruto): 31500SEK (~3300 Euro)

En ik vraag me af wat ik in NL zou verdienen, ik heb namelijk geen enkel orientatie punt over wat de lonen in de Games industrie zijn in NL.

[ Voor 10% gewijzigd door NC83 op 08-12-2014 16:28 ]

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-12 16:03
Aanbod voor een nieuwe baan, naar een walbaan (vanuit de zeevaart, dus nogal een switch) maar ik heb geen enkel idee wat ik zou kunnen vragen, zij hebben dan ook een bod gedaan, en ik ben er verder niet op ingegaan.

Members only:

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind het alsnog een vrij stevig bedrag voor iemand met MBO. 12 jaar werkervaring is leuk, maar 3700E is echt best veel geld. Zeker in groningen.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-12 22:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Boudewijn schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 00:42:
Ik vind het alsnog een vrij stevig bedrag voor iemand met MBO. 12 jaar werkervaring is leuk, maar 3700E is echt best veel geld. Zeker in groningen.
Onzin. In de offshore en industrie zijn dat normale bedragen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 06:07:
[...]

Onzin. In de offshore en industrie zijn dat normale bedragen.
Dat is vanwege de vreemde werktijden, zie zijn huidige baan. 84 uur per week is 'best' veel. Zijn nieuwe baan zou gewoon 8 uur per dag zijn en 40 uur per week.

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:34

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Het aantal vakantie dagen is ook totaal anders

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

thejoker80 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 07:02:
[...]

Dat is vanwege de vreemde werktijden, zie zijn huidige baan. 84 uur per week is 'best' veel. Zijn nieuwe baan zou gewoon 8 uur per dag zijn en 40 uur per week.
Je hebt in offshore geen 84 uur / week het hele jaar rond hoor. Per saldo zal het totaal aantal uren ongeveer gelijk zijn of ietsjes hoger. Salarissen liggen daar simpelweg hoger. Ik zie het ook in mijn eigen branche. Een schade expert op technisch gebied (bouw / civiel / property) in het hogere segment verdient tussen de 3k en 6k / maand. Een schade expert op marine gebied (industrie, offshore) of op werktuigbouwkundig gebied (die dus ook veel in de industrie kan werken) verdient tussen de 4k en 7k / maand.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

CrazyOne schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 00:36:
Aanbod voor een nieuwe baan, naar een walbaan (vanuit de zeevaart, dus nogal een switch) maar ik heb geen enkel idee wat ik zou kunnen vragen, zij hebben dan ook een bod gedaan, en ik ben er verder niet op ingegaan.

Members only:
Members only:

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-12 13:51
NC83 schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:21:
En ik vraag me af wat ik in NL zou verdienen, ik heb namelijk geen enkel orientatie punt over wat de lonen in de Games industrie zijn in NL.
Verwacht er niet teveel van hier in Nederland. Het aanbod is groot en het aantal werkplekken is zeer laag. In andere IT sectoren valt meer te verdienen is mijn ervaring.

[ Voor 8% gewijzigd door ravenger op 09-12-2014 09:16 ]

• MarcoC
NC83 schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:21:
Opleiding(en): MSc. Games Programming
Certificaten: N/A
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Avalanche Studios
Huidige functie: Experienced UI/Systems Programmer

Vakantiegeld:Nope
13/14e maand of winstuitkering: Bonus regeling met punten van het bedrijf, IT goederen kunnnen hierdoor belasting vrij aangeschaft worden.
Laptop: N/A
GSM: N/A
Leaseauto*: N/A
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja 5%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: N/A
Land: Zweden
Regio: Stockholm
Reistijd**: ~10 minuten met metro

Maandsalaris (bruto): 31500SEK (~3300 Euro)

Wat betekenen die sterretjes? Ik word altijd gek als ik ergens een sterretje zie staan en er vervolgens 0,0 uitleg over de sterretjes terug te vinden is ;( .

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11 22:48

DarkKnight

Narf

MarcoC schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:21:
[...]
Wat betekenen die sterretjes? Ik word altijd gek als ik ergens een sterretje zie staan en er vervolgens 0,0 uitleg over de sterretjes terug te vinden is ;( .
* Als je leaset, is het gebruikelijk om de leaseauto en/of het leasebedrag te vermelden. Als je het leasebedrag vermeldt, graag dan exclusief btw en exclusief brandstofcomponent. Zo kan er beter een vergelijking worden gemaakt. Ook het aantal privékilometers is interessant om te vergelijken.

** Vermeld bij de reistijd ook de manier van transport: OV/auto/fiets/benenwagen.

Dat is vanuit de OP.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
Trinomix schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:08:
[...]
CFO asks CEO: What happens if we invest into developing our people, and then they leave?
CEO: What happens if we don't, and they stay?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12 20:09
Veel ervaring opgedaan in de afgelopen 1,5 - 2 jaren (en een hoop gezeurd betreft salaris). Dus ik krijg wat meer :-) (anders was ik ook vertrokken...)
Ligt nog meer in het verschiet komende jaar dus ik verwacht zeker in salaris nog hoger uit te komen het komende jaar. Er zijn ook gesprekken voor een bonusregeling / winstuitkering. En ik kan hier mooi mijn opleidingen doen (en betaald krijgen) dus ik ben voor nu weer tevreden 8)
Twijfel nog of ik moet proberen er meer uit te slaan. De verlenging heb ik namelijk al binnen (nog niet getekend).

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door _Piwi_ op 09-12-2014 16:04 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
superbig91 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:02:
Veel ervaring opgedaan in de afgelopen 1,5 - 2 jaren (en een hoop gezeurd betreft salaris). Dus ik krijg wat meer :-) (anders was ik ook vertrokken...)
Ligt nog meer in het verschiet komende jaar dus ik verwacht zeker in salaris nog hoger uit te komen het komende jaar. Er zijn ook gesprekken voor een bonusregeling / winstuitkering. En ik kan hier mooi mijn opleidingen doen (en betaald krijgen) dus ik ben voor nu weer tevreden 8)
Twijfel nog of ik moet proberen er meer uit te slaan. De verlenging heb ik namelijk al binnen (nog niet getekend).

Members only:
En wat is je functie..?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• _Piwi_
Zie edit... Iets te snel op 'verstuur' geklikt :)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
superbig91 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:05:
[...]

Zie edit... Iets te snel op 'verstuur' geklikt :)
Zie het :) Opzich wel netjes maar zeker niet erg veel, vooral omdat je bijv ook geen lease auto hebt :) Zit je bij een groot bedrijf? Gok t niet!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• _Piwi_
DennusB schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:06:
[...]

Zie het :) Opzich wel netjes maar zeker niet erg veel, vooral omdat je bijv ook geen lease auto hebt :) Zit je bij een groot bedrijf? Gok t niet!
Correct, klein bedrijf

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-12 16:03
Members only:

Members only:

• Alusion
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:10
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO Elektrotechniek Telecom/ICT; HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Nog niet
Werkervaring: 1 jaar relevant
Werkgever: IT bedrijf in Noord Nederland
Huidige functie: IT Consultant
Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13e maand en winstuitkering
Laptop: Ja, MB Pro
GSM: Ja, Iphone + abonnement
Leaseauto: Nog niet
Pensioenregeling: Ja, premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maandelijkse onkosten vergoeding (netto): 50 euro. Reiskostenvergoeding: 19 cent p/km (onbeperkt).
Regio: Groningen/Drenthe
Reistijd: 30 tot 60 minuten

Maandsalaris (bruto): 2000

Op het moment ben ik veel bezig met applicatie virtualisatie. Natuurlijk wil ik nog certificaten halen komende jaren en mij verder specialiseren.

Op zich oké qua salaris voor een starter, en goede secundaire voorwaarden dacht ik zo. Begin volgend jaar wil ik toch praten over mijn toekomst bij het bedrijf en bijbehorend salaris. Ik zat zelf te denken aan 2400/2500 bruto.

Graag jullie mening/reactie :)

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:41

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Salaris is wel ok inderdaad voor starter. neem aan dat er wel groei in zit bij dat bedrijf?

secondaire arbeidsvoorwaarden zijn naar mijn mening inderdaad erg goed. Zo goed heb ik het hier niet XD

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:13
Alusion schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:19:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maandelijkse onkosten vergoeding (netto): 50 euro. Reiskostenvergoeding: 19 cent p/km (onbeperkt).

Op het moment ben ik veel bezig met applicatie virtualisatie. Natuurlijk wil ik nog certificaten halen komende jaren en mij verder specialiseren.

Op zich oké qua salaris voor een starter, en goede secundaire voorwaarden dacht ik zo. Begin volgend jaar wil ik toch praten over mijn toekomst bij het bedrijf en bijbehorend salaris. Ik zat zelf te denken aan 2400/2500 bruto.

Applicatie virtualisatie als in App-V/ThinApp/XenApp?

Qua salaris (ik zie dat je een jaar bezig bent) zit je redelijk conform voor Jr. Packager.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-12 19:15
Edit

Is aan de lage kant lijkt mijn!?

