Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Als je dat omrekent naar een uurtarief voor een klant zit je toch wel tegen een commercieel tarief van 100 euro / uurjochim schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:51:
[...]
Als ik het vergelijk met Duitse & Belgische (SharePoint) collega's is dit wel min of meer marktconform, diploma of niet...
[ Voor 6% gewijzigd door JerX op 30-09-2014 09:44 . Reden: overzichtelijker ]
[ Voor 3% gewijzigd door peterrrr op 25-09-2014 15:31 . Reden: bonus vergeten ]
Verwijderd
Wauw, lekker hoor!peterrrr schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:28:
Even een update van mijn kant. Heb 2 maanden geleden een geschil gehad met mijn nieuwe leidinggevende. Ik kon mezelf niet vinden in zijn werkwijze, en uiteindelijk hebben ze besloten om me af te kopen. Na een maand van vakantie, nadenken en rust heb ik mijn telefoon weer aangezet. Drie bedrijven wilde met me praten, en uiteindelijk sprak 1 er van mij zo aan dat ik hiervoor heb gekozen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Het bedrag is zeker redelijk marktconform.jochim schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:51:
[...]Als ik het vergelijk met Duitse & Belgische (SharePoint) collega's is dit wel min of meer marktconform, diploma of niet...
Het woord "portal" geeft al aan dat je waarschijnlijk niet helemaal op de hoogte bent van de mogelijkheden van SharePoint (nofi)Als je dat omrekent naar een uurtarief voor een klant zit je toch wel tegen een commercieel tarief van 100 euro / uur
En dat voor beetje portal. Waarschijnlijk veel vraag maar weinig mensen te krijgen.
geenstijl schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:39:
Bekend is vooral de voorkant (bv www.ferrari.com )...
Is dat dan zulk ruk werk om te doen? Als in als het marktconform is om bijna als startsalaris met een HBO opleiding meer dan 50k per jaar + die secundaire arbeidsvoorwaarden binnen te hengelen, waarom doet niet elke IT'er dat dan?geenstijl schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:39:
[...]
Het bedrag is zeker redelijk marktconform.
Wij gebruiken vooral de Docu management kant maar goed blijkbaar kan er dus meer mee. Maar zie dan eigenlijk niet zo gek veel verschil met een SAP Netweaver CE platform bv.geenstijl schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:39:
Het woord "portal" geeft al aan dat je waarschijnlijk niet helemaal op de hoogte bent van de mogelijkheden van SharePoint (nofi)
Bekend is vooral de voorkant (bv www.ferrari.com ), maar ook de "achterkant" is voor grote bedrijven erg interessant, waaronder Enterprise Search, User Profiles, Document Management, ontsluiten van LOB-data ("businessdata").
Er zitten inderdaad af en toe wat gekke dingen in SharePoint (dat uit zich overigens meer naar developers/administrators), maar in onze organisatie (11.000+) horen wij nauwelijks klachten en wordt het veelvuldig gebruikt.]
Ligt eraan, ik vind het in ieder geval leuk. Niet iedereen doet het omdat de learning curve behoorlijk steil is. Als SharePoint-developer moet je bijvoorbeeld ook je eigen ontwikkelserver beheren, daarvoor heb je meer dan oppervlakkige kennis van Windows Server, PowerShell en SQL Server nodig. Verder moet je enerzijds deployment packages kunnen maken en anderzijds organisatieprocessen kunnen analyseren.Sissors schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:41:
[...]
Is dat dan zulk ruk werk om te doen? Als in als het marktconform is om bijna als startsalaris met een HBO opleiding meer dan 50k per jaar + die secundaire arbeidsvoorwaarden binnen te hengelen, waarom doet niet elke IT'er dat dan?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
Ik denk inderdaad dat het niet slecht is!Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:37:
Gezien ik niet verder dan de basisschool ben gekomen ben ik aardig tevreden op dit moment. Ondertussen volg ik hier en daar wel wat certificaat opleidingen.
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Verwijderd
Ik speel met de gedachten, ja.GermanPivo schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:39:
[...]
Ik denk inderdaad dat het niet slecht is!Is het niet een idee om toch nog een diploma te halen?
Update!Bob Popcorn schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:54:
Leeftijd: 28
Opleiding(en): ICT multimedia op MBO-4 en HBO communicatie
Certificaten: Zwemdiploma A + B
Werkervaring: 0,5 jaar
Werkgever: Producent van hard- en software voor broadcast.
Huidige functie: Marketing/sales/manus van alles.
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop:-
GSM:-
Leaseauto: OV vergoeding, normaal gewoon 19ct de kilometer
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden (en voordelen): Veel reizen naar het buitenland
Land: Nederland
Regio: midden
Reistijd: 20 minuten
Bruto loon: €2500,-
Kan niet stoppen met ontploffen!
Ik dacht dat olie en gas zo goed verdient. Zag hier af en toe wat MBOers in de olie voorbij komen en die zaten toch dik tegen de 4k aanBoeahah schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:57:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Werktuigbouwkunde
Certificaten: VCA vol
Werkervaring: 0.5 jaar
Werkgever: Klein bedrijf Oil/Gas
Huidige functie: Mechanical Engineer
13/14e maand of winstuitkering: nope
Laptop: neen
GSM: neen
Leaseauto: neen
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: terugkomdag bij >5 dagen in buitenland
Land: NL
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 50 min trein/fiets. met auto 40 min
Maand salaris (bruto): 2250
Een techneut tussen de ICT-ers... Geen geweldig salaris en ook geen goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Wél een leuke afwisselende job met veel reisjes en leuke collega's. En een vast contract, ook niet onaardig
Dat klopt, in de regel verdient dat erg goed. Ik zit echter bij een bedrijf in opbouw. Heel veel geld wordt er (nog) niet verdiendmatty___ schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 16:03:
[...]
Ik dacht dat olie en gas zo goed verdient. Zag hier af en toe wat MBOers in de olie voorbij komen en die zaten toch dik tegen de 4k aan
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
paul999999 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:52:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO Elektronica, HBO Elektronica (Niet afgemaakt), HBO Technische Informatica
Certificaten:OCAJP7 OCPJP7
Werkervaring: 2
Werkgever: Kleine detacheerder onderzoeksinstituut
Huidige functie: Software engineer
Vakantiedagen: 2533
13/14e maand of winstuitkering: NeeJa
Laptop:Indien nodig bij klant (Momenteel niet)nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Ja.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding, flex budget
Regio: Utrecht
Reistijd: 45 minuten bij huidige klant
Maand salaris (bruto): 23002650
Een update:madpilot0 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:42:
Mijn (allereerste) aanbieding:
Members only:
Quote liever mezelf niet, maar ben toch benieuwd wat men hiervan vind.JerX schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:18:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO Niveau 4 ICT Beheerder
Certificaten:
MCSA Windows 7
MSCA Server 2008
MSCA Server 2012
MSCE: Server Infrastructure
MCSP
Ben nog bezig met MCSE/MCSA Windows 8 (415 al behaald).
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Detacheerder omgeving Rotterdam
Huidige functie: IT Support Analyst
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja, tot max 1000 euro
GSM: Nee, maar zijn ze mee bezig
Leaseauto: Ja, 500 euro lease bedrag + tankpas NL
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: Rotterdam
Reistijd: 25 minuten
Maand salaris (bruto): 1950 (binnenkort 2150)
Ik heb het idee dat ik onder betaald word. Overigens wilt een bedrijf mij een aanbod doen zonder lease auto, dus die moeten denk wel aardig in de buidel tasten als ik die kwijt wil. Vraag me af wat een realistisch salaris met of zonder lease auto.
Even niets...
Ik heb er een tankpas bij voor NL. Tis net wat je zegt 2150 klinkt acceptabeler, maar pas in 2015? Meh.FireDrunk schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:11:
Ik vind het niet super, maar ik weet niet zoveel van MBO salarissen. Je hebt ook geen secundaire arbeidsvoorwaarden, en je leasebudget is ook niet super hoog (ik ga er van uit dat het zonder brandstofkosten is?)
2150 klinkt al acceptabeler, meer kan ik er niet over zeggen.
