Zou het niet doen, zoveel verschil zit er niet in en je haalt wel een certificaat voor de nieuwste technieken. 2012 certificering bestaat ook alweer een tijdje.Deveon schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 14:01:
Waarschijnlijk niet helemaal de juiste plaats, maar ik heb momenteel het certificaat "MCSA: Server 2012". Mijn werkgever (detachering) wil nu alleen dat ik me ook ga certificeren voor server 2008 omdat dit meer gangbaar is en daardoor beter uitzendbaar zou zijn.
Is dit voor mijn persoonlijk ontwikkeling verstandig? Ik heb momenteel werkervaring die aansluit op Server 2008r2 en Server 2012 (r2).
Nederlands is inderdaad niet mijn meest gebruikte taal, ik doe me best om het er nog zo zinnig mogelijk uit te laten zien ;-)Het Fantoom schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:45:
[...]
En uitzendbasis is gewoon zonder streepje, kom je toevallig uit het buitenland?
Die tip van BFmango goed onthouden dan, als je ook maar enigszins twijfelt of een woord aan elkaar geschreven word zal dat ook wel zo zijn.
Wat verdien je nu? Wat verdienen de mensen onder jou of is het geen echt lijnmanagement? Developer is normaal geen functie waarbij er mensen onder je werken. Dan is het al meer Lead Developer of iets dergelijks.Xantios schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:27:
Momenteel ben ik aan de slag als Developer, met 3 man onder mij.
Ik ben 24 , en binnenkort komen de loons onderhandeling weer aan bod.
Ik heb echter geen idee wat ik kan / mag vragen.
Er is natuurlijk zo iets als minimum loon, en zo iets als markt conform salaris.
Echter is dit mijn 1e contract, en zou dus niet weten wat hier een eerlijke vergoeding is ?
( Momenteel werk ik op uitzend-basis bij deze club , beetje vreemd ja :-) )
Schade expert?Smitovic schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:23:
Die tip van BFmango goed onthouden dan, als je ook maar enigszins twijfelt of een woord aan elkaar geschreven word zal dat ook wel zo zijn.
Schadeexpert?
Schade-expert?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
4. Schadeëxpert?AllSeeyinEye schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:06:
[...]
Schade expert?
Schadeexpert?
Schade-expert?
Optie 3 natuurlijk.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Als hij het vergoedt, waarom niet?Deveon schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 14:01:
Waarschijnlijk niet helemaal de juiste plaats, maar ik heb momenteel het certificaat "MCSA: Server 2012". Mijn werkgever (detachering) wil nu alleen dat ik me ook ga certificeren voor server 2008 omdat dit meer gangbaar is en daardoor beter uitzendbaar zou zijn.
Is dit voor mijn persoonlijk ontwikkeling verstandig? Ik heb momenteel werkervaring die aansluit op Server 2008r2 en Server 2012 (r2).
Waarschijnlijk niet super spannend nee, maar het kost me toch wel tijd welke ik ook in één of meerdere MCSE traject(en) kan stoppen. Al heb ik hier geen direct aansluitende werkervaring op.secury schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:21:
[...]
Niet heel erg gangbaar, meeste opdrachtgevers lezen daar wel doorheen en snappen dat het geen probleem zou moeten zijn. Aan de andere kant zal de 2008 versie voor jou waarschijnlijk een eitje zijn om te doen (wat de waarde ervan toch discutabel maakt).
Dat klopt, maar het argument is dat momenteel er nog veel klanten een versie achter lopen. De meeste grote organisaties lopen vaak 1 server versie achter (2012r2 telt niet als een nieuwe versie).Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:45:
[...]
Zou het niet doen, zoveel verschil zit er niet in en je haalt wel een certificaat voor de nieuwste technieken. 2012 certificering bestaat ook alweer een tijdje.
Enkel het examen wordt eenmalig vergoed. Dus leren in eigen tijd en geen cursus. Mijn investering is misschien geen geld, maar wel hoger als van de werkgever.
Als je zo een legacy examen moet doen, dan zou ik eisen dat ik dit niet in mijn eigen tijd hoef te doen, en anders wel een andere vorm van beloning er aan te verbinden, vorig jaar heb ik ook examen gedaan ten behoeve van een partnership waar we een aantal gecertificeerde developers moesten hebben, echter ik wist al dat ik niet meer met dit product zou gaan werken, ik heb toen gewoon 5 dagen geblokt gekregen om te kunnen studeren.
Overigens bizar zware examen 2 keer niet gehaald
Overigens bizar zware examen 2 keer niet gehaald
Verwijderd
Leeftijd: 28
Opleiding(en): Nederlandse Uni BA Informatica en buitenlandse MA Information Security
Certificaten:
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Werkgever in de IT Security branche
Huidige functie: Security Consultant / Ethical Hacker
Vakantiegeld: 1 maandsalaris
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering is tussen 2 a 3 maandsalarissen
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 85 euro netto onkostenvergoeding (i-net en telefonie). €3000 aan cursussen.
Land: Nederland
Regio:
Reistijd: <10 minuten fietsen
Maand salaris (bruto): 2700
Verder is het een prima werkplek, met veel vrijheid en prettige en slimme collega's.
Ik heb ook een vraag aan jullie.
Ik heb nu na 8 maanden een vast contract aangeboden gekregen, onder dezelfde voorwaarden.
Er is geen ruimte voor onderhandelingen, die worden namelijk pas ieder jaar in december gevoerd.
Zelf zou ik nu graag een verhoging zien, ook omdat ze zeer tevreden zijn met mij.
Hoe zou je op een tactische manier toch in gesprek kunnen gaan?
Opleiding(en): Nederlandse Uni BA Informatica en buitenlandse MA Information Security
Certificaten:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 85 euro netto onkostenvergoeding (i-net en telefonie). €3000 aan cursussen.
Regio:
Verder is het een prima werkplek, met veel vrijheid en prettige en slimme collega's.
Ik heb nu na 8 maanden een vast contract aangeboden gekregen, onder dezelfde voorwaarden.
Er is geen ruimte voor onderhandelingen, die worden namelijk pas ieder jaar in december gevoerd.
Zelf zou ik nu graag een verhoging zien, ook omdat ze zeer tevreden zijn met mij.
Bij ons is een verhoging ook niet gebruikelijk na een contractverlenging, alleen in januari nav beoordeling voorgaand jaar + inflatiecorrectie en na een functieverhoging, hoewel je er dan wel om moet vragen... Ik zou tot januari wachten en dan inzetten op 5% inflatiecorrectie (2 jaar) + x% beoordeling.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:07:
Certificaten:
Regio:
[ Voor 33% gewijzigd door Sport_Life op 07-06-2014 13:08 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
28 vakantie dagen, 85 netto vergoeding, werk dichtbij, geen 40u en een hoge winstuitkering = toch prima voor iemand met 1 jaar ervaring? Als blijk van waardering heb je een vast contract gekregen, waarom wil je dan nog weer meer ??Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:07:
Certificaten:
Regio:
Ik zou een pensioensregeling proberen te regelen !
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Vorige week heb ik mijn Niveau 4 BBL systeembeheer afgerond, ik heb op dit moment een vast contract voor 32 uur en dit zal worden verhoogd naar 40 uur per week. Graag zou ik willen weten welk loon jullie passend zouden vinden bij mijn functie:
Leeftijd: 21
Opleiding(en): Niveau 3 systeembeheer (bol) + Niveau 4 systeembeheer (BBL)
Certificaten: CCNA Networking for Home and Small Business, Working at a Small-to-Medium Business or ISP
Werkervaring: 10 + 20 weken stage tijdens BOL + 3 jaar BBL werkervaring. i.v.m. de komst van een kleine heeft deze opleiding wat langer geduurd, maar wel de volle 3 jaar aan de bak geweest.
Werkgever: All-round ICT bedrijf die zich richt op de zakelijk markt (MKB). Systeembeheer, netwerkbeheer, servers, werkstations, voip, cloud, webhosting, en documentverwerking etc. Behoorlijk divers dus! Totaal inclusief werkgever met een groep van 11 mensen (2 vrouw)
Huidige functie: Zowel systeembeheer als netwerkbeheer bij diverse zakelijke klanten. Tevens het maken en presenteren van offertes op gebied van documentverwerking. Denk aan scan oplossingen en hardware zoals printers/multifunctions met de daarbij behorende lease en onderhoudscontracten.
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Galaxy S plus (gebruik hem puur om te bellen) Ik gebruik mijn eigen LG G2 voor e-mail/agenda
Werkweek: Nu 32 uur, wordt 40 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: Overijssel
Reistijd: 5 min op de fiets
Maand salaris (bruto): 881,56 (Netto 789)
Het is de bedoeling dat ik de komende tijd mij voornamelijk ga bezig houden met de documentverwerkingstak binnen onze organisatie. Hierbij moeten jullie vooral denken aan het maken van offertes, het presenteren van offertes, het implementeren van nieuwe hardware of het aansturen van collega's en het onderhouden van de klanten (relatiebeheer).
Eigenlijk kun je wel stellen dat mijn rol van systeembeheerder meer richting (junior) accountmanager gaat.
Wat mij betreft is de 881,56 echt veel te laag, ik kan nog beter in de bijstand!
Certificaten: CCNA Networking for Home and Small Business, Working at a Small-to-Medium Business or ISP
Werkervaring: 10 + 20 weken stage tijdens BOL + 3 jaar BBL werkervaring. i.v.m. de komst van een kleine heeft deze opleiding wat langer geduurd, maar wel de volle 3 jaar aan de bak geweest.
Werkgever: All-round ICT bedrijf die zich richt op de zakelijk markt (MKB). Systeembeheer, netwerkbeheer, servers, werkstations, voip, cloud, webhosting, en documentverwerking etc. Behoorlijk divers dus! Totaal inclusief werkgever met een groep van 11 mensen (2 vrouw)
Huidige functie: Zowel systeembeheer als netwerkbeheer bij diverse zakelijke klanten. Tevens het maken en presenteren van offertes op gebied van documentverwerking. Denk aan scan oplossingen en hardware zoals printers/multifunctions met de daarbij behorende lease en onderhoudscontracten.
GSM: Galaxy S plus (gebruik hem puur om te bellen) Ik gebruik mijn eigen LG G2 voor e-mail/agenda
Het is de bedoeling dat ik de komende tijd mij voornamelijk ga bezig houden met de documentverwerkingstak binnen onze organisatie. Hierbij moeten jullie vooral denken aan het maken van offertes, het presenteren van offertes, het implementeren van nieuwe hardware of het aansturen van collega's en het onderhouden van de klanten (relatiebeheer).
Eigenlijk kun je wel stellen dat mijn rol van systeembeheerder meer richting (junior) accountmanager gaat.
Wat mij betreft is de 881,56 echt veel te laag, ik kan nog beter in de bijstand!
Als dit je salaris is voor 40 uur in de week dan krijg je meer dan 100 euro onder het minimum loon betaald..NL_Scratch schreef op maandag 09 juni 2014 @ 20:24:
Vorige week heb ik mijn Niveau 4 BBL systeembeheer afgerond, ik heb op dit moment al een vast contract voor 32 uur en dit zal worden uitgebreid naar 40 uur. Graag zou ik willen weten welk loon jullie passend zouden vinden:
Werkervaring: 10 + 20 weken stage tijdens BOL + 3 jaar BBL werkervaring. i.v.m. de komst van een kleine heeft deze opleiding wat langer geduurd. Maar wel de volle 3 jaar aan de bak geweest.
Werkgever: All-round ICT bedrijf die zich richt op de zakelijk markt (MKB). Systeembeheer, netwerkbeheer, servers, werkstations, voip, cloud, webhosting, en documentverwerking etc. Behoorlijk divers dus!
20 vakantie dagen is ook geen vetpot.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Op dit moment werk ik 32 uur in de week. Aankomende vrijdag heb ik een gesprek met mijn werkgever om dit te verhogen naar 40 uur per week (dit staat min of meer al vast). Tevens zal het loon en eventueel het rijden van een auto van de zaak worden meegenomen tijdens dit gesprek.Brilsmurfffje schreef op maandag 09 juni 2014 @ 20:38:
[...]
Als dit je salaris is voor 40 uur in de week dan krijg je meer dan 100 euro onder het minimum loon betaald..
[ Voor 28% gewijzigd door NL_Scratch op 09-06-2014 20:56 ]
Als van dit minimum loon nog bijtelling af moet, word jij daar niet vrolijker van.
Klopt, daarom moet er ook echt wat veranderen.
Aangezien ik met een BBL opleiding bezig was en je in deze tijd maar blij moet zijn met een baan heb ik er maar niet teveel van gezegd. Maar nu ik klaar ben met school, 3 jaar werkervaring heb en de nodige centjes in het laatje breng verwacht ik toch zeker een flinke vooruitgang.
Wat zou ik kunnen eisen?
Aangezien ik met een BBL opleiding bezig was en je in deze tijd maar blij moet zijn met een baan heb ik er maar niet teveel van gezegd. Maar nu ik klaar ben met school, 3 jaar werkervaring heb en de nodige centjes in het laatje breng verwacht ik toch zeker een flinke vooruitgang.
Wat zou ik kunnen eisen?
Niets eisen, hooguit vragen
.
Wat zou je zelf redelijk vinden?
Wat zou je zelf redelijk vinden?
Verwijderd
Op basis van dit topic zou je voor jezelf wel een beeld moeten kunnen krijgen. Doe daar iets bij op en ga naar je baas. Als er een te groot verschil zit in wat jij wilt en wat hij biedt, zou ik om me heen gaan kijken (naar een andere werkgever). Wat je nu krijgt lijkt me erg weinig, maar ik ben niet zo goed op de hoogte van startsalarissen voor MBO geschoolden. Succes in ieder geval!
Het is erg laag, toch denk ik dat je nog even moet blijven. Zoals je het beschrijft heb je best wat verantwoordelijkheden, ondanks je geringe leeftijd/ervaring/opleidingen, ik denk dat je op de lange termijn meer hebt aan 1 of 2 jaar extra werkervaring dan netto 500 extra per maand (obv 40 uur, want dat is wat je hoort te verdienen > minimaal 1800 bruto).
Over een jaartje gooi je je profiel op monsterboard e.d. en dan kun je makkelijk naar 2000.
Over een jaartje gooi je je profiel op monsterboard e.d. en dan kun je makkelijk naar 2000.
