Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.513 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Leeftijd: 34
Opleiding(en): WO (beta wetenschappenlijk)
Certificaten: Prince2 Practitioner, Lean Six Sigma, ISTQB, TMAP manager, ITIL, BiSL, Professional Scrum Master
Werkervaring: 10jaar parttime naast school/studie (systeembeheer/ functioneel beheer, applicatie management) 3 jaar full time als consultant
Werkgever: telecom
Huidige functie: IT ketenmanager

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 + 4 (1 dag per kwartaal, niet ziek)
13/14e maand of winstuitkering: 20% bonus afhankelijk van targets
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: € 800,- excl.
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: 50% premie PPI
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Diverse kortingen / € 75 netto onkostenvergoeding
Land: Nederland
Regio: Noord Holland
Reistijd: 1,5 uur

Maand salaris (bruto): 4500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:44

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

@ de 2 hier boven: zeer netjes:)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verwijderd

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2014 14:41 . Reden: te veel prive informatie bij nader inzien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 11:03
ik denk dat je wel rond de 3500 zou mogen zitten gezien je ervaring. Ik verwacht ook niet dat je veel moeite zult hebben om dat te krijgen eigenlijk. De vraag is alleen of je dan nog steeds op fiets afstand zit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Mythio schreef op maandag 05 mei 2014 @ 17:32:
ik denk dat je wel rond de 3500 zou mogen zitten gezien je ervaring. Ik verwacht ook niet dat je veel moeite zult hebben om dat te krijgen eigenlijk. De vraag is alleen of je dan nog steeds op fiets afstand zit ;-)
Absoluut. Ik zat toen op 3500 incl leaseauto.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Boudewijn schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:11:
Dat en telt dat dan als volledige ervaring? Imo heb je ook maar de helft van de ervaring als je half werkt (en de andere helft op een opleidingsplek rondloopt). Buiten dat zou hij op zijn 30-(12+3) = 15e professioneel begonnen zijn?
Als het minder dan 50% is, dan zou ik het niet zo zwaar meetellen nee in werkervaring - maar parttime ervaring ook als dat % meetellen, dat klopt toch ook echt niet. Mijns inziens is het uberhaupt professioneel werken, ook al is het maar parttime, erg goed, omdat je namelijk ook soft skills opdoet, en dat is heel veel waard in mijn optiek.

Ik spreek ook wel enigszins uit mezelf, dat ik echt niet gemerkt heb dat ik 80% heb gewerkt in plaats van 100%. Die laatste dag had voor mijn professionele ontwikkeling bijzonder weinig gedaan.

Iemand die 4 jaar 50% naast zijn studie heeft gewerkt, zou gevoelsmatig voor mij ongeveer 3 equivalent jaar op fulltime hebben, terwijl als je het voor de helft zou tellen je op 2 uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16
frankwopereis schreef op zondag 04 mei 2014 @ 08:32:
Kun je uitleggen hoe je op jou leeftijd zoveel (fulltime) werkervaring en hbo hebt kunnen krijgen?
Hallo Frank e.a.,

Ik heb inderdaad mbo gedaan en daarna hbo duaal.

Ik zag dat mijn manier van opschrijven wat discussie veroorzaakte, maar ik vond het relevant om te vermelden omdat mijn ervaring is dat het vroeg beginnen op 'kantoor' een voordeel is voor als je na je hbo klaar bent. Men gaat er dan vanuit dat je al weet hoe het werkt op kantoor. Ik doelde dus niet op 'kantoorwerk' dat je thuis doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Dennis schreef op maandag 05 mei 2014 @ 23:11:
[...]

Hallo Frank e.a.,

Ik heb inderdaad mbo gedaan en daarna hbo duaal.

Ik zag dat mijn manier van opschrijven wat discussie veroorzaakte, maar ik vond het relevant om te vermelden omdat mijn ervaring is dat het vroeg beginnen op 'kantoor' een voordeel is voor als je na je hbo klaar bent. Men gaat er dan vanuit dat je al weet hoe het werkt op kantoor. Ik doelde dus niet op 'kantoorwerk' dat je thuis doet.
Oke dank :)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe baan, dus een update

Leeftijd: 27
Opleiding(en): WO
Certificaten: Prince2 Practitioner, hele rits aan interne trainingen
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: Big4
Huidige functie: Adviseur / project manager

Vakantiedagen: 31
13/14e maand of winstuitkering: Flexibele bonusregeling, prestatie afhankelijk
GSM: ja, iPhone 4 + simkaart inc privé bellen
Leaseauto: Audi A3 + NS Business Card 1e klas
Pensioenregeling: 14% werkgeversbijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Diverse kortingen, veel trainingen / € 25 netto onkostenvergoeding
Regio: Amsterdam, maar veelal bij klanten (soms buitenland)
Reistijd: zeer verschillend, maar eigenlijk nooit langer dan een uur

Maand salaris (bruto): €3385,-

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:52:
[...]

Absoluut. Ik zat toen op 3500 incl leaseauto.
Toch heb ik wel het beeld dat de salarissen een beetje gedaald zijn, of dat veel werkgevers iig proberen om ze niet te hard te laten stijgen.

Als ik zie dat een Senior developer met minimaal 5 jaar werkervaring (+ HBO + kennis van design patterns, etc) bij een organisatie als de belastingdienst bijvoorbeeld maximaal 3400 bruto kan verdienen, dan komt daarna de vraag: bieden zij nou zo weinig, of verwacht ik teveel?

Mijn eerste reactie toen ik die vacature zag, was iig "WTF".

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 06-05-2014 12:00 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:56

Jentae

Houdt van aglets.

Weer een jaartje verder, sinds 1 mei een nieuwe rol erbij waar ik nog een salarisonderhandeling over wil:

Leeftijd: 28 29
Opleiding(en): WO Informatiekunde
Certificaten: Een hoop model driven development certificeringen: Mendix Apprentice, BeInformed Practitioner, BeInformed 4.0, BeStructured, PegaRules CSA, Professional Scrum Master I
Werkervaring: 2 jaar 3 jaar
Werkgever: IT Detachering
Huidige functie: BPMS Consultant Mendix & BPMS Consultant en sinds 1 mei 1 dag in de week people manager van 10 collega's

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + performanceafhankelijke tantième (norm €1000 €1500)
Laptop: Lenovo T520
GSM: Ja, ook voor privégebruik
Leaseauto: €815 per maand, Europese tankpas, NS Business card (100% vergoed indien auto niet gebruikt wordt)
Werkweek: 40 uur per week
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetvergoeding, maandelijkse onkostenvergoeding, initiatieven zoals 100% vergoeding sportschool. En een hoop zaken die bruto-netto verrekend kunnen worden aan het eind van het jaar (o.a. telefoon, internet)
Regio: Projectafhankelijk, op het moment Noord-Brabant Randstad
Reistijd: Projectafhankelijk, op het moment 25 min. 60 min. enkele reis

Maand salaris (bruto): €2770 €2875

Door een gezellige studententijd wat later gestart met werken, maar vanaf de eerste minuut vol gas gegeven. Ik ben wel blij met mijn ontwikkeling en mijn nieuwe rol als people manager (persoonlijke ontwikkeling coachen, loopbaan uitstippelen, mensen staffen op passende projecten) vind ik ook een prachtige uitdaging. Over deze nieuwe rol wil ik nog wel een salarisonderhandeling, want ik vind dat bij een grotere verantwoordelijkheid, ook een passende vergoeding hoort.

