Amen! Had het niet beter kunnen verwoorden.Shunt schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:46:
[...]
Tja zo ken ik er genoeg die willen carriere maken, werken gemiddeld 60 tot 70 uur per week rijden een heel mooie auto en krijgen een dot meer salaris. Als ik ze vraag hoe het zit met over uren dan hoort dat bij hun functie. Als we dan rekenen wat die uren ze nu oplevert dus bruto salaris - netto uren dan houden ze minder over dan dat ik doe met mijn 40 uur.
Ik ben persoonlijk meer van het nieuwe werken uurtje later gewerkt joh dan ga ik ergens twee keer een half uurtje eerder weg en eigenlijk kijk ik daar nog niet eens zo erg naar. Ik kijk gewoon hoe het uit komt is het rustig ben ik eerder weg is het druk dan ben ik later op kantoor. Hier zitten ook genoeg carrière tijgertjes die gewoon exact het zelfde salaris krijgen (sommig nog minder) en nog niet eens een schouderklopje krijgen. Uiteindelijk behalen ze het zelfde als ik en dat is dat ieders bergje werk op is aan het einde van de week / maand / jaar / eeuw. Qua promoties doe ik het net zo goed met schijnbaar minder uren.
In mijn mening (tenzij je bij een startup zit of iets in die richting) als je structureel overuren hebt wordt je simpelweg genaaid als je ze niet uit betaald / vergoed krijgt. Je doet dan werk voor meer mensen dan dat je baas betaalt en ben je dus puur voor de baas zijn broekzak aan het werken. En dan zeggen dat het goed voor je carrière is dan zeg ik je dit is het ook goed voor je gezondheid (fysiek of geestelijk)?
Ik werk liever gezond tot mijn 75e met pas 2 jaar later on track met promoties dan dat ik burn-out na burn-out heb en dood ben op mijn 60e maar wel een mooiere/betere carrière heb gehad!
Want a cookie?!