[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 09-06-2014 22:40 ]
Ik dacht zelf aan een bruto salaris van tussen de 1500 en 1800 euro in de maand.
dit heb ik ook wel nodig om mijn gezin te kunnen onderhouden (kind, en vriendin).
ik wordt op 1 juli 22, ik heb 3 jaar werkervaring binnen het bedrijf tijdens mijn BBL opleiding en ook nog is 30 weken stage (bij ditzelfde bedrijf). Qua werk, collega's en afstand vindt ik alle echt super! Het enige nadeel wat ik kan bedenken is het loon...Doorgroeimogelijkheden liggen er zat en tevens werd aangegeven dat ze willen meedenken in een extra studie (Bedrijfskunde/accountmanager o.i.d.).
dit heb ik ook wel nodig om mijn gezin te kunnen onderhouden (kind, en vriendin).
ik wordt op 1 juli 22, ik heb 3 jaar werkervaring binnen het bedrijf tijdens mijn BBL opleiding en ook nog is 30 weken stage (bij ditzelfde bedrijf). Qua werk, collega's en afstand vindt ik alle echt super! Het enige nadeel wat ik kan bedenken is het loon...Doorgroeimogelijkheden liggen er zat en tevens werd aangegeven dat ze willen meedenken in een extra studie (Bedrijfskunde/accountmanager o.i.d.).
1500 en 1800 vind ik ook redelijk. Denk dat dat ook wel moet lukken !NL_Scratch schreef op maandag 09 juni 2014 @ 23:02:
Ik dacht zelf aan een bruto salaris van tussen de 1500 en 1800 euro in de maand.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Als ze willen meedenken aan een extra studie en dat ook voor je betalen en die ondersteuning bieden, is dat zeker wat waard. Dan heb je een HBO papiertje en kan je een hoop kanten op.
Leeftijd:32
Opleiding(en):MAVO
Certificaten:Oracle CA
Werkervaring:12 jaar
Werkgever:Middelgrote IT dienstverlener
Huidige functie:Technical Application Support Consultant
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:30
13/14e maand of winstuitkering:Bonus varierend tussen 1-3 maal maandsalaris, afhankelijk van functioneren en bedrijfsresultaat
Laptop:Ja
GSM:Ja
Leaseauto:Mazda 6, onbeperkt privé, max. budget (ex BTW, ex brandstof) €760,-
Netto leasekosten per maand:€270,-
Werkweek:40 maar met 3-4 keer per kwartaal standby dienst van 1 week.
Pensioenregeling:ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Cafetaria model
Land:Nederland en Duitsland
Regio:Heel NL en DE
Reistijd:45 minuten
Maand salaris (bruto):€3600 + ong. €500,- standby p/m = +/- €4100,-
Naar aanleiding van de zeeeer terechte opmerking van frankwopereis een aanpassing in eindbedrag.
13/14e maand of winstuitkering:Bonus varierend tussen 1-3 maal maandsalaris, afhankelijk van functioneren en bedrijfsresultaat
Maand salaris (bruto):€3600 + ong. €500,- standby p/m = +/- €4100,-
Naar aanleiding van de zeeeer terechte opmerking van frankwopereis een aanpassing in eindbedrag.
[ Voor 19% gewijzigd door pillenboer op 17-06-2014 22:28 . Reden: Naar aanleiding van de zeeeer terechte opmerking van frankwopereis een aanpassing in eindbedrag. ]
3600 + 500 = geen 4200 bij mijpillenboer schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:41:
Leeftijd:32
Maand salaris (bruto):€3600 + ong. €500,- standby p/m = +/- €4200,-
Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO ICT-Beheer Niveau 4
Certificaten: Geen
Werkervaring: 1 Jaar
In dienst: 4 Maanden
Werkgever: Middelgroot Managed Services bedrijf
Huidige functie: Managed Services
Vakantiegeld: 1 Maandsalaris
Vakantiedagen: ?
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €0,19/km reiskostenvergoeding, Lunch v/d zaak, Baas betaalt opleidingen.
Regio: Randstad
Reistijd**: 15 Min
Maandsalaris (bruto): 1500,-
Aanstaande Donderdag een gesprek met m'n baas over mijn studieplannen.
Ben er alleen nog niet 100% uit wat ik wil gaan studeren.
Ik denk zelf aan MCSA en MCSE.
Opleiding(en): MBO ICT-Beheer Niveau 4
Certificaten: Geen
Werkervaring: 1 Jaar
In dienst: 4 Maanden
Werkgever: Middelgroot Managed Services bedrijf
Huidige functie: Managed Services
Vakantiegeld: 1 Maandsalaris
Vakantiedagen: ?
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €0,19/km reiskostenvergoeding, Lunch v/d zaak, Baas betaalt opleidingen.
Regio: Randstad
Reistijd**: 15 Min
Maandsalaris (bruto): 1500,-
Aanstaande Donderdag een gesprek met m'n baas over mijn studieplannen.
Ben er alleen nog niet 100% uit wat ik wil gaan studeren.
Ik denk zelf aan MCSA en MCSE.
Kijk dat is gewoon normaal, @joayschrama
ik heb dezelfde opleiding als Joeyschrama maar zit qua loon daar ver onder.
hoog tijd om met de baas te gaan praten!!
ik heb dezelfde opleiding als Joeyschrama maar zit qua loon daar ver onder.
hoog tijd om met de baas te gaan praten!!
Verwijderd
Dat ziet de belastingdienst tegenwoordig ook als inkomenjoeyschrama schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:32:
Lunch v/d zaak

Vorige situatie: Manuel schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:05
Nieuwe situatie per 1 juli:
Kleine wijziging geweest in het loon.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Kleine wijziging geweest in het loon.
Leuke bijverdienste, naast een fulltime job!Manuel schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:09:
Vorige situatie: Manuel schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:05
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Verwijderd
Oude situatie
Ik was erg benieuwd of ik te weinig verdien, wat zou ik ongeveer moeten verdienen volgens jullie?
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO niveau 3 Medewerker Beheer ICT, 70-680 (moet nog behaald worden)
Certificaten: geen
Werkervaring: 1 jaar relevant
Werkgever: Detacheringbureau
Huidige functie: Second line
Vakantiegeld: 8,00%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: ja van Project
GSM: nee
Leaseauto: ja
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen
Land: nederland
Regio: Utrecht
Reistijd: 1 uur.
Maand salaris (bruto): 1400
Bonus: stanby diensten 300
Nieuwe Situatie
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO niveau 3 Medewerker Beheer ICT,
Certificaten: 70-680 70-686 Momenteel bezig met 70-410
Werkervaring: 2 1/2 jaar relevant
Werkgever: MKB
Huidige functie:
Vakantiedagen: 24 + 6
Laptop: nee
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Maand salaris (bruto): 1800 kan gaan groeien met 100 als ik de 410 haal
Wat vinden jullie van deze overstap?
Ik was erg benieuwd of ik te weinig verdien, wat zou ik ongeveer moeten verdienen volgens jullie?
Opleiding(en): MBO niveau 3 Medewerker Beheer ICT, 70-680 (moet nog behaald worden)
Certificaten: geen
Werkervaring: 1 jaar relevant
Werkgever: Detacheringbureau
Huidige functie: Second line
Laptop: ja van Project
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen
Maand salaris (bruto): 1400
Bonus: stanby diensten 300
Nieuwe Situatie
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO niveau 3 Medewerker Beheer ICT,
Certificaten: 70-680 70-686 Momenteel bezig met 70-410
Werkervaring: 2 1/2 jaar relevant
Werkgever: MKB
Huidige functie:
Vakantiedagen: 24 + 6
Pensioenregeling: 50/50
Maand salaris (bruto): 1800 kan gaan groeien met 100 als ik de 410 haal
Wat vinden jullie van deze overstap?
Goede overstap, je basisloon wordt hoger (niet wereldschokkend hoger, maar toch). Meer vakantiedagen en de rest zo'n beetje gelijk.