Ik zat zelf te denken aan €3000 per maand, omdat ik momenteel vier dagen per week geld binnenbreng als consultant en één dag per week als manager aan de slag ga. Is dit reëel?

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
Hier krijg je voor manager rol bruto er 500 bij, ik vind dat je salaris sowieso al wel op minimaal 3000 had mogen zitten :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:33
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:32
update

Members only:

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 06:55
Lethalis schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:58:
[...]

Toch heb ik wel het beeld dat de salarissen een beetje gedaald zijn, of dat veel werkgevers iig proberen om ze niet te hard te laten stijgen.

Als ik zie dat een Senior developer met minimaal 5 jaar werkervaring (+ HBO + kennis van design patterns, etc) bij een organisatie als de belastingdienst bijvoorbeeld maximaal 3400 bruto kan verdienen, dan komt daarna de vraag: bieden zij nou zo weinig, of verwacht ik teveel?

Mijn eerste reactie toen ik die vacature zag, was iig "WTF".
Overheid en bedrijfsleven kan je niet echt vergelijken puur op salaris (sowieso 2 werkgevers niet zonder alle voorwaarden te kennen). In het bedrijfsleven werk je om te beginnen vaak 4 uur meer in de week (omgerekend naar 40 uur kom je dan op 3780 bruto) en krijg je meestal een minder goed pensioen.

Daarnaast heb je bij de overheid bijvoorbeeld vaak meer (betaalde) opleidingsmogelijkheden, betaald ouderschapsverlof, veel meer baanzekerheid en als het echt eens misgaat duurt het veel langer voor je daadwerkelijk ontslagen bent.

De grap is dat mensen aan beide zijden het gras aan de andere kant altijd groener vinden en alleen kijken naar die aspecten die aan de andere kant beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:19
Mag een werkgever geleverde hardware aan klanten die door wat voor reden dan ook (door drukte bijv. vergeten) niet zijn opgeschreven inhouden van het salaris van de werknemer die het vergeten is op te schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:16
ReTechNL schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 18:12:
Mag een werkgever geleverde hardware aan klanten die door wat voor reden dan ook (door drukte bijv. vergeten) niet zijn opgeschreven inhouden van het salaris van de werknemer die het vergeten is op te schrijven?
Lijkt me niet.

Maar is dit het juiste topic hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Laatst online: 19:19
hhoekstra schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 18:21:
[...]

Lijkt me niet.

Maar is dit het juiste topic hiervoor ?
Eigenlijk niet maar was toch bezig mijn nieuwe salaris te posten.
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door ReTechNL op 07-05-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
De tag is [mo], niet members. Kwa salaris vind ik dat je laag zit. Je zit maar 200 euro boven het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:16
Ik vind zijn salarig erg laag. Voor schoolverlaters zou ik dit nog kunnen verklaren maar met 3 jaar werkervaring zou ik toch wat meer willen verdienen.

//edit: hij is wel 23 misschien verkijk ik me hier op ?

[ Voor 16% gewijzigd door hhoekstra op 06-05-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf 22 word over 9 dagjes 23 (jippiiee mij:P) en ik verdien nu bij een servicedesk 1600 dit is mijn lijstje.

eeftijd: 22
Opleiding(en): MBO Medewerker Beheer ICT
Certificaten: 70-680, 70-686 en bezig met 410
Werkervaring: ongeveer 2 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Secondline Servicedesk

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: van het project
GSM: Nee
Leaseauto: Ja Toyota Aygo
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 30-40 min

Maand salaris (bruto): €1600,-
Nog geen vast contract hoop deze te krijgen volgendjaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Je salaris is niet erg hoog maar je hebt wel een leaseauto (neem aan met tankpas) dus dat scheelt je ook weer aardig in kosten. Dat heeft ReTechNL niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Hydra op 06-05-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad salaris is niet heel hoog maar ben nog jong zeker als ik mezelf vergelijk met collega`s.
Moet er wel bij zeggen dat ik met de lease auto inderdaad een tankpas heb waarmee ik 1000 km per maand mag rijden dus 12000 per jaar.
De detacheerder gaf het zelf ook aan dat zij eigenlijk een opstapje zijn naar iets groters.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou als ik ReTechNL was toch even gaan praten met zijn werkgever want het kan inderdaad een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
(irrelevant)

[ Voor 98% gewijzigd door Rainbow op 11-05-2014 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:08

Don Quijote

El Magnifico

Ik zou me toch echt eens gaan interesseren voor je pensioen. Lijkt me wel belangrijk om te weten of er überhaupt iets geregeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Ravnoss schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:26:
Ik zou me toch echt eens gaan interesseren voor je pensioen. Lijkt me wel belangrijk om te weten of er überhaupt iets geregeld wordt.
Bedankt voor je reactie. Ik weet wel zeker dat er iets geregeld is (het is ook een redelijk groot bedrijf, dus zou nogal raar zijn als dat niet zo is). Ik weet alleen de details niet, omdat ik mij daar niet in geïnteresseerd heb. Ik geef je gelijk dat ik dat wel zou moeten doen, want het is zeker belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:09
Ravnoss schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:26:
Met het risico dat het een offtopic discussie wordt:
offtopic:
Waarom zou iemand van zijn leeftijd zich druk moeten maken om pensioenregeling? Alsof hij er iets van terug zal zien wanneer hij de pensioengerechtigde leeftijd bereikt...

Ik werk voor een voormalig nutsbedrijf dat de pensioenen bij het ABP heeft ondergebracht. Ik vind het ronduit vervelend dat ik als 28-jarige persoon honderden euro's aan pensioenpremie moet betalen terwijl ik weet dat ik er toch niets van zal terugzien. Jammer dat deelname vanuit de CAO verplicht is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53
Je in je pensioen interesseren betekent niet dat je het geld in een fonds moet stoppen die er mee gaat gokken. Je kunt ook zelf het heft in eigen hand nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bij overheid is abp verplicht ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

sylvesterrr schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:47:
[...]

