Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.520 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 19:27
sajnens schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:47:
Precies, dat is wat risky. Daarbij heb ik momenteel helemaal niet de intentie om er weg te gaan.
Het is helemaal niet risky, als je maar niet gaat bluffen. Er is niets mis met de opmerking "Ik heb bij bedrijf A of B een aanbieding gekregen van X bedrag. Ik wil (nog) niet weg hier, maar ik wil wel even over mijn salaris praten."

Zoals de rest ook al zegt, beargumenteren waarom je vindt dat je X bedrag verdient is nog beter. Geef aan wat je de afgelopen tijd goed of extra hebt gedaan.

Vwb het eerste, je moet wel je manager/directeur een beetje kennen. Wanneer je weet dat hij/zij zich aangevallen val voelt vanwege het feit dat je je aan het orienteren bent (komt bij kleine bedrijven vaker voor), is het natuurlijk geen goed idee om hem/haar daarmee te confronteren.

[ Voor 34% gewijzigd door Abom op 07-03-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:31
Leeftijd: 27,7
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring (jaren, parttime of fulltime): 5,5 jaar. Nog steeds mijn eerste werkgever
Werkgever: Klein softwarebedrijf
Huidige functie: Integratie werkzaamheden

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 28 (waarvan 2 loyaliteitsdagen ivm 5 jaar bij baas)
Extra vakantiedagen bij niet ziek: 0
13e maand: nee
14e maand: nee
Winstuitkering: (geef ook targets aan) nee
Privegebruik laptop: ja
Privegebruik telefoon: nee
Leaseauto budget: Skoda Octavia met 50 euro eigen bijdrage
Werkweek contract: 40
Werkweek reëel: (daadwerkelijke uren) 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 3% over facturabele omzet (momenteel vrijwel niets)
Land: NL
Regio: Oost-Gelderland
Reistijd: 30 minuten met auto

Arbeidssatisfactie (schaal 1-10): 7,5
Verwachtte groei: dat is de vraag

Jaarsalaris contract (bruto): maandloon + vakantiegeld
Jaarsalaris additioneel (bruto): paar honderd euro bonus
Maandsalaris (bruto): 2800
Maandsalaris (netto): 1760

Ik doe voornamelijk integratiewerkzaamheden (integraties van backendsystemen, webservices, cloud, etc.). Ik doe dit soort werkzaamheden bij ons bedrijf in mijn uppie (wat ik wel jammer vind).

Straks voor het eerst in 1,5 jaar weer een functioneringsgesprek. Ik heb al het idee dat ik niet mag klagen over mijn loon, vooral gezien de leaseauto terwijl ik 98% van de tijd gewoon op kantoor zit.

Ik probeer voor mezelf minimaal mijn leeftijd * 100 aan te houden. Ik denk dat ik nu voor 3000 probeer te gaan.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-07 10:04
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO 2,3 en 4
Certificaten: ITIL V3 en nu bezig met 70-680 (Win 7)
Werkervaring (jaren, parttime of fulltime): 6 maanden (eerste baan)
Werkgever: Kleine detacheringsbureau -> momenteel gedetacheerd bij een overheidsinstelling.
Huidige functie: Servicedeskmedewerker

Vakantiedagen: 24
13e maand: nee
Pensioenregeling: Top geregeld ik betaal enkel 10,- p.maand aan eigen bijdrage.
Leaseauto: Opel Corsa 2012 + 15.000 prive km's (word overigens niet op gelet) (ik betaal €0,0 eigen bijdrage enkel bijtelling! )
Werkweek contract: 40
Werkweek reëel: (daadwerkelijke uren) 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onbeperkte studiemogelijkheden -> Microsoft certificaten + extra Studiedagen/Bonus bij schadevrij rijden (jaarlijks) daarnaast regelmatig uitjes/etentjes etc etc. tevens ook een parkeerabonnement gekregen voor het werk.Bij elk certificaat gaat het salaris met €50,- bruto omhoog.
Land: NL
Regio: Utrecht
Reistijd: 45 minuten met auto

Jaarsalaris contract (bruto): maandloon + vakantiegeld
Jaarsalaris additioneel (bruto): 200,- euro bonus bij schadevrij jaren (jaarlijks)
Maandsalaris (bruto): €1643
Maandsalaris (netto): €1400

Wat vinden jullie hiervan? voor een beginner? Ik woon overigens nog thuis. Kosten heb ik niet enkel mijn Zorgverzekering en telefoonabonnement. (PS: Na afloop van dit contract is er een vaste aanstelling beloofd op papier uiteraard)

[ Voor 37% gewijzigd door Mehmet op 07-03-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
Goed profiteren van die certs regeling. Dan kun je binnen aanzienlijke tijd lekker in salaris groeien.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaizzz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-05-2024

MCP, MCSA:2008/2012R2, MCSE:Comm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
Michaelg schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 21:29:
Goed profiteren van die certs regeling. Dan kun je binnen aanzienlijke tijd lekker in salaris groeien.
Dat ben ik zeker van plan, als je er even voor gaat zitten kan je er een hoop halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:08

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

AMDnerd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 00:53:
[...]

Dat ben ik zeker van plan, als je er even voor gaat zitten kan je er een hoop halen. :)
50 per certificaat of per serie? Als in mcsa = 50 of 150 euro waard?

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Laatst online: 21-09 11:03
Gaat je salaris ook periodiek om hoog met beoordelingen?
En belangrijker nog, is die periodieke verhoging lager als je al veel verhoging via certs hebt gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
frankwopereis schreef op zondag 09 maart 2014 @ 07:23:
[...]

50 per certificaat of per serie? Als in mcsa = 50 of 150 euro waard?
Nee echt €50,- per certificaat dus mcsa zal me idd €150,- verhoging gaan opleveren.
Mythio schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:28:
Gaat je salaris ook periodiek om hoog met beoordelingen?
En belangrijker nog, is die periodieke verhoging lager als je al veel verhoging via certs hebt gehad ;)
Jawel, ik had laatst een eindejaarsbeoordeling (in December) dat heeft met toen een verhoging opgeleverd van €100,- en nee de periodieke verhoging blijft meestal tussen de €50-€100 afhankelijk van hoe je heb gefunctioneerd.

Ik ben trouwens in dienst getreden met letterlijk niets, geen relevante werkervaring (behalve stage dan) eisen waren minimaal ITIL V3 & 1 Microsoft certificaat die ik niet had. Al met al niet slecht zo voor een beginner denk ik. Studieschuld is tevens ook niet veel omdat ik alleen MBO heb gedaan. De basis is wat lager dat dan weer wel maar ik denk dat je behoorlijk ver kan komen met alleen de certificaten al.

[ Voor 76% gewijzigd door Mehmet op 09-03-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 15:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

AMDnerd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:33:
[...]

Nee echt €50,- per certificaat dus mcsa zal me idd €150,- verhoging gaan opleveren.
?? Die snap ik niet. Ik zou voor 200 verhoging gaan als ik jou was.

Installing and Configuring Windows Server 2012
Administering Windows Server 2012
Configuring Advanced Windows Server 2012 Services

Zijn drie certificaten. En dan krijg je ook nog eens MCSA 2012. Wat er ook weer 1 is.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Die snap ik dan weer niet. MCSA 2012 is 1 certificaat, waarvoor je 3 examens moet doen. Als je nog helemaal geen certificering hebt levert het 1e examen het MCP certificaat op. Dus 100 euro als je MCSA bent....

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
Tylen schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:14:
[...]

?? Die snap ik niet. Ik zou voor 200 verhoging gaan als ik jou was.

Installing and Configuring Windows Server 2012
Administering Windows Server 2012
Configuring Advanced Windows Server 2012 Services

Zijn drie certificaten. En dan krijg je ook nog eens MCSA 2012. Wat er ook weer 1 is.
Ik heb het over MCSA Windows 7 wat voorheen MCITP was. (70-680 & 70-685 -> €100,- + MCSA Win 7 = totaal €150,- )

voor Server 2012 is het idd een verhoging van €200,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-04 01:11
Leeftijd:27
Opleiding(en):MBO ICT beheerder Niveau 4
Certificaten: ECDL, CCNA 1 en 2, 70-270 en 70-290
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: primair onderwijs
Huidige functie: Medewerker ICT

Vakantiegeld:8% ( fulltime minimum vakantie toeslag van 140 euro brutto )
Vakantiedagen:12 weken ( 60 dagen )
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand ( 6,3% over salaris ) + eindejaars uitkering OOP die er boven op komt
Laptop: nee
GSM: nee kan de eventuele kosten wel declareren
Leaseauto: nee
Werkweek:32 uur
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Leuke werkomgeving, fiets regeling, Extra reiskosten vergoeding
Land:Nederland
Reistijd: Naar kantoor 12 minuten.

