Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.855.451 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Rooke, ik heb dezelfde opleiding als jou gedaan.. (HU zat je toch?).

Kijk naar mijn profiel, en ik ben bijna 33.. dus zo slecht doe je het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:01
Anoniem: 35872 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:49:
Rooke, ik heb dezelfde opleiding als jou gedaan.. (HU zat je toch?).

Kijk naar mijn profiel, en ik ben bijna 33.. dus zo slecht doe je het niet..
Zelfde opleiding inderdaad. Misschien snap ik het ook wel niet :P maar als je de weekendvergoeding eraf zou halen, blijft er mijn inziens goed hbo-starters salaris over. Zeker als ik in de toekomst ergens anders aan de slag ga is het die 2450 die mijn referentiekader is en niet die 3050.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, maar zoals ik al zei, die weekend vergoeding is wel heel ruim. ik weet niet hoeveel diensten je nu doet en hoevaak je gebeld wordt en wat de overige beloningen zijn tijdens die diensten..

Daarnaast ben je nog maar 25 en heb je een lease auto..

En je hebt nog maar net een HBO papiertje, dus je bent in principe een HBO starter.. ;)
Nee ik snap je redenatie maar snap ook de andere kant, ik heb hetzelfde meegemaakt..

Je moet je gaan vergelijken met een HBO'er met 2-3 jaar ervaring..
Dan zou je evt rond de 2700 euro uitkomen en vaak ook nog zonder auto..
Jij hebt iets minder maar wel een auto..
Als je rond de 2600 euro uit kan komen (ex vergoeding) dan mag je je in je handjes knijpen vind ik persoonlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 08:59

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO n4 BBL,
Certificaten: 70-646, 70-640, 70-642, 70-662, 70-663, VCP5-DCV.
Werkervaring: +- 10 jaar
Werkgever: GGZ instelling
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 166uur
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 4*9
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt
Land: NL
Regio: Limburg
Reistijd: 9minuten

Maand salaris (bruto): 2390

Naar mijn inzicht kom ik hier qua salaris geen stik verder, hoeveel papiertjes ik ook haal.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:17:
[...]

Zoek eens uit wat de vacature is waarop je zit en hoe je inschaling tot stand is gekomen. Dat laatste kan ook een goede open vraag zijn aan je manager: waarom ben je met een HBO opleiding ingeschaald in een MBO schaal en -functie?

Als je die vraag op de juiste manier weet te stellen, ontstaat er vanzelf een gesprek over wat er moet gebeuren om in een HBO schaal terecht te komen.

Wat betreft standby- en overwerk, dat kun je buiten beschouwing laten. Een salaris van 2200 + standbyvergoeding is iets anders dan een salaris van 2500 euro. Ik neem aan dat de standbyvergoeding ook in de hogere schaal wel overeind blijft.
Ik ben bij mijn huidige baan gekomen doordat ik een training gedaan heb en vervolgens 7 maanden gedetacheerd was. Na 7 maanden ben ik intern geworden, maar ben ik van een 40 uur contract naar een 36 uur contract gegaan. Tijdens deze overgang is nooit besproken in welke schaal wij zouden komen en alle gedachtes hier achter, de manager van toen was extern en wilde mij €2600 bruto geven en schaal G, maar is terug gefloten door P&O. Dus mijn keuze was wel intern gaan en akkoord gaan met het bod of opzoek naar wat anders. Hier heb ik besloten om akkoord te gaan aangezien ik het hebben van een baan mijn prioriteit had.

Maar wat nooit medegedeeld was toen ik intern werd dat ik in schaal F gezet zou worden, maar aangezien ik nog lerende was in schaal E gezet zou worden en hier kwam ik pas afgelopen maandag achter.

Maar goed vandaag gesprek gehad, en ik had een 3 score gekregen hoger kan niet. Dus ik krijg een salaris verhoging, en de bedoeling is dat ik vanaf eind 2014 of begin 2015 naar schaal F ga.
Nu heb ik nog in midden 2014 een contractgesprek want die loopt dan af, dus dan zou ik kunnen onderhandelen of ik vanaf dan al naar F kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Anoniem: 35872 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:57:
Klopt, maar zoals ik al zei, die weekend vergoeding is wel heel ruim. ik weet niet hoeveel diensten je nu doet en hoevaak je gebeld wordt en wat de overige beloningen zijn tijdens die diensten..

Daarnaast ben je nog maar 25 en heb je een lease auto..

En je hebt nog maar net een HBO papiertje, dus je bent in principe een HBO starter.. ;)
Nee ik snap je redenatie maar snap ook de andere kant, ik heb hetzelfde meegemaakt..

Je moet je gaan vergelijken met een HBO'er met 2-3 jaar ervaring..
Dan zou je evt rond de 2700 euro uitkomen en vaak ook nog zonder auto..
Jij hebt iets minder maar wel een auto..
Als je rond de 2600 euro uit kan komen (ex vergoeding) dan mag je je in je handjes knijpen vind ik persoonlijk..
Daar aim ik ook op, 2600 +600. In januari verjaar ik alweer dus is het mooi 26x100. Ik ben al sinds juni 2012 afgestudeerd en mn manager zei destijds als dat al geruime tijd op dat niveau functioneerde. Zal dat ook gelijk wel even op mn lijstje zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je toevallig bij mij in de klas gezeten dan? (dinsdag klas)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 19-11-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Nee zeker niet :) Ik heb een tijdje met jou wat dm's uitgewisseld over de opleiding :)

edit: ohnee dat was jij niet :+ al die jaren in mn hoofd gehouden dat jij dat was.

edit: Ik zat in de donderdagklas.

[ Voor 42% gewijzigd door FDMK op 19-11-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO Niv3 en 4 BOL,
Certificaten: 70-410.
Werkervaring: 2.5 jaar
Werkgever: Automatiseringsbedrijf

Vakantiedagen: 200uur
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: Ja (nokia 5030)
Werkweek: Officieel 40uur
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Regio: Brabant
Reistijd: 25 minuten

Maand salaris (bruto): 1500

Nu ben ik in de tijd sinds ik bij dit bedrijf werk wel opgeklommen met mijn salaris.. maar dit is volgens mij nog steeds een beetje prut voor mijn leeftijd/opleiding/werkervaring..
Nu is mijn vraag aan jullie ( met neutrale blik erop ) als volgt;

Ik woon sinds kort samen met mijn vriendin, dit brengt bepaalde vaste lasten met zich mee.
Dit houdt mij enigszins tegen om te gaan solliciteren bij andere bedrijven. Omdat ik bang ben dat ik zonder werk kom te zitten.. Op dit moment heb ik namelijk een vast contract. Wat zouden jullie doen? De gok wagen en gewoon ergens anders solliciteren? of nog even vasthouden aan deze baan, tot ik financieel weer wat stabieler ben?

Serieuze reacties worden enorm gewaardeerd! Uit voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Risico's horen bij het leven, en soms moet je uit je comfort zone durven te komen.

Je verdient inderdaad niet bar veel, maar ook weer niet minimumloon.
Je hebt verder ook geen laptop / auto, en als je zelf al vind dat je onderbetaald word dan weetje eigenlijk al met een onderbuikgevoel wat je te doen staat.
En je hoeft het schip niet te verlaten voor die gezonken is, maar er zijn genoeg anderen op deze planeet.
Gaan rondneuzen kan altijd al is het alleen maar om is te kijken wat er mogelijk is.

Voorbeeld die ik vaak aanhaal : Mijn partner werkt in een kleding zaak als "assistant floormanager" dat is dus kassa's controleren, roosters maken met planningen en natuurlijk het normale werk wat bij een kleding zaak komt kijken van afrekenen en opvouwen openen en sluiten etc jada jada.
En die krijgt voor 32 uur meer als wat jij krijgt.
Misschien niet helemaal te vergelijken, maar toch ben ik wel van mening je echt wel meer moet kunnen krijgen.
Wanneer is de laatste keer dat je wat meer kreeg geweest ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 11:12
Solliciteren kan altijd. Zolang je je huidige baan niet opzegt voordat je ergens anders getekend hebt hoef je nergens bang voor te zijn. Je huidige werkgever hoeft ook echt niet te weten dat je op zoek bent naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Mektheb schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:45:
Risico's horen bij het leven, en soms moet je uit je comfort zone durven te komen.

Je hebt verder ook geen laptop / auto, en als je zelf al vind dat je onderbetaald word dan weetje eigenlijk al met een onderbuikgevoel wat je te doen staat.
En je hoeft het schip niet te verlaten voor die gezonken is, maar er zijn genoeg anderen op deze planeet.
Gaan rondneuzen kan altijd al is het alleen maar om is te kijken wat er mogelijk is.

Voorbeeld die ik vaak aanhaal : Mijn partner werkt in een kleding zaak als "assistant floormanager" dat is dus kassa's controleren, roosters maken met planningen en natuurlijk het normale werk wat bij een kleding zaak komt kijken van afrekenen en opvouwen openen en sluiten etc jada jada.
En die krijgt voor 32 uur meer als wat jij krijgt.
Misschien niet helemaal te vergelijken, maar toch ben ik wel van mening je echt wel meer moet kunnen krijgen.
Wanneer is de laatste keer dat je wat meer kreeg geweest ?.
Ik ben begonnen 2.5 jaar geleden voor de helft van wat ik nu verdien... dit omdat ik er vanuit een stage ingerold ben zeg maar... als ik daar nu op terug kijk had ik het anders gedaan maar dat is nu eenmaal zo gegaan. Ik heb het afgelopen jaar 2x een verhoging gehad van € 100,-. Laatste keer was 3 maanden geleden. Verdere verhogingen zijn uitgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
Mektheb schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:45:

Voor z'n leeftijd niet, maar al was 'ie een jaar ouder, dan had 'ie een whooping €22 (!) meer dan het minimumloon. En ik betwijfel dat 'ie veel meer dan €100 erbij zal krijgen op z'n 23e, dus 'je verdient ook weer niet minimumloon' vind ik wel erg positief gebracht eigenlijk :P

Ergo, meer vragen en/of verder kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 19-11-2013 16:54 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
bulletrene schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:50:
[...]

Ik ben begonnen 2.5 jaar geleden voor de helft van wat ik nu verdien... dit omdat ik er vanuit een stage ingerold ben zeg maar... als ik daar nu op terug kijk had ik het anders gedaan maar dat is nu eenmaal zo gegaan. Ik heb het afgelopen jaar 2x een verhoging gehad van € 100,-. Laatste keer was 3 maanden geleden. Verdere verhogingen zijn uitgesloten...
Dan zijn er eigenlijk nog maar een paar vragen te stellen.

Ben je gelukkig zo ?.
Zie je jezelf hier nog wel even zitten voor je misschien naar een andere baan gaat zoeken ?.
Voel je jezelf serieus genomen ?.
Maar belangerijkste denk ik dan ook, kan je van het geen je nu verdient rondkomen ?.

Bespreek die dingen met je vriendin en kijk dan is echt met een spiegel ervoor of dit is wat je wil.
Of dat je toch de urge heb om verder te gaan zoeken, of om misschien weer andere dingen op te pakken met een avond studie erbij ? dat je erna een andere mogelijkheid heb een andere weg in te slaan etc.

Je hebt het allemaal zelf in de hand ( En ja ik ben ook niet zo'n held hoor ;) ) heb ook 8 jaar lang in me comfort zone gezeten voordat ik pas eruit durfde te komen ( klinkt zo raar ) Maar het is wel zo, je moet voor jezelf opkomen want de meeste anderen doen het niet.
Hahn schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:52:
[...]
Voor z'n leeftijd niet, maar al was 'ie een jaar ouder, dan had 'ie een whooping €22 (!) meer dan het minimumloon. En ik betwijfel dat 'ie veel meer dan €100 erbij zal krijgen op z'n 23e, dus 'je verdient ook weer niet minimumloon' vind ik wel erg positief gebracht eigenlijk :P

Ergo, meer vragen en/of verder kijken.
True :+

[ Voor 14% gewijzigd door Mektheb op 19-11-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 15:53
Verdere verhogingen uitgesloten?

Als je wat anders kan vinden dan is er vast nog wat anders uit te halen in een bespreking. Tenzij ze je kwijt willen natuurlijk :P.
Mektheb schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:54:
[...]

Dan wordt het wel tijd voor een ander baan :')

Sorry, flauw.

Ik vind dat als systeembeheerder zijn je doel is en als je dat wilt dan zou ik nog wat scholing erbij pakken en sowieso op zoek naar wat anders.
40 uur van je leven investeren iedere week voor 1500 bruto vind ik persoonlijk wat weinig. Voor een zomerbaantje als je nog aan het studeren bent is het wel prima.

Je moet het hogere loon ook wel waard zijn natuurlijk. Vandaar de extra scholing. Misschien vind je wel een bedrijf die dat zelfs wel wil investeren in jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

DarkFlow schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:47:
Solliciteren kan altijd. Zolang je je huidige baan niet opzegt voordat je ergens anders getekend hebt hoef je nergens bang voor te zijn. Je huidige werkgever hoeft ook echt niet te weten dat je op zoek bent naar iets anders.
Je loopt natuurlijk wel een risico. Ten eerste krijg je bij een nieuwe werkgever zelden direct een vaste aanstelling. Vaker krijg je eerst een jaarcontract aangeboden. Dat zorgt voor onzekerheid. Daar bovenop komt nog de proeftijd natuurlijk. Je loopt dus wel degelijk een risico als je van baan wisselt. Dat wil niet zeggen dat je het niet moet doen natuurlijk!

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Mektheb schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:54:
[...]

Dan zijn er eigenlijk nog maar een paar vragen te stellen.

Ben je gelukkig zo ?.
Zie je jezelf hier nog wel even zitten voor je misschien naar een andere baan gaat zoeken ?.
Maar belangerijkste denk ik dan ook, kan je van het geen je nu verdient rondkomen ?.

Bespreek die dingen met je vriendin en kijk dan is echt met een spiegel ervoor of dit is wat je wil.
Of dat je toch de urge heb om verder te gaan zoeken, of om misschien weer andere dingen op te pakken met een avond studie erbij ? dat je erna een andere mogelijkheid heb een andere weg in te slaan etc.

Je hebt het allemaal zelf in de hand ( En ja ik ben ook niet zo'n held hoor ;) ) heb ook 8 jaar lang in me comfort zone gezeten voordat ik pas eruit durfde te komen ( klinkt zo raar ) Maar het is wel zo, je moet voor jezelf opkomen want de meeste anderen doen het niet.

[...]

True :+
Als ik die vragen aan mezelf stel;

Ben je gelukkig zo ?. Absoluut niet.. al een paar maanden met enorme tegenzin de dag beginnen begint nu wel erg vervelend te worden..
Zie je jezelf hier nog wel even zitten voor je misschien naar een andere baan gaat zoeken ?. Als het moet, maar liever niet..
Voel je jezelf serieus genomen ?. Totaal niet, maar daar hebben mijn andere collega's ook last van.
Maar belangerijkste denk ik dan ook, kan je van het geen je nu verdient rondkomen ?. Ik kan ervan rondkomen, maar dat is het dan ook meteen.. Iets extra's zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 11:12
ATS schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:02:
[...]

Je loopt natuurlijk wel een risico. Ten eerste krijg je bij een nieuwe werkgever zelden direct een vaste aanstelling. Vaker krijg je eerst een jaarcontract aangeboden. Dat zorgt voor onzekerheid. Daar bovenop komt nog de proeftijd natuurlijk. Je loopt dus wel degelijk een risico als je van baan wisselt. Dat wil niet zeggen dat je het niet moet doen natuurlijk!
Dat is zeker waar, maar daar staat tegenover dat als je meer gaat verdienen, je ook meer kan sparen. Daarmee zal je makkelijker een buffer op kunnen bouwen mocht het jaarcontract niet verlengd worden.

Zeker als jonge twintiger zou ik zelf niet teveel vastklampen aan een vast contract. Hij werkt er nog geen vijf jaar, dus de wettelijke opzegtermijn is slechts een maand. Mochten de zaken slecht gaan sta je dan potentieel sneller op straat dan met een jaarcontract.

Maar los van risico's en onzekerheid: de vraag "ben je gelukkig zo?" is eigenlijk wel de belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

bulletrene schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:05:
[...]

Als ik die vragen aan mezelf stel;

Ben je gelukkig zo ?. Absoluut niet.. al een paar maanden met enorme tegenzin de dag beginnen begint nu wel erg vervelend te worden..
Zie je jezelf hier nog wel even zitten voor je misschien naar een andere baan gaat zoeken ?. Als het moet, maar liever niet..
Voel je jezelf serieus genomen ?. Totaal niet, maar daar hebben mijn andere collega's ook last van.
Maar belangerijkste denk ik dan ook, kan je van het geen je nu verdient rondkomen ?. Ik kan ervan rondkomen, maar dat is het dan ook meteen.. Iets extra's zit er niet in.
Ik denk dat je zelfs met een salarisverhoging hier niet gelukkig gaat worden. Dus: ga op zoek naar iets anders voordat je echt met nare klachten komt te zitten...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Nyarlathotep schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:36:
[...]

Ik denk dat je zelfs met een salarisverhoging hier niet gelukkig gaat worden. Dus: ga op zoek naar iets anders voordat je echt met nare klachten komt te zitten...
Ik ben de vacature sites aan het doorspitten op zoek naar een andere baan.
Als ik iets tegenkom toch maar de moed proberen te verzamelen en ervoor gaan!

Wat voor nare klachten bedoel je precies..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

bulletrene schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:45:
Dagelijks met tegenzin naar je werk gaan is niet bevorderlijk voor je psychische gezondheid. Ik denk dat Nyarlathotep daarop doelt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06 12:20

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

kromme schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:58:
Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO n4 BBL,
Certificaten: 70-646, 70-640, 70-642, 70-662, 70-663, VCP5-DCV.
Werkervaring: +- 10 jaar
Werkgever: GGZ instelling

Vakantiedagen: 166uur
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Werkweek: 4*9
Reistijd: 9minuten

Maand salaris (bruto): 2390

Naar mijn inzicht kom ik hier qua salaris geen stik verder, hoeveel papiertjes ik ook haal.
Ik denk dat je gelijk hebt. In de zorg etc. is de groei beperkt. Bij een IT bedrijf kan je met je huidige ervaring en certs zeker wel 400 omhoog.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

frankwopereis schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:32:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. In de zorg etc. is de groei beperkt. Bij een IT bedrijf kan je met je huidige ervaring en certs zeker wel 400 omhoog.
Echter denk ik dat je in geen enkel bedrijf meer gaat verdienen door alleen maar papiertjes te halen. Je werkzaamheden zullen ook daarop aangepast moeten worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 13:42

Sjnirk

Hie vrieve

Leeftijd: 31
Opleiding(en): MSc Informatiekunde, MSc Bedrijfskunde, BSc Informatica.
Certificaten: Vanalles
Werkervaring: 4.5 jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Procesontwerper

Vakantiedagen: 170 uur
13/14e maand of winstuitkering: ja
Laptop: ja
Werkweek: 36 uur (4x9)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Regio: Utrecht
Reistijd: 2 minuten

Maand salaris (bruto): 3600

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 08:23

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

2 minuten reistijd, doe je goed

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

thejoker80 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:37:
[...]

Echter denk ik dat je in geen enkel bedrijf meer gaat verdienen door alleen maar papiertjes te halen. Je werkzaamheden zullen ook daarop aangepast moeten worden denk ik.
Je papiertje haal je vaak pas nadat je met iets hebt gewerkt. Ik kan wel een Exchange examen gaan doen, maar als ik er nooit mee heb gewerkt zal ik toch zakken (of ik moet een studiebol zijn).

Door middel van een certificaat toon je aan dat je kennis van zaken hebt. Ik heb meer vertrouwen in Pietje met 70-662 en 70-663 in bezit dan Jantje die zonder certs ook Exchange beheert (c.q. draaiende houdt).

Ik ga niet iemand meer geld geven zodra hij ook Exchange beheert, nee ik ga hem meer geld geven als hij aan heeft getoond Exchange goed te kunnen beheren.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

Ik moet zeggen dat de certificeringen die ik heb tot nu toe eigenlijk alleen in dingen zijn waar ik niet of amper mee gewerkt heb...

Toch maar eens bezig gaan om me te certificeren voor dingen waar ik wat aan heb denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rooke schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:47:
Nog even snel mn vcp5 halen dus :) dan heb ik alle doelen gehaald. Dat plus mn hbo papiertje moet wel wat kunnen doen lijkt me. Volgend jaar sowieso eens kijken of er niet wat harder stappen gemaakt kunnen worden.
Even snel wordt lastig. Je kan je VCP4 niet meer upgraden naar 5 zonder de cursus te volgen. Dan had je dat euh 1,5 jaar geleden al moeten doen. :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 13:42

Sjnirk

Hie vrieve

Het is voor mij eigenlijk iets te weinig zelfs. Had liever iets meer gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjnirk op 20-11-2013 11:14 ]

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 08:23

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Niemand die je tegenhoudt om een omweg te nemen toch? :)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Tylen schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:12:
[...]

Even snel wordt lastig. Je kan je VCP4 niet meer upgraden naar 5 zonder de cursus te volgen. Dan had je dat euh 1,5 jaar geleden al moeten doen. :(
Ik heb mn whatsnew wel gevolgd en volgens vmware/eduction bevoegd om een VCP5 examen te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Tenzij hij op kantoor slaapt :D

2 minuten van bank naar bureau :P

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Been there, done that. Zat bij mijn vorige werkgever op een gegeven moment hemelsbreed nog geen 500m van mijn werklocatie af. Ik schreef 1800 m aan km vergoeding per dag, want toch stug met de auto gaan.
Ben 1x geen lopen, toen lag er sneeuw :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ik moet er niet aan denken. Ik vind het fijn om letterlijk en figuurlijk een beetje afstand te kunnen nemen. Anders wordt "nog even iet afmaken" ook wel erg makkelijk. Wel fijn dat je gewoon thuis kan gaan lunchen natuurlijk :)
The Eagle schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:16:
[...]

Been there, done that. Zat bij mijn vorige werkgever op een gegeven moment hemelsbreed nog geen 500m van mijn werklocatie af. Ik schreef 1800 m aan km vergoeding per dag, want toch stug met de auto gaan.
Ben 1x geen lopen, toen lag er sneeuw :+
:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bulletrene schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:45:
[...]

Ik ben de vacature sites aan het doorspitten op zoek naar een andere baan.
Als ik iets tegenkom toch maar de moed proberen te verzamelen en ervoor gaan!

Je moet je idd gaan afvragen of je iets kunt doen wat de situatie op je huidige werk kan verbeteren.. zodra je geen positieve dingen meer zien, dus ook met bv 400 euro loonsverhoging geen toekomst, dan moet je gewoon rondkijken naar iets anders..

In mijn beleving staat plezier op 1. daarna geld..
Ik was ook niet meer gelukkig op mijn huidige baan ondanks dat het geld redelijk tot prima was..
Nu maak ik een overstap waar ik hopelijk heel gelukkig kan worden maar heb wel offers moeten maken (geen leasert meer) maar onder de streep is het gelukkig toch wel een verbetering geworden op financieel gebied..

Maar ook als ik gelijk gebleven was of zelfs minimaal achteruit had ik niet hoeven twijfelen.. Zolang ik maar brood op de plank kan krijgen en gelukkig ben is het voor mij ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:54

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben ook een heel klein beetje aan het rondkijken, werk bevalt an sich nog wel, maar de sleur komt er na een paar jaar een beetje in.. Ben nu actief aan het Linkedin'en, echter zijn er allerlei recruiters die mij toe willen voegen. Daar ben ik nog een beetje voorzichtig mee (tenzij een heel mooi bedrijf ;)). Wil niet dat mijn baas ziet of denkt dat ik actief bezig ben met zoeken (er zitten een aantal lange termijn projecten in de planning).
Als ik netto meer over wil houden moet ik er wel heel flink op vooruit gaan, dus daar reken ik niet al teveel op (nu fietsafstand, straks mogelijk leaseauto + bijtelling + parkeerkosten etc).

[ Voor 53% gewijzigd door Sport_Life op 20-11-2013 21:34 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 12:37

Jumpiefox

Hoi ?

Sport_Life schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:31:
Ik ben ook een heel klein beetje aan het rondkijken, werk bevalt an sich nog wel, maar de sleur komt er na een paar jaar een beetje in.. Ben nu actief aan het Linkedin'en, echter zijn er allerlei recruiters die mij toe willen voegen. Daar ben ik nog een beetje voorzichtig mee (tenzij een heel mooi bedrijf ;)). Wil niet dat mijn baas ziet of denkt dat ik actief bezig ben met zoeken (er zitten een aantal lange termijn projecten in de planning).
Als ik netto meer over wil houden moet ik er wel heel flink op vooruit gaan, dus daar reken ik niet al teveel op (nu fietsafstand, straks mogelijk leaseauto + bijtelling + parkeerkosten etc).
Als 1 zo een recruiter je toevoegt dan kom je in een soort vortec terrecht en wilt iedereen je toevoegen :+
Laatst ook weer wat berichtjes ontvangen..ga je een gesprek aan en vertel je wat je op dit moment verdient komen ze met de vraag: Zou je het erg vinden om minder te verdienen maar wel een grotere uitdaging tegemoet te gaan (met natuurlijk de daarbijhorende reistijd)...grappenmakers, ma goed beetje offtopic :P

The first casualty in war is always the truth...

LinkedIn is een mooi medium maar idd voorzichtigheid is wel geboden..
Beste is om je toe te voegen aan groepen.. Er zijn zat groepen waar vacatures in geplaatst worden of gewoon met de jobs functie in LinkedIn..
Zo ben ik ook aan mijn nieuwe baan gekomen ze hadden een vacature op linkedin gezet en ook op die manier gesolliciteerd.. (+ aanvullende brief en CV natuurlijk)

• copywrong1982
  • Laatst online: 19-06 07:11
Opleiding(en): HBO
Certificaten: Cisco CCNA, CCNP, CCNA security, BCCPP.
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Financiele Dienstverlener
Huidige functie: Netwerkbeheerder

Vakantiedagen: 38 (inclusief adv)
13/14e maand of winstuitkering: 13 maand en variabele bonus (tussen 5 en 10% van jaarinkomen)
Werkweek: 40 uur
Reistijd: 6minuten

Maand salaris (bruto): 3750 standaard + wachtdienstvergoeding ( tussen 200 en 300 bruto per maand)

Al met al mag ik niet klagen vind ik.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 08:59

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

thejoker80 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:37:
[...]

Deze werkzaamheden komen er natuurlijk bij, anders haal ik dat papiertje niet.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

copywrong1982 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:15:
Opleiding(en): HBO
Certificaten: Cisco CCNA, CCNP, CCNA security, BCCPP.
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Financiele Dienstverlener
Huidige functie: Netwerkbeheerder

Vakantiedagen: 38 (inclusief adv)
13/14e maand of winstuitkering: 13 maand en variabele bonus (tussen 5 en 10% van jaarinkomen)
Werkweek: 40 uur
Reistijd: 6minuten

Maand salaris (bruto): 3750 standaard + wachtdienstvergoeding ( tussen 200 en 300 bruto per maand)

Al met al mag ik niet klagen vind ik.
Lijkt mij ook niet dat jij mag klagen;) Is er nog wel de mogelijkheid tot groei? En zo ja, welke kant wil/moet je dan op?

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

ATS schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:50:
[...]
Wel fijn dat je gewoon thuis kan gaan lunchen natuurlijk :)
Lekker sociaal ook.. tenzij je collega's uitnodigd voor een tosti bij je thuis :+

• Lethalis
  • Niet online
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:55:
[...]
Je moet je idd gaan afvragen of je iets kunt doen wat de situatie op je huidige werk kan verbeteren.. zodra je geen positieve dingen meer zien, dus ook met bv 400 euro loonsverhoging geen toekomst, dan moet je gewoon rondkijken naar iets anders..

In mijn beleving staat plezier op 1. daarna geld..
Het is heel makkelijk om te zeggen "ik zie geen toekomst meer, dus zoek ik wat anders". De vraag is alleen of er ook wel daadwerkelijk een toekomst is? Dat is hetgene dat ik mij vaak heb afgevraagd. Zijn mijn verwachtingen wel realistisch?

Dit heeft mij bewogen weer te gaan studeren in plaats van een andere baan te zoeken. Mocht ik dan over een jaar of 2 alsnog weg willen, dan is de kans in ieder geval groter dat ik er ook echt iets mee bereik en niet alleen maar ergens anders weer precies hetzelfde werk doe.

Wat betreft plezier op 1 en daarna geld. Het probleem is vaak dat je gaat leven naar dat inkomen. Als ik ergens anders net zoveel zou verdienen als nu, maar wel meer plezier zou hebben, dan zou ik die stap wel nemen. Maar ik moet er absoluut niet aan denken om geld in te leveren. Dan accepteer ik het maar dat de werkdruk de laatste tijd wat hoger is en de sfeer soms kut, want dat geld heb ik toch keihard nodig om in een leuke buurt te wonen etc.

Als ik terug zou moeten verhuizen naar een mindere buurt, dan word ik daar vele malen ongelukkiger van dan van een wat mindere sfeer op kantoor.

Dus plezier op werk is ook niet alles :P Plezier prive kan zwaarder wegen dan dat.

Moet er wel bij zeggen dat ik het werk zelf nog steeds leuk vind, alleen de sfeer er omheen soms niet meer. Ik blijf programmeren en het bouwen van web applicaties leuk vinden. Ook het werk dat ik doe is inhoudelijk best interessant. Dus ik heb op dat gebied eigenlijk weinig te klagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 21-11-2013 12:35 ]

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
ATS schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:50:
[...]

Ik moet er niet aan denken. Ik vind het fijn om letterlijk en figuurlijk een beetje afstand te kunnen nemen. Anders wordt "nog even iet afmaken" ook wel erg makkelijk. Wel fijn dat je gewoon thuis kan gaan lunchen natuurlijk :)
Ik heb 250 meter van mijn werk gewoond en dat was inderdaad iets te dichtbij. Ik kon letterlijk vanuit mijn eigen appartement mijn eigen kantoorkamer zien. Dat was iets teveel van het goede. Ik woon nu op 5 minuten fietsen / 15 minuten lopen en dat werkt prima. Ik kan overigens ook thuis lunchen en doe dat ook regelmatig op dagen waarop mijn vriendin ook thuis is.

Ik moet er echt niet aan denken om ná een dag hard werk óók nog een uur in zo'n treurige file te staan of anderszins nog een hele reis te moeten ondernemen voordat je thuis bent. Nu zet ik om twintig over zes de computer uit en zit ik om half zeven aan mijn keukentafel. :)

Met afsluiten heb ik geen probleem. De avondmaaltijd is het rustmoment om het werk achter me te laten. Zelfs als ik een mindere dag heb gehad dan is die echt al wel weer van me afgegleden als ik om 19:15 lekker op de bank met een kop koffie voor de tv zit. Ik kan me ook voorstellen dat je niet direct je werk achter je kunt laten als je om 19:15 nog bumper-aan-bumper staat. :P

Naar mijn idee is dit een aspect van de work/life balance dat echt niet onderschat moet worden -- om nog maar te zwijgen van de financiële aspecten van niet hoeven reizen :)

[ Voor 10% gewijzigd door nare man op 21-11-2013 12:41 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Ik zit nu 30 minuten in de auto.. geen files etc..
Straks zit ik 20 minuten op de fiets lekker door het bos..

Heerlijk ff de muziek hard aan en de kop leegmaken.. Gewoon ff aan niets denken en rustig alles laten bezinken.

Ik merk wel soms als mijn vrouw me ophaalt met de kinderen ik niet tot rust kom.. Mijn humeur slaat dan ook vrij snel om als de kinderen lastig zijn. :)
ff een momentje voor mezelf vind ik toch wel prettig..

• Lethalis
  • Niet online
nare man schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:39:
[...]
Ik moet er echt niet aan denken om ná een dag hard werk óók nog een uur in zo'n treurige file te staan of anderszins nog een hele reis te moeten ondernemen voordat je thuis bent. Nu zet ik om twintig over zes de computer uit en zit ik om half zeven aan mijn keukentafel. :)
Ach, ik zet om kwart over 5 de computer uit, sta vervolgens wel een half uur tot 3 kwartier in de ellende, maar ben wel om 6 uur thuis :P

Overigens zou ik wel in 20 minuten thuis zijn als ik om twintig over zes naar huis zou gaan, want dan zijn de meeste files alweer aardig vertrokken. Ik heb het laatst een paar keer uitgeprobeerd. Dan ging ik om 6 uur weg ipv 5 uur en dan ben ik dus echt twee keer zo snel thuis.

Ik zou het bijna overwegen om net zoals een collega van mij gewoon een uur later te beginnen en dus ook een uur later weg te gaan. Dan kan ik 's ochtends lekker rustig aan doen en sta ik 's avonds niet (of nauwelijks) in de file.

• PromWarMachine
  • Laatst online: 16:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

Voor een (detacherings)opdracht zit ik nu 90km van m'n woonplaats af. Dat is in normale gevallen 70 minuten reizen met de auto, maar 's winters is er op dit traject zelden een normale dag. Aangezien ik over 4 snelwegen ga en door een drukke stad moet, is er altijd wel iets aan de hand.
Nu zit ik er inmiddels 3,5 jaar en de afstand begint me langzaam op te breken.

Toegegeven, de uitstekende reiskosten- én reistijdvergoeding maken een hoop goed, maar ik denk dat het geen jaren meer moet duren. Mijn dag ziet er ongeveer zo uit:

07:30 op
07:50 deur uit
09:00 op kantoor
17:45 naar huis
19:00 in de stad
19:30 thuis met boodschappen
20:30 eten op tafel
21:00 avond kan beginnen
01:00 naar bed na voor m'n gevoel een korte avond gehad te hebben

Wel €0,40/km & alle reistijd na 45m enkele reis tijd voor tijd, dus 1x per 2 weken een dag vrij.

Dividend for Starters

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

Maar als je om 6:00 opstaat en om 16:15 naar huis gaat, scheelt dat niet een hoop filerijden? ;)

• Martinusz
  • Laatst online: 15:26
PromWarMachine schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:07:
Voor een (detacherings)opdracht zit ik nu 90km van m'n woonplaats af. Dat is in normale gevallen 70 minuten reizen met de auto, maar 's winters is er op dit traject zelden een normale dag. Aangezien ik over 4 snelwegen ga en door een drukke stad moet, is er altijd wel iets aan de hand.

Toegegeven, de uitstekende reiskosten- én reistijdvergoeding maken een hoop goed, maar ik denk dat het geen jaren meer moet duren. Mijn dag ziet er ongeveer zo uit:

Wel €0,40/km & alle reistijd na 45m enkele reis tijd voor tijd, dus 1x per 2 weken een dag vrij.
No offence, maar ga je niet wat laat van huis? :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• copywrong1982
  • Laatst online: 19-06 07:11
frankwopereis schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:45:
[...]

Lijkt mij ook niet dat jij mag klagen;) Is er nog wel de mogelijkheid tot groei? En zo ja, welke kant wil/moet je dan op?
Ja hoor, als techneut kan ik nog max 2 schalen omhoog (max 5500). Daarna zul je toch moeten denken aan project manager/management. Maar daar heb ik nu nog niet zo'n trek in.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:50
martinusz schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:19:
[...]

Mag hij dat zelf weten?? :?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Natuurlijk, maar als je je reistijd zelf kunt verkorten dan is dat misschien een idee om te proberen...

Nog een tip (die je ook zelf moet weten :)): doe voor meerdere dagen boodschappen, kost je dat niet elke dag een half uur.

Maar ik kan me natuurlijk ook goed voorstellen dat elke dag 2.5-3 uur in de auto heel vervelend wordt.

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Zozo elke 10 dagen 1 vrij, dat is zeer schappelijk, dat is hier niet! Klinkt verder heel bekend. Iets eerder vertrekken zou wat schelen denk ik, ook al kun je waarschijnlijk niet eerder naar huis.

Ach, het leven van een netto belastingbetaler... :P

Ik neem aan dat je hele goede redenen hebt om elke dag boodschappen te doen? Idem voor elke dag koken?

[ Voor 3% gewijzigd door Config op 21-11-2013 13:32 ]

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Als je gewoon 1x boodschappen voor de hele week doet scheelt je dat ook al enorm.

• Mektheb

Opzich vergelijkbaar zoals ik het heb, alleen doe ik een paar dingen net wat anders en dat begint met de boodschappen.
Die haal ik alvast voor de heleweek, dat is dus weer 30min eerder thuis ;).
En een uur doen over koken valt ook mee of kook je voor 4 of meer personen ?.

Denk al met al je al een uur zou kunnen besparen, de vraag is of je dat ook wil natuurlijk.
Bij mij is de situatie hetzelfde alleen ik ga om 0600 me bed uit en om 2230 erin, maar ik ga rond de zelfde tijd eten.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 11:34

avotar

P0werd by Black Coffee

tja ... met kinderen én een reisafstand maak ik andere keuzes:

04:30 op
05:15 deur uit
06:30/07:00 op kantoor
15:30 naar kantoor
16:45/17:00 thuis (of iets later als er nog een boodschap gedaan moet worden oid)
17:45 eten
19:00 kinderen op bed
22:00 zelf naar bed

Het is vroeg op.... maar de 2 uur per dag die ik met mijn kinderen kan doorbrengen maken een hoop goed.
Plus, ik krijg 0 reistijd vergoeding, dus buiten de spits rijden is alleen maar in mijn voordeel.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• nare man
Lethalis schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:03:
[...]

Ach, ik zet om kwart over 5 de computer uit, sta vervolgens wel een half uur tot 3 kwartier in de ellende, maar ben wel om 6 uur thuis :P
Die keus heb ik niet, als ik om kwart over vijf weg zou gaan, zou dat gewoon werkweigering zijn :P

Ik heb ook collegae die verder weg wonen en filegevoelige trajecten moeten rijden. Die hebben (soms) een afwijkende regeling getroffen met kantoor, bijvoorbeeld om 07.00 beginnen en om 16.00 weg.

Zelf is mijn dag meestal zo:

08.00 op, uitgebreid ontbijten etc.
08.45 op de fiets
08.50 op kantoor, beetje kletsen
09.00 - 18.15 werk
18.20 op de fiets
18.30 thuis, avondeten
01.00 naar bed

Als ik het drukker heb, dan begin ik om 07.00 en ga door tot 19.00. Dan heb je nog steeds een behoorlijke avond maar heb je wel 11-12 uur werk kunnen verzetten op een dag.

Het wordt wel een stuk makkelijker als je een vriendin hebt die vaak thuis is en dan al heeft gekookt. Al ze er niet is kies ik meestal voor de gemakkelijke weg: op de fiets even langs de Marqt voor een kant-en-klaarmaaltijdje en brood en beleg voor de volgende ochtend.

[ Voor 7% gewijzigd door nare man op 21-11-2013 14:12 ]

• ATS

ATS

nare man schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:39:
[...]

Ik heb 250 meter van mijn werk gewoond en dat was inderdaad iets te dichtbij. Ik kon letterlijk vanuit mijn eigen appartement mijn eigen kantoorkamer zien. Dat was iets teveel van het goede. Ik woon nu op 5 minuten fietsen / 15 minuten lopen en dat werkt prima. Ik kan overigens ook thuis lunchen en doe dat ook regelmatig op dagen waarop mijn vriendin ook thuis is.

Met afsluiten heb ik geen probleem. De avondmaaltijd is het rustmoment om het werk achter me te laten. Zelfs als ik een mindere dag heb gehad dan is die echt al wel weer van me afgegleden als ik om 19:15 lekker op de bank met een kop koffie voor de tv zit. Ik kan me ook voorstellen dat je niet direct je werk achter je kunt laten als je om 19:15 nog bumper-aan-bumper staat. :P

Naar mijn idee is dit een aspect van de work/life balance dat echt niet onderschat moet worden -- om nog maar te zwijgen van de financiële aspecten van niet hoeven reizen :)
Helemaal mee eens! Zo'n file lijkt mij ook niets; ik spring gewoon op de fiets (of als het echt zo uitkomt of beestenweer is: in de tram) en ik ben in een kwartiertje thuis. :*)

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

MeltedForest schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:19:
Maar als je om 6:00 opstaat en om 16:15 naar huis gaat, scheelt dat niet een hoop filerijden? ;)
Helaas is die 70 minuten al zonder file. Het wordt alleen nog erger als er file is. Die 70 minuten beginnen me al te storen. Eerder opstaan zou dat niet verminderen. Wel het aantal incidenten inderdaad, maar daar komt dan weer de irritatie van het vroeg opstaan bij.. 'k ben niet zo'n ochtendmens.. :X
martinusz schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:19:
[...]

Klopt. Mijn vriendin moedigt me ook aan om eerder te gaan slapen en eerder te beginnen. Is wel iets om te overwegen, maar de relatief lange 'standaard' reistijd blijft natuurlijk als je 90km verderop zit.
Anoniem: 13087 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:30:
Natuurlijk, maar als je je reistijd zelf kunt verkorten dan is dat misschien een idee om te proberen...

Nog een tip (die je ook zelf moet weten :)): doe voor meerdere dagen boodschappen, kost je dat niet elke dag een half uur.

Maar ik kan me natuurlijk ook goed voorstellen dat elke dag 2.5-3 uur in de auto heel vervelend wordt.
Oh ja, dat had ik er niet duidelijk bij gezet. Ik doe 2 á 3x per week boodschappen. Op dagen waarop ik niet naar de winkel hoef, is het een half uurtje korter. Maar als ik geen boodschappen doe, moet ik wel tanken, dat kost ook +-20m (goedkope pomp zoeken). Met ~900km/week, tank je regelmatig.. :)
Config schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:31:
Zozo elke 10 dagen 1 vrij, dat is zeer schappelijk, dat is hier niet! Klinkt verder heel bekend. Iets eerder vertrekken zou wat schelen denk ik, ook al kun je waarschijnlijk niet eerder naar huis.
Ja klopt. Dat maakt ook veel goed. Eigenlijk is dat de reden waarom ik het al zo lang vol houd.. als ik dit 5 dagen per week doe, 'werk' ik inclusief reistijd 50 uur. Dat vind ik echt wel veel.

Het goede nieuws is overigens dat mijn volgende opdracht eigenlijk al klaar staat. Dat zou zo'n 35m reistijd enkele reis schelen. Maar er zijn bezwaren:
• Geen tijd voor tijd meer
• Geen (kleine) winst op reiskosten meer
• Mijn huidige klant is zeer tevreden over me en wil me eigenlijk niet laten gaan

Uiteindelijk een afweging die ik vooral zelf moet maken, want mijn werkgever is er vrij makkelijk in. Als een werknemer het niet meer naar z'n zin heeft bij een opdracht, mag hij zelf beslissen daar weg te gaan.

@hieronder
Config schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:33:
40 cent per km en nog steeds ga je 20 km omrijden naar de witte pomp. Tip: gun jezelf een soort uurloon waarbij je niet een half uur bezig bent voor 4 euro voordeel :).
offtopic:
Mja, ik wil niet te lang offtopic gaan, maar het ligt iets genuanceerder. Die 40 cent krijgen we voor iedere kilometer die je extra maakt ten opzichte van de afstand naar kantoor. De afstand naar kantoor is 50km, dus die krijg ik tegen de standaard 19 cent en de extra afstand is dus 40km en die krijg ik tegen 40 cent, maar over de 21 cent die boven de 19 cent ligt, betaal je belasting. Netto dus zo'n 30 cent.

20m <> 20km. Ik woon in de stad, dus stoplichten, dus 20m betekent 10m heen en 10m terug, max. 5km 'om'. :)

Desondanks heb je wel een punt. Die 4 euro is eigenlijk geen 20m waard..

[ Voor 24% gewijzigd door PromWarMachine op 21-11-2013 14:38 ]

Dividend for Starters

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
40 cent per km en nog steeds ga je 20 km omrijden naar de witte pomp. Ongevraagde tip: gun jezelf een soort uurloon waarbij je niet een half uur bezig bent voor 4 euro voordeel :).

* Config begint echt aan zijn wijze maar saaie coming-of-age jaren...

[ Voor 22% gewijzigd door Config op 21-11-2013 15:09 ]

• Martinusz
  • Laatst online: 15:26
Zeker, maar dat zeg ik omdat hij vermeld dat hij het reizen moe wordt, maar het lijkt mij logisch dat je reistijd langer is als je vertrekt midden in de spits ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:23

Als je elke dag een uur tijd voor tijd opbouwt met reizen, waarom ga je dan niet gewoon een uur eerder naar huis? Want nu werk je dus 9 uur per dag.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat is een uur per dag teveel... en na 10 dagen dus 1 dag vrij?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Het Fantoom schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:11:
Als je elke dag een uur tijd voor tijd opbouwt met reizen, waarom ga je dan niet gewoon een uur eerder naar huis? Want nu werk je dus 9 uur per dag.
Hehe, niet elke werkgever en/of collega denkt daar zo over :)

Ik doe gemiddeld nu 8:00 op, tot 8:30 aan een koffie, 8:50 de deur uit, 9:00 op werk, 17:45 weer weg, 18:00 thuis, 19:00 gegeten, dan tot 21:00 m'n tijd verdoen met half slapen/uitrusten wegens erg moe, tot 23:00 wat tv enzo, dan maar echt slapen.. erg het gevoel dat ik m'n vrijetijd een beetje verdoe met niks doen.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zoijar schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:43:
[...]

Hehe, niet elke werkgever en/of collega denkt daar zo over :)

Ik doe gemiddeld nu 8:00 op, tot 8:30 aan een koffie, 8:50 de deur uit, 9:00 op werk, 17:45 weer weg, 18:00 thuis, 19:00 gegeten, dan tot 21:00 m'n tijd verdoen met half slapen/uitrusten wegens erg moe, tot 23:00 wat tv enzo, dan maar echt slapen.. erg het gevoel dat ik m'n vrijetijd een beetje verdoe met niks doen.
Dat zijn ook zo'n beetje mijn tijden, 8.30 op de fiets, 9u/9.15 aanwezig tot18/19u (regelmatig later) en dan eten en tv kijken.. wel even wennen die vrije tijd 's avonds, na 4 jaar avondschool (2 avonden van 18.30 tot 22.30 college). Had allerlei leuke plannen gemaakt om mijn tijd te vullen, maar in de praktijk zit ik gewoon tv te kijken met Geer en Goor enzo :D!

Afgelopen week wel een hele vette job voorbij zien komen, die MOET ik hebben........ to be continued ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Laatst online: 20-06 09:28
Het valt me op dat veel mensen gewoon echt lang doorwerken.
Of hebben jullie allemaal meer dan een 40 urige werkweek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
40 uur op papier, in werkelijkheid al gauw 50.

Maar goed andere kant als ik morgen zeg ik moet naar de tandards om 10:00 ( ik begin om 0800 ) en ik ben pas om 12:00 op de zaak doen ze daar ook niet moeilijk over.
En gaan ze het ook niet verrekenen of iets.

Geven en nemen, soms ben je eerder klaar en soms niet sja shit happands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Same here, 40 urige werkweek en meestal ligt 't dichter bij de 50. Ik kan op de een of andere manier gewoon nog niet zo goed loslaten. Kom rond 8 uur of 8.15 op m'n werk, en ik ga meestal rond 17.30 of 18.00 weg. Als dingen niet af zijn wil ik niet stoppen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb ik eigenlijk weinig problemen mee..
Tuurlijk werk ik wel eens door, maar let er wel goed op dat ik niet doorwerk terwijl het niet hoeft.
Dingen die kunnen wachten tot de volgende ochtend laat ik dus ook gerust nog even liggen..

Als het nog 10-15 minuten werk is dan boeit het me niet, maar als het echt langer dan 15-30 minuten tijd kost en het is bijna 5 uur dan vraag ik me wel af of het perse nu af moet of dat het morgen ook goed is..

Of ik werk s'avonds nog even vanuit huis als het echt af moet..
Hou er ook wel van om me kinderen elke avond te zien en samen met het gezin te eten...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 22-11-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Het Fantoom schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:11:
[...]

Dat zou ik best willen, maar daar doet de klant dan weer moeilijk over.
Een groot deel van mijn reiskosten wordt verhaald op de klant. Daarom hebben zij de 'eis' dat ik 8 uur per dag werk en zelfs de grote wens om niet af en toe een uurtje vrij te nemen, maar bij voorkeur een hele dag, áls je dan toch vrij wilt zijn.

Nou zijn er wel uitzonderingen, denk aan tandarts en straks de nieuwjaarsborrel bij m'n eigen werkgever, maar in de regel word ik geacht me daar aan te houden.
Boudewijn schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:20:
Dat is een uur per dag teveel... en na 10 dagen dus 1 dag vrij?
Precies. Dat extra lange weekend om de week is ideaal. Een prachtige dag om te shoppen en niet geconfronteerd te worden met ellenlange rijen bij de supermarkt en andere winkels, zoals op zaterdag wel het geval is.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408260

Xepos schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:04:
En dan nog de reistijd, die ik ook zie als werktijd (al dan niet onbetaald). Moet er niet aan denken om in een file te staan voor werk.....
Maar goed, ik heb het geluk geen reistijd te hebben, en bij vorige werkgevers hooguit 15 minuten op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 09:48
Hoe werkt het eigenlijk bij een 40-urige werkweek? Dien je 8 uur per dag te werken of zit daar iets van pauze bij in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je bent uit 1981, dat zou je onderhand toch wel moeten weten :? Verschilt per bedrijf, bij de één werk je 8 uur en heb je half uur pauze doorbetaald, bij de ander werk je 8,5 uur en heb je half uur onbetaalde pauze. Of andere combinaties en mogelijkheden. Daar is geen echte standaard voor.

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 22-11-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:07

Garyu

WW

Hier ook, 38,5 uur volgens contract, maar wel "all-in", overuren zijn dus gewoon in je vrije tijd. Effectief werk ik zo'n 45 uur per week, dus 9u per dag, excl pauzes.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 09:48
Hahn schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:56:
Je bent uit 1981, dat zou je onderhand toch wel moeten weten :? Verschilt per bedrijf, bij de één werk je 8 uur en heb je half uur pauze doorbetaald, bij de ander werk je 8,5 uur en heb je half uur onbetaalde pauze. Of andere combinaties en mogelijkheden. Daar is geen echte standaard voor.
Naja, heb me er nooit zo in verdiept. Ik werk gewoon wanneer ik wil. Of dat nu 's avonds is of overdag. Ik let ook niet op mijn aantal aanwezige uren op de zaak. 't Werk moet gewoon klaar zijn op een gegeven moment :). Wat mijn leeftijd hiermee te maken heeft is me tot op heden nog steeds een raadsel :?.

[ Voor 3% gewijzigd door smeerbartje op 22-11-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

smeerbartje schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:54:
Hoe werkt het eigenlijk bij een 40-urige werkweek? Dien je 8 uur per dag te werken of zit daar iets van pauze bij in?
Ik werk meestal 9-9.5u per dag en neem geen pauze (en schrijf 8u). Maar dat is natuurlijk eigen keuze, en ik loop ook wel af en toe naar de koffie automaat etc. En als ik af en toe wat zit te ouwehoeren over niks dan voel ik me daar niet schuldig over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:21
Hahn schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:56:
Verschilt per bedrijf, bij de één werk je 8 uur en heb je half uur pauze doorbetaald, bij de ander werk je 8,5 uur en heb je half uur onbetaalde pauze. [...]
Ik heb nog nooit een bedrijf gezien of van gehoord die het 1/2 uur lunchpauze doorbetaald. Ik wil niet zeggen dat het niet bestaat, maar het lijkt me erg zeldzaam. Normaal gesproken is lunchpauze eigen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Op papier werk ik 40 uur, maar in de praktijk werk je gewoon tot het werk af is. Dat kan 40 uur zijn, het kan ook 65 uur zijn. Het kan verdeeld zijn in dagen van gelijke lengte, maar er kunnen ook dagen tussenzitten van 14-16 uur. Overuren worden niet betaald (noch in geld, noch in tijd), maar er geldt wel een bonusregeling.

Is dat hard werk? Ach, als je nog jong en gezond bent en je hebt lol in je werk, dan kun je bergen verzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@nare man.. Het ligt natuurlijk aan de job.. Bij veel banen zit vaak al een deel van het overwerk al verwerkt in het basis salaris of in bonussen die bij bepaalde targets uitgekeerd worden..

Een simpele productie medewerker zal echt niet overwerken indien hij niet extra betaald word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
smeerbartje schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:22:
[...]

Naja, heb me er nooit zo in verdiept. Ik werk gewoon wanneer ik wil. Of dat nu 's avonds is of overdag. Ik let ook niet op mijn aantal aanwezige uren op de zaak. 't Werk moet gewoon klaar zijn op een gegeven moment :). Wat mijn leeftijd hiermee te maken heeft is me tot op heden nog steeds een raadsel :?.
Dat als je 30+ bent je toch wel gehoord dan wel ervaren moet hebben hoe dat zit, lijkt mij. Dat heeft je leeftijd ermee te maken :)
croxz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:18:
[...]

Ik heb nog nooit een bedrijf gezien of van gehoord die het 1/2 uur lunchpauze doorbetaald. Ik wil niet zeggen dat het niet bestaat, maar het lijkt me erg zeldzaam. Normaal gesproken is lunchpauze eigen tijd.
Paar maanden na mijn stage blijven werken bij m'n stagebedrijf en ik kreeg gewoon 8 uur per dag uitbetaald, terwijl ik van 9 tot 5 werkte en dus ook wel even pauze nam (meestal geen half uur, maar dus niet onbetaald).

[ Voor 33% gewijzigd door Hahn op 22-11-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 18-06 06:48
Ik ben elke dag gemiddled 8.5 uur "op de zaak" 30 min lunch pauze is eigen tijd.

Mijn schema is vaak gelukkig wat beter.

7:45 bed uit
8.25 thuis weg
8.30 op de zaak.. en terug net zo.

Woon gelukkig echt pal naast de zaak. enkel als ik niet op ons kantoor moet zijn maar buiten de deur moet zijn b.v. in Groningen dan is de reistijd ineens 2 / 2.5 uur natuurlijk.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:50:
@nare man.. Het ligt natuurlijk aan de job.. Bij veel banen zit vaak al een deel van het overwerk al verwerkt in het basis salaris of in bonussen die bij bepaalde targets uitgekeerd worden..

Een simpele productie medewerker zal echt niet overwerken indien hij niet extra betaald word...
Nou ja, volgens mij zijn er nog altijd ook mensen waarbij niet het overwerk standaard in het salaris zit, maar die het werk gewoon willen af krijgen.

Ik kan overuren schrijven wanneer me gevraagd is om ze te maken, maar over het algemeen wil ik gewoon niet stoppen voordat het af is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
En dat lijkt me ook juist. Geen enkele werknemer met een beetje verantwoordelijkheid (en met name verantwoordelijkheidsbesef) zal het werk zomaar uit zijn handen kunnen laten vallen als de klok vijf (of zes) slaat en er op dat moment nog een wezenlijk deel niet af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nare man schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:15:
En dat lijkt me ook juist. Geen enkele werknemer met een beetje verantwoordelijkheid (en met name verantwoordelijkheidsbesef) zal het werk zomaar uit zijn handen kunnen laten vallen als de klok vijf (of zes) slaat en er op dat moment nog een wezenlijk deel niet af is.
offtopic:
En toch verbaast het me elke keer weer hoeveel mensen (met inderdaad verantwoordelijkheid maar geen -besef) klokslag 5 uur zeggen "Tja dat is lastig. Maandag kijken we verder, fijn weekend!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20
Dat ligt er maar net aan wat er nog te doen is, als ik met iets bezig ben en het net zo goed morgen kan, dan blijf ik niet zitten om het vandaag nog af te maken. Niet dat ik klokslag 17.00 naar huis ga, maar wil alleen maar zeggen dat het er nogal aan ligt wat voor een werk je achterlaat om morgen verder af te maken!

Denk dat er heel wat banen zijn waar alles wat vandaag niet af komt morgen gewoon gedaan kan worden. Bij mij is het zo'n 60-70% van mijn werk, dus waarom vandaag afmaken en langer zitten? Ben trouwens wel 50% van de tijd op pad, dus dit gaat puur over mijn kantoor uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het werk is wat echt af moet. (in mijn geval in de IT) is het vaak werk wat gebruikers direct aangaat.. systemen die niet werken etc.. Als dit bedrijfskritisch is dan werk ik zeker door..
Ook werkzaamheden die niet onder werktijd gedaan kunnen worden doe ik met plezier buiten werktijden..

Maar als iemand om 4 uur een ticket aanmaakt voor een wifi code voor zijn mobiel en ik zie dit om 5 uur, dan is hij morgen de eerste die aan de beurt is hoor..
Ook met andere niet kritische dingen..

Ok, als ik morgen zeker weet dat ik er geen tijd voor heb dan die ik het wel, maar verder is 5 uur gewoon schluss!!! Morgen weer een dag..

En als je structureel 50 uur in de week moet maken om je werk af te krijgen dan is het tijd voor een extra mannetje of het werk herverdelen (als collega's wel uit de neus vreten)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

36u op papier (binnenkort 40u). Vind mijn werk gewoon leuk :D Heb een heel veelzijdige functie :). Paar uurtjes overwerken zie ik meer als investering/"hobby" dan als werken. Maar zijn ook dagen dat ik geen zin heb en om 12u naar huis ga hoor ;) (helaas de laatste tijd steeds vaker).

[ Voor 64% gewijzigd door Sport_Life op 23-11-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Structureel overwerken is hetzelfde als een salarisverlaging. Mijn vrije tijd is heilig en kost dus geld. Neuken over 10 minuutjes hier en daar is natuurlijk ook triest en occasioneel overwerken omdat een klant in de shit zit doen we natuurlijk altijd. 'S avonds mogen ze me ook gewoon bellen bij incidenten maar zolang ik niet in een schaal zit waar overwerk bij is inbegrepen ga ik niet meer werken dan waar ze voor betalen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

EvaluationCopy schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:15:
Structureel overwerken is hetzelfde als een salarisverlaging. Mijn vrije tijd is heilig en kost dus geld. Neuken over 10 minuutjes hier en daar is natuurlijk ook triest en occasioneel overwerken omdat een klant in de shit zit doen we natuurlijk altijd. 'S avonds mogen ze me ook gewoon bellen bij incidenten maar zolang ik niet in een schaal zit waar overwerk bij is inbegrepen ga ik niet meer werken dan waar ze voor betalen.
Met die instelling zul je ook niet snel gevraagd worden voor een schaal waarbij overwerk zit inbegrepen. Een groot deel van de jaarlijkse beoordeling gaat over inzet/houding en daarbij spelen overuren indien nodig (wat meestal wordt gecompenseerd, iig bij mij) ook een grote rol. Dus die overuren worden eigenlijk indirect uitbetaald via de jaarlijkse loonsverhoging, ca 5-10% los van de inflatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Volgens mij wordt er sowieso flink langs elkaar heen gepraat bij de hele discussie over overwerken en niet betaald krijgen. Want jij zegt tussen neus en lippen door dat het meestal wordt gecompenseerd wordt bij jou, terwijl de persoon die je quote het natuurlijk heeft over onbetaald/niet-gecompenseerd overwerken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Sport_Life schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:01:
[...]

Met die instelling zul je ook niet snel gevraagd worden voor een schaal waarbij overwerk zit inbegrepen. Een groot deel van de jaarlijkse beoordeling gaat over inzet/houding en daarbij spelen overuren indien nodig (wat meestal wordt gecompenseerd, iig bij mij) ook een grote rol. Dus die overuren worden eigenlijk indirect uitbetaald via de jaarlijkse loonsverhoging, ca 5-10% los van de inflatie.
Volgens mij lees je niet goed. Indien nodig werk ik met plezier over, maar niet onbetaald nee.

De grap is dat ik vanaf januari juist in een schaal kom waar overwerk niet meer wordt betaald dus het zal wel meevallen met mijn instelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-06 11:30
[...]

Bij ons is het een half uur van de baas en een half uur voor ons zelf. Ben van 7:30 tot 16:00 aanwezig op het pand. Dus 8:30 uur waarvan ik er 8 betaald krijg. Ik weet wel dat in de retail dit niet op gaat. Daar is pauze eigen tijd, maar gelukkig bij mijn huidige baas is dat niet.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
The_MAN schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:50:
[...]

Dat ligt er maar net aan wat er nog te doen is, als ik met iets bezig ben en het net zo goed morgen kan, dan blijf ik niet zitten om het vandaag nog af te maken. Niet dat ik klokslag 17.00 naar huis ga, maar wil alleen maar zeggen dat het er nogal aan ligt wat voor een werk je achterlaat om morgen verder af te maken!
Dat bedoel ik natuurlijk ook te zeggen. Ik ga ook niet meer om 18.10 beginnen met een dagvaarding waar ik toch minstens vijf dagen mee bezig ben en die ook tot morgen kan wachten. Als er daarentegen om 17.50 nog een klein klusje binnenkomt wat 45 minuten gaat duren en dat eigenlijk aansluit bij het werk dat ik tot op dat moment al aan het doen was, dan ga ik dat niet tot morgen uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarnaast is het ook maar net wat je nog na je werk gaat/wilt doen..
Ik heb 2 kinderen en die gaan beide nog om 19:00 naar bed..
Als ik een 45-60 minuten overwerk betekend dit dat ik ze die avond niet zie of net op tijd ben om ze in bed te stoppen..

Ik vind dat uurtje met de kinderen zeer belangrijk.. Ik ga dan liever om 19:30 nog even een uurtje vanuit huis aan het werk als het echt dringend is..
Maar verder moet het gewoon gepland zijn dan blijf ik wel langer maar verder stel ik het uit tot morgen of later die avond..

Als je vrijgezel bent of hooguit met je partner die s'avonds toch sporten is bijvoorbeeld dan is het natuurlijk een stuk makkelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

[...]

Ik ben 8,5uur aanwezig op mijn werk en krijg 8uur betaald. Ik mag echter wel meer pauze nemen dan dat half uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik werk remote en werk aan Open Source software and dan maak je snel overuren. Vaak werk ik in het weekend en verder begin ik meestal rond een uur of 8 in de ochtend tot laat in de avond. Ik ga er wel tussen uit om te sporten/eten etc. Maar ik maak heel wat uren. Verder ga ik zo nu en dan naar klanten of naar conferenties; en daar komen vaak ook veel uren in te zitten. Bij conferenties is het: opstaan, ontbijt, conferentie (met klanten praten, presentaties geven etc), uit eten, naar hotel en slapen.. En dat voor een aantal dagen :) Dan ben je echt wel een potje gaar.

Staat wel tegenover dat ik een goed salaris heb en het werk erg leuk is om te doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Alarmnummer op 25-11-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 23:31

Shunt

Boe

Maar als je al je uren uitrekent over je salaris is het dan nog steeds een leuk salaris?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 555688

Een baan is niet meer dan een loonstrookje. Een carriere is iets heel anders.

Ik steek ook veel meer uren in mijn (leuke) carriere dan ik betaald krijg. Het lijkt misschien stom (ik ben ooit ambtenaar geweest, die snappen het niet) maar ik groei zo wel snel door naar een super betaalde functie binnen een snel groeiend bedrijf.

Je zult toch echt eerst moeten bewijzen wat je kunt voor je er betaald voor krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 555688 op 25-11-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 09:34

Metalfreak

Hoije woh!

Ik ben daar vrij makkelijk in. Zolang er niemand dood gaat, kan ik gewoon naar huis. Bij bedrijfskritische problemen blijf ik natuurlijk zonder problemen langer. (met als toppunt dat het een keer 1:30 's nachts is geworden...) Ook moet ik wel eens iets buiten werktijd doen omdat anders gebruilers er last van hebben, ook geen probleem, maar verder: Alles dat tot morgen kan wachten, wacht maar lekker tot morgen. Ik ga dus om 16:20 (16:30 klaar) echt niet meer beginnen aan een taak die 45 minuten duurt. Dat wacht dus maar lekker tot morgen.

Voor dat overwerk verwacht ik trouwens wel een vergoeding, mijn vrije tijd is mij heilig. Dat gezeur over goodwill voor het bedrijf levert je echt niets op, behalve veel stress en minder vrije tijd, maar misschien kijk je daar nog anders tegenaan als je 30- bent. Als je akelig in de buurt van een burn-out hebt gezeten, ga je wel eens oppassen. Overwerk moet ook niet structureel zijn, begrijp die mensen dan ook niet die trots melden dat ze wel 50+ uur per week met hun werk bezig zijn, dat wil gewoon zeggen dat er teveel werk is voor je functie en ik ben van mening dat je dat niet jouw probleem moet maken. Verder zijn ze nog steeds erg tevreden over me, dus mijn werkhouding is verder prima.

Maar zoals je begrijpt, ik zie het alleen als baan, ik ambieer helemaal geen "carrière". Persoonlijk haal ik daar geen voldoening uit.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 23:31

Shunt

Boe

Anoniem: 555688 schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:09:
Een baan is niet meer dan een loonstrookje. Een carriere is iets heel anders.

Ik steek ook veel meer uren in mijn (leuke) carriere dan ik betaald krijg. Het lijkt misschien stom (ik ben ooit ambtenaar geweest, die snappen het niet) maar ik groei zo wel snel door naar een super betaalde functie binnen een snel groeiend bedrijf.

Je zult toch echt eerst moeten bewijzen wat je kunt voor je er betaald voor krijgt.
Tja zo ken ik er genoeg die willen carriere maken, werken gemiddeld 60 tot 70 uur per week rijden een heel mooie auto en krijgen een dot meer salaris. Als ik ze vraag hoe het zit met over uren dan hoort dat bij hun functie. Als we dan rekenen wat die uren ze nu oplevert dus bruto salaris - netto uren dan houden ze minder over dan dat ik doe met mijn 40 uur.

Ik ben persoonlijk meer van het nieuwe werken uurtje later gewerkt joh dan ga ik ergens twee keer een half uurtje eerder weg en eigenlijk kijk ik daar nog niet eens zo erg naar. Ik kijk gewoon hoe het uit komt is het rustig ben ik eerder weg is het druk dan ben ik later op kantoor. Hier zitten ook genoeg carrière tijgertjes die gewoon exact het zelfde salaris krijgen (sommig nog minder) en nog niet eens een schouderklopje krijgen. Uiteindelijk behalen ze het zelfde als ik en dat is dat ieders bergje werk op is aan het einde van de week / maand / jaar / eeuw. Qua promoties doe ik het net zo goed met schijnbaar minder uren.

In mijn mening (tenzij je bij een startup zit of iets in die richting) als je structureel overuren hebt wordt je simpelweg genaaid als je ze niet uit betaald / vergoed krijgt. Je doet dan werk voor meer mensen dan dat je baas betaalt en ben je dus puur voor de baas zijn broekzak aan het werken. En dan zeggen dat het goed voor je carrière is dan zeg ik je dit is het ook goed voor je gezondheid (fysiek of geestelijk)?

Ik werk liever gezond tot mijn 75e met pas 2 jaar later on track met promoties dan dat ik burn-out na burn-out heb en dood ben op mijn 60e maar wel een mooiere/betere carrière heb gehad!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1 ... 36 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.