Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.465 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:02
Bennie1988 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:56:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO beveiliging en losse certificaten IT
Certificaten: ITIL/HNCF/SAF/NDF/ISFS/ISM20F/Netasq Admin V9/CCA7
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: MKB 15 mensen
Huidige functie: Cloud Engineer

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Auto van de zaak met KM registratie
Werkweek: 40 uur(minimaal)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Land: Nederland
Regio: Zuid Holland
Reistijd: Heb vaak buiten dienst maar als ik op kantoor zit 10 min.

Maand salaris (bruto): 2100 (basisloon)

Werkzaamheden:
Buitendienst/2e lijn support. (Eigenlijk kan mijn huildige werkgever mij voor alles in zetten kwa Systeembeheer/Netwerkbeheer/Support ect ect)

Ik vind mijn salaris te laag. Maar wat vinden jullie?

Groetjes!
Zou zo op het eerste gezicht wel wat bij mogen inderdaad. In principe niet een relevante opleiding genoten op de certificaten na, als je die 5 jaar bij je huidige werkgever hebt dan zou je toch denken dat hij inmiddels je wel op waarde weet te schatten. Heb je het wel eens ter sprake gebracht? Of zit je al paar jaar op dit salarisniveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 10:55
Ghannes schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:59:
[...]

Gaat gewoon volgens CAO van Nederlandse Universiteiten:

jaar / maandsalaris
00 € 2083
01 € 2427
02 € 2542
03 € 2664

En dan te beginnen dat je met 00 begint :/
Klopt maar dat is nog steeds een stuk meer dan wat er in Duitsland verdient worden. Zeker omdat hij aangeeft over een paar maanden postdoc te gaan doen, is zijn salaris niet te vergelijken met 00, maar eerder met 03. Dat is dan toch een substantieel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 10:27
Shinji schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:12:
[...]

Zou zo op het eerste gezicht wel wat bij mogen inderdaad. In principe niet een relevante opleiding genoten op de certificaten na, als je die 5 jaar bij je huidige werkgever hebt dan zou je toch denken dat hij inmiddels je wel op waarde weet te schatten. Heb je het wel eens ter sprake gebracht? Of zit je al paar jaar op dit salarisniveau?
Zijn CV presentatie op Prezi geeft aan sinds 2013. Hij heeft ook twee andere werkgevers gehad in 2013 dus het zal nog niet heel lang zijn vermoed ik. Daarvoor voornamelijk systeembeheer zo te zien.

Overigens vind ik het niet heel laag gezien je leeftijd/opleiding/ervaring. Je hebt wel redelijk wat certificaten, maar de meeste daarvan kan ik moeilijk op waarde schatten. Zijn of heel bekende "standaard" certificaten of certificaten die in de markt waarschijnlijk vrijwel onbekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag jullie mening, ik twijfel soms of ik voldoende verdien.

Leeftijd: 32 jaar
Opleiding(en): HBO Elektrotechniek
Certificaten:
Werkervaring: 8 jaar (1e werkgever)
Werkgever: ICT +/- 200 FTE
Huidige functie: Senior analist

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Bruikleen
GSM: Ja, FUP prive
Leaseauto: Ja: 764,-. Tankkaart (NL)
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: NL
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 40 minuten

Maand salaris (bruto): 3051,-

Vergoeding telefonische standby: 195,- / week

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
Dr. Horrible schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:41:
[...]

Klopt maar dat is nog steeds een stuk meer dan wat er in Duitsland verdient worden. Zeker omdat hij aangeeft over een paar maanden postdoc te gaan doen, is zijn salaris niet te vergelijken met 00, maar eerder met 03. Dat is dan toch een substantieel verschil.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:02
Mythio schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:02:
[...]

Zijn CV presentatie op Prezi geeft aan sinds 2013. Hij heeft ook twee andere werkgevers gehad in 2013 dus het zal nog niet heel lang zijn vermoed ik. Daarvoor voornamelijk systeembeheer zo te zien.

Overigens vind ik het niet heel laag gezien je leeftijd/opleiding/ervaring. Je hebt wel redelijk wat certificaten, maar de meeste daarvan kan ik moeilijk op waarde schatten. Zijn of heel bekende "standaard" certificaten of certificaten die in de markt waarschijnlijk vrijwel onbekend zijn.
Mag wat mij betreft echt wel wat bij, in ieder geval voor de standby diensten. Tenminste, aangezien hij dit niet aangeeft dat hij hier wat voor krijgt, lijkt me dat dit inderdaad niet het geval is.

Verder ook geen andere voorwaarden (opleidingsbudget?). De auto is vermoedelijk niet voor privé gebruik gezien de kilometerregistratie maar is niet met 100% zekerheid te zeggen. Indien geen privé gebruik is dit dus ook niet echt iets wat je mee zal moeten rekenen maar is het gewoon puur een tool om je werkzaamheden uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
Ghannes schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:59:
[...]

Gaat gewoon volgens CAO van Nederlandse Universiteiten:

jaar / maandsalaris
00 € 2083
01 € 2427
02 € 2542
03 € 2664

En dan te beginnen dat je met 00 begint :/
Dan zit belgie op dat vlak toch niet slecht:
https://admin.kuleuven.be...aadbarema/ap/barema43.pdf
Als doctoraatsbursaal heb je dezelfde nettowedde als een assistent maar betaal je geen bedrijfsvoorheffing, vandaar dat hiervoor geen barema’s of brutolonen beschikbaar zijn. Het beursbedrag wordt berekend bij de start van de overeenkomst.
Dus het equivalent van 3150-3200 bruto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:58
Ben ook wel benieuwd wat de mensen vinden

Leeftijd: 31 jaar
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: VCP3/4/5, zwik VMware Partner accreditaties (bijv. License Expert), EMC Accredited System Engineer, EMC Proven Professional (Information Storage and Management), CCA XenServer, CCNA (verlopen), ITILv2, PRINCE2, LPI 1/2
Werkervaring: 8 jaar (2e werkgever)
Werkgever: Wereldwijde logestieke diensten
Huidige functie: System Engineer (ook architectuur)

Vakantiegeld: Ja, 8,5%
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: Ja, gegarandeerde tantieme (momenteel 2x 1800€ in mei/december)
Laptop: Ja, HP Ultrabook
Leaseauto: Nee, OV-vergoeding (o.b.v. aantal KM, hou ik iets over)
Pensioenregeling: Ja, op basis van beschikbare premie, 100% voor werkgever
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 75 minuten

Maand salaris (bruto): €3700,-

[ Voor 4% gewijzigd door Clueless op 25-07-2014 14:51 ]

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennie1988
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
Shinji schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:44:
[...]

Mag wat mij betreft echt wel wat bij, in ieder geval voor de standby diensten. Tenminste, aangezien hij dit niet aangeeft dat hij hier wat voor krijgt, lijkt me dat dit inderdaad niet het geval is.

Verder ook geen andere voorwaarden (opleidingsbudget?). De auto is vermoedelijk niet voor privé gebruik gezien de kilometerregistratie maar is niet met 100% zekerheid te zeggen. Indien geen privé gebruik is dit dus ook niet echt iets wat je mee zal moeten rekenen maar is het gewoon puur een tool om je werkzaamheden uit te voeren.
Ik ben wel gevraagd voor standby dienst maar dat vind ik niks. als ik dat zou doen dan krijg ik 500 euro bruto per maand er bij. maar dan wel 24/7 om de 3 weken denk ik.
Er is geen opleidings buget anders had ik heel graag me mcsa 2012 willen doen.
De auto is niet bestemd voor prive gebruik.
Nee ik zat 2 jaar geleden op 2500 bruto. dat vond ik wel netjes alleen toen moest ik weg en moest ik het doen met 2100 bruto... ja ik kan ook thuis gaan zitten maar dat gaat ook niet.
En toen kwam ik hier terecht met het zelfde salaris.. was ook niet te onderhandelen op dat moment.
De meeste certificaten in mijn CV zijn van het Exin.
Ik heb wel al aardig wat werkgevers gehad inderdaad. Dat kan wel eens negatief over komen bij een solicitatie procedure.

Groetjes!
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Clueless schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:48:

Certificaten: VCP3/4/5, zwik VMware Partner accreditaties (bijv. License Expert), EMC Accredited System Engineer, EMC Proven Professional (Information Storage and Management), CCA XenServer, CCNA (verlopen), ITILv2, PRINCE2, LPI 1/2

13/14e maand of winstuitkering: Ja, gegarandeerde tantieme (momenteel 2x 1800€ in mei/december)

Ik denk dat het redelijk goed is, daarnaast heb je natuurlijk ook een mooie bonus, en ook best veel vakantiedagen. Als je zou gaan shoppen zou je wel her en der meer kunnen krijgen want er is op dit moment best veel vraag naar hoogwaardige beheerders, wij komen helemaal om in het werk omdat zo een beetje elke klant naar de Cloud verhuist word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecomonist
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11-2024

Ecomonist

Niet dislectysch

fabulaus schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:30:
Leeftijd: 28
Maand salaris (bruto): 1970.-

Toelichting: Pas sinds kort diploma CE door lang openstaand laatste tentamen. Tussen MBO en HBO 3 jaar fulltime gewerkt bij zowel onderzoeksbureau als bruingoed winkel.

Interessant, stabiel bedrijf en leuk divers werk met doorgroeimogelijkheden naar functie webshopmanager huidige divisie. Ik ambieer een paar grote stappen te kunnen maken binnen nu en 2 jaar gezien leeftijd en aanschaf eigen huis. Wat vinden jullie van mijn huidige salaris kijkend naar ervaring / kennis?
Vind dat jij aan de lage kant zit hoor. Ik zit in een vergelijkbare situatie (regio, leeftijd, branche, opleiding, werkervaring) en zit rond de 3100. En dan zit ik helemaal onderin mijn schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rere22
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:02
Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO ecologie (soort van biologie op HBO)
Certificaten:-
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Ministerie van Economische Zaken
Huidige functie: Vergunningverlener
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 166 uur
Laptop: nee
GSM: ja
Leaseauto*: nee
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ja

Maandsalaris (bruto): 3100

Ik ben, na mijn studie, gelijk begonnen bij het Rijk, maar werken in de commerciele sector is wel wat ik graag wil proberen. Ik heb een volgend aanbod gekregen:

Werkgever: Adviesbureau
Functie: (medior) adviseur omgevingsrecht (taken oa bestaande uit (mogelijke) detacheringen (semi)overheid wb vergunningverlening. Denk aan kapvergunningen enzo. Rest interne projecten.

Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 0.75% bruto jaarsalaris
Laptop: dunno
GSM: dunno

Maandsalaris (bruto): 2700 (eea is nog onderhandelbaar, maar veel rek zit er denk ik niet in)

Het is een stapje terug qua salaris en ik zal wat in moeten leveren qua secundaire voorwaarden (geen deels betaald ouderschapsverlof). En ik ga van een vaste aanstelling naar een tijdelijke contract van 1 jaar.
Aan de andere kant ben ik wel toe aan wat anders. Ik zal meedraaien in projecten en meer verschillende werkzaamheden uitvoeren dan dat ik nu doe. Het is bij mij in de buurt, terwijl ik bij EZ een flinke reistijd heb (voor een groot deel reistijd=werktijd overigens). Ik wil graag de commerciele hoek "uitproberen" in plaats van het Rijk. Vraag is natuurlijk of ik het daar voor over heb. Heb het nu wel naar mijn zin nu, maar iets knaagt er wel om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
rere22 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:53:
Het is een stapje terug qua salaris en ik zal wat in moeten leveren qua secundaire voorwaarden (geen deels betaald ouderschapsverlof). En ik ga van een vaste aanstelling naar een tijdelijke contract van 1 jaar.
Aan de andere kant ben ik wel toe aan wat anders. Ik zal meedraaien in projecten en meer verschillende werkzaamheden uitvoeren dan dat ik nu doe. Het is bij mij in de buurt, terwijl ik bij EZ een flinke reistijd heb (voor een groot deel reistijd=werktijd overigens). Ik wil graag de commerciele hoek "uitproberen" in plaats van het Rijk. Vraag is natuurlijk of ik het daar voor over heb. Heb het nu wel naar mijn zin nu, maar iets knaagt er wel om over te stappen.
Zeg maar gerust stap achteruit. Je verliest bruto 400 euro per maand. Plus je 13e maand die een bonus is die afhankelijk is van het bedrijfsresultaat. Dat kan soms vies tegenvallen. Als het bedrijfsresultaat onvoldoende is krijg je maar een deel of zelfs niets.

Je detacheringsbureau zit dus bij je in de buurt, maar hoe zit dat met de klanten? Detachering is toch veelal uurtje-factuurtje werk bij de klant. Je detacheerder zit om de hoek, maar je klant kan straks veel verder weg zitten. En zonder een auto van de zaak kan het qua reizen duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:16

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO ecologie (soort van biologie op HBO)
Certificaten:-
Werkgever: Ministerie van Economische Zaken
Huidige functie: Vergunningverlener
Vakantiedagen: 166 uur
GSM: ja

Maandsalaris (bruto): 3100

Ik ben, na mijn studie, gelijk begonnen bij het Rijk, maar werken in de commerciele sector is wel wat ik graag wil proberen. Ik heb een volgend aanbod gekregen:

Werkgever: Adviesbureau
Functie: (medior) adviseur omgevingsrecht (taken oa bestaande uit (mogelijke) detacheringen (semi)overheid wb vergunningverlening. Denk aan kapvergunningen enzo. Rest interne projecten.

13/14e maand of winstuitkering: 0.75% bruto jaarsalaris
Laptop: dunno
GSM: dunno

Maandsalaris (bruto): 2700 (eea is nog onderhandelbaar, maar veel rek zit er denk ik niet in)

Al lijkt het een enorm domme zet, geld is ook niet alles. Als je aan 2700 voldoende hebt om goed te leven en nog wat opzij te zetten dan zou ik denken waarom niet? Maar je kan ook nog even verder kijken natuurlijk want het verschil is wel erg groot ;)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:06

FreakNL

Well do ya punk?

Clueless schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:48:

Redelijk. Iemand met jouw profiel kan hetzelfde bedrag toucheren bij een detacheerder maar dan zit er dus wel een lease-auto bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Weet zeker wat je gaat doen, ik heb een soortgelijke stap gemaakt met hetzelfde stapje terug in salaris, maar duurde vrij lang voordat ik weer op hetzelfde nivo zat en dat was na een overstap van detachering weer naar een opdrachtgever.

En reken er maar op dat de detacheerder niet met verhogingen gaat strooien.

En je gaat zo te lezen hetzelfde doen als je nu doet maar dan met een declarabele uren druk er achter.

Tenzij je een plan hebt om na de detacheerder een vervolg stap te maken zou ik adviseren om gewoon binnen de overheid eens je vleugels uit te slaan. Voldoende mogelijkheden waarbij je niet de hijgende adem van declarabele uren in je nek hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
@rere22: ik voorzie het scenario dat je voor een bak minder geld overstapt naar die detacheerder, die je vervolgens in min of meer je huidige functie bij een overheidsorgaan plaatst. Niet nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

En als er nu al weinig rek zit in je salaris, hoe zit het dan met groeimogelijkheden? Nog 1 verhoging en that's it? Dat wil je toch ook niet hebben lijkt mij....

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

En daarom is het helemaal niet vreemd meer om als startende HBO'er 'maar' 2000/2100 bruto te krijgen per maand..

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 10:34

Wanneer je de commerciele hoek wilt uitproberen i.p.v. het rijk, is het enige verschil in je mogelijk nieuwe functie dat er een manager in je nek loopt te hijgen v.w.b. declarabele uren. Voor de rest blijf je het zelfde werk doen en voorzie ik een mogelijk (veel) langere reistijd. Hoewel de detacheerder nu zal zeggen dat je in de buurt aan de slag gaat, zit je misschien over een half jaar bij een instelling op anderhalf uur reistijd (en dat ook nog eens zonder leasewagen...)

Dit aanbod zou ik dan ook direct naast me neer leggen en eens wat verder kijken naar andere mogelijkheden. Een stapje terugdoen is prima, als dat ook echt betekent dat je andere/leukere dingen kunt gaan doen en/of goede doorgroeimogelijkheden krijgt aangeboden. Beide kan ik uit je post niet opmaken, dus de enige die er wat mee wint is de werkgever die je dit aanbod doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:10

Don Quijote

El Magnifico

BiLLie- schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:23:
[...]

Wanneer je de commerciele hoek wilt uitproberen i.p.v. het rijk, is het enige verschil in je mogelijk nieuwe functie dat er een manager in je nek loopt te hijgen v.w.b. declarabele uren.
Dat is wel een heel negatieve voorstelling van zaken. Een rol in het bedrijfsleven tov rijksoverheid kent in de regel wel iets meer verschillen dan alleen een "hijgende manager" in je nek. Omdat het niet de bedoeling is dat we hier alle vooroordelen tov ambtenaren en commerciëlen gaan oplepelen laat ik het hier maar bij. Maar ik neem aan dat je zelf ook wel van mening bent dat iets meer nuance op zijn plek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
DivWhis schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:40:
[...]

Dat is wel een heel negatieve voorstelling van zaken. Een rol in het bedrijfsleven tov rijksoverheid kent in de regel wel iets meer verschillen dan alleen een "hijgende manager" in je nek. Omdat het niet de bedoeling is dat we hier alle vooroordelen tov ambtenaren en commerciëlen gaan oplepelen laat ik het hier maar bij. Maar ik neem aan dat je zelf ook wel van mening bent dat iets meer nuance op zijn plek is.
Helemaal met je eens. Ik heb in consulting zowel voor public als private werk verricht en er zijn talloze verschillen aan te wijzen naast die "hijgende manager". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 10:34
DivWhis schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:40:
[...]

De nuance zat, volgens mij, ook juist in de rest van mijn post en niet in die ene regel die compleet uit z'n verband wordt getrokken..

Hoe dan ook, volgens mij is het voorstel dat aan rere32 is gedaan erg mager en zou ik willen adviseren dat hij zich eerst wat verder gaat orienteren op mogelijk nieuwe werkgevers. Ik ben er van overtuigd dat hij toch minimaal zijn huidige salaris moet kunnen krijgen bij een adviesbureau/detacheerder. Daarmee kan hij toch proeven aan de commerciele sector en gaat hij er financieel niet zo veel op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Er zitten natuurlijk veel meer verschillen tussen het bedrijfsleven en de overheid. Maar als je gaat werken voor een detacheerder die je weer als vergunningsverlener uithuurt aan de een of andere gemeente, heb je in feite geen overstap gemaakt. Je moet gewoon diep ingaan op wat nu echt de business van het adviesbureau is. Zodra blijkt dat het vooral om detachering gaat, weet je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lydwin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10-2022
Leeftijd: 30
Opleiding(en): WO natuurkunde, WO lerarenopleiding 1e graad
Certificaten:
Werkervaring: 3 jaar freelance journalistiek, 4 jaar voortgezet onderwijs
Werkgever: Gymnasium in de hoofdstad
Huidige functie: Docent natuurkunde

Vakantiedagen: Schoolvakanties
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, 7,4%
GSM: nee
Leaseauto: nee
Regio: Amsterdam
Reistijd: 10 minuten

Maand salaris (bruto): €3170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:09

Bob Popcorn

Plop!

Lydwin schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:31:
Leeftijd: 30
Opleiding(en): WO natuurkunde, WO lerarenopleiding 1e graad
Certificaten:
Werkervaring: 3 jaar freelance journalistiek, 4 jaar voortgezet onderwijs
Werkgever: Gymnasium in de hoofdstad
Huidige functie: Docent natuurkunde

Vakantiedagen: Schoolvakanties
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, 7,4%
Regio: Amsterdam
Reistijd: 10 minuten

Maand salaris (bruto): €3170
Zo, das netjes zeg! _/-\o_

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 18-09 22:55
Shodan schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:24:
Members only:
Mooi salaris, maar volgens mij is vakantiegeld verplicht in Nederland en je zou netto minder over moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 18:40
@Lydwin, Vaal: dat valt nogal mee. Het is minder dan trede 7 van salaristabel voor leraar LC.

