3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Anoniem: 329694
Toch blijf ik het leuk vinden dat er iedere keer weer mensen zijn die MBO onderschatten. ( of dat uit het oogpunt is dat werkgevers op die manier denken, dat jullie dat bedoelen? of vanuit jullie eigen mening? ).
Oké, op MBO leer je geen drol, maar als je naast je opleiding veel kennis opdoet vanuit de projecten die je zelf start of uitvoert, dan kan dat een hoop schelen voor de toekomstige opdrachtgevers. Dit is dan ook mijn tip voor MBO studenten.

het is namelijk zo dat ik veel met "HBOers" heb gewerkt, die totaal geen flauw benul hadden van wat ze nou daadwerkelijk aan het doen waren, of de nodige praktijkervaring niet hadden.
Ben benieuwd!
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 329694 op 27-12-2013 11:31 ]
Ik wil toch graag mijn ervaring delen, na het niet overeen komen met mijn huidige werkgever een andere werkgever gevonden waar ik er toch wel goed op vooruit gaLeeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Elektrotechniek
Certificaten: Vakgerichte certificaten
Werkervaring: Geen
Werkgever: Automatiseerder Gelderland
Huidige functie: Nationaal
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24 Vakantie + 13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: Ja
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uren
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reistijd: 90 min
Maand salaris (bruto): 2100
Leeftijd: 24
Werkervaring: 1 Jaar
Werkgever: Automatiseerder Overijssel
Huidige functie: Nationaal/Internationaal
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13e Maand
Leaseauto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vaste Onkosten
Reistijd: 30-40 min
Maand salaris (bruto): 2300
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Opleiding(en): Afgeronde MBO opleiding Netwerkbeheerder, nu bezig met Informatica op HBO
Werkervaring: 1,5 jaar als helpdesk medewerker
Werkgever: Elektronicabedrijf (Goudrenet, Golden Delicious, Pink Lady
Huidige functie: Verkoopmedewerker
Vakantiedagen: 12
13/14e maand of winstuitkering: neen
Laptop: neen
GSM: neen
Leaseauto: neen
Werkweek: 16-uur
Land: Nederland
Regio: Haarlem
Reistijd: 19 min. met de trein vanuit Leiden.
Maand salaris (bruto): 679,17
Zelf heb ik het idee dat het salaris aan de lage kant is. Ik verdien nu € 9,80 per uur, een collega (18 jaar, geen ervaring) verdient € 10,60 per uur. Ik heb hier al navraag naar gedaan maar kreeg als antwoord dat er naar ervaring wordt gekeken en dat er onderhandelt zou zijn over het loon. Persoonlijk vindt ik het een suffe smoes. Wat vinden jullie hiervan?
The devil is in the details.
Ja, maar een collega die jonger is en geen ervaring heeft verdient meer. Dat klopt toch niet?Hahn schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:59:
Voor een verkoper is dat een gemiddeld salaris (~1700 bij 40u) en ik denk ook niet dat je veel meer gaat verdienen, tenzij je echt afdelingshoofd wordt ofzo. En zelfs dan mag je al in je handjes knijpen als je meer dan €12 per uur verdient.
Anoniem: 512345
Ik vind het prijzenswaardig dat het bedrijf niet alleen naar leeftijd kijkt maar ook naar wat iemand in te brengen heeft en als dat meer ervaring is, daar ook naar beloont wordt.Vhough schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:00:
[...]
Ja, maar een collega die jonger is en geen ervaring heeft verdient meer. Dat klopt toch niet?
Als hij beter heeft onderhandeld, weet je wat je te doen staat....
Die heeft dan misschien toch inderdaad beter onderhandeld of heeft vriendjes binnen de zaak ofzo. Het lijkt scheef, maar het is niet verboden.Vhough schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:00:
[...]
Ja, maar een collega die jonger is en geen ervaring heeft verdient meer. Dat klopt toch niet?
Maar zo te zien is het een bijbaantje voor je, dus dan is het prima toch? Ik heb tot 3 maanden geleden ook als verkoper gewerkt bij een grote elektronicazaak en daar verdiende ik op m'n 26e evenveel als jij nu (gelukkig werkte ik bijna altijd op uren dat ik extra kreeg
[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 27-12-2013 14:03 ]
Ja, het inderdaad een bijbaantje. Ik ben het met je eens dat het loon niet verkeerd is. Maar ik vind het een beetje flauw dat iemand die jonger is, meer verdient. Inderdaad ook maar eens kijken of er nog wat mogelijk is. En anders een wijze les voor de toekomstHahn schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:02:
[...]
Die heeft dan misschien toch inderdaad beter onderhandeld of heeft vriendjes binnen de zaak ofzo. Het lijkt scheef, maar het is niet verboden.
Maar zo te zien is het een bijbaantje voor je, dus dan is het prima toch? Ik heb tot 3 maanden geleden ook als verkoper gewerkt bij een grote elektronicazaak en daar verdiende ik op m'n 26e evenveel als jij nu.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Opleiding(en): Netwerk Infrastructuur Design (HBO)
Certificaten: CCNA, VCP5-DCV, Commvault Simpana 9 Certified System Administrator
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Nederlands IT bedrijf
Huidige functie: Engineer
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Laptop: Ja, Dell Latitude E6500
GSM: Ja, iPhone 4
Leaseauto: 14% (Renault Megane Coupe), tankpas
Werkweek: 40 - 45 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingsregeling, bonus bij extra certificering.
Land: NL
Regio: Midden Nederland
Reistijd**: Varieert per klant, 30 minuten enkele reis tot 2 uur
Maandsalaris (bruto): 2775
In Oktober geswitched van baan met bovenstaande als resultaat. GSM en laptop zijn nog oudjes maar in April mag ik daar nieuwe voor uitzoeken.
Life's not a Krentenbol
Inderdaad, een heel mooi salaris zeg. No way dat ik dat met mijn functionerings gesprek eruit kan persen.Alarmnummer schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:14:
[...]
Je mag niet klagen met zo'n salaris als 21 jarige MBO'er.
Jij wil liever een communistisch systeem ? Iedereen gelijk ?Vhough schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:04:
[...]
Ja, het inderdaad een bijbaantje. Ik ben het met je eens dat het loon niet verkeerd is. Maar ik vind het een beetje flauw dat iemand die jonger is, meer verdient. Inderdaad ook maar eens kijken of er nog wat mogelijk is. En anders een wijze les voor de toekomst
Je zit in de verkoop. Leer beter onderhandelen.
Verwijderd
Begrijp me niet verkeerd... Ben zelf ook MBO'er geweest en heb na 7 jaar werken toch gekozen om nog HBO erachteraan te doen (avondstudie).Anoniem: 329694 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:29:
bedankt voor de reacties.
Toch blijf ik het leuk vinden dat er iedere keer weer mensen zijn die MBO onderschatten. ( of dat uit het oogpunt is dat werkgevers op die manier denken, dat jullie dat bedoelen? of vanuit jullie eigen mening? ).
Oké, op MBO leer je geen drol, maar als je naast je opleiding veel kennis opdoet vanuit de projecten die je zelf start of uitvoert, dan kan dat een hoop schelen voor de toekomstige opdrachtgevers. Dit is dan ook mijn tip voor MBO studenten.![]()
het is namelijk zo dat ik veel met "HBOers" heb gewerkt, die totaal geen flauw benul hadden van wat ze nou daadwerkelijk aan het doen waren, of de nodige praktijkervaring niet hadden.
Ben benieuwd!
Ja ik ben het met je eens dat je MBO'ers niet moet onderschatten.. Helaas is het gros wel overschat..
Jij lijkt me de juiste instelling te hebben en als je op de juiste plekken terecht komt of je kent de juiste mensne boeit het niet wat voor opleiding je gedaan hebt..
Maar in 98% van de andere gevallen kijken ze toch naar opleidings niveau..
Het verschil tussen MBO en HBO is in mijn optiek ook meer van:
HBO'er zet het systeem op, denk na over de processen en implementeert de boel..
MBO'er zijn toch vaak de "beheerders" zitten er vaak naast voor input voor de HBO'ers en doen regulier onderhoud op de systemen.
Ik zeg niet dat het overal zo is, maar op veel werkvloeren wel.
Ik heb de laatste 7 jaar als "systeembeheerder" 9 van de 10x bij een implementatie of vervanging van een complex systeem gewoon naast een consultant gezeten.. Man wat was ik jaloers dat ik dat niet kon/mog..
Door mijn HBO opleiding en relevante werkervaring heb ik nu de mogelijkheid om over te stappen naar de "overkant" ik kom nu in een groot IT bedrijf te werken waar ik de klanten mag helpen.. Nu wordt ik de expert!!
Deze stap had ik als MBO'er niet kunnen maken, want in hun (ongeschreven) beleid staat minimaal HBO of WO.. of je moet als "vriendje" van een belangrijk persoon binnen komen, maar dan val je weer terug op mijn 1e statement.. Dom geluk dat je erin rolt..
Opleiding(en): MBO Applicatie ontwikkelaar (90020), bezig met HBO informatica deeltijd
Certificaten: -
Werkervaring: 1
Werkgever: Maatwerk software bedrijf
Huidige functie: Software ontwikkelaar
Vakantiedagen: 25 dagen bij 40 uur
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: ja
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: daar denk ik nog niet aan
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Schoolkosten niet vergoed
Regio: Randstad
Reistijd: half uurtje auto
Maandsalaris (bruto): €1800
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO Zeevaartschool
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: Baggerbedrijf
Huidige functie: 2de stuurman
Vakantiedagen: +-180 dagen (6 weken op, 6 weken af)
Laptop: Nope
GSM: Nope
Leaseauto: Wel een schip
Werkweek: 84 uur
Pensioenregeling: Gewoon via een pensioenfonds
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziektekostenverzekering vergoed
Land: wereldwijd
Reistijd: In eigen tijd, vaak een dag voordat ik weer moet werken moet ik vliegen
Maandsalaris (netto, ik zou niet weten hoe het bruto zit): €3550 per 30 dagen (dus ook als ik met verlof ben)
Dat 6 weken op/af lijkt me trouwens wel heel relaxt. Ja, hard werken die 6 weken, maar dan ook lang de tijd voor jezelf.
Je vergeet alleen dat heel veel mensen geen 6 weken van huis willen zijn (gezin enzo), daarnaast als je de werkuren 12 per dag tegenover het salaris wegzet valt het reuze mee, maar goed volgens mij os het aller belangrijkste dat iedereen werkt doet wat ie leuk vindt of dat nu mbo,hbo of uni niveau is.Zoijar schreef op zondag 29 december 2013 @ 08:46:
Ik vind het altijd wel grappig dat men/ouders dan altijd zo hameren op 'ga studeren', de universiteit moet je zijn, en dan eindig je met werkloze mensen van 25 met een studie geschiedenis. Dat terwijl mensen zoals jij die een -- tsja hoe noem je dat? -- ambacht leren, gewoon meteen gaan werken nog voor hun 18e, en daar ervaring in opdoen, salarisen krijgen waar universitair geschoolden (ook ITers ed) alleen van kunnen dromen. Neem dan ook nog mee dat je al 12 jaar geld verdient itt de univesiteit betaalt, en dan zit je met een gat in inkomen dat nooit meer in te halen is. Knap gedaan
Dat 6 weken op/af lijkt me trouwens wel heel relaxt. Ja, hard werken die 6 weken, maar dan ook lang de tijd voor jezelf.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ja, klopt, maar ik zou wel houden van die onregelmatige dagen/tijden. Iedere dag, week in week uit van 8 tot 6 weg is ook niet alles. Qua werkuren komt het ongeveer overeen met een normale 40 uur baan als je het tegen de vrije dagen wegstreept. En ~5800 bruto is niet verkeerd. Ik zie dat hier slechts zelden staan in het topic.martinusz schreef op zondag 29 december 2013 @ 09:01:
Je vergeet alleen dat heel veel mensen geen 6 weken van huis willen zijn (gezin enzo), daarnaast als je de werkuren 12 per dag tegenover het salaris wegzet valt het reuze mee,
Yepmaar goed volgens mij os het aller belangrijkste dat iedereen werkt doet wat ie leuk vindt of dat nu mbo,hbo of uni niveau is.
Ook hier zou ik graag wat meer detail zien...zit er in dit bedrag ook toeslag voor werken in het buitenland? Gevarengeld? Per diem?
De crux van dit verhaal zit dus niet in het niveau van de studie en de inkomsten, maar in of je doet wat je leuk vindt (Geschiedenis) of wat de maatschappij nodig heeft (Zeevaartschool). Mocht dit te combineren zijn dan ben je spekkoper, maar dit is lastig. Al kan ik me voorstellen dat CrazyOne erg veel plezier heeft in zijn baan. Op de universiteit zijn genoeg studies te vinden die 98% van de afgestudeerden binnen een jaar aan een goedbetaalde baan helpen.Zoijar schreef op zondag 29 december 2013 @ 08:46:
Ik vind het altijd wel grappig dat men/ouders dan altijd zo hameren op 'ga studeren', de universiteit moet je zijn, en dan eindig je met werkloze mensen van 25 met een studie geschiedenis.
Jawel, maar veelal dus niet in de buurt komen van zo'n loonBlack Sparrow schreef op zondag 29 december 2013 @ 10:00:
Op de universiteit zijn genoeg studies te vinden die 98% van de afgestudeerden binnen een jaar aan een goedbetaalde baan helpen.
Ik vind het werken op zee, en die 12 uur helemaal heerlijk, na afloop ben je bekaf, drinkt een paar biertjes en duik je nest in, voor mij is het de ideale combinatie tussen handwerk aan dek (een baggerpomp opendraaien bv, en hersenwerk (op de brug manouevreren). Maar lang niet iedereen houdt het vol, ik heb genoeg leerlingen met stoere verhalen gezien, en na 2 week gaan ze gillend naar huis.
En ik had ook gymnasium kunnen afmaken, maar ik heb er voor gekozen om op mijn 15de ! over te stappen naar de mbo zeevaartschool (dat ik er daarna 6 jaar over doe komt meer door feesten en werken op zee), en ik heb nog geen moment spijt dat ik het gymnasium niet heb afgemaakt, ik werk veel liever met de handen dan dat ik, bijvoorbeeld, advocaat zou zijn geworden.
En secundaire arbeidsvoorwaarden, tsja, ziektekosten worden betaald, en bij mijn vorige werkgever had ik inderdaad een 13de maand (elke 28 dagen salaris), en uiteraard wordt er8% vakantiegeld uitbetaald, en een hele bult betaalde cursussen.
En als je inderdaad gaat omrekenen, valt het loon, relatief, wel mee, moet jij eens gaan uitrekenen als je 365 dagen per jaar 6 uur per dag gaat werken, zul je ook wel hoger komen dan nu denk ik.
Maar het grootste pluspunt is nog steeds 6 maand (5.5 maand na aftrek reisdagen) doorbetaald verlof per jaar
Jij: 26 weken * 7 dagen * 12 uur = 2184 uur (of 1872 bij 6x12)
'Wij': 47 weken * 5 dagen * 8 uur = 1880 uur
Ik ben er van uit gegaan dat je van die 6 weken elke dag werkt en bij een normale baan van gemiddeld 25 vrije dagen. Het verschilt qua aantal uren per jaar niet veel als je maar 6 dagen werkt, anders wordt het wel anders...
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Verwijderd
Oud:
Nu:Leeftijd: 29
Opleiding(en): BSc Informatica, MSc Computer Science
Certificaten: MCTS SharePoint 2010, MCTS .NET 4 Windows, MCTS .NET 4 Web
Werkervaring: 2.5 jr
Werkgever: ICT detacheerder
Huidige functie: medior ontwikkelaar
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, soms overwinstuitkering
Laptop: ja, maar gebruik ik niet prive
GSM: simpele Nokia, mag een smartphone zijn maar heb ik geen behoefte aan. Heb prive een nokia 2600 () dus ook deze gebruik ik niet prive.
Leaseauto*: ja, leasebudget 800 euro incl. brandstof, restant uitbetaald (rijd een Mito, krijg 180 euro terug). Geen idee hoeveel ik er prive mee mag rijden maar nooit problemen mee gehad.
Werkweek: 40u, komt vaak neer op ~45
Pensioenregeling: geen idee hoe dat werkt... wordt wel iets van betaald volgens mij maar ik denk heel weinig
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: cursussen vergoed + in werktijd, certificeringen vergoed (studie + examen in eigen tijd), 125 onkostenvergoeding per maand onbelast
Land: NLD
Regio: midden
Reistijd**: verschilt, tot nu toe geluk gehad met hooguit 45-60m
Maandsalaris (bruto): 2925
Leeftijd: 30
Opleiding(en): BSc Informatica, MSc Computer Science
Certificaten: MCTS SharePoint 2010, MCTS .NET 4 Windows, MCTS .NET 4 Web
Werkervaring: 3.5 jr
Werkgever: ICT detacheerder
Huidige functie: medior ontwikkelaar
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, soms overwinstuitkering
Laptop: ja, maar gebruik ik niet prive (mag hem wel overnemen wanneer ik een nieuwe krijg)
GSM: simpele Nokia, mag een smartphone zijn maar heb ik geen behoefte aan. Heb prive een nokia 2600 (
Leaseauto*: ja, leasebudget 800 euro incl. brandstof, restant uitbetaald (rijd een Mito, krijg 180 euro terug). Geen idee hoeveel ik er prive mee mag rijden maar nooit problemen mee gehad.
Werkweek: 40u, komt vaak neer op ~45
Pensioenregeling: geen idee hoe dat werkt... wordt wel iets van betaald volgens mij maar ik denk heel weinig
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: cursussen vergoed + in werktijd, certificeringen vergoed (studie + examen in eigen tijd), 125 onkostenvergoeding per maand onbelast, overwerk betaald
Land: NLD
Regio: midden
Reistijd**: verschilt, tot nu toe geluk gehad met hooguit 45-60m
Maandsalaris (bruto): 3120
Niks bijzonders gebeurd, beoordeling gehad. Ik ben iets stricter geworden in het schrijven van overuren, nadat ik me eindelijk gerealiseerd heb dat ik anders mezelf en m'n baas tekort doe.
Ik maak me wel iets zorgen over de toch redelijk hoge onkostenvergoeding. Heb het idee dat die volgend jaar gaat vervallen / stuk minder gaat worden... maar daar is dit vast het topic niet voor
Wat vinden jullie hiervan?francoski schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:10:
Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO Applicatie ontwikkelaar (90020), bezig met HBO informatica deeltijd
Certificaten: -
Werkervaring: 1
Werkgever: Maatwerk software bedrijf
Huidige functie: Software ontwikkelaar
Vakantiedagen: 25 dagen bij 40 uur
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: daar denk ik nog niet aan
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Schoolkosten niet vergoed
Regio: Randstad
Reistijd: half uurtje auto
Maandsalaris (bruto): €1800
Anoniem: 567813
Ik ben in gesprek met een ander bedrijf. Hun eerste aanbod was echter veel lager dan wat ik nu verdien, hoewel wel met een leaseauto (heb ik nu niet). Na mijn reactie hebben ze een final offer gedaan, wat nog steeds een stuk lager is dan dat wat ik nu verdien, met als opmerking dat ik `gouden handboeien draag` bij mijn huidige werkgever. Dat zal best (mijn collega's die ook extern kijken kampen met hetzelfde dilemma), maar ik vraag me af of ik niet 'gek' ben als ik zóveel inlever.
Ruim een jaar terug verdiende ik 2100 bruto, nu 3600 en straks wellicht 3000.
Voor de volledige vergelijking: zie hieronder. Wat is wijsheid?! Wat vinden jullie?
Leeftijd: 27
Opleiding(en): WO
Certificaten: Prince2, allerlei soft skills cursussen
Werkervaring: 3 jaar
Huidig contract:
Werkgever: Grote bank
Huidige functie: IT-projectmanager
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: ja
Leaseauto: Nee, OV jaarkaart
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: veel vrijheid in thuiswerken
Regio: Meestal Noord-Holland, Overijssel
Reistijd: 35 min (N-H)
Maand salaris (bruto): 3600
Ontvangen aanbod:
Werkgever: IT-bedrijf (ong 50 werknemers)
Functie: IT-projectmanager
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: ja
Leaseauto: Ja (725 euro + tankpas, mag ook privé in NL)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ipv 13e maand, evt. bonus een maand afh van bedrijfsdoelstellingen en persoonlijke doelstellingen
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 45 min
Maand salaris (bruto): 3000
[ Voor 41% gewijzigd door Shunt op 30-12-2013 08:17 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Gewoon verder kijken. 3000 is geen vetpot en als een bedrijf dat niet kan/wil betalen, heb je daar geen toekomst.Anoniem: 567813 schreef op maandag 30 december 2013 @ 00:59:
Sinds 3 jaar werk ik bij een grote bank als IT-projectmanager; de eerste 2 jaar gedetacheerd, sinds een jaar vast in dienst. Ik verdien nu vrij goed, maar door omstandigheden (m.n. onzekerheid door reorganisaties) wil ik daar liever weg en graag bij een kleiner bedrijf werken.
Ik ben in gesprek met een ander bedrijf. Hun eerste aanbod was echter veel lager dan wat ik nu verdien, hoewel wel met een leaseauto (heb ik nu niet). Na mijn reactie hebben ze een final offer gedaan, wat nog steeds een stuk lager is dan dat wat ik nu verdien, met als opmerking dat ik `gouden handboeien draag` bij mijn huidige werkgever. Dat zal best (mijn collega's die ook extern kijken kampen met hetzelfde dilemma), maar ik vraag me af of ik niet 'gek' ben als ik zóveel inlever.
Ik zou lekker blijven zitten waar je nu zit.Anoniem: 567813 schreef op maandag 30 december 2013 @ 00:59:
Ga nooit bij een bedrijf werken dat tijdens de sollicitatie al gaat miepen over dat je teveel verdient.
Want dan wil je daar na een aantal jaar zeker weten weg. Ook lijkt het mij in jouw situatie (hoogopgeleid en werkend bij een bank) beter om meer werkervaring op te bouwen.
Van wat ik gehoord heb om mij heen, zit je als jonge werknemer vaak een stuk beter bij zo'n bank dan wanneer je daar al 20 jaar werkt. Dus je hoeft waarschijnlijk helemaal niet zo onzeker te zijn. Ook zul je zien dat het inkomen bij die bank waarschijnlijk nog een stuk door stijgt (je hebt immers WO en bent manager.. salarissen richting en zelfs boven de 4000 zijn niet ondenkbaar met meer werkervaring), terwijl dat bij die andere werkgever helemaal niet gaat gebeuren als ik het zo lees.
[ Voor 4% gewijzigd door Lethalis op 30-12-2013 09:55 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Hoe het met IT geschoold personeel bij een bank/verzekeraar werkt (qua inkomen) weet ik niet, maar voor een manager is 4k niet veel. Als ik zie dat bij de schadebehandeling een goede (ervaren) schadecorrespondent ergens tussen 3000 en 4000 verdient, en ik weet dat de managers daar tussen 4000 en 5000 zitten, lijkt me dat dat voor IT managers ook zo zal zijn.Lethalis schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:53:
[...]
Ook zul je zien dat het inkomen bij die bank waarschijnlijk nog een stuk door stijgt (je hebt immers WO en bent manager.. salarissen richting en zelfs boven de 4000 zijn niet ondenkbaar met meer werkervaring), terwijl dat bij die andere werkgever helemaal niet gaat gebeuren als ik het zo lees.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Tsja, die valt bij mij in het rijtje van "maar de uitdaging is hier veel groter" en "maar je wordt nu overbetaald". Allemaal prachtig, ik zou het nooit doen, dan maar verder zoeken als je graag een andere baan wilt. 13de maand is een hoop geld en 600 euro per maand minder ook (+ vakantiegeld verschil op die 600 euro). En de groei daar qua salaris zal marginaal zijn omdat ze je nu al niet willen betalenAnoniem: 567813 schreef op maandag 30 december 2013 @ 00:59: Na mijn reactie hebben ze een final offer gedaan, wat nog steeds een stuk lager is dan dat wat ik nu verdien, met als opmerking dat ik `gouden handboeien draag` bij mijn huidige werkgever. Dat zal best (mijn collega's die ook extern kijken kampen met hetzelfde dilemma), maar ik vraag me af of ik niet 'gek' ben als ik zóveel inlever.
Zijn funtie is projectmanager, dat is iets anders dan een afdelingsmanager etc. Ik vind dat hij gezien zijn leeftijd en ervaring behoorlijk verdient bij de bank, maar de banken betalen nu ook eenmaal goed. Daar verdient iemand op een crediteurenadministratie ook veel meer dan iemand op een crediteurenadministratie bij een ander bedrijf.
Kortom voor jouw situatie: ik zou lekker bij de bank blijven als je dit salaris (en toekomstig salaris) wilt verdienen, of een job zoeken bij andere banken/financiele instellingen. Verwacht niet dat je snel een dergelijk salaris bij een detacheerder of klein/midden bedrijf gaat verdienen. (Olie branche verdient ook goed trouwens)
Anoniem: 567813
Ik ben inderdaad geen afdelingsmanager maar projectmanager. Het aantal projectmanagers wordt echter sterk teruggebracht binnen de bank, waaronder de resource pool waarin ik zit. Ik hoef hierdoor weliswaar (nog) niet direct weg, maar de kans is groot dat ik een andere functie moet gaan bekleden dan projectmanager. Dat zie ik niet zo zitten. Dus de wens om te vertrekken naar het liefst een kleiner bedrijf heb ik wel, met alle gevolgen van dien.
De mensen van deze vacature hebben mij toevalligerwijs dus op een goed moment benaderd en de vacature lijkt mij erg leuk en goed bij mij te passen. Dat ik iets terugga in salaris vind ik dus op zich ook geen probleem, omdat het geen bank maar MKB is en ook i.v.m. de leaseauto. Maar ik vond het verschil vrij fors (in eerste instantie boden ze zelfs 2650 voor de eerste 6 mnd en na positieve beoordeling wordt het 2800) en zo te lezen jullie ook.
Daarnaast benaderen ze mij, dus ik had verwacht dat ze me een goed aanbod zouden doen om me bij de bank weg te lokken...
Als ik online de verschillende salariswijzers raadpleeg, dan is 3200-3400 zeker reëel (voor MKB).
Ik had overigens een foutje gemaakt. Bij mijn vorige werkgever (detacheerder) verdiende ik 3100 bruto i.p.v. 2100 (dat is ong. 2100 netto, ex. 13e mnd, incl. leaseauto). Dus ook vergeleken daarmee ga ik er op achteruit.
Ik ga dus maar een goed onderbouwd mailtje terug sturen waarom ik denk dat ik meer waard ben dat dit ;-)
Na een succesvol traineeship kan je redelijk snel doorgroeien in schalen bij de NS. Uiteraard wel afhankelijk van de functie die je na je traineeship gaat vervullen. Kom je op de 13e te zitten bij Portfolio Management?Ozhan99 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:38:
Afgelopen augustus afgestudeerd aan TU Delft en eindelijk gelukkig een baan gevonden. Mag vanaf 1 Jan beginnen. Als ik de bedragen hier zie langs komen, ga ik niet erg veel verdienen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Zelfde leeftijdscategorie en zelfde opleiding. Leuk om eens te vergelijken.Patrick89 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:34:
[...]
Leeftijd: 24
Werkervaring: 1 Jaar
Werkgever: Automatiseerder Overijssel
Huidige functie: Nationaal/Internationaal
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13e Maand
Leaseauto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vaste Onkosten
Reistijd: 30-40 min
Maand salaris (bruto): 2300
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Elektrotechniek, Major Embedded Systems
Certificaten: VCA-VOL
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever: Ingenieursbureau
Huidige functie: R&D Engineer
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 24 + 13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winstuitkering
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 ( contract zegt 38, maar anders geen ADV dagen )
Pensioenregeling: Ja, maar geen idee hoe
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding
Reistijd: 15 min
Maand salaris (bruto): 2688
Volgens mij zit ik hier helemaal niet slecht. Het is lekker dicht in de buurt en de sfeer is goed, maar ben toch langzaam op zoek naar wat anders. Zit nu meer het werk van een ICT-er te doen dan van een E-er. Wil wat meer de buitenlucht in en met m'n handen werken.
Met 12 jaar werkervaring heeft zeker de helft dat al bereikt hoor.Zoijar schreef op zondag 29 december 2013 @ 10:10:
[...]
Jawel, maar veelal dus niet in de buurt komen van zo'n loon
Bedrijfseconomen, accountants enzo halen dat binnen 1-3 jaar zelfs.
En dat is gebaseerd op? Accountants die 3 jaar na school meer dan 5k bruto verdienen?Xepos schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:25:
[...]
Met 12 jaar werkervaring heeft zeker de helft dat al bereikt hoor.
Geboortedatum 26 september 1993Xepos schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:25:
[...]

3500 netto is ca. 5500 bruto, en dat halen accountants binnen 3 jaar?Xepos schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:25:
[...]

Misschien moet je je nog wat meer inlezen in salarissen...
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
Helaas...
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
Goed voorbeeld van doen waar behoefte aan is. Je zit met je salaris bijna gelijk aan dat van mij (26 jaar, WO, 4 jaar werkervaring).laforte schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 01:59:
Leeftijd:25
Opleiding(en): MBO AOT
Maandsalaris (bruto):3791
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Klopt! Maar toch zie ik mijzelf niet meer in de ploegen lopen op mijn 65e, dus ben nu met een HBO bezig om iets meer zekerheid te krijgen voor in de toekomst.Black Sparrow schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:02:
[...]
Goed voorbeeld van doen waar behoefte aan is. Je zit met je salaris bijna gelijk aan dat van mij (26 jaar, WO, 4 jaar werkervaring).
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Verwijderd
Leeftijd: 26
Opleiding(en): Bachelor Toegepaste Informatica (Hogeschool)
Certificaten: MCTS 70-640, MCS 74-324, CCNA 1 - 4
Werkervaring: 3 jaar huidige functie
Werkgever: IT-Leverancier aan KMO's
Huidige functie: System Engineer
Vakantiegeld: +/- 1.200 netto
Vakantiedagen: 20
Laptop: Ja, HP Probook 6570b
GSM: Ja, simpel ding met onbeperkt abo
Leaseauto: Ja, Volkswagen Passat Variant 2.0TDI DSG6 High Line
Werkweek: 38u
Pensioenregeling: Neen.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Neen.
Land: Belgie
Regio: Antwerpen
Reistijd: 30min
Maand salaris (bruto): 2.500 maar deze maand pols ik achter een loonsverhoging van 200à300 bruto.
Wel apart om een best dure lease-auto te zien bij een salaris dat je niet verwacht bij die autoVerwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:38:
Eentje uit België dan:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): Bachelor Toegepaste Informatica (Hogeschool)
Certificaten: MCTS 70-640, MCS 74-324, CCNA 1 - 4
Werkervaring: 3 jaar huidige functie
Werkgever: IT-Leverancier aan KMO's
Huidige functie: System Engineer
Vakantiegeld: +/- 1.200 netto
Vakantiedagen: 20
Laptop: Ja, HP Probook 6570b
GSM: Ja, simpel ding met onbeperkt abo
Leaseauto: Ja, Volkswagen Passat Variant 2.0TDI DSG6 High Line
Werkweek: 38u
Pensioenregeling: Neen.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Neen.
Land: Belgie
Regio: Antwerpen
Reistijd: 30min
Maand salaris (bruto): 2.500 maar deze maand pols ik achter een loonsverhoging van 200à300 bruto.
Zijn de lease-auto regelingen in Belgie voordeliger?
Leeftijd: 30
Opleiding(en): Systeembeheer (MBO4)
Certificaten: Geen
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: In de Land- en Tuinbouw
Toekomstige functie: Systeembeheer
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 25 dagen
13e maand: Nee
Laptop: Nee
GSM: iPhone 5
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: pensioenfonds (3/4 betaald door werkgever, 1/4 zelf)
- Reiskosten (woon - werk)
Regio: Limburg
Reistijd: 30 minuten enkele reis
Bruto Salaris: 2700,-
By each crime and every kindness, we birth our future
In Belgie kosten auto's aanzienlijk minder.martinusz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:41:
[...]
Wel apart om een best dure lease-auto te zien bij een salaris dat je niet verwacht bij die auto
Daarnaast is een auto daar nog wel een statussymbool. Zo is het in mijn vak zo, dat als je als Belgisch expert in een Golf of iets dergelijks rijdt, je een slechte expert moet zijn, anders zou je niet in (slechts) een Golf rijden. Veel van mijn Belgische concullega's rijden in een Jaguar XF, E Klasse of een 5 serie, waar dat hier alleen aan senioren en directeuren voorbehouden is.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Ik ken enkele Nederlandse IT'ers en volgens hun is leasen in Nederland toch een pak duurder. Ook is dit een beetje 'gat in de boter' en 'gouden handboeien' situatie. Wij zijn een kleine firma en na 1 jaar mocht ik een nieuwe wagen kiezen (vorige was van de voorganger en leasing was gedaan). Toen ik vroeg achter het budget was het antwoord 'maakt niet veel uit, we zien wel'. Tot mijn grote verbazing was mijn offerte van een 43.000EUR kostende Passat meteen goedgekeurd. Moreel ben ik wel verplicht om hier minstens nog een paar jaar te blijvenmartinusz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:41:
[...]
Wel apart om een best dure lease-auto te zien bij een salaris dat je niet verwacht bij die auto
Want kost die passat van 43K niet behoorlijk wat van je netto loon? (zou je dat niet liever netto per maand hebben dan in je auto?) Of betalen jullie in Belgie ook minder voor het leasen?
Wellicht gaan we wat offtopic...maar wel interessant, ik woon namelijk in het grensgebied vlakbij Antwerpen en daar is ook behoorlijk wat werk te vinden (in wat ik nu doe).
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO Medewerker Beheer ICT N3
Certificaten: Cisco: CCNA, CCNA Security, DCUCD, CSE, CXFS; Meraki: CMNA.
Werkervaring: 8 Jaar
Werkgever: IT bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwerpen, bouwen en onderhouden van complexe IT infrastructuren.
Functie: Senior Engineer
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsbonus nav bedrijfsprestaties
Laptop: Ja, Lenovo T520
GSM: Ja, simpele Nokia
Leaseauto: Ja (VW Polo Bluemotion, incl. TomTom)
Pensioenregeling: 75% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding voor opleidingen en cursussen, lunch, 2 uur per week sporten tijdens werkuren incl. abonnement, €350 bruto om de 6 weken ivm waakdienst, 1x per maand autowasstraat vergoed.
Regio: West-Brabant
Reistijd: +/- 20 min
Maand salaris (bruto): €3300
Maand salaris incl. bereikbaarheidsdienst (bruto): €3650
Wat collega's, werk en salaris betreft zit ik helemaal op m'n plek, ik ben blij dat ik een aantal maanden geleden de keuze heb gemaakt om een rond te kijken voor een andere werkgever
Verwijderd
Valt goed mee hoor, netto betaal ik 90 euro / maand voor die wagen (bruto 180). Onbeperkte tankkaart zit er natuurlijk ook bij dus heb ik liever zo'n dikke bak dan een standaard Golf voor 40eur netto meer per maandmartinusz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:02:
Het kost je natuurlijk wel meer van je loon dan een goedkopere auto. Ik zou best zo'n auto willen rijden, maar dan denk ik...mwa...dan maar geen statussymbool, ik heb liever meer netto op mijn bankrekening elke maand![]()
Want kost die passat van 43K niet behoorlijk wat van je netto loon? (zou je dat niet liever netto per maand hebben dan in je auto?) Of betalen jullie in Belgie ook minder voor het leasen?
Wellicht gaan we wat offtopic...maar wel interessant, ik woon namelijk in het grensgebied vlakbij Antwerpen en daar is ook behoorlijk wat werk te vinden (in wat ik nu doe).
90 euro maar?Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:33:
[...]
Valt goed mee hoor, netto betaal ik 90 euro / maand voor die wagen (bruto 180). Onbeperkte tankkaart zit er natuurlijk ook bij dus heb ik liever zo'n dikke bak dan een standaard Golf voor 40eur netto meer per maandIs maar wat je zelf nodig acht. Ik zit vaak op de baan, ook privé, en dan ben ik elke dag heel gelukkig dat ik met zo'n luxe kan rondrijden.
(eigenlijk wel raar dat dat nog zo als statussymbool geldt in Belgie, als je weet dat je zo'n auto voor 90 euro kan rijden, dan zegt het juist weinig over je status
[ Voor 19% gewijzigd door Martinusz op 02-01-2014 14:39 ]
Status komt eerder van een werkgever die jou in zo'n dure auto wilt laten rijden dan van jijzelf die de bijtelling kan betalen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Maar laten we voor het gemak even niet vergeten dat hij maar 3 jaar werkervaring heeft. Dat hij dan blijkbaar gelijk een stempel "It Manager" heeft zegt wat dat betreft niet zoveel. Tegenwoordig is zelfs de receptioniste Office Manager.Alarmnummer schreef op maandag 30 december 2013 @ 08:29:
[...]
Gewoon verder kijken. 3000 is geen vetpot en als een bedrijf dat niet kan/wil betalen, heb je daar geen toekomst.
Die 3000 + leaseauto is gewoon een goed salaris voor een WO met 3 jaar werkervaring. Daarnaast gewoon te vergelijken met de 3600 (ivm de leaseauto). Maar het is waar de prio legt wat dat betreft. Heb je een eigen auto voor een paar 100 per maand en wil je geen leaseauto dan is het niet beter.
[ Voor 23% gewijzigd door thewizard2006 op 02-01-2014 15:08 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Het aanschaffen van een auto is in België een stuk voordeliger, evenals de leaseprijzen, bijtellingsregelingen en andere bijkomende belastingen. En voor 90 euro netto bijtelling rij je in NL in een 14% bijtelling Polo / Ibiza / Clio / Corsa. Daar krijg je geen status van.Tsurany schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:56:
Nou die auto kan je natuurlijk niet voor 90 euro rijden. Die auto krijg je van je baas en daar betaal je zelf 90 euro voor. Die baas is er echt wel wat meer voor kwijt. Een luxe wagen hoeft in Nederland ook niet duur te zijn qua bijtelling maar kost je baas wel een aanzienlijke smak met geld.
Status komt eerder van een werkgever die jou in zo'n dure auto wilt laten rijden dan van jijzelf die de bijtelling kan betalen.
Van een auto krijgt je (in mijn ogen) überhaupt geen status.MeltedForest schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:16:
[...]
Het aanschaffen van een auto is in België een stuk voordeliger, evenals de leaseprijzen, bijtellingsregelingen en andere bijkomende belastingen. En voor 90 euro netto bijtelling rij je in NL in een 14% bijtelling Polo / Ibiza / Clio / Corsa. Daar krijg je geen status van.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Goed gedaan!Mikey! schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:05:
Ik werk nu sinds 1 oktober vorig jaar bij m'n nieuwe werkgever, en heb nu een beter beeld van de verdiensten
Werkgever: IT bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwerpen, bouwen en onderhouden van complexe IT infrastructuren.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding voor opleidingen en cursussen, lunch, 2 uur per week sporten tijdens werkuren incl. abonnement, €350 bruto om de 6 weken ivm waakdienst, 1x per maand autowasstraat vergoed.
Wat collega's, werk en salaris betreft zit ik helemaal op m'n plek, ik ben blij dat ik een aantal maanden geleden de keuze heb gemaakt om een rond te kijken voor een andere werkgever
Zeker niet verkeerd!Mikey! schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:05:
Ik werk nu sinds 1 oktober vorig jaar bij m'n nieuwe werkgever, en heb nu een beter beeld van de verdiensten

Ah dat heb ik dan verkeerd gelezen dacht dat het over bruto gingAsteroid9 schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:37:
[...]
3500 netto is ca. 5500 bruto, en dat halen accountants binnen 3 jaar?![]()
Misschien moet je je nog wat meer inlezen in salarissen...
Maar zo ken ik toch een paar voorbeelden uit mijn priveleven die dat wel hebben bereikt door naar het buitenland te gaan. Voornamelijk als je naar het Midden-Oosten/Azië.
[ Voor 20% gewijzigd door Xepos op 03-01-2014 15:16 ]
En aan mij (40 jaar, HBO, 13 jaar werkervaring) en dat is bij de bovenste 10 percentile van standaard interneprogrammeur/test engineer. Dus jij zit zelf al heel erg hoogBlack Sparrow schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:02:
[...]
Goed voorbeeld van doen waar behoefte aan is. Je zit met je salaris bijna gelijk aan dat van mij (26 jaar, WO, 4 jaar werkervaring).
Dit dus.
Vind ik op zich prima, kan er van rondkomen, maar zit toch wel wat laag volgens verschillende salarisvergelijkers. Op dit moment doe ik vooral veel op het gebied van websites ontwerpen, ontwikkelen en koppelen met backends en vormgeving voor de toko. Daar komt waarschijnlijk meer back-end ontwikkelen bij en serverbeheer zal meer naar mij worden getild. Binnenkort een gesprek met mijn leidinggevende, zit te denken aan 2400 á 2500 euro.
So long, and thanks for all the fish!
Verwijderd
In welke kringen is dat uberhaupt zo? Zelden heb ik een aanzien voor een auto, en in de gevallen dat het wel zo is zijn dat niet de 12 284 in een dozijn Audi's of Bmw's die je overal ziet rijden. En zelfs als je in mijn optiek wel een mooie auto hebt ben je als persoon nog altijd dezelfde werkende burgersloeber als ik ben.MeltedForest schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:16:
[...]
Het aanschaffen van een auto is in België een stuk voordeliger, evenals de leaseprijzen, bijtellingsregelingen en andere bijkomende belastingen. En voor 90 euro netto bijtelling rij je in NL in een 14% bijtelling Polo / Ibiza / Clio / Corsa. Daar krijg je geen status van.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 17:50 ]
So long, and thanks for all the fish!
Of onderhandel trainingen er uit waarmee je je kennis uit kan breiden? Hebben zowel jij als je werkgever wat aan. Voor jou een stukje toekomstinvestering.Tunaflish schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:11:
Hmhmm, dat lijkt mij ook wel. Punt is wel dat ik wat dat betreft geen opleidingen ofzo heb gevolgd. Het hele programmeren en beheren wat ik nu al doe is puur wat ik mezelf heb geleerd, en ik merk soms al wel dat wanneer ik discussieer met collega's dat zij met een opleiding in bijvoorbeeld technische ICT er duidelijk meer verstand van hebben dan ik. Dat zal dus vooral wat brutaal zijn en gewoon al om dat salaris vragen, omdat ik de extra werkzaamheden waarschijnlijk wel ga doen, achtergrond of niet. We zullen zien hoe het gaat lopen.
In heel wat kringen is het zo dat aan komen rijden in een BMW of Audi meer vertrouwen wekt dan in een goedkoper model van een goedkoper merk. Dan kan je het zelf alsnog niks vinden maar wanneer je klanten je er op beoordelen kan je soms maar beter mee doen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:46:
In welke kringen is dat uberhaupt zo? Zelden heb ik een aanzien voor een auto, en in de gevallen dat het wel zo is zijn dat niet de 12 284 in een dozijn Audi's of Bmw's die je overal ziet rijden. En zelfs als je in mijn optiek wel een mooie auto hebt ben je als persoon nog altijd dezelfde werkende burgersloeber als ik ben.
Verwijderd
Afgezien van het feit dat ik je een slechte verkoper vind als het vrouwen dat je klanten in je hebben moet afhangen van je auto is dat geen "status".Tsurany schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:32:
In heel wat kringen is het zo dat aan komen rijden in een BMW of Audi meer vertrouwen wekt dan in een goedkoper model van een goedkoper merk. Dan kan je het zelf alsnog niks vinden maar wanneer je klanten je er op beoordelen kan je soms maar beter mee doen.
Status is gewoon aanzien willen of jezelf aan een "hogere" standaard meten. Een auto kopen voor je klanten is representatief zijn. Die contexten zijn in zijn geheel anders.
Leeftijd: 32
Opleiding(en): WO rechten
Certificaten: diverse beroepsgerelateerde opleidingen in mijn specialisme (handels- en ondernemingsrecht)
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Middelgroot niche-advocatenkantoor, ca. 30 advocaten
Huidige functie: senior advocaat-medewerker
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: geen 13e maand, wel 25% van alle gedeclareerde en daadwerkelijk door cliënten betaalde uren boven een bepaalde omzetdrempel (2012: 25k bruto, 2013: 22k bruto)
Laptop: nee
Werkweek: formeel 40 uur, in de praktijk variërend van 45 - 60 uur
Pensioenregeling: werkgever betaalt de maximaal toegestane 5,3% premie van de pensioengrondslag plus alle administratieve kosten
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 90 euro onbelaste onkostenvergoeding
Reistijd: 5 minuten met de fiets / 15 minuten lopen
Maandsalaris (bruto): 7.100 euro (was 6.600 in 2013)
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Het hangt nogal van de sector af. Meestal maakt het niet zoveel uit denk ik. Ik werk momenteel vooral in de high-tech sector en niemand die erom geeft of je nu met een Aygo of een oude XJ8 komt aanrijden. Allebei zijn wel te vinden in de parkeergarage. In het eerste geval ben je iemand die niet zoveel om autorijden geeft, en zijn geld liever in zijn zak houdt, in het tweede geval ben je iemand met een autohobby. Ik geloof niet dat je in deze sector op een van beiden zal worden afgerekend.Tsurany schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:32:
[...]
Of onderhandel trainingen er uit waarmee je je kennis uit kan breiden? Hebben zowel jij als je werkgever wat aan. Voor jou een stukje toekomstinvestering.
[...]
In heel wat kringen is het zo dat aan komen rijden in een BMW of Audi meer vertrouwen wekt dan in een goedkoper model van een goedkoper merk. Dan kan je het zelf alsnog niks vinden maar wanneer je klanten je er op beoordelen kan je soms maar beter mee doen.
Het kan beide om. Ga je bij een NGO in de groen-links hoe aan de slag, dan zal een OV-kaart of een bescheiden hybride het best overkomen. Bij een klant met een bouwbedrijf kom je waarschijnlijk het best voorrijden in een terreinwagen, dan hoor je er helemaal bij
Ik sprak onlangs een vriend die in de wegenbouw werkt en vertelde over een externe die altijd in een BMW 640ci aan kwam rijden. Als je dan bedenkt dat die dus indirect vanuit overheidsgelden betaald wordt en het op deze manier zo openlijk tentoonstelt, was zijn aanzien niet bepaald goed te noemen. Als ik het zo hoorde was het niet bepaald goed te noemen voor het imago van de beste man...t_captain schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:09:
[...]
Het hangt nogal van de sector af. Meestal maakt het niet zoveel uit denk ik. Ik werk momenteel vooral in de high-tech sector en niemand die erom geeft of je nu met een Aygo of een oude XJ8 komt aanrijden. Allebei zijn wel te vinden in de parkeergarage. In het eerste geval ben je iemand die niet zoveel om autorijden geeft, en zijn geld liever in zijn zak houdt, in het tweede geval ben je iemand met een autohobby. Ik geloof niet dat je in deze sector op een van beiden zal worden afgerekend.
Het kan beide om. Ga je bij een NGO in de groen-links hoe aan de slag, dan zal een OV-kaart of een bescheiden hybride het best overkomen. Bij een klant met een bouwbedrijf kom je waarschijnlijk het best voorrijden in een terreinwagen, dan hoor je er helemaal bij
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Opleiding(en): VWO, HBO Elektrotechniek (officieel nog niet, mis 1 vak)
Certificaten:
Werkervaring: 0,9 jaar (+ 0,5j afstuderen)
Werkgever: Klein bedrijf in de high-end residentiële automatisering
Huidige functie: Programmeur
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Ja, iPhone
Leaseauto: Ja (was een gezinsauto, nu bestelbus), ~210 euro netto bijtelling
Werkweek: Contractueel 40 uur met flexibele tijden, in praktijk vaak onverwachts 5-10 onbetaalde overuren
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: In en om Den Haag, Amsterdam en Utrecht
Reistijd: 20-90 minuten
Maand salaris (bruto): 2300 euro
Ben na m'n afstuderen hier begonnen, het is heel afwisselend. De helft van de tijd op kantoor, de rest bij klanten thuis. Bezig met audio, video, netwerken, user-interfaces, systeemintegratie en nog veel meer. En bovenal heb het super naar m'n zin. Binnenkort gaat er onderhandeld worden over m'n vaste aanstelling en dan zou ik graag 200 euro brutto erbij willen.
Salaris is wel lekker.
Heb je geen mogelijkheid om jezelf te verhuren, als in een eigen BV opstarten. Je betaald nou zo asociaal veel pensioens- en arbeidsongeschiktheidspremie.. Van dat salaris kun je namelijk een hoop extra overhouden met een beetje handigheid. Mits het toelaatbaar is.
Anoniem: 569846
Eerst gebleven vanwege de sfeer, de enge verhalen dat er nergens banen zijn en het diverse werk: echter wordt er steeds meer op het bord gegooid en gaat de werkdruk/sfeer er ook niet op vooruit. Er is meermaals aangegeven dat er kwa salaris ook niets in zit, ik hoefde er zelf niet eens over te beginnen. Wordt verwacht dat kennis opgedaan wordt in eigen tijd en dit ook gedeeld wordt met het bedrijf. Ik zit zwaar te denken te vertrekken.
Die bonus op declareerbaarheid is iets wat in jouw vak wel redelijk te doen is lijkt me.nare man schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:23:
Omzetdrempel is gestegen. Een deel wordt gecompenseerd door een hoger uurtarief, maar voor het overige deel (dus om mijn bonus gelijk te houden aan voorgaande jaren) moeten er dus daadwerkelijk meer uren worden gemaakt.
In mijn geval (detachering) zou ik hem toch echt niet willen hebben. Dat maakt je qua inkomen namelijk afhankelijk van anderen (sales), en als er toevallig een tijdje geen klus voor je is en je dus op de bank zit ben je mooi gebokt, terwijl je er niks aan kunt doen.
Maar bij een goedlopend advocatenkantoor zal zoiets geen probleem zijn vermoed ik
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nouja, we mogen niet klagen, maar het werk komt niet vanzelf natuurlijk. Acquisitie is een van de belangrijkse aspecten van ons werk. Als het iets rustiger is, gaan we dus niet rondhangen of langzamer werken, maar proberen we onze niet-declarabele tijd nuttig in te vullen, bijvoorbeeld door seminars te organiseren, artikelen te schrijven, etc.etc.The Eagle schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:11:
[...]
Die bonus op declareerbaarheid is iets wat in jouw vak wel redelijk te doen is lijkt me.
In mijn geval (detachering) zou ik hem toch echt niet willen hebben. Dat maakt je qua inkomen namelijk afhankelijk van anderen (sales), en als er toevallig een tijdje geen klus voor je is en je dus op de bank zit ben je mooi gebokt, terwijl je er niks aan kunt doen.
Maar bij een goedlopend advocatenkantoor zal zoiets geen probleem zijn vermoed ik
Ik zou zeggen:Anoniem: 569846 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:57:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Eerst gebleven vanwege de sfeer, de enge verhalen dat er nergens banen zijn en het diverse werk: echter wordt er steeds meer op het bord gegooid en gaat de werkdruk/sfeer er ook niet op vooruit. Er is meermaals aangegeven dat er kwa salaris ook niets in zit, ik hoefde er zelf niet eens over te beginnen. Wordt verwacht dat kennis opgedaan wordt in eigen tijd en dit ook gedeeld wordt met het bedrijf. Ik zit zwaar te denken te vertrekken.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Dacht dat ik veel verdiendenare man schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:41:
Net m'n beoordelingsgesprek gehad, ging helaas niet eerder vanwege grote drukte rond kerst en oud en nieuw.
Leeftijd: 32
Opleiding(en): WO rechten
Certificaten: diverse beroepsgerelateerde opleidingen in mijn specialisme (handels- en ondernemingsrecht)
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Middelgroot niche-advocatenkantoor, ca. 30 advocaten
Huidige functie: senior advocaat-medewerker
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: geen 13e maand, wel 25% van alle gedeclareerde en daadwerkelijk door cliënten betaalde uren boven een bepaalde omzetdrempel (2012: 25k bruto, 2013: 22k bruto)
Laptop: nee
Werkweek: formeel 40 uur, in de praktijk variërend van 45 - 60 uur
Pensioenregeling: werkgever betaalt de maximaal toegestane 5,3% premie van de pensioengrondslag plus alle administratieve kosten
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 90 euro onbelaste onkostenvergoeding
Reistijd: 5 minuten met de fiets / 15 minuten lopen
Maandsalaris (bruto): 7.100 euro (was 6.600 in 2013)
Dat valt wel mee toch? Je baas betaalt al een deel. Verder hoe meer pensioenpremie je betaalt hoe meer je ook gaat ontvangen, en een arbeidsongeschiktheidsverzekering als zelfstandige is schreeuwend duur. Nee, als ik mijn eigen situatie qua premies vergelijk met mijn broer als zzp-er dan heb je het in loondienst best goed. Enige is dat hij gewoon in de basis drie keer zoveel verdient oid.Lasteraar schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:56:
Heb je geen mogelijkheid om jezelf te verhuren, als in een eigen BV opstarten. Je betaald nou zo asociaal veel pensioens- en arbeidsongeschiktheidspremie.. Van dat salaris kun je namelijk een hoop extra overhouden met een beetje handigheid. Mits het toelaatbaar is.
Wat gaat ontvangen? Nare man betaald andermans pensioen. Van elke euro die hij betaald ziet ie minder dan de helft terug. Ooit. Als je het al terug krijgt.Dat valt wel mee toch? Je baas betaalt al een deel. Verder hoe meer pensioenpremie je betaalt hoe meer je ook gaat ontvangen, en een arbeidsongeschiktheidsverzekering als zelfstandige is schreeuwend duur.
En vrijwel iedereen die in loondienst zit krijgt 1 a 2 jaar 70% van zijn laatstverdiende salaris uitgekeerd bij arbeidsongeschiktheid. Nu loop je als advocaat niet zoveel lichamelijk risico. En if so. Na 1 of 2 jaar beland je gewoon in de WIA. Arbeidsongeschikt op bijstandsniveau.
Als je ziet wat je elke maand weg draagt en je bekijkt dat bedrag over 10/20/25 jaar.. Dan weet ik al wat voordeliger is.
Dat lijkt misschien niet leuk. Een aanzienlijk gedeelte van mijn salaris is bonus o.b.v. declarabele uren en als ik kijk naar mijn jaaropgave, vind ik dat nog steeds erg leuk hoorThe Eagle schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:15:
Als je baas continue een klus voor je heeft wel ja. Maar als je ziet wat voor kaalslag er onder de detacheerders gaande is geweest de afgelopen jaren, hoop bankzitters en uiteindelijk exitters, plus sales die nergens een voet aan de grond krijgt omdat investeringen ivm crisis uitblijven...dan is het niet leuk als je een bonus obv declarabiliteit als vaste salariscomponent hebt.
Dit topic is gesloten.
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.