Zeker wel kinderen, drie prachtige exemplaren zelfs! Maar slechts eentje die gebruik maakt van kinderopvang voor 1 dag per week. Die kosten (volgens mij nu iets van 306 euro per maand), zijn prima te dragen. Netto kost 't ons een 150 euro per maand, inclusief toeslagen.
Woy schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:05:
[...]
Het salaris is netjes, zeker aangezien je maar 36 uur werkt. Maar van een dergelijke reistijd zou ik toch wel snel gek worden. 1,5 enkele reis, dus 3 uur per dag is echt een aanslag op je privé tijd. Ik zit nu op de helft, en eigenlijk vind ik dat al te veel.
Ik ben gezegend met een vermogen om weinig slaap nodig te hebben. Ik begin elke ochtend om 7:00 uur (ik sta tussen 4:30 en 5:00 op, ook op vrije dagen) en ben rond 18:15 thuis, mooi op tijd voor het avondeten. Kan de kinderen vaak nog even in bad doen, kletsen, verhaaltje lezen, klaar.
Daarnaast werk ik ook nog 1 dag thuis om voor de oudste en de jongste te zorgen. Intensieve dagen, maar het het is het wat mij betreft zeker waard!
Garyu schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:08:
[...]
Het betekent konkreet zo te zien gewoon 4 dagen praktisch niet thuis zijn (4x9), maar wel een lang weekend hebben. Lijkt me op zich nog best te doen. Als je dan 1e klas met de trein kan reizen, dan kan je in die tijd in ieder geval nog iets doen (zelfstudie, boek lezen, filmpje kijken, whatever..).
Het kent ook z'n nadelen hoor. Heb op dit moment bijna elke interessante serie wel gezien (kijk alles op 1,5x de normale snelheid)!

Nu maar weer wachten tot Game of Thrones, Walking Dead, etc. weer verdergaan.
AllSeeyinEye schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:09:
[...]
Kinderopvangtoeslag is iets dat in mijn ogen overigens, net als huurtoeslag en zorgtoeslag en iedere andere toeslag, volstrekt overbodig is. Het verziekt ons economische klimaat. Iedereen zou voordat ze besluiten om kinderen te krijgen de overweging zelf hebben moeten maken of ze het uberhaupt kunnen bekostigen. Zonder overheidssteun.
Zie je ook principieel af van je kinderbijslag?

Zonder gekheid, ik ben het met je eens dat het voor velen (waaronder mijzelf) eigenlijk niet nodig is om kinderopvangtoeslag te krijgen. Persoonlijk vind ik dat als je in een slechte financiële situatie zit, je willens en wetens kinderen krijgt (je neemt ze niet) en je weet gewoon dat je ze zonder overheidsbijdragen niet kunt verzorgen, je een egoïstische keuze maakt. Dan 'neem' je ze voor jezelf, niet om ze een goede basis en toekomst te kunnen geven.
Maar terug naar de toeslagen, kinderbijslag, etc. Je bent alleen gek als je het niet gebruikt, natuurlijk. Ik ben gelukkig in de financiële omstandigheid dat we het wel kunnen missen, dus we gebruiken het nu als verkapt spaarpotje voor de studie van de kids (de oudste is nu al een bolleboos). Scheelt weer als de economie weer eens in een crisis raakt. Oh... wacht..
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh