Wie hier zou mij wat advies kunnen geven? Ik werk op dit moment bij een leuk bedrijf, maar het salaris is niet echt om over naar huis te schrijven, laat staan de doorgroeimogelijkheden (en daarmee stappen in salaris).
Ik heb een aanbieding op zak, maar ik twijfel er nog wel een beetje over.
Huidige functie: Junior netwerkbeheerder
Huidige salaris: 2000 bruto
Aanbieding: 2250 bruto voor Junior Netwerk Engineer. Er is mij mondeling toegezegd dat mits ik "normaal" of "goed" functioneer, ik binnen een jaar door kan stromen naar Medior Netwerk Engineer en dan al dicht tegen de 2500 kom.
Voordeel nieuwe functie:
- Veel bredere functie. Bij mijn huidige werkgever is het 98% één specifieke branche (onderwijs). Aanbieding betreft automatiseerder, dus verschillende klanten.
- Beter toekomst perspectief (zowal qua functie als salaris)
- Auto van de zaak (Junior: Toyota Aygo á €70 p/m, 12.000 privé km | Medior: verschillende keuzes, o.a. VW Polo á €125 p/m, volgens mij ook nog steeds 12.000 privé km)
- Kantoor zit dichterbij, maar gaat wel om een "buitendienst" functie.
Nadeel nieuwe functie:
- Geen 13e maand (heb ik nu wel. Wel "varierende" bonussen op bv sales-doelstellingen etc.)
- Geen winst-bonus/uitkering (heb ik nu wel)
Als je het zo op een rijtje zet lijkt het alleen maar beter, toch? Zeker met het oog op de toekomst.
Ik heb nu wel een vast contract, maar goed, wat betekend dat tegenwoordig nog.
Ik laat wel een pro-forma berekening maken om te zien waar m'n netto salaris op uit gaat komen.
Daarnaast ben ik ook al door verschillende detacheerders benaderd die mij graag willen hebben. Ik heb me er nooit echt in verdiept, maar ik heb altijd een beetje zo'n "doe maar geen detacheerder" gevoel (weet niet waarom overigens).
Ik had ingezet op €2500, maar ze willen echt niet hoger gaan dan €2250 (omdat ik "in het bedrijf moet passen"). Ook €2350 gingen ze niet mee akkoord.
Als iemand tips of aanmerkingen heeft, dan zijn ze heel erg welkom!
Ik heb een aanbieding op zak, maar ik twijfel er nog wel een beetje over.
Huidige functie: Junior netwerkbeheerder
Huidige salaris: 2000 bruto
Aanbieding: 2250 bruto voor Junior Netwerk Engineer. Er is mij mondeling toegezegd dat mits ik "normaal" of "goed" functioneer, ik binnen een jaar door kan stromen naar Medior Netwerk Engineer en dan al dicht tegen de 2500 kom.
Voordeel nieuwe functie:
- Veel bredere functie. Bij mijn huidige werkgever is het 98% één specifieke branche (onderwijs). Aanbieding betreft automatiseerder, dus verschillende klanten.
- Beter toekomst perspectief (zowal qua functie als salaris)
- Auto van de zaak (Junior: Toyota Aygo á €70 p/m, 12.000 privé km | Medior: verschillende keuzes, o.a. VW Polo á €125 p/m, volgens mij ook nog steeds 12.000 privé km)
- Kantoor zit dichterbij, maar gaat wel om een "buitendienst" functie.
Nadeel nieuwe functie:
- Geen 13e maand (heb ik nu wel. Wel "varierende" bonussen op bv sales-doelstellingen etc.)
- Geen winst-bonus/uitkering (heb ik nu wel)
Als je het zo op een rijtje zet lijkt het alleen maar beter, toch? Zeker met het oog op de toekomst.
Ik heb nu wel een vast contract, maar goed, wat betekend dat tegenwoordig nog.
Ik laat wel een pro-forma berekening maken om te zien waar m'n netto salaris op uit gaat komen.
Daarnaast ben ik ook al door verschillende detacheerders benaderd die mij graag willen hebben. Ik heb me er nooit echt in verdiept, maar ik heb altijd een beetje zo'n "doe maar geen detacheerder" gevoel (weet niet waarom overigens).
Ik had ingezet op €2500, maar ze willen echt niet hoger gaan dan €2250 (omdat ik "in het bedrijf moet passen"). Ook €2350 gingen ze niet mee akkoord.
Als iemand tips of aanmerkingen heeft, dan zijn ze heel erg welkom!
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL