Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Mijn ervaring is dat bij goede systeembeheerders je toch zeker richting de 2600 / 3000 mag gaan met 10 jaar werk ervaring. Zou je echter veel netwerk ervaring hebben dus meer richting CCNP of hoger gaan dan kan je daar nog wat bij optellen. Ik zou eens een beetje gaan vissen.mydogisgone schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:53:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verplicht of niet, ik ben iig blij dat ik toen ik nog werk had de reiskosten a €25,42 per dag volledig en per voorschot vergoed kreegMegamind schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:32:
Dan is KM vergoeding toch wettelijk verplicht? 19ct/km geloof ik.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nee hoor, da's gewoon het belastingvrije deel.Megamind schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:32:
Dan is KM vergoeding toch wettelijk verplicht? 19ct/km geloof ik.
Ik neem aan dat je daar niet over na hoeft te denken?Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:22:
Kort geleden deze aanbieding gehad van een ander bedrijf en moet zeggen dat ik dit toch wel een hele mooie aanbieding vind. Vooral als je ziet wat ik nu heb.
Klopt. Maar in de IT komt men hun bed niet uit als je geen reiskosten vergoedt.Barrycade schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:08:
Woon werk kosten zijn bij mijn weten helemaal niet verplicht om te vergoeden. Het is fijn als de werkgever dat doet maar hij is het niet verplicht.
[ Voor 65% gewijzigd door Hydra op 03-03-2014 18:15 ]
https://niels.nu
Als het niet werd vergoed, had ik het contract niet ondertekend. 't is toch niet de bedoeling dat de reiskosten er voor zorgen dat er een financiële achteruitgang plaatsvind?Barrycade schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:08:
Woon werk kosten zijn bij mijn weten helemaal niet verplicht om te vergoeden. Het is fijn als de werkgever dat doet maar hij is het niet verplicht.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zo gek is dat volgens mij niet hoor, in de ICT misschien iets minder gebruikelijk maar in andere sectoren volgens mij iets meer. Is gewoon iets dat je mee moet wegen in de telling of het de moeite waard is om ergens te gaan werken.Raven schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:17:
[...]
Als het niet werd vergoed, had ik het contract niet ondertekend. 't is toch niet de bedoeling dat de reiskosten er voor zorgen dat er een financiële achteruitgang plaatsvind?
Interessante functie.KillaZ schreef op maandag 03 maart 2014 @ 08:32:
Als mede auteur maar even een update.
Ik ben afgelopen jaar benaderd door een organisatie welke, na implementatie van een consolidatietool, op zoek was naar een jonge applicatiebeheerder met interesse in een duo rol als beheerder en controller. Daar had ik wel oren naarEchter, ik zat prima op mijn plek, dus zat in een goede onderhandelingspositie. Echter kreeg ik na het neerleggen van mijn salarisindicatie, een bod welke daar nog eens overheen ging. Teken voor mij dat ze mij erg graag wilde hebben.
Ben ik er van bewust dat het salaris exceptioneel is? Jazeker. Echter, als ik het in perspectief breng en vergelijk met collega's bij andere organisaties en de ZZP'ers die voor deze rollen dikwijls worden ingehuurd, is het niet eens extreem. Ik ben gewoon behoorlijk jong
Members only:
Ben zelf nog een beetje zoekende hoe een vergelijkbare combi te maken. Besteed al best een groot deel aan de softwarematige kant. Inrichting van erp/boekhoudpakket en rapportages. Maar hoe verder? Certificaten oid zijn vaak wel gewenst als bewijs wat je kan en vind het moeilijk te bepalen welke gewenst zijn.
In de ICT is vergoeding of een leasebak redelijk standaard. Ga je echter kijken naar de zorg, dan mag je al blij zijn dat je iets krijgt.Raven schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:17:
[...]
Als het niet werd vergoed, had ik het contract niet ondertekend. 't is toch niet de bedoeling dat de reiskosten er voor zorgen dat er een financiële achteruitgang plaatsvind?
Onderwijs idem, daar gaat men er nog steeds vanuit dat een medewerker binnen een zekere afstand van de onderwijslocatie woont. Krijg je max 20 km enkele reis of 5 OV zones vergoed ofzo.
Maar goed, onderwijs of zorg doen de meesten omdat geen vak maar een roeping is denk ik.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
't was niet dat ik een lijst met werkgevers had om uit te kiezen, als ik de reiskostenvergoeding niet had gekregen, dan was het thuiszitten.Shinji schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:12:
[...]
Zo gek is dat volgens mij niet hoor, in de ICT misschien iets minder gebruikelijk maar in andere sectoren volgens mij iets meer. Is gewoon iets dat je mee moet wegen in de telling of het de moeite waard is om ergens te gaan werken.
Oscar Wilde
Dat is de reden dat jij als 29-jarige HBO'er 2475 verdient en hij als 24-jarige 3850.Shunt schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:41:
[...]
Mja ik snap je redenering alleen hou er rekening mee dat je baas dit dus wel leuk vind. Er is duidelijk meer werk dan jij weg krijgt in de 40 uur waar jij voor betaalt word. Maar jij blijft wel gewoon zitten om dat werk af te maken. Als ik meer werk dan de 40 uur heb dan doe ik dat een weekje (migraties en dat soort dingen) en blijft het aan houden dan krijgt mijn manager bij de klant een melding ik ga vanaf nu meer uren schrijven want anders komt het niet af. En binnen no time is of de werk druk minder of ik heb een zooi meer centjes omdat ik lekker 50 uur schrijf.
Reken even om wie van jullie twee per gewerkt uur meer verdient.Ik ga met mijn plezier naar mijn werk maar ik werk alsnog wel om geld te verdienen en als je dan 10 uur per week structureel werkt zonder enige vorm van compensatie of beloning dan zal je baas zich lekker in zijn handjes wrijven.
Zie hierboven.Om die 50 uur eventjes in perspectief te plaatsen je werkt eigenlijk de uren van een 6 daagse werk week. En dan kan je dat nog gewend zijn mij zullen ze daar niet voor strikken.
Klinkt hard maar zo zit de vork in de steel.
Mwoah niet helemaal hoor.Cocytus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:55:
[...]
Dat is de reden dat jij als 29-jarige HBO'er 2475 verdient en hij als 24-jarige 3850.
[...]
Reken even om wie van jullie twee per gewerkt uur meer verdient.
[...]
Zie hierboven.
De hoge beloning heeft meer te maken met geluk (tegenkomen van juiste mogelijkheden etc.) en de skills om die kansen te grijpen en aangenomen te worden.
Ik vind het simpelweg onprofessioneel als je baas VERWACHT dat je 50uur werkt. Soms kan het, en bij sommige banen moet je wel omdat je je werk simpelweg niet in 40uur af krijgt (omdat je niet goed genoeg bent maar het toch wilt doen bijvoorbeeld).
Er zijn zat hard werkende mensen die meer dan 40u maken en die evenveel verdienen als collega's die netjes 40u klokken.
Ctrl+k
Het spijt me zeer maar dit is echt de grootste onzin. Naast het feit dat deze tweaker een stuk complexere functie en heeft hij ook nog eens twee jaar meer ervaring. Dit is een prachtig voorbeeld van de angst die mensen hebben van hun werkgever / managers / baas. Ik moet laten zien dat ik meer dan 100% wil geven want dan krijg ik meer beloning / erkenning / respect.Cocytus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:55:
[...]
Dat is de reden dat jij als 29-jarige HBO'er 2475 verdient en hij als 24-jarige 3850.
[...]
Reken even om wie van jullie twee per gewerkt uur meer verdient.
[...]
Zie hierboven.
Met alleen mijn natuurlijke groei binnen mijn huidige job zou ik over een jaar of twee ruim tegen de 2800 aan te komen (dit jaar nog geen verhoging gehad vanwege lang uitgebleven end year review. Tot nu heb ik ieder jaar +-200 euro er bij gekregen. Dat zit toch al een stuk dichter tegen zijn 3k met 40 uur.
Hoe ik mijn uren indeel op mijn werk en mijn vrij strikte stelling van 40 uur is waar ik voor betaald wordt is iets wat juist door mijn manager gewaardeerd wordt. A ieder over uurtje dat ik kan boeken is voor zijn afdeling extra inkomsten en B ik geef duidelijk aan dat ik mijn grenzen heb. Ik zal dan ook niet sneller zijn gegroeid als ik 45, 50, 55, 60, of zelfs 100 uur per week zou werken. Mijn manager zou kwaad worden als ik dat zou doen. Dat betekent A dat er 2.5 man werk is die hij kan plaatsen en B dat ik mezelf in de komende jaren totaal de ziekte wet in werk.
Game PC
Genius is one percent inspiration, ninety nine percent perspiration, of zoiets. Iemand die niet extra werkt of tijd-voor-tijd of geld eist als iedereen het retedruk heeft dwingt geen kansen af en grijpt ze zeker niet. Er zijn beroepen / functies waarvoor je ook geluk moet hebben om er te komen maar bij HBO ICT functies voor twintigers is dat een slap excuus om je eigen falen te bedekken. "Ja maar hij had ook veel geluk...". Bullshit, mogelijkheden dwing je af.Sibylle schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:14:
[...]
Mwoah niet helemaal hoor.
De hoge beloning heeft meer te maken met geluk (tegenkomen van juiste mogelijkheden etc.) en de skills om die kansen te grijpen en aangenomen te worden.
Ceteris paribus uiteraard; je moet wel mensen in dezelfde bandbreedte vergelijken.
Fijn dat jij banken, advocatenkantoren, ziekenhuizen onprofessioneel vindtIk vind het simpelweg onprofessioneel als je baas VERWACHT dat je 50uur werkt. Soms kan het, en bij sommige banen moet je wel omdat je je werk simpelweg niet in 40uur af krijgt (omdat je niet goed genoeg bent maar het toch wilt doen bijvoorbeeld).

Ja, dus?Er zijn zat hard werkende mensen die meer dan 40u maken en die evenveel verdienen als collega's die netjes 40u klokken.
Okay, even een andere insteek. Jouw manager hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat jij met zo'n instelling zijn plek overneemt. Bovendien kan hij nog eens 2,5 man extra aansturen wat hem als manager weer extra status oplevert. En door jouw de year end review als worst voor te houden blijf jij lekker lopen zonder dat hij extra hoeft te betalen.Shunt schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:35:I
Met alleen mijn natuurlijke groei binnen mijn huidige job zou ik over een jaar of twee ruim tegen de 2800 aan te komen (dit jaar nog geen verhoging gehad vanwege lang uitgebleven end year review. Tot nu heb ik ieder jaar +-200 euro er bij gekregen. Dat zit toch al een stuk dichter tegen zijn 3k met 40 uur.
Hoe ik mijn uren indeel op mijn werk en mijn vrij strikte stelling van 40 uur is waar ik voor betaald wordt is iets wat juist door mijn manager gewaardeerd wordt. A ieder over uurtje dat ik kan boeken is voor zijn afdeling extra inkomsten en B ik geef duidelijk aan dat ik mijn grenzen heb. Ik zal dan ook niet sneller zijn gegroeid als ik 45, 50, 55, 60, of zelfs 100 uur per week zou werken. Mijn manager zou kwaad worden als ik dat zou doen. Dat betekent A dat er 2.5 man werk is die hij kan plaatsen en B dat ik mezelf in de komende jaren totaal de ziekte wet in werk.
Verder: compleet eens met Cocytus.
De islam kan uw vrijheid schaden
Uh, vreemde gedachtengang.Raven schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:17:
[...]
Als je naar je werk gaat met het OV kan je meerendeel van je kosten aftrekken van je belastingaangifte.
link
Dus dan krijg je het niet van je baas, maar van ons; belastingbetalers.
Ik denk dat er niet veel werknemers zijn die al hun reiskosten volledig krijgen gecompenseerd. Zelfs een leaseauto kost je geld (qua bijtelling).
Onzin...natuurlijk wel. Als jij met je baas een contract ondertekent van 40u en je eist tijd-voor-tijd dan is dat prima te combineren met kansen grijpen. Je moet gewoon je werk goed doen.Cocytus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:38:
[...]
...Iemand die niet extra werkt of tijd-voor-tijd of geld eist als iedereen het retedruk heeft dwingt geen kansen af en grijpt ze zeker niet.
Kansen dwing je af door goed en hard te werken, maar niet door MEER te werken! Dat is dikke bullshit en geeft alleen maar je angst voor je baas aan. Als je het leuk vindt om meer te werken, prima, maar doe het ajb niet omdat je het gevoel hebt dat je MOET of dat je anders kansen laat liggen...dat is gewoon onzin die je jezelf aanpraat.
Nog meer onzin.... Als jij net gaat solliciteren als er een bedrijf in de regio veel ICT'ers op straat zet door bezuinigingen dan heb je simpelweg minder kans op een goede baan dan als je de enige bent die op alle vacatures reageert.Er zijn beroepen / functies waarvoor je ook geluk moet hebben om er te komen maar bij HBO ICT functies voor twintigers is dat een slap excuus om je eigen falen te bedekken. "Ja maar hij had ook veel geluk...". Bullshit, mogelijkheden dwing je af.
Geluk is als je net de juiste vacature tegenkomt, en dan pas komt je skill erbij kijken om die vacature te verzilveren naar een baan. Het is niet iemands eigen schuld als hij/zij geen topbaan heeft, en ik noem het al helemaal geen 'falen'. De één is beter dan de ander, en als je onder je niveau werkt dan kan dat twee dingen betekenen: 1. Geen geluk gehad. 2. Dat geluk niet kunnen verzilveren.
Fijn dat jij banken, advocatenkantoren, ziekenhuizen onprofessioneel vindt

Hoeveel mensen in die werelden werken meer dan in hun contract staat? Niet meer dan elders hoor...
Als je een functie wilt bekleden waarvan je weet dat hij meer dan 40u gaat kosten (zoals hoge functie in de financiële wereld, eigen advocatenkantoor, arts etc.) dan spreek je dat van te voren af met je baas en doe je het omdat je dat graag wilt.
Als jij een contract tekent voor 40u en vervolgens MOET je 50u werken dan is er iets mis. Sommige functies (consultants) hebben daar veel tegenover staan omdat het een omgeschreven regel is, maar ook hier ga je van te voren akkoord.
Mijn hele punt is dat het onzin is dat je kansen laat liggen of dat je geen promotie maakt, of zelfs faalt, als je gewoon 40u draait.
Ctrl+k
Wat een slechte insteek...als je als manager je personeel structureel meer dan contracturen moet laten werken om al het werk gedaan te krijgen dan ben je niet goed bezig. Voor een bedrijf is dat namelijk helemaal niet winstgevend op de lange duur (uitzonderingen daar gelaten).Wokschotel schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:41:
[...]
Okay, even een andere insteek. Jouw manager hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat jij met zo'n instelling zijn plek overneemt. Bovendien kan hij nog eens 2,5 man extra aansturen wat hem als manager weer extra status oplevert. En door jouw de year end review als worst voor te houden blijf jij lekker lopen zonder dat hij extra hoeft te betalen.
Verder: compleet eens met Cocytus.
Je krijgt een rare sfeer in het bedrijf waar de huismoeders/vaders simpelweg maar 40u KUNNEN maken ivm kinderen, en waar mensen niet genoeg ontspannen. Daardoor ontstaat er stress en uiteindelijk zal je productiviteit afnemen door ziektes en mentaliteit verandering. Er zijn meerdere studies hierover gedaan en kijk bijvoorbeeld naar Japan, waar er veel gewerkt wordt maar de mensen niet gelukkig zijn en de productiviteit/kwaliteit niet veel hoger ligt dan elders.
Daarom wordt in een groot bedrijf ook op je gelet. Hard en veel werken wordt gewaardeerd, maar als jij anderen verplicht om veel te werken dan krijg je toch echt een gesprekje met zowel je manager als met je mensen.
Werk maar lekker meer, ik vind het ook heerlijk, maar doe niet net alsof het DE manier is om hogerop te komen, haha.
Ctrl+k
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-06-2015 19:17 ]
Ik heb het nergens over af en toe 45 uur werken ik heb het over structureel overwerken. Ik heb vorige maand 60 uur gemaakt geen enkel probleem ik heb het meeste tijd voor tijd opgemaakt. Maar ik ga echt niet zoals veel van mijn collega's of concollega's structureel overwerken zonder betaling. En ja medich personeel wordt het van verwacht maar daar staat wel tegenover dat de overuren die ze maken gewoon gecompenseerd zouden dienen te worden voor A geld of B vakantie / verlof dagen.Cocytus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:26:
[...]
Als advocaat ken ik beter dan welke beroepsgroep ook het principe van je uren schrijven. Dat betekent echter niet dat ik extra geld krijg / eis als ik een maand toevallig veel declarabele uren heb geschreven. Dat ik dat doe als het nodig is vertaalt zich (mede) in mijn performance review en de salaris(groei) in mijn huidige functie.
Van 45 uur werken ipv 40 is overigens nog nooit iemand de ziektewet ingerold. Dat 100 uur niet gezond is zal iedereen beamen, maar daar hebben we het ook niet over. Dat is een hyperbool die jij erbij haalt.
Naturlijk is het soms druk en soms zit ik ook tot tien uur op het werk maar dan ben ik de volgende dag als het binnen het project kan later op het werk of ergens in de komende tijd een X aantal uur eerder weg of dat nu binnen een week of een maand is boeit me niet ben een volwassen vent en bepaal zelf wel wanneer dat past binnen het rooster.In elke organisatie is het soms druk. Als er twee even goede werknemers zijn, maar de een draait die periode zonder morren een paar weken 50 uur omdat het nou eenmaal nodig is, en de ander zeurt dat hij dan wel de volgende maanden minder wil werken, dan weet ik wel wie van de twee een betere beoordeling krijgt / in aanmerking voor promotie komt.
Met angst voor je baas heeft dat alles weinig te maken; dat zal projectie van jou zijn.
Hoezo zou het een slechte insteek zijn ? omdat hij veel betaald krijgt en dit schijnbaar waard is voor zijn baas moet hij dit maar compenseren door meer uur te maken dan normaal is binnen deze sector?Natuurlijk zijn er mensen / functies waarop dit allemaal niet van toepassing is. Laten we de context er nog even bijhalen: het ging om een (kennelijk ambitieuze) 24-jarige HBO'er die nu al op 3850 / maand zit en de opmerking kreeg dat hij niet structureel zou moeten overwerken zonder daar geld of tijd-voor-tijd voor te vragen. Dat lijkt me een bijzonder slechte insteek, en in die context zijn mijn opmerkingen geplaatst.
Nogmaals Ik vind het allemaal goed, maar verstandig vind ik het niet. Het begint met 50 uur structureel en over een tijdje is het 55 en dan 60 en ja dat zal je niet gebeuren want dat zegt iedereen maar ja toch komt het maar al zo vaak voor.
Game PC
Zie hierboven mijn update, per januari dit jaar ben ik naar €2242 gesprongen maar vandaag was alles rond om mijn jaarcontract om te zetten in een onbepaald contract, wat ook een salarisschaal verhoging opleverde.FabiandJ schreef op donderdag 04 juli 2013 09:56:
Members only:
Bij dit maandsalaris kan je ook nog elke 4 weken een week standbydienst optellen wat +- €300 bruto oplevert exclusief de uren als ik gebeld wordt en andere overwerkuren.
Tevens komt er nog een Red Hat curcus aan en mogelijk ook IBM WebSphere 8.5 betaald door de werkgever.
[ Voor 4% gewijzigd door FabiandJ op 03-03-2014 23:22 ]
Leeftijd:34 35
Opleiding(en):Technisch secundair onderwijs. (TIW)
Certificaten:/
Werkervaring:12 jaar
Werkgever:Infosys
Huidige functie:Problem Manager
Vakantiegeld:volledige maand
Vakantiedagen:20+12 ADV(werkweek van 40uur)
+ dit jaar 2 maand ouderschapsverlof
13/14e maand of winstuitkering:Beide Winstuitkering tot 15% van bruto jaarloon
Laptop:2 1 van infosys en 1 van bij de klant
GSM:/
Leaseauto:/
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling:5/5 (5% zelf afdragen 5% door bedrijf bijgepast)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maaltijdcheques 7euro/dag, hospitalisatieverzekering/woon werk verkeer
Land:belgie
Regio:Brussel
Reistijd:35/40minuten (zonder vertraging met de trein)
Maand salaris (bruto): 4450 4668 .
Mensen mensen, ik kies er zelf voor om +/- 50 uur op mijn werk te zitten hoor, daar heeft mijn manager zich echt niet over uitgesproken. Als ik van 08:00 tot 16:30 wil werken, is er niets op te zeggen.Shunt schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:50:
[...]
Ik heb het nergens over af en toe 45 uur werken ik heb het over structureel overwerken. Ik heb vorige maand 60 uur gemaakt geen enkel probleem ik heb het meeste tijd voor tijd opgemaakt. Maar ik ga echt niet zoals veel van mijn collega's of concollega's structureel overwerken zonder betaling. En ja medich personeel wordt het van verwacht maar daar staat wel tegenover dat de overuren die ze maken gewoon gecompenseerd zouden dienen te worden voor A geld of B vakantie / verlof dagen.
[...]
Naturlijk is het soms druk en soms zit ik ook tot tien uur op het werk maar dan ben ik de volgende dag als het binnen het project kan later op het werk of ergens in de komende tijd een X aantal uur eerder weg of dat nu binnen een week of een maand is boeit me niet ben een volwassen vent en bepaal zelf wel wanneer dat past binnen het rooster.
[...]
Hoezo zou het een slechte insteek zijn ? omdat hij veel betaald krijgt en dit schijnbaar waard is voor zijn baas moet hij dit maar compenseren door meer uur te maken dan normaal is binnen deze sector?
Nogmaals Ik vind het allemaal goed, maar verstandig vind ik het niet. Het begint met 50 uur structureel en over een tijdje is het 55 en dan 60 en ja dat zal je niet gebeuren want dat zegt iedereen maar ja toch komt het maar al zo vaak voor.
Als ik echter strikt 40 uur werk en er ligt een budget een week te laat bij het board op het bureau voel ik mij daar zelf slecht bij. Daar kan ik gewoon niet tegen als ik weet dat ik met een paar uurtjes extra die deadline wel haal. Als ik door een tegenslag een paar uur langer op kantoor zit, c'est ca, daar ga ik echt niet moeilijk over doen. En zo werkt het ook aan de andere kant. "Ik ben 2 uurtjes later, zit bij de tandarts" is voor mij makkelijker te zeggen dan de collega's op AP of AR welke na stipt 8 uur werken de pc uitzetten en een minuut later in de auto zitten.
Als ik een 9 tot 5 job wilde had ik wel om de hoek gesolliciteerd bij een klein bv'tje als jr. controller, tegen een lager salaris en werken met een omzet die misschien 10 tot wel 100 keer zo laag ligt. Met een markt die niet verder reikt dan 50 km rijden.
Dat is mijn ambitie niet. Hier kan ik mijn RC halen, werk ik met een pakket waar ik bekend mee ben in een rol waarin ik mij fijn bij voel en kan ik richting controller groeien en leren van mensen die hun waarde bewezen hebben. Dat daar dan structureel 5 a 10 uur meer werk tegenover staat, tja daar kan ik mij tegen mensen die zo'n ambitie niet hebben natuurlijk niet verdedigen. Dat hoeft ook niet, ieder zijn ding uiteraard
K to the KillaZ
En zo hoort het ook.KillaZ schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:38:
[...]
Mensen mensen, ik kies er zelf voor om +/- 50 uur op mijn werk te zitten hoor, daar heeft mijn manager zich echt niet over uitgesproken. Als ik van 08:00 tot 16:30 wil werken, is er niets op te zeggen.
Als ik echter strikt 40 uur werk en er ligt een budget een week te laat bij het board op het bureau voel ik mij daar zelf slecht bij. Daar kan ik gewoon niet tegen als ik weet dat ik met een paar uurtjes extra die deadline wel haal. Als ik door een tegenslag een paar uur langer op kantoor zit, c'est ca, daar ga ik echt niet moeilijk over doen. En zo werkt het ook aan de andere kant. "Ik ben 2 uurtjes later, zit bij de tandarts" is voor mij makkelijker te zeggen dan de collega's op AP of AR welke na stipt 8 uur werken de pc uitzetten en een minuut later in de auto zitten.
Als ik een 9 tot 5 job wilde had ik wel om de hoek gesolliciteerd bij een klein bv'tje als jr. controller, tegen een lager salaris en werken met een omzet die misschien 10 tot wel 100 keer zo laag ligt. Met een markt die niet verder reikt dan 50 km rijden.
Dat is mijn ambitie niet. Hier kan ik mijn RC halen, werk ik met een pakket waar ik bekend mee ben in een rol waarin ik mij fijn bij voel en kan ik richting controller groeien en leren van mensen die hun waarde bewezen hebben. Dat daar dan structureel 5 a 10 uur meer werk tegenover staat, tja daar kan ik mij tegen mensen die zo'n ambitie niet hebben natuurlijk niet verdedigen. Dat hoeft ook niet, ieder zijn ding uiteraard![]()
Maar de stelling was onmiddellijk dat een ander niet zo mooi verdient of veel minder carrière maakt omdat hij dat niet deed. En dat vind ik onzin.
Natuurlijk kijkt je baas naar hoe je werkt en is hij erg blij met jou, en als jij er ook blij mee bent: top
Alleen, als jij nu naar je baas gaat en zegt: "Goh baas, ik heb het echt druk en ik krijg mijn werk gewoon niet af in 40u...en kan helaas niet overwerken deze maand omdat ik thuis veel te doen heb."
Dan kijkt jouw baas naar hoe jij werkt, en als dat goed is dan zal die promotie echt niet van je ontnomen worden.
Ctrl+k
Ging mij meer om de uitspraak dat de werkgever verwacht dat ik 50 uur maak. Dat doet hij niet, dat doe ik zelf en heb ik ook helemaal zelf in de hand
K to the KillaZ
Via de belasting kan voor zover ik weet alleen achteraf, niet vooraf en blijkbaar wordt het daar niet volledig vergoed(?). De reiskosten waren ongeveer een 3e van mijn netto inkomen, als ik alle vaste lasten hier had moeten betalen op dat moment, dan had ik zonder de per voorschot uitgekeerde vergoeding niet naar werk heen kunnen gaanBarrycade schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:45:
[...]
Uh, vreemde gedachtengang.![]()
Als je naar je werk gaat met het OV kan je meerendeel van je kosten aftrekken van je belastingaangifte.
link
Ik denk dat er niet veel werknemers zijn die al hun reiskosten volledig krijgen gecompenseerd. Zelfs een leaseauto kost je geld (qua bijtelling).
Oscar Wilde
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Opleiding(en):MBO-ICT4, HBO Business IT & Management Propedeuse (nu in jaar 2)
Certificaten:Cisco CCNA, ITIL v3, Prince2, MOS2010, Windows 7 (70-680), MCSA Windows 8 (70-687, 688), MCSA Windows Server 2012, Windows Server 2012 (70-413)
Werkervaring (jaren, parttime of fulltime):3 jaar als servicedeskmedewerker
Werkgever:Shared Service Center van grote ICT detacheerder.
Huidige functie:Servicedeskmedewerker
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:26
Extra vakantiedagen bij niet ziek:nvt
13e maand:nvt
14e maand:nvt
Winstuitkering:nvt
Privegebruik laptop:nvt
Privegebruik telefoon:nvt
Leaseauto budget:nvt
Werkweek contract:36
Werkweek reëel: (daadwerkelijke uren)36
Pensioenregeling (middenloon of eindloon, eigen bijdrage):moet ik nog nakijken
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Reiskosten €0.19km, certificaten worden betaald.
Land:Nederland
Regio:Noorden van Nederland
Reistijd:Auto, 45min
[b]Arbeidssatisfactie (schaal 1-10):[b]5
Verwachtte groei:3-400 bruto
Jaarsalaris contract (bruto):19020
Jaarsalaris additioneel (bruto):
Maandsalaris (bruto):1585
Maandsalaris (netto): 1885 netto incl (540) reiskosten
[ Voor 39% gewijzigd door brbr4thepc op 04-03-2014 11:00 ]
LoL - en jij overwoog om in consulting werken?Sibylle schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:14:
[...]
Ik vind het simpelweg onprofessioneel als je baas VERWACHT dat je 50uur werkt. Soms kan het, en bij sommige banen moet je wel omdat je je werk simpelweg niet in 40uur af krijgt (omdat je niet goed genoeg bent maar het toch wilt doen bijvoorbeeld).
Er zijn zat hard werkende mensen die meer dan 40u maken en die evenveel verdienen als collega's die netjes 40u klokken.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| [b]Leeftijd:[/b] [b]Opleiding(en):[/b] [b]Certificaten:[/b] [b]Werkervaring (jaren, parttime of fulltime):[/b] (hier is ook vaak discussie over) [b]Werkgever:[/b] [b]Huidige functie:[/b] [b]Vakantiegeld:[/b] [b]Vakantiedagen:[/b] [b]Extra vakantiedagen bij niet ziek:[/b] [b]13e maand:[/b] [b]14e maand:[/b] [b]Winstuitkering:[/b] (geef ook targets aan) [b]Privegebruik laptop:[/b] [b]Privegebruik telefoon:[/b] [b]Leaseauto budget:[/b] [b]Werkweek contract:[/b] [b]Werkweek reëel:[/b] (daadwerkelijke uren) [b]Pensioenregeling (middenloon of eindloon, eigen bijdrage):[/b] [b]Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:[/b] [b]Land:[/b] [b]Regio:[/b] [b]Reistijd:[/b] (incl. methode) [b]Arbeidssatisfactie (schaal 1-10):[/b] [b]Verwachtte groei:[/b] [b]Jaarsalaris contract (bruto):[/b] [b]Jaarsalaris additioneel (bruto):[/b] (overwerk, toeslagen, etc.) [b]Maandsalaris (bruto):[/b] [b]Maandsalaris (netto):[/b] (optioneel) |
Ben nog wat nieuw in het hele werk-gebeuren en belastingaangifte doen en zo dus weet nog niet precies wat alles betekent.Barrycade schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:45:
[...]
Uh, vreemde gedachtengang.![]()
link
Bedrijf waar ik werk heeft een reiskosten vergoeding van 130 euro per maand. Echter het jaartrajectabo wat ik heb genomen is duurder(1993 per jaar, 199.30 per maand afbetalen over 10 maanden). Dit was echter wel de goedkoopste oplossing. Reis elke werkdag van Utrecht naar Veenendaal-de Klomp met OV, is toch zeker z'n 40km enkele reis.
Betekent dit dan dat ik € 1.574 aftrek zou krijgen? En wat betekent dan die aftrek? Neem niet aan dat ik dat terug krijg.
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Kun je niet beter een van de twee/of beide topicstarters een DM sturen met de vraag of ze dit kunnen aanpassen ?Config schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:47:
Ik beloof dat het de laatste keer is dat ik dit verzoek plaats, dus bij deze nogmaals het vriendelijke verzoek om de 2.0 versie van de lijst te gebruiken.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 [b]Leeftijd:[/b] [b]Opleiding(en):[/b] [b]Certificaten:[/b] [b]Werkervaring (jaren, parttime of fulltime):[/b] (hier is ook vaak discussie over) [b]Werkgever:[/b] [b]Huidige functie:[/b] [b]Vakantiegeld:[/b] [b]Vakantiedagen:[/b] [b]Extra vakantiedagen bij niet ziek:[/b] [b]13e maand:[/b] [b]14e maand:[/b] [b]Winstuitkering:[/b] (geef ook targets aan) [b]Privegebruik laptop:[/b] [b]Privegebruik telefoon:[/b] [b]Leaseauto budget:[/b] [b]Werkweek contract:[/b] [b]Werkweek reëel:[/b] (daadwerkelijke uren) [b]Pensioenregeling (middenloon of eindloon, eigen bijdrage):[/b] [b]Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:[/b] [b]Land:[/b] [b]Regio:[/b] [b]Reistijd:[/b] (incl. methode) [b]Arbeidssatisfactie (schaal 1-10):[/b] [b]Verwachtte groei:[/b] [b]Jaarsalaris contract (bruto):[/b] [b]Jaarsalaris additioneel (bruto):[/b] (overwerk, toeslagen, etc.) [b]Maandsalaris (bruto):[/b] [b]Maandsalaris (netto):[/b] (optioneel)
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Hier is ook een topic specifiek voor de belastingaangifte 2013: Belastingaangifte 2013 (Inkomstenbelasting particulieren)
AangepastConfig schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:47:
Ik beloof dat het de laatste keer is dat ik dit verzoek plaats, dus bij deze nogmaals het vriendelijke verzoek om de 2.0 versie van de lijst te gebruiken.
Ik ben 'consultant' en maak ook bij hoge uitzondering een keer meer dan 40 uur in de week hoor. Uiteindelijk is overwerken een planningsprobleem; er wordt wel erg makkelijk vanuit gegaan dat je dat gewoon het probleem van de 'handjes' kan maken. En als je dat dan zo graag wil moet daar ook gewoon wat tegenover staan. Juist in consulting werk je gewoon uurtje-factuurtje en als de klant 100 euro per uur voor me betaalt ga ik niet 'gratisch' extra werken.
Dat is te kort door de bocht; partners verkopen projecten aan klanten en beloven dan teveel werk door te weinig mensen, waardoor uiteindelijk de mensen (jonge honden die carriere willen maken) lange dagen moeten maken. Ik weet niet waar je werkt - vast niet McKinsey of BCG oid, maar jezelf als enige referentiepunt nemen is natuurlijk niet representatief en niet een erg overtuigende poging om een punt te maken.Hydra schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:53:
[...]
Ik ben 'consultant' en maak ook bij hoge uitzondering een keer meer dan 40 uur in de week hoor. Uiteindelijk is overwerken een planningsprobleem; er wordt wel erg makkelijk vanuit gegaan dat je dat gewoon het probleem van de 'handjes' kan maken. En als je dat dan zo graag wil moet daar ook gewoon wat tegenover staan. Juist in consulting werk je gewoon uurtje-factuurtje en als de klant 100 euro per uur voor me betaalt ga ik niet 'gratisch' extra werken.
Ik zag Sybille het in een ander topic over strategisch consulting bij Accenture / BCG hebben, daar kom je niet ver met een 9-tot-5 mentaliteit
Verwijderd
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO3 Medewerker Beheer ICT
Certificaten: CCENT, EMCISA, EMCIE VNX Solutions Specialist
Werkervaring (jaren, parttime of fulltime): 6 jaar, 9 maanden fulltime
Werkgever: Megaklein IT consultancybedrijf
Huidige functie: Consultant
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
Extra vakantiedagen bij niet ziek: 0
13e maand: Ja
14e maand: Nee
Winstuitkering: Ja, vorig jaar €12.500,-
Privegebruik laptop: Ja
Privegebruik telefoon: Ja (geen kosten)
Leaseauto budget: €25.000,-, daadwerkelijke waarde €31.160,-
Werkweek contract: 40
Werkweek reëel: 40-45, soms meer
Pensioenregeling (middenloon of eindloon, eigen bijdrage): Middenloon, premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nette onkostenvergoeding van €50,- per maand
Land: Nederland
Regio: Noord/Noord-Oost
Reistijd: 1 uur naar kantoor, naar de klant verschilt maar is maximaal 1,5 uur
Arbeidssatisfactie (schaal 1-10): 8
Verwachtte groei: Niet in functie, wel in kennis en ervaring
Jaarsalaris contract (bruto): €33.573,80
Jaarsalaris additioneel (bruto): €12.500,-
Maandsalaris (bruto): €2.405,-
Maandsalaris (netto): €1.647,-
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje aan de lage kant. Kan je daar niet meer uithalen?Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:57:
Ook maar even volgens het nieuwe format dan:
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO3 Medewerker Beheer ICT
Certificaten: CCENT, EMCISA, EMCIE VNX Solutions Specialist
Werkervaring (jaren, parttime of fulltime): 6 jaar, 9 maanden fulltime
Werkgever: Megaklein IT consultancybedrijf
Huidige functie: Consultant
Vakantiedagen: 24
Extra vakantiedagen bij niet ziek: 0
Winstuitkering: Ja, vorig jaar €12.500,-
Privegebruik laptop: Ja
Privegebruik telefoon: Ja (geen kosten)
Leaseauto budget: €25.000,-, daadwerkelijke waarde €31.160,-
Werkweek reëel: 40-45, soms meer
Pensioenregeling (middenloon of eindloon, eigen bijdrage): Middenloon, premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nette onkostenvergoeding van €50,- per maand
Regio: Noord/Noord-Oost
Reistijd: 1 uur naar kantoor, naar de klant verschilt maar is maximaal 1,5 uur
Verwachtte groei: Niet in functie, wel in kennis en ervaring
Jaarsalaris contract (bruto): €33.573,80
Jaarsalaris additioneel (bruto): €12.500,-
Maandsalaris (bruto): €2.405,-
Maandsalaris (netto): €1.647,-
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Accenture en aanverwanten zijn goed voor net afgestudeerden om veel ervaring op te doen. Maar het is niet voor niets dat de meesten daar rond hun 30e ofzo vertrekken: de work/life balance daar is compleet zoek. Als je dat wil, prima, maar er zijn meer dan genoeg kleinere bedrijven waar je veel breder ingezet wordt en wiens instelling het niet is om maar zoveel mogelijk mensen voor zoveel mogelijk uren weg te zetten.Hbeez schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:36:
Dat is te kort door de bocht; partners verkopen projecten aan klanten en beloven dan teveel werk door te weinig mensen, waardoor uiteindelijk de mensen (jonge honden die carriere willen maken) lange dagen moeten maken. Ik weet niet waar je werkt - vast niet McKinsey of BCG oid, maar jezelf als enige referentiepunt nemen is natuurlijk niet representatief en niet een erg overtuigende poging om een punt te maken.
Ik zag Sybille het in een ander topic over strategisch consulting bij Accenture / BCG hebben, daar kom je niet ver met een 9-tot-5 mentaliteitSterker nog: als hij tijdens z'n sollicitatie dingen zegt zoals in dit topic hoeft hij er niet eens te beginnen.
Ik heb dus samengewerkt met Accenture en Ordina mensen op een IND project, en als je ziet hoe het daar aan toe gaat snap ik echt niet hoe je het daar uithoudt. Daarnaast is het puur een urenfabriek (ik vind het geen consultancy, het is meer gewoon detachering waarbij de klant weinig controle heeft over de uren) waarbij er regelmatig zonder enige noodzaak 'overgewerkt' werd door mensen die dat wel prima vonden omdat ze toch op lokatie in een hotel zaten.
In dat project heb ik ook nooit over hoeven te werken (ik was als consultant weer door Accenture ingehuurd voor een specifiek deel) gewoon omdat wij zorgen dat onze shit gewoon op tijd af was.
Anyway: waar het mij vooral om gaat is dat het voor mij persoonlijk niet gaat werken als mijn baas 'profiteert' van de extra uren die ik maak, en ik daar dan niet voor gecompenseerd wordt. Als 'jonge' hond overwerken voor extra geld en carrieremogelijkheden is een logische keuze, maar het is wel tweerichtingsverkeer.
[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 04-03-2014 13:13 ]
Jawel hoorHbeez schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:36:
[...]
Dat is te kort door de bocht; partners verkopen projecten aan klanten en beloven dan teveel werk door te weinig mensen, waardoor uiteindelijk de mensen (jonge honden die carriere willen maken) lange dagen moeten maken. Ik weet niet waar je werkt - vast niet McKinsey of BCG oid, maar jezelf als enige referentiepunt nemen is natuurlijk niet representatief en niet een erg overtuigende poging om een punt te maken.
Ik zag Sibylle het in een ander topic over strategisch consulting bij Accenture / BCG hebben, daar kom je niet ver met een 9-tot-5 mentaliteitSterker nog: als hij tijdens z'n sollicitatie dingen zegt zoals in dit topic hoeft hij er niet eens te beginnen.
Als mijn baas wilt dat ik structureel meer werk dan dat we afspreken dan is dat niet akkoord, en dat zeg ik ook gewoon. Ook bij BCG.
Bij BCG (en ik denk McKinsey, Bain ook) is de afspraak: till the job is done. Dus in je contract staat 40u, maar met je baas spreek je af dat je je werk af krijgt en er vaak meer uren in steekt...nou prima toch. De beloning is er dan ook naar.
Echter, als je afspreekt 40u en je baas verwacht dat je je werk afmaakt en geeft je vervolgens werk voor 50u..tsjah dan is dat zijn probleem niet jouw probleem.
Ctrl+k
Een discussie betekent niet dat er 1 iemand gelijk heeft en de rest dat niet heeft. Het is iets dat mensen bezig houdt. Als mensen het een interessante discussie vinden, laat ze.Chief-XL schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:46:
Waarom elke keer weer die discussie over aantal uren dat men werkt? Dat moet ieder toch voor zich bepalen? Als jij je er goed bij voelt, het kan verenigen met je persoonlijk leven en de werkgever is tevreden, prima toch? De verhouding werk/prive moet ieder voor zich bepalen. Of dat nou betekent dat je strikt van 9 tot 17 werkt of overuren maakt of wat dan ook, laat ieder dat lekker voor zich bepalen.
Verwijderd
Opleiding(en): International marketing & Management HBO
Certificaten: Hoop sales certificeringen
Werkervaring: 3 jaar werkervaring voor mijn HBO
Werkgever:prive
Huidige functie: Marketing "manager"
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 10%
Extra vakantiedagen bij niet ziek:Nee
13e maand:Nee
Winstuitkering: Nee (geef ook targets aan)
Privegebruik laptop: Nee
Privegebruik telefoon: Nee
Leaseauto budget: Nee
Werkweek contract:40u
Werkweek reëel: 45/50 , geheel vrijwillig. Ik ben een starter en wil mijzelf graag bewijzen
Pensioenregeling : Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: NL
Regio: NB
Reistijd: 7u per week, openbaar vervoer
Verwachtte groei: 15-25% per jaar, eerstkomende paar jaren
Jaarsalaris contract (bruto):26.000 excl vakantiegeld en toeslag
Maandsalaris (bruto): 2180+50,- onkostenvergoeding
Maandsalaris (netto): +-1700 (optioneel)
Float like a butterfly, sting like a bee.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Tevens klaag ik niet over het salaris. Het is een klein(er) bedrijf en ik doe de marketing solo, dus de werkervaring is priceless. Momenteel is het wat het bedrijf kan missen (ik heb inzicht in de boeken). Wanneer de financieële situatie het toestaat zal het salaris toenemen. Uiterlijk bij mijn volgende contract.
Verwijderd
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 4 jaar fulltime, 2 jaar part time
Werkgever: Middelgroot softwarebedrijf
Huidige functie: Software ontwikkelaar
Vakantiedagen: 25
13e maand: Nee
Winstuitkering: Nee
Privegebruik laptop: Nee
Privegebruik telefoon: Nee
Leaseauto budget: 0
Werkweek reëel: 40
Pensioenregeling: Middenloon, 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Woon-werk vergoeding 0.19
Regio: Twente
Reistijd: 20 min auto
Maandsalaris (bruto): 3300
Het idee is dat ik aan vrij moeilijke technische producten ga werken. Financieel ga ik hetzelfde verdienen als bij mijn vorige baan maar ik heb hier meer doorgroeimogelijkheden. (altijd bij kleine bedrijven gezeten zover) Het idee was dat als ik eenmaal mijzelf bewijs, dat ik wat meer zou kunnen verdienen. Of dat echt gaat gebeuren is maar de vraag maar in ieder geval staat het werk dat ik ga doen wel goed op mijn CV.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2014 15:30 ]
Wel een mooi voorbeeld van titelinflatieVerwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:26:
Voor eerste jaar is vastgelegd.
Tevens klaag ik niet over het salaris. Het is een klein(er) bedrijf en ik doe de marketing solo, dus de werkervaring is priceless. Momenteel is het wat het bedrijf kan missen (ik heb inzicht in de boeken). Wanneer de financieële situatie het toestaat zal het salaris toenemen. Uiterlijk bij mijn volgende contract.
Het is ook in om 'officers' te hebben. Communication officer, relations officer etc.Mythio schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:04:
Tegenwoordig is alles manager. Office manager, marketing manager, sales manager, etc. Tegenwoordige in onze organisatie hebben we een "knowledge manager" rondlopen. Wat die precies doet kan ze zelf niet eens uitleggen...
Mooi toch
Ctrl+k
Verwijderd
De titel is helaas een acurate beschrijving van de functie. Marketing management heeft niets met een leidinggevende functie te maken.
Marketing management employs various tools from economics and competitive strategy to analyze the industry context in which the firm operates. These include Porter's five forces, analysis of strategic groups of competitors, value chain analysis and others.[4] Depending on the industry, the regulatory context may also be important to examine in detail.
Een betere omschrijving van mijn dagelijkse werk activiteiten kan ik niet vinden
Of een huisvrouw, die was 'Domestic manager'...L-VIS schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:08:
Ergste wat ik een keer mee maakt was een receptioniste. Die was front-desk manager......
Eer aan je korf (haha)
Ook een mooie: Thought Leader.
[ Voor 16% gewijzigd door Config op 04-03-2014 17:13 . Reden: Principal :o ]
In princiepe denk ik dat je "Principal" bedoeltConfig schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:18:
Tegenwoordig gebruikt men 'Principle' om de leads aan te duiden. Dus Principle Handdoekjes Manager.
Dat stukje is vermoedelijk geschreven door een "marketing manager". Het is een vorm van functieinflatie dat overal 'manager' achter geplakt wordt om het interessanter te laten klinken. Als developer kan je dan wel jezelf "code manager" gaan noemen maar dan maak je jezelf belachelijk. Als je exact hetzelfde doet als "marketing manager" dan is het opeens niet raar.Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:16:
De titel is helaas een acurate beschrijving van de functie.
Ik ken genoeg mensen met jouw functie die zichzelf "Marketeer" noemen bijvoorbeeld. Een stuk meer on the spot: de meeste "marketing managers" die ik ken hebben toch echt een team onder zich. Ik zou dus ook ietwat uitkijken met die titel op je CV als je een nieuwe baan gaat zoeken.
[ Voor 61% gewijzigd door Hydra op 04-03-2014 16:23 ]
Gelukkig dekt een titel bij lange na niet altijd de lading. En zelf zal het me aan mijn reet roesten hoe mijn interne functietitel is, als ik het maar naar mijn zin heb op het werk
Enige waar die manager titel van pas zou komen is als ik naar onze locaties in Bulgarije of nog erger, India zou gaan. Daar hangen ze er wat meer aan vast als in ons nuchtere kikkerlandje namelijk.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Bedankt voor je tip, wellicht ga ik het oppakken. Iets wat mij echter wel opvalt, is dat bij mensen die ik ken met de functie marketeer in de verste verte niet dezelfde taken hebben. Ontwikkelen van internationale entree strategieën is dan ook niet voor iedere marketeer weggelegd. Wellicht dat ik in overleg met de werkgever de functietitel aan kan laten passen naar market researcher. Maar daar wou hij de vorige keer niets van wetenHydra schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:19:
[...]
In princiepe denk ik dat je "Principal" bedoelt
[...]
Dat stukje is vermoedelijk geschreven door een "marketing manager". Het is een vorm van functieinflatie dat overal 'manager' achter geplakt wordt om het interessanter te laten klinken. Als developer kan je dan wel jezelf "code manager" gaan noemen maar dan maak je jezelf belachelijk. Als je exact hetzelfde doet als "marketing manager" dan is het opeens niet raar.
Ik ken genoeg mensen met jouw functie die zichzelf "Marketeer" noemen bijvoorbeeld. Een stuk meer on the spot: de meeste "marketing managers" die ik ken hebben toch echt een team onder zich. Ik zou dus ook ietwat uitkijken met die titel op je CV als je een nieuwe baan gaat zoeken.
Binnenkort mag ik weer onderhandelen. Wat zou hierbij reëel zijn?
Ik zou op 3300 bruto inzetten, da's 10%, lijkt me reeel
Verwijderd
Je bedrijf is erg relaxed wat ik van hem begrijp kwa voorwaarden (geen deadlines, tijd om jezelf te scholen etc). Als mobile developer kun je met 2 jaar mobile ervaring wel richting de 3500 ja, maar of dat bij je huidige bedrijf kan vraag ik me af.
Ik zou een voorstel neerleggen van 3300 inderdaad, en dan kijken wat ze brengen. Als ze met een tegenbod van inflatie (2.53% = 75 euro) + wat jij vind dat je vooruit bent gegaan (zeg 100 euro), dan zouden ze met ~3125 moeten komen, aan jou wat je acceptabel vind en hoe fijn je er werkt
Bij ons (bedrijf in klein-metaal cao), krijg je wat de werkgever je waard vindt. Er blijken ook niet echt loonschalen te zijn, tenminste die kunnen/willen ze ons niet vertellen.
Je hoeft niet te vragen om loonsverhoging. Als de werkgever van mening is dat het verdient hebt, krijg je het gewoon.
COA metaalverwerkingebedrijf: http://www.cnvvakmensen.n...etaalbewerkingsbedrijven/
En daar staan gewoon de salaristabellen in
Zo gaat het vaker begreep ik al van hem, en blijkt nu ook uit jouw post.
K to the KillaZ
2 jaar mobile ervaring richting 3500? Dat lijkt me te positief. 3000 ja, 3500 lang niet.Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:21:
Je bedrijf is erg relaxed wat ik van hem begrijp kwa voorwaarden (geen deadlines, tijd om jezelf te scholen etc). Als mobile developer kun je met 2 jaar mobile ervaring wel richting de 3500 ja, maar of dat bij je huidige bedrijf kan vraag ik me af.
Als ze er positief vanaf wijken lijkt het mij geen probleemAthome schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 07:12:
Die tabellen worden niet gehanteerd. Ze wijken daarin af (als goed is in positieve zin). Daarnaast klopt de functieomschrijving van de meeste mensen ook niet. Waardoor het zoeken naar de juiste tabel niet te doen is.
De functieomschrijving klopt wellicht niet, maar je weet toch wel wat je doet
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ondanks recente verhoging heb ik toch het idee dat het nettoresultaat wat tegenvalt.
[ Voor 58% gewijzigd door EvaluationCopy op 05-03-2014 15:13 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO Automatiserings Energietechniek
Certificaten: vakgerelateerd
Werkervaring (jaren, parttime of fulltime): fulltime
Werkgever: Zorginstelling middelgroot
Huidige functie:Medisch Instrumentatietechnicus
Vakantiedagen: 144 uur + 26 RV dagen + comp.dagen na bereikbaarheidsdienst
Extra vakantiedagen bij niet ziek: n/a
14e maand: n/a
Winstuitkering: n/a
Privegebruik laptop: n/a
Privegebruik telefoon: n/a
Leaseauto budget: n/a
Werkweek contract: 36
Werkweek reëel: 40 (resultaat: om de week een dag vrij)
[b]Pensioenregeling (middenloon of eindloon, eigen bijdrage): Ja, incl werkgegeversbijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: standaard gebeuren, niet veel bijzonders. Denk aan werkgeversbijdrage zorgverzekering, korting op div zaken e.d.
Regio: ZH
Reistijd: auto 30 minuten
Verwachtte groei: Nog vrij beperkt, zit bijna op maximale CAO schaal voor mijn functie.
Maandsalaris (bruto): 3132€
Nee hoor, het valt niet tegen, vul maar eens € 3200 in in een bruto netto calculator en je zal zien dat onze overheid netjes bijna 1/3 van het totaal in pikt. Haal daar z'n zorgpremie vanaf en je zit op 21en nog wat, welk verschil zich kan verklaren door het gebruik van afgeronde bedragen...EvaluationCopy schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:12:
Dat valt altijd tegen, welkom in Nederland. Ondanks dat de ongeveer 90 euro voor je ZV er af al is, lijkt het nog wat weinig. Duur pensioen ofzo?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Collectieve ZV voor zowel mezelf als mijn vrouwEvaluationCopy schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:12:
Dat valt altijd tegen, welkom in Nederland. Ondanks dat de ongeveer 90 euro voor je ZV er af al is, lijkt het nog wat weinig. Duur pensioen ofzo?
Wat is het verschil tussen 'valt niet mee' en 'valt tegen'?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Lol, ninja'dEvaluationCopy schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:49:
[...]
Wat is het verschil tussen 'valt niet mee' en 'valt tegen'?
Opleiding(en): WO Software Engineering (MSc)
Werkervaring: ~3 jaar
Werkgever: Interactieve media producent (websites en meer)
Huidige functie: .NET Software Engineer
13/14e maand: nee
Winstuitkering: ~5% jaarsalaris
Privegebruik laptop: nee
Privegebruik telefoon: nee
Leaseauto budget: nee
Werkweek contract: 40 uren
Werkweek reëel: 40-45 uren
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Tijd-voor-tijd regeling
Regio: Noord Nederland
Reistijd: <15min
Maandsalaris (bruto): 2800,-
Qua inhoud en werksfeer ben ik best gelukkig, maar ik denk dat er financieel nog wel iets meer uit te halen is?
Met WO + 3 jaar ervaring als software engineer verdiende ik ook in dezelfde orde (28xx per maand + vakantiegeld en 13e maand = ~40k per jaar). Dat was echter wel dik 10 jaar geleden, wat indexatie zou op z'n plaats zijn.sajnens schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:44:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): WO Software Engineering (MSc)
Werkervaring: ~3 jaar
Werkgever: Interactieve media producent (websites en meer)
Huidige functie: .NET Software Engineer
13/14e maand: nee
Winstuitkering: ~5% jaarsalaris
Privegebruik laptop: nee
Privegebruik telefoon: nee
Leaseauto budget: nee
Werkweek contract: 40 uren
Werkweek reëel: 40-45 uren
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Tijd-voor-tijd regeling
Regio: Noord Nederland
Reistijd: <15min
Maandsalaris (bruto): 2800,-
Qua inhoud en werksfeer ben ik best gelukkig, maar ik denk dat er financieel nog wel iets meer uit te halen is?
Leeftijd:24
Opleiding(en):HBO ICT& Business (Bedrijfskundige Informtica)
Werkervaring: Geen
Werkgever: Software ontwikkelaar
Huidige functie:Consultant
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:13de maand bij 100 facturable dagen
Laptop:Nee
GSM:Nee
Leaseauto: Ja, 575,-
Pensioenregeling:Ja
Regio:
Reistijd:15min Thuis - Werk
Maand salaris (bruto): 2400,-
Zeer netjes hoor, voor relevante salarissen kan je gewoon door dit topic bladeren.Rexel schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:02:
Ik zou graag jullie mening weten over het volgende aanbod wat ik heb gekregen voor een functie na mijn afstuderen. Heb zelf nog geen ervaring met de hoogte van salarissen binnen de IT branche.
Leeftijd:24
Opleiding(en):HBO ICT& Business (Bedrijfskundige Informtica)
Werkervaring: Geen
Werkgever: Software ontwikkelaar
Huidige functie:Consultant
13/14e maand of winstuitkering:13de maand bij 100 facturable dagen
Laptop:Nee
GSM:Nee
Leaseauto: Ja, 575,-
Pensioenregeling:Ja
Regio:
Reistijd:15min Thuis - Werk
Maand salaris (bruto): 2400,-
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
EvaluationCopy schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:07:
Ik ken de salarissen en de kosten van levensonderhoud (Wonen) in het Noorden niet, maar gezien je opleiding, je leeftijd en het gebrek aan lease-auto zou ik zeggen: aan de lage kant.
Dat leek mij ook. Binnenkort komt er een goed moment om het hier over te hebben, dus zit ik eens na te denken over wat mijn insteek moet worden. Ik heb het salariskompas van intermediair er bij gepakt, en daar kwam ik uit op ~3100. Een stap van 2800 naar 3100, zou dat realistisch zijn?t_captain schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:13:
[...]
Met WO + 3 jaar ervaring als software engineer verdiende ik ook in dezelfde orde (28xx per maand + vakantiegeld en 13e maand = ~40k per jaar). Dat was echter wel dik 10 jaar geleden, wat indexatie zou op z'n plaats zijn.
Zulke stappen zijn veel makkelijker te maken met een aanbieding in je hand.sajnens schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:09:
Een stap van 2800 naar 3100, zou dat realistisch zijn?
Je bedoelt "er is een bedrijf dat me wel wil overnemen voor y per maand, wat bieden jullie" (gechargeerd)? Op dit moment heb ik dergelijke aanbiedingen niet, en ik ben daar momenteel ook niet concreet naar op zoek. Het gaat qua werkzaamheden en sfeer immers lekker. Zou je dan toch moeten gaan rondkijken puur om een onderhandelingsmiddel te hebben?Hydra schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:18:
[...]
Zulke stappen zijn veel makkelijker te maken met een aanbieding in je hand.
[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 06-03-2014 19:45 ]
Wat ik denk dat je nodig hebt is een geloofwaardig verhaal waarmee je je salarisverhoging kan rechtvaardigen. Liefst geloofwaardig voor jou, zodat je het ook overtuigend en onderbouwd kan brengen. Een aanbieding van een andere partij is zeer geloofwaardig en kan je ook zeer geloofwaardig brengen, maar ik denk dat je dan inderdaad het risico loopt om voor het blok te worden gezet. Een verhaal in de trant van 'Ik heb eens gegoogeld en anderen verdienen x meer dan ik' is al weer een stuk zwakker. Dus informeer jezelf goed, maak een helder verhaal over waar je stond toen je begon in je functie, hoe je jezelf hebt ontwikkeld, waar je nu staat, en dat je vindt/denkt dat daar wel een loonsverhoging tegenover mag staan. Aangezien het een onderhandeling is zou ik ook zeker proberen te zorgen voor een plan B en C.sajnens schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:23:
[...]
Je bedoelt "er is een bedrijf dat me wel wil overnemen voor y per maand, wat bieden jullie" (gechargeerd)? Op dit moment heb ik dergelijke aanbiedingen niet, en ik ben daar momenteel ook niet concreet naar op zoek. Het gaat qua werkzaamheden en sfeer immers lekker. Zou je dan toch moeten gaan rondkijken puur om een onderhandelingsmiddel te hebben?
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Opleiding(en): MBO Systeembeheer Niveau 4, HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Windows Server 2008 Active Directory, Configuration; Windows Server 2008 Network Infrastructure, Configuration
Werkervaring: 3
Werkgever: ICT Dienstverlener
Huidige functie: Junior Systeembeheerder
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: -
Reiskostenvergoeding: €0,19
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Opleidingsbudget, Leuke organisatie, Borrels, Tijd voor Tijd regeling, Internetvergoeding
Regio:Zuid Nederland
Reistijd: Op het moment 20 minuten
Maand salaris (bruto): € 2350
Op het moment wel tevreden met mijn arbeidsvoorwaarden.
Mag ik er tevreden mee zijn?
MCP, MCSA:2008/2012R2, MCSE:Comm
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 08:35 ]
MCP, MCSA:2008/2012R2, MCSE:Comm
Volgens mij klopt er niks van die salariskompas. Ik kom op 2700 uit als ik het invul. Daar zou ik mezelf niet in schalen eerlijk gezegd. HBO Software Engineering diploma behaald in de zomer van 2012, en pas sinds begin 2013 een echt serieuze baan. Eerste half jaar was bij een bedrijf waar ik in de vakanties/tijdens mijn studie ook werkte.sajnens schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:09:
[...]
[...]
Dat leek mij ook. Binnenkort komt er een goed moment om het hier over te hebben, dus zit ik eens na te denken over wat mijn insteek moet worden. Ik heb het salariskompas van intermediair er bij gepakt, en daar kwam ik uit op ~3100. Een stap van 2800 naar 3100, zou dat realistisch zijn?
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Verwijderd
Opleiding(en): Informatica,
Certificaten: Onder andere TOGAF cerfified,ITILv3, CCIE r/s CCNP, CCIP, CCDP,
Werkervaring: +14 jaar
Werkgever: Internationale ISP
Huidige functie: Senior Architect Coorporate clients
Vakantiegeld: standaard 8%
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: max 20-25% jaar salaris
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto*: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja 2/3 werkgever, 1/3 eigen bijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 6000 per jaar vrij te besteden studievergoeding
Regio: NH
Reistijd**: 20 minuten fietsen
Maandsalaris (bruto): 6616 euro
Ben best blij met mijn salaris het is zo goed dat ik in ieder geval niet ga freelancen. Mijn advies:
Blijven doorleren in de techniek (nu bezig met SDN)
Twee maal per jaar op solicitatiegesprek, gewoon om scherp te blijven
Werk aan je communicatieve vaardigheden
Dit topic is gesloten.
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.