Afgaand op de summiere beschrijving van de werkgever lijkt de nieuwe situatie mij wel wat vaster/minder afwisselend dan bij een detacheringbureau. Dat moet je ook wel leuk vinden natuurlijk.
En denk even na over de groeimogelijkheden bij het detacheringsbureau (mogelijkheid tot opleidingen zal iets groter zijn, en misschien is er ook wel ruimte voor een salarisstijging). Bespreek het sowieso voordat je een keuze maakt, want als je eenmaal een keuze hebt gemaakt wil je waarschijnlijk niet meer terug. Ik weet niet hoe de verstandhouding is met je leidinggevende. Als die goed is kun je aangeven dat je toe bent aan een salarisverhoging. Met een andere baan 'dreigen' moet je in mijn optiek nooit doen, dan krijg je eventueel een tegenbod, maar het gaat er natuurlijk om dat zij zien wat jij waard bent.
Afgaand op de summiere beschrijving van de werkgever lijkt de nieuwe situatie mij wel wat vaster/minder afwisselend dan bij een detacheringbureau. Dat moet je ook wel leuk vinden natuurlijk.
En denk even na over de groeimogelijkheden bij het detacheringsbureau (mogelijkheid tot opleidingen zal iets groter zijn, en misschien is er ook wel ruimte voor een salarisstijging). Bespreek het sowieso voordat je een keuze maakt, want als je eenmaal een keuze hebt gemaakt wil je waarschijnlijk niet meer terug. Ik weet niet hoe de verstandhouding is met je leidinggevende. Als die goed is kun je aangeven dat je toe bent aan een salarisverhoging. Met een andere baan 'dreigen' moet je in mijn optiek nooit doen, dan krijg je eventueel een tegenbod, maar het gaat er natuurlijk om dat zij zien wat jij waard bent.
Had het beter neer kunnen zetten als "Gratis lunch op de zaak".Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:41:
[...]
Dat ziet de belastingdienst tegenwoordig ook als inkomen
Mijn collega haalt elke dag vers brood en beleg bij de supermarkt.
We krijgen hier geen extra budget o.i.d. voor hoor
Ook hebben we een koelkast staan met allerlei soorten frisdrank (Fanta, Cola, Icetea, spite e.t.c.)
Mogen we ook gewoon gratis pakken.
Ook dat is inkomen. Wij hebben bij vorige werkgever daar een beste discussie over gehad bij inspectie. Volgens meneer de belasting mag Cup a soup en koffie wel, maar een glaasje Cola niet. Idem voor lunch, hiervoor moet dan gewoon bedrag opgegeven worden op salaris strook, evt via WKR. Maar dat is voor de werkgever om te regelen/doen.joeyschrama schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:37:
[...]
Had het beter neer kunnen zetten als "Gratis lunch op de zaak".
Mijn collega haalt elke dag vers brood en beleg bij de supermarkt.
We krijgen hier geen extra budget o.i.d. voor hoor![]()
Ook hebben we een koelkast staan met allerlei soorten frisdrank (Fanta, Cola, Icetea, spite e.t.c.)
Mogen we ook gewoon gratis pakken.
Lunch op het werk betekend inhouding op je loon €2.90 per dag.
Hier zit de koelkast ook vol met blikjes en de kasten met koekjes, drop etc etc.
Ik vind het zeker niet erg om 2.9e p/d te betalen. Al moeten wij alleen betalen als je mee luncht.
De belasting heeft het bedrag geloof 2 jaar terug verdubbelt.
Hier zit de koelkast ook vol met blikjes en de kasten met koekjes, drop etc etc.
Ik vind het zeker niet erg om 2.9e p/d te betalen. Al moeten wij alleen betalen als je mee luncht.
De belasting heeft het bedrag geloof 2 jaar terug verdubbelt.
Webapplicaties voor kleinere bedrijven en simpele websites ontwikkelen (voor de bakker om de hoek zeg maar). Op dit moment is het prima te combineren met mijn fulltime baan.Magic798 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:29:
[...]
Leuke bijverdienste, naast een fulltime job!Mag ik vragen wat je doet als ZZP'er?
Verwijderd
Leeftijd:30
Opleiding(en): MBO n2 medewerker ict / MBO n3 medewerker ict & MBO n4 systeembeheerder.
Certificaten: ITIL v2 en een aantal communicatie trainingen.
Werkervaring: 3 jaar helpdesk (Novel/WinNT) / 4 jaar servicedesk & werkplekbeheer (IGEL/Citrix) / magazijnbeheer / inrichten mobile devices (MobileIron) (android/ iOs) /
Werkgever: Lokale overheid
Huidige functie: Servicedeskmedewerker
Vakantiedagen:24
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
Leaseauto*: nee
Werkweek:36 uur (feitelijk 40 uur, 4 spaaruren)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:nvt
Land: NL
Regio: Achterhoek
Reistijd**: enkele reis 1 uur (Geen reiskosten vergoeding - maandelijks -250,- euro voor brandstof)
Maandsalaris (bruto):2756
Opleiding(en): MBO n2 medewerker ict / MBO n3 medewerker ict & MBO n4 systeembeheerder.
Werkervaring: 3 jaar helpdesk (Novel/WinNT) / 4 jaar servicedesk & werkplekbeheer (IGEL/Citrix) / magazijnbeheer / inrichten mobile devices (MobileIron) (android/ iOs) /
Reistijd**: enkele reis 1 uur (Geen reiskosten vergoeding - maandelijks -250,- euro voor brandstof)
Verwijderd
Opleiding(en): MBO ICT-Beheer Niveau 3
Certificaten: ITIL Foundation
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Detachering (Déta-vast contract momenteel)
Huidige functie: System Administrator
Vakantiedagen: 24
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificaten, Reiskostenvergoeding, Lunch van de zaak
Land: Nederland. (Support op afstand voor: Spanje, Turkije, Frankrijk)
Regio: NL / SP / TR / FR
Reistijd**: 20 minuten - enkele reis met de auto.
Maandsalaris (bruto): 1500
Opleiding(en): MBO ICT-Beheer Niveau 3
Certificaten: ITIL Foundation
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Detachering (Déta-vast contract momenteel)
Huidige functie: System Administrator
Vakantiedagen: 24
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificaten, Reiskostenvergoeding, Lunch van de zaak
Land: Nederland. (Support op afstand voor: Spanje, Turkije, Frankrijk)
Regio: NL / SP / TR / FR
Reistijd**: 20 minuten - enkele reis met de auto.
Maandsalaris (bruto): 1500
Verwijderd
KoudeKoffie, voor detachering is dat zover ik weet een standaard startbedrag. Hoe lang ben je daar al in dienst? Want je kunt na een jaar natuurlijk om loonsverhoging vragen, en per behaalde certificaat krijg je waarschijnlijk 50,- bruto bovenop je maandsalaris?
Verwijderd
Bij mijn detacheerder hadden ze het erover dat je bij het behalen van 2 certificaten een loonsverhoging krijgt (150 euro erbovenop) en een lease-auto (standaard Toyota Aygo bestikkerd)Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:41:
KoudeKoffie, voor detachering is dat zover ik weet een standaard startbedrag. Hoe lang ben je daar al in dienst? Want je kunt na een jaar natuurlijk om loonsverhoging vragen, en per behaalde certificaat krijg je waarschijnlijk 50,- bruto bovenop je maandsalaris?
Heb 3 juni mijn ITIL behaald en MCSA Windows 8.1 wil ik eind augustus mee klaar zijn.
Sinds februari in dienst.
Geen reiskostenvergoeding maar toch 250 euro voor brandstof. Of te wel, 250 euro reiskostenvergoeding...Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:45:
Leeftijd:30
Verder netjes hoor
ander werk dus nieuw lijstje we gaan van:
Opleiding(en): MBO ict beheer nivo 4
Certificaten: -
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: DMG
Huidige functie: helpdeskmedewerker 1e en 2e lijns support
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding á 101 euro
Regio: waalwijk
Reistijd**: 60 minuten heen en terug
Maand salaris (bruto): 1800.
Naar:
Leeftijd: 31
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: E.M de Jong
Huidige functie: Medewerker ict
13/14e maand of winstuitkering: ja 13e maand en winstdeling.
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding á 132 euro
Regio: baarle nassau
Maand salaris (bruto): 2125,-
Pensioenregeling:
Naar:
Pensioenregeling:
Apache en Edwin, beide netjes, een mooie vooruitgang
Nog een beetje extra capaciteit nodig?Manuel schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:10:
[...]
Webapplicaties voor kleinere bedrijven en simpele websites ontwikkelen (voor de bakker om de hoek zeg maar). Op dit moment is het prima te combineren met mijn fulltime baan.
De werkzaamheden zullen bestaan uit 1e en 2e lijns support en ondersteunen van de systeembeheerders en het oppakken van klussen waar systeembeheer niet aan toe komt.Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:24:
Edwin_ wat zijn je werkzaamheden?
Vind het persoonlijk vrij laag voor je leeftijd en ervaring. Ben zelf drie jaar geleden in de ICT gestapt (naja, formeel dan) en begon toen met je oude salaris maar zit nu al aan de 2700. Inclusief auto, gsm, laptop etc.Edwin_ schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:07:
ander werk dus nieuw lijstje we gaan van:
Pensioenregeling:
Naar:
Pensioenregeling:
Als je wat certificaten kan halen zou je zeker nog wat flinke stappen moeten kunnen maken.
Goedenavond,
Opleiding(en): HAVO, MBO Systeembeheerder Niveau 4 (deeltijd), Momenteel 2e jaar HBO Informatica deeltijd op zaterdag (zelf bekostigd, zowel reizen/KM als uren die er ingestoken moeten worden).
Certificaten: MCSA: Windows Server 2012
Werkervaring: 3,5 jaar in deze functie bij dit bedrijf
Werkgever: Dienstverlener MKB
Huidige functie: Systeem- en Netwerkbeheerder
Vakantiedagen: 30 (zie werkweek)
Leaseauto*: Nee, KM vergoeding.
Werkweek: 40 uur (eenmaal per maand 46 uur waarvoor een halve vrije dag per maand terugkomt)
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Reistijd**: +- 75 minuten per dag.
Maandsalaris (bruto): €1.650
Binnenkort heb ik een functioneringsgesprek.
Ik ben persoonlijk ontevreden over mijn salaris.
Zeker i.c.m. het draaien van een 24/7 bereikbaarheidsdienst één week in de maand (m.a.w. gebroken nachten en in het weekend opgeroepen worden).
Ook zijn er geen secundaire arbeidsvoorwaarden.
Graag zou ik jullie reactie horen op bovenstaand.
Mochten jullie tips hebben qua loon, hoor ik het graag.
Opleiding(en): HAVO, MBO Systeembeheerder Niveau 4 (deeltijd), Momenteel 2e jaar HBO Informatica deeltijd op zaterdag (zelf bekostigd, zowel reizen/KM als uren die er ingestoken moeten worden).
Werkweek: 40 uur (eenmaal per maand 46 uur waarvoor een halve vrije dag per maand terugkomt)
Zeker i.c.m. het draaien van een 24/7 bereikbaarheidsdienst één week in de maand (m.a.w. gebroken nachten en in het weekend opgeroepen worden).
Mag inderdaad wel wat bij, vooral vanwege die standby diensten en je werkervaring. Je moet zeker wel naar de 1800-1900 kunnen gaan.
Verder kijken qua werkgever kan natuurlijk ook een oplossing zijn. Je reistijd is toch al redelijk veel, en die vergoeding is natuurlijk nooit kostendekkend.
Verder kijken qua werkgever kan natuurlijk ook een oplossing zijn. Je reistijd is toch al redelijk veel, en die vergoeding is natuurlijk nooit kostendekkend.
[ Voor 44% gewijzigd door fonsoy op 11-06-2014 21:06 ]
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Members only:
Inloggen
[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 11-06-2014 22:23 ]
@ Portugaal: Dus geen consignatie dienstregeling? Zo'n regeling van 1x per maand een week zou bij ons al snel qua waarde >200 euro gaan. En je wordt dan op je privé mobiel / thuis gebeld?
Tel daar ook nog een geen pensioenregeling bij op en ik zou eens om je heen gaan kijken. Kortom: minimaal een GSM en/of een knappe cosignatieregeling of 200 euro erbij daar zou ik op inzetten. Maar aan de andere kant zal je leeftijd je ook parten spelen. Maar niet geschoten is altijd mis.
@ Hierboven: en wat water bij de wijn: 4% minder maar dan wel het auto(tje) want salaris inleveren is in de meeste gevallen niet zomaar weer terug op het oude niveau.
Tel daar ook nog een geen pensioenregeling bij op en ik zou eens om je heen gaan kijken. Kortom: minimaal een GSM en/of een knappe cosignatieregeling of 200 euro erbij daar zou ik op inzetten. Maar aan de andere kant zal je leeftijd je ook parten spelen. Maar niet geschoten is altijd mis.
@ Hierboven: en wat water bij de wijn: 4% minder maar dan wel het auto(tje) want salaris inleveren is in de meeste gevallen niet zomaar weer terug op het oude niveau.
[ Voor 16% gewijzigd door Barrycade op 11-06-2014 21:13 ]
Ik heb voor mezelf een gouden regel: minimaal gelijk. Is daarvan geen sprake, dan sowieso geen deal. En 'gelijk' is voor mij ook direct een contract voor onbepaalde tijd. Wordt vaak vergeten.
Wat een karige bedoening zegPortugoal schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:09:
Goedenavond,

En je werkt 1 keer per maand 6 uur extra, en daar krijg je een halve dag voor terug??!!
Geen consignatie vergoeding, géén pensioen...
Hoe houd je dit al 3,5 jaar vol daarzo? Ik zou echt zo snel mogelijk iets anders zoeken, want hier lusten de honden toch geen brood van
Nou ja we hebben het over iemand met een deeltijd MBO en 30 vacantiedagen van 22 jaar oud. Zo bar en bar slecht is dat imo niet.
Neen, geen vetpot; integendeel zelfs... maar of de honden er geen brood van lusten is een andere vraag.
Neen, geen vetpot; integendeel zelfs... maar of de honden er geen brood van lusten is een andere vraag.
Hij heeft HAVO gedaan en doet nu HBO, dus zn werk/denk niveau zal hoger liggen dan MBO.Boudewijn schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:41:
Nou ja we hebben het over iemand met een deeltijd MBO en 30 vacantiedagen van 22 jaar oud. Zo bar en bar slecht is dat imo niet.
Tevens heeft hij niet echt 30 vrije dagen maar 24. die 12 halve dagdelen die hij vrij krijgt haalt ie op een ander moment in. Ik vind dat hij te laag zit.