Maand salaris (bruto): 1400,21 per jaar alles bij elkaar zo rond de 21000 +-
Maand salaris ( netto ) 1289,01

[ Voor 2% gewijzigd door timbosie op 09-03-2014 17:56 . Reden: netto salaris er ff bijzetten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Dat lijkt mij niet echt marktconform. Je hebt weinig werkervaring en die certificaten zijn waarschijnlijk via schoolbehaald. Als je het primair doet voor het salaris dan kan je beter ergens anders gaan werken, ~700,- opslag zullen ze niet zo snel doen

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
battler schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:44:
Dat lijkt mij niet echt marktconform. Je hebt weinig werkervaring en die certificaten zijn waarschijnlijk via schoolbehaald. Als je het primair doet voor het salaris dan kan je beter ergens anders gaan werken, ~700,- opslag zullen ze niet zo snel doen
Heb je helemaal gelijk in *knip*

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 09-03-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:33

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Dat ben ik niet met je eens, EUR 1750 voor 40 uur + 60 vakantiedagen + 13e maand is helemaal zo gek nog niet. Daarnaast is er nog maar 2 jaar werkervaring.

Volgens mij is dit een baan voor mensen die veel waarde hechten aan hun vrije tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Onder de 30 - 35 moet je sowieso niet in het onderwijs gaan werken als ITer. Betalt niet heel goed, en weinig mogelijkheden tot zelfontplooiing of carriere maken, danwel snel ervaring op doen. Plus het akkert maar een beetje door. Komt omdat het leunt op docenten: die hebben een baan voor het leven, en voor het OOP heeft men ook een beetje die instelling. Onderwijs is een roeping enzo :P
Voor al dat gemis krijg je wel een shitload aan vrije dagen, die je niet kunt opmaken omdat je vrienden er niet zoveel hebben als jij.

Dat soort dingen zijn leuk als je op je 40e wat rustiger aan wilt doen en veel vrije tijd wilt, maar niet op je 27.

Wil je geld, opleidingskansen en een carriere, dan moet je het onderwijs niet hebben.
Been there, done that. Zelf eerste 5 jaar van mijn carriere als OOP gewerkt, daarna de detachering in gedoken, kon nog net op mijn 30e. In twee jaar bij een detacheerder heb ik denk ik 3x zoveel geleerd als tijdens mijn werk als OOP'er.

Plus loon naar werken ene en stuk betere arbeidsvoorwaarden en mogelijkheden. Daar leverde ik graag die hoeveelheid vrije dagen voor in :)

Ter indicatie: in het onderwijs zat ik na 5 jaar werken op ca 30k bruto geloof ik. Overstap naar detacheerder werd ineens 44k bruto plus auto en zut. Inmiddels bij 3e werkgever, ook detachering, bijna 12 jaar werkervaring maar afgelopen jaar wel over de 75k bruto heen gegaan, en de rek is er nog lang niet uit. Dat had ik in het onderwijs echt nooit van mijn leven gehaald.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
Voor het salaris hoef je het niet te doen. Maar ik wil geen 5 dagen werken en 5,5 weken vrij zijn per jaar ( IVM persoonlijke omstandigheden kan ik niet meer dan 36 uur werken ). Ik wil minimaal 8 weken vrij zijn. Dat heb ik ook echt nodig die 3 maanden zijn overkill vooral de 6 weken in de zomer zijn echt veels te lang dat mogen er ook 2 zijn dan zit je op 8 weken en eventueel 7 die twee weken met kerst is ook niet echt nodig.

Maar idd voor mijn cariere is het niet goed om daar heel lang te blijven ben ookal verder aan het rond loeren naar een andere plek ( ziekenhuis misschien met 4x9 en hopelijk 7 weken vrij onderhandelen met de baas ). maar het blijft ik vind vrije tijd belangrijker dan salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

ik heb gereageerd op een vacature waar ik waarschijnlijk een uitnodiging krijg voor een gesprek. maar ik zou graag van jullie willen weten wat ik voor salaris zou mogen vragen.

zelf bieden ze een salaris op schaal 4/5 conform CAO-VO

hier is mijn info:

Leeftijd: 26
Opleiding(en):ICT Netwerkbeheer Niv.4
Certificaten:microsoft: 70-680, 70-685, 70-686, 70-640, 70-642, 70-646
Cisco: CCNA1, CCNA2, CCNA3, CCNA4

Werkervaring:2 jaar
Werkgever:nvt
aangeboden functie:werkplekbeheer

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:bijna alle schoolvakanties vrij
13/14e maand of winstuitkering:eindejaarsuitke​ring 7,4%​ +​ € 1.​200
Laptop:nvt
GSM:nvt
Leaseauto:nvt
Werkweek:40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ja
Land:nederland
Regio:Zuid-Holland
Reistijd:40 min

Maand salaris (bruto):zou ik graag van jullie willen weten

nou ik hoop van jullie te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:07
Schalen lopen door tot max 2300. Met 2 jaar ervaring, eeehm, 2100 vragen en hopen op 1900 uit te komen? Zie de posts hierboven over in het onderwijs werken. Ik hoop dat je meer van vrije tijd houdt dan van euro's.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

timbosie schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:05:
Voor het salaris hoef je het niet te doen. Maar ik wil geen 5 dagen werken en 5,5 weken vrij zijn per jaar ( IVM persoonlijke omstandigheden kan ik niet meer dan 36 uur werken ). Ik wil minimaal 8 weken vrij zijn. Dat heb ik ook echt nodig die 3 maanden zijn overkill vooral de 6 weken in de zomer zijn echt veels te lang dat mogen er ook 2 zijn dan zit je op 8 weken en eventueel 7 die twee weken met kerst is ook niet echt nodig.

Maar idd voor mijn cariere is het niet goed om daar heel lang te blijven ben ookal verder aan het rond loeren naar een andere plek ( ziekenhuis misschien met 4x9 en hopelijk 7 weken vrij onderhandelen met de baas ). maar het blijft ik vind vrije tijd belangrijker dan salaris.
Mag ik vragen waarom jij minimaal 8 weken vrij nodig hebt? 4, soms 5 is de standaard. Als je 36uur per week werkt kan je denk ik niet zomaar er vanuit gaan dat je ergens 8 werken vrij krijgt.. In het onderwijs lukt dat wel maar verder..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zou weten waar je echt 8 weken vrij kan krijgen met 36u werken. Zelfs in het onderwijs zul je meer uren dan 36 maken en veel vrije dagen bezig zijn met voorbereidingen, materiaal maken etc.

[ Voor 37% gewijzigd door Sibylle op 10-03-2014 23:18 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

frankwopereis schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:03:
[...]

Mag ik vragen waarom jij minimaal 8 weken vrij nodig hebt? 4, soms 5 is de standaard. Als je 36uur per week werkt kan je denk ik niet zomaar er vanuit gaan dat je ergens 8 werken vrij krijgt.. In het onderwijs lukt dat wel maar verder..
Een dergelijke discussie over persoonlijke omstandigheden lijkt me niet van toepassing in dit topic. :X

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Laatst online: 22-09 06:55
The Eagle schreef op zondag 09 maart 2014 @ 21:23:
Onder de 30 - 35 moet je sowieso niet in het onderwijs gaan werken als ITer. Betalt niet heel goed,

<knip>

Voor al dat gemis krijg je wel een shitload aan vrije dagen
Even los van de ontwikkelmogelijkheden: geld en vrije dagen zijn communicerende vaten. Je kan prima uitrekenen hoeveel je op een andere plek aan vrije dagen moet bijkopen om evenveel te werken. Mijn ervaring is dat voor een heleboel IT functies de overheid en het onderwijs helemaal niet slecht betalen, zeker als je minder dan 40 uur wil werken of veel vrije dagen wil.

Als je jonge kinderen hebt wordt het vaak helemaal gunstig als je ook nog eens deels betaald ouderschapsverlof opneemt.

Mensen vergeten alleen appels met appels (= loon per gewerkt uur) te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als je werkgever een cafetariasysteem heeft kun je ze over het algemeen zo tegen elkaar inwisselen. Ik krijg mijn overuren in tijd voor tijd uitbetaald, dus ik kan ze opnemen of anders worden ze aan het einde van het jaar uitbetaald.

En idd, overheid en onderwijs betalen niet slecht als je minder dan 40 uur wilt werken. Keerzijde is dat je persoonlijke ontwikkeling relatief stil staat.

Persoonlijk vind ik echter dat ze bij de overheid eens een performance gestuurd beloningssysteem in zouden moeten voeren. Laat die ambtenaren maar eens gewoon 40 uur werken voor het zelfde geld, net als iedereen doet. Scheelt ons als burgers ook een hoop belasting en frustratie omdat er weer eens niemand bereikbaar is.
Bovendien, als je bij de overheid gaat meten op performance kan zo 75% buiten gezet worden wegens gebrek aan exact dat. En daardoor kan die andere 25% eindelijk lekker doorwerken, zonder frustraties of belemmeringen van ambtelijke molens of incapabele collega's.

Ik heb 5 jaar onderwijs gezeten en toen nog twee jaar bij de overheid gedetacheerd. Als ze ergens niet efficient bezig zijn is het daar :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
Je kunt idd bij sommige werkgevers salaris inzetten voor meer vrije tijd. Maar meestal heerst het principe je moet er zijn wanneer ik open ben. En ik wil ook genoeg vrije tijd hebben.

Maar een relaxte baas laat je gewoon kiezen wat je het meest belangrijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

timbosie schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:30:
Je kunt idd bij sommige werkgevers salaris inzetten voor meer vrije tijd. Maar meestal heerst het principe je moet er zijn wanneer ik open ben. En ik wil ook genoeg vrije tijd hebben.