Met het risico dat het een offtopic discussie wordt:
offtopic:
Waarom zou iemand van zijn leeftijd zich druk moeten maken om pensioenregeling? Alsof hij er iets van terug zal zien wanneer hij de pensioengerechtigde leeftijd bereikt...

Ik werk voor een voormalig nutsbedrijf dat de pensioenen bij het ABP heeft ondergebracht. Ik vind het ronduit vervelend dat ik als 28-jarige persoon honderden euro's aan pensioenpremie moet betalen terwijl ik weet dat ik er toch niets van zal terugzien. Jammer dat deelname vanuit de CAO verplicht is..
Je hebt ook pensioenfondsen waar je je eigen persoonlijke potje hebt. Dat blijft altijd van jou. Je kunt zelf aangeven wat ze er mee moeten doen (beleggen met diverse risico's of gewoon niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Rainbow schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:56:
Ik heb het eigenlijk wel gehad bij mijn huidige werkgever, en heb binnenkort een aantal gesprekken met nieuwe werkgevers. Probleem is dat het nu qua reistijd, inspanning en collega's echt fijn is (hoewel veel van mijn collega's ook weg gaan), en ook 32 uur per week is niet zo makkelijk te bekomen. Dus eigenlijk als ik op dat alles zou inleveren, zou ik wel meer salaris willen hebben. Maar ik heb geen idee hoe realistisch dat is.
Wat is dan de reden dat je het gehad hebt? Op basis van fulltime zou je op ruim 3300 euro komen, dus dat zal het niet zijn want dat lijkt me zelfs redelijk ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oljoner
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-06 08:46
Oljoner schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:14:
*knip*

Deze overdreven reistijd heeft me doen uitkijken naar een huis dichter bij Brussel, maar met de huidige woningprijzen heb ik dat idee volledig opgegeven. Dus op dit moment kijk ik meer uit naar een job dichter bij huis. Binnenkort mag ik voor een 2de gesprek langst bij een middelgroot bedrijf op 40min fietsen van mijn deur.
Bovenstaand bedrijf heeft me gisteren telefonisch laten weten dat ze me willen aanwerven. Ze vragen of ik de details met hun eens kom bespreken, maar het gaat om een contract van bepaalde duur (2 jaar). Dit stond niet vermeld in de vacature.. Na dit contract willen ze me pas een contract van onbepaalde duur geven, tenminste als ze tevreden zijn, ik voldoende projecten lopende heb, evaluaties meevallen enz.. Ik heb ze wat later nog eens teruggebeld om te polsen of een contract van onbepaalde duur toch niet bespreekbaar zou zijn. Niet dus.

Hoe gangbaar is dit tegenwoordig (gezien het nieuwe eenheidsstatuut in Belgie)?
Mij geeft het in ieder geval blijk van weinig wederzijds vertrouwen en ben op dit moment ook niet van zin er op in te gaan (of op zijn minst weer een vakantiedag te moeten opofferen om het aanbod in detail door te gaan nemen). Of ben ik hier verkeerd in?
Serieuze anticlimax voor me nu ik gehoopt had op een mooie job in de kempen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 21:21
Ik kan niet spreken voor België, maar zelfs toen ik uit een luxezetel werd "weggekaapt" kreeg ik een contract voor 1 jaar. Weeg de voordelen af zou ik zeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door KillaZ op 07-05-2014 07:25 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

KillaZ schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 07:23:
Ik kan niet spreken voor België, maar zelfs toen ik uit een luxezetel werd "weggekaapt" kreeg ik een contract voor 1 jaar. Weeg de voordelen af zou ik zeggen.
En in mijn vak stapt er nagenoeg niemand over zonder een contract voor onbepaalde tijd. Alleen mensen die nieuw in het vak zijn gaan voor bepaalde tijd.

Overigens, 40 minuten fietsen naar je werk vind je wel acceptabel?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Als er sprake is van een bepaalde tijd-contract voor ze je een vast contract voor onbepaalde tijd aanbieden, zou ik bespreken om bijvoorbeeld één maand proeftijd, dan 6 maanden en dan al onbepaalde tijd te doen.
Na 6 maanden zullen ze een prima beeld van je skills en houding hebben, na 2 jaar zal dat niet heel anders zijn.
Als je het gevoel hebt dat ze van plan zijn om je op een bepaald project te zetten wat na 2 jaar klaar is - en het bedrijf zou dan ook klaar met jou zijn - dan heb je hiermee misschien toch iets meer zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
sylvesterrr schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:47:

Waarom zou iemand van zijn leeftijd zich druk moeten maken om pensioenregeling?
Hij is 27, dat is alles behalve vroeg.
Alsof hij er iets van terug zal zien wanneer hij de pensioengerechtigde leeftijd bereikt...
Tuurlijk zie je er 'iets' van terug. De kans dat het systeem volledig instort en we een 3e wereldland worden in de komende 30 jaar is vrij klein. Dus je moet het gewoon zelf in de gaten houden; lang niet elke werkgever heeft het goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oljoner
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-06 08:46
AllSeeyinEye schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 07:47:
[...]
En in mijn vak stapt er nagenoeg niemand over zonder een contract voor onbepaalde tijd. Alleen mensen die nieuw in het vak zijn gaan voor bepaalde tijd.
Overigens, 40 minuten fietsen naar je werk vind je wel acceptabel?
Zo denk ik er op dit moment ook over. Het enige wat me wat wringt is dat er nu eenmaal niet zoveel java jobs zijn in de kempen.