[ Voor 7% gewijzigd door Deveon op 30-09-2014 08:16 ]
Het is ook maar net wat je ligt natuurlijk.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:15:
De grote jongens in de olie/offshore betalen veel. Boeahah werkt niet bij een van de grote jongens. Als zijn bedrijf van de grond komt of als hij over een paar jaar een mooie overstap maakt, hebben de meeste MBO-ers en ook veel HBO-ers het nakijken.
[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 30-09-2014 08:40 ]
Ik doe niet echt werkplek beheer, maar zorg meer voor de back-endDeveon schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:15:
Bij detacheringbureau's is helaas niet veel te halen als support / werkplekbeheer (leid ik af van de certificaten). Als je de stap naar volledig systeembeheerder weet te maken dan moet er flinke salaris groei mogelijk zijn.
Waarom richt je dan niet op MCSE ipv MCSA Window 8?JerX schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:58:
[...]
Ik doe niet echt werkplek beheer, maar zorg meer voor de back-endIk ben inderdaad aan het overwegen om over te stappen naar een vaste systeembeheerder werkplek. Ben alleen mijn leaseauto kwijt, dus dat moet wel worden gecompenseerd.
[ Voor 19% gewijzigd door Falcon op 30-09-2014 10:13 . Reden: werkervaring ingevuld ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Heb 415 al gehaald, dus moet alleen nog 416 doen voor MCSE. Heb alleen even een pauze genomen met studeren, werd eventjes te veel na 2 jaar certificering stampen.Deveon schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:22:
[...]
Waarom richt je dan niet op MCSE ipv MCSA Window 8?
[ Voor 15% gewijzigd door JerX op 30-09-2014 09:46 ]
Verwijderd
laat wel wat doorzettingsvermogen zien. Van Mava naar WO Master.Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:49:
kleine update :-)
Opleiding(en):
- MAVO - behaald in 3 jr.
- MBO - behaald - Systeem Beheer Niv. 4
- HBO - behaald - Bachelor - Bedrijfskundige Informatica -
- WO - behaald - Master of Science - Master Business Informatics ( final gpa 3.89/4.0)
- WO - deeltijd PhD-trajectory - Business Intelligence and Data mining (afronding gepland in 2017)
Certificaten:
70-461 - Querying Microsoft SQL Server 2012
Certificaten In de planning:
70-462 - Administering Microsoft SQL Server 2012 Databases
70-463 - Implementing a Data Warehouse with Microsoft SQL Server 2012
70-466 - Implementing Data Models and Reports with Microsoft SQL Server 2012
70-467 - Designing Business Intelligence Solutions with Microsoft SQL Server 2012
Werkervaring: 2jr parttime (2 dagen pw naast studie), 2,5jr fulltime
Werkgever: consultancy-bureau
Huidige functie: Business Intelligence & Information Technology consultant / architect (Microsoft tech.)
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40 uur (meestal zit ik daar op donderdag al aan, gemiddel 50 uur pw)
Pensioenregeling: 50-50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 6% provisie over het netto bedrag wat per dag gefactureerd wordt aan de klant (maandelijks uitbetaald, max 1000-1200EUR BRUTO, afhankelijk van declarabele uren)
Regio: Heel nederland
Reistijd: divers door locatie klanten
Maandsalaris (bruto):
- fixxed: 4000 bruto PM (51840 incl. vakantiegeld, excl. provisie-afrekening) .
- variable: gemiddeld 10.000EUR - 15.000bruto provisie aan additionele inkomsten
- totaal: 61.840EUR - 66.240EUR op jaarbasis (incl. vakantie geld, incl. provisie afrekening)
...
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Verwijderd
+/- 80manConfig schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:55:
@otten_sjors is dat een kleine consultant club of grote?
Ik las na lange tijd weer eens dit topic, en heb na 3 jaar ook maar weer een update geplaatst.dinsdag 27 september 2011 12:02
magic45
Leeftijd:24
Opleiding(en): MBO Netwerkbeheer N4
Certificaten: Diverse MCP's inclusief MCIPT: Enterprise Administrator, VMWare CP.
