Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.454 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 13:47
Hbeez schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:52:
Voor de vergelijking is het natuurlijk vooral ook interessant wat je basissalaris is. Kun je dit scheiden van je expat-toelage?

Wel een ideaal expat land lijkt me, lekker dichtbij huis! :)
Goed punt, heb het erbij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 13:47
Sorry, dubbele post.

[ Voor 95% gewijzigd door Engineer21 op 02-09-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Mooi salaris hoor, goed geregeld!

[ Voor 154% gewijzigd door Hbeez op 02-09-2014 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Da's niet mis. Vind ook 70k in Nederland voor iemand met 4 jaar ervaring veel, dat hoor je weinig. Hoe is jouw (basis)salaris t.o.v. collega's met soortgelijke achtergrond en werkzaamheden? D.w.z. ben je 'all round star performer' :-) of valt dat wel mee?

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Engineer21 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:47:
[...]
Regio: Zuid Frankrijk
Reistijd: 60 min

Maandsalaris (bruto): 14497 euro (netto 7833 euro) + huur huis vergoed. Prima salaris dus, maar je moet er je leven in NL een tijdje voor op willen geven. Bruto jaarsalaris in NL ~70,000 euro ex bonus.
Da's nu ook weer geen straf hé, met zo'n salaris en een gratis huis in Zuid Frankrijk, zou ik zo denken. Prima voor mekaar, proficiat!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa voor dat bedrag + zuid frankrijk... waar kan ik tekenen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:26

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Engineer21 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:47:
[...]

Weer eens een update, ben weer verhuisd maar wel in Frankrijk gebleven. Nog steeds als expat.

Leeftijd: 28
Opleiding(en): MSc Civil Engineering TU Delft
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Oil & Gas Multinational
Huidige functie: Offshore Engineer (ik werk niet offshore)
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 44
13/14e maand of winstuitkering: bonus (10-15%)
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur (in de praktijk 50-60 uur)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Huis in Frankrijk wordt door werkgever betaald.
Land: Frankrijk
Regio: Zuid Frankrijk
Reistijd: 60 min

Maandsalaris (bruto): 14497 euro (netto 7833 euro) + huur huis vergoed. Prima salaris dus, maar je moet er je leven in NL een tijdje voor op willen geven. Bruto jaarsalaris in NL ~70,000 euro ex bonus.
Weinig tot geen onkosten, dik salaris; wat wil je nog meer? Ervaring in het buitenland staat ook nog eens lekker op je CV.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreekje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:09
Leeftijd: 23
Opleiding(en): Toegepaste Informatie ( afstudeerrichting Netwerk- en Systeembeheer )
Certificaten: ITIL v3 foundation
Werkervaring: Eerste job.
Werkgever: IT bedrijf dat veel samenwerkt met de Belgische overheid.
Huidige functie: 2nd line support.

Vakantiegeld: Hebben we wel, weet niet hoeveel aangezien ik niet echt vakantie heb.
Vakantiedagen: 3, dit jaar pas begonnen met werken... :(
13/14e maand of winstuitkering: Neen.
Laptop: Neen.
GSM: Neen.
Leaseauto*: Neen.
Werkweek: 38u
Pensioenregeling: Ja. Juiste regeling weet ik niet.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Openbaar vervoer terug betaald, maaltijdcheques van €6 per dag. Twee opleidingen naar keuze per jaar.
Land: België
Regio: Brussel
Reistijd**: Half uurtje heen en terug met de trein.

Maandsalaris (bruto): 2750 ( 1750 netto ) en na een jaar werken komt er nog ongeveer 250 bruto bij. ( dus moet nog 5 maandjes wachten. )

Zal mijn bijdrage ook maar eens doen naar hier veel in gekeken te hebben. Denk dat ik persoonlijk niet mag klagen maar het werk dat ik doe staat me niet aan. Voel me echt 1ste lijn ( wat ik ook ben voor de mensen binnen het bedrijf ) en moet niet echt veel nadenken voor de dingen die ik moet doen, zou liever wat meer bezig zijn met het oplossen van de problemen ipv registreren van de probs.

Iemand die hier goede sites weet voor tijdens de werkuren wat bij te leren ( en die handig zijn voor in de toekomst te kennen. )

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO ICT beheer (niveau 4) - HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: MCSA, Itil

Werkervaring: Ruim 8 jaar, 2 jaar op HBO niveau
Werkgever: ICT Detacheringsbureau
Huidige functie: Support medewerker + kleine projecten bij deze klant

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Ja, Toyota Prius
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingsmogelijkheden
Land: Nederland
Regio: Randstad
Reistijd: Afhankelijk van het project, momenteel < 60 minuten

Maandsalaris (bruto): 2900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Kreekje schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:06:
Opleiding(en): Toegepaste Informatie ( afstudeerrichting Netwerk- en Systeembeheer )
Certificaten: ITIL v3 foundation
Werkervaring: Eerste job.
Werkgever: IT bedrijf dat veel samenwerkt met de Belgische overheid.
Huidige functie: 2nd line support.

Vakantiegeld: Hebben we wel, weet niet hoeveel aangezien ik niet echt vakantie heb.
Vakantiedagen: 3, dit jaar pas begonnen met werken... :(
13/14e maand of winstuitkering: Neen.
Laptop: Neen.
GSM: Neen.
Leaseauto*: Neen.
Werkweek: 38u
Pensioenregeling: Ja. Juiste regeling weet ik niet.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Openbaar vervoer terug betaald, maaltijdcheques van €6 per dag. Twee opleidingen naar keuze per jaar.
Regio: Brussel
Reistijd**: Half uurtje heen en terug met de trein.

Maandsalaris (bruto): 2750 ( 1750 netto ) en na een jaar werken komt er nog ongeveer 250 bruto bij. ( dus moet nog 5 maandjes wachten. )

Zal mijn bijdrage ook maar eens doen naar hier veel in gekeken te hebben. Denk dat ik persoonlijk niet mag klagen maar het werk dat ik doe staat me niet aan. Voel me echt 1ste lijn ( wat ik ook ben voor de mensen binnen het bedrijf ) en moet niet echt veel nadenken voor de dingen die ik moet doen, zou liever wat meer bezig zijn met het oplossen van de problemen ipv registreren van de probs.

Iemand die hier goede sites weet voor tijdens de werkuren wat bij te leren ( en die handig zijn voor in de toekomst te kennen. )
Beetje een rare post; hoezo heb je geen vakantie? Die 3 dagen slaat echt nergens op..
Wat betreft je werkzaamheden, ik denk dat er voor 2750 een heleboel mensen zijn die wel calls willen registreren ;)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 20:40
Hij is net begonnen, dus hij heeft voor de rest van het jaar nog 3 vrije dagen :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

FireDrunk schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:25:
Hij is net begonnen, dus hij heeft voor de rest van het jaar nog 3 vrije dagen :)
Klinkt alsnog onredelijk. We hebben nog 1/3 jaar te gaan. Logischerwijs zou je dan wettelijk aantal dagen / 3 moeten hebben. Geen idee hoeveel dat er in Belgie zijn, maar in NL zouden dat er zo'n 8 moeten zijn.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

FireDrunk schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:25:
Het wettelijk minimum is 20 dagen (op basis van voltijd). Dat is 20/12 dag per maand. Als hij per 1/9 begonnen is, heeft hij dus minimaal recht op 4 * 20/12 = 6 2/3 dag. 6,5 minimaal dus.

Tenzij hij een paar verplichte vrije dagen heeft in december ofzo (buiten de landelijke feestdagen) en die niet mee telt?