[ Voor 88% gewijzigd door Siebeh op 16-12-2014 13:39 ]

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-12 14:16

Reneger

Wie? IK?

Ha Siebeh, oud-klasgenoot ;)

Gezien je werkervaring en je functie lijkt het me inderdaad aan de lage kant... Secundair valt het ook erg tegen..

• Siebeh
Hey Rene, :)

Dit is wat ik had voor het faillissement/doorstart:

Edit

[ Voor 82% gewijzigd door Siebeh op 16-12-2014 13:39 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 14:16
Siebeh schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:33:

Leaseauto: oude subaru impreza (geen bijtelling, geen kosten aan)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Tankpas, ook voor privé
Ik neem aan dat je een verklaring geen privegebruik hebt ingediend en een sluitende kilometeradministratie voert met daarop minder dan 500 km/jaar prive / onverklaard.

Zo niet, dan wordt het misschien een hele dure oude Impreza. Als de auto minder dan 15 jaar oud is zijn de gewone bijtellingsregels van toepassing. De bijtelling is dan 25% over de cataloguswaarde van pakweg 23 of 25k = 6000 euro per jaar. Dat telt op tot een aanslag inkomstenbelasting pakweg 2700 a 2900 euro, en daar komt de naheffingsboete overheen. En eventuele correctie van toeslagen omdat je toeslaginkomen met de bijtelling hoger uitkomt.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Aangezien er aangegeven wordt dat de tankpas ook prive gebruikt mag worden neem ik even aan dat er ook daadwerkelijk prive in gereden wordt. Ik ben wel benieuwd waarom en hoe er dan aangegeven kan worden dat er geen bijtelling voor is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-12 14:09
Question Mark schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:58:
Aangezien er aangegeven wordt dat de tankpas ook prive gebruikt mag worden neem ik even aan dat er ook daadwerkelijk prive in gereden wordt. Ik ben wel benieuwd waarom en hoe er dan aangegeven kan worden dat er geen bijtelling voor is.
Misschien is het geen lease auto maar een auto van de zaak (eigendom)?

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Nitrambabo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:35
chaoscontrol schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:59:
[...]

Misschien is het geen lease auto maar een auto van de zaak (eigendom)?
Dan zou je ook bijtelling moeten betalen. Wie de eigenaar is maakt niks uit voor de bijtelling, als het bedrijf jou een auto aanbied waar je ook privé in mag rijden dan betaal je bijtelling. Toch?

• t_captain
Werknemer heeft de beschikking over een auto van de zaak (eigendom van de auto maakt inderdaad niets uit), met de mogelijkheid om deze ook prive te gebruiken (mogelijkheid blijkt uit het mee naar huis nemen van de auto). De enige manier om dan onder de bijtelling uit te komen is door een rittenadministratie.

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
* Amras heeft een nieuwe baan!

Voorwaarden vorige baan:

Members only:

Voorwaarden nieuwe baan:

Members only:

Geen slechte stap, al zeg ik het zelf. Ik vond het wel spannend om voor een klein bedrijf (20 man) te gaan werken, hopelijk ga ik mij niet te snel vervelen. ;)

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Amras schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:14:

Voorwaarden nieuwe baan:

Members only:

Geen slechte stap, al zeg ik het zelf. Ik vond het wel spannend om voor een klein bedrijf (20 man) te gaan werken, hopelijk ga ik mij niet te snel vervelen. ;)
Wow, da's echt heel hoog voor je leeftijd! Die kleine ontwikkelclub maakt ongetwijfeld heel veel winst!
De gemiddelde teamlead van een klein ontwikkelteam van ong. 30 jaar oud zal eerder op 3500 zitten gok ik.

Dit dus.

• Siebeh
Auto was privé van de baas die werd gebruikt voor de zaak. Onderhoud en verzekering werden wel door de zaak betaald.

Auto was sowieso ouder dan 15 jaar.

• Amras
FunkyTrip schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:20:
[...]

Wow, da's echt heel hoog voor je leeftijd! Die kleine ontwikkelclub maakt ongetwijfeld heel veel winst!
De gemiddelde teamlead van een klein ontwikkelteam van ong. 30 jaar oud zal eerder op 3500 zitten gok ik.
Ze doen het vrij goed ja! Het bedrag is wel inclusief vakantiegeld, dus dat komt normaal gesproken op die 3500. Daarbij lever ik ook m'n leaseauto in, die hebben ze in het bruto bedrag verrekend. Desalniettemin mag ik niet klagen. ;)

• t_captain
het feit dat je de auto krijgt uitgeleend heeft naar alle schijn een relatie met het feit dat jij voor het bedrijf werkt. Daarmee is het fiscaal gewoon een auto van de zaak.

15 jaar is wel beter. 35% dagwaarde i.p.v. 25% nieuwwaarde, dat brengt in ieder geval het bedrag in een andere proportie.

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-12 14:16

Reneger

Wie? IK?

@Siebeh: Dan nog. Je basissalaris vind ik aan de lage kant. Helemaal met je huidige voorwaarden.

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-11 09:00
Toch ook maar eens mijn lijst posten, aangezien ik aan het twijfelen ben hoe in de markt lig..

Members only:

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:41

Trackerfire

BTC HODLER

Members only:

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12 13:23
Iemand enig idee of TOGAF nog wat toevoegd in de banken wereld. Ik ben weer aan het kijken naar een wat minder belastende studie/certificering die ook daadwerkelijk wat toevoegt (niet zo'n flut studie waar je na een dag lullen een papiertje in je hand krijgt).

[ Voor 52% gewijzigd door justice strike op 10-12-2014 18:02 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

Alusion schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:19:

Hey collega! _/-\o_

Klein beetje advies van je favoriete collega (ik dus!):

Probeer je te richten op: vast contract, auto van de zaak, kleine salarisverhoging en het volgen van trainingen en behalen van certificeringen. Mijn verwachting is namelijk dat waar jij aan denkt (vooralsnog / helaas) niet mogelijk is (lees: ik verdien € 2.405,- (yes, I know...) en werk er inmiddels drie jaar). Als je de komende jaren net zo inzetbaar zal zijn als je nu bent dan weet ik zeker dat je vanzelf mooie salarissprongen zal maken :)

Daarnaast is je officiële functie Consultant, zonder IT ;)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:17
Trackerfire schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:29:
Members only:
Hoe worden je overuren verrekend? TvT, betaald, of ?

Buitengewoon hoog salaris voor jou leeftijd.

Hoe kan het trouwens dat je 5 jaar werkervaring hebt terwijl je in je 4e studie jaar zit?

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Awsom schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:51:
[...]

Hoe worden je overuren verrekend? TvT, betaald, of ?

Buitengewoon hoog salaris voor jou leeftijd.

Hoe kan het trouwens dat je 5 jaar werkervaring hebt terwijl je in je 4e studie jaar zit?
Overuren worden uitbetaald als ik 't wil, mag ze ook TvT schrijven. Spaar ze meestal op als TvT en als ik dat niet gebruik laat ik een deel uitbetalen. Ben een langstudeerder, zit nu in m'n "6e" jaar. Werk ging en gaat voor studie nog even ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:21

Asteroid9

General Failure

Weer een verhoging mogen ontvangen, mij hoor je zeker niet klagen, zeker omdat de werkdruk alleszins acceptabel is.

Members only:

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• justice strike
netjes. zeker met die 37 dagen vrij.

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-12 21:38
justice strike schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:01:
Iemand enig idee of TOGAF nog wat toevoegd in de banken wereld. Ik ben weer aan het kijken naar een wat minder belastende studie/certificering die ook daadwerkelijk wat toevoegt (niet zo'n flut studie waar je na een dag lullen een papiertje in je hand krijgt).
Nu zit ik zelf niet in de finance sector, maar een oud-collega van mij wel. Hij is IT architect bij ABN AMRO en hijzelf is TOGAF gecertificeerd, net als vele andere architecten (zowel IT als enterprise architecten). Ik vermoed dat het dus wel gewenst is, of in ieder geval goed staat op je cv.

• justice strike
_vision schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:48:
[...]

Nu zit ik zelf niet in de finance sector, maar een oud-collega van mij wel. Hij is IT architect bij ABN AMRO en hijzelf is TOGAF gecertificeerd, net als vele andere architecten (zowel IT als enterprise architecten). Ik vermoed dat het dus wel gewenst is, of in ieder geval goed staat op je cv.
Mooi. Weer wat nieuws om erbij te leren.zit al weer een half jaartje stil met leren. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er even ook niet naar uit kijk om iets zwaars te gaan doen.

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
ravenger schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:16:
[...]

Verwacht er niet teveel van hier in Nederland. Het aanbod is groot en het aantal werkplekken is zeer laag. In andere IT sectoren valt meer te verdienen is mijn ervaring.
Ja dat is wel wat ik verwachte, maar ik was eigenlijk meer benieuwd naar hoe de lonen in NL voor deze industrie liggen, en dan voornamelijk in triple A en consoles.