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: IT dienstverlener
Huidige functie: Service Manager/Technisch consultant
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: Ja ook prive te gebruiken
GSM: Ja ook prive te gebruiken
Leaseauto: Ja, budget aanschaf 30k
Werkweek: 40 uur (meestal meer)
Pensioenregeling: Werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet abbo van 'de zaak', tijd voor tijd, flexibel aantal vakantiedagen, indelen eigen tijd
Regio: ZH
Reistijd: 5min
Maand salaris (bruto): 3300
Verwijderd
84 uur per week is bij de wet verbonden. Max 12 uur per dienst en max 60 uur per week. Leuk dat je er veel voor krijgt (verdien je dus dubbel en dwars), maar dit is verboden bij de wek. Hoop dat je beseft dat dit niet echt behoort tot een normaal arbeidscontract. 4 weken op en 4 weken af is prima regeling, maar max 60 uur. Doe er je voordeel mee[b][message=42972399,noline]carebear123 schreef op dinsdag 30 september 2014 @
Werkweek: 84 uur
Verwijderd
Als ik de mogelijkheid had zou ik zoiets ook wel willen doen, lekker paar weken hard werken en dan daarna vrij. Ideaal.josot666 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:46:
[...]
84 uur per week is bij de wet verbonden. Max 12 uur per dienst en max 60 uur per week. Leuk dat je er veel voor krijgt (verdien je dus dubbel en dwars), maar dit is verboden bij de wek. Hoop dat je beseft dat dit niet echt behoort tot een normaal arbeidscontract. 4 weken op en 4 weken af is prima regeling, maar max 60 uur. Doe er je voordeel mee
zie:
http://www.rijksoverheid....voor-mijn-werktijden.html
Voor meer informatie.
7800 voor 84 uur per week komt overigens neer op een redelijk normaal salaris van 3476 voor 40 uur per week.
josot666 zit in de offshore, daar gelden niet echt de Nederlandse regels. Aangezien ze toch in netraal water zitten. Dus dan komt het gewoon voor. Waarschijnlijk is het ook x tijd op en x tijd af.josot666 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:46:
[...]
84 uur per week is bij de wet verbonden. Max 12 uur per dienst en max 60 uur per week. Leuk dat je er veel voor krijgt (verdien je dus dubbel en dwars), maar dit is verboden bij de wek. Hoop dat je beseft dat dit niet echt behoort tot een normaal arbeidscontract. 4 weken op en 4 weken af is prima regeling, maar max 60 uur. Doe er je voordeel mee
zie:
Voor meer informatie.
7800 voor 84 uur per week komt overigens neer op een redelijk normaal salaris van 3476 voor 40 uur per week.
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Maar als je het zo rekent moet je ook toevoegen dat hij dan effectief iets van 120 vakantiedagen heeftjosot666 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:46:
[...]
zie:
Voor meer informatie.
Verwijderd
Misschien was mijn post niet helemaal duidelijk maar die 4 weken 4 houden in dat ik gewoon vrij ben. Jouw rekensommetje gaat dan niet helemaal op.josot666 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:46:
[...]
zie:
Voor meer informatie.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:49:
Opleiding(en):
- WO - behaald - Master of Science - Master Business Informatics ( final gpa 3.89/4.0)
- WO - deeltijd PhD-trajectory - Business Intelligence and Data mining (afronding gepland in 2017)
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 30-09-2014 16:18 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[ Voor 12% gewijzigd door Lennart_1337 op 12-01-2015 21:39 ]
Wat houden je werkzaamheden precies in? Ik heb ook de titel service manager, maar volgens mij verstaat iedereen daar net wat anders onder.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Vind je loon eerlijk gezegd nu al vrij karig gezien je opleiding en werkervaring. Afhankelijk van welke laptop en welke winstuitkering het gaat.de 2160,- was als instap salaris bedoeld daar ik nog geen SAP kennis had en zal na een halfjaar een flinke stap maken waarbij ik aangaf minimaal mijn vorige salaris te willen verdienen.
Met mijn vorige baan verdiende ik 2550,- pm bruto, wat denken jullie wat realistisch is in komende salaris onderhandelingen?