[ Voor 13% gewijzigd door ATS op 03-09-2014 11:33 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreekje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:09
Ik ben vorig jaar afgestudeerd in september. Toen heb ik eventjes een pauze ingelast en pas op 16 januari '14 beginnen werken. Daardoor ben ik mijn schoolverlatersvakantie kwijt. Voor meer info zie hier.
Jongeren die de school verlaten, zullen in principe geen recht op vakantie hebben op het moment dat zij bij hun eerste werkgever in dienst treden. Dit komt omdat zij in het voorgaande jaar geen arbeidsprestaties, of hiermee gelijkgestelde afwezigheden, hebben geleverd.
Was er wel vergeten bij te zetten dat we wel op officiële feestdagen vrij hebben, dit is ongeveer een 6 dagen per jaar ofzo? Dan nog die 3 dagen waar ik kan kiezen wanneer ik die inzet.

Voor de rest kan ik ook wel overuren maken en deze terugnemen dus op zich heb ik zo wel nog extra vakantiedagen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Kreekje op 03-09-2014 12:13 ]

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Kreekje schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:12:
Ik ben vorig jaar afgestudeerd in september. Toen heb ik eventjes een pauze ingelast en pas op 16 januari '14 beginnen werken. Daardoor ben ik mijn schoolverlatersvakantie kwijt. Voor meer info zie hier.

[...]

Was er wel vergeten bij te zetten dat we wel op officiële feestdagen vrij hebben, dit is ongeveer een 6 dagen per jaar ofzo? Dan nog die 3 dagen waar ik kan kiezen wanneer ik die inzet.

Voor de rest kan ik ook wel overuren maken en deze terugnemen dus op zich heb ik zo wel nog extra vakantiedagen ;)
Je hoort echt meer te hebben, die schoolverlatersvakantie slaat echt nergens op. Je werkt sinds januari, dan hoor je gewoon 20 dagen te hebben. Als dat niet zo is begrijp ik die Belgen echt niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Deed je dat dan? :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 10:27
In belgie is het heel normaal om in het eerste jaar dat je werkt geen vakantiedagen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankwopereis schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:16:
[...]

Je hoort echt meer te hebben, die schoolverlatersvakantie slaat echt nergens op. Je werkt sinds januari, dan hoor je gewoon 20 dagen te hebben. Als dat niet zo is begrijp ik die Belgen echt niet meer...
In Belgie worden je vakantie uren gebaseerd op het aantal uren dat je het jaar ervoor gewerkt hebt... Begin je net, dan heb je inderdaad in theorie geen vakantiedagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:44:
[...]

In Belgie worden je vakantie uren gebaseerd op het aantal uren dat je het jaar ervoor gewerkt hebt... Begin je net, dan heb je inderdaad in theorie geen vakantiedagen.
Dat is bizar, dus als je eerst fulltime werkt en jaar erna 1 dag in de week dan heb je dus 20 vakantie dagen omdat je die dat jaar ervoor hebt opgebouwd??? Kun je 20 weken vrij nemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:22
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:44:
[...]

En als je van baan wisselt, ben je dan ook je vakantiedagen kwijt? Of moet je oude baas dan geld overmaken naar je nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 19:04
celshof schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:00:
[...]
En als je van baan wisselt, ben je dan ook je vakantiedagen kwijt? Of moet je oude baas dan geld overmaken naar je nieuwe?
Eigenlijk wel. meestal worden je onopgenomen vakantiedagen voor het lopende jaar + hetgeen je opgebouwd hebt dit jaar voor het volgende jaar uitbetaald (ook vakantiegeld en meestal ook eindejaarspremie)

Daarna kan je onbezoldigd nog wel vakantie nemen bij je volgende werkgever (of een regularisatie laten uitvoeren waardoor je bijvoorbeeld 1 a 2 maand geen loon hebt:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Fiscale regelgeving hoort in andere topics thuis.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• DarkMagician
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08-2023
Leeftijd: 27
Opleiding(en): Mbo Service Medewerker niveau 2
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: leverancier van professionele producten en diensten ten behoeve van radiostations
Huidige functie: Netwerkbeheerder (hoog)
Vakantiedagen: 40
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen worden vergoed
Land: Nederland, Belgie, Italie, Spanje, Denemarken
Regio: Zeeland
Reistijd: 30 min

Maandsalaris (bruto): 2500 euro En de "snoepreisjes" naar Italie en Spanje zijn altijd goed verzorgd! ;) Niet slecht voor iemand met alleen een MBO Niveau 2 op zak (uiteraard telt 10+ jaar ervaring wel mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

DarkMagician schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:46:
Werkgever: leverancier van professionele producten en diensten ten behoeve van radiostations

Maandsalaris (bruto): 2500 euro En de "snoepreisjes" naar Italie en Spanje zijn altijd goed verzorgd! ;) Niet slecht voor iemand met alleen een MBO Niveau 2 op zak (uiteraard telt 10+ jaar ervaring wel mee)
Je zegt het inderdaad al, niet slecht! Opleidingen worden vergoed schrijf je, is het dan niet een idee om nog iets te gaan doen? Certificeren of richting MBO4 iets doen? Ik kan het moeilijk beoordelen maar mij lijkt het dat je na 10 jaar ervaring wel op een hoger niveau zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkMagician
Heb er wel over gedacht maar MBO4 hoor je verhalen over dat het toch niet zo is. En ik heb het idee dat ik nu met Clustering, Hyper-V, Exchange DAG e.d. meer weet dan wat ze mij zouden kunnen vertellen. Uiteraard is alles "zelf geleerd" en goed uitgelegd door collega's maar misschien moet ik toch maar eens naar een MCSA/E gaan kijken? Heeft dit ook echt meerwaarde of is dat alleen om de salarisschaal op te krikken? Of zijn er andere (betere) opleidingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik heb zowel MBO4 als HBO gedaan, en ik kan je zeggen, op het MBO heb ik meer geslapen dan opgelet. Het is soms misschien wel leuk, maar vooral als je wat werkervaring hebt, stelt het geen bal voor...

Het is vaak wel gewoon een papiertje wat je nodig hebt om goedkeuring van managers te krijgen (en dus een hoger salaris)... Maar daar helpt HBO denk ik nog meer bij... Dus *als* je het kan, ga dan voor HBO...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkMagician
Het startsalaris van een afgestudeerde HBO-ICT’er bedraagt op dit moment gemiddeld € 2.174,00 bruto (bron: Studiekeuze123) wat dus minder is dan wat ik nu heb. Maar misschien is het wel leerzaam. Ik zal eens kijken naar een opendag en dan gaat mijn interesse wel uit naar ICT & Management and Security of ICT & Technology. Als ik er dingen leer die ik nog niet wist mooi meegenomen, als het alleen voor salaris is hoeft het niet zo ;-) Is HBO dan beter dan MCSE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar voor de functie Netwerkbeheerder "hoog" vind ik het nogal mager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08 09:49
DarkMagician schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:27:
Het startsalaris van een afgestudeerde HBO-ICT’er bedraagt op dit moment gemiddeld € 2.174,00 bruto (bron: Studiekeuze123) wat dus minder is dan wat ik nu heb. Maar misschien is het wel leerzaam. Ik zal eens kijken naar een opendag en dan gaat mijn interesse wel uit naar ICT & Management and Security of ICT & Technology. Als ik er dingen leer die ik nog niet wist mooi meegenomen, als het alleen voor salaris is hoeft het niet zo ;-) Is HBO dan beter dan MCSE?
Een gemiddeld startsalaris zegt helemaal niets. Je moet naar de toekomst kijken. Met een HBO papiertje gaat je salaris heel waarschijnlijk sneller omhoog dan als je dit papiertje niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 10:59

Rmg

Vergeet niet dat je na HBO een net afgestudeerde HBO'er bent met 10 jaar relevante werkervaring. Zeker in jouw geval zegt het gemiddelde startloon dan niets.