Het 40min fietsen schrikt me niet af, dan kan ik immers vertrekken wanneer ik wil. + In de toekomst denk ik te verhuizen naar een gemeente in de buurt.
SndBastard schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 07:48:
Als er sprake is van een bepaalde tijd-contract voor ze je een vast contract voor onbepaalde tijd aanbieden, zou ik bespreken om bijvoorbeeld één maand proeftijd, dan 6 maanden en dan al onbepaalde tijd te doen.
Na 6 maanden zullen ze een prima beeld van je skills en houding hebben, na 2 jaar zal dat niet heel anders zijn.
Als je het gevoel hebt dat ze van plan zijn om je op een bepaald project te zetten wat na 2 jaar klaar is - en het bedrijf zou dan ook klaar met jou zijn - dan heb je hiermee misschien toch iets meer zekerheid.
Iets gelijkaardig had ik via de telefoon ook voorgesteld, maar voor hun was 2 jaar "gebruikelijk". Mezelf kennende houdt zo'n contract van bepaalde duur in dat ik een jaar voor het einde van de contract al begin te solliciteren voor een andere job, kwestie van op veilig te spelen.
KillaZ schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 07:23:
Deed de onzekerheid van zo'n contract je niet uitkijken naar een 'backup' job?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO ICT Beheer
Certificaten: mcse 2003 / mcitp/ea 2008, exchange 2010, EMC
Werkervaring: 8 jaar
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziektekostenvergoeding 65 euro netto
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 5 minuten

Maand salaris (bruto): 3875 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Mijn situatie was :
Leeftijd: 34
Opleiding(en): MBO ICT
Certificaten: ITIL foundation + mcsa+m en de upgrade naar server2008
Werkervaring:10 jaar
Werkgever:Detacheerder
Huidige functie: Senior helpdeskmedwerker

Laptop: Nee
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering:nee
GSM: Nee
Leaseauto: Peugeot 207
Reiskostenvergoeding:
Reistijd: 60 minuten enkele reis exc.files
Maand salaris(bruto): 2100,-

Zit nu helaas in de ww en mag binnenkort op gesprek voor onderstaande:
Helpdesk medewerker / Junior Systeembeheerder
Bij jouw functie behoort het uitvoeren van de volgende taken:
- Telefonische ondersteuning voor het oplossen van gebruikers problemen en storingen op 1e en
2e lijns niveau
- Serverbeheer (1e en 2e lijns)
- Online Monitoring van ons netwerk
- Rapporteren, documenteren en actueel houden van onze netwerkomgevingen.

Aan wat voor salaris zou ik hierbij moeten denken, ze bieden studie en opleidingsmogelijkheden en doorgroeimogelijkheden.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Oljoner schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:23:
[...]

[...]

Deed de onzekerheid van zo'n contract je niet uitkijken naar een 'backup' job?
Nope, ik ben 24, zit in een behoorlijke niche en had destijds weinig verplichtingen.

Members only:

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Er zijn meerdere.

[ Voor 66% gewijzigd door Rainbow op 11-05-2014 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Laatst online: 19-09 14:02
Huidige functie:

Members only:

Is dit een beetje marktconform? Ben er zelf zeer tevreden mee :). Heb verder ook geen kosten momenteel, dus kan leuk sparen!

[ Voor 5% gewijzigd door Bloemstukje op 07-05-2014 10:29 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Naast alle extraatjes lijkt mij dit juist heel goed betaald! :) Dus ja.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 16:46
Dikke wagen, mooie hardware voor thuis, prima salaris. Ik denk dat het wel een beetje meer is dan marktconform! Maar goed, netjes op je 21e HBO afgemaakt, 'doorgaans veel meer' dan 40 uur, je zult er hard genoeg voor werken/gewerkt hebben. Well done!

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bloemstukje schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:28:
Huidige functie:

Members only:

Is dit een beetje marktconform? Ben er zelf zeer tevreden mee :). Heb verder ook geen kosten momenteel, dus kan leuk sparen!
Zoeken jullie nog mensen? Whaha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Falcon schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:49:
Naast alle extraatjes lijkt mij dit juist heel goed betaald! :) Dus ja.
EvaluationCopy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:49:
Dikke wagen, mooie hardware voor thuis, prima salaris. Ik denk dat het wel een beetje meer is dan marktconform! Maar goed, netjes op je 21e HBO afgemaakt, 'doorgaans veel meer' dan 40 uur, je zult er hard genoeg voor werken/gewerkt hebben. Well done!
Thanks :). De uren zijn inderdaad fors, een week van 50-55 uur is niet ongebruikelijk, en overuren krijg ik dan niet gecompenseerd (daar heb ik overigens zelf voor gekozen in ruil voor een standaard ietwat hoger salaris). Verder al met al zeer tevreden, heb het heel erg naar m'n zin in deze functie :), en de werksfeer is erg prettig, gezellig met collegae etc. (hoewel je die niet heel veel in persoon spreekt natuurlijk, elke dag bij de klant).
DennusB schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:50:
[...]

Zoeken jullie nog mensen? Whaha
Haha, leuk te horen. Momenteel staan er wel een aantal vacatures open, maar die vereisen allemaal een fors aantal jaren ervaring in het specifieke vakgebied (cnc machines). Ik heb mazzel gehad als starter :).

[ Voor 9% gewijzigd door Bloemstukje op 07-05-2014 11:09 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 22-09 15:23
Werkweek van 50 uur niet ongebruikelijk??? Dat vind ik nogal wat. Dat is ruim 1 werkdag p/w. Als je daar 2 weken per maand van hebt. Dat is dan >2.4 dagen p/m extra werken.

2300/21(gemm. aantal werkdagen)= ~ 109euro per dag. Zou bruto 261 euro zijn. Doe dat bedrag * 11 = 2877 euro pj.

Aardig bedrag wat je werkgever je niet hoeft te betalen dacht ik zo.

Verder zeker een goed salaris voor je leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25
Ik zal ook maar eens bijdragen:

Members only:

Ik denk dat ik bovengemiddeld zit en klaag ook zeker niet, het is soms wel hard werken maar dit blijkt ook weer uit de waardering die net zo flexibel omhoog schaalt als mijn werkzaamheden. :)

Zwaarste aan mijn baan is dat er niemand anders is die het eventueel beter weet. Als ik er niet uitkom ben ik aangewezen op de support van de leverancier, google en mijn eigen netwerk.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Unknown Alien schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:27:
Werkweek van 50 uur niet ongebruikelijk??? Dat vind ik nogal wat. Dat is ruim 1 werkdag p/w. Als je daar 2 weken per maand van hebt. Dat is dan >2.4 dagen p/m extra werken.

2300/21(gemm. aantal werkdagen)= ~ 109euro per dag. Zou bruto 261 euro zijn. Doe dat bedrag * 11 = 2877 euro pj.

Aardig bedrag wat je werkgever je niet hoeft te betalen dacht ik zo.

Verder zeker een goed salaris voor je leeftijd.
Klopt, wat dat betreft is het veel uren voor verhoudingsgewijs niet veel salaris extra. Als tegenprestatie hebben we een soort van 'geen gezeik' policy. Prive kilometers wordt niet naar gekeken, privé bellen word niet naar gekeken, heb je een keer een middag vrij nodig vanwege een verjaardag of privé afspraak, gaat dit niet van je vrije dagen af etc :). Ook bijvoorbeeld met auto uitzoeken wordt er niet moeilijk gedaan. Alle auto's in het wagenpark zijn koopauto's, en wil je een keer andere wielen, of wat dan ook, wordt daar niet moeilijk over gedaan :). Als mijn werkgever niet zeurt, zeur ik ook niet, haha :+ . Een soort van wederzijds "niet zeuren" :P

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Daarnaast is die hele 40 urige werkweek i.m.o. ook overtrokken, maar goed die discussie wordt vaker gevoerd :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Bloemstukje schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:43:
[...]

Klopt, wat dat betreft is het veel uren voor verhoudingsgewijs niet veel salaris extra. Als tegenprestatie hebben we een soort van 'geen gezeik' policy. Prive kilometers wordt niet naar gekeken, privé bellen word niet naar gekeken, heb je een keer een middag vrij nodig vanwege een verjaardag of privé afspraak, gaat dit niet van je vrije dagen af etc :). Ook bijvoorbeeld met auto uitzoeken wordt er niet moeilijk gedaan. Alle auto's in het wagenpark zijn koopauto's, en wil je een keer andere wielen, of wat dan ook, wordt daar niet moeilijk over gedaan :). Als mijn werkgever niet zeurt, zeur ik ook niet, haha :+ . Een soort van wederzijds "niet zeuren" :P
Is ook veel waard natuurlijk.

Belangrijkste is dat jezelf tevreden bent en krijgt wat je verdient en niet onder gewaardeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Thx voor input :)!

[ Voor 100% gewijzigd door Squishie op 09-05-2014 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ook al is het 32 uur, lijkt me erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Avalaxy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:27:
Wat lijkt jou dan wel realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Bloemstukje schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:28:
Huidige functie:

Members only:

Heel erg netjes! Ook die geen gezeik policy, goed voor elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:17
Erg weinig 8)7 ? Dat is ruim 2800 euro op basis van 40 uur, op een leeftijd van 23 allesbehalve slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zoals mijn bovenbuurman al aangeeft: komop zeg: dat is een prima salaris op basis van 32 uur en een Junior functie

Menig 23-jarige zou in zijn handjes knijpen hiervoor

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 07-05-2014 12:39 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wat doet z'n leeftijd er toe? Er staat dat ie al 3 jaar ervaring heeft. Het gaat bovendien om een managementfunctie en hij heeft bijna een master afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Junior management, pas 3 jaar en bijna is nog niet helemaal (dat is net als zeggen: ja ik heb 2 jaar een HBO studie gedaan dus ik heb aantoonbaar HBO denkniveau. Dat werkt niet zo)

Al met al kan je dan niet klagen. Pas als je geen junior meer bent, > 5 jaar er zit en je master afgerond hebt; dan is het een wat lager getal (maar ik gok dat hij dan al weer een stuk hoger zit )

En leeftijd doet er nu eenmaal toe. Je kan niet verwachten met 32 uur per maand op 23 jarige leeftijd 2800 euro binnen te harken bijv. Die gevallen zijn er wel maar is lang niet standaard. En tjsa: ik kan het ook niet helpen dat 95% van de werkgevers nu eenmaal ook kijkt naar leeftijd ism salaris

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 07-05-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Je wordt niet alleen betaald naar je boekenkennis, maar ook je levens ervaring en die bouw je alleen op door langer op deze aardbol te zijn :)

Ik begrijp als iemand senior is voor zijn 30e of met minder dan 8 jaar relevante ervaring.

Hier lopen ook jongens van 28 die senior consultant zijn. Hebben pas 4 a 5 jaar ervaring met afgeronde HBO of master.
Voor consultants snap ik het wel, want dan is het uur tarief meteen hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Avalaxy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:33:
Wat doet z'n leeftijd er toe? Er staat dat ie al 3 jaar ervaring heeft. Het gaat bovendien om een managementfunctie en hij heeft bijna een master afgerond.
Wow al 3 jaar werkervaring _/-\o_ nog maar 47 jaar te gaan :)
Levensjaren/werkervaring doet er wel degelijk toe, wellicht dat je het zelf over een jaar of 10 ook ziet/begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:53
Ik zie hier wel vaker reacties met de strekking "Maar voor iemand van X leeftijd is het wel aan de hoge/lage kant". Wat doet de leeftijd ertoe? Het gaat toch om de werkervaring. Is iemand van 30 met 3 jaar werkervaring meer waard dan iemand van 24 met 3 jaar werkervaring?

Als je het aan mij vraagt maakt dat helemaal niks uit. Ik neig zelfs de persoon van 24 meer waard te vinden aangezien zo iemand blijkbaar zonder enige studievertraging is afgestudeerd en zijn zaakjes goed voor elkaar heeft.

Ik zeg niet dat het altijd zo is maar naar mijn mening wordt hier te vaak iemand op waarde geschat a.d.h.v. de leeftijd i.p.v. ervaring/kunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

*neig

Nee, je leest het verkeerd. Het gaat niet om wat je waard bent maar verwacht groeipatroon vanaf X leeftijd met X instap.

Als je ouder bent heb je over het algemeen genomen meer ervaring en dus een hoger startsalaris. Als je 30 bent met maar 3 jaar ervaring zal je salaris daar ook naar zijn maar dan is het voor die leeftijd (en verwachte ervaring) laag.

Ervaring trumps leeftijd maar het is een samenwerking van de factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:53
Notna schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:40:
*neig

Nee, je leest het verkeerd. Het gaat niet om wat je waard bent maar verwacht groeipatroon vanaf X leeftijd met X instap.

Als je ouder bent heb je over het algemeen genomen meer ervaring en dus een hoger startsalaris. Als je 30 bent met maar 3 jaar ervaring zal je salaris daar ook naar zijn maar dan is het voor die leeftijd (en verwachte ervaring) laag.

Ervaring trumps leeftijd maar het is een samenwerking van de factoren.
*fixed ;)

Ja daar heb je ook helemaal gelijk in alleen komen hier toch best vaak reacties voorbij waarvan, naar mijn mening, alle andere factoren niet meegenomen worden. Dan krijg je het idee "Je bent X oud dus zou minimaal op X bedrag moeten zitten" terwijl dat natuurlijk onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Avalaxy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:33:
Junior projectmanagement? Er is tegenwoordig een overschot aan projectmanagers, en een projectmanagement functie is alles behalve management. :P Ik zou hem eerder waarderen op zijn BI-rol.

Verder is het een prachtig salaris voor die leeftijd en werkervaring. Mooi ook dat hij de keuze maakt om 32 uur te werken en zichzelf daarnaast te ontwikkelen, zouden meer mensen moeten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Krisp op 07-05-2014 14:45 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Krisp schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:44:
[...]