Crytek bood me niet veel meer als wat ik in the UK verdiende toen ze mij een aanbod deden. Ik weet dat dat geen NL is maar het gaat me meer om wat 6 jaar aan game dev me in Nederland zou bieden.

Ik heb op het moment nog geen zin om de games industrie te verlaten, en daarnaast denk ik dat als dat gebeurt ik problemen zal hebben met het feit dat ik geen enkele certifceringen heb.

[ Voor 29% gewijzigd door NC83 op 11-12-2014 17:21 ]

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-12 18:06
Na een tijdje passief hier rondgekeken hebben, toch maar eens kijken hoe dit aanbod schaalt. Werk hier nu ongeveer 1 jaar op externe basis, onderstaand aanbod gekregen:

Members only:

Best redelijk lijkt mij zo?

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:10
GamemasterByte schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:46:
Na een tijdje passief hier rondgekeken hebben, toch maar eens kijken hoe dit aanbod schaalt. Werk hier nu ongeveer 1 jaar op externe basis, onderstaand aanbod gekregen:

Members only:

Dat is een heel aardig aanbod wat je hebt gekregen, vrij hoog zelfs. Belangrijker nog, is de verwachting dat het salaris de komende jaren stijgt. Eerste jaren horen het hardst te stijgen, dus hou daar wel rekening mee.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Members only:
Netjes! Ik zit zelf in de accountancy, maar dan met hele andere bedragen.
Echter zie ik dat jij een studiebudget hebt voor € 2500. Welke richting zit je? Ik zie dat je geen laptop hebt, dan verwacht ik samenstel? Want wat gaat bijvoorbeeld je vervolgstudie kosten? Want dat kan wel verklaren waarom je zo een hoog bruto salaris hebt..
Verder erg netjes!

[ Voor 63% gewijzigd door RickvN op 12-12-2014 11:19 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

RickvN schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:15:
[...]

Netjes! Ik zit zelf in de accountancy, maar dan met hele andere bedragen.
Echter zie ik dat jij een studiebudget hebt voor € 2500. Welke richting zit je? Ik zie dat je geen laptop hebt, dan verwacht ik samenstel? Want wat gaat bijvoorbeeld je vervolgstudie kosten? Want dat kan wel verklaren waarom je zo een hoog bruto salaris hebt..
Verder erg netjes!
Ik heb wel een laptop, maar niet persé voor privé gebruik. Gebruik 'm wel daarvoor hoor, daar niet van ;-)!

Studiebudget is voor iedereen vast hier. Volg op dit moment gewoon nog de HBO en ga niet doorstuderen. Verwacht dat 't studiebudget vanaf volgend jaar gewoon bruto wodt opgenomen in 't salaris. Vervolgopleiding dus niet mee te maken :)

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

GamemasterByte schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:46:

Members only:

Ja prima start en SAP is sowieso dikke pegels qua salaris. Natuurlijk is dat niet alles, maar de schoorsteen moet ook roken...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-12 18:05

Thrilseeka

Woef Woef.

Ik heb vandaag dit aangeboden gekregen. Maandag word dit besproken op het kantoor. Ik zou graag jullie mening hierover willen. dit is het eerste aanbod vanuit hun.

Members only:

There is no sadder sight than a young pessimist.

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Thrilseeka schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:39:
Ik heb vandaag dit aangeboden gekregen. Maandag word dit besproken op het kantoor. Ik zou graag jullie mening hierover willen. dit is het eerste aanbod vanuit hun.

Members only:
Tja, als je ziet dat:

Het wettelijk brutominimumloon (WML) voor werknemers van 23 jaar en ouder bij een volledig dienstverband wordt per 1 januari 2015:

€ 1.501,80 per maand;
€ 346,55 per week;
€ 69,31 per dag.

Bij 22 jaar is dat 85% daarvan: € 1.276,55. Daar zit de aanbieding 273,45 bruto boven. Voor de rest helemaal niets extra's. Als je niet hoognodig een baan nodig hebt, dan zal ik zeker ook eerst even bij andere organisaties gaan shoppen om een vergelijk te kunnen maken.

• OriginalDon
Amras schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:14:

Voorwaarden vorige baan:

Members only:

Voorwaarden nieuwe baan:

Members only:

Ziet er in eerste instantie niet slecht uit. Maar kijk wel even héél goed naar -onder de streep- (geen lease auto meer, geen winst en overwinst meer etc.) en reken even terug naar alleen bruto maandsalaris waarbij je zoals vele anderen gewoon 1 keer per jaar vakantiegeld krijgt (en eventueel een 13e maand).
Dan ziet deze stap er een stuk minder interessant uit dan hierboven geschetst.