Maar een relaxte baas laat je gewoon kiezen wat je het meest belangrijk vind.
Ik wil ook "genoeg" vrije tijd hebben. Maar wat is genoeg?
Het lijkt me enorm leuk om meer tijd met m'n dochtertje te hebben, maar er moet ook geld op te plank komen..

8 weken vrij en maximaal 36uur per week werken tja, dat is gewoon niet realistisch buiten het onderwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
frankwopereis schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:43:
Ik wil ook "genoeg" vrije tijd hebben. Maar wat is genoeg?
Het lijkt me enorm leuk om meer tijd met m'n dochtertje te hebben, maar er moet ook geld op te plank komen..

8 weken vrij en maximaal 36uur per week werken tja, dat is gewoon niet realistisch buiten het onderwijs.
Tuurlijk wel. Dat is niet wat je standaard aangeboden krijgt, maar je kunt prima regelen een paar extra weken onbetaald verlof te krijgen. 8 weken totaal is maar 3 weken extra. Zelf ben ik bijvoorbeeld bij m'n overstap van 40 naar 36 uur gegaan, ook omdat ik wat meer tijd met m'n kinderen wil.

[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 10-03-2014 11:53 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49

Arfman

Drome!

The Eagle schreef op zondag 09 maart 2014 @ 21:23:
Plus het akkert maar een beetje door. Komt omdat het leunt op docenten: die hebben een baan voor het leven, en voor het OOP heeft men ook een beetje die instelling. Onderwijs is een roeping enzo :P
Voor al dat gemis krijg je wel een shitload aan vrije dagen, die je niet kunt opmaken omdat je vrienden er niet zoveel hebben als jij.
Ik weet niet waar jij gezeten hebt, maar hier werkt het in ieder geval niet zo. Op dit moment compleet volgepland met een groot storageproject, knettertjedruk. Vrije dagen opmaken is normaal gesproken geen probleem, ik snap de correlatie met vrienden niet zo.
Wil je geld, opleidingskansen en een carriere, dan moet je het onderwijs niet hebben.
Been there, done that. Zelf eerste 5 jaar van mijn carriere als OOP gewerkt, daarna de detachering in gedoken, kon nog net op mijn 30e. In twee jaar bij een detacheerder heb ik denk ik 3x zoveel geleerd als tijdens mijn werk als OOP'er.
Again, niet eens. Onderwijs betaalt prima, zowel voor mij als OOP als voor mijn vriendin als OP. Allebei (ruim) boven modaal. En niet veel leren? Ik kom hier met grotere/leukere dingen in aanraking van >95% van mijn "detacheringsvrienden". SAN, D2D backup, BladeCenters, VMware ESXi met Enterprise Plus licentie, allemaal dingen waarmee ik niet alleen in aanraking kom maar ook voor gecertificeerd ben. In de baas z'n tijd, met klassikale lessen bij een grote opleider in een hotel wat voor me betaald werd.
Ter indicatie: in het onderwijs zat ik na 5 jaar werken op ca 30k bruto geloof ik. Overstap naar detacheerder werd ineens 44k bruto plus auto en zut. Inmiddels bij 3e werkgever, ook detachering, bijna 12 jaar werkervaring maar afgelopen jaar wel over de 75k bruto heen gegaan, en de rek is er nog lang niet uit. Dat had ik in het onderwijs echt nooit van mijn leven gehaald.
Tja, leuk. Ik zit zelf toch echt ruim boven de 30K (dichter bij 40K eigenlijk) en heb het onwijs naar m'n zin. Als in juli ons kindje geboren wordt neem ik een dag ouderschapsverlof en lach ik mijn filerijdende, detacherende medemens helemaal vierkant uit ;)

Onderwijs != slecht. Je moet alleen wel jezelf op een goede plek positioneren, maar dan is er ook van alles mogelijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman, zoek je nog een collega? Haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
Arfman schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:35:
[...]

[...]

Again, niet eens. Onderwijs betaalt prima, zowel voor mij als OOP als voor mijn vriendin als OP. Allebei (ruim) boven modaal. En niet veel leren? Ik kom hier met grotere/leukere dingen in aanraking van >95% van mijn "detacheringsvrienden". SAN, D2D backup, BladeCenters, VMware ESXi met Enterprise Plus licentie, allemaal dingen waarmee ik niet alleen in aanraking kom maar ook voor gecertificeerd ben.

[...]

Tja, leuk. Ik zit zelf toch echt ruim boven de 30K (dichter bij 40K eigenlijk) en heb het onwijs naar m'n zin.
Ik weet niet wat je functie is, maar een infra architect met die skills zou ik eerder op 60k-80k verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:48
Arfman werkt bij een ROC, dat is allicht al een slag anders dan VO. Net zoals een it functie bij een HBO instelling ook tof kan zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door FDMK op 10-03-2014 13:37 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Arfman schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:35:
[...]

Ik weet niet waar jij gezeten hebt, maar hier werkt het in ieder geval niet zo. Op dit moment compleet volgepland met een groot storageproject, knettertjedruk. Vrije dagen opmaken is normaal gesproken geen probleem, ik snap de correlatie met vrienden niet zo.
Het ene ROC is het andere niet zullen we maar zeggen ;) En de ene manager helaas ook de andere niet - en dat werkt soms ook niet echt mee ;)
En vwb die vrije dagen en vrienden betreft: toen ik er werkte had ik ook vrije dagen te over. Maar als al je vrienden moeten werken en je bent zelf single, waarom zou je dan een vrije dag opnemen? Met je vrienden kun je die iig niet doorbrengen. Dat is de correlatie.
Maar zoals ook al aangegeven: ik zat toen in de leeftijdscategorie van 25 - 30. Jij bent een stukje ouder, hebt een (aankomend) gezinnetje en dus andere prio's als een alleenstaande kerel van 27.
[...]

Again, niet eens. Onderwijs betaalt prima, zowel voor mij als OOP als voor mijn vriendin als OP. Allebei (ruim) boven modaal. En niet veel leren? Ik kom hier met grotere/leukere dingen in aanraking van >95% van mijn "detacheringsvrienden". SAN, D2D backup, BladeCenters, VMware ESXi met Enterprise Plus licentie, allemaal dingen waarmee ik niet alleen in aanraking kom maar ook voor gecertificeerd ben. In de baas z'n tijd, met klassikale lessen bij een grote opleider in een hotel wat voor me betaald werd.
Zoals gezegd: het ene ROC is het andere niet. Ik heb bij dat ROC best wat cursussen mogen doen, maar zelfs een taxi vanaf het station naar een eendaags congres kon er niet af. Mijn manager die met wat coordinatoren in het kader van teambinding een week naar een congress in Miami ging kon wel.
Als je idd in aanraking komt met veel zaken en er komt een hoop korel op de molen vermaak je je prima, dat zal ik niet ontkennen. Maar dan moet de investeringskraan niet permanent dichtzitten wegens besluiteloosheid van het management.
[...]

Tja, leuk. Ik zit zelf toch echt ruim boven de 30K (dichter bij 40K eigenlijk) en heb het onwijs naar m'n zin. Als in juli ons kindje geboren wordt neem ik een dag ouderschapsverlof en lach ik mijn filerijdende, detacherende medemens helemaal vierkant uit ;)
Ik heb geen kinderen, maar als die er in de toekomst komen is ouderschapsverlof ook geen probleem. Later beginnen en thuiswerken ook niet. Ik lach mijn filerijdende medemens nu al uit ;)
Onderwijs != slecht. Je moet alleen wel jezelf op een goede plek positioneren, maar dan is er ook van alles mogelijk.
Dat ben ik dan weer volledig met je eens. Alleen als ik zie wat ik in de detachering kan krijgen en wat het onderwijs betaalt, kies ik voor de detachering en alle mogelijkheden die daar zijn. Het onderwijs biedt best mogelijkheden...maar ik denk simpelweg dat de detachering er meer biedt.
Krijg jij bijvoorbeeld je volledige woon-werkverkeer vergoed als je buiten een bepaalde straal van je werkplek woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:50:
Arfman, zoek je nog een collega? Haha!
Toevallig wel. Regio Twente, maar als je serieus geïnteresseerd bent (ik weet niet wat je skills zijn) -> graag een PM.
The Eagle schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:40:
En vwb die vrije dagen en vrienden betreft: toen ik er werkte had ik ook vrije dagen te over. Maar als al je vrienden moeten werken en je bent zelf single, waarom zou je dan een vrije dag opnemen? Met je vrienden kun je die iig niet doorbrengen. Dat is de correlatie.
Juist, ik begrijp het. Ik vermaakte me altijd prima in m'n eentje, had altijd wel wat te doen maar dat is voor iedereen anders.
Maar zoals ook al aangegeven: ik zat toen in de leeftijdscategorie van 25 - 30. Jij bent een stukje ouder, hebt een (aankomend) gezinnetje en dus andere prio's als een alleenstaande kerel van 27.
Klopt, ik ben nu 36. Maar ik werk hier ook alweer 14 jaar :X
Ik heb enorm geluk gehad door precies op het goede moment binnen te komen (als stagiair), mezelf goed geprofileerd en veel kansen gekregen.
Dat ben ik dan weer volledig met je eens. Alleen als ik zie wat ik in de detachering kan krijgen en wat het onderwijs betaalt, kies ik voor de detachering en alle mogelijkheden die daar zijn. Het onderwijs biedt best mogelijkheden...maar ik denk simpelweg dat de detachering er meer biedt.
Dat geloof ik aan de ene kant best, maar hoeveel detacheringsklussen ken jij waar je zowel VMware als storagebeheerder bent? Het is hier zo ontzettend breed, ik geniet daar iedere dag van. Zou er niet aan moeten denken om alleen VMware of alleen MS te doen.
Krijg jij bijvoorbeeld je volledige woon-werkverkeer vergoed als je buiten een bepaalde straal van je werkplek woont?
Ik kan kiezen. OV (trein) wordt volledig vergoed. Ik kies ervoor om die bijdrage uit te laten keren en voor dat bedrag kan ik 2 x per maand mijn tank vullen. Dan moet ik dus zelf afschrijving/onderhoud/belasting over die auto betalen.

