Rooke, ik heb dezelfde opleiding als jou gedaan.. (HU zat je toch?).
Kijk naar mijn profiel, en ik ben bijna 33.. dus zo slecht doe je het niet..
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 35872
Zelfde opleiding inderdaad. Misschien snap ik het ook wel nietAnoniem: 35872 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:49:
Rooke, ik heb dezelfde opleiding als jou gedaan.. (HU zat je toch?).
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Ik ben bij mijn huidige baan gekomen doordat ik een training gedaan heb en vervolgens 7 maanden gedetacheerd was. Na 7 maanden ben ik intern geworden, maar ben ik van een 40 uur contract naar een 36 uur contract gegaan. Tijdens deze overgang is nooit besproken in welke schaal wij zouden komen en alle gedachtes hier achter, de manager van toen was extern en wilde mij €2600 bruto geven en schaal G, maar is terug gefloten door P&O. Dus mijn keuze was wel intern gaan en akkoord gaan met het bod of opzoek naar wat anders. Hier heb ik besloten om akkoord te gaan aangezien ik het hebben van een baan mijn prioriteit had.t_captain schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:17:
[...]
Zoek eens uit wat de vacature is waarop je zit en hoe je inschaling tot stand is gekomen. Dat laatste kan ook een goede open vraag zijn aan je manager: waarom ben je met een HBO opleiding ingeschaald in een MBO schaal en -functie?
Als je die vraag op de juiste manier weet te stellen, ontstaat er vanzelf een gesprek over wat er moet gebeuren om in een HBO schaal terecht te komen.
Wat betreft standby- en overwerk, dat kun je buiten beschouwing laten. Een salaris van 2200 + standbyvergoeding is iets anders dan een salaris van 2500 euro. Ik neem aan dat de standbyvergoeding ook in de hogere schaal wel overeind blijft.
Daar aim ik ook op, 2600 +600. In januari verjaar ik alweer dus is het mooi 26x100. Ik ben al sinds juni 2012 afgestudeerd en mn manager zei destijds als dat al geruime tijd op dat niveau functioneerde. Zal dat ook gelijk wel even op mn lijstje zettenAnoniem: 35872 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:57:
Klopt, maar zoals ik al zei, die weekend vergoeding is wel heel ruim. ik weet niet hoeveel diensten je nu doet en hoevaak je gebeld wordt en wat de overige beloningen zijn tijdens die diensten..
Daarnaast ben je nog maar 25 en heb je een lease auto..
En je hebt nog maar net een HBO papiertje, dus je bent in principe een HBO starter..
Nee ik snap je redenatie maar snap ook de andere kant, ik heb hetzelfde meegemaakt..
Je moet je gaan vergelijken met een HBO'er met 2-3 jaar ervaring..
Dan zou je evt rond de 2700 euro uitkomen en vaak ook nog zonder auto..
Jij hebt iets minder maar wel een auto..
Als je rond de 2600 euro uit kan komen (ex vergoeding) dan mag je je in je handjes knijpen vind ik persoonlijk..
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 19-11-2013 16:15 ]
[ Voor 42% gewijzigd door FDMK op 19-11-2013 16:46 ]
Ik ben begonnen 2.5 jaar geleden voor de helft van wat ik nu verdien... dit omdat ik er vanuit een stage ingerold ben zeg maar... als ik daar nu op terug kijk had ik het anders gedaan maar dat is nu eenmaal zo gegaan. Ik heb het afgelopen jaar 2x een verhoging gehad van € 100,-. Laatste keer was 3 maanden geleden. Verdere verhogingen zijn uitgesloten...Mektheb schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:45:
Risico's horen bij het leven, en soms moet je uit je comfort zone durven te komen.
Je verdient inderdaad niet bar veel, maar ook weer niet minimumloon.
Je hebt verder ook geen laptop / auto, en als je zelf al vind dat je onderbetaald word dan weetje eigenlijk al met een onderbuikgevoel wat je te doen staat.
En je hoeft het schip niet te verlaten voor die gezonken is, maar er zijn genoeg anderen op deze planeet.
Gaan rondneuzen kan altijd al is het alleen maar om is te kijken wat er mogelijk is.
Voorbeeld die ik vaak aanhaal : Mijn partner werkt in een kleding zaak als "assistant floormanager" dat is dus kassa's controleren, roosters maken met planningen en natuurlijk het normale werk wat bij een kleding zaak komt kijken van afrekenen en opvouwen openen en sluiten etc jada jada.
En die krijgt voor 32 uur meer als wat jij krijgt.
Misschien niet helemaal te vergelijken, maar toch ben ik wel van mening je echt wel meer moet kunnen krijgen.
Wanneer is de laatste keer dat je wat meer kreeg geweest ?.
Voor z'n leeftijd niet, maar al was 'ie een jaar ouder, dan had 'ie een whooping €22 (!) meer dan het minimumloon. En ik betwijfel dat 'ie veel meer dan €100 erbij zal krijgen op z'n 23e, dus 'je verdient ook weer niet minimumloon' vind ik wel erg positief gebracht eigenlijkMektheb schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:45:
Risico's horen bij het leven, en soms moet je uit je comfort zone durven te komen.
Je verdient inderdaad niet bar veel, maar ook weer niet minimumloon.
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 19-11-2013 16:54 ]
The devil is in the details.
Dan zijn er eigenlijk nog maar een paar vragen te stellen.bulletrene schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:50:
[...]
Ik ben begonnen 2.5 jaar geleden voor de helft van wat ik nu verdien... dit omdat ik er vanuit een stage ingerold ben zeg maar... als ik daar nu op terug kijk had ik het anders gedaan maar dat is nu eenmaal zo gegaan. Ik heb het afgelopen jaar 2x een verhoging gehad van € 100,-. Laatste keer was 3 maanden geleden. Verdere verhogingen zijn uitgesloten...
TrueHahn schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:52:
[...]
Voor z'n leeftijd niet, maar al was 'ie een jaar ouder, dan had 'ie een whooping €22 (!) meer dan het minimumloon. En ik betwijfel dat 'ie veel meer dan €100 erbij zal krijgen op z'n 23e, dus 'je verdient ook weer niet minimumloon' vind ik wel erg positief gebracht eigenlijk
Ergo, meer vragen en/of verder kijken.
[ Voor 14% gewijzigd door Mektheb op 19-11-2013 16:55 ]
Dan wordt het wel tijd voor een ander baan
Je loopt natuurlijk wel een risico. Ten eerste krijg je bij een nieuwe werkgever zelden direct een vaste aanstelling. Vaker krijg je eerst een jaarcontract aangeboden. Dat zorgt voor onzekerheid. Daar bovenop komt nog de proeftijd natuurlijk. Je loopt dus wel degelijk een risico als je van baan wisselt. Dat wil niet zeggen dat je het niet moet doen natuurlijk!DarkFlow schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:47:
Solliciteren kan altijd. Zolang je je huidige baan niet opzegt voordat je ergens anders getekend hebt hoef je nergens bang voor te zijn. Je huidige werkgever hoeft ook echt niet te weten dat je op zoek bent naar iets anders.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Als ik die vragen aan mezelf stel;Mektheb schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:54:
[...]
Dan zijn er eigenlijk nog maar een paar vragen te stellen.
Ben je gelukkig zo ?.
Zie je jezelf hier nog wel even zitten voor je misschien naar een andere baan gaat zoeken ?.
Voel je jezelf serieus genomen ?.
Maar belangerijkste denk ik dan ook, kan je van het geen je nu verdient rondkomen ?.
Bespreek die dingen met je vriendin en kijk dan is echt met een spiegel ervoor of dit is wat je wil.
Of dat je toch de urge heb om verder te gaan zoeken, of om misschien weer andere dingen op te pakken met een avond studie erbij ? dat je erna een andere mogelijkheid heb een andere weg in te slaan etc.
Je hebt het allemaal zelf in de hand ( En ja ik ben ook niet zo'n held hoor) heb ook 8 jaar lang in me comfort zone gezeten voordat ik pas eruit durfde te komen ( klinkt zo raar ) Maar het is wel zo, je moet voor jezelf opkomen want de meeste anderen doen het niet.
[...]
True
Dat is zeker waar, maar daar staat tegenover dat als je meer gaat verdienen, je ook meer kan sparen. Daarmee zal je makkelijker een buffer op kunnen bouwen mocht het jaarcontract niet verlengd worden.ATS schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:02:
[...]
Je loopt natuurlijk wel een risico. Ten eerste krijg je bij een nieuwe werkgever zelden direct een vaste aanstelling. Vaker krijg je eerst een jaarcontract aangeboden. Dat zorgt voor onzekerheid. Daar bovenop komt nog de proeftijd natuurlijk. Je loopt dus wel degelijk een risico als je van baan wisselt. Dat wil niet zeggen dat je het niet moet doen natuurlijk!
Ik denk dat je zelfs met een salarisverhoging hier niet gelukkig gaat worden. Dus: ga op zoek naar iets anders voordat je echt met nare klachten komt te zitten...bulletrene schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:05:
[...]
Als ik die vragen aan mezelf stel;
Ben je gelukkig zo ?. Absoluut niet.. al een paar maanden met enorme tegenzin de dag beginnen begint nu wel erg vervelend te worden..
Zie je jezelf hier nog wel even zitten voor je misschien naar een andere baan gaat zoeken ?. Als het moet, maar liever niet..
Voel je jezelf serieus genomen ?. Totaal niet, maar daar hebben mijn andere collega's ook last van.
Maar belangerijkste denk ik dan ook, kan je van het geen je nu verdient rondkomen ?. Ik kan ervan rondkomen, maar dat is het dan ook meteen.. Iets extra's zit er niet in.
Ik ben de vacature sites aan het doorspitten op zoek naar een andere baan.Nyarlathotep schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:36:
[...]
Ik denk dat je zelfs met een salarisverhoging hier niet gelukkig gaat worden. Dus: ga op zoek naar iets anders voordat je echt met nare klachten komt te zitten...
Dagelijks met tegenzin naar je werk gaan is niet bevorderlijk voor je psychische gezondheid. Ik denk dat Nyarlathotep daarop doelt.bulletrene schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:45:
Wat voor nare klachten bedoel je precies..?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik denk dat je gelijk hebt. In de zorg etc. is de groei beperkt. Bij een IT bedrijf kan je met je huidige ervaring en certs zeker wel 400 omhoog.kromme schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:58:
Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO n4 BBL,
Certificaten: 70-646, 70-640, 70-642, 70-662, 70-663, VCP5-DCV.
Werkervaring: +- 10 jaar
Werkgever: GGZ instelling
Huidige functie: Systeembeheerder
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 166uur
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 4*9
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt
Land: NL
Regio: Limburg
Reistijd: 9minuten
Maand salaris (bruto): 2390
Naar mijn inzicht kom ik hier qua salaris geen stik verder, hoeveel papiertjes ik ook haal.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Echter denk ik dat je in geen enkel bedrijf meer gaat verdienen door alleen maar papiertjes te halen. Je werkzaamheden zullen ook daarop aangepast moeten worden denk ik.frankwopereis schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:32:
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt. In de zorg etc. is de groei beperkt. Bij een IT bedrijf kan je met je huidige ervaring en certs zeker wel 400 omhoog.
Bikkelen gebeurt pas na 2:00
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Je papiertje haal je vaak pas nadat je met iets hebt gewerkt. Ik kan wel een Exchange examen gaan doen, maar als ik er nooit mee heb gewerkt zal ik toch zakken (of ik moet een studiebol zijn).thejoker80 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:37:
[...]
Echter denk ik dat je in geen enkel bedrijf meer gaat verdienen door alleen maar papiertjes te halen. Je werkzaamheden zullen ook daarop aangepast moeten worden denk ik.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Anoniem: 13087
Even snel wordt lastig. Je kan je VCP4 niet meer upgraden naar 5 zonder de cursus te volgen. Dan had je dat euh 1,5 jaar geleden al moeten doen.Rooke schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:47:
Nog even snel mn vcp5 halen dusdan heb ik alle doelen gehaald. Dat plus mn hbo papiertje moet wel wat kunnen doen lijkt me. Volgend jaar sowieso eens kijken of er niet wat harder stappen gemaakt kunnen worden.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het is voor mij eigenlijk iets te weinig zelfs. Had liever iets meer gehad.Tsjipmanz schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:32:
2 minuten reistijd, doe je goed
[ Voor 6% gewijzigd door Sjnirk op 20-11-2013 11:14 ]
Bikkelen gebeurt pas na 2:00
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Ik heb mn whatsnew wel gevolgd en volgens vmware/eduction bevoegd om een VCP5 examen te doenTylen schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:12:
[...]
Even snel wordt lastig. Je kan je VCP4 niet meer upgraden naar 5 zonder de cursus te volgen. Dan had je dat euh 1,5 jaar geleden al moeten doen.
Tenzij hij op kantoor slaaptTsjipmanz schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:32:
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Been there, done that. Zat bij mijn vorige werkgever op een gegeven moment hemelsbreed nog geen 500m van mijn werklocatie af. Ik schreef 1800 m aan km vergoeding per dag, want toch stug met de auto gaan.Tsjipmanz schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:32:
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik moet er niet aan denken. Ik vind het fijn om letterlijk en figuurlijk een beetje afstand te kunnen nemen. Anders wordt "nog even iet afmaken" ook wel erg makkelijk. Wel fijn dat je gewoon thuis kan gaan lunchen natuurlijkTsjipmanz schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:32:
The Eagle schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:16:
[...]
Been there, done that. Zat bij mijn vorige werkgever op een gegeven moment hemelsbreed nog geen 500m van mijn werklocatie af. Ik schreef 1800 m aan km vergoeding per dag, want toch stug met de auto gaan.
Ben 1x geen lopen, toen lag er sneeuw
Je moet je idd gaan afvragen of je iets kunt doen wat de situatie op je huidige werk kan verbeteren.. zodra je geen positieve dingen meer zien, dus ook met bv 400 euro loonsverhoging geen toekomst, dan moet je gewoon rondkijken naar iets anders..bulletrene schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:45:
[...]
Ik ben de vacature sites aan het doorspitten op zoek naar een andere baan.
Als ik iets tegenkom toch maar de moed proberen te verzamelen en ervoor gaan!
Wat voor nare klachten bedoel je precies..?