Junior projectmanagement? Er is tegenwoordig een overschot aan projectmanagers, en een projectmanagement functie is alles behalve management. :P Ik zou hem eerder waarderen op zijn BI-rol.

Verder is het een prachtig salaris voor die leeftijd en werkervaring. Mooi ook dat hij de keuze maakt om 32 uur te werken en zichzelf daarnaast te ontwikkelen, zouden meer mensen moeten doen.
ik was idd op m'n 20e al klaar met m'n HBO.... Ik vind het apart dat mensen altijd twijfelen aan het feit dat ik op die leeftijd klaar was......
Projectmanagement doe ik er voor de 'fun' bij. Ik probeer op deze manier wat 'management skills' te verbeteren (teams aansturen). Dat is best leuk voor de afwisseling, gezien ik soms projecten krijg van een paar ton. Ik word inderdaad door mijn werkgever meer gewaardeerd op mijn BI (Business Intelligence) capaciteiten.

Precies de reden dat ik 32 uur per week werk, is om noujuist een dagje per week me verder te kunnen ontwikkelen.

Wat zou ik aan verhoging kunnen vragen, of moet het salaris zo blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Squishie schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:14:
[...]

ik was idd op m'n 20e al klaar met m'n HBO.... Ik vind het apart dat mensen altijd twijfelen aan het feit dat ik op die leeftijd was...
Is dat zo vreemd? Normaal gesproken ben je 17de klaar met havo + 4 jaar hbo = 21.
Dus zo gek is het niet dat mensen wellicht vreemd opkijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Kleine update gehad, kan mijn vorige post niet meer vinden
Members only:

Ik ben heel tevreden.
Het is wel aanzienlijk minder dan ik in de "gouden" tijden als ZZP'er binnenharkte: meer dan het dubbele.
Natuurlijk kom ik gemiddeld wel ongeveer gelijk uit met de mindere tijden, maarja die kunnen in loondienst ook nog komen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 17:23
martinusz schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:22:
[...]

Is dat zo vreemd? Normaal gesproken ben je 17de klaar met havo + 4 jaar hbo = 21.
Dus zo gek is het niet dat mensen wellicht vreemd opkijken :)
Het komt tegenwoordig ook niet heel vaak meer voor dat je je studie in 1x afrond. Meestal toch een jaartje extra. Daarnaast baal ik soms wel dat werkervaring door sommige toch anders wordt gezien en dat er vaak na leeftijd wordt gekeken. Straks wanneer ik klaar ben met mijn studie ben ik 21. Studeer technische informatica en ik kan ook al zeggen dat ik op dat moment ook al meer dan 3.5 jaar ervaring heb in de ICT sector. Niet dat dat heel veel voorkomt, maar als je goed overlegt met je werkgever kan je er zeker wel wat uit halen. Helaas hoef ik dat nu niet want ik ben op dit moment mijn eigen baas.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Predje schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:42:
Kleine update gehad, kan mijn vorige post niet meer vinden
Members only:

Ik ben heel tevreden.
Het is wel aanzienlijk minder dan ik in de "gouden" tijden als ZZP'er binnenharkte: meer dan het dubbele.
Natuurlijk kom ik gemiddeld wel ongeveer gelijk uit met de mindere tijden, maarja die kunnen in loondienst ook nog komen natuurlijk.
Erg netjes. Maar webdeveloper in wat? Frontend / backend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg dit baanaanbod als starter, wat vinden jullie? Is op basis van 36 uur. Maar 40 is ook mogelijk.

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT beheer + HBO Technische Informatica
Certificaten:
  • Cisco Certified Network Associate Security
  • Cisco Certified Network Associate Routing and Switching
  • Configuring Advanced Windows Server 2012 Services
  • Administering Windows Server 2012
  • Windows Server 2008 Network Infrastructure, Configuring
  • The 7 habits of highly effective people
  • LPIC-1 Certification (Linux Professional Institute)
  • Prince2 Foundation Examination
  • IT Service Management Foundation
  • ECDL Start Certificate
Werkervaring: 3 MBO stages, 4 schoolprojecten in bedrijfsleven, 3 jaar partimebaan als netwerkbeheerder.
Werkgever:
Aangeboden functie: Security Specialist
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Onbekend.
GSM: Onbekend.
Werkweek: 36 uur (ook 40 mogelijk)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Gelderland
Reistijd:40 minuten (55 kilometer). Tot 50 kilometer wordt vergoed.

Maand salaris (bruto): 2450 (2720 voor 40 uur)

Is dit marktconform? Heb echt geen flauw idee namelijk als starter!

Extra informatie: ik wordt via een tussenpartij (reqruitersbureau) na 9 maanden weggezet bij het bedrijf met de bovengenoemde arbeidvoorwaarden.
  • In het eerste 9 maanden zijn de voorwaarden bijna hetzelfde als bovengenoemd. Wijzigingen: twee maand 'gratis' opleidingen en behalen van certificaten, 20 vakantiedagen, geen 13e maand.
  • Ik ben verplicht de arbeidsvoorwaarden één op één over te nemen in het contract na die 9 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
matty___ schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:16:
[...]

Erg netjes. Maar webdeveloper in wat? Frontend / backend?
Beide (al ligt de focus op de backend).

Nu hoofdzakelijk c#.net maar wel met alles wat daarbij komt kijken zoals jQuery/Javascript, CSS, html, xml, Sql.
Wekelijks werk ik ook in projecten in Delphi, Php, C/C++.
En naast Websites, Webservices, Intranetmodules ontwikkel ik ook aan Android, Iphone en desktop applicaties.

Ik kan echt op maandag in MsSql een database ontwerpen, dinsdag onderhoud/updates plegen aan een Android app en op woensdag heel de dag aan de haal met jQuery.

Programmeren/ontwikkelen in de breedste zin van het woord dus.
Al probeer ik wel de echte diepgang bij c#.net te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 10:06
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:24:
Krijg dit baanaanbod als starter, wat vinden jullie? Is op basis van 36 uur. Maar 40 is ook mogelijk.

