Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.514 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
frankwopereis schreef op zondag 27 april 2014 @ 11:06:
[...]

Dit is niet het ICTers topic, maar het ICT'er / GoT'er topic.
Het gros wat hier post werkt in de IT (ICT'er staat er niet voor niets expliciet), ik werk zelf in de IT en redeneer vanuit die hoek. Het leek mijzelf dat dat wel duidelijk was (zo gaat het hier meestal als het gaat om discussies over zaken als leaseauto's) In welk vakgebied wel en niet een leaseauto gangbaar is weten alleen de mensen werkzaam in dat vakgebied zelf.

Hetzelfde geldt hier voor mensen die niet in Nederland of als ZZPer werken: het staat er misschien niet expliciet (in de titel) maar dat is niet waar het topic hier gemiddeld over gaat.
martinusz schreef op zondag 27 april 2014 @ 11:09:
Valt niet mee he als je te snel hebt geroepen en achteraf heb je geen "gelijk" :)
Doe niet zo kinderachtig. Ik leg uit hoe ik geredeneerd heb; in welk vakgebied dat buiten de IT al dan niet gangbaar is weet ik niet, net zo min alsof jij dat van elk vakgebied weet. Als jij 'gelijk hebben' belangrijker vindt dan standpunten met elkaar delen hebben wij in ieder geval niks meer te bespreken.

Daarbij komt ook nog eens dat hij wel als ITer werkt. Nu ben ik zelf een aantal weken geleden op intake geweest bij de RABO en sowieso heeft al het externe IT spul dat daar werkt gewoon een leaseauto; kan me voorstellen dat ze de internen daar het gevoel willen geven gelijkwaardig te zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Hydra op 27-04-2014 15:37 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Hydra schreef op zondag 27 april 2014 @ 15:32:
[...]

Het gros wat hier post werkt in de IT (ICT'er staat er niet voor niets expliciet), ik werk zelf in de IT en redeneer vanuit die hoek. Het leek mijzelf dat dat wel duidelijk was (zo gaat het hier meestal als het gaat om discussies over zaken als leaseauto's) In welk vakgebied wel en niet een leaseauto gangbaar is weten alleen de mensen werkzaam in dat vakgebied zelf.

Hetzelfde geldt hier voor mensen die niet in Nederland of als ZZPer werken: het staat er misschien niet expliciet (in de titel) maar dat is niet waar het topic hier gemiddeld over gaat.

[...]

Doe niet zo kinderachtig. Ik leg uit hoe ik geredeneerd heb; in welk vakgebied dat buiten de IT al dan niet gangbaar is weet ik niet, net zo min alsof jij dat van elk vakgebied weet. Als jij 'gelijk hebben' belangrijker vindt dan standpunten met elkaar delen hebben wij in ieder geval niks meer te bespreken.

Daarbij komt ook nog eens dat hij wel als ITer werkt. Nu ben ik zelf een aantal weken geleden op intake geweest bij de RABO en sowieso heeft al het externe IT spul dat daar werkt gewoon een leaseauto; kan me voorstellen dat ze de internen daar het gevoel willen geven gelijkwaardig te zijn.
Prima :) meestal is het vrij simpel, moet je voor je werk veel rijden dan zie je vaak lease-bak. Leasebak is niet zo gangbaar als je denkt, zoals ik zei banken, gemeenten en ziekenhuizen en dat soort instellingen krijg je niet zomaar lease-auto, dat staat los ervan of je daar op de iT afdeling zit.

Bij de Rabo krijgen ze ook geen lease-auto, alleen in speciale functies. Die externen zijn waarschijnlijk werkzaam in de consultancy of detachering dus logisch dat die een leasebak rijden. Vergeet niet dat personeel daar (bijvoorbeeld bij de bank) weer hele andere voordelen heeft dan een leasebak, denk aan kortingen op producten, meer vakantiedagen etc. Auto is daar niet zo gangbaar.

Maar goed, back ontopic maar weer?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder, HBO ICT & Media
Certificaten: -
Werkervaring: 4 jaar, Eigen bedrijf 2 jaar
Werkgever: Online / offline verkoop van bedrukte geschenken
Huidige functie: Webdesigner / ICT verantwoordelijke, onderhoud websites, opzetten nieuwe concepten, meewerken in organisatie.

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 20 vrije dagen
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Nee
Land: NL
Regio: Brabant
Reistijd: 30 minuten, benzine wordt vergoed.

Maand salaris (bruto): €2539,- (netto 1900)

Dit voorstel heb ik nu liggen van mijn huidige baas. Ik werk hier al 4 jaar parttime en wil nu voor 4 dagen daar gaan werken en daarnaast 1 dag gebruiken voor mijn eigen zaak (voor het gemak van vergelijking heb ik 5 dagen ingevuld).

Mijn werkzaamheden bevatten daar onder andere het bouwen van nieuwe websites, onderhouden van huidige websites, bedenken van nieuwe concepten en contact onderhouden met SEO bedrijven en copywriters. Daarnaast werken en daar nog diverse studenten die de webwinkels vullen met producten. Het is mijn verantwoording dat zij goed kunnen werken en ze ondersteunen waar nodig.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan, is er verder nagenoeg niets geregeld, geen pensioen, geen winstuitkering, maar 20 vakantiedagen en ik moet mijn eigen laptop gebruiken. Zelf ben ik er een beetje sceptisch over, maar ik hoor graag wat jullie hiervan vinden!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2014 19:05 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 13:46
Sinds wanneer moet je je eigen werklaptop betalen? En je GSM incidenteel gebruiken voor werk, oke, maar niet alleen maar werk gerelateerd (en dat jij de kosten betaald).

Ik noem het eerder uitbuiten ivm laptop/gsm (en je eigen auto als het zo doorgaat ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 22-09 13:28
Hoe kijken jullie aan tegen de meerwaarde van de RE-titel op de arbeidsmarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Katseviool schreef op zondag 27 april 2014 @ 21:57:
Die is ER zeker :+
Opdrachtgevers vragen regelmatig om een expert die bij het NIVRE aangesloten is. Dat maakt het voor werkgevers ook interessant, zo niet vereist, bij de bureaus die hoger in de markt staan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Megajr schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:46:

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder
Certificaten: ITIL V3 Foundation , Microsoft 70-680 en 70-686 , hard op weg naar ICND1.
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: IT detacheerder
Huidige functie: Servicedesk medewerker

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering:Nee
Pensioenregeling: N.b.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: studies volledig vergoed

Land: Nederland
Regio: Zwolle
Reistijd: 10 minuten fietsen het komende jaar.
Maand salaris(bruto): 1800
Komende maand een salaris bespreking en ik vraag me af wat ik kan vragen ? Op het moment ben ik bezig met nieuwe jongens aan het inwerken naar tevredenheid van de manager en de job coach van de detacheerder. Prestaties zijn in orde en ik verstook ook een stuk prive tijd aan Cisco certificering. Dit in combinatie met het over gekwalificeerd zijn voor deze opdracht (Nieuwe jongens die binnen komen zijn 20 vers uit de schoolbanken en die snappen het ook binnen twee weken) en dat ik binnen 3 a 4 maanden verwacht een CCNA certificering te hebben om door te stromen richting netwerkbeheer.

Ik zelf wel inzetten op 200 euro meer en een Aygo als lease auto. Iemand daar gedachte's over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:42
Puur naar leeftijd / opleiding gekeken denk ik dat je het niet slecht doet, ik zou eerder kijken of er met pensioenregeling wat te regelen is. Al snap ik niet direct het nut van een leaseauto als het tien minuten fietsen is en je niet mobiel hoeft te zijn. Dan is het puur voor privé rijden en dat is volgens mij niet echt gangbaar. Maar 200 erbij is zeker te vragen, minder erbij krijgen is dan ook nog prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Pensioensregeling gaat na een half jaar in dienst in maar heb zo de voorwaarden niet bij de hand. Lease auto zou inderdaad puur prive zijn en ook erg luxe , daar ben ik me ook van bewust :)

'Probleem' is echter dat ik binnen nu en een half jaar inzetbaar ben als junior netwerkbeheerder en dat 1900 zonder auto dan toch wel de onderkant van de markt is. Dan zou ik met een volgend gesprek al wel vrij veel omhoog mogen , tenzij ik ergens raar tegenaan kijk natuurlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Megajr schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:50:
[...]

Ik zelf wel inzetten op 200 euro meer en een Aygo als lease auto. Iemand daar gedachte's over ?
Qua salaris: Proberen en aftasten of het bespreekbaar is kan altijd. Mocht dat niet werken / er geen budget voor gemaakt kunnen worden, dan zou je altijd kunnen proberen om 36 uur te werken tegen dezelfde voorwaarden, dan zou je die TvT op kunnen sparen voor een paar extra vakantiedagen, want dat is ook niet echt veel.

Vwb lease auto, bij veel bedrijven (zoals hier) gaat dat gewoon niet werken omdat dat aan functies gebonden is. Ik ga hier ook geen nieuwe collega een lease auto geven (wordt vaak gevraagd) terwijl er nog 9 man zit die er geen krijgt, dat schept scheve verhoudingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:35

Wokschotel

Op 6 wielen

AllSeeyinEye schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:12:
[...]

Die is ER zeker :+
Opdrachtgevers vragen regelmatig om een expert die bij het NIVRE aangesloten is. Dat maakt het voor werkgevers ook interessant, zo niet vereist, bij de bureaus die hoger in de markt staan.
De RE-titel is van de IT-auditors (NOREA), niet van het NIVRE.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO Hogere Informatica
Certificaten: BISL, Prince2, ITIL etc.
Werkervaring: 8 jaar, eerst 7 jaar IT detachering gedaan
Werkgever: Grote Zorgverzekeraar
Huidige functie: Senior BI Analist

Vakantiedagen: 25 vrije dagen (geloof ik)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + winstuitkering
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee, alleen mogelijk in management
Werkweek: 36 uur (4 dagen)
Pensioenregeling: Ja
Regio: Overijssel
Reistijd: 45 min. Vast bedrag voor de reisvergoeding. Verder 31 cent per zakelijke kilometer.
Extra: korting op allerlei verzekeringen en op hypotheek.

Maand salaris (bruto): €4050,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Katseviool schreef op zondag 27 april 2014 @ 21:57:
Gezien de groeiende aandacht van de media en 'het publiek' voor datalekken is er ook een groeiende vraag om de ICT-systemen het certificaat 'veilig' te kunnen geven. De overheid heeft hiervoor een norm opgesteld (voor eigen systemen en systemen gekoppeld aan DigiId) deze norm moet worden getoetst door een RE-er.

Ik verwacht dat bedrijven meer en meer hun eigen web-facing websites willen gaan toetsen aan een dergelijke norm en dat het uitvoeren van een dergelijke toets door een RE-er dan een significante meerwaarde heeft. Hij voldoet immers aan de richtlijnen van de overheid.

Offtopic: mijn broer heeft RA RE achter zijn naam staan. Past ook wel bij hem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wokschotel schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:02:
[...]

De RE-titel is van de IT-auditors (NOREA), niet van het NIVRE.
De RE titel is ook van het NIVRE en staat dan voor Register Expert.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 11:03
In Nederland staat het volgens mij voornamelijk voor Register EDP-Auditor, oftewel IT Auditor.
Megajr schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:50:
[...]

Komende maand een salaris bespreking en ik vraag me af wat ik kan vragen ? Op het moment ben ik bezig met nieuwe jongens aan het inwerken naar tevredenheid van de manager en de job coach van de detacheerder. Prestaties zijn in orde en ik verstook ook een stuk prive tijd aan Cisco certificering. Dit in combinatie met het over gekwalificeerd zijn voor deze opdracht (Nieuwe jongens die binnen komen zijn 20 vers uit de schoolbanken en die snappen het ook binnen twee weken) en dat ik binnen 3 a 4 maanden verwacht een CCNA certificering te hebben om door te stromen richting netwerkbeheer.

Aangezien de pensioenregeling na 6 maanden ingaat en je hem niet hebt ingevuld, wil dat zeggen dat je er nog minder dan 6 maanden werkt? Je kunt best veel verantwoording hebben gekregen maar ik zou je verwachtingen ook weer niet te hoog leggen.

Overigens zit jou salaris niveau voor een beginnend netwerkbeheerder met (dadelijk) CCNA ook al goed hoor. Ik zie daar geen reden in om er geld bij te krijgen. CCNA is tegenwoordig veel te standaard en heeft weinig toegevoegde waarde. Bij veel opleidingen krijg je het praktisch kado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 21:08

Don Quijote

El Magnifico

sopsop schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:41:
[...]

Gezien de groeiende aandacht van de media en 'het publiek' voor datalekken is er ook een groeiende vraag om de ICT-systemen het certificaat 'veilig' te kunnen geven. De overheid heeft hiervoor een norm opgesteld (voor eigen systemen en systemen gekoppeld aan DigiId) deze norm moet worden getoetst door een RE-er.

Ik verwacht dat bedrijven meer en meer hun eigen web-facing websites willen gaan toetsen aan een dergelijke norm en dat het uitvoeren van een dergelijke toets door een RE-er dan een significante meerwaarde heeft. Hij voldoet immers aan de richtlijnen van de overheid.

Offtopic: mijn broer heeft RA RE achter zijn naam staan. Past ook wel bij hem :+
Hier kan ik me wel in vinden. Daar bedrijven meer en meer geautomatiseerd worden, en ook de financiële administratie steeds meer leunt op IT zijn REs belangrijker geworden in het proces van de jaarrekening controle. Daarnaast zie je dat er steeds meer third party verklaringen worden af gegeven door REs (ISAE 3402, SAS70). Het beroep/de titel wint aan relevantie.

Wel is het een hele Nederlandse titel, waarbij je ziet dat internationale bedrijven ook vaak naar CISA / CISSP vragen. Waarbij het nuttig is om te weten dat er voor de RE titel een tweejarige opleiding is vereist (1-jarig indien al in het bezit van RA titel), en je CISA/CISSP een stuk sneller kan verkrijgen,

Al met al is het een prima titel om achter je naam te hebben staan, maar er gaat ook wel veel tijd in zitten om het te halen. Zelf moet ik nog even scriptie afmaken en dan heb ik de opleiding IT Audit afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 22-09 13:28
Ravnoss schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:44:
[...]

Hier kan ik me wel in vinden. Daar bedrijven meer en meer geautomatiseerd worden, en ook de financiële administratie steeds meer leunt op IT zijn REs belangrijker geworden in het proces van de jaarrekening controle. Daarnaast zie je dat er steeds meer third party verklaringen worden af gegeven door REs (ISAE 3402, SAS70). Het beroep/de titel wint aan relevantie.

Wel is het een hele Nederlandse titel, waarbij je ziet dat internationale bedrijven ook vaak naar CISA / CISSP. Waarbij het nuttig is om te weten dat er voor de RE titel een tweejarige opleiding is vereist (1-jarig indien al in het bezit van RA titel), en je CISA/CISSP een stuk sneller kan verkrijgen,

Al met al is het een prima titel om achter je naam te hebben staan, maar er gaat ook wel veel tijd in zitten om het te halen. Zelf moet ik nog even scriptie afmaken en dan heb ik de opleiding IT Audit afgerond.
Bedankt voor de feedback; de RE die ik bedoelde staat inderdaad voor Register EDP-Auditor.

Voor wat achtergrond; Ik krijg nu namelijk een aanbieding om deze opleiding te volgen, echter is deze titel enkel in NL relevant en zie je dat internationaal de CISA volstaat.
De CISA is daarin tegen vrij makkelijk te halen, gewoon een examen van een paar honderd vragen doen en wat werkervaring en je hebt het. Ik heb dit ook ooit zo gehaald.