[ Voor 53% gewijzigd door Sport_Life op 20-11-2013 21:34 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Als 1 zo een recruiter je toevoegt dan kom je in een soort vortec terrecht en wilt iedereen je toevoegenSport_Life schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:31:
Ik ben ook een heel klein beetje aan het rondkijken, werk bevalt an sich nog wel, maar de sleur komt er na een paar jaar een beetje in.. Ben nu actief aan het Linkedin'en, echter zijn er allerlei recruiters die mij toe willen voegen. Daar ben ik nog een beetje voorzichtig mee (tenzij een heel mooi bedrijf). Wil niet dat mijn baas ziet of denkt dat ik actief bezig ben met zoeken (er zitten een aantal lange termijn projecten in de planning).
Als ik netto meer over wil houden moet ik er wel heel flink op vooruit gaan, dus daar reken ik niet al teveel op (nu fietsafstand, straks mogelijk leaseauto + bijtelling + parkeerkosten etc).
The first casualty in war is always the truth...
Deze werkzaamheden komen er natuurlijk bij, anders haal ik dat papiertje niet.thejoker80 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:37:
[...]
Echter denk ik dat je in geen enkel bedrijf meer gaat verdienen door alleen maar papiertjes te halen. Je werkzaamheden zullen ook daarop aangepast moeten worden denk ik.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Lijkt mij ook niet dat jij mag klagen;) Is er nog wel de mogelijkheid tot groei? En zo ja, welke kant wil/moet je dan op?copywrong1982 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:15:
Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO
Certificaten: Cisco CCNA, CCNP, CCNA security, BCCPP.
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Financiele Dienstverlener
Huidige functie: Netwerkbeheerder
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 38 (inclusief adv)
13/14e maand of winstuitkering: 13 maand en variabele bonus (tussen 5 en 10% van jaarinkomen)
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt
Land: NL
Regio: Limburg
Reistijd: 6minuten
Maand salaris (bruto): 3750 standaard + wachtdienstvergoeding ( tussen 200 en 300 bruto per maand)
Al met al mag ik niet klagen vind ik.
Lekker sociaal ook.. tenzij je collega's uitnodigd voor een tosti bij je thuisATS schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:50:
[...]
Wel fijn dat je gewoon thuis kan gaan lunchen natuurlijk
Het is heel makkelijk om te zeggen "ik zie geen toekomst meer, dus zoek ik wat anders". De vraag is alleen of er ook wel daadwerkelijk een toekomst is? Dat is hetgene dat ik mij vaak heb afgevraagd. Zijn mijn verwachtingen wel realistisch?Anoniem: 35872 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:55:
[...]
Je moet je idd gaan afvragen of je iets kunt doen wat de situatie op je huidige werk kan verbeteren.. zodra je geen positieve dingen meer zien, dus ook met bv 400 euro loonsverhoging geen toekomst, dan moet je gewoon rondkijken naar iets anders..
In mijn beleving staat plezier op 1. daarna geld..
[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 21-11-2013 12:35 ]
Ik heb 250 meter van mijn werk gewoond en dat was inderdaad iets te dichtbij. Ik kon letterlijk vanuit mijn eigen appartement mijn eigen kantoorkamer zien. Dat was iets teveel van het goede. Ik woon nu op 5 minuten fietsen / 15 minuten lopen en dat werkt prima. Ik kan overigens ook thuis lunchen en doe dat ook regelmatig op dagen waarop mijn vriendin ook thuis is.ATS schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:50:
[...]
Ik moet er niet aan denken. Ik vind het fijn om letterlijk en figuurlijk een beetje afstand te kunnen nemen. Anders wordt "nog even iet afmaken" ook wel erg makkelijk. Wel fijn dat je gewoon thuis kan gaan lunchen natuurlijk
[ Voor 10% gewijzigd door nare man op 21-11-2013 12:41 ]
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Ach, ik zet om kwart over 5 de computer uit, sta vervolgens wel een half uur tot 3 kwartier in de ellende, maar ben wel om 6 uur thuisnare man schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:39:
[...]
Ik moet er echt niet aan denken om ná een dag hard werk óók nog een uur in zo'n treurige file te staan of anderszins nog een hele reis te moeten ondernemen voordat je thuis bent. Nu zet ik om twintig over zes de computer uit en zit ik om half zeven aan mijn keukentafel.
No offence, maar ga je niet wat laat van huis?PromWarMachine schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:07:
Voor een (detacherings)opdracht zit ik nu 90km van m'n woonplaats af. Dat is in normale gevallen 70 minuten reizen met de auto, maar 's winters is er op dit traject zelden een normale dag. Aangezien ik over 4 snelwegen ga en door een drukke stad moet, is er altijd wel iets aan de hand.
Nu zit ik er inmiddels 3,5 jaar en de afstand begint me langzaam op te breken.