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT beheer + HBO Technische Informatica
Certificaten:
  • Cisco Certified Network Associate Security
  • Cisco Certified Network Associate Routing and Switching
  • Configuring Advanced Windows Server 2012 Services
  • Administering Windows Server 2012
  • Windows Server 2008 Network Infrastructure, Configuring
  • The 7 habits of highly effective people
  • LPIC-1 Certification (Linux Professional Institute)
  • Prince2 Foundation Examination
  • IT Service Management Foundation
  • ECDL Start Certificate
Werkervaring: 3 MBO stages, 4 schoolprojecten in bedrijfsleven, 3 jaar partimebaan als netwerkbeheerder.
Werkgever:
Aangeboden functie: Security Specialist
Vakantiedagen: 29
Laptop: Onbekend.
GSM: Onbekend.
Werkweek: 36 uur (ook 40 mogelijk)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Gelderland
Reistijd:40 minuten (55 kilometer). Tot 50 kilometer wordt vergoed.

Maand salaris (bruto): 2450 (2720 voor 40 uur)

Is dit marktconform? Heb echt geen flauw idee namelijk als starter!

Extra informatie: ik wordt via een tussenpartij (reqruitersbureau) na 9 maanden weggezet bij het bedrijf met de bovengenoemde arbeidvoorwaarden.
  • In het eerste 9 maanden zijn de voorwaarden bijna hetzelfde als bovengenoemd. Wijzigingen: twee maand 'gratis' opleidingen en behalen van certificaten, 20 vakantiedagen, geen 13e maand.
  • Ik ben verplicht de arbeidsvoorwaarden één op één over te nemen in het contract na die 9 maanden.
Klink goed! Maar dat je verplicht ben die arbeidsvoorwaarden over te nemen in het contract na die 9 maanden vindt ik wel een beetje raar overkomen persoonlijk. Maar zelfs na 9 maanden daar werken is het volgens mij prima te doen. Overigens weet ik niets over certificaten, mij lijkt het een prima startsalaris op basis van je opleiding en je werkervaring in ieder geval.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:47
Batata007 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:36:

[...]

Is nu:

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Software ontwikkelaar
Huidige functie: Software consultant

Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering welke gelijk is aan 1 maandsalaris. Niet in het contract,
maar tot nu toe elk jaar gekregen
GSM: Ja
Leaseauto: Ja, Golf 7 comfortline en onbeperkt prive rijden.
Werkweek: 40uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio:
Randstad
Reistijd: 15 min enkele reis naar kantoor. 1 a 2 keer per week bij klant overal in 't land.

Maand salaris (bruto): 2700 + 150 bonus maandelijks

En? Ik ben best waardevol geworden voor het bedrijf. Denk dat eind van het jaar er rond de 3200 (incl. bonus) van ga proberen te maken. Realistisch?
Bijna weer een jaartje verder:

[...]

Is nu:

Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Software ontwikkelaar
Huidige functie: Software consultant

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering welke gelijk is aan 1 maandsalaris. Niet in het contract opgenomem,maar tot nu toe elk jaar gekregen
GSM: Ja, iPhone 5s (mag prive gebruikt worden).
Leaseauto: Ja, Audi A3 en onbeperkt prive rijden.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio:
Randstad
Reistijd: 15 min enkele reis naar kantoor. 2 a 3 keer per week bij klant overal in 't land.

Maand salaris (bruto): 3025 + 200 bonus maandelijks

Ik zit inmiddels bijna 3 jaar bij deze werkgever. Ik merk dat ik steeds meer stiekem om mij heen begin te kijken. Ik twijfel voornamelijk om de volgende redenen:

- Op dit moment ben ik gespecialiseerd in een softwarepakket waar je alleen in een specifieke branche (de zorg) in Nederland wat aan hebt.

- De projecten geven wat minder uitdaging. Ik doe steeds vaker hetzelfde project/klus bij een andere klant.

- De sfeer op het werk, voornamelijk het meer en meer bureaucratischer worden van, begint wat minder te worden.

Aangezien ik nog redelijk jong ben, vroeg ik me af of het niet verstandiger is om me bijv. te specialiseren in BI of bijv. SAP. Nadeel is waarschijnlijk wel dat ik een stuk salaris zal moeten inleveren, daar ik als BI/SAP consultant waarschijnlijk als junior zal starten.

Anderzijds heb ik me, in mijn vorige baan als Informatie Analist, ook redelijk vermaakt. Ik heb redelijk wat twijfels over wat ik nu echt wil gaan doen..

Valt hier nog wijs advies te behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
BI is hot op dit moment, sap en Oracle is altijd werk in te vinden.
Je hebt een behoorlijk salaris al, als junior beginnen aan 1 van deze zaken zal wellicht even een stapje terug zijn, maar groei je redelijk snel weer verder.

Alleen de belangrijkste vraag is of je kunt voorkomen dat je je weer gaat ergeren aan zaken als bureaucratie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 15:16

denivan

de enige

Kan m'n vorige post niet terugvinden, is sowieso al een heel tijdje geleden. Tijd dus voor een nieuwe werkgever en update :)

Members only:

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Fuck, vooral die strijkdienst. Daar zou ik echt een moord voor doen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

EvaluationCopy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:26:
Had een oude collega van mij ook. De receptioniste vond die gekreukelde blousjes echt njet kunnen en heeft dat aangeboden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 15:16

denivan

de enige

Is wel betalend via een dienstencheque systeem. Momenteel gebruiken we thuis al zo'n strijkdienst, maar dan moeten we onze strijkmand telkens naar het strijkbureau brengen en terug ophalen, nu zou ik de mand gewoon op het werk kunnen achterlaten wat wel handig is.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
denivan schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:36:
[...]

Is wel betalend via een dienstencheque systeem. Momenteel gebruiken we thuis al zo'n strijkdienst, maar dan moeten we onze strijkmand telkens naar het strijkbureau brengen en terug ophalen, nu zou ik de mand gewoon op het werk kunnen achterlaten wat wel handig is.
Ik zal dit eens voorstellen bij mijn baas, kijken hoe snel ik weer buiten sta :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Laatst online: 05-02-2024
Heb er nog een betere: vriend van mij werkt bij detacheerder. Die hebben een aantal vakantiehuisjes in de Ardennen waar werknemers een aantal keer per jaar gratis een (verlengd) week-end gebruik kunnen van maken. Da's pas een leuk voordeeltje.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Mjaa, leuk. Zo'n huisje boeken kan ik zelf ook, strijken niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:04:
Ja ik dacht ook ooit nette overhemden te gaan dragen.. I failed for obvious reasons :D

En mijn vriendin krijg ik niet zo ver om ze voor mij te strijken :X

[ Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 08-05-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Laatst online: 05-02-2024
EvaluationCopy schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:04:
Gratis boeken wordt een beetje moeilijk, vrees ik.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Hoeft ook niet gratis!!!

Huisje boeken in de Ardennen: paar honderd piek
Er naar toe rijden: paar tientjes
Goed gestreken overhemden: priceless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Leeftijd: 37
Opleiding(en): HBO Informatica niet afgerond
Certificaten: ITIL V2, Intergratie BiSL, ASL en Itil, A+, Network essentials, MCPs, office 97 t/m 2K. en nog wat van zulke trainingen.
Werkervaring: ~15 jaar. Ex werkgevers - PeopleSoft, Oracle en Hyperion. Regelmatig in het buitenland geweest voor het werk. Van Las Vegas tot Lyon. Migraties begeleid van XP naar Win7, VoiP. Servers uitfaseren. Kantoor verhuizingen in europa gedaan (erg leuk maar ook vermoeiend).
Werkgever: Software/diensten leverancier
Huidige functie: Teamlead beheer

13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Ja HP ELitebook 8570p
GSM: HTC One s ( mag zelf uitkiezen om de 2 jaar)
Leaseauto: Nee. Het is een interne functie.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkosten vergoeding €100 netto; 0,19 cent per KM of 100% vergoeding trein; 1 Betaalde opleiding per jaar;
Thuiswerken: Wanneer het uitkomt.
Regio: Randstad
Reistijd: 20 min. met de auto zonder file. Gemidd. reistijd 30 min. Ben elke dag rond 17:00 thuis.
Salaris: maand €4710

Ik ben sinds 6.5 jaar teamlead en ik ben over gestapt van Engineer naar leidinggevend, omdat ik een verschil wil maken op management niveau. Paar keer meegemaakt dat we een IT manage/director hebben die gewoon geen kaas heeft gegeten van IT. En weet ook niet hoe hij met technische mensen moet omgaan. Dat is ZEER frustrerend voor al het IT personeel. En ook schadelijk voor de organisatie wat ik onacceptabel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Lethalis schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:09:
[...]

Ja ik dacht ook ooit nette overhemden te gaan dragen.. I failed for obvious reasons :D

En mijn vriendin krijg ik niet zo ver om ze voor mij te strijken :X
Tip: er zijn tegenwoordig strijkvrije overhemden. Dat is het enige wat ik nog koop tegenwoordig. Ok, wat duurder dan die flodders van de C&A, maar het scheelt enorm veel gedoe aan de strijkplank. Kwestie van direct uit de wasmachine netjes op een hanger hanger om te laten drogen... 8)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
ATS schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:50:
[...]

Tip: er zijn tegenwoordig strijkvrije overhemden. Dat is het enige wat ik nog koop tegenwoordig. Ok, wat duurder dan die flodders van de C&A, maar het scheelt enorm veel gedoe aan de strijkplank. Kwestie van direct uit de wasmachine netjes op een hanger hanger om te laten drogen... 8)
Van welk merk heb je die dan gekocht? Ik heb bijv. van Profuomo wat overhemden die "non iron" zijn, maar die komen alsnog gekreukt uit de was hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:56

Jentae

Houdt van aglets.

Lethalis schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:19:
[...]

Van welk merk heb je die dan gekocht? Ik heb bijv. van Profuomo wat overhemden die "non iron" zijn, maar die komen alsnog gekreukt uit de was hoor :D
Offtopic: Ik heb er ook een paar van Profuomo. Uit de wasmachine halen, op een houten kledinghanger hangen met de knoopjes dicht. Dagje laten hangen, dan hoef je echt nauwelijks te strijken hoor. :)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:09
Hydra schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:03:
[...]

Hij is 27, dat is alles behalve vroeg.

[...]

Tuurlijk zie je er 'iets' van terug. De kans dat het systeem volledig instort en we een 3e wereldland worden in de komende 30 jaar is vrij klein. Dus je moet het gewoon zelf in de gaten houden; lang niet elke werkgever heeft het goed geregeld.
Ik zeg niet dat we een derdewereldland zullen worden, ik zeg alleen dat het pensioenstelsel gedoemd is te mislukken. Wanneer onze generatie met pensioen mag wordt de verhouding werkenden/gepensioeneerden heel scheef...

YouTube: Het beste pensioenstelsel ter wereld - deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jentae schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:43:
[...]

Offtopic: Ik heb er ook een paar van Profuomo. Uit de wasmachine halen, op een houten kledinghanger hangen met de knoopjes dicht. Dagje laten hangen, dan hoef je echt nauwelijks te strijken hoor. :)
Ik vind profuomo een fijn merk maar Olymp en Tommy hillfiger zijn echt 3x beter qua non-ironing shirts.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Er is een apart topic voor overhemden....

Just saying :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 09:51
denivan schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:49:
Kan m'n vorige post niet terugvinden, is sowieso al een heel tijdje geleden. Tijd dus voor een nieuwe werkgever en update :)

Members only:
Mooi salaris.

Ik werk zelfs in Nederland als Belg (grensarbeider) en merk een groot verschil met de belastingen zie ze afhouden in Nederland tov België in het voordeel van het eerstgenoemde.
In jouw geval zou je van je bruto salaris in Nederland een goede 3000,00 € netto overhouden.
Wat hou je in België netto over?

[ Voor 3% gewijzigd door ddkiller0900 op 08-05-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 22:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

EvaluationCopy schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:21:
Hoeft ook niet gratis!!!

Huisje boeken in de Ardennen: paar honderd piek
Er naar toe rijden: paar tientjes
Goed gestreken overhemden: priceless
+1

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antdel001
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-06-2024
Leeftijd: 26
Opleiding(en): Mbo ict niv 4 niet afgemaakt
Certificaten: ccent, ccna & ccnp Bezig met ccie
Werkervaring: 7 jaar
Huidige functie: It Specialist

Leaseauto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onbeperkt studie budget
Regio: Rotterdam
Reistijd: verschilt

Maand salaris (bruto): 2900

Best netjes lijkt mij toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Laatst online: 21:22
antdel001 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:07:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): Mbo ict niv 4 niet afgemaakt
Certificaten: ccent, ccna & ccnp Bezig met ccie
Werkervaring: 7 jaar
Huidige functie: It Specialist

Leaseauto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onbeperkt studie budget
Regio: Rotterdam
Reistijd: verschilt

Maand salaris (bruto): 2900

Best netjes lijkt mij toch
waar kan ik solliciteren ? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 21:32
Dat weet je zelf ook wel ;)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antdel001
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-06-2024
Rooke schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:15:
[...]

Dat weet je zelf ook wel ;)
ik vindt het stiekem niet genoeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:07
antdel001 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:17:
[...]

ik vindt het stiekem niet genoeg :9
Meer dan genoeg voor iemand die zulke spelfouten maakt. ;(
Pagina: 1 ... 61 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.