Ik snap absoluut de meerwaarde van de RE titel en bijbehorende zwaarte, echter als enkel in NL dit op waarde wordt geschat, ben ik bang dat als ik straks 2 jaar verder ben die opleiding heb afgerond dat iedereen met zo'n CISA certificaat je links en rechts voorbij gaat en ik met 25k schuld en een lokale titel zit.

Maar jij zag dus wel de meerwaarde of was het meer gebruikelijk bij jouw organisatie om het te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 21:08

Don Quijote

El Magnifico

Katseviool schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:25:
[...]]

Maar jij zag dus wel de meerwaarde of was het meer gebruikelijk bij jouw organisatie om het te volgen?
Ik zag er wel meerwaarde in, binnen Nederland staat RE hoger aangeschreven dan CISA ook binnen internationale bedrijven. Het wordt pas een "probleem" wanneer je in het buitenland wilt gaan werken, dan heeft CISA meer waarde. Puur door de naamsbekendheid. Ik zie het zelf als een leuke aanvulling op mijn CV en als aanvulling op mijn kennis, waarbij ik in mijn team de enige ben die deze opleiding heeft gevolgd.
Daarnaast heeft het klassikale aspect, waarbij je iedere vrijdag twee jaar lang weer op de uni bent, als toegevoegde waarde dat je je netwerk vergroot en bekend raakt met de autoriteiten in het vakgebied (en zij met jou).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 11:46

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ferra schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:15:
Opleiding(en): HBO Hogere Informatica
Certificaten: BISL, Prince2, ITIL etc.
Werkervaring: 8 jaar, eerst 7 jaar IT detachering gedaan
Werkgever: Grote Zorgverzekeraar
Huidige functie: Senior BI Analist

Vakantiedagen: 25 vrije dagen (geloof ik)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + winstuitkering
Leaseauto: Nee, alleen mogelijk in management
Werkweek: 36 uur (4 dagen)
Regio: Overijssel
Reistijd: 45 min. Vast bedrag voor de reisvergoeding. Verder 31 cent per zakelijke kilometer.
Extra: korting op allerlei verzekeringen en op hypotheek.

Maand salaris (bruto): €4050,-
Erg redelijk. Ben je vanuit je detacheerder overgekomen naar de baan (bij een klant) of open sollicitatie? Ik heb zelf laatstelijke die switch naar een klant gemaakt, en heb het idee dat je dan al wat hoger in kan zetten, omdat ze je kennen, en omdat een bod kan afzetten tegen je huidige situatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Spacecowboy op 28-04-2014 13:20 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Ik dacht dat ik al eerder hier in het topic had gereageerd, en zo eens per jaar een update gaf, ik kan echt mijn eigen postings niet terug vinden. Vreemd! Onderstaand dan het lijstje nog eens:

Opleiding(en): HBO Information Engineering
Certificaten:MCSA/MCSE 2003 MCITP verschillende certificaten
Werkervaring: 8 jaar, waarvan 5jaar 1st/2nd line support en een jaar of 3 meer 2nd/3rd line
Werkgever: Media en Entertainment branche
Tijd werkzaam bij huidige werkgever: 2 jaar en 11 maanden
Huidige functie: IT Manager, afdeling ICT, verantwoordelijk voor Benelux

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Incentive plan per jaar
Laptop: ja, Latitude E6320
GSM: ja, iPhone 5
Leaseauto: nee, enkel sr. management en/of sales functies
Werkweek: 5 dagen / 40 uur (op papier dan ;) )
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding 19ct/km
Regio:Noord Holland
Reistijd: 30min auto / 50min OV

Maand salaris (bruto): €3850,- p.m.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
martincm schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:14:
Ik dacht dat ik al eerder hier in het topic had gereageerd, en zo eens per jaar een update gaf, ik kan echt mijn eigen postings niet terug vinden. Vreemd! Onderstaand dan het lijstje nog eens:

Opleiding(en): HBO Information Engineering
Certificaten:MCSA/MCSE 2003 MCITP verschillende certificaten
Werkervaring: 8 jaar, waarvan 5jaar 1st/2nd line support en een jaar of 3 meer 2nd/3rd line
Werkgever: Media en Entertainment branche
Huidige functie: IT Manager, afdeling ICT, verantwoordelijk voor Benelux

13/14e maand of winstuitkering: Incentive plan per jaar
Laptop: ja, Latitude E6320
GSM: ja, iPhone 5
Leaseauto: nee, enkel sr. management en/of sales functies
Werkweek: 5 dagen / 40 uur (op papier dan ;) )
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding 19ct/km
Regio:Noord Holland
Reistijd: 30min auto / 50min OV

Maand salaris (bruto): €3850,- p.m.
It manager van hoeveel mensen?
Ik vind het eigenlijk wat magertjes, maar ik ken de Media en Entertainment branche verder niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

martinusz schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:17:
[...]

It manager van hoeveel mensen?
Ik vind het eigenlijk wat magertjes, maar ik ken de Media en Entertainment branche verder niet ;)
Kleine groep, 3 man. Dit is voortgerold uit een supportdesk functie, een soort verandering van de afdeling over een relatief kort tijdsbestek. Ik weet binnen de sector ook niet echt wat gangbaar is voor ondersteunend personeel (want dat is het natuurlijk), maar er moet meer uit te diepen zijn dus..... Overigens is de werkervaring niet alleen bij deze werkgever natuurlijk, ik zit hier een kleine 3 jaar nu bij de huidige (zal dit nog even aanpassen

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
martincm schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:24:
[...]

Kleine groep, 3 man. Dit is voortgerold uit een supportdesk functie, een soort verandering van de afdeling over een relatief kort tijdsbestek. Ik weet binnen de sector ook niet echt wat gangbaar is voor ondersteunend personeel (want dat is het natuurlijk), maar er moet meer uit te diepen zijn dus..... Overigens is de werkervaring niet alleen bij deze werkgever natuurlijk, ik zit hier een kleine 3 jaar nu bij de huidige (zal dit nog even aanpassen
Oke 3 man...dat is natuurlijk ook iets anders dan 25+ mensen onder je, maar als ik het goed begrijp dus soort functioneel/applicatie beheer en daarbij leidinggevende rol over 3 mensen. Dan zit je wellicht toch wel aardig, wellicht nog iets dichter naar de 4.000 kruipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

martinusz schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:29:
[...]

Oke 3 man...dat is natuurlijk ook iets anders dan 25+ mensen onder je, maar als ik het goed begrijp dus soort functioneel/applicatie beheer en daarbij leidinggevende rol over 3 mensen. Dan zit je wellicht toch wel aardig, wellicht nog iets dichter naar de 4.000 kruipen?
Tsja uiteindelijk is het meer de titel die de groei moet markeren, multinationals he. Functioneel/Applicatie level beheer inderdaad, met daarbij de verantwoordelijke voor de internationale beheersteams. Als ik deze zo spiegel op de wijzer van intermediar zit ik eigenlijk precies conform die lijn. De functie daadwerkelijk bestempeld met de titel heb ik ook pas een half jaar, na een jaar afgerond te hebben kunnen we weer starten met de prestatie based increase op basis van resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinten
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Niet van toepassing

[ Voor 100% gewijzigd door Quinten op 31-01-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Mythio schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:14:
Aangezien de pensioenregeling na 6 maanden ingaat en je hem niet hebt ingevuld, wil dat zeggen dat je er nog minder dan 6 maanden werkt? Je kunt best veel verantwoording hebben gekregen maar ik zou je verwachtingen ook weer niet te hoog leggen.

Overigens zit jou salaris niveau voor een beginnend netwerkbeheerder met (dadelijk) CCNA ook al goed hoor. Ik zie daar geen reden in om er geld bij te krijgen. CCNA is tegenwoordig veel te standaard en heeft weinig toegevoegde waarde. Bij veel opleidingen krijg je het praktisch kado.
Werk er nog geen 6 maanden inderdaad. Salaris is ook niet slecht , maar meer mag altijd :)
SndBastard schreef op maandag 28 april 2014 @ 07:48:
[...]
Qua salaris: Proberen en aftasten of het bespreekbaar is kan altijd. Mocht dat niet werken / er geen budget voor gemaakt kunnen worden, dan zou je altijd kunnen proberen om 36 uur te werken tegen dezelfde voorwaarden, dan zou je die TvT op kunnen sparen voor een paar extra vakantiedagen, want dat is ook niet echt veel.

Vwb lease auto, bij veel bedrijven (zoals hier) gaat dat gewoon niet werken omdat dat aan functies gebonden is. Ik ga hier ook geen nieuwe collega een lease auto geven (wordt vaak gevraagd) terwijl er nog 9 man zit die er geen krijgt, dat schept scheve verhoudingen.
De 36 uur zou wel een goed idee kunnen zijn , eens zien of dat eventueel nog een mogelijkheid is.

Vwb de lease auto , er staan vacatures online om collega van mij te worden waarbij aangeprezen wordt dat een lease auto mogelijk is dus dat lijkt mij geen probleem om eerlijk te zijn. Reden dat het niet eerder besproken is omdat ik nog geen rijbewijs had maar inmiddels wel heb.

En opzich , ik ben mij ook er bewust van dat ik veel vraag maar brutalen hebben de halve wereld en het is maar wat de gek er voor wil geven en meer volkswijsheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Megajr schreef op maandag 28 april 2014 @ 19:37:
De 36 uur zou wel een goed idee kunnen zijn , eens zien of dat eventueel nog een mogelijkheid is.
Ik werk zelf 36 uur, 4x9, en dat is echt fucking ideaal. Elke Woensdag vrij dus ik werk in kleine blokjes van 2 dagen met een kort of normaal weekend ertussen :) Kan het iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hydra schreef op maandag 28 april 2014 @ 19:56:
[...]

Ik werk zelf 36 uur, 4x9, en dat is echt fucking ideaal. Elke Woensdag vrij dus ik werk in kleine blokjes van 2 dagen met een kort of normaal weekend ertussen :) Kan het iedereen aanraden.
Zelfde hier alleen de vrijdag vrij. 4 dagen werken is ook 3 dagen weekend en dat voelt toch wel relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
In mijn ervaring gaan de meeste werkgevers niet mee in 4x9 maar hebben ze liever 4 1/2 dag op kantoor.

Wellicht is dat niet bewust, maar in de praktijk is 5x8 toch al vaker 5x9. Als ik 4x9 zou gaan werken zou ik effectief gewoon een dag vrij hebben, want dat negende uurtje maak ik automatisch toch al. Vanuit de werkgever gezien heb je iemand dan toch al snel een uurtje of 4 à 5 extra gratis.

[ Voor 13% gewijzigd door TweakMDS op 29-04-2014 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan ik vragen als ik over twee maand afgestudeerd ben? Kan iemand mij in de richting helpen? Heb geen flauw idee namelijk.
Opleiding(en): MBO ICT beheer + HBO Technische Informatica. Infrastructure Design & Security.
Certificaten: CCNA Security, CCNA Routing and Switching, Configuring Advanced Windows Server 2012 Services, Administering Windows Server 2012, Windows Server 2008 Network Infrastructure, Configuring, Linux Professional Institute level 1 – 117-101, Linux Professional Institute level 2 – 117-102, Prince II Foundation, IT Service Management Foundation ISO/IEC20000, ECDL
Werkervaring: 3-5 (stages + bijbaan als netwerkbeheerder)
Werkgever: -
Huidige functie: -

Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: -
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: -
Werkweek: -
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Noord-oost
Reistijd:
Maand salaris (bruto):

Toevoeging: Voor een baan als IT Security specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Leuk maar ligt aan wat je kunt. Die certificaten zijn niet heel veel zeggend in de infosec.
Heb je ervaring met reversing of dfir?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:03:
Leuk maar ligt aan wat je kunt. Die certificaten zijn niet heel veel zeggend in de infosec.
Heb je ervaring met reversing of dfir?
Nee, wat dat betreft ben ik junior. Kennis op gebied van security:
  • Netwerk security, implementatie/beheer
  • Goede kennis van informatiebeveiliging (ISO 27001/2) en het toepassen van de standaard op de praktijk.
  • Ethical hacking (basis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoertW
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 10:11
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Gezien de specs komt het bedrijf me erg bekend voor ;). If so, netjes salaris (Sowieso netjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Tja, je hebt al getekend. Wil je horen of je een goede beslissing genomen hebt?

Het is lastig om te bepalen of je beloning on par is met je functie. Software engineer is een redelijk algemeen begrip.
29 jaar, HBO, lease bak en 27 vakantie dagen en 8,33% vakantie geld (dat is 128,7 euro p/j meer vakantie geld tegen wettelijk 8%) zou ik zeggen dat het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
KoertW schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:45:
Members only:
Wat ga je doen dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:33
Reneger schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:52:
Gezien de specs komt het bedrijf me erg bekend voor ;). If so, netjes salaris (Sowieso netjes)
Komt mij ook bekend voor.
is best netjes qua salaris. En als het inderdaad het bedrijf is met een bepaald rood logo dat ik denk dat het is, dan is het lease bedrag (op basis van lvl 2) ca 675 en krijg je een laptop vd zaak (die je nauwelijks privé mag gebruiken).

houdt er wel rekening mee dat de totale pensioen opbouw minimaal is (ze werken met staffels op basis van leeftijd en voor jouw leeftijd zou het dan op 5-8% uitkomen van je jaarsalaris).

[ Voor 19% gewijzigd door Metaalhoofd op 29-04-2014 11:06 ]

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
SndBastard schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 07:50:
In mijn ervaring gaan de meeste werkgevers niet mee in 4x9 maar hebben ze liever 4 1/2 dag op kantoor.
Dat lijkt me echt helemaal shit, want dan zal je net zien dat ze je die ene middag ook zolang mogelijk op kantoor proberen te houden.

Ik ben zelf elke 2e vrijdag vrij, dus de ene week werk ik 5 dagen en de andere week 4 dagen. Dat doe ik nu al ruim 8 jaar zo en bevalt me uitstekend :)

4x9 lijkt me ook prima, maar ik kan me voorstellen dat werkgevers daar niet altijd in meegaan.

In de praktijk werk ik overigens ook 40 uur, want het komt wel vaker voor dat ik vanuit huis in het weekend wat dingetjes doe. Maar goed, dat is alsnog relaxter dan altijd maar verplicht op kantoor zitten.

Sowieso mag ik ook af en toe een dagje thuiswerken :)

Mijn probleem met 40 uur per week op kantoor zitten is dat ik dan veel te vaak wegmoet om dingen te regelen en dat leidt vrijwel altijd tot spanningen. Nu plan ik zoveel mogelijk zooi gewoon in die vrije vrijdag in. Nooit meer gezeik over dat ik te vaak naar de dokter moet, als ik naar een huis wil kijken, naar de tandarts ga, enzovoorts. En in tijden dat ik weinig dingen heb te doen, geniet ik gewoon van mijn vrije dag :)

Niet dat mijn huidige werkgever ooit moeilijk deed over zulke dingen, maar mijn vorige werkgever dus wel en toen nam ik dus deze beslissing om van het gezeur af te zijn en sindsdien heb ik het zo gehouden.

[ Voor 25% gewijzigd door Lethalis op 29-04-2014 11:15 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Lethalis schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:07:
Mijn probleem met 40 uur per week op kantoor zitten is dat ik dan veel te vaak wegmoet om dingen te regelen en dat leidt vrijwel altijd tot spanningen. Nu plan ik zoveel mogelijk zooi gewoon in die vrije vrijdag in. Nooit meer gezeik over dat ik te vaak naar de dokter moet, als ik naar een huis wil kijken, naar de tandarts ga, enzovoorts. En in tijden dat ik weinig dingen heb te doen, geniet ik gewoon van mijn vrije dag :)
Even afgezien van doktersbezoeken (welke werkgever doet er moeilijk over doktersbezoeken?), wat moet je zoal regelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Config schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:18:
[...]