Toegegeven, de uitstekende reiskosten- én reistijdvergoeding maken een hoop goed, maar ik denk dat het geen jaren meer moet duren. Mijn dag ziet er ongeveer zo uit:
07:30 op
07:50 deur uit
09:00 op kantoor
17:45 naar huis
19:00 in de stad
19:30 thuis met boodschappen
20:30 eten op tafel
21:00 avond kan beginnen
01:00 naar bed na voor m'n gevoel een korte avond gehad te hebben
Wel €0,40/km & alle reistijd na 45m enkele reis tijd voor tijd, dus 1x per 2 weken een dag vrij.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ja hoor, als techneut kan ik nog max 2 schalen omhoog (max 5500). Daarna zul je toch moeten denken aan project manager/management. Maar daar heb ik nu nog niet zo'n trek in.frankwopereis schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:45:
[...]
Lijkt mij ook niet dat jij mag klagen;) Is er nog wel de mogelijkheid tot groei? En zo ja, welke kant wil/moet je dan op?
Mag hij dat zelf weten??martinusz schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:19:
[...]
No offence, maar ga je niet wat laat van huis?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
[ Voor 3% gewijzigd door Config op 21-11-2013 13:32 ]
Als je gewoon 1x boodschappen voor de hele week doet scheelt je dat ook al enorm.PromWarMachine schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:07:
Voor een (detacherings)opdracht zit ik nu 90km van m'n woonplaats af. Dat is in normale gevallen 70 minuten reizen met de auto, maar 's winters is er op dit traject zelden een normale dag. Aangezien ik over 4 snelwegen ga en door een drukke stad moet, is er altijd wel iets aan de hand.
Toegegeven, de uitstekende reiskosten- én reistijdvergoeding maken een hoop goed, maar ik denk dat het geen jaren meer moet duren. Mijn dag ziet er ongeveer zo uit:
Wel €0,40/km & alle reistijd na 45m enkele reis tijd voor tijd, dus 1x per 2 weken een dag vrij.
Opzich vergelijkbaar zoals ik het heb, alleen doe ik een paar dingen net wat anders en dat begint met de boodschappen.PromWarMachine schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:07:
tja ... met kinderen én een reisafstand maak ik andere keuzes:PromWarMachine schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:07:
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Die keus heb ik niet, als ik om kwart over vijf weg zou gaan, zou dat gewoon werkweigering zijnLethalis schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:03:
[...]
Ach, ik zet om kwart over 5 de computer uit, sta vervolgens wel een half uur tot 3 kwartier in de ellende, maar ben wel om 6 uur thuis
[ Voor 7% gewijzigd door nare man op 21-11-2013 14:12 ]
Helemaal mee eens! Zo'n file lijkt mij ook niets; ik spring gewoon op de fiets (of als het echt zo uitkomt of beestenweer is: in de tram) en ik ben in een kwartiertje thuis.nare man schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:39:
[...]
Ik heb 250 meter van mijn werk gewoond en dat was inderdaad iets te dichtbij. Ik kon letterlijk vanuit mijn eigen appartement mijn eigen kantoorkamer zien. Dat was iets teveel van het goede. Ik woon nu op 5 minuten fietsen / 15 minuten lopen en dat werkt prima. Ik kan overigens ook thuis lunchen en doe dat ook regelmatig op dagen waarop mijn vriendin ook thuis is.
Ik moet er echt niet aan denken om ná een dag hard werk óók nog een uur in zo'n treurige file te staan of anderszins nog een hele reis te moeten ondernemen voordat je thuis bent. Nu zet ik om twintig over zes de computer uit en zit ik om half zeven aan mijn keukentafel.![]()
Met afsluiten heb ik geen probleem. De avondmaaltijd is het rustmoment om het werk achter me te laten. Zelfs als ik een mindere dag heb gehad dan is die echt al wel weer van me afgegleden als ik om 19:15 lekker op de bank met een kop koffie voor de tv zit. Ik kan me ook voorstellen dat je niet direct je werk achter je kunt laten als je om 19:15 nog bumper-aan-bumper staat.
Naar mijn idee is dit een aspect van de work/life balance dat echt niet onderschat moet worden -- om nog maar te zwijgen van de financiële aspecten van niet hoeven reizen
Helaas is die 70 minuten al zonder file. Het wordt alleen nog erger als er file is. Die 70 minuten beginnen me al te storen. Eerder opstaan zou dat niet verminderen. Wel het aantal incidenten inderdaad, maar daar komt dan weer de irritatie van het vroeg opstaan bij.. 'k ben niet zo'n ochtendmens..MeltedForest schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:19:
Maar als je om 6:00 opstaat en om 16:15 naar huis gaat, scheelt dat niet een hoop filerijden?
Klopt. Mijn vriendin moedigt me ook aan om eerder te gaan slapen en eerder te beginnen. Is wel iets om te overwegen, maar de relatief lange 'standaard' reistijd blijft natuurlijk als je 90km verderop zit.martinusz schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:19:
[...]
No offence, maar ga je niet wat laat van huis?
Oh ja, dat had ik er niet duidelijk bij gezet. Ik doe 2 á 3x per week boodschappen. Op dagen waarop ik niet naar de winkel hoef, is het een half uurtje korter. Maar als ik geen boodschappen doe, moet ik wel tanken, dat kost ook +-20m (goedkope pomp zoeken). Met ~900km/week, tank je regelmatig..Anoniem: 13087 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:30:
Natuurlijk, maar als je je reistijd zelf kunt verkorten dan is dat misschien een idee om te proberen...
Nog een tip (die je ook zelf moet weten): doe voor meerdere dagen boodschappen, kost je dat niet elke dag een half uur.
Maar ik kan me natuurlijk ook goed voorstellen dat elke dag 2.5-3 uur in de auto heel vervelend wordt.
Ja klopt. Dat maakt ook veel goed. Eigenlijk is dat de reden waarom ik het al zo lang vol houd.. als ik dit 5 dagen per week doe, 'werk' ik inclusief reistijd 50 uur. Dat vind ik echt wel veel.Config schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:31:
Zozo elke 10 dagen 1 vrij, dat is zeer schappelijk, dat is hier niet! Klinkt verder heel bekend. Iets eerder vertrekken zou wat schelen denk ik, ook al kun je waarschijnlijk niet eerder naar huis.
Config schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:33:
40 cent per km en nog steeds ga je 20 km omrijden naar de witte pomp. Tip: gun jezelf een soort uurloon waarbij je niet een half uur bezig bent voor 4 euro voordeel.
[ Voor 24% gewijzigd door PromWarMachine op 21-11-2013 14:38 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Config op 21-11-2013 15:09 ]
Zeker, maar dat zeg ik omdat hij vermeld dat hij het reizen moe wordt, maar het lijkt mij logisch dat je reistijd langer is als je vertrekt midden in de spits
Float like a butterfly, sting like a bee.
Als je elke dag een uur tijd voor tijd opbouwt met reizen, waarom ga je dan niet gewoon een uur eerder naar huis? Want nu werk je dus 9 uur per dag.PromWarMachine schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:07:
Hehe, niet elke werkgever en/of collega denkt daar zo overHet Fantoom schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:11:
Als je elke dag een uur tijd voor tijd opbouwt met reizen, waarom ga je dan niet gewoon een uur eerder naar huis? Want nu werk je dus 9 uur per dag.
Dat zijn ook zo'n beetje mijn tijden, 8.30 op de fiets, 9u/9.15 aanwezig tot18/19u (regelmatig later) en dan eten en tv kijken.. wel even wennen die vrije tijd 's avonds, na 4 jaar avondschool (2 avonden van 18.30 tot 22.30 college). Had allerlei leuke plannen gemaakt om mijn tijd te vullen, maar in de praktijk zit ik gewoon tv te kijken met Geer en Goor enzo :D!Zoijar schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:43:
[...]
Hehe, niet elke werkgever en/of collega denkt daar zo over
Ik doe gemiddeld nu 8:00 op, tot 8:30 aan een koffie, 8:50 de deur uit, 9:00 op werk, 17:45 weer weg, 18:00 thuis, 19:00 gegeten, dan tot 21:00 m'n tijd verdoen met half slapen/uitrusten wegens erg moe, tot 23:00 wat tv enzo, dan maar echt slapen.. erg het gevoel dat ik m'n vrijetijd een beetje verdoe met niks doen.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 22-11-2013 11:35 ]
Dat zou ik best willen, maar daar doet de klant dan weer moeilijk over.Het Fantoom schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:11:
[...]
Als je elke dag een uur tijd voor tijd opbouwt met reizen, waarom ga je dan niet gewoon een uur eerder naar huis? Want nu werk je dus 9 uur per dag.
Precies. Dat extra lange weekend om de week is ideaal. Een prachtige dag om te shoppen en niet geconfronteerd te worden met ellenlange rijen bij de supermarkt en andere winkels, zoals op zaterdag wel het geval is.Boudewijn schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:20:
Dat is een uur per dag teveel... en na 10 dagen dus 1 dag vrij?
Anoniem: 408260
En dan nog de reistijd, die ik ook zie als werktijd (al dan niet onbetaald). Moet er niet aan denken om in een file te staan voor werk.....Xepos schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:04:
Het valt me op dat veel mensen gewoon echt lang doorwerken.
Of hebben jullie allemaal meer dan een 40 urige werkweek?
[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 22-11-2013 13:56 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Naja, heb me er nooit zo in verdiept. Ik werk gewoon wanneer ik wil. Of dat nu 's avonds is of overdag. Ik let ook niet op mijn aantal aanwezige uren op de zaak. 't Werk moet gewoon klaar zijn op een gegeven momentHahn schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:56:
Je bent uit 1981, dat zou je onderhand toch wel moeten wetenVerschilt per bedrijf, bij de één werk je 8 uur en heb je half uur pauze doorbetaald, bij de ander werk je 8,5 uur en heb je half uur onbetaalde pauze. Of andere combinaties en mogelijkheden. Daar is geen echte standaard voor.