Over het algemeen verdient detachering beter, ben ik met je eens. Maar als ik kijk naar mijn werktijden (ruwweg 07:30 - 16:30) waardoor ik om 17:00 thuis ben en mijn avond (na koken/eten) effectief om 18:00 al begint terwijl mijn detacheringsvrienden nog ergens in Deventer in de file staan weet ik wel wat ik persoonlijk prefereer. Geld is ook niet alles ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 16:20
Huidige werkgever:

ddkiller0900 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:28:
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO niv. 4 Informatica (A2 in België) (bijna klaar met HBO NID)
Certificaten: CCNA, ITIL V2, MCSA/MCSE Server 2003, MCSA Server 2012, MCITP: Enterprise Desktop Support Technician on Windows 7,LPIC-1, LPIC-2 (nog 1 examen te gaan)
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Groot telecom bedrijf (Nederland)
Huidige functie: Proces analyst

Vakantiedagen: 17 + eventueel 10 dagen bijkopen
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering 12,25 %
Laptop: Ja
GSM: Ja, samsung galaxy s4 mini
Leaseauto: Nee, 0,29 € per km = 241,00 €
Werkweek: 37 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingsbudget 1000 € per jaar voor eigen gebruik, daarnaast opleidingen in kader van de functie, naast de 8% vakantiegeld nog eens 4,5 % budget waarmee je extra vakantiedagen kunt bijkopen of fitness e.d, 2 dagen per week thuiswerken
Land: Nederland
Regio: Eindhoven
Reistijd: 45 min.

Maandsalaris bruto: 2188,00 €, 2461,50 € met vakantiegeld en 4,5 % budget inbegrepen
Maandsalaris netto: 1855 € + 241,00 € reisonkosten = 2096 €
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO niv. 4 Informatica (A2 in België) (bijna klaar met HBO NID)
Certificaten: CCNA, ITIL V2, MCSA/MCSE Server 2003, MCSA Server 2012, MCITP: Enterprise Desktop Support Technician on Windows 7, LPIC-1, LPIC-2 (nog 1 examen te gaan)

Aanbod:

Interne functie binnen huidig bedrijf:

Werkgever: Groot telecombedrijf (Nederland)
Huidige functie: Network engineer

Vakantiegeld: 8 % (maandelijks uitbetaald)
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: 12,25 %
GSM: Ja
Leaseauto: Nee, 0,29 € per km = 160,00 €
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja, weet even niet precies de voorwaarden
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingsbudget 1000 € per jaar voor eigen gebruik, daarnaast opleidingen in kader van de functie, naast de 8% vakantiegeld nog eens 4,5 % waarmee je extra vakantiedagen kunt bijkopen of fitness e.d.
Regio: Heerlen (Limburg)
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris (bruto): 2700,00 €, 3037 € inclusief vakantiegeld en 4,5 % budget
Maand salaris (netto): 2179,42 € + 160,00 € = 2339,42 €

Functie bij ander bedrijf:

Werkgever: Kleine detacheerder in automatisering
Huidige functie: System engineer

Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM: Nee
Leaseauto: Ja, voor woon-werk verkeer en eigen leaseauto uitkiezen na het behalen van 2 mcse trajecten op voorwaarde: 1 jaar in dienst + contract onbepaalde tijd, of eigen auto en 0,19 € per km
Pensioenregeling: Ja, in het contract staan niet de precieze voorwaarden behalve dat het een collectieve is
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen op kosten van het bedrijf
Regio: Regio Limburg, bij uitzondering verder weg
Reistijd: 20 minuten

Maand salaris (bruto): 2500,00 €, na behalen van 2 mcse certificeringen + 200,00 €
Maand salaris (netto): 1877,99 € + 228,00 € km vergoeding = 2105,99 €

Bij het eerste aanbod (interne functie) blijft mijn contract onbepaalde tijd en is er ruimte om door te groeien.
Bij het laatste aanbod geldt dat het een contract van bepaalde tijd is, nl. 6 maanden.
Verder is er een proefperiode van 1 maand waar bij de opzeg kan worden gedaan zonder opzegtermijn of andere redenen.

Vanwege mijn scriptie die ik nog moet maken voor mijn NID opleiding ben ik nog aan het kijken welke job het interessantste is en het beste aansluit. Zelf denk ik er over na om bij het externe bedrijf een contract te tekenen. Ik zou dan vanaf 1 mei daar beginnen. Volgende week heb ik het laatste gesprek bij mijn huidig bedrijf. Als ik merk dat die aanbieding beter is kan ik gewoon nog afzien van de eerste jobaanbieding aangezien ik dan in de proefperiode zit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dat wordt een duurbetaalde leaseauto: je krijgt 2339,42-1877,99-(bijtelling) minder, wat het bedrag al snel boven de 700 euro brengt. Dan laat ik de overige mindere voorwaarden nog weg. Ja, dat loop je in door certificaten te halen, maar beter wordt het nooit. Tenzij je zwaarwegende redenen hebt om weg te gaan bij het bedrijf, zou ik lekker blijven zitten.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Arfman: zoals je misschien weet zit ik in de ERP, tegenwoordig infra gerelateerd.
Laatste klus was een combi van Linux, Windows, Tuxedo, Weblogic, Oracle, MSSQL, security en compliancy waar je eng van wordt, en eigenlijk alle voorkomende infra gerelateerde dingen. Oh ja, en dan vergeet ik Tibco nog even voor het gemak, evenals het feit dat ik lokaal aanspreekpunt was voor de applicaties vanuit de klant en iedereen van key users tot servicemanagers en DBA's bijstond met raad en daad. En en passan ook nog even een stukje incident management ingericht. En dat alles in een jaar tijd.
Da's het leuke van de ERP: het is lekker breed dus lekker gevarieerd, iedere dag is anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Zoo, tijd voor mijn eerste echte baan over een 1,5 maand :)

Opleiding(en): 2 WO masters (Applied Physics + Science Education and Communication)
Certificaten: -
Werkervaring: 0 (9 maanden stage bij bedrijf wel hard gewerkt en veel ervaring opgedaan :P)
Werkgever: Groot technologiebedrijf
Functie: Customer support + intern overbrengen van bedrijfskennis.

Vakantiedagen: 40 (27 + 13 ADV)
Extra vakantiedagen bij niet ziek: -
13e maand: Ja
14e maand: Nee
Winstuitkering: Ja (~15%)
Privegebruik laptop: Denk t niet
Privegebruik telefoon: Denk t niet
Leaseauto budget: Nee
Werkweek contract: 40 u
Werkweek reëel toelichting: Tijd-voor-tijd, goedgekeurde overuren uitbetaald.
Pensioenregeling: Weet ik nog niet precies.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Interne opleidingsmogelijkheden in overleg.
Land: Nederland. 30 % vd tijd in buitenland (Europa/Azie/VS)
Regio: Brabant
Reistijd: 30 min. met OV of fiets.
Verwachtte groei: Bij goede beoordeling 6 % per jaar eerste 4 jaar (vastgelegd)

Maandsalaris (bruto): €3184,-

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
Krisp schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:22:
Dat wordt een duurbetaalde leaseauto: je krijgt 2339,42-1877,99-(bijtelling) minder, wat het bedrag al snel boven de 700 euro brengt. Dan laat ik de overige mindere voorwaarden nog weg. Ja, dat loop je in door certificaten te halen, maar beter wordt het nooit. Tenzij je zwaarwegende redenen hebt om weg te gaan bij het bedrijf, zou ik lekker blijven zitten.
Ik heb het inderdaad nog niet over bijtelling gehad maar aangezien ze standaard een yaris of up geven zal dat niet veel zijn. Ik was sowieso van plan om met mijn eigen auto te blijven rijden. Zijn wel echt kleine auto's die ze aanbieden in verhouding met watiik nu rij (Opel astra j 2010). Het bedrijf waar ik nu werk heeft onlangs een grote ontslagronde aangekondigd, al zou het niet die afdeling raken waar ik kan beginnen. Op dit moment heeft het bij mij prioriteit om een baan te vinden waar ik kan afstuderen. Liefst blijf ik daar ook een tijdje werken. Ik wacht nog even af wat ik bij beide bedrijven kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Sibylle schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:18:

Opleiding(en): 2 WO masters (Applied Physics + Science Education and Communication)
Werkervaring: 0 (9 maanden stage bij bedrijf wel hard gewerkt en veel ervaring opgedaan :P)
Werkgever: Groot technologiebedrijf
Functie: Customer support + intern overbrengen van bedrijfskennis.