Startsalaris is ook wel sterk afhankelijk. Hier in Eindhoven is gemiddeld startsalaris voor een Tech. Informatica ~2400 + mobiliteitsbudget/leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder niveau 3 en 4 behaald
Certificaten: 70-410 Installing en Configuring Windows Server 2012. Bezig met 70-411.
Werkervaring: 3.5 jaar
Werkgever: IT automatiserings bedrijf
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: Nokia 5030 XpressRadio
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kilometervergoeding
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 25min met auto enkele reis (30km)

Maand salaris (bruto): 1627

Opmerking opleiding: Opleiding op eigen initiatief en eigen kosten
Opmerking reistijd: woon/werk wordt vergoed zoals het was voordat ik op mezelf ging wonen. toen was het 18km per dag... nu is dat 60KM per dag en krijg dus voor 18km vergoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

bulletrene schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:55:
Opmerking reistijd: woon/werk wordt vergoed zoals het was voordat ik op mezelf ging wonen. toen was het 18km per dag... nu is dat 60KM per dag en krijg dus voor 18km vergoed..
Heb je dat besproken met je manager? In veel gevallen krijg je gewoon extra vergoeding als je verder weg gaat wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vluggejapienl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-08 09:12
Opleiding(en): HBO Commerciele Economie
Certificaten: Geen ICT certificaten
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: 25 man online business, onderdeel van grote Europese speler
Huidige functie: Sales Campaign Manager

13/14e maand of winstuitkering: Performance jaarbonus, 3500 - 4000 eu bruto
Laptop: nee
GSM: nee
Werkweek: 40 u
Pensioenregeling: Werkgever betaalt 96%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Incidentele incentive (1000 euro bruto), bedrijfsuitjes (zoals 5 daagse skitrip waar je geen vakantiedagen voor op hoeft te nemen)
Regio: Utrecht
Reistijd: 40 min

Maand salaris (bruto): 2450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moah, als je lang bij een werkgever zit en je doet het goed dan is een opleiding niet alles zeggend. Ken genoeg mensen zonder papiertjes die in deze functie 4000+ verdienen... Een opleiding opent deuren en kan zeker bijdragen aan een hoger start salaris, maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen ;)

Maar goed, 2500 bruto voor systeembeheer vind ik nou niet echt hoog... Geen idee of dit junior of senior is, maar ik zou zeggen dat er zeker meer uit te slepen is, zeker als je ook nog wat certificaten zou behalen (lijkt me voor een systeembeheerder ook wel noodzakelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
MeltedForest schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:16:
[...]

Heb je dat besproken met je manager? In veel gevallen krijg je gewoon extra vergoeding als je verder weg gaat wonen.
Ik heb dit meerdere malen besproken met mijn leiding gevende. Die heeft als reactie " jij besluit verder weg te gaan wonen, dus zijn de extra kosten voor je eigen rekening ". Dit gaat er bij mij niet helemaal in, ik bedoel hij kan ook wel bedenken dat je op een gegeven moment op jezelf zal gaan wonen. Daarnaast heb ik een toereiking gedaan om de kosten bijv. te delen, dat ik in ieder geval iets meer krijg dan nu. Antwoord blijft hetzelfde... mijn keuze om verder weg te gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zegt helemaal niks... Ik had ook MBO (kon qua salaris niet meer doorgroeien bij dit bedrijf) en heb tijdens mijn fulltime ICT baan een HBO opleiding er naast gedaan. Steeds meer werkgevers vragen medewerkers met HBO papiertjes (ongeacht hoeveel ervaring je hebt).

Uit mijn eigen ervaring weet ik dat mijn algemene ontwikkeling enorm omhoog is gegaan door mijn HBO opleiding, ik heb ook een andere denk wijze er op na gehouden (wat ik niet verwacht had). Dit had ik met mijn MCSA/MCSE nooit bereikt, dat is puur certificering.

Maar vergis je er niet in, een HBO studie naast je baan doe je niet zo maar even. Het heeft mij 4 jaar lang iedere week zeker 20 uur aan zelfstudie en college bezoeken gekost.....

Met mijn opleiding Bachelor Bedrijfskundige Informatica kan ik alle kanten (support, consultancy, systeembeheerder, manager, analyst, project manager), terwijl je met je MCSE eigenlijk maar 1 kant op kan, namelijk beheer.

En het start salaris zegt helemaal niks. Een HBO-er groeit over het algemeen sneller en harder door. De salarissen verschillen ook enorm per functie/bedrijf (die met dezelfde opleiding mogelijk zijn). Belangrijk is dat je een richting kiest die jij leuk vindt... Ik ken vrienden van mij die momenteel een vermogen verdienen met deze opleiding, maar wel 60+ per week werken.... Ik pas daarvoor, dan maar iets minder salaris.... Ik heb tenminste nog tijd om het uit te geven. Dan maar iets minder, ik kom er nog steeds van rond ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 10:34
Hou dit topic al in de gaten sinds ik op m'n 17e met mijn opleiding HBO Informatica begon. Inmiddels werk ik inclusief stage nu een jaar naast mijn studie dus ook maar eens tijd om wat bij te houden:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Erg druk in combinatie met mijn studie, maar ik ben wel heel erg blij met m'n plekje! Kan heel goed werkervaring opdoen zo :) qua loon heb ik al helemaal niks te klagen vind ik; als ik kijk wat mijn vrienden/leeftijdsgenoten verdienen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

bulletrene schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:33:
[...]

Ik heb dit meerdere malen besproken met mijn leiding gevende. Die heeft als reactie " jij besluit verder weg te gaan wonen, dus zijn de extra kosten voor je eigen rekening ". Dit gaat er bij mij niet helemaal in, ik bedoel hij kan ook wel bedenken dat je op een gegeven moment op jezelf zal gaan wonen. Daarnaast heb ik een toereiking gedaan om de kosten bijv. te delen, dat ik in ieder geval iets meer krijg dan nu. Antwoord blijft hetzelfde... mijn keuze om verder weg te gaan wonen.
Lekker dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:14
bulletrene schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:33:
[...]

Wat staat er in je contract over reiskostenvergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
MeltedForest schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:16:
[...]

Ik heb inmiddels bij 3 verschillende bedrijven gezien dat dit blijkbaar niet altijd zo is (2 van mijn vrouw en 1 waar ik werkte). Je krijgt een bepaalde vergoeding op basis van je woonsituatie als je begint, ga je verder weg wonen, dan heb je pech. Ga je dichterbij wonen wordt het wel minder uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastbikkel
  • Laatst online: 30-03-2022
We leven in een vreemde wereld met lonen.
Mensen die een hoge opleiding hebben genoten verdienen over het algemeen ook beter, terwijl men in de praktijk niet per definitie beter werk doet dan iemand zonder die opleiding.
Hobbyisten kunnen net zo goed zijn.

Ik begrijp zelf nooit waarom een bedrijf meer zou moeten betalen aan een hoger opgeleide, omdat het voor de werkgever helemaal niet tastbaar is.
Ik ben bekend met minstens 1 detacheerder die iedereen die hetzelfde doet, ook hetzelfde waardeert qua financien.
Als jij een server kunt bouwen, kun je een server bouwen.

Ik ga mijn loon hier overigens niet plaatsen, ik heb wel even vergeleken en ik merk dat ik "aardig" zit.
Mijn ervaring is echter dat het delen van dit soort info iemand depressief maakt en dat wil ik voorkomen.
Iedereen moet het voor zichzelf weten.

Bij mijn huidige werkgever ben ik mede verantwoordelijk voor het aannemen van mensen, de CV is belangrijk, opleiding is toch echt ondergeschikt aan capaciteit. Onze personeelsafdeling is het hier roerend mee eens. Een opleiding kan natuurlijk wel goed zijn evengoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

fastbikkel schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:02:
Ik begrijp zelf nooit waarom een bedrijf meer zou moeten betalen aan een hoger opgeleide, omdat het voor de werkgever helemaal niet tastbaar is.
Dat is omdat mensen met het papiertje doorgaans geacht mogen worden een beter en hoger denkniveau te hebben, en/of een zekere kunde in het begrijpen en leren van nieuwe stof. En dat is voor een werkgever wel degelijk geld waard.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastbikkel
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:01:
[...]

Dat is omdat mensen met het papiertje doorgaans geacht mogen worden een beter en hoger denkniveau te hebben, en/of een zekere kunde in het begrijpen en leren van nieuwe stof. En dat is voor een werkgever wel degelijk geld waard.
Goed punt. Maar wat gebeurt er over het algemeen als de persoon dit niet laat zien ivm andere niet opgeleide collega's?

Ik snap best dat het iets waard is, maar het is niet altijd zichtbaar in de praktijk. Nu heb ik met heel veel ICT"er gewerkt, er zaten lui tussen met goede opleiding, maar die in de praktijk gewoon niet uit de voeten konden in een operationele omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

fastbikkel schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:14:
[...]

Goed punt. Maar wat gebeurt er over het algemeen als de persoon dit niet laat zien ivm andere niet opgeleide collega's?
Ik denk dat je niet in verband met maar in verhouding tot bedoelt. Dan zal die persoon in salarisontwikkeling achterblijven ten opzichte van zijn ook opgeleide collega's en branchegenoten, of een werkgever neemt afscheid van die werknemer.
Ik snap best dat het iets waard is, maar het is niet altijd zichtbaar in de praktijk. Nu heb ik met heel veel ICT"er gewerkt, er zaten lui tussen met goede opleiding, maar die in de praktijk gewoon niet uit de voeten konden in een operationele omgeving.
Dat zal je in iedere branche hebben. Ik denk dat het niet zozeer aan de opleiding ligt, maar meer aan of de betreffende persoon uberhaupt de goede richting heeft gekozen als werkveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastbikkel
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:17:
[...]
Ik denk dat je niet in verband met maar in verhouding tot bedoelt.
Sorry, ik bedoelde "in vergelijking met", ik zag de onduidelijkheid achteraf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
MarcoC schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:47:
[...]

Wat staat er in je contract over reiskostenvergoeding?
Daar staat dat ik voor woon/werk verkeer 0,18 cent per kilometer krijg.
Er staat niets over een maximum aantal kilometers of iets dergelijks.
Dat is ook de reden dat ik ze erover aangesproken heb.. helaas zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

bulletrene schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:01:
[...]

Tja, het lijkt er dan op dat je twee keuzes hebt:

1. je legt je er bij neer
2. je gaat het gevecht aan met de werkgever, met alle mogelijke gevolgen van dien. In dit geval: geen rechter die de werkgever gelijk gaat geven, maar in 95% van de gevallen kost het jou uiteindelijk je baan, of de werkgever 'vindt' argumenten om jou de komende jaren geen of een minimale verhoging te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:40
Mensen die een hoge opleiding hebben genoten verdienen over het algemeen ook beter, terwijl men in de praktijk niet per definitie beter werk doet dan iemand zonder die opleiding.

Ik ben bekend met minstens 1 detacheerder die iedereen die hetzelfde doet, ook hetzelfde waardeert qua financien.

Ik ga mijn loon hier overigens niet plaatsen, ik heb wel even vergeleken en ik merk dat ik "aardig" zit.
Mijn ervaring is echter dat het delen van dit soort info iemand depressief maakt en dat wil ik voorkomen.
Iedereen moet het voor zichzelf weten.

Bij mijn huidige werkgever ben ik mede verantwoordelijk voor het aannemen van mensen, de CV is belangrijk, opleiding is toch echt ondergeschikt aan capaciteit. Onze personeelsafdeling is het hier roerend mee eens. Een opleiding kan natuurlijk wel goed zijn evengoed.
Dit is toch logisch? Op een opleiding leer je niet alleen 'het vak', ook alles erom heen. Ik heb MBO gedaan en doe nu HBO ICT en er komt meer bij kijken dan de praktijk. Vakken als: management, argumenteren, onderzoek doen etc. Daarnaast worden we met projecten getraind door de praktijk (opdrachten van echte bedrijven), dus dat streepje hebben we ook voor.

Ik zeg niet dat hobbyisten niks kunnen, maar er is wel een reden dat er bij functies een eis wordt gestelt bij een bepaalde vacature ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[...]

Klinkt als contractbreuk? :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zou lekker gaan oriënteren voor een nieuwe uitdaging.
Ik krijg al meer bij mijn detacheerder dan dat jij daar krijgt en je bent ook nog eens een jaartje ouder dan ik. Daarnaast heb je ook nog MBO4, die ik niet heb.

Ook worden al mijn cursussen / opleidingen betaald, inclusief examen.
Reiskosten worden vergoedt op basis van €0,19 / km.
Tanuki schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:19:
[...]

Klinkt als contractbreuk? :)
Ook dit...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
@AllSeeyinEye; Ik heb besloten mezelf er niet bij neer te leggen, maar het bij het eerst volgende gesprek nogmaals te benoemen met een goede onderbouwing waarom ik van mening ben dat ik het wel vergoed zou moeten krijgen.

@ KoudeKoffie; Ik heb in het verleden (lees de afgelopen 2 jaar) al meerdere malen flinke gesprekken gehad met mijn baas waardoor ik in 3,5 jaar tijd al 877 meer ben gaan verdienen, laat staan waar ik dus vandaan kom... Feit blijft; het is niet marktconform en ik zou graag een beter betaalde baan hebben waar ik mijzelf ook beter kan inzetten met meer enthousiasme. Maar zolang als ik hier nog niet weg kan probeer ik er het beste uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

bulletrene schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:25:
@ KoudeKoffie; Ik heb in het verleden (lees de afgelopen 2 jaar) al meerdere malen flinke gesprekken gehad met mijn baas waardoor ik in 3,5 jaar tijd al 877 meer ben gaan verdienen, laat staan waar ik dus vandaan kom... Feit blijft; het is niet marktconform en ik zou graag een beter betaalde baan hebben waar ik mijzelf ook beter kan inzetten met meer enthousiasme. Maar zolang als ik hier nog niet weg kan probeer ik er het beste uit te halen.
Je beseft je dat die flinke gesprekken niet nodig waren, omdat er minimumlonen gelden (waar je niet veel boven zit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AllSeeyinEye; Ik heb besloten mezelf er niet bij neer te leggen, maar het bij het eerst volgende gesprek nogmaals te benoemen met een goede onderbouwing waarom ik van mening ben dat ik het wel vergoed zou moeten krijgen.

Wat is de reden dat je daar "nog niet weg kan"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:14
[...]

Dan plegen ze contractbreuk. Ik zou maar goed al je salarisstrookjes bewaren vanaf het moment dat je verhuisd bent.
Je moet het niet ingewikkelder maken dan het is. In je contract staat dat je 18 cent per kilometer krijgt voor woon/werkverkeer. Klaar. Daar valt niet over te discussiëren. Andersom geldt dat net zo goed als je ineens op eigen houtje gaat beslissen 32 uur per week te werken. Dan staat je werkgever ineens binnen 5 minuten voor je neus.

