Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.505 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R.plas schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:02:
[...]

€1800 bruto ongeveer
Ik praat liever in netto, omdat ik dat op mijn rekening zie staan :)
Niet heel handig om in netto te praten. Dat doen sommigen hier wel vaker en zorgt voor verwarring.

Enfin, 8 jaar in de IT en zo weinig papiertjes? Ik zou als ik jou was eens als een speer certificaten gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:06
Ik werk momenteel 2.5 jaar bij een bedrijf (waarvan 0.5 jaar stage was) en heb morgen contract besprekingen want heb elk jaar nog een nieuw (half)jaarcontract gekregen. Dit mogen ze maximaal 3x verlengen en volgens mij kunnen ze dit morgen voor de laatste keer verlengen en daarna moet het een vastcontract worden (mits ze me willen behouden). Nu vroeg ik me af wat precies de voordelen zijn van een vastcontract tegenover een jaarcontract.

Voordeel jaarcontract
- Moeilijker te ontbinden dan een vastcontract

Voordeel vastcontract
- Bij ontslag krijg je een maandsalaris + (aantal werkjaren * maandsalaris),

Veel verder dan dit kom ik eigenlijk niet, behalve dan natuurlijk dat mentaal gezien een vastcontract prettiger is. Verder vroeg ik me af of de jaren die je onder een jaarcontract stond ook meetellen met het aantal werkjaren bij een ontslag?

Alvast bedankt voor degene die deze vragen weet te beantwoorden, zal vanavond het lijstje eens invullen wat hier ook bij hoort te staan 
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO ICT - Software Engineering
Certificaten: Oracle Certfied Java SE 7 Programmer I
Werkervaring: 2 jaar (met stages 3 jaar)
Werkgever: Doet er niet toe
Huidige functie: Java ontwikkelaar

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur in 5 dagen
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige vergoeding maandelijkse zorgkosten
Land: Nederland
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris (bruto): 2.491,00
Nu heb ik binnenkort een beoordelingsgesprek en ik vroeg me af of dit marktconform is of dat er eigenlijk wat bij zou moeten. Ik heb afgelopen jaar ook een tijd in de PHP sector mee gedraaid, waardoor ik nu op 2 fronten in te zetten ben.

[ Voor 32% gewijzigd door Gynnad op 19-05-2014 18:24 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Voordeel vast contract: het is makkelijker om een hypotheek te krijgen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Gynnad schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:00:
Voordeel vastcontract
- Bij ontslag krijg je een maandsalaris + (aantal werkjaren * maandsalaris),
Niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 13:34

Pablo

Rito pls

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:17:
[...]

Niet heel handig om in netto te praten. Dat doen sommigen hier wel vaker en zorgt voor verwarring.

Enfin, 8 jaar in de IT en zo weinig papiertjes? Ik zou als ik jou was eens als een speer certificaten gaan halen.
Ik heb een BBL opleiding gedaan en heb 3 jaar langer gedaan over mijn IT opleiding.
Ik heb al die jaren full time gewerkt bij IT bedrijven, dus vandaar de werk ervaring naar mijn mening.

Ik heb dit jaar 8 examen data staan, dus met een beetje geluk komen die certi´s er snel aan

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Chief-XL schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:22:
ALS ik zou mogen kiezen tussen lease auto en extra salaris, dan liefst dat laatste. Helaas heeft mijn werkgever nog niet zoiets als "mobiliteitsbudget". Het is of lease auto of OV kaart (1e klas als je recht hebt op lease auto). Je kan zelf nooit goedkoper een nieuwe auto zoals een lease auto maar je kan zeker goedkoper een 2e handse auto rijden. Valt me op dat de meesten zo graag een lease auto willen
Kan ik me moeilijk voorstellen, een 2e hands auto heeft ook onderhoud nodig, brandstof en daarover betaal je ook wegenbelasting. Daarbovenop komt nog de verzekering. Terwijl je een nieuwe lease wagen met lage bijtelling (14%) rijd zonder extra kosten en heel fijn geen onverwachte kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:52
Viewty schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:08:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 1.5 jaar part-time (1 dag in de week)
Werkgever: ICT bedrijf
Huidige functie: Developer (Apps, iOS & Android)

Vakantiedagen: 24
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 12 min

Maand salaris (bruto): 2400
Bovenstaand mijn huidige inkomsten; mijn werkervaring is intussen 2,5 jaar, waarvan 1,5 jaar part-time en 1 jaar fulltime. Binnenkort heb ik mijn beoordelingsgesprek en vraag ik me af wat reëel is om erbij te vragen. Standaard heeft mijn werkgever per jaar een verhoging die ligt rond de €150,- en €250,- (voor ontwikkelaars). Gezien mijn bijdrage aan verschillende projecten en inbreng van verbetering wat betreft het ontwikkelproces, zou ik graag een verhoging van €350,- wel reëel vinden. Zeker gezien de matige secundaire arbeidsvoorwaarde.

Nou heb ik vorige maand een sollicitatiegesprek gehad bij een andere werkgever waar ik 1,5 jaar part-time heb gewerkt, daar heb ik mijn salariswensen uitgesproken op €2700,- (40 uur) met daarbij een lease auto (wat voor maakt mij in principe niet uit). Mocht mijn huidige werkgever nou mijn verhoging van €350,- niet willen realiseren is het dan een mogelijkheid om over mijn andere sollicitatie te vertellen of wordt dat niet gewaardeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:09

Don Quijote

El Magnifico

Ja dat is mogelijk en afhankelijk van het karakter van degene tegenover je wordt dat wel of niet gewaardeerd.
Het is vanaf hier wat moeilijk inschatten. Desalniettemin ben ik zelf nooit zo gecharmeerd van "dreigementen". Je kan best uitleggen waarom je van mening bent dat een verhoging van 350 te rechtvaardigen is, maar ik zou niet snel zeggen "anders ga ik ergens anders werken".

[ Voor 55% gewijzigd door Don Quijote op 19-05-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Viewty schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:00:
Mocht mijn huidige werkgever nou mijn verhoging van €350,- niet willen realiseren is het dan een mogelijkheid om over mijn andere sollicitatie te vertellen of wordt dat niet gewaardeerd?
Mmmm, zou dat persoonlijk niet doen, dergelijke verholen "dreigementen" worden meestal niet gewaardeerd. Op korte termijn lukt het misschien wel om de loonsverhoging op die manier af te dwingen want de werkgever moet de lopende projecten vrijwaren, maar op lange termijn wordt dit soort zaken toch niet vergeten en op een gepaster moment weer boven gehaald en dan wordt er afgerekend.

Beter wat Ravnoss voorstelt, oplijsten waarom je die 350€ opslag verdient, een lijst met argumenten en praktische voorbeelden die de werkgever moet overtuigen dat je toch écht wel die 350€ verdient.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:01

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik zou inderdaad niet gaan vergelijken en zeker niet zeggen: mijn salariswens bij bedrijf x is 2700 + secundair.

Dat staat een beetje dom om te "dreigen" met een salariswens, zie het eerst maar eens te krijgen. Dan kun je altijd nog zien wat je wil.

Soms is het trouwens niet zo erg om iets minder te krijgen, maar wel een toffe baan bij een goede werkgever met leuke en fijne collega s ;)

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Het is een kwestie van een spin geven. Als je bij een (of meerdere) andere werkgever voor een vergelijkbare functie ruim meer kan verdienen, dan is je salaris niet meer helemaal marktconform. Simpelgezegd vanuit de werkgever gezien houdt dat in dat je werkgever hogere loonkosten zou krijgen als hij je moet vervangen, en daarbij ook nog eens achteruit zal gaan in efficientie vanwege een inwerk termijn, dat kost makkelijk 3 maanden.

