Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.854.704 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 11:39

Aragornwj

Blerf

lease-auto is oud zeer. Inmiddels ben ik ook semi/half -ambtenaar en worden nieuwe lease-auto's niet meer verstrekt aan nieuw personeel. Ik heb nog een contract van flink wat jaar geleden waar het als arbeidsvoorwaarde is opgenomen en het dus niet afgenomen kan worden.

De gouden handboeien is leuk maar ook juist uitgedrukt.

MEEHH!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-05 15:47
ZGaro schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 07:03:
Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO niv. 4
Certificaten: CCNP
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Networking
Huidige functie: Engineer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Winstdeling
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: VW Passat
Werkweek: 40
Pensioenregeling: 50-50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bellen op kosten van de zaak, tanken prive in het buitenland, studieverlof en nog wat andere nuttige zaken.
Land: NL
Regio: NL
Reistijd: 1 uur

Maand salaris (bruto): €5200 + (€300 standby p/m) + (overwerk +/-300 p/m) = +/- €5800
Wow! Dat is echt een heel hoog salaris! En dan ook nog een leaseauto! _/-\o_

Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Toch netjes op zo'n leeftijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 16:25
MBO als vooropleiding he, dan verwacht je ook niet anders :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

YinYang schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:06:
[...]

Cisco :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-02 15:43
MonkeySleeve schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:50:
Na 4 jaar lekker lurken in dit topic ben ik bijna klaar met mijn stage, deze vrijdag heb ik mijn afstudeerpresentatie :) Ze hebben me tevens een baan aangeboden hier en ben hiermee akkoord gegaan. Wat vinden jullie?

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO Mediatechnologie niveau 4 & HBO Informatica
Certificaten: Geen noemenswaardige
Werkervaring: 2 jaar(voornamelijk relevante bijbaantjes die ik tijdens de opleiding deed)
Werkgever: Software leverancier
Huidige functie: Software Engineer

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 26 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja,
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding OV (Waarde: tot €130 p maand)
Land: Nederland
Reistijd: 15 fietsen naar Centraal station, 18 minuten met de trein, 15 minuten lopen.

Maand salaris (bruto): €2200.
Monkeysleeve van deinsider.nl? ;) Anyways, redelijk goed startsalaris zou ik zeggen. Rest van de voorwaarden aardig standaard.

Belangrijkste in die positie is kijken of je goed kan groeien binnen dat bedrijf want nu is de (leef)tijd waarop je snel moet doorpakken als je dat wilt.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 08:22
Leeftijd: 25
Opleiding(en): Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Geen, verwacht dit jaar T-SQL Advance te krijgen
Werkervaring: 2,5 jaar in deze branche
Werkgever: Softwarebedrijf
Huidige functie: Softwareontwikkelaar

Vakantiegeld: 8% van brutoloon
Vakantiedagen: 25
GSM: Ja
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kleine vergoeding voor interne iPhone reparaties en dagelijkse verzorgde lunch (vanaf dit jaar zelf betalen, tegemoet gekomen in salarisverhoging)
Regio: Gelderland
Reistijd: 10 minuten met de fiets

Maand salaris (bruto): 2250

Naar mijn idee niet helemaal marktconform, maar gezien de werkervaring en extra's volgens mij wel redelijk. Hoe denken jullie erover?

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:56
Jochemp schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:44:
Opleiding(en): Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Geen, verwacht dit jaar T-SQL Advance te krijgen
Werkervaring: 2,5 jaar in deze branche
Werkgever: Softwarebedrijf
Huidige functie: Softwareontwikkelaar

Vakantiegeld: 8% van brutoloon
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kleine vergoeding voor interne iPhone reparaties en dagelijkse verzorgde lunch (vanaf dit jaar zelf betalen, tegemoet gekomen in salarisverhoging)
Reistijd: 10 minuten met de fiets

Maand salaris (bruto): 2250

Naar mijn idee niet helemaal marktconform, maar gezien de werkervaring en extra's volgens mij wel redelijk. Hoe denken jullie erover?
Welke extra's? :?
Ik denk dat je eerder al wel richting de 2600 had moeten zitten.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
martinusz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:46:
[...]

Welke extra's? :?
Ik denk dat je eerder al wel richting de 2600 had moeten zitten.
Compleet verzorgde lunch, vergoeding voor gemaakte uren aan reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:24

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Nightquest77 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:34:
[...]

Monkeysleeve van deinsider.nl? ;) Anyways, redelijk goed startsalaris zou ik zeggen. Rest van de voorwaarden aardig standaard.

Belangrijkste in die positie is kijken of je goed kan groeien binnen dat bedrijf want nu is de (leef)tijd waarop je snel moet doorpakken als je dat wilt.
Wie?

Er zijn niet echt 'verticale' doorgroeimogelijkheden, we hebben een vrij jong team. Hoofd van de ontwikkeling afdeling en de Lead developer zitten hier nog wel even. 'Horizontaal' kan ik wel groeien door bv op een andere afdeling te gaan werken als ik dat leuk vind. :)

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:56
Jochemp schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:47:
[...]

Compleet verzorgde lunch, vergoeding voor gemaakte uren aan reparaties.
DIe lunch moet je toch zelf betalen nu? dus is al geen extra meer.
Je krijgt een vergoeding voor reparaties, maar daar maak je ook uren voor, dat zou ik eerder overwerk noemen dan extra ;)

Je kunt beter kijken naar zaken als wat voor pensioenregeling heb je, krijg je een onkostenvergoeding, reiskostenvergoeding, korting op verzekeringen, lease-auto etc. etc.

Ik vind dat je niet een geweldig pakket aan secundaire voorwaarden hebt en daarbij je salaris wellicht aan de lage kant.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
MonkeySleeve schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:50:
[...]

Wie?

Er zijn niet echt 'verticale' doorgroeimogelijkheden, we hebben een vrij jong team. Hoofd van de ontwikkeling afdeling en de Lead developer zitten hier nog wel even. 'Horizontaal' kan ik wel groeien door bv op een andere afdeling te gaan werken als ik dat leuk vind. :)
Ik heet daar simpelweg Nightquest, kheb je die Don Rosa getekende levensverhaal nog aangeraden. Mits je dezelfde Monkeysleeve bent, maar daar ga ik wel vanuit ;)

Verticaal of horizontaal groeien vind ik persoonlijk erg belangrijk, zeker als je starter bent! Dus als 1 van die mogelijkheden er wel is dan zit je wel goed.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
martinusz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:51:
[...]

DIe lunch moet je toch zelf betalen nu? dus is al geen extra meer.
Je krijgt een vergoeding voor reparaties, maar daar maak je ook uren voor, dat zou ik eerder overwerk noemen dan extra ;)

Je kunt beter kijken naar zaken als wat voor pensioenregeling heb je, krijg je een onkostenvergoeding, reiskostenvergoeding, korting op verzekeringen, lease-auto etc. etc.

Ik vind dat je niet een geweldig pakket aan secundaire voorwaarden hebt en daarbij je salaris wellicht aan de lage kant.
Volgens mij is de pensioenregelijk 50/50, in ieder geval volgens mij niet erg interessant. Daarbij heb ik onkostenvergoeding voor prive-kilometers (0,19 cent) en voor zakelijk (0,35 cent). Geen korting op verzekering helaas en geen lease-auto.

Mijn salaris is inderdaad niet marktconform, maar dat zal ik denk ik bij volgend contract (vast) aankaarten of misschien later dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Nightquest77 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:55:
[...]

Ik heet daar simpelweg Nightquest, kheb je die Don Rosa getekende levensverhaal nog aangeraden. Mits je dezelfde Monkeysleeve bent, maar daar ga ik wel vanuit ;)

Verticaal of horizontaal groeien vind ik persoonlijk erg belangrijk, zeker als je starter bent! Dus als 1 van die mogelijkheden er wel is dan zit je wel goed.
Haha klopt, tof boek is dat :D

Voorlopig ben ik wel tevreden waar ik nu zit, het is een jaarcontract dus zie volgend jaar wel weer wat ik ga doen en wat ze me dan aanbieden :)

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 11:29
Anoniem: 329694 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:13:
[...]

Wellicht kunnen we met je meedenken als je verteld wat je functie nou precies is? Helpdesk / Systeembeheerder / Beveiliger / Junior Systeembeheerder? :9
Ik ben 1e lijns helpdesk/support desk en voer buiten dat ook nog reparaties uit op PDA's, handscanners en tablets.

Zoals menig persoon hier heeft gezegd, heb ik geen relevante opleidingen gelinkt aan mijn werk, maar ondertussen wel 4 jaar ervaring als 1e lijns, en 6 jaar ervaring in de hardware techniek. Ik doe dit werk ook vanuit m'n hobby.

Om terug te gaan naar school zit er helaas niet in. Heb een huis/auto en door het lagere salaris ben ik niet in staat om zo "eventjes" een opleiding te beginnen.

Ben ondertussen wel hard aan het solliciteren voor relevante functies 1e en 2e lijns helpdesk/supportdesk en Junior Systeembeheerder.

Met een functie in de beveiliging zou ik door onregelmatigheid inderdaad rond de €2.000 NETTO per maand zitten, maar er is een reden waarom ik daar niet meer in werk ;) Onregelmatig is daar 1 reden van, ongeappricieerd worden en "gebruikt" worden voor t vuile werk zijn daar ook redenen voor.

Mijn idee is wel om bijvoorbeeld al ITIL en Prince2 te gaan halen, of in ieder geval de stof zelf te leren zodat ik een examen kan afleggen hierover en dus de papiertjes te behalen.

Laten we zeggen, slechte keuzes in het verleden hebben nog steeds grote invloed op heden dag. En daar baal ik een beetje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
YinYang schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:06:
[...]

Hard werken, ontwikkeling, flexibel, doorzettingsvermogen, communicatief en sociaal ingesteld. En af toe het juiste treintje pakken om op te springen! Ik merk wel dat ik nu ook meer verantwoordelijkheden begin te voelen. Als ik nu thuis kom en er wordt gevraagd of ik even ergens mee kan helpen is het niet meer zo makkelijk om nee te zeggen aangezien er met zo'n salaris ook wel wat van je verwacht wordt qua flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Zero2Fear: gooi die auto de deur uit et voila, je kunt elke opleiding betalen. Vooruitkomen is vooral heel erg graag willen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:53

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

ZGaro schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:45:
[...]

Hard werken, ontwikkeling, flexibel, doorzettingsvermogen, communicatief en sociaal ingesteld. En af toe het juiste treintje pakken om op te springen! Ik merk wel dat ik nu ook meer verantwoordelijkheden begin te voelen. Als ik nu thuis kom en er wordt gevraagd of ik even ergens mee kan helpen is het niet meer zo makkelijk om nee te zeggen aangezien er met zo'n salaris ook wel wat van je verwacht wordt qua flexibiliteit.
Altijd mooi om te zien dat hard werken goed beloond wordt. Goed bezig!

Nog plannen voor het vervolg?

[ Voor 18% gewijzigd door Mr.Nash op 23-01-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Je hebt gelijk, ik baseer mijn mening vanzelfsprekend op mijn ervaringen in de praktijk. En toch blijft voor mij een van de grootste verrassingen nou juist, dat zoveel HBO / WO afgestudeerden vreselijk incompetent blijken als het om management gaat. Sterker nog: ik durf te stellen dat juist die groep vaak de meest stomme en naieve fouten maakt en ik heb geen idee hoe dat komt. Ik maak dit al vanaf het begin van mijn carriere mee en het blijft fascinerend. Let wel: Ik baseer mijn ervaringen op de werkgevers waar ik heb gezeten binnen de ICT en dat zijn vrijwel alleen maar multinationals waar je als manager ook echt wat in je mars moet hebben als het gaat om politiek en tactiek. Dit valt naar mijn mening simpelweg niet te "leren" uit een of ander boekje. Net als dat originaliteit iets is dat vrijwel niet uit een boekje te leren valt.

En nee, ik suggereer helemaal niet dat je het alleen doet voor het papiertje en weinig of niets leert: In het overgrote deel van de beroepen is juist die kennis essentieel, maar niet als het gaat om management. Dat kun je naar mijn mening gewoon niet leren uit een boekje...
Bolletje schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:09:
[...]

Ik snap je gedachtegang, maar een punt wat me een beetje tegenstaat in dit bericht is dat het lijkt alsof iedereen het maar doet voor het 'papiertje'; dat je weinig tot niets leert bij een studie en dat het enkel om die stempel gaat. Ik ben van mening dat je zeker een bepaalde aanleg voor iets hebt als management, zoals je ook zegt, maar dat betekent niet dat je dan geen dingen leert bij een studie die van belang zijn bij het management.

[...]

Het is inderdaad haast altijd maatwerk, maar je leert wel degelijk een manier van denken die waardevol kan zijn als je zo'n functie bekleed; een manier van denken die je waarschijnlijk niet had gehad als je de studie niet had gedaan. Concreter: bij een studie kan je leren wat de juiste momenten zijn om cross-functionele teams juist wel of niet toe te passen.

[...]

Om het nog fraaier te maken: hier wordt juist onderzoek naar gedaan. Dat wordt vaak onder left brain thinking en right brain thinking geschaard. Vrij toegankelijke paper mocht je willen lezen: Rigby, D.K., Gruver, K. & Allen, J., 2009. Innovation in Turbulent Times. Harvard Business Review (June 2009): 79–86.

[...]

Vergeet dan ook niet dat toentertijd de IT-markt nog in de kinderschoenen stond. Uitgebreid onderzoek en specifieke opleidingen bestonden toen ook in mindere mate. Dat is ondertussen wel anders.

Al die kopstukken rooiden het ook niet alleen; ze werden bijgestaan door tal van mensen met inhoudelijke vakkennis en 'geleerde' management skills.

Uitzonderingen en extrema behoud je altijd. De tendens is wel dat vaker hoogopgeleiden worden gevraagd voor die functies. Al is het maar dat je voor sommige functies een postdoctorale studie moet volgen die je niet makkelijk kan starten zonder een academische graad (denk bijv. aan auditor).

[...]

Vrij weinig; frites frituur je gewoon zonder ze om te draaien. Hamburgers flip je; al gaat dat volgens mij nu ook al via een methode zonder ze om te draaien. :P

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Onderstaande uitspraken bevestigen voor mij alleen maar dat je exact hetzelfde type bent als ik al heel mijn carriere tegen kom, Boudewijn.

Ook kan ik je verzekeren dat je met een attitude als onderstaande nooit zult overleven binnen professioneel management bij een multinational: Zulk hoogdravend en compenserend gedrag wordt niet geaccepteerd en juist als zwakte gezien.

Vergeet niet dat binnen elke succesvolle onderneming de schoonmaakster net zo belangrijk wordt geacht als de directie. Sterker nog: Die dragen dat zelf vaak nog het hardst uit (iets met voorbeeld functie enzo).
Boudewijn schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:19:
[...]
Voor wat betreft het op een hoop gooien: ach op de universiteit leer je tenminste dat ad hominem discussieren niet comme il faut is. Iets met inhoud en argumenten enzo.

MBO is echt harstikke nuttig, maar ik associeer het toch wel met uitvoerend werk. Daar is echt niets mis mee overigens!

[ Voor 0% gewijzigd door GreenGras op 23-01-2014 16:38 . Reden: typo ]

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amen _/-\o_ Maar zo is het maar net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ondertussen een gesprek gehad met bijbehorende verhoging. Erg tevreden :)

Leeftijd:26
Opleiding(en):MTS+ Elektrotechniek, HBO Commercieel Ingenieur
Certificaten:VCA
Werkervaring:10 maanden
Werkgever:Klein R&D bedrijf, energieoplossingen
Huidige functie:Project Engineer

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:Nee
Laptop:Nee
GSM:Nee
Leaseauto:Nee
Werkweek:40uur
Pensioenregeling:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Reiskostenvergoeding €100, binnenlopen wanneer je wil (8-10)
Land:NL
Regio:Randstad
Reistijd:18min. auto/motor (enkeltje)

Maand salaris (bruto):22002550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Binnenlopen wanner je wil 8 - 10 , serieus! Is dat iets nieuws ofzo? Ik lees het steeds vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:14

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wat betekent het dan? Dat je manager tussen 08:00 en 10:00 tijd voor je heeft?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Lol. Dit is toch al bijna overal zo. Wat boeit het je werkgever of je om 8 uur of om 10 uur start. Als je je uren maar maakt. En zelfs dát wordt steeds minder belangrijk, als je werk maar af is aan het eind van de dag/week/maand/whatever. Ik kan ook gewoon binnenlopen wanneer ik wil. Wordt niet eens geklokt. Aan het eind van het jaar wordt er beoordeeld hoe ik het er vanaf heb gebracht, eigen verantwoordelijkheid jeweetzelluf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

GreenGras schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:55:
Onderstaande uitspraken bevestigen voor mij alleen maar dat je exact hetzelfde type bent als ik al heel mijn carriere tegen kom, Boudewijn.