Ik ben van plan om volgend jaar voor een huis te gaan kijken en dan is bruto inkomen zeer belangrijk om een hypotheek te kunnen krijgen.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
[ Voor 50% gewijzigd door Lennart_1337 op 30-09-2014 21:35 ]
3k zonder leaseauto moet wel kunnen.Lennart_1337 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:33:
Lapop is een Lenovo Thinkpad T440p i7 maar niet mijn eigendom, bonus regeling is 1 a 1,5 maand salaris.
is 3k voor 40uur realistisch voor iemand die pas een half jaar SAP ervaring heeft?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ook in de offshore gelden de Nederlandse regels wel, maar voor bepaalde bedrijfstakken zoals de "mijnbouw" zijn er uitzonderingen.itsalwaysme schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:50:
[...]
josot666 zit in de offshore, daar gelden niet echt de Nederlandse regels. Aangezien ze toch in neutraal water zitten. Dus dan komt het gewoon voor. Waarschijnlijk is het ook x tijd op en x tijd af.
Zelf werk ik ook offshore, op een productieplatform op de Noordzee.Op een mijnbouwinstallatie heeft de werknemer een (nacht)dienst van maximaal 12 uur, waarin hij maximaal 11 uur arbeid verricht en minimaal 1 uur pauze heeft. Tussen twee diensten zit eenaaneengesloten rust van 12 uur.
In deze regeling mag de werknemer maximaal 14 dagen achtereen werken in 28 aaneengesloten dagen. (Men werkt meestal in een ‘14 dagen op/14 dagen af’-patroon). In een periode van 16 weken mag niet meer dan gemiddeld 40 uren per week worden gewerkt.
[ Voor 19% gewijzigd door bluemoon23 op 01-10-2014 20:52 ]
2400 naar 3000 bruto op 40uur basis is geen 40% maar 25%Nyarlathotep schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:37:
Echt? 40% loonsverhoging? Dat gaat echt niet lukken
...
[ Voor 9% gewijzigd door Lennart_1337 op 01-10-2014 07:59 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Skywalker27 op 01-10-2014 13:29 ]
Ziet er prima uit, bij een detacheerder zou je waarschijnlijk 2000 euro p/m verdienen met lease auto o.b.v 40 uur p/week.Wkrooshof schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:16:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: -
Werkervaring: Starter
Werkgever: Webdeveloper
Huidige functie: Webdeveloper
13/14e maand of winstuitkering: -
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 37,5 uur
Pensioenregeling: Ja, 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding
Regio: Overijssel
Reistijd: 15 minuten (auto)
Maand salaris (bruto): 2.200,-
Is dit een beetje 'prima'? Gezien mijn leeftijd en gebrek aan ervaring.
Hij heeft 3,5 jaar werkervaring, waarvan 0,5 jaar relevant (SAP).Richh schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:29:
[...]
Vind je loon eerlijk gezegd nu al vrij karig gezien je opleiding en werkervaring. Afhankelijk van welke laptop en welke winstuitkering het gaat.
Ik denk dat een bedrag van rond de 3k bruto voor 40 uur zeker niet gek is, eigenlijk.
Petje af maar ik vraag mij af waarom je dit pad heb gevolgd gezien je toch capabel genoeg blijkt te zijn voor WO. Je zou denken dat het beter was om HAVO (of hoger) te doen om vervolgens het MBO te skippen?Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:49:
kleine update :-)
Opleiding(en):
Idd, maar soms zit het gewoon om wat voor reden dan ook tegen. Mijn zus heeft ook een soort gelijke route afgelegd en is nu een medisch specialist met top salarisvhal schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:43:
[...]
Petje af maar ik vraag mij af waarom je dit pad heb gevolgd gezien je toch capabel genoeg blijkt te zijn voor WO. Je zou denken dat het beter was om HAVO (of hoger) te doen om vervolgens het MBO te skippen?
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
Wie wil, die komt ergensPraetextatus schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:47:
[...]
Idd, maar soms zit het gewoon om wat voor reden dan ook tegen. Mijn zus heeft ook een soort gelijke route afgelegd en is nu een medisch specialist met top salaris
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
[ Voor 6% gewijzigd door Skywalker27 op 02-10-2014 13:23 . Reden: aanvulling consignatie verg. mo er voorgezet ]
Volgens mij zit je echt prima in salaris. Ik weet niet hoeveel werkervaring je hebt (volgens mij wordt het een trend om daar starter/medior/senior neer te zetten in de laatste berichten
Bij sommige opdrachten heb ik het toch als plezierig ervaren hoor.Boudewijn schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:11:
Waarom zou je een werklaptop als statussymbool/beloning meenemen? Ik heb net 3 weken een mac'je gekregen naast mijn productielaptop waar ik echt privé niets mee kan/mag (nogal dichtgetimmerd).
Leuk allemaal, maar ik heb het ding in de jaren dat ik voor $werkgever werk niet gemist.
Ik ben inmiddels 34 en werk al vanaf mijn 16e in de ICT maar echte ervaring +/- 16 jaar als sys admin/ consultant.Soepstengel schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:06:
[...]
Volgens mij zit je echt prima in salaris. Ik weet niet hoeveel werkervaring je hebt (volgens mij wordt het een trend om daar starter/medior/senior neer te zetten in de laatste berichten), maar met je salaris in combinatie met de vele vakantie dagen zit je volgens mij wel boven gemiddeld?
[ Voor 36% gewijzigd door Skywalker27 op 02-10-2014 08:44 ]
Eerste wat ik dan doe is opnieuw installeren, zodat alleen de software erop staat welke ik nodig heb.Boudewijn schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:11:
Waarom zou je een werklaptop als statussymbool/beloning meenemen? Ik heb net 3 weken een mac'je gekregen naast mijn productielaptop waar ik echt privé niets mee kan/mag (nogal dichtgetimmerd).
Leuk allemaal, maar ik heb het ding in de jaren dat ik voor $werkgever werk niet gemist.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
Ik wist al vrij vroeg dat ik in de IT-wereld wou werken. van mavo --> mbo ict-beheer was de kortste route om meteen te beginnen met wat ik leuk vind / vond. Daarnaast zat ik er niet op te wachten om na de mavo nog 2 jaar "generiek" onderwijs te volgen. ik heb er eigenlijk geen spijt van gehad daar je door dit pad te volgen eigenlijk op alle niveaus binnen de IT werk-ervaring op doet (van pc-reparaties/assemblages tot architecture design en strategic allignment van IT en business). Door dit pad weet ik dan ook hoe er op ieder niveau binnen de IT gedacht wordt en hoe e.e.a aan elkaar gerelateerd is, wat zeer waardevol is als je als consultant /architect werkzaam bent.vhal schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:43:
[...]
Petje af maar ik vraag mij af waarom je dit pad heb gevolgd gezien je toch capabel genoeg blijkt te zijn voor WO. Je zou denken dat het beter was om HAVO (of hoger) te doen om vervolgens het MBO te skippen?
In de meeste gevallen zal dat niet mogen.Tylen schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:55:
[...]
Eerste wat ik dan doe is opnieuw installeren, zodat alleen de software erop staat welke ik nodig heb.
Dat doe ik ook niet. Ik bedoel niet dat het als beloning moet worden gezien. Juist niet. Zijn beloning lijkt mij meer dan redelijk. Mijn punt is alleen dat ik het gebruik van een prive laptop voor werk (op regelmatige basis) niet zou doen.Boudewijn schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:11:
Werklaptop zelf opnieuw installeren? Dat zien ze bij ons als misbruik / verminking van company assets. Ook software, al is het shareware of freeware, mag je niet zonder toestemming installeren. Wordt vrij zwaar aan getild.Tylen schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:55:
[...]
Eerste wat ik dan doe is opnieuw installeren, zodat alleen de software erop staat welke ik nodig heb.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Je krijgt toch al vergoedingen? En met je (oude?) certificaten vind ik het al met al toch een prima salaris eerlijk gezegd. Ik denk dat je niet snel ergens meer zult krijgen.Skywalker27 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:35:
[...]
Ik ben inmiddels 34 en werk al vanaf mijn 16e in de ICT maar echte ervaring +/- 16 jaar als sys admin/ consultant.
En natuurlijk mag ik met dit loon en vrije dagen zeker niet klagen . Maar ik vroeg het me af omdat ik zeker een paar keer per jaar in het buitenland zit. Dat mag wel extra beloond worden toch. (het is immers geen vakantie) en je bent toch zo 1 of 2 weken van huis af. Dus ik denk dat ik daarom wat meer vakantie dagen krijg.
Daarnaast ben ik ook vergeten dat ik nog consignatie vergoeding krijg van 400 euro bruto per maand. Maar dit heb ik natuurlijk niet als ik op vakantie ben.
Natuurlijk knijp ik mijn handen dicht met zo'n werkgever. Maar het belangrijkste is nog de werksfeer en die is super.
Ik ben er happy mee wou even weten of ik markt conform ben en ga volgend jaar beginnen met het updaten van de certificeringenVerwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:54:
[...]
Je krijgt toch al vergoedingen? En met je (oude?) certificaten vind ik het al met al toch een prima salaris eerlijk gezegd. Ik denk dat je niet snel ergens meer zult krijgen.
+/- 16 jaar werkervaring en dan medior? Ben je dan eigenlijk niet al senior? Misschien verlangt je werkervaring wat meer salaris, maar misschien weten andere mensen in dit topic je daar meer over te vertellen. En dat je een paar keer per jaar 1 of twee weken weg bent van huis lijkt me juist erg leuk! Het is geen vakantie, nee dat niet, maar het brengt wel weer een stukje variatie in je werk. Maar zo zie ik dat dan weerSkywalker27 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:35:
[...]
Ik ben inmiddels 34 en werk al vanaf mijn 16e in de ICT maar echte ervaring +/- 16 jaar als sys admin/ consultant.
En natuurlijk mag ik met dit loon en vrije dagen zeker niet klagen . Maar ik vroeg het me af omdat ik zeker een paar keer per jaar in het buitenland zit. Dat mag wel extra beloond worden toch. (het is immers geen vakantie) en je bent toch zo 1 of 2 weken van huis af. Dus ik denk dat ik daarom wat meer vakantie dagen krijg.
Daarnaast ben ik ook vergeten dat ik nog consignatie vergoeding krijg van 400 euro bruto per maand. Maar dit heb ik natuurlijk niet als ik op vakantie ben.
Natuurlijk knijp ik mijn handen dicht met zo'n werkgever. Maar het belangrijkste is nog de werksfeer en die is super.
[ Voor 26% gewijzigd door Skywalker27 op 02-10-2014 10:31 ]
Ik werk voor beursgenoteerde multinationalThe Eagle schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:41:
[...]
Werklaptop zelf opnieuw installeren? Dat zien ze bij ons als misbruik / verminking van company assets. Ook software, al is het shareware of freeware, mag je niet zonder toestemming installeren. Wordt vrij zwaar aan getild.
Maar goed, das ongetwijfeld het verschil tussen NL MKB en een beursgenoteerde multinational
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Even niets...
Heb het aangepast! 830 is mijn budget inclusief brandstof.FireDrunk schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:00:
Best netjes! Is die 830 wat de auto kost, of je leasevergoeding?
Even niets...
Verwijderd
Wat houdt je pensioenregeling precies in? Werkgever betaalt alles?rickjehh schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:24:
Ik zal mijn gegevens ook eens plaatsen.
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: 70-516 - Accessing Data with .NET 4, 70-515 - Web Applications .NET 4, 70-513 - WCF 4, 70-486 - Developing ASP.NET MVC4 Web Applications, Certified Scrum Master
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Softwarehouse/Consultancy
Huidige functie: Software Engineer
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (5%) en evt. overwinstuitkering
GSM: Ja
Leaseauto: Ja, Lexus CT200h (mijn budget is 830,- inclusief brandstof)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 130,- netto onkostenvergoeding
Regio: Utrecht
Reistijd: +- 50 min
Maand salaris (bruto):Members only:
De beoordelingsronde komt er weer aan. Wat vinden jullie hiervan?
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe het allemaal in elkaar steekt maar het komt erop neer dat het standaard pension aan het eind van mijn carriere niet voldoende is bij mijn huidige werkgever. Ik krijg elke maand 25 euro terug omdat ik onder het budget voor mijn auto zit dus dat stort ik elke maand bij mijn pensioen.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:05:
[...]
Wat houdt je pensioenregeling precies in? Werkgever betaalt alles?
Ik snap ook niet waarom dat in het template genoemd staat. Alsof het een beloning is? Misschien dat het in 1994 guitig was, toen nog niemand een computer had. Anno 2014 niet relevant.Boudewijn schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:46:
Qua meuk op prive-laptop: daar is het een laptop van de zaak voor, ik mag niet eens mijn privelaptop op kantoor ergens aan hangen/gebruiken. Daarom snap ik het extra prestige (?) van een zakelijke laptop niet... het ding is voor de baas, van de baas, en om werk te doen voor de baas.
Wat is zelf de extra 'bonus' die je ervan krijgt?
[ Voor 8% gewijzigd door MarcoC op 02-10-2014 16:07 ]
Eigenlijk is het enkel relevant (net als je telefoon) als je hem ook prive mag gebruiken, maar dan zijn er ook weer mensen die waarde hechten aan met welke apparatuur ze beschikbaar krijgen (werkplek, auto, telefoon, tablet en laptop), want een iPhone van de zaak is toch wel heel stoer als je met je vriendjes gaat meten wie de grootste heeft.Boudewijn schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:46:
Qua meuk op prive-laptop: daar is het een laptop van de zaak voor, ik mag niet eens mijn privelaptop op kantoor ergens aan hangen/gebruiken. Daarom snap ik het extra prestige (?) van een zakelijke laptop niet... het ding is voor de baas, van de baas, en om werk te doen voor de baas.
Wat is zelf de extra 'bonus' die je ervan krijgt?
[ Voor 6% gewijzigd door Deveon op 02-10-2014 16:09 ]
Ach als ik bijvoorbeeld een mooie ultra thin als werklaptop krijg waar ik ook privé van alles mee mag doen telt dat voor mij wel mee. Dat betekent namelijk dat ik niet zelf een laptop aan hoef te schaffen.MarcoC schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:04:
[...]
Ik snap ook niet waarom dat in het template genoemd staat. Alsof het een beloning is? Misschien dat het in 1994 guitig was, toen nog niemand een computer had. Anno 2014 niet relevant.
Mijn mening.
Overigens zouden we anno 2014 ook het woord "baas" niet meer moeten gebruiken. Liever werkgever. We zijn allemaal gelijk.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
We zouden de termen werkgever en werknemer moeten omdraaien in betekenis. Wat we nu de werknemer noemen is degene die zijn werk geeft aan wat we nu de werkgever noemen. Eigenlijk is de werknemer dus de werkgever en de werkgever de werknemer. De werknemer geeft in ruil daarvoor geld aan de werkgever.MarcoC schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:04:
Overigens zouden we anno 2014 ook het woord "baas" niet meer moeten gebruiken. Liever werkgever. We zijn allemaal gelijk.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
MarcoC schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:12:
Dat is dus totaal niet stoer. We leven in 2014. Iedereen heeft een iPhone.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2014 16:34 ]
Dan verstoppen de meeste hem wel erg goed! Een telefoon is een statussymbool net als de auto ooit was. Gelukkig hebben we met auto's de omkeer gemaakt dat het niet uit maakt hoe groot die is of hoe snel gaat, maar is (voor de gemiddelde Nederlander) van A naar B het belangrijkste met op de tweede plaats de kosten.MarcoC schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:12:
Dat is dus totaal niet stoer. We leven in 2014. Iedereen heeft een iPhone.
Dat niet letterlijk iedereen een iPhone heeft snap ik, maar het is een dusdanig massaproduct dat het totaal niet stoer is om er één van je werkgever te hebben. Dat bedoelde ik te zeggen.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:32:
[...]
offtopic:
Gebruikscijfers zeggen iets heel anders. Daarnaast wil lang niet iedereen een Iphone. Ik heb een Nokia 2700(?) van m'n werk en een 2600 prive en ben daar zeer tevreden mee. Zou niet anders willen.
Koehandelaar schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:03:
Members only:
Awsom schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:46:
[...]
Members only:
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq