Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.473 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een vast contract.
Waar ik 2525 verdien bruto, met een lease auto die ik echt prive ook veel gebruik.

Straks nieuw job :
Willen ze dus rond 2400 bieden, voor een jaar contract.
Geen lease bak, wel een NS kaart. (zal wel voor prive een auto moeten aanschaffen)

Ik wil er graag werken, maar er niet op achteruit gaan. En dat doe ik in dit geval duidelijk wel.

ps: Eerste kind is hard onderweg dus alle extra's tellen nu wel. Normaal zou ik er zeker voor gaan maar nu kan dat niet meer.

Mochten ze een bod doen, ga ik over nadenken. Wist trouwens niet van tekenbonus, komt dat vaker voor?
Het is Amerikaans firma, wel bij iedereen bekend. Zal geen namen noemen misschien lezen ze mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:27:
Waar ik 2525 verdien bruto, met een lease auto die ik echt prive ook veel gebruik.

Straks nieuw job :
Geen lease bak, wel een NS kaart. (zal wel voor prive een auto moeten aanschaffen)

Ik wil er graag werken, maar er niet op achteruit gaan. En dat doe ik in dit geval duidelijk wel.

ps: Eerste kind is hard onderweg dus alle extra's tellen nu wel. Normaal zou ik er zeker voor gaan maar nu kan dat niet meer.

Mochten ze een bod doen, ga ik over nadenken. Wist trouwens niet van tekenbonus, komt dat vaker voor?
Het is Amerikaans firma, wel bij iedereen bekend. Zal geen namen noemen misschien lezen ze mee :)
Voor mij zou dat een instant 'nee' zijn. Hoe leuk een ander bedrijf dan ook kan zijn, ik heb ga uit van minimaal gelijk (ok, zodra je een salaris krijgt waar je een paar honderd meer of minder niet meer voelt zal ik dat natuurlijk wel loslaten, maar je begrijpt m'n punt). Je gaat er immers én in netto inkomen in achteruit én je moet een auto aanschaffen én je zal moeten betalen voor de auto (los van de huidige bijtelling die dan komt te vervallen).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straks nieuw job :

Sowieso zonder vast contract met een kind op komst lijkt mij dat een no-go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:17
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:35:
[...]

Dat én een eigen auto, plus onderhoud en afschrijving zorgen ervoor dat je er honderden euro's per maand op achteruit gaat. Dan kan het werk nog zo leuk lijken, maar dat is dan inderdaad een no-go.

[ Voor 3% gewijzigd door vistu op 01-07-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:19
Je kunt alleen onderhandelen als je bereid bent weg te lopen. Je moet dan zeggen dat je hier niet op in wilt gaan en verder gaat kijken (of blijft waar je bent) totdat ze met een beter voorstel komen. Ze hebben al een indicatie van je gehad, die is IMO zeker niet teveel gevraagd vergeleken met wat je nu hebt.

Het voorstel is op geen enkel vlak een vooruitgang behalve hopelijk inhoudelijk (en dat moet je eerst nog maar zien als je er eenmaal werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:35:
[...]

Inderdaad, die had ik zelfs nog over het hoofd gezien. Zodra je vaste lasten hebt (huis, gezin, kinderen, etc) is een overstap zonder vast contract ook een no-go, tenzij je partner dat op zou kunnen vangen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 16:18

bonyuri

Investigator!

Straks nieuw job :

Als het nu al zo moeilijk is om er wat geld bij te krijgen moet je je eens voorstellen hoe moeilijk dat later nog gaat zijn...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat jaar contract is mij nog het minst belangrijke. vast contract zegt niet zoveel meer, ze kunnen je er overal wel uitkrijgen. Vooral bij detacheringsbureau's waar ik nu ook zit.
Daarnaast heb ik er wel vertrouwen in dat het verlengt wordt na een jaar.

Ik ga in ieder geval onderhandelen zodat ik er niet op achter ga.
Indien de salary rond 2400 max is, dan wellicht een leuk tekengeld, of overname lease contact ? Zijn dat soort zaken bespreekbaar ?

Ik heb zeker wel het gevoel dat de supervisor en manager het in mij zagen zitten. Ze vroegen mijn salaris nogmaals, en hebben tijdens beide gesprekken hier geen woord over gedaan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Straks nieuw job :

Netto zal je er niet hard op achteruit gaan, maar je levert wel de zekerheid van een vast contract in én een auto + kind hakt aardig in op je besteedbaar inkomen.

Het is een risico, maar aan de andere kant wel je dream job begrijp ik? Dat wordt je eerste belangerijke keuze als (toekomstig) vader. ;)

Ps: Zelf ben ik eind vorig jaar mijn baan met vast contract verloren, dus het hoeft ook niet altijd heel veel te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee in de WW 70% en thuis met je kind klinkt zo slecht nog niet :) Mn vrouw heeft gelukkig ook wel een goed inkomen.. Sparen ho maar, maar we komen wel rond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:45:

Ik ga in ieder geval onderhandelen zodat ik er niet op achter ga.
Indien de salary rond 2400 max is, dan wellicht een leuk tekengeld, of overname lease contact ? Zijn dat soort zaken bespreekbaar ?
Je realiseert je dat om het verschil met je huidige inkomen op te heffen, dus om gelijk te komen, op basis van het eerste jaar het een bonus van zo'n € 4500 zal moeten zijn? En dat is dus wat je (zonder met verhogingen rekening te houden) per jaar er op achteruit gaat. Los van dat je een auto aan zal moeten schaffen, rijden en onderhouden. Tel je dat er bij op (exclusief de aanschaf) dan kan je rustig naar de 6500 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:48:
Nee in de WW 70% en thuis met je kind klinkt zo slecht nog niet :) Mn vrouw heeft gelukkig ook wel een goed inkomen.. Sparen ho maar, maar we komen wel rond..
Als je nu al niet kan sparen maar wel een kind verwacht, dan kan je toch geen baan aannemen waar je er op netto salaris op achteruit gaat? Een baby mag dan wel gratis zijn om te maken, maar het onderhoud is niet bepaald gratis.

[ Voor 5% gewijzigd door MeltedForest op 01-07-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeltedForest schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:53:
[...]

Als je nu al niet kan sparen maar wel een kind verwacht, dan kan je toch geen baan aannemen waar je er op netto salaris op achteruit gaat? Een baby mag dan wel gratis zijn om te maken, maar het onderhoud is niet bepaald gratis.
Nee dat was meer op de situatie over een jaar. Als ik werkloos ben :) Die 30% is nu het sparen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:48:
Dus met opvang erbij kan je nog niet sparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forget about " sparen" . Dat kan sowieso wel altijd. Dan ga ik maar niet elke weekend uit eten. Of de Harman Kardon set koop ik volgend jaar wel.. Puur een kwestie van prioriteiten. Ik zal gewoon wat meer op mijn geld moeten letten als ik minder te besteden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:45:
Dat jaar contract is mij nog het minst belangrijke. vast contract zegt niet zoveel meer, ze kunnen je er overal wel uitkrijgen. Vooral bij detacheringsbureau's waar ik nu ook zit.
Daarnaast heb ik er wel vertrouwen in dat het verlengt wordt na een jaar.
Je hebt wel erg veel zelfvertrouwen, op zich niets mis mee maar ik zou er toch voorzichtiger mee omgaan. Al zegt een vast contract tegenwoordig niet veel, toch zal dat bij een ontslag langer duren dat bij een tijdelijk contract.

Want stel nou voor, bedrijf geeft aan dat het toch wat slecht gaat en dat ze helaas geen contracten meer verlengen.. Jij bent de eerste die eruit gaat, medewerkers met een vast contract komen wellicht ook aan de beurt.. Dat zal echter niet 1,2,3 gebeuren..

Anyway, anyhow het is jouw beslissing uiteraard. Ik had het niet gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:17
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:06:
Forget about " sparen" . Dat kan sowieso wel altijd. Dan ga ik maar niet elke weekend uit eten. Of de Harman Kardon set koop ik volgend jaar wel.. Puur een kwestie van prioriteiten. Ik zal gewoon wat meer op mijn geld moeten letten als ik minder te besteden heb.
Je moet het natuurlijk uiteindelijk zelf weten, maar ik zou toch heel goed nadenken voor je de baan aanneemt. Of een hoger basissalaris onderhandelen of blijven zitten waar je nu zit (en als je daar weg wilt kan je altijd nog elders solliciteren). Je levert aardig wat geld in en moet daarnaast zelf een auto aanschaffen en onderhouden; vooral dat laatste kan heel vies tegenvallen, zeker als je geen reiskostenvergoeding krijgt voor gemaakte kilometers (gok ik niet want NS kaart, of ga je die voor werk gebruiken?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allright, thanx voor de reacties. Nu even afwachten..
Straks kiezen ze gewoon direct voor een " goedkoper" sollicitant is het meteen voorbij : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik ben aan het rondkijken..

Huidig:
Leeftijd: 42
Opleiding(en): HAVO, HBO niet relevant
Certificaten: MCDST, MCSE 2003, MCTS, MCITP-SA, MCITP-EA, MSCA 2008. MCSA 2012, ITIL, VCP 5.1
Werkervaring: 16+
Werkgever: Groothandel
Huidige functie: Windows en VMware Admin / project manager
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24 + 13 bij 40 uur
13/14e maand of winstuitkering: ja, bij goed presteren, laatste 6 jaar zo 'n 6%
Laptop: ja, HP 6560b
GSM: ja, of vergoeding eigen gsm
Leaseauto: nee, reiskostenvergoeding, 19ct /km
Werkweek: 37, maar 40 uur werken -> 13 ATV dagen
Pensioenregeling: ja, 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingsbudget (niets van gezien, wel een cursus gevolgd)
Land: NL
Regio: Achterhoek
Reistijd: 20 minuten met auto
Maand salaris (bruto): 3460-

Maar als ik mijn salaris wens op tafel leg, hoor ik dat mijn salaris (veel) te hoog is.. Ik vraag €3600 op 36 uur. Plus een leaseauto bij banen waar ik iedere dag ver moet reizen naar klanten.
Wat vinden jullie?
Ik had het al eens eerder gevraagd inderdaad

[ Voor 34% gewijzigd door bord4kop op 01-07-2014 14:56 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 10:27
Tja dat ligt eraan..ik zou het niet veel vinden voor iemand met jou ervaring en certificeringen. Het ligt er echter ook aan hoeveel van de secundaire voorwaarden je wilt behouden. Als je alles meetelt ziet je namelijk wel aan de hoge kant vermoed ik. Daarnaast geef je aan dat je niks gezien hebt van opleidingsbudget..heb je alle certificering zelf betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypetrax
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 23:51
Ook ik zit hier al een tijdje mee te kijken, maar heb zelf nog nooit zelf wat gepost. Ben net begonnen mijn nieuwe werkgever.

Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Netwerk Infrastructuur Design
Certificaten: Aantal storage certs: Brocade BCFA, BCFP, EMC ISM, Cisco CCNA en CCNP1 (ga nog bezig met de rest officieel te halen).
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Grote automatiseerder
Huidige functie: Network Engineer

Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Laptop: ja
GSM: simkaart
Leaseauto: ja
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja, 82%
Land: Nederland
Regio: Noord / Oost Nederland
Reistijd: +/- 45 tot 90 minuten

Maand salaris (bruto): 2850 euro

Voorheen werkte ik bij een ander detacheerder waarbij ik 2250 euro zonder leaseauto beloning had. Ik denk dat ik mezelf er goed aan heb gedaan deze stap te hebben gemaakt, wat denken jullie er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:02
Opleiding(en): hoogsts afgemaakt MAVO, heb MBO ICT Beheer gedaan niet afgemaakt en HBO information Enginereering ook niet afgemaakt, wel propedeuse behaald.
Certificaten: ski (anwarter) en snowboard(Landes) leraar maar weet niet of dat mee telt :)
Werkervaring: 2 jaar native Android development en 8 jaar werkervaring in de Horeca en Administratieve werkzaamheden (helpdesk / klantenservice / administratief medewerker)
Werkgever: App Ontwikkel Bureautje
Huidige functie: Android App Developper

Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: n.v.t.
Laptop: n.v.t.
GSM: n.v.t.
Leaseauto: n.v.t.
Pensioenregeling: nog niks geregeld (Moet nog uit gezocht worden en geregeld gaan word hopelijk voor september)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibel werktijden en soms ook de mogelijkheid om van huis te werken als ik dat zou willen.
Regio: Utrecht
Reistijd: 20 min fietsen, 15 min auto

Maand salaris (bruto): 2200.

Ik ga de functie die ik naast mijn studie deed nu fulltime uitvoeren en in vast dienstverband (vast contract) uitvoeren. Dit houd in het maken van Android apps op projectbasis hiervoor doe ik zowel de UI als funtionaliteit ontwerpen en uitdenken en de app maken (programmeren). Dit doen wij altijd native dus in Java, in het verleden heb ik ook wel wat dingen in html/css/javascript gedaan maar dat werkt gewoon nog niet heel lekker. Verder gaan we ook proberen iets meer richting backend service maken (API's) voor de apps en hier mag ik mij ook mee bemoeien en bezighouden.

Heb alleen een beetje moeite als ik kijk naar het salaris en alle arbeidsvoorwaarden. Aan de ene kant snap ik dat van het salaris wel omdat we nog een klein bedrijf en net 2 jaar bestaan word er nog niet zo goed verdient dat iedereen een top salaris heeft. Ik zit nu op de zelfde lijn als de oprichters qua salaris. Daarnaast is er aangeboden dat ik mij op den duur kan inkopen / aandeel in bedrijf kan krijgen. Dit willen ze momenteel nog bespreken en kijken hoe het dan opgezet gaat worden. Dit gaat niet om DGA (Directeur-grootaandeelhouder) te worden maar om een kleiner stukje van het bedrijf. Vandaar dat ik ook akkoord ben gegaan met het salaris, en er is ook al gezegd dat als het bedrijf gaat groeien dan groeit iedereen mee. Maar ik weet dat als ik een andere baan zou zoeken als app developer dan heb ik morgen wel 5 andere vacatures waarop ik soliciteren, en 2 weken later een baan. Iets van supply en demand van app developers.

Daarnaast vind ik het heel leuk werk en kan het heel goed vinden met iedereen hier. Zeg maar als geld niet belangerijk was zou ik dit werk ook doen.

[ Voor 1% gewijzigd door aegis op 01-07-2014 19:33 . Reden: typo's ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:22
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 1.5 jaar parttime (1 dag in de week) 1,5 jaar parttime & 1 jaar fulltime
Werkgever: ICT bedrijf
Huidige functie: Developer (Apps, iOS & Android)

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: nee
GSM: nee Ja of 35 netto per maand vergoeding
Leaseauto: nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 12 min

Maand salaris (bruto): 24002600

Ondertussen een verhoging gehad van 200 na er een jaar gewerkt te hebben. Niet geheel tevreden met de verhoging en ook is weinig uitdaging meer, dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe werkgever. Deze heeft mij de volgende aanbieding gedaan. Over de 13e maand, bonusregeling en pensioenregeling ben ik nog aan het onderhandelen.

Leeftijd: 23
Certificaten: geen
Werkervaring: 1.5 jaar parttime (1 dag in de week) 1,5 jaar parttime & 1 jaar fulltime
Werkgever: ICT bedrijf
Huidige functie: Software engineer

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: ?
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: Ja, ong €800,- budget incl. brandstof
Pensioenregeling: ?
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 30 min

Maand salaris (bruto): 2700

Ik zie veel meer doorgroeimogelijkheden bij mijn eventuele nieuwe werkgever. Ik denk zeker dat het de overstap waard is, zeker als ik de beschikking krijg over een leaseauto. Wat denken jullie?

[ Voor 7% gewijzigd door Viewty op 01-07-2014 21:48 . Reden: overzichtelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Voor zo'n verhoging (100 euro bruto en 800 lease budget) zou ik zeker weten graag een kwartiertje langer reistijd hebben.

Vooral als het bedrijf zelf ook beter bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 00:01
Een verhoging van 200 euro op een salaris van 2400 vindt je niet genoeg na 1 jaar ervaring? Persoonlijk lijkt mij dat niet heel erg verkeerd, maar daar kan ik uiteraard ook naast zitten, weet niet hoe je inzet was en of je vrij snel al mee kon draaien bijvoorbeeld. Maar zonder doorgroei mogelijkheden is de lol er al snel uit ja. Aanbod lijkt me erg mooi! Je gaat er op alle fronten vooruit volgens mij.

@aegis
Opleiding(en): hoogsts afgemaakt MAVO, heb MBO ICT Beheer gedaan niet afgemaakt en HBO information Enginereering ook niet afgemaakt, wel propedeuse behaald.
Werkervaring: 2 jaar native Android development en 8 jaar werkervaring in de Horeca en Administratieve werkzaamheden (helpdesk / klantenservice / administratief medewerker)
Werkgever: App Ontwikkel Bureautje
Huidige functie: Android App Developper

Vakantiedagen: 20

Maand salaris (bruto): 2200.
Zonder de papiertjes ben je gewoon wat minder waard ben ik bang. Propedeuse is niet zoveel waard. Je zult het vooral moeten gaan hebben van werkervaring denk ik, mooie dingen maken en uitbrengen en die in je portfolio stoppen. Als dat goed gaat kan je ook om de tafel gaan zitten voor je salaris en als dat dan mogelijk niet bevalt kan je opzoek naar iets anders met die ervaring in je pocket ipv diploma's.

Overigens zou ik toch nog even nakijken wat de regels zijn betreft de vakantiedagen. Naar mijn idee moet dat wettelijk minimaal 25 zijn, maar dat kan ik mis hebben.

[ Voor 57% gewijzigd door Soepstengel op 01-07-2014 22:00 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bord4kop schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:33:

Huidig:
Certificaten: MCDST, MCSE 2003, MCTS, MCITP-SA, MCITP-EA, MSCA 2008. MCSA 2012, ITIL, VCP 5.1
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingsbudget (niets van gezien, wel een cursus gevolgd)

Maar als ik mijn salaris wens op tafel leg, hoor ik dat mijn salaris (veel) te hoog is.. Ik vraag €3600 op 36 uur. Plus een leaseauto bij banen waar ik iedere dag ver moet reizen naar klanten.
Wat vinden jullie?
Vooropgesteld: Ik wil je niet afbranden, en ik hoop dat ik je met het onderstaande niet desillusioneer :)

Je zit in een regio waar de IT banen niet voor het oprapen liggen, das 1. Voor jou zijn er genoeg andere kandidaten.
Als je naar klanten moet en het is detachering, wil men al meteen een HBO'er in kunnen zetten. Dat diploma heb je niet. Ondanks dat een papiertje iets zegt over wat je gedaan hebt en niet over wat je kunt, maakt je dat in de markt minder waard. Daarentegen vraag je wel een HBO+ salaris. Puur op werkervaring en kennis maak je dat wel waar, maar op commerciële waarde richting klanten helaas niet.
Komt bij dat je aangeeft geen 40 uur te willen draaien, en das commercieel ook een nogo. Als je veel ervaring met detachering hebt zou dat evt nog in je voordeel kunnen zijn, maar dat zie ik niet terug.

Sec kijkend naar je opleiding en certificaten, zie ik een relatief oude MBO'er die ik bij klanten alleen weg zou kunnen zetten voor hand en span diensten t.a.v. Projecten, of als systeembeheerder. Dat kan een medior met HBO ook, en die heeft een hoger denkniveau en kan dus de klant beter van dienst zijn.
Kortom: je kost relatief veel en levert relatie weinig op.

Als ik jou was zou ik naar een vaste functie uitkijken. Voor detacheerders ben je nauwelijks interessant.

Nogmaals: nofi :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38

Sport_Life

Solvitur ambulando

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 29% gewijzigd door Sport_Life op 01-07-2014 22:26 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:02
@soepstengel ik snap dat ik op zonder diploma's minder waard zou kunnen zijn. Sinds dat ik daar werk heb ik letterlijk aan alle grote projecten gewerkt denk aan klanten als de Telegraaf, BMW, een Streaming media partij die niet in de westerse wereld bekent is maar wel 1 miljoen downloads heeft en een Analytics partij die niet bij naam mag noemen. Dus ik heb op zich wel mee gewerkt en aan mooie dingen, ze staan alleen niet op naam. Het punt is ik ben de laatste 6 maanden toch wel elke week gebeld door een andere recruiter dat ze wel 1 of 2 vacatures open hebben liggen voor mijn profiel dus ik weet dat er wel wat onderhandel ruimte zou moeten zijn. Maar is er nu nog niet. Daar tegen over staat dan weer bij dit bedrijf als ze gaan groeien ga ik mee groeien, alleen de vraag is hoe lang gaat dat duren of hoelang moet je daar op gaan zitten wachten. En hoe zou je dat moeten vast laten leggen of kun je dat überhaupt vast laten leggen?

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sport_Life schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:19:
Members only:
Hamvraag is dus: wil je er bijna 400 bruto per maand en een hoop vrije tijd (reistijd!) op achteruit gaan voor mogelijk wat meer opleidingsmogelijkheden en een mogelijke nieuwe uitdaging?
Persoonlijk denk ik dat er dan nog wel ergens een uitdaging te vinden is ;)

Zeker als je niet prive met die leasebak rijdt is die simpelweg je vergoeding voor woon/werkverkeer in natura.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38

Sport_Life

Solvitur ambulando

The Eagle schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:18:
[...]

Hamvraag is dus: wil je er bijna 400 bruto per maand en een hoop vrije tijd (reistijd!) op achteruit gaan voor mogelijk wat meer opleidingsmogelijkheden en een mogelijke nieuwe uitdaging?
Persoonlijk denk ik dat er dan nog wel ergens een uitdaging te vinden is ;)

Zeker als je niet prive met die leasebak rijdt is die simpelweg je vergoeding voor woon/werkverkeer in natura.
Waar ik meer mee zit is wat die auto op "papier" waard is. Dat ik niet over 2 jaar terug ga naar een functie zonder auto en dan weer op hetzelfde uitkom als wat ik nu heb. Een persoonlijke mening doet er verder niet toe (maar wel bedankt voor het meedenken ;)).

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 01-07-2014 23:38 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 00:01
aegis schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:25:
@soepstengel ik snap dat ik op zonder diploma's minder waard zou kunnen zijn. Sinds dat ik daar werk heb ik letterlijk aan alle grote projecten gewerkt denk aan klanten als de Telegraaf, BMW, een Streaming media partij die niet in de westerse wereld bekent is maar wel 1 miljoen downloads heeft en een Analytics partij die niet bij naam mag noemen. Dus ik heb op zich wel mee gewerkt en aan mooie dingen, ze staan alleen niet op naam. Het punt is ik ben de laatste 6 maanden toch wel elke week gebeld door een andere recruiter dat ze wel 1 of 2 vacatures open hebben liggen voor mijn profiel dus ik weet dat er wel wat onderhandel ruimte zou moeten zijn. Maar is er nu nog niet. Daar tegen over staat dan weer bij dit bedrijf als ze gaan groeien ga ik mee groeien, alleen de vraag is hoe lang gaat dat duren of hoelang moet je daar op gaan zitten wachten. En hoe zou je dat moeten vast laten leggen of kun je dat überhaupt vast laten leggen?
Recruiters zijn ook niet altijd even eerlijk wat dat er gaat, heb zelf ervaring met een paar recruiters gehad die met hele mooie verhalen kwamen en vervolgens mij door ging verwijzen naar vacatures die helemaal niet aansloten op mijn profiel.

Meegroeien met het bedrijf kan een mooi iets zijn. Als je er echt een goed gevoel bij hebt, gelooft in de manier van werken en je jezelf voor lange tijd bij dat bedrijf ziet zitten, waarom niet? In dat geval zal ik de gok wagen, er aan de slag gaan en kijken wat je binnen een jaar kan bereiken. Overigens kan je wel vast laten leggen dat je na een x aantal maanden salaris verhoging krijgt als je werkzaamheden goed zijn (meestal een verhoging bij een volgende contract bespreking). Bij mijn vorige werkgever hadden we vastgesteld dat ik na 6 maanden 250 euro verhoging kreeg bijvoorbeeld. Dat zou je eventueel nog kunnen proberen als je daar echt graag aan de slag wilt gaan.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Sport_Life schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:36:
[...]

Waar ik meer mee zit is wat die auto op "papier" waard is. Dat ik niet over 2 jaar terug ga naar een functie zonder auto en dan weer op hetzelfde uitkom als wat ik nu heb. Een persoonlijke mening doet er verder niet toe (maar wel bedankt voor het meedenken ;)).
Als je de lease auto niet privé gaat rijden dan is het je toch niks waard? Puur een administratieve vergoeding om op je werkplek te komen (tenzij je nu privé een auto hebt exclusief voor woon-werkverkeer). Pas bij privé voordeel kan je spreken over een secundaire arbeidsvoorwaarde c.q. er waarde aan hechten. Daarnaast is de vraag niet "wat is het waard?", maar "wat is het je waard?".

Om je vraag (toch) te beantwoorden wordt bij mijn werkgever (detachering) gesproken over 200-300 euro bruto p/m in vergelijking met geen lease auto, maar ja... "Wij van WC eend..".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

In reactie op:

* bord4kop verdient teveel?
..

..

Wat vinden jullie?
Mythio schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:56:
Tja dat ligt eraan..ik zou het niet veel vinden voor iemand met jou ervaring en certificeringen. Het ligt er echter ook aan hoeveel van de secundaire voorwaarden je wilt behouden. Als je alles meetelt ziet je namelijk wel aan de hoge kant vermoed ik. Daarnaast geef je aan dat je niks gezien hebt van opleidingsbudget..heb je alle certificering zelf betaald?
Ok, dan klopt dat dus wel..
Eén examen is betaald, de rest van de afgelopen twee jaar heb ik zelf betaald. Het is geen usance bij mijn WG om examen te doen 8)7
The Eagle schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:16:
[...]

Vooropgesteld: Ik wil je niet afbranden, en ik hoop dat ik je met het onderstaande niet desillusioneer :)

Je zit in een regio waar de IT banen niet voor het oprapen liggen, das 1. Voor jou zijn er genoeg andere kandidaten.
Als je naar klanten moet en het is detachering, wil men al meteen een HBO'er in kunnen zetten. Dat diploma heb je niet. Ondanks dat een papiertje iets zegt over wat je gedaan hebt en niet over wat je kunt, maakt je dat in de markt minder waard. Daarentegen vraag je wel een HBO+ salaris. Puur op werkervaring en kennis maak je dat wel waar, maar op commerciële waarde richting klanten helaas niet.
Komt bij dat je aangeeft geen 40 uur te willen draaien, en das commercieel ook een nogo. Als je veel ervaring met detachering hebt zou dat evt nog in je voordeel kunnen zijn, maar dat zie ik niet terug.

Sec kijkend naar je opleiding en certificaten, zie ik een relatief oude MBO'er die ik bij klanten alleen weg zou kunnen zetten voor hand en span diensten t.a.v. Projecten, of als systeembeheerder. Dat kan een medior met HBO ook, en die heeft een hoger denkniveau en kan dus de klant beter van dienst zijn.
Kortom: je kost relatief veel en levert relatie weinig op.

Als ik jou was zou ik naar een vaste functie uitkijken. Voor detacheerders ben je nauwelijks interessant.

Nogmaals: nofi :)
Nofi taken ;)

Goed, dus inderdaad aan de hoge kant. Overigens heb ik wel een HBO technisch-commercieel papiertje, maar inderdaad niet in de IT richting. Verder ben ik volledig autodidact :*)
Het klopt ook wel dat ik geen echte specialist ben. Al weet ik wel veel van veel..
En de regio is natuurlijk knudde. Ik richt mij nu ook weer meer op Arnhem en verder.

Misschien geven de salarissen die je hier soms ziet een totaal vertekend beeld. 31 jaar en dan al 4300, of 29 en 3640,- (en dan nog plus emolumenten). Als Ordinees zat ik op 3400 op basis 36u incl. auto, high-end laptop, gsm, pensioen, opleidingen etc. etc. Die baseline hou ik eigenlijk ook wel enigzins aan.

Vaste eindklant/locatie vind ik 3x niks, sorry. Ik moet afwisseling, bij klanten zitten, dingen oplossen, iets anders vind ik niet leuk.

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:27:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): ICT Beheerder MBO4
Certificaten: ECDL, IPv6
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Financiële dienstverlener
Huidige functie: ICT Medewerker, implementaties servers en software (VMWare, Citrix, RES, Windows 2k8,MSSQL, 1e en 2e lijns support)

Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: nvt
Laptop: nvt
GSM: nvt
Leaseauto: nvt
Werkweek: 40u
Pensioenregeling:ja, voorwaarden weet ik zo niet.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding, Opleidingsbudget, Telefoonkosten(€25)
Reistijd: +-20min

Aankomende week contractbespreking voor contract onbepaalde tijd van 40uur en bruto €2000,-

Ik heb het idee dat ik aan de lage kant zit met 2k. wat vinden jullie?
Gesprek gehad en hieronder het resultaat.

Resultaat:

Opleiding(en): ICT Beheerder MBO4
Certificaten: ECDL, IPv6
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Financiële dienstverlener
Huidige functie: ICT Medewerker, implementaties servers en software (VMWare, Citrix, RES, Windows 2k8,MSSQL, 1e en 2e lijns support)

Vakantiedagen: 23 24
13/14e maand of winstuitkering: nvt winstuitkering 100% = €1250 met een maximum van 125%
Laptop: nvt
GSM: nvt Ja, telefoon(iphone 4s) en abonnement
Leaseauto: nvt Volkswagen UP 5-deurs, alleen bijtelling
Pensioenregeling:ja, voorwaarden weet ik zo niet.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Brandstofpas, Opleidingsbudget,
Reistijd: +-20min

Bruto: €2000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
bord4kop schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:07:
In reactie op:

* bord4kop verdient teveel?

[...]

[...]

Ok, dan klopt dat dus wel..
Eén examen is betaald, de rest van de afgelopen twee jaar heb ik zelf betaald. Het is geen usance bij mijn WG om examen te doen 8)7

[...]

Nofi taken ;)

Goed, dus inderdaad aan de hoge kant. Overigens heb ik wel een HBO technisch-commercieel papiertje, maar inderdaad niet in de IT richting. Verder ben ik volledig autodidact :*)
Het klopt ook wel dat ik geen echte specialist ben. Al weet ik wel veel van veel..
En de regio is natuurlijk knudde. Ik richt mij nu ook weer meer op Arnhem en verder.

Misschien geven de salarissen die je hier soms ziet een totaal vertekend beeld. 31 jaar en dan al 4300, of 29 en 3640,- (en dan nog plus emolumenten). Als Ordinees zat ik op 3400 op basis 36u incl. auto, high-end laptop, gsm, pensioen, opleidingen etc. etc. Die baseline hou ik eigenlijk ook wel enigzins aan.

Vaste eindklant/locatie vind ik 3x niks, sorry. Ik moet afwisseling, bij klanten zitten, dingen oplossen, iets anders vind ik niet leuk.
€3600 voor 36 uur is vind ik niet schrikbarend hoog en zo briljant zijn je andere arbeidsvoorwaarden niet. Ik ben het dan ook niet eens met dat je (te)veel zou verdienen nu
Als positief zie ik: veel ervaring, HBO opleiding (niet relevant maakt niet altijd veel uit), veel certificaten
Als nadeel zie ik: regio, specialistische kennis (alleen systeembeheer certificaten, ik mis voor een projectmanager zeker Prince II) en daarom alleen in dat specialisme te plaatsen (systeembeheerder is wellicht niet de best betaalde functie), wil om op meerdere plekken te werken dus detachering (en daar gaat het niet bijzonder goed op dit moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In september kan ik ergens komen te werken en ik vroeg me af of hun aanbod redelijk is.

Leeftijd: 21
Opleiding(en): HAVO + HBO Elektrotechniek (binnenkort krijg ik mijn diploma)
Certificaten:
Werkervaring: Stage + Afstuderen (1 jaar), ook heb ik een jaar parttime gewerkt bij een bedrijf waar ik elektronica heel moest maken.
Werkgever: -
Huidige functie: Embedded Software Programmeur

Vakantiedagen: 27 + 13 ATV dagen
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Is er wel. Moet ik zelf betalen geloof ik.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Overijssel
Reistijd: 60 min

Maand salaris (bruto): 2200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Pfff... 40 vrije dagen, dat is praktisch 2 maanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deveon schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:49:
Pfff... 40 vrije dagen, dat is praktisch 2 maanden!
Helemaal mee eens. Zou ik door minder vakantiedagen te vragen mijn salaris omhoog kunnen krijgen?
En wat denk je verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:54:
[...]

Helemaal mee eens. Zou ik door minder vakantiedagen te vragen mijn salaris omhoog kunnen krijgen?
En wat denk je verder?
Best netjes, je kunt het altijd proberen. Vind 2100 niet echt onredelijk though. Je bent nog jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Zoek uit hoe je pensioenregeling in elkaar zit. Dit lijkt je nu nog heel ver weg, maar is een belangrijke arbeidsvoorwaarde!

Verder zijn er natuurlijk altijd secundaire voorwaarden. Je moet die alleen even navragen. Wellicht is er bijvoorbeeld een regeling waarin je "overbodige" vakantiedagen kan verkopen tegen geld, extra pensioenbijdrage, of iets anders. Ook belangrijk (je bent nog jong): opleidingsmogelijkheden.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! Ik werk 5 jaar bij deze werkgever, en met het behalen van mijn MBO 4 Netwerkbeheer word ook het salaris dat ik krijg onder de loep genomen. Ik krijg nu dus het aanbod hieronder, en vind dit zelf aan de lage kant.

1800 op basis van 40 uren
1440 op basis van 32 uren

Ik denk erover om te gaan vragen om hoger, en dan wil ik eigenlijk niet lager gaan als 2100 bruto voor 40 uren. Is dat haalbaar of realistisch naar jullie idee?

Leeftijd: 22
Opleiding(en): Vmbo TL, MBO 3 Medewerker systeembeheer, MBO 4 Netwerkbeheer
Certificaten: CCNA1, CCNA2, CCNA3, CCNA4
Werkervaring: Systeembeheer 5 jaar, Netwerkbeheer 2 jaar
Huidige functie: Helpdesk, systeem- en netwerkbeheer
Laptop: ja, Asus K95VM
Werkweek: 32 uur (word misschien opgeschaald naar 40 uur)
Pensioenregeling: Geen idee :p
Regio: Leusden
Reistijd: 10 minuten met de brommer
Maand salaris (bruto): 1440 Bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44

St@m

@ Your Service

Members only:

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:01
Sjeeps schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:33:
Oude Situatie:
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO Management Economie en Recht
Certificaten: ITIL V3 Foundation, ISTQB Foundation, TMAP Next foundation, TMAP Next Advanced, ASL
Werkgever: Groot BPM bedrijf
Werkervaring: 4,5 jaar
Huidige functie: Scrum master / Software Engineer - Test

Vakantiegeld: Nee
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Bonus van 10%
Laptop: Ja
Leaseauto*: Nee, maar wel een vergoeding van 400 euro bruto per maand
Pensioenregeling: ja 100% werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Niet veel
Regio: Vaste standplaats Amsterdam zuid
Reistijd: 20 minuten met de fiets/ Metro

Salaris: 4333,- / 52000,- pj
Salaris met vakantie geld eraf: 4012,- / 48150 pj
Totaal Incl lease uitkering en bonus 62000,- pj

Verhoging: 4%
Nieuwe Situatie:

Leeftijd: 29
Certificaten: ITIL V3 Foundation, ISTQB Foundation, TMAP Next foundation, TMAP Next Advanced, ASL, Certified Scrum Master
Werkervaring: 5,5 jaar

Vakantiegeld: Nee (zit in salaris verwerkt)
Vakantiedagen: 25 (+11)
13/14e maand of winstuitkering: Mogelijk een bonus van 10%
Leaseauto*: Nee, maar wel een vergoeding van 380 (iets minder ivm de 38 uur) euro bruto per maand
Werkweek: 38 (maar werk 40, vandaar de +11 vakantie dagen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: dit jaar een bonus gehad van 10000 dollar aan aandelen die uitgesmeerd over een aantal jaren van mij worden. Fitness abbonement bij luxe sportschool. Heel veel betaalde bedrijfsuitjes, een perfectdraft/tafeltennis tafel/sjoelbak etc op kantoor

Salaris: 4416,- / 52992,- pj
Salaris met vakantie geld eraf: 4076,- / 48915 pj
Totaal Incl lease uitkering en (jaarlijkse) bonus 62851,- pj

Ben iets minder gaan werken voor de extra vakantie dagen en mij salaris is toch omhoog gegaan (6,1% als ik niet minder zou zijn gaan werken) Verder maak ik (hopelijk) aan het einde van het jaar promotie wat een flinke verhoging zou moeten betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 11:04
Volg het topic al een tijdje dus besloten zelf ook maar te posten.

Opleiding(en): Havo, HBO Technische Bedrijfskunde
Certificaten: Vol VCA, aantal interne certificaten
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Automobielindustrie
Huidige functie: Process Engineer

Vakantiedagen: 45 (20 wettelijk, 12 boven wettelijk, 13 ATV)
13/14e maand of winstuitkering: Bonus gemiddeld €150 pm bruto
Laptop: Dell 6430 (zwaarste uitvoering voor Catia/Autocad etc.)
GSM: SGS2 onbeperkt prive
Pensioenregeling: Ja 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingsbudget, verder weinig bijzonders
Regio: Noord/Oost
Reistijd: 35 min

Maand salaris (bruto): €3200

Ben er wel tevreden over :)

[ Voor 3% gewijzigd door realmadridsi op 02-07-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MStache
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 19:55
Leeftijd:30
Opleiding(en):MBO ICT (niet afgerond) HBO Journalistiek (niet afgerond), nu bezig met deeltijd HBO Business IT & Management
Certificaten:ITIL V3 Service Manager, Prince 2 Foundation, aantal losse Microsoft server certificaten, BISL, SQL, ISDDF, ISF, OOF, Information security based on ISO27002, ASL en nog een paar
Werkervaring: 8 jaar
Huidige functie:IT Manager (3 mensen onder me, eigenlijk meer meewerkend voorman, wel verantwoordelijk voor budgetten e.d. )

Vakantiegeld:ja
Vakantiedagen:35
13/14e maand of winstuitkering:nvt
Laptop: Dell E6420
GSM:Samsung Galaxy S4 Mini onbeperkt prive
Leaseauto: Ja, 550 per maand
Werkweek:40
Pensioenregeling: 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Opleidingsbudget, flexibel mbt thuiswerken
Regio:Gelderland
Reistijd:35 Min

Maand salaris (bruto):3000

[ Voor 9% gewijzigd door MStache op 02-07-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidig:

Wat vinden jullie?
Lijkt mij een prima salaris. Alleen HAVO + een paar certificaten die je redelijk snel kan halen (niet om laatdunkend te doen, maar genoeg jonge mensen die deze papiertjes ook al hebben + meer). Wel heb je een mooi aantal jaar werkervaring, wat natuurlijk ook geld waard is.

Verder zegt projectmanager mij niet zoveel. Wat doe je zoal als projectmanager. Kan heel erg verschillen per firma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 15:17

Jentae

Houdt van aglets.

Sjeeps schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:49:
[...]

Nieuwe Situatie:

Certificaten: ITIL V3 Foundation, ISTQB Foundation, TMAP Next foundation, TMAP Next Advanced, ASL, Certified Scrum Master
Werkervaring: 5,5 jaar

Vakantiegeld: Nee (zit in salaris verwerkt)
Vakantiedagen: 25 (+11)
13/14e maand of winstuitkering: Mogelijk een bonus van 10%
Leaseauto*: Nee, maar wel een vergoeding van 380 (iets minder ivm de 38 uur) euro bruto per maand
Werkweek: 38 (maar werk 40, vandaar de +11 vakantie dagen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: dit jaar een bonus gehad van 10000 dollar aan aandelen die uitgesmeerd over een aantal jaren van mij worden. Fitness abbonement bij luxe sportschool. Heel veel betaalde bedrijfsuitjes, een perfectdraft/tafeltennis tafel/sjoelbak etc op kantoor

Salaris: 4416,- / 52992,- pj
Salaris met vakantie geld eraf: 4076,- / 48915 pj
Totaal Incl lease uitkering en (jaarlijkse) bonus 62851,- pj

Ben iets minder gaan werken voor de extra vakantie dagen en mij salaris is toch omhoog gegaan (6,1% als ik niet minder zou zijn gaan werken) Verder maak ik (hopelijk) aan het einde van het jaar promotie wat een flinke verhoging zou moeten betekenen.
Gokje: bedrijfje met een paardje in het logo? ;)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 19:04
Leeftijd: 33
Opleiding(en): Bachelor toegepaste informatie (= HBO)
Certificaten: geen relevante certificaten
Werkervaring: 11 jaar relevant
Werkgever: Manufacuring
Huidige functie: ICT Project Manager

Vakantiegeld: Volledig (standaard BE regeling)
Vakantiedagen: 20 + 1 + 9 (ADV)
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarspremie (13e maand) + Bonusregeling (+-3000 netto)
GSM: Ja
Leaseauto*: Ja (Passat Variant, redelijk goed in de opties)
Werkweek: 39u, doorgaans geen overuren
Pensioenregeling: Groepsverzekering 5% - 2%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 250€ netto vergoeding, hospitalisatieverzekering voor het gezin
Land: BE
Regio: Kempen
Reistijd**: 20 minuten

Maandsalaris (bruto):4050€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jentae schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:59:
[...]

Gokje: bedrijfje met een paardje in het logo? ;)
offtopic:
Is het niet eens tijd om te stoppen met raden waar iemand werkt? Ik denk niet dat dat het doel van dit topic was, en als mensen dat kenbaar willen maken kunnen ze het ook in hun post zetten...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:54:
[...]

En wat denk je verder?
Kan je ze niet uit laten betalen? Voor de rest heb je het prima voor elkaar als starter. Helemaal als je loon per werkdag bekijkt ;)
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:07:
Hallo! Ik werk 5 jaar bij deze werkgever, en met het behalen van mijn MBO 4 Netwerkbeheer word ook het salaris dat ik krijg onder de loep genomen. Ik krijg nu dus het aanbod hieronder, en vind dit zelf aan de lage kant.

1800 op basis van 40 uren
1440 op basis van 32 uren

Ik denk erover om te gaan vragen om hoger, en dan wil ik eigenlijk niet lager gaan als 2100 bruto voor 40 uren. Is dat haalbaar of realistisch naar jullie idee?

Leeftijd: 22
Opleiding(en): Vmbo TL, MBO 3 Medewerker systeembeheer, MBO 4 Netwerkbeheer
Certificaten: CCNA1, CCNA2, CCNA3, CCNA4
Werkervaring: Systeembeheer 5 jaar, Netwerkbeheer 2 jaar
Huidige functie: Helpdesk, systeem- en netwerkbeheer
Laptop: ja, Asus K95VM
Werkweek: 32 uur (word misschien opgeschaald naar 40 uur)
Pensioenregeling: Geen idee :p
Regio: Leusden
Reistijd: 10 minuten met de brommer
Maand salaris (bruto): 1440 Bruto
Jij bent al sinds je 17de systeembeheerder?

Buiten dat denk ik dat je meer zou moeten kunnen krijgen als 1800 op basis van 40 uur.

[ Voor 12% gewijzigd door Deveon op 03-07-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door BastaRhymez op 22-01-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Pfff.. 1,5 uur in de auto voor een enkele rit..

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58

Saven

Administrator

tja dat zit ik ook maar heb daar niet zo veel problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik woon 6km van mn werk, kost me 25-30min met de fiets (vooral door de stoplichten), maar kost 30-45minuten met de auto (vooral file en stoplichten). Dus ik vind het nog meevallen 1.5u :D

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Ach, het went vanzelf...
Enkele rit is een kleine 125 km en probeer deze zo veel mogelijk voor de files te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Saven schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:31:
tja dat zit ik ook maar heb daar niet zo veel problemen mee
Elke keer als ik dit soort dingen weer lees geloof ik m'n ogen niet. Really? Als je 5 dagen per week op locatie werkt is dat dus 15 uur per week. VIJFTIEN UUR PER WEEK! WASTED! Of kom jij nou ook met een verhaal dat het zo lekker is om even je gedachten te laten gaan in de auto? Ok, ik ga die 15 uur wel in m'n tuin zitten. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
spaceboy schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 07:58:
[...]

Elke keer als ik dit soort dingen weer lees geloof ik m'n ogen niet. Really? Als je 5 dagen per week op locatie werkt is dat dus 15 uur per week. VIJFTIEN UUR PER WEEK! WASTED! Of kom jij nou ook met een verhaal dat het zo lekker is om even je gedachten te laten gaan in de auto? Ok, ik ga die 15 uur wel in m'n tuin zitten. :P
Het is niet altijd makkelijker om een goede en/of leuke baan te vinden (of uberhaupt) in de buurt, dus wat reistijd is voor velen heel normaal.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn baan bestaat grotendeels uit visits on site. Daarvoor rijd ik het hele land (en daarbuiten) door. Alles op 4 uur rijden of dichterbij doe je met de auto, verder is vliegen. Ik heb geen hekel aan autorijden en maak dus ook geen probleem van 45 tot 60 min enkele reis naar kantoor, afhankelijk van de filedruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 15:17

Jentae

Houdt van aglets.

[...]

Wat voor reistijd heb jij dan? Of werk je vanuit thuis?
In de IT detachering zit je voornamelijk op locatie bij de klant, in andere gevallen heb je 'gewoon' woon-werkverkeer en zul je ook een aantal uren per week aan het reizen zijn.

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:48

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

BastaRhymez schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:26:
Heb alles maar is op een rijtje gezet (momentje van verveling sloeg toe)

Ik ben dit jaar van 40 uur terug gegaan naar 32 uur, ivm (onbetaald) ouderschapsverlof. Hierdoor naar rato ook de vakantiedagen en salaris naar beneden :'( Hierdoor zit ik nu weer op het salarisniveau van toen ik net was gestart :+
Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ongewijzigd gebleven.

Eind van het jaar zijn er weer functioneringsgesprekken. Verwachting is dat ik een functiegroep omhoog zal gaan en weer een redelijke stap qua salaris kan maken (hopelijk de terugval die ik nu heb)

Members only:
Members only:

@ hierboven; ik rijd ook een uur (45km) enkele reis, 5 dagen per week.. En nee, leuk is het niet ;)

[ Voor 0% gewijzigd door frankwopereis op 04-07-2014 09:27 . Reden: mo tags ]

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
ATS schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:58:
Verder zijn er natuurlijk altijd secundaire voorwaarden. Je moet die alleen even navragen. Wellicht is er bijvoorbeeld een regeling waarin je "overbodige" vakantiedagen kan verkopen tegen geld, extra pensioenbijdrage, of iets anders. Ook belangrijk (je bent nog jong): opleidingsmogelijkheden.
niet perse
ik zelf verdien ongeveer even veel voor evenveel uren, krijg 20 vakantiedagen per jaar en geld, en dat is het.
Ook geen pensioenopbouw of cursusmogelijkheden. Niets.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 08:53
Sibylle schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:54:
Ik woon 6km van mn werk, kost me 25-30min met de fiets (vooral door de stoplichten), maar kost 30-45minuten met de auto (vooral file en stoplichten). Dus ik vind het nog meevallen 1.5u :D
Zou er niet aan moeten denken hoor..
Woon zo'n 17km van m'n werk vandaan, begin om half 9 en stap kwart over 8 de auto in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
frankwopereis schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:26:
[...]

Members only:

@ hierboven; ik rijd ook een uur (45km) enkele reis, 5 dagen per week.. En nee, leuk is het niet ;)
FG heeft nog niet plaatsgevonden dit jaar, dus vandaar dat er geen vooruitgang is. Verwachting is een promotie, waarbij ik met 4 dagen werk weer op het salaris kom van 5 dagen werk.

@iedereen: De reistijd zuigt inderdaad heel erg! maar het werk is erg leuk, waardoor ik het de moeite waard vind om te doen. Mocht de job niet uitdagend zijn, dan was het een ander verhaal...
Liever zou ik ook "gewoon" in het zonnetje zitten of met de fiets naar het werk gaan, maar vooralsnog is dat niet mogelijk.

En binnen de aannemerij is het ook niet heel handig om te verhuizen voor het werk. Een project is eindig en je weet nooit waar je volgende project zal zijn. Nu is het Zuid Holland, misschien is de volgende wel Noord Holland, Groningen of weet ik veel waar. Ik zie wel waar mijn leidinggevende me straks wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
jordeeeh schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:42:
[...]

Zou er niet aan moeten denken hoor..
Woon zo'n 17km van m'n werk vandaan, begin om half 9 en stap kwart over 8 de auto in.
Pfff kom je dan niet precies op tijd binnen lopen (ofterwel te laat voor veel werkgevers)?

Zelf heb ik het streven voor 30 minuten enkel reis en max 60 minuten, maar in de detachering heb je daar niet altijd veel over te zeggen. Al weet je dan wel dat het tijdelijk is. Bij de volgende werkgever hoop ik te kunnen fietsen naar het werk (<10 km).

[ Voor 6% gewijzigd door Deveon op 04-07-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58

Saven

Administrator

[...]

Nouja ben wel vergeten te vertellen dat dat voor 1 a 2x per week is en ik de files kan vermijden :P
Maar ja daar heb je idd wel een punt. Denk dat het ook wel afhankelijk is van het salaris en arbeidsvoorwaarden in hoeverre iemand kan leven met 5 dagen 3 uur p/d woonwerkverkeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 14:08
Ik heb elke dag 90Km enkele reis die ik moet afleggen, en dat langs Tilburg, Oirschot en Eindhoven. Normaal zou je daar zo'n uur over doen, echter is het in de spits altijd een hel en is 2 uur eigenlijk niet iets waar je van moet opkijken. Gelukkig heb ik een flexibele werkgever die mij eerder kan laten beginnen en waardoor ik dus ook eerder weg kan en dus zo allebei de spitsen mis. Het is overigens wel zo, als ik maar 5 minuten later van huis vertrek, sta ik 90% zeker in de file...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

frankwopereis schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:26:
[...]

Je doet een uur over 45km? Ga je met de brommer naar je werk :P
Ik moet 85km enkele reis, maar ik doe er ook een uur over. 95% snelweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 08:53
Deveon schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:49:
[...]

Pfff kom je dan niet precies op tijd binnen lopen (ofterwel te laat voor veel werkgevers)?

Zelf heb ik het streven voor 30 minuten enkel reis en max 60 minuten, maar in de detachering heb je daar niet altijd veel over te zeggen. Al weet je dan wel dat het tijdelijk is. Bij de volgende werkgever hoop ik te kunnen fietsen naar het werk (<10 km).
Ja over t algemeen wel, soms iets later en soms iets eerder.
Werkgever doet daar totaal niet moeilijk over. "Ene dag ben je wat eerder, andere dag ga je wat later weg".
Heft elkaar dus beetje op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

MeltedForest schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:06:
[...]

Je doet een uur over 45km? Ga je met de brommer naar je werk :P
Ik moet 85km enkele reis, maar ik doe er ook een uur over. 95% snelweg :)
Als die door de coentunnel moet bijvoorbeeld is het opeens neit zo heel raar meer, er staan vaak files op bepaalde wegen, als hij net die weg over moet is het klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Het is een heel tijdje geleden, maar inmiddels is alweer van alles veranderd in de werksituatie.
En waar ik ondertussen bij smartphonereparatie en e-cig retail gewerkt heb, heb ik dan nu een vast baantje als systeembeheerder.

Opleiding(en): ICT Beheerder (MBO4)
Certificaten: Alle standaardmeuk van genoemde opleiding (ECDL, ITIL, ITE, CCNA)
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Bibliotheek
Huidige functie: Systeem-, en applicatiebeheerder

Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsuitkering; 1.5% over jaarloon
Laptop: Nope
GSM: Nope
Leaseauto: Nope
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: POB
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding als ik voor vergaderingen of trainingen ergens naartoe moet, of naar een andere locatie moet.
Regio: Parkstad Limburg
Reistijd: ~10 minuten (woon/werk)

Salarisschaal: Schaal 5, trede 1
Maand salaris (bruto): €1766
Maand salaris (netto): ~€1433

[ Voor 3% gewijzigd door Darkfreak op 04-07-2014 15:21 . Reden: Netto toegevoegd. ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
garriej schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:21:
[...]

Als die door de coentunnel moet bijvoorbeeld is het opeens neit zo heel raar meer, er staan vaak files op bepaalde wegen, als hij net die weg over moet is het klote.
Als je door de Coentunnel moet heb je, met uitzondering voor verkeer van de A7, 3 verschillende routes ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terribleweak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:33
Inmiddels ruim een jaar verder.

Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Members only:

Verhoging mogen altijd meer :P maar goed beter dan niets erbij, zeker in tijden van nul-lijnen overal.

[ Voor 14% gewijzigd door Ikke_Niels op 04-07-2014 15:36 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annemartijn
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:02
Certificaten: Geen
Werkervaring: Geen (alleen stage en bijbaantjes)
Werkgever: IT bedrijf in Oost-Nederland met +- 400 werknemers
Huidige functie: .NET softwareontwikkelaar

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 27 (waarvan 3 aangewezen, er kunnen nog 6 vakantiedagen bijgekocht worden)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (meestal meer dan 13e maand)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve ziektekostenverzekering (met aanvullend voor fysiotherapie en psychologische zorg op kosten van werkgever)
Reistijd: 30 minuten auto, eigen parkeerplaats en een netto vergoeding van 19ct/km

Maandsalaris (bruto): 2435

[ Voor 0% gewijzigd door annemartijn op 06-07-2014 14:21 . Reden: reistijd vermelden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:39
Mooi salaris vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
annemartijn schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:19:

Vakantiedagen: 27 (waarvan 3 aangewezen, er kunnen nog 6 vakantiedagen bijgekocht worden)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve ziektekostenverzekering (met aanvullend voor fysiotherapie en psychologische zorg op kosten van werkgever)
Reistijd: 30 minuten auto, eigen parkeerplaats en een netto vergoeding van 19ct/km

Het startsalaris bij jullie is wat gestegen in de laatste 5 jaar, zie ik, maar de voorwaarden zijn nog hetzelfde. Het is een leuk bedrijf, m.n. als starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dilemma, momenteel aanbod op tafel, reeds onderhandeld, dus vrees ook niet dat er nog veel meer valt uit te halen.

Huidige situatie:

Opleiding(en): M.Sc. Bio-ingenieur - Milieu
Certificaten: interne PM cursussen + energiecertificiëring
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Amerikaans engineering consultant
Huidige functie: Project Manager

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 20 + 12 ADV
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarspremie (dus in totaal 13,92 maandlonen per jaar incl. vakantiegeld)
Laptop: ja, maar corporate gereguleerd, dus niks nuttig voor vrije tijd
GSM: eigen toestel, abonnement firma
Leaseauto*: ja, Skoda Fabia Combi
Pensioenregeling: ja, 4% jaarloon
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maaltijdcheques à € 7/dag + hospitalisatieregeling voor mezelf
Land: België
Regio: Brussel
Reistijd**: 10 min. te voet

Maandsalaris (bruto): € 3.270

Nieuw aanbod:

Werkgever: Aannemer/projectontwikkelaar
Toekomstige functie: commercieel verantwoordelijke Vlaanderen

Vakantiedagen: 20 dagen, waarvan 15 verplicht in Juli en tussen Kerst en nieuw - onbetaald mogelijk
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarspremie (dus in totaal 13,92 maandlonen per jaar incl. vakantiegeld) + bonusregeling van €10k bij target (geen idee hoe realistisch de target te behalen is)
Leaseauto*: Ja, Golf Variant of Skoda Octavia (net wat groter en luxueuzer dus)
Werkweek: 37u
Pensioenregeling: geen pensioenstelsel
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:maaltijdcheques à € 7/dag + hospitalisatieregeling voor hele gezin
Land: België
Regio: Vlaanderen
Reistijd**: In principe van thuis uit werken, maar veel op baan voor prospectie

Maandsalaris (bruto): € 3.465

Nieuwe functie met meer commerciële uitdaging die me wel aanspreekt, met mogelijks veel toekomstmuziek (maar wel kleine firma, dus meer onzekerheid) tegenover huidige stabiele werkgever waar ik zeker niet slecht zit, maar de toekomstperspectieven wat minder uitdagend zijn (nog enkele collega's voor mij op de ladder alvorens ik weer een sprong kan maken). Van thuis uit werken geeft veel flexibiliteit en zorgt ervoor dat ik m'n dagen zelf plan. Daartegenover staat een aanzienlijk deel minder en minder flexibele vakantie die ik met het kind op komst (ca. 2 weken) ook zeker ga missen. Anderzijds, van thuis uit werken geeft ook veel contact met de opgroeiende kleine. Auto is een stap vooruit, maar misschien slechts "voordeel" van beperkte duur, bruto verloning is wat beter en zicht op bonusregeling compenseren ten dele het ontbreken van een pensioenplan.

Al bij al een aantrekkelijk aanbod, maar vooral minder vakantiedagen en ontbreken pensioenplan laten me twijfelen. Gezien de baby op komst ook niet het meest ideale moment voor te solliciteren, maar was al even aan het uitkijken en dit aanbod kon ik niet onmiddelijk laten schieten, had niet verwacht de functie uiteindelijk ook binnen te halen.

Jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:13:
Al bij al een aantrekkelijk aanbod, maar vooral minder vakantiedagen en ontbreken pensioenplan laten me twijfelen. Gezien de baby op komst ook niet het meest ideale moment voor te solliciteren, maar was al even aan het uitkijken en dit aanbod kon ik niet onmiddelijk laten schieten, had niet verwacht de functie uiteindelijk ook binnen te halen.

Jullie mening?
Ga je ook 37 uur per week werken of "gewoon 40"? Immers als je de 40 werkt bouw je grofweg 15 dagen op per jaar, dat elimineert weer wat je kwijtraakt in vakantiedagen.

Al met al denk ik geen slecht aanbod.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Is het nieuwe aanbod met vast contract? Wellicht kan je dat nog bedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, geen idee hoe het juist in Nederland zit, maar als bediende in België is het doorgaans niet zo de gewoonte dat je overuren opbouwt of dat die vergoed worden. Ik werk nu zo'n 45/50 uren per week in een stelsel van 40 uur (vandaar de 12 ADV dagen). Ik verwacht dat ik nu toch ook wel zo'n 40/45 uren per week zal werken, maar ga dus geen compensatie krijgen voor die overuren. Als het de spuigaten uitloopt kan ik natuurlijk wel eens een snipperdagje nemen, en zoals aangehaald, het is vooral van thuis uit werken dus plan ik dat wel zelf in. Een halve dag vrijaf nemen en op een andere dag 'savonds wat langer doorwerken is dus geen enkel probleem volgens de baas. Deze flexibiliteit is natuurlijk ook wat waard, dus is het niet zo éénvoudig als 20 verlofdagen vs. 32 verlofdagen...

Het nieuwe aanbod is onmiddelijk vast contract, dus vertrouwen vanuit de nieuwe baas is er dus al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
annemartijn schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:19:

Redelijk aanbod. De vrij hoge winstuitkering en de zorgverzekering maken het aantrekkelijk. Voor de rest is het een beetje on par met wat de grote detacheerders betalen (pakweg 2000-2200 + auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Opleiding(en): VMBO-t, MBO Applicatie Ontwikkeling, HBO Software Engineering
Certificaten: Nog geen, bedoeling om MCSD te halen
Werkgever: ICT dienstverlener
Huidige functie: Junior Software Developer

Vakantiedagen: 29, mogelijkheid om te kopen / verkopen
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand, bij het werven van een nieuwe werknemer
Leaseauto: Ja, Volkswagen Golf VII 1.2 TSI Highline incl. tankpas. 35k/jaar, prive max ~20k/jaar
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Boekenbudget a €150 per jaar, netto onkostenvergoeding a € 90 per maand, cursussen, opleidingen vergoed, collectieve zorgverzekering, beloning bij werven van nieuwe collega (iPad als deze persoon een contract tekent, na proeftijd € 1000 bruto voor een persoon met < 3 jaar werkervaring en € 2000 bruto bij > 3 jaar werkervaring)
Regio: Eindhoven
Reistijd: 15 tot 20 min

Maand salaris (bruto): € 2250

Bruto salaris is misschien niet bijzonder maar de secundaire voorwaarden zijn prima. Verwacht redelijk snel te groeien in salaris. Na mijn switch ga ik met veel meer plezier naar het werk toe, leuke collega's, groot bedrijf met persoonlijke touch. Kortom super tevreden :)

De auto is nog een pool-auto, maar van 02-2014 dus nog nieuw en tegen oude voorwaarden (30k/jaar) en dus nog onder leasebedrag. Kan hem overnemen of een nieuwe bestellen, nieuwe is waarschijnlijk duurder en dus boven leasebedrag wat me dan dus weer wat meer gaat kosten. Binnenkort maar eens in verdiepen geen haast bij :D

[ Voor 10% gewijzigd door DeluxZ op 07-07-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 12:54
Goedemiddag!

Ik heb even een vraag, ik loop dit moment een soort van stage (BBL). En ben onlangs geslaagd voor mijn diploma, het bedrijf bied mij nu een werkplek aan. met een salaris van 1300 bruto nu kan ik eigenlijk niet echt vergelijken met andere mensen om mij heen, want op school was ik een van de jongste of mijn leeftijds genoten werkte bij hun vader in het bedrijf en verdiende ook al meer dan wat een normale iter zou verdienenen.

Is een start salaris van 1300 bruto goed voor een ICT beheerder niveau 4?

Thanks voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
nofearnl schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:02:
Goedemiddag!

Ik heb even een vraag, ik loop dit moment een soort van stage (BBL). En ben onlangs geslaagd voor mijn diploma, het bedrijf bied mij nu een werkplek aan. met een salaris van 1300 bruto nu kan ik eigenlijk niet echt vergelijken met andere mensen om mij heen, want op school was ik een van de jongste of mijn leeftijds genoten werkte bij hun vader in het bedrijf en verdiende ook al meer dan wat een normale iter zou verdienenen.

Thanks voor de reacties.
We hebben toch echt meer informatie nodig, wat is de volledige aanbieding en wat is je leeftijd?

Je kan ook hier even kijken: http://www.mbowijzer.nl/beroep/medewerker-ict

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:48

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Goedemiddag!

Thanks voor de reacties.
We hebben een sjabloon, als je deze invult kan men je beter helpen :)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:14

Bob Popcorn

Plop!

Goedemiddag!

Thanks voor de reacties.
Nee, dit is onder het minimumloon. Ten minste, als je 40 uur per week gaat werken.

http://www.rijksoverheid....g-is-het-minimumloon.html

Als dit salaris voor 20 uur of minder is, is het zeer netjes. :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
DeluxZ schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:49:
Opleiding(en): VMBO-t, MBO Applicatie Ontwikkeling, HBO Software Engineering
Werkgever: ICT dienstverlener
Huidige functie: Junior Software Developer
Maand salaris (bruto): € 2250

Bruto salaris is misschien niet bijzonder maar de secundaire voorwaarden zijn prima.
Secundaire AV zijn inderdaad ruim, vooral in verhouding tot je brutoloon. Volgens mij heeft je auto een cataloguswaarde van meer dan je bruto jaarloon :)

Als je na 2 jaar 2250 verdient, wat was dan je startsalaris?

Zo rond 2006 was het in de detachering gangbaar dat starters voor 2000 + auto werden aangenomen. Bij een normale / goede beoordeling hoort dat bedrag met 150 a 200 per jaar te stijgen. Je zit onder die curve, ondanks dat we inmiddels 8 jaar verder zijn. Ik vraag me af of de startsalarissen dan daadwerkelijk naar beneden zijn geindexeerd, of dat nieuwe werknemers direct op de nullijn worden gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

t_captain schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:31:
[...]

Secundaire AV zijn inderdaad ruim, vooral in verhouding tot je brutoloon. Volgens mij heeft je auto een cataloguswaarde van meer dan je bruto jaarloon :)

Als je na 2 jaar 2250 verdient, wat was dan je startsalaris?

Zo rond 2006 was het in de detachering gangbaar dat starters voor 2000 + auto werden aangenomen. Bij een normale / goede beoordeling hoort dat bedrag met 150 a 200 per jaar te stijgen. Je zit onder die curve, ondanks dat we inmiddels 8 jaar verder zijn. Ik vraag me af of de startsalarissen dan daadwerkelijk naar beneden zijn geindexeerd, of dat nieuwe werknemers direct op de nullijn worden gezet..
Cataloguswaarde van de auto is niet meer als mijn bruto jaarloon hoor ;)

Ik ben pas sinds 1 juni werkzaam bij dit bedrijf. Hiervoor bij een heel klein bedrijf gewerkt met veel mindere arbeidsvoorwaarden. De startsalarissen zijn niet meer zoals in 2006. Verder heb ik op dit moment niet veel kosten dus kan veel sparen, salaris komt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:42
Bob Popcorn schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:22:
[...]

Nee, dit is onder het minimumloon. Ten minste, als je 40 uur per week gaat werken.

http://www.rijksoverheid....g-is-het-minimumloon.html

Als dit salaris voor 20 uur of minder is, is het zeer netjes. :p
Volgens zijn profiel is hij 21, daar geldt volgens de site die je zelf aangeeft een minimumloon van € 1.084,00 voor. Dus zit er voor hem niet onder. Maar valt verder weinig over te zeggen zonder verdere arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
DeluxZ schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:38:
[...]

De startsalarissen zijn niet meer zoals in 2006. [...]
Inderdaad. De CAO lonen zijn tussen 2006 en nu 14.5% gestegen.

Het was me bekend dat de detacherings-sector is achtergebleven qua loonontwikkeling, maar dat de achterstand kennelijk is opgelopen naar 15% bedraagt is nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Aangezien er niks bijstaat over inflatiecorrectie of koopkracht, zal ik er maar vanuit gaan dat dit bruto cijfers zijn. Die is 14,7% geweest. Stilstand dus, die voelt als achteruitgang. Bovendien zijn het juist de zakelijke dienstverleners geweest waarop bezuinigd werd om het eigen personeel te ontzien.

Klein voorbeeldje om dit te ondersteunen: in 2006 kreeg je bij KPMG 900 euro leasebudget als starter. Momenteel iets van 500. Hoe zoet.

[ Voor 43% gewijzigd door Config op 08-07-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Leasebudget is een secundaire arbeidsvoorwaarde.

Er lijkt in detachering/consultancy de laatste paar jaar een trend gaande om geld van de secundaire AV naar de primaire AV te verplaatsen. Waarschijnlijk is dit ingegeven vanuit recruitment. De salarissen zijn t.o.v. andere werkgevers behoorlijk achtergebleven en het wordt moeilijk om een handtekening te krijgen als je iemand wel een ruim leasebudget kan aanbieden maar te weinig loon om je huur van te betalen. Dan heeft een recruiter liever wat minder van het een te bieden en wat meer van het ander.

Wat betreft KPMG: ik neem aan dat die 450 euro ergens zijn geland, misschien in een flexbudget en misschien in de algemene loonruimte ? Een korte google query vertelt me dat het startsalaris zo'n 33k per jaar moet bedragen.

[ Voor 8% gewijzigd door t_captain op 08-07-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
Of worden arbeidsvoorwaarden versoberd? Dat kan natuurlijk ook

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Na bijna 6 maanden in de detachering wordt mijn halfjaars contract verlengt met een jaar, alleen zonder loonsverhoging. Dit kan ik "bij goed presteren" na een jaar in dienst verwachten (halvewege het nieuwe contract).

Is het normaal dat het verlengen van het contract en loonsverhoging van elkaar los gekoppeld is (in de detachering)? Ik ben eigenlijk gewend dat het gezamelijk gaat.

PS: Ik ben tevreden over mijn salaris, maar kan natuurlijk altijd beter
:9

@Hieronder: Ik vraag ook of dit normaal is, niet of het vanuit de werkgever verplicht is.

[ Voor 8% gewijzigd door Deveon op 08-07-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Deveon schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:47:
Na bijna 6 maanden in de detachering wordt mijn halfjaars contract verlengt met een jaar, alleen zonder loonsverhoging. Dit kan ik "bij goed presteren" na een jaar in dienst verwachten (halvewege het nieuwe contract).

Is het normaal dat het verlengen van het contract en loonsverhoging van elkaar los gekoppeld is (in de detachering)? Ik ben eigenlijk gewend dat het gezamelijk gaat.

Er zijn, tenzij dit in het contract is vastgelegd, geen afspraken over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:14

Bob Popcorn

Plop!

Shinji schreef op maandag 07 juli 2014 @ 18:01:
[...]

Volgens zijn profiel is hij 21, daar geldt volgens de site die je zelf aangeeft een minimumloon van € 1.084,00 voor. Dus zit er voor hem niet onder. Maar valt verder weinig over te zeggen zonder verdere arbeidsvoorwaarden.
Ahja, totaal niet bij stilgestaan :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Deveon schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:47:

@Hieronder: Ik vraag ook of dit normaal is, niet of het vanuit de werkgever verplicht is.
Ja bij ons is dit in principe regel, net zoals voor mensen die na juli in dienst komen. Wel zijn er 2 momenten per jaar dat je promotie kan krijgen, onze organisatie is 300 man groot en dat wil je dan gewoon stroomlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:22:
Allright, thanx voor de reacties. Nu even afwachten..
Straks kiezen ze gewoon direct voor een " goedkoper" sollicitant is het meteen voorbij : )
En nog niets gehoord..
Weet nou niet of dat nu goed is of slecht.

Nu een week geleden , terwijl ze binnen enkele dagen selectie zouden maken..
Nog even afwachten dan maar of bellen/mailen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Even bellen kan zeker geen kwaad, zitten nu op dag 8 / werkdag 5. Je toont dan wel je interesse :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik ze gemaild, en even later ging de telefoon :-)
Heb een offer op zak, alleen niet in mijn voordeel..

Voor hun was dit een "final offer".
Heb 2 dagen bedenktijd.
Gaat m niet worden ben ik bang.
Pagina: 1 ... 69 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.