Als ik even heel snel reken kom je dan volgens mij op 3900-4050 bruto per maand uit ...

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-12 18:05

Thrilseeka

Woef Woef.

OriginalDon schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 19:02:
[...]

Tja, als je ziet dat:

Het wettelijk brutominimumloon (WML) voor werknemers van 23 jaar en ouder bij een volledig dienstverband wordt per 1 januari 2015:

€ 1.501,80 per maand;
€ 346,55 per week;
€ 69,31 per dag.

Bij 22 jaar is dat 85% daarvan: € 1.276,55. Daar zit de aanbieding 273,45 bruto boven. Voor de rest helemaal niets extra's. Als je niet hoognodig een baan nodig hebt, dan zal ik zeker ook eerst even bij andere organisaties gaan shoppen om een vergelijk te kunnen maken.
Ik heb momenteel een WW uitkering. ik heb nog wel wat anders lopen maar dat is op basis van 32-40 uur en het maximum daar is 1500 per maand bij 40 uur.

Ik had vandaag het 2de sollicitatie gesprek en zou volgende week donderdag hier meer bericht over krijgen. Echter kreeg ik vandaag al het telefoontje of ik maandag zou kunnen starten.

Wat denken jullie wat in dit geval reëel is ?

There is no sadder sight than a young pessimist.

• OriginalDon
Members only:
Absurd hoge bedragen voor iemand van jouw leeftijd, scholing en ervaring. Ik vraag me dan ook af of je hier wel serieus bent.

Maar als je dan onderstaand bekijkt, lijkt het niet geheel onmogelijk:

Beginnend Assistent Accountant:
€ 10.000 (min) € 55.000 (max) € 33.000 (AA student) € 28.500 (RA student)

• OriginalDon
Thrilseeka schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 19:15:
[...]

Ik heb momenteel een WW uitkering. ik heb nog wel wat anders lopen maar dat is op basis van 32-40 uur en het maximum daar is 1500 per maand bij 40 uur.

Ik had vandaag het 2de sollicitatie gesprek en zou volgende week donderdag hier meer bericht over krijgen. Echter kreeg ik vandaag al het telefoontje of ik maandag zou kunnen starten.

WW? Dan zou afhankelijk van de hoogte van de WW-uitkering de keuze voor mij heel makkelijk zijn: ¡Doen!

In de WW zitten roept namelijk allemaal vervelende verplichtingen op. Daarnaast bouw je tijdens een WW totaal geen ervaring op (tenzij als vrijwilliger) en daardoor zal je steeds minder keus krijgen qua baan.

Ga lekker een poos daar ervaring opdoen en kijk na 2-3 jaar weer even verder.

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

OriginalDon schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 19:19:
[...]

Absurd hoge bedragen voor iemand van jouw leeftijd, scholing en ervaring. Ik vraag me dan ook af of je hier wel serieus bent.

Maar als je dan onderstaand bekijkt, lijkt het niet geheel onmogelijk:

Beginnend Assistent Accountant:
€ 10.000 (min) € 55.000 (max) € 33.000 (AA student) € 28.500 (RA student)
We zijn hier denk ik allemaal professioneel genoeg om hier niet over te hoeven liegen ;) ik ben best bevoorrecht denk ik, maar ik heb collega's rondlopen die voor RA studeren en zo'n 45.000 - 50.000 meepakken op jaarbasis. Wellicht bij het goede bedrijf op de goede plek, ben er in ieder geval blij mee!

Verwijderd

Opleiding: Basisschool
Certificaten:
Werkervaring: 18 jaar
Werkgever: IT bedrijf 150 man
Huidige functie: lead programmer

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: onbekend
Regio: Utrecht
Reistijd: 15 min

Maandsalaris (bruto): 4.650

Leeftijd / job / maandsalaris ft / fte
13 / freelance zwart / 1500 / 0,5
14 / freelance zwart / 2000 / 0,5
15 / 2 man internet bedrijf 50% owner onofficieel / 3.000 / 0,6
16 / 2 man internet bedrijf 50% owner onofficieel / 6.000 / 0,7
17 / 6 man internet bedrijf 50% owner onofficieel / 10.000 / 0,7
18 / 10 man internet bedrijf 50% owner / 12.500 / 1,5
19 / 10 man internet bedrijf 50% owner / 7.500 / 1,5
20 / 10 man internet bedrijf 50% owner / 2.000 / 1,5
21 / 4 man internet bedrijf 0% owner / -8.000 / 1,5
22 / jr software engineer / 1.400 / 1.0
23 / jr software engineer / 1.600 / 1.0
24 / jr software engineer / 2.000 / 1.0
25 / software engineer / 2.500 / 1.0
26 / software engineer / 3.000 / 1.0
27 / sr software engineer/ 3.800 / 1.0
28 / sr software engineer/ 4.000 / 1.0
29 / sr software engineer/ 4.300 / 1.0
30 / sr software engineer/ 4.450 / 1.0

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Lijkt me een typisch gevalletje van het kan ook zonder opleiding ;) Ziet er erg goed uit!