Sowieso is in het bedrijfsleven met WO natuurkunde veel meer te verdienen met 7 ervaringsjaren.
Om precies te zijn: ongeveer zoveel als Shodan post. Typische (ex)Philips CAO arbeidsvoorwaarden :P

[ Voor 24% gewijzigd door Rukapul op 29-07-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Abom schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:55:
[...]

Mooi salaris, maar volgens mij is vakantiegeld verplicht in Nederland en je zou netto minder over moeten houden.
12x750 heb ik liever dan vakantie geld hoor ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 29 30
Opleiding(en): MBO 4 ICT Beheer
Certificaten: MCSA 2003, Microsoft 70-646, CCA XenApp 6, BHV
Werkervaring: 9 jaar 10 jaar
Werkgever: Bedrijfsleven ( 300/400 medewerkers )
Huidige functie: Systeembeheer
Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen: 25 + 6,5 EVD 13 EVD
13e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto: Nee, bus woonwerkverkeer geen bijtelling.
Werkweek: 39 uur 38 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: Overijssel
Reistijd: 50 min

Maand salaris (bruto): € 2310.- € 2350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 18-09 22:55
Tylen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:58:
[...]
12x750 heb ik liever dan vakantie geld hoor ;)
Uiteraard. Maar wat betekend 'persoonlijk budget' precies? Is het bedoeld om je opleidingen en andere onkosten mee te betalen? Kun je het resterend bedrag bruto uit laten betalen?
Volgens mij betaal je ook meer dan €900,- loonbelasting over €4.000,-. Lijkt erop dat het gewoon bij het bruto salaris hoort.

[ Voor 6% gewijzigd door Abom op 29-07-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Persoonlijk budget is ook gewoon loon. Het is vakantiegeld, 13e maand en nog wat kleine postjes. Die zijn opgeveegd in een persoonlijk budget van 18% of 25% (bij niet afnemen van 13 voormalig ATV dagen).

Het persoonlijk budget kan ingezet worden voor allerhande posten (vakantiedagen, aandelenplan, vakbondscontributie, etc), maar standaard wordt het gewoon bruto bij het loon opgeteld.

Philips is al enige jaren bezig alle arbeidsvoorwaarden bij elkaar te vegen tot een enkel bruto getal. Tegelijkertijd wordt alles wat niet primair vastligt uitgekleed en afgebouwd. Wat overblijft is heel simpel: bruto salaris * 1.25 (persoonlijk budget). Zelfs het pensioen is nu heel simpel: het betaalt een vast percentage (~25%) van de totale loonsom van alle medewerkers aan het pensioenfonds.

[ Voor 46% gewijzigd door Rukapul op 29-07-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zouden ze bij ons ook wel mogen doen. Al die aparte dingetjes zoals communicatie budgetje van 30 euries per maand, schiet niet echt op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandeman!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-01-2024
Leeftijd: 32
Opleiding(en): HBO Werktuigbouwkunde met Medische Techniek
Certificaten: Geen.
Werkgever: Bedrijfsleven (Medische Sector)
Huidige functie: Project ondersteuning / klachtenafhandeling / kwaliteitsbewaking
Vakantiegeld: zit in Persoonlijk budget (~25% van het loon)
Vakantiedagen: 25 + max 23 te kopen uit persoonlijk budget
13e maand of winstuitkering: zit in persoonlijk budget
Laptop: Ja (bruikleen)
GSM: Ja (bruikleen)
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja (1,5% door werknemer)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ja, aandelenplan / fietsplan / thuiswerkplek etc.
Regio: Eindhoven
Reistijd: 45 min (~ €300,- netto onkostenvergoeding)

Maand salaris (bruto): [s]~€ 3600- + ~890,- (persoonlijk budget) bruto per maand (op basis van 25 vakantiedagen)
Nogmaals : hierin zit dus ook het vakantiegeld en de 13e maand en 13 atv dagen. Indien ik 13 atv dagen wil gaat er ~8% (~17% blijft er over) van het persoonlijk budget af.

Netto ontvang ik incl reiskosten ong. 3250,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Tsurany schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:19:
Zouden ze bij ons ook wel mogen doen. Al die aparte dingetjes zoals communicatie budgetje van 30 euries per maand, schiet niet echt op.
Een paar van die zaken (reiskosten-, representatie-, etc., kosten) komen er mogelijk nog wel bij. Maar het is maar net wat het startpunt is. Jouw werkgever bijvoorbeeld staat er al heel lang om bekend om bij sollicitatieprocedures tot in het extreme arbeidsvoorwaarden te bruteren om zo maar hoog uit te komen. Ik schaar de introductie van het persoonlijke budget in een vergelijkbare categorie. Het nadeel ervan is dat het optische effect aangegrepen wordt om (elders) op de arbeidsvoorwaarden te besparen, hetzij door mindere verhogingen, hetzij door zachtere arbeidsvoorwaarden een zachte dood te laten sterven.

Eigenlijk heel simpel: een arbeidsvoorwaarde die X waard is, maar door werknemer in de markt als Y < X beoordeeld wordt (ondanks gelijke contante waarde) is gunstig voor werknemer en negatief voor werkgever want deze zal feitelijk meer op tafel moeten leggen voor werknemer (behavioral economics 101).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Rukapul schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:10:
Persoonlijk budget is ook gewoon loon. Het is vakantiegeld, 13e maand en nog wat kleine postjes. Die zijn opgeveegd in een persoonlijk budget van 18% of 25% (bij niet afnemen van 13 voormalig ATV dagen).

Het persoonlijk budget kan ingezet worden voor allerhande posten (vakantiedagen, aandelenplan, vakbondscontributie, etc), maar standaard wordt het gewoon bruto bij het loon opgeteld.

Philips is al enige jaren bezig alle arbeidsvoorwaarden bij elkaar te vegen tot een enkel bruto getal. Tegelijkertijd wordt alles wat niet primair vastligt uitgekleed en afgebouwd. Wat overblijft is heel simpel: bruto salaris * 1.25 (persoonlijk budget). Zelfs het pensioen is nu heel simpel: het betaalt een vast percentage (~25%) van de totale loonsom van alle medewerkers aan het pensioenfonds.
Bedankt voor het verklappen :P Hoewel er tegenwoordig wel meer bedrijven zijn die dat op deze manier doen.
Mijn netto inkomen is iets hoger doordat er nog reiskosten en representatie kosten bijkomen.

Ook is dit inderdaad helemaal niet zo'n gek inkomen voor WO met 7 jaar ervaring. Op vergelijksites is het zelfs precies marktconform. Neemt niet weg dat ik er natuurlijk heel erg blij mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rukapul schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:06:
[...]

Een paar van die zaken (reiskosten-, representatie-, etc., kosten) komen er mogelijk nog wel bij. Maar het is maar net wat het startpunt is. Jouw werkgever bijvoorbeeld staat er al heel lang om bekend om bij sollicitatieprocedures tot in het extreme arbeidsvoorwaarden te bruteren om zo maar hoog uit te komen. Ik schaar de introductie van het persoonlijke budget in een vergelijkbare categorie. Het nadeel ervan is dat het optische effect aangegrepen wordt om (elders) op de arbeidsvoorwaarden te besparen, hetzij door mindere verhogingen, hetzij door zachtere arbeidsvoorwaarden een zachte dood te laten sterven.

Eigenlijk heel simpel: een arbeidsvoorwaarde die X waard is, maar door werknemer in de markt als Y < X beoordeeld wordt (ondanks gelijke contante waarde) is gunstig voor werknemer en negatief voor werkgever want deze zal feitelijk meer op tafel moeten leggen voor werknemer (behavioral economics 101).
True, het gaat er dan wel om hoe de werkgever het afhandelt. Maar ik zie liever een X bedrag per maand dan een aantal maandelijkse posten en een jaarlijkse post. Al die vergoedingen en vakantiegelden maakt het gewoon wat minder overzichtelijk in mijn ogen. Doe mij maar X bedrag per maand en dan daar bovenop een mobiliteitsregeling en een pensioensregeling.

En een werkgever vind altijd wel iets om te snijden, is het niet een vaag budgetje hier dan is het wel de complete leaseregeling :( .

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 08:53
jordeeeh schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:46:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO Netwerkbeheerder niveau 4
Certificaten: ITIL
Werkervaring: 3 jaar ongeveer nu
Werkgever: ICT dienstverlener
Huidige functie: Systeem/netwerkbeheerder.

Leaseauto*: Nee.
Pensioenregeling: Nee, nog niet.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bus van de zaak voor woon-werkverkeer
Regio: Noord Nederland
Reistijd**: 15min

Maandsalaris (bruto): €1574,45

Eigenlijk niet echt tevreden met m'n loon. Heb ik ook wel aangegeven maar vind het toch een beetje lastig om serieus rond te kijken bij andere bedrijven. Heb het erg naar m'n zin op het werk, goede band met mijn werkgever.
Zat er 2 jaar geleden over na te denken om te stoppen in de IT en verder te gaan studeren in een andere richting. Werkgever kreeg die tijd echter te horen dat hij leukemie had, waarna ik in mijn eentje de zaak draaiende hield aangezien hij in het ziekenhuis lag. Kon het voor mijn gevoel toen ook niet maken om te zeggen dat ik ermee zou stoppen.
Sindsdien hebben we een ander bedrijf in de regio overgenomen waar 6 man personeel rond loopt, kan ik het ook wel goed mee vinden. Merk alleen dat ik wel een 'streepje voor' heb op mijn collega's vanwege de goede band met mijn werkgever, gaan bijvoorbeeld regelmatig samen ergens lunchen.
Vooral hierdoor vind ik het lastig om over eventuele loonsverhoging te praten.
Naar aanleiding van vorige keer dus toch maar gesprek aan gegaan over de dingen waar ik ontevreden over was. Ben er hierdoor wel op vooruit gegaan. Alsnog is natuurlijk ruimte voor verbetering, maar werkgever weet in ieder geval welke kant ik op wil.
Mooi meegenomen ook dat nieuwe telefoon en laptop van de zaak heb gekregen :)

Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO Netwerkbeheerder niveau 4
Certificaten: ITIL, certificaat vanuit leverancier, niet echt noemenswaardig.
Werkervaring: 3 jaar ongeveer nu
Werkgever: ICT dienstverlener
Huidige functie: Systeem/netwerkbeheerder.

Laptop: HP 430 G1
GSM: iPhone 4s
Leaseauto*: Nee.
Pensioenregeling: Inmiddels mee bezig.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bus van de zaak voor woon-werkverkeer.
Behalen van MCSA certificaten (nu alleen de tijd nog zien te vinden hiervoor..)
Regio: Noord Nederland
Reistijd**: 15min

Maandsalaris (bruto): €1700,00

Heb ook al even gekeken naar vergelijkbare banen hier in de buurt. K hecht alleen wel redelijk wat waarde aan de korte reistijd en het feit dat ik bus van de zaak heb nu voor woon-werkverkeer. Zit alleen niet echt in de regio waar de banen voor het oprapen liggen (Noordoostpolder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 10:25

denivan

de enige

Sandeman! schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:24:
Leeftijd: 32
Opleiding(en): HBO Werktuigbouwkunde met Medische Techniek
Certificaten: Geen.
Werkgever: Bedrijfsleven (Medische Sector)
Huidige functie: Project ondersteuning / klachtenafhandeling / kwaliteitsbewaking
Vakantiegeld: zit in Persoonlijk budget (~25% van het loon)
Vakantiedagen: 25 + max 23 te kopen uit persoonlijk budget
13e maand of winstuitkering: zit in persoonlijk budget
Laptop: Ja (bruikleen)
GSM: Ja (bruikleen)
Pensioenregeling: ja (1,5% door werknemer)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ja, aandelenplan / fietsplan / thuiswerkplek etc.
Reistijd: 45 min (~ €300,- netto onkostenvergoeding)

Maand salaris (bruto): [s]~€ 3600- + ~890,- (persoonlijk budget) bruto per maand (op basis van 25 vakantiedagen)
Nogmaals : hierin zit dus ook het vakantiegeld en de 13e maand en 13 atv dagen. Indien ik 13 atv dagen wil gaat er ~8% (~17% blijft er over) van het persoonlijk budget af.

Netto ontvang ik incl reiskosten ong. 3250,-
Het nettojaarloon is dan 12 x 3250, klopt ? Dus qua vakantie & 13e maand komt er verder niets bovenop, of nog wel ?

(pfff, zo wordt het wel moeilijk gemaakt om te vergelijken :p )

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
denivan schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:15:
[...]

Het nettojaarloon is dan 12 x 3250, klopt ? Dus qua vakantie & 13e maand komt er verder niets bovenop, of nog wel ?

Hoezo? Hij geeft toch ook zijn bruto loon op, dan kan je toch prima vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 18:09

Bob Popcorn

Plop!

Rukapul schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:57:
@Lydwin, Vaal: dat valt nogal mee. Het is minder dan trede 7 van salaristabel voor leraar LC.

Sowieso is in het bedrijfsleven met WO natuurkunde veel meer te verdienen met 7 ervaringsjaren.
Om precies te zijn: ongeveer zoveel als Shodan post. Typische (ex)Philips CAO arbeidsvoorwaarden :P
Als je je vakantiedagen meetelt en dat je eigenlijk pas 4 jaar relevante werkervaring hebt vind ik het toch netjes.

-EDIT- Op de een of andere manier dacht ik dat er 3170 NETTO stond. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Bob Popcorn op 30-07-2014 14:37 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Op aanraden van een vriend maak ik nu een account aan. Ik ben nu student en op zoek naar een eerste baan. heb amper gesolliciteerd maar twee mogelijkheden gekregen:

Leeftijd: 25
Opleiding(en): WO (BSc + MSc), Gymnasium
Certificaten: nvt
Werkervaring: geen, wel bijbanen (zo'n 24 uur/per werk als consultant buiten de IT, geen IT consultant, maar maar marketingstrategie bij een gerenomeerd en zeer bekend bureau)
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Engineer (precieze titel hou ik even voor me, ivm privacy, nogal een niche namelijk)

Vakantiedagen: 24
Laptop: Onbekend
GSM: Onbekend, waarschijnlijk niet
Pensioenregeling: Nee, althans op eigen kosten
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Na helft contractsduur (1 jaar) gaat salaris max 10% omhoog. Expense vergoeding buitenland, tijd niet vergoed. Reiskosten vergoeding (OV, 100%). Opleidingskosten worden kwijtgescholden als je jaar na aflopen contract met detacheerder bij de WG in dienst bent, anders 100% voor eigen rekening, in totaal pas na 3 jaar dus 8)7 |:(
Land: 70% NL, 30% buitenland
Regio: Noord-Holland + Internationaal (veel reizen)
Reistijd: ca. 30-45 minuten
Maand salaris (bruto): 2600

Ander bod:
Werkgever: Big 4 kantoor
Huidige functie: IT Auditor/consultant

13/14e maand of winstuitkering: Ja
Laptop: Onbekend
Leaseauto: Naar keuze
Pensioenregeling: Ja, 4% betaalt wg
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Post doc betaald in jaar 2, opleidingsbudget ca. 2500 p.j.
Land: 95% NL, 5% buitenland
Regio: Noord-Holland
Reistijd: ca. 15 minuten

Maand salaris (bruto): 2550 + 500 (wegens niet nemen auto) = 3150

wat vinden jullie hiervan? Ik dacht aanvankelijk dat die 2600 wel ok was, maar ik hoor van mensen om me heen dat dat niet zo ok is, omdat ook de overige secundaire voorwaarden niet echt voordelig zijn (met name het gedoe over de opleidingskosten is nogal teleurstellend).

Het tweede bod is wel aardig, maar dat vind ik net iets minder leuker. Ik heb tot nu toe geen brief verstuurd, maar moet wel al binnenkort beslissen of ik op deze aanbiedingen in ga. Die van 2600 lijkt me wel leuk qua reizen enz., maar ik begreep van mijn scriptiebegeleider dat het aanbod voor mijn studie meestal fors hoger ligt (of er zit een auto bij of iets dergelijks) en dat 2800 tot 3200 gebruikelijker was.

Hier zie ik meestal salarissen die weliswaar lager liggen, maar daar betaalt de WG wel mee aan de pensioenpremie of zijn er andere voordeeltjes. Ik zit dus nog in dubio. Iemand die me van advies kan voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Laatst online: 12-09 18:50
@startertje

Waar je naar mijn mening vooral naar moet kijken is: bedrijfscultuur, ontwikkelingsmogelijkheden en inhoud van het werk. Omdat het voor mij niet bekend welk bedrijf bij het eerst bod hoort, is het lastig te vergelijken.

Bedrijfscultuur: Een Big Four moet qua cultuur bij je passen. Elke dag in pak en weken van 50/60 uur als het iets gefixt moet worden is part of the job. De cultuur van het andere bedrijf kan wellicht daardoor veel meer aanspreken als dat wat informeler en minder gehaast is.

Ontwikkeling: Qua ontplooiing is een Big Four een topomgeving en staat zeer goed op je cv. Hun klantcontact is vooral C-niveau, je bouwt een goed netwerk op, ze betalen een hele postdoc en je kan zeer snel in salaris stijgen: ± 20% per promotie.

Maar misschien het belangrijkste: welke job lijkt jou inhoudelijk het leukste? Waar ga jij elke dag met het meeste plezier mee aan de slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_vision schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:46:
@startertje

Waar je naar mijn mening vooral naar moet kijken is: bedrijfscultuur, ontwikkelingsmogelijkheden en inhoud van het werk. Omdat het voor mij niet bekend welk bedrijf bij het eerst bod hoort, is het lastig te vergelijken.

Bedrijfscultuur: Een Big Four moet qua cultuur bij je passen. Elke dag in pak en weken van 50/60 uur als het iets gefixt moet worden is part of the job. De cultuur van het andere bedrijf kan wellicht daardoor veel meer aanspreken als dat wat informeler en minder gehaast is.
Bedankt voor je reactie! Ik stel het erg op prijs! Qua werkhoeveelheid doet het niet onder voor elkaar. Ik werk zelf ook graag hard dus op zich vind ik dat niet zo een issue. In pak lopen en etc. vind ik ook minder problematisch. De andere club is weliswaar kleiner en minder formeel, maar heeft ook zo zijn nadelen.
Ontwikkeling: Qua ontplooiing is een Big Four een topomgeving en staat zeer goed op je cv. Hun klantcontact is vooral C-niveau, je bouwt een goed netwerk op, ze betalen een hele postdoc en je kan zeer snel in salaris stijgen: ± 20% per promotie.
Dit is een van de punten die ik het belangrijkst vind. Niet de status, maar de ontwikkelingsmogelijkheden. Die zijn bij de Big4 company inderdaad goed. Post doc is ideaal en het is makkelijk om na verloop van tijd een switch naar een positie naar een ander bedrijf te maken. Salaris is daarnaast ook lekker en de secundaire voorwarden zijn gewoon een stuk leuker.

Bij het andere bedrijf is de ontwikkeling gewoon onzeker. Het kan goed gaan, maar dat hoeft niet. Misschien maak ik promotie, als er uberhaupt vacatures zijn. Doorstroming naar een meer senior positie is mogelijk, maar dan groei je vooral inhoudelijk. Hoewel dat opzich ok is, vind ik het in dit geval minder aanspreken, aangezien ik weinig soortgelijke bedrijven (het is een niche) als ik bij de opdrachtgever zou vertrekken.
Maar misschien het belangrijkste: welke job lijkt jou inhoudelijk het leukste? Waar ga jij elke dag met het meeste plezier mee aan de slag?
Dit is denk ik de kern van mijn dillema. De baan van 2600 is leuk, veel reizen en dat wil ik graag. Erg afwisselend, iets wat ik ook heel belangrijk vind. Maar het is ook stressvol, want dan weer niet in het salaris wordt gecompenseerd. Daarnaast vind ik die detacheerder (detavast, jullie kennen het wel, partij noem ik hier even niet, maar het richt zich op IT starters) nogal een blok aan het been. Ze zijn niet zo makkelijk. Ze willen het salaris niet verhogen want ze willen geen mensen die "er voor het geld zitten" (alsof het vrijwilligerswerk hoort te zijn :X), dat snap ik ook wel, maar de discussie gaat om honderd euro meer of minder. Ze waren al boos dat ik het niet direct accepteerde, aangezien de opdrachtgever mij als eerste keus had opgegeven (de mensen van dat bedrijf en ik hadden een goede klik en een gezamelijke visie op zowel het leven als werk :), daarom voelt dat detavast/w&s bedrijf een beetje als een blok aan het been, beetje het derde wiel).

De studiekostenregeling (ik wil niet nog een schuld hebben als ik stop met werken daar) en het ontbreken van de secundaire voorwaardes (pensioen geheel zelf betalen haalt je salaris toch naar beneden, ongeveer 150 euro bruto op eigen berekening) is iets wat me gewoon weerhoudt. Ik weet dat geld niet het belangrijkste is, maar het gehele bod vind ik niet zo aantrekkelijk. Mede omdat ik niet zo op die tussenpartij zit te wachten... Ik weet dus even niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ik kan ook doorzoeken, ben nog niet afgestudeerd namelijk. Gevoel zegt ja voor de baan van 2600, maar nee tegen het werving&selectiebureau/deacheerder.

Deze detacheerder is niet de allerdaagse detacheerder zoals jullie die gewend zijn, het is meer een werving en selectiebureau, waarbij je dan nog eens in dienst bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:13:
[...]

[...]
De studiekostenregeling (ik wil niet nog een schuld hebben als ik stop met werken daar) en het ontbreken van de secundaire voorwaardes (pensioen geheel zelf betalen haalt je salaris toch naar beneden, ongeveer 150 euro bruto op eigen berekening) is iets wat me gewoon weerhoudt.
Voor 150,- bruto heb je geen fatsoenlijk pensioen. Het hangt ook een beetje van je werkgever af hoe hoog het anders zou zijn, maar 10 tot 15% van je salaris opbouwen lijkt me realistischer.

[ Voor 68% gewijzigd door Speed24 op 30-07-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musicmaster20
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:05
Lees al jaren mee en nu toch eens benieuwd naar de reacties.

Opleiding(en): Bsc Bussines Administration (WO - Erasmus Universiteit)
Certificaten: -
Werkervaring: 3 jaar 60% (naast studie) en 2 jaar 100%
Werkgever: MKB Automatisering (30fte)
Huidige functie: Account Manager

13/14e maand of winstuitkering: n.v.t
Laptop: Probook 650
GSM: Windows Phone á 150,- - onbeperkt prive
Leaseauto*: Seat Ibizi st 1.2 TDI (geen vrije keuze. 15k privé, geen buitenland)
Pensioenregeling: 50% WG en 50% WN
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Zuid Holland
Reistijd**: 10 minuten

Maandsalaris (bruto): € 2361,-

Leuk bedrijf, veel verantwoordelijkheid, twijfel alleen over het salaris. Het basis salaris is redelijk en sinds 2 maanden in het bezit van leaseauto (voorheen niet) maar zit verder geen enkele secundaire voorwaarden bij. In september weer jaarlijkse evaluatiegesprek en wil het salaris dan bespreken. Wat zou redelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:10

Don Quijote

El Magnifico

Gezien je leeftijd, je opleiding (HBO) en je werkervaring, plus het feit dat je een lease-auto hebt lijkt het me geen onredelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speed24 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:28:
[...]

Voor 150,- bruto heb je geen fatsoenlijk pensioen. Het hangt ook een beetje van je werkgever af hoe hoog het anders zou zijn, maar 10 tot 15% van je salaris opbouwen lijkt me realistischer.
Oei, dan heb ik me flink verkeken. Ik ging uit van 6,...% omdat ik dat een tabelletje van mijn vorige WG zag (die betaalde dacht ik 2/3 mee) Dat zou dan heel goed 18% geweest kunnen zijn. Ik zag voerigens net op 800 euro bruto er toen 11 euro is ingehouden, dus aan de andere kant zou 6% kunnen kloppen. Ik weet niet hoe dit precies zit. Ik ben wel vrij jong. Ik neem dan wel even 10%.
Dat zou dan uitkomen op 2600-260=2340 bruto. De 2600 is dus eigenlijk vergelijkbaar (als de WG even de helft meebetaalt) met 2470 bruto. Wordt dan steeds minder aantrekkelijk. Niet kiezen voor pensioen kan ook, maar dat lijkt me niet zo verstandig om de een of andere reden....

Die 800 is niet over hele maand, maar over een beperkt aantal uur (12 of 16)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs33
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:41
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door matthijs33 op 01-08-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morgenavond
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:32
Inmiddels weer bijna een jaar verder en tijd voor een update:
morgenavond schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 01:41:
En ook ik ben geen ICT'er maar misschien toch interessant om te vergelijken.

Leeftijd:34 35
Opleiding(en):MTS
Certificaten: Diverse vak specifieke trainingen.
Werkervaring: 9 10 jaar. ( 1 2 jaar in huidige baan )
Werkgever: Grote olieboer
Huidige functie: Process Technician

Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen: Nee (Maar 217 rooster vrije dagen per jaar)
13/14e maand of winstuitkering: Ja (bonus tot +- 10k bruto)
Laptop:nee
GSM:nee
Leaseauto:nee
Werkweek: over een jaar gemiddeld 40 uur per week
Pensioenregeling: Ja. Werkgever betaald 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Levensverzekering en arbeidsongeschiktheidsverzekering betaald door werkgever
Land:NL
Regio:Noord
Reistijd: Minimaal. Ongeveer 1 keer per maand naar luchthaven en terug. (1,5 uur)

Maandsalaris (bruto):4650 5600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretender 0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 13:35
pretender 0 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:09:
Leeftijd: 22 23
Opleiding(en): HBO Technische informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 1 2 jaar
Werkgever: MKB boekhouding
Huidige functie: Junior Software ontwikkelaar

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: hp elitebook i7 / 16gb
GSM: iPhone 4S
Leaseauto: geen
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: mogelijkheid tot behalen certificaten (mcsd etc), volgen cursussen, boeken aanschaffen op kosten van het bedrijf. Flexibele uren. Volledige vergoeding opleiding tot software architect aan de open universiteit twv €7.000
Regio: ZH
Reistijd: 5 minuten fietsen

Maandsalaris (bruto): €2.300 €2.530 €2.600 €2.750
Half jaar later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:54:
Hallo Tweakers,

Op aanraden van een vriend maak ik nu een account aan. Ik ben nu student en op zoek naar een eerste baan. heb amper gesolliciteerd maar twee mogelijkheden gekregen:

....
Ik heb 8 jaar bij Big4 gewerkt en de postdoc RE gedaan. Die 40 uur kun je overigens op je buik schrijven.

Opleidingsmogelijkheden zijn enorm. Zowel intern als extern. Vaak genoeg in een hotel "gedropped" en een training gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 14:14
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:13:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik stel het erg op prijs! Qua werkhoeveelheid doet het niet onder voor elkaar. Ik werk zelf ook graag hard dus op zich vind ik dat niet zo een issue. In pak lopen en etc. vind ik ook minder problematisch. De andere club is weliswaar kleiner en minder formeel, maar heeft ook zo zijn nadelen.

[...]

Dit is een van de punten die ik het belangrijkst vind. Niet de status, maar de ontwikkelingsmogelijkheden. Die zijn bij de Big4 company inderdaad goed. Post doc is ideaal en het is makkelijk om na verloop van tijd een switch naar een positie naar een ander bedrijf te maken. Salaris is daarnaast ook lekker en de secundaire voorwarden zijn gewoon een stuk leuker.

Bij het andere bedrijf is de ontwikkeling gewoon onzeker. Het kan goed gaan, maar dat hoeft niet. Misschien maak ik promotie, als er uberhaupt vacatures zijn. Doorstroming naar een meer senior positie is mogelijk, maar dan groei je vooral inhoudelijk. Hoewel dat opzich ok is, vind ik het in dit geval minder aanspreken, aangezien ik weinig soortgelijke bedrijven (het is een niche) als ik bij de opdrachtgever zou vertrekken.

[...]

Dit is denk ik de kern van mijn dillema. De baan van 2600 is leuk, veel reizen en dat wil ik graag. Erg afwisselend, iets wat ik ook heel belangrijk vind. Maar het is ook stressvol, want dan weer niet in het salaris wordt gecompenseerd. Daarnaast vind ik die detacheerder (detavast, jullie kennen het wel, partij noem ik hier even niet, maar het richt zich op IT starters) nogal een blok aan het been. Ze zijn niet zo makkelijk. Ze willen het salaris niet verhogen want ze willen geen mensen die "er voor het geld zitten" (alsof het vrijwilligerswerk hoort te zijn :X), dat snap ik ook wel, maar de discussie gaat om honderd euro meer of minder. Ze waren al boos dat ik het niet direct accepteerde, aangezien de opdrachtgever mij als eerste keus had opgegeven (de mensen van dat bedrijf en ik hadden een goede klik en een gezamelijke visie op zowel het leven als werk :), daarom voelt dat detavast/w&s bedrijf een beetje als een blok aan het been, beetje het derde wiel).

De studiekostenregeling (ik wil niet nog een schuld hebben als ik stop met werken daar) en het ontbreken van de secundaire voorwaardes (pensioen geheel zelf betalen haalt je salaris toch naar beneden, ongeveer 150 euro bruto op eigen berekening) is iets wat me gewoon weerhoudt. Ik weet dat geld niet het belangrijkste is, maar het gehele bod vind ik niet zo aantrekkelijk. Mede omdat ik niet zo op die tussenpartij zit te wachten... Ik weet dus even niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ik kan ook doorzoeken, ben nog niet afgestudeerd namelijk. Gevoel zegt ja voor de baan van 2600, maar nee tegen het werving&selectiebureau/deacheerder.