Ik had 1-2 jaar geleden ongeveer hetzelfde profiel qua werk en werkgever als ik het zo even vergelijk, maar ik kreeg daar wel iets meer voor terug (1800, leaseauto, telefoon, laptop, 10x p/j 250 euro standbyvergoeding). Ik had overigens geen lopende HBO.Portugoal schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:09:
Goedenavond,
Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO ict beheer nivo 4, HBO IT Service Management(AD)
Certificaten: Cisco CCNA, Microsoft 70-860(dacht ik, configuring Win. 7)
Werkervaring: c.a. 6 maand.
Werkgever: Techniekbedrijf in Friesland.
Huidige functie: ICT-beheerder, aangenomen om PLC's te gaan laten communiceren met elkaar.
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling:
Regio: Burgum
Reistijd**: 135 minuten heen en terug
Maand salaris (bruto): 1700,-
Opleiding(en): MBO ict beheer nivo 4, HBO IT Service Management(AD)
Certificaten: Cisco CCNA, Microsoft 70-860(dacht ik, configuring Win. 7)
Werkervaring: c.a. 6 maand.
Werkgever: Techniekbedrijf in Friesland.
Huidige functie: ICT-beheerder, aangenomen om PLC's te gaan laten communiceren met elkaar.
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling:
Regio: Burgum
Reistijd**: 135 minuten heen en terug
Maand salaris (bruto): 1700,-
Members only: title
Inloggen
Je zit nog geen twee tientjes boven het wettelijk minimumloon voor een 23 jarige, en je zit een dikke 200 boven het minimumloon voor een 22 jarige. Probeer vast te leggen dat je die 200 mee stijgt zodra je 23 wordt.Tweakietweak schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:31:
Members only: title
Members only:
Inloggen
Nooit weg gaan daar!!Burlok86 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:46:
Members only:
Aangenomen bij m'n stage om te blijven in de zomervakantie.
Opzich vind ik het niet verkeerd. Zit prima op m'n plek en heb voor de zomervakantie weer een baan. Staat ook goed op m'n CV als je stage je (tijdelijke) baan wordt.
Members only:
Inloggen
Opzich vind ik het niet verkeerd. Zit prima op m'n plek en heb voor de zomervakantie weer een baan. Staat ook goed op m'n CV als je stage je (tijdelijke) baan wordt.
[ Voor 11% gewijzigd door Barrybobslee op 12-06-2014 14:05 . Reden: Typo ]
Members only:
Inloggen
Vind het wel netjes als ik het vergelijk met 3.5 jaar geleden
Verwijderd
Nee, ik krijg geen reiskostenvergoeding. Ofterwijl ik ben elke maand 250 euro voor brandstof kwijt. Verder inderdaad wel netjes ja.frankwopereis schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:26:
[...]
Geen reiskostenvergoeding maar toch 250 euro voor brandstof. Of te wel, 250 euro reiskostenvergoeding...
Verder netjes hoor
Verwijderd
Opleiding(en): MBO ICT-Beheerder niveau 3
Certificaten: Bezig met Itil Foundation en 70-680 betaald door werkgever.
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Middenmaat IT Detacheerder, naar een grote IT consultant, naar een MBO school.
Huidige functie: Eerste lijns support on site. Ondersteuning van eindgebruiker.
Vakantiedagen: 22
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Lenovo T530, Ipad, Macbook Pro 2012 13,3, Surface RT.
Leaseauto*: Mogelijk tegen 50/50 betaling met 1000 prive kilometers per maand.
Werkweek: 40 uur (meestal minder, wel volledig betaal iedere week)
Pensioenregeling: Ja, volledig door baas betaald.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nagenoeg onbeperkte studiekosten financiering. Elke 6de werkweek betaald standby om te studeren.
Regio: Groningen
Reistijd**: 5-10 minuten fietsen
Maandsalaris (bruto): 1850
In de praktijk ben ik erg veel vrij. Elke zesde week vrij voor studies, en alle feestdagen, schoolvakanties etc. Daarnaast nog mijn vakantiedagen. Leuke team-bonding uitjes, gezellige collega's en weinig werk druk. Hemel op aarde. Loon is volgens mij ook erg goed voor m'n opleidings niveau. Hiervoor bij Asustek International gewerkt als Repair Engineer waar het stukken minder was. Loon stijgt jaarlijks mee afhankelijk van de hoeveelheid titels/certificeringen je hebt gehaald, naast de gewone jaarlijkse opslag.
Opleiding(en): MBO ICT-Beheerder niveau 3
Certificaten: Bezig met Itil Foundation en 70-680 betaald door werkgever.
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Middenmaat IT Detacheerder, naar een grote IT consultant, naar een MBO school.
Huidige functie: Eerste lijns support on site. Ondersteuning van eindgebruiker.
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Lenovo T530, Ipad, Macbook Pro 2012 13,3, Surface RT.
Leaseauto*: Mogelijk tegen 50/50 betaling met 1000 prive kilometers per maand.
Werkweek: 40 uur (meestal minder, wel volledig betaal iedere week)
Pensioenregeling: Ja, volledig door baas betaald.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nagenoeg onbeperkte studiekosten financiering. Elke 6de werkweek betaald standby om te studeren.
Regio: Groningen
Reistijd**: 5-10 minuten fietsen
Maandsalaris (bruto): 1850
In de praktijk ben ik erg veel vrij. Elke zesde week vrij voor studies, en alle feestdagen, schoolvakanties etc. Daarnaast nog mijn vakantiedagen. Leuke team-bonding uitjes, gezellige collega's en weinig werk druk. Hemel op aarde. Loon is volgens mij ook erg goed voor m'n opleidings niveau. Hiervoor bij Asustek International gewerkt als Repair Engineer waar het stukken minder was. Loon stijgt jaarlijks mee afhankelijk van de hoeveelheid titels/certificeringen je hebt gehaald, naast de gewone jaarlijkse opslag.
Het is een beetje appels met peren vergelijken.. 38u werkweek vs 40 uur, wel/geen leaseauto, etc. Dat maakt de "gouden regel" lastig toepasbaar.AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:59:
Ik heb voor mezelf een gouden regel: minimaal gelijk. Is daarvan geen sprake, dan sowieso geen deal. En 'gelijk' is voor mij ook direct een contract voor onbepaalde tijd. Wordt vaak vergeten.
Die twee uur kan me gestolen worden, ik heb 1600 declarabele uren te maken en het boeit weinig wanneer ik dat doe. Als ik maar 365 en 24 7 bereikbaar ben voor opdrachtgevers. Al is dat maar zo'n 2 tot 4 x per jaar nodig. Het besteedbare inkomen moet minimaal gelijk zijn. In mijn vak is een auto standaard en hoef ik me daar dan ook niet druk over te maken. Je geeft aan wat je nu rijdt en dat je minimaal een gelijke auto wil blijven rijden. Een baan zonder auto is voor mij bespreekbaar, maar zal fors moeten worden gecompenseerd.
Disagree. Wat heeft hij behaald aan diploma? MBO. Ok dus MBO niveau.secury schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:34:
[...]
Hij heeft HAVO gedaan en doet nu HBO, dus zn werk/denk niveau zal hoger liggen dan MBO.
Anders kunnen we straks iedereen met 3 paardrijlessen en een halve propaedeuse ook promovendus noemen?
Ik zou altijd voor de baan met de beste groeimogelijkheden gaan. Het salaris komt dan vanzelf wel weer. Bovendien, een lease auto kost je werkgever ook geld.Sport_Life schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:13:
[...]
Het is een beetje appels met peren vergelijken.. 38u werkweek vs 40 uur, wel/geen leaseauto, etc. Dat maakt de "gouden regel" lastig toepasbaar.
Je geeft aan dat het maar om 8% gaat en je krijgt er een lease auto voor terug. Dus dat scheelt ook een boel geld qua afschrijving, onderhoud enzo. Bovendien kun je er mee op vakantie gaan.
Je moet kiezen waar jij het gelukkigst van wordt, de baan waarop je bent uitgekeken met 8% meer salaris of een betere baan + lease auto. Ik zou zelf altijd kiezen optie 2. Uiteindelijk krijg je energie van met plezier naar je werk gaan, niet die paar honderd euro.
Krijg je trouwens lease budget uitgekeerd als je een auto onder je budget neemt?
Oké dan heb ik dat verkeerd begrepenVerwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:40:
[...]
Nee, ik krijg geen reiskostenvergoeding. Ofterwijl ik ben elke maand 250 euro voor brandstof kwijt. Verder inderdaad wel netjes ja.
Ziet er prima uitBaazie schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:42:
Update
Members only:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Members only:
Inloggen
Waarom zit je met HBO op een servicedesk?Mvdbeld schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:59:
Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door Krisp op 30-06-2014 14:41 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Omdat mijn HBO opleiding totaal niet relevant is voor een ICT baan. Daarnaast was/is het als starter (zo zie ik mijzelf, ik had immers geen relevante werkervaring) moeilijk zat om aan de bak te komen.
Servicedesk zie ik zelf als een mooi begin om ervaring op te doen en daarnaast doormiddel van studies mijn kennis bij te spijkeren.
[ Voor 22% gewijzigd door Mvdbeld op 13-06-2014 10:09 ]
Ik zou daar wel mee oppassen. Ik heb bij sollicitaties wel eens gemerkt dat carriereverloop ook wordt meegenomen. Als je op MBO niveau begint, heb je veel meer te bewijzen ook al heb je een HBO papiertje.Mvdbeld schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:59:
[...]
Omdat mijn HBO opleiding totaal niet relevant is voor een ICT baan. Daarnaast was/is het als starter (zo zie ik mijzelf, ik had immers geen relevante werkervaring) moeilijk zat om aan de bak te komen.
Servicedesk zie ik zelf als een mooi begin om ervaring op te doen en daarnaast doormiddel van studies mijn kennis bij te spijkeren.
Members only:
Inloggen
Ik vind dit eerlijk gezegd erg slecht betaald.skelleniels schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:23:
Members only:
Vind het wel netjes als ik het vergelijk met 3.5 jaar geledenIs btw ook nog steeds dezelfde werkgever.
Denk dat je voor jouw leeftijd eerder rond de 2500 € hoort te zitten.
Zeker voor in België aangezien er een groot gedeelte naar de belastingen gaat.
Mag ik vragen wat je netto over houd?
Je bent pas laat begonnen met werken, op je 26e. Je werkt er nog niet lang genoeg om een salarisverhoging te krijgen. Dus je hebt een startsalaris, dat me heel redelijk lijkt.Reynouts schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 11:52:
Members only:
Als je zegt dat collega's in dezelfde positie een hoger salaris hebben, dan hebben ze dus een hoger startsalaris of al beoordelingen gehad. Als het eerste het geval is hebben ze dus hoger kunnen instappen (betere kwalificaties of beter onderhandeld bv). Als het tweede het geval is en zij al loonsverhogingen hebben meegemaakt en jij niet, is het logisch dat ze meer verdienen.
Sorry hoor, maar dat slaat nergens op, ik begon in maart te werken op mijn 26e, kreeg naar half jaar salarisverhoging en vast contract, kreeg januari daarop weer salarisverhoging. Na een jaar contract lijkt me salarisverhoging niet meer dan normaal als er aan het eind van het jaar niets bij is gekomen.Hbeez schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:02:
[...]
Je bent pas laat begonnen met werken, op je 26e. Je werkt er nog niet lang genoeg om een salarisverhoging te krijgen. Dus je hebt een startsalaris, dat me heel redelijk lijkt.
Als je zegt dat collega's in dezelfde positie een hoger salaris hebben, dan hebben ze dus een hoger startsalaris of al beoordelingen gehad. Als het eerste het geval is hebben ze dus hoger kunnen instappen (betere kwalificaties of beter onderhandeld bv). Als het tweede het geval is en zij al loonsverhogingen hebben meegemaakt en jij niet, is het logisch dat ze meer verdienen.
€2300 is toch wel aan de lage kant, zou wel €2500 mogen zijn en misschien zelfs wel meer. Secundaire voorwaarden zijn ook niet zo super.
[ Voor 4% gewijzigd door The_MAN op 14-06-2014 21:44 ]
Er zit wel een tankpas voor 70E bij he..
Sorry hoor, maar werk je bij hetzelfde bedrijf als Reynouts en heb je hetzelfde beoordelingsschema? Zonee, wat is de relevantie van jouw ervaringen? Waar baseer je op dat het 2500 mag zijn? Klinkt nogal uit de lucht gegrepen. Ik begon zelf ook met 2300 + leaseauto bij mn eerste werkgever met een vergelijkbare achtergrond. Modaal inkomen + leasebak zijn hartstikke mooie voorwaarden voor een starter.The_MAN schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 21:43:
[...]
Sorry hoor, maar dat slaat nergens op, ik begon in maart te werken op mijn 26e, kreeg naar half jaar salarisverhoging en vast contract, kreeg januari daarop weer salarisverhoging. Na een jaar contract lijkt me salarisverhoging niet meer dan normaal als er aan het eind van het jaar niets bij is gekomen.
€2300 is toch wel aan de lage kant, zou wel €2500 mogen zijn en misschien zelfs wel meer. Secundaire voorwaarden zijn ook niet zo super.
Hij geeft aan pas in december te worden beoordeeld en dan voor het eerst in aanmerking te komen voor een loonsverhoging. Vooral bij multinationals is het beoordelingsproces een grote klus, waarbij tienduizenden mensen met elkaar moeten worden vergeleken. Wanneer die beoordelingen plaatsvinden ligt nu eenmaal vast, ongeacht wanneer jouw jaarcontract weer ingaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Hbeez op 14-06-2014 22:45 ]
Nee werk ik niet, maar ik ken geen starters die 1,5 jaar op hetzelfde niveau blijven. Als je midden in het jaar begint ga je of in dec/jan mee met de rest, of aan het eind van je jaarcontract. En als starter zijn verhogingen tot 10% na het 1e jaar helemaal geen uitzondering.Hbeez schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:37:
[...]
Sorry hoor, maar werk je bij hetzelfde bedrijf als Reynouts en heb je hetzelfde beoordelingsschema? Zonee, wat is de relevantie van jouw ervaringen? Waar baseer je op dat het 2500 mag zijn? Klinkt nogal uit de lucht gegrepen. Ik begon zelf ook met 2300 + leaseauto bij mn eerste werkgever met een vergelijkbare achtergrond. Modaal inkomen + leasebak zijn hartstikke mooie voorwaarden voor een starter.
Hij geeft aan pas in december te worden beoordeeld en dan voor het eerst in aanmerking te komen voor een loonsverhoging. Vooral bij multinationals is het beoordelingsproces een grote klus, waarbij tienduizenden mensen met elkaar moeten worden vergeleken. Wanneer die beoordelingen plaatsvinden ligt nu eenmaal vast, ongeacht wanneer jouw jaarcontract weer ingaat.
Als de beoordelingen vast liggen zoals je zegt, had hij afgelopen kerst mee gemoeten, dat is niet gebeurd blijkbaar, dus dan aan het eind van het contract.
Je zegt dat je zelf met €2300 begon, ging dat ook pas na 1,5 jaar omhoog? Vind dat persoonlijk belachelijk als het zo is. Ken niemand in mijn omgeving waar dat zo gaat.
Nee ging veel eerder omhoog, na een half jaar met 10% ofzo. Misschien dat Reynouts kan toelichten waarom hij afgelopen december geen verhoging heeft gekregen.The_MAN schreef op zondag 15 juni 2014 @ 09:04:
[...]
Nee werk ik niet, maar ik ken geen starters die 1,5 jaar op hetzelfde niveau blijven. Als je midden in het jaar begint ga je of in dec/jan mee met de rest, of aan het eind van je jaarcontract. En als starter zijn verhogingen tot 10% na het 1e jaar helemaal geen uitzondering.
Als de beoordelingen vast liggen zoals je zegt, had hij afgelopen kerst mee gemoeten, dat is niet gebeurd blijkbaar, dus dan aan het eind van het contract.
Je zegt dat je zelf met €2300 begon, ging dat ook pas na 1,5 jaar omhoog? Vind dat persoonlijk belachelijk als het zo is. Ken niemand in mijn omgeving waar dat zo gaat.
Je nieuwe baan is goed zo te zien qua beloningmarshallq schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 22:09:
Members only:
Bij je vorige baan werd je erg slecht betaald als teamleider/verantwoordelijke
| Security Management |
Precies, gelukkig ben ik dus niet de enige met die mening. Helaas vind ik salarisgesprekken, zeker als je veel met de persoon die je salaris bepaalt samenwerkt, altijd lastig. Wellicht dus ook een beetje mijn eigen fout om daar niet harder op in te zetten.bord4kop schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:49:
[...]
Je nieuwe baan is goed zo te zien qua beloning![]()
Bij je vorige baan werd je erg slecht betaald als teamleider/verantwoordelijke
Wel veel geleerd in die 2 jaar, maar deze 'stap' vond ik zelf wel nodig voor de toekomst.
Even een update vanwege verandering van werkgever
Oude situatie
Leeftijd: 34
Opleiding(en): Havo, HBO Communicatie (1 jaar)
Certificaten: Comptia A+ , N+, MCSE 2003, Exchange 2007, SQL 2008 R2, T-SQL
Werkervaring: 13 jaar
Werkgever: Groothandel in het oosten des lands
Huidige functie: Databasebeheerder MS-SQL
13/14e maand of winstuitkering: Winstdeling
GSM: Onkostenvergoeding
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling:ja 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goede opleidingsmogelijkheden, Collectieve zorgverzekering bij verschillende verzekeraars
Regio: Gelderland
Reistijd**: 5 minuten met de fiets
Maandsalaris (bruto): €3400,-
Helaas geen iPhone van de zaak, maar wel lekker dichtbij huis en van semi-overheid nu eindelijk in een commercieel bedrijf. Over het salaris kan ik ook niet klagen vindt ik.
Oude situatie
Nieuwe situatie per binnenkort :onskip schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:13:
Net van functie veranderd dus ook maar eens laten zien wat ik verdien.
Leeftijd: 32
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: Woningcoörporatie in het oosten des lands
Huidige functie: Databasebeheerder
Laptop: Ja , Asus Zenbook UX32VD (met 512gb SSD)![]()
GSM: Ja, iPhone 4S (de 5 staat in bestelling)
Werkweek: 36 uur (4*9)
Pensioenregeling:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €100,- p/m compensatie voor vervallen regelingen, privé gebruik GSM, internetverbinding betaald door de zaak, persoonlijk opleidingsbudget.
Reistijd**: 20 minuten met de auto, 50 minuten met de fiets
Maandsalaris (bruto): €2932,-
Leeftijd: 34
Werkervaring: 13 jaar
Werkgever: Groothandel in het oosten des lands
Huidige functie: Databasebeheerder MS-SQL
13/14e maand of winstuitkering: Winstdeling
GSM: Onkostenvergoeding
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling:ja 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goede opleidingsmogelijkheden, Collectieve zorgverzekering bij verschillende verzekeraars
Reistijd**: 5 minuten met de fiets
Maandsalaris (bruto): €3400,-
Helaas geen iPhone van de zaak, maar wel lekker dichtbij huis en van semi-overheid nu eindelijk in een commercieel bedrijf. Over het salaris kan ik ook niet klagen vindt ik.
vind ikonskip schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:30:
Even een update vanwege verandering van werkgever
Oude situatie
[...]
Waarom is het gebrek aan die iPhone zo'n issue, wat uiteindelijk maar een gadget is en wat qua waarde totaal niet in verhouding staat tot de salarisstijging die je nu krijgt. Daarnaast krijg je nu ook GSM onkostenvergoeding zoals ik het lees?
Gebrek aan iPhone is geen issue, precies om de reden die jij aangeeft. Ik zit alleen bij mijn (nog net) huidige werkgever dicht bij het vuur en had daarom ieder jaar een nieuwe iPhone. Hier raak je helaas wel aan gewend.
Ben ik nu heel raar als ik bij mijn wg een iphone5s kan krijgen (die heeft bijna iedereen) en mijn antieke 10jaar-oud-model nokia houd? Harstikke leuk zo'n telefoon maar het feit dat je hem prive gebruikt betekent ook dat je baas je altijd kan vinden.
Ik kan de mijne, als ik dat wil, gewoon om 1830u uitzetten en van mijn avond genieten. Zakelijk een iphone hebben heeft behalve mail voor mij weinig meerwaarde, maakt hem alleen maar diefstal- en spionagegevoelig.
Ik kan de mijne, als ik dat wil, gewoon om 1830u uitzetten en van mijn avond genieten. Zakelijk een iphone hebben heeft behalve mail voor mij weinig meerwaarde, maakt hem alleen maar diefstal- en spionagegevoelig.
[ Voor 55% gewijzigd door Boudewijn op 15-06-2014 22:44 ]
Ja, verkoop iphone = profitBoudewijn schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:34:
Ben ik nu heel raar als ik bij mijn wg een iphone5s kan krijgen (die heeft bijna iedereen) en mijn antieke 10jaar-oud-model nokia houd? Harstikke leuk zo'n telefoon maar het feit dat je hem prive gebruikt betekent ook dat je baas je altijd kan vinden.
Zal binnenkort als starter zijnde ook mijn lijstje is posten..
[ Voor 5% gewijzigd door 3DDude op 15-06-2014 22:51 ]
Be nice, You Assholes :)
Niets raars aan, maar als jou baan nu eenmaal vereist dat je bereikbaar bent en pro-actief reageert op storingen, dan is een iPhone geen luxe. Bereikbaarheid is bij mij inherent aan de functie en als het dan even kan heb ik het liefst een iPhone.Boudewijn schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:34:
Diefstal- en spionagegevoeligheid vindt ik een beetje non-argumenten. Als jij kwetsbare informatie op jou zakelijke iPhone hebt dan heb jij (of jou werkgever) deze ook beveiligd. Ik heb iPhones gehad sinds de 3G en mijn toestel is nog nooit gejat (alle toestellen daarvoor trouwens ook niet, heeft misschien met de regio te maken maar dat terzijde)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.