• Alusion
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:10
Paganstars schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:47:
[...]

Applicatie virtualisatie als in App-V/ThinApp/XenApp?

Qua salaris (ik zie dat je een jaar bezig bent) zit je redelijk conform voor Jr. Packager.
Inderdaad VMware Thinapp. Maar ook MSI packages (Met Wise/Adminstudio).

• t_captain
@Kamikazov: waarom ben je ooit gestopt met ondernemen? Dat schoot toch een stuk beter op?

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

t_captain schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:46:
@Kamikazov: waarom ben je ooit gestopt met ondernemen? Dat schoot toch een stuk beter op?
Gok dat het te maken heeft met de -8.000 in het laatste jaar ondernemerschap... ;)

• t_captain
Had het minnetje gemist. Een ton verlies is natuurlijk wel een motivatie om af te haken als ondernemer.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 03:29:
20 / 10 man internet bedrijf 50% owner / 2.000 / 1,5
21 / 4 man internet bedrijf 0% owner / -8.000 / 1,5
Dus niet alleen werkte je 60 uur per week voor nop, maar moest ook nog 12000 euro per maand toeleggen als werknemer? Ten slotte had je geen aandeel meer en de 8000 was FT en je werkte 1,5 FTE.

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12 14:45
Deveon schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:19:
[...]

Dus niet alleen werkte je 60 uur per week voor nop, maar moest ook nog 12000 euro per maand toeleggen als werknemer? Ten slotte had je geen aandeel meer en de 8000 was FT en je werkte 1,5 FTE.
Je punt is?

Daarom is-ie uiteindelijk ook mee gestopt, dodo.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:17
Trackerfire schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:51:
[...]

Gok dat het te maken heeft met de -8.000 in het laatste jaar ondernemerschap... ;)
Voor 0% eigenaar zijn en toch 8000 per maand inleveren? Leg dat maar eens uit. :P

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
8000 (op basis van FT * 1,5 (FTE) = 12000 per maand zelfs

Volgens mij kloppen die cijfers niet helemaal..

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55

mr_petit

opperprutser

Apart om zoiets als je eerste post op tweakers te maken.....
Bijna net zo apart als op je 18e al 10 man voor je hebben werken (en er kennelijk geen BV van te maken)
Ook apart om een IT bedrijf met 300k resultaat/jaar failliet te zien gaan 5 jaar vóór de crisis.

[ Voor 35% gewijzigd door mr_petit op 13-12-2014 20:26 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:42
Jaargesprek gehad met goede beoordeling, nieuwe CAO, kortom tijd voor een update. :)

Members only:

• GeeMoney
TweakersOnly schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 20:48:
Jaargesprek gehad met goede beoordeling, nieuwe CAO, kortom tijd voor een update. :)

Members only:
Ik zeg 43 vakantiedagen! :9~

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:57

The Legend

*Plop*

Waarschijnlijk geen 43 vakantiedagen maar 23 + 20 ADV ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:42
The Legend schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:03:
Het begrip ADV dagen is officieel in de cao afgeschaft, we hebben enkel verlofdagen.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Thrilseeka schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 19:15:
[...]

Ik zou dit gewoon aanpakken, alles beter dan WW, beetje ervaring opdoen en dan kijken waar je loon uitkomt. Als dit uitzicht slecht blijft ga je na 2-3 jaar op zoek naar iets anders.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

The Legend schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:03:
Het maakt niet uit hoe je het noemt, gaat erom dat je 43 dagen vrij bent en gewoon 40 uur (vrij normaal) per week werkt.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:57

The Legend

*Plop*

Tuurlijk maakt het wel uit hoe je het noemt, die 23 extra dagen zijn namelijk gewoon gewerkte maar niet betaalde uren. Ik denk niet dat Tweakersonly met 43 vakantiedagen betaald krijgt op basis van 40 uur, maar op basis van 36 38 uur. Dat lijkt me voor de vergelijking, en daar is dit topic voor, wel relevant.

