Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.446 views

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
jochim schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:51:
[...]

Als ik het vergelijk met Duitse & Belgische (SharePoint) collega's is dit wel min of meer marktconform, diploma of niet...
Als je dat omrekent naar een uurtarief voor een klant zit je toch wel tegen een commercieel tarief van 100 euro / uur
En dat voor beetje portal. Waarschijnlijk veel vraag maar weinig mensen te krijgen.

Als ik met sharepoint moet werken gaan bij mij alle haren overeind staan en heb eigenlijk nog nooit iemand ontmoet die sharepoint wel lekker vind werken. Maar goed dat roepen de meeste ook over SAP.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO Niveau 4 ICT Beheerder
Certificaten:
MCSA Windows 7
MSCA Server 2008
MSCA Server 2012
MSCE: Server Infrastructure
MCSP
Ben nog bezig met MCSE/MCSA Windows 8 (415 al behaald).

Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Detacheerder omgeving Rotterdam
Huidige functie: IT Support Analyst
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja, tot max 1000 euro
GSM: Nee, maar zijn ze mee bezig
Leaseauto: Ja, 500 euro lease bedrag + tankpas NL
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Land: Nederland
Regio: Rotterdam
Reistijd: 25 minuten
Maand salaris (bruto): 1950 (binnenkort 2150)

Ik heb het idee dat ik onder betaald word. Overigens wilt een bedrijf mij een aanbod doen zonder lease auto, dus die moeten denk wel aardig in de buidel tasten als ik die kwijt wil. Vraag me af wat een realistisch salaris met of zonder lease auto.

[ Voor 6% gewijzigd door JerX op 30-09-2014 09:44 . Reden: overzichtelijker ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 13:45
Even een update van mijn kant. Heb 2 maanden geleden een geschil gehad met mijn nieuwe leidinggevende. Ik kon mezelf niet vinden in zijn werkwijze, en uiteindelijk hebben ze besloten om me af te kopen. Na een maand van vakantie, nadenken en rust heb ik mijn telefoon weer aangezet. Drie bedrijven wilde met me praten, en uiteindelijk sprak 1 er van mij zo aan dat ik hiervoor heb gekozen.

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door peterrrr op 25-09-2014 15:31 . Reden: bonus vergeten ]

Verwijderd

peterrrr schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:28:
Even een update van mijn kant. Heb 2 maanden geleden een geschil gehad met mijn nieuwe leidinggevende. Ik kon mezelf niet vinden in zijn werkwijze, en uiteindelijk hebben ze besloten om me af te kopen. Na een maand van vakantie, nadenken en rust heb ik mijn telefoon weer aangezet. Drie bedrijven wilde met me praten, en uiteindelijk sprak 1 er van mij zo aan dat ik hiervoor heb gekozen.

Members only:
Wauw, lekker hoor!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
jochim schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:51:
[...]Als ik het vergelijk met Duitse & Belgische (SharePoint) collega's is dit wel min of meer marktconform, diploma of niet...
Het bedrag is zeker redelijk marktconform.
Als je dat omrekent naar een uurtarief voor een klant zit je toch wel tegen een commercieel tarief van 100 euro / uur
En dat voor beetje portal. Waarschijnlijk veel vraag maar weinig mensen te krijgen.
Het woord "portal" geeft al aan dat je waarschijnlijk niet helemaal op de hoogte bent van de mogelijkheden van SharePoint (nofi)
Bekend is vooral de voorkant (bv www.ferrari.com ), maar ook de "achterkant" is voor grote bedrijven erg interessant, waaronder Enterprise Search, User Profiles, Document Management, ontsluiten van LOB-data ("businessdata").
Er zitten inderdaad af en toe wat gekke dingen in SharePoint (dat uit zich overigens meer naar developers/administrators), maar in onze organisatie (11.000+) horen wij nauwelijks klachten en wordt het veelvuldig gebruikt.]

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
offtopic:
Als ik het zo snel bekijk lijkt alleen de voorpagina op SharePoint te draaien, de rest zo'n beetje allemaal op Wordpress.

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:39

tha_crazy

Mafketel

Members only:

Ben om eerlijk te zijn best tevreden, helaas nog geen vast contract maar die komt er als het goed is binnenkort aan.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
geenstijl schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:39:
[...]
Het bedrag is zeker redelijk marktconform.
Is dat dan zulk ruk werk om te doen? Als in als het marktconform is om bijna als startsalaris met een HBO opleiding meer dan 50k per jaar + die secundaire arbeidsvoorwaarden binnen te hengelen, waarom doet niet elke IT'er dat dan?

• matty___
geenstijl schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:39:

Het woord "portal" geeft al aan dat je waarschijnlijk niet helemaal op de hoogte bent van de mogelijkheden van SharePoint (nofi)
Bekend is vooral de voorkant (bv www.ferrari.com ), maar ook de "achterkant" is voor grote bedrijven erg interessant, waaronder Enterprise Search, User Profiles, Document Management, ontsluiten van LOB-data ("businessdata").
Er zitten inderdaad af en toe wat gekke dingen in SharePoint (dat uit zich overigens meer naar developers/administrators), maar in onze organisatie (11.000+) horen wij nauwelijks klachten en wordt het veelvuldig gebruikt.]
Wij gebruiken vooral de Docu management kant maar goed blijkbaar kan er dus meer mee. Maar zie dan eigenlijk niet zo gek veel verschil met een SAP Netweaver CE platform bv.

Dat er niet over geklaagd wordt kan ook betekenen dat mensen het maar gewoon accepteren. Klagen over Word of Windows heeft net zo veel nut. :P

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sissors schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:41:
[...]

Is dat dan zulk ruk werk om te doen? Als in als het marktconform is om bijna als startsalaris met een HBO opleiding meer dan 50k per jaar + die secundaire arbeidsvoorwaarden binnen te hengelen, waarom doet niet elke IT'er dat dan?
Ligt eraan, ik vind het in ieder geval leuk. Niet iedereen doet het omdat de learning curve behoorlijk steil is. Als SharePoint-developer moet je bijvoorbeeld ook je eigen ontwikkelserver beheren, daarvoor heb je meer dan oppervlakkige kennis van Windows Server, PowerShell en SQL Server nodig. Verder moet je enerzijds deployment packages kunnen maken en anderzijds organisatieprocessen kunnen analyseren.

Iemand die dat met MBO niveau 4 goed kan, had ook HBO kunnen halen.

Ik ben zelf ooit in SharePoint gerold bij mijn eerste project voor een consultancybedrijf en toen dat eenmaal op mijn CV stond, lag het werk voor het oprapen. Hoewel ik destijds liever BizTalk had willen doen, ben ik nu heel blij met mijn SharePoint-ervaring, ik vind het nog steeds leuk en tegen de tijd dat het routine begint te worden, komt er telkens weer een nieuwe versie met nieuwe mogelijkheden. Dat je er aardig mee kunt verdienen is mooi, maar voor mij van ondergeschikt belang.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding(en): geen
Certificaten: geen
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: ICT dienstverlener
Huidige functie: Technisch accountmanager (Hosting)

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling, maximaal EUR 1000,- per maand afhankelijk van prestatie.
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling: wettelijke minimum
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet vergoeding
Regio: Noord-Holland
Reistijd**: 90 minuten per dag

Maandsalaris (bruto): 2500 + maximaal 1000 bonus per maand. Praktisch gezien verdien ik ongeveer 2900 per maand bruto. Daarnaast krijg ik EUR 200 netto reiskosten vergoeding (dekt prima).

Gezien ik niet verder dan de basisschool ben gekomen ben ik aardig tevreden op dit moment. Ondertussen volg ik hier en daar wel wat certificaat opleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:37:

Gezien ik niet verder dan de basisschool ben gekomen ben ik aardig tevreden op dit moment. Ondertussen volg ik hier en daar wel wat certificaat opleidingen.
Ik denk inderdaad dat het niet slecht is! :) Is het niet een idee om toch nog een diploma te halen?

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GermanPivo schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:39:
[...]

Ik denk inderdaad dat het niet slecht is! :) Is het niet een idee om toch nog een diploma te halen?
Ik speel met de gedachten, ja.

Echter, in de ICT, is een diploma (mijn ervaring) zelden een vereiste. Werkgevers hebben het altijd over een bepaalde werk- en denkmentaliteit (MBO/HBO et cetera).

Wellicht gaat het me ooit nog achtervolgen, tot op heden geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:14
Als je door wilt groeien zou ik zeker diploma's of certificaten gaan halen. Ondanks dat je salaris nu prima is, is je groeicurve veel minder steil als mensen die wel diploma's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:06

Bob Popcorn

Plop!

Bob Popcorn schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:54:
Leeftijd: 28
Opleiding(en): ICT multimedia op MBO-4 en HBO communicatie
Certificaten: Zwemdiploma A + B
Werkervaring: 0,5 jaar
Werkgever: Producent van hard- en software voor broadcast.
Huidige functie: Marketing/sales/manus van alles.

13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop:-
GSM:-
Leaseauto: OV vergoeding, normaal gewoon 19ct de kilometer
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden (en voordelen): Veel reizen naar het buitenland
Regio: midden
Reistijd: 20 minuten

Bruto loon: €2500,-
Update!

Opleiding(en): ICT multimedia op MBO-4 en HBO communicatie
Certificaten: Zwemdiploma A + B
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Producent van hard- en software voor broadcast.
Huidige functie: Marketing/sales/manus van alles.

13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Voor op reis, niet voor prive gebruik (wil ik ook niet)
GSM:-
Leaseauto: fiets van de zaak :7 En OV vergoeding nog steeds
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden (en voordelen): Veel reizen naar het buitenland
Regio: midden
Reistijd: 20 minuten

Bruto loon: €2750,-

Half jaar verder :) Ook een vast contract gekregen. Mooie ontwikkeling lijkt me zo!

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeahah
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:33
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Werktuigbouwkunde
Certificaten: VCA vol
Werkervaring: 0.5 jaar
Werkgever: Klein bedrijf Oil/Gas
Huidige functie: Mechanical Engineer

13/14e maand of winstuitkering: nope
Laptop: neen
GSM: neen
Leaseauto: neen
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: terugkomdag bij >5 dagen in buitenland
Land: NL
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 50 min trein/fiets. met auto 40 min

Maand salaris (bruto): 2250

Een techneut tussen de ICT-ers... Geen geweldig salaris en ook geen goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Wél een leuke afwisselende job met veel reisjes en leuke collega's. En een vast contract, ook niet onaardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Boeahah schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:57:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Werktuigbouwkunde
Certificaten: VCA vol
Werkervaring: 0.5 jaar
Werkgever: Klein bedrijf Oil/Gas
Huidige functie: Mechanical Engineer

13/14e maand of winstuitkering: nope
Laptop: neen
GSM: neen
Leaseauto: neen
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: terugkomdag bij >5 dagen in buitenland
Reistijd: 50 min trein/fiets. met auto 40 min

Maand salaris (bruto): 2250

Een techneut tussen de ICT-ers... Geen geweldig salaris en ook geen goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Wél een leuke afwisselende job met veel reisjes en leuke collega's. En een vast contract, ook niet onaardig :)
Ik dacht dat olie en gas zo goed verdient. Zag hier af en toe wat MBOers in de olie voorbij komen en die zaten toch dik tegen de 4k aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeahah
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:33
matty___ schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 16:03:
[...]

Ik dacht dat olie en gas zo goed verdient. Zag hier af en toe wat MBOers in de olie voorbij komen en die zaten toch dik tegen de 4k aan
Dat klopt, in de regel verdient dat erg goed. Ik zit echter bij een bedrijf in opbouw. Heel veel geld wordt er (nog) niet verdiend ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar sowieso, je ziet hier weleens hele hoge bedrage langskomen, maar 2250 startsalaris voor een HBO'er is niet slecht. Het is ook niet heel goed, maar niet iets waarvan ik zou zeggen dat er wat verkeerd mee is (tenzij het voor de olie/gas echt heel anders is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De grote jongens in de olie/offshore betalen veel. Boeahah werkt niet bij een van de grote jongens. Als zijn bedrijf van de grond komt of als hij over een paar jaar een mooie overstap maakt, hebben de meeste MBO-ers en ook veel HBO-ers het nakijken.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:01
Members only:

Kleine update van uit mijn kant. Na 6 maanden heb ik een jaar contract gekregen, ze waren erg tevreden over mijn inzet en houding binnen het bedrijf. Heb het er ook erg naar mijn zin, zeer divers werk en ik heb ook echt het idee wat toe te kunnen voegen aan het bedrijf en mee te kunnen praten over beslissingen en werkwijzen binnen het bedrijf. Binnenkort verhuizen waardoor de reistijd flink afneemt voor mij (was meestal toch wel zo'n 45 minuten tot 60 minuten rijden door file). Erg naar mijn zin en voorlopig blijf ik hier nog wel even zitten :)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul999
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 19:07
Per 1 oktober stap ik over van detacheerder naar de klant, met een redelijke verhoging:
paul999999 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:52:
Opleiding(en): MBO Elektronica, HBO Elektronica (Niet afgemaakt), HBO Technische Informatica
Certificaten:OCAJP7 OCPJP7
Werkervaring: 2
Werkgever: Kleine detacheerder onderzoeksinstituut
Huidige functie: Software engineer

Vakantiedagen: 2533
13/14e maand of winstuitkering: NeeJa
Laptop:Indien nodig bij klant (Momenteel niet)nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Ja.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding, flex budget
Regio: Utrecht
Reistijd: 45 minuten bij huidige klant

Maand salaris (bruto): 23002650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:58

madpilot0

I ain't mad

madpilot0 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:42:
Mijn (allereerste) aanbieding:

Members only:
Een update:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
JerX schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:18:

Opleiding(en): MBO Niveau 4 ICT Beheerder
Certificaten:
MCSA Windows 7
MSCA Server 2008
MSCA Server 2012
MSCE: Server Infrastructure
MCSP
Ben nog bezig met MCSE/MCSA Windows 8 (415 al behaald).

