Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.855.445 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 552459

Leeftijd: 28
Opleiding(en): Msc business informatics van Franse uni
Certificaten: prince foundation, enkele branche gerelateerde certificaten
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Groot accountancy/advies bureau
Huidige functie: Sr. IT Consultant Financiele Markten

Vakantiegeld: ja 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: ja, 13e maand
Laptop: ja
GSM: ja, prive toegestaan
Leaseauto: 670 euro, niet gebruikt restant wordt (bruto) uitgekeerd, onbeperkt prive, geen eigen bijdrage
Werkweek: 40-50 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:80 euro netto representatievergoeding, bonus, gemotiveerde collega's
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd: 45 min

Maand salaris (bruto): 3250

Zou er wel wat bij willen, maar zie dat het niet slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:11
Leeftijd: 22
Opleiding(en): Monteur mobiel intern transport, Audiovisueel medewerker, geen relevante opleiding.
Certificaten: VCA-B
Werkervaring: Geen relevante werkervaring, wel 5 jaar algemene werk ervaring.
Werkgever: Grote koper en messing producent die wereldwijd actief is.
Huidige functie: Proces operator

Vakantiegeld: Standaard 8%
Vakantiedagen: 27 vakantiedagen, 13 ADV en 2 rooster vrije dagen.
13/14e maand of winstuitkering: KPI bonus maandelijks.
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40uur, 3 ploegen
Pensioenregeling: 50/50 werkgever/werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fietsplan
Land: Nederland
Regio: Gelderland
Reistijd**: 15minuten fietsen, of 5 minuten met de auto.

Maandsalaris (bruto): 2400

Tevens krijg ik intern een opleiding, bij het behalen hiervan na een jaar automatisch vast contract. Opleiding is officieel erkend en loopt mede via een ROC. Hierna de mogelijkheid om door te gaan met me Vapro papieren te halen.
Lang niet slecht denk ik zo voor mij leeftijd en relevante ( welke? :P ) werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:18

Barrycade

Through the...

Is die 2400 euro incl ploegentoeslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:11
Barrycade schreef op maandag 04 november 2013 @ 00:04:
Is die 2400 euro incl ploegentoeslag?
Ja , basis brutto salaris is 1900euro En daar komt dan ploegentoeslag op, KPI bonus, werkomstandigheden toeslag en reiskosten bij op.

[ Voor 29% gewijzigd door TerminalNL op 04-11-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
defiant schreef op zondag 03 november 2013 @ 11:39:
[...]
Ik denk dat het salaris voor een senior te laag is, een stijging tot 5000 euro bruto per maand is zeker mogelijk. Wat het beeld tevens vertekend is dat de populatie ZZP'ers onder ontwikkelaars ook nogal hoog is.

voorbeelden
Die voorbeelden vallen onder wat ik noem "grote bedrijven" :)

Maar het is wel interessant om die voorbeelden te zien. Dat geeft een redelijk beeld van wat er voor dat inkomen verwacht wordt.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Anoniem: 552459 schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:59:
:')

Verder inderdaad een prima salaris met de leaseauto erbij.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06 19:06
(Jan 2013)
Leeftijd: 25 (nu 26)
Opleiding(en): MBO niv 3 & 4 (Beheer en app-ontwikkelaar), HBO Bedrijfskundige Informatica (in afronding Deeltijd i.v.m uitloop)
Certificaten: Een hele hoop op het gebied van BI tooling en technieken (IBM, Informatica, enz enz)
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Advies / Consultancy
Huidige functie: Medior Consultant BI/CI

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27 eventueel bijkopen max 6
13/14e maand of winstuitkering: vaste 5k bonus bij behalen doelen, + eventuele % bonus van bedrijfsresultaat.
Laptop: ja, eigen budget 1850 ex btw per 3 jaar
GSM: Netto onkosten vergoeding
Leaseauto: ja 1100,- op basis van 40.000km en 4 jaar
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting zorgverzekering, internet vergoeding, sport.
Regio: Heel NL maar vooral Randstad
Reistijd: Verschillend

Maandsalaris (bruto): 4000,-
Hierbij een Update,
Na mijn overstap naar het nieuwe bedrijf van hierboven stond het toch niet zo rooskleurig voor als wat werd verteld bij de intake.
Hierbij is na 6 mnd dat ik in dienst ging bij het nieuwe bedrijf faillissement aangevraagd.

Hierdoor in een lang traject van UWV en geld krijgen, iets wat ik niemand wens te gebeuren. Maar ja het is een ervaring rijker. Ter aanvulling, je hoort vaak negatieven berichten over de werkwijze van het UWV, zelf kan ik alleen maar zeggen dat ik erg goed ben geholpen. Ja het is een hele papier winkel maar de ondersteuning en begeleiding was erg vriendelijk en alles wat werd afgesproken werd keurig uitgevoerd.

Ja dan de volgende fase, wat ga je doen. Een aantal bedrijven gesproken, maar niet echt een goede match kunnen vinden waar ik me in thuis voel. (Veel eenheidsworst).

Uiteindelijk ben ik hierdoor voor mezelf begonnen. Via het UWV gebruik kunnen maken van een startersregeling, waarbij je voor even uit mijn hoofd met behoud van 42% van je normale WW uitkering voor een periode van 6 maanden je eigen bedrijf kan opzetten. Hiervoor moet je wel wat zaken goedopzetten zoals ondernemingsplan wat goedgekeurd moet worden door het UWV.

Sinds half Aug officieel gestart en nu al iets meer dan een maand full time actief bij een klant. Voorlopig ziet alles er goed uit. Klant wilt me tot minimaal einde Q1 2014 houden en de vervolg opdrachten uit eigen netwerk liggen al klaar. Vooralsnog een positief voorruitzicht. Hoewel het voor iedereen anders kan lopen, ben ik erg tevreden met het onderneming schap het is iets wat ik altijd al in gedachte had om te doen en kan het zeker aanraden.

Qua salaris en zaken kan ik wel dingen neerzetten, maar dat is denk ik niet relevant kijkende dat dit meer voor het freelance topic is. Het grote voordeel is natuurlijk dat je nu de volle uurtarief kan pakken, maar wel zelf je zaken goed moet regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06 12:20

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Anoniem: 552459 schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:59:
Leeftijd: 28
Opleiding(en): Msc business informatics van Franse uni
Certificaten: prince foundation, enkele branche gerelateerde certificaten
Werkgever: Groot accountancy/advies bureau

Vakantiegeld: ja 8%
13/14e maand of winstuitkering: ja, 13e maand
GSM: ja, prive toegestaan
Leaseauto: 670 euro, niet gebruikt restant wordt (bruto) uitgekeerd, onbeperkt prive, geen eigen bijdrage
Werkweek: 40-50 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:80 euro netto representatievergoeding, bonus, gemotiveerde collega's
Reistijd: 45 min

Met 3 jaar ervaring senior level? In hoeverre is die schaal realistisch? (om de discussie maar weer op te starten;))
Verder denk ik dat je niet heel slecht zit, alleen pas op dat je niet wekelijks aan de 50uur komt..
TerminalNL schreef op zondag 03 november 2013 @ 23:09:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): Monteur mobiel intern transport, Audiovisueel medewerker, geen relevante opleiding.
Certificaten: VCA-B
Werkervaring: Geen relevante werkervaring, wel 5 jaar algemene werk ervaring.
Werkgever: Grote koper en messing producent die wereldwijd actief is.
Huidige functie: Proces operator

Vakantiegeld: Standaard 8%
Vakantiedagen: 27 vakantiedagen, 13 ADV en 2 rooster vrije dagen.
13/14e maand of winstuitkering: KPI bonus maandelijks.
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40uur, 3 ploegen
Pensioenregeling: 50/50 werkgever/werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fietsplan
Regio: Gelderland
Reistijd**: 15minuten fietsen, of 5 minuten met de auto.

Maandsalaris (bruto): 2400

Tevens krijg ik intern een opleiding, bij het behalen hiervan na een jaar automatisch vast contract. Opleiding is officieel erkend en loopt mede via een ROC. Hierna de mogelijkheid om door te gaan met me Vapro papieren te halen.
Lang niet slecht denk ik zo voor mij leeftijd en relevante ( welke? :P ) werkervaring.
Mooi salaris en vrije dagen voor jou leeftijd/ervaring. Nadeel is dan weer die ploegendienst maja, dat levert je wel 500 bruto op, en als je geen gezin hebt (?) zie ik het probleem niet:)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 552459

MrFl0ppY schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:43:
[...]

:')

[...]

Verder inderdaad een prima salaris met de leaseauto erbij.
Dat 'sr' klinkt misschien meer dan het is. Je begint gewoon als jr, daarna sr. Vervolgens kun je manager worden, etc.. Vrij normale structuur binnen het type organisatie waar ik werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
frankwopereis schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:53:
[...]

Met 3 jaar ervaring senior level? In hoeverre is die schaal realistisch? (om de discussie maar weer op te starten;))
Verder denk ik dat je niet heel slecht zit, alleen pas op dat je niet wekelijks aan de 50uur komt..
Veel bedrijven gebruiker senior om simpelweg aan te geven dat het niet om een junior meer gaat.
Waarschijnlijk is bij de volgende promotie de titel weer anders :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Bospa01 schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:17:
[...]

Veel bedrijven gebruiker senior om simpelweg aan te geven dat het niet om een junior meer gaat.
Waarschijnlijk is bij de volgende promotie de titel weer anders :)
Michael852 heeft het al toegelicht. Ik vind dat hele sr en jr titeltje maar onzin. Als klant spreek je gewoon met een IT consultant. Als je als klant (of consultant zelf) het gevoel hebt er niet uit te komen kan je altijd om een meer ervaren consultant te vragen.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Leeftijd: 24
Opleiding(en): PABO
Certificaten: BHV (Basiscertificaat)
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Een basisschool
Huidige functie: Leerkracht basisonderwijs

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 70 ofzo? (De schoolvakanties + 7 dagen vrij opneembaar)
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13e maand
Leaseauto: Nee
Werkweek: N.v.t. (1,0 fte)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 1x per jaar 'Dag van de leraar' > 200 euro bruto.
Regio: Zeeland
Reistijd: 10/15 minuten fietsen

Maand salaris (bruto): 2387

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
frankwopereis schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:22:
[...]

Michael852 heeft het al toegelicht. Ik vind dat hele sr en jr titeltje maar onzin. Als klant spreek je gewoon met een IT consultant. Als je als klant (of consultant zelf) het gevoel hebt er niet uit te komen kan je altijd om een meer ervaren consultant te vragen.
Maar dat jij het onzin vindt is verder ook niet echt belangrijk he :) Het is vrij normaal om jr, medior, senior etc te gebruiken. Dat hier geen algeheel geldende richtlijnen voor zijn is wat anders. Zelfde als tegenwoordig iedereen manager is (officemanager = secretaresse bijv). Maar vaak verkoopt dat voor bedrijven wel. Klinkt natuurlijk wel cooler als ze een senior tegen een tarief van 80euro kunnen inzetten ook al heeft die persoon maar 3 jaar werkervaring.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Anoniem: 221425 schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:08:
Opleiding(en): PABO
Certificaten: BHV (Basiscertificaat)
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Een basisschool
Huidige functie: Leerkracht basisonderwijs

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 70 ofzo? (De schoolvakanties + 7 dagen vrij opneembaar)
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13e maand
Werkweek: N.v.t. (1,0 fte)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 1x per jaar 'Dag van de leraar' > 200 euro bruto.
Regio: Zeeland
Reistijd: 10/15 minuten fietsen

Maand salaris (bruto): 2387
Ik vind dat jij meer hoort te krijgen! Verbaas me ook dat je geen auto of reiskostenvergoeding krijgt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Basisschool leerkracht met een lease auto? daar heb ik nog nooit van gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:05
Ik ook niet. En reiskostenvergoeding voor 10 minuten fietsen ook niet :P

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
dylanvana schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:30:
[...]

Ik vind dat jij meer hoort te krijgen! Verbaas me ook dat je geen auto of reiskostenvergoeding krijgt :/
Waarom zou hij meer moeten krijgen?

En waarom heeft een basisschoolleraar een leaseauto nodig? Hij moet vaak enkel 's ochtends naar de school en eind van de dag weer weg. Hij is niet de hele tijd op bezoek bij klanten of andere bezigheden waar een auto tot z'n recht komt.

Ik vind het anders nog een prima salaris voor iemand die net klaar is. Bedenk wel hoeveel vrije dagen die heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Het is vaak zo dat je meer dan 40 uur per week werkt als 1 FTE basisschool leerkracht. De vakantiedagen worden gecompenseerd met 'overuren' zoals het schrijven rapporten, nakijkwerk, voorbereiding, schoolreisjes, etc. Het is de intentie dat een leerkracht per jaar netto evenveel uren werkt als iemand zou doen met een normaal aantal vakantiedagen. Dit is tenminste het geval bij mijn moeder die leerkracht is bij een basisschool.

[ Voor 7% gewijzigd door nMad op 04-11-2013 13:48 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:02

Shunt

Boe

nMad schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:47:
Het is vaak zo dat je meer dan 40 uur per week werkt als 1 FTE basisschool leerkracht. De vakantiedagen worden gecompenseerd met 'overuren' zoals het schrijven rapporten, nakijkwerk, voorbereiding, schoolreisjes, etc. Het is de intentie dat een leerkracht per jaar netto evenveel uren werkt als iemand zou doen met een normaal aantal vakantiedagen. Dit is tenminste het geval bij mijn moeder die leerkracht is bij een basisschool.
Tja als je een regulier aantal studenten hebt zal je inderdaad een redelijke hoeveelheid werk moeten steken in het geval van een groot aantal studenten nog wel wat meer. (wat ik regelmatig zag is dat die scholen / docenten) digitale middelen gebruiken om toetsen na te kijken in dien mogelijk. Echter zit je op een vorm van speciaal onderwijs waar je bijvoorbeeld slechts 5 tot 10 studenten per klas hebt dan heb je het over iets heel anders dan heb je gewoon verdomd veel vrije tijd.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 14:05

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het ziet er rooskleuriger uit dan het is... Verplicht vakantie tijdens de (dure en drukke) schoolvakanties... Schoolreisjes, nakijkwerk, ouderavonden... Je maakt best veel uren.
Ik ken wat mensen in het onderwijs, en ik zou zelf niet met ze willen ruilen. Zeker in de laagste schalen gaat je salaris met maar een paar tientjes per jaar omhoog.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Shunt schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:53:
[...]

Tja als je een regulier aantal studenten hebt zal je inderdaad een redelijke hoeveelheid werk moeten steken in het geval van een groot aantal studenten nog wel wat meer. (wat ik regelmatig zag is dat die scholen / docenten) digitale middelen gebruiken om toetsen na te kijken in dien mogelijk. Echter zit je op een vorm van speciaal onderwijs waar je bijvoorbeeld slechts 5 tot 10 studenten per klas hebt dan heb je het over iets heel anders dan heb je gewoon verdomd veel vrije tijd.
Toevallig werkt mijn moeder in het speciaal basisonderwijs met gemiddeld 10 kinderen in de klas en ik kan je garanderen dat zij echt niet veel vrije tijd over heeft. Er komt steeds meer overhead op het normale lesgeven, vooral door regelgeving vanuit de overheid.

Als je hier meer over wilt lezen is dit wel een interessant artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
nMad schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:59:
[...]

Toevallig werkt mijn moeder in het speciaal basisonderwijs met gemiddeld 10 kinderen in de klas en ik kan je garanderen dat zij echt niet veel vrije tijd over heeft. Er komt steeds meer overhead op het normale lesgeven, vooral door regelgeving vanuit de overheid.

Als je hier meer over wilt lezen is dit wel een interessant artikel.
Het is niet enkel regelgeving. Het spreekt voor zich dat 10 kinderen in het speciale onderwijs minstens net zoveel aandacht nodig hebben als 30 kinderen in het normale onderwijs. Die kinderen zitten daar meestal met een reden.. Daarbij heb ik uit betrouwbare bronnen vernomen dat je ook niet altijd met de gemakkelijkste ouders te maken hebt die ook nog de nodige tijd van je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob1234
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-07-2021
Ik vind het leuk om hier de specs van een leraar te lezen.
Sowieso mooi beroep: je hebt maatschappelijke bijdrage, oké salaris en een prachtige hoeveelheid vakantiedagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Als je docent bent op het voortgezet onderwijs is het salaris ook nog best goed te noemen:

http://zakelijk.infonu.nl...voortgezet-onderwijs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-06 21:41
Lethalis schreef op zondag 03 november 2013 @ 08:33:
Ik heb eens rond zitten kijken naar vacatures voor .NET ontwikkelaars en heb daarbij het volgende beeld gekregen:

Junior .NET ontwikkelaars zitten tussen de 2000 en 3000 bruto per maand.
Medior .NET ontwikkelaars zitten tussen de 2500 en 3500 bruto per maand.
Senior .NET ontwikkelaars zitten tussen de 3000 en 4000 bruto per maand.

Mogelijke extra's zijn een 13e maand, een opleidingsbudget en eventueel een lease auto.

Heel soms lijkt het salaris voor een senior te stijgen naar 4500 bruto, maar dat is vaak bij grotere bedrijven waar ik minder makkelijk binnenkom (HBO niet afgerond, wel diverse certificaten).

Klopt dit beeld enigszins?

Op dit forum roepen mensen namelijk weleens dat een senior meer dan 4000 bruto kan verdienen, maar als ik naar de vacatures kijk (zeker op dit moment) lijkt dat eerder het absolute maximum te zijn. Ik zie zelfs regelmatig functies waarbij er niet meer dan 3500 voor een senior .NET ontwikkelaar wordt geboden. En dat gewoon in de randstad.
My 2 cts: Bij een van mijn vorige werkgevers (website, Amsterdam) liep de schaal voor senior devs tot ca. 5500 en architect nog wat hoger. Medior liep ergens van 3000 tot 4300. Excl. bonus.

Bij mijn vorige werkgever (startup) verdienden de senior devs allemaal ongeveer 5000. Excl. aandelen.

Die vacatures op vacaturesites geven zeker een vertekend beeld, aangezien ik denk dat een behoorlijk deel van de goede werkgevers niet dood gevonden wil worden op een site als monsterboard. Een grote spamsite van recruiters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
nMad schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:47:
In andere vakgebieden wordt ook wel verwacht dat mensen soms meer werken dan het opgegeven aantal uren. Dat is niet ongewoon. Dan heb je soortgelijke bezigheden, zoals het onderhouden van je (technische) kennis, het lezen van rapporten, het behouden van klantcontact etc. Aan het andere spectrum heb je ook de mensen die stug vasthouden aan 9-17.

Het ging mij er meer om dat een leaseauto voor een leraar ongewoon is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05 15:07
Leeftijd: 23
Opleiding(en):MBO3 DTP + MBO4 Digital Media Design (GLR)
Certificaten: n/a
Werkervaring:1 jaar
Werkgever:Webbureau
Huidige functie:Junior Front-end Developer

Vakantiegeld:Ja 8%
Vakantiedagen:24
13/14e maand of winstuitkering:Nee
Laptop:Nee
GSM:Nee
Leaseauto*:Nee
Werkweek:40u
Pensioenregeling:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Reiskostenvergoeding +/- EUR 73,- per maand
Land:Nederland
Regio:Noord-Brabant
Reistijd**:kleine 30min met de auto

Maandsalaris (bruto):1700

Ben net twee maandjes aan de gang bij dit bedrijf, en tot nu toe bevalt het mij prima.
Cursussen worden 25% vergoed bij aanmelden. Bij het behalen van een certificaat/diploma word de volledige bedrag vergoed.

[ Voor 14% gewijzigd door Noctonix op 05-11-2013 13:08 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483812

Een update.....

Oude situatie (loopt tot 31-12-2013):

Leeftijd: 32
Opleiding(en): HAVO + HBO Bedrijfskundige informatica (4de jaars, bezig met scriptie)
Certificaten: Prince2 Foundation, ITIL Foundation, en Sharepoint 2010 certificaten.
Werkervaring: 12 jaar algemeen, 5 jaar in de ICT
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: SharePoint Consultant

Vakantiedagen: 20 + 2 flexibele dagen die het bedrijf min of meer bepaald)
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Leaseauto: Nee, mobiliteitsbudget van 500 euro bruto p/m
Werkweek: 40 uur per week
Pensioenregeling: 100% door bedrijf vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 91 euro netto onkostenvergoeding p/m
Reistijd: 30 min enkele reis met OV

Maandsalaris (bruto): 2250

Wordt vanaf 01-01-2014:

Opleiding(en): HAVO + HBO Bedrijfskundige informatica (tot 4de jaar, studie op pauze gezet )
Certificaten: Prince2 Foundation, ITIL Foundation, en Sharepoint 2010 certificaten.
Werkervaring: 12 jaar algemeen, 6 jaar in de ICT

Vakantiedagen: 20 23 + 2 flexibele dagen die het bedrijf min of meer bepaald)
13/14e maand of winstuitkering: variabele eindejaarsbonus ovb winst uit bedrijf
Leaseauto: Nee, mobiliteitsbudget van 500 200 euro bruto p/m
Pensioenregeling: 100% door bedrijf vergoed 82% bedrijf, 18% voor eigen rekening
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 91 55 euro netto onkostenvergoeding p/m

Maandsalaris (bruto): 2250 2650

Wat ik aan de ene kant verlies (mobiliteit, pensioen en onkosten), krijg ik er weer bij in loon. Netto zal ik ongeveer hetzelfde krijgen schat ik zo. Verder krijg ik er wat vakantiedagen erbij en een vaste dienstverband.

Ben wel tevreden omdat ik mijn huidige project leuk vind en het project loopt nog zeker door in 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Anoniem: 483812 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:52:
Een update.....

Oude situatie (loopt tot 31-12-2013):

Opleiding(en): HAVO + HBO Bedrijfskundige informatica (4de jaars, bezig met scriptie)
Werkervaring: 12 jaar algemeen, 5 jaar in de ICT

Vakantiedagen: 20 + 2 flexibele dagen die het bedrijf min of meer bepaald)
13/14e maand of winstuitkering: nee
Leaseauto: Nee, mobiliteitsbudget van 500 euro bruto p/m
Pensioenregeling: 100% door bedrijf vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 91 euro netto onkostenvergoeding p/m

Maandsalaris (bruto): 2250

Wordt vanaf 01-01-2014:

Opleiding(en): HAVO + HBO Bedrijfskundige informatica (tot 4de jaar, studie op pauze gezet )
Werkervaring: 12 jaar algemeen, 6 jaar in de ICT

Vakantiedagen: 20 23 + 2 flexibele dagen die het bedrijf min of meer bepaald)
13/14e maand of winstuitkering: variabele eindejaarsbonus ovb winst uit bedrijf
Leaseauto: Nee, mobiliteitsbudget van 500 200 euro bruto p/m
Pensioenregeling: 100% door bedrijf vergoed 72% bedrijf, 18% voor eigen rekening
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 91 55 euro netto onkostenvergoeding p/m

Maandsalaris (bruto): 2250 2650

Wat ik aan de ene kant verlies (mobiliteit, pensioen en onkosten), krijg ik er weer bij in loon. Netto zal ik ongeveer hetzelfde krijgen schat ik zo. Verder krijg ik er wat vakantiedagen erbij en een vaste dienstverband.

Ben wel tevreden omdat ik mijn huidige project leuk vind en het project loopt nog zeker door in 2014.
Het vaste contract is het enige voordeel denk ik, de rest is hetzelfde maar dan anders ingevuld.
Wanneer ga je de scriptie afmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

frankwopereis schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:56:
[...]

Het vaste contract is het enige voordeel denk ik, de rest is hetzelfde maar dan anders ingevuld.
Wanneer ga je de scriptie afmaken?
Inderdaad, daarom zei ik wat ik links verlies, krijg ik er rechts erbij......gewoon compenseren.

Vaste dienstverband is wel even fijn, geef me wat geruststelling.

Ik heb zeg maar een sabbatical jaar genomen met school. Volgend studiejaar ben ik van plan om mij in te schrijven en mijn scriptie af te maken. Ik heb alles al nagevraagd en al mijn studieresultaten/punten blijven behouden. Volgend jaar kan ik gewoon weer de draad oppakken waar ik ben gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansko84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 15:59
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO 4 (Niet gerelateerd)
Certificaten: ITILv2 Foundation / MCSE 2003
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: ISP
Huidige functie: Senior Engineer

13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Ja
Leaseauto: Ja, €675,-
Pensioenregeling: 50% door werkgever
Overige secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet vergoeding
Reistijd: 40 minuten (zonder file uiteraard)

Maand salaris (bruto): 3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 19-06 21:57
Pensioenregeling: 100% door bedrijf vergoed 72% bedrijf, 18% voor eigen rekening
En de overige 10% dan?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-06 09:20

Zak

Ben er uit met mijn nieuwe werkgever (ow dat is nog even wennen!)
Zak schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:29:
ZZP-er
Leeftijd:30
Opleiding(en): HBO Facility Management (niet afgemaakt), momenteel bezig met HBO TBK
Certificaten: zaken als VCA-VOL maar verder niks
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: ZZP'er (sinds 6 jaar)
Huidige functie:

Vakantiegeld: 0
Vakantiedagen: 0 - alleen dagen dat ik niet betaald krijg ;)
13/14e maand of winstuitkering: nvt
Laptop: Zenbook ook veel prive gebruik
GSM: Iphone4 ook veel prive gebruik
Leaseauto: Ja C5
Werkweek: 40-80 uur
Pensioenregeling: Proest...
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ik koop wel eens wat op de zaak natuurlijk. Zelf uitkiezen wat ik wil qua apparatuur etc.
Regio: Benelux
Reistijd: divers. Meestal tussen de 1 a 2 uur enkele reis.
Vanaf 01-01-2014 in een membersonly tag

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Iets minder dan ik had gehoopt en vooral de auto vind ik erg balen. Uiteindelijk toch overstag gegaan omdat ik heel graag bij deze partij wil gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• texel.nl
  • Laatst online: 09-04-2022
Leeftijd: 36
Opleiding(en): Universitaire
Certificaten: Geen
Werkervaring: 13 jaar
Werkgever: Prive Enterprise Software Bedrijf
Huidige functie: Senior Technical Consultant

Vakantiegeld: Nee
Vakantiedagen: 15
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Laptop: Ja
Werkweek: 45
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gezondheids Verzekering (aanvulling op nationale volksverzekering), Taandards, Opticien, Overleidings Verzekering
Land: Canada
Regio:
Reistijd: Geen (Thuis)

Maand salaris (bruto): 6500 EUR

[ Voor 19% gewijzigd door texel.nl op 08-11-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 11:09
15 vakantiedagen is wel erg weinig... vind je zelf dat het salaris daar genoeg voor compenseert?

[ Voor 44% gewijzigd door pirke op 08-11-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
In Canada is 15 dagen heel netjes, veel mensen krijgen slechts 10 dagen. Ook tellen de dagen tussen Kerst en oud en nieuw niet mee voor je vakantiedagen, ook al heb je die vaak wel vrij. Dan zit texel.nl dus op ~20 dagen, en dat is niet eens zo heel slecht.

(Ook heb ik het idee dat we meer nationale lange weekenden hebben, maar dat weet ik niet zeker)

Verbaast me wel dat hij geen secundaire arbeidsvoorwaarden heeft, veel bedrijven in de IT hebben op z'n minst dental & medical insurance en veel leveren ook een kleine levensverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• texel.nl
  • Laatst online: 09-04-2022
Inderdaad - was vergeten dat mee te tellen. Post bijgewerkt.
sub0kelvin schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:00:
In Canada is 15 dagen heel netjes, veel mensen krijgen slechts 10 dagen. Ook tellen de dagen tussen Kerst en oud en nieuw niet mee voor je vakantiedagen, ook al heb je die vaak wel vrij. Dan zit texel.nl dus op ~20 dagen, en dat is niet eens zo heel slecht.

(Ook heb ik het idee dat we meer nationale lange weekenden hebben, maar dat weet ik niet zeker)

Verbaast me wel dat hij geen secundaire arbeidsvoorwaarden heeft, veel bedrijven in de IT hebben op z'n minst dental & medical insurance en veel leveren ook een kleine levensverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:27
Dansko84 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:12:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO 4 (Niet gerelateerd)
Certificaten: ITILv2 Foundation / MCSE 2003
Werkervaring: 9 jaar
Huidige functie: Senior Engineer

13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto: Ja, €675,-
Pensioenregeling: 50% door werkgever
Overige secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet vergoeding
Reistijd: 40 minuten (zonder file uiteraard)

Maand salaris (bruto): 3000
Netjes hoor dat salaris met alleen een MBO4 diploma en een paar certificaten! En daar bovenop ook nog eens een leaseauto! :)

Wat doe je precies als senior engineer? Een soort van systeembeheerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Laatst online: 14-11-2021
Ik zal even mijn situatie posten. Ik kopieër hier mijn post op 9lives, aangezien die template daar beter aansluit bij mijn (Belgische) situatie.

Ik ben nu iets meer dan een maand aan het werk na afstuderen.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 21
Opleiding: Professionele Bachelor Toegepaste Informatica (= gelijkwaardig met HBO in Nederland denk ik)
Werkervaring (wat/hoelang) : Geen
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Logistieke sector
Huidige functie: Navision Developer (programmeur)
Functiebeschrijving: Ontwikkeling software
Anciënniteit: 0
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): Fulltime, 37 uur per week
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Antwerpen
Verantwoordelijkheid over personeel Nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2000
Maand salaris (netto): 1400-1500 (hoeveel exact weet ik nog niet)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Geen idee
14e maand of winstuitkering: Nee
GSM (eigen bijdrage)?: Ja, goedkope GSM dat niet privé gebruikt mag worden. Geen eigen bijdrage
Auto (VAA?): Ja
Woon-werkverkeer vergoed?: Geen extra vergoeding, brandstof wordt betaald door het bedrijf
Tankkaart: Ja, België. Werkt ook in het buitenland, maar daar mag het enkel voor het werk gebruikt worden.
Laptop (eigen bijdrage?): Ja, geen eigen bijdrage
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): Nee
Ecocheques: Nee
Groepsverzekering: Nee
Hospitalisatieverzekering Nee
Andere voordelen: /

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 40km
Afstand woon/werk in tijd: 's ochtens ongeveer 45 minuten, 's avonds 1u-1u30, afhankelijk van het verkeer. Wordt binnenkort mogelijk beter als de werkzaamheden op een bepaalde baan gedaan zijn.
Aantal wettelijke vakantiedagen: Geen idee, 20 + feestdagen?
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): Geen idee, 20 dagen jeugdvakantie in 2014 denk ik
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: Rond de 45 uren denk ik...
Glijdende werkuren: Ja
Oproepbaar door werkgever?: Tijdens permanentie, ja (werkt met beurtrol)
Stress? Op dit moment nog niet, kan wel veranderen
Hoe vaak overuren te presteren? 1-2 dagen per maand vroeger beginnen en later eindigen, wordt vergoed in de vorm van recup.
Auto nodig voor het werk? (Voorlopig) niet voor de job zelf, wel om er te geraken. Het bedrijf is onbereikbaar met het openbaar vervoer.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen Ja

Zo, dit is mijn situatie. Als ik kijk naar mijn klasgenoten die ook net afstudeerden, ben ik best tevreden. Ik kan meer verdienen (en vooral meer voordelen krijgen), maar het bedrijf waar ik nu werk geeft me kansen en ik doe de job graag. Met kansen bedoel ik: mogelijkheden om later in het buitenland te werken en een bedrijfswagen terwijl het een interne functie is (en ik nog geen vast rijbewijs heb).

Ik ben dus best tevreden met mijn eerste job :)

EDIT:
Als ik mezelf vergelijk met anderen in dit topic, verdien ik precies weinig. Maar de meesten die hier posten hebben blijkbaar ook al wat jaartjes ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Bv202 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:29:
Ik zal even mijn situatie posten. Ik kopieër hier mijn post op 9lives, aangezien die template daar beter aansluit bij mijn (Belgische) situatie.

Ik ben nu iets meer dan een maand aan het werk na afstuderen.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 21
Opleiding: Professionele Bachelor Toegepaste Informatica (= gelijkwaardig met HBO in Nederland denk ik)
Werkervaring (wat/hoelang) : Geen
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Logistieke sector
Huidige functie: Navision Developer (programmeur)
Functiebeschrijving: Ontwikkeling software
Anciënniteit: 0
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): Fulltime, 37 uur per week
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Antwerpen
Verantwoordelijkheid over personeel Nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2000
Maand salaris (netto): 1400-1500 (hoeveel exact weet ik nog niet)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Geen idee
14e maand of winstuitkering: Nee
GSM (eigen bijdrage)?: Ja, goedkope GSM dat niet privé gebruikt mag worden. Geen eigen bijdrage
Auto (VAA?): Ja
Woon-werkverkeer vergoed?: Geen extra vergoeding, brandstof wordt betaald door het bedrijf
Tankkaart: Ja, België. Werkt ook in het buitenland, maar daar mag het enkel voor het werk gebruikt worden.
Laptop (eigen bijdrage?): Ja, geen eigen bijdrage
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): Nee
Ecocheques: Nee
Groepsverzekering: Nee
Hospitalisatieverzekering Nee
Andere voordelen: /

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 40km
Afstand woon/werk in tijd: 's ochtens ongeveer 45 minuten, 's avonds 1u-1u30, afhankelijk van het verkeer. Wordt binnenkort mogelijk beter als de werkzaamheden op een bepaalde baan gedaan zijn.
Aantal wettelijke vakantiedagen: Geen idee, 20 + feestdagen?
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): Geen idee, 20 dagen jeugdvakantie in 2014 denk ik
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: Rond de 45 uren denk ik...
Glijdende werkuren: Ja
Oproepbaar door werkgever?: Tijdens permanentie, ja (werkt met beurtrol)
Stress? Op dit moment nog niet, kan wel veranderen
Hoe vaak overuren te presteren? 1-2 dagen per maand vroeger beginnen en later eindigen, wordt vergoed in de vorm van recup.
Auto nodig voor het werk? (Voorlopig) niet voor de job zelf, wel om er te geraken. Het bedrijf is onbereikbaar met het openbaar vervoer.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen Ja

Zo, dit is mijn situatie. Als ik kijk naar mijn klasgenoten die ook net afstudeerden, ben ik best tevreden. Ik kan meer verdienen (en vooral meer voordelen krijgen), maar het bedrijf waar ik nu werk geeft me kansen en ik doe de job graag. Met kansen bedoel ik: mogelijkheden om later in het buitenland te werken en een bedrijfswagen terwijl het een interne functie is (en ik nog geen vast rijbewijs heb).

Ik ben dus best tevreden met mijn eerste job :)

EDIT:
Als ik mezelf vergelijk met anderen in dit topic, verdien ik precies weinig. Maar de meesten die hier posten hebben blijkbaar ook al wat jaartjes ervaring :P
Je verdient niet weinig, 2000+auto is netjes voor een starter. Hier werkt men vaak ook 3uur per week meer;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Laatst online: 14-11-2021
Mja, die 37 uur is wat op mijn contract staat :p

In de praktijk ben ik meestal 39,5 uren aanwezig. Ik zou eens moeten navragen hoe het precies met die uren zit. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Bv202 op 09-11-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MittaM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06 08:21
Huidige werkgever:

Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Informatica Advanced Development
Certificaten: Wat kleinere Microsoft certificaten
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Gevestigde IT consultancy club
Huidige functie: Senior IT consultant

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: maximaal maandsalaris bonus op basis van prestatie.
Laptop: Ja, high end
GSM: Ja, moderne smartphone iphone 5 of vergelijkbaar 40 euro bruto kosten vergoeding
Leaseauto: Ja, max 675 incl. brandstof (brandstof pas met privé max 15000 km)
Werkweek: 40+ zeer hoge werkdruk met regelmatig overwerken
Pensioenregeling: Ja, exacte details onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkosten vergoeding 100€ bruto per maand, bedrijfsfitness, eventueel collectieve zorgverzekering
Reistijd:Variabel op basis van klus

Maand salaris (bruto): 3650,-

Ben momenteel in onderhandeling bij een nieuwe werkgever welke mij persoonlijk benaderd heeft. Voorstel wat ik wil gaan doen is:

Werkgever: Startup IT club
Huidige functie: Senior developer, integratiespecialist en project manager (redelijk van alles wat)

13/14e maand of winstuitkering: bonus max maand salaris op basis van prestatie
GSM: Ja, moderne smartphone met kosten vergoeding minimaal wat ik nu ook al heb (40 euro)
Leaseauto: Ja, minimaal hetzelfde 675 incl. brandstof (brandstof pas met privé max 15000 km)
Werkweek: 40+ er is nog veel te doen
Pensioenregeling: Ja, details onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkosten vergoeding (eventueel in salaris verwerkt)
Reistijd: 1-2 uur standaard bij klussen buiten kantoor variabel

Maand salaris (bruto): 4000,-

Ga er dus potentieel vooral in salaris op voorruit maar dat zou ik op korte termijn bij mijn huidige werkgever ook kunnen. Voordelen zitten er vooral in dat de inhoudelijke werkzaamheden mij meer aantrekken.

Acceptabel voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

4k, 13e maand en auto, laptop, telefoon is wel wat meer dan 'acceptabel' op je 25ste :) Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MittaM
Zoijar schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:52:
4k, 13e maand en auto, laptop, telefoon is wel wat meer dan 'acceptabel' op je 25ste :) Netjes.
Was meer de vraag of het acceptabel is richting de nieuwe werkgever? Ik heb qua salaris bij mijn huidige werkgever zeker doorgroei mogelijkheden naar dit salaris en de andere arbeidsvoorwaarden zijn al reeds van toepassing. Maar inhoudelijk is het werk minder leuk dus vandaar de twijfel over de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Oh jij moet dat voorstel nog doen; ik las het verkeerd. Lijkt me redelijk. Aan de hoge kant, maar ze zullen ook wel snappen dat je niet van baan gaat switchen voor minder geld. Denk dat je je vast af moet vragen of je wilt switchen als ze bv 3700 als tegenbod doen. Goed mogelijk dat ze zeggen we dachten meer aan 3500, maar kunnen dan wel tot 3700 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

MittaM schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:56:
[...]

Was meer de vraag of het acceptabel is richting de nieuwe werkgever? Ik heb qua salaris bij mijn huidige werkgever zeker doorgroei mogelijkheden naar dit salaris en de andere arbeidsvoorwaarden zijn al reeds van toepassing. Maar inhoudelijk is het werk minder leuk dus vandaar de