[ Voor 1% gewijzigd door The Legend op 14-12-2014 19:49 . Reden: CAO Universiteiten maar ff opgezocht :P ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• MarcoC
The Legend schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:42:
Tuurlijk maakt het wel uit hoe je het noemt, die 23 extra dagen zijn namelijk gewoon gewerkte maar niet betaalde uren. Ik denk niet dat Tweakersonly met 43 vakantiedagen betaald krijgt op basis van 40 uur, maar op basis van 36 uur. Dat lijkt me voor de vergelijking, en daar is dit topic voor, wel relevant.
Ik zie niet in waarom dat relevant is eigenlijk. Binnen het bedrijf is het misschien relevant, maar voor buitenstaanders lijkt het mij totaal niet relevant.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:07

LoCuTuS2000

Resistance is futile

-

[ Voor 99% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 07-02-2015 07:14 ]

• Amras
OriginalDon schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 19:10:
[...]

Ziet er in eerste instantie niet slecht uit. Maar kijk wel even héél goed naar -onder de streep- (geen lease auto meer, geen winst en overwinst meer etc.) en reken even terug naar alleen bruto maandsalaris waarbij je zoals vele anderen gewoon 1 keer per jaar vakantiegeld krijgt (en eventueel een 13e maand).
Dan ziet deze stap er een stuk minder interessant uit dan hierboven geschetst.

Als ik even heel snel reken kom je dan volgens mij op 3900-4050 bruto per maand uit ...
Uiteraard heb ik dat gedaan tijdens de onderhandelingen en het komt gelukkig wel iets hoger uit dan de 3900-4050 die jij aangeeft. Daarbij ga ik er 4 vakantiedagen op vooruit en krijg ik dagelijks twee uur terug op de reistijd, wat het totaal, voor mij tenminste, toch erg interessant maakt. ;)

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-11 16:33
Huidige situatie:

Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO Medewerker Beheer ICT
Certificaten: Database Management
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: MKB
Huidige functie: Systeem- netwerkbeheerder

Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: - (afgelopen maand wel bonus van €1000,- bruto)
Laptop: Microsoft Surface 2 Pro
GSM: - €20,- onkostenvergoeding
Leaseauto: VW Polo Bluemotion
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 5 minuten

Maand salaris (bruto): €2400,-

Nu was ik benieuwd of dit marktconform is.. Zelf zie ik mensen van begin 20, die meer verdienen.. maar goed, iedere werkgever is anders.
Ik vroeg me af, mijn werkgever heeft me de mogelijkheid gegeven om mijn certificering eindelijk te gaan doen (eerst MCSA, daarna door voor MCSE).

Op het moment dat dat behaald is, wat zou dan een marktconform salaris zijn?

Ik ben in 2007 begonnen met een karig salaris van €1200,- en zit nu 7 jaar later op €2400,- (kreeg ongeveer elk jaar €200,- erbij).
Nu met het laatste functioneringsgesprek werd aangegeven dat ik mijn werk goed doe, veel kennis heb (aangezien ik enige medewerker ben dus eigenlijk tevens onmisbaar doordat ik ook alle medische softwareklanten onderhoud)...
Maar goed, ze gaven aan dat de 'rek' er een beetje uit is qua salaris, waarbij ze aangaven het salaris steeds minder te gaan verhogen..
Ik ben dus bang dat ik dadelijk qua salaris gewoon 'klaar' ben en niet verder groei.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Simpele1986 schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:41:

Ik ben dus bang dat ik dadelijk qua salaris gewoon 'klaar' ben en niet verder groei.
En dat is het moment dat je gaat shoppen, lijkt me. Pech voor de huidige werkgever.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

AllSeeyinEye schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:43:
[...]

En dat is het moment dat je gaat shoppen, lijkt me. Pech voor de huidige werkgever.
Sluit ik me bij aan.

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-11 16:33
Ik denk dat het dan handig is dat ik eerst nog 'gebruik' maak van hun aanbod m.b.t. MCSA en MCSE en dan kijk wat ze bieden.
Ben benieuwd wat ik op dat moment zou kunnen vragen/eisen (echt geen idee wat de meerwaarde is qua salaris).
Wanneer dat niks oplevert sowieso gaan shoppen.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-12 13:51
Op het moment dat je baas wel investeert in je opleiding maar vervolgens niet in je salaris, schiet hij zich slechts in zijn eigen voet. Gewoon even profiteren en vervolgens verkassen inderdaad :)
Pagina: 1 ... 87 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.