Deze detacheerder is niet de allerdaagse detacheerder zoals jullie die gewend zijn, het is meer een werving en selectiebureau, waarbij je dan nog eens in dienst bent.
Een van de Big4 staat best goed op het CV, je scriptiebegeleider geeft aan dat je +-200 hoger zou kunnen zitten. Vergeet niet dat het 'crisis' is (geweest) en de salarissen wellicht iets verlaagd zijn. Daarnaast kan het een goede investering in jezelf zijn om bij een dergelijke club te gaan werken zeker gezien je post-doc mogelijkheden, mits je het natuurlijk niet erg vind om >40 uur te werken, want daar komt 't wel op neer in een dergelijke functie. Dat moet ook in je privé leven passen :).

En hoe wilde je dat doen zonder auto? Zitten je klanten alleen op plaatsen waar OV aanwezig is binnen acceptabele reisafstand? Ik betwijfel het ;) .

Studiekosten zul je overigens bij de IT audit club ook wel terug moeten betalen als je binnen 3 jaar vertrekt. Normaliter doe je dat echter niet omdat er bij zo'n club in eerste instantie veel groei op salarisgebied mogelijk is.

Overigens is het allerbelangrijkste; welk werk vind je leuker? Stoplichtjes op groen/rood/oranje zetten als IT-auditor (met alle respect, ik heb ze hier ook wel eens over de vloer, vaak weten ze nog niet eens hoe ze een batch-file moeten opstarten, of hoe een database werkt.. ), of is je andere job veel interessanter? :)

In ieder geval succes met je keuze!

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul999
  • Laatst online: 10-09 19:07
Opleiding(en): MBO Elektronica, HBO Elektronica (Niet afgemaakt), HBO Technische Informatica
Certificaten:OCAJP7 OCPJP7
Werkervaring: 2
Werkgever: Kleine detacheerder
Huidige functie: Software engineer

Laptop: Indien nodig bij klant (Momenteel niet)
GSM: Nee
Pensioenregeling: Ja.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding 0,19/km
Regio: Utrecht
Reistijd: 45 minuten bij huidige klant

Maand salaris (bruto): 2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Nieuwe baan, morgen beginnen:
Members only:

Vind het zelf een prima vooruitgang :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandeman!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-01-2024
denivan schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:15:
[...]

Klopt. Er komt geen 13e maand of vakantiegeld meer bij. Het enige is een variabele bonus ~750 euro bruto. (die was ik inderdaad vergeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbierzz schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:50:
[...]

Een van de Big4 staat best goed op het CV, je scriptiebegeleider geeft aan dat je +-200 hoger zou kunnen zitten. Vergeet niet dat het 'crisis' is (geweest) en de salarissen wellicht iets verlaagd zijn. Daarnaast kan het een goede investering in jezelf zijn om bij een dergelijke club te gaan werken zeker gezien je post-doc mogelijkheden, mits je het natuurlijk niet erg vind om >40 uur te werken, want daar komt 't wel op neer in een dergelijke functie. Dat moet ook in je privé leven passen :).

En hoe wilde je dat doen zonder auto? Zitten je klanten alleen op plaatsen waar OV aanwezig is binnen acceptabele reisafstand? Ik betwijfel het ;) .
Bedankt voor je reactie, ik stel het erg op prijs :). Mijn scriptiebegeleider gaf aan dat de ondergrens 2800 was. Ik heb zelf een belrondje gedaan gisteravond en mijn studiegenoten kiezen voor banen rond de 3k (mmestal er iets overheen) of hadden goede secundaire voorwaarden, premievrij pensioen of een een flinke bijdrage van de wg daarvoor, sportschool abonnementen en etc. Niet perse heel belangrijk maar als totaal pakket verbleekt t aanbod van het w&s bureau een beetje.
Op dat punt ontlopen de twee banen elkaar niet, maar ik redeneer dat je bij de big4 een auto krijgt of cash. In je prive situatie kan je daar wel wat hebben aan hebben.
Studiekosten zul je overigens bij de IT audit club ook wel terug moeten betalen als je binnen 3 jaar vertrekt. Normaliter doe je dat echter niet omdat er bij zo'n club in eerste instantie veel groei op salarisgebied mogelijk is.
Dat is juist de crux. Bij dat detacheercontract is dat maar de vraag. Een belangrijk issue is dat het contract veel eerder eindigt dan de studiekosten, maw de opdrachtgever zou mij in theorie een lager salaris kunnen geven dan de het w&s bureau en dan zou ik daar nog moeten blijven.
Overigens is het allerbelangrijkste; welk werk vind je leuker? Stoplichtjes op groen/rood/oranje zetten als IT-auditor (met alle respect, ik heb ze hier ook wel eens over de vloer, vaak weten ze nog niet eens hoe ze een batch-file moeten opstarten, of hoe een database werkt.. ), of is je andere job veel interessanter? :)

In ieder geval succes met je keuze!
Bedankt, ik ga er waarschijnlijk nog even voor kiezen om verder te kijken. De andere baan is leuk vanwege het reizen, inhoudelijk ben ik er een veredelde verkoper (niks mis mee). Ik kijk welke oplossing van opdrachtgever er past bij een klant. Wel geinig, maar het is eerlijk gezegd ook geen rocket science. Als er ik bij die opdrachtgever zonder dat hele detacheringsverhaal had kunnen werken had ik de gok genomen, maar ik neug nu meer naar een management traineehsips of iets dergelijks, toch meer doorgroeimogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 13:51
Aangezien ik sinds de laatste keer al 2x ben geswitched van bedrijf even een update.

Opleiding(en): MBO - Webmaster
Certificaten: Microsoft Certified Professional, HTML5 CSS3 Javascript
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Reclame bureau
Huidige functie: Front-end Developer

13/14e maand of winstuitkering: nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Regio: Rotterdam
Reistijd: 20min

Maand salaris (bruto): €2750,-

Zeer leuke collega's en vooral leuk werk. Daarbij is er een zeer relaxte sfeer op de werkvloer dus heb niet zoveel te klagen.
Eind van het jaar stap ik waarschijnlijk over naar een IT bedrijf die in het zelfde pand komt te zitten.

Een jaar geleden zat mijn salaris op €2200 dus niet verkeerd om in een jaar tijd €550 per maand meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Volg dit topic al een tijdje, maar eindelijk zelf studie afgerond en ook een baan:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
garriej schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:37:
Volg dit topic al een tijdje, maar eindelijk zelf studie afgerond en ook een baan:

Members only:
Uhhhhm, volgens mij is een contract zonder vakantie dagen gewoon niet legaal? Het is verplicht.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

DennusB schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:42:
[...]

Uhhhhm, volgens mij is een contract zonder vakantie dagen gewoon niet legaal? Het is verplicht.
Zoals ik zei het is een contract op oproep basis(dus krijg alleen betaald als ik aanwezig ben) Daarnaast krijg ik 9% boven op het uurloon omdat "niet genoten doch wel opgebouwde rechten op vakantiedagen"

Maar ik vind het ook een vreemde constructie.

[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 31-07-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
garriej schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:46:
[...]

Zoals ik zei het is een contract op oproep basis(dus krijg alleen betaald als ik aanwezig ben) Daarnaast krijg ik 9% boven op het uurloon omdat "niet genoten doch wel opgebouwde rechten op vakantiedagen"

Maar ik vind het ook een vreemde constructie.
Op zich niet vreemd, misschien wel wat vreemd in deze branche.

Werkgevers denken soms er goed weg te komen met een 0-uren contract, maar na bepaalde tijd verwerf je als medewerker diverse rechten (zeker als je wekelijks bijvoorbeeld 40 uur werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

fredkroket schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:11:
[...]

Op zich niet vreemd, misschien wel wat vreemd in deze branche.

Werkgevers denken soms er goed weg te komen met een 0-uren contract, maar na bepaalde tijd verwerf je als medewerker diverse rechten (zeker als je wekelijks bijvoorbeeld 40 uur werkt).
Klopt, het is ook maar een contract voor 3 maanden, mocht er een nieuw contract komen dan ga ik niet akkoord met een zelfde constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
garriej schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:12:
[...]

Klopt, het is ook maar een contract voor 3 maanden, mocht er een nieuw contract komen dan ga ik niet akkoord met een zelfde constructie.
Ondertussen vast verder kijken zou ik zeggen, want als ze met zo'n aanbod beginnen zal het nooit veel beter worden.
Je hebt nu iig 3 maanden inkomen en tijd om een goede werkgever te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 23:31
Ook maar eens posten:)
Members only: title

betreft overigens een vast contract

[ Voor 3% gewijzigd door ls789 op 31-07-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langerakpc
  • Laatst online: 17:50
Leeftijd: 22
Opleiding(en): Civile techniek (MBO4)
Certificaten: VCA vol (leiding gevend)
Werkervaring: ben assistent uitvoerder geweest 1 jaar
Werkgever: Middelgrote aannemer in Utrecht
Huidige functie: Field engineer om geavanceerde metingen te verichten in van alles wat je maar verzinnen kan. heel divers

13/14e maand of winstuitkering: minimaal 3%
Laptop: Lenovo T410
GSM: simpel waterdichte telefoon samsung
Leaseauto: nee (rij in verschillende auto's afhankelijk van de metingen)
Pensioenregeling: ja 100% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: prive autogebruik regeling
Regio: overal
Reistijd: kantoor 30 min en rest van het land

Maandsalaris (bruto): € 2000,- (stijgt netjes elk jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
ls789 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:52:
Ook maar eens posten:)
Members only: title

betreft overigens een vast contract
Best leasebedrag volgens mij dan voor een A3?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Of een hele kale A3 ;)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Laatst online: 05-08 16:48
Grootste gedeelte van je loon zal opgaan aan fiscale bijtelling voor die A3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langerakpc
  • Laatst online: 17:50
bij men vorige baas had ik een suzukie alto in de lease ook voor prive.
met een bruto loon van toen van 1500 euro was ik 80 kwijt netto ervoor.
is flink bedrag die a3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Laatst online: 05-08 16:48
Dat kun je zelf makkelijk uitrekenen. Ik weet niet wat de fiscale waarde was van een Suzuki Alto, maar het zal ongeveer 10.000 euro zijn, met 20% bijtelling gok ik.
(10.000 *0,20) / 12 = 166 euro bruto. Dus netto zal die 80 euro wel kloppen.

Een A3 is ongeveer 25.000 euro kaal, 20% bijtelling?
(25.000 * 0,20 ) / 12 is wat je bruto moet betalen dan. Dus dat is 416 euro bruto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
De nieuwe A3's vallen in de 14% (ofwel +- 30k met wat leuke opties met 14% = 350 bruto =), 200 euro netto indien je in de 42% schijf valt.

Edit hieronder: vanaf prijs is 26.590 (kaal)

[ Voor 22% gewijzigd door Ikke_Niels op 01-08-2014 10:39 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Madje schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:24:
Dat kun je zelf makkelijk uitrekenen. Ik weet niet wat de fiscale waarde was van een Suzuki Alto, maar het zal ongeveer 10.000 euro zijn, met 20% bijtelling gok ik.
(10.000 *0,20) / 12 = 166 euro bruto. Dus netto zal die 80 euro wel kloppen.

Een A3 is ongeveer 25.000 euro kaal, 20% bijtelling?
(25.000 * 0,20 ) / 12 is wat je bruto moet betalen dan. Dus dat is 416 euro bruto.
Misschien de A3 ultra, 1.6 TDI.. 14%

Vanafprijs 30k

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ikke_Niels schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:37:
De nieuwe A3's vallen in de 14% (ofwel +- 30k met wat leuke opties met 14% = 350 bruto =), 200 euro netto indien je in de 42% schijf valt.

Edit hieronder: vanaf prijs is 26.590 (kaal)
200 euro netto wil ik wel een a3 voor rijden zonder zorgen en met brandstof :)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
leasebedrag is behoorlijk inderdaad. Mijn A3 heeft een catalogusprijs van 34k (aardig wat opties, de vanaf prijs is 24k). Opties mag je overigens ook zelf kiezen, je kan dus ook een kale A3 nemen of een Volkswagen Golf etc keus is aan de werknemer.Het betreft de 14% A3 ultra. Ik betaal 180 euro netto dit is de all in prijs dus inclusief bijtelling etc.Prima prijs voor zo een auto lijkt mij :)

Stel het leasebedrag is 850 en de vergoeding van je werkgever 950 dan is een gedeelte van de bijtelling niet voor eigen rekening :) Dit is bij mijn auto dus ook het geval anders was de auto wat duurder.

[ Voor 39% gewijzigd door ls789 op 01-08-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ls789 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:59:
leasebedrag is behoorlijk inderdaad. Mijn A3 heeft een catalogusprijs van 34k (aardig wat opties, de vanaf prijs is 24k). Opties mag je overigens ook zelf kiezen, je kan dus ook een kale A3 nemen of een Volkswagen Golf etc keus is aan de werknemer.Het betreft de 14% A3 ultra. Ik betaal 180 euro netto dit is de all in prijs dus inclusief bijtelling etc.Prima prijs voor zo een auto lijkt mij :)

Stel het leasebedrag is 850 en de vergoeding van je werkgever 950 dan is een gedeelte van de bijtelling niet voor eigen rekening :) Dit is bij mijn auto dus ook het geval anders was de auto wat duurder.
Ik ben JALOERS! Ik rij in een polo, helemaal kaal. 160 p/m incl ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:03:
[...]

Een kennis van mij doet hetzelfde werk bij een concurrent ;) en had inderdaad ook een polo. Wel nieuw besteld etc.

Ik denk dat het vrij uitzonderlijk is als YP'er. Overigens wordt er wel gebruik van gemaakt, ik zie ze hier rijden in Volvo V40's, A3's en ken zelfs iemand die een BMW 3 serie heeft besteld(die betaald trouwens wel flink bij denk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ls789 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:05:
[...]

Een kennis van mij doet hetzelfde werk bij een concurrent ;) en had inderdaad ook een polo. Wel nieuw besteld etc.

Ik denk dat het vrij uitzonderlijk is als YP'er. Overigens wordt er wel gebruik van gemaakt, ik zie ze hier rijden in Volvo V40's, A3's en ken zelfs iemand die een BMW 3 serie heeft besteld(die betaald trouwens wel flink bij denk).
Nja, ik ben dan geen Young Professional maar gewoon Consultant. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:08:
[...]

Nja, ik ben dan geen Young Professional maar gewoon Consultant. :+
Ik eigenlijk ook.. bij de klanten ben ik gewoon consultant ;) YP is een term wat enkel en alleen intern in gebruik is. Doorlopen een traject van 2 jaar en dan ben je als het goed gaat senior consultant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Exhar schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 07:40:
Lang geleden, dus tijd voor een update.

- Jaartje ouder, certificaten erbij en een andere werkgever:

oud

[...]

Nieuw
Leeftijd: 23
Opleiding(en): VMBO
Certificaten: LPI-1, CCNA, JNCIA
Werkervaring: ~6 jaar ICT (1 jaar stagiair)
Werkgever: Consultancy/detachering
Huidige functie: Consulting Engineer

13/14e maand of winstuitkering: Kerstbonus afhankelijk van de omzet die op mijn naam staat
Laptop: Lenovo T520
GSM: iPhone 4S
Leaseauto: Seat Altea XL
Werkweek: ~40 uur (vaak 45 / 50)
Pensioenregeling: Nog niet geregeld
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 75 euro netto per maand onkosten vergoeding
Regio: NH/Alkmaar
Reistijd: 30 minuten naar kantoor - naar klanten variëert (van 10 minuten tot 6 uur) (naar klanten = werktijd)

Maand salaris (bruto): 2950

Werkgebied is 'networking' - het onderhouden, bouwen en troubleshooten van netwerken (en dat is heel breed: straalverbindingen en microwaves vallen hier ook onder).

Al met al niet slecht, overuren gaan op tijd-voor-tijd basis. Weinig ruimte om dat te compenseren, dus dat wordt eens in de zoveel tijd uitbetaald.

Enige jammere: veel 's nachts werken (alle wijzigingen moeten in principe 's nachts), veel in het weekend en de laatste tijd gemiddeld 4 tot 8 dagen per maand in het buitenland. Daarnaast 24/7 standby - alhoewel we bezig zijn om dit beter in te regelen (1 week in de 5 weken standby).

Soms erg stressvol (grote storingen, onbekend met de omgeving: fix het) en soms erg rustig omdat blijkbaar alles lekker werkt ;)
Wat onderhandelingen verder:

Nieuw
Certificaten: LPI-1, CCNA, JNCIA, JNCIS-SP, wat Dell trainingen
Werkervaring: ~7 jaar ICT (1 jaar stagiair)

13/14e maand of winstuitkering: Kerstbonus EUR500
GSM: iPhone 5
Leaseauto: Seat Leon ST
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 75 euro netto per maand onkosten vergoeding; onbeperkt priverijden; tankpas voor in NL. Buitenland zelf betalen qua brandstof (als het prive is)
Reistijd: 30 minuten naar kantoor - naar klanten variëert (van 10 minuten tot 6 uur) (naar klanten = werktijd)

Maand salaris (bruto): 3500 (incl. EUR250/maand voor storingsdienst)

Daarnaast een commisie regeling afgesproken, aangezien ik als technieker best wat cross/up selling voor elkaar krijg. Afhankelijk van hoeveel ik verkoop dus, maar Q1 2014 was EUR800/maand erbij (Q2 was beduidend minder omdat ik meer probleem projecten heb opgepakt waarbij er niets te verkopen was ;( Q3 veel lijntjes uitstaan, maar de maand vakantie zal niet helpen..)

Dit is overigens alleen op basis van marge op hardware. Marge op verkochte uren krijg ik niets voor/van.

Alleen nog wat qua overuren regelen, voor dit jaar kom ik op totaal ~500 overuren uit 8)7 Gelukkig wel minder buitenland (dit jaar pas 5 weekenden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Exhar schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:24:
[...]

Wat onderhandelingen verder:

Nieuw
Certificaten: LPI-1, CCNA, JNCIA, JNCIS-SP, wat Dell trainingen
Werkervaring: ~7 jaar ICT (1 jaar stagiair)

13/14e maand of winstuitkering: Kerstbonus EUR500
GSM: iPhone 5
Leaseauto: Seat Leon ST
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 75 euro netto per maand onkosten vergoeding; onbeperkt priverijden; tankpas voor in NL. Buitenland zelf betalen qua brandstof (als het prive is)

Maand salaris (bruto): 3500 (incl. EUR250/maand voor storingsdienst)

Daarnaast een commisie regeling afgesproken, aangezien ik als technieker best wat cross/up selling voor elkaar krijg. Afhankelijk van hoeveel ik verkoop dus, maar Q1 2014 was EUR800/maand erbij (Q2 was beduidend minder omdat ik meer probleem projecten heb opgepakt waarbij er niets te verkopen was ;( Q3 veel lijntjes uitstaan, maar de maand vakantie zal niet helpen..)

Dit is overigens alleen op basis van marge op hardware. Marge op verkochte uren krijg ik niets voor/van.

Alleen nog wat qua overuren regelen, voor dit jaar kom ik op totaal ~500 overuren uit 8)7 Gelukkig wel minder buitenland (dit jaar pas 5 weekenden)
62,5 extra dagen? Dat klinkt niet echt gezond!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding(en): Toegepaste Informatica
Certificaten: Geen (bedoeling is wel om Spring Core en Java OCA+OCP te behalen binnen het jaar)
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Niet van belang
Huidige functie: Java Consultant

Vakantiegeld: Ja, exacte berekening weet ik niet.
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: Geen idee.
Laptop: Dell M4700
GSM: Abonnement t.w.v. €65
Leaseauto: BMW 1 in bestelling
Werkweek: 38u (varieert natuurlijk)
Pensioenregeling: Ja, exacte regeling is mij niet bekend.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hospitalisatie, volgen van cursussen, certificering.
Land: België
Regio: Antwerpen
Reistijd: Ruwweg een uur (sterk afhankelijk van de files en waar de klant zit natuurlijk)

Maand salaris (bruto): €2050 + €80 netto vergoeding

Wat denken jullie hiervan? Hoe goed of slecht verdien ik? Binnenkort heb ik wel opnieuw een gesprek omdat ik nu 1 jaar werk, hier hangt dan weer een opslag aan vast. Hebben jullie specifieke bedragen voor ogen? Zelf ben ik wel best tevreden over wat ik verdien, zeker met een opslag in het verschiet en een BMW 1 in bestelling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:31
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO Niveau 4 Directiesecretaresse
Certificaten: Nee
Werkgever: N.v.t.
Huidige functie: Grafisch vormgeefster

Vakantiedagen: 125 uur p/j
Laptop: Nee
Werkweek: 20-40 (gemiddeld 30 uur)
Pensioenregeling: Nee
Reistijd: 5 min.

Maand salaris (bruto): +/- 1550,-

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:06:
Certificaten: Geen (bedoeling is wel om Spring Core en Java OCA+OCP te behalen binnen het jaar)
Werkgever: Niet van belang
Huidige functie: Java Consultant

Vakantiegeld: Ja, exacte berekening weet ik niet.
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: Geen idee.
Laptop: Dell M4700
GSM: Abonnement t.w.v. €65
Werkweek: 38u (varieert natuurlijk)
Pensioenregeling: Ja, exacte regeling is mij niet bekend.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hospitalisatie, volgen van cursussen, certificering.
Land: België
Regio: Antwerpen
Reistijd: Ruwweg een uur (sterk afhankelijk van de files en waar de klant zit natuurlijk)

Wat denken jullie hiervan? Hoe goed of slecht verdien ik? Binnenkort heb ik wel opnieuw een gesprek omdat ik nu 1 jaar werk, hier hangt dan weer een opslag aan vast. Hebben jullie specifieke bedragen voor ogen? Zelf ben ik wel best tevreden over wat ik verdien, zeker met een opslag in het verschiet en een BMW 1 in bestelling. :)
Best prima voor die leeftijd ;) wellicht zou ik wel vragen om 100-150 eu extra per maand. Zeker als je er al een jaar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 18:41
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:03:
[...]

Mijn Polo BM 2013 is dacht ik ongeveer 90-100 p/m netto.
Niet bijzonder qua opties maar zeker niet kaal.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Bospa01 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:59:
[...]

Mijn Polo BM 2013 is dacht ik ongeveer 90-100 p/m netto.
Niet bijzonder qua opties maar zeker niet kaal.
Dat is denk ik persoonlijk, bijna alle duitse wagens van Golf tot Audi is standaard echt kaal en kil van binnen.
Dat zelfde heb ik ook met Ford.

http://www.trendzcar.com/...en-polo-bluegt-interior-1
En dit is nog van een Polo blue gt, maar ik kan er echt niet warm voor lopen.

Maar dat is ook de smaak denk ik dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Mektheb op 01-08-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 18:41
Was voornamelijk bedoeld als prijs vergelijking.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 11:50

bReChThOu

Team Belgium

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:06:

Mooi pakket, meer vragen mag altijd - toont dat je ambitie hebt, maar je mag zeker niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

bReChThOu schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:08:
[...]

Mooi pakket, meer vragen mag altijd - toont dat je ambitie hebt, maar je mag zeker niet klagen :)
Meer geld vragen toont ambitie? Nee, zo werkt dat niet. Meer verantwoordelijkheid en inhoudelijke uitdaging zoeken toont ambitie. En als gevolg daarvan verwacht je meer salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Bospa01 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:06:
Was voornamelijk bedoeld als prijs vergelijking.
Dan snap ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 11:50

bReChThOu

Team Belgium

Tsurany schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:17:
[...]

Meer geld vragen toont ambitie? Nee, zo werkt dat niet. Meer verantwoordelijkheid en inhoudelijke uitdaging zoeken toont ambitie. En als gevolg daarvan verwacht je meer salaris.
Ambitie is misschien niet de goede verwoording. Wat ik bedoel is: ook al ben je tevreden, dan nog moet je bijvragen (op gepaste momenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03
Kimberly schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:13:
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO Niveau 4 Directiesecretaresse
Certificaten: Nee
Werkgever: N.v.t.
Huidige functie: Grafisch vormgeefster

Vakantiedagen: 125 uur p/j
Laptop: Nee
Werkweek: 20-40 (gemiddeld 30 uur)
Pensioenregeling: Nee
Reistijd: 5 min.

Maand salaris (bruto): +/- 1350,-
Lijkt me wat mager, ook bij 30 uur gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03
ls789 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:28:
[...]

Best prima voor die leeftijd ;) wellicht zou ik wel vragen om 100-150 eu extra per maand. Zeker als je er al een jaar werkt
Gezien zijn leeftijd en geen certificeringen is het niet slecht denk ik zo. Reden om meer te vragen moet er wel zijn en dat je 1 jaar in dienst bent lijkt me geen juiste motivatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:31
GeeMoney schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:21:
[...]

Lijkt me wat mager, ook bij 30 uur gemiddeld?
Het is 1550 bij gemiddeld 30 uur. Inderdaad mager.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Laatst online: 15-09 10:32
Kimberly schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:27:
[...]

Het is 1550 bij gemiddeld 30 uur. Inderdaad mager.
Valt toch mee? 12 euro bruto per uur. Is nog wat.

Ik verdien als PHP/JS/MySQL ontwikkelaar in intranet omgeving iets van 11 bruto per uur bij een groot bedrijf (jaarcontract). Zonder 13e maand, geen leasebak, geen uitbetaling of tijd voor tijd bij overuren (die zijn iedere week) en geen secundaire voorwaarden, pensioenregeling 50%.

[ Voor 21% gewijzigd door Hatsieflatsie op 01-08-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Hatsieflatsie schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:11:
[...]

Valt toch mee? 12 euro bruto per uur. Is nog wat.

Ik verdien als PHP/JS/MySQL ontwikkelaar in intranet omgeving iets van 11 bruto per uur bij een groot bedrijf (jaarcontract). Zonder 13e maand, geen leasebak, geen uitbetaling of tijd voor tijd bij overuren (die zijn iedere week) en geen secundaire voorwaarden, pensioenregeling 50%.
Dat ligt denk ik aan jezelf.. Als je standaard overuren draait en daar NIETS voor terug ziet (niet in salaris, extra uitbetaling, tijd voor tijd of ander secundair geneuzel) zou ik toch eens gaan shoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Laatst online: 15-09 10:32
frankwopereis schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:41:
[...]

Dat ligt denk ik aan jezelf.. Als je standaard overuren draait en daar NIETS voor terug ziet (niet in salaris, extra uitbetaling, tijd voor tijd of ander secundair geneuzel) zou ik toch eens gaan shoppen..
Dat vermoed ik ook. Maar aan de andere kant heb ik niet zoveel ervaring, dus dit is een mooie gelegenheid om ervaring op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Laatst online: 14-09 22:28
Zero2Fear schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:04:
Leeftijd: 25 26
Opleiding(en): MBO Beveiliger Niv2
Certificaten: VCA, BHV, zelf opgeleid (CBT Nuggets etc.)
Werkervaring: 2 Jaar IT Service Engineer/Specialist bij foto bedrijf, 3 4 jaar huidige functie
Werkgever: AIDC wereld
Huidige functie: Service & Support Engineer, (off-the-record, vervangend systeembeheerder)

Vakantiedagen: 25 + wat je overhoud van je vorige jaar
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + winstuitkering
Laptop: Nee Niet echt, maar heb een Dell uit t jaar blok welke ik mag meenemen als ik even naar klant moet of presentatie heb.
Leaseauto*: Nee, maar wel zicht op als ik trainingen ga geven. Ik krijg nu 19ct/km Nog steeds niet, wel 19ct/km
Pensioenregeling: Ja maar weet zo even niet precies wat
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bedrijf staat open voor cursussen als het niet al te gek word
Regio: Brabant
Reistijd**: 10min met de auto

Maand salaris (bruto): 1700 1725 1739
Update:

Leeftijd: 25 26
Opleiding(en): MBO Beveiliger Niv2
Certificaten: VCA VOL, BHV, zelf opgeleid (CBT Nuggets etc.), Bezig met MCTS: 70-680 > MSCA W7, MSCE Desktop Infrastructure
Werkervaring: 2 Jaar IT Service Engineer/Specialist bij foto bedrijf, 4 jaar service/support engineer AIDC fabrikant, 1 maand huidige functie
Werkgever: Distributeur AIDC wereld
Huidige functie: RMA & 1e Lijns Support Manager BeNeLux

Vakantiedagen: 25 + wat je overhoud van je vorige jaar
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: Ja, aardige Toshiba
Leaseauto*: Nee, 19ct/km
Pensioenregeling: Nee, wil ik zelf regelen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ruimere km vergoeding dan de 19ct/km
Reistijd**: 30 min vakantie tijd, 45min-1u normaliter

Maand salaris (bruto): 2100

Salaris komt niet overeen met de functie, maar dit kwam puur omdat ik niet wist welke functie ze me zouden geven. En eerlijk gezegd ben ik veel blijer met deze functie en salaris (ookal is t meer werk dan voorheen). En de servicedesk bestaat nog niet, moet ik zelf op gaan zetten. Plan is in de maak, wil ik voor September af hebben en beginnen met uitvoeren.

Contract is voor 6 maanden, daarna 6mnd extra of vast contract.

Ik ben blij met de nieuwe uitdaging en heb hier voldoende plek om mijzelf te bewijzen en hogerop te komen.

Enigste punt, ik bouw nu geen pensioen meer op. Heeft iemand tips hoe je dit zelf kan regelen en wat de kosten daarvan zijn? Nog nooit uitgezocht of over nagedacht.
Pagina: 1 ... 72 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.