Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.855.473 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ja de stijging komt voort uit:

Geen bijtelling meer a 170 euro
reiskosten vergoeding 85 euro
normale onkosten vergoeding 25 euro
400 euro bruto loon ong 230 euro.

Wel moet ik wat meer aan mijn eigen pensioen betalen.

Ander voordeel is dat ik nu wel hogere pensioens opbouw etc heb.

En ja de auto was een mooie secundaire arbeidsvoorwaarde, maar was geen noodzaak.
Een eigen auto zal me sowieso geen 450 euro per maand kosten. (hooguit 200 euro).
En heb voor me nieuwe werk niet eens een auto nodig. het is 6.5km van me huis en kan dit prima fietsend af..

Daarnaast geeft het me de ruimte om flink door te groeien qua functies en natuurlijk ook salaris terwijl ik nu aan het plafond zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 22:50
200 euro per maand. Welk onderhouds- en afschrijvingsvrij koekblik had je in gedachten? Ben je een supermonteur en/of destilleer je je eigen opgepompte aardolie naar bruikbare benzine??

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 20:45
EvaluationCopy schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:33:
200 euro per maand. Welk onderhouds- en afschrijvingsvrij koekblik had je in gedachten? Ben je een supermonteur en/of destilleer je je eigen opgepompte aardolie naar bruikbare benzine??
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

EvaluationCopy schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:33:
Afschrijving ben je niet per maand kwijt hoewel iedereen daar heel graag mee blijft rekenen. Effectief ben je voor een auto met wegenbelasting en een WA Casco + inzittende verzekering voor een auto met 60 L tank en 1 op 13 (C4 Grand Picasso bijv.) voor 1000 km per maand net geen 250 euro kwijt per maand. Neem je een kleinere, lichtere en vooral zuinigere auto moet het makkelijk voor 200 per maand te doen zijn.

Dan reken ik geen afschrijving nog kosten dieje maakt met onderhoud. Die zijn namelijk niet maandelijks (en afschrijving ben je ook niet kwijt; je kapitaal is minder waard aan het einde van de rit waardoor je er minder voor terug krijgt ja)

Dan is een eigen auto nog steeds goedkoper dan een leasebak :) (ervanuitgaande dat je het leasebudget als bruto loon krijgt als je niet leased that is). Of dat opweegt tegen het gemak van een tankpas+ onderhoud+calamiteiten service is je eigen keuze :)

[ Voor 16% gewijzigd door Notna op 04-12-2013 15:45 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

Notna schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:43:
[...]
Dan reken ik geen afschrijving nog kosten dieje maakt met onderhoud. Die zijn namelijk niet maandelijks (en afschrijving ben je ook niet kwijt; je kapitaal is minder waard aan het einde van de rit waardoor je er minder voor terug krijgt ja)
Je betaalt het inderdaad niet per maand, maar wat doe je na een aantal jaar als je een andere auto aan wilt schaffen? Trek je dan in 1 keer een paar duizend euro uit de hoge hoed, of leg je braaf iedere maand geld opzij zodat je die auto ook dan weer kunt bekostigen? (waardoor dus ook weer je maandelijks te besteden bedrag omlaag gaat)

En de vergelijkingen dat een eigen auto goedkoper is zijn meestal krom omdat men een tweedehands eigen auto gaat vergelijken met een gloednieuwe auto uit de lease. Prima als iemand een nieuwe auto niet belangrijk vind en een andere keuze maakt zodat hij (of zij :)) Als je wilt vergelijken zal je een berekening moeten maken met dezelfde auto van dezelfde leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Persoonlijk leg ik hoe dan ook geld opzij wat voor alles gebruikt kan worden (aka; sparen). Of het tegen die tijd een auto is of niet doet er verder niet toe. Maar om je vraag te beantwoorden; optie 1 dus

Dat je de auto 1 op 1 niet kan vergelijken snap ik, maar de maandelijkste kosten kan je dat wel voor een soortgelijke auto. En daar gaat het om ;)

Maar we raken off topic

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:26
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:58:
Zo stijgt mijn netto inkomen ongeveer 400-450 euro per maand.
Ben ik de enige die dacht, "dat gaat wel heel hard als je elke maand zoveel omhoog gaat"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Jaja ik woon ook spotgoedkoop, ik reken m'n hypotheek en m'n onderhoud niet mee ;)

Een C4 Picasso rijden voor 250 euro in de maand, u-huh. Onderhoud en afschrijving niet meerekenen, dat zijn zo'n beetje de grootste kosten... Maar ok, terug ontopic.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben van plan om een auto te kopen van 3,5 a 4.000 euro.. (renault Clio uit 2006 bv)

Wegenbelasting en verzekering zijn 60 euro per maand.
Zal hooguit 500-1000km per maand rijden, dus 1 tank per maand soms 2 is ruim voldoende dus reken voor het gemak 100 euro.

Onderhoud 500 euro per jaar..

Zit ik op 200 euro.. per maand gemiddeld

Afschrijving reken ik niet mee zoals Notna.. maar als ik het wel mee reken dan is de afschrijving rond de 500 euro per jaar en zou je dus ongeveer op max 250 euro uit komen..

Ik ben dus geen kilometer vreter (prive) en de auto zal grotendeels stil staan omdat ik toch ga fietsen.. De vrouw zal hem hooguit gebruiken voor wat boodschapjes.. En in het weekend voor een uitje ofzo.
Als ik kijk naar mijn leasebak nu, dan is van de 38.000 kilometer die ik nu per jaar trap ruim 30.000 woon-werk en zakelijke kilometers... en rij dus maar ongeveer 8.000 kilometers prive.
En verwacht dus ook echt niet dat ik nu meer kilometers zal maken.. eerder minder...

En trouwens, mijn leasebedrag kreeg ik niet uitgekeerd als ik geen auto zou nemen..
Auto hoorde gewoon bij de job.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 04-12-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06 14:51
celshof schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:47:
[...]
Mij lijkt 2100 een net salaris. Zeker omdat je ook een 13de maand hebt. Dat je geen lease-auto lijkt me juist een pre. Althans, ik verwacht dat je een vaste werkplek hebt en als je een lease auto zou hebben, dan was het salaris vast lager geweest.
Spaarloon is trouwens toch afgeschaft? Wat is het voor bedrag dan bij jou?

Typisch trouwens dat je werkt in de Achterhoek en dan ook nog in de files moet staan. Ik ken de Achterhoek alleen als plek waar je eigenlijk altijd kan doorrijden (behalve dan die klote N18 richting Enschede).
Thanks voor je antwoord.
Het is altijd druk op de pleiroute (stuk bij arnhem/gelredome tot aan velperbroek)
En de smylie was een sippe bedoeld, ): in plaats van een boze wat het forum er van maakt.

Je hoort mij ook zeker niet klagen, ben direct na mijn school gevallen op een donskussen.
Heb het zeker naar mijn zin hier hoor, alleen een lease auto is nou eenmaal makkelijk gegeven voor een ICT'er.. wat ik zo om me heen hoor.

Edit:

het stukje van Spaarloonpremie vergeten.
Het is iets van 40 euro eigen inleg, + 40 euro baas' inleg. per maand.

[ Voor 5% gewijzigd door NepGangster op 04-12-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:05
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:24:
Afschrijving reken ik niet mee zoals Notna.. maar als ik het wel mee reken dan is de afschrijving rond de 500 euro per jaar en zou je dus ongeveer op max 250 euro uit komen..
Excuses voor offtopic maar hoe kan je nou in hemelsnaam autokosten gaan berekenen zonder rekening te houden met afschrijving. In principe moet je zelfs rekening houden met financieringskoten of misgelopen rendement om de vergelijking met een leaseauto reeel te maken. Reken vervolgens ook mee dat je leaseauto all-risk verzekerd was en je met dit verzekeringsbedrag alleen WA hebt, dus boom=vermogen weg.

Als je dan toch gaat vergelijken moet je het wel goed doen...

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uittenbogaard
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 12:38
Leeftijd: 23
Opleiding(en): Technische Informatica (HBO)
Certificaten: Diploma voor bovenstaand, enkele cursussen
Werkervaring: Half jaar R&D, twee stages bij grote bedrijven en 3 jaar lang bijbaan. Daarna deze baan, nu voor 1 jaar.
Werkgever: Technisch breed bedrijf met als hoofdmoot Industriële Automatisering
Huidige functie: (Junior) software engineer, vooral PLC/SCADA programmeren

Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: in de toekomst wel, 15dkm privé
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kilometer vergoeding
Land: Nederland

Reistijd: 25mns

Maand salaris (bruto): 2165, 40 onbelast vergoeding

Ik was een jaar geleden redelijk nieuw in de industriële automatisering. Nu na een jaar met meerdere pakketten gewerkt (ongeveer 8 ) waaronder 2 nieuw voor het bedrijf, enkele projecten gehad en als feedback te horen gekregen dat ik goed presteerde. Ondertussen de rol van intern projectleider gekregen en ik begeleid een afstudeerder. Heb echter nu na de 2e onderhandeling te horen gekregen dat ze me 1 functiejaar erbij willen geven (dus naar 2211), niet meer. Is dit niet wat weinig? Het is in ieder geval niet marktconform.. Volgens OR er een salarisstap bij "minimaal goed functioneren". Graag jullie mening hierover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretender 0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-06 21:18
Uittenbogaard schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:41:
Ik was een jaar geleden redelijk nieuw in de industriële automatisering. Nu na een jaar met meerdere pakketten gewerkt (ongeveer 8 ) waaronder 2 nieuw voor het bedrijf, enkele projecten gehad en als feedback te horen gekregen dat ik goed presteerde. Ondertussen de rol van intern projectleider gekregen en ik begeleid een afstudeerder. Heb echter nu na de 2e onderhandeling te horen gekregen dat ze me 1 functiejaar erbij willen geven (dus naar 2211), niet meer. Is dit niet wat weinig? Het is in ieder geval niet marktconform.. Volgens OR er een salarisstap bij "minimaal goed functioneren". Graag jullie mening hierover..
Ik ben een jaar jonger dan jij, heb dezelfde studie gedaan en verdien nu (na één jaar werkervaring) €2.500+ om C# te schrijven (geen leaseauto, overige voorwaarden zijn gelijk). Ik had verwacht dat industriële automatisering nog beter zou betalen, zeker als je ook nog een project leid. Ik denk dat hier meer uit te halen zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Het bedrag zelf is acceptabel, maar de 'groei' vind ik niet voldoende. Ze bieden je 2% meer, wat ongeveer gelijk is als de inflatie over 2013, dus je gaat er waarschijnlijk net niet op achteruit. Echter je hebt wel duidelijk meer verantwoordelijkheden gekregen en er wordt meer van je geëist dan waar je initieel voor betaald werd.

De vraag die je voor jezelf moet beantwoorden is of je startsalaris zodanig hoog was dat het 't gebrek aan groei goed kan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

assje schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:04:
[...]

Excuses voor offtopic maar hoe kan je nou in hemelsnaam autokosten gaan berekenen zonder rekening te houden met afschrijving. In principe moet je zelfs rekening houden met financieringskoten of misgelopen rendement om de vergelijking met een leaseauto reeel te maken. Reken vervolgens ook mee dat je leaseauto all-risk verzekerd was en je met dit verzekeringsbedrag alleen WA hebt, dus boom=vermogen weg.

Als je dan toch gaat vergelijken moet je het wel goed doen...
Ten eerste heb ik eigenlijk helemaal geen auto nodig.. En ben ook zeker nog niet van plan om nu gelijk weer een auto te kopen.. ik ga in maart-april eens rondkijken, maar kan best zijn dat het pas juni of juli wordt voordat ik weer een auto heb..

Zoals gezegd: ik heb hem niet nodig om naar me werk te komen.. Het is puur luxe, ff een keer zware boodschappen doen of een dagje uit, ja dan is een auto makkelijk.. Maar voor de boodschappen kan ik ook 2x fietsen of de bakfiets pakken van de vrouw..

Blijven alleen de uitjes over.. Auto lenen van me ouders is geen probleem, die ene dag per maand kunnen ze hem gerust missen.. En anders huur ik een gebakje voor 60 euro voor een heel weekend..

Waarom zou ik dan eigenlijk een net zo dure auto nemen als ik in de lease had? (32.000 euro!!!)
Kan ik het geld net zo goed op straat gooien...
Dus als ik echt kijk wat ik nodig heb. dan is een auto van 6-7 jaar oud voor 3-4K die niet all-risk verzekerd hoeft te worden al puur luxe voor mij!!!

Jij bepaalt niet wat ik rij en hoe ik mijn vergelijking maak..
Ja je hebt gelijk dat ik voor 250 euro geen nieuwe auto + full-option twv 32k kan rijden.. MAAR DAT WIL IK OOK NIET!!!

Dus hou op met dat de vergelijking niet klopt.. Het klopt wel met de behoeftes en eisen die ik stel aan een auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 15:21
pretender 0 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 00:48:
[...]

Ik ben een jaar jonger dan jij, heb dezelfde studie gedaan en verdien nu (na één jaar werkervaring) €2.500+ om C# te schrijven (geen leaseauto, overige voorwaarden zijn gelijk). Ik had verwacht dat industriële automatisering nog beter zou betalen, zeker als je ook nog een project leid. Ik denk dat hier meer uit te halen zou moeten zijn.
Voor één jaar werkervaring is 2500+ zeker niet slecht. Ik wilde eigenlijk hoog zeggen, maar toen bedacht ik me dat ik met 6 maanden bank zitten(daarna overstap gemaakt) ook op 2450 zat.

Als je slecht bent in onderhandelen (wat de meeste technici zijn) dan is een bedrijf uitzoeken met CAO en Hay schalen een goede tip. Deze hebben vaste verhogingen bij goede prestaties.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:46
D_Jeff schreef op woensdag 04 december 2013 @ 05:48:
Tijd voor een Updatje :)

Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO-4 Netwerkbeheerder
Certificaten: ITIL, 70-680 ; 70-685
Werkervaring: bijna 1 jaar, stageperiodes niet meegeteld
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Support professional. Functie is afhankelijk van het project (kan ook systeembeheerder zijn of op mn vorige project: IT Focal Point met Stockmanagement)

Vakantiegeld: 8% van het brutojaarsalaris
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja, op projectbasis. Als ik langer in dienst ben, kan dit wel vast worden
GSM: Nee. Wel overigens op projectbasis
Leaseauto: Ja, VW Polo 1.2 TDI (2011) met tankpas en onbeperkt aantal km.
Werkweek: 40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Eens per kwartaal een feestje, verplicht opleidingstraject naar MSCE (Win 7 + Win Server 2012)
Land:Nederland, België
Regio: Nederland, België (Vlaanderen). Dit is afhankelijk van het project.
Reistijd:Momenteel 1 minuut. Verschilt per project.

Maand salaris (bruto): 1600.

Bij het behalen van MSCA en 77-884 (MOS Outlook 2010) ga ik omhoog naar 1750 + 54 bonus voor MSCA. Daarnaast zal mijn tijdelijke contract worden omgezet in een vast contract.
Voorlopig genoeg te doen om de avonduren te vullen :P
Zit je bij Call2?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uittenbogaard
  • Laatst online: 03-06 12:38
sub0kelvin schreef op donderdag 05 december 2013 @ 03:04:
Het bedrag zelf is acceptabel, maar de 'groei' vind ik niet voldoende. Ze bieden je 2% meer, wat ongeveer gelijk is als de inflatie over 2013, dus je gaat er waarschijnlijk net niet op achteruit. Echter je hebt wel duidelijk meer verantwoordelijkheden gekregen en er wordt meer van je geëist dan waar je initieel voor betaald werd.

De vraag die je voor jezelf moet beantwoorden is of je startsalaris zodanig hoog was dat het 't gebrek aan groei goed kan praten.
Dat is dus niet zo, het bedrag zoals genoemd is mijn startsalaris geweest. Ik was eerst gedetacheerd, toen (geen ervaring in dit soort dingen) niet onderhandeld over mijn salaris. Bij overname van detacheerder naar bedrijf ook niet over mijn salaris onderhandeld. Dit wilde ik wel, maar mij werd verteld dat dit niet ter sprake was omdat ze mij al behandelden als "in dienst" en dat mijn salaris dan bij het jaargesprek aan bod zou komen. Bij het jaargesprek duidelijk gemaakt (met onderbouwing uiteraard :) ) dat ik het niet eens was met die ene stap. Mij is daarna verteld dat ze bij die ene stap blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-02 15:43
Uittenbogaard schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:41:
[...]

Dat is dus niet zo, het bedrag zoals genoemd is mijn startsalaris geweest. Ik was eerst gedetacheerd, toen (geen ervaring in dit soort dingen) niet onderhandeld over mijn salaris. Bij overname van detacheerder naar bedrijf ook niet over mijn salaris onderhandeld. Dit wilde ik wel, maar mij werd verteld dat dit niet ter sprake was omdat ze mij al behandelden als "in dienst" en dat mijn salaris dan bij het jaargesprek aan bod zou komen. Bij het jaargesprek duidelijk gemaakt (met onderbouwing uiteraard :) ) dat ik het niet eens was met die ene stap. Mij is daarna verteld dat ze bij die ene stap blijven.
Tsja, wij kunnen je wel vertellen dat het veel of weinig is, maar je zult zelf moeten kiezen of het acceptabel is. Je hebt je best gedaan en het aangekaart, als ze echt niet meer doen dan die extra salaristrede is het aan jou of je daar voor wilt blijven werken.

(P.s. ik denk dat het in principe een normaal/goed salaris is. Zou misschien nog wel 100 of 200 euro bij mogen als je inderdaad zo goed hebt gepresteerd afgelopen jaar.)

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:23
[...]

Werken jullie met POP of iets dergelijks? Dus dat je per jaar doelen stelt voor jezelf en als je die haalt dan heb je het goed gedaan etc...

Je moet aantonen dat je meer hebt gepresteerd dan voldoende, dus goed of zeer goed. Als zij hiervoor bepaalde periodieken hebben, dus bij goed krijg je 5% erbij ik noem maar even wat, kun je het zo aankaarten.

Als ze niet zo werken, dan moet je kijken hoe je jouw prestaties meetbaar kunt maken en kunt vastleggen voor jezelf en voor je leidinggevenden. Zo heb je een stok achter de deur, als zij aangeven je moet dit presteren om Goed te presteren en je voert dat uit, dan kunnen ze niet zeggen, je hebt voldoende gepresteerd.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatste jaren geen POP gehad, en mijn ervaring van functionerings gesprekken (zeker die maar 1x per jaar worden gehouden), is dat je wordt beoordeelt op de laatste 2-3 maanden.. Daarvoor zijn ze alles zogenaamd vergeten..

Wat ik voor mezelf doe is globaal bijhouden in een word document wat je hebt gedaan en wat jezelf goed vond aan jezelf..
Ook eventuele complimenten die je hebt ontvangen van collega's of zelfs je baas vastleggen..
Dit gebruikte ik dan als munitie om mijn baas omver te blazen..

Dit gaat in mijn geval dan niet om een opgeloste ticket maar meer om de projecten waar ik aan gewerkt heb, of bepaalde taken die ik opgepakt heb of afgewerkt heb..
Gewoon een afgevinkt todo lijstje zeg maar..

Bij mijn nieuwe werkgever werken ze wel met een POP en die wordt elke 3 maand geëvalueerd, zo kunnen ze op tijd bijsturen en eventueel bijwerken.. Dit zorgt ervoor dat je niet zo heel veel tijd hebt om dingen uit te stellen, de 3 maanden zijn zo voorbij en dan moet je wel iets hebben gedaan met je punten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
In dat geval zou ik zelf idd een dossier bijhouden, maar dan wel met input van je managers naast die van jezelf :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecr0wn
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-06 11:52
Leeftijd: 28
Opleiding(en): Technische Informatica (HBO)
Certificaten: EXIN Databases & SQL Foundation, EXIN Object Orienation Foundation
Werkervaring: 6,5 jaar
Werkgever: Kleine detacheringsbureau (omgeving Utrecht)
Huidige functie: software developer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 (+ 2 voor jaar niet ziek zijn)
13/14e maand of winstuitkering: Onbekend.
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee, maar eventueel wel mogelijk.
Werkweek: 40
Pensioenregeling: ~ 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificeringen tijdens werktijd
Land: NL
Regio: Utrecht
Reistijd: +- 45 minuten

Maand salaris (bruto): 2700

Prima werkgever. RIchten zich vooral op jou als persoon en in iets mindere mate op je kwaliteiten. Opdrachten worden gekozen op basis van je kunnen en op wie je bent. Ik werk er nog net geen jaar en kan dus nog niet aangeven wat er aan het einde van het jaar aan eventuele 13/14e maand/bonus wordt gedaan.

De flexibiliteit in mogelijke opdrachtgevers en de studiemogelijkheden zijn voor mij meer dan waar ondanks dat het salaris in mijn optiek ietwat aan de lage kant is.

Momenteel bezig met een MVC4 certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 15:26
[...]

Als het inderdaad zo is dat je verantwoordelijkheden en taken erbij hebt gekregen, en daarbij dat ze zelf aanhebben gegeven dat er salarisonderhandelingen zouden zijn in het jaargesprek in plaats van bij in dienst treden zou ik met een "normale" 1 stap echt niet akkoord gaan. Ze proberen je dan gewoon goedkoop te houden, maar je wel meer te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Opleiding(en): HBO Bedrijfskunde MER
Certificaten: -
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: Media Bureau in Arnhem
Huidige functie: Front-end Developer

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 25 - 3 verplichte vrije dagen
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, maar heb hier nog nooit iets van gezien.
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 38 uur (9-8-9-4-8)
Pensioenregeling: Ja, 50-50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkostenvergoeding, reiskostenregeling, studiekostenregeling
Regio: Gelderland
Reistijd: 15 minuten op de fiets

Maand salaris (bruto): 2450,-

Bedrijf met mooie klanten, maar af en toe wat rommelig. Redelijk tevreden met omstandigheden en salaris.
Ik maak op dit moment geen gebruik van de secundaire arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Jeroen V schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:09:
Je betaalt het inderdaad niet per maand, maar wat doe je na een aantal jaar als je een andere auto aan wilt schaffen? Trek je dan in 1 keer een paar duizend euro uit de hoge hoed, of leg je braaf iedere maand geld opzij zodat je die auto ook dan weer kunt bekostigen? (waardoor dus ook weer je maandelijks te besteden bedrag omlaag gaat)

En de vergelijkingen dat een eigen auto goedkoper is zijn meestal krom omdat men een tweedehands eigen auto gaat vergelijken met een gloednieuwe auto uit de lease. Prima als iemand een nieuwe auto niet belangrijk vind en een andere keuze maakt zodat hij (of zij :)) Als je wilt vergelijken zal je een berekening moeten maken met dezelfde auto van dezelfde leeftijd.
Ben ik heb niet mee eens...
Ik lease een auto van 31k

Je denkt toch niet dat ik prive een auto van 31k zou kopen!? Ben gekke henkie niet!

Ik kan alleen geen auto van 10 jaar oud leasen...
Als het kon, had ik het gedaan aangezien ik mijn restant leasebudget uitgekeerd krijg en een auto maar een vervoersmiddel is...
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 08:49:
Waarom zou ik dan eigenlijk een net zo dure auto nemen als ik in de lease had? (32.000 euro!!!)
Kan ik het geld net zo goed op straat gooien...
Dus als ik echt kijk wat ik nodig heb. dan is een auto van 6-7 jaar oud voor 3-4K die niet all-risk verzekerd hoeft te worden al puur luxe voor mij!!!

Jij bepaalt niet wat ik rij en hoe ik mijn vergelijking maak..
Ja je hebt gelijk dat ik voor 250 euro geen nieuwe auto + full-option twv 32k kan rijden.. MAAR DAT WIL IK OOK NIET!!!

Dus hou op met dat de vergelijking niet klopt.. Het klopt wel met de behoeftes en eisen die ik stel aan een auto..
Helemaal mee eens!
Niet-leasers snappen dit nooit...

Hetzelfde als dat het nog wel meer belast mag worden, want het is goedkoper dan zelf kopen. Duh, is niet het hele idee van salaris dat je er beter van wordt!?
Ik investeer 2,5 uur eigen tijd per dag en krijg in ruil daarvoor een leaseauto, die ik ook privé mag gebruiken.

2,5 uur per dag = 12,5 uur per week...
Daar mag best iets tegenover staan, waar je "beter" van wordt.

Daarnaast betaal ik niet enkel bijtelling... Maar ook een leasebedrag!
De 14% auto kost mij 150 euro netto en 700 euro bruto...

= 500 euro netto, wat ik niet uitbetaald krijg, omdat ik een leaseauto prive rijd.
= 350 euro netto, wat ik niet uitbetaald krijg, omdat ik een leaseauto alleen zakelijk rijd.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

Hardstikke mooi dat je geen auto van 32k zou kopen als je niet zou leasen, maar dat neemt nog steeds niet weg dat auto's onderhoudskosten hebben en dat het niet meenemen van deze kosten (en de afschrijving) in je vergelijking gewoon naief is. Ook een auto van 300 euro heeft afschrijvingskosten, ook al zijn die erg laag heb je ze wel. Zeggen dat je af en toe geld opzij legt is ook geen argument, omdat je dan (onbedoeld?) alsnog aan het sparen bent voor een auto, aangezien je weet dat die auto uiteindelijk vervangen gaat worden.

edit:
Sorry ik houd ermee op : (

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 13087 op 05-12-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kunnen jullie deze zinloze discussie niet ergens anders voortzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:54
/me D_Jeff geeft koekje

Zijn we collega's dan? :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martinusz schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:00:
Kunnen jullie deze zinloze discussie niet ergens anders voortzetten?
Hoezo is dit zinloos? Gaat toch om loon en arbeidsvoorwaarden?

Dat mijn leaseauto gewoon bij de job hoort en dat ik geen andere keus heb zoals het leasebudget gebruiken als extra loon of voor eigen vervoer..