Werkgever: Detacheerder omgeving Rotterdam
Huidige functie: IT Support Analyst
Laptop: Ja, tot max 1000 euro
GSM: Nee, maar zijn ze mee bezig
Leaseauto: Ja, 500 euro lease bedrag + tankpas NL
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: Rotterdam
Reistijd: 25 minuten
Maand salaris (bruto): 1950 (binnenkort 2150)

Ik heb het idee dat ik onder betaald word. Overigens wilt een bedrijf mij een aanbod doen zonder lease auto, dus die moeten denk wel aardig in de buidel tasten als ik die kwijt wil. Vraag me af wat een realistisch salaris met of zonder lease auto.
Quote liever mezelf niet, maar ben toch benieuwd wat men hiervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 20:40
Ik vind het niet super, maar ik weet niet zoveel van MBO salarissen. Je hebt ook geen secundaire arbeidsvoorwaarden, en je leasebudget is ook niet super hoog (ik ga er van uit dat het zonder brandstofkosten is?)

2150 klinkt al acceptabeler, meer kan ik er niet over zeggen.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
FireDrunk schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:11:
Ik vind het niet super, maar ik weet niet zoveel van MBO salarissen. Je hebt ook geen secundaire arbeidsvoorwaarden, en je leasebudget is ook niet super hoog (ik ga er van uit dat het zonder brandstofkosten is?)

2150 klinkt al acceptabeler, meer kan ik er niet over zeggen.
Ik heb er een tankpas bij voor NL. Tis net wat je zegt 2150 klinkt acceptabeler, maar pas in 2015? Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bij detacheringbureau's is helaas niet veel te halen als support / werkplekbeheer (leid ik af van de certificaten). Als je de stap naar volledig systeembeheerder weet te maken dan moet er flinke salaris groei mogelijk zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Deveon op 30-09-2014 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 09:19
Leeftijd: 29
Opleiding(en): Bachelor Bedrijfsmanagement
Certificaten: ITIL V2

Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Detacheerder Brussel
Huidige functie: Systeem Administrator
Vakantiedagen: 20 + 12 + 4
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Laptop: Lenovo R61
GSM: Samsung Galaxy S4 mini
Leaseauto: Ja, BMW 116d tankkaart max. 700 euro per maand
Pensioenregeling: Ja, 2,5% bruto jaarloon
Land: België
Regio: Brussel
Reistijd: 75 minuten enkele rit
Maand salaris (bruto): 2875 euro (bij goede evaluatie binnen half jaar 3000 à 3100 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:15:
De grote jongens in de olie/offshore betalen veel. Boeahah werkt niet bij een van de grote jongens. Als zijn bedrijf van de grond komt of als hij over een paar jaar een mooie overstap maakt, hebben de meeste MBO-ers en ook veel HBO-ers het nakijken.
Het is ook maar net wat je ligt natuurlijk.
Mijn broer zit ook in de offshore en verdiend goed, maar dan is hij wel 20 dagen van huis per maand en werkt daar 12-14 uur per dag voor in alle weersomstandigheden en risico's die daarbij horen.
Het basis salaris is over het algemeen "normaal" (broer zit tussen de 2400-3000 bruto) het word juist leuk voor die jongens als ze van huis zijn. (Dan ook weleens tussen de 4000-4750 afhankelijk van uren/plaats)

Nee, zo gek is die IT nog niet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 30-09-2014 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Deveon schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:15:
Bij detacheringbureau's is helaas niet veel te halen als support / werkplekbeheer (leid ik af van de certificaten). Als je de stap naar volledig systeembeheerder weet te maken dan moet er flinke salaris groei mogelijk zijn.
Ik doe niet echt werkplek beheer, maar zorg meer voor de back-end ;) Ik ben inderdaad aan het overwegen om over te stappen naar een vaste systeembeheerder werkplek. Ben alleen mijn leaseauto kwijt, dus dat moet wel worden gecompenseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
JerX schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:58:
[...]

Ik doe niet echt werkplek beheer, maar zorg meer voor de back-end ;) Ik ben inderdaad aan het overwegen om over te stappen naar een vaste systeembeheerder werkplek. Ben alleen mijn leaseauto kwijt, dus dat moet wel worden gecompenseerd.
Waarom richt je dan niet op MCSE ipv MCSA Window 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO 4+
Certificaten: ITIL V2, TMAP, ISTQB, Tosca Testautomatisering, Silk Performer Foundation (Performance Testtool), MCSA 2003.

Werkervaring: 9 jaar beheerzijde gezeten.. daarna gekozen voor de QA-zijde van IT en daar doe ik nu 6 jaar in mijn ding. (Ja ik werk vanaf mijn 17e). Tijdens beheerperiode goed verdient (4500 bruto), maar werkte dan ook met gemak 60 uren (zonder reistijd mee te rekenen) in de week.

Nu lekker genietend van mijn gezin, hobby's en vrijwilligerswerk.

Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Performance Testspecialist
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Laptop: Ja, Thinkpad W540
GSM: iPhone
Leaseauto: Ja, Leon HB L3 1.6TDI 110pk .. onbeperkte prive kilometers.. zowel in en buiten nederland.
Regio: Noord-Oost
Reistijd: 50 minuten enkele rit (1 dag in de week thuiswerken)
Maand salaris (bruto): 2834 euro (Onkostenvergoeding en maandelijkse performance-bonussen niet meegerekend (+/- 210 euro per maand bruto))

[ Voor 19% gewijzigd door Falcon op 30-09-2014 10:13 . Reden: werkervaring ingevuld ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Met werkervaring wordt het aantal jaren dat je werkzaam bent bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Deveon schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:22:
[...]

Waarom richt je dan niet op MCSE ipv MCSA Window 8?
Heb 415 al gehaald, dus moet alleen nog 416 doen voor MCSE. Heb alleen even een pauze genomen met studeren, werd eventjes te veel na 2 jaar certificering stampen.

Edit: was vergeten te vermelden dat ik MCSE: Server infrastructure heb 8)7 Dit heb ik ook even aangepast in mijn berichten.

[ Voor 15% gewijzigd door JerX op 30-09-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine update :-)

Opleiding(en):
- MAVO - behaald in 3 jr.
- MBO - behaald - Systeem Beheer Niv. 4
- HBO - behaald - Bachelor - Bedrijfskundige Informatica -
- WO - behaald - Master of Science - Master Business Informatics ( final gpa 3.89/4.0)
- WO - deeltijd PhD-trajectory - Business Intelligence and Data mining (afronding gepland in 2017)

Certificaten:
70-461 - Querying Microsoft SQL Server 2012
Certificaten In de planning:
70-462 - Administering Microsoft SQL Server 2012 Databases
70-463 - Implementing a Data Warehouse with Microsoft SQL Server 2012
70-466 - Implementing Data Models and Reports with Microsoft SQL Server 2012
70-467 - Designing Business Intelligence Solutions with Microsoft SQL Server 2012
Werkervaring: 2jr parttime (2 dagen pw naast studie), 2,5jr fulltime
Werkgever: consultancy-bureau
Huidige functie: Business Intelligence & Information Technology consultant / architect (Microsoft tech.)

13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40 uur (meestal zit ik daar op donderdag al aan, gemiddel 50 uur pw)
Pensioenregeling: 50-50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 6% provisie over het netto bedrag wat per dag gefactureerd wordt aan de klant (maandelijks uitbetaald, max 1000-1200EUR BRUTO, afhankelijk van declarabele uren)
Regio: Heel nederland
Reistijd: divers door locatie klanten

Maandsalaris (bruto):
- fixxed: 4000 bruto PM (51840 incl. vakantiegeld, excl. provisie-afrekening) .
- variable: gemiddeld 10.000EUR - 15.000bruto provisie aan additionele inkomsten
- totaal: 61.840EUR - 66.240EUR op jaarbasis (incl. vakantie geld, incl. provisie afrekening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:36
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:49:

Opleiding(en):
- WO - behaald - Master of Science - Master Business Informatics ( final gpa 3.89/4.0)
- WO - deeltijd PhD-trajectory - Business Intelligence and Data mining (afronding gepland in 2017)

Certificaten:
70-461 - Querying Microsoft SQL Server 2012
Certificaten In de planning:
70-462 - Administering Microsoft SQL Server 2012 Databases
70-463 - Implementing a Data Warehouse with Microsoft SQL Server 2012
70-466 - Implementing Data Models and Reports with Microsoft SQL Server 2012
70-467 - Designing Business Intelligence Solutions with Microsoft SQL Server 2012
Werkervaring: 2jr parttime (2 dagen pw naast studie), 2,5jr fulltime
Werkgever: consultancy-bureau
Huidige functie: Business Intelligence & Information Technology consultant / architect (Microsoft tech.)

13/14e maand of winstuitkering: nee
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40 uur (meestal zit ik daar op donderdag al aan, gemiddel 50 uur pw)
Pensioenregeling: 50-50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 6% provisie over het netto bedrag wat per dag gefactureerd wordt aan de klant (maandelijks uitbetaald, max 1000-1200EUR BRUTO, afhankelijk van declarabele uren)
Regio: Heel nederland
Reistijd: divers door locatie klanten

Maandsalaris (bruto):
- fixxed: 4000 bruto PM (51840 incl. vakantiegeld, excl. provisie-afrekening) .
- variable: gemiddeld 10.000EUR - 15.000bruto provisie aan additionele inkomsten
- totaal: 61.840EUR - 66.240EUR op jaarbasis (incl. vakantie geld, incl. provisie afrekening)
laat wel wat doorzettingsvermogen zien. Van Mava naar WO Master.
_/-\o_

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:21
Sterker nog, van Mavo naar Phd!!! Petje af hoor

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
@otten_sjors is dat een kleine consultant club of grote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Config schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:55:
@otten_sjors is dat een kleine consultant club of grote?
+/- 80man

dus geen capgemini /. accenture / deloitte oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 13:37
dinsdag 27 september 2011 12:02
magic45
Leeftijd:24
Opleiding(en): MBO Netwerkbeheer N4
Certificaten: Diverse MCP's inclusief MCIPT: Enterprise Administrator, VMWare CP.
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: IT dienstverlener
Huidige functie: Service Manager/Technisch consultant

13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: Ja ook prive te gebruiken
GSM: Ja ook prive te gebruiken
Leaseauto: Ja, budget aanschaf 30k
Werkweek: 40 uur (meestal meer)
Pensioenregeling: Werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet abbo van 'de zaak', tijd voor tijd, flexibel aantal vakantiedagen, indelen eigen tijd
Regio: ZH
Reistijd: 5min

Maand salaris (bruto): 3300
Ik las na lange tijd weer eens dit topic, en heb na 3 jaar ook maar weer een update geplaatst.

Update

Leeftijd: 27
Opleiding(en): Ongewijzigd
Certificaten: Ongewijzigd
Werkervaring: 9 jaar
Huidige functie: Service Manager

13/14e maand of winstuitkering: Nee, wel variabele eindejaarsbonus
Laptop: Ja ook prive te gebruiken + tablet
GSM: Ja ook prive te gebruiken
Leaseauto: Ja, 45k
Werkweek: 40+ uur
Pensioenregeling: Werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nagenoeg onbeperkt aantal prive KM, flexibel in vakantiedagen/arbeidstijden
Regio: ZH
Reistijd: 15min
Maand salaris (bruto): 5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee jaar en een werkgever verder. Tijd voor een update.

Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO Zeevaartschool Marof
Certificaten: Werkgerelateerde certificaten
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Bagger/Offshore
Huidige functie: 1e stuurman/dpo

Vakantiegeld: geen
Vakantiedagen: 4 weken op/af
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: geen
GSM: geen
Leaseauto*: geen
Werkweek: 84 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ziektekosten voor vrouw en kids volledig betaald door werkgever, geen kost en inwoning, sportschool vergoed tot 70 euro pm, bonussen en presentjes oplopen tot +/- 3000 netto per jaar afhankelijk van behaalde doelstellingen
Land: wereldwijd
Regio: -
Reistijd**: geen

Maandsalaris (bruto): 7300

Getallen zijn afgerond wegens anonimiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josot666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 21:18
[b][message=42972399,noline]carebear123 schreef op dinsdag 30 september 2014 @

Werkweek: 84 uur
84 uur per week is bij de wet verbonden. Max 12 uur per dienst en max 60 uur per week. Leuk dat je er veel voor krijgt (verdien je dus dubbel en dwars), maar dit is verboden bij de wek. Hoop dat je beseft dat dit niet echt behoort tot een normaal arbeidscontract. 4 weken op en 4 weken af is prima regeling, maar max 60 uur. Doe er je voordeel mee :)

zie:
http://www.rijksoverheid....voor-mijn-werktijden.html
Voor meer informatie.

7800 voor 84 uur per week komt overigens neer op een redelijk normaal salaris van 3476 voor 40 uur per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

josot666 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:46:
[...]

84 uur per week is bij de wet verbonden. Max 12 uur per dienst en max 60 uur per week. Leuk dat je er veel voor krijgt (verdien je dus dubbel en dwars), maar dit is verboden bij de wek. Hoop dat je beseft dat dit niet echt behoort tot een normaal arbeidscontract. 4 weken op en 4 weken af is prima regeling, maar max 60 uur. Doe er je voordeel mee :)

zie:
Voor meer informatie.

7800 voor 84 uur per week komt overigens neer op een redelijk normaal salaris van 3476 voor 40 uur per week.
Als ik de mogelijkheid had zou ik zoiets ook wel willen doen, lekker paar weken hard werken en dan daarna vrij. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:33

itsalwaysme

Graast voor DB

[...]

zie:
Voor meer informatie.

josot666 zit in de offshore, daar gelden niet echt de Nederlandse regels. Aangezien ze toch in netraal water zitten. Dus dan komt het gewoon voor. Waarschijnlijk is het ook x tijd op en x tijd af.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

zie:
Voor meer informatie.

Maar als je het zo rekent moet je ook toevoegen dat hij dan effectief iets van 120 vakantiedagen heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

zie:
Voor meer informatie.

Misschien was mijn post niet helemaal duidelijk maar die 4 weken 4 houden in dat ik gewoon vrij ben. Jouw rekensommetje gaat dan niet helemaal op.

Wat betreft rusttijden valt de scheepvaart/offshore onder een hele andere regelgeving. Bij ons zijn de Manila Amendments van kracht.

All persons who are assigned duty as officer in charge of a watch or as a rating forming part of a watch and those whose duties involve designated safety, prevention of pollution and security duties shall be provided with a rest period of not less than:
.1 A minimum of 10 hours rest in any 24 hour period; and

.2 77 hours rest in any 7 day period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stikz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 15:58
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO ICT-Beheerder Niveau 4
Certificaten: Wat kleine certificaten (MCSA: MOC 6293, Aries Hard- & software, etc.)
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: Software ontwikkelaar
Huidige functie: Systeem beheerder

Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: nvt
Laptop: nvt
GSM: nvt
Leaseauto: nvt
Pensioenregeling: 3,5% bijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: jaarlijkse verhoging op basis van functioneren. Gem. 100 euro p/j extra salaris.
Regio:
Reistijd: 15min (auto)

Maand salaris (bruto): 2500,-

Lijkt me aardig als je kijkt naar mijn studie (ben nooit zo'n held geweest in studeren) en werk ervaring. Tevens een "welkomst bonus" ontvangen van hetzelfde bedrag.

Heerlijk trouwens om geen laptop en telefoon meer van het werk te hebben. Nu voelt het tenminste alsof mijn werkdag er op zit wanneer ik naar huis rijd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Opleiding(en):
:o Ben benieuwd of ik daar ooit ook maar iets in de buurt kom :P Ben op 't moment met top-havo (bij de vavo) bezig.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 30-09-2014 16:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Members only: title

[ Voor 12% gewijzigd door Lennart_1337 op 12-01-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34
magic45 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:09:
[...]

Huidige functie: Service Manager
Wat houden je werkzaamheden precies in? Ik heb ook de titel service manager, maar volgens mij verstaat iedereen daar net wat anders onder.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 10:34
de 2160,- was als instap salaris bedoeld daar ik nog geen SAP kennis had en zal na een halfjaar een flinke stap maken waarbij ik aangaf minimaal mijn vorige salaris te willen verdienen.
Met mijn vorige baan verdiende ik 2550,- pm bruto, wat denken jullie wat realistisch is in komende salaris onderhandelingen?
Ik ben van plan om volgend jaar voor een huis te gaan kijken en dan is bruto inkomen zeer belangrijk om een hypotheek te kunnen krijgen.
Vind je loon eerlijk gezegd nu al vrij karig gezien je opleiding en werkervaring. Afhankelijk van welke laptop en welke winstuitkering het gaat.
Ik denk dat een bedrag van rond de 3k bruto voor 40 uur zeker niet gek is, eigenlijk.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Lapop is een Lenovo Thinkpad T440p i7 maar niet mijn eigendom, bonus regeling is 1 a 1,5 maand salaris.
is 3k voor 40uur realistisch voor iemand die pas een half jaar SAP ervaring heeft?

[ Voor 50% gewijzigd door Lennart_1337 op 30-09-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Lennart_1337 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:33:
Lapop is een Lenovo Thinkpad T440p i7 maar niet mijn eigendom, bonus regeling is 1 a 1,5 maand salaris.
is 3k voor 40uur realistisch voor iemand die pas een half jaar SAP ervaring heeft?
3k zonder leaseauto moet wel kunnen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Echt? 40% loonsverhoging? Dat gaat echt niet lukken :)
Hij heeft een hoop certificaten en wat werkervaring... Maar als ik zo kijk is dat een andere tak van sport. Hij heeft geen SAP ervaring.
Misschien is 2500 haalbaar na dat half jaar. Wellicht een groeipad afspreken met de werkgever, dat je er na nog een half jaar of jaar weer een paar honderd bij krijgt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
itsalwaysme schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:50:
[...]

josot666 zit in de offshore, daar gelden niet echt de Nederlandse regels. Aangezien ze toch in neutraal water zitten. Dus dan komt het gewoon voor. Waarschijnlijk is het ook x tijd op en x tijd af.
Ook in de offshore gelden de Nederlandse regels wel, maar voor bepaalde bedrijfstakken zoals de "mijnbouw" zijn er uitzonderingen.
Zie: http://www.sodm.nl/sites/...ector%20versie%2017-7.pdf
Op een mijnbouwinstallatie heeft de werknemer een (nacht)dienst van maximaal 12 uur, waarin hij maximaal 11 uur arbeid verricht en minimaal 1 uur pauze heeft. Tussen twee diensten zit eenaaneengesloten rust van 12 uur.
In deze regeling mag de werknemer maximaal 14 dagen achtereen werken in 28 aaneengesloten dagen. (Men werkt meestal in een ‘14 dagen op/14 dagen af’-patroon). In een periode van 16 weken mag niet meer dan gemiddeld 40 uren per week worden gewerkt.
Zelf werk ik ook offshore, op een productieplatform op de Noordzee.
Vandaag net weer thuis gekomen na 14 dagen werken, 06:45 tot 18:45, dat is dan 11 uur werktijd per dag, met een uur pauze in je eigen tijd.
Ik heb een 14 op/14 af schema, maar veel offshore bedrijven hebben tegenwoordig 2 weken werken en 3 weken vrij maar bij zo`n schema heb je verder geen vakantiedagen meer en moet je al je cursussen en (veiligheids)trainingen in je vrije weken doen.

Bij mijn 14/14 schema heb ik nog wel vrije dagen, als ik een volledige shift vrij neem dan ben ik 6 weken vrij. Collega van mij heeft vorig jaar 2 volledige shiften vrijgenomen, was ie 10 weken vrij _/-\o_

Bestaat het techneuten salaris topic (niet ICT dus) nog ?
Of is dat samen gevoegd met deze ?
Ik heb ook wel een mooi lijstje ;)

Edit: ik let niet op :( , dat is dus het topic: Wat verdient een techneut (metaal/elektro) gemiddeld?
Daar had ik in Maart mijn lijstje in gepost: bluemoon23 in "Wat verdient een techneut (metaal/elektro) gemiddeld?"

[ Voor 19% gewijzigd door bluemoon23 op 01-10-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Nyarlathotep schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:37:
Echt? 40% loonsverhoging? Dat gaat echt niet lukken :)
...
2400 naar 3000 bruto op 40uur basis is geen 40% maar 25%
3000 op voor 40 uur = 2700 voor 36 uur
Ik ben idd. benieuwd wat er mogelijk is qua groeipad.

[ Voor 9% gewijzigd door Lennart_1337 op 01-10-2014 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:27
Leeftijd: 34
Opleiding(en): MBO Informatica
Certificaten: ITIL, MCSE 2003, 2008, VMware, Veeam
Werkervaring: Medior

Werkgever: intern bij productie bedrijf
Huidige functie: International Storage/Hosting Specialist
Vakantiedagen: 42
13e maand of winstuitkering: Ja
Laptop: Ja, Dell Precision M6700
GSM: iPhone
Land: Nederland, Belgie, Zweden, Frankrijk enz. max 4 keer per jaar 1 week..
Regio: Oost
Reistijd: 40 minuten enkele rit
Maand salaris (bruto): 3200 euro (Onkostenvergoeding en maandelijkse performance-bonussen niet meegerekend (+/- 500 euro per 3 maand bruto))

[ Voor 12% gewijzigd door Skywalker27 op 01-10-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 15:53
Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: -
Werkervaring: Starter
Werkgever: Webdeveloper
Huidige functie: Webdeveloper

Werkweek: 37,5 uur
Pensioenregeling: Ja, 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding
Regio: Overijssel
Reistijd: 15 minuten (auto)

Maand salaris (bruto): 2.200,-

Is dit een beetje 'prima'? Gezien mijn leeftijd en gebrek aan ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjbtweaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 09:11
Wkrooshof schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:16:
Leeftijd: 22
Certificaten: -
Werkervaring: Starter
Werkgever: Webdeveloper
Huidige functie: Webdeveloper

Werkweek: 37,5 uur
Pensioenregeling: Ja, 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding
Regio: Overijssel
Reistijd: 15 minuten (auto)

Maand salaris (bruto): 2.200,-

Is dit een beetje 'prima'? Gezien mijn leeftijd en gebrek aan ervaring.
Ziet er prima uit, bij een detacheerder zou je waarschijnlijk 2000 euro p/m verdienen met lease auto o.b.v 40 uur p/week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjbtweaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 09:11
Richh schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:29:
[...]

Vind je loon eerlijk gezegd nu al vrij karig gezien je opleiding en werkervaring. Afhankelijk van welke laptop en welke winstuitkering het gaat.
Ik denk dat een bedrag van rond de 3k bruto voor 40 uur zeker niet gek is, eigenlijk.
Hij heeft 3,5 jaar werkervaring, waarvan 0,5 jaar relevant (SAP).
3000 euro bruto voor 40 uur p/week zou dan een topsalaris zijn. Ik denk dat 2600 euro o.b.v. 40 uur realistischer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

Opleiding(en):
Petje af maar ik vraag mij af waarom je dit pad heb gevolgd gezien je toch capabel genoeg blijkt te zijn voor WO. Je zou denken dat het beter was om HAVO (of hoger) te doen om vervolgens het MBO te skippen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 13:51

Praetextatus

the dutch_paki

vhal schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:43:
[...]

Petje af maar ik vraag mij af waarom je dit pad heb gevolgd gezien je toch capabel genoeg blijkt te zijn voor WO. Je zou denken dat het beter was om HAVO (of hoger) te doen om vervolgens het MBO te skippen?
Idd, maar soms zit het gewoon om wat voor reden dan ook tegen. Mijn zus heeft ook een soort gelijke route afgelegd en is nu een medisch specialist met top salaris :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:26

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Praetextatus schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:47:
[...]

Idd, maar soms zit het gewoon om wat voor reden dan ook tegen. Mijn zus heeft ook een soort gelijke route afgelegd en is nu een medisch specialist met top salaris :)
Wie wil, die komt ergens :)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Ik heb deze nog maar even bij gewerkt:
Members only:

Alleen komt dit overeen met andere banen met een internationaal tintje? Echter wordt alles vergoed in het buitenland en krijg ik ruime vergoedingen voor eten enz. Zelfs zo ruim dat ik makkelijk 150 euro netto overhoud als ik 3 dagen weg ben. En uiteraard wordt de vlucht en huur auto alles vanuit het bedrijf geregeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Skywalker27 op 02-10-2014 13:23 . Reden: aanvulling consignatie verg. mo er voorgezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Volgens mij zit je echt prima in salaris. Ik weet niet hoeveel werkervaring je hebt (volgens mij wordt het een trend om daar starter/medior/senior neer te zetten in de laatste berichten :P), maar met je salaris in combinatie met de vele vakantie dagen zit je volgens mij wel boven gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:24
Opleiding(en): MBO - Systeembeheer Niveau 4 / HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: geen
Werkgever: Internetbureau
Huidige functie:
Members only:

Vakantiegeld: 8% bruto jaarloon
Laptop: Nee, maar ondanks dat werk ik wel te vaak vanaf mn eigen laptop thuis 8)
GSM: 20 euro vergoeding (k bel vrij weinig).
Leaseauto: Geen
Werkweek: 40+ uur
Pensioenregeling: Ja, exacte details moet ik nog induiken.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Lunch
Reistijd: 65 minuten enkele reis (OV)

Maand salaris (bruto):
Members only:

Ik ben benieuwd wat men hier van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 10:27
Ziet er naar mijn mening niet slecht uit. Werk laptop niet mogelijk als je ook thuis moet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom zou je een werklaptop als statussymbool/beloning meenemen? Ik heb net 3 weken een mac'je gekregen naast mijn productielaptop waar ik echt privé niets mee kan/mag (nogal dichtgetimmerd).
Leuk allemaal, maar ik heb het ding in de jaren dat ik voor $werkgever werk niet gemist.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
Boudewijn schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:11:
Waarom zou je een werklaptop als statussymbool/beloning meenemen? Ik heb net 3 weken een mac'je gekregen naast mijn productielaptop waar ik echt privé niets mee kan/mag (nogal dichtgetimmerd).
Leuk allemaal, maar ik heb het ding in de jaren dat ik voor $werkgever werk niet gemist.
Bij sommige opdrachten heb ik het toch als plezierig ervaren hoor.
De vele software die anders op je eigen privé laptop komt te staan en de eisen vanuit elke opdrachtegever voor een bepaalde anti-virus/encryptie/vpn software etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Soepstengel schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:06:
[...]

