Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.855.465 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Shunt schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:46:
[...]

Tja zo ken ik er genoeg die willen carriere maken, werken gemiddeld 60 tot 70 uur per week rijden een heel mooie auto en krijgen een dot meer salaris. Als ik ze vraag hoe het zit met over uren dan hoort dat bij hun functie. Als we dan rekenen wat die uren ze nu oplevert dus bruto salaris - netto uren dan houden ze minder over dan dat ik doe met mijn 40 uur.

Ik ben persoonlijk meer van het nieuwe werken uurtje later gewerkt joh dan ga ik ergens twee keer een half uurtje eerder weg en eigenlijk kijk ik daar nog niet eens zo erg naar. Ik kijk gewoon hoe het uit komt is het rustig ben ik eerder weg is het druk dan ben ik later op kantoor. Hier zitten ook genoeg carrière tijgertjes die gewoon exact het zelfde salaris krijgen (sommig nog minder) en nog niet eens een schouderklopje krijgen. Uiteindelijk behalen ze het zelfde als ik en dat is dat ieders bergje werk op is aan het einde van de week / maand / jaar / eeuw. Qua promoties doe ik het net zo goed met schijnbaar minder uren.

In mijn mening (tenzij je bij een startup zit of iets in die richting) als je structureel overuren hebt wordt je simpelweg genaaid als je ze niet uit betaald / vergoed krijgt. Je doet dan werk voor meer mensen dan dat je baas betaalt en ben je dus puur voor de baas zijn broekzak aan het werken. En dan zeggen dat het goed voor je carrière is dan zeg ik je dit is het ook goed voor je gezondheid (fysiek of geestelijk)?

Ik werk liever gezond tot mijn 75e met pas 2 jaar later on track met promoties dan dat ik burn-out na burn-out heb en dood ben op mijn 60e maar wel een mooiere/betere carrière heb gehad!
Amen! Had het niet beter kunnen verwoorden.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Shunt schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:46:
Ik werk liever gezond tot mijn 75e met pas 2 jaar later on track met promoties dan dat ik burn-out na burn-out heb en dood ben op mijn 60e maar wel een mooiere/betere carrière heb gehad!
En ik ben liever op m'n veerstige binnen om vervolgens cachaça te lurken op een tropisch strand. Kom op zeg, wat een onzinnige tegenstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 555688

Ik zit inderdaad bij een startup. Je kunt hier prima 9-5 proberen te werken maar dan sta je 2 maanden later op straat zonder dat je van de unieke kansen gebruik maakte om wat bij te leren. En dan sta je waarschijnlijk laaang op straat. Beter zorg je dat je iets nuttigs leert waar je plezier in hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 555688 op 25-11-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 23:31

Shunt

Boe

Anoniem: 555688 schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:43:
Ik zit inderdaad bij een startup. Je kunt hier prima 9-5 proberen te werken maar dan sta je 2 maanden later op straat zonder dat je van de unieke kansen gebruik maakte om wat bij te leren. En dan sta je waarschijnlijk laaang op straat. Beter zorg je dat je iets nuttigs leert waar je plezier in hebt.
Startups vallen wat mij betreft ook buiten mijn verhaal, daar gaat vaak op zijn minst net zo veel werk in zitten voor de medewerkers als de oprichter. Ouders hebben altijd een eigen zaak gehad en dat is bij de start up gewoon hard werken voor iedereen die er bij betrokken is. 7x 10 uur bvb. Maar daar staat dan vaak ook tegenover dat het als het allemaal loopt je er de vruchten van kunt plukken.
Cocytus schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:42:
[...]

En ik ben liever op m'n veerstige binnen om vervolgens cachaça te lurken op een tropisch strand. Kom op zeg, wat een onzinnige tegenstelling.
Eh spijt me zeer maar die carrière tijgers die 60 uur in de week werken voor de baas zitten echt niet met de 40 op een strand te rentenieren. Veel te vaak zitten die dan vast op het kantoor want vakantie nemen in een drukte tijd dat kan echt niet en joh vier jaar zonder vakantie moet makkelijk kunnen ben het werk nog lang niet moe. En nee dat geld niet voor iedereen maar ik heb in mijn directe omgeving meer dan genoeg voorbeelden. Uit een groep van ongeveer 20 a 30 man zijn er al vier overspannen thuis en eentje is volledig afgekeurd omdat hij totaal uitgebrand is en een totale meltdown heeft gehad (vraag me niet wat precies zo goed ken ik hem nu ook weer niet).

[ Voor 36% gewijzigd door Shunt op 25-11-2013 21:33 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Metalfreak schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:13:
[...]

Ik ben daar vrij makkelijk in. Zolang er niemand dood gaat, kan ik gewoon naar huis. Bij bedrijfskritische problemen blijf ik natuurlijk zonder problemen langer. (met als toppunt dat het een keer 1:30 's nachts is geworden...)
Als dat al een toppunt is, heb wel een paar keer doorgehaald omdat systemen ermee stopten en er bijvoorbeeld backups teruggezet moesten worden.

Heb sowieso een druk leven, vrouw en kind om te beginnen. Daarnaast 36 uur IT Manager bij een Europees bedrijf, een eigen webhosting bedrijf en nog af en toe wat klussen vanuit een computer service bedrijf.

Normaal werk ik van 08:00 tot 17:00, doe niet aan pauzes. Soms is wat eerder weg en soms een uurtje relaxt kletsen over van alles. Af en toe een avond en af en toe een zondagje werken is wel normaal, vroeger was het meer overigens. Woensdagmiddag is mij wel heilig, lekker met de kleine.

Ik werk om te leven maar leef deels ook om te werken. En ik vind het heerlijk. Heb leuke voordelen vanuit het werk door mijn inzet en kom nooit in de knoop met de uren. Kwestie van goed plannen. Zo doe ik tijdens de baas zijn tijd wel eens wat privé, maar dat compenseert nooit de extra uren die ik draai. Niks mis mee. Ben nog jong (alhoewel) en zolang het leuk is en ik het kan zal ik het blijven doen. Na 3 weken vakantie ben ik ook behoorlijk onrustig kan ik vertellen, niks voor mij :)

Maar dat moet iedereen voor zich weten, mijn vrije tijd is ook belangrijk. Probeer elke avond samen met vrouw en kind te eten bijvoorbeeld. Ook al is er nog iets te doen, 1800 eten en om 1930 weer bezig. Ik denk echter dat mijn dochter het fijner vind om quality time te hebben met echte interesse dan een vader die op de bank hangt en shownieuws en weet ik wat niet meer voor onzin zit te loeren op de buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:30

Sport_Life

Solvitur ambulando

Het is wel een beetje een bash-op-iedereen-die-meer-dan-40u-werkt geworden, dat is jammer. Er worden nu stellingen naar voren geworpen die kant noch wal raken (zo ken ik ook heel veel mensen die gewoon 32u werken en overspannen thuis zitten, daar zit totaal geen verband tussen).
5183 schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:52:
[...]

Na 3 weken vakantie ben ik ook behoorlijk onrustig kan ik vertellen, niks voor mij :)
Klinkt heel herkenbaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Sport_Life op 25-11-2013 21:55 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Sport_Life schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:53:
Het is wel een beetje een bash-op-iedereen-die-meer-dan-40u-werkt geworden, dat is jammer. Er worden nu stellingen naar voren geworpen die kant noch wal raken (zo ken ik ook heel veel mensen die gewoon 32u werken en overspannen thuis zitten, daar zit totaal geen verband tussen).

[...]

Klinkt heel herkenbaar.
Het is absoluut niet bedoelt als bash het verbaast mij gewoon dat zoveel mensen doen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is om structureel over te werken terwijl daar geen (financiële) beloning tegenover staat.

En geen verband tussen burn-out en veel werken:
Oorzaken van burn-out
Hoewel er de laatste tien-vijftien jaar veel wetenschappelijk onderzoek is gedaan naar burn-out is er nog weinig bekend over de oorzaken ervan.[1] Voor zover burn-out opgevat kan worden als een vorm van extreme vermoeidheid (de dominante opvatting, zie hierboven), lijkt een chronisch teveel aan inspanning (bijvoorbeeld te hard werken) in combinatie met een tekort aan herstel een belangrijke risicofactor. Daarnaast zijn persoonlijkheidstrekken als overdreven plichtsgetrouwheid, perfectionisme en werkverslaving relatief belangrijke risicofactoren. Deze zijn immers vaak weer oorzakelijke factoren voor hard werken. Overigens is het zeker niet zo dat iedereen die hard werkt een groot risico op burn-out loopt; de combinatie van hard werken, weinig herstel en het weinig plezier hebben in het werk lijkt daarentegen duidelijk risicovoller te zijn. Niet uitgesloten mag worden dat biochemische factoren van invloed zijn bij het ontstaan van burn-out. Met name stoornissen in de neurotransmitters (waarbij een verlaagd serotonineniveau een rol kan spelen) van de hersenen zijn mogelijk van belang. Het bewijs daarvoor is tot op heden echter allesbehalve overtuigend.
Maar voordat dit helemaal verzand in triviaal mierenneuken wat de definitie van hard werken is en dat je ook net zo gemakkelijk te veel te hard kan werken in 32 uur. Mij gaat het gewoon om het volgende:
Ik heb in de food industrie gewerkt waar mijn vader ongeveer dagen van 60/70 uur maakte en het zelfde voor zijn vaste krachten geloof me maar dat dit uit eindelijk je de kop kost (spreekwoordelijk laten we maar hopen). Natuurlijk als je jong bent (ben ik ook nog) is het geen probleem om af en toe eens lekker door te halen. Zo doe ik met regelmaat een volle week plus een maintenance weekend en het weekend daarna een grote migratie. Ik wil alleen zeggen werk is leuk tenminste dat hoort het te zijn maar werk hoort maar een deel(tje) te zijn van je leven.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 09:34

Metalfreak

Hoije woh!

5183 schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:52:
[...]

Als dat al een toppunt is, heb wel een paar keer doorgehaald omdat systemen ermee stopten en er bijvoorbeeld backups teruggezet moesten worden.
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik ben na een aantal uur extra werk gewoon op. Dan kan ik niet meer helder nadenken en komt er gewoon niets zinnigs meer uit me. Er zitten grenzen aan wat het lichaam aan kan en ik voel die vrij goed aan. En wat betreft kans op burn-out is het heel belangrijk om deze grenzen streng te bewaken.
Heb sowieso een druk leven, vrouw en kind om te beginnen. Daarnaast 36 uur IT Manager bij een Europees bedrijf, een eigen webhosting bedrijf en nog af en toe wat klussen vanuit een computer service bedrijf.

Normaal werk ik van 08:00 tot 17:00, doe niet aan pauzes. Soms is wat eerder weg en soms een uurtje relaxt kletsen over van alles. Af en toe een avond en af en toe een zondagje werken is wel normaal, vroeger was het meer overigens. Woensdagmiddag is mij wel heilig, lekker met de kleine.

Ik werk om te leven maar leef deels ook om te werken. En ik vind het heerlijk. Heb leuke voordelen vanuit het werk door mijn inzet en kom nooit in de knoop met de uren. Kwestie van goed plannen. Zo doe ik tijdens de baas zijn tijd wel eens wat privé, maar dat compenseert nooit de extra uren die ik draai. Niks mis mee. Ben nog jong (alhoewel) en zolang het leuk is en ik het kan zal ik het blijven doen. Na 3 weken vakantie ben ik ook behoorlijk onrustig kan ik vertellen, niks voor mij :)

Maar dat moet iedereen voor zich weten, mijn vrije tijd is ook belangrijk. Probeer elke avond samen met vrouw en kind te eten bijvoorbeeld. Ook al is er nog iets te doen, 1800 eten en om 1930 weer bezig. Ik denk echter dat mijn dochter het fijner vind om quality time te hebben met echte interesse dan een vader die op de bank hangt en shownieuws en weet ik wat niet meer voor onzin zit te loeren op de buis.
Sorry hoor, maar ik vind het geen erg gezonde manier van werken. Welk signaal wil je op deze manier eigenlijk afgeven aan je baas? Geen pauze nemen wil dus eigenlijk zeggen dat er teveel werk voor je is. Structureel overwerk is gewoon niet goed te praten in mijn ogen, gelukkig hebben ze dat hier op het werk ook door. En nogmaals: een keer wat extra's doen is helemaal geen probleem, maar het moet niet je leven gaan beheersen. Als je als enige alternatief voor werk het kijken naar Shownieuws kunt verzinnen, vraag ik me wel een beetje af of je buiten werk nog wel andere interesses hebt.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Sport_Life schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:53:
Lekker doorwerken en bezig zijn (met iets dat je leuk vindt) is inderdaad beter voor je gezondheid dan die 32u af zitten te tellen elke week terwijl je met je duimen zit te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Of iemand overspannen van zijn werk wordt, heeft veel meer te maken met de invloed die hij op zijn werk kan uitoefenen dan de hoeveelheid werk an sich.

Als jij jouw werk niet zelf kunt indelen dan kunnen 32 uur per week erg stressvol zijn. Mag je zelf weten hoe je alles uitvoert en heb je veel vrijheid in jouw werk, dan kan het best zijn dat 60 uur per week helemaal niet stressvol is.

Ik heb dat ooit geleerd in een management cursus, heb nu alleen even geen zin om het boek erbij te pakken. Het ging er in ieder geval over hoe je meer uit mensen kunt halen en als je iemand meer verantwoordelijkheid geeft, dat je diegene dan ook de kans moet geven dingen zelf te beslissen (of iig dat idee geven :P ).

Daarom zitten er hier ook mensen die veel uren draaien en dat prima vinden (de ene is een advocaat, de ander IT manager zie ik), die dus heel anders naar hun werk kijken dan de gemiddelde werknemer die van 9 tot 5 probeert te overleven.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

Wel een beetje zwart/wit verhalen zo de laatste paar posts zeg. Als mensen hard willen werken mogen ze dat zelf weten lijkt me? Ik heb er helemaal geen moeite mee, en absoluut geen behoefte aan vakantie of wat dan ook. Weekenden zijn vrije tijd genoeg...

Ik ben inderdaad nog jong (bijna 30) en geen kinderen. Misschien verandert dit standpunt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 20:45
Vanaf nu weer ontopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Metalfreak schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 08:43:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik ben na een aantal uur extra werk gewoon op. Dan kan ik niet meer helder nadenken en komt er gewoon niets zinnigs meer uit me. Er zitten grenzen aan wat het lichaam aan kan en ik voel die vrij goed aan. En wat betreft kans op burn-out is het heel belangrijk om deze grenzen streng te bewaken.
Nee, blijkbaar heb jij een brak lichaam waarbij de grenzen snel bereikt zijn. Wil je dat alsjeblieft niet projecteren op iedereen. Net als dat ik mijn mening over een burn-out niet hier ga ventileren en projecteren op iedereen. Hou het er maar op dat ik er iets anders over denk dan jij (en sommige anderen) in dit topic.
Sorry hoor, maar ik vind het geen erg gezonde manier van werken. Welk signaal wil je op deze manier eigenlijk afgeven aan je baas? Geen pauze nemen wil dus eigenlijk zeggen dat er teveel werk voor je is. Structureel overwerk is gewoon niet goed te praten in mijn ogen, gelukkig hebben ze dat hier op het werk ook door. En nogmaals: een keer wat extra's doen is helemaal geen probleem, maar het moet niet je leven gaan beheersen. Als je als enige alternatief voor werk het kijken naar Shownieuws kunt verzinnen, vraag ik me wel een beetje af of je buiten werk nog wel andere interesses hebt.
Wederom, wat jij vindt is niet zo belangrijk in deze. Het feit dat je zo kort door de bocht kan oordelen zegt mij al meer dan genoeg. Je kent de situatie niet eens en ook lezen lijk je niet zo goed te doen. Het feit dat ik geen pauzes neem heeft niks te maken met teveel werk, als je goed leest dan zie je dat ik ook af en toe mijn tijd pak (in eerder weg, ergens kletsen of is wat voor mijzelf doen) maar het stramien van als een mongooltje van 12:00 tot 12:30 je bammetjes naar binnen proppen en naar een muur staren lijkt mij dan weer nogal ongezond.

En over de hobbies, zonder te ver af te dwalen: die heb ik genoeg. Met mijn kleine op pad, FC Utrecht uit en thuis volgen, geocachen, beetje in de tuin klussen, oldtimer onderhouden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Mijn dagen zijn goed gevuld, ik ga rond 23:00 met een voldaan gevoel naar bed en om 06:45 gaat de wekker, een van de weinige dingen die ik wel belangrijk vind: nachtrust. Daar probeer ik altijd rond de 7,5/8 uur per nacht voor uit te trekken.
Overigens is mijn hostingbedrijf en servicebedrijf ook hobby, heerlijk om mensen uit de nood te helpen. En er nog voor betaald krijgen ook, wat wil je nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
True that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Anoniem: 13087 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:23:
[...]

offtopic:
En toch verbaast het me elke keer weer hoeveel mensen (met inderdaad verantwoordelijkheid maar geen -besef) klokslag 5 uur zeggen "Tja dat is lastig. Maandag kijken we verder, fijn weekend!"
Tsja, en toch draait de wereld nog steeds door, niet?
The_MAN schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:50:
[...]

Dat ligt er maar net aan wat er nog te doen is, als ik met iets bezig ben en het net zo goed morgen kan, dan blijf ik niet zitten om het vandaag nog af te maken. Niet dat ik klokslag 17.00 naar huis ga, maar wil alleen maar zeggen dat het er nogal aan ligt wat voor een werk je achterlaat om morgen verder af te maken!

Denk dat er heel wat banen zijn waar alles wat vandaag niet af komt morgen gewoon gedaan kan worden. Bij mij is het zo'n 60-70% van mijn werk, dus waarom vandaag afmaken en langer zitten? Ben trouwens wel 50% van de tijd op pad, dus dit gaat puur over mijn kantoor uren.
Kijk, dat bedoelde ik nu.

[ Voor 48% gewijzigd door demichel op 26-11-2013 10:57 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

demichel schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:55:
[...]

Tsja, en toch draait de wereld nog steeds door, niet?
Ja, en als ik morgen werkloos ben blijf ik ook leven. Beetje raar argument wat mij betreft.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 13087 op 26-11-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Anoniem: 13087 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:57:
[...]

Ja, en als ik morgen werkloos ben blijf ik ook leven. Beetje raar argument wat mij betreft.
Als je eens naar wat begrafenissen van mensen jonger dan jezelf geweest bent (en zo oud ben ik nu ook weer niet), dan wordt dat een heel valide argument.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadio54321
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 15:47
Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Elektrotechniek
Certificaten: Geen
Werkervaring: 4,5 jaar
Werkgever: klein software bedrijf
Huidige functie: System Engineer

Vakantiegeld: ja 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen (Overuren niet uitbetaald, buitenland bezoek niks extra's en weekenden ook niks extra's)
Land: NL
Regio: Brabant
Reistijd: ongeveer 25 min

Maand salaris (bruto): 2200 euro

Volgens mij zit ik ruim onder markt conform met mijn salaris wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

demichel schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:58:
[...]

Als je eens naar wat begrafenissen van mensen jonger dan jezelf geweest bent (en zo oud ben ik nu ook weer niet), dan wordt dat een heel valide argument.
Omdat jonge mensen overlijden is het genoeg om alles minimaal te doen?

Ik denk dat ik beter kan stoppen met lezen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
dadio54321 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:00:
....

Dat is wel erg aan de lage kant ja, maar het is natuurlijk wel afhankelijk van wat voor verantwoordelijkheden je hebt, en wat voor software je maakt. Iemand die simpele php sites maakt zal doorgaans minder verdienen dan iemand die complexe enterprise systemen ontwerpt

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Anoniem: 13087 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:04:
[...]

Omdat jonge mensen overlijden is het genoeg om alles minimaal te doen?

Ik denk dat ik beter kan stoppen met lezen.. :P
Dat zeg ik nu ook weer niet. Voor mij is dit heel duidelijk als het 5 uur is:

-Kan het wachten tot morgen? Dan wacht het tot morgen en werk ik geen seconde over.

-Kan het echt niet wachten (liggen bijvoorbeeld alle servers plat en moeten er betalingen de deur uit), dan werk ik over tot het probleem opgelost is. Maar dan heb ik het over situaties waar het écht nodig is, niet wanneer een manager beslist dat hij toch nog dit of dat rapportje gemaakt zou willen zien, ja daaag, dat kan morgen ook.

Simpel toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadio54321
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 15:47
Woy schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:06:
[...]

Dat is wel erg aan de lage kant ja, maar het is natuurlijk wel afhankelijk van wat voor verantwoordelijkheden je hebt, en wat voor software je maakt. Iemand die simpele php sites maakt zal doorgaans minder verdienen dan iemand die complexe enterprise systemen ontwerpt
Wat wij doen is voornamelijk configureren van de software naar wensen van de klant. En gaat voornamelijk om
wegen van vrachtwagen wat in een db wordt opgeslagen.
Daarnaast mag ik op momenten ook bepaalde dll's schrijven. En dit kan dan zijn voor apparaten of extra functies.

En daarnaast heb je verantwoordelijkheid voor het project wat je aflevert. Van installatie tot eventuele support. Maar lijkt mij niet meer als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:37

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Lang werken, kort werken. Het is maar net wat je het leukst vindt. Mensen die 60 uur per week werken vinden dat vaak leuker dan veel vrijetijdsbestedingen (als je 60u tegen je zin werkt, ga je dus heeel snel een burn out krijgen). Het gros van de mensheid werkt meer om te kunnen leven. Ik vind vrijwel alle vrijetijdsbestedingen leuker dan het werk dat ik doe. Ik kijk liever een goede film, sport of hang in de kroeg dan dat ik programmeer (wat ik wel leuk vind, maar minder leuk). Ik heb altijd veel respect voor mensen die in de avonduurtjes nog even wat af maken omdat ze het zo leuk vinden.

Mensen die hun werk leuker vinden dan hun hobbies mogen zich wat dat betreft gezegend voelen. Werken moet je immers het relatief grootste gedeelte van de dag. Op het werk ken ik echter ook mensen zonder hobbies. Ja, die blijven altijd plakken en maken meer uren omdat ze zich thuis toch vervelen. Lijkt mij afschuwelijk. Aan de andere kant ken ik ook mensen die balen dat ze zoveel hobby's hebben en daar maar heel weinig tijd aan kunnen besteden.

On-topic: Deze week te horen gekregen dat we ivm de slechte resultaten de laatste jaren geen salarisverhoging krijgen en een aantal arbeidsvoorwaarden worden versoberd :(

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 09:18
Wordt tijd voor een work-life balance topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 23:41
Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO ICT-Beheerder Niv. 4 (Niet afgerond ivm. kans op goede baan, plus weinig uitdagende opleiding)
Certificaten: Diverse
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Hostingbedrijf
Huidige functie: Systeembeheerder / Security officer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 240 uur
13/14e maand of winstuitkering: ja
Laptop: ja
GSM: Gedeelde storingstelefoon
Leaseauto: Nee, wel reiskostenvergoeding
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: Arnhem
Reistijd: 2 minuten

Maand salaris (bruto): 2400

[ Voor 6% gewijzigd door ipsec op 26-11-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 09:18
SuperKevin schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:26:
Opleiding(en): MBO ICT-Beheerder Niv. 4 (Niet afgerond ivm. kans op goede baan, plus weinig uitdagende opleiding)

Zit er nog doorgroei in ? Want 2400 na 8 jaar stemt weinig hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06 12:20

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

dadio54321 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:00:
Werkgever: klein software bedrijf
Huidige functie: System Engineer

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen (Overuren niet uitbetaald, buitenland bezoek niks extra's en weekenden ook niks extra's)
Regio: Brabant
Reistijd: ongeveer 25 min

Klopt, je zit te laag. Je mag zeker 2450 hebben. Misschien gaan certificeren?
SuperKevin schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:26:

Niet slecht, maar kan je nog veel groeien? Welke certificaten heb je?
Reiskostenvergoeding van 20 cent per dag?;) 2 minuten 8)
matty___ schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:45:
[...]

Met mbo valt dat wel mee hoor, denk dat de meeste mbo'ers met 8 jaar ervaring lager zitten..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Laatst online: 16-08-2020
Huidige werkgever
Leeftijd: 30
Opleiding(en): Master Software Engineering
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: IT Dienstverlener
Huidige functie: Software engineer

Vakantiedagen: 27
Laptop: Nee
Pensioenregeling: ja (premie vrij)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve ziektekostenverzekering, reiskosten 100% vergoed
indien openbaarvervoer)
Regio: Noord Holland
Reistijd: ongeveer 45 min
Maand salaris (bruto): 3838 (kaal) excl vakantiegeld + beoordelingstoeslag (omgerekend ongveer 163 per maand)

Mogelijke nieuwe werkgever
Opleiding(en): Master Software Engineering
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: IT dienstverlener
Huidige functie: Software engineer

13/14e maand of winstuitkering: Ja
Pensioenregeling: ja (3% werknemersbijdrage)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve ziektekostenverzekering, Opleidingsmogelijkheden,
Abbonement voor vakinhoudelijk tijdschriften, OV jaarkaart (door
heel Nederland)
Regio: Noord Holland
Reistijd: ongeveer 45 min
Maand salaris (bruto): 4333 (incl 13e maand, excl vakantiegeld en excl beoordelingstoeslag van 5% (deze kan jaarlijks varieren tussen de 0 - 15 %))

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Is dit volgens jullie een (enorme) vooruitgang?

[ Voor 4% gewijzigd door naruto op 27-11-2013 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 20:45
[b]naruto schreef op woensdag 27 november 2013 @ 00:03:Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Is dit volgens jullie een (enorme) vooruitgang?
Je hebt er E 495 erbij. Wat voor antwoord verwacht je?

Goed gedaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ghannes schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:49:
[...]

Je hebt er E 495 erbij. Wat voor antwoord verwacht je?

Goed gedaan :*)
Ik sluit me hier bij aan. Die salarisverhoging is het wel waard om 2 dagen in te leveren en 3% premie zelf te betalen.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Zeker omdat je er ook een OV jaarkaart bij krijgt. Deze is ook ruim €4000 waard. Klinkt als een mooie stap, zeker als de nieuwe werkgever je ook inhoudelijk en qua sfeer aanstaat.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Een Software Engineer bij een IT dienstverlener, maar zonder laptop,telefoon of auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Vind het nogal een vertekend beeld..
Wat waren je kale maandsalarissen? 13e maand is natuurlijk mooi maar moet je niet optellen bij je maandloon.. liefst ook andere bonussen etc ook liefst apart vermelden.

Ik stap dus ook over van werkgever en ga ruim 10k per jaar erop vooruit, maar dat zit hem dus ook vooral in bonussen en toeslagen voor bereikbaarheidsdiensten..
Basis salaris stijgt misschien 2-3K per jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Config schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:27:
Een Software Engineer bij een IT dienstverlener, maar zonder laptop,telefoon of auto?
Waarom zou een inhouse (ga ik even vanuit ja) software engineer een auto nodig hebben ?Ja het is leuk maar nodig absoluut niet. Vooral niet als hij al een OV jaar kaart heeft. Verder is het inderdaad een vertekend beeld als je de 13e maand bij je maand salaris gaat tellen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Shunt schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:36:
[...]
Verder is het inderdaad een vertekend beeld als je de 13e maand bij je maand salaris gaat tellen.
Hoezo is dat een vertekend beeld? Het is de enige juiste manier om twee banen te vergelijken als je hem bij de ene niet krijgt en bij de ander wel...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Hooglander1 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:37:
[...]

Hoezo is dat een vertekend beeld? Het is de enige juiste manier om twee banen te vergelijken als je hem bij de ene niet krijgt en bij de ander wel...
Vinkje bij 13e maand zetten en dan simpelweg het jaar salaris berekenen. Nu is het maand bedrag lastig te vergelijken met het vorige maand bedrag.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Hooglander1 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:37:
[...]

Over een 13e maand krijg je meestal geen pensioen en hij is niet altijd vast, dus dat zijn alvast 2 punten waarop een 13e maand anders is dan salaris. Volgens mij krijg je er ook geen vakantiegeld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

ATS schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:13:
Zeker omdat je er ook een OV jaarkaart bij krijgt. Deze is ook ruim €4000 waard.
Dat ben ik niet met je eens, hij kost misschien rond de 4000 euro. De waarde is per persoon verschillend. Zelf rijd ik privé 10x liever in een auto dan dat ik het OV gebruik. Dat OV biedt dus buiten mijn diensturen geen enkele waarde, sterker nog; ik moet oppassen dat ik hem niet kwijt raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:29:
Vind het nogal een vertekend beeld..
Wat waren je kale maandsalarissen? 13e maand is natuurlijk mooi maar moet je niet optellen bij je maandloon.. liefst ook andere bonussen etc ook liefst apart vermelden.

Ik stap dus ook over van werkgever en ga ruim 10k per jaar erop vooruit, maar dat zit hem dus ook vooral in bonussen en toeslagen voor bereikbaarheidsdiensten..
Basis salaris stijgt misschien 2-3K per jaar..
Ik blijf erbij dat een jaarinkomen (met alles erin, eventueel daarnaast nog uitgesplitst) pas een direct vergelijkbaar beeld oplevert. Anders blijven we rekenen met Calc ernaast ;).
frankwopereis schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:46:
sterker nog; ik moet oppassen dat ik hem niet kwijt raak.
Proest _O-
onrendabelenvervoer ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Config op 27-11-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Config schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:26:
[...]

Ik blijf erbij dat een jaarinkomen (met alles erin, eventueel daarnaast nog uitgesplitst) pas een direct vergelijkbaar beeld oplevert. Anders blijven we rekenen met Calc ernaast ;).
Helemaal mee eens,
Maar als ik kijk naar mijn basis salaris per maand of mijn jaarinkomen /12 dan zit daar zit daar toch bijna 1000 euro bruto verschil in... Terwijl die toeslagen en bonussen dus ook zomaar kunnen verdwijnen en valt bij mij dus niet 100% in het basis salaris..

Maar om te kijken of je er op vooruit gaat is zo'n berekening natuurlijk wel van belang..

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 27-11-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Laatst online: 16-08-2020
Maandsalaris (kaal) is 4000. dat is zonder vakantiegeld, zonder 13e maand en zonder bonus / toeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

frankwopereis schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:46:
[...]

Dat ben ik niet met je eens, hij kost misschien rond de 4000 euro. De waarde is per persoon verschillend.
Ok, daar heb je gelijk in. Voor mij zou hij waardevol zijn, maar ook inderdaad ook lang geen 4K. En ik rijdt alleen huurauto's wanneer nodig, voor de rest heb ik de benenwagen, de fiets, soms en taxi en inderdaad het OV. Aan de andere kant kan je ook voordelig, als je al een kaart hebt in je gezin, ook kaarten aanschaffen voor andere gezinsleden. Zeer afhankelijk van je situatie, maar het kan heel interessant zijn.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naruto schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:59:
Maandsalaris (kaal) is 4000. dat is zonder vakantiegeld, zonder 13e maand en zonder bonus / toeslagen.
Nog steeds een net salaris en ook een bedrag om naar te leven..
vakantiegeld, bonussen en toeslagen etc zijn gewoon extra, zou het niet gebruiken voor primaire levensbehoeften..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 10:21
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik vind als ik kijk naar je opleiding en certificaten en leeftijd dat je redelijk goed verdient.
Vergeet niet dat je nog maar 26 bent.. ik weet niet hoeveel werkervaring je hebt maar blijkbaar werk je al vanaf je 17e?

Dat je goed werkt blijkt wel aan je positie, dus daar twijfel ik zeker niet aan..
Maar om nu gelijk een stap te maken naar 5000 zal zeker niet lukken. :)
Ik zou gewoon het gesprek aangaan met je manager en de situatie duidelijk maken.
Misschien kun je de afspraak maken dat je gewoon elk jaar boven gemiddeld een salaris verhoging krijgt (bij positieve beoordeling natuurlijk).

Zo heb ik dat ook gedaan bij mijn vorige werkgever, ik verdiende toen 1000 euro minder dan mijn directe collega die ook nog eens beduidend minder kennis had.
Aangegeven bij de manager en ook bewezen.. Toen groeide ik per jaar 2 extra tredes.. en zou ik op deze manier snel inlopen..

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:23
Scr33x0r schreef op woensdag 27 november 2013 @ 23:10:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Misschien ook overleggen met je baas of je wel in de juiste functie nu zit, gezien je activiteiten doe je al behoorlijk wat management taken. Wellicht bespreken of je niet gewoon een management functie kunt krijgen en het daarbij horende salaris(schaal).

Je verdient in ieder geval zeer netjes voor je leeftijd nu al, maar dat is dan ook je eigen verdienste :) ik zou zeggen ga zo door en je salaris zal nog wel groeien.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 28-11-2013 09:09 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Anoniem: 368564

Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO bedrijfskundige informatica
Certificaten: Diverse voor de toolset waarmee ik werk
Werkervaring: 1.5 jaar
Werkgever: Kleine consultancy club
Huidige functie: IT Consultant ( ETL/ESB)

13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: ja (ondermaats voor mijn werkzaamheden)
GSM: ja
Leaseauto*: nee
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding reiskosten
Land: Nederland
Regio: Randstad
Reistijd**: Verschillend (vaak thuiswerken, opdrachten meestal op 60-90 min reizen, soms ook in het buitenland)

Maandsalaris (bruto): 2200

Ik ben benieuwd wat een marktconform salaris is voor iemand in mijn positie. Zelf heb ik het idee dat ik te weinig verdien. Het onderste uit de kan hoeft nu ook weer niet maar ik wil toch wel E400 erbij. De hypotheek moet ook betaald worden :) .

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:34

_Erikje_

Tweaker in Spanje

als lead developer mag je wel meer verdienen. Daarentegen ben je 'maar' een HBO'er en nog 'maar' 26.. Als je dat meeneemt verdien je best prima. 10 procent verhoging lijkt me het minimum...

• Lethalis
  • Niet online
@Scr33x0r:
Voor iemand die zijn HBO niet afgemaakt heeft en nog maar 26 jaar oud is, verdien je al heel goed.

Het feit dat je een team aanstuurt, is natuurlijk heel positief en ik zou dat vooral gebruiken (gegroeide verantwoordelijkheden) bij onderhandelingen.

Ik zou in jouw geval gewoon proberen er een verhoging uit te slepen. Inzetten op 3600 ofzo.

En er vrede mee hebben dat je het al heel goed doet voor jouw leeftijd en waarschijnlijk nog jaren bij dit bedrijf zal werken. Je kunt beter op groei inzetten dan nu meteen zeggen "ik ben lead developer, dus ik hoor X te verdienen".

Met wat voor technieken werken jullie eigenlijk? .NET / JAVA? Iets anders? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 28-11-2013 09:33 ]

• Martinusz
martinusz schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:17:
Opleiding(en): HAVO, HBO BICT (Bedrijfskundige informatica)
Certificaten: ITIL, BISL
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Oracle Consultant

Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: Nee, bonusregeling
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: Ja, leasebedrag excl. brandstof 470,- eigen bijdrage 12,- + prive kilometers tot 10.000 gratis
Werkweek: 40
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onbelaste onkostenvergoeding 125,-
Regio: Randstad + Zuid NL
Reistijd: Afhankelijk van klant

Maand salaris (bruto): 3100

Binnenkort stapje terug i.v.m. ouderschapsverlof en 36 urige werkweek :)
Update

Leeftijd: 28
Werkervaring: 6,5 jaar

Laptop: ja, HP Probook
GSM: Ja, Iphone 5s onbeperkt bellen + data
Leaseauto: Ja, leasebedrag excl. brandstof 550,- + prive kilometers tot 10.000 gratis
Werkweek: 40 (met ouderschapsverlof 36 uur op dit moment)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onbelaste onkostenvergoeding 100,-

Maand salaris (bruto): 3250

Dit salaris is op basis van 40 uur, ik werk momenteel 36 uur per week door ouderschapsverlofkorting. Alles is dan natuurlijk naar rato (90%).

Schaal omhoog gegaan + hogere leasecategorie (leuk voor over 2 jaar) + telefoon per 1 jan.

Ik ben tevreden :)

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

martinusz schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:24:
[...]

Update

Leaseauto: Ja, leasebedrag excl. brandstof 550,- + prive kilometers tot 10.000 gratis

Dit salaris is op basis van 40 uur, ik werk momenteel 36 uur per week door ouderschapsverlofkorting. Alles is dan natuurlijk naar rato (90%).

Schaal omhoog gegaan + hogere leasecategorie (leuk voor over 2 jaar) + telefoon per 1 jan.

Lijkt mij ook een prima situatie.Secundair er goed op vooruit gegaan.

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

martinusz schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:24:
[...]

Update

Ik was in de veronderstelling dat Oracle Consultants met dergelijke papieren meer verdienden (danwel kunnen verdienen). My bad? :?

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

• Martinusz
ThePrutser schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:50:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat Oracle Consultants met dergelijke papieren meer verdienden (danwel kunnen verdienen). My bad? :?
En waar is dat op gebaseerd?
Ik kan nog 2 schalen omhoog dus meer verdienen kan zeker nog, ik ben nog maar 28 ik moet nog 40 jaar ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hij heeft alleen ITIL en BISL. Dat zijn geen Oracle-specifieke certificaten, laat staan certificeringen als OCA, OCP of zelfs OCM. Als OCM kun je eigenlijk vragen wat je wilt. Maar veel pittiger krijg je een examen dan ook niet echt geloof ik :P

Bovendien heeft Oracle vrij veel producten in de markt, en ieder product heeft zijn eigen specialisme. ALs PL/SQL programmeur ben je ook een Oracle specialist, maar doe je toch echt heel ander werk dan iemand die dagelijks Oracle EBS implementeert, om maar eens een zijstraat te noemen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Martinusz
The Eagle schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:12:
Hij heeft alleen ITIL en BISL. Dat zijn geen Oracle-specifieke certificaten, laat staan certificeringen als OCA, OCP of zelfs OCM. Als OCM kun je eigenlijk vragen wat je wilt. Maar veel pittiger krijg je een examen dan ook niet echt geloof ik :P

Bovendien heeft Oracle vrij veel producten in de markt, en ieder product heeft zijn eigen specialisme. ALs PL/SQL programmeur ben je ook een Oracle specialist, maar doe je toch echt heel ander werk dan iemand die dagelijks Oracle EBS implementeert, om maar eens een zijstraat te noemen.
Ik ben ook geen DBA'er. SQL ben ik wel machtig net zoals XML publisher, ik ben voornamelijk functioneel/applicatie beheerder voor 2de en 3de lijns incidenten, daarnaast projecten bij de klant en uiteraard advies rol. Ik ben wel aan het oriënteren om ook wat ontwikkelaar skills te leren :)
Mijn grootste kennis zit in P2P proces, maar ik ben ruim inzetbaar voor andere processen. Nu Fusion er is opent dat natuurlijk nog allerlei deuren naar nieuwe technieken etc. Dus ben nog lang niet uitgeleerd.

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
Opleiding(en): HBO Software Engineering
Certificaten: SCJP, OCJMD, SCWCD, SCBCD, SCDJWS, OCMEA
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Software architect

Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (tot nu toe nooit wat van gezien)
Leaseauto: Ja, +-800, onbeperkt prive kms (ook in buitenland)
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: 75/25 werkgever/werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Reistijd: Afhankelijk van opdracht, normaliter half uurtje tot een uur

Maandsalaris (bruto): 3450,-

Your thoughts?

[ Voor 3% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 28-11-2013 23:13 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 17:51

spaceboy

Op grote hoogte

hawkeyenl9393 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 23:05:

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (tot nu toe nooit wat van gezien)

Your thoughts?
Mwjaaaah... re-de-lijk tot goed vind ik. Je hebt een shitload aan nuttige en relevante certificaten en je hebt redelijk wat ervaring. Ik vind het niet schokkend veel wat je krijgt, maar het is ook geen minimum-jeugdloon-laten-we-jou-ook-eens-ff-lekker-uitpersen loontje. ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Laatst online: 25-04 11:18
spaceboy schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:05:
[...]

Mwjaaaah... re-de-lijk tot goed vind ik. Je hebt een shitload aan nuttige en relevante certificaten en je hebt redelijk wat ervaring. Ik vind het niet schokkend veel wat je krijgt, maar het is ook geen minimum-jeugdloon-laten-we-jou-ook-eens-ff-lekker-uitpersen loontje. ;)
Dat idee heb ik zelf ook; heb bij hetzelfde bedrijf dwars door een crisis heen wel constant goede verhogingen gehad (200+ per jaar), maar gezien ervaring & certificaten is er wel meer mogelijk. Heb t qua werk momenteel ook goed naar m'n zin, dus zit voorlopig denk ik wel op m'n plek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 17:51

spaceboy

Op grote hoogte

hawkeyenl9393 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:15:
[...]

Dat idee heb ik zelf ook; heb bij hetzelfde bedrijf dwars door een crisis heen wel constant goede verhogingen gehad (200+ per jaar), maar gezien ervaring & certificaten is er wel meer mogelijk. Heb t qua werk momenteel ook goed naar m'n zin, dus zit voorlopig denk ik wel op m'n plek :)
Maar wat houdt je tegen om her en der wat rond te solliciteren? Nee heb je...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spaceboy schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:04:
[...]

Maar wat houdt je tegen om her en der wat rond te solliciteren? Nee heb je...
Waarom zou je dat doen als je prima op je plek zit?
Het gras lijkt niet altijd groener bij de buren..

Persoonlijk zou ik pas rondkijken als je echt het gevoel hebt dat je niet meer op je plek zit.
En als hij zo doorgroeit dan zit hij over 3 jaar al over de 4k. Niet slecht op je 30e..

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 29-11-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

martinusz schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:53:
[...]

En waar is dat op gebaseerd?
Ik kan nog 2 schalen omhoog dus meer verdienen kan zeker nog, ik ben nog maar 28 ik moet nog 40 jaar ;)
Op de Oracle consultants die bij dezelfde klant zit als waar ik nu zit.

Maar dit:
martinusz schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:31:
[...]

Ik ben ook geen DBA'er. SQL ben ik wel machtig net zoals XML publisher, ik ben voornamelijk functioneel/applicatie beheerder voor 2de en 3de lijns incidenten, daarnaast projecten bij de klant en uiteraard advies rol. Ik ben wel aan het oriënteren om ook wat ontwikkelaar skills te leren :)
Mijn grootste kennis zit in P2P proces, maar ik ben ruim inzetbaar voor andere processen. Nu Fusion er is opent dat natuurlijk nog allerlei deuren naar nieuwe technieken etc. Dus ben nog lang niet uitgeleerd.
geeft al weer een beter beeld en heb ik dus niks gezegd wat betreft salaris.
---------------------------------
hawkeyenl9393 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 23:05:

Your thoughts?
Gezien je leeftijd, is dit volgens mij een prima salaris, als er tenminste ook nog groei in zit/mogelijk is....

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
matty___ schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:45:
[...]

Ja hoor, voor mij geldt 8 jaar niet als dezelfde werkgever :-)
Ik ben nu 3 jaar hier in dienst, en elk jaar nog gestegen tot op heden.
Ik beschik over COMPTIA A+, ITIL en CCNA (ITIL en CCNA nog even binnengeharkt toen ik van school ging)

Betreffende de km vergoeding: ik ben geregeld op bezoek bij klanten of datacenter o.i.d. Met de baan van mijn vriendin (marketing) kan het overigens redelijk irritant zijn dat we samen moeten doen met een auto, maar voor mij is het vooral ad-hoc dat ik onderweg ben.

[ Voor 43% gewijzigd door ipsec op 29-11-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
<knip> vreselijk hard aan het beunen geweest </knip>

[ Voor 89% gewijzigd door ipsec op 29-11-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:22
Even een kleine update :)

Eerst 2 jaar gewerkt bij een MSP.
Opleiding(en): MBO niveau 4, HBO ICT Beheer maar niet afgemaakt
Certificaten: MCSE 2003
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: MSP dienstverlener, MKB klanten
Huidige functie: Systeembeheer

Laptop: ja, HP 6510b :x
GSM: Ja
Leaseauto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reistijd: 1 uur

Maand salaris (bruto): 2075
Toen overgestapt naar detacheerder:
Werkgever: Detacheerder, gedetacheerd bij klant in pharmaceutische industrie

Leaseauto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding tot een maximum van 270 euro
Regio: Amersfoort
Reistijd: 40 minuten

Maand salaris (bruto): 2650
Overgenomen door klant per 1-12:
Werkgever: Pharmaceutische industrie

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Laptop: HP Probook
Leaseauto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding per km, 19 cent.
Regio: Amersfoort
Reistijd: 40 minuten

Maand salaris (bruto): 3050
Een leuke stijging gemaakt in ongeveer een jaar. Ik ben blij dat ik uit het MSP wereldje ben weggegaan. Dit is echt stukken beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxdutchXx
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-06 14:19
Newjersey schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:51:
Even een kleine update :)

Eerst 2 jaar gewerkt bij een MSP.

[...]

Toen overgestapt naar detacheerder:

[...]

Overgenomen door klant per 1-12:

[...]

Een leuke stijging gemaakt in ongeveer een jaar. Ik ben blij dat ik uit het MSP wereldje ben weggegaan. Dit is echt stukken beter :D
Als het naast dat het goed betaald ook een leuke baan is, dan is het inderdaad een hele mooie stap vooruit geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 10:21
Lethalis schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:32:
@Scr33x0r:
Voor iemand die zijn HBO niet afgemaakt heeft en nog maar 26 jaar oud is, verdien je al heel goed.

Het feit dat je een team aanstuurt, is natuurlijk heel positief en ik zou dat vooral gebruiken (gegroeide verantwoordelijkheden) bij onderhandelingen.

Ik zou in jouw geval gewoon proberen er een verhoging uit te slepen. Inzetten op 3600 ofzo.

En er vrede mee hebben dat je het al heel goed doet voor jouw leeftijd en waarschijnlijk nog jaren bij dit bedrijf zal werken. Je kunt beter op groei inzetten dan nu meteen zeggen "ik ben lead developer, dus ik hoor X te verdienen".

Met wat voor technieken werken jullie eigenlijk? .NET / JAVA? Iets anders? :)
Inmiddels 27 en ik mag zeker niet klagen hoor :) Inmiddels een eerste bod ontvangen en daarover gaan we morgen verder praten.

Verder ben ik het ook met je eens dat je niet te hoog in moeten zetten, maar het bedrijf leunt nu redelijk op me en er is me een "normale" stijging van ong. 4% aangeboden. Aangezien ik mezelf heb bewezen in het afgelopen jaar en met kop en schouders boven de rest uitsteek vind ik dat ik meer verdien dan een "normale" verhoging..

Ik werk in de webdevelopment, met name PHP, soms andere talen. Dat ik mijn studie niet afgemaakt heb wil natuurlijk niks zeggen. Bij "the big guys" is dit vaak een must, maar ik maak al websites sinds ik een jaar of 11 ben, op mijn 16e ben ik een beetje gaan freelancen, en voor mijn HBO heb ik nog een jaar fulltime in die sector gewerkt, toen heb ik er nog 1.5 jaar een studie voor gevolgd, maar daar zaten alleen maar lutsers.. dus toch maar fulltime gaan werken. Tja, zo kom je op je 27e wel aan een jaar of 8/9 werkervaring... is ook belangrijk natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• def1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 16:41
Hallo Allen,

Ik zit nu 2 jaar bij dezelfde werkgever, en wegens 'tegenvallende bedrijfsresultaten' wordt me nu (weer) een jaarcontract aangeboden ipv een vast contract. Iets was mij enigszins rauw op mijn dak kwam vallen, aangezien er wel over werd gesproken met de evaluatie vorig (half) jaar.

Nu zit ik opzich wel prima hier op mijn plek, maar was benieuwd wat andere van mijn situatie vinden. en/of tips hebben voor komend jaar.

Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Prince2
Werkervaring: 2 jaar deze functie,+ 2 jaar vanuit het klantperspectief
Werkgever: Automatiseerder (+/- 80 man)
Huidige functie: Consultant in breedste zin vh woord, van verkoopadvies tot erp trajecten begeleiding in MKB
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, afhankelijk vh bedrijfsresultaat
GSM: Ja voor zakelijk gebruikt, eventueel voor 5eu/pmnd onbeperkt prive (maak ik geen gebruik van ivm al een bestaand abbonement)
Leaseauto: Nee, alleen voor vast contract. 0,19ct /km WW (40max) en 0,31 ct /km Zakelijk (volledige km)
Pensioenregeling: 90%
Regio: Officieel Randstad, gemiddeld 3 - 6x p maand klanten door het hele land.
Reistijd: 40 min enkel

Maand salaris (bruto): 2300 +150 onkostenvergoeding
+ 300 standby vergoeding. (2weken p.mnd van 7am tot 7pm bereikbaar (in 2jaar tijd nu 2x gebeld)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:37

FunkyTrip

Funky vidi vici!

def1987 schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:59:
+ 300 standby vergoeding. (2weken p.mnd van 7am tot 7pm bereikbaar (in 2jaar tijd nu 2x gebeld)).
Wow, dat is makkelijk verdienen ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
FunkyTrip schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:21:
[...]

Wow, dat is makkelijk verdienen ;)
Inderdaad, die tijden ben ik toch grotendeels al op kantoor :+.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 15:26
Maar je moet wel ten alle tijden beschikbaar zijn als er iets is binnen die twee weken?
Wat zou betekenen geen alcohol, binnen redelijke tijd op kantoor kunnen zijn, etc.
Of gaat het alleen om telefonisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• def1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 16:41
Mythio schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:36:
Maar je moet wel ten alle tijden beschikbaar zijn als er iets is binnen die twee weken?
Wat zou betekenen geen alcohol, binnen redelijke tijd op kantoor kunnen zijn, etc.
Of gaat het alleen om telefonisch?
Ik moet die tijden telefonisch bereikbaar zijn. en mijn laptop tot mijn beschikking hebben om eventueel in te loggen op het systeem. In uiterste nood zou ik met de auto naar de klantlocatie toe moeten.

Eventuele uren worden trouwens wel los nog vergoed in de trant van extra vrije uren.

..

Maar mijn vraagstelling is eigenlijk, ik krijg nu weer een jaarcontract aangeboden met hetzelfde salaris, kan ik in mijn situatie vragen voor een verhoging, (en zo ja, wat vind men hier redelijk). Of beter van niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vragen kan altijd natuurlijk. Maar tegenvallende bedrijfsresultaten en daardoor geen vast contract krijgen lijkt me een goede indicator dat loonsverhoging er ook niet snel in gaat zitten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 16:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er is niks mis met een leuke standby vergoeding. Je moet je toch beschikbaar houden voro het geval dat.
Het wordt wel leuker als je weet dat het spul dat je beheert, vrijwel nooit bokt. Dan is het helemaal lekker verdienen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528479

Leeftijd:22
Opleiding(en):MBO N4 Systeembeheer
Certificaten:70-680
Werkervaring:2 jaar.
Werkgever:Detacheerder
Huidige functie: Servicedesk

Vakantiegeld:ja
Vakantiedagen: 26
Leaseauto*: ja (Budget geen idee)
Pensioenregeling: ja (50/50)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ja
Land:NL
Regio:Utrecht
Reistijd**: 2 uur op een dag

Maandsalaris (bruto): 1700 + 50 Onkosten.

Iemand een mening ?

EDIT: 2 ipv 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 528479 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 08:05:
Leeftijd:22
Opleiding(en):MBO N4 Systeembeheer
Certificaten:70-680
Werkervaring:3 jaar.
Werkgever:Detacheerder
Huidige functie: Servicedesk

Vakantiegeld:ja
Vakantiedagen: 26
Leaseauto*: ja (Budget geen idee)
Pensioenregeling: ja (50/50)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ja
Land:NL
Regio:Utrecht
Reistijd**: 2 uur op een dag

Maandsalaris (bruto): 1700 + 50 Onkosten.

Iemand een mening ?
Salaris is niet erg hoog, maar daarentegen krijg je wel een lease bak.. .tja, afwegingen!
PS : Wat zijn die andere secundaire voorwaarden?

[ Voor 3% gewijzigd door DennusB op 03-12-2013 08:31 ]

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 20-06 08:20

sopsop

[v] [;,,;] [v]

1700 lijkt mij voor de functie een ok salaris. Je geeft aan dat je drie jaar werkervaring hebt, maar qua certificaten alleen 70-680... Dringt je detacheerder niet aan dat je wat meer certificering gaat doen? Wat meer richting tweede lijns en systeembeheer. Of in ieder geval ITIL?

Als je meer wilt verdienen bij een detacheerder zul je je marktwaarde moeten verhogen. Nu valt een hoger salaris waarschijnlijk slecht te rijmen met je uurtarief dat je werkgever voor je kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sopsop schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 08:38:
1700 lijkt mij voor de functie een ok salaris. Je geeft aan dat je drie jaar werkervaring hebt, maar qua certificaten alleen 70-680... Dringt je detacheerder niet aan dat je wat meer certificering gaat doen? Wat meer richting tweede lijns en systeembeheer. Of in ieder geval ITIL?

Als je meer wilt verdienen bij een detacheerder zul je je marktwaarde moeten verhogen. Nu valt een hoger salaris waarschijnlijk slecht te rijmen met je uurtarief dat je werkgever voor je kan vragen.
Wegens Onregelmatige diensten is het wat lastiger (voor mij persoonlijk) om te studeren, op het moment wel bezig, Werkervaring is 2 jaar, verkeerd nummertje :)
DennusB schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 08:30:
[...]

Salaris is niet erg hoog, maar daarentegen krijg je wel een lease bak.. .tja, afwegingen!
PS : Wat zijn die andere secundaire voorwaarden?
Internet v/d zaak, Korting op verzekeringen. Dat soort dingetjes.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 528479 op 03-12-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Dubbel.

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 528479 op 03-12-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Laatst online: 12-06 09:05
Opleiding(en): HBO, Information Engineering
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Middelgrote software ontwikkelaar (330 man)
Huidige functie: Applicatieontwerp (grotendeels functioneel)

Vakantiegeld: ja
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en mogelijkheid op winstuitkering als het budget van het jaar behaald is.
€1000 per jaar voor zelf te kiezen opleidingen die niet direct met de eigen werkzaamheden te verbinden zijn, die worden altijd door de werkgever betaald
Regio: Utrecht
Reistijd: ong. 20 minuten met de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Thysiej schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:36:

13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en mogelijkheid op winstuitkering als het budget van het jaar behaald is.
€1000 per jaar voor zelf te kiezen opleidingen die niet direct met de eigen werkzaamheden te verbinden zijn, die worden altijd door de werkgever betaald

Het is aardig, maar met HBO en je leeftijd volgens mij niet marktconform. Dat budget voor opleidingen is wel netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Laatst online: 11:43

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Thysiej schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:36:

Ben zelf nu bezig met het afronden van mijn opleiding als Software Engineer. Is die 2 jaar werkervaring na je afstuderen of nog van stages? En wat was je starters salaris als ik vragen mag? :)

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 15:26
Lijkt mij prima marktconform hoor. Zou er niet over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mythio schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:43:
Lijkt mij prima marktconform hoor. Zou er niet over klagen.
Ik zeg ook zeker niet dat ej er over moet klagen, maar mijn inziens is het niet marktconform (iig als ik het vergelijk me mezelf en mensen/vrienden om mij heen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Laatst online: 12-06 09:05
MonkeySleeve schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:42:
[...]

Ben zelf nu bezig met het afronden van mijn opleiding als Software Engineer. Is die 2 jaar werkervaring na je afstuderen of nog van stages? En wat was je starters salaris als ik vragen mag? :)
De opleiding tot Software Engineer is denk ik ongelijk aan Information Engineering, wat meer tussen informatica en bedrijfskunde in ligt (of lag, de opleiding bestaat niet meer volgens mij). Die 2 jaar werkervaring is na mijn afstuderen. Mijn startsalaris was € 2.450.

Nog een sidenote, als de winstuitkering uitgekeerd wordt - wat ik ondertussen voor dit jaar zeker weet - krijg ik in februari van 2014 er ongeveer € 12.000 euro bruto bij. Het is moeilijk mee te rekenen in het salaris, omdat de winstuitkering afhankelijk is van het target en of deze behaald is. Daarnaast is de winstuitkering er alleen voor medewerkers met een vast contract die er minimaal 1 jaar werken, gelukkig kreeg ik al een vast contract na een half jaar en is dit het tweede jaar op rij dat ik de winstuitkering mag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 559662

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO-Niveau 4 – ICT Beheerder
Certificaten: MCITP
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Systeem netwerkbeheer in het MKB segment
Huidige functie: Systeem-Netwerk beheerder
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Leaseauto: Ja, VW Caddy
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Eindhoven
Reistijd: 40 minuten met de auto

Graag wil ik advies betreffende salaris onderhandelingen + het zoeken van een pensioen verzekeraar.
Ik werk momenteel als Netwerk- & Systeembeheerder in het MKB.
Momenteel ben ik de enige fulltimer in dienst, en we zijn een groeiend/gezond bedrijf.

Ik ben nu bijna één jaar in dienst, en zojuist te horen gekregen dat mijn contract verlengd word, en we het gaan hebben over salaris onderhandelingen.

Bij elke contract verlenging gaan we praten over salaris verhoging, en ik krijg in totaal 3x verlenging, vervolgens vast contract.
Wanneer ik een vast contract heb, groeit mijn salaris uiteraard wel nog met inflatie mee.

Mijn werkgever heeft geen pensioen verzekering voor werknemers geregeld. (ik ben de enige fulltimer), dus ik moet ook zelf opzoek naar een pensioen verzekering.

Zelf dacht ik om een salaris verhoging van €150,- bruto te vragen, zodat mijn loon uitkomt op €2200,-
Het jaar erna een brutoloon van €2350,-
En het jaar daarna een brutoloon van €2500,-

Dit is de eerste keer dat ik ga praten over salaris onderhandelingen,én de eerste keer dat ik ga zoeken naar een pensioen verzekering.
Ik hoop dat jullie advies kunnen geven hierover ! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 559662 op 03-12-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarCreative
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-06 14:47
MarCreative schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:14:
Na een behoorlijke tijd meegelezen te hebben, ook maar eens een keer meedoen. Ik loop de laatste tijd toch te twijfelen (gezien wat hier gepost word) of ik niet ergens anders wat meer kan verdienen, of dat ik mijzelf te "hoog" inschat?

Opleiding(en): MBO niv. 4 Applicatie ontwikkeling (bijna klaar met HBO Informatica inmiddels)
Certificaten: CCNA, ITIL
Werkgever: Software onwikkelbedrijf
Huidige functie: C# .NET Software ontwikkelaar

Vakantiedagen: 26 obv 36 uur
Leaseauto: Ja, eigen bijdrage: 275 netto (30.000km zakelijk & privé)
Werkweek: 36 uur
Regio: Noord Nederland
Reistijd: 45 min.

Maandsalaris bruto: 1800
Maandsalaris netto: 1250
Na de vorige reacties, ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe job. Mijn werkgever was in het begin niet bereid om mee te werken aan een salarisverhoging, wat mij zeer heeft gedemotiveerd. Inmiddels heb ik ontslag genomen, en een nieuwe job.

Behalve dat het salaris (en de voorwaarden) dik vooruit gaan ga ik ook werk doen wat mij veel leuker lijkt. Onder andere: industriële automatisering, Siemens S6/7, Java en .NET. Uiteindelijk is mijn huidige werkgever wel akkoord gegaan met een beter loon, maar dat is te laat. 1 februari begin ik aan mijn nieuwe uitdaging.

Mijn nieuwe voorwaarden worden:

Opleiding(en): MBO niv. 4 Applicatie ontwikkeling (bijna klaar met HBO Informatica inmiddels)
Certificaten: CCNA, ITIL
Werkgever: Softwareontwikkelbedrijf
Functie: Junior software ontwikkelaar

Vakantiedagen: 28 obv 40 uur
13/14e maand of winstuitkering: Nee (wel bonusstructuur)
Leaseauto: Ja (leasebudget)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetvergoeding, cursussen + studiekosten

Regio: Oost Nederland
Reistijd: 60~ min.

Maandsalaris bruto: 2400
Maandsalaris netto: ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 559662 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:58:
Dit is de eerste keer dat ik ga praten over salaris onderhandelingen,én de eerste keer dat ik ga zoeken naar een pensioen verzekering.
Ik hoop dat jullie advies kunnen geven hierover ! :)
Niet direct advies maar vergis je zeker niet in de kosten die je hebt als je zelf pensioen gaat regelen. Dat kan nog wel eens een redelijke hap uit je salaris halen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
  • Laatst online: 20-06 14:51
Leeftijd: 22
Opleiding(en): ICT Beheerder (Niveau 4, MBO)
Certificaten: Diploma voor bovenstaand.
Werkervaring: Enkel stages en wat vakantiewerk bij stagebedrijven (5 bedrijven in totaal)
Werkgever: Moederbedrijf van grote internationale bedrijven. (ongeveer 1400 actieve sessies p dag)
Huidige functie: Frontoffice / Servicedesk Medewerker

13/14e maand of winstuitkering:13e maand
GSM: Ja en Nee, 17,50 p m onbelast voor toestel te kopen/onderhouden en bellen op kosten baas
Leaseauto: Nee :X
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloonpremie, Kilometer vergoeding
Regio: Omgeving van Zuthpen/Doetinchem
Reistijd: heen 45 min, terug 60 min. (Files en drukte pleiroute)

Maand salaris (bruto): 2100

--------------------------------------------------------------------------------
Edit: smylie viel anders uit dan verwacht. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door NepGangster op 04-12-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NepGangster schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:14:
Werkervaring: Enkel stages en wat vakantiewerk bij stagebedrijven (5 bedrijven in totaal)
Werkgever: Moederbedrijf van grote internationale bedrijven. (ongeveer 1400 actieve sessies p dag)

GSM: Ja en Nee, 17,50 p m onbelast voor toestel en bellen op kosten baas
Leaseauto: Nee :(

--------------------------------------------------------------------------------
Waarom die :( bij leaseauto??
Vind dit salaris etc voor een eerste baan als MBO'er zeer netjes..
Ik ben 12 jaar geleden begonnen met 1250 bruto als helpdesker zonder auto. :'( Al is dat ondertussen ruimschoots goed gekomen.

Als je een lease auto wilt dan zul je toch echt naar een detacheerder moeten zoals PEAK-IT etc.. en daar zul je dit salaris echt niet verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 08:59
NepGangster schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:14:

GSM: Ja en Nee, 17,50 p m onbelast voor toestel en bellen op kosten baas
Leaseauto: Nee :(

Mij lijkt 2100 een net salaris. Zeker omdat je ook een 13de maand hebt. Dat je geen lease-auto lijkt me juist een pre. Althans, ik verwacht dat je een vaste werkplek hebt en als je een lease auto zou hebben, dan was het salaris vast lager geweest.
Spaarloon is trouwens toch afgeschaft? Wat is het voor bedrag dan bij jou?

Typisch trouwens dat je werkt in de Achterhoek en dan ook nog in de files moet staan. Ik ken de Achterhoek alleen als plek waar je eigenlijk altijd kan doorrijden (behalve dan die klote N18 richting Enschede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zota
  • Laatst online: 18-06 20:46
Leeftijd: 26
Opleiding(en): Bedrijfskundige Informatica (HBO)
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Gemeente
Huidige functie: Applicatiebeheerder

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 46 dagen (21 dagen regulier verlof + 25 ADV dagen)
13e maand: Ja, 6% eindejaarsuitkering + 1,5% levensloopbijdrage
GSM: Iphone 5 (ook voor prive gebruik)
Werkweek: 40 uur werken (36 uur betaald + 4 uur ADV opbouw per week)
Pensioenregeling: pensioenfonds ABP (2/3 betaald door werkgever, 1/3 zelf)
Gaat via het cafetaria model (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Cafetariamodel voor uitleg over het concept):
- Reiskosten (woon - werk)
- Fietsplan
- Bedrijfsfitness
Regio: Overijssel
Reistijd: 15 minuten enkele reis

Maand salaris (bruto): € 2927

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 558377

*knip spam/werving*

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 04-12-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

Gefeliciteerd! Je maakt pas stappen als je uit je comfort zone komt, en dat heb je nu zelf kunnen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarCreative
MeltedForest schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:50:
[...]

Gefeliciteerd! Je maakt pas stappen als je uit je comfort zone komt, en dat heb je nu zelf kunnen zien ;)
Inderdaad, natuurlijk nogwel spannend! Maar dat is het altijd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:54
Tijd voor een Updatje :)

Opleiding(en): MBO-4 Netwerkbeheerder
Certificaten: ITIL, 70-680 ; 70-685
Werkervaring: bijna 1 jaar, stageperiodes niet meegeteld
Huidige functie: Support professional. Functie is afhankelijk van het project (kan ook systeembeheerder zijn of op mn vorige project: IT Focal Point met Stockmanagement)

Vakantiegeld: 8% van het brutojaarsalaris
Vakantiedagen: 24
Laptop: Ja, op projectbasis. Als ik langer in dienst ben, kan dit wel vast worden
GSM: Nee. Wel overigens op projectbasis
Leaseauto: Ja, VW Polo 1.2 TDI (2011) met tankpas en onbeperkt aantal km.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Eens per kwartaal een feestje, verplicht opleidingstraject naar MSCE (Win 7 + Win Server 2012)
Land:Nederland, België
Regio: Nederland, België (Vlaanderen). Dit is afhankelijk van het project.
Reistijd:Momenteel 1 minuut. Verschilt per project.

Maand salaris (bruto): 1600.

Bij het behalen van MSCA en 77-884 (MOS Outlook 2010) ga ik omhoog naar 1750 + 54 bonus voor MSCA. Daarnaast zal mijn tijdelijke contract worden omgezet in een vast contract.
Voorlopig genoeg te doen om de avonduren te vullen :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 10:45
Vanaf 1 Januari nieuwe baan! :)

Opleiding(en): Systeembeheer (MBO4)
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: In de Land- en Tuinbouw
Toekomstige functie: Systeembeheer

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 25 dagen
13e maand: Nee
Werkweek: 40 uur werken
Pensioenregeling: pensioenfonds (3/4 betaald door werkgever, 1/4 zelf)
- Reiskosten (woon - werk)

Regio: Limburg
Reistijd: 30 minuten enkele reis

Bruto Salaris: 2700,-

Ik ben zo ontzettend klaar met m'n huidige baan (amateuristisch zooitje ongeregeld), en na wat rondgekeken te hebben meteen raak :) Kan niet wachten!

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarCreative
[b]Freggel_United schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:01:
Ik ben zo ontzettend klaar met m'n huidige baan (amateuristisch zooitje ongeregeld), en na wat rondgekeken te hebben meteen raak :) Kan niet wachten!
Ik herken het |:( Nette voorwaarden, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ken de regio etc niet en wat je precies gaat doen ook niet, maar als ik kijk naar je opleidingen en ervaringen zit je mooi marktconform of zelfs iets erboven.
Al denk ik dat er nog wel veel meer uit te halen valt als je wat bijschoolt zoals certificaten of zelfs een HBO opleiding..
Al is dat laatste wel heel zwaar om dat te combineren met werk (been there, done that :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:45:
Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO4 Technisch Informatica + HBO Informatica (Systeembeer)
Certificaten: Flink verouderd (MCSA2003, CCA5,)
Werkervaring: 11 jaar (6 jaar skilled servicedesk/junior beheerder + 2 jaar Systeembeheer + 3 jaar Teamleider/Senior systeembeheerder)
Werkgever: Textiel
Huidige functie: Teamleider/Senior Beheerder

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: ja maar is hooguit een paar tientjes
Laptop: ja,
GSM: ja,
Leaseauto: ja, Leasebudget 650 euro excl brandstof, in principe onbeperkt privé KM
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gewoon de standaard dingen
Regio: Twente
Reistijd: 35 minuten enkele reis

Maandsalaris (bruto): 2900 euro

Zoals al in deel 11 aangegeven vind ik dat ik dit jaar eens wil kijken naar een stapje omhoog..
Heb de laatste maanden flink nagedacht wat ik zou willen doen en kwam op de volgende 2 mogelijkheden.

- Consultancy (, en dan uiteindelijk specialiseren in een bepaald gebied (Virtualisatie of Exchange etc. )

- Of toch ergens als (senior) systeembeheerder werkzaam blijven..

Puntje waar ik een beetje mee zit is dat ik op zich redelijk goed verdien en een lease auto heb.
Toch zou ik er financieel erop vooruit willen gaan. Een lease auto is opzich leuk maar geen vereiste..

Denken jullie als jullie naar mijn profiel kijkend, een stap mogelijk zou zijn en eventueel richting de 32-3300 euro te kunnen gaan??

Planning is om dit jaar nog MCSE 2012 te behalen. (reeds begonnen met het 70-410)
Zoals eerder vermeld begin ik ook per 1 januari aan een nieuwe uitdaging..
Even een update:

Leeftijd: 33
Opleiding(en): MBO4 Technisch Informatica + HBO Informatica (Systeembeer)
Certificaten: Flink verouderd (MCSA2003, CCA5,)
Werkervaring: 12 jaar (6 jaar skilled servicedesk/junior beheerder + 2 jaar Systeembeheer + 4 jaar Teamleider/Senior systeembeheerder)
Werkgever: Groot IT bedrijf
Huidige functie: Engineer (interne functie)

Vakantiedagen: 25 +2 bij geen ziekte
13/14e maand of winstuitkering: Bonus regeling max 10% van het jaarsalaris
Laptop: geen idee
GSM: ja,
Pensioenregeling: ja 60% voor werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fietsplan, reiskosten, opleidingen, aandelenplan, onkostenvergoeding etc
Regio: Twente
Reistijd: 20 minuten enkele reis per fiets

Maandsalaris (bruto): 3100 euro basis salaris incl consignatiediensten ong 3300.. Daarnaast 85 euro reiskosten en 25 euro standaard onkosten vergoeding (onbelast).

Ander groot voordeel is dat ik zeer veel doorgroei mogelijkheden heb binnen het bedrijf naar andere (specialistische) functies en dus nog lang niet aan mijn plafond zit qua salaris en ontwikkeling (dat zat ik eerder wel).
En daarnaast is het werken in een hi-tech omgeving met de nieuwste technologieën etc. Dus op werk gebied een dikke plus, maar ook financieel..
Zo stijgt mijn netto inkomen ongeveer 400-450 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

Anoniem: 35872 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:58:
[...]
Zo stijgt mijn netto inkomen ongeveer 400-450 euro per maand.
Gefeliciteerd met je nieuwe baan, maar die stijging klinkt een beetje als sigaar uit eigen doos. Je gaat van 2900,- bruto met 650,- budget voor lease naar 3300,- bruto met vergoedingen.

Die stijging lijkt dus voor een groot gedeelte te komen omdat je nu geen bijtelling meer hebt, of zie ik dat verkeerd?
Pagina: 1 ... 37 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.