Kan gerust zeggen tegen de baas, ik hoef geen auto.. Maar dan krijg ik ook niets van het leasebudget en hou ik gewoon me basisloon.. wel krijg ik evt reiskosten vergoeding, maar dat is ook maar maximaal 120-130 euro.. Terwijl ik 100km per dag woon-werk verkeer heb en dus dan ook flink moet bijleggen..
Dat is de enige reden dat ik de leaseauto behoudt.. anders had ik hem allang weg gedaan... Had het liever gewoon als loon gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:07

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Er is een apart topic voor dit gezever off-topic geleuter. Als dit zo doorgaat komt er een waarschuwing vrees ik...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Dit topic gaat al jaren over arbeidsvoorwaarden, dit is mijns inziens geen grote afwijking daarvan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hou dit topic aub zuiver over het delen van inkomens en bijbehorende achtergronden. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een apart topic voor (met name posts over leaseregelingen willen geregeld eindeloos doorgaan). Discussies hier werken niet goed, want dan lopen er tig door elkaar.
Dus een discussie of pietje of jantje een lease-auto rendabel vindt hoort hier helemaal niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:12
Good Fella schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:47:
Opleiding(en): HBO Bedrijfskunde MER
Certificaten: -
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: Media Bureau in Arnhem
Huidige functie: Front-end Developer

Vakantiedagen: 25 - 3 verplichte vrije dagen
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, maar heb hier nog nooit iets van gezien.
Werkweek: 38 uur (9-8-9-4-8)
Pensioenregeling: Ja, 50-50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkostenvergoeding, reiskostenregeling, studiekostenregeling
Regio: Gelderland
Reistijd: 15 minuten op de fiets

Maand salaris (bruto): 2450,-

Bedrijf met mooie klanten, maar af en toe wat rommelig. Redelijk tevreden met omstandigheden en salaris.
Ik maak op dit moment geen gebruik van de secundaire arbeidsvoorwaarden.
Bijzondere carrierestap, na MER naar front-end webdevelopment. Wat zijn je toekomstplannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
waarom maak je geen gebruik van de regelingen? of heb je er geen recht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-06 06:08

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het was al weer even geleden dat ik m heb ingevuld (een paar jaar terug)

Leeftijd: 34
Opleiding(en): HBO Bouwkunde
Certificaten: diverse vaktechnische
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Expertisebureau
Huidige functie: Schade expert

Vakantiedagen: 27 - 25 + 3
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en prestatieafhankelijke bonus (max 2 bruto maandsalarissen) - 13e maand en winstdelingsregeling (2013 voor het eerst in 13 jaar op € 0,00 gesteld)
Laptop: ja
GSM: ja, onbeperkt binnenlands gebruik
Leaseauto: ja, onbeperkt prive, binnen en buitenland - ja, buitenland 50/50 brandstofkosten
Pensioenregeling: Ja, volledig werkgever, middelloon, beschikbare premie - ja, beschikbare premie, 5% werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: studiekosten 100% vergoed, vergoeding internet abonnement, zakelijke parkeerkosten declareren - studiekosten 100%, onkostenvergoeding € 180,00
Regio: Randstad
Reistijd: 30 minuten met de auto (bij geen file) - 35 minuten met de auto (bij geen file)

Maand salaris (bruto): €3.200,00 - €4.250,00

Ben door een concurrent gevraagd. Gesprek gehad. Cursief (mits afwijkend) de eisen die ik gesteld heb / hun voorwaarden. Naar verwachting kan ik volgens deze voorwaarden aan de slag.

Het probleem: Ik hoef niet perse weg bij de huidige werkgever. Heb totaal geen ervaring met overstappen binnen de branche. Ik wil met mijn werkgever in gesprek en vragen naar wat zij er in financiele zin voor over hebben om me te houden. Ik denk aan een bruto bedrag van € 4.000,00 / maand. Is dat reeel en redelijk?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Heb je geen concurrentiebeding in je contract?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ATS schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:09:
Heb je geen concurrentiebeding in je contract?
Nope. Da's in mijn vak not done, omdat wij leven van het contact met onze opdrachtgevers.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Je strategie klinkt goed en redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

t_captain schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:31:
[...]

Bijzondere carrierestap, na MER naar front-end webdevelopment. Wat zijn je toekomstplannen?
Ben bezig met MER en wil daar in de toekomst ook meer mee gaan doen. Ben op dit moment bij mijn werkgever ook bezig met een verbeter traject om uiteindelijk leidinggevende te worden. Mijn toekomstplannen met de opleiding zijn hoger op komen. Ik vind front-end een prachtig mooi vak en dat is ook zeker waar mijn passie ligt, ik wil alleen wel meer verantwoordelijkheden, meer kennis van de processen die achter een bedrijf zitten e.d. En in eerste instantie zal dat een combinatie functie worden. Manager Front-end bijvoorbeeld, dat is op dit moment mijn doel. Daarna wil ik verder gaan kijken naar mijn mogelijkheden.
Mythio schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:49:
waarom maak je geen gebruik van de regelingen? of heb je er geen recht op?
De enige waar ik recht op zou kunnen krijgen is de studiekostenregeling, maar dat zou ook betekenen dat ik afhankelijk ben van mijn werkgever daarvoor. Op dit moment is het gewoon helemaal aan mij en ik houd van die vrijheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:40:

Maand salaris (bruto): €3.200,00 - €4.250,00

Ben door een concurrent gevraagd. Gesprek gehad. Cursief (mits afwijkend) de eisen die ik gesteld heb / hun voorwaarden. Naar verwachting kan ik volgens deze voorwaarden aan de slag.

Het probleem: Ik hoef niet perse weg bij de huidige werkgever. Heb totaal geen ervaring met overstappen binnen de branche. Ik wil met mijn werkgever in gesprek en vragen naar wat zij er in financiele zin voor over hebben om me te houden. Ik denk aan een bruto bedrag van € 4.000,00 / maand. Is dat reeel en redelijk?
Bij de concurrent heb je EUR 4.250 gevraagd en ook gekregen? Waarom zou je dan je huidige baas matsen met EUR 4.000?
Ik zou hier voor EUR 4.250 of hoger gaan. Je moet je realiseren dat je volgend jaar niet op de mat van de baas kunt staan om te praten over een loonsverhoging.

[ Voor 9% gewijzigd door stin op 07-12-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Vergeet niet dat ik hier een bonus van twee maandsalarissen heb. De laatste jaren iedere keer. Die erbij opgeteld kom ik fors hoger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 19:23:
Vergeet niet dat ik hier een bonus van twee maandsalarissen heb. De laatste jaren iedere keer. Die erbij opgeteld kom ik fors hoger uit.
Again, vergelijk je jaarsalarissen en niet je maandsalarissen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64717

Leeftijd: 42
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: ITIL v3 / Prince2 / andere 'soft skills' cursussen
Werkervaring: 19 jaar
Werkgever: Grote ICT'er, wereldwijd 100.000+ medewerkers, in NL 7.000
Huidige functie: Contract manager

Vakantiedagen: 25 dagen + 2 dagen door werkgever te bepalen
13/14e maand of winstuitkering: Ja, prestatie-afhankelijk, max. Eur 17.300,- (2012: Eur 15.500,-)
Leaseauto: Ja, onbeperkte km's in binnen- en buitenland
Pensioenregeling: Ja, volledig betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkostenvergoeding Eur 135,- netto /mnd, reiskostenregeling (OV businesscard), studiekostenregeling, vergoeding internet abonnement, zakelijke parkeerkosten/diners klanten declareren
Land: NL, 1 tot 2x per kwartaal in buitenland
Regio: Voornamelijk randstad
Reistijd: afh. van plaats klant

Maand salaris (bruto):Eur 5.650,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 64717 schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:28:
Leeftijd: 42
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: ITIL v3 / Prince2 / andere 'soft skills' cursussen
Werkervaring: 19 jaar
Werkgever: Grote ICT'er, wereldwijd 100.000+ medewerkers, in NL 7.000
Huidige functie: Contract manager

Vakantiedagen: 25 dagen + 2 dagen door werkgever te bepalen
13/14e maand of winstuitkering: Ja, prestatie-afhankelijk, max. Eur 17.300,- (2012: Eur 15.500,-)
Leaseauto: Ja, onbeperkte km's in binnen- en buitenland
Pensioenregeling: Ja, volledig betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkostenvergoeding Eur 135,- netto /mnd, reiskostenregeling (OV businesscard), studiekostenregeling, vergoeding internet abonnement, zakelijke parkeerkosten/diners klanten declareren
Land: NL, 1 tot 2x per kwartaal in buitenland
Regio: Voornamelijk randstad
Reistijd: afh. van plaats klant

Maand salaris (bruto):Eur 5.650,-
Leuk om het lijstje eens te zien van iemand met zoveel ervaring en die ouder dan 35 is. Lijkt me erg netjes en iets waar je erg tevreden mee kan zijn! :)

Blijft het eigenlijk wel bij die 40 uur per week of gaat het er vaak overheen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 08-12-2013 16:46 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:07

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

En wat voor een auto moeten we aan denken? Passat? 3-serie? 5-serie? (Met of zonder eigen bijdrage).