Vakantiedagen: 40 (27 + 13 ADV)
Extra vakantiedagen bij niet ziek: -
13e maand: Ja
14e maand: Nee
Winstuitkering: Ja (~15%)
Privegebruik laptop: Denk t niet
Privegebruik telefoon: Denk t niet
Leaseauto budget: Nee
Werkweek contract: 40 u
Werkweek reëel toelichting: Tijd-voor-tijd, goedgekeurde overuren uitbetaald.
Pensioenregeling: Weet ik nog niet precies.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Interne opleidingsmogelijkheden in overleg.
Land: Nederland. 30 % vd tijd in buitenland (Europa/Azie/VS)
Regio: Brabant
Reistijd: 30 min. met OV of fiets.

Grappig..volgens mij heb ik op deze baan nog gesolliciteerd :P ik stuur je even een PM ben toch wel benieuwd of het zo is 8)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Sibylle schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:18:

Goed bezig! Mooi salaris en verwachte groei, maar je hebt er dan ook voor geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ddkiller0900 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 06:09:
Ik heb het inderdaad nog niet over bijtelling gehad maar aangezien ze standaard een yaris of up geven zal dat niet veel zijn. Ik was sowieso van plan om met mijn eigen auto te blijven rijden. Zijn wel echt kleine auto's die ze aanbieden in verhouding met watiik nu rij (Opel astra j 2010). Het bedrijf waar ik nu werk heeft onlangs een grote ontslagronde aangekondigd, al zou het niet die afdeling raken waar ik kan beginnen. Op dit moment heeft het bij mij prioriteit om een baan te vinden waar ik kan afstuderen. Liefst blijf ik daar ook een tijdje werken. Ik wacht nog even af wat ik bij beide bedrijven kan regelen.
Je moet echt wat beter de voors en tegens tegen mekaar afzetten. Je zet in de een gewoon een maandloon inclusief vakantiegeld en een 'budget' tegen een andere zonder het vakantiegeld inclusief weg.

Waar je gewoon even naar moet gaan kijken is je bruto jaarloon. Daar is veel beter aan af te lezen wat je nu precies verdient en bovendien is dat waar je uiteindelijk je hypotheek e.d. op gebaseerd zullen zijn. Daarnaast moet je even de 'perks' (secundaire voorwaarden die niet vertalen naar een bruto jaarloon) naast elkaar zetten. Ook moet je ff uitzoeken welke leaseauto je zou krijgen en of en zo ja hoeveel bijtelling je dat kost en of je dan goedkoper uitbent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 12:30

Pathogen

Shoop Da Whoop

Thrackan schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:56:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ondanks recente verhoging heb ik toch het idee dat het nettoresultaat wat tegenvalt.
Ik vraag me af of ik na het voltooien van mijn Bachelor een 2-300 erbij zou kunnen krijgen, wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Thrackan schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:42:
[...]

Ik vraag me af of ik na het voltooien van mijn Bachelor een 2-300 erbij zou kunnen krijgen, wat vinden jullie?
100 euro er bruto bij is netto 33 euro ongeveer.. Dus dat het netto tegen valt kan wel kloppen ja..
Wat betreft verhoging na HBO, dat ligt aan je werkgever. Die vermeld je niet.. Een naam is niet noodzakelijk, maar zit je intern ergens, of gedetacheerd, welke sector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Thrackan schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:42:
[...]

Van heel veel zaken afhankelijk:

1) Heeft je werkgever verzocht om HBO te halen?
2) Heeft het meerwaarde in je huidige functie?
3) Kun je nu verder doorstromen in de organisatie?
4) Wat heb je afgesproken met je werkgever voordat je je HBO startte?
5) Kun je nu meer waarde uitvoeren in je huidige functie met diploma?

Kortom heeft je werkgever er ook voordeel van je HBO diploma, of was dit puur voor jezelf behaald?
(Overigens had mij het slimmer geleken als je dit van te voren had besproken met je werkgever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
martinusz schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:57:
Nee hoor, van maar 1 ding: kan je ergens anders meer verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:43
frankwopereis schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:48:
[...]

100 euro er bruto bij is netto 33 euro ongeveer.. Dus dat het netto tegen valt kan wel kloppen ja..
Waarom blijft er maar 33,- over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

DRAFTER86 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:17:
[...]

Waarom blijft er maar 33,- over?
33 lijkt me overdreven. Ik zou zeggen: minimaal zo'n 42 als je op de top van de marginale belastingdruk zit. Als je in de 52% schaal valt, dan heb je te maken met je 52% belasting, maar ook met teruglopende arbeidskorting, en wellicht ook nog met afnemende toeslagen (kinderopvang bijvoorbeeld). Daarom houdt je netto niet zo heel veel over van je extra verdiensten.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
100 euro er bruto bij is netto 33 euro ongeveer..
Afhankelijk van wat je verdient maar het is in principe gewoon je hoogste schaal waar je in valt. Dus als je in 48% zit hou je zo'n 52 euro over (give or take a few).

Kun je hier berekenen: http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto

[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 11-03-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

ATS schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:22:
[...]

33 lijkt me overdreven. Ik zou zeggen: minimaal zo'n 42 als je op de top van de marginale belastingdruk zit. Als je in de 52% schaal valt, dan heb je te maken met je 52% belasting, maar ook met teruglopende arbeidskorting, en willicht ook nog met afnemende toeslagen (kinderopvang bijvoorbeeld). Daarom houdt je netto niet zo heel veel over van je extra verdiensten.
Ik zat fout met mijn post, ik bedoelde dat er 33 af ging (belasting).. Dus houd je 67 over..

maar inderdaad als je alles mee telt is het nog minder dan dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
frankwopereis schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:26:
Ik zat fout met mijn post, ik bedoelde dat er 33 af ging (belasting).. Dus houd je 67 over..
Dan schreef je dat wel heel erg krom op:
100 euro er bruto bij is netto 33 euro ongeveer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Leeftijd: 29
Opleiding(en): WO Technische Informatica (Bachelor niet afgerond)
Certificaten: SCRUM, Prince2 Foundation
Werkgever: Noem ik liever niet
Huidige functie: Consultant (iOS / Android Developer, SAP Mobile Platform Consultant, Force.com Consultant)

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: bonusregeling afhankelijk van inzetbaarheid
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: 800 euro leasevergoeding. (Komt neer op Renault Megane + 199 euro eigen bijdrage).
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 60 euro onkostenvergoeding + NS Business card
Regio: Nederland
Reistijd: Afhankelijk van klant

Maand salaris (bruto): 3040

Zo'n 2,5 jaar geleden in dienst gekomen van het huidige bedrijf en sindsdien +- 3% salarisgroei gehad.
Dit terwijl ik sindsdien wel veel meer kennis heb verkregen, ook in nieuwe vakgebieden en daardoor een stuk breder inzetbaar ben.

Derhalve heb ik het gevoel dat ik niet echt meer een salaris heb die volledig marktconform is. Zeker als ik af en toe zie wat er voor Salesforce developers aan jaarsalarissen genoemd staan bij vacatures + dat ik dus nog een stuk breder inzetbaar ben dan dat.

Zou ik inderdaad een stuk meer kunnen vragen qua salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Laatst online: 23-09 20:18
Leeftijd: 23
Opleiding(en): Laatste opleiding MBO Detailhandel (niet afgerond)
Werkervaring: 7 jaar ervaring in de detailhandel
Werkgever: Detailhandel
Huidige functie: Sales Assistent

Vakantiegeld: Standaard 8%
Vakantiedagen: 22
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: -
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: 50/50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Gelderland
Reistijd: 20 min auto

Maand salaris (bruto): 1700 / hier komt binnenkort nog een bonus bij wat ongeveer op 1850 bruto zou moeten komen. Helaas nooit een opleiding afgemaakt waardoor het magere salaris. Maar ik heb nog een eigen bedrijf erbij waarvan mijn inkomen stijgt met ongeveer 1000 (bruto) per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Vincentio schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:00:
Zou ik inderdaad een stuk meer kunnen vragen qua salaris?
Ik zou zeker eens rond gaan kijken als ik jou was. Daar moet aardig wat bij op kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

martinusz schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:57:
[...]

1) Heeft je werkgever verzocht om HBO te halen?
2) Heeft het meerwaarde in je huidige functie?
3) Kun je nu verder doorstromen in de organisatie?
4) Wat heb je afgesproken met je werkgever voordat je je HBO startte?
5) Kun je nu meer waarde uitvoeren in je huidige functie met diploma?

Kortom heeft je werkgever er ook voordeel van je HBO diploma, of was dit puur voor jezelf behaald?
(Overigens had mij het slimmer geleken als je dit van te voren had besproken met je werkgever)
1: nee, dat is mijn eigen keus
2: niet echt, ik doe wat ik doe al op "HBO-niveau"
3: die kans bestaat, maar ik hoef ook niet per sé binnen deze organisatie te blijven
4: naast een betalingsregeling niets
5: zie 3?
[...]

Wat betreft verhoging na HBO, dat ligt aan je werkgever. Die vermeld je niet.. Een naam is niet noodzakelijk, maar zit je intern ergens, of gedetacheerd, welke sector?
Ik zit intern op een IT afdeling bij een bedrijf in de havenwereld. Dit hoeft natuurlijk niet zo te blijven ;)

De vraag is vooral met het oog op toekomstige hypotheekwensen. Als het niet realistisch is om te denken dat ik überhaupt meer zou kunnen verdienen dan biedt het geen meerwaarde om een vast contract op te zeggen voor een nieuwe baan namelijk.

Sterker nog, dat kost me momenteel geld. Maar dat is even niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
Hydra schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:54:
[...]

Je moet echt wat beter de voors en tegens tegen mekaar afzetten. Je zet in de een gewoon een maandloon inclusief vakantiegeld en een 'budget' tegen een andere zonder het vakantiegeld inclusief weg.

Waar je gewoon even naar moet gaan kijken is je bruto jaarloon. Daar is veel beter aan af te lezen wat je nu precies verdient en bovendien is dat waar je uiteindelijk je hypotheek e.d. op gebaseerd zullen zijn. Daarnaast moet je even de 'perks' (secundaire voorwaarden die niet vertalen naar een bruto jaarloon) naast elkaar zetten. Ook moet je ff uitzoeken welke leaseauto je zou krijgen en of en zo ja hoeveel bijtelling je dat kost en of je dan goedkoper uitbent.
Daar heb je wel een punt.
Maar ik denk toch dat ik ga afzien van dit aanbod en ga kijken of het intern iets wordt.
Kreeg namelijk daarnet telefoon en daar gaven ze aan dat ze een fout hadden gemaakt in het contract.
Ik zou 2300,00 € bruto gaan verdienen ipv 2500,00 € en na het behalen van 2 MCSE certificeringen zou dit 2500,00 € worden. Verder is er bij het aangaan van een nieuw contract (na de 6 maanden) geen salarisverhoging mogelijk door middel van certificering.
Ik zou er dus sowieso nu al op achteruit gaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Thrackan schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:00:
[...]

1: nee, dat is mijn eigen keus
2: niet echt, ik doe wat ik doe al op "HBO-niveau"
3: die kans bestaat, maar ik hoef ook niet per sé binnen deze organisatie te blijven
4: naast een betalingsregeling niets
5: zie 3?

[...]

Ik zit intern op een IT afdeling bij een bedrijf in de havenwereld. Dit hoeft natuurlijk niet zo te blijven ;)

De vraag is vooral met het oog op toekomstige hypotheekwensen. Als het niet realistisch is om te denken dat ik überhaupt meer zou kunnen verdienen dan biedt het geen meerwaarde om een vast contract op te zeggen voor een nieuwe baan namelijk.

Sterker nog, dat kost me momenteel geld. Maar dat is even niet van belang.
Dus eigenlijk vanuit jouw werkgever gezien is het behalen van je HBO leuk, maar je doet nog steeds hetzelfde werk als voorheen, voor je werkgever is er dus eigenlijk niet echt winst in het behalen van je HBO papier? Daarnaast heeft hij de opleiding als ik het goed heb ook al betaald (regeling waarschijnlijk dat jij x jaar moet blijven).

Met het HBO papiertje heb je je eigen positie verbetert, maar dan eigenlijk meer voor als je een andere baan gaat zoeken ;) ik zou het bespreken met je werkgever, maar ik zou er niet gek van staan te kijken als je weinig-geen loonsverhoging krijgt voor je HBO papier. Maar zeg nooit nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Een aanbod is niet definitief he. Je kunt altijd zeggen dat je nu meer verdient + betere voorwaarden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

martinusz schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:25:
[...]

Dus eigenlijk vanuit jouw werkgever gezien is het behalen van je HBO leuk, maar je doet nog steeds hetzelfde werk als voorheen, voor je werkgever is er dus eigenlijk niet echt winst in het behalen van je HBO papier? Daarnaast heeft hij de opleiding als ik het goed heb ook al betaald (regeling waarschijnlijk dat jij x jaar moet blijven).

Met het HBO papiertje heb je je eigen positie verbetert, maar dan eigenlijk meer voor als je een andere baan gaat zoeken ;) ik zou het bespreken met je werkgever, maar ik zou er niet gek van staan te kijken als je weinig-geen loonsverhoging krijgt voor je HBO papier. Maar zeg nooit nooit!
Vandaar dat ik de vraag niet beperk tot mijn huidige werkgever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:17

Sport_Life

Solvitur ambulando

martinusz schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:25:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje, recentelijk hbo behaald (in deeltijd). Enige verschil is dat ik mijn studie altijd zelf heb betaald, ondanks dat het bedrijf aanbood mee te willen betalen. Mijn hbo voegt voor het bedrijf amper iets toe (het zal meer vertrouwen geven naar het management - als er goed opgeleid personeel zit), maar ik merk al wel dat de aanbiedingen elders mij om de oren vliegen, dus voor mij persoonlijk heeft het sowieso wel toegevoegde waarde.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 12-03-2014 22:08 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Sport_Life schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:07:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje, recentelijk hbo behaald (in deeltijd). Enige verschil is dat ik mijn studie altijd zelf heb betaald, ondanks dat het bedrijf aanbood mee te willen betalen. Mijn hbo voegt voor het bedrijf amper iets toe (het zal meer vertrouwen geven naar het management - als er goed opgeleid personeel zit), maar ik merk al wel dat de aanbiedingen elders mij om de oren vliegen, dus voor mij persoonlijk heeft het sowieso wel toegevoegde waarde.
Waarom zelf betaald??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk vanwege het contact dat hij anders van zijn werkgever moest tekenen ( x aantal jaar in dienst, anders een X bedrag betalen ), of andere voorwaarden die het bedrijf stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Laatst online: 27-08 13:26
Leeftijd 35
Opleiding(en) Bedrijfsmanagement Financie- en Verzekeringswezen
Certificaten Professional Certificate in Risk Management,
VBA
Werkervaring 10 jaar in banksector
Werkgever Financiële sector
Huidige functie Associate Manager Banking Data Management

Vakantiegeld dubbel
Vakantiedagen 35
13/14e maand of winstuitkering 13e maand, company bonus + individuele bonus
Laptop nee (pool om occasioneel thuis te werken)
GSM nee
Leaseauto nee (vanaf manager-niveau)
Werkweek 35,5 officieel
Pensioenregeling volledig betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden hospitalisatieverzekering, treinabonnement volledig betaald, fietsvergoeding, 250€ ecocheques/jaar
Land België
Regio Brussel
Reistijd 1u heen

Maand salaris (bruto) 4 000 (vanaf april 2014)

[ Voor 10% gewijzigd door dEX2340 op 13-03-2014 08:49 . Reden: opmaak ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:05:
[...]

Waarschijnlijk vanwege het contact dat hij anders van zijn werkgever moest tekenen ( x aantal jaar in dienst, anders een X bedrag betalen ), of andere voorwaarden die het bedrijf stelt.
Dit is dus gewoon onzin.
Stel je studie kost 5000 euro.
Je betaalt dit zelf en je kunt weg wanneer je wilt.
Of je bedrijf betaalt het en je gaat weg wanneer je wilt en je betaald het restant bedrag terug.

Optie 2 is vaak altijd goedkoper omdat je studie schuld elke maand met bv 1/36 deel kleiner word.
Je moet alleen zorgen dat als je weg wilt je het geld wel hebt liggen of dat je nieuwe werkgever dit wilt overnemen. Het laatste komt ook vaak genoeg voor en is vaak geen obstakel bij onderhandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:35:
[...]

Dit is dus gewoon onzin.
Stel je studie kost 5000 euro.
Je betaalt dit zelf en je kunt weg wanneer je wilt.
Of je bedrijf betaalt het en je gaat weg wanneer je wilt en je betaald het restant bedrag terug.

Optie 2 is vaak altijd goedkoper omdat je studie schuld elke maand met bv 1/36 deel kleiner word.
Je moet alleen zorgen dat als je weg wilt je het geld wel hebt liggen of dat je nieuwe werkgever dit wilt overnemen. Het laatste komt ook vaak genoeg voor en is vaak geen obstakel bij onderhandelingen.
Inderdaad, daarom begrijp ik ook niet waarom hij het zelf betaald heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souheil
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 21:17
Opleiding(en): MBO2 Medewerker ICT BOL (Diploma), MBO3 Medewerker Beheer ICT BOL (Diploma) & MBO4 ICT Beheer BBL (Laatste jaar)
Certificaten: MCP, MCDST, Aries A+, Aries Linux Essentials, ECDL
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: HOD Nederland BV
Huidige functie: Support & Systeembeheer

Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: -
Werkweek: 32
Pensioenregeling: Flexibel Bedrijfs Pensioen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Tijdelijke woning incl. nutsvoorzieningen (55,- p/m)
Opleidingskosten door werkgever betaald.

Regio: Utrecht
Reistijd: 0:30 uur wandelen

Maand salaris (bruto): 1324 (1655 op basis van 40 uur)

[ Voor 2% gewijzigd door souheil op 13-03-2014 10:31 . Reden: arbeidsvoorwaarden aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Dat is een mooie, tijdelijke woning, kun je dat toelichten?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
EvaluationCopy schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:31:
Google anders even het bedrijf, dan zul je het ook wel snappen ;)
HOD Nederland, een zelfstandig onderdeel van de Facilicom Services Group, beschermt uw leegstaand vastgoed. Wij bieden pasklare oplossingen voor elke situatie van leegstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souheil
EvaluationCopy schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:31:
Het bedrijf waar ik werk is een leegstandsbeheerder (Antikraak in de volksmond).
Tijdelijk kan variëren van 1 maad tot een aantal jaar, Ik zit er sinds 2011, which is nice.

[ Voor 0% gewijzigd door souheil op 13-03-2014 09:38 . Reden: typo :$ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
souheil schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:28:
Werkervaring: 7 jaar

Maand salaris (bruto): 1324 (1655 op basis van 40 uur)
Op basis van 40 uur zit je maar 170 euro boven 't minimum. Wat vind je daar zelf van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hydra schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:38:
[...]

Op basis van 40 uur zit je maar 170 euro boven 't minimum. Wat vind je daar zelf van?
Maar hij heeft wel bijna gratis woonruimte zonder vaste lasten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souheil
Hydra schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:38:
[...]

martinusz schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:41:
[...]

Wat martinusz zegt klopt.

Voor het moment heb ik financieel weinig te klagen (enkel jaloers op het salaris van mede-tweakers :+ ).

Als het een eigen/huurhuis was geweest had het zeker anders uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Als je een beetje comfortabel woont kan dat zomaar ineens 800 euro netto per maand schelen en dan is het opeens een prima salaris natuurlijk. Wat zeg ik, een topsalaris, gezien zijn opleiding en ervaring. 1200 netto + 800 netto = 2000!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
souheil schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:50:
Wat martinusz zegt klopt.

Voor het moment heb ik financieel weinig te klagen (enkel jaloers op het salaris van mede-tweakers :+ ).

Als het een eigen/huurhuis was geweest had het zeker anders uitgepakt.
Ja, maar je moet ook rekening houden met dat je nu een soort van lock-in creeert. Stel het bedrijf gaat falliet; je krijgt je WW op basis van je loon, dat huis wordt niet meegeteld. Pensioenopbouw? Op basis van je brutoloon. Een eventuele hypotheek? Op basis van je loon.

Daarnaast: is dit helemaal legaal geregeld? Verstrekking van een woonruimte geldt volgens boek 7 artikel 617 1b als loon. Ik vraag me af of daar geen belasting over geheven moet worden. IANAL.
EvaluationCopy schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:58:
Als je een beetje comfortabel woont kan dat zomaar ineens 800 euro netto per maand schelen en dan is het opeens een prima salaris natuurlijk. Wat zeg ik, een topsalaris, gezien zijn opleiding en ervaring. 1200 netto + 800 netto = 2000!!
Ik snap dat dat op korte termijn zo lijkt ja. Maar hij werkt daar waarschijnlijk niet voor eeuwig.

[ Voor 22% gewijzigd door Hydra op 13-03-2014 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

martinusz schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:41:
[...]

Hij heeft z'n (niv. 4) diploma nog niet, dus in dat geval is het niet slecht.
Echter is die woonruimte niet veel waard. Ik heb ook anti-kraak gewoond, en dat kostte me nog geen 100 euro voor een gezinswoning. Heb ik liever 200 euro meer salaris en dan die 100 betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
frankwopereis schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:07:
Hij heeft z'n (niv. 4) diploma nog niet, dus in dat geval is het niet slecht.
Echter is die woonruimte niet veel waard. Ik heb ook anti-kraak gewoond, en dat kostte me nog geen 100 euro voor een gezinswoning. Heb ik liever 200 euro meer salaris en dan die 100 betalen ;)
Leuk maar dat lukt je tegenwoordig ook niet meer. Als je iets dergelijks voor me kunt vinden in Utrecht dan hoor ik het graag namelijk :D

Edit: ff gekeken:
http://www.arbeidsrechter...r-werkgever-huur-opzeggen

Van een dienstwoning is sprake, als een medewerker gehouden is om een bepaalde woning te bewonen, wat wezenlijk bijdraagt tot een goede taakvervulling door de werknemer. Draagt een werkgever bij in de kosten, dan is dat zowel arbeidsrechtelijk (4.1.) als fiscaal (4.5.3.1.B.) te zien als loon. Fiscaal wordt het genot van de woning gewaardeerd als loon op grond van de waarde die daar in het economische verkeer aan toegekend kan worden, tenzij de belastingdienst op verzoek een lagere waarde vaststelt. Eindigt de arbeidsovereenkomst, dan dient de medewerker de woning te verlaten. Dat dient hij ook te doen, als de medewerker een andere functie gaat vervullen. In dat geval wordt er vaak een nieuwe arbeidsovereenkomst gesloten (2.1.). Voorgaande is niet in strijd met het huurrecht, omdat er namelijk geen spraken is van huur.

[ Voor 46% gewijzigd door Hydra op 13-03-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 16:31

MM99

That is the way I am!

Daarnaast, hij heeft eenw erkweek van 32 uur. 1655 op basis van 40 uur voor iemand die nog bezig is met zijn MBO4, en tevens geen woonlasten heeft, is eigenlijk wel voor zijn situatie een top salaris. Ik denk niet dat je hoger kon treffen.

tip: probeer afspraken te maken met je werkgever over hoever je op vooruitgaat als je je diploma hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souheil
Hydra schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:08:
[...]

Leuk maar dat lukt je tegenwoordig ook niet meer. Als je iets dergelijks voor me kunt vinden in Utrecht dan hoor ik het graag namelijk :D

Edit: ff gekeken:
http://www.arbeidsrechter...r-werkgever-huur-opzeggen

Van een dienstwoning is sprake, als een medewerker gehouden is om een bepaalde woning te bewonen, wat wezenlijk bijdraagt tot een goede taakvervulling door de werknemer. Draagt een werkgever bij in de kosten, dan is dat zowel arbeidsrechtelijk (4.1.) als fiscaal (4.5.3.1.B.) te zien als loon. Fiscaal wordt het genot van de woning gewaardeerd als loon op grond van de waarde die daar in het economische verkeer aan toegekend kan worden, tenzij de belastingdienst op verzoek een lagere waarde vaststelt. Eindigt de arbeidsovereenkomst, dan dient de medewerker de woning te verlaten. Dat dient hij ook te doen, als de medewerker een andere functie gaat vervullen. In dat geval wordt er vaak een nieuwe arbeidsovereenkomst gesloten (2.1.). Voorgaande is niet in strijd met het huurrecht, omdat er namelijk geen spraken is van huur.
Het is geen dienstwoning, althans, ik betaal een lager tarief voor de ruimte dan een niet-werknemer.
Mocht ik het bedrijf verlaten en die ruimte nog in gebruik hebben, dan betaal ik het volledige bedrag.
MM99 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:16:
Daarnaast, hij heeft eenw erkweek van 32 uur. 1655 op basis van 40 uur voor iemand die nog bezig is met zijn MBO4, en tevens geen woonlasten heeft, is eigenlijk wel voor zijn situatie een top salaris. Ik denk niet dat je hoger kon treffen.

tip: probeer afspraken te maken met je werkgever over hoever je op vooruitgaat als je je diploma hebt.
Bedankt voor de tip!

Ik ben even vergeten te noteren dat opleidingskosten door de werkgever wordt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
souheil schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:31:
Het is geen dienstwoning, althans, ik betaal een lager tarief voor de ruimte dan een niet-werknemer.
Mocht ik het bedrijf verlaten en die ruimte nog in gebruik hebben, dan betaal ik het volledige bedrag.
Kennelijk wil je ook niks horen over lange termijn zaken als pensioen e.d. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:35:
[...]

Kennelijk wil je ook niks horen over lange termijn zaken als pensioen e.d. Succes ermee.
Is pensioenopbouw altijd op basis van je loon dan? Ik zie hier redelijk wat verschillen in pensioenregelingen.

Moet zeggen dat ik me er nooit in heb verdiept, en dus waarschijnlijk een "karig" pensioen heb, maar volgens mij heb je daar zelf toch redelijk wat invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souheil
Hydra schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:35:
[...]

Take it easy, die tekst heb ik over het hoofd gezien :/
Stel het bedrijf gaat falliet; je krijgt je WW op basis van je loon, dat huis wordt niet meegeteld. Pensioenopbouw? Op basis van je brutoloon. Een eventuele hypotheek? Op basis van je loon.
WW:
Het lijkt me logisch dat de WW uitkering op basis van de loon is.
Hoe zit het met een vast contract bij ontslag (ik lees veel over vergoedingen, rechtzaken etc.) ?

