Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.855.448 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Engineer21 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:42:
[...]

Ik had het niet beter kunnen samenvatten. Het avontuur en het geld zijn leuk en het is goed voor je carriere binnen een bedrijf. Daar staat tegenover dat je veel werkt, weg bent van je familie en je sociale leven in je thuisland stil zet. Dit is absoluut geen duurzame lange termijn oplossing maar het is prima cashen als je jong bent en zo even je huis kunt terugverdienen in een paar jaar.Wat dat betreft kan ik iedereen aanraden dit te doen als je de kans hebt.

Bedenk wel even dat een plek als deze in Parijs een uitzondering is, in deze business is de kans groter dat je naar Afrika, Azie of het Midden-Oosten kunt.
Onderschat je MSc. TU niet.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-06-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105717

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO 4 ICT Beheer
Certificaten: MCSA 2003, Microsoft 70-646, CCA XenApp 6
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Bedrijfsleven ( 300/400 medewerkers )
Huidige functie: Systeembeheer
Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen: 25 + 6,5 EVD
13e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee, bus woonwerkverkeer geen bijtelling.
Werkweek: 39 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Land: NL
Regio: Overijssel
Reistijd: 50 min

Werkzaamheden bestaan voornamelijk uit projecten.
Daarnaast komen er nog werkzaamheden vanuit de servicedesk (2e lijns verstoringen)

Maand salaris (bruto): € 2310.-

Is dit een beetje netjes? Als ik hier zo kijk lijkt het net of ik eigenlijk achterloop op marktconform....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 105717 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:21:
Certificaten: MCSA 2003, Microsoft 70-646, CCA XenApp 6
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Bedrijfsleven ( 300/400 medewerkers )
Huidige functie: Systeembeheer
Vakantiedagen: 25 + 6,5 EVD
GSM: Ja
Leaseauto: Nee, bus woonwerkverkeer geen bijtelling.
Werkweek: 39 uur
Regio: Overijssel
Reistijd: 50 min

Werkzaamheden bestaan voornamelijk uit projecten.
Daarnaast komen er nog werkzaamheden vanuit de servicedesk (2e lijns verstoringen)

Maand salaris (bruto): € 2310.-

Is dit een beetje netjes? Als ik hier zo kijk lijkt het net of ik eigenlijk achterloop op marktconform....
Ik vind het voor je leeftijd niet heel hoog, een lease auto of wat meer salaris zou niet misstaan inderdaad!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:02

Shunt

Boe

DennusB schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:26:
[...]

Ik vind het voor je leeftijd niet heel hoog, een lease auto of wat meer salaris zou niet misstaan inderdaad!
Waarom zou hij een lease auto nodig hebben? Zo ver ik kan zien (staat natuurlijk niet duidelijk uitgeschreven) zie ik niet dat hij naar projecten toe moet. Dus waarom zou hij een lease auto nodig hebben?

Verder ja het is wel aan de lage kant ik zou zeker proberen zo rond de 2500 a 2600 te komen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Shunt schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:56:
[...]

Waarom zou hij een lease auto nodig hebben? Zo ver ik kan zien (staat natuurlijk niet duidelijk uitgeschreven) zie ik niet dat hij naar projecten toe moet. Dus waarom zou hij een lease auto nodig hebben?

Verder ja het is wel aan de lage kant ik zou zeker proberen zo rond de 2500 a 2600 te komen.
Ik ben ook 'gewoon' technisch applicatiebeheerder en heb toch echt een lease auto. Puur omdat ze het belangrijk vinden dat ik bij verstoringen snel en veilig op kantoor kan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:02

Shunt

Boe

DennusB schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:59:
[...]

Ik ben ook 'gewoon' technisch applicatiebeheerder en heb toch echt een lease auto. Puur omdat ze het belangrijk vinden dat ik bij verstoringen snel en veilig op kantoor kan komen :)
En dat is dus meteen een van de redenen dat er zo veel discussie is rondom de lease auto. Om naar het kantoor te rijden heb je echt geen lease auto nodig ook al moet je er snel zijn ook heb je daar geen "nieuwe" auto voor nodig. Nu heb ik gemakkelijk praten want ik zit zelf ook in een lease auto en bij iedere sollicitatie vraag / eis ik er ook een. Maar ja het moet natuurlijk wel nut hebben.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Shunt schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:08:
[...]

En dat is dus meteen een van de redenen dat er zo veel discussie is rondom de lease auto. Om naar het kantoor te rijden heb je echt geen lease auto nodig ook al moet je er snel zijn ook heb je daar geen "nieuwe" auto voor nodig. Nu heb ik gemakkelijk praten want ik zit zelf ook in een lease auto en bij iedere sollicitatie vraag / eis ik er ook een. Maar ja het moet natuurlijk wel nut hebben.
Het heeft toch nut, want ik loop wachtdienst. Stel er klapt om 04:00 een server, en ik heb geen auto. Moet ik dan wachten tot de eerste trein om 06:30 gaat en die server maar lekker down laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105717

ik ken de discussie.. omdat nu mijn werkzaamheden voornamelijk op kantoor kunnen is er al sprake van dat ik vervoer moet gaan inleveren ( rij nu woon-werk in bedrijfsbus, zo'n 140 km totaal per dag ). Vervoer inleveren betekend met eigen auto naar het werk, onkostenvergoeding bij dit bedrijf is maximaal 130 euro per maand netto. Salaris wordt niet aangepast dan, alleen dus die reiskostenvergoeding erbij.
2500 a 2600 zou een hele mooie stap zijn.. alleen ik krijg dat denk ik niet voor elkaar. Ik zit nu 9 jaar bij dit bedrijf, onderhandelen over salaris is lastig. Overigens wel bijzonder jammer dat als je meer wil verdienen je moet switchen met werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:36
The Eagle schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:45:
Weet je wat het is, Engineer21 is gewoon een expat. Werken in het buitenland, full expenses en housing en travelling paid. Veel werken, en weinig tijd om het uit te geven, plus je sociale leven in je thuisland op een laag pitje. Daar staat tegenover dat het voor de rest simpelweg cashen is. Oil en gas is een goed voorbeeld van waar het voorkomt, al zie ik het in de ERP ook wel. Specifieke kennis, daar gaat het vaak om - anders haalden ze die wel in het eigen land natuurlijk ;)

Als je jong bent en geen relatie hebt kan het. Naarmate je ouder wordt gaan de nadelen opwegen tegen de voordelen.
Idd er is niks vreemds aan om een dergelijk bedrag te ontvangen. Collega's van mij hadden dat ook. De een had het beter kunnen regelen dan de ander.

Ik heb het er niet voor over om alleen een dubbel loon te ontvangen en dan nog eens 10 tot 20 uur meer werken in de week. Heb een gezin nu vandaar :+

Maar als je net van school komt zou je deze kans moeten pakken natuurlijk. Voor ervaringen en kennis alleen al :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:42
Engineer21 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:13:
[...]