Volgens mij zit je echt prima in salaris. Ik weet niet hoeveel werkervaring je hebt (volgens mij wordt het een trend om daar starter/medior/senior neer te zetten in de laatste berichten :P), maar met je salaris in combinatie met de vele vakantie dagen zit je volgens mij wel boven gemiddeld?
Ik ben inmiddels 34 en werk al vanaf mijn 16e in de ICT maar echte ervaring +/- 16 jaar als sys admin/ consultant.

En natuurlijk mag ik met dit loon en vrije dagen zeker niet klagen . Maar ik vroeg het me af omdat ik zeker een paar keer per jaar in het buitenland zit. Dat mag wel extra beloond worden toch. (het is immers geen vakantie) en je bent toch zo 1 of 2 weken van huis af. Dus ik denk dat ik daarom wat meer vakantie dagen krijg.

Daarnaast ben ik ook vergeten dat ik nog consignatie vergoeding krijg van 400 euro bruto per maand. Maar dit heb ik natuurlijk niet als ik op vakantie ben.

Natuurlijk knijp ik mijn handen dicht met zo'n werkgever. Maar het belangrijkste is nog de werksfeer en die is super.

[ Voor 36% gewijzigd door Skywalker27 op 02-10-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Eerste wat ik dan doe is opnieuw installeren, zodat alleen de software erop staat welke ik nodig heb.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:43:
[...]

Ik wist al vrij vroeg dat ik in de IT-wereld wou werken. van mavo --> mbo ict-beheer was de kortste route om meteen te beginnen met wat ik leuk vind / vond. Daarnaast zat ik er niet op te wachten om na de mavo nog 2 jaar "generiek" onderwijs te volgen. ik heb er eigenlijk geen spijt van gehad daar je door dit pad te volgen eigenlijk op alle niveaus binnen de IT werk-ervaring op doet (van pc-reparaties/assemblages tot architecture design en strategic allignment van IT en business). Door dit pad weet ik dan ook hoe er op ieder niveau binnen de IT gedacht wordt en hoe e.e.a aan elkaar gerelateerd is, wat zeer waardevol is als je als consultant /architect werkzaam bent.

ik moet wel bekennen de mavo ,mbo en hbo me wel erg makkelijk afging. Daarnaast ging WO-master me ook makkelijk af (werkte naast mijn voltijd master 2/3 dagen per week als consultant). maar dat is puur persoonlijk....en geeft geen indicatie van het niveau van de opleiding(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 10:27
Tylen schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:55:
[...]

Eerste wat ik dan doe is opnieuw installeren, zodat alleen de software erop staat welke ik nodig heb.
In de meeste gevallen zal dat niet mogen.
Dat doe ik ook niet. Ik bedoel niet dat het als beloning moet worden gezien. Juist niet. Zijn beloning lijkt mij meer dan redelijk. Mijn punt is alleen dat ik het gebruik van een prive laptop voor werk (op regelmatige basis) niet zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tylen schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:55:
[...]

Werklaptop zelf opnieuw installeren? Dat zien ze bij ons als misbruik / verminking van company assets. Ook software, al is het shareware of freeware, mag je niet zonder toestemming installeren. Wordt vrij zwaar aan getild.

Maar goed, das ongetwijfeld het verschil tussen NL MKB en een beursgenoteerde multinational ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skywalker27 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:35:
[...]

Ik ben inmiddels 34 en werk al vanaf mijn 16e in de ICT maar echte ervaring +/- 16 jaar als sys admin/ consultant.

En natuurlijk mag ik met dit loon en vrije dagen zeker niet klagen . Maar ik vroeg het me af omdat ik zeker een paar keer per jaar in het buitenland zit. Dat mag wel extra beloond worden toch. (het is immers geen vakantie) en je bent toch zo 1 of 2 weken van huis af. Dus ik denk dat ik daarom wat meer vakantie dagen krijg.

Daarnaast ben ik ook vergeten dat ik nog consignatie vergoeding krijg van 400 euro bruto per maand. Maar dit heb ik natuurlijk niet als ik op vakantie ben.

Natuurlijk knijp ik mijn handen dicht met zo'n werkgever. Maar het belangrijkste is nog de werksfeer en die is super.
Je krijgt toch al vergoedingen? En met je (oude?) certificaten vind ik het al met al toch een prima salaris eerlijk gezegd. Ik denk dat je niet snel ergens meer zult krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:54:
[...]
Je krijgt toch al vergoedingen? En met je (oude?) certificaten vind ik het al met al toch een prima salaris eerlijk gezegd. Ik denk dat je niet snel ergens meer zult krijgen.
Ik ben er happy mee wou even weten of ik markt conform ben en ga volgend jaar beginnen met het updaten van de certificeringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Skywalker27 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:35:
[...]

+/- 16 jaar werkervaring en dan medior? Ben je dan eigenlijk niet al senior? Misschien verlangt je werkervaring wat meer salaris, maar misschien weten andere mensen in dit topic je daar meer over te vertellen. En dat je een paar keer per jaar 1 of twee weken weg bent van huis lijkt me juist erg leuk! Het is geen vakantie, nee dat niet, maar het brengt wel weer een stukje variatie in je werk. Maar zo zie ik dat dan weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
4 tot 6 keer per jaar 1 of 2 weken weg ;). Maar dat is inderdaad wel leuk voor de afwisseling.

Geen idee of ik senior ben ik bekleed wel een senior functie.

[ Voor 26% gewijzigd door Skywalker27 op 02-10-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

The Eagle schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:41:
[...]

Werklaptop zelf opnieuw installeren? Dat zien ze bij ons als misbruik / verminking van company assets. Ook software, al is het shareware of freeware, mag je niet zonder toestemming installeren. Wordt vrij zwaar aan getild.

Maar goed, das ongetwijfeld het verschil tussen NL MKB en een beursgenoteerde multinational ;)
Ik werk voor beursgenoteerde multinational ;) En mijn klanten ook. Maar we gaan nu te ver offtopic.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Qua meuk op prive-laptop: daar is het een laptop van de zaak voor, ik mag niet eens mijn privelaptop op kantoor ergens aan hangen/gebruiken. Daarom snap ik het extra prestige (?) van een zakelijke laptop niet... het ding is voor de baas, van de baas, en om werk te doen voor de baas.

Wat is zelf de extra 'bonus' die je ervan krijgt?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
Ik zal mijn gegevens ook eens plaatsen.

Certificaten: 70-516 - Accessing Data with .NET 4, 70-515 - Web Applications .NET 4, 70-513 - WCF 4, 70-486 - Developing ASP.NET MVC4 Web Applications, Certified Scrum Master
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Softwarehouse/Consultancy
Huidige functie: Software Engineer

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (5%) en evt. overwinstuitkering
Leaseauto: Ja, Lexus CT200h (mijn budget is 830,- inclusief brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 130,- netto onkostenvergoeding
Reistijd: +- 50 min

Maand salaris (bruto):
Members only:

De beoordelingsronde komt er weer aan. Wat vinden jullie hiervan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Best netjes! Is die 830 wat de auto kost, of je leasevergoeding?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
FireDrunk schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:00:
Best netjes! Is die 830 wat de auto kost, of je leasevergoeding?
Heb het aangepast! 830 is mijn budget inclusief brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Netjes! Denk dat je niet veel te klagen hebt! :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickjehh schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:24:
Ik zal mijn gegevens ook eens plaatsen.

Certificaten: 70-516 - Accessing Data with .NET 4, 70-515 - Web Applications .NET 4, 70-513 - WCF 4, 70-486 - Developing ASP.NET MVC4 Web Applications, Certified Scrum Master
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Softwarehouse/Consultancy
Huidige functie: Software Engineer

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (5%) en evt. overwinstuitkering
Leaseauto: Ja, Lexus CT200h (mijn budget is 830,- inclusief brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 130,- netto onkostenvergoeding
Reistijd: +- 50 min

Maand salaris (bruto):
Members only:

De beoordelingsronde komt er weer aan. Wat vinden jullie hiervan? :)
Wat houdt je pensioenregeling precies in? Werkgever betaalt alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:05:
[...]

Wat houdt je pensioenregeling precies in? Werkgever betaalt alles?
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe het allemaal in elkaar steekt maar het komt erop neer dat het standaard pension aan het eind van mijn carriere niet voldoende is bij mijn huidige werkgever. Ik krijg elke maand 25 euro terug omdat ik onder het budget voor mijn auto zit dus dat stort ik elke maand bij mijn pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Boudewijn schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:46:
Qua meuk op prive-laptop: daar is het een laptop van de zaak voor, ik mag niet eens mijn privelaptop op kantoor ergens aan hangen/gebruiken. Daarom snap ik het extra prestige (?) van een zakelijke laptop niet... het ding is voor de baas, van de baas, en om werk te doen voor de baas.

Ik snap ook niet waarom dat in het template genoemd staat. Alsof het een beloning is? Misschien dat het in 1994 guitig was, toen nog niemand een computer had. Anno 2014 niet relevant.

Mijn mening.
Overigens zouden we anno 2014 ook het woord "baas" niet meer moeten gebruiken. Liever werkgever. We zijn allemaal gelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door MarcoC op 02-10-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Boudewijn schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:46:

Eigenlijk is het enkel relevant (net als je telefoon) als je hem ook prive mag gebruiken, maar dan zijn er ook weer mensen die waarde hechten aan met welke apparatuur ze beschikbaar krijgen (werkplek, auto, telefoon, tablet en laptop), want een iPhone van de zaak is toch wel heel stoer als je met je vriendjes gaat meten wie de grootste heeft.

PS: Ik ervaar het andersom met mijn BB Z10. Iedereen heeft medelijden, maar ik vind het een perfect toestel!

[ Voor 6% gewijzigd door Deveon op 02-10-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dat is dus totaal niet stoer. We leven in 2014. Iedereen heeft een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MarcoC schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:04:
[...]

Ik snap ook niet waarom dat in het template genoemd staat. Alsof het een beloning is? Misschien dat het in 1994 guitig was, toen nog niemand een computer had. Anno 2014 niet relevant.

Mijn mening.
Overigens zouden we anno 2014 ook het woord "baas" niet meer moeten gebruiken. Liever werkgever. We zijn allemaal gelijk.
Ach als ik bijvoorbeeld een mooie ultra thin als werklaptop krijg waar ik ook privé van alles mee mag doen telt dat voor mij wel mee. Dat betekent namelijk dat ik niet zelf een laptop aan hoef te schaffen.
Mijn werk laptop is helaas geen ultra thin maar ik mag hem wel privé gebruiken en zelf software op installeren. Dat betekent dat ik 150 euro per jaar in m'n zak kan houden die ik anders zou besteden aan een privé laptop.

Maar of het echt zo'n toegevoegde waarde is? Voor mij financieel een tientje per maand, niet echt relevant dus.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

MarcoC schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:04:
We zouden de termen werkgever en werknemer moeten omdraaien in betekenis. Wat we nu de werknemer noemen is degene die zijn werk geeft aan wat we nu de werkgever noemen. Eigenlijk is de werknemer dus de werkgever en de werkgever de werknemer. De werknemer geeft in ruil daarvoor geld aan de werkgever. :*)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:12:
offtopic:
Gebruikscijfers zeggen iets heel anders. Daarnaast wil lang niet iedereen een Iphone. Ik heb een Nokia 2700(?) van m'n werk en een 2600 prive en ben daar zeer tevreden mee. Zou niet anders willen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15
Update na beoordeling;
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
MarcoC schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:12:
Dan verstoppen de meeste hem wel erg goed! Een telefoon is een statussymbool net als de auto ooit was. Gelukkig hebben we met auto's de omkeer gemaakt dat het niet uit maakt hoe groot die is of hoe snel gaat, maar is (voor de gemiddelde Nederlander) van A naar B het belangrijkste met op de tweede plaats de kosten.

90% van de smartphones zijn net zo functioneel als een iPhone, sterker nog, sommige preferen (zakelijk) een Nokia 3310 aangezien de accuduur beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:32:
[...]

offtopic:
Gebruikscijfers zeggen iets heel anders. Daarnaast wil lang niet iedereen een Iphone. Ik heb een Nokia 2700(?) van m'n werk en een 2600 prive en ben daar zeer tevreden mee. Zou niet anders willen.
Dat niet letterlijk iedereen een iPhone heeft snap ik, maar het is een dusdanig massaproduct dat het totaal niet stoer is om er één van je werkgever te hebben. Dat bedoelde ik te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:47
Koehandelaar schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:03:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Awsom schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:46:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO+ IT
Certificaten: SharePoint 2007/2010 (2013 moet ik nog halen), MCT
Werkervaring: 9 jaar als consultant en projectleider
Werkgever: ICT Dienstverlener in de randstad
Huidige functie: Senior SharePoint consultant

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (kan oplopen tot 2 maandsalarissen)
Leaseauto*: ong. 750 euro budget. Eigen bijdrage mogelijk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibele werktijden, thuiswerken mogelijk
Regio: Randstad
Reistijd**: 10 minuten naar kantoor

Maandsalaris (bruto): 4.850 bruto.

Flickr

Pagina: 1 ... 78 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.