Ook kan ik je verzekeren dat je met een attitude als onderstaande nooit zult overleven binnen professioneel management bij een multinational: Zulk hoogdravend en compenserend gedrag wordt niet geaccepteerd en juist als zwakte gezien.

Vergeet niet dat binnen elke succesvolle onderneming de schoonmaakster net zo belangrijk wordt geacht als de directie. Sterker nog: Die dragen dat zelf vaak nog het hardst uit (iets met voorbeeld functie enzo).

[...]
Volledig mee eens! :)
EvaluationCopy schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:52:
Lol. Dit is toch al bijna overal zo. Wat boeit het je werkgever of je om 8 uur of om 10 uur start. Als je je uren maar maakt. En zelfs dát wordt steeds minder belangrijk, als je werk maar af is aan het eind van de dag/week/maand/whatever. Ik kan ook gewoon binnenlopen wanneer ik wil. Wordt niet eens geklokt. Aan het eind van het jaar wordt er beoordeeld hoe ik het er vanaf heb gebracht, eigen verantwoordelijkheid jeweetzelluf.
Inderdaad, mijn ervaring is juist dat mensen minder gaan werken als er flink op ze wordt gelet dan wanneer ze hierin vrij worden gelaten ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477732

Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO ict medewerker, bezig met MBO ict medewerkbeheer (BBL)
Certificaten:geen
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: ICT bedrijf + winkel
Huidige functie: winkelbeheerder, applicatiebeheerder van de webapplicaties: WebShop/CS-Cart/CMSysteem/Plesk & Parallels Server, en Beheerder ICT Technische Dienst en Buitendiens

Vakantiedagen:20
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto*: nee
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Zuid-Holland
Reistijd**: 30 min met de bus

Maandsalaris (bruto):€ 834,48 per maand en maximaal € 110,00 per maand reiskostenvergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:57
@hierboven, is dat bruto of netto? Er staat bruto maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:56
Het minimumloon voor een 20-jarige is €913, dus het is te hopen van niet nee :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahn schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:51:
pfft dan word ik genaaid door hem :'(
het is echt me bruto mijn netto is €714,34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wijs 'm dan eens op het minimumloon zou ik zeggen :) En je niet af laten schepen, want mogelijk gaat 'ie het erop gooien dat je met je reiskostenvergoeding erbij wel op het minimumloon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahn schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:11:
Wijs 'm dan eens op het minimumloon zou ik zeggen :) En je niet af laten schepen, want mogelijk gaat 'ie het erop gooien dat je met je reiskostenvergoeding erbij wel op het minimumloon zit.
dankje dat ga ik ook zeker even doen en overleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-05 10:39

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Anoniem: 477732 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:14:
[...]

dankje dat ga ik ook zeker even doen en overleggen :)
Laat de uitkomst even weten. Vind wel interessant om te zien hoe men hier mee om gaat.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

frankwopereis schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:23:
[...]

Laat de uitkomst even weten. Vind wel interessant om te zien hoe men hier mee om gaat.
Inderdaad. Ik was er deze week toevallig ook naar aan het kijken. Het is uiteraard gewoon strafbaar, en er kunnen boetes uit komen. Daarnaast kun je tot 5 jaar na dato het verschil met het minimumloon terugkrijgen, dus zorg ook vooral dat je het met terugwerkende kracht betaald krijgt!

Aan de andere kant, en dit is waar ik een beetje bang voor werd toen ik dit zag... als je hier een punt van gaat maken maak je je niet populair bij je baas. Ik kan me ook zomaar voorstellen dat er mensen zijn die om deze reden "vrijwillig" voor minder dan minimumloon werken, omdat ze bang zijn dat ze moeite gaan hebben met het vinden van een andere baan. Maar misschien denk ik te zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

Hahn schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:51:
De algemene tendens is een race naar de bottom wat het beloningsbeleid in de IT sector in Nederland beftreft maar dit lijkt toch wel het absolute dieptepunt tot nu toe. Het enige wat dit nog overtreft is slavernij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:38
Zal dit niet te maken hebben met het bbl principe? Is een werkgever dan wel gebonden aan een minimumloon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ah, ik was niet bekend met de term BBL, maar als dat een soort van werk-studie-combo is dan zou dat best kunnen uitmaken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

Ja.. dat kan de zaken heel anders maken. Is het dan niet een soort stage, die in principe helemaal niet betaald hoeft te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 14:00

Bolletje

Moderator Harde Waren
Moet je volgens mij de cao bekijken. Daarnaast; het is dan opvallend dat er 40 uur in de week wordt gemaakt, want een BBL-opleiding is vaak voor 3 of 4 dagen in de week. De rest van de dagen moet je dan naar school / studeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 21:08
Inderdaad, en dan is het ineens wel weer boven minimum, even uitgaande van 4 dagen in de week werken. 0,8 * 913 = 730,4.

Dus is even de vraag hoeveel er nu precies gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Mr.Nash schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:30:
[...]

Altijd mooi om te zien dat hard werken goed beloond wordt. Goed bezig!

Nog plannen voor het vervolg?
Op dit moment ben ik erg tevreden in de algehele situatie dus ik moet eerst kijken welke mogelijkheden zich gaan aanbieden. CCIE is wel een volgende stap maar dat ligt er maar net aan hoeveel tijd ik daarvoor beschikbaar heb en welke mogelijkheden zich aanbieden als ik eenmaal CCIE ben. Allemaal afwegingen die gemaakt dienen te worden.

Uiteindelijk doel is 100% consultancy waarbij ik het niet erg vind om af en toe implementaties uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 11:29
EvaluationCopy schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:59:
Zero2Fear: gooi die auto de deur uit et voila, je kunt elke opleiding betalen. Vooruitkomen is vooral heel erg graag willen.
True heb je helemaal gelijk in.

Auto de deur uit gooien gaat hem niet worden. Mijn auto is mij meer waard dan wat hij op de markt waard is. Ergo, ik heb de auto gekocht voor 5200 euro 3 jaar geleden. Ik vind dat hij zeker nog 3.000 euro waard is. Markt geeft aan dat hij maar 1900-2100 euro waard is. Dat verschil is me te groot en ga ik niet inleveren.

Goedkopere manieren van leven (boodschappen, tanken in België etc.) helpen me nu een hoop. Nu de komende tijd elke maand gaan sparen en dan hopelijk ergens over een jaar of iets meer een avond opleiding volgen.

In de tussentijd gewoon blijven zelfstuderen en kennis van vrienden overnemen. En natuurlijk blijven solliciteren naar n andere leuke functie. Desnoods een minder uitdagende functie, maar wel met groeimogelijkheden. Ben niet de moeilijkste als het gaat om lager beginnen, jezelf bewijzen en door kunnen groeien ;)

Maar thanks allemaal voor het meedenken en de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06
Als belg zijnde doe ik ook even een bijdrage :)

Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO informatica netwerkbeheer
Certificaten: Sybase, SCOM
Werkervaring: 9 jaar waarvan 2 jaar niet relevant
Werkgever: Productie/development bedrijf
Huidige functie: Systeem Beheerder

Vakantiegeld: +/- 1000Euro
Vakantiedagen: 20 + 10 ADV
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand = +/- 1000Euro
Laptop: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40 uren
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hospitalisatie, maaltijdcheques +/- 120 euro, jaarlijkse herziening loon
Land: Belgie
Regio: Brabant
Reistijd**: 15min met auto / 30min met de fiets

Maandsalaris (bruto): 2770

[ Voor 4% gewijzigd door beOnt op 24-01-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09-2020
5183 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:00:
[...]

Sorry hoor, maar ik heb MBO gedaan en ben op dit moment Manager IT EMEA binnen een internationale organisatie met 20.000 werknemers.

Al mijn klasgenoten die van het MBO zijn gekomen met een diploma hebben een succesvolle baan in de IT, waaronder iemand die als developer ziekenhuizen voorziet van software voor de scanapparatuur (zonder die software is een scan waardeloos). En dat met enkel MBO.

Waar ik wel in mee kan gaan is dat de huidige MBO lichtingen heel anders zijn dan mijn lichting. Ik begon op het MBO in 1997, opleiding Technische Informatica. Toen was er niet meer dan dat. Docenten wisten niet wat ze er mee aan moesten en zo kregen wij bijvoorbeeld Duitse les over boormachines (het meest technische wat docenten konden vinden) omdat er geen lesmateriaal voor handen was.
Al in het eerste jaar viel 50 tot 60 procent van de opleiding uit, die waren net in staat om de GameBoy aan te zetten. Het deel wat overbleef behaalde zoals gezegd een diploma en zijn nu allen werkzaam in leuke functies.

Gelukkig heb ik in de goede tijd mijn diploma behaald, bij mij wordt er hoofdzakelijk gekeken naar werkervaring en dat heb ik meer dan voldoende op niveau.
PB ik je net een compliment over deze post, zie ik daarna in je profiel 5183 netwerkbeheerder bij *knip* ? :X

[ Voor 0% gewijzigd door Krisp op 24-01-2014 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
GreenGras schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:55:
Ja, dat blijkt ook wel uit dit forum. Als ik een dubbeltje kreeg voor het aantal keren dat een IT'er op dit forum het woord 'tiepmiep' gebruikte, dan was ik nu rijk :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
nare man schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:27:
[...]

Ja, dat blijkt ook wel uit dit forum. Als ik een dubbeltje kreeg voor het aantal keren dat een IT'er op dit forum het woord 'tiepmiep' gebruikte, dan was ik nu rijk :)
Als ik je andere bijdragen hier mag geloven dan ben je dat al, nare man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
MMMMMM schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:18:
[...]

PB ik je net een compliment over deze post, zie ik daarna in je profiel 5183 netwerkbeheerder bij *knip* ? :X
Ja want mensen kunnen niet een eigen bedrijfje naast hun vaste baan hebben?

offtopic:
Als je dan echt zo bijdehand wilt doen, zoek dan gewoon even verder op *knip* en je ziet wie de oprichters/eigenaren zijn. Via Linkedin kom je er dan achter dat in ieder geval 1 van de eigenaren voldoet aan de beschrijving van Tha_Duck ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Krisp op 24-01-2014 19:05 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09-2020
KillaZ schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:10:
[...]

offtopic:
bijdehand
Aan weekend toe ? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wel in ieder geval! Zaterdag ons appartementje inrichten met een hele rijk aan meubels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMES
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-04 06:39
Leeftijd: 20 (bijna 21)
Opleiding(en):
MBO ICT Niveau 2 (behaald)
Cijfers assessment NIV2:
Onderdeel 1; Het assembleren en demonteren van een computer: 92 punten.
Onderdeel 2; Het beheren en onderhouden van een systeem 100 punten.
Onderdeel 3; Het ondersteunen van gebruikers: 91 punten.
Minimale score = 75 punten
MBO ICT Niveau 3 (bezig)
Certificaten:ECDL + Veterstrik
Werkervaring: Philip Morris Holland (stage, 40 uur p/week) TOTAAL: 2 jaar
Werkgever: n.v.t.
Huidige functie:ICT-medewerker beheer

Functie: Medewerker beheer
Werktijden: Full-time, 40 uur/week
Werkzaamheden: TopDesk, Helpdesk, serverbeheer, Microsoft Office: Powerpoint, Word Excel en Outlook, plannen van eigen werkzaamheden, onderhoud systemen, software installatie, hardware/software installatie, hulp op afstand (Teamviewer, Log me In), Microsoft, systeembeheer, virusdefinities, technical support, preventief onderhoud, klantbezoek. IASO Backup. Netwerk onderhoud. Klantondersteuning. GFI.

Vakantiegeld:€ 600-700 (op basis van %8)
Vakantiedagen:24 dagen
13/14e maand of winstuitkering:n.v.t.
Laptop: Ja, word alleen gebruikt op de zaak
GSM:Ja, iPhone 4s. (incl. 350 belminuten, 500MB internet)
Leaseauto: Ja, Volkswagen Polo 1.2 TDI
Werkweek:40 uur p/week, waarvan ik 8 uur op school zit en uitbetaald krijg
Pensioenregeling: bedrijf kent geen pensioenregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:n.v.t.
Regio: Noord-Brabant
Reistijd:15 minuten

Maand salaris (bruto): 1150 BBL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 13:30
5183 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:00:
[...]

Sorry hoor, maar ik heb MBO gedaan en ben op dit moment Manager IT EMEA binnen een internationale organisatie met 20.000 werknemers.

Al mijn klasgenoten die van het MBO zijn gekomen met een diploma hebben een succesvolle baan in de IT, waaronder iemand die als developer ziekenhuizen voorziet van software voor de scanapparatuur (zonder die software is een scan waardeloos). En dat met enkel MBO.

Waar ik wel in mee kan gaan is dat de huidige MBO lichtingen heel anders zijn dan mijn lichting. Ik begon op het MBO in 1997, opleiding Technische Informatica. Toen was er niet meer dan dat. Docenten wisten niet wat ze er mee aan moesten en zo kregen wij bijvoorbeeld Duitse les over boormachines (het meest technische wat docenten konden vinden) omdat er geen lesmateriaal voor handen was.
Al in het eerste jaar viel 50 tot 60 procent van de opleiding uit, die waren net in staat om de GameBoy aan te zetten. Het deel wat overbleef behaalde zoals gezegd een diploma en zijn nu allen werkzaam in leuke functies.

Gelukkig heb ik in de goede tijd mijn diploma behaald, bij mij wordt er hoofdzakelijk gekeken naar werkervaring en dat heb ik meer dan voldoende op niveau.
Al mijn WO-oudstudiegenoten hebben ook succesvolle banen ;-)

Ik begrijp niet dat er zo heftig wordt gereageerd op Boudewijn, het enige wat hij zegt is dat er meer mbo-ers uitvoerend werk doen dan bv. wo-ers.

Het al dan niet halen van mbo/hbo of wo hangt af van een aantal factoren (hoe snel je denkt, hoe makkelijk je informatie opslaat, hoeveel informatie je kunt verwerken, motivatie, zelfstandigheid, hoe hard je werkt, hoe goed je in teams samen werkt, etc) die ook bepalend zijn in het werkende bestaan. Voor sommige beroepen heb je ook echt een academische opleiding nodig, zoals onderzoek/medische beroepen en traditionele beroepen. Het is dan toch ook niet vreemd dat gemiddeld genomen wo-ers meer verdienen dan mbo-ers?

"Academici verdienen gemiddeld twee keer zoveel als mbo’ers en anderhalf keer zoveel als hbo’ers"
Bron: CBS

Dat gezegd te hebbende; ik ben zelf niet werkzaam in de IT en werk in de meer traditionele olie-industrie. In de IT zie ik wel dat bv. Google niet echt naar diploma's kijkt omdat ze het geen enkele garantie vinden voor succes in het bedrijfsleven (After years of looking at the data, Google has found that things like college GPAs and transcripts are almost worthless in hiring Bron)

Een goede vriend van mij (een van de slimste die ik ken) was geen studeertype, en zat liever achter z'n laptop thuis met *BSD te spelen etc dan in de collegebanken en heeft ook een zeer goede baan voor Google gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 09:39
Een papiertje zorgt er vooral voor dat je de kans krijgt om te laten zien wat je kan. Of je het ook echt kan laat zich op basis van dat papiertje slecht voorspellen, dat moet je dan vervolgens in de praktijk bewijzen. Dat papiertje zegt bijvoorbeeld weinig over je sociale en communicatieve vaardigheden en leiderschapskwaliteiten. Om echt ver te komen heb je die vaak wel nodig.

Vandaar dat na een jaar of 10 werkervaring vaak alleen nog gekeken wordt naar je CV en referenties en niet of nauwelijks meer naar je papiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
timag schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:11:
Een papiertje zorgt er vooral voor dat je de kans krijgt om te laten zien wat je kan. Of je het ook echt kan laat zich op basis van dat papiertje slecht voorspellen, dat moet je dan vervolgens in de praktijk bewijzen. Dat papiertje zegt bijvoorbeeld weinig over je sociale en communicatieve vaardigheden en leiderschapskwaliteiten. Om echt ver te komen heb je die vaak wel nodig.

Vandaar dat na een jaar of 10 werkervaring vaak alleen nog gekeken wordt naar je CV en referenties en niet of nauwelijks meer naar je papiertje.
Da's toch niet helemaal waar. Veel functies kom je überhaupt niet binnen zonder HBO-diploma omdat het bedrijf dat eist (dus ongeacht of IT het daar mee eens is of niet).

Bij CZ bevoorbeeld moet je zelfs voor helpdeskwerk een afgeronde HBO-opleiding richting IT hebben. Hoe irritant ze dat ook vinden, welke HBO'er wil er nou helpdesk werk doen (voor langer dan een paar maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:15:
[...]

Da's toch niet helemaal waar. Veel functies kom je überhaupt niet binnen zonder HBO-diploma omdat het bedrijf dat eist (dus ongeacht of IT het daar mee eens is of niet).

Bij CZ bevoorbeeld moet je zelfs voor helpdeskwerk een afgeronde HBO-opleiding richting IT hebben. Hoe irritant ze dat ook vinden, welke HBO'er wil er nou helpdesk werk doen (voor langer dan een paar maanden)
Ook dat is onzin. Ik doe al jaren alleen maar HBO functies met een MBO papiertje...

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Dat is geen onzin, dat is gewoon de markt. Ik heb zelf een HBO functie met feitelijk alleen HAVO, maar daar gaat het niet om. Diverse werkgevers die voor mij gesloten blijven omdat ik geen HBO-diploma heb, dat zijn gewoon feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:33:
Dat is geen onzin, dat is gewoon de markt. Ik heb zelf een HBO functie met feitelijk alleen HAVO, maar daar gaat het niet om. Diverse werkgevers die voor mij gesloten blijven omdat ik geen HBO-diploma heb, dat zijn gewoon feiten.
Een beetje bluffen en vervolgens laten zien dat je het kan en je komt al een HEEL eind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Uiteraard maar voor een beetje bluffen (dus niet liegen op de je CV :P) moet je toch een gesprek krijgen en bij bepaalde bedrijven gaat dat gewoon niet gebeuren. Als jij denkt dat je zonder WO-diploma bij bv Mckinsey aan de slag kunt dan wens ik je veel succes. Sterker nog, een maatje hoefde met WO-diploma hoefde niet eens langs te komen omdat zijn cijfers niet hoog genoeg waren.

Als jij denkt dat alle functies en niveaus voor iedereen met wat voor vooropleiding dan ook bereikbaar zijn zit je er goed naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
McKinsey en alle andere consultancybedrijven moeten natuurlijk ook hun werknemers aan de klant verkopen op basis van hun cv. Dus dan willen ze gewoon een perfect cv laten zien met cum laude en perfect track record. Dat maakt het eenmaal makkelijker om iemand voor x duizend dollar per dag weg te zetten :)

De discussie hier gaat meer over performance tijdens studeren vs performance in bedrijfsleven, maargoed, redelijk off-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:42:
Uiteraard maar voor een beetje bluffen (dus niet liegen op de je CV :P) moet je toch een gesprek krijgen en bij bepaalde bedrijven gaat dat gewoon niet gebeuren. Als jij denkt dat je zonder WO-diploma bij bv Mckinsey aan de slag kunt dan wens ik je veel succes. Sterker nog, een maatje hoefde met WO-diploma hoefde niet eens langs te komen omdat zijn cijfers niet hoog genoeg waren.

Als jij denkt dat alle functies en niveaus voor iedereen met wat voor vooropleiding dan ook bereikbaar zijn zit je er goed naast.
Hoe meer ervaring je op doet op HBO functies met je MBO papiertje hoe makkelijker je bij de volgende HBO functie naar binnen komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 09:47
Het hangt er ook vanaf hoeveel ervaring je hebt. Als je vroeger ergens binnengeraakte toen ze nog volop IT-ers zochten met een lager en niet-IT diploma en ondertss 10 jaar ervaring hebt, kan je wel in een ander bedrijf binnengeraken met een soortgelijke functie.

Als je net van de schoolbanken komt, maakt dit papier wel heel veel uit, zeker nu er meer mensen op zoek zijn. Uiteraard zijn er uitzonderingen maar als jij kan voorleggen dat je een bepaalde opleiding hebt voltooid, heeft het bedrijf toch al enige vorm van garantie dat je er iets van af kent. Als jij afkomt met: ik heb geen diploma's maar ik heb het op mezelf gestudeerd. Zonder referenties van bedrijven waar je dat al lang gedaan hebt is het toch een heel stuk moeilijker. Het is niet omdat dit lukt bij 1 persoon dat dit lukt bij iedereen. En zelfs al kan je jezelf goed verkopen, je moet ook ergens binnengeraken voor een eerste gesprek.

Om je een idee te geven: Hier bij ons zijn er in 2013 namelijk 5321 sollicitaties behandeld. Hiervan zijn er 341 mensen uitgenodigd op 1e gesprek. Uiteindelijk zijn er 103 aangenomen. Als jij op je CV geen diploma hebt staan, is er grote kans dat je bij die 5000 man zit die ernaast greep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Hbeez schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:20:
McKinsey en alle andere consultancybedrijven moeten natuurlijk ook hun werknemers aan de klant verkopen op basis van hun cv. Dus dan willen ze gewoon een perfect cv laten zien met cum laude en perfect track record. Dat maakt het eenmaal makkelijker om iemand voor x duizend dollar per dag weg te
Dat is wel iets te simpel voorgesteld :) McKinsey, BCG en andere grote consultancy firms selecteren mensen op een moeilijke WO-opleiding (en bij voorkeur ook nog een PhD) omdat die mensen gewoon aantoonbaar beter zijn in het snel verwerken en beoordelen van extreem grote hoeveelheden data. Omgaan met de dossiers en data die ze daar hebben, gaat gewoon veel sneller als je zo'n achtergrond hebt.

Een MBO'er zal dat werk dus niet, of althans veel minder goed, kunnen doen. Daarmee is natuurlijk niet gezegd dat een ervaren MBO'er nooit dat soort consultancy-werk zal kunnen doen, maar het gaat dan wel om zulke hoge uitzonderingen dat McKinsey, BCG etc. er in elk geval niet op gaan selecteren. Dat is namelijk zoeken naar een speld in een hooiberg en zij willen gewoon de mensen waarvan ze (vrij) zeker weten dat die het meteen goed gaan doen :)

Overigens zou ik er zelf ook nog moeite mee hebben als iemand zonder (of met een lager) diploma enerzijds wel roept dat hij heel slim is, maar anderzijds nooit de moeite heeft gedaan om dat dan te laten valideren door een WO-diploma. Als je zo goed en ervaren bent, dan doorloop je toch in anderhalf of twee jaar in de avonduren een extraneus WO-curriculum? Ben je ook voor de rest van je leven van het gezeur af en hoef je deze discussie nooit meer aan te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door nare man op 24-01-2014 14:24 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
nare man schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:22:
[...]

Dat is wel iets te simpel voorgesteld :) McKinsey, BCG en andere grote consultancy firms selecteren mensen op een moeilijke WO-opleiding (en bij voorkeur ook nog een PhD) omdat die mensen gewoon aantoonbaar beter zijn in het snel verwerken en beoordelen van extreem grote hoeveelheden data. Omgaan met de dossiers en data die ze daar hebben, gaat gewoon veel sneller als je zo'n achtergrond hebt.

Een MBO'er zal dat werk dus niet, of althans veel minder goed, kunnen doen. Daarmee is natuurlijk niet gezegd dat een ervaren MBO'er nooit dat soort consultancy-werk zal kunnen doen, maar het gaat dan wel om zulke hoge uitzonderingen dat McKinsey, BCG etc. er in elk geval niet op gaan selecteren. Dat is namelijk zoeken naar een speld in een hooiberg en zij willen gewoon de mensen waarvan ze (vrij) zeker weten dat die het meteen goed gaan doen :)

Overigens zou ik er zelf ook nog moeite mee hebben als iemand zonder (of met een lager) diploma enerzijds wel roept dat hij heel slim is, maar anderzijds nooit de moeite heeft gedaan om dat dan te laten valideren door een WO-diploma. Als je zo goed en ervaren bent, dan doorloop je toch in anderhalf of twee jaar in de avonduren een extraneus WO-curriculum? Ben je ook voor de rest van je leven van het gezeur af en hoef je deze discussie nooit meer aan te gaan.
Je punt is me niet duidelijk - eerst zeg je dat ik het te simpel voorstel en vervolgens zeg je exact hetzelfde als ik maar dan in meer woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jij suggereert dat het puur bedoelt is om mensen aan een klant te kunnen verkopen, dat een CV met cum laude afstuderen beter staat. Nare Man zegt dat het werk inhoudelijk complex is dat HBO'ers en MBO'ers het in de regel niet aan kunnen. Dat is toch een verschil.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:18
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik heb binnenkort beoordeling aangezien ik dan 1 jaar bij het bedrijf in dienst ben. Wat zou ik kunnen verwachten/vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
Tsurany schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:44:
Jij suggereert dat het puur bedoelt is om mensen aan een klant te kunnen verkopen, dat een CV met cum laude afstuderen beter staat. Nare Man zegt dat het werk inhoudelijk complex is dat HBO'ers en MBO'ers het in de regel niet aan kunnen. Dat is toch een verschil.
De discussie ging over de performance van mbo-ers vs wo-ers in het bedrijfsleven, daarbij werd McKinsey als voorbeeld genomen als een bedrijf waar je echt niet binnenkomt als wo-er.

Mijn punt was dat in strategisch management consultancy, waar ik zelf ook in heb gewerkt, een andere factor ook een zeer belangrijke rol speelt en dat is dat je de consultants aan je klanten moet verkopen. Het eerste wat de klant te zien krijgt is je cv, daarom moet dat picobello in orde zijn. Een CEO gaat niet x duizend euro per dag betalen voor een imperfect cv. Hoe goed je voor de rest ook bent. Daarom is het geen zuivere vergelijking.

Dat wo-ers het werk beter/makkelijker aan kunnen dan mbo-ers lijkt me een open deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

Hbeez schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:06:
[...]

De discussie ging over de performance van mbo-ers vs wo-ers in het bedrijfsleven, daarbij werd McKinsey als voorbeeld genomen als een bedrijf waar je echt niet binnenkomt als wo-er.

Mijn punt was dat in strategisch management consultancy, waar ik zelf ook in heb gewerkt, een andere factor ook een zeer belangrijke rol speelt en dat is dat je de consultants aan je klanten moet verkopen. Het eerste wat de klant te zien krijgt is je cv, daarom moet dat picobello in orde zijn. Een CEO gaat niet x duizend euro per dag betalen voor een imperfect cv. Hoe goed je voor de rest ook bent. Daarom is het geen zuivere vergelijking.

Dat wo-ers het werk beter/makkelijker aan kunnen dan mbo-ers lijkt me een open deur.
Tja ik heb geen ervaring met X duizend euro per dag tarief consultants, maar in de reguliere detachering waar mijn persoonlijk tarief op +- 70 euro per uur zit zie ik voldoende MBO'ers zitten die tegen het dubbele aan zitten van mijn tarief. Natuurlijk is dit allemaal relatief en zijn er ook klanten in ons bestand waar je in de reguliere gang van zaken niet binnen komt op bepaalde functies of je nu een perfecte match bent of niet. Aan de andere kant zijn er bedrijven waar alles afhangt van de match tussen management en de consultant en er gewoonweg niet gekeken word naar opleiding. Verder zitten er steeds meer mensen met een HBO papiertje zich dood te vervelen op een 1e / 2e lijn service desk terwijl er aan de andere kant vers afgestudeerde MBO'ers aan de gang kunnen bij grote klanten op de 3e lijn server support.

Het is allemaal maar net zoals de situatie uit komt. En natuurlijk over het algemeen verdien je als MBO'er een pak minder als een HBO'er en verdienen HBO'ers minder als een WO'er maar ik merk gewoon dat er in de IT minder verschil in zit. Dit is natuurlijk tamelijk gekleurd omdat het grootste gedeelte van de huidige IT'ers die er nu rond loopt geen relevante IT opleiding hebben gehad (behalve een hoop MBO van 10 jaar terug) En de goede zijn inmiddels uit gegroeid naar functies waar ze nu de dag een HBO papiertje voor nodig zouden hebben. Maar zoals eerder aangegeven zijn die MBO opleidingen niet meer te vergelijken met de huidige, als ik mijn eigen mbo opleiding vergelijk met wat er nu gegeven wordt valt dit al niet meer te vergelijken.

Misschien kunnen we deze in mijn mening interessante discussie beter in een apart topic voort zetten zodat we hier weer verder kunnen met het bespreken van elkaars salaris.

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik mijn einde jaars bespreking uiterlijk begin maart zal krijgen 8)7 . Ik hoop dan een goede afspraak te kunnen maken over een leuke bump om hoog anders zal ik toch echt elders gaan kijken.

Ik heb nu ruim 2 jaar werkervaring en ben tot nu +- 200 euro per jaar omhoog gegaan. Ik zit nu voor onbepaalde duur bij een grote klant en verdien een redelijk hoog tarief voor die 2 jaar werk ervaring. Ik heb hier voor een half jaartje op de bank gezeten en deze tijd gevuld met interne projecten en andere interessante dingetjes waar ik ervaring mee op heb kunnen doen. In de twee jaar is door verschillende managers duidelijk gemaakt dat ze toch wel heel tevreden zijn met mijn presteren in zet en ambities, en dat is ook gebleken dat ik ieder jaar een bumpje heb gekregen van +- 10% bestaande uit 6% Young professional bonus en 4% prestatie bonus. De voorwaarden zijn zeker niet slecht bij Atos en ik rij een leuke lease auto.

Dit jaar verwacht ik een salaris schaal verhoging vanwege een half om half verhoging van mijn skill level (lease budget zou dan fors stijgen en dat zou me bruto alleen al 80 euro op leveren). Verder heb ik het gevoel dat ik best een stapje meer mag krijgen. Als ik nu opnieuw zou solliciteren zou ik ook niet voor minder dan 3k gaan om eerlijk te zijn.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004

XanderDrake

Build the future!

DennusB schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:37:

Een beetje bluffen en vervolgens laten zien dat je het kan en je komt al een HEEL eind!
Mja. Ik werkt in de biotech, daar kan je bluffen wat je wilt, maar uiteindelijk heb je altijd diploma's nodig, liefst doctoraten en wetenschappelijke publicaties. En voor al die dingen moet je toch echt op een universiteit gezeten hebben (of minstens een hogeschool).

Laten we wel wezen, veel dingen kan je autodidactisch leren, maar bij heel veel dingen kan je dat niet. Je zou met MBO het inderdaad kunnen schoppen tot directie niveau bij sommige organisaties, maar in veel takken van industrie moet je gewoon een gedegen theoretische achtergrond hebben om alleen maar de complexe processen en interacties die onderdeel zijn van je bedrijfsvoering te begrijpen. Daarnaast moet je leider-capaciteiten hebben, maar zonder de theoretische kennis zijn die eigenschappen nutteloos.

(En ja, ICT en Computer Science zijn erg belangrijk voor biotech, dus relevant voor deze discussie ;) )

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

KillaZ schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:10:
[...]

offtopic:
Als je dan echt zo bijdehand wilt doen, zoek dan gewoon even verder op *knip* en je ziet wie de oprichters/eigenaren zijn. Via Linkedin kom je er dan achter dat in ieder geval 1 van de eigenaren voldoet aan de beschrijving van Tha_Duck ;)
offtopic:
De andere eigenaar zou ik niet te bijdehand naar zijn ;) Die zit op gymnastiek en is een beetje sterk haha. Verder een lieve jongen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Hbeez schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:31:
Google niet echt naar diploma's kijkt omdat ze het geen enkele garantie vinden voor succes in het bedrijfsleven (After years of looking at the data, Google has found that things like college GPAs and transcripts are almost worthless in hiring Bron)
Ja, dat klinkt leuk, maar Google wil ook gewoon het lieftst PhDs. Ik heb dat op linkedin staan, en ook dat ik al een baan heb, en in de afgelopen weken toch twee keer out-of-the-blue door Google (dus geen externe recruiter) benaderd of ik niet voor hun wil werken. Ergo, ze zoeken wel degelijk op dit soort relevante opleidingen en keywords. Je kan me haast niet vertellen dat ze ook alle MBOers zo afzoeken. (enige nadeel is dat het altijd hetzelfde liedje is: of je ook meteen naar London wil verhuizen) Google heeft daar trouwens sowieso een handje van, doen alsof ze zo'n vrij, jong, open en relaxt bedrijf zijn dat volledig out-of-the-box denkt, maar achter de schermen zijn ze zwaar competetief waar keihard gewerkt wordt op het hoogste niveau met notoir hoge eisen aan interviewees.

Maar goed, dit is een beetje verboden discussie voor me geworden op tweakers; het eindigt toch altijd hetzelfde. Ik kan ter afsluiting het alleen maar heel eens zijn met de wijze persoon hieronder:

[ Voor 9% gewijzigd door Zoijar op 24-01-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
@hierboven.

Helemaal eens, dit vindt ik tot nu toe nog het beste argument!
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou er ook moeite mee hebben, maar kan eveneens wel begrip hebben als iemand door omstandigheden (financieel, anderzijds) die niets met capaciteiten te maken hebben, in de doorgaans normale tijd dat je zoiets 'doet' (voor je 30ste) de kans niet krijgt. Anderzijds, je bent zeker nooit te laat om te leren, ook op je vijftigste kan je nog gewoon een bachelor of master halen. Maar dat zou ik dan persoonlijk niet doen om van het gezeur af te zijn, maar gewoon voor mezelf ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:00
JanW in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)"
Klein jaartje verder, maar wel een mooie update dacht ik zelf. Sinds kort een aanstelling voor onbepaalde tijd, niet meer vast aan 't uitzendbureau :)

Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO Netwerkbeheer niv 4, HBO AD Service Management
Certificaten:
Werkervaring: Half jaar helpdesk bij UPC, 2 jaar werkplekbeheer bij huidige werkgever. Nu meer dan een jaar skilled servicedesk.
Werkgever: Universiteit
Huidige functie: Medewerker skilled servicedesk

Vakantiedagen: 144uur per jaar (18 dagen als ik 't goed heb uitgerekend :+ )
13/14e maand of winstuitkering:
GSM: Nee
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: Nog onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reistijd: 35 minuten

Maand salaris (bruto): 2150 bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Zoijar schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:01:
[...]
Ja, dat klinkt leuk, maar Google wil ook gewoon het lieftst PhDs. Ik heb dat op linkedin staan, en ook dat ik al een baan heb, en in de afgelopen weken toch twee keer out-of-the-blue door Google (dus geen externe recruiter) benaderd of ik niet voor hun wil werken.
No offence, maar die krijg ik ook regelmatig aan mijn deur terwijl ik geen afgeronde bachelors of masters heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Alarmnummer schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 08:07:
No offence, maar die krijg ik ook regelmatig aan mijn deur terwijl ik geen afgeronde bachelors of masters heb.
Oh well, misschien vergis ik me dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 12:09
Zoijar schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:01:
[...]
Je kan me haast niet vertellen dat ze ook alle MBOers zo afzoeken.

Maar goed, dit is een beetje verboden discussie voor me geworden op tweakers; het eindigt toch altijd hetzelfde. Ik kan ter afsluiting het alleen maar heel eens zijn met de wijze persoon hieronder:
Eens, zijn beide goede punten. Verbaas me er vooral over in dit topic dat er dingen "bewezen" worden door die (spreekwoordelijke) ene uitzonderlijke MBO'er er weer bij te halen. Specifiek voor de IT, systemen waar je bijvoorbeeld voor Google aan bouwt zijn dusdanig complex dat het erg ver af staat van wat je als MBO'er geleerd hebt. Als je de juiste werkgevers treft en zelf veel in je mars hebt kun je ook op dat niveau komen maar het is niet de gebruikelijke weg. Het is dus erg lastig, niet onmogelijk, maar het is een feit dat je met een WO opleiding / PhD veel makkelijker bij Google kan solliciteren.

Ik denk dat we al met al als IT'ers geluk hebben dat het uberhaupt kan zonder papiertje, in tegenstelling tot veel andere beroepsgroepen :)

[ Voor 7% gewijzigd door curvemod op 25-01-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437745

Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO bedrijfskundige informatica
Certificaten: ISTQB, ITIL, Tmap
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever: ICT dienstverlener
Huidige functie: Test consultant

Vakantiegeld: 8,33%
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: nee
Leaseauto*: 845 inclusief brandstof
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Geheel voor werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen leaseauto = 400 euro mobiliteitsvergoeding, onkostenvergoeding 110,- en collectieve zorgverzekering wordt betaald.
Regio: Nederland
Reistijd**: 30 minuten met OV

Maandsalaris (bruto): 2300

Mag ik tevreden zijn met deze arbeidsvoorwaarden?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 437745 op 25-01-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frips
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-05 14:31
Hmm. Ik krijg net m'n salarisstrook binnen. Zelfde bruto salaris = 50 euro netto minder ten opzichte van vorig jaar. Nivelleren is een feest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
Een update:

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO bedrijfskundige informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Softwarehuis
Huidige functie: Softwareconsultant

Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 26
GSM: ja, iphone 5s
Leaseauto*: Audi A3 sportback, ongelimiteerd prive km
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Geheel voor werkgever
Regio: Nederland
Reistijd**: 15 minuten naar kantoor, klant overal in het land.

Maandsalaris (bruto): 3020 + 200 maandelijkse bonus

Ik ben zeker niet ontevreden, maar had stiekem wel meer verwacht. Zeker gezien de zeer hoge werkdruk de afgelopen maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Batata007 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:22:
Ik ben zeker niet ontevreden, maar had stiekem wel meer verwacht. Zeker gezien de zeer hoge werkdruk de afgelopen maanden.
Ik denk ook niet dat je ontevreden moet zijn met 3200 en een lease auto op je 24ste na HBO. Als het bv met een WO consultant vergelijk, die is op z'n 23ste klaar en start veelal rond de 2500 oid. Ik was op m'n 29ste gepromoveerd, en kreeg toen 3200 (zonder auto) als post-doc. Om het in perspectief te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik denk dat je gezien je ervaring en opleiding eerder aan de hoge kant zit dan aan de lage kant. Het is gewoon een mooi salaris, en op jouw leeftijd zou ik persoonlijk ook meer bezig zijn met ervaring opdoen zodat je in de toekomst nog mooi door kunt stijgen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Frips schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:50:
Hmm. Ik krijg net m'n salarisstrook binnen. Zelfde bruto salaris = 50 euro netto minder ten opzichte van vorig jaar. Nivelleren is een feest...
Weet niet hoe dit in NL werkt, maar hier in Vlaanderen zou dat toch prompt aan de baas voorgelegd worden met de eenvoudige vraag: "Wat ga je daar aan doen?".

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
demichel schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:32:
[...]

Weet niet hoe dit in NL werkt, maar hier in Vlaanderen zou dat toch prompt aan de baas voorgelegd worden met de eenvoudige vraag: "Wat ga je daar aan doen?".
De werkgever is niet verantwoordelijk voor belasting wijzigingen op de inkomstenbelasting, dus je kan het wel voorleggen aan de werkgever maar die hoeft er in principe niks mee te doen.

Overigens vallen de wijzigingen voor mij zo'n 7 euro in mijn voordeel uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Woy op 25-01-2014 15:37 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Woy schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:36:
[...]

De werkgever is niet verantwoordelijk voor belasting wijzigingen op de inkomstenbelasting, dus je kan het wel voorleggen aan de werkgever maar die hoeft er in principe niks mee te doen.
Nee, wettelijk hoeft hij er inderdaad niks aan te doen. Persoonlijk vind ik dat in zo'n situatie de werkgever het bruto een stukje mag optrekken zodat die 50€ gecompenseerd wordt. Gemotiveerde werknemers zijn nu eenmaal beter gezelschap dan chagrijnige werknemers die kwaad zijn omdat ze door de overheid genaaid worden.

[ Voor 6% gewijzigd door demichel op 25-01-2014 15:38 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 12-06-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 11:20
Woy schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:36:
[...]

Overigens vallen de wijzigingen voor mij zo'n 7 euro in mijn voordeel uit.
Gaat offtopic hier, maar ik ga er 125 euro op vooruit. Komt voornamelijk nu ik geen overgangspremie vpl meer betaal. Dit was 101euro down the drain en into de pre-pensioen genieters. Blij dat ik daarvan af ben.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Dan krijg je dus voldoende. Er zijn mensen die met minder dan 1/4 van jouw netto salaris tevreden moet zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door 5183 op 26-01-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
5183 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:23:
[...]

Dan krijg je dus voldoende. Er zijn mensen die met minder dan 1/4 van jouw netto salaris tevreden moet zijn.
Bij nivelleren zou ik in jouw geval inderdaad aan enkele honderden Euro's (200-300) minder denken :). 50 Euro per maand er op achteruit van het ene jaar naar het andere jaar bestond vroeger al toen ik 2500 Euro bruto verdiende.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Sallin schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:22:
[...]

[...]

Bij nivelleren zou ik in jouw geval inderdaad aan enkele honderden Euro's (200-300) minder denken :). 50 Euro per maand er op achteruit van het ene jaar naar het andere jaar bestond vroeger al toen ik 2500 Euro bruto verdiende.
In dit geval praten we over rond de 6500 euro bruto en 3800 netto. Hoewel ik aan de waarheid twijfel (is echt een uitzondering in dit topic die hoogte) vind ik dat mensen met zo'n salaris best iets mogen inleveren in deze tijd....

En ja, ik begrijp dat leuk anders is. Maar aan de onderkant van de inkomens is nu eenmaal niks meer te halen, die gaan er al jaren met sprongen op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 06:45

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

5183 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:39:
[...] vind ik dat mensen met zo'n salaris best iets mogen inleveren in deze tijd....

En ja, ik begrijp dat leuk anders is. Maar aan de onderkant van de inkomens is nu eenmaal niks meer te halen, die gaan er al jaren met sprongen op achteruit.
Wat een belachelijk standpunt. Werken is in Nederland sowieso al een straf. Nivelleren is mijns inziens de doodsteek voor onze economie. In de meeste westerse landen kan een overheid wel rondkomen met een inkomstenbelasting tussen 10 en 25 procent. Onze overheid stimuleert niet werken veel te veel, met subsidies, toeslagen en de hoogte van de uitkering. Tuurlijk hangt dit samen met de huizenprijzen, maar het belangrijkst is mijns inziens de mentaliteit van mensen die menen recht te hebben op evenveel als de werkenden (met modale en modaal+ inkomens).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

AllSeeyinEye schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:49:
[...]

Wat een belachelijk standpunt. Werken is in Nederland sowieso al een straf. Nivelleren is mijns inziens de doodsteek voor onze economie. In de meeste westerse landen kan een overheid wel rondkomen met een inkomstenbelasting tussen 10 en 25 procent. Onze overheid stimuleert niet werken veel te veel, met subsidies, toeslagen en de hoogte van de uitkering. Tuurlijk hangt dit samen met de huizenprijzen, maar het belangrijkst is mijns inziens de mentaliteit van mensen die menen recht te hebben op evenveel als de werkenden (met modale en modaal+ inkomens).
Heb me gelijk in, maar is de oplossing dan belastingen verlagen voor de rijken waardoor rijken nog meer geld en macht kunnen vergaren?

De oplossing ligt in het verlagen van de kosten van de overheid, maar dat is een compleet andere discussie dan we in dit topic voeren. En mochten we het over werken in Nederland hebben, verhuis gerust als je denkt dat je het in Uganda of Brazilië beter denkt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

5183 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:52:
Heb me gelijk in, maar is de oplossing dan belastingen verlagen voor de rijken waardoor rijken nog meer geld en macht kunnen vergaren?
Het is in nederland een beetje vreemd systeem. De echte rijken, als in inkomens van bv een miljoen per jaar of meer, hebben niks te klagen door allerlei truukjes en regelingen; de lage inkomens worden ontzettend ondersteund door subsidies, toeslagen en belastingregels en hebben mijnsinziens ook niks te klagen -- behalve dat ze dan weinig verdienen, maar dat is niet de schuld van de samenleving -- degene die altijd keihard genaaid worden zijn de mensen met een goede, maar geen briljante, baan; de 1.5-3x modaal-verdieners. Die betalen overal de volle mep, worden amper ontzien, en krijgen als beloning voor hun studie, carriere en goede baan uiteindelijk een paar honderd euro netto meer in de maand. De oplossing ligt naar mijn idee bij de echte rijken eens aanpakken -- dingen als hypotheek rente aftrek op huizen van 5 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 06:45

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De oplossing ligt mijns inziens in het in een nacht overboord gooien van het bestaande systeem en een nieuw systeem invoeren volgens bestaande model, bijvoorbeeld Duitsland. Ja je doet veel mensen pijn, maar het deel van de samenleving waar het om draait, de werkenden, eten er allemaal beter van.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 01:13

defiant

Moderator General Chat
De levensstandaard in Nederland is te hoog om mensen te laten leven van 400 euro p/m of minder, de kosten daarvan krijg je op een of andere manier toch gepresenteerd.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Levensstandaard is variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Van mij mag er best meer belasting geheven worden (en mijn salaris is behoorlijk hoog), mits het redelijk goed wordt besteed. Ik woon in België, en er valt een hoop op de Belgische overheid aan te merken (wegen, OV), maar dingen als gezondheidszorg en onderwijs zijn gewoon goed geregeld. Ik ben er van overtuigd dat er geld wordt verspild als je het vergelijkt met de Nederlands manier van doen, maar omdat het eindniveau goed is maakt me dat niet echt uit.

Als je trouwens denkt dat je in NL veel inkomstenbelasting betaalt, dan moet je de Belgische schalen er maar even bijpakken :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
5183 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:23:
[...]

5183 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:39:
[...]

In dit geval praten we over rond de 6500 euro bruto en 3800 netto.
O ja joh? Niet-jeugdloon fulltimers in Nederland die met €950 netto moeten rondkomen? Go on...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Cocytus schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:44:
[...]

[...]

O ja joh? Niet-jeugdloon fulltimers in Nederland die met €950 netto moeten rondkomen? Go on...
Heb je wel eens een bron geraadpleegd?

Niet dus, maar ik ben de beroerdste niet. Een bijstanduitkering is op basis van je gezinssituatie. Laten we even uitgaan van een alleenstaande, die heeft recht op 50% (!!) van het minimumloon (bron http://www.rijksoverheid....hoogte-bijstandsuitkering). Het minimumloon in 2014 bedraagt € 1485,60 bruto per maand (bron http://www.rijksoverheid....januari-2014-nov-2013.pdf).

De helft van 1485,60 is 742,50 bruto. Netto is dat een vetpot van 673,25 (bron www.loonwijzer.nl). Laat daar nog 75 euro zorgtoeslag en 125 euro huurtoeslag bijzitten en dan zit je op een prachtige 873,25 per maand. Dat is nog niet eens 950 euro mocht je dat nog niet opgemerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiej
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
2011:

Opleiding(en): HBO BI
Certificaten: Geen/ wel diverse cursussen en interne leertrajecten.
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Functioneel SAP Consultant (FICO)

Vakantiedagen: 30
GSM: ja incl. prive
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Ja, Volkswagen Polo incl. prive km's
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:100 euro algemene onkostenvergoeding
Land:Nederland
Reistijd: Verschillend, ligt aan het project, gemiddeld 1 uur.

Maand salaris(bruto): 2750 euro

Is dit marktconform? Ik wil altijd wel meer kwa salaris natuurlijk, wie niet?

Nu:

Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO BI
Certificaten: 1 certificaat, systeemgericht
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Functioneel SAP Consultant (FICO)

Vakantiedagen: 30
GSM: ja incl. prive
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Ja, Alfa Guilietta
Land:Nederland
Reistijd: Verschillend, ligt aan het project, gemiddeld 1 uur.

Maand salaris(bruto): 3750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet toch meer aan de SAP gaan zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ERP an sich betaalt gewoon goed, ongeacht of dat nou SAP, Oracle of een andere suite is. Het is specialistisch werk en implementaties lopen al snel in de 6 nullen, dus het zijn alleen de enterprise bedrijven die dat soort investeringen doen. En die kijken voor consultancy ook niet op een euro meer of minder ;)

@Rikkiej: lang niet gek, redelijk marktconform lijkt me. Mocht je eens aan een nieuwe uitdaging toe zijn, doe eens een DM. Mijn werkgever is altijd op zoek naar goede SAP of andere ERP'ers, zeker als ze per ongeluk ook nog OBIEE kennis hebben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiej
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
Qua inzet en kennis wordt ook redelijk wat van mij verwacht, stukje projectleiding, stukje business analist, stukje consultancy, ervaring met change management, technische kennis, customizing etc. Niet dat andere banen geen diversiteit kennen maar ik merk dat je in deze wereld de overview en de detail moet kennen en dan niet alleen in SAP. Al deze verschillende aspecten maakt het voor mij een leuke job.

@The Eagle: Op dit moment ben ik nog tevreden, ik houd het in gedachte :)
Pagina: 1 ... 45 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.