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

Ik heb ongeveer 10 jaar ervaring als 1e/2e lijns supportmedewerker en werkplekbeheerder, ik zit nu in de ww en mag morgen op gesprek, wat zou ik voor salaris kunnen vragen?

Als junior systeembeheerder ben je verantwoordelijk voor de eerstelijns gebruikersondersteuning, installatie en configuratie werkzaamheden met betrekking tot desktop hardware en software en werkzaamheden op servers of netwerk. Je houdt je onder mee bezig met:

• Het in de eerste lijn oplossen van problemen en beantwoorden van vragen.
• Registreren van incidenten, prioriteit toekennen en bewaken van het incident management systeem.
• Uitgeven en registreren van SharePoint sites op basis van bestaande site templates.
• Installeren en configureren van werkstations, laptops, smartphones, printers, copiers en andere randapparatuur.
• Oplossen van storingen bij werkstations, laptops, mobile devices, servers, printers, copiers en andere
randapparatuur.
• Bijwerken van technische documentatie.
• Beheren van de Active Directory (aanmaken, toevoegen en verwijderen van gebruikers).

Deze werkzaamheden kunnen zowel op het hoofdkantoor als op de nevenvestigingen of projectlocaties worden uitgevoerd.

Bij mijn laatste werkgever had ik €2100,- inclusief leaseauto.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 23:31

Shunt

Boe

racoon schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:25:
Ik heb ongeveer 10 jaar ervaring als 1e/2e lijns supportmedewerker en werkplekbeheerder, ik zit nu in de ww en mag morgen op gesprek, wat zou ik voor salaris kunnen vragen?

Als junior systeembeheerder ben je verantwoordelijk voor de eerstelijns gebruikersondersteuning, installatie en configuratie werkzaamheden met betrekking tot desktop hardware en software en werkzaamheden op servers of netwerk. Je houdt je onder mee bezig met:

• Registreren van incidenten, prioriteit toekennen en bewaken van het incident management systeem.
• Uitgeven en registreren van SharePoint sites op basis van bestaande site templates.
• Installeren en configureren van werkstations, laptops, smartphones, printers, copiers en andere randapparatuur.
• Oplossen van storingen bij werkstations, laptops, mobile devices, servers, printers, copiers en andere
randapparatuur.
• Beheren van de Active Directory (aanmaken, toevoegen en verwijderen van gebruikers).

Deze werkzaamheden kunnen zowel op het hoofdkantoor als op de nevenvestigingen of projectlocaties worden uitgevoerd.

Bij mijn laatste werkgever had ik €2100,- inclusief leaseauto.
Zonder wat meer informatie over je zelf kunnen we hier natuurlijk niet veel mee.
Wat voor opleiding heb je gedaan heb je certificaten? wat voor werk hield het 1 en 2 line werk precies in?
Verder zit je nu thuis en als ze dat weten dan zullen ze waarschijnlijk proberen te low ballen (zou ik ook doen) want tja het is of lekker in de WW of een salaris wat zij je willen aanbieden. Ik gok zelf dat ze ergens zullen in zetten rond de 2000 en de 2500.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

ik heb itil foundation, mcsa2003+m en de upgrade naar server 2010, mijn laatste werkzaamheden waren o.a., het inrichten van werkplekken, het op locatie verhelpen van storingen die door de 2e lijns niet opgelost konden worden, het inrichten van pc's en laptops, het patchen van pc's en telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
racoon schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:40:
ik heb itil foundation, mcsa2003+m en de upgrade naar server 2010, mijn laatste werkzaamheden waren o.a., het inrichten van werkplekken, het op locatie verhelpen van storingen die door de 2e lijns niet opgelost konden worden, het inrichten van pc's en laptops, het patchen van pc's en telefoons.
Zet dat even in een overzichtje zoals iedereen dat doet (dus opleidingen, voorwaarden etc) zodat we een goede indicatie hebben wat je laatste positie was.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou inzetten op maximaal 22-2300 euro ex wagen...
Het betreft een junior functie en wat ik uit je tekst haal is het eigenlijk nog een helpdesk functie.
Denk niet dat je meer kunt vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Opleiding(en): MBO ICT
Certificaten: ITIL foundation + mcsa+m en de upgrade naar server2008
Werkervaring:10 jaar
Werkgever:Gedetacheerd bij de Sligro
Huidige functie: Werkplekbeheerder

Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: nee
Leaseauto: Peugeot 208
Reistijd: 60minuten enkele reis exc.files
Maand salaris(bruto): 2100,-

Dit was mijn laatste werkgever, morgen sollicitatie voor junior systeembeheerder, taken worden dan:Als junior systeembeheerder ben je verantwoordelijk voor de eerstelijns gebruikersondersteuning, installatie en configuratie werkzaamheden met betrekking tot desktop hardware en software en werkzaamheden op servers of netwerk. Je houdt je onder mee bezig met:

randapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Anoniem: 35872 schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:36:
Ik zou inzetten op maximaal 22-2300 euro ex wagen...
Het betreft een junior functie en wat ik uit je tekst haal is het eigenlijk nog een helpdesk functie.
Denk niet dat je meer kunt vragen..
Er zitten ook server werkzaamheden bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry dat ik het zeg, maar 90% van die taken zijn servicedesk taken.
Daarnaast als je als junior meer wilt verdienen dan 2300 euro, wat moet een MBO systeembeheerder dan al niet verdienen? laat staan een HBO systeembeheerder..

Ik heb je de laatste jaren al vaker gesproken en blijkbaar is er niets blijven hangen.. Je hebt 10 jaar ervaring en zit nog steeds op een servicedesk... Ergens heb je de trein gemist..
En ook vanwege je leeftijd zul je flink moeten concurreren met schoolverlaters etc..
Daarom ook het lage bod wat ik stelde..

Investeer in jezelf, doe cursussen, doe een opleiding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Wellicht even heel eerlijk zijn naar jezelf, en anderen vragen om even heel eerlijk naar jou te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

10 jaar ervaring, en je soliciteert op een junior functie? Wanneer denk je dat je genoeg ervaring opgebouwd hebt om door te stromen naar een medior of senior functie?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58

spaceboy

Op grote hoogte

racoon schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:51:
Opleiding(en): MBO ICT
Certificaten: ITIL foundation + mcsa+m en de upgrade naar server2008
Werkervaring:10 jaar
Werkgever:Gedetacheerd bij de Sligro
Huidige functie: Werkplekbeheerder

Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: nee
Leaseauto: Peugeot 208
Reistijd: 60minuten enkele reis exc.files
Maand salaris(bruto): 2100,-

Dit was mijn laatste werkgever, morgen sollicitatie voor junior systeembeheerder, taken worden dan:Als junior systeembeheerder ben je verantwoordelijk voor de eerstelijns gebruikersondersteuning, installatie en configuratie werkzaamheden met betrekking tot desktop hardware en software en werkzaamheden op servers of netwerk. Je houdt je onder mee bezig met:

randapparatuur.

Sorry dat ik het zeg, maar jij hebt echt bagger-voorwaarden. Zo'n kloterige reistijd, PLUS 10 jaar ervaring en dan zo'n schamel loontje. Ik zeg: ongeacht de uitkomst van de sollicitatie je baan opzeggen. Wat een uitzuiger die baas van je.

Begrijp me niet verkeerd: ik snap dat er echt wel mensen zijn die een moord zouden doen voor zo'n salaris, maar vanuit jouw perspectief is het echt niet best man. :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergeet niet dat hij nu in de WW zit, dus hopelijk wel graag weer aan het werk wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
*knip*

We gaan nogal offtopic nu met allerlei gerelateerde vragen. Gaarne weer posten over salarissen. Overige vragen mogen in aparte topics. :)

[ Voor 96% gewijzigd door Krisp op 09-12-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Krisp op 09-12-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Anoniem: 13087 schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:22:
Vergeet niet dat hij nu in de WW zit, dus hopelijk wel graag weer aan het werk wil.
Dat had ik even gemist. In dat geval: alles aanpakken en aan het werk met je donder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bulletrene schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:28:
*knip*

We gaan nogal offtopic nu met allerlei gerelateerde vragen. Gaarne weer posten over salarissen. Overige vragen mogen in aparte topics. :)
Verzoek om niet in te gaan op offtopic reacties. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Krisp op 09-12-2013 23:38 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

The Eagle schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:27:
Verzoek om niet in te gaan op offtopic reacties. :)
Same rules apply: verzoek om niet in te gaan op offtopic reacties.

[ Voor 50% gewijzigd door Krisp op 09-12-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Alleen een opsom-topic van wie de grootste heeft heb je ook niks aan natuurlijk; juist die kleine discussies eromheen zijn verhelderend. Althans, zo zie ik het. Als iedereen hier alleen z'n salaris post zonder dat er over het hoe/waarom/etc gesproken mag worden, dan kan het imho wel dicht... red tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Voor de helderheid: ik ben niet tegen discussies rondom arbeidsvoorwaarden. Maar: uitgangspunt moet imo een aanbod of contract zijn. Dat past in een fatsoenlijke post waar volgens het template e.e.a. is ingevuld en waar je eventueel een toelichting bij geeft. Als we aan de hand daarvan discussiëren, is er helemaal niets wat je tegenhoudt.

In dit geval gaat het om tarieven die de werkgever doorberekent. Dat is een totaal andere arbeidsrelatie en sluit niet aan bij dit topic, wat gaat over salarissen. Maar als iemand een topic wil openen over consulting/detacheringstarieven: wees welkom. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 18:07
Leeftijd: 24
Opleiding(en): WO BSc Informatiekunde & WO MSc Informatiekunde
Certificaten:
Werkervaring: Relevante: 0
Werkgever: ICT detacheerder
Functie: ICT Starter

Maandsalaris (bruto): 2100 bruto

Dit kreeg ik te horen na een kennismakingsgesprek. Hoewel ik weet dat je salariswijzers enz. niet 100% moet geloven, is dit dan toch een stuk minder. Ik weet nog niet exact wat alle arbeidsvoorwaarden inhouden, die krijg ik nog te horen, maar van wat ik begrepen had tot zover een opleidingsbudget van 150 euro per maand en maximale reistijd van 60 minuten. Wat denken jullie? Ik dacht aan, iets meer marktconform, rond de 2600? Of is dat echt te hoog ingeschat.. Begrijp wel dat ik een starter ben en dus flink aan de bak moet, maar dat lijkt me nu juist zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:08

sebasd

loopt op espresso

Ik ben met eenzelfde aanbod (zelfs iets minder, maar dat streep ik wel weg tegen de inflatiecorrectie, dat was 2006) begonnen rond dezelfde leeftijd, met ook een WO MSc (Informatica) op zak, ook bij een grote detacheerder. Wel met een leaseauto erbij, heb jij die ook? Zeven jaar later zit ik op ongeveer 180% + auto + omzetbonus (niet meer bij diezelfde detacheerder trouwens).

2600 gaat je denk ik zonder werkervaring niet lukken bij de grote detacheerders. Zie het vooral als een prima eerste stap op de arbeidsmarkt. Je ziet veel en leert veel, en weet na een paar jaar prima waar je aan toe bent, waar je sterke punten liggen en wat je wil.

[ Voor 22% gewijzigd door sebasd op 10-12-2013 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 09:34

Metalfreak

Hoije woh!

Trishul schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 00:42:
Certificaten:

Dit kreeg ik te horen na een kennismakingsgesprek. Hoewel ik weet dat je salariswijzers enz. niet 100% moet geloven, is dit dan toch een stuk minder. Ik weet nog niet exact wat alle arbeidsvoorwaarden inhouden, die krijg ik nog te horen, maar van wat ik begrepen had tot zover een opleidingsbudget van 150 euro per maand en maximale reistijd van 60 minuten. Wat denken jullie? Ik dacht aan, iets meer marktconform, rond de 2600? Of is dat echt te hoog ingeschat.. Begrijp wel dat ik een starter ben en dus flink aan de bak moet, maar dat lijkt me nu juist zo leuk.
2600 vind ik echt veel te hoog ingeschat voor een starter. Je moet je niet zo blind staren op de gouden bergen die ze je beloven tijdens de studie. Je mag dan wel master zijn, maar je hebt totaal geen praktijkervaring. Ik denk dat die 2100 + nog 150 euro opleidingsbudget niet slecht zijn als starter. Ik ben met heel wat minder begonnen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Metalfreak schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:31:
[...]

2600 vind ik echt veel te hoog ingeschat voor een starter. Je moet je niet zo blind staren op de gouden bergen die ze je beloven tijdens de studie. Je mag dan wel master zijn, maar je hebt totaal geen praktijkervaring. Ik denk dat die 2100 + nog 150 euro opleidingsbudget niet slecht zijn als starter. Ik ben met heel wat minder begonnen.
idem, je eerste jaren spring je meestal toch met grote stappen omhoog (tenzij je het zelf verprutst natuurlijk ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Als je snel genoeg kan groeien is het niet zo erg. Als je alleen elk jaar je inflatiecorrectie krijgt wel. Mijn salaris verloop na m'n master's was ongeveer zoiets: 1800, 2100, 2300, 2500, 3000, 3200, 3400, 4100 en hopelijk is het einde nog niet in zicht. Dus die paar jaar maakt ook niet zo veel uit. Wat je doet, waar, wat je leert en hoe snel je groeit is eigenlijk veel belangrijker dan of je nou 2100 of 2300 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Metalfreak schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:31:
[...]

Dat hoeft echt niet hoor, ik ben als master met 2900 gestart dus het kan zeker wel.
Het probleem is dat veel detacherings en consultancy bedrijven tegenwoordig heel gemakkelijk diploma's opzij schuiven en alle starters op hetzelfde niveau laten beginnen (HBO/WO). Leuk voor die bedrijven, maar minder leuk voor de net afgestudeerde MSc'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 18:07
Bedankt voor alle antwoorden! Erg nuttige opmerkingen zoals over inflatiecorrectie, groei, etc. Leasebak ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad, krijg dat binnenkort te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Certificaten:

Detacheerders werken over het algemeen performance based qua salariering. Dat betekent dat iedere starter op basis begint, en afhankelijk van eigen presteren omhoog gaat. Wel zo eerlijk; gelijke manniken gelijke kappen. Als je zo goed bent als je denkt dat je bent ga je snel omhoog.
Risico is wel: als ze je op een klus zetten die je niet ligt, kan je performance achterblijven en ga je dus niet zo snel omhoog. Maar verder wel een eerlijk systeem, want het kijkt niet naar wat je gedaan hebt maar naar wat je kunt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Certificaten:

Misschien verder kijken dan de detacheerders en meteen naar de consultants gaan? Die betalen een stuk meer. En ja, er zitten nog meer verschillen tussen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 09:34

Metalfreak

Hoije woh!

Mythio schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:14:
[...]

Dat hoeft echt niet hoor, ik ben als master met 2900 gestart dus het kan zeker wel.
Het probleem is dat veel detacherings en consultancy bedrijven tegenwoordig heel gemakkelijk diploma's opzij schuiven en alle starters op hetzelfde niveau laten beginnen (HBO/WO). Leuk voor die bedrijven, maar minder leuk voor de net afgestudeerde MSc'ers.
Ow, het zal vast kunnen, maar een uitzondering bepaalt niet de regel natuurlijk. ;) In het algemeen vind ik 2600 voor een startsalaris behoorlijk hoog. Als je met 2900 bent begonnen mag je behoorlijk in je handjes klappen, dat verdien ik nu ongeveer pas na een jaar of 9, maar ik zit dan aan de andere kan van het spectrum: ben extreem laag begonnen. Pas na de overstap naar een fatsoenlijk bedrijf was het meer marktconform.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Laatst online: 13-05 14:08

Jentae

Houdt van aglets.

Certificaten:

Ik ben drie jaar geleden begonnen met dezelfde MSc titel en 26 jaar en 0 relevante ervaring. Begon toen ook bij detachering/consultancy voor 2100 -> 2300 -> 2500 en nu na 2,5 jaar op 2800. Staar je niet dood op je salaris, een ruim opleidingsbudget is veel interessanter. Ik heb in de eerste twee jaar voor €30-35000 aan trainingen gehad, heb meerdere certificeringen behaald waardoor je omhoog schiet met je marktwaarde en ben op professioneel vlak enorm gegroeid.

Op den duur word je meer beoordeeld op je prestaties. Meer opleiding -> breder inzetbaar -> betere prestaties/marktwaarde -> meer salaris (Let wel: over het algemeen!).

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Leeftijd: 39
Opleiding(en): WO Internationale Economie
Werkervaring:13 jaar
Werkgever: verzekeraar (middelgroot)
Huidige functie: digital analyst
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: ja
Werkweek: 32 uur (4x8), waarvan 2 dagen vanuit huis. Verder flexibel werken dus na de files heen en voor de files terug (echt geweldig! :) )
Reistijd: 40 minuten eigen auto
Maand salaris(bruto): 5000,-

Digital Analyst: soort webanalist die zich ook bezighoudt met 'niet-webdata'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Laatst online: 07:48
Opleiding(en): HBO Information Management & Security
Certificaten: geen (naja alleen VCA-5)
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Kleine online werkplekaanbieder / full-service automatiseerder
Huidige functie: Technisch Specialist

Vakantiegeld: zit er in
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: 25% korting
GSM: geen
Leaseauto: geen
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: geen
Regio: Eindhoven
Reistijd: 40 min

Maand salaris (bruto): 2400,-
Aard van werkzaamheden Servicedesk en onderhoud/beheer/innovatie datacenter / servers op locatie.

Het is allemaal maar laag naar mijn mening. Ben een half jaar geleden afgestudeerd. Aan het eind van de week weer een gesprek, hopelijk kunnen we er meer uithalen.

[ Voor 7% gewijzigd door DJSnels op 10-12-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ik vind je salaris eigenlijk best netjes. Het enige vervelende is dat je geen pensioen hebt en je vakantiegeld bij je loon in zit. Misschien dat je dat uit kan onderhandelen? Heb je opleidingsmogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 23:19
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO 4, momenteel bezig met HBO: NID in duaal. Afstuderen => September 2014 ongever.
Certificaten: MCSA/MCSE Server 2003, MCSA Server 2012, Itil V2, CCNA, LPIC-1, Novell Certified Linux Administrator
Werkervaring: 10 jaar waarvan 5 jaar in de ICT
Werkgever: Groot Telecom bedrijf
Huidige functie: Medewerker klantenservice (2delijns helpdesk clouddiensten)

Vakantiegeld: 8% inbegrepen in maandsalaris
Vakantiedagen: 18
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering afhankelijk van resultaten
Leaseauto: Nee
Werkweek: 37u
Pensioenregeling: Ja eigen pensioenfonds
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: CAO Budget: 12,5 % - 8% (vakantiegeld) iedere maand
Regio: Eindhoven
Reistijd: 45 minuten

Maand salaris (bruto): 2035,00 € + 254,37 (CAO budget) = 2289,00 €

Momenteel doe ik naast mijn werkzaamheden ook nog xml scripting waarbij ik stappenplannen voor de eerste lijn ontwikkel. Met deze tooling kunnen zij apparatuur meten e.d.

Nu heeft een manager van een andere afdeling al laten weten dat ze mij graag in hun afdeling willen hebben, alleen vraag ik mij af welk salaris realtistisch is om te vragen. Ik weet dat andere collega's in die afdeling sowieso meer dan 3000,00 € verdienen.
Zal ik gewoon hoog inzetten en voor 3200,00 € gaan?
Als ik naar de CAO kijk zou ik met het overgaan naar 3 schalen hoger er officieel slechts 350 euro op vooruit gaan en zou ik dus 2385,00 € + 298,12 € = 2683,12 € verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik mag weer een update plaatsen nav mijn beoordelingsgesprek. :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ben wel overgestapt naar fulltime: parttime studeren kostte vooral veel geld en leverde weinig voordeel op omdat ik uiteindelijk toch wel aan het werk was. Alhoewel de arbeidsvoorwaarden goed zijn, zit ik hier vooral voor de opleiding. Ik maak de transitie mee naar managementconsulting en wil uiteindelijk overstappen naar de big three. :) Ga dit jaar wel fors investeren in certificaten: alhoewel ik er persoonlijk totaal geen waarde aan hecht wordt het wel gevraagd door veel grotere bedrijven.

[ Voor 48% gewijzigd door Krisp op 29-12-2013 10:27 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
kibber schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:10:
Ik vind je salaris eigenlijk best netjes. Het enige vervelende is dat je geen pensioen hebt en je vakantiegeld bij je loon in zit. Misschien dat je dat uit kan onderhandelen? Heb je opleidingsmogelijkheden?
Dat zijn inderdaad onderhandelingspuntjes. En daarnaast krijg ik ook geen reiskostenvergoeding. Van de 1800 netto gaat er dus al een groot gedeelte naar auto/vervoer helaas (20.000km/jaar).
Opleiding is mogelijk, en na 2 jaar 100% vergoedt (25% per half jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

DJSnels schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:00:
Het is allemaal maar laag naar mijn mening. Ben een half jaar geleden afgestudeerd. Aan het eind van de week weer een gesprek, hopelijk kunnen we er meer uithalen.
Vind het met een 0,5 jaar werkervaring (ik weet niet wat je ervoor deed, ik neem aan werk op MBO-niveau) best marktconform. Ik weet niet of je nog speciale zaken op je CV hebt staan, maar op basis van deze info zou ik je niet veel meer geven bij een werkplekbeheerder. Je zit dan ook niet in de meest lucratieve branch, alles draait daar om kosten. :)
ddkiller0900 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:17:
Momenteel doe ik naast mijn werkzaamheden ook nog xml scripting waarbij ik stappenplannen voor de eerste lijn ontwikkel. Met deze tooling kunnen zij apparatuur meten e.d.

Nu heeft een manager van een andere afdeling al laten weten dat ze mij graag in hun afdeling willen hebben, alleen vraag ik mij af welk salaris realtistisch is om te vragen.
Denk vanuit de manager: als manager had ik uitgezocht wat je salaris nu was en daar een 200 euro bijgedaan. Wellicht kun je het verdubbelen, maar meer dan 500 euro extra is irrealistisch naar mijn mening. Je kunt het altijd proberen, maar als het je lukt weet je zeker dat die manager zijn huiswerk niet doet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
Krisp schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:30:
Vind het met een 0,5 jaar werkervaring (ik weet niet wat je ervoor deed, ik neem aan werk op MBO-niveau) best marktconform. Ik weet niet of je nog speciale zaken op je CV hebt staan, maar op basis van deze info zou ik je niet veel meer geven bij een werkplekbeheerder. Je zit dan ook niet in de meest lucratieve branch, alles draait daar om kosten. :)
Tijdens mijn afstuderen heb ik voor 80% gewoon gewerkt. Daarvoor werkte ik er ook al 2 jaar, nu dus 3 in totaal. De werkzaamheden zijn voor zo'n 50% werkplekbeheer. De rest is datacenteronderhoud, innovatie en adviseren naar klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:54
Certificaten:

[..]
Ik heb dan een iets ander opleidingsniveau, maar het basisprincipe is bijna overal hetzelfde: Je 'marktwaarde' is laag. Reden: Je hebt 0 'echte' ervaring & 0 IT certi's .

Daarnaast vind ik 2100 bruto/maand zelfs iets boven gemiddeld. De meeste met HBO/WO met 0 ervaring en 0 certi's zie ik starten in de richting van 1800 bruto.

Ik ben het dan ook eens wat meerder mensen hier zeggen: Ga certi's behalen en pak elke klus/project aan, bij voorkeur voor een langer termijn (6 maanden of meer).
Zodra je iets in de richting van MSCA/MSCE hebt (als Windows je trekt), kan jouw werkgever je redelijk gemakkelijk 'wegzetten' en stijgt je marktwaarde en indirect zit daar ook een betere beloning aan ;)

Ik heb een twijfel gevalletje, graag advies.

Case: Ik ben benaderd via LinkedIn door een concurrent detacheerder en heeft mij het volgende voorstel gedaan:

Members only:

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Leeftijd: 20
Opleiding(en): HAVO, bezig met HBO informatica System & network engineering, jaar 2.
Certificaten: ITIL certificaat van school, geen officiel document iig.
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Kleine computerwinkel
Huidige functie: Computerreparateur

Vakantiegeld: ±200
Vakantiedagen: geen
13/14e maand of winstuitkering: ja
Werkweek: zeer flexibel, ik kan zelf aangeven wanneer en hoe lang ik wil werken.
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting op/gratis hardware
Regio: Amsterdam
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris (bruto): 8,5 per uur, dus afhankelijk van hoeveel ik werk ;)

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512345

D_Jeff schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:39:
[...]

Ik heb dan een iets ander opleidingsniveau, maar het basisprincipe is bijna overal hetzelfde: Je 'marktwaarde' is laag. Reden: Je hebt 0 'echte' ervaring & 0 IT certi's .

Daarnaast vind ik 2100 bruto/maand zelfs iets boven gemiddeld. De meeste met HBO/WO met 0 ervaring en 0 certi's zie ik starten in de richting van 1800 bruto.

Ik ben het dan ook eens wat meerder mensen hier zeggen: Ga certi's behalen en pak elke klus/project aan, bij voorkeur voor een langer termijn (6 maanden of meer).
Zodra je iets in de richting van MSCA/MSCE hebt (als Windows je trekt), kan jouw werkgever je redelijk gemakkelijk 'wegzetten' en stijgt je marktwaarde en indirect zit daar ook een betere beloning aan ;)

Ik heb een twijfel gevalletje, graag advies.

Case: Ik ben benaderd via LinkedIn door een concurrent detacheerder en heeft mij het volgende voorstel gedaan:

Opleiding(en): MBO-4 Netwerkbeheerder ; HAVO
Certificaten: MSCA Windows 7 ; MOS Outlook 2010 ; ITIL foundation V3
Werkervaring: 1 jaar bij huidige werkgever
Werkgever: IT Detacheerder
Huidige functie: Aanbod voor Junior Systeembeheer / Junior Werkplekbeheer / Medior Helpdesk

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Geen
GSM: Zakelijk gebelde minuten declareren
Leaseauto: Ja, Toyota Yaris. Max 12k km / jaar prive, met tankpas.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Verschillende feestjes en uitjes, korting op aanschaf van hardware, IT Certificaten behalen op kosten van de zaak.
Regio: Randstad
Reistijd:Afhankelijk van opdracht/project

Maand salaris (bruto): 1750 ~ 1800.

Gaat om een contract voor onbepaalde tijd met 2 maanden proeftijd. UPS is voornamelijk de projecten, maar ben niet geheel overtuigd met dat argument.

Huidig:

[...]
Het lijkt mij vrij simpel. Het aanbod wat je wordt gedaan is niet beduidend beter dan je huidige salaris ( ervanuitgaande dat je MSCA bent of bijna bent zoals je aangeeft ).
Geef aan die nieuwe partij aan dat er voor jou geen reden is om over te stappen omdat de voorwaarden zo goed als gelijk zijn en laat ze serieus over een nieuw bod nadenken.
mijnsinziens wordt het pas interessant bij een paar honderd euro verschil ( ik denk dan aan een bod van 2100 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Sluit me daar bij aan. Dit lijkt me nog niet echt interessant. Zeker ook omdat bij je huidige werkgever al afspraken liggen over de overstap naar een vast contract. Bij een nieuwe werkgever hoort toch altijd een risico. Wat wel van belang kan zijn is of je happy bent op het moment en/of de andere werkgever je meer trekt als bedrijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mythio schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:21:
Sluit me daar bij aan. Dit lijkt me nog niet echt interessant. Zeker ook omdat bij je huidige werkgever al afspraken liggen over de overstap naar een vast contract. Bij een nieuwe werkgever hoort toch altijd een risico. Wat wel van belang kan zijn is of je happy bent op het moment en/of de andere werkgever je meer trekt als bedrijf..
Als je de voorwaarden kent, wat is dan, behalve de bedrijfscultuur, het risico van een andere werkgever? Ik neem tenslotte aan dat als je gevraagd wordt, je natuurlijk ook direct een contract voor onbepaalde tijd bedingt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:35:
[...]

Als je de voorwaarden kent, wat is dan, behalve de bedrijfscultuur, het risico van een andere werkgever? Ik neem tenslotte aan dat als je gevraagd wordt, je natuurlijk ook direct een contract voor onbepaalde tijd bedingt...
Sowieso de proeftijd, maar ook de kans dat je niet lekker binnen het bedrijf past.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

D_Jeff schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:39:
[...]
Mijn ervaring is toch anders. 2100 is aardig gemiddeld, 1800 is simpelweg laag.
Certificaten:

Wacht sowieso even die secundaire arbeidsvoorwaarden af, want dat kan een behoorlijk verschil maken. Als je hierbij een mooi lease-budget krijgt en leuke andere voorwaarden is het een heel net startbedrag. Is het puur dit, krijg je geen 13e maand en moet je je reiskosten zelf betalen? Dan is het een heel ander verhaal. Ik zit zelf meer bij een partij die het laatste doet, maar daar is het salaris dan ook naar. Maar uiteindelijk verschil ik weinig met iemand die een lease-auto krijgt uiteindelijk. Dus wat betreft het bedrag wat er over blijft aan het einde van het riedeltje.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Vorige situatie:
Members only:

Noodgedwongen op zoek naar een nieuwe functie het volgende aanbod gekregen.
Members only:

Nu ga ik er bij met dit aanbod er ruim 30% op vooruit (los van stand-by), maar twijfel nog of ik hierop wil in gaan. Ik heb namelijk ook twee andere sollicitaties lopen waar een indicatie van 2500 met lease auto geen probleem was (andere details nog niet bekend), maar wel minder gunstig qua reistijd.

Nu is er redelijk spoed achter het aanbod van de detacheringsclub omdat ze al een functie voor mij klaar hebben, maar dit is pas mijn eerste sollicitatie geweest. Wat denken jullie? Hierop ingaan (eventueel met tegenbod) of de andere sollicitatie toch afwachten (ongeveer 2 weken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Woy schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:52:
[...]

Sowieso de proeftijd, maar ook de kans dat je niet lekker binnen het bedrijf past.
De kans dat je niet binnen de bedrijfscultuur kan aarden is inderdaad aanwezig. Ik acteer in een markt waar ik al mijn concullega's ken en zodoende ook de bedrijven waarbinnen zij werken, en had er om die reden niet bij stilgestaan.

Proeftijd is onzin als je gevraagd wordt. Dan heb je gewoon vanaf dag één een contract onbepaalde tijd, of ze zoeken maar verder, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:36:
[...]
Proeftijd is onzin als je gevraagd wordt. Dan heb je gewoon vanaf dag één een contract onbepaalde tijd, of ze zoeken maar verder, vind ik.
Er zijn maar heel weinig situaties waar je dat kan bedingen, en dan moeten ze echt bekend zijn met je werk. Ik heb dat inderdaad eenmaal gehad maar dat is echt een uitzondering. Zeker in het geval voor een functie van Junior Systeembeheerder is dat eigenlijk niet aan de orde. Ze hebben waarschijnlijk gewoon zijn CV gezien en zien een match, en hebben hem daarna benaderd.

Ook bij mijn huidige bedrijf ben ik gevraagd, maar die waren niet direct bekend met mijn werk. Daar heb ik wel direct een contract voor onbepaalde tijd gekregen, maar toch echt wel met een proeftijd. Dat is ook niet meer dan normaal, want in die tijd kan ik mooi laten zien dat ik inderdaad waar maak wat ik in de sollicitatie procedure aangegeven heb. Normaal gesproken hoef je daar ook niet heel bang voor te zijn, maar het is wel een klein risico.

[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 11-12-2013 10:48 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ah, maar dan wordt je niet gevraagd, want ze komen aan je CV doordat je die op een Monsterboard (bestaat dat nog?) of vergelijkbare dienst ingeschreven staat (als werk zoekende dus!). Ik ging er bij gevraagd worden vanuit dat men je kent, weet welk werk je doet en hoe je dat werk doet en op basis daarvan een overname wil bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 06:58
Krisp schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:22:
Ik maak de transitie mee naar managementconsulting en wil uiteindelijk overstappen naar de big three. :) Ga dit jaar wel fors investeren in certificaten: alhoewel ik er persoonlijk totaal geen waarde aan hecht wordt het wel gevraagd door veel grotere bedrijven.
Het is goed om ambitie te hebben, maar het lijkt me niet realistisch dat op je 25e met alleen nog een hbo-diploma je daar terecht komt. Ze zoeken een track record van de hoogste performance, en daar bij kijken ze zelfs naar je cijfers op de middelbare school. Bij de creme de la creme hoort nu eenmaal niet iemand met een achtergrond in hbo, want als je echt altijd goed hebt gepresteerd heb je vwo/gymnasium (cum laude), wo (cum laude) en daarnaast ook nog tijd gehad voor bestuurswerk/topsport en netwerken via het corps oid.

Verder is het zo dat je een onwijs goed netwerk moet hebben om bij die bedrijven terecht te komen. Bij de Booz sollicitatieronde die ik heb meegemaakt kende iedereen elkaar van het corps. Ze willen ook dat de toekomstige consultants goede contacten hebben met de toekomstige top van het bedrijfsleven. Hoe dan ook: veel succes in ieder geval. Hoop dat ik ernaast zit en je over een paar jaar een update post met 1 van die 3 als werkgever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 12:54

Pathogen

Shoop Da Whoop

AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:36:
Proeftijd maakt het ook als werknemer makkelijk om binnen 2 maanden zonder verder gezeik gewoon op te stappen. Als ik gevraagd zou worden, zou ik het fijn vinden als ik er dan niet direct voor onbepaalde tijd aan vastzat. Eerst maar eens kijken of het klikt enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Jep, dat riedeltje heb ik ook vaak gehoord, en verdedigt op de uni tegenover hoopvolle studenten die vol onschuld en naiviteit denken dat ze het allen kunnen ;).

Aan de andere kant, McKinsey vraagt om sollicitanten op BNR...niet bepaald tarketed creme-de-la-creme marketing. Misschien is er wat veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Config op 11-12-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Een maatje van mij (weliswaar met WO maar 10 jaar over gedaan, matige punten) is ook uitgenodigd door McKinsey voor een gesprek dus ze zullen best zitten te springen om mensen en iets soepeler omgaan met de toelatingseisen. Maar geen universiteit = geen baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik doe niet voor niets een master. :P

Pagina: 1 ... 38 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.