[ Voor 3% gewijzigd door smeerbartje op 22-11-2013 14:40 ]
Ik werk meestal 9-9.5u per dag en neem geen pauze (en schrijf 8u). Maar dat is natuurlijk eigen keuze, en ik loop ook wel af en toe naar de koffie automaat etc. En als ik af en toe wat zit te ouwehoeren over niks dan voel ik me daar niet schuldig oversmeerbartje schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:54:
Hoe werkt het eigenlijk bij een 40-urige werkweek? Dien je 8 uur per dag te werken of zit daar iets van pauze bij in?
Ik heb nog nooit een bedrijf gezien of van gehoord die het 1/2 uur lunchpauze doorbetaald. Ik wil niet zeggen dat het niet bestaat, maar het lijkt me erg zeldzaam. Normaal gesproken is lunchpauze eigen tijd.Hahn schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:56:
Verschilt per bedrijf, bij de één werk je 8 uur en heb je half uur pauze doorbetaald, bij de ander werk je 8,5 uur en heb je half uur onbetaalde pauze. [...]
Op papier werk ik 40 uur, maar in de praktijk werk je gewoon tot het werk af is. Dat kan 40 uur zijn, het kan ook 65 uur zijn. Het kan verdeeld zijn in dagen van gelijke lengte, maar er kunnen ook dagen tussenzitten van 14-16 uur. Overuren worden niet betaald (noch in geld, noch in tijd), maar er geldt wel een bonusregeling.Xepos schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:04:
Dat als je 30+ bent je toch wel gehoord dan wel ervaren moet hebben hoe dat zit, lijkt mij. Dat heeft je leeftijd ermee te makensmeerbartje schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:22:
[...]
Naja, heb me er nooit zo in verdiept. Ik werk gewoon wanneer ik wil. Of dat nu 's avonds is of overdag. Ik let ook niet op mijn aantal aanwezige uren op de zaak. 't Werk moet gewoon klaar zijn op een gegeven moment. Wat mijn leeftijd hiermee te maken heeft is me tot op heden nog steeds een raadsel
.
Paar maanden na mijn stage blijven werken bij m'n stagebedrijf en ik kreeg gewoon 8 uur per dag uitbetaald, terwijl ik van 9 tot 5 werkte en dus ook wel even pauze nam (meestal geen half uur, maar dus niet onbetaald).croxz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:18:
[...]
Ik heb nog nooit een bedrijf gezien of van gehoord die het 1/2 uur lunchpauze doorbetaald. Ik wil niet zeggen dat het niet bestaat, maar het lijkt me erg zeldzaam. Normaal gesproken is lunchpauze eigen tijd.
[ Voor 33% gewijzigd door Hahn op 22-11-2013 16:55 ]
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Nou ja, volgens mij zijn er nog altijd ook mensen waarbij niet het overwerk standaard in het salaris zit, maar die het werk gewoon willen af krijgen.Anoniem: 35872 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:50:
@nare man.. Het ligt natuurlijk aan de job.. Bij veel banen zit vaak al een deel van het overwerk al verwerkt in het basis salaris of in bonussen die bij bepaalde targets uitgekeerd worden..
Een simpele productie medewerker zal echt niet overwerken indien hij niet extra betaald word...
nare man schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:15:
En dat lijkt me ook juist. Geen enkele werknemer met een beetje verantwoordelijkheid (en met name verantwoordelijkheidsbesef) zal het werk zomaar uit zijn handen kunnen laten vallen als de klok vijf (of zes) slaat en er op dat moment nog een wezenlijk deel niet af is.
Dat ligt er maar net aan wat er nog te doen is, als ik met iets bezig ben en het net zo goed morgen kan, dan blijf ik niet zitten om het vandaag nog af te maken. Niet dat ik klokslag 17.00 naar huis ga, maar wil alleen maar zeggen dat het er nogal aan ligt wat voor een werk je achterlaat om morgen verder af te maken!nare man schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:15:
En dat lijkt me ook juist. Geen enkele werknemer met een beetje verantwoordelijkheid (en met name verantwoordelijkheidsbesef) zal het werk zomaar uit zijn handen kunnen laten vallen als de klok vijf (of zes) slaat en er op dat moment nog een wezenlijk deel niet af is.
Als het werk is wat echt af moet. (in mijn geval in de IT) is het vaak werk wat gebruikers direct aangaat.. systemen die niet werken etc.. Als dit bedrijfskritisch is dan werk ik zeker door..nare man schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:15:
36u op papier (binnenkort 40u). Vind mijn werk gewoon leukXepos schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:04:
[ Voor 64% gewijzigd door Sport_Life op 23-11-2013 12:41 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Met die instelling zul je ook niet snel gevraagd worden voor een schaal waarbij overwerk zit inbegrepen. Een groot deel van de jaarlijkse beoordeling gaat over inzet/houding en daarbij spelen overuren indien nodig (wat meestal wordt gecompenseerd, iig bij mij) ook een grote rol. Dus die overuren worden eigenlijk indirect uitbetaald via de jaarlijkse loonsverhoging, ca 5-10% los van de inflatie.EvaluationCopy schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:15:
Structureel overwerken is hetzelfde als een salarisverlaging. Mijn vrije tijd is heilig en kost dus geld. Neuken over 10 minuutjes hier en daar is natuurlijk ook triest en occasioneel overwerken omdat een klant in de shit zit doen we natuurlijk altijd. 'S avonds mogen ze me ook gewoon bellen bij incidenten maar zolang ik niet in een schaal zit waar overwerk bij is inbegrepen ga ik niet meer werken dan waar ze voor betalen.
Volgens mij lees je niet goed. Indien nodig werk ik met plezier over, maar niet onbetaald nee.Sport_Life schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:01:
[...]
Met die instelling zul je ook niet snel gevraagd worden voor een schaal waarbij overwerk zit inbegrepen. Een groot deel van de jaarlijkse beoordeling gaat over inzet/houding en daarbij spelen overuren indien nodig (wat meestal wordt gecompenseerd, iig bij mij) ook een grote rol. Dus die overuren worden eigenlijk indirect uitbetaald via de jaarlijkse loonsverhoging, ca 5-10% los van de inflatie.
Bij ons is het een half uur van de baas en een half uur voor ons zelf. Ben van 7:30 tot 16:00 aanwezig op het pand. Dus 8:30 uur waarvan ik er 8 betaald krijg. Ik weet wel dat in de retail dit niet op gaat. Daar is pauze eigen tijd, maar gelukkig bij mijn huidige baas is dat niet.croxz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:18:
[...]
Ik heb nog nooit een bedrijf gezien of van gehoord die het 1/2 uur lunchpauze doorbetaald. Ik wil niet zeggen dat het niet bestaat, maar het lijkt me erg zeldzaam. Normaal gesproken is lunchpauze eigen tijd.
Dat bedoel ik natuurlijk ook te zeggen. Ik ga ook niet meer om 18.10 beginnen met een dagvaarding waar ik toch minstens vijf dagen mee bezig ben en die ook tot morgen kan wachten. Als er daarentegen om 17.50 nog een klein klusje binnenkomt wat 45 minuten gaat duren en dat eigenlijk aansluit bij het werk dat ik tot op dat moment al aan het doen was, dan ga ik dat niet tot morgen uitstellen.The_MAN schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:50:
[...]
Dat ligt er maar net aan wat er nog te doen is, als ik met iets bezig ben en het net zo goed morgen kan, dan blijf ik niet zitten om het vandaag nog af te maken. Niet dat ik klokslag 17.00 naar huis ga, maar wil alleen maar zeggen dat het er nogal aan ligt wat voor een werk je achterlaat om morgen verder af te maken!
Ik ben 8,5uur aanwezig op mijn werk en krijg 8uur betaald. Ik mag echter wel meer pauze nemen dan dat half uurtje.croxz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:18:
[...]
[ Voor 30% gewijzigd door Alarmnummer op 25-11-2013 11:53 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Anoniem: 555688
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 555688 op 25-11-2013 15:10 ]
Ik ben daar vrij makkelijk in. Zolang er niemand dood gaat, kan ik gewoon naar huis. Bij bedrijfskritische problemen blijf ik natuurlijk zonder problemen langer. (met als toppunt dat het een keer 1:30 's nachts is geworden...) Ook moet ik wel eens iets buiten werktijd doen omdat anders gebruilers er last van hebben, ook geen probleem, maar verder: Alles dat tot morgen kan wachten, wacht maar lekker tot morgen. Ik ga dus om 16:20 (16:30 klaar) echt niet meer beginnen aan een taak die 45 minuten duurt. Dat wacht dus maar lekker tot morgen.nare man schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:15:
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Tja zo ken ik er genoeg die willen carriere maken, werken gemiddeld 60 tot 70 uur per week rijden een heel mooie auto en krijgen een dot meer salaris. Als ik ze vraag hoe het zit met over uren dan hoort dat bij hun functie. Als we dan rekenen wat die uren ze nu oplevert dus bruto salaris - netto uren dan houden ze minder over dan dat ik doe met mijn 40 uur.Anoniem: 555688 schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:09:
Een baan is niet meer dan een loonstrookje. Een carriere is iets heel anders.
Ik steek ook veel meer uren in mijn (leuke) carriere dan ik betaald krijg. Het lijkt misschien stom (ik ben ooit ambtenaar geweest, die snappen het niet) maar ik groei zo wel snel door naar een super betaalde functie binnen een snel groeiend bedrijf.
Je zult toch echt eerst moeten bewijzen wat je kunt voor je er betaald voor krijgt.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq