Ik vind dit topic trouwens interessant; omdat er normaal in Nederland niet heel open over salarissen wordt gedaan.. wel heb ik het idee dat er iets meer uit de posts kan worden gehaald, wat ik nu bijvoorbeeld veel zie:
13e/14e maand of winstuitkering? ja --> Wat ja? alle drie? wat is je bonus target in %? Misschien deze vraag opsplitsen?
GSM? Ja --> Een oude nokia om voor werk mee te bellen, of mag je zelf een smartphone uitkiezen en prive gebruiken?
Leaseauto: Ja --> Een busje met reclame, of een Audi A4 met privekilometers?
Pensioenregeling: ja --> Eigen bijdrage? Middenloon? Eindloon?
Laptop: Ja --> Iedereen heeft een laptop, maar mag je er bv. ook zelf software op installeren?
Verder vind ik het zelf altijd makkelijker om jaarsalarissen te vergelijken dan maandsalarissen, omdat je dan gelijk alle 13e/14e maanden etc bij elkaar ziet opgeteld.
Het zou ook interessant om maandsalaris (netto) te zien; omdat iedereen wel wat vergoedingen krijgt, en de een weer veel voor de lease-auto/pensioen betaalt, etc. Dan kan iedereen zelf kiezen wat ze willen vergelijken.
Dus misschien kan het lijstje hierop worden aangepast (iets meer specifieke, relevante info) ? Ik zou het zelf ook interessant vinden om zoiets te zien als:
Hoe tevreden met work/life balance (schaal 1-10) ?
Algemene tevredenheid over baan (schaal 1-10) ?
Verwachte salarisgroei in toekomst (matig, normaal, hoog) ? oid
Just my 2 cents