Pensioen:
Centraal Beheer (de pensioenverstrekker) beschrijft:
Met het Flexibel Bedrijfs Pensioen biedt u uw werknemers een inkomen voor later. U kunt uw werknemers ook verzekeren tegen het risico van overlijden en arbeidsongeschiktheid. Zij bouwen op basis van het gemiddelde salaris (opbouwregeling) pensioen op.
Wil dat zeggen als er 19 werknemers 2000 per maand verdienen en 1 werknemer 1000 per maand verdient, dat de pensioen op basis van 1950 bruto salaris per maand voor alle werknemers geldt?

Of juist wat ik gemiddeld verdien tot mijn 67ste?

Wat Hypotheek betreft, met mijn huidige salaris is het niet verstandig om een huis te kopen.
Hypotheek o.b.v. inkomen: 48.000
U kunt een bestaand huis kopen van ongeveer 47.000
U kunt een nieuwbouw huis kopen van ongeveer 47.000

[ Voor 20% gewijzigd door souheil op 13-03-2014 12:36 . Reden: quote toegevoegd, vast contract bij WW, Hypotheekverwachting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:48

Barrycade

Through the...

souheil schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:16:
[...]

Take it easy, die tekst heb ik over het hoofd gezien :/

[...]

WW:
Het lijkt me logisch dat de WW uitkering op basis van de loon is.
Hoe zit het met een vast contract bij ontslag (ik lees veel over vergoedingen, rechtzaken etc.) ?
Als je ontslagen wordt kan het zijn dat je recht hebt op een kantonrechters formule: Dus aantal dienstjaren X maandloon X rechtersfactor uitbetaald. Is stukken lager dan vroeger. Ik dacht dat dat rond de 1,1-1,3 x dienstjaar x maandsalaris is. Maar dat is wel afhankelijk van de omstandigheden waarom je ontslagen wordt.
Pensioen:
Centraal Beheer (de pensioenverstrekker) beschrijft:
[...]
Wil dat zeggen als er 19 werknemers 2000 per maand verdienen en 1 werknemer 1000 per maand verdient, dat de pensioen op basis van 1950 bruto salaris per maand voor alle werknemers geldt?

Of juist wat ik gemiddeld verdien tot mijn 67ste?
Wat denk je zelf, dat je mee deelt in het loon van bv je directeur? :z
Het is natuurlijk je eigen salaris en daar het gemiddelde van vanaf de start van opbouw tot aan je pensioen. Dus nu je zo laag blijft zitten trekt dit wel het gemiddelde naar beneden.
Wat Hypotheek betreft, met mijn huidige salaris is het niet verstandig om een huis te kopen.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Lol 0,5 x dienstjaren x maandsalaris is tegenwoordig eerder normaal. > 1 is iets van vroegah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:48

Barrycade

Through the...

Is wel afhankelijk van het bedrijf en je leeftijd. Dus 0.5 zal best kunnen maar dat kan dus verschillen. Wij hadden laatst een reorganisatie waarin de factoren tussen 1,5 en 2 lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souheil
Wat denk je zelf, dat je mee deelt in het loon van bv je directeur? :z
A man can dream :9

Duidelijk, allemaal bedankt voor het uitleg en de tips d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Back on topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kTdnG
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-07 15:53
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niv. 4
Certificaten: MCDST / Symantec STS
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Acknowledge Benelux BV.
Huidige functie: Medewerker team Proactief Beheer / Backup specialist

13/14e maand of winstuitkering: nee
Leaseauto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen idee
Reistijd: 1 uur enkele reis

Maand salaris (bruto): 2350

Just because you're doing a lot more, doesn't mean you're getting a lot more done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DramaMined
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05-2024
Opleiding(en): MBO 4 groothandel
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: zeg ik liever niet
Huidige functie: Acount manager, client manager

Vakantiedagen: 35
13/14e maand of winstuitkering: €1250,- bruto per kwartaal. ( Word helaas zwaar belast)
Werkweek: 36
Pensioenregeling: Flexibel Bedrijfs Pensioen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Gratis fitnes/fiets plan/opleidingen

Regio: Amsterdam
Reistijd: 0:15 uur fietsen

Maand salaris (bruto): 2506 op basis van 36 uur

[ Voor 4% gewijzigd door DramaMined op 13-03-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:16

dbzfan

Nee.

Klein trapje omhoog gegaan in cao

Leeftijd:25
Opleiding(en):HBO
Certificaten:-
Werkgever:ziekenhuis
Huidige functie:Verpleegkundige

Vakantiegeld:ja
Vakantiedagen:20+5
13/14e maand of winstuitkering:volledige 13e maand
Laptop:nee
GSM:nee
Leaseauto:nee
Werkweek:36 uur onregelmatig
Pensioenregeling:volledig
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:niet veel bijzonders
Land:NL
Regio:zuid
Reistijd:10 minuten fietsen

Maand salaris (bruto): 2500 ongeveer.. soms wat meer, soms minder (ivm ORT)
Maand salaris (netto): 1900 ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

souheil schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:31:
Loop je dan niet het risico ineens een flinke aanslag te krijgen voor verkapt loon oid? Ik vermoed namelijk dat dit gewoon onder loon in natura valt wat ook belastbaar is op dagwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie hiervan?

Leeftijd:22
Opleiding(en):MBO 3
Certificaten:70-680 70-686
Werkgever:Detachering
Huidige functie:Secondline op een servicedesk

Vakantiegeld:ja
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:nope
Laptop: ja van project
GSM: nope
Leaseauto:ja 1000 km per maand
Werkweek:40
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:niet veel bijzonders
Land:NL
Regio:utrecht
Reistijd:40 minuten met auto

Maand salaris (bruto): 1600
Maand salaris (netto): geen idee gaat pas deze maand in,

Dit is wel zonder standby diensten als ik die draai zit er zo`n 480 bruto bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
kTdnG schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:57:
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niv. 4
Certificaten: MCDST / Symantec STS
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Acknowledge Benelux BV.
Huidige functie: Medewerker team Proactief Beheer / Backup specialist

13/14e maand of winstuitkering: nee
Leaseauto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen idee
Reistijd: 1 uur enkele reis

Maand salaris (bruto): 2350
Denk dat het salaris wel correct is gezien je opleiding en certificering.
Verder zou ik zeggen, specialiseer je nog wat meer met behulp van certificeringen en probeer dan eens richting de 2500 € te vragen bij je volgend evaluatiegesprek.

Klasgenoot van me die momenteel bezig is met HBO NID werkt trouwens bij jullie (Luuk). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kTdnG
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-07 15:53
ddkiller0900 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:44:
[...]

Denk dat het salaris wel correct is gezien je opleiding en certificering.
Verder zou ik zeggen, specialiseer je nog wat meer met behulp van certificeringen en probeer dan eens richting de 2500 € te vragen bij je volgend evaluatiegesprek.

Klasgenoot van me die momenteel bezig is met HBO NID werkt trouwens bij jullie (Luuk). :)
Haha die ken ik wel ja. DJ Mantis :-P
Ik ben op dit moment nog bezig met mijn VMware VCP en Exchange 2010 certificeringen.
Ben ook bezig met een auto van de zaak, gezien mijn reistijd ;-)

Just because you're doing a lot more, doesn't mean you're getting a lot more done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 23-09 14:37
Meekoh schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:36:
Tijd voor een update:

Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: MCITP
Werkgever: Grote ICT club
Huidige functie: Infrastructure Consultant

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: ja 4%
GSM: ja (mag prive gebruikt worden)
Leaseauto*: Leasevergoeding 870 (Toyota Auris)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NS BusinessCard
Regio: Amsterdam
Reistijd: 30m (hangt van klant af

Maandsalaris (bruto): 2876
Zo de jaarlijkse beoordeling is weer geweest.

Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: MCSE 2008 (bijna 2012)
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Grote ICT club
Huidige functie: Senior Infrastructure Consultant

Vakantiedagen: 25 (in werkelijkheid veel meer vanwege overuren tijd voor tijd)
13/14e maand of winstuitkering: ja afhankelijk van prestaties
GSM: ja (mag prive gebruikt worden)
Leaseauto*: Leasevergoeding 885
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NS BusinessCard
Regio: Amsterdam/Utrecht
Reistijd: 30m (hangt van klant af)

Maandsalaris (bruto): 3080

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Meekoh schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:15:

Reistijd: 30m (hangt van klant af)
30 meter? Damn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 23-09 14:37
ReisTIJD ;) 30 minuten

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wauw, en dat na 3 koffie :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
kTdnG schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:52:
[...]

Haha die ken ik wel ja. DJ Mantis :-P
Ik ben op dit moment nog bezig met mijn VMware VCP en Exchange 2010 certificeringen.
Ben ook bezig met een auto van de zaak, gezien mijn reistijd ;-)
Vmware is een goede toevoeging. Luuk liet me gisteren ook nog de demo omgeving zien van jullie Citrix mobile device management. Wellicht ook iets waar je voor zou kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Thrackan schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:30:
[...]

Wauw, en dat na 3 koffie :|
_O-

Bij mij was het toen wel ietsje meer dan 30 meter :+ en veel meer dan 30 minuten :/

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 15-03-2014 22:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:06
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Pagina: 1 ... 53 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.