Nee, want ik moet iedere dag in Parijs werken. De meeste van mijn allowances zijn trouwens netto bedragen, dus de baas moet daarop bijleggen om tot dit bruto bedrag te komen. Het maakt voor mij persoonlijk dus niet uit als ik op een plek met een lagere belastingdruk ga wonen.
Luxemburg-Parijs is net boven de twee uur met de trein. Als je gedeeltelijk in de trein kunt werken zou het een optie zijn. Het probleem is dat de fiscale winst voornamelijk je baas ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Welke trein pak jij dan als je in 2 uur in Parijs bent? Met de Thalys deed ik er ~4uur over waren ook zakenreisjes naar Parijs en met de trein is ideaal. Boek erbij (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
ahh ic. van Luxemburg. Ik begreep je post niet goed :) vanaf A,dam is het wel wat langer vanwege max snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Mijn idee was dat het wonen in een fiscaal vriendelijk buurland van FR wel eens gunstig zou kunnen zijn bij een dergelijk inkomen. Vanuit Parijs is Luxemburg de meest realistische optie. Helaas had het voor @Engineer21 geen nut omdat het loon voor een flink deel uit gebruteerde nettobedragen bestaat. Dan valt de winst toe aan de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

t_captain schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:32:
Luxemburg-Parijs is net boven de twee uur met de trein. Als je gedeeltelijk in de trein kunt werken zou het een optie zijn. Het probleem is dat de fiscale winst voornamelijk je baas ten goede komt.
Dat heeft geen zin want bij grenswerkers wordt inkomen uit loondienst vrijwel altijd in het werkland belast. Een uitzondering is Zwitserland. Alleen voor een zzp'er of bv zou het zin hebben om vanuit het buitenland te factureren. Frankrijk staat meestal nummer 1 op de tax misery index, het zou ook niet mijn eerste keuze zijn :) .

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-06 21:08
Een update, nieuwe werkgever per 1 januari
vharten schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:33:
Leeftijd: 31
Opleiding(en): WO informatica
Certificaten: -
Werkervaring: 4,5 jaar
Werkgever: klein softwareontwikkelbedrijf / leverancier financiele software in Noord-Nederland bedrijf in .NET en Java softwareontwikkeling en detachering
Huidige functie: Software Ontwikkelaar (met name C# .NET) Medior .NET ontwikkelaar

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 29 25
13/14e maand of winstuitkering: nee winstuitkering, gemiddeld 1 a 2 maandsalarissen
Laptop: ja, zakelijk model HP ja, model nog onbekend
GSM: ja, iPhone 4, mag ook privé gebruikt woden ja, model nog onbekend
Leaseauto: ja, Ford Focus (rij momenteel hiermee alleen zakelijk dus geen bijtelling)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: nee ja, 80% door werkgever betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: gratis lunch op kantoor veel nadruk op certificering en trainingen, verdere voorwaarden/extra's nog niet bekend
Land: Nederland
Regio: Groningen
Reistijd: 30 minuten enkele reis, 1 dag per week naar klant in Amsterdam (reistijd 2 uur enkele reis) naar klanten maximaal 1 uur reistijd
Maandsalaris (bruto): € 2350 + €150 vaste (belaste) autovergoeding omdat ik me 'opgeofferd' heb om de auto van een vertrekkende collega over te nemen met hogere bijtelling € 2500
Qua salaris niet echt een vooruitgang, maar wat betreft de secundaire arbeidsvoorwaarden wel. Salaris is volgens hun maatstaven ook aan de lage kant omdat er eerst geïnvesteerd wordt in trainingen en certificering. Er is mogelijkheid om snel te stijgen.

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 09:18
vharten schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:18:

Qua salaris niet echt een vooruitgang, maar wat betreft de secundaire arbeidsvoorwaarden wel. Salaris is volgens hun maatstaven ook aan de lage kant omdat er eerst geïnvesteerd wordt in trainingen en certificering. Er is mogelijkheid om snel te stijgen.
Ik hoop het voor je want dit is gewoon een erg laag salaris voor 4,5 jaar en WO

• t_captain
Eensch. 2500 + auto is een net startsalaris, en als je 1 a 2 jaar ervaring had was het ook nog wel okee. Met 4.5 jaar zou het toch wel richting de 3k moeten zitten.

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Toch blijf ik me verbazen over de grote verschillen tussen wat de een een normaal acceptabel salaris vindt, start of niet, en wat de ander adequaat vind.

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
En ik blijf mij verbazen over de eenvoud waarmee men hier situaties met elkaar vergelijkt. Er zijn zeer veel zaken die hier niet worden meegenomen, met name de persoonlijkheden en communicatieskills, en ook wel de berijdheid tot het sluiten van een compromis [simpel voorbeeld: ik werkte vroeger met open source evangelisten. Deze mensen lopen kans hierdoor minder te verdienen omdat de hoeveelheid concurrentie voor de opdrachtgever afneemt. Je hoeft immers alleen maar te concurreren met andere open source bedrijven, en niet met alle non-OS bedrijven, en dat zijn er veel meer. Anders gezegd: de werknemer ontvangt open source als secundaire arbeidsvoorwaarde die het loon drukt].

Als je niet ambieert of in staat bent de productiviteit van anderen te verhogen leg je wel een scherp plafond op je salaris.

[ Voor 8% gewijzigd door Config op 14-11-2013 12:39 ]

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-06 21:08
Tja, ik moet zeggen dat ik ook geen keiharde onderhandelaar ben en het argument van het investeren in trainingen wel valide vond. Daarbij heb ik ook de verminderde reistijd en de eindejaarsuitkering meegenomen (waardoor je uitgesmeerd over het jaar wel op 2800-3000 per maand uitkomt).

Eerst maar eens mezelf bewijzen bij deze club, en bij het eerstvolgende beoordelingsgesprek de info uit dit topic in m'n achterhoofd houden :)

• Lodo
Config schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:37:
En ik blijf mij verbazen over de eenvoud waarmee men hier situaties met elkaar vergelijkt. Er zijn zeer veel zaken die hier niet worden meegenomen, met name de persoonlijkheden en communicatieskills, en ook wel de berijdheid tot het sluiten van een compromis [simpel voorbeeld: ik werkte vroeger met open source evangelisten. Deze mensen lopen kans hierdoor minder te verdienen omdat de hoeveelheid concurrentie voor de opdrachtgever afneemt. Je hoeft immers alleen maar te concurreren met andere open source bedrijven, en niet met alle non-OS bedrijven, en dat zijn er veel meer. Anders gezegd: de werknemer ontvangt open source als secundaire arbeidsvoorwaarde die het loon drukt].

Als je niet ambieert of in staat bent de productiviteit van anderen te verhogen leg je wel een scherp plafond op je salaris.
Eensch.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
t_captain schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:12:
Eensch. 2500 + auto is een net startsalaris, en als je 1 a 2 jaar ervaring had was het ook nog wel okee. Met 4.5 jaar zou het toch wel richting de 3k moeten zitten.
2500 + auto een startsalaris?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• DennusB
  • Niet online
Niet dan? Ik ben het er wel mee eens :P

• t_captain
Als de salarisontwikkeling in de dienstverlenende sector de afgelopen 10 jaar was meegegaan met de salarisontwikkeling in de bedrijfstakken met ouderwetse CAO's, dan was 2500+auto vrij algemeen geweest.

Als je met een relevant WO diploma gaat werken bij Philips, ASML, Rabobank, ABN-Amro, Unilever etc, dan zal je starten tussen pakweg 2800 en 3100 bruto per maand. Geen auto, wel een eindejaarsuitkering. Vandaar dat ik niet erg onder de indruk ben van een werkgever die voor iemand met WO en 4.5 jaar werkervaring 2500 + auto betaalt.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Small Business & Retail Management
Werkervaring: 6 jaar parttime naast studie, omgerekend zo'n 2 1/2 a 3 jaar fulltime
Werkgever: Detailhandel
Huidige functie: Content Manager

Vakantiegeld: Standaard 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: -
Pensioenregeling: 50/50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Randstad
Reistijd: 20 min auto

Maand salaris (bruto): 1670

Krijg er binnenkort wel meer bij, maar vraag me af wat een normaal salaris zou zijn. Mijn opleiding is niet echt in de richting namelijk, maar heb wel een aantal jaar werkervaring. Lastig..

iStockphoto

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06 12:20

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

BlizzarD schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:27:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Small Business & Retail Management
Werkervaring: 6 jaar parttime naast studie, omgerekend zo'n 2 1/2 a 3 jaar fulltime
Werkgever: Detailhandel
Huidige functie: Content Manager

Vakantiegeld: Standaard 8%
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: -
Pensioenregeling: 50/50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Reistijd: 20 min auto

Maand salaris (bruto): 1670

Krijg er binnenkort wel meer bij, maar vraag me af wat een normaal salaris zou zijn. Mijn opleiding is niet echt in de richting namelijk, maar heb wel een aantal jaar werkervaring. Lastig..
Je hebt nu een MBO functie met HBO opleiding. Ik zou elders gaan kijken naar een andere functie

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
vharten schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:45:
Eerst maar eens mezelf bewijzen bij deze club, en bij het eerstvolgende beoordelingsgesprek de info uit dit topic in m'n achterhoofd houden :)
Dat is IMHO een erg slechte insteek. Het klinkt inderdaad wel aardig, en als de werkgever dat ook echt waar zou maken is het leuk. Maar vaak komt het er op neer dat je bij binnenkomst goed kunt onderhandelen, en daarna gewoon met de stroom meegaat. Er is dan vaak minder mogelijk met salaris.

Uiteindelijk kun je IMHO beter bij binnenkomst goed onderhandelen, en daarna bewijzen dat je dat salaris ook waard bent ( En dan kan je natuurlijk bij de salarisrondes ook nog wel onderhandelen, maar zit je al in een veel betere uitgangspositie ).

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Lodo
Woy schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:57:
[...]

Dat is IMHO een erg slechte insteek. Het klinkt inderdaad wel aardig, en als de werkgever dat ook echt waar zou maken is het leuk. Maar vaak komt het er op neer dat je bij binnenkomst goed kunt onderhandelen, en daarna gewoon met de stroom meegaat. Er is dan vaak minder mogelijk met salaris.

Uiteindelijk kun je IMHO beter bij binnenkomst goed onderhandelen, en daarna bewijzen dat je dat salaris ook waard bent ( En dan kan je natuurlijk bij de salarisrondes ook nog wel onderhandelen, maar zit je al in een veel betere uitgangspositie ).
Ik beaam deze aanpak. Overigens leid dat wel vaak tot jobhoppen, maar is dat nog erg in deze tijd?

• t_captain
Jobhoppen is toch zoiets als elk jaar van baan veranderen? Dat is niet ideaal. Aan de andere kant is het ook niet ideaal om 10 jaar of langer in dezelfde functie bij dezelfde werkgever te zitten.

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12-2024
t_captain schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:31:
Jobhoppen is toch zoiets als elk jaar van baan veranderen? Dat is niet ideaal. Aan de andere kant is het ook niet ideaal om 10 jaar of langer in dezelfde functie bij dezelfde werkgever te zitten.
Elk jaar is heel kort, maar lees ook wel dat sommige max 3 jaar op 1 functie zitten. Geen promotie oid volgende baan.

Anoniem: 88197

vharten schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:18:

[...]

Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging bij een bedrijf in Grunn? Bij mijn werkgever in Grunn zijn de voorwaarden een stuk beter als je goed bent. DM me voor meer informatie als je wilt :)

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

frankwopereis schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:49:
[...]

Je hebt nu een MBO functie met HBO opleiding. Ik zou elders gaan kijken naar een andere functie
Dat klopt, het is ook meer e-commerce medewerker dan echt content manager. Nu vind ik deze richting wel leuk (online content/sales), maar vind ik mijn salaris wel aan de lage kant. Ben benieuwd wat een beetje marktconform zou zijn?

iStockphoto

Anoniem: 13087

Anoniem: 88197 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:11:
[...]

Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging bij een bedrijf in Grunn? Bij mijn werkgever in Grunn zijn de voorwaarden een stuk beter als je goed bent. DM me voor meer informatie als je wilt :)
Niet om heel vervelend te doen, maar dit (werven) is expliciet niet de bedoeling van dit topic.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

BlizzarD schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:18:
[...]

Dat klopt, het is ook meer e-commerce medewerker dan echt content manager. Nu vind ik deze richting wel leuk (online content/sales), maar vind ik mijn salaris wel aan de lage kant. Ben benieuwd wat een beetje marktconform zou zijn?
+300 startsalaris, + 200 na een jaar daarna gestaag/structureel of n.a.v. cursussen etc.
Wat vind de rest? Moeilijk vakgebied voor mij, heb er zelf wel in gewerkt maar dat was op 0-uren basis.

[ Voor 5% gewijzigd door frankwopereis op 14-11-2013 16:36 ]

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Laatst online: 25-05 00:31
Opleiding(en): MBO4 WTB, MBO2 Elektro, MBO3 mechatronica, HBO technische bedrijfskunde.
Certificaten: Atex, Nen3140, heftruck, Werken met liften etc...
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: Heineken
Huidige functie: Storingsmonteur

Vakantiegeld: ja 8%
Vakantiedagen: 26
Ploegentoeslag: 32%
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 33.6 uur
Pensioenregeling: ja 1/3 zelf 2/3 baas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Spaarrekening met 4.6% rente, goedkoop drank, goedkoop tanken
Reistijd: 15 min

Maand salaris (bruto): 5050 euro

Betaald niet slecht. Zeker met overwerk erbij zit ik al snel richting de 5500-6000.
Wel is dit een MBO functie

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Een MBO functie, maar geen MBO salaris of je zit aan de max van je schaal op jonge leeftijd al. Salaris op basis van 33.6 uur? Dan heel goed geregeld als dit gewone werkuren zijn en geen nachten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:24
Masterkale1 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 05:30:
Opleiding(en): MBO4 WTB, MBO2 Elektro, MBO3 mechatronica, HBO technische bedrijfskunde.

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Spaarrekening met 4.6% rente, goedkoop drank, goedkoop tanken

Betaald niet slecht. Zeker met overwerk erbij zit ik al snel richting de 5500-6000.
Wow, dat is een zéééérrrr goed salaris voor het aantal uren en inclusief de sec. arbeidsvoorwaarden!! Hoe krijg je dat voor elkaar? Heb nog nooit van mijn leven gehoord dat een storingsmonteur zoveel verdiend. Alleen als ze telkens 3 maanden in Dubai of ander land ofzo zitten voor hun werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Is met ploegengeld. Incl nachten op basis van 33, 6 uur 5 ploegenrooster

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Jullie betalen gewoon teveel voor jullie biertje haha. Cao heineken is zo op te zoeken.
Schaal 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Masterkale1 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 05:30:

3825 verdien je zonder ploegentoeslag op basis van 33,6uur
4554 zonder ploegen toeslag op basis van 40uur

Net salaris! Je hebt ook wel de nodige opleidingen d:)b
Dat ze mbo2/3/4/hbo zijn geeft alleen maar aan dat je wilt leren en doordat het allemaal iets afwijkende opleidingen zijn heb je een brede kennis. Met die bedrijfskundige opleiding erbij kan je straks mooi leidinggevende worden en gaat je salaris weer omhoog:)

edit: ik betaal overigens niet mee aan jouw salaris:) 1 van de weinige bieren die ik niet te drinken vindt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door frankwopereis op 15-11-2013 09:28 . Reden: vieze werkgever ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

frankwopereis schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:27:
[...]

edit: ik betaal overigens niet mee aan jouw salaris:) 1 van de weinige bieren die ik niet te drinken vindt ;)
Dus je koopt nooit een van de volgende producten:
  • Heineken (Pilsener, Oud Bruin, & Tarwebok)
  • Amstel (Pilsener, 1870, Gold, Bock, Sterk, Blond, 0.0)
  • Brand (Pilsener, Oud Bruin, Up Pilsener, Imperator, Lentebock, Dubbelbock, Sylvester & Weizen)
  • Wieckse (Witte, Rosé, 0.0)
  • Affligem (Blond, Dubbel, Trippel & Lingen's Blond)
  • Murphy's (Irish Red & Irish Stout)
  • Sol
  • Desperados :9~
  • Jillz
  • Strongbow
  • Royal Club
  • Sourcy
  • Crystal Clear
  • Sisi
  • Sourcy Vitaminwater
  • JOY
  • Climax
  • Holy Soda
Ontopic:
Mooi salaris maar de nachturen (en dan weer niet nachturen) draaien lijken me wel zwaar. Maar waarschijnlijk is het zeker paar nachten en dan paar dagen vrij en dan paar dagen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
t_captain schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:31:
Waarom is dat niet ideaal? Ik zelf werk meer in een soort van sprints, waar ik binnen 3 maanden een CMS bouw en dan 3 maanden het finetune. Daarna is er nog weinig te doen, in ieder geval niet genoeg uitdaging voor mij. Dan ga ik inderdaad op zoek naar iets nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

MeltedForest schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:31:
[...]

• nee*]Heineken (Pilsener, Oud Bruin, & Tarwebok)
  • nee*]Amstel (Pilsener, 1870, Gold, Bock, Sterk, Blond, 0.0)
  • ja pilsner*]Brand (Pilsener, Oud Bruin, Up Pilsener, Imperator, Lentebock, Dubbelbock, Sylvester & Weizen)
  • ja rose*]Wieckse (Witte, Rosé, 0.0)
  • nee*]Affligem (Blond, Dubbel, Trippel & Lingen's Blond)
  • nee*]Murphy's (Irish Red & Irish Stout)
  • nee*]Sol
  • nee*]Desperados :9~
  • nee*]Jillz
  • nee*]Strongbow
  • ja meerdere soorten, maar voor gasten*]Royal Club
  • nee*]Sourcy
  • wel lekker, koop het niet, huismerk volstaat*]Crystal Clear
  • nee*]Sisi
  • nee*]Sourcy Vitaminwater
  • nee*]JOY
  • nee*]Climax
  • nee*]Holy Soda
Ontopic:
Mooi salaris maar de nachturen (en dan weer niet nachturen) draaien lijken me wel zwaar. Maar waarschijnlijk is het zeker paar nachten en dan paar dagen vrij en dan paar dagen werken?
offtopic; Lijstje ingevuld voor je ;)

[ Voor 3% gewijzigd door frankwopereis op 15-11-2013 11:12 . Reden: lijst werkte niet meer ;p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
offtopic:
Corono FTW :9

Verder: ik zou mensen nogmaals vriendelijk willen verzoeken wat duidelijker te zijn in hun salaris. Het is niet vergelijkbaar als men alles op één enkele hoop gooit. We need more details! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 06:48
Ook maar eens lijstje ingevuld. Hoop volgend jaar wel een salaris schaal op te schuiven, zit nog steeds in mijn servicedesk schaal waar ik de afgelopen jaren in viel.

Certificaten: ITIL v2 + v3 foundation, Prince 2 Foundation.
Werkervaring: 6.5 jaar
Werkgever: Louwman
Huidige functie: Test Manager
Laptop: Ja, (al gebruik ik deze puur zakelijk)
GSM: Ja, (Nokia C5, puur zakelijk)
Regio: Brabant
Reistijd: 10 min

Maand salaris (bruto): € 2950.-

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
t_captain schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:58:
[...]

Als de salarisontwikkeling in de dienstverlenende sector de afgelopen 10 jaar was meegegaan met de salarisontwikkeling in de bedrijfstakken met ouderwetse CAO's, dan was 2500+auto vrij algemeen geweest.

Als je met een relevant WO diploma gaat werken bij Philips, ASML, Rabobank, ABN-Amro, Unilever etc, dan zal je starten tussen pakweg 2800 en 3100 bruto per maand. Geen auto, wel een eindejaarsuitkering. Vandaar dat ik niet erg onder de indruk ben van een werkgever die voor iemand met WO en 4.5 jaar werkervaring 2500 + auto betaalt.
Ik heb zelf geen WO dus dat moet ik dan van je aannemen. Weet wel dat je met een HBO tussen de 1700-2000 + auto zit (als starter zonder ervaring). Zou dus verwachten dat het voor WO wel wat hoger is maar dat is een behoorlijk stuk hoger.

Irish red en desperados van Heiniken? Grappig. Drink ik beide regelmatig.

[ Voor 4% gewijzigd door thewizard2006 op 15-11-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 08:23

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

[...]

Klinkt in theorie leuk, maar hoe groot denk je dat het percentage is van het aantal WO starters op de arbeidsmarkt, dat uiteindelijk bij één van die werkgevers aan de slag kan? Het (gemiddelde) startsalaris van een net afgestudeerde WO informaticus ligt aanzienlijk lager dan het bedrag dat jij noemt.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
thewizard2006 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:35:
[...]

Ik heb zelf geen WO dus dat moet ik dan van je aannemen. Weet wel dat je met een HBO tussen de 1700-2000 + auto zit (als starter zonder ervaring). Zou dus verwachten dat het voor WO wel wat hoger is maar dat is een behoorlijk stuk hoger.

Irish red en desperados van Heiniken? Grappig. Drink ik beide regelmatig.
Is geen juiste vergelijking. Jij ziet dit als gemiddeld WO, terwijl dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Config schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:26:
[...]

Is geen juiste vergelijking. Jij ziet dit als gemiddeld WO, terwijl dat niet zo is.
?
Huh we hebben het toch over gemiddelde? Dat er een MBOer/HBOer als starter 3k verdient of na 4 jaar werkervaring 5k + leaseauto (of zoals hier pas voorbij kwam 10k+) dat zijn uitzonderingen en niet relevant.
Als jij begint met je eerste job en je verdient 2800k dan is dat gewoon boven gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:22

Garyu

WW

http://www.gemiddeld-inkomen.nl/startsalaris-hbo-wo
Dus 2500-2700 is gemiddeld in de informatica (verschillende takken van sport dan). Helaas zeggen ze er niet bij over welk jaar dit is, noch geven ze een bron waar ze deze informatie vandaan getoverd hebben, dus natuurlijk wel met een korreltje zout nemen. Maar het geeft een redelijke indicatie denk ik.

[ Voor 75% gewijzigd door Garyu op 15-11-2013 14:41 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12-2024
Garyu schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:39:
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/startsalaris-hbo-wo
Dus 2500-2700 is gemiddeld in de informatica (verschillende takken van sport dan). Helaas zeggen ze er niet bij over welk jaar dit is, noch geven ze een bron waar ze deze informatie vandaan getoverd hebben, dus natuurlijk wel met een korreltje zout nemen. Maar het geeft een redelijke indicatie denk ik.
Intermediar is over het algemeen wel goed aangeschreven.

http://www.intermediair.n...ntermediair-salariskompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
[...]

• Brand (Pilsener, Oud Bruin, Up Pilsener, Imperator, Lentebock, Dubbelbock, Sylvester & Weizen)
  • Sol
  • Jillz
  • Strongbow
  • Royal Club
  • Sourcy
  • Crystal Clear
  • Sisi
  • Sourcy Vitaminwater
  • JOY
  • Climax
  • Holy Soda
Ontopic:
Een 5 ploegenrooster is 2x vroeg 2x laat 2x nacht 4 dagen vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinator88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Het technisch weekblad salarisonderzoek is vandaag gepubliceerd:

http://www.technischweekb...derzoek-2013.348918.lynkx

Zelf starter zijnde (WO chemical engineering) kijk ik niet raar op van een startsalaris van 3000e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Anders geformuleerd: het ging over
Als je met een relevant WO diploma gaat werken bij Philips, ASML, Rabobank, ABN-Amro, Unilever etc
versus
thewizard2006 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:35:
Weet wel dat je met een HBO (diploma, red.) [...]. Zou dus verwachten dat het voor WO wel wat hoger is maar dat is een behoorlijk stuk hoger.
--> WO bij een corporate vs. alle HBO'ers is geen zuivere vergelijking op opleidingsniveau. Daar zitten nog veel meer factoren bij. WO zal gemiddeld lager zijn dan WO bij grote bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

[...]

• Sol
  • Jillz
  • Strongbow
  • Royal Club
  • Sourcy
  • Crystal Clear
  • Sisi
  • Sourcy Vitaminwater
  • JOY
  • Climax
  • Holy Soda
Op de Royal Club na (zo af en toe): nee. Charlene verdient niet veel aan mij.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 17:51

spaceboy

Op grote hoogte

Leeftijd: 35
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Java en SAP
Werkervaring: 10+ jaar
Huidige functie: SAP developer
Vakantiedagen: 25
13e maand of winstuitkering: Ja
Laptop: Ja (puur zakelijk, wel thuiswerkmogelijkheid)
GSM: Ja (puur zakelijk)
Werkweek: 36 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: niet noemenswaardig
Regio: Gelderland
Reistijd: 30 min

Maand salaris (bruto): € 4050.-

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
spaceboy schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:25:
Leeftijd: 35
Certificaten: Java en SAP
Werkervaring: 10+ jaar
Huidige functie: SAP developer
13e maand of winstuitkering: Ja
Laptop: Ja (puur zakelijk, wel thuiswerkmogelijkheid)
GSM: Ja (puur zakelijk)
Werkweek: 36 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: niet noemenswaardig
Regio: Gelderland
Reistijd: 30 min

Maand salaris (bruto): € 4050.-
Wat doe je precies? Java Webdynprotjes bouwen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik neem aan dat een SAP Developer zich bezig houdt met ABAP. En een goede ABAP programmeur is niet zo makkelijk te vinden...

Genoeg beunhazen, dat dan weer wel :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, maar dat laatste is dan weer juist niet specifiek ABAP maar wel algemeen programmeur ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Motrax schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:28:
Ik neem aan dat een SAP Developer zich bezig houdt met ABAP. En een goede ABAP programmeur is niet zo makkelijk te vinden...

Inderdaad: ABAP (OO). Doe nu niets (meer) met Java. Misschien ooit weer. Misschien ook niet. :P

[ Voor 11% gewijzigd door spaceboy op 16-11-2013 10:03 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Motrax schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:28:

Het kunnen ABAPen is niet het probleem maar je moet veel module kennis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

matty___ schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 11:38:
[...]

Het kunnen ABAPen is niet het probleem maar je moet veel module kennis hebben.
Inderdaad. Zelfs na een paar jaar kun je je nog steeds noob voelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Helaas ben ik vanwege de financiële situatie van de organisatie mijn baan kwijt en moet ik weer gaan solliciteren (last in, first out). Nu is mijn vraag: Wat kan ik vragen? Ik verdiende 2100 + leaseauto (Punto).

Leeftijd: 24
Opleiding: MBO Particulier Digitaal Onderzoeker, bereid om HBO te halen.
Certificaten: MCSA Server 2012, zeer bereid tot meer.
Werkervaring: 3 jaar fulltime, 1 jaar parttime en een jaar stage.
Werkgever: -
Dagelijke werkzaamheden afgelopen 3 jaar: esx, hyper-v, exchange, AD, fileserver, voip, netwerkbeheer (Cisco) en beetje applicatie beheer.

Regio: Utrecht/Almere
Reistijd**: max 1 uur enkele reis

Maandsalaris (bruto): ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 555762

Opleiding(en): hbo tech informatica
Certificaten: ccie rs
Werkervaring:6 jaar
Werkgever: ?
Huidige functie: netwerkbeheerder

Vakantiegeld: 8%
13/14e maand of winstuitkering:13e
Laptop: ja laptop zie ik niet als een arbeidsvoorwaarde. Hoe moet je anders werken?
GSM: iPhone 5 privé gebruik toegestaan
Leaseauto*: 900 excl brandstof
Werkweek: 40
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: gratis lunch
Land: nl
Regio:
Reistijd**: 30 min

Maandsalaris (bruto): 5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Netjes. Al is er denk ik wel veel te danken aan dat CCIE papiertje van je.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-06 16:16

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat zal best helpen, maar voor 31 jaar met maar 6 jaar ervaring vind ik het behoorlijk veel voor een netwerkbeheerder.
Jammer dat hij de regio er niet bij heeft gezet.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:24
Vind het inderdaad ook veel salaris voor een netwerkbeheerder met 6 jaar werkervaring. Denk dat je met je huidige werkervaring dat salaris nergens anders gaat krijgen! :)

Ben ook wel benieuwd welke werkgever/sector en regio het betreft!

[ Voor 17% gewijzigd door YinYang op 17-11-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 21:35

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Onderschat de waarde van zijn certificaat niet. Denk dat hij juist meer kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Update, ben nu geen student meer.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 115% gewijzigd door Sport_Life op 23-11-2013 12:42 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 11:31
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Chevalric op 17-11-2013 16:03 ]

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:59
Leeftijd: 22
Certificaten: ISO 27001, VCA-DCV, VCA-Cloud, VCA-WM
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Grote cloud leverancier
Huidige functie: Systemengineer (vmware expert)

Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: 5% winstuitkering wanneer bedrijf winst behaald heeft.
GSM: 32,50€ p/m vergoeding of GSM
Leaseauto*: -
Pensioenregeling: Geen idee eigenlijk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Toeslag op overuren, cursussen gratis, zeer flexibele werktijden/plekken. 200€ vast KM vergoeding p/m
Regio: Flevoland

Maandsalaris (bruto): 2200€

Ik vraag mij zeer af of dit een beetje marktconform is. Ik heb het idee naar mbt mijn ervaringen die ik al had 2 jaar werkervaring voordat ik klaar was met studeren dat dit wat aan de lage kant is. DE VCA-* certficaten heb ik onlangs gehaald en ik zit er nu een half jaar.

Ik hoor graag wat iemand anders erover denkt!

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Asteroid9

General Failure

Dat is wat aan de lage kant gezien je HBO vooropleiding. Maar als je er pas een half jaar zit heb je dit startsalaris zelf natuurlijk geaccepteerd, met de extra certificaten heb je wel wat onderhandelingsruimte bij je volgende beoordelingsronde lijkt me.

Maar was je op je 20e klaar met HBO? Anders kom je niet aan 2.5 jaar relevante werkervaring....

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:59
Asteroid9 schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:39:
Dat is wat aan de lage kant gezien je HBO vooropleiding. Maar als je er pas een half jaar zit heb je dit startsalaris zelf natuurlijk geaccepteerd, met de extra certificaten heb je wel wat onderhandelingsruimte bij je volgende beoordelingsronde lijkt me.

Maar was je op je 20e klaar met HBO? Anders kom je niet aan 2.5 jaar relevante werkervaring....
Ik was op mijn 22ste klaar met HBO (afgelopen zomer), maar ik werkte al 2 jaar bij een bedrijf als systeembeheerder. En nu dus een half jaar erbij bij het andere bedrijf = 2.5 jaar.

EDIT: Klopt, heb het ook zelf geaccepteerd omdat de voorwaarden en het bedrijf mij aanspraken. De baan die ik daarvoor had was op basis van een parttime contract bij een klein hosting bedrijfje, maar die konden mij geen vast contract aanbieden (zat op mijn derde contract) en dus moest ik verder.

[ Voor 18% gewijzigd door bryanvan op 17-11-2013 22:57 ]

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-06 16:16

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mr.Nash schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:39:
Onderschat de waarde van zijn certificaat niet. Denk dat hij juist meer kan krijgen...
Oh, maar ik ken nog een paar mensen die ook CCIE zijn (met de een of andere richting/toevoeging) maar zij verdienen krijgen dat salaris dus niet. En zij hebben beide veel meer ervaringsjaren.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Anoniem: 555762 schreef op zondag 17 november 2013 @ 01:52:
Opleiding(en): hbo tech informatica
Certificaten: ccie rs
Werkervaring:6 jaar
Werkgever: ?
Huidige functie: netwerkbeheerder

13/14e maand of winstuitkering:13e
Laptop: ja laptop zie ik niet als een arbeidsvoorwaarde. Hoe moet je anders werken?
GSM: iPhone 5 privé gebruik toegestaan
Leaseauto*: 900 excl brandstof
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: gratis lunch
Land: nl
Regio:

Maandsalaris (bruto): 5000
Met het kopje laptop wordt bedoeld of je de laptop ook privé mag gebruiken. Verder zeeeeer net salaris. Die auto van 900euro ex brandstof is wel de de kers op de slagroom.
Asteroid9 schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:39:

Die VCA certificeringen kan je gewoon thuis op je computertje maken, die zorgen niet voor honderden euro's meer;) Zijn overigens wel leuk om eens te doen, zelf ook gedaan:) Gaat vooral over VMware productkennis, misschien bij een cloud leverancier als werkgever wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:17

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Volgens Intermediair verdient een gemiddelde 40jarige HBO programmeur in een ICT bedrijf 3500 bruto p/m. Is dat niet wat aan de lage kant vergeleken al die hoge bedragen die ik hier langs zie komen? Of is het Tweakers topic ietwat vertekenend en posten hier vooral de wat ambitieuzere mensen met veel in de avonduren gehaalde papiertjes? Neem aan dat er ook heel erg veel minder ambitieuze programmeurs, redelijk vastgeroest in hun IT-bedrijf waar ze al jaren werken gewoon hun dagelijkse ding doen en er schik in hebben.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:26
FunkyTrip schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:08:
Volgens Intermediair verdient een gemiddelde 40jarige HBO programmeur in een ICT bedrijf 3500 bruto p/m. Is dat niet wat aan de lage kant vergeleken al die hoge bedragen die ik hier langs zie komen? Of is het Tweakers topic ietwat vertekenend en posten hier vooral de wat ambitieuzere mensen met veel in de avonduren gehaalde papiertjes? Neem aan dat er ook heel erg veel minder ambitieuze programmeurs, redelijk vastgeroest in hun IT-bedrijf waar ze al jaren werken gewoon hun dagelijkse ding doen en er schik in hebben.
Ligt ook aan de sector, zit je bij een klein bedrijf of bij een consultancy bedrijf, dat is nogal een groot verschil of zijn er bijvoorbeeld loonschalen in de sector waarin je werkt. Weet ook niet of alle extra's daarin zijn meegenomen, allerlei onkostenvergoedingen of kaal loon.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je ziet hier vooral de hoge uitschieters voorbij komen inderdaad. Absoluut geen indicatie voor het gemiddelde.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volgens Intermediair verdient een gemiddelde 40jarige HBO programmeur in een ICT bedrijf 3500 bruto p/m. Is dat niet wat aan de lage kant vergeleken al die hoge bedragen die ik hier langs zie komen?
Je geeft zelf het andwoord al: "in een ICT bedrijf". Het gros van die bedrijven zijn detacheerders en daar loop je vrij gauw tegen een salarisplafond aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:00

Don Quijote

El Magnifico

Ik denk dat je sowieso een vertekend beeld krijgt omdat mensen eerder geneigd zijn hier te posten wanneer ze bovengemiddeld verdienen, daar waar mensen die minder dan gemiddeld verdienen wat minder die drang hebben. Het is natuurlijk ook een beetje een "kijk mij eens" topic (waar ik zelf vrolijk aan mee doe, dus geen verwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Morgen heb ik mijn eindejaars-gesprek ik persoonlijk vind ik dat ik te weinig verdien.
Sinds 1 juni dit jaar werk ik op mijn huidige plek toen nog gedetacheerd maar sinds 1 augustus intern.

Als ik nu kijk naar mijn direct collega's zitten hun twee salarisschalen hoger dan mijzelf, terwijl ik sinds ik intern geworden ben toch dezelfde dingen doe dan hun. Tevens zou volgens de functie omschrijving die ik nu heb wat een MBO niveau is niet moeten doen wat ik nu doe wat een HBO functie is en waar ik ook op ben afgestudeerd.

Wat is nou een slimme manier om hierover te beginnen? Ik heb eens de salarischeck gedaan bij intermediar en die geeft dan dat ik op €3300 zou moeten zitten, en ik zit zelf nu op €2200. Als ik 2 salarisschalen omhoog zou gaan zou ik naar minimaal €2760 gaan.
Nu heb ik elke 4 weken standby dienst waarmee ik +- €300 bruto mee verdien, dit wordt meer als ik uit bed gebeld wordt of zo dan wordt het omgezet afhankelijk van de dag en tijdstip naar bijvoorbeeld 200% op een zondag ook krijg ik nog €170 reiskostenvergoeding onbelast.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
FabiandJ schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:36:
Morgen heb ik mijn eindejaars-gesprek ik persoonlijk vind ik dat ik te weinig verdien.
Sinds 1 juni dit jaar werk ik op mijn huidige plek toen nog gedetacheerd maar sinds 1 augustus intern.

Als ik nu kijk naar mijn direct collega's zitten hun twee salarisschalen hoger dan mijzelf, terwijl ik sinds ik intern geworden ben toch dezelfde dingen doe dan hun. Tevens zou volgens de functie omschrijving die ik nu heb wat een MBO niveau is niet moeten doen wat ik nu doe wat een HBO functie is en waar ik ook op ben afgestudeerd.

Wat is nou een slimme manier om hierover te beginnen? Ik heb eens de salarischeck gedaan bij intermediar en die geeft dan dat ik op €3300 zou moeten zitten, en ik zit zelf nu op €2200. Als ik 2 salarisschalen omhoog zou gaan zou ik naar minimaal €2760 gaan.
Nu heb ik elke 4 weken standby dienst waarmee ik +- €300 bruto mee verdien, dit wordt meer als ik uit bed gebeld wordt of zo dan wordt het omgezet afhankelijk van de dag en tijdstip naar bijvoorbeeld 200% op een zondag ook krijg ik nog €170 reiskostenvergoeding onbelast.

Iemand tips?
Begin eens met jouw functie te omschrijven en wat je precies doet. Van 2200 naar 3300 lijkt mij een beetje een grote stap niet?

En zet alles eens goed neer, je verhaal leest niet echt makkelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:23
martinusz schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:39:
[...]

Begin eens met jouw functie te omschrijven en wat je precies doet. Van 2200 naar 3300 lijkt mij een beetje een grote stap niet?
Stapgrootte maakt toch niks uit? Hij hoort te verdienen wat er voor staat, misschien wordt hij nu zwaar onderbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
martinusz schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:39:
[...]

En zet alles eens goed neer, je verhaal leest niet echt makkelijk weg.
Mijn functie, ik beheer samen met mijn team alle middleware op onze aix systemen die bedrijfskritisch zijn. Dus mocht iets niet meer werken moet ik het met mijn team oplossen tijdens kantooruren, vanaf 18:00 t/m 7:30 werken wij met stand-by diensten. Tevens hoort hierbij het uitrollen van nieuwe versies van producten over de OTAP straat. Wij moeten dus ook de stabiliteit en performance van deze systemen in de gaten houden en moeten wij continue verbeteringen zoeken voor de IT infrastructuur.

Tevens moeten alle frames waarop al deze machines staan soms een update krijgen ik ben nu bezig met de eerste pool en van de 8 heb ik er nu zelf 6 gedaan, 2 moeten nog, in 2014 begint een volgende pool. Ik moet dan achterhalen wat er allemaal op deze machines actief is, wie de applicatie managers etc zijn en dit allemaal afstemmen met tig partijen om de downtime zo kort mogelijk te houden.

Ik kwam er net ook achter dat mijn functie in schaal F zit, maar ik zit nu in E ik gok dat dit te maken heeft met dat ik nieuw ben, dit staat ook in de CAO dat dit mag. Toch maar eens morgen overhebben als ik alles rondom die frames zelf gedaan heb lijkt mij dat ik mezelf goed genoeg bewezen heb om me te redden.

Hopelijk is dit wat duidelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 03-06 15:21
Dat salariscompas is wel erg positief. Als je het met hier vergelijkt zitten ze al snel 500 euro te hoog. Het hangt ook heel erg af van de ervaring. Wanneer je bent begonne. Over al die dingen doen ze aannames (ze vragen ze het namelijk niet).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-02 15:43
--Toch maar weggehaald ivm privacy, excuus--

[ Voor 97% gewijzigd door Nightquest77 op 18-11-2013 22:08 ]

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Maar wat wil je nu horen dan? Wel een bedrag wat wij denken?
Je doet veel, maar op wat voor schaal? Implementatie in grote bedrijven of bij klein bedrijf met <50 medewerkers?

Als je vindt dat je meer moet verdienen, moet je dat gewoon aankaarten, nee heb je ja kun je krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-02 15:43
martinusz schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:53:
Maar wat wil je nu horen dan? Wel een bedrag wat wij denken?
Je doet veel, maar op wat voor schaal? Implementatie in grote bedrijven of bij klein bedrijf met <50 medewerkers?

Als je vindt dat je meer moet verdienen, moet je dat gewoon aankaarten, nee heb je ja kun je krijgen....
Best grote bedrijven, o.a. een investeringsmaatschappij.

Je hebt gelijk, misschien maak ik er wel een beetje te veel een drama van. Wil gewoon altijd graag goed beslagen ten ijs komen ;)

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
FabiandJ schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:36:

Iemand tips?
Zoek eens uit wat de vacature is waarop je zit en hoe je inschaling tot stand is gekomen. Dat laatste kan ook een goede open vraag zijn aan je manager: waarom ben je met een HBO opleiding ingeschaald in een MBO schaal en -functie?

Als je die vraag op de juiste manier weet te stellen, ontstaat er vanzelf een gesprek over wat er moet gebeuren om in een HBO schaal terecht te komen.

Wat betreft standby- en overwerk, dat kun je buiten beschouwing laten. Een salaris van 2200 + standbyvergoeding is iets anders dan een salaris van 2500 euro. Ik neem aan dat de standbyvergoeding ook in de hogere schaal wel overeind blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:01
Oud:

Opleiding(en): MBO 3+4, laatste jaar HBO duaal systeembeheer.
Certificaten: VCP 3.5 & 4.0, ITIL v3, Prince2 2009
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Webdesign bureau
Huidige functie: Systeembeheerder volgens loonstrook. Hosting/system administrator van hosting en kantoor.
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen: 27
GSM: 30e vergoeding
Leaseauto: Ja, punto evo 2010(450ex)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Cursussen worden volledig vergoedt.
Regio: Midden
Reistijd: 25min met de auto

Maand salaris (bruto): 2450 + 700(weekenden).

Members only:

Eindelijk is mn papiertje rond :) Gegevens in bovenstaand zijn tussentijds aangepast en de beoordeling staat voor de deur. Volgens mij beval ik nog steeds goed :> wat is een reeële stijging? 10% op die vorige 2450?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
FabiandJ schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:59:
[...]

Mijn functie, ik beheer samen met mijn team alle middleware op onze aix systemen die bedrijfskritisch zijn. Dus mocht iets niet meer werken moet ik het met mijn team oplossen tijdens kantooruren, vanaf 18:00 t/m 7:30 werken wij met stand-by diensten. Tevens hoort hierbij het uitrollen van nieuwe versies van producten over de OTAP straat. Wij moeten dus ook de stabiliteit en performance van deze systemen in de gaten houden en moeten wij continue verbeteringen zoeken voor de IT infrastructuur.

Tevens moeten alle frames waarop al deze machines staan soms een update krijgen ik ben nu bezig met de eerste pool en van de 8 heb ik er nu zelf 6 gedaan, 2 moeten nog, in 2014 begint een volgende pool. Ik moet dan achterhalen wat er allemaal op deze machines actief is, wie de applicatie managers etc zijn en dit allemaal afstemmen met tig partijen om de downtime zo kort mogelijk te houden.

Ik kwam er net ook achter dat mijn functie in schaal F zit, maar ik zit nu in E ik gok dat dit te maken heeft met dat ik nieuw ben, dit staat ook in de CAO dat dit mag. Toch maar eens morgen overhebben als ik alles rondom die frames zelf gedaan heb lijkt mij dat ik mezelf goed genoeg bewezen heb om me te redden.

Hopelijk is dit wat duidelijker?
Klinkt als een MBO Systeembeheerder? Volgens mij komen die hier geregeld langs dus die zou je eens op kunnen zoeken. Waarom is het HBO niveau ipv MBO volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Rooke schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:33:
Oud:

Opleiding(en): MBO 3+4, laatste jaar HBO duaal systeembeheer.
Certificaten: VCP 3.5 & 4.0, ITIL v3, Prince2 2009
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Webdesign bureau
Huidige functie: Systeembeheerder volgens loonstrook. Hosting/system administrator van hosting en kantoor.
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen: 27
GSM: 30e vergoeding
Leaseauto: Ja, punto evo 2010(450ex)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Cursussen worden volledig vergoedt.
Regio: Midden
Reistijd: 25min met de auto

Maand salaris (bruto): 2450 + 700(weekenden).

Members only:

Eindelijk is mn papiertje rond :) Gegevens in bovenstaand zijn tussentijds aangepast en de beoordeling staat voor de deur. Volgens mij beval ik nog steeds goed :> wat is een reeële stijging? 10% op die vorige 2450?
Met 3050 zit je ruim boven je leeftijds genoten, niets mis mee.... Misschien dat je er 100 euro op vooruit kunt gaan, maar naar mijn idee zit je al boven gemiddeld... Al kan ik niet inschatten wat je huidige werk precies inhoudt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Het is tegenwoordig een samentrekking tussen 40u+weekenden in 1 contract. Ik zie nog steeds die 2450 als mijn basis salaris aan de hand waarvan ik mij meet met anderen. 3050 is een mooi bedrag maar als je de weekendvergoeding eraf haalt...
Qua werkzaamheden doe ik alles van gebruikersvragen tot het beheren van infra.

[ Voor 14% gewijzigd door FDMK op 19-11-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:45:
Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO4 Technisch Informatica + HBO Informatica (Systeembeer)
Certificaten: Flink verouderd (MCSA2003, CCA5,)
Werkervaring: 11 jaar (6 jaar skilled servicedesk/junior beheerder + 2 jaar Systeembeheer + 3 jaar Teamleider/Senior systeembeheerder)
Werkgever: Textiel
Huidige functie: Teamleider/Senior Beheerder

Vakantiegeld: ja
13/14e maand of winstuitkering: ja maar is hooguit een paar tientjes
Laptop: ja,
GSM: ja,
Leaseauto: ja, Leasebudget 650 euro excl brandstof, in principe onbeperkt privé KM
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gewoon de standaard dingen
Regio: Twente
Reistijd: 35 minuten enkele reis

Maandsalaris (bruto): 2900 euro

Zoals al in deel 11 aangegeven vind ik dat ik dit jaar eens wil kijken naar een stapje omhoog..
Heb de laatste maanden flink nagedacht wat ik zou willen doen en kwam op de volgende 2 mogelijkheden.

- Consultancy (, en dan uiteindelijk specialiseren in een bepaald gebied (Virtualisatie of Exchange etc. )

- Of toch ergens als (senior) systeembeheerder werkzaam blijven..

Puntje waar ik een beetje mee zit is dat ik op zich redelijk goed verdien en een lease auto heb.
Toch zou ik er financieel erop vooruit willen gaan. Een lease auto is opzich leuk maar geen vereiste..

Denken jullie als jullie naar mijn profiel kijkend, een stap mogelijk zou zijn en eventueel richting de 32-3300 euro te kunnen gaan??

Planning is om dit jaar nog MCSE 2012 te behalen. (reeds begonnen met het 70-410)
Ik heb er afgelopen jaar niet veel aandacht aan besteed maar vanaf de zomer toch maar eens gaan rondkijken..
En sinds gisteren mijn akkoord gegeven op een nieuwe baan... 8)

Ik ga werken in een groot IT-bedrijf met vestigingen over de hele wereld, ik ga niet alle details opnoemen maar ik heb dus gekozen om puur voor de techniek te gaan, ik zal nog steeds allround blijven in de nieuwe functie en ga werken als 3e lijns suport engineer voor klanten.. Zal dus nog met verschillende takken in aanraking komen, zoals netwerk, vm-ware, windows, etc.. maar wel heel veel mogelijkheden boven me om me verder te specialiseren in een bepaalde tak van sport.
Daarnaast biedt het mij de mogelijkheden om met de nieuwste technieken te werken en in veel diverse omgevingen.

En qua salaris heb ik mijn doelstelling ook ruim behaald, al moet ik het nu wel zonder auto te doen..
Maar vond mijn ontwikkeling belangrijker dan een bedrijfsauto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rooke schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:29:
Het is tegenwoordig een samentrekking tussen 40u+weekenden in 1 contract. Ik zie nog steeds die 2450 als mijn basis salaris aan de hand waarvan ik mij meet met anderen. 3050 is een mooi bedrag maar als je de weekendvergoeding eraf haalt...
Qua werkzaamheden doe ik alles van gebruikersvragen tot het beheren van infra.
Ik vind 600 euro vergoeding voor bereikbaarheids diensten wel heel veel.. bij de meeste bedrijven is dat 150-300 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Anoniem: 35872 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:36:
[...]

Ik vind 600 euro vergoeding voor bereikbaarheids diensten wel heel veel.. bij de meeste bedrijven is dat 150-300 euro...
Dat was 700 maar dat was voor de afgelopen 4 jaar ook wel full-time, dus elk weekend. Is het niet reeël om uit te gaan van het basis salaris uit de vorige situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag gewoon wat je erbij wilt hebben, maar mijn ervaring is dat je er maximaal 3-4% op vooruit zult gaan.. wat dus neerkomt op ongeveer 100 euro..

Maak gewoon een lijstje met munitie om af te vuren op je baas.. alle dingen die je heel goed hebt gedaan.. en maak je verantwoordelijkheden duidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Nog even snel mn vcp5 halen dus :) dan heb ik alle doelen gehaald. Dat plus mn hbo papiertje moet wel wat kunnen doen lijkt me. Volgend jaar sowieso eens kijken of er niet wat harder stappen gemaakt kunnen worden.

Pagina: 1 ... 35 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.