Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.514 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 15:27
Mijn Engels is oke. Ik heb in VS 6 maanden gewerkt, heb ik daar geen problemen gehad. Aan het werk praat ik nu Engels en dat werkt prima. Volgens mij de taal is niet een grootte probleem voor ontwikkelaars inderdaad. Mijn baas is eens, voor mijn werk moet ik geen Nederlands praten. Maar ik wil het toch leren.

Gewijzdigd: offtopic verwijderd

[ Voor 8% gewijzigd door VicTheTrader op 22-04-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 11:03
offtopic:
Even puur uit offtopic interesse; wat is dan wel je moedertaal? Blijkbaar EN en NL niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sachin_nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-10-2020
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO Systeem beheer, HBO Technische Informatica
Certificaten: CCNA, CCNA Security, CCNP ROUTE
Werkervaring: stages
Huidige functie: Junior Netwerk Engineer

Vakantiegeld:8.33%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Laptop:nee
GSM:nee
Leaseauto*:nee
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling:ja
Land:NL
Regio:West

Maandsalaris (bruto):1950 euro

Hoi Tweakers ik ben net afgestuurderde HBO student en vroeg me af wat ik kan vragen als starters met mijn kwaliteiten. Op het moment heb ik een aanbod gekregen met hierboven aangeven informatie.Hoop dat jullie mij kunnen begeleiden hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Het klinkt niet als een vetpot en daarom even verder kijken. 2200/2300 klinkt wat realistischer. Ligt denk ik ook een beetje aan de regio. In de randstad moet er meer uit te halen zijn dan 1950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt ook aan het bedrijf, is het een bedrijf waar je serieus stappen kan maken of zit er weinig toekomstige groei in?

Je bent starter, ervaring opdoen en groei is belangrijker dan salaris vind ik..
Het is inderdaad wel wat magertjes, maar als je ver en snel kunt groeien in het bedrijf zou ik dat zeker bespreken en evt vastleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 12:53

itsalwaysme

Graast voor DB

Alarmnummer schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:42:
Het klinkt niet als een vetpot en daarom even verder kijken. 2200/2300 klinkt wat realistischer. Ligt denk ik ook een beetje aan de regio. In de randstad moet er meer uit te halen zijn dan 1950.
HBO startsalarissen liggen eerder rond de 2000 euro. Ook in de IT.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

sachin_nl schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:32:
Hoi Tweakers ik ben net afgestuurderde HBO student en vroeg me af wat ik kan vragen als starters met mijn kwaliteiten. Op het moment heb ik een aanbod gekregen met hierboven aangeven informatie.Hoop dat jullie mij kunnen begeleiden hierin.
Ik vind het wel erg weinig voor een 27-jarige HBO-er. Dit is meer in lijn met 22 en MBO. Aan de andere kant natuurlijk leuk dat je meteen werk hebt, toch zou ik goed rondkijken. Nu kan dat waarschijnlijk nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:44
Leeftijd maakt toch niet uit. Hij is starter, of ie nu 21, 23 of 27 is, de ervaring is hetzelfde. Zou vreemd zijn dat hij meer krijgt omdat hij 27 is (en blijkbaar wat langer over zijn studie heeft gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:43

Shunt

Boe

Ik ben gestart op het zelfde salaris alleen dat was een traineeship en ik had toen geen een certificering.
Ik was even oud trouwens. Na de traineeship kreeg ik er 150 bij een vast contract en een auto onder de kont. Dus dat was meteen een heel ander plaatje. Verder zijn de secundaire voorwaarden ook niet echt aanwezig.

Ik zou zeggen leg je CV eens bij een grotere naam neer.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Je kunt ook deze baan aangrijpen en wat ervaring opdoen. Ik ben op mijn 23ste gestart op 1650euro bruto en nu op mijn 34ste op ruim 3700 bruto (2 keer van werkgever veranderd). Ik ben Functioneel Beheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Laatst online: 14:49
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO automatisering, HBO Technische Informatica
Certificaten: IBM TSM 6.3 implementation, SNIA storage+
Werkervaring: bijna 4 jaar
Huidige functie(s): Back-up beheerder
Productverantwoordelijk (operationeel verantwoordelijk voor de ITIL processen van het team)
Beginnend product manager (financieel gebeuren van de omgeving plus opstellen van roadmaps voor de omgeving)
Werkgever: grote financiële instelling

Vakantiegeld: 8.33%
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
Laptop: Ja, Dell Latitude 6430u
GSM: Ja, iPhone 4s (heb gekozen voor abo van de zaak en zelf een telefoon te kopen)
Leaseauto*: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja (5,5% eigen bijdragen van het bruto salaris)
Land: NL
Regio: Utrecht
Stand-by: Ja, ongeveer 250 euro bruto per week (eens in de 5 weken)
Extra's: 9% over het bruto jaarsalaris wat besteedbaar is aan extra vrijdagen, flexion, fietsplan of uitbetalen (12 maanden plus 13de maand en vakantiegeld). 25% korting op rente op leningen afgesloten bij de werkgever

Maandsalaris (bruto): 3350 euro

Op jaarbasis komt dit met de extra 9% en de stand-by vergoeding uit op ongeveer € 53.500

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sachin_nl
Hoi Tweakers bedankt voor jullie advies en informatie. Na verder onderhandeld te hebben heb ik het volgende aangeboden gekregen.

Laptop:nee (na 1 jaar = ja)
GSM:nee (na 1 jaar = ja)
Leaseauto*:nee (na 1 jaar = ja)
Regio:Zuid-holland

Maandsalaris (bruto):1950 euro (Na volledig behalen van CCNP cert krijg ik met terugwerkende kracht 2100 euro)

Is dit een goede aanbod? hoop dat jullie mij eermee kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 21:08

Don Quijote

El Magnifico

Tja, wat is een goed aanbod. Vanuit de onderbuik zou ik zeggen 27 + Technische Informatica, dan is 1950 wat aan de lage kant. Zeker wanneer daar geen lease-auto bij zit.
Aan de andere kant, je wordt niet uitgeknepen. De toegezegde verhoging is fijn en blijkbaar wil de werkgever je steunen in het behalen van relevante certificaten. Certificaten die je marktwaarde alleen maar doen stijgen wanneer je een keer bij een andere werkgever gaat kijken.

Als je er ook nog eens een goed gevoel bij hebt, zou ik het lekker doen. Persoonlijk vind ik de hoogte van je salaris in de eerste jaren van je carrière van ondergeschikt belang, een mogelijkheid tot persoonlijke ontwikkeling levert je op de lange termijn veel meer op dan 100e bruto extra nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foto
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:00

Ik had dezelfde opleiding toen ik van school kwam...inmiddels 5,5 jaar terug en ben toen begonnen op 2150 met na 4 maanden een verhoging vaar 2400

Dus ik zou proberen voor meer te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Ravnoss schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:17:
Tja, wat is een goed aanbod. Vanuit de onderbuik zou ik zeggen 27 + Technische Informatica, dan is 1950 wat aan de lage kant. Zeker wanneer daar geen lease-auto bij zit.
Aan de andere kant, je wordt niet uitgeknepen. De toegezegde verhoging is fijn en blijkbaar wil de werkgever je steunen in het behalen van relevante certificaten. Certificaten die je marktwaarde alleen maar doen stijgen wanneer je een keer bij een andere werkgever gaat kijken.

Als je er ook nog eens een goed gevoel bij hebt, zou ik het lekker doen. Persoonlijk vind ik de hoogte van je salaris in de eerste jaren van je carrière van ondergeschikt belang, een mogelijkheid tot persoonlijke ontwikkeling levert je op de lange termijn veel meer op dan 100e bruto extra nu.
Mee eens. Plus dat de situatie nu wel anders is dan een 5 jaar geleden bijvoorbeeld. Ik ben begonnen met 2300 bruto bij 36 uur. (wat overigens 4 jaar geleden al erg netjes was)

Echter als ik naar zijn leeftijd kijk zou ik wel kijken of je vrij snel kan doorgroeien ja of te nee. Je bent wel op een leeftijd dat je begint na te denken om een huis te kopen enz.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
sachin_nl schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:10:
Maandsalaris (bruto):1950 euro (Na volledig behalen van CCNP cert krijg ik met terugwerkende kracht 2100 euro)

Om eerlijk te zijn, zo'n salaris kreeg ik toen ik begin 20 was en begon met werken. Ik zou proberen er meer uit te halen. Jouw werkgever gaat dan waarschijnlijk wijzen op weinig ervaring en weinig certificeringen, dus dat zou ik de eerstkomende jaren echt als prioriteit nummer 1 voor jezelf stellen. Daarmee verhoog je je marktwaarde echt enorm. Je hebt al een CCNP cert, stel dat je daar ITIL foundation en een paar Microsoft certificaten (MCSA server 2012/Win8 of misschien MCSE) bij doet met een paar jaar werkervaring ben je heel breed inzetbaar en kan je een aardige stap maken qua salaris. Misschien dat je naar zoiets toe kan werken met je werkgever?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:57
Naar mijn mening moet je op het moment dat je nog "geen" (alleen stages in jouw geval) werkervaring hebt je vooral daarop richten. Hoe kan je je ontwikkelen bij dat bedrijf? Honderd euro meer of minder nu is leuk, maar een investering in je carrière levert je op de lange termijn veel meer op. Bovendien is het dan ook interessanter, je hebt als je jong bent nog geen gezin met studerende kinderen te financieren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@sachin_nl: Ligt aan je situatie, heb je het geld nodig of is hetgeen wat ze bieden momenteel voldoende? Indien het antwoord ja is, zou ik het bod aannemen en daarnaast verder gaan zoeken.

Ik vind het overigens vreemd dat je pas na een jaar een auto, laptop, gsm en etc krijgt.. Je hebt die dingen toch nu ook al nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Hoi Tweakers bedankt voor jullie advies en informatie. Na verder onderhandeld te hebben heb ik het volgende aangeboden gekregen.

Op het eerste gezicht ziet het er erg goed uit. 2100 bruto met lease-auto, gsm en laptop en een bonusregeling bij 0 jaar werkervaring. Begon zelf als HBO schoolverlater met 2000 bruto en laptop, niks gsm/bonus en al helemaal geen auto van de zaak.

Vergeet ook niet, sommige bedrijven begin je gewoon heel laag om 'uitgeprobeerd' te worden, en kun je de eerste jaar/jaren verhogingen van 5-10% verwachten (bovenop CAO, bijvoorbeeld doordat je grote sprongen maakt of certificeringen/cursussen haalt, en dan ga je ineens naar +50% loon in een 3-4 jaar tijd). Je zou een balletje kunnen opgooien hoe dat bij dit bedrijf werkt, wat zijn de vooruitzichten als je het goed doet?
beyazz06 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:57:
@sachin_nl: Ligt aan je situatie, heb je het geld nodig of is hetgeen wat ze bieden momenteel voldoende? Indien het antwoord ja is, zou ik het bod aannemen en daarnaast verder gaan zoeken.

Ik vind het overigens vreemd dat je pas na een jaar een auto, laptop, gsm en etc krijgt.. Je hebt die dingen toch nu ook al nodig?
Vaak vanwege de proefperiode. Mobiel/laptop/auto zijn toch vaak meerjarige contracten, dan wil je enige zekerheid (vanaf beide partijen) dat de werknemer langere tijd zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Xanaroth schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:03:
[...]
Vaak vanwege de proefperiode. Mobiel/laptop/auto zijn toch vaak meerjarige contracten, dan wil je enige zekerheid (vanaf beide partijen) dat de werknemer langere tijd zal blijven.
Dat is gewoon ondernemersrisico. Als je het nodig hebt om je werk te kunnen doen moet de werkgever dat maar regelen. De kosten voor een mobiel/laptop vallen natuurlijk wel mee, en voor een auto kan er ook gewoon voor huur/shortlease gegaan worden. Wel is het inderdaad zo dat je nog geen vrije keuze qua auto hebt op het moment dat je nog geen vaste aanstelling hebt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:54

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ik zou het aangrijpen. Wel vind ik het raar dat je niet meteen een GSM en laptop krijgt. Waaorm dan na een jaar wel? Als je die voor je werk niet nodig hebt zou ik ze niet eens willen. Het kost je werkgever geld en jij hebt er amper wat aan..
En leaseauto na een jaar oke, maar dan zou ik nu wel het budget laten vastleggen. Een Fiat panda is ook een leaseauto..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sachin_nl
Bedankt allemaal voor jullie advies.

Ik krijg na 1 jaar auto,gsm en laptop omdat ik na 1 jaar op een ander afdeling ga werken binnen de organisatie. Zoals sommige van jullie geadviseerd hebben heb ik gesloten om contract te tekenen bij dit bedrijf en dan vervolgens verder zoekenc(of raden jullie aan om verder te zoeken zonder bij dit bedrijf aan de slag te gaan. ik heb geld niet nodig op het moment omdat ik nog partime baan heb en studiefina heb tot eind van dit school jaar.?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoxorr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01 16:42
Als je denkt makkelijk een andere baan te vinden kun je dat doen. Ik zelf zou die baan pakken, kijken of het me bevalt/voldoende doorgroeimogelijkheden zijn en anders ondertussen een andere baan zoeken. De werkervaring die je opdoet kan altijd belangrijk zijn mede als je CCNP certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
pas wel op dat je zonder grote boete kunt vertrekken als zij de certificaten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je zo twijfelt. Je hebt nu al zekerheid voor hoger salaris, doorgroei mogelijkheden en zelfs een leaseauto. Ik hoop dat je die laptop al wel wat sneller krijgt ;-)

Is het puur op salaris waarom je er niet wilt werken? Leuk bedrijf, werkervaring opdoen en veel mogen leren is ook wat waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sachin_nl
Reden waarom ik twijfelde was, nadat ik mijn mbo studie had afgemaakt kreeg ik ongeveer het zelfde aangeboden, waardoor ik een gevoel heb dat mijn hbo diploma en Cisco certs niet gewaardeerd worden.  Maar ik heb dankzij jullie nu een keus kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:39

bord4kop

maximaal 100KB!

Je Nederlandse schrijfkwaliteit is in deze paar dagen met sprongen vooruit gegaan in ieder geval!

:+

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Soepstengel schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 01:03:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik had een vraagje. Inmiddels werk ik hier een paar maanden en ben ik al een tijdje door mijn proeftijd heen. Recent nog een gesprek gehad en het bedrijf en ikzelf zijn heel erg tevreden met hoe het gaat. Tijd dus om een beetje rustiger aan te gaan doen en beetje rond te gaan kijken om op mezelf te gaan wonen, dit ook al aangegeven bij het bedrijf (dit omdat ik regelmatig in de file sta en daar best wel van baal). M'n baas geeft me daar ook tips in, en ziet ook graag dit ik dichterbij kom wonen (uiteraard ook vanwege besparing op reiskosten). Het probleem waar ik tegen aan loop is dat appartementen die ik graag zou willen betrekken (net) niet te betalen zijn met mijn salaris (even daar gelaten of ik überhaupt een hypotheek kan krijgen).

Mijn vraag is of ik na een half jaar werken, en wanneer ik dus een jaar contract ga krijgen, kan vragen om salaris verhoging? Zoals ik al zei gaat alles echt heel goed, ik pak alles snel op en heb al een paar mooie projecten op kunnen leveren. Ik wil niet hebberig over komen of een verkeerde indruk achter laten, dus ik hoor graag hoe dat bij andere is gegaan :)

edit: misschien een wat concretere vraag stellen; hoe lang ging er bij jou overheen voordat je je eerste salaris verhoging vroeg en kreeg?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 16:45
Soepstengel schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:15:
[...]
edit: misschien een wat concretere vraag stellen; hoe lang ging er bij jou overheen voordat je je eerste salaris verhoging vroeg en kreeg?
Hoeveel heb je nodig voor je huurwoning? 100 euro extra per maand of meer?

Bij mij ging er trouwens een half jaar overheen (na afronden stage) en vervolgens de normale jaarlijkse periode.

Een andere oplossing is om het gewoon bij de verhuurder op tafel te leggen, zeg dat je de woning wilt huren maar dat je net niet aan de salariseisen voldoet. Als je wegloopt zal je zien dat de verhuurder toch toehapt - leegstand is duur. Mocht je contact hebben met iemand die enkel de administratie doet en gebonden is aan regels, dan even een belletje of mailtje richting de manager van die persoon.

Edit: als je enkel op zoek bent naar een koopwoning wordt het wat lastiger, bedenk je ook dat je veel vrijheid (om te verhuizen) kwijt raakt met een koopwoning.

[ Voor 8% gewijzigd door Black Sparrow op 24-04-2014 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
Wat is je chef kwijt aan reiskosten? Zal een dikke 100 euro zijn? Leg het hem gewoon netjes uit, dat je met bedrag x in no-time dichtbij kunt en wilt gaan wonen. Netto kost het hem waarschijnlijk weinig. Het is echt niet hebberig hoor. Een beetje bravoure en hebberigheid heb je toch wel nodig op bepaalde punten in je carrière, je baas vindt het wel prima als je nooit vraagt om salarisverhoging. Sowieso vind ik de overgang naar een nieuw contract een mooi moment om het eens over je salaris te hebben.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Je kunt qua euro's vragen wat je zelf denkt waard te zijn voor het bedrijf, en dan is het aan je werkgever wat hij je biedt. De hoeveelheid die jij "nodig" hebt is voor hem echt niet relevant, dan pas je je leefgewoonten maar aan zal hij dan zeggen.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

Black Sparrow schreef op donderdag 24 april 2014 @ 08:08:
[...]

Een andere oplossing is om het gewoon bij de verhuurder op tafel te leggen, zeg dat je de woning wilt huren maar dat je net niet aan de salariseisen voldoet. Als je wegloopt zal je zien dat de verhuurder toch toehapt - leegstand is duur.
Of het gaat zoals bij een collega van me: de verhuurder liet het liever nog een half jaar leeg staan dan het te verhuren aan iemand zonder vast contract. Ze zijn niet altijd zo happig om maar iedereen te laten huren.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Nu online
@black sparrow
Thanks! Ja kopen zit je wel vast aan iets, maar huren kost gewoon heel veel meer, plus je investeert niks (geeft bij mij het gevoel dat je geld in een bodemloze put gooit). Maar ik ben het nog wel aan het overwegen, hou beide opties open voorlopig.

@EvaluationCopy
Thanks daar heb ik wat aan!

@frankwopereis
Geen onnodig lang verhaal, want daar staat onder andere ook in dat m'n baas het ook wel fijn zou vinden als ik dichterbij kom wonen. Bij een vraag als "ik wil meer geld, wat nu?" is de insteek toch wel heel anders lijkt mij.

Bedankt voor de reacties in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
Niet voor niks dat sommige werkgevers zelfs kosten van een verhuis op zich nemen, dat verdient zich wel weer terug via de besparing op reiskosten.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 19:06
tabee schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:21:
Leeftijd:20 21
Opleiding(en): ICT mederwerker N3 - Bezig met ICT-Beheerder niveau 4 BBL
Certificaten: 70-410, 70-662, 70-680, CCNA 1, CCNA 2, CCNA 3, ITIl Foundation V3
Werkervaring: 1 jaar 2 jaar
Werkgever: Softwareboer
Huidige functie: Helpdesk

Vakantiegeld: 8.25%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding, behalen van certificaten op de kosten van de baas
Regio: Randstad
Reistijd**: +/- 25 minuten zonder file

Maandsalaris (bruto): 1500,- 1650.-
Kleine update, MBO niveau 4 kort geleden behaald. :D Wat vinden jullie ervan?

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:58

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO Applicatie Ontwikkelaar niveau 4 / HBO Business IT Management
Certificaten: CCNA 1
Werkervaring: 2
Werkgever: Webdevelopment
Huidige functie: PHP developer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40uurtjes
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studie word betaald (HBO)
Regio: NH
Reistijd: 30min

Maand salaris (bruto): 2650

is dat wat ?

[ Voor 10% gewijzigd door xleeuwx op 24-04-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
@ Hierboven : Ziet er goed uit :) Zeker op jouw leeftijd!

Ik heb ook weer een kleine update :

Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO
Certificaten: Geen
Werkervaring: 4
Werkgever: Grote software bouwer in de zorg
Huidige functie: Medior Technisch Applicatiebeheerder

Vakantiedagen: 27
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Ja, VW Polo (Huurauto, tijdelijk tot ik vast contract heb en zelf mag kiezen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Tankpas bij auto
Regio: ZH
Reistijd: 20/25min

Maand salaris (bruto): 2500

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Laatst online: 11:58

xleeuwx

developer Tweakers Elect
@DennusB ziet er ook niet slecht uit, en die tankpas + leaseauto scheelt ook een hoop (voor mij zou dat 450 - 550 euro zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
xleeuwx schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:14:
@DennusB ziet er ook niet slecht uit, en die tankpas + leaseauto scheelt ook een hoop (voor mij zou dat 450 - 550 euro zijn)
Jep, dat scheelt wel enorm. Wel blijf ik tijdelijk nog even mijn prive auto er naast rijden, dit omdat ik die momenteel niet voor een reële prijs verkocht krijg. Maar goed, dan nog scheelt dit me ~100 euro benzine kosten per maand!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Nu online
@DennusB & xleeuwx
Naar mijn idee hebben jullie het beiden erg goed voor elkaar :) Niets om over te klagen denk ik.

@tabee
Naar mijn idee is het wat laag? Ik zie toch wel regelmatig salarisen langs komen van minstens 1800 als ik mij niet vergis. Daarnaast is die twee jaar werkervaring ook wat waard, zeker als dat bij hetzelfde bedrijf is (je weet wat er speelt). Probleem zit hem in dat je een helpdesk medewerker ben, dat is niet MBO-4 niveau en dus is het salaris daar ook naar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

@Leeuw en Dennus: zeer netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Leeftijd: 26
Werkervaring: 10
Werkgever: ICT
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiegeld: 0
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 10% bonus
Laptop: Ja, Apple MacBook Pro 15,6" (najaar 2013) 2,0GHz 8GB 256GB
Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling: ja, 5% non-contributory (for employee)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen reiskostenvergoeding, gratis fitness. Er zijn wel redelijk wat extra dingen, maar ik mis de grote hoeveelheid extra's en vergoedingen bovenop mijn brutosalaris in Nederland wel. Het belastingklimaat is daarentegen wel veel milder.
Land: Engeland
Regio: Londen
Reistijd**: 25 minuten

Maandsalaris (bruto): £4166,67 / €5060,54
Maandsalaris (netto): £3000 / €3645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:50
Soepstengel schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:13:
@tabee
Naar mijn idee is het wat laag? Ik zie toch wel regelmatig salarisen langs komen van minstens 1800 als ik mij niet vergist. Daarnaast is die twee jaar werkervaring ook wat waard, zeker als dat bij hetzelfde bedrijf is (je weet wat er speelt). Probleem zit hem in dat je een helpdesk medewerker ben, dat is niet MBO-4 niveau en dus is het salaris daar ook naar denk ik.
Ik denk dat je dat niet zo makkelijk kan zeggen, denk bijvoorbeeld aan een skilled servicedesk. Hier vragen ze vaak zelfs HBO niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
tabee schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:53:
[...]

Kleine update, MBO niveau 4 kort geleden behaald. :D Wat vinden jullie ervan?
Ik vind om heel eerlijk te zijn dat je laag zit , ik werk voor een detacheerder die ook niet echt bekend staat om de dikste salarissen maar ik heb elke maand 1800 euro bruto met minder certificaten (Itil v3 , 70-680 en 70-686). Daarnaast qua certificering zit je nogal rommelig ? Ik zie CCNA 1-3 staan , dat zijn school certificaten die in de praktijk minder waard zijn. Ik zou die heel snel gaan omzetten in ICND1&2 en je 70-410 aanvullen tot een echte titel. En tegen die tijd mag je wel op z'n minst richting de 2 en van de Servicedesk af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 19:06
Bedankt voor jullie reacties, ik vond het inderdaad ook wat aan de lage kant als je het vergelijkt hier.. Binnenkort tijdens functioneringsgesprek maar eens een balletje opgooien! :)

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 16:45
Beoordelingsgesprek gehad, loonsverhoging!
TMPJ schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:49:
Mijn eerste 'echte' baan :)

Members only:
Certificaten die nog op de planning staan zijn Scrum, de advanced module van de modelleertool en meer domeinkennis. Daarnaast werken aan de softskills!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 21:13
mag weg

[ Voor 102% gewijzigd door Oggy op 28-04-2014 13:13 . Reden: mag weg ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Laatst online: 21-09 00:16
Bijna klaar met mijn mbo-opleiding Applicatie-ontwikkelaar niveau 4 :) In januari rond ik mijn stage af en krijg ik mits alles goed gaat mijn diploma. Ik heb verder geen certificaten die hierop van toepassing zijn, los van twee ECDL-certificaten die volgens mij iedere ICT-student krijgt.

Wat is met mijn leeftijd van 23 jaar en 1 jaar werkervaring (stage) een salaris waar ik ongeveer aan mag denken?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
ChokingHazard schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:23:
Bijna klaar met mijn mbo-opleiding Applicatie-ontwikkelaar niveau 4 :) In januari rond ik mijn stage af en krijg ik mits alles goed gaat mijn diploma. Ik heb verder geen certificaten die hierop van toepassing zijn, los van twee ECDL-certificaten die volgens mij iedere ICT-student krijgt.

Wat is met mijn leeftijd van 23 jaar en 1 jaar werkervaring (stage) een salaris waar ik ongeveer aan mag denken?
Beetje zelf onderzoek? Lees het topic eens door :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
martinusz schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:25:
[...]

Beetje zelf onderzoek? Lees het topic eens door :)
Dat heb ik gedaan :) Ik kom over het algemeen bedragen tegen tussen de €1650 en €1750, hier in dit topic kom ik vaak wat hogere bedragen tegen maar die personen zijn dan bijvoorbeeld jonger of hebben certificaten. Dat je met certificaten meer verdient begrijp ik, dat is ook volkomen logisch. Collega's hier op stage vertellen me echter dat ik al in mijn handen mag klappen als ik met €1650 begin. Vandaar ook mijn vraag.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Ik denk dat je aan rond de 1500 moet denken (gebaseerd op de beperkte informatie). Laag beginnen is niet echt een issue. Zorg dat je goede studie en groeimogelijkheden hebt. Ook afspraken over salarisverhoging bij behaalde certificaten. Je kunt dan snel groeien, ook al begin je lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Oke, dat klinkt in mijn oren inderdaad al een stuk realistischer. Dat de informatie die ik gegeven heb beperkt is weet ik, maar meer kan ik ook niet geven haha, puur omdat ik niet meer informatie heb.

Tijdens mijn opleiding heb ik les gekregen in meerdere programmeertalen en -omgevingen (C#, ASP.NET, C++, PHP). Tijdens mijn stage gebruik ik alleen PHP. Ik heb op mijn stage wel kans op een baan, dus ik ben benieuwd wat ze me te bieden hebben.

Doorstuderen is voor mij geen optie, ik ben al jong vader geworden van twee kinderen (oudste is nu bijna 4) waardoor ik geen mogelijkheid heb om nog door te leren, in ieder geval geen volledige opleiding meer. Cursussen tijdens het werk uiteraard wel.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulchare
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:21
@ChokingHazard

Zoals Mythio zegt, zou ik dan wel een goed groeiplan opstellen. Met € 1500 bruto zit je net € 15 euro boven het minimumloon.

Mijn lijstje, met een kleine update:
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Vulchare op 25-04-2014 10:43 . Reden: oude gegevens laten zien ter vergelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
  • Laatst online: 17-03 10:02
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: TMap Next Test Engineer
Werkervaring: 1
Werkgever: Fininaciele processor (Via detacheerder)
Huidige functie: Test Engineer
Vakantiedagen: 24
Leaseauto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige reiskostenvergoeding
Regio: UT
Reistijd: 45 min

Maand salaris (bruto): 2055

Cies custodiet ipsos custodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Eentje voor de vriendin die net een aanbieding heeft gehad.
Ze heeft na 2 jaar vruchteloos solliciteren in Brabant / Limburg naar een functie als fysio in een ziekenhuis, verzorgingstehuis of revalidatie centrum het een beetje opgegeven om nog een "leuke" baan in de fysio te vinden. Ze heeft een aantal keer bij bedrijfjes gewerkt die niet beter beschreven kunnen worden als uitbuiters en die zijn of failliet gegaan of stelde zulke achterlijke eisen aan de mensen dat ze het gewoon niet trok.

Ze is gaan zoeken naar iets wat ze leuk zou vinden en is bij heel veel opleidingen gaan kijken. Ze kwam uit op drie dingen Politie (recherche/criminologie) Physicians assistant (soort van triage arts) en Programmeren. De conclusie was dat in de eerste twee vakken nagenoeg geen werk te vinden is en bij nummer twee Physicians assistant enkel als je zelf al in een ziekenhuis aan het werken bent. En dan heb je het over max 1 tot 2 leer plekken per ziekenhuis per jaar.

Conclusie ze ging zelf maar eens kijken hoe dat programmeren nu allemaal werkt. Ze was begonnen met Code Academy en dat nam een treinvaart ze vond het super en was gaan zoeken naar opleidingen maar jammer genoeg kun je tegenwoordig als je een HBO afgerond hebt niet nog een HBO doen enkel een master. Dus heb ik de stoute schoenen aan getrokken en haar CV aan mijn manager gestuurd en dit is het resultaat:

Ze heeft een soort gelijke aanbieding van Ordina binnen maar dat is stand plek Utrecht en dat is op dagelijkse basis toch wel wat veel vooral aangezien de klanten van Ordina voornamelijk hoger dan Utrecht zitten.

Opleiding(en): HBO Fysiotherapie
Certificaten: Geen behaalde certificaten.
Werkervaring: 0 jaar
Werkgever: Grote detachering club (zelfde als die van mij)
Huidige functie: Traineeship programmeur. (Keuze mag zijn Java of MS (.NET en nog wat andere dingetjes)
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Ja abbo + 150 start budget en iedere maand 5 euro op het budget telefoon kan van bruto salaris gekocht worden.
Leaseauto: Ja ( naar alle waarschijnlijkheid 680 budget bij 40 uur.)
Werkweek: waarschijnlijk 32/36 uur hangt af van wat ze aan denkt te kunnen.
Pensioenregeling: ja 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige reiskostenvergoeding
Regio: Brabant
Reistijd: 30 min standplek

Maand salaris (bruto): 2250

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
Lijkt me geen verkeerd aanbod toch? Rekening houdend met de achtergrondsituatie al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Als je 2 jaar thuis hebt gezeten en je nergens aan de bak bent gekomen is het toch een nobrainer. Maar volgens mij kwam Shunt ook niet om advies vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

MeltedForest schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:47:
Als je 2 jaar thuis hebt gezeten en je nergens aan de bak bent gekomen is het toch een nobrainer. Maar volgens mij kwam Shunt ook niet om advies vragen :)
Ze heeft niet op de bank gezeten, her en der wat uurtjes af en toe in het ziekenhuis in haar oude woonplaats. En het laatste half jaar bij KPN op de 1e lijn. Uit eindelijk verdiende dat niet veel meer dan het parttime werk wat ze deed bij het ziekenhuis maar dat werd iedere maand minder.

Maar inderdaad niet zo zeer een vraag maar eerder een mooi voorbeeld voor mensen die in het zelfde of soortgelijke schuitje zitten.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

Shunt schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:13:
[...]

Ze heeft niet op de bank gezeten, her en der wat uurtjes af en toe in het ziekenhuis in haar oude woonplaats. En het laatste half jaar bij KPN op de 1e lijn. Uit eindelijk verdiende dat niet veel meer dan het parttime werk wat ze deed bij het ziekenhuis maar dat werd iedere maand minder.

Maar inderdaad niet zo zeer een vraag maar eerder een mooi voorbeeld voor mensen die in het zelfde of soortgelijke schuitje zitten.
Zal het mijn schoonzusje eens voorleggen, ook fysio, ook regio brabant/limburg en ook hard op zoek naar (meer) werk, maar ik weet een ding zeker: programmeren is echt niets voor haar.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Vulchare schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:40:
@ChokingHazard

Zoals Mythio zegt, zou ik dan wel een goed groeiplan opstellen. Met € 1500 bruto zit je net € 15 euro boven het minimumloon.
Dat ben ik sowieso wel van plan. Ik weet niet hoeveel ik hier kan groeien, aangezien het maar een klein bedrijf is. Een collega hier is even oud en heeft hetzelfde diploma, ik gok dat hij ook zo rond de €1500-€1600 zit. Ik vraag me wel af waar de bedragen van €1650-€1750 op zijn gebaseerd. Deze heb ik hier gevonden.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Shunt schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:13:
Zeker een mooi voorbeeld.
Als je programmeren leuk vind kun je altijd werk vinden (mits je goed genoeg bent uiteraard).
Je kunt het leren door te doen, een portfolio opbouwen door dingen te maken en vervolgens eventueel nog wat certificeren om te laten zien dat je gestructureerd kunt programmeren.

Kwestie van willen. In mijn ogen hoeft de helft van de mensen in NL niet werkeloos te zijn, als je maar aanneemt wat er wél te doen is, en bereid bent daar iets voor te leren/doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Shunt schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:34:
Werkweek: waarschijnlijk 32/36 uur hangt af van wat ze aan denkt te kunnen.
Zeg, gewoon even uit nieuwsgierigheid omdat deze combinatie mij opvalt...Waarom "aan denkt te kunnen"?

[ Voor 3% gewijzigd door Config op 25-04-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
Metalfreak schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:16:
[...]
Zal het mijn schoonzusje eens voorleggen, ook fysio, ook regio brabant/limburg en ook hard op zoek naar (meer) werk, maar ik weet een ding zeker: programmeren is echt niets voor haar.
Ik weet niet of het nu nog zo eenvoudig is, maar hier in Zwitserland is 75% van de fysio's Nederlander, en ze staan best wel hoog aangeschreven in de medische wereld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Config schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:14:
[...]

Zeg, gewoon even uit nieuwsgierigheid omdat deze combinatie mij opvalt...Waarom "aan denkt te kunnen"?
Ze heeft na de ziekte van pfeiffer last van vermoeidheid verschijnselen. Nu is het in de wereld van detachering bij ons redelijk gebruikelijk om veel thuis te werken dus afhankelijk haar dat bevalt zal ze kiezen voor of 32 of 36 uur en bij noodzaak natuurlijk de gewone 40 uur. Maar bij ons kan dit gewoon per maand aangepast worden zonder enige echte negatieve consequenties.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Laatst online: 14:01

Eris

-

Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO
Certificaten: Scheepsmanagement / Andere relavante cursussen.
Werkgever: Uitzend bureau waarbij ik nu ben gedetacheerd bij een Qatars bagger bedrijf.
Huidige functie: 1ste Stuurman

Vakantiedagen: ... Vakantie dagen worden aan het einde van het project bruto uit betaald (10,39 % per dag)
Laptop: Nee
Leaseauto: Nee, Reiskosten obv 2de klas of 19 cent / km vergoed
Werkweek: 84 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 6 weken op 6 weken af.
Land: Nu in Qatar
Regio: Midden oosten
Reistijd: 1dag van huis naar Locatie..

Maand salaris (bruto): 3225 bij 6 weken op 6 weken af. Inclusief vakantie geld en vakantie dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
Eris schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:15:
Maand salaris (bruto): 3225 bij 6 weken op 6 weken af. Inclusief vakantie geld en vakantie dagen.
Als je ergens anders gaat werken moet je toch veel meer kunnen verdienen? Of is dit voor de ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Eerlijk gezegd wel een karig salaris (als je 6 maanden betaald krijgt?). Ik zat al ruim over de 5000$/maand als 2e (50u/week). Zeker in die gebieden kan je wel meer krijgen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris

Eris

-

Nee het is wel voor 12 maanden salaris.

Krijg 38 000 euro per jaar bruto onder Nederlands Belasting stelsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:03
Per jaar denk ik ;)

edit: Ninja edit!

[ Voor 35% gewijzigd door KillaZ op 25-04-2014 16:26 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 15:42
Werkgever: Uitzend bureau waarbij ik nu ben gedetacheerd bij een Qatars bagger bedrijf.
Damn, dat is niet echt veel, werk voor een belgisch bedrijf in de bagger, maar als 2de stuurman verdien ik meer netto dan jij bruto.

Maar het ligt er ook aan waar je op vaart natuurlijk, op hoppers of op multicat ed.

Ik heb ook wel eens aanbieding uit die hoek ontvangen, maar die kwam al snel neer op een 10.000 dollar per gewerkte maand als 2de.

*edit* Heb je ook marof gedaan, of HBO zeevaartschool, of gewoon zelf via verkorte opleidingen ed je papiertje gehaald?

Zat even te rekenen en kwam uit op ongeveer 205 euro per dag, wat ik voor een eerste stuurman via een uitzendbureau erg laag vindt, zelfs in de koopvaardij zat ik op minimaal 250 p/d als 2de, en als eerste rond de 330-350 pd.

[ Voor 49% gewijzigd door CrazyOne op 25-04-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris

Eris

-

CrazyOne schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:47:
[...]

Damn, dat is niet echt veel, werk voor een belgisch bedrijf in de bagger, maar als 2de stuurman verdien ik meer netto dan jij bruto.

Maar het ligt er ook aan waar je op vaart natuurlijk, op hoppers of op multicat ed.

Ik heb ook wel eens aanbieding uit die hoek ontvangen, maar die kwam al snel neer op een 10.000 dollar per gewerkte maand als 2de.

*edit* Heb je ook marof gedaan, of HBO zeevaartschool, of gewoon zelf via verkorte opleidingen ed je papiertje gehaald?

Zat even te rekenen en kwam uit op ongeveer 205 euro per dag, wat ik voor een eerste stuurman via een uitzendbureau erg laag vindt, zelfs in de koopvaardij zat ik op minimaal 250 p/d als 2de, en als eerste rond de 330-350 pd.
Ik heb eigenlijk nog nooit op een bagger boot gezeten. Hier voor de afgelopen 2 jaar koopvaardij als 2de en daarvoor een jaar lang offshore als 2de. Misschien heeft dat er te maken. Werd daar "voor gesteld" als tweede stuurman maar ze belden onverwacht op als ik als eerste weg kan gaan. Schip ligt nu nog stil langszij. Waarschijnlijk is dat de reden voor het relatief lage salaris. Zit zelf nu op 215 per dag.

Heb eerst MBO en daarna HBO Zeevaart school gedaan en daarna scheepsmanagment en andere bij behorende cursussen.

Maar 250 euro per dag als 2de in de Koopvaardij tenzij kleine handels vaart ga je dat waarschijnlijk niet reden. Het hier voor nog wel 2 jaar Offshore gedaan en zat toen op 270 per dag. (Eerste stuurman 360) maar dat was offshore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lokipoki
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:10
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr94
  • Laatst online: 08-09 18:55
Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO Medewerker Beheer ICT N3 / MBO ICT Beheerder N4
Certificaten: -
Werkervaring: 4 (waarvan 1,5 fulltime)
Werkgever: software ontwikkelaar voor de zorg
Huidige functie: developer / project manager / ict beheerder

Vakantiedagen: 23
Laptop: MacBook Air
GSM: iPhone 5
Leaseauto*: nee (km vergoeding: 42ct per km)
Werkweek: 40 uur (op contract...)
Pensioenregeling: ?
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: scholing, gratis lunch, onbeperkt sporten voor 15 euro per maand
Regio: Overijssel
Reistijd**: 10 minuten met de fiets

Maandsalaris (bruto): € 3466,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Veel gelurkt hier, maar vanwege privacy redenen eigenlijk nooit gepost. Ik zal eens bijdragen:
Members only:

Mijn werkervaring is relatief veel voor mijn leeftijd omdat ik na afbreken van mijn eerste studie (TUE electro) erg goed terecht ben gekomen (was toen 21) bij een bedrijf waar ik persoonlijk erg veel heb kunnen groeien en leren en destijds deeltijd HBO informatica gedaan.

Ik ben er op zich happy mee, maar secundaire arbeidsvoorwaarden zoals reiskostenvergoeding en vakantiedagen kunnen beter.
Met de groei van het bedrijf de laatste tijd is mijn functie zwaarder aan het worden, rust er een wat zwaardere last op mijn schouders en ben ik meer en meer bezig met coaching, wat op zich ook wel een fijne rol is.
Afgelopen jaar is dit wel met een redelijke salarisverhoging beloond, dus ik hoop dat ik dat door kan zetten aangezien de planning is dat er in het komende jaar nog zo'n 3 à 4 man bij komen in mijn team.

Edit: na lezen van het hierbovenstaande... damn, ik doe toch iets verkeerd! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:34
mr94 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 00:24:
Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO Medewerker Beheer ICT N3 / MBO ICT Beheerder N4
Werkervaring: 4 (waarvan 1,5 fulltime)
Werkgever: software ontwikkelaar voor de zorg
Huidige functie: developer / project manager / ict beheerder

Vakantiedagen: 23
Laptop: MacBook Air
GSM: iPhone 5
Leaseauto*: nee (km vergoeding: 42ct per km)
Werkweek: 40 uur (op contract...)
Pensioenregeling: ?
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: scholing, gratis lunch, onbeperkt sporten voor 15 euro per maand
Regio: Overijssel
Reistijd**: 10 minuten met de fiets

Maandsalaris (bruto): € 3466,-
Huh? Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
SndBastard schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 01:37:
Edit: na lezen van het hierbovenstaande... damn, ik doe toch iets verkeerd! :+
Lol, je doet helemaal niks verkeerd.

Wel mooi dat het bedrijf groeit en daardoor jouw verantwoordelijkheden ook groeien.

[ Voor 98% gewijzigd door Lethalis op 26-04-2014 11:29 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik geloof er ook niet veel van :P Een jongetje van 20 met MBO (nofi) en 1.5 jaar werkervaring een projectmanager maken en 42ct km vergoeding!, en een imac geven en iphone en 3500 euro, ja daag :P Ze zouden wel (te) gek zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Guillome op 26-04-2014 10:22 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 11:46
Opleiding(en): HBO Maatschappelijk Werk
Werkervaring: 4 maanden eerstelijns skilled helpdesk
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Eerstelijns medewerker.
Leeftijd: 25

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Geen
GSM: Geen
Leaseauto: Aygo. 12.000 eigen kilometers en tankpas. €125 p/m bijtelling.
Pensioenregeling: Basis pensioenregeling Stipp
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Behalen van certificaten en opleidingsrandvoorwaarden.
Land: Nederland

Maandsalaris (bruto): 1575

Ik ben niet heel bekend met de lonen in deze sector. Dit aanbod kreeg ik en vroeg me af of dit marktconform is. Ik kan met wat opleiding doorgroeien naar een leidinggevende functie. Of zou ik er meer bij kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
Heel gauw certificaten halen en dan snel doorgroeien. Denk dat je bij Peak it werkt als ik het zo zie. Vind het salaris echt heel mager, ook al heb je misschien weinig it achtergrond..

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr94
  • Laatst online: 08-09 18:55
3 jaar geleden als freelancer begonnen binnen de organisatie. Samen met het toenmalige team een innovatief systeem voor de zorg opgezet en daarna vast in dienst gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
mr94 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 13:16:
3 jaar geleden als freelancer begonnen binnen de organisatie. Samen met het toenmalige team een innovatief systeem voor de zorg opgezet en daarna vast in dienst gekomen.
Een bedrijf huurt een 17-jarige 'freelancer' in om een systeem op poten te zetten? Bijzonder...

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 21:19
Hydra schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 14:17:
[...]

Een bedrijf huurt een 17-jarige 'freelancer' in om een systeem op poten te zetten? Bijzonder...
Start-up's. En als iemand al sinds zijn 10e programmeert (zo ongebruikelijk is dat niet) kan dat best.

Hoe groot is het bedrijf? Zal wel niet veel meer dan 3-5 man zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 14:09

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Lokipoki schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 23:34:
Members only:
Salaris op zich wat aan de lage kant denk ik. Misschien kan je er meer uit halen, misschien ook qua secundaire voorwaarden.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Hier dan even mijn staatje:
Members only:

Ik ben er zelf wel blij mee. Ik krijg daarnaast een volledige reiskostenvergoeding (OV), maar ik mis fancy dingen als een leaseauto. Wel behoorlijke "job security".

[ Voor 9% gewijzigd door Spacecowboy op 28-04-2014 20:32 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Spacecowboy schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:42:
Hier dan even mijn staatje:

Leeftijd: 32
Opleiding(en): HBO BI
Certificaten: ITIL Foundation, Prince2 Foundation, Agile, Global Financial Markets
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Bank
Huidige functie: IT Specialist

Vakantiedagen: 21 vrije dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand. Daarnaast 10% van maandsalaris per maand extra te besteden aan pensioen/vrije dagen etc. Maximaal 24 dagen per jaar bij kopen.
Niet onbelangrijk: korting op hypotheek die netto €350 netto oplevert.
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Ja, door werkgever
Regio: Midden NL
Reistijd: 10 minuten

Maand salaris (bruto): €3550,-

Ik ben er zelf wel blij mee. Ik krijg daarnaast een volledige reiskostenvergoeding (OV), maar ik mis fancy dingen als een leaseauto. Wel behoorlijke "job security".
Bij een reistijd van 10 minuten een lease-auto willen? Die moet je toch echt even uitleggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
martinusz schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:21:
[...]

Bij een reistijd van 10 minuten een lease-auto willen? Die moet je toch echt even uitleggen :D
Sinds wanneer heeft het krijgen van een voordeel als een leasebak te maken met afstand van en naar het werk? Ik ken persoonlijk mensen die naast kantoor wonen en die een Audi A6 leasebak hebben. Kwestie van goed onderhandelen.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra

Euh, je rijdt in een gloednieuwe auto waar je geen kosten aan hebt (Behalve bijtelling) en de brandstof wordt voor je betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
demichel schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 21:11:
[...]

Sinds wanneer heeft het krijgen van een voordeel als een leasebak te maken met afstand van en naar het werk? Ik ken persoonlijk mensen die naast kantoor wonen en die een Audi A6 leasebak hebben. Kwestie van goed onderhandelen.
Lease-auto wordt vaak gegeven als je voor je werkgever de auto nodig hebt of wellicht als je grote afstand woon-werk moet afleggen. als je voor je functie niet rond hoeft te rijden en je woont 10 minuten van je werkplek, dan vind ik het een verwonderlijke wens ja :)

Daarom dat ik benieuwd ben naar zijn wens, wellicht moet hij toch veel rijden voor z'n werk?

Edit: waarom zou de werkgever je een leasebak moeten geven als je praktisch naast kantoor woont? Kun je volgens mij gewoon beter een hoger loon onderhandelen!

[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 26-04-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
martinusz schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 21:21:
Edit: waarom zou de werkgever je een leasebak moeten geven als je praktisch naast kantoor woont? Kun je volgens mij gewoon beter een hoger loon onderhandelen!
Over het algemeen krijg je de keuze tussen je leasebudget als brutoloon of leasen. Het is gewoon een onderdeel van de onderhandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hydra schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 21:23:
[...]

Over het algemeen krijg je de keuze tussen je leasebudget als brutoloon of leasen. Het is gewoon een onderdeel van de onderhandelingen.
Moet je wel in een bepaalde sector werken he, consultancy is vaak leasebak. Bij een bank werken is dat vaak alleen voor managers, zelfde geldt voor zorgsector of gemeente etc.
Of het is voor specifieke functies zoals sales etc.

Bij heel veel bedrijven heb je geen keuze in leasebak hoor daar krijg je OV of standaard km vergoeding.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 26-04-2014 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

[...]

Hahaha, willen is een groot woord hoor. We hebben nu ook 'n auto, terwijl ik 85% van de tijd met 't OV ga. 't is meer dat ik passie voor auto's heb ;)
martinusz schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 21:26:
[...]

Moet je wel in een bepaalde sector werken he, consultancy is vaak leasebak. Bij een bank werken is dat vaak alleen voor managers, zelfde geldt voor zorgsector of gemeente etc.
Of het is voor specifieke functies zoals sales etc.

Bij heel veel bedrijven heb je geen keuze in leasebak hoor daar krijg je OV of standaard km vergoeding.
Wat je zegt, alleen senior kader heeft leaseauto bij ons.

[ Voor 41% gewijzigd door Spacecowboy op 26-04-2014 22:55 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
martinusz schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 21:26:
[...]

Dit is het ICTers topic, ik geloof best dat je als administratiemiep oid niet snel een leasebak erbij zal kunnen onderhandelen. Als ICTer wel, helemaal als je een externe functie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Hydra schreef op zondag 27 april 2014 @ 10:58:
[...]

Dit is het ICTers topic, ik geloof best dat je als administratiemiep oid niet snel een leasebak erbij zal kunnen onderhandelen. Als ICTer wel, helemaal als je een externe functie hebt.
Dit is niet het ICTers topic, maar het ICT'er / GoT'er topic. En een GoT'er is geloof ik iedereen die hier kan posten ;)

Maar in het bankwezen is indd voor de niet-managers vaak geen leaseauto te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hydra schreef op zondag 27 april 2014 @ 10:58:
[...]

Valt niet mee he als je te snel hebt geroepen en achteraf heb je geen "gelijk" :)
Hij werkt bij de bank intern, dus heel je statement raakt kant noch wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
martinusz schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 21:21:
[...]
Heel simpel: over die leasebak hoeft de werkgever geen pensioenpremie te betalen :P Het telt ook niet door in jouw vakantiegeld en eventuele 13e maand.

Een leaseauto van 800 euro per maand is voor de werkgever dus een stuk goedkoper dan jou 800 euro bruto per maand erbij te geven.

En andersom voor de werknemer is een leaseauto weer een stuk goedkoper dan zelf een auto kopen (geen onderhoud, elke 3 tot 5 jaar een nieuwe auto, meer auto voor hetzelfde geld, etc). Zeker wanneer je een auto neemt met een lage bijtelling is het erg interessant.

Win/win situatie dus.

Heb zelf geen auto van de zaak overigens, maar als ik hem zou kunnen krijgen zou ik daar wel zeker over nadenken. Al helemaal als je ook een brandstofpas van de zaak erbij krijgt.

Mijn collega's met leaseauto rijden ook veel vaker even ergens heen in het weekend, want het kost ze toch niks. Rij ik even naar Apeldoorn vanuit Rotterdam en terug dan kost me dat direct geld.

Of je wel of geen leaseauto wil, ligt denk ik ook aan de hoogte van jouw huidige inkomen. Brutosalaris is handig als je anders te weinig hypotheek kan krijgen of niet in aanmerking komt voor bepaalde huurwoningen. Kun je dat echter prima regelen, dan is die auto weer interessanter als extra.

[ Voor 33% gewijzigd door Lethalis op 27-04-2014 12:46 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 21:07
Spacecowboy schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 22:53:
[...]

Hahaha, willen is een groot woord hoor. We hebben nu ook 'n auto, terwijl ik 85% van de tijd met 't OV ga. 't is meer dat ik passie voor auto's heb ;)
Als je er een passie voor hebt dan wil je toch juist geen 14% of 20% bijtel-modelletje rijden? :D
De leukere auto's mag je toch niet leasen bij dat salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Het Fantoom schreef op zondag 27 april 2014 @ 13:02:
[...]

Als je er een passie voor hebt dan wil je toch juist geen 14% of 20% bijtel-modelletje rijden? :D
Vorige wergevers wel :D

Maar ik geloof dat bij de bank de poule is beperkt tot ford focus/mondeo etc. Maar voorlopig zit ik nog niet in die schalen :p

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 13:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Het Fantoom schreef op zondag 27 april 2014 @ 13:02:
[...]

Dat is ouderwets. Tegenwoordig heb je in de 20% al hele dikke auto's.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Leasen is weer een heel verhaal apart. Ik rij mijn auto privé, maar de bijtellingscategorie van 14 of 20% if voor zover ik weet niet persé gebaseerd op totalen in uitstoot, net als dat de lease prijs ook niet helemaal afhangt van de nieuwprijs van een auto, maar ook het restbedrag na 4 jaar, net als de beoogde kilometerstand. Er is echt een zéér grote diversiteit aan formaten in de 20% categorie te vinden, en zelfs de 14% categorie vind ik erg aardig.

Ik zou best een lease auto willen rijden, maar voor mijn functie ben ik max 2 x per maand bij een klant is dat niet echt een optie denk ik. Afgezien van of het goedkoper is om een oudere auto te rijden; tankpas, verzekering en risicoafdekking is wel erg fijn bij leasen. Als mijn auto morgen de geest geeft zal ik daar toch zelf een oplossing voor moeten vinden aangezien openbaar vervoer een no-go is naar mijn werk. Dan kijk ik toch met een jaloers oog naar mijn collega's die leasen en totaal geen kosten hebben behalve de bijtelling en een eigen bijdrage aan het lease bedrag. Eigen risico is 150 euro ofzo, en daarmee is al het risico van auto rijden afgedekt, of het nou schuld is of niet.

[ Voor 21% gewijzigd door TweakMDS op 27-04-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 11:46
Michaelg schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 11:25:
Heel gauw certificaten halen en dan snel doorgroeien. Denk dat je bij Peak it werkt als ik het zo zie. Vind het salaris echt heel mager, ook al heb je misschien weinig it achtergrond..
Kan iemand mij een richting geven wat brutoloon per maand meer reëel is?

[ Voor 5% gewijzigd door harydoo op 27-04-2014 16:32 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.