Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.476 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Boudewijn schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:34:
Ben ik nu heel raar als ik bij mijn wg een iphone5s kan krijgen (die heeft bijna iedereen) en mijn antieke 10jaar-oud-model nokia houd? Harstikke leuk zo'n telefoon maar het feit dat je hem prive gebruikt betekent ook dat je baas je altijd kan vinden.

Ik kan de mijne, als ik dat wil, gewoon om 1830u uitzetten en van mijn avond genieten. Zakelijk een iphone hebben heeft behalve mail voor mij weinig meerwaarde, maakt hem alleen maar diefstal- en spionagegevoelig.
Een iPhone, of welke moderne telefoon dan ook, kan je ook gewoon om 18:30 uitzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:22
TictaCNL schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:29:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): WO
Huidige functie: Consultant
Maand salaris (bruto): €2600

Best prima voor deze tijden toch?
Kunnen we moeilijk zeggen zo, we hebben geen flauw idee wat voor consultant je bent of wat je gestudeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Boudewijn schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:34:
Ben ik nu heel raar als ik bij mijn wg een iphone5s kan krijgen (die heeft bijna iedereen) en mijn antieke 10jaar-oud-model nokia houd? Harstikke leuk zo'n telefoon maar het feit dat je hem prive gebruikt betekent ook dat je baas je altijd kan vinden.

Ik kan de mijne, als ik dat wil, gewoon om 1830u uitzetten en van mijn avond genieten. Zakelijk een iphone hebben heeft behalve mail voor mij weinig meerwaarde, maakt hem alleen maar diefstal- en spionagegevoelig.
Nee, sterker nog: ik heb niet eens een telefoon van de zaak en wil dat het liefst zo houden. (als ik het zou vragen, zou ik er best een kunnen krijgen) Dat betekent namelijk ook dat ik niet bereikbaar hoef te zijn en dat bevalt me goed. We hebben alleen een telefoon voor bereikbaarheidsdiensten, maar daar zijn duidelijke afspraken over qua tijden en die heb je dan maar ééns in de drie weken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

onskip schreef op maandag 16 juni 2014 @ 00:19:
[...]

Niets raars aan, maar als jou baan nu eenmaal vereist dat je bereikbaar bent en pro-actief reageert op storingen, dan is een iPhone geen luxe. Bereikbaarheid is bij mij inherent aan de functie en als het dan even kan heb ik het liefst een iPhone.
LOL. Als je bereikbaar moet zijn is een telefoon gewoon nodig.
Diefstal- en spionagegevoeligheid vindt ik een beetje non-argumenten. Als jij kwetsbare informatie op jou zakelijke iPhone hebt dan heb jij (of jou werkgever) deze ook beveiligd. Ik heb iPhones gehad sinds de 3G en mijn toestel is nog nooit gejat (alle toestellen daarvoor trouwens ook niet, heeft misschien met de regio te maken maar dat terzijde)
Simpel, een iphone is way makkelijker te exploiten door allerlei apps en connectiviteit die mijn antieke telefoon niet heeft.
Napo schreef op maandag 16 juni 2014 @ 07:46:
[...]

Een iPhone, of welke moderne telefoon dan ook, kan je ook gewoon om 18:30 uitzetten ;)
Dan kun je hem dus niet meer prive gebruiken. Voor prive-gebruik snap ik dat je een luxe/premium telefoon wil, maar zakelijk? Waarom is het anders zo'n statussymbool?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

onskip schreef op maandag 16 juni 2014 @ 00:19:
[...]

Niets raars aan, maar als jou baan nu eenmaal vereist dat je bereikbaar bent en pro-actief reageert op storingen, dan is een iPhone geen luxe. Bereikbaarheid is bij mij inherent aan de functie en als het dan even kan heb ik het liefst een iPhone.
Ik denk dat een Nokia telefoon op meer plekken bereik heeft dan de iPhone. Verder belt een traditionele telefoon vele malen prettiger omdat ze beter vast te houden zijn:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1215441970.jpg

Verder is deze discussie nogal offtopic, feit blijft wel dat er altijd iets magisch rond apple blijft hangen waardoor mensen daar compleet op kicken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Ik snap de posten telefoon en laptop ook niet zo goed. Ik zie ze niet echt als "loon" maar als gereedschap.

Mijn laptop (Latitude 6420) wordt wekelijks gescanned op geinstalleerde software en internet (onderwerpen) gebruik.
Dus ik zou wel gek zijn om 'm privé te gaan gebruiken.

Daarnaast een werktelefoon gebruik ik om zakelijk mee te bellen. Ik heb gewoon een Moto G als een privé telefoon. Ook weer omdat de zakelijke telefoons gescanned worden op gebruik en software. Dus ik loopt met 2 GSM's rond. En dan heb ik nu een simpele Nokia aangezien ik die maar 1x per week hoef op te laden. Ik kan ook voor een iPhone 4s kiezen, maar dan heb ik 2 telefoons continue aan de oplader hangen.

Heeft trouwens ook als voordeel dat je privé en zakelijk mooi gescheiden kan houden. Op mijn Nokia kan ik mijn mail niet checken dus ik loop niet het risico dat ik door ga met werken als ik thuis op de bank zit en nog een mailtje zie binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik dan weer niet echt snap, is dat mensen denken dat een telefoon van de zaak direct betekent dat je de hele nacht bereikbaar moet zijn.

Ik heb een prive telefoon (Nokia 2600) en een van m'n werk (Nokia GeenIdee, hij heeft een kleurenscherm :)), en heb ze allebei altijd aan staan. Maar als ik 's avonds gebeld word op m'n werktelefoon dan laat ik dat rustig gaan, tenzij me vantevoren gevraagd is om standby te staan voor iets. Verder neem ik mijn werktelefoon ook niet mee ergens naartoe, behalve naar mijn werk.

Wat mij betreft is een werktelefoon dan ook iets wat ik op mijn werk gebruik, zodat ik geen minuutjes uit m'n eigen bundel hoef te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Brilsmurfffje schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:37:
[...]

Ik denk dat een Nokia telefoon op meer plekken bereik heeft dan de iPhone. Verder belt een traditionele telefoon vele malen prettiger omdat ze beter vast te houden zijn:
Ik ken heel wat advocatenkantoren waar ze nog steeds met dit monster bellen:

Afbeeldingslocatie: http://www.mecero.nl/images/productimages/big/nokia_6310%20black.jpg

Gewoon omdat-ie onverwoestbaar is en een oersterke batterij heeft.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Tweakers,

Even een kort vraagje waarin ik inzicht hoop te krijgen over de bruto startsaldij van een net afgestudeerde HBO Informatica student woonachtig in Friesland.

Ik heb verder geen certificeringen, maar wat zou een minimaal/ gemiddeld startsalaris zijn voor iemand zoals ik, rond de 22 jaar, die aan de slag zou kunnen gaan bij een middelgroot bedrijf (40u p/w)?

Alvast bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:35

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:18:
Dag Tweakers,

Even een kort vraagje waarin ik inzicht hoop te krijgen over de bruto startsaldij van een net afgestudeerde HBO Informatica student woonachtig in Friesland.

Ik heb verder geen certificeringen, maar wat zou een minimaal/ gemiddeld startsalaris zijn voor iemand zoals ik, rond de 22 jaar, die aan de slag zou kunnen gaan bij een middelgroot bedrijf (40u p/w)?

Alvast bij voorbaat dank!
gok zo'n 1900-2200 ofzo

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

7.50 euro per uur bij AH tot 4000 p/mnd als je offshore ploegen gaat draaien op een booreiland in Alaska..

Wat ga je doen, wat wordt je functie?
Wat zijn de overige voorwaarden, zit er een auto bij, heb je veel of weinig verlofdagen, wat voor soort bedrijf is het, etc?

Zo kunnen we er niet veel over zeggen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door bord4kop op 16-06-2014 12:20 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hbeez schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:15:
[...]

Ik zou altijd voor de baan met de beste groeimogelijkheden gaan. Het salaris komt dan vanzelf wel weer. Bovendien, een lease auto kost je werkgever ook geld.

Je geeft aan dat het maar om 8% gaat en je krijgt er een lease auto voor terug. Dus dat scheelt ook een boel geld qua afschrijving, onderhoud enzo. Bovendien kun je er mee op vakantie gaan.

Je moet kiezen waar jij het gelukkigst van wordt, de baan waarop je bent uitgekeken met 8% meer salaris of een betere baan + lease auto. Ik zou zelf altijd kiezen optie 2. Uiteindelijk krijg je energie van met plezier naar je werk gaan, niet die paar honderd euro.

Krijg je trouwens lease budget uitgekeerd als je een auto onder je budget neemt?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 16-06-2014 12:30 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Hbeez schreef op zondag 15 juni 2014 @ 09:50:
[...]

Nee ging veel eerder omhoog, na een half jaar met 10% ofzo. Misschien dat Reynouts kan toelichten waarom hij afgelopen december geen verhoging heeft gekregen.
Even wat toelichtingen om de situatie beter te beschrijven:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Boudewijn schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:27:
[...]
Dan kun je hem dus niet meer prive gebruiken. Voor prive-gebruik snap ik dat je een luxe/premium telefoon wil, maar zakelijk? Waarom is het anders zo'n statussymbool?
Vraag me niet waarom, maar blijkbaar doet het er toe.

Zelf ben ik bezig geweest met een project van het vervangen van 100+ BlackBerry's voor iPhone en Samsungs. Hierbij krijgen de hoge managers een iPhone en de lage managers een Samsung Galaxy S4 mini. Je moest is weten hoeveel "lage" managers proberen om tóch de iPhone te krijgen, want die collega heeft hem wél. En dit ging dan om toestellen die strict alleen zakelijk gebruikt mogen worden.

Maar binnen deze (Duitse) organisatie houden ze nogal van een duidelijke hiërarchie (lease auto, parkerplaats, telefoon, ect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Boudewijn schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:27:
[...]

Het grootste nadeel van een bedrijfstelefoon prive gebruiken is het mij iig niet waard. Namelijk altijd quasi-beschikbaar zijn. Van mij had het ook geen iPhone hoeven zijn. Enige voordeel, maar dat kunnen goedkopere telefoons vast ook wel, is het gebruiken van de 3g verbinding indien de lokale verbinding tijdelijk weigert.

Een telefoon moet werken en liefst langer dan één dag op een volle accu. Daar voldoet zo'n iPhone helaas niet aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Deveon schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:21:
[...]

Zelf ben ik bezig geweest met een project van het vervangen van 100+ BlackBerry's voor iPhone en Samsungs. Hierbij krijgen de hoge managers een iPhone en de lage managers een Samsung Galaxy S4 mini. Je moest is weten hoeveel "lage" managers proberen om tóch de iPhone te krijgen, want die collega heeft hem wél.
Door zo'n vreemd beleid met twee types, maak je er ook een statussymbool van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Deveon schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:21:
[...]

Zelf ben ik bezig geweest met een project van het vervangen van 100+ BlackBerry's voor iPhone en Samsungs. Hierbij krijgen de hoge managers een iPhone en de lage managers een Samsung Galaxy S4 mini. Je moest is weten hoeveel "lage" managers proberen om tóch de iPhone te krijgen, want die collega heeft hem wél. En dit ging dan om toestellen die strict alleen zakelijk gebruikt mogen worden.
Man man, ik word daar toch zo moe van, dat eeuwige, nooit ophoudende gezeik om die telefoons en dan liefst het allernieuwste iProduct. Als het aan mij lag, kregen ze allemaal een degelijke Nokia van 40 Euro.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Consultant met degelijke Nokia meld zich.

Ik kan er mee bellen/sms'en, werkt goed met bluetooth en hij gaat een week mee.

Eerst vond ik het matig. Nu vind ik het wel prima. Niemand verwacht dat ik buiten werktijd mijn mail check :Y)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weemanneke
  • Laatst online: 28-04 12:23
weemanneke schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:54:
Hierbij ook mijn eerste post in dit topic :)

Leeftijd: 22
Opleiding(en): Medewerker ICT (MBO niveau 2, versneld afgerond in 1 jaar) en Medewerker Beheer ICT (MBO niveau 3)
Certificaten: Cisco CCNA Discovery: Networking for home and small businesses, Cisco CCNA Discovery: Working at a Small-to-Medium business or ISP (Beide via school moeten halen) en Dell Compellent Storage Center Overview and Installation (via werkgever)
Werkervaring:3,5 jaar (Ik ben in 2010 begonnen met bovenstaande opleidingen in BBL vorm. Studie is afgerond in september 2013)
Werkgever: Bedrijf dat trainingen voor o.a. Dell network storage apparaten (EqualLogic, Compellent, PowerVault) verzorgd binnen de EMEA landen. Op korte termijn zullen er ook wat Huawei trainingen in hun portfolio bij komen.
Huidige functie: Systeembeheerder. Functie bestaat uit het beheren en onderhouden van de trainingsomgeving, klaar maken van de systemen voor een training, updaten van cursus manuals, ondersteunen van stagiaires (mits deze er is), procedures beschrijven en vast leggen en uiteraard dagelijks systeembeheer in een SAN omgeving en deels ook VMware ESXi omgeving.

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering. Is afgelopen jaar niet gegeven wegens slechtere cijfers.
Laptop: Nee
GSM: Nokia E75
Leaseauto: Audi A3 Sportback uit 2011 (komt van een collega af die haar ontslag heeft genomen. Ik mag deze auto (in ieder geval tijdelijk) voor woon/werk verkeer gebruiken, prive voor alsnog niet.) Normaal gesproken zou ik € 0,19 per km krijgen.
Werkweek: 40 uur (Afhankelijk van de trainingen nog 1 á 2 uurtjes in het weekend voor het klaar maken van lessystemen)
Pensioenregeling: N.v.t. (Op het moment begonnen met het 3e tijdelijke contract tot eind juni)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: N.v.t.
Land: Nederland
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: Ongeveer 25 minuten. (mits het verkeerd mee werkt :P )

Maand salaris (bruto): € 1254 (minimum jeugdloon voor 22- jarige)

Nu verdien ik natuurlijk nog geen jackpot, maargoed ik mag blij zijn dat ik in ieder geval mocht blijven bij het bedrijf waar ik mijn BBL opleiding heb gedaan en heb afgerond. Ze geven in principe wel een vast contract, mits het financieel mogelijk is. Voor nu heb ik in ieder geval een contract tot eind juni.

Echter zit ik nog een beetje te twijfelen wat ik het beste kan doen. Wachten op het vast contract (met daarbij zeker onderhandelingen over salaris), of eens rond kijken bij andere bedrijven. Het bevalt me super goed bij het bedrijfje waar ik nu zit, maar ik denk dat het qua opdrachten nooit ontzettend druk zal worden. Alleen het valt niet mee om ergens bij een bedrijf een functie te vinden waar ik geschikt voor ben. (meerendeel HBO werk- en denk niveau of ik wordt al niet uitgenodigd voor een gesprek wegens te kort aan ervaring etc.). Misschien dat iemand iets weet of me tips kan geven? Kan natuurlijk altijd via PB!

Gr. Robbert
Mijn laatste bericht is van 9 januari dit jaar. Echter heb ik vorige week vrijdag (jawel, op vrijdag de 13e met die machtige overwinning van het Nederlands elftal) te horen gekregen dat ik een vast contract ga krijgen! Ik ben hier natuurlijk super blij mee, maar ik vraag me af wat ik qua salaris "recht" op heb.

Er zijn wat dingetjes veranderd. Ik rijd de Audi niet meer omdat deze naar een collega is gegaan die meer zakelijke km's maakt dan ik (begrijpelijk). Qua functie blijf ik systeembeheerder, maar ik ben sinds een maand of 2 ook wat sales werkzaamheden er bij aan het doen. Het is de bedoeling dat ik een combinatie van Junior internal sales en systeembeheer ga doen. Echter heb ik sterk het vermoeden dat m'n baas qua salaris op het minimumloon blijft zitten en er alleen een bonus komt op het moment dat ik een training verkoop. In augustus wordt ik 23, dus zou ik volgens de nieuwste minimumloon van juli 2014 op € 1497,- bruto per maand uit komen.

Ik heb het contract nog niet ontvangen maar het komt er aan. Mocht het zo zijn dat het salaris op minimumloon blijft, dan wil ik hier natuurlijk over gaan praten met m'n baas, maar ik weet niet wat ik kan/mag vragen qua loon. Zelf zit ik te denken aan zo'n € 1600,- bruto per maand (minimaal). Graag jullie mening en reactie! Eventueel tips over de aanpak om dat gesprek over salaris aan te gaan zijn ook welkom. Zelf heb ik hier nog niet echt ervaring mee en weet niet zo goed hoe ik dat aan zou kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:05
Leg hem uit dat hij voor het minimumloon nog geen schoonmaker kan inhuren, dat jij wel wat kunt en dat je daar graag naar beloond wordt.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Maar doe dat wel zonder denigrerend over te komen, want stel dat een familielid of vriend van je baas schoonmaker is....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08 09:49
Black Sparrow schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:15:
[...]

Kunnen we moeilijk zeggen zo, we hebben geen flauw idee wat voor consultant je bent of wat je gestudeerd hebt.
Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door TictaCNL op 01-09-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
demichel schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:34:
[...]

Man man, ik word daar toch zo moe van, dat eeuwige, nooit ophoudende gezeik om die telefoons en dan liefst het allernieuwste iProduct. Als het aan mij lag, kregen ze allemaal een degelijke Nokia van 40 Euro.
Helaas werkte de iPhone niet met de carkit in the fleet van directie. Rampzalig! Kon toch niet! Maar de iPhone's moesten blijven..

Ik ben nog steeds van mening dat BlackBerry de enige echte zakelijke smartphone is aangezien daar communicatie centraal staat ipv design of welke soc erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:22
TictaCNL schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:20:
[...]

Members only:
Volgens mij een mooi marktconform salaris dan voor een starter. Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weemanneke schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:42:
[...]

Mijn laatste bericht is van 9 januari dit jaar. Echter heb ik vorige week vrijdag (jawel, op vrijdag de 13e met die machtige overwinning van het Nederlands elftal) te horen gekregen dat ik een vast contract ga krijgen! Ik ben hier natuurlijk super blij mee, maar ik vraag me af wat ik qua salaris "recht" op heb.

Er zijn wat dingetjes veranderd. Ik rijd de Audi niet meer omdat deze naar een collega is gegaan die meer zakelijke km's maakt dan ik (begrijpelijk). Qua functie blijf ik systeembeheerder, maar ik ben sinds een maand of 2 ook wat sales werkzaamheden er bij aan het doen. Het is de bedoeling dat ik een combinatie van Junior internal sales en systeembeheer ga doen. Echter heb ik sterk het vermoeden dat m'n baas qua salaris op het minimumloon blijft zitten en er alleen een bonus komt op het moment dat ik een training verkoop. In augustus wordt ik 23, dus zou ik volgens de nieuwste minimumloon van juli 2014 op € 1497,- bruto per maand uit komen.

Ik heb het contract nog niet ontvangen maar het komt er aan. Mocht het zo zijn dat het salaris op minimumloon blijft, dan wil ik hier natuurlijk over gaan praten met m'n baas, maar ik weet niet wat ik kan/mag vragen qua loon. Zelf zit ik te denken aan zo'n € 1600,- bruto per maand (minimaal). Graag jullie mening en reactie! Eventueel tips over de aanpak om dat gesprek over salaris aan te gaan zijn ook welkom. Zelf heb ik hier nog niet echt ervaring mee en weet niet zo goed hoe ik dat aan zou kunnen pakken.
Ik ben momenteel 21 jaar met een Niveau 3 ICT Beheer papiertje op zak.
Via detachering krijg ik alleen al 1500 euro bruto in de maand en heb ik de mogelijkheid om ervaring op te doen binnen verschillende organisaties. (ook al heb ik nu een deta-vast contract, wat betekend dat ik overgenomen kan worden door het bedrijf waar ik op project zit)
Daarnaast kun je een lease-auto krijgen en kun je zoveel opleidingen doen als dat jijzelf zou willen.

Momenteel heb ik mijn ITIL Foundation gehaald en MCSA Windows 8 staat op de planning.

Daarnaast betaald een detacheringsbureau een stuk minder dan een bedrijf waar je vast in dienst treed.
Ik zou zeker kijken of je niet ergens rond de 1800 euro kan komen te zitten. Zo niet, kun je wellicht beter eens gaan rondkijken bij andere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 10:27
[...]

Het is allemaal erg karig, ook qua secundaire voorwaarden. Ik zou ook zeggen 1600 minimaal, maar eerder richting de 1700-1800. Of extra andere voorwaarden natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn19 op 17-06-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 00:01
[...]

Ik vind het ook allemaal heel erg karig. Aan de eerdere berichten zie je eigenlijk ook al dat je veel meer moet verdienen. Volgens mij komt menig Systeem-Beheerder binnen op 1600 bruto. Je hebt inmiddels al wat ervaring, ze weten wat ze aan je hebben en je gaat ook nog werkzaamheden doen waar je eigenlijk niet voor opgeleid bent (dus multi inzetbaar). 1800 bruto per maand is denk ik wel iets wat je minimaal moet krijgen, uiteraard moet je zelf bepalen of je eventueel zou willen blijven voor minder, plezier hebben in je werk is uiteraard ook wat waard! :)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]
Er zijn wat dingetjes veranderd. Ik rijd de Audi niet meer omdat deze naar een collega is gegaan die meer zakelijke km's maakt dan ik (begrijpelijk).
...
In augustus wordt ik 23, dus zou ik volgens de nieuwste minimumloon van juli 2014 op € 1497,- bruto per maand uit komen.
Hoe kan je met minimumloon ooit een lease Audi rijden, en nog geld over houden?

Verder is het inderdaad gewoon ongehoord om geschoold werk tegen minimum loon te gaan doen. Wat je daadwerkelijk waard bent is natuurlijk afhankelijk van je daadwerkelijke functie ( Want er zit nogal verschil tussen de ene systeembeheerder en een andere ).

Maar als ik jou was zou ik eigenlijk sowieso rond gaan kijken voor een andere functie, al is het alleen maar om een beter beeld te krijgen van wat je nou eigenlijk waard bent. Deze werkgever wil blijkbaar voor een duppie op de eerste rang zitten, en dus verwacht ik ook niet dat dat heel snel tot een acceptabel niveau getild gaat worden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11

Cheezus

Luiaard

Woy schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:21:
[...]

Hoe kan je met minimumloon ooit een lease Audi rijden, en nog geld over houden?
Als hij de auto alleen voor woon-werk verkeer mocht gebruiken zal hij vast geen bijtelling betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpY
  • Laatst online: 16-05 22:26
Leeftijd: 25
Opleiding(en): Niets relevants
Certificaten: -
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: MKB
Huidige functie: Product Owner

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: -
Werkweek: 40 u
Pensioenregeling: Ja, 50 - 50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Niets bijzonders
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd: 25 min

Maand salaris (bruto): 3500

i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Martijn19 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:33:
Members only:
Hiervoor is het ZZP topic aangezien zelfstandigen altijd een vertekend beeld geven. Ja, je verdient meer maar je moet er ook zelf meer dingen voor regelen (pensioen, verzekeren tegen ongevallen/ziekte/arbeidscongeschiktheid/etc.)

Modbreak: Zolang het er duidelijk bijstaat zie ik (Krisp) geen bezwaar dat ZZP-ers hier ook posten.

[ Voor 3% gewijzigd door Krisp op 18-06-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

SharpY schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:30:
Opleiding(en): Niets relevants
Certificaten: -
Huidige functie: Product Owner

13/14e maand of winstuitkering: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Niets bijzonders
Reistijd: 25 min

Maand salaris (bruto): 3500
Dat heb je goed voor elkaar!
Maar wat doet een Product Owner en wat houden je werkzaamheden in?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Scrum in 10 minuten

Modbreak:Zo bot hoeft ook weer niet. :/

[ Voor 27% gewijzigd door Krisp op 18-06-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Sinds drie weken begonnen bij een nieuwe werkgever:

Opleiding(en): MBO ICT Niv. 3 (niet afgemaakt)
Certificaten (oud) : MCDST, MCITP, 70-640 (bezig met 70-642), ITIL V3
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: Detacheerder (Support Specialist)
Huidige functie: Applicatiebeheerder (project, woningcorporatie)
Vakantiegeld: ja, 8%
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: ja, Peugeot 107 (incidenteel gebruik, betaal alleen de bijtelling)
Werkweek: 40 uur.
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 5 studiedagen bovenop normale vakantiedagen – NS Business Card (2e klas) - €2500 studiebudget – Na behalen van certificaten 70-642 & 70-646 €250 bruto erbij
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 60 minuten met het OV.

Maand salaris (bruto): €2050,-

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:10
Keffie schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:33:
Sinds drie weken begonnen bij een nieuwe werkgever:

Opleiding(en): MBO ICT Niv. 3 (niet afgemaakt)
Certificaten (oud) : MCDST, MCITP, 70-640 (bezig met 70-642), ITIL V3
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: Detacheerder (Support Specialist)
Huidige functie: Applicatiebeheerder (project, woningcorporatie)
Vakantiegeld: ja, 8%
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: ja, Peugeot 107 (incidenteel gebruik, betaal alleen de bijtelling)
Werkweek: 40 uur.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 5 studiedagen bovenop normale vakantiedagen – NS Business Card (2e klas) - €2500 studiebudget – Na behalen van certificaten 70-642 & 70-646 €250 bruto erbij
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 60 minuten met het OV.

Maand salaris (bruto): €2050,-
Is dat niet wat zonde van het geld als je de auto slechts incidenteel gebruikt? Zeker als dit vooral zakelijk is zou ik zeggen geen bijtelling betalen en alleen zakelijk rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Shinji schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:45:
[...]

Is dat niet wat zonde van het geld als je de auto slechts incidenteel gebruikt? Zeker als dit vooral zakelijk is zou ik zeggen geen bijtelling betalen en alleen zakelijk rijden.
Het is dat of een privé auto kopen die uiteindelijk meer per maand gaat kosten. Ik heb de auto voornamelijk voor sport nodig en andere privé doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Keffie schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:49:
[...]

Het is dat of een privé auto kopen die uiteindelijk meer per maand gaat kosten. Ik heb de auto voornamelijk voor sport nodig en andere privé doeleinden.
Los daarvan, ik gok dat de bijtelling voor een 107 lager is dan een aantal treinkaartjes per maand.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
AllSeeyinEye schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:50:
[...]

Los daarvan, ik gok dat de bijtelling voor een 107 lager is dan een aantal treinkaartjes per maand.
De keuze om met het OV te gaan is ook vanwege het feit dat het sneller is dan met de auto (kop van NH naar Sloterdijk toe). Daarnaast geen parkeerplek bij het project waardoor de auto buiten de deur gezet moet worden, dus parkeergeld (+- 10 euro per dag).
Daarnaast was het in het contract besproken dat ik een lease auto ter beschikking kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Moet keffie toch helemaal zelf weten wat ie met zijn leaseauto doet?

Salaris is niet aan hoge kant, secundair maakt het wel beter.

En straks wel €250 erbij als je de certs haalt.

Overigens
[/message]:[/b]
..
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 5 studiedagen bovenop normale vakantiedagen ..
..
Studiedagen vs verlofdagen :+
Besteed je ze wel nuttig? Meestal krijg je dat niet bij detacheerders ;)

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
bord4kop schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:08:

Salaris is niet aan hoge kant, secundair maakt het wel beter.

En straks wel €250 erbij als je de certs haalt.

Overigens

[...]

Studiedagen vs verlofdagen :+
Besteed je ze wel nuttig? Meestal krijg je dat niet bij detacheerders ;)
Ja, die ga ik zeker nuttig besteden. Hoe ik deze ga invullen doe ik in overleg met mijn werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpY
  • Laatst online: 16-05 22:26
PromWarMachine schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:47:
[...]

Dat heb je goed voor elkaar!
Maar wat doet een Product Owner en wat houden je werkzaamheden in?
Dankje! In short meewerkend project manager binnen de scrum methodiek. Erg leuk om te doen omdat je zowel technisch als functioneel aan de slag bent, in ieder geval bij ons bedrijf.

i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
bord4kop schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:08:
Sowieso moet je alles zelf weten wat dat betreft, het is alleen iets dat me opviel waarbij ik mezelf dan de vraag stel of de voordelen opwegen tegen de kosten. Die afweging moet hij uiteraard zelf maken maar ik was even benieuwd naar wat meer informatie daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:05:
[...]

Ik ben momenteel 21 jaar met een Niveau 3 ICT Beheer papiertje op zak.
Via detachering krijg ik alleen al 1500 euro bruto in de maand en heb ik de mogelijkheid om ervaring op te doen binnen verschillende organisaties. (ook al heb ik nu een deta-vast contract, wat betekend dat ik overgenomen kan worden door het bedrijf waar ik op project zit)
Daarnaast kun je een lease-auto krijgen en kun je zoveel opleidingen doen als dat jijzelf zou willen.

Momenteel heb ik mijn ITIL Foundation gehaald en MCSA Windows 8 staat op de planning.

Daarnaast betaald een detacheringsbureau een stuk minder dan een bedrijf waar je vast in dienst treed.
Ik zou zeker kijken of je niet ergens rond de 1800 euro kan komen te zitten. Zo niet, kun je wellicht beter eens gaan rondkijken bij andere bedrijven.
peak it of qmagic :P heb ik ook gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

22 Jaar, opgeleid, ervaring, en schijnbaar zijn ze tevreden met je. Je moet twee dingen doen: 1. Zoek een nieuwe baan (je hoeft niets te accepteren, alleen achter de hand te hebben); en 2. Ga onderhandelen over je salaris en zet hoog in.

Minimumloon is belachelijk in ieder geval. Daar 200 Euro boven gaan zitten is ook belachelijk. Tien jaar geleden deed ik op jouw leeftijd werk wat voor 150 Euro per uur gefactureerd werd. Jij bent geld waard omdat je het bedrijf ook kent, daar mogen ze voor betalen.

Jouw salaris is ook gewoon een zakelijke beslissing, en dat moet het ook voor jou zijn. Ik zou inzetten op 1750 Euro minimaal, en onderhandelen over die laatste twee getallen. Je gaat als reactie een tegenbod van rond de 1600 krijgen. Daar kan je over onderhandelen als ze met betere secundaire arbeidsvoorwaarden komen (opleidingen wellicht?). Dat kunnen ze meestal niet, dus blijft je 1700 staan.

En kijk alsjeblieft om je heen. De beste manier om jouw bedrijf financieel stabieler te maken (en daarmee bedoel ik: jouzelf als persoon) is om, zeker in het begin, niet te lang bij 1 werkgever te blijven plakken. Genoeg mensen maken die fout op jonge leeftijd. Ik raad jobhoppen niet aan, maar het is verdomd lucratief voor jouw carrière en je bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

net 10% salaris verhoging gekregen (zal over 1 maand ingaan).

Members only:

Heb net wel een aanbieding van een concurrent laten lopen waarbij ze 50% meer salaris boden (110k euro p/jaar)

[ Voor 3% gewijzigd door Alarmnummer op 20-06-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Alarmnummer schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 06:41:

Heb net wel een aanbieding van een concurrent laten lopen waarbij ze 50% meer salaris boden (110k euro p/jaar)
Netjes. Ben je zelf Bulgaars? Zo nee, hoe is het om in die cultuur te komen als Hollander?

En zo zie je maar dat salaris alleen niet zaligmakend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26

Members only:
Dat zijn wel slechte secundaire arbeidsvoorwaarden. Maar hoe kun je nou niet weten hoeveel maanden salaris en hoeveel bonus je krijgt? Kijkende naar de rest zul je het dan wel niet krijgen. Dat maakt het plaatje wel anders, de meeste geposte salarissen hier krijgt men namelijk 14 keer per jaar terwijl jij het maar 12 keer krijgt.

Dat icm zelf pensioen regelen, weinig vakantiedagen, en geen sociale zekerheid [zie in het 'hoeveel buffer topic' dat je geen uitkering krijgt] en het heeft alle eigenschappen van een zzp'er, maar dan met het salaris van iemand in loondienst [wat netto dan nog hoog uitvalt omdat je in Bulgarije woont].
Alarmnummer schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:34:
Verder heb ik een aantal risico's genomen waardoor ik goed kan verdienen, maar niet snel kan terug vallen op een uitkering (officieel heb ik mijn eigen bedrijf dat het geld verdiend) is.

[ Voor 27% gewijzigd door Hbeez op 20-06-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDragon-1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:01
net 10% salaris verhoging gekregen (zal over 1 maand ingaan).

Members only:
Hoe krijg je het voor elkaar zo weinig belasting te betalen >:) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 21:21
Bulgarije denk ik...
DonDragon-1 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:05:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Hbeez schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:05:
[...]
Dat zijn wel slechte secundaire arbeidsvoorwaarden. Maar hoe kun je nou niet weten hoeveel maanden salaris en hoeveel bonus je krijgt?
Omdat er officieel geen uitspraken zijn gedaan.
Kijkende naar de rest zul je het dan wel niet krijgen. Dat maakt het plaatje wel anders, de meeste geposte salarissen hier krijgt men namelijk 14 keer per jaar terwijl jij het maar 12 keer krijgt.
Er zit zeker een verschil tussen.
Dat icm zelf pensioen regelen, weinig vakantiedagen, en geen sociale zekerheid [zie in het 'hoeveel buffer topic' dat je geen uitkering krijgt] en het heeft alle eigenschappen van een zzp'er, maar dan met het salaris van iemand in loondienst [wat netto dan nog hoog uitvalt omdat je in Bulgarije woont].
Members only:

Een groot verschil met een ZZP'er is dat een ZZP'er steeds op zoek moet naar een nieuwe opdracht en ik niet. Verder maak ik me niet druk over een nieuwe baan mocht dat nodig zijn.

Verder zou het ook leuk zijn om jouw salaris eens te zien. Het is makkelijk om kritiek te leveren maar dan moet je zelf ook met de billen bloot gaan. Ik neem aan dat jij tot je 70'e door moet werken, of niet?

[ Voor 19% gewijzigd door Alarmnummer op 20-06-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op! Baan in het buitenland dus de getallen zijn iets anders ivm andere belasting verhouding etc, het is dan ook puur een indicator:

Net van baan verwisseld.

Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO Niv 3
Certificaten: Microsoft, CCNA en nog wat grut.
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Buitenland
Huidige functie: IT manager

Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: 15% extra salaris per maand, iederjaar 15% extra.
Laptop: -
GSM: -
Werkweek: ~45
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Dental, doktor.
Land: Buitenland
Reistijd: 30 minuten.

Maand salaris (Netto ivm ander belasting stelsel): 5300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 08:13:
[...]
Netjes. Ben je zelf Bulgaars? Zo nee, hoe is het om in die cultuur te komen als Hollander?
Ik ben zelf een Nederlander. De mensen zijn heel vriendelijk, maar we praten niet over salaris ed. Aan mijn kleding zul je het ook niet zien :)
En zo zie je maar dat salaris alleen niet zaligmakend is.
Dat klopt. Ik heb er ook hard over moeten nadenken, maar voor mijn carriere is mijn huidige functie beter aangezien ik nu teamlead ben en dan zou ik 'slechts' weer performance engineer zijn. Verder is ons bedrijf nu nog vrij klein; dus je hebt veel invloed (+/- 30 mensen). En bij de concurrent heb je veel minder invloed (+/- 300 mensen) en ben je dus meer een radartje in het geheel. Ik vind het nu erg prettig dat de CEO regelmatig bij mij komt voor een vinger aan de pols mbt verbetering/architecuur issues etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Alarmnummer op 20-06-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Ik schrik hier wel een beetje van als ik kijk naar hoe weinig web developers betaald krijgen!

Ik was middleware/applicatiebeheerder bij Rabobank en verdiende 3800 bruto p.m.

Omdat ik als ZZP meer kon verdienen ben ik die weg ingegaan. Echter ben ik wel een beetje klaar met de grote bedrijven met hun processen en procedures en ik wil dan ook wat creatiever en kleinschaliger aan de slag.

Nou ja, geld maakt niet gelukkig en ik kan altijd nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

DonDragon-1 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:05:
[...]
Ik betaal 10% corporate tax en 5% dividend-tax -> 15.5% belasting in totaal.

Iedereen die remote zit en niet woont in de US (hoofdkantoor), gaat via een payroll company of via een eigen bedrijf constructie. Aangezien ik dat laatste klaar had staan, heb ik daar voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
Alarmnummer schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:07:
[...]
Members only:
Dit topic heet 'wat verdient de GoT'er' en niet 'hoeveel kan de GoT'er sparen'. Het doel is om achtergronden, salarissen, werkervaring, leeftijden etc met elkaar te vergelijken, om ook een beter beeld te krijgen van je eigen marktpositie. Zo kijk ik er in ieder geval naar. Ik zie dat jij de standaardonderdelen van een post hebt aangevuld met 'netto inkomen' en ook 'leefkosten', maar ik kijk naar de standaardonderdelen en zie een 38-jarige die minder dan 80k verdient, zonder secundaire arbeidsvoorwaarden, die door in een land te wonen met een lage levensstandaard alsnog relatief veel overhoudt. Of dat gunstige omstandigheden zijn, is aan een ieder te beoordelen maar ik zou (als 28-jarige) niet willen ruilen.

Hoeveel je overhoudt, hoe snel je FO wordt, wat je buffer is, daar zijn imo andere topics voor (waar jij trouwens ook actief bent). Niemand die je verbiedt het hier te posten; maar in dit topic kijk ik iig naar wat je verdient icm je ervaring en niet naar wat je overhoudt :) Dat je er blij mee bent is alleen maar mooi, toch?
Een groot verschil met een ZZP'er is dat een ZZP'er steeds op zoek moet naar een nieuwe opdracht en ik niet. Verder maak ik me niet druk over een nieuwe baan mocht dat nodig zijn.
Genoeg ZZP-ers die al jarenlang bij dezelfde klant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Het zou natuurlijk leuk zijn als je je eigen specs ook post.

[ Voor 43% gewijzigd door Alarmnummer op 20-06-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn eerste switch (oud tussen haakjes)

Leeftijd: 28
Opleiding(en): WO New Media
Certificaten: GAIQ
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Gamedeveloper (Mobile agency)
Huidige functie: Data analyst (Data analyst)

Vakantiegeld: Nee (ja)
Vakantiedagen: 20 (25)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee (Macbook)
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Standaard / Overheidsverplichte bijdrage (66/33)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Regionale OV kaart, Fitnessabonnement, Mediabibliotheek
Land: Duitsland (Nederland)
Reistijd: 15 min lopen (40 min auto)

Maand salaris (bruto): 3400 (2200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende maand nieuwe baan, was wel uitgekeken op mijn huidige werkgever

Leeftijd: 27 jaar
Opleiding(en): HBO MER
Certificaten: Prince2, ITIL, TMAPnext
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Oracle Software Developer

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25 dagen + 4 dagen variabel in te vullen
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: Ja prive bellen mogelijk
Leaseauto: Ja 700 exc. (onbeperkt prive)
Werkweek: 40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkostenvergoeding, opleidingen + certificaten
Regio: Heel Nederland
Reistijd: Afhankelijk

Maand salaris (bruto): 3100

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:20:

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Regionale OV kaart, Fitnessabonnement, Mediabibliotheek

Groot verschil in reistijd lopend-auto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
Alarmnummer schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:37:
[...]

Het zou natuurlijk leuk zijn als je je eigen specs ook post.
Heb ik al meerdere malen gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:20:

Begint met een W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

nvm

[ Voor 100% gewijzigd door roodbwoy op 20-06-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Leeftijd: 29
Opleiding(en): Havo
Certificaten: MCSE 2003, Exchange 2003, Lync 2010, SCCM 2007/2012, Citrix XenDesktop 7, Microsoft ACF
Werkervaring: 7 jaar ervaring in support / systeembeheer / engineering bij diverse (grote) klanten. Huidig niveau 3 jaar
Werkgever: Jazeker
Huidige functie: Lang verhaal, System Engineer / Systeembeheer komt het dichtst in de buurt

Vakantiegeld: Standaard 8%
13/14e maand of winstuitkering: Nee (marginale bonusregeling, paar honderd euro bruto)
Leaseauto: Ja, incl brandstof (+/- 700 euro uit mijn hoofd)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetvergoeding (22e), 50% korting eigen producten tot max van 500e per jaar.

Reistijd: Detachering dus wisselend, van 10 minuten tot 1,5 uur.

Maand salaris (bruto): 3100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021
Opleiding(en): matroos binnenvaart
Certificaten: marifonie
Werkgever: kleine zelfstandige
Huidige functie: matroos binnenvaart

Vakantiedagen: kerst + dagen in Nl varend
Werkweek: 80u +
Pensioenregeling: lachertje (700-800 euro uitkering op jaarbasis bij bereiken 67 jaar in deze functie)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100 eur reiskosten op declaratiebasis
Land: Nl s bedrijf Westeuropees werkgebied
Reistijd: wisselend (verste tot nu toe 7.5 uur treinen

Maand salaris (bruto): 1760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 10:25

denivan

de enige

yhk123 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:11:

Pensioenregeling: lachertje (700-800 euro uitkering op jaarbasis bij bereiken 67 jaar in deze functie)

??? Doe je dat uit liefdadigheid of zo ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021
80 p maand eetkosten vergoeding vergeten

Nee, tis ook niet hard werken maar je ben toch aan boord dus effe sluisje doen etc. en je ben toch weer van half 6 tot half 11 aan de bak.

Maar zoals van de week lagen we weekje in de buurt van Praag ben ik wel 5 dagen van schip af geweest.

Vorig jaar 267 werkdagen gehad dus ja per uur is t |:( (over&nachturen worden niet betaald)

[ Voor 14% gewijzigd door yhk123 op 20-06-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Laatst online: 28-07 12:47
En ik maar denken dat scheepvaart juist door zulke lange dagen goed betaald werd.

Ik kan mij niet voorstellen dat er ook 80+ uur op het contract staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ik dacht altijd dat scheepvaart gelijk was aan vrachtwagenchauffeur qua salaris, maar op de vrachtwagen zijn er vele vergoedingen en overuren die het een leuk salaris maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 15:42
Binnenvaart wordt inderdaad niet goed betaald, zevaart en bagger ed wel daarentegen. Ik heb trouwens (in de bagger) idd gewoon 84 uur per week in mijn contract staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46
yhk123 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:11:

Waaorm noem je je pensioen een lachertje, want 700 - 800 is volgens mij wel een middenloonregeling op basis als je er nog AOW bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:48

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Termi schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 11:10:
[...]

Waaorm noem je je pensioen een lachertje, want 700 - 800 is volgens mij wel een middenloonregeling op basis als je er nog AOW bij krijgt.
Dat is wat hij tot nu toe heeft opgebouwd rn per jaar krijgt. Dat zal nog wel stijgen als hij langer werkt

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Exact. Dit bedrag is het bedrag wat hij zou krijgen als ie met zijn huidige salaris met pensioen zou gaan. Ik mag aannemen dat ie in loon nog wel zal stijgen en wellicht zal opklimmen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:23

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Frankwopreis: geen enkele regeling maakt dat hij al 800 oudersdomspensioen heeft opgebouwd met dat salaris

Wat the eagle zegt zal wel kloppen: pensioen als hij blijft werken tegen huidige salaris, wat hopelijk groeit en dus het pensioen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

yhk123 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:50:
80 p maand eetkosten vergoeding vergeten

Nee, tis ook niet hard werken maar je ben toch aan boord dus effe sluisje doen etc. en je ben toch weer van half 6 tot half 11 aan de bak.

Maar zoals van de week lagen we weekje in de buurt van Praag ben ik wel 5 dagen van schip af geweest.

Vorig jaar 267 werkdagen gehad dus ja per uur is t |:( (over&nachturen worden niet betaald)
Val je uberhaupt wel onder de binnenvaart CAO? Spectrum van werkdagen ligt binnen de CAO:
Maximaal 230 werkdagen en 134 verlof dagen bij werkdagen van 9 uur of 167 werkdagen en 197 verlof dagen bij 12 uur per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bac0tje
  • Laatst online: 03-09 15:05
Opleiding(en): MBO 4 Netwerkbeheerder(Bezig , Februari begonnen.)
Certificaten: Aries Hard & Software , MOS
Werkervaring: 1/2 jaar
Werkgever: ZZPer met af en toe een klusje
Huidige functie: Medewerker

Vakantiegeld: 0
Vakantiedagen: nvt
13/14e maand of winstuitkering: nvt
Laptop: nvt
GSM: nvt
Leaseauto: nvt
Werkweek: Wisselt heel veel.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Reistijd: Standplaats +-20min

Nu heb ik een sollicitatie lopen bij een grote werkgever in Waalwijk alleen denk ik dat ik veel te laag heb ingezet qua salaris. Ze vroegen me wat ik wilde verdienen en kon daar geen duidelijk antwoord op geven. Na nogmaals vragen snel een kijkje genomen op internet en zonder al te goed te kijken de eerste hit opgenoemd en ingezet op 1600 bruto. Hier baal ik wel een beetje van. Ja ik had me zelf hier op voor moeten bereiden maar heel de sollicitatie procedure is ook raar verlopen(Dit kan ik bij interesse wel even toelichten , voor de rest niet heel spannend). Aangezien ik dus ook nog een dag per week school heb die ze niet doorbetalen zit ik zo ongeveer op basis van 4 weken op 1600 bruto - 20%(Schooldag dus).

Ik wil het hier nog wel over hebben , wat zou een reëel bruto salaris voor mijn ervaring en leeftijd zijn?

Voordeel wat ze wel hebben is dat mijn opleiding ze niets kost , het een investering voor ze is en volgens mij krijgen ze er ook nog subsidie op.

De vacature betreft een Servicedesk functie , hopelijk hoor ik morgen of ik wordt aangenomen ja of nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Voor je ervaring en opleiding (nog bezig) is wat je hebt ingezet prima. Voor je leeftijd iets minder omdat je zo te zien wat later ben begonnen maar ligt er ook een beetje aan wat je hiervoor gedaan hebt.

Voor iemand die net van MBO 4 afkomt is ergens rond de 1600/1700 gewoon een prima salaris dus voor iemand die nog bezig is zou dat helemaal netjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat klinkt best wel DocData achtig, klopt dat?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 19:09
Bedenk me net dat mijn eerdere post nog niet compleet was. Voor de volledigheid:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bac0tje
Geen DocData helaas. Zit wel in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

ShitHappens schreef op maandag 23 juni 2014 @ 23:08:
Bedenk me net dat mijn eerdere post nog niet compleet was. Voor de volledigheid:
Members only:
Niet (meer) aan het doorstuderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 19:09
Nee, momenteel niet. Nadat ik met Informatica stopte (overigens niet omdat ik het niet leuk vond) nog een andere halve opleiding gedaan en was toen voorlopig het studeren een beetje zat.
Werkgever komt hierin wel tegemoet: ik heb een halfjaarcontract voor de rest van 2014. Als ik mag blijven is het daarna nog een jaarcontract + 1 of 2 certificaten (Java development, MTA oid). Daarna vast contract en dan mag ik meteen deeltijd m'n HBO afmaken. Dus beetje bij beetje komt het wel goed :) Ben in elk geval lekker bezig en heb het tot zover in elk geval naar m'n zin. En kan sowieso een jaar lang dit inkomen houden zonder problemen en zelfs sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Ik vind persoonlijk niet dat ik mag klagen. Eerste baan en salaris komt later wel!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Rempi, goed salaris. Ik zit in dezelfde sector en ben met zelfde werkervaring bezig zit ik paar honderd bruto lager. Echter wordt er wel een studie ad € 6-8k pj voor mij betaald.

[ Voor 17% gewijzigd door RickvN op 24-06-2014 10:26 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een anoniem account aangemaakt, en dat is niet de bedoeling.

[ Voor 88% gewijzigd door zeef op 24-06-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Lekker veel vakantiedagen!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 a 5 weken zomervakantie is nooit een probleem :) Plus nog wat rond kerst en oudjaar, en dan lente/herfst.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 17:04
Wat vinden jullie? Ik heb het reuze naar mijn zin en mag de mooiste projecten doen voor (hele) grote klanten.

Members only:

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de allerbelangrijkste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

RickvN schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:25:
Rempi, goed salaris. Ik zit in dezelfde sector en ben met zelfde werkervaring bezig zit ik paar honderd bruto lager. Echter wordt er wel een studie ad € 6-8k pj voor mij betaald.
Bij de meeste accountantskantoren is het volgens mij een voorwaarde dat je nog een opleiding (AA/RA) gaat doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bac0tje
[b]De vacature betreft een Servicedesk functie , hopelijk hoor ik morgen of ik wordt aangenomen ja of nee ;)
Update : Helaas. Ik ben het niet geworden. De schooldag werd toch een te groot obstakel voor ze omdat ik dan maar 32 uur per week werk. Op zoek naar iets anders dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:58
Modbreak:Gelieve geen anonieme accounts aan te maken om hier te posten. De MO tag is niet voor niets gemaakt. We staan maar een account per persoon toe. Als je niet wil dat je gegevens bekend worden: post ze dan niet!

[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 24-06-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO Informatica
Certificaten: MCITP Windows 2008 + ITIL Foundations
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: IT Dienstverlening
Huidige functie: Demand Manager

Vakantiedagen: 26 (+4 per jaar bij niet ziek)
13/14e maand of winstuitkering: geen, wel bonussen bij goede prestaties
Laptop: HP Ultrabook
GSM: HTC
Leaseauto: Geen
Werkweek: 40 uur (plus hier en daar overuren) + stand-by diensten
Pensioenregeling: ja, 50-50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Uitbetaling á 100% overuren, Internetvergoeding, stand-by regeling, verder vrij standaard
Land: NL (en bezoekjes aan India á 4x per jaar)
Regio: Utrecht
Reistijd: 25 - 30 minuten

Maand salaris (bruto): 3500,-

[ Voor 9% gewijzigd door Godjira op 24-06-2014 12:03 . Reden: [b]tjes aangepast voor overzichtelijkheid ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjanssen15
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 08:40
Members only:

A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 19:06
sjanssen15 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:35:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4
Certificaten: Course completition CCNA's
Werkervaring: 4 jaar (3 jaar stage | 3 dagen per week gratis stage gelopen voor 3 jaar)
Huidige functie: Systeem/netwerkbeheer. Daar buiten zeer divers werkzaamheden als websites maken, visueel design etc.

Werkzaamheden: Meeste werkzaamheden zijn op HBO niveau.

Vakantiedagen: 23 (bij ziekteverlof vervallen automatisch 3 dagen ook al ben je 1 dag ziek).
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reisvergoeding 19c/km (maar vervalt bij volgend contract)
Regio: Limburg
Reistijd: 10 min met eigen auto.

Maand salaris (bruto): 1400
Gezien je functie, opleiding, leeftijd en ervaring, vind ik het nog nogal karig salaris, ook je secundaire voorwaarden springen er imho niet echt uit! Misschien eens babbelen met je leidinggevende hierover?

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjanssen15
@tabee

Ik weet het, dat is ook de reden dat ik deze thread ben gaan doorlezen. Ik werd niet zo blij na het lezen van alle reacties. Op het moment ben ik blij dat ik een baan heb maar het is verre van ideaal.

A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 19:06
sjanssen15 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:45:
@tabee

Ik weet het, dat is ook de reden dat ik deze thread ben gaan doorlezen. Ik werd niet zo blij na het lezen van alle reacties. Op het moment ben ik blij dat ik een baan heb maar het is verre van ideaal.
Ik zou toch steeds meer met een schuin oog wat vacature sites in de gaten houden als ik jou was. ;)

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:48

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

sjanssen15 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:45:
@tabee

Ik zou juist wel blij worden van het lezen van alles wat hier staat. Dan weet je tenminste zeker dat je te weinig verdient en beter moet kunnen krijgen.

Die ziektedagen begrijp ik ook niet helemaal, erg oneerlijk..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 15:58

Saven

Administrator

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjanssen15
Nja aan de ene kant is het goed om te zien hoe de markt er ongeveer uit ziet. Maar zo open je ook je ogen en voel je je niet gewaardeerd als medewerker wanneer je weinig verdient.

Pagina: 1 ... 67 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.