Dat zou een chantage-achtige manier zijn om het te brengen, maar dat is wel waar het op neer komt. Som op waarom je meer kan verdienen, en dat de manier van invullen van je functie dat ook verdient. Veel werkgevers realiseren zich dit niet, en het zou zonde zijn om ze dit niet op een open manier te kunnen vragen.

Ik heb mijn voormalig werkgever die kans ook ooit niet gegeven, waarbij ik uiteindelijk "geheel toevallig" op de dag dat ik ergens anders op gesprek was 's avonds door de CFO werd gebeld met een salarisverhoging van 600 euro. Ze hadden zich niet gerealiseerd dat ik meer waard was geworden dan wat er op papier stond, maar uiteindelijk heeft die houding er wel voor gezorgd dat ik mijn overstap een drietal maanden uit heb gesteld om te zorgen dat ik de overdracht netjes kon doen. Geen bruggen verbrand, maar wel weggegaan voor een betere uitdaging (en daar werk ik na 8 jaar nu nog, dus goede keuze geweest).

[ Voor 8% gewijzigd door TweakMDS op 19-05-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Laatst online: 05-02-2024
bord4kop schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:15:
Dat staat een beetje dom om te "dreigen" met een salariswens, zie het eerst maar eens te krijgen. Dan kun je altijd nog zien wat je wil.
Vergeet ook niet dat het IT wereldje in Vlaanderen (en ook in NL, veronderstel ik), ontzettend klein is. Iedereen kent iedereen en je komt uiteindelijk altijd wel ergens weer dezelfde mensen tegen... en dan wil je ze niet onnodig tegen je in het harnas gejaagd hebben.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:58

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Even een update vanaf mijn kant :)
Opleiding(en): Havo NT+NG(afgerond),HBO embedded system engineering. (nog mee bezig)
Certificaten: TMap ISTQB
Werkervaring: 2,5 jaar relevant
Werkgever: Detacheringbureau
Huidige functie: Senior Test Engineer High Tech
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 40
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering 220 euro afgelopen jaar.
GSM: ja Onbeperkt bellen/sms'en, datalimiet van 2GB alleen een waarschuwing als je erboven gaat, (krijg deze maand waarschijnlijk mijn eerste waarschuwing).
Leaseauto: nee Kan wel incl europese tankpas. in mijn geval declareer ik de kilometers van 19cent per kilomter. (is voordeliger aangezien vriendin lief wel de lease auto heeft met europese tankpas :)
Werkweek: 40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Financieeren opleidingen, Internet vergoeding, extra budget van 45 euro per maand voor aanschaf van dingen die op de grens vallen van prive/zakelijk Denk daarbij aan een telefoon of een thuis werkplek.
Land: nederland
Regio: Zuid holland
Reistijd: 1 uur.
Maand salaris (bruto): 2700 2825
Bonus: 90 95 euro per maand bij volledige inzet.

[ Voor 16% gewijzigd door Smuggler op 19-05-2014 21:44 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:06

sebasd

loopt op espresso

Mijn overzicht:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunda
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 13:01
Leeftijd: 21
Opleiding(en): ICT MBO niv. 3
Certificaten: CCNA 1
Werkervaring: 2 x 1 jaar stage bij IT bedrijven
Werkgever: Defensie
Huidige functie: Maintenance

Vakantiedagen: 38 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand 6%
Leaseauto*: nee
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen medische kosten, alles vergoed
Regio: Gelderland
Reistijd**: 45 minuten

Maandsalaris (bruto): 1400

Mijn overzicht, al bij al redelijk vind ik zelf.
Weet niet of het echt vergelijkbaar is met banen in de burgermaatschappij

Panasonic MDC05J3E5 * Hewalex PCWU 3.0 KW + 200L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mja je krijgt iets meer dan wettelijk minimum (rond de 1100 op jouw leeftijd) maar daar is ook alles mee gezegd.

Then again: behoorlijk veel vrije dagen, geen kosten aan ziektekostenverzekering (?) en leeftijd+ervaring+opleiding bij elkaar genomen; dan is die 1400 niet heel erg gek.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het basisloon ligt vrij laag, vind ik, het is zelfs onder het minimumloon voor een 23+ jarige, maar de secundaire voorwaarden zijn dan weer uitstekend. 38 (!!) vakantiedagen, da's 7,5 week!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:43:
Het basisloon ligt vrij laag, vind ik, het is zelfs onder het minimumloon voor een 23+ jarige, maar de secundaire voorwaarden zijn dan weer uitstekend. 38 (!!) vakantiedagen, da's 7,5 week!
Ja defensie heeft zijn voordelen!
ook een eigen zorgstelsel, veel opleidingsmogelijkheden (en dan niet alleen de certificaten vergoed, maar vaak cursus en al), wat rijbewijzen halen. (verplicht?) Sporten op het werk.

Die 1400 is natuurlijk niet hoog, maar ik zou er niet te zwaar aan tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 11:03
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:43:
Ik heb er ook 40 ;) moet je ergens gaan werken waar de werkweek 40 uur is, maar de CAO 36 uur aangeeft (metaalindustrie bijvoorbeeld). Dan krijg je 13 dagen ADV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunda
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 13:01
Moet er eigenlijk ook wel bijvermelden dat ik nog niet helemaal klaar ben met alle opleidingen voor mijn functie. Wanneer alles afgerond is volgend jaar november zal ik rond de 1850 bruto zitten, en bruto is eigenlijk bijna gelijk aan netto, zal 100 euro schelen.
En grote voordelen zijn wel veel vrijheid, sporten onder werk, rijbewijzen(zo ver C + E en B + E) mogen behalen. Al deze zijn ook omzetbaar naar civiel, vaak curcussen soms ook handige certificaten voor in het burger leven. Op dit moment nog CCNA 2 t/m 4 lopen.

Panasonic MDC05J3E5 * Hewalex PCWU 3.0 KW + 200L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:20

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Tunda schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:21:
Moet er eigenlijk ook wel bijvermelden dat ik nog niet helemaal klaar ben met alle opleidingen voor mijn functie. Wanneer alles afgerond is volgend jaar november zal ik rond de 1850 bruto zitten, en bruto is eigenlijk bijna gelijk aan netto, zal 100 euro schelen.
En grote voordelen zijn wel veel vrijheid, sporten onder werk, rijbewijzen(zo ver C + E en B + E) mogen behalen. Al deze zijn ook omzetbaar naar civiel, vaak curcussen soms ook handige certificaten voor in het burger leven. Op dit moment nog CCNA 2 t/m 4 lopen.
Die 1850 is toch een ander getal :) Netto misschien niet zoveel verschillend, maar klinkt toch een stuk beter. En de secundaire voorwaarden maken een hoop goed.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:04
Mythio schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:13:
[...]

Ik heb er ook 40 ;) moet je ergens gaan werken waar de werkweek 40 uur is, maar de CAO 36 uur aangeeft (metaalindustrie bijvoorbeeld). Dan krijg je 13 dagen ADV.
Ik zou niet weten wat ik met 40 dagen moet :P Heb elk jaar al een zwik over van de 25 per jaar die ik de afgelopen 4 jaar had.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58
KillaZ schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:15:
[...]

Ik zou niet weten wat ik met 40 dagen moet :P Heb elk jaar al een zwik over van de 25 per jaar die ik de afgelopen 4 jaar had.
Ik heb ook 28 vrije en 12 ATV dagen. Het lukt me amper om ze op te maken. Ik neem vaak een weekje langer zomer en kerstvakantie. Heerlijk :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik krijg ieder jaar 29 vrije dagen (meen ik), maar heb er inmiddels al een stuk of 50 staan. Ik krijg ze al jaren niet meer op. Maar dat is hier een bekend probleem. Ik heb collega's met meer dan 100 dagen op voorraad...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:12
Als je je vrije dagen niet op maakt ga je te weinig op vakantie, maar dat moet iedereen voor zich weten natuurlijk :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Als je 50 of 100 dagen hebt staan, vertegenwoordigen die een aardige waarde. Deze is echter niet veilig. De werkgever heeft mogelijkheden om je te dwingen tot opname van de overtollige dagen, of ze anders af te kopen. Dat laatste is fiscaal ongunstig omdat je een fors bedrag ineens in box 1 belast.

Ik zou je aanraden om de mogelijkheden te onderzoeken om ze los te maken uit het dienstverband. Stamrecht, lijfrente, ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:19
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO Netwerkbeheerder niveau 4
Certificaten: ITIL
Werkervaring: 3 jaar ongeveer nu
Werkgever: ICT dienstverlener
Huidige functie: Systeem/netwerkbeheerder.

Vakantiedagen: 25
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto*: Nee.
Pensioenregeling: Nee, nog niet.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bus van de zaak voor woon-werkverkeer
Regio: Noord Nederland
Reistijd**: 15min

Maandsalaris (bruto): €1574,45

Eigenlijk niet echt tevreden met m'n loon. Heb ik ook wel aangegeven maar vind het toch een beetje lastig om serieus rond te kijken bij andere bedrijven. Heb het erg naar m'n zin op het werk, goede band met mijn werkgever.
Zat er 2 jaar geleden over na te denken om te stoppen in de IT en verder te gaan studeren in een andere richting. Werkgever kreeg die tijd echter te horen dat hij leukemie had, waarna ik in mijn eentje de zaak draaiende hield aangezien hij in het ziekenhuis lag. Kon het voor mijn gevoel toen ook niet maken om te zeggen dat ik ermee zou stoppen.
Sindsdien hebben we een ander bedrijf in de regio overgenomen waar 6 man personeel rond loopt, kan ik het ook wel goed mee vinden. Merk alleen dat ik wel een 'streepje voor' heb op mijn collega's vanwege de goede band met mijn werkgever, gaan bijvoorbeeld regelmatig samen ergens lunchen.
Vooral hierdoor vind ik het lastig om over eventuele loonsverhoging te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat "streepje voor" valt wel tegen als je maar 100 euro boven minimumloon wordt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
t_captain schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:47:
Dat "streepje voor" valt wel tegen als je maar 100 euro boven minimumloon wordt betaald.
Dat was dan ook precies m'n punt. Krijg continue een veer in m'n reet geduwd, maar het loon is daar niet naar. Voor de rest als ik iets wil is het geen probleem, behalve als het dan om loon gaat.
Omdat we dus eerst met z'n 2en zaten ook nooit functioneringsgesprekken gehad, omdat hij "er wel vanuit ging dat als iets dwars zat ik dit ook gewoon zou vertellen".
Nu heeft de rest al wel hun gesprekken gehad, maar ik heb mijne nog een beetje uitgesteld omdat ik eerst even wil kijken hoeveel ik nou eigenlijk mag/kan vragen. Waar zitten jullie aan te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
Kijk maar uit met al die dagen. Vanaf dit jaar vervallen vakantie dagen veel sneller (iig bij mij op mijn werk). Die moet je binnen een half jaar uitgeven na het jaar waarin ze zijn uitgegeven (dus 18 maanden geldig). En daarna ben je ze gewoon kwijt.

Persoonlijk ben ik wel voor, snap echt niet waarom mensen niet even keer lang weekend vrij willen of tussendoor een weekje. Ik heb er iig geen moeite mee om mijn dagen op te krijgen. Gebruik ze dan om dagje naar het strand/bos/pretpark/leuk stadje te gaan met je vriend(in)/man/vrouw/kinderen neem vrij als je kinderen vakantie hebben om leuke dingen te doen etc. etc. Ik vind werken best leuk, maar vind het thuis toch echt leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
jongetje schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:57:
Kijk maar uit met al die dagen. Vanaf dit jaar vervallen vakantie dagen veel sneller (iig bij mij op mijn werk). Die moet je binnen een half jaar uitgeven na het jaar waarin ze zijn uitgegeven (dus 18 maanden geldig). En daarna ben je ze gewoon kwijt.

Persoonlijk ben ik wel voor, snap echt niet waarom mensen niet even keer lang weekend vrij willen of tussendoor een weekje. Ik heb er iig geen moeite mee om mijn dagen op te krijgen. Gebruik ze dan om dagje naar het strand/bos/pretpark/leuk stadje te gaan met je vriend(in)/man/vrouw/kinderen neem vrij als je kinderen vakantie hebben om leuke dingen te doen etc. etc. Ik vind werken best leuk, maar vind het thuis toch echt leuker.
Dat is al 1-2 jaar zo dacht ik.

Sinds invoer nieuwe wet:
Wettelijke vakantie dagen - 1,5 jaar (18 maanden) geldig vanaf begin van het jaar (1 januari) waar je ze verkrijgt.
Bovenwettelijke vakantie dagen - gewoon 5 jaar geldig vanaf het begin van het jaar (1 januari) waar je ze verkrijgt).
Vrije dagen voordat de wet inging - gewoon 5 jaar geldig vanaf het moment dat je ze kreeg.

Na die periode.. dikke pech. Dus voor dat moment opmaken danwel verkopen.

Zie bijvoorbeeld http://zakelijk.infonu.nl...3-vakantiedagen-2014.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:12
jordeeeh schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:52:
[...]

Dat was dan ook precies m'n punt. Krijg continue een veer in m'n reet geduwd, maar het loon is daar niet naar. Voor de rest als ik iets wil is het geen probleem, behalve als het dan om loon gaat.
Omdat we dus eerst met z'n 2en zaten ook nooit functioneringsgesprekken gehad, omdat hij "er wel vanuit ging dat als iets dwars zat ik dit ook gewoon zou vertellen".
Nu heeft de rest al wel hun gesprekken gehad, maar ik heb mijne nog een beetje uitgesteld omdat ik eerst even wil kijken hoeveel ik nou eigenlijk mag/kan vragen. Waar zitten jullie aan te denken?
Het loon is laag, tja, die bus van de zaak voor woon/werk-verkeer is niet verkeerd. Geen reiskosten in ieder geval, dat gaat niet voor iedereen op, meestal wordt maar een deel vergoed. Het klinkt wel een beetje alsof je bevriend bent met je baas, heb ik dat mis? Op zich leuk en het kan een plezierige werkplek opleveren maar het klinkt nu alsof je je een beetje inhoudt. Iedereen heeft al gesprekken gehad maar jij nog niet.

Als je verder wilt komen in salaris zul je toch iets assertiever moeten worden naar je baas toe, vriend of niet. Ziekte is natuurlijk vreselijk maar daar moet jouw groei niet onder lijden, tenzij tijdelijk. Als je sympathie hebt gekweekt dan mag zich dat wel uitbetalen onderhand. Als je baas eigenaar is vindt hij het wel best zo, jij minder krijgen is hij meer overhouden.

300 erbij vragen en 200 krijgen lijkt me wel een mooie stap. Anders wordt het tijd om verder te kijken, hoe leuk het daar ook is. Dit is minimumloon+een beetje. Daar krijg je een schoonmaker of een winkelbediende voor en verder niks.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
jongetje schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:57:

Dat moet ook wel kunnen. Ik heb 40 dagen, mijn vriendin 25. Als je dan samen vrij wilt nemen..prima, maar dan houd ik er nog 15 over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Cocytus schreef op zondag 18 mei 2014 @ 15:42:
Voor ~4 x 2 x 13 = 156 uur krijg je €140?
Het is een bijbaan in het weekend op oproep-basis, dus het verschilt per maand wat ik verdien :)

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jordeeeh schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:52:
[...]

Zonder duidelijke omschrijving van je taken is dat moeilijk in te schatten. Je hebt ook alleen maar ITIL, niet heel veel diploma's.

Maar, afwachten of je misschien ooit een keer een salarisverhoging zal krijgen werkt natuurlijk niet. Zo moet je niet denken. Als je denkt dat je het goed doet, noteer die punten en geef die punten aan als redenen voor salarisverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Mythio schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:31:
[...]

Dat moet ook wel kunnen. Ik heb 40 dagen, mijn vriendin 25. Als je dan samen vrij wilt nemen..prima, maar dan houd ik er nog 15 over..
Tijd om te klussen in/om huis dus. Of voor een hobby die veel tijd kost :)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal, hieronder mijn overzichtje!

Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Systeembeheer
Certificaten: MCSE 2012 Messaging, CCNA
Werkervaring: Ruim 6 jaar
Werkgever: Detacheerder (~200 man)
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiegeld: 8,33%, maandelijks uitbetaald
13/14e maand of winstuitkering: nee
Leaseauto*: Ja, budget 630 excl. brandstof (rij Ford Focus)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maandelijkse bonus op basis van tarief, netto onkostenvergoeding
Land: NL
Regio: Utrecht
Reistijd**: 35 min. enkele reis

Maandsalaris (bruto): 2650 standaardsalaris + maandelijks ongeveer 500 euro bruto bonus, 100 euro netto onkostenvergoeding, 350 euro bruto standbyvergoeding.

Opzich tevreden hoewel ik mensen ken met een hoger salaris.. Ben zeer benieuwd wat jullie hier van vinden?

Daarbij ben ik wel bezig met een andere baan (soortgelijke functie). Ik vraag me ook een beetje af wat een realistisch (basis)salaris is om te eisen. Er vanuit gaande dat er verder geen bonussen of standby uren meetellen. ( weet uberhaubt niet goed of ik standby mag mee 'tellen' in het salaris ) ?

Enig advies wordt zeer op prijs gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:55
t_captain schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:46:
Dat laatste is fiscaal ongunstig omdat je een fors bedrag ineens in box 1 belast.
De fiscus ontvangt over een dag die je opneemt evenveel belasting als over een dag die je uitbetaald krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 16:41

BioHazard

*\o/*

Ik kijk hier met regelmaat, maar nu wil ik jullie mening wel eens weten over mijn situatie:

Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niv4
Certificaten: Aantal verouderde Microsoft certificaten en ITILv3, Comptia Network+.
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: ICT Servicedesk medewerker 1e/2e lijn

Vakantiedagen: 22
13/14e maand of winstuitkering: 6% eindejaarsuitkering
Laptop: Ja (Toshiba Tecra Z50)
GSM: Ja (iPhone 5S met data)
Leaseauto*: Nee (Kilometer vergoeding 0,19km)
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: PGB regeling (€1380) in te zetten voor bepaalde doelen. Verder zijn er ruime opleidingsmogelijkheden. Ik volg nu een pakket HBO vakken via mijn werkgever.
Regio: -
Reistijd**: 10 minuten fietsen / 5 minuten met de auto

Maandsalaris (bruto): 2177

De baan bevalt me goed, ik vind er genoeg uitdaging in. Ook omdat ik tegenwoordig steeds minder aan de telefoon zit, maar bezig ben met het leveren van oplossingen en producten en ik word betrokken bij projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
timag schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:12:
[...]

De fiscus ontvangt over een dag die je opneemt evenveel belasting als over een dag die je uitbetaald krijgt :)
Kernwoord: "ineens". Bij een grotere afkoop betekent dat 52% belasting. En voor het belastbaar inkomen tussen de 55k en 85k zelfs 58% effectieve belastingdruk vanwege de afbouw van heffingskortingen (AK, AHK).

Je mogelijkheden om hier iets tegen te doen zijn beperkt. Middelen van inkomen als je in omliggende jaren nog wat ruimte in de 42% schijf hebt. Storten in lijfrente, maar slechts binnen strenge regels en met beperlte jaar- en reserveringsruimte.

Beter stort je het bedrag in een BV. Dat biedt meer flexibiliteit en imgho betere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
BioHazard schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:40:
Ik kijk hier met regelmaat, maar nu wil ik jullie mening wel eens weten over mijn situatie:

Certificaten: Aantal verouderde Microsoft certificaten en ITILv3, Comptia Network+.

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: PGB regeling (€1380) in te zetten voor bepaalde doelen. Verder zijn er ruime opleidingsmogelijkheden. Ik volg nu een pakket HBO vakken via mijn werkgever.

De baan bevalt me goed, ik vind er genoeg uitdaging in. Ook omdat ik tegenwoordig steeds minder aan de telefoon zit, maar bezig ben met het leveren van oplossingen en producten en ik word betrokken bij projecten.
Ik vind het niet slecht gezien ervaring/leeftijd/secundaire voorwaarden. Denk dat je zeker tevreden mag zijn. Mochten je verantwoordelijkheden nog verder veranderen, kun je altijd eens overwegen om een verhoging te bewerkstelligen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 20-09 16:41

BioHazard

*\o/*

Mythio schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:12:
[...]

Ik vind het niet slecht gezien ervaring/leeftijd/secundaire voorwaarden. Denk dat je zeker tevreden mag zijn. Mochten je verantwoordelijkheden nog verder veranderen, kun je altijd eens overwegen om een verhoging te bewerkstelligen ;)
Dank je voor je reactie. En over die verhoging/verantwoordelijkheden, zal in de toekomst ook wel gebeuren, daarvoor volg ik nu een HBO opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:09
BioHazard schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:40:

Opzich niet slecht, 36 uur werkweek, zeer korte reistijd, PGB en opleidingsmogelijkheden en dat voor Servicedesk1e/2e lijns werkzaamheden. Kan altijd meer, maar ik denk dat dit een goed marktconform salaris is.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
EvaluationCopy schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:12:
[...]

Het loon is laag, tja, die bus van de zaak voor woon/werk-verkeer is niet verkeerd. Geen reiskosten in ieder geval, dat gaat niet voor iedereen op, meestal wordt maar een deel vergoed. Het klinkt wel een beetje alsof je bevriend bent met je baas, heb ik dat mis? Op zich leuk en het kan een plezierige werkplek opleveren maar het klinkt nu alsof je je een beetje inhoudt. Iedereen heeft al gesprekken gehad maar jij nog niet.
Klopt inderdaad, al was dat meer vanuit toen we met z'n 2en zaten.
Binnenkort dus gewoon het gesprek aan gaan :)
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:24:
[...]
Zonder duidelijke omschrijving van je taken is dat moeilijk in te schatten. Je hebt ook alleen maar ITIL, niet heel veel diploma's.

Maar, afwachten of je misschien ooit een keer een salarisverhoging zal krijgen werkt natuurlijk niet. Zo moet je niet denken. Als je denkt dat je het goed doet, noteer die punten en geef die punten aan als redenen voor salarisverhoging.
Ja dat ik qua diploma's/certificaten niks heb maakt me dus een beetje zorgen. Stel dat ik wel wat anders ga zoeken heb ik dus niet zo bijster veel om te laten zien.
Tja werkervaring en dan hopelijk dat m'n werkgever als referentie wil dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:48
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: ISTQB Foundation
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Software Test Engineer

Vakantiedagen: 27 dagen
13/14e maand of winstuitkering: -
Leaseauto*: €710,- incl brandstof 35.000 km per jaar (SEAT Leon 1.2 TSI Ecomotive Technology Sport)
Werkweek: 40 uur.
Pensioenregeling: 100% Werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid voor spaarloonregeling. Collectieve ziektenkosten verzekering. €69,- netto onkostenvergoeding.
Regio: Eindhoven
Reistijd**: 30 minuten

Maand salaris (bruto): €2600,-
Oude salaris van een paar jaar geleden nog eens naar boven getoverd. Dit was in de loop der jaren nog gestegen naar €2975,-.

Per 1 Juli:

Leeftijd: 28
Certificaten: ISTQB Foundation, ISTQB Advanced Test Analist
Werkgever: Broadcast Domain
Huidige functie: Test Engineer

Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: -
Leaseauto*: Nee reiskostenvergoeding van ~€100,- netto per maand.
Pensioenregeling: Vast 3% eigen bijdrage. Werkgeversbijdrage stijgt per leeftijdscategorie.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
- Collectieve ziektenkosten verzekering + bruto bijdrage.
- Fitness via bruto salaris
- Korting op Televisiepakket
- Verschillende verzekeringen (arbeidsongeschiktheid, ongeluk, etc)
Regio: Eindhoven
Reistijd**: 25 minuten

Maand salaris (bruto): €3820,-

Stap voelt goed! 8)

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Stap voelt goed? Dat snap ik! Je bent in 3 jaar 1.8k 1.3k gestegen in bruto loon. Heb je een (grote) verantwoordelijkheid erbij gekregen?

[ Voor 4% gewijzigd door EG Mike op 22-05-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:49
Hij is zijn lease-auto kwijt.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brollie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-10-2014
Certificaten: /
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Groot internationaal bedrijf
Huidige functie: iSeries

Vakantiegeld: (dubbel) 94%
Vakantiedagen: 35 dagen + 1 anciënniteit dag + 1 extra = 37 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + winstuitkering (komt in pot en krijg je pas bij je pensioen)
Laptop: ja
GSM: ja en mag prive gebruikt worden
Pensioenregeling: Werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: hospitalisatie verzekering, standby vergoeding 300bruto in de maand, maaltijd cheques 7 euro per gewerkte dag.
Land: BE
Regio: Antwerpen
Reistijd**: 40 minuten, soms in het buitenland.

Maand salaris (bruto): €2700,-

Ik denk dat ik niet mag klagen, zou er graag wat bij krijgen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Oeps, daar las ik even overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

brollie schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:29:

13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + winstuitkering (komt in pot en krijg je pas bij je pensioen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: hospitalisatie verzekering, standby vergoeding 300bruto in de maand, maaltijd cheques 7 euro per gewerkte dag.

Ik denk ook dat je erg netjes zit, zeker voor je ervaring. Vooral je secundaire zaken maken het erg aantrekkelijk.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:29
brollie schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:29:

Wat houdt de functie iSeries precies in, google levert wat Cobol en AS400 achtige dingen op maar dan weet ik nog niet wat je doet ;)

Maar mooie arbeidsvoorwaarden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
@brollie; hoe kun jij een anciënniteit dag krijgen als je minder dan 5 jaar in dienst bent? Dat kan toch niet in belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brollie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-10-2014
...

[ Voor 104% gewijzigd door brollie op 29-10-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:57
Paganstars schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:48:
Members only:
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Paganstars op 05-01-2015 09:46 ]

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 00:28

Tootoo

Folding extremist

Eens een post van mij, nadat ik dit topic al een aantal keer eens doorgekeken heb.

Leeftijd: 32
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Nog niet behaald, MCSE BI blijft op de agenda staan
Werkervaring: 8 jaar
Huidige functie: BI Consultant

13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, ongeveer een maand salaris
GSM: was een bijdrage aan aanschaf toestel (die je mag houden), nu worden alle kosten 24/7 vergoed en mag je hem prive bellen / mobiel internetten
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: ja, ongeveer 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Kwantiteitsbonus, per maand ongeveer 700 euro
Land:Nederland
Regio:Brabant
Reistijd:30 minuten

Maand salaris (bruto): 3850, 4550 incl kwantiteitsbonus

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:04
Kwantiteit is op basis van uurtjes neem ik aan? :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 00:28

Tootoo

Folding extremist

KillaZ schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:46:
Kwantiteit is op basis van uurtjes neem ik aan? :)
Jep, per declarabel uur. Wat in mijn geval nagenoeg altijd is :)

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 poging, anyone? :x
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:59:
Hey allemaal, hieronder mijn overzichtje

Opleiding(en): HBO Systeembeheer
Certificaten: MCSE 2012 Messaging, CCNA
Werkervaring: Ruim 6 jaar
Werkgever: Detacheerder (~200 man)

Vakantiegeld: 8,33%, maandelijks uitbetaald
Leaseauto*: Ja, budget 630 excl. brandstof (rij Ford Focus)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maandelijkse bonus op basis van tarief, netto onkostenvergoeding
Regio: Utrecht
Reistijd**: 35 min. enkele reis

Maandsalaris (bruto): 2650 standaardsalaris + maandelijks ongeveer 500 euro bruto bonus, 100 euro netto onkostenvergoeding, 350 euro bruto standbyvergoeding.

Opzich tevreden hoewel ik mensen ken met een hoger salaris.. Ben zeer benieuwd wat jullie hier van vinden?

Daarbij ben ik wel bezig met een andere baan (soortgelijke functie). Ik vraag me ook een beetje af wat een realistisch (basis)salaris is om te eisen. Er vanuit gaande dat er verder geen bonussen of standby uren meetellen. ( weet uberhaubt niet goed of ik standby mag mee 'tellen' in het salaris ) ?

Enig advies wordt zeer op prijs gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@maickelr: Ik denk dat je huidige salaris al best aardig is. Zeker i.c.m. met je bonus. Ik weet niet wat de maximale bonus is, en wat de kans is dat je die uitgekeerd krijgt. Ik zou vooral proberen om wat van die variabele bonus om te zetten naar vast salaris. IMHO heb je maar beperkt invloed op de uren die je maakt, en het tarief dat daar voor gerekend wordt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:06

sebasd

loopt op espresso

Niks mis mee. Niet veel, maar zeker niet weinig.

Ik ken ook mensen met een hoger salaris. Die zullen het wel waard zijn. Jij ook?

En je hebt niks te eisen. Vragen, dat kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Laatst online: 11:17
3550 euro voor een 26 jarige systeem beheerder. Ik ken ze niet die meer verdienen met die leeftijd in deze functie. (Tenzij je veel standby uren maakt) Daarbij snap ik de 100 euro netto onkosten vergoeding niet. Dit mag volgens mij niet met jouw salaris. (Maximaal 1,5% van het fiscaal loon)

Ik denk dat je 3200 mag vragen er van uitgaande dat er wel een auto bijzit.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirDarkAngel schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:47:
[...]

3550 euro voor een 26 jarige systeem beheerder. Ik ken ze niet die meer verdienen met die leeftijd in deze functie. (Tenzij je veel standby uren maakt) Daarbij snap ik de 100 euro netto onkosten vergoeding niet. Dit mag volgens mij niet met jouw salaris. (Maximaal 1,5% van het fiscaal loon)

De werkkostenregeling is al ingegaan, maar ondernemers hoeven er pas vanaf 2015 ook daadwerkelijk aan te voldoen. Vandaar dat deze onkostenvergoeding nog mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Probeer je uurtarief te achterhalen en ik kan precies berekenen wat je voor je werkgever waard bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk hier met regelmaat, maar nu wil ik jullie mening wel eens weten:

Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niv4, HBO Bedrijfskundige informatica
Certificaten: - MCSA Server 2012, MCSE Server 2012, MCSA Windows 7, ITIL F, BISL F, ITSM Exin F, Brocade BCFA, BCFP, Cisco CCNA 1 & 2
Werkervaring: 5 jaar

Leaseauto*: ja, (100 euro per maand peugeot 107) 12500 prive km
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: per certificaat 50 euro opslag (maximum van 300 p.j.)
Reistijd**: tussen 30 min en 60 min

Maandsalaris (bruto): 2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:04:

Certificaten: - MCSA Server 2012, MCSE Server 2012, MCSA Windows 7, ITIL F, BISL F, ITSM Exin F, Brocade BCFA, BCFP, Cisco CCNA 1 & 2

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: per certificaat 50 euro opslag (maximum van 300 p.j.)

Ik denk dat het wel aan de lage kant is, maar dat kan met je leeftijd en verantwoordelijkheden te maken hebben. Je hebt waarschijnlijk HBO deeltijd gedaan? Wel vind ik dat je voor een detacheerder een karig autootje hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_obi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01-2020
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niv4 (BBL)
Certificaten: nog geen, eind van het jaar start certificering Windows 8, Server 2012 + Exchange 2013
Werkervaring: 1 jaar in huidige functie
Werkgever: MKB +- 30 werknemers
Huidige functie: 2e lijn MKB servicedesk

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: per jaar +- €3.500 beschikbaar voor certificering + €30,- netto mobiel abbo kosten
Regio: Limburg
Reistijd: 5 min fietsen

Maandsalaris (bruto): 1700

Is me vandaag een vast contract aangeboden, maar zou graag wel nog onderhandelen over salaris (eerste voorstel vanuit werkgever is 1700).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Ik vind 1700 best netjes voor MBO met weinig ervaringen en geen certificering. Ik zou proberen af te spreken dat je per gehaald certificaat (denk ook aan de MCTS!) een bedrag erbij krijgt, bijvoorbeeld 50,-. Dan windows 8 en windows server 2012 halen en je gaat lekker rap omhoog.

Die verhoging wel buiten de jaarlijkse beoordelings verhoging uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:14
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:04:

Zelfde leeftijd, ik heb veel minder ervaring, geen certificaten, betere voorwaarden en een iets hoger salaris (link naar mijn post). Ik vind dat je wel beter moet kunnen doen qua salaris met die ervaring en certificaten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

o_obi schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:09:
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niv4 (BBL)
Certificaten: nog geen, eind van het jaar start certificering Windows 8, Server 2012 + Exchange 2013
Werkervaring: 1 jaar in huidige functie
Werkgever: MKB +- 30 werknemers
Huidige functie: 2e lijn MKB servicedesk

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: per jaar +- €3.500 beschikbaar voor certificering + €30,- netto mobiel abbo kosten
Regio: Limburg
Reistijd: 5 min fietsen

Maandsalaris (bruto): 1700

Is me vandaag een vast contract aangeboden, maar zou graag wel nog onderhandelen over salaris (eerste voorstel vanuit werkgever is 1700).
Lijkt mij netjes, ook kijkend naar de regio waar je werkt.

Probeer inderdaad afspraken te maken wat betreft extra salaris met behaalde certificeringen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 15:23
Members only:

Ben benieuwd naar jullie mening hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Netjes lijkt me. Goede voorwaarden. Je zou hoger kunnen inzetten qua bruto als er een onderhandelings moment aankomt, maar je verdient zeker niet weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 15:34
Zeer netjes met die leaseauto en tankpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Van de week een voorstel ontvangen voor mijn verlenging.

Opleiding(en): HBO Bedrijfskunde MER; mee bezig.
Certificaten: -
Werkgever: Media Bureau omgeving Arnhem (1,5 jaar)
Huidige functie: Front-end Developer

13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, nog nooit ontvangen
Pensioenregeling: ja, 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ja, studiekostenregeling á €100,- netto. Er is toegezegd dat mijn team en ik minimaal twee keer per jaar naar een congres met betrekking tot web development mogen.
Regio: Arnhem
Reistijd: 20 minuten met de fiets.

Maand salaris (bruto): €2700,- op basis van 40 uur.

Oude situatie:
Geen studiekostenregeling, €2450,- op basis van 40 uur.

Volgens mij is dit wel een mooie verhoging. De verlenging is voor één jaar. Voor een half jaar en een jaar contract gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door MoietyMe op 25-05-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:34
jordeeeh schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:46:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO Netwerkbeheerder niveau 4
Certificaten: ITIL
Werkervaring: 3 jaar ongeveer nu
Werkgever: ICT dienstverlener
Huidige functie: Systeem/netwerkbeheerder.

Leaseauto*: Nee.
Pensioenregeling: Nee, nog niet.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bus van de zaak voor woon-werkverkeer
Regio: Noord Nederland
Reistijd**: 15min

Maandsalaris (bruto): €1574,45

[knip]
Vind dit eerlijk gezegd heel erg laag. Ik heb zelf ook MBO-4 Netwerkbeheer gedaan, en had helemaal geen certificaten volgens mij (Ja, ECDL en CCNA 1 & 2, maar dat is niet zo veel waard). Ik ben meteen na mijn studie (sterker nog, één dag voor de diploma uitreiking) gaan werken bij een werkgever waar ik een iPhone van de zaak, laptop van de zaak, auto van de zaak (VW Polo BlueMotion + tankpas en onbeperkt privé kilometers) kreeg, en €2000,- bruto. Secundaire arbeidsvoorwaarden weet ik zo-even niet meer, ik werk daar inmiddels niet meer.

Ik had het dan misschien best goed getroffen, maar wat jij hebt en het verhaal wat erbij hoort, vind ik maar wat karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 19:51
Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO NID (Network Infrastructure Design)
Certificaten:CCNA, CCNP, ITIL foundation V3, Prince2 foundation, Microsoft windows7/server/infrastructure (verzamelnaam vergeten)
Werkervaring: 4 Jaar, incl. afstuderen
Werkgever:Enterprise technology bedrijf
Huidige functie: Netwerk Engineer/consultant

Vakantiegeld: Ja, 8% jaar salaris (~1 maandsalaris)
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:Ja, mits quota declarabele uren behaald & behalen management afspraken
Laptop:Ja, bedrijf.
GSM:Ja, bedrijf.
Leaseauto:Ja, ~700 full operational lease, rij een Skoda Octavia elegance 2011, prive kilometers is 12k maar is niet meetbaar.
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Internet toeslag, abonoments korting, vergoeding overige kosten pakeren/boeken/etc.
Regio:Zuid-Holland / Nederland
Reistijd:Varieert, 1.5 uur is voor mijzelf op basis van 80 km/h.

Maand salaris (bruto): €2650,--

Als ik hetgeen hier op de site bekijk verdien ik meer, maar ik krijg gemiddeld :P
Tevens heb ik net promotie gemaakt, wanneer het nieuwe loon bekend is zal ik dit aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd:23
Opleiding(en):ICT Beheer Niveau 4
Certificaten:ITIL V3, CCNA, Google Chrome Domain managment en OS Deployment.
Werkervaring:3 jaar stage
Werkgever:Automatisering
Huidige functie:Technische Dienst, Monteur

Vakantiegeld:Weet ik nog niet
Vakantiedagen:Weet ik nog niet
13/14e maand of winstuitkering:
Laptop:Ja en Chromebook
GSM:Ja
Leaseauto*: Nog niet
Pensioenregeling:weet ik nog niet
Regio:Noord Holland
Reistijd**: 10 min

Maandsalaris (bruto):

Ik loop op dit moment voor 2de keer stage bij dit bedrijf en al 2 keer eerder een half jaar tijdelijke gewerkt.
Ik ben bijna klaar met mijn opleiding en mag daarna blijven.

daarom kreeg ik ook van de week de vraag hoeveel ik wil gaan verdienen.

Wat zou ik kunnen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van Google Chrome Domain Management gehoord ! :) Maar ik denk dat 1900 reëel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Laatst online: 11:17
Ik zou zelf op 2300 gaan zitten. Ben het met Unflux eens dat 1900 een goed salaris is voor deze functie, maar gezien ze je al kennen kan je beter wat hoger gaan zitten. Ze gaan de deur niet in 1 keer dicht doen en zakken kan altijd nog.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Je geeft aan dat je er al twee keer een half jaar hebt gewerkt, wat verdiende je toen bruto per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:54:

Maandsalaris (bruto):

Ik loop op dit moment voor 2de keer stage bij dit bedrijf en al 2 keer eerder een half jaar tijdelijke gewerkt.

Daarbij vind ik nergens dat Chrome certificaat terug. Als het een officieel certicaat is dan alleen op je CV zetten.

Ga altijd wat hoger zitten. Dus zeg 2250 bruto. Of vraag wat zij je willen geven en laat anders even een bruto/netto berekening maken. Andesom kan ook. Stel je wil gewoon netto bijv. 1400 overhouden laat hun dan zelf berekenen wat ze je bruto moeten betalen.

Onlangs vertelde een maat van me ook dat iemand die ze vroegen een hoger salaris had kunnen krijgen als hij zelf niet had gezegd wat hij netto wilde hebben. Dat bleek namelijk lager te zijn dat ze hem in eerste instantie wilde geven. Het kan dus lonen om je werkgever te vragen naar een indicatie of laat hem een aanbod doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Frostbite op 26-05-2014 10:44 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties allereerst!

Als ik 3200 vraag en er verder geen bonus regeling aan vast zit ga ik er maandelijks wel flink op achteruit... Ik ben het er mee eens dat een 'vast' salaris meer waard is dan een variabele bonus. Maar toch. Deze bonus krijg ik -elke- maand en varieert ergens tussen de 400 en 600 euro

We gaan het zien, morgen gesprek :)
SirDarkAngel schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:47:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:54:

Maandsalaris (bruto):

Wat houdt je werk in? "monteur" is een breed begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Certificaten: PSD(scrum.org), MCSD
Werkervaring: 2 jaar stage bij huidige werkgever, 3 jaar fulltime in dienst bij huidige werkgever
Werkgever: Software ontwikkeling
Huidige functie: Medior ontwikkelaar

13/14e maand of winstuitkering: Nvt
GSM: Nvt
Leaseauto*: Peugeot 208 Envy (118 eigen bijdrage)
Regio: Noord-Brabant
Reistijd**: 30 minuten

Maandsalaris (bruto): 2641

Over een paar maanden krijg ik weer een functioneringsgesprek, ik heb het idee dat ik wel wat omhoog kan, ik krijg al verschillende verantwoordelijkheden die eigenlijk boven mijn functie liggen (ik ben scrum master en lead developer).

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weg

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:48:
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO Technisch Informatie (niet afgemaakt)
Certificaten: Windows Server 2012, CCA, CCAA, CCP-N, CCA-N, CEH, ITIL, Hyper-V/Virtualization specialist
Werkgever: Cloud provider
Huidige functie: Citrix Specialist / jr Security specialist

Vakantiegeld: Ja, 8% jaar salaris (~1 maandsalaris)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: internet toeslag, collectieve kortingen, OV kosten,
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 8 minuten (5 minuten trein + 3 minuten fietsen)

Maand salaris (bruto): €2500,-- (incllusief standbyvergoeding €3400)

Binnenkort maar weer verder met mijn opleiding deeltijd, toch maar afmaken want merk dat ik toch wat sterker sta, wil alleen binnenkort ook weer loon bespreken, wat is gezien leeftijd/ervaring/certificeringen handig om naar toe te werken? Doe geen detachering (haat ik), dus zit hier gewoon al 6 jaar op vaste plek, intern al de 5e functie, leuke collegae etc.
Met een diploma sta je zeker sterker, vooral in de toekomst. Ik denk dat je met diploma op zak 3000 zonder standby mag krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Jarrean schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:07:
Werkervaring: 2 jaar stage bij huidige werkgever, 3 jaar fulltime in dienst bij huidige werkgever
Werkgever: Software ontwikkeling
Huidige functie: Medior ontwikkelaar

Leaseauto*: Peugeot 208 Envy (118 eigen bijdrage)

Maandsalaris (bruto): 2641

Over een paar maanden krijg ik weer een functioneringsgesprek, ik heb het idee dat ik wel wat omhoog kan, ik krijg al verschillende verantwoordelijkheden die eigenlijk boven mijn functie liggen (ik ben scrum master en lead developer).

Wat vinden jullie ervan?
Functie medior ontwikkelaar lijkt in lijn met je opleiding en ervaring.

Waarom ze je lead developer werk laten doen is me onduidelijk, waarom krijgt niet iemand met >10 jaar ervaring die taken? Dat kan een indicatie zijn dat je werkgever "kostenbewust" is, en dat is op lange termijn geen goed nieuws voor je salarisverwachtingen.

2600 + leaseauto o.b.v. 40 uur; 25 a 28 vakantiedagen, is allemaal in lijn met wat de grote IT detacheerders zouden betalen. Bij kleinere bedrijven en bij organisaties met succesvolle eigen producten zit er meestal wel wat meer in het vat.

Eigen bijdrage van >100 euro op een 208 lijkt me aan de hoge kant. In veel leaseregelingen zou je deze auto zonder EB kunnen rijden, wat in feite 100 euro brutoloon in jouw nadeel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
t_captain schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:04:
[...]

Waarom ze je lead developer werk laten doen is me onduidelijk, waarom krijgt niet iemand met >10 jaar ervaring die taken? Dat kan een indicatie zijn dat je werkgever "kostenbewust" is, en dat is op lange termijn geen goed nieuws voor je salarisverwachtingen.

2600 + leaseauto o.b.v. 40 uur; 25 a 28 vakantiedagen, is allemaal in lijn met wat de grote IT detacheerders zouden betalen. Bij kleinere bedrijven en bij organisaties met succesvolle eigen producten zit er meestal wel wat meer in het vat.

Eigen bijdrage van >100 euro op een 208 lijkt me aan de hoge kant. In veel leaseregelingen zou je deze auto zonder EB kunnen rijden, wat in feite 100 euro brutoloon in jouw nadeel scheelt.
Hier sluit ik me bij aan, ik denk dat het belangrijk is dat je scherpe afspraken met je leidinggevende maakt, goed aangeven wat je verwachtingen zijn (ook qua salarisontwikkeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Laatst online: 19-09 22:31
XxdutchXx schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 17:19:
[...]

Haha netjes, zoeken jullie nog collega's? :P
Haha op dit moment niet. Maar wie weet in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
raptorix schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:33:
[...]

Hier sluit ik me bij aan, ik denk dat het belangrijk is dat je scherpe afspraken met je leidinggevende maakt, goed aangeven wat je verwachtingen zijn (ook qua salarisontwikkeling).
t_captain schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:04:
[...]

Bedankt!
De reden van de hoge eigen bijdrage is dat het lease-budget voor niet gedetacheerden erg laag is (250)
Het is een vrij klein bedrijf en er is geen andere lead-developer, we hebben een succesvol product en groeien vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je werkt dus in-house en er is een succesvol product en een groeiende organisatie.

Als je werkgever tevreden is, zit je in een ideale positie om carriere te maken. Jij hebt een kennisvoorsprong op de nieuwe collega's m.b.t. het product en de markt, je groeit in ervaring als software engineer. Als je goed genoeg bent, kun je "met de golf mee" groeien van ontwikkelaar naar lead enginer / teamleider naar development manager of technology manager of guru (afhankelijk van waar je intreresse en capaciteiten liggen).

Beste plan van aanpak is om met je werkgever om tafel te gaan zitten voor een ontwikkelplan. Je huidige arbeidsvoorwaarden zijn marktconform, maar als je straks lead engineer bent in een team van 12 developers dan mag het brutoloon ongeveer verdubbeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Ik heb een kort vraagje, te kort om een nieuw topic te openen denk ik. Dus maar even hier.

Ik ben bij een organisatie aangenomen als stagiair (afstudeeropdracht HBO), maar heb in het begin nog geen contract ondertekend omdat de goedkeuring van school nog niet helemaal rond was. Nu heb ik een maandje gewerkt tegen nul vergoeding. Dit is mijn keuze geweest, en dat maakt me verder ook niet uit. Echter zijn de omstandigheden zo gelopen dat ik pas in September af ga studeren. Nu heeft het bedrijf aangegeven mij gewoon te willen houden, om de opdracht die ik in de eerste instantie zou doen gewoon te blijven doen, en in September kunnen we een nieuwe opdracht formuleren t.b.v mijn afstuderen.

Zojuist krijg ik de vraag van mijn collega op de HR afdeling die mijn contract aan het opstellen is, wat er was afgesproken over de hoogte van mijn stagevergoeding. Dus ik reageer (terecht?): Stagevergoeding?? Ik kom toch gewoon als FTE in dienst? Nou weet ik niet of dit miscommunicatie is tussen de directie en de HR afdeling (Directie is vandaag niet bereikbaar), maar mijn vraag luidt dus: Kan (lees: verstandig) ik dit eventuele stagecontract straks weigeren en een volwaardig contract eisen 'for the time being'?

Voor de volledigheid: Ben een 23 jarige IT'er (Bedrijfskundige IT), met een MBO Systeembeheer vooropleiding (een bijna afgeronde HBO opleiding), een jaar werkervaring (excl. 3 stages), en een aantal (niet direct relevant voor deze functie) certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Gaat het om een stage (primair doel is educatief) of een baan (doel is het werk dat je voor de werkgever verzet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankwopereis schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:57:
[...]

Met een diploma sta je zeker sterker, vooral in de toekomst. Ik denk dat je met diploma op zak 3000 zonder standby mag krijgen.
Duidelijk thanks - salarisschaal ligt zelfs nog hoger voor de volgende stap, ik ga het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
t_captain schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:25:
Gaat het om een stage (primair doel is educatief) of een baan (doel is het werk dat je voor de werkgever verzet)?
De stageopdracht omvangt een grote automatiseringsklus, maar dit is liever gister dan vandaag klaar, dus vandaar dat ze me graag willen houden om dit te doen/begeleiden. Het gaat dus voornamelijk om omzet creëren voor de organisatie.

Met de vraagstelling die je me geeft, is het antwoord me eigelijk al wel duidelijk. Ik ga toch even proberen te bellen om een misverstand te voorkomen. Ik heb mijns inziens ook gewoon recht op meer dan een stagevergoeding, gezien het feit wat mijn werkzaamheden op termijn gaan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 09:52
pryth schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:11:
Ik heb een kort vraagje, te kort om een nieuw topic te openen denk ik. Dus maar even hier.

Ik ben bij een organisatie aangenomen als stagiair (afstudeeropdracht HBO)..

...

Stagevergoeding?? Ik kom toch gewoon als FTE in dienst? Nou weet ik niet of dit miscommunicatie is tussen de directie en de HR afdeling (Directie is vandaag niet bereikbaar)

...
Ik snap het niet helemaal, als je bent aangenomen als stagiair dan krijg je een stage-vergoeding lijkt me. Wat zouden redenen zijn dat je een salaris zou krijgen ipv een stage-vergoeding? Je doet het nog voor je afstuderen toch?

edit: Zie net je antwoord.
Heb je begeleiding op je werk/stage plek? Dat het bedrijf er in de toekomst veel aan gaat verdienen maakt verder niet zoveel uit. Er zullen namelijk genoeg stage-plekken zijn die meewerken aan zaken waar het bedrijf geld aan gaat verdienen.
Ik zou zeggen: opdracht wordt gebruikt voor afstuderen en je bent binnengekomen als stagiair: stagevergoeding.

[ Voor 21% gewijzigd door celshof op 27-05-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
pryth schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:57:
[...]

De stageopdracht omvangt een grote automatiseringsklus, maar dit is liever gister dan vandaag klaar, dus vandaar dat ze me graag willen houden om dit te doen/begeleiden. Het gaat dus voornamelijk om omzet creëren voor de organisatie.
Betekent dat dat je je opleiding pauzeert om deze klus te gaan doen? In dat geval is het duidelijk een dienstverband en hoort er een salaris tegenover te staan.

Of hoop je op dit project af te studeren? Dan komt vaak de onderwijsinstelling zich ermee bemoeien, het projectplan moet worden aangepast zodat er een aantal elementen uit de studie in tot uiting komen, er verschijnt een begeleider vanuit de onderwijsinstelling op het toneel, die meer waarde hecht aan jouw leerproces dan de voortgang van het project, etc. In dat geval is een stagevergoeding meer op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Nee, de opleider (school) staat hier helemaal los van. Ik heb door omstandigheden de deadline voor de start van het afstuderen niet kunnen halen, en heb dus inderdaad een pauze tot begin September. Toen ik dit voordroeg aan de directie kreeg ik dus te horen dat ze me wilde houden om toch deze klus af te maken. Ik doe deze klus nu volledig zelfstandig zonder (proces)begeleiding zoals je die kan verwachten tijdens een stage.

Maar, heb zojuist even gebeld. Het was inderdaad een misverstand. Ik krijg gewoon een salaris for the time being. :) Dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
pryth schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:15:
Nee, de opleider (school) staat hier helemaal los van. Ik heb door omstandigheden de deadline voor de start van het afstuderen niet kunnen halen, en heb dus inderdaad een pauze tot begin September. Toen ik dit voordroeg aan de directie kreeg ik dus te horen dat ze me wilde houden om toch deze klus af te maken. Ik doe deze klus nu volledig zelfstandig zonder (proces)begeleiding zoals je die kan verwachten tijdens een stage.

Maar, heb zojuist even gebeld. Het was inderdaad een misverstand. Ik krijg gewoon een salaris for the time being. :) Dank voor de reacties.
Ze zullen wel moeten, anders zouden bedrijven zomaar mensen op stagecontracten laten werken ;)
Wij nemen ook wel eens niet studerende mensen in dienst die ervaring op willen doen, meestal krijgen ze dan gewoon een junior salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:23
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO Niveau 4 Netwerkbeheer
Certificaten (veelal oud) :
itil v3 foundation,
CCNA Discovery: Networking for Home and Small Businesses,
70-291: Implementing, Managing, and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Network Infrastructure,
70-290: Manage and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Environment
TCP/IP Fundamentals for Microsoft Windows

Werkervaring: 2 jaar
Huidige functie: Onsite support engineer

Vakantiegeld: ja, 8%
GSM: ja
Leaseauto: ja, Toyota Aygo.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve kortingen.
Regio: Zuid Holland
Reistijd: 20 minuten

Maand salaris (bruto): €1550

Op mijn 14de begonnen in een computerwinkel en er 5 jaar gewerkt, ondertussen 2 jaar havo/vwo, 2 jaar vmbo-t en versneld mijn MBO Niv 4 netwerkbeheer afgerond. Gevoel dat ik meer algemene kennis heb dan mijn collega's die +- 10 jaar ouder zijn. Indien ze vragen hebben worden deze vaak aan mij gesteld. Wat vinden jullie van het salaris? Wat biedt echt toegevoegde waarde om te gaan halen? Nu bezig met 70-680, Configuring Windows 7.

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Pagina: 1 ... 64 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.