Even afgezien van doktersbezoeken (welke werkgever doet er moeilijk over doktersbezoeken?), wat moet je zoal regelen dan?
Tsja, ik heb gewoon verschillende periodes gehad in mijn leven waar gewoon bovengemiddeld veel moest gebeuren. Zo ben ik eens 2 maanden lang bijna elke week naar de tandarts gegaan (te lang uitgesteld en toen besloten de boel te laten verbouwen). Ook had ik in diezelfde periode bijvoorbeeld ruzie met mijn ouders en zocht ik dus druk naar een huis. En veel makelaars - zeker toen het nog goed ging - werkten alleen tijdens werktijd. Heel fijn (not). En ik bekeek uiteraard wel eerst even 20 woningen voordat ik er 1 kocht.

Zodra je zo'n huis dan eenmaal hebt, dan moet het ook onderhouden worden. Denk je dat een aannemer op zaterdag komt? Nope. Maar ja, je hebt wel verschillende offertes nodig, etc.

Kortom, ik had zoveel dingen elke keer dat ik niet meer wist hoe ik het moest combineren met mijn werk. En ik had destijds een hele irritante manager die al begon te piepen als ik een kwartier te laat was, maar wel van mij verwachtte dat ik een uur ging overwerken.

En een dag vrij vragen was ook altijd een heel gedoe (anders had ik dat gewoon gedaan).

Ik weet nog heel goed dat ik een keer vrij wou vragen om examens te doen voor een Microsoft certificering. Dat vroeg ik ruim een maand van tevoren en daar heb ik toen dus gewoon ruzie over gehad met mijn manager. Te bizar.

Needless to say ging ik daarna solliciteren en vond ik binnen 6 maanden een relaxtere werkgever. En omdat ik niet opnieuw problemen wou heb ik meteen voor die 36 uur gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:40:
Wat kan ik vragen als ik over twee maand afgestudeerd ben? Kan iemand mij in de richting helpen? Heb geen flauw idee namelijk.
Opleiding(en): MBO ICT beheer + HBO Technische Informatica. Infrastructure Design & Security.
Certificaten: CCNA Security, CCNA Routing and Switching, Configuring Advanced Windows Server 2012 Services, Administering Windows Server 2012, Windows Server 2008 Network Infrastructure, Configuring, Linux Professional Institute level 1 – 117-101, Linux Professional Institute level 2 – 117-102, Prince II Foundation, IT Service Management Foundation ISO/IEC20000, ECDL

Reistijd:
Maand salaris (bruto):

Iemand een idee?

Heb basiskennis op gebied van security:
  • Netwerk security, implementatie/beheer
  • Goede kennis van informatiebeveiliging (ISO 27001/2) en het toepassen van de standaard op de praktijk.
  • Ethical hacking (basis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Ah, aannemers en makelaars. Praat me er niet van. Het is nog geen crisis in makelaarsland. Weet je waarom? Omdat ze nu nog steeds niet op zaterdag rondleiden.

Wel heb ik een tandarts die op zaterdag boort :).

Ik heb wel behoefte aan die 24 uurs economie...

/off :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Config schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:28:
Ik heb wel behoefte aan die 24 uurs economie...
Ik zou het serieus overwegen om gewoon elke zondag te werken als dat betekent dat ik dan op een doordeweekse dag vrij ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Metaalhoofd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:04:
[...]
krijg je een laptop vd zaak (die je nauwelijks privé mag gebruiken).
offtopic:
(Je hebt dm dicht staan) Die laptop is goed prive te gebruiken hoor ;). Er is een verschil tussen mogen en doen, waar heel veel ruimte zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 16:46
Config schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:18:
[...]

Ik werk in de zorg-ICT en het is hier eerder regel dan uitzondering dat mensen hun hele leven regelen tijdens de baas z'n tijd. (Auto voor de garage, bellen met de gemeente, verzekeringen, afspraak maken voor de kapper, bellen met school etc...). Het excuus is altijd: ja ik werk 40 uur.

Ik doe dat gewoon op mijn altijd vrije vrijdag.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:54

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:40:

Reistijd:
Maand salaris (bruto):

Voor een nog-student heb je aardige certificering :)
Denk dat je alles boven de 2k moet accepteren, en afspraken moet maken over je groeimogelijkheden en opleidingsmogelijkheden. Dan zul je snel stijgen.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Lethalis schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:07:
[...]
Dat lijkt me echt helemaal shit, want dan zal je net zien dat ze je die ene middag ook zolang mogelijk op kantoor proberen te houden.

Ik ben zelf elke 2e vrijdag vrij, dus de ene week werk ik 5 dagen en de andere week 4 dagen. Dat doe ik nu al ruim 8 jaar zo en bevalt me uitstekend :)

4x9 lijkt me ook prima, maar ik kan me voorstellen dat werkgevers daar niet altijd in meegaan.

In de praktijk werk ik overigens ook 40 uur, want het komt wel vaker voor dat ik vanuit huis in het weekend wat dingetjes doe. Maar goed, dat is alsnog relaxter dan altijd maar verplicht op kantoor zitten.

Sowieso mag ik ook af en toe een dagje thuiswerken :)

Niet dat mijn huidige werkgever ooit moeilijk deed over zulke dingen, maar mijn vorige werkgever dus wel en toen nam ik dus deze beslissing om van het gezeur af te zijn en sindsdien heb ik het zo gehouden.
Bij ons is 4 x 9 ook niet toegestaan (tenminste - niet om het te tellen als 36 uur). Waarschijnlijk min of meer om die reden. Persoonlijk raakt het me niet echt aangezien ik toch 40+ uur werk en voorlopig ook van plan ben dat te blijven doen. Wel wordt er relatief veel thuisgewerkt waardoor mijn gemiddelde collega slechts zo'n 3 tot 4 dagen op kantoor is. Voor sommige mensen is dat echt een verworven recht geworden waardoor het ook nog eens héél erg lastig is om met die gasten iets op hun thuiswerk-dag te plannen. Voor anderen is het meer gemakzucht en kan je daar prima afspraken over maken.

Op zich is incidenteel kunnen en mogen thuiswerken wel een groot voordeel. Vooral als je ergens voor thuis wil blijven wat niet echt veel tijd kost (keuken bezorgen, CV ketel onderhoud, kabel montage of whatever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankwopereis schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:42:
[...]

Voor een nog-student heb je aardige certificering :)
Denk dat je alles boven de 2k moet accepteren, en afspraken moet maken over je groeimogelijkheden en opleidingsmogelijkheden. Dan zul je snel stijgen.
Dankjewel voor je inschatting. Hoe moet ik dat zien in het kader van de salary survey van de AG? Een gemmiddelde MBO helpdeskmedewerker verdient dus beduidend meer dan een startende HBO Security Specialist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:39:
[...]

Dankjewel voor je inschatting. Hoe moet ik dat zien in het kader van de salary survey van de AG? Een gemmiddelde MBO helpdeskmedewerker verdient dus beduidend meer dan een startende HBO Security Specialist?
Gemiddeld MBO helpdeskmedewerker? Met welke variabelen zoals leeftijd, werkervaring etc?

Je bent een starter, staar je niet blind op je startsalaris, zorg ervoor dat je snel groeit, meestal lukt dat wel makkelijk met je HBo diploma op zak. De eerste jaren stijg je procentueel gezien het hardst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edddy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-08 23:28
Leeftijd:28
Opleiding(en):mbo ICT Beheer Niveau 4
Certificaten:Itil v2,642,640,685,680,621,291,290,272,271
Werkervaring:7 (5 jaar 1e/2e lijn. 1,5 jaar 3e lijn, 1 Junior systeembeheerder)
Werkgever: Machinehandel + 3 productie bedrijven
Huidige functie:Junior systeembeheerder.

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:24
13/14e maand of winstuitkering:-
Laptop:Standaard asus laptop
GSM: Iphone 5S (gelijk soort verkapte 24 uur stand-by)
Leaseauto: Reiskosten 19 cent / km vergoed
Werkweek:40+
Pensioenregeling:50/50 Klein metaal cao
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Fietsplan
Land:Nederland
Regio:Utrecht
Reistijd:15 min met auto/ 30 min op fiets

Maand salaris (bruto):2550 Overuren worden uitbetaald met 125%. In weekend hoger.

Binnenkort een nieuw gesprek. Er word toch verwacht om bijna 24 uur bereikbaar te zijn, ook in weekend i.v.m. productie bedrijven die maandag al vroeg beginnen.

Heb het er maar mijn zin, hoop verbetering mogelijk.

Is dit modaal inkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 21:19
[...]

Kijk om je heen. Zou je jezelf hoger dan je jaargenoten inschatten (dit kan je objectief ook wel doen; met projecten, toets resultaten etc. zie je wel wie er hard voor gaat en wie het wat rustiger aan doet)?

Zo ja, ga jezelf ook niet voor modaal (6jes mentaliteit) laten verlonen. Als je goed bent in je vak, zou ik op 2650+ inzetten. Als je laag begint, haal je dat nooit meer in namelijk. En daarnaast: eenmaal bij de baas aan de slag zit je met collega's die meer verdienen, maar wellicht een gemoedelijkere instelling hebben. Als jij weet dat je hard werkt en er voor wilt gaan (je hebt al een berg aan certi's) - dan onderscheid je je dus qua mentaliteit ook van diezelfde collega's. Dus hoezo dan niet ook qua salaris? En als iedereen er super gemotiveerd rondloopt, zullen ze qua bedrijf waarschijnlijk in zijn geheel wat aan de hogere kant zitten.

Heb ballen, en vraag naar wat je wil. Het is niet slecht om meer te willen (zeker als je ook meer geeft) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RzrBck schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:22:
[...]

Kijk om je heen. Zou je jezelf hoger dan je jaargenoten inschatten (dit kan je objectief ook wel doen; met projecten, toets resultaten etc. zie je wel wie er hard voor gaat en wie het wat rustiger aan doet)?

Zo ja, ga jezelf ook niet voor modaal (6jes mentaliteit) laten verlonen. Als je goed bent in je vak, zou ik op 2650+ inzetten. Als je laag begint, haal je dat nooit meer in namelijk. En daarnaast: eenmaal bij de baas aan de slag zit je met collega's die meer verdienen, maar wellicht een gemoedelijkere instelling hebben. Als jij weet dat je hard werkt en er voor wilt gaan (je hebt al een berg aan certi's) - dan onderscheid je je dus qua mentaliteit ook van diezelfde collega's. Dus hoezo dan niet ook qua salaris? En als iedereen er super gemotiveerd rondloopt, zullen ze qua bedrijf waarschijnlijk in zijn geheel wat aan de hogere kant zitten.

Heb ballen, en vraag naar wat je wil. Het is niet slecht om meer te willen (zeker als je ook meer geeft) ;)
Bedankt. Nuttige tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoertW
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 10:11
Ik ga iets doen met Informatie en Management systemen voor laboratoria...
Metaalhoofd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:04:
[...]

Komt mij ook bekend voor.
is best netjes qua salaris. En als het inderdaad het bedrijf is met een bepaald rood logo dat ik denk dat het is, dan is het lease bedrag (op basis van lvl 2) ca 675 en krijg je een laptop vd zaak (die je nauwelijks privé mag gebruiken).

houdt er wel rekening mee dat de totale pensioen opbouw minimaal is (ze werken met staffels op basis van leeftijd en voor jouw leeftijd zou het dan op 5-8% uitkomen van je jaarsalaris).
Heb een tablet en meerdere pc's + laptops liggen... dus dat zal niet zo'n probleem zijn.
Plus nu heb ik ook een laptop die afgeschermd is (lang leve Workspace manager ) :-(

Qua pensioen... ach... dat is zo'n ver van m'n bed show op dit moment... over 5-10 jaar zal ik eens kijken hoe/wat handig voor mij is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Zinu op 29-04-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Prima aanbod als starter omdat je leaseauto (ex brandstof?) vrij goed is en je 10% winstuitkering krijgt. De verwachting is dat je natuurlijk zult groeien. Ik weet niet of het bedrijf groot of klein is, maar als het een klein bedrijf is zul je dat waarschijnlijk wel doen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dat bedrag is inderdaad excl. brandstof, maar daar krijg ik een tankpas voor.
Het bedrijf groeit flink inderdaad, dus dat is ook een pluspunt.

[ Voor 42% gewijzigd door Zinu op 29-04-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

edddy schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:09:

Maand salaris (bruto):2550 Overuren worden uitbetaald met 125%. In weekend hoger.

Binnenkort een nieuw gesprek. Er word toch verwacht om bijna 24 uur bereikbaar te zijn, ook in weekend i.v.m. productie bedrijven die maandag al vroeg beginnen.

Is dit modaal inkomen?
Nee, dit is volgens het CPB net onder modaal.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 12:11
.

[ Voor 206% gewijzigd door TAMW op 03-05-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Ja leuk verhaal, maar wel een leasewagen met tankpas, 27 vrije dagen (waar het er normaal vaak 25 zijn) en nog wat leuke secundaire voorwaarden. Dat modale inkomen wordt echt wel gehaald als je alle voorwaarden gaat omzetten naar geld, die auto alleen al maakt heel veel goed.
Whoops, ik keek naar de verkeerde gegevens. In dat geval: eens met ATS :)

[ Voor 7% gewijzigd door Soepstengel op 30-04-2014 09:27 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoxorr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01 16:42
De postert heeft geen lease auto en 24 vrije dagen, je de verkeerde reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

edddy schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:09:

Is dit modaal inkomen?
24uur support mag wel iets voor betaald worden! En hoevaak heb je dat? Altijd is niet te doen natuurlijk..
[...]

Die online vergelijkingen kijk ik echt nooit naar, dat zegt niets.. Startsalaris is sowieso niet zo relevant.
En wat versta jij als starter onder de titel Security Specialist? Je zult eerst moeten bewijzen dat je een specialist bent.. Wil hiermee niet zeggen dat je het niet bent of dat je het niet kunt hoor, laat dat voorop staan. Maar security is een breed vakgebied dat iedere dag veranderd en specialist ben je niet zomaar..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:27
Heb dit aanbod gekregen:

Leeftijd: 24
Opleiding(en): WO BSc Informatiekunde + MSc Informatiekunde
Werkervaring: 0 relevante
Werkgever: IT consultancy club
Huidige functie: Pre-sales Consultant

13/14e maand of winstuitkering: bonussen bij contracten afsluiten
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: mobiliteitsbudget 750 bruto
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kortingen bij musea/pretparken/zorgverzekering enz
Regio: Noord- en Zuid-Holland
Reistijd: ~55 minuten met de auto

Maand salaris (bruto): 2300

Dit lijkt mij eigenlijk een mooie deal. Fysieke contract krijg ik een deze dagen binnen. Wat denken jullie? Iets dat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Het is netjes icm mobiliteit. Lijkt me een goede start!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Mobiliteitsbudget lijkt erg goed, is dat een "bring your own car" constructie en krijg je het hoe dan ook, of is dat een budget voor een lease-auto en tankpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
SndBastard schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:43:
Mobiliteitsbudget lijkt erg goed, is dat een "bring your own car" constructie en krijg je het hoe dan ook, of is dat een budget voor een lease-auto en tankpas?
Is een budget voor lease auto en tankpas, het verschil in kosten krijg je uitbetaald of wordt in mindering gebracht op het salaris. Eerste periode krijg ik geloof ik een poolauto. Je kan echter ook je eigen prive auto gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 13:55

bonyuri

Investigator!

Trishul schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:05:
[...]

Is een budget voor lease auto en tankpas, het verschil in kosten krijg je uitbetaald of wordt in mindering gebracht op het salaris. Eerste periode krijg ik geloof ik een poolauto. Je kan echter ook je eigen prive auto gebruiken.
Ik vind dat echt een super goede instelling.
Zo probeer je mensen een beetje te "pushen" om toch eens kritisch naar de gekozen lease auto te kijken en niet domweg het volledige budget vol te stampen. :)

Ik vind overigens het salaris niet super. Je bent nog jong en hebt geen (relevante) werkervaring, maar wel een flinke opleiding.

Hoe ziet je ontwikkelplan eruit?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
2300 als er een leaseauto bij zit is echt niet slecht voor een WO starter zonder ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freek19
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-05-2021
freek19 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 07:48:
Leeftijd: 25 26 inmiddels
Opleiding(en): MBO Laboratorium technieken, HBO Chemische technologie, pHBO
Certificaten: Verschillende cursussen van heftruck- tot een veiligheidssysteem cursus, allemaal bedrijfsafhankelijk en relevant voor mijn functie.
Werkervaring: Relevante werkervaring bijna 2 3 jaar, daarvoor alleen in de vorm van verschillende stage's
Werkgever: Chemisch productie / ontwikkel bedrijf
Huidige functie: Technisch ontwikkelaar

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsbonus / Winstuitkering
Werkweek: 37 uur
Pensioenregeling: Ja 70/30
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Overuren worden betaald
Regio: Provincie Gelderland
Reistijd: 10 - 20 minuten

Maand salaris (bruto): € 2.805
Tevreden: Ik denk dat ik wel een redelijk salaris heb voor mijn leeftijd, al heb ik wel het gevoel dat er wel meer in zit, iedere maand neem ik echter een 2400 euro mee naar huis (in verband met de uitbetaalde overuren) en denk dat dat toch wel redelijk is voor mijn leeftijd en achtergrond. Het werk bevalt nog goed, het is uitdagend en leuk werk waarbij ook nog enig klanten- contact is.
Dat was de post van vorig jaar, nu heb ik weer een beoordeling gehad een maandje geleden en mijn eerste loonstrook weer ontvangen. Het bruto maandsalaris is met een dikke 100 euro omhoog gegaan naar 2940 euro. Netto hou ik nu wat minder over, dit doordat ik veel minder overuren draai. Echter zonder overuren is het nog een 2050 euro netto. Opzich wel netjes voor mijn leeftijd lijkt me....toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
bonyuri schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:49:
[...]

Ik vind dat echt een super goede instelling.
Zo probeer je mensen een beetje te "pushen" om toch eens kritisch naar de gekozen lease auto te kijken en niet domweg het volledige budget vol te stampen. :)

Ik vind overigens het salaris niet super. Je bent nog jong en hebt geen (relevante) werkervaring, maar wel een flinke opleiding.

Hoe ziet je ontwikkelplan eruit?
Ontwikkelingsplan ziet er goed uit, met veel certificaten die ik mag halen op kosten van de werkgever. Op basis van certificaten kun je dan omhoog gaan in salaris. An sich is het salaris voor mij niet het belangrijkste. Ik wil vooral een goede start maken en flink ervaring bijschrijven op mijn CV. Pluspuntje vind ik ook dat het een vrij grote organisatie is, dus doorstroming lijkt ook mogelijk. Relevante werkervaring heb ik inderdaad niet, hoewel ik wel bijna 6 jaar als electronica verkoper heb gewerkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
freek19 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:53:
[...]

Dat was de post van vorig jaar, nu heb ik weer een beoordeling gehad een maandje geleden en mijn eerste loonstrook weer ontvangen. Het bruto maandsalaris is met een dikke 100 euro omhoog gegaan naar 2940 euro. Netto hou ik nu wat minder over, dit doordat ik veel minder overuren draai. Echter zonder overuren is het nog een 2050 euro netto. Opzich wel netjes voor mijn leeftijd lijkt me....toch?
Ja hoor niks mis mee :) tegen de tijd dat je 30 bent zit je ruim boven de 3000 als het goed is, is gewoon netjes toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
-

[ Voor 99% gewijzigd door Hatsieflatsie op 01-05-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freek19
martinusz schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:56:
[...]

Ja hoor niks mis mee :) tegen de tijd dat je 30 bent zit je ruim boven de 3000 als het goed is, is gewoon netjes toch!
Hoop tegen die tijd, als het meezit toch tegen de 3500 aan te zitten...heb nog 4 jaar te gaan...ongeveer een 125 per jaar verhoging...moet haalbaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
freek19 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:07:
[...]

Hoop tegen die tijd, als het meezit toch tegen de 3500 aan te zitten...heb nog 4 jaar te gaan...ongeveer een 125 per jaar verhoging...moet haalbaar zijn ;)
Ja hoor natuurlijk :) ligt er natuurlijk wel aan of je je blijft ontwikkelen en hoe het met het bedrijf gaat etc. etc. etc. maar het is geen ondenkbaar streven!

Ik zelf zit op 3250 + leasebak en ben 29, dus prima te halen zie je wel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freek19
martinusz schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:22:
[...]

Ja hoor natuurlijk :) ligt er natuurlijk wel aan of je je blijft ontwikkelen en hoe het met het bedrijf gaat etc. etc. etc. maar het is geen ondenkbaar streven!

Ik zelf zit op 3250 + leasebak en ben 29, dus prima te halen zie je wel! ;)
Inderdaad, dat geloof ik ook wel...echter is het wel belangrijk in welke industrie dat je je bevindt. Zolang je een technische opleiding hebt zul je je op jonge leeftijd niet snel zorgen hoeven te maken ben ik van mening. je hebt relatief snel een vast contract, goed salaris en de mogelijkheid om iets op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 13:55

bonyuri

Investigator!

Trishul schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:55:
[...]

Ontwikkelingsplan ziet er goed uit, met veel certificaten die ik mag halen op kosten van de werkgever. Op basis van certificaten kun je dan omhoog gaan in salaris. An sich is het salaris voor mij niet het belangrijkste. Ik wil vooral een goede start maken en flink ervaring bijschrijven op mijn CV. Pluspuntje vind ik ook dat het een vrij grote organisatie is, dus doorstroming lijkt ook mogelijk. Relevante werkervaring heb ik inderdaad niet, hoewel ik wel bijna 6 jaar als electronica verkoper heb gewerkt :P
Dat is inderdaad belangrijker (heb ik aan de levende lijve meegemaakt)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding(en): MBO 3 ICT
Leeftijd: 22
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Telecom
Huidige functie: DBA / Webdeveloper

Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM: nee
Leaseauto: nee
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Reistijd: 5 min met de fiets

Maand salaris (bruto): 2500 bruto

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Leeftijd is er misschien wel belangrijk bij, en DBA in wat vind ik wel interessant. In de markt is het nogal een verschil of je DBA bent voor Oracle, SQL Server of mysql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, leeftijd erbij gezet.. Veel Oracle, MySQL bij de webapps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 28
Opleiding: MBO Medewerker Beheer ICT
Certificaten: SQL Server 2012 Querying & Beheer, VMWare vSphere Operator
Werkervaring: 6 jaar
Huidige functie: Applicatiebeheerder

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto: Nee, wel €60 per maand reiskostenvergoeding
Werkweek: 40 uur, eventueel overwerk wordt omgezet in vrije uren
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 30min fietsen of 15min met de auto

Maand salaris (bruto): € 2.200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Leeftijd: 32
Werkervaring: 7 jaar
Huidige functie: Technisch security consultant
Vakantiegeld: 8.3%
13/14 maand, winstuitkering: Beide + prestatie bonus (0-15% jaarsalaris)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting op financiele producten
Regio: Midden Nederland
Reistijd: 2x30min (trein)

Maand salaris (bruto): € 4950

Vanaf volgende maand,
Heb iets moeten inleveren tov mijn huidige baan als software architect. Maar was daar op uitgekeken, flinke generatiekloof en continue de old meets new discussies. Hopelijk geeft dit weer nieuwe energie. Ken iig een deel van de nieuwe collega's al vanuit mijn huidige functie, daar zal het niet aan liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
@xos: jaarsalaris wordt dan ...?

[ Voor 6% gewijzigd door Config op 02-05-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
xos schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:13:

Vanaf volgende maand,
Heb iets moeten inleveren tov mijn huidige baan als software architect. Maar was daar op uitgekeken, flinke generatiekloof en continue de old meets new discussies. Hopelijk geeft dit weer nieuwe energie. Ken iig een deel van de nieuwe collega's al vanuit mijn huidige functie, daar zal het niet aan liggen :)
Dat is een flink salaris, hoort dat een beetje bij deze functie? (Ik ken de inhoud verder niet)

30 minuten treinen is ook uitstekend te doen, lijkt mij een mooie deal zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Vanaf volgende maand,
Opleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Config schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:40:
@xos: jaarsalaris wordt dan ...?
+/- 15 x 4950 = 74250 en dan + 0-15 %
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:54:
Opleiding(en): MBO 3 ICT
Leeftijd: 22
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Telecom
Huidige functie: DBA / Webdeveloper

Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM: nee
Leaseauto: nee
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Reistijd: 5 min met de fiets

Maand salaris (bruto): 2500 bruto
Doe je goed op jou leeftijd en jou ervaring!

Vanaf volgende maand,
Inleveren op salaris is niet zo erg als je genoeg over houdt om van rond te komen. Als het een energie boost geeft kan het alleen maar goed uitpakken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoxorr
Members only:

Na een jaar afwezigheid niet slecht denk ik zo voor mijn eerste baan, ben er zelf wel blij mee aangezien het erg moeilijk is om als starter een goede baan te vinden in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:42
knoxorr schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 17:43:
Members only:

Na een jaar afwezigheid niet slecht denk ik zo voor mijn eerste baan, ben er zelf wel blij mee aangezien het erg moeilijk is om als starter een goede baan te vinden in de omgeving.
Das best rap, 5 examens in twee maanden! Of is het eerste twee maanden hier fulltime mee bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Dennis schreef op zondag 04 mei 2014 @ 01:55:
Members only:
Kun je uitleggen hoe je op jou leeftijd zoveel (fulltime) werkervaring en hbo hebt kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:24
HBO deeltijd/duaal?

[ Voor 18% gewijzigd door KillaZ op 04-05-2014 09:05 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Dat kan inderdaad, maar waarom heeft hij dan daarvoor gekozen? Of heeft hij misschien eerst ook nog een MBO opleiding afgerond en daarmee een baan gezocht?
Vandaar mijn vraag:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat en telt dat dan als volledige ervaring? Imo heb je ook maar de helft van de ervaring als je half werkt (en de andere helft op een opleidingsplek rondloopt). Buiten dat zou hij op zijn 30-(12+3) = 15e professioneel begonnen zijn?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoxorr
Shinji schreef op zondag 04 mei 2014 @ 01:24:
[...]

Das best rap, 5 examens in twee maanden! Of is het eerste twee maanden hier fulltime mee bezig zijn?
Ja ik ben 2 maanden fulltime bezig hiermee, daarna word ik pas op een klus gezet. Overigens moet ik even nuanceren, ik weet even niet zeker of ik de MSCA server certificering doe die 2 maanden. Maar sowieso 331+332 + ITIL en wanneer er tijd over is(zeer waarschijnlijk) ga ik nog wat werken met de development modules om bijvoorbeeld wat .net kennis te krijgen, of hier een certificering aan verbonden is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Boudewijn schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:11:
Dat en telt dat dan als volledige ervaring?
De meeste mensen rekenen vanaf het moment dat ze ook fulltime gaan werken. Ik vind het ook raar om je studie e.d. mee te rekenen. Omdat ik op m'n 14e bezig was met programmeren heb ik nog geen 20 jaar ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Hydra schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:59:
[...]

De meeste mensen rekenen vanaf het moment dat ze ook fulltime gaan werken. Ik vind het ook raar om je studie e.d. mee te rekenen. Omdat ik op m'n 14e bezig was met programmeren heb ik nog geen 20 jaar ervaring.
Toch weeg ik persoonlijke ervaring, hobbyprojecten en het doen van buiten-werkactiviteiten wel zwaar mee als we nieuwe mensen interviewen.
Misschien niet helemaal correct om als "dienstjaren" mee te tellen, maar helemaal buiten beschouwing laten is ook niet juist. Ik programmeer en hobby sinds mijn 10e en heb daar qua breedte van kennis en ervaring een vrij grote voorsprong mee gehad t.o.v. veel studiegenoten. Dat reflecteert zich uiteindelijk ook wel op werk vinden, krijgen en houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hydra schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:59:
[...]

Tijdens mijn HBO kon ik gewoon 20-30 uur per week bijwerken, niet alle HBO's zijn moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:45:
[...]

Tijdens mijn HBO kon ik gewoon 20-30 uur per week bijwerken, niet alle HBO's zijn moeilijk :P
Zo iets zoek ik nou... Een werkgever die 20 - 30 uur werk kan bieden, zodat ik een HBO IT Security / Sysadmin opleiding kan gaan volgen. Wie heeft er een aanbieding? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Met een 40 uren contract is het bij veel werkgevers prima bespreekbaar om een periode 32 uur te werken en één studiedag te introduceren. Met een beetje geluk krijg je die ook nog deels of zelfs helemaal betaald, maar daar valt in allerlei vormen wel iets mee te bespreken. Ik heb mijn HBO zelf helemaal in de avond gedaan, en ook dat gaat prima, hoewel ik niet denk dat het me nu nog zou lukken.
Laatst nog twee relatief zware modules bij de OU gedaan, en de hoeveelheid tijd die daar buiten 40 - 45 uur werken per week nog in ging zitten viel me tegen (toch snel nog 10 - 15 uur per week).

Modulair studeren zoals bij de OU is daarvoor misschien wel een goede optie, vooral als het je meer gaat om echt iets te leren dan om een papiertje te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakMDS op 04-05-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01-2019
Wat vinden jullie hiervan? Marktconform, er onder of er boven?

Opleiding(en): Master Computer Science and Engineering
Certificaten: Microsoft Certified Professional Developer
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Financiele Sector
Huidige functie: Technisch Consultant/Software Ontwikkelaar

13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + bonus (ongeveer maandsalaris)
Pensioenregeling: 2/3e werkgever, 1/3e deel zelf
Regio: Zuiden des lands
Reistijd: 15 minuten deur tot deur

Maand salaris (bruto): € 3700,-

[ Voor 9% gewijzigd door AquilaDus op 04-05-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Lijkt mij prima. Niet hoog, niet laag. Passend bij je kwalificaties en ervaring denk ik. Voorwaarden zien er ook wel redelijk uit, nog de mogelijkheid voor studie in de baas zijn tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-01-2024
Leeftijd:30
Opleiding(en):Elektro-mechanica afgestudeerd als plc technieker
Certificaten:VCA,EHBO,Brandweer
Werkervaring:10 jaar
Werkgever:industrieel Bakkerij
Huidige functie:onderhoudstechnieker

Vakantiegeld:ja
Vakantiedagen:20 + 12 ADV
13/14e maand of winstuitkering:13e maand
Laptop:nee
GSM:ja galaxy note 2
Leaseauto:nee
Werkweek:40
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: zorgverzekering voor het gezin , fietsvergoeding van 80€
Land:Belgie
Regio:limburg
Reistijd:30 min deur tot deur fiets

Maand salaris (bruto):3100
Pagina: 1 ... 60 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.