Echt triest dat er zulke werkgevers bestaan die niet normaal met hun personeel kunnen omgaan. Bah.

[ Voor 46% gewijzigd door MarcoC op 05-09-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
@KoudeKoffie; De reden is dat ik nog niets anders heb..
@MarcoC; Het is inderdaad contractbreuk.. Ik ga er even over nadenken wat ik ermee kan/moet doen. Het is idd erg triest dat het op deze manier moet.. De avonden waar ik over dit soort voorvallen loop te piekeren zijn niet op 2 handen meer te tellen. Ik heb alle salarisstroken en officiele papieren gebundeld in een map.

De reacties hier geven in ieder geval aan dat ik niet gek ben..dat er dus wel degelijk iets mis is

[ Voor 7% gewijzigd door bulletrene op 05-09-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31

Dat is juist wel het hele eieren eten van een opleiding genieten *D Dat je bewijs hebt dat je iets kunt en/of hebt geleerd.

Natuurlijk is dat geen 100% garantie dat je ook daadwerkelijk goed bent, maar het is wel een indicatie (of in ieder geval, zou het een indicatie moeten zijn).
Ook al neem je nu een voorbeeld waarop je misschien niet heel veel variatie qua resultaat zal hebben, toch is het niet zo zwart/wit als je stelt. Een server is weliswaar een server, maar als ik een server in 10 minuten in elkaar flans en jij doet er driekwartier over, dan ben ik toch echt meer waard dan jij.

En als jij het zo netjes en goed doet, dat de server jarenlang zonder problemen kan draaien, omdat de airflow goed geleid wordt en de koeler goed voorzien is van koelpasta en strak bevestigd is, dan ben jij meer waard dan wanneer ik er een potje van maak, alles in elkaar prop en de server na een half jaar oververhit uitvalt. Om maar even wat te noemen ;)
Misschien zoek jij/zoeken jullie ook gewoonweg mensen waarbij de opleiding minder van belang is? Dat kan natuurlijk prima, maar dat betekent niet dat in andere velden de opleiding ook weinig tot niks waard is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ook al neem je nu een voorbeeld waarop je misschien niet heel veel variatie qua resultaat zal hebben, toch is het niet zo zwart/wit als je stelt. Een server is weliswaar een server, maar als ik een server in 10 minuten in elkaar flans en jij doet er driekwartier over, dan ben ik toch echt meer waard dan jij.
Je hebt flanzen en flanzen. Ik ga niet voor een bedrijf werken dat niet naar diploma's kijkt... een diploma faken is iig lastiger dan een CV pimpen. Heb beide gezien btw.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Leeftijd: 19
Opleiding(en): Mbo niveau 4 netwerkbeheer
Certificaten: Geen ICT certificaten
Werkervaring: -
Werkgever: IT oplossingen en computers in de zorg
Huidige functie: Mannetje van alles
Vakantiegeld: geen idee hoeveel precies
Vakantiedagen: schommelt ivm wisselende werkweken (32u/40u)
13/14e maand of bonus: geen idee
Laptop: als ik er een vraag
GSM: ja iPhone 5s
Leaseauto: nog niet, woonwerk word wel vergoed uiteraard.
Werkweek: 32u / 40u in vakanties
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: school word betaald en andere certificaten.
Regio: Gouda
Reistijd: 15 min

Maand salaris (bruto): ~1100euro bij 40u werkweek, hou er netto dus zo'n 950euro aan over :)

Ik doe dus ook nog een dag naar school gaan, ik doe dus een bbl opleiding :)

[ Voor 7% gewijzigd door DJ-Visto op 07-09-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dit topic gaat erover hoeveel je verdient, waarom post je dit lijstje als je dat niet weet? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 07-09-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Hahn schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:34:
Dit topic gaat erover hoeveel je verdient, waarom post je dit lijstje als je dat niet weet? :P
Klopt, dus dat verdien ik ongeveer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Net stond er nog dat je het niet wist, vandaar mijn opmerking ;) Maar €1100 voor 32 uur is voor je leeftijd en als werk-in-opleiding op zich wel prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Hahn schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:51:
Net stond er nog dat je het niet wist, vandaar mijn opmerking ;) Maar €1100 voor 32 uur is voor je leeftijd en als werk-in-opleiding op zich wel prima :)
Klopt en genoeg groeikansen, en ook nog genoeg dingen waar ik naartoe kan groeien. En alles betaald zoals school is ook fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05:11
Hoe lang moet je nog naar school DJ-Visto en kun je daarna bij dat bedrijf blijven? Je zou een mooie salarissprong kunnen maken zodra je je diploma hebt. Ik hoop trouwens wel dat je echt voor ICT zaken in wordt gezet en niet allerlei klusjes krijgt die niks met je studie te maken hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Awsom schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:59:
Hoe lang moet je nog naar school DJ-Visto en kun je daarna bij dat bedrijf blijven? Je zou een mooie salarissprong kunnen maken zodra je je diploma hebt. Ik hoop trouwens wel dat je echt voor ICT zaken in wordt gezet en niet allerlei klusjes krijgt die niks met je studie te maken hebben. :P
Ik ben pas net aan het 2e jaar begonnen op het mbo (zit hier pas een halfjaar) en heb een contract tot einde opleiding. En kansen genoeg om er te blijven werken. Ik moet nu dus nog iets minder dan 3jaar naar school en kan hier blijven werken :)

Ik werk in de zorgsector, en wij werken ook met armen die in kamers hangen met een medische all in one pc erop. En wij doen ook nog met computer on wheels, daar doe ik opbouwen/afleveren etc etc ook mee (rij regelmatig met een bakwagen) daarnaast doe ik samen met 3/4 collega's het interne systeembeheer. En naar klanten toe doen wij ook nog oplossingen aandragen ook in de hardware en software vorm. Soms heeft niet alles met mijn opleiding te maken, maar wel een hoop ervaring (gelukkig blijft het in de vorm van techniek).

Daarnaast heb ik ook nog twee stagelopers erbij lopen :) die ik begeleid.

[ Voor 6% gewijzigd door DJ-Visto op 07-09-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:33
@MBO-4/HBO discussie:

Ik ben momenteel zelf druk aan het solliciteren, maar ik krijg bij verschillende potentiële werkgevers toch de indruk dat het "MBO-4 diploma" bij een pakje boter cadeau gedaan wordt.

Terwijl ik van mening ben dat vele MBO-4 personen in staat zijn op precies hetzelfde 'kunstje' te doen dan de HBO-er tegen een lager maandloon. Snap nog steeds niet dat deze werkgevers deze 'besparing' laten liggen.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Alhoewel ik het volledig met je oneens ben, lijkt het me verstandig dat in een ander topic te behandelen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Krisp op 08-09-2014 08:15 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Ander topic dus.

[ Voor 95% gewijzigd door Krisp op 08-09-2014 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:07
Leeftijd:: 28
Opleiding(en):: MBO ICT Beheer 4
Certificaten:: Databasemanagement
Werkervaring:: 8 jaar
Werkgever:: MKB
Huidige functie: Systeem / netwerkbeheerder

Vakantiegeld:: 8%
Vakantiedagen:: 25
13/14e maand of winstuitkering:: Nee
Laptop:: Ja -> Surface Pro 2
GSM:: Nee, €20,- vergoeding per maand
Leaseauto:: Ja -> VW Polo Bluemotion 2012
Werkweek:: 40 uur
Pensioenregeling:: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:: Onbeperkt privé gebruik auto
Land:: Nederland
Regio:: Randstad
Reistijd:: 2 minuten

Maand salaris (bruto):: €2400

Soms zie ik hier weleens salarissen staan dat ik denk 'wat doe ik fout'.
Ik heb het beheer over een kleine 50 klanten, tevens doe ik ook veel administratief werk (offertes maken, inkoop, verkoop, etc..). Ik weet niet of het salaris helemaal marktconform is aangezien ik 'meer' doe dan waar ik voor aangenomen ben.

Nu moet ik zeggen mijn werkgever is alles behalve moeilijk, als ik wat later ben, geen probleem.. moet ik plots een dag vrij hebben, ook geen probleem, ze zijn erg flexibel.
Ik woon letterlijk op 2 minuten afstand van m'n werk, dat is me ook wel 'iets' waard, of ik nou elke dag een uur heen- en een uur terug moet of ik ben lekker om 10 over 5 bij m'n gezin.

Ik mag van hen m'n MCSA / MCSE gaan halen, mag ook een HBO opleiding doen als ik wil. Hier wil ik volgend jaar mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Simpele1986 schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:17:

De meeste van die salarissen worden binnengehaald in ofwel andere sectoren (off shore of niet-IT), internationale werkgevers betalen doorgaans ook beter of juist kleine bedrijven die het erg goed doen in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Simpele1986 schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:17:
Leeftijd:: 28
Certificaten:: Databasemanagement
Werkervaring:: 8 jaar
Werkgever:: MKB
Huidige functie: Systeem / netwerkbeheerder

13/14e maand of winstuitkering:: Nee
Laptop:: Ja -> Surface Pro 2
GSM:: Nee, €20,- vergoeding per maand
Leaseauto:: Ja -> VW Polo Bluemotion 2012
Werkweek:: 40 uur
Pensioenregeling:: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:: Onbeperkt privé gebruik auto
Regio:: Randstad
Reistijd:: 2 minuten

Maand salaris (bruto):: €2400

Ik heb het beheer over een kleine 50 klanten, tevens doe ik ook veel administratief werk (offertes maken, inkoop, verkoop, etc..). Ik weet niet of het salaris helemaal marktconform is aangezien ik 'meer' doe dan waar ik voor aangenomen ben.

Nu moet ik zeggen mijn werkgever is alles behalve moeilijk, als ik wat later ben, geen probleem.. moet ik plots een dag vrij hebben, ook geen probleem, ze zijn erg flexibel.
Ik woon letterlijk op 2 minuten afstand van m'n werk, dat is me ook wel 'iets' waard, of ik nou elke dag een uur heen- en een uur terug moet of ik ben lekker om 10 over 5 bij m'n gezin.

Ik mag van hen m'n MCSA / MCSE gaan halen, mag ook een HBO opleiding doen als ik wil. Hier wil ik volgend jaar mee beginnen.
Je salaris is niet heel erg hoog of zo maar je totaal pakket lijkt me verder zeker niet verkeerd. Mooie lease auto er bij en de mogelijkheid om een HBO opleiding te doen krijg je ook niet altijd.. Mooi dichtbij..

Meer doen dan eigenlijk je functie is maak ik ook dagelijks mee, maar dat maakt het alleen voor jezelf extra leuk toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Als je je werk op zich leuk vindt en je HBO wilt gaan doen, zou ik lekker blijven zitten. Zeker als je een studie naast je werk doet is die 2 minuten reisafstand echt goud waard.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectronLion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
Leeftijd: 24
Opleiding: Informatica, Hogeschool Leiden
Certificaten: Mendix Business Modeler
Werkervaring: 11 maanden
Werkgever: Groot (internationaal) IT bedrijf
Huidige functie: developer (Mendix)

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, 4% (halve maand)
GSM: Nee, wel SIM-kaart van de zaak
Leaseauto*: Ja (budget: €770)
Pensioenregeling: Ja, 100% door de zaak betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Werkgerelateerde opleidingen, NS businesscard, mogelijkheid tot declareren telefoon/werktas.
Regio: Utrecht
Reistijd**: 60 min met de trein, 30 - 60 min met de auto (ik reis meestal 4 dagen in de week met de trein, vooral omdat ik een hekel heb aan files)

Maandsalaris (bruto): 2300 (2500 in oktober, na 1 jaar in dienst)

Dat is het voor mij. Ik ben er in oktober best tevreden mee. Vooral als je de extra's naast je salaris meetelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triogap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 21:41
Leeftijd: 25
Opleiding: HBO-ICT
Certificaten: -
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Bedrijfs dienstverlening
Huidige functie: ASP.net/C# developer

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 22,5 + 26 ADV
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + Winstuitkering (max. 8%, afgelopen jaren altijd max geweest)
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Ja, 100% door de zaak betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Werkgerelateerde opleidingen, reiskosten vergoeding.
Regio: Tilburg
Reistijd: 60 minuten = 20 minuten fietsen + 20 minuten in de trein + 20 minuten lopen

Maandsalaris (bruto): 2700

Krijg per maand 207 euro netto reiskosten vergoeding en geef maar 99 euro uit aan de trein. Dus dat is nog een lekker extraatje.

[ Voor 8% gewijzigd door Triogap op 08-09-2014 12:24 . Reden: Styling, aanpassing vakantiedagen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-05 22:01
Leeftijd: 26
Certificaten: Itil v3 ,70 412, 70 411,70 410, 70 681, 70 686, 70 680, 77 884, 77 882, 77 883, 77 881 (momenteel nog aan studie hyper v)
Werkervaring: 4jaar op servicedesk en ict systeembeheer niveau
Werkgever: IT systeembeheer & detachering
Huidige functie: systeembeheer
13/14e maand of bonus: nee
Laptop: HP probook
GSM: 35 euro vergoeding
Leaseauto: ja.
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 60 euro netto aan overige vergoedingen (sport,internet).
Regio: Groningen

Maand salaris (bruto): ~1800 bruto

is dit conform markt? of toch maar een gesprek aangaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
sneaky88 schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:06:
Certificaten: Itil v3 ,70 412, 70 411,70 410, 70 681, 70 686, 70 680, 77 884, 77 882, 77 883, 77 881 (momenteel nog aan studie hyper v)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 60 euro netto aan overige vergoedingen (sport,internet).

Ik weet niet helemaal hoe het in de Microsoft markt is op dit moment en Groningen is natuurlijk niet de randstad. Maar op die leeftijd met zo'n lijst aan certificeringen zou ik toch serieus twijfelen of dat ik daadwerkelijk wel serieus wordt genomen.
Ja, ik zou een gesprek aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Triogap schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:21:
Vakantiedagen: 22,5 + 26 ADV
Werkweek: 36 uur
zozo, én 48,5 dag vrij én 36 uur werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 12:28
Leeftijd: 35
Opleiding(en): HBO bedrijfskunde en WO bedrijfswetenschappen
Certificaten: Meerdere SAP certificaten
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: maakt niet uit
Huidige functie: Senior consultant

Ondertussen een nieuwe baan wat leidt tot het volgende :)

Vakantiegeld: de wettelijke 8%
Vakantiedagen: 26 (mogelijkheid tot aankoop extra dagen)
13/14e maand of winstuitkering: de norm is 2 maanden bonus (maar garantie tot aan de deur..)
Laptop: ja - lenovo thinkpad 440p
GSM: ja - Nokia Lumia 925
Leaseauto: ja - 850 (inclusief brandstof) - privé 15.000 Km
Werkweek: 40 uur (ga ik wel eens overheen :))
Pensioenregeling: goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 90 EUR netto onkostenvergoeding + 25 EUR breedband
Reistijd: - op dit moment 30 min. enkele reis (in ieder geval tot ergens in Feb)

Maand salaris (bruto): 4750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 10:47
Morbid2002 schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:48:

13/14e maand of winstuitkering: de norm is 2 maanden bonus (maar garantie tot aan de deur..)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 90 EUR netto onkostenvergoeding + 25 EUR breedband
Reistijd: - op dit moment 30 min. enkele reis (in ieder geval tot ergens in Feb)

erg netjes

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falkreath
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 15:53
Morbid2002 schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:48:

Erg netjes inderdaad. Mag trouwens ook wel met zulke opleidingen en certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sneaky88 schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:06:

Zeker weten een gesprek aan gaan! Ik ga zo rond de 1800 verdienen met leaseauto, maar heb alleen mijn ITIL Foundation & 70-687. Ook ben ik 5 jaar jonger en heb ik alleen mijn MBO-Niveau 3.
Je maandsalaris is erg laag, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer3000
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-10-2024
Leeftijd: 32
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Aantal SAP certificaten
Werkervaring: bijna 9 jaar
Werkgever: Middelgroot consultancy bedrijf
Huidige functie: Senior SAP consultant

Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, +/- 1 maand bonus (garantie tot aan de deur..)
Laptop: ja
GSM: ja, iPhone 5s
Leaseauto: Ja. Denk luxe C-segment of redelijk uitgerust D-segment
Pensioenregeling: Prima
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: +/- 90 euro onkostenvergoeding
Regio: Brabant / Nederland
Reistijd: varieert van 15 min tot 1,5 uur enkele reis

Maand salaris (bruto): 4300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enripeters
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-07-2018
Opleiding(en): MBO4 ICT Beheer / HBO Technische Informatica IDS (verwacht 2016 of 2017)
Certificaten: CCNA 1,2,3 en 4 (op school krijg ik nog meer, waaronder Linux en MS)
Werkervaring: 2 jaar (hiernaast vanaf het MBO altijd stages gelopen, waarbij ik er bij eentje op de zaterdag en in vakanties bleef werken) Bij mijn laaste stage mocht ik 2 dagen in de week blijven werken, maar er werd snel contact met mij opgenomen door mijn huidige werkgever.
Werkgever:
Huidige functie: Systeem- netwerkbeheerder

Werkweek: 40 uur (32 tijdens schoolperiode, waarvan 40 betaald)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten a 19ct per KM
Regio: Gelderland
Reistijd: 40 minuten

Maand salaris (bruto): 1500

Ik krijg de reiskosten richting school niet betaald, de opleiding en boeken worden wel betaald. Ik ga op dinsdagmiddag en avond en donderdag avond naar school.

Geen CAO. Niet extra betaald bij overwerk.

Ik werk hier als enige ICT, waardoor de werkdruk hoog ligt. Momenteel bezig met een Exchange 2003 naar 2013 migratie. Ik heb dus een hoop verantwoordelijkheid en vind dat ik te weinig verdien. Wil graag loonsverhoging vragen, maar twijfel hoeveel ik meer kan vragen. Ik werk er nu 1 jaar en 8 maanden.

Iemand een suggestie?

Bij voorbaat bedankt.

[ Voor 2% gewijzigd door enripeters op 08-09-2014 17:02 . Reden: Iets toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 14:23

KipCurreh

Nightcrawler

Opleiding(en): Professionele Bachelor Industriële chemie/Procestechnologie
Certificaten:
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever:
Huidige functie: R&D assistant

Vakantiedagen: 20 + 10 feestdagen (vrij op te nemen)
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
Laptop: Toshiba Portégé R930
Werkweek: 38u (6u op vrijdag)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hospitalisatieverzekering, Kilometervergoeding
Regio: Oost-Vlaanderen, regio Gent

Maand salaris (bruto): 3100€

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 19:21

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Opleiding(en): MBO ICT Nv3 Netwerkbeheer
Certificaten:
Werkervaring: 4 Jaar
Werkgever: MKB
Huidige functie: Systeem/netwerkbeheerder, Database beheer (Wanneer de dba niet aanwezig is)

Vakantiedagen: 24 + ~15-25 (aan overuren op jaarbasis)
Werkweek: 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen
Regio: Nederland
Reistijd: 10-15-45 minuten (Auto/Fiets/Lopen)

Maand salaris (bruto): 2255,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:16

amaterasu

In memory of Cj

Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT Nv2 medewerker beheer
Certificaten:
Werkervaring: geen
Werkgever: grote winkelketen
Huidige functie: Systeem/netwerkbeheerder,

Werkweek: 38uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Nederland
Reistijd: 20-30 minuten fietsen

Maand salaris (bruto): 1500 (excl avond en weekend toeslagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:21
enripeters schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:58:

Ik werk hier als enige ICT, waardoor de werkdruk hoog ligt. Momenteel bezig met een Exchange 2003 naar 2013 migratie. Ik heb dus een hoop verantwoordelijkheid en vind dat ik te weinig verdien. Wil graag loonsverhoging vragen, maar twijfel hoeveel ik meer kan vragen. Ik werk er nu 1 jaar en 8 maanden.

Iemand een suggestie?

Bij voorbaat bedankt.
300 erbij lijkt me toch wel minimaal. Gewoon netjes in een gesprek uitleggen dat je maar net meer dan minimumloon verdiend terwijl je toch MBO4+ bijna 2 jaar ervaring hebt en dat 1500 euro daar niet bij past.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 10:08

Spinez0r

At your service.

Leeftijd:: 24
Certificaten:: CCNA / Veeam
Werkervaring:: 2 jaar
Werkgever:: Universiteit

Vakantiedagen:: 42
13/14e maand of winstuitkering:: ja, 10%
Laptop:: nee
GSM:: nee
Leaseauto:: nee
Werkweek:: 38 uur
Pensioenregeling:: ja 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:: Ziektekostenverzekering via werkgever + 100% reiskostenvergoeding
Regio:: Gelderland
Reistijd:: 30 minuten

Maand salaris (bruto):: €2350

Ben er heel blij mee, heb ook nog de optie mijn vrije dagen belastingvrij te verkopen, en gezien ik 42 dagen heb zeer aantrekkelijk. :)

*edit: spellingfoutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

enripeters schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:58:
Opleiding(en): MBO4 ICT Beheer / HBO Technische Informatica IDS (verwacht 2016 of 2017)
Certificaten: CCNA 1,2,3 en 4 (op school krijg ik nog meer, waaronder Linux en MS)
Werkervaring: 2 jaar (hiernaast vanaf het MBO altijd stages gelopen, waarbij ik er bij eentje op de zaterdag en in vakanties bleef werken) Bij mijn laaste stage mocht ik 2 dagen in de week blijven werken, maar er werd snel contact met mij opgenomen door mijn huidige werkgever.
Werkgever:
Huidige functie: Systeem- netwerkbeheerder

Werkweek: 40 uur (32 tijdens schoolperiode, waarvan 40 betaald)
Reistijd: 40 minuten

Maand salaris (bruto): 1500

Ik krijg de reiskosten richting school niet betaald, de opleiding en boeken worden wel betaald. Ik ga op dinsdagmiddag en avond en donderdag avond naar school.

Geen CAO. Niet extra betaald bij overwerk.

Iemand een suggestie?

Bij voorbaat bedankt.
Ik denk dat je er eigenlijk 300 bij zou moeten hebben gezien je opleiding en ervaring.

Maar; je krijgt 40 uur betaald waar je maar 32 werkt tijdens je schoolperiode, dat is 25% extra loon .. Je bent ook nog jong, je kunt wel meer vragen maar ik zou ze niet afschrikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 09:26
Even een update :

Opleiding(en): HBO informatica
Werkervaring: 7,5 jaar waarvan 5 naast studie
Werkgever: Movements BV
Huidige functie: PHP/JAVA ontwikkelaar
Vakantiedagen: 28
Leaseauto: Nee, wel mogelijk indien structureel > 200 KM per week
Thuis werken : Ja
Pensioenregeling: Nee
Mogelijkheid eigen bedrijf naast werk : Ja
Reistijd: 30 minuten zonder file
Contract-vorm : vast

Maand salaris (bruto): 2750, kan elk jaar stijgen.

Note : Ik heb een eigen bedrijfje ernaast samen met mijn partner, maar daar kan ik nog niet van leven. Tot die tijd is een vast inkomen wel zo handig voor de vaste lasten.

[ Voor 16% gewijzigd door hackerhater op 10-09-2014 07:34 ]

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:58
Net een aanbod gekregen van mijn huidige project waar ik momenteel via een detacheerder zit:

Leeftijd:: 24
Certificaten::
Werkervaring:: 3 jaar
Werkgever:: Groothandel Voedingsindustrie

13/14e maand of winstuitkering:: ja, 13e maand
Laptop:: Ja, HP ProBook 6570b
GSM:: Ja, Samsung Galaxy S3
Leaseauto:: nee
Werkweek:: 38 uur
Pensioenregeling:: ja (hoe en wat precies nog geen idee van)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:: Reiskostenvergoeding woon-werk (€120,- netto) , standbydienst (€130,- netto)
Regio:: Eindhoven
Reistijd:: 45 minuten

Maand salaris (bruto):: €2360

Ik beheer in m'n eentje 4 vestigingen. De andere ICT'ers zitten in het noorden van het land, net als mijn manager. Een erg zelfstandig baantje dus. Standbydienst houdt in: één keer in de 4 weken een week lang 24 uur bereikbaar zijn (dus telefoon bij je en aan hebben staan). Het komt in deze weken een keer of 5/6 voor dat je gebeld wordt, en de gewerkte uren krijg ik bovenop de standaard vergoeding.
Ik ben dus al werkzaam voor dit bedrijf, maar krijg via mijn detacheerder momenteel 'maar' €1700 bruto en heb nu geen 13e maand. Het enige verschil is dat ik nu een (klein) lease-autotje rijd.

Ik denk dat ik best tevreden mag zijn over het bod, met de €250,- netto nog erbij.

edit: typo

• FireDrunk
Zeker niet slecht, misschien kan je vragen tijdens de onderhandelingen of ze het halen van een paar certificaten willen betalen (zowel in directe kosten, als in uren)?

Even niets...

• admiralawesome
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 15:32
Opleiding(en): Mbo niveau 3 systeembeheer & Mbo niveau 4 onderwijsassistent
bezig met HBO lerarenopleiding
Certificaten: geen binnen mijn werkgebied
Werkervaring: 8 jaar les geven op middelbareschool
Werkgever: scholengemeenschap
Huidige functie: docent informatiekunde
Vakantiedagen: 55 (niet vrij opneembaar, alleen tijdens schoolvakanties)
13/14e maand of bonus: ja, een 13e maand
Laptop: Dell Latitude i5
GSM: geen
Leaseauto: geen
Werkweek: 44u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten, sportschool.
Regio: Haaglanden
Reistijd: 20 min

Maand salaris (bruto): €2660 bruto

[ Voor 6% gewijzigd door admiralawesome op 10-09-2014 11:04 ]

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Hoe zit die 44 urige werkweek precies? Vrij ongebruikelijk om >40u te lezen als het niet gaat om op/af diensten... In het onderwijs al helemaal, daar worden vergader / lesavonden meestal gewoon als "hoort erbij" bestempeld.
Is dat één vaste avond erbij bijvoorbeeld?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
SndBastard schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:16:
[...]

Hoe zit die 44 urige werkweek precies? Vrij ongebruikelijk om >40u te lezen als het niet gaat om op/af diensten... In het onderwijs al helemaal, daar worden vergader / lesavonden meestal gewoon als "hoort erbij" bestempeld.
44u wordt gecompenseerd in de 55 vakantiedagen, is ook zo in de leraren CAO opgenomen. Vergaderingen en al dat soort dingen zitten ook gewoon in het taakpakket. Is allemaal gewikt en gewogen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sander op 10-09-2014 11:25 ]

• admiralawesome
SndBastard schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:16:
[...]

Met een fulltime aanstelling wordt rekening gehouden met; open avonden, ouder avonden etc. Daarnaast is een dag per maand ook een vrije dag. Teminste, voor deze uren heb je zelf gespaard.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

FlorisP schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:55:
Opleiding(en): Mbo niveau 3 systeembeheer & Mbo niveau 4 onderwijsassistent
bezig met HBO lerarenopleiding
Certificaten: geen binnen mijn werkgebied
Werkervaring: 8 jaar les geven op middelbareschool
Werkgever: scholengemeenschap
Huidige functie: docent informatiekunde
Hoe kun je op 26-jarige leeftijd al 8 jaar lesgeven? Dat betekent dat je toen je 18 was al als docent werkte. Toen ik 18 was, zat ik nog op de middelbare school.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:09
Canaria schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:35:
[...]

Hoe kun je op 26-jarige leeftijd al 8 jaar lesgeven? Dat betekent dat je toen je 18 was al als docent werkte. Toen ik 18 was, zat ik nog op de middelbare school.
Misschien heeft hij zijn stages meegerekent?

• admiralawesome
Farid. schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:40:
[...]

Misschien heeft hij zijn stages meegerekent?
Klopt. Ik ben begonnen met stage. Tijdens mijn stageperiode ben ik als ziekte vervangend docent gaan werken

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Na bijna twee jaar bij mijn huidige werkgever vond ik het wel welletjes en ben ik opzoek gegaan naar iets anders. Dat 'iets anders' kwam vervolgens via een recruiter bij mij aanwaaien :) Na een paar weken van afspraken proberen te maken in drukke agenda's en het voeren van gesprekken heb ik afgelopen 29 augustus mijn handtekening gezet onder een nieuw arbeidscontract.

De reden dat ik verkas na zo'n relatief korte periode is eigenlijk vrij simpel: binnen de huidige werkgever zit ik aan mijn plafond. Mijn nieuwe baas heeft meer mesnen in dienst, meer en grotere projecten en heeft over het algemeen haar zaakjes wat beter geregeld als het op aansturing etc. komt. Financieel is het niet direct een stap vooruit—netto blijft er ongeveer het zelfde over gok ik zo—maar voor mij als persoon is het een positieve ontwikkeling. Daarbij hoop ik natuurlijk dat ik een mooie toevoeging ben aan het team dat er nu zit.

In eerste instantie begin ik als Front-end Developer (HTML, CSS, JS, etc) om vervolgens meer richting toegankelijkheid te specialiseren.

Op 1 oktober begin ik bij mijn nieuwe werkgever met de volgende stats:

Opleiding(en): HBO Bedrijfskunde MER; mee bezig.
Certificaten: Technical Accessibility
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Media Bureau omgeving Arnhem
Huidige functie: Front-end Developer

Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: n.v.t.
Laptop: Ja, MacBook Pro 15″
Pensioenregeling: ja, eigen bijdrage van 5%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €150,- reiskosten, collectieve ziektekosten- en ongevallenverzekering, lunch inbegrepen.
Reistijd: 30-45 minuten met ov + fiets

Maand salaris (bruto): €2800,-

Volgens mij mag ik niet klagen :)

Oude situatie:
€2700,- op basis van 40 uur (36 u/w) + €100,- netto studiekosten regeling, 25 vakantie dagen (twee meer dan nu), geen laptop, pensioen 50/50, 15 minuten met de fiets.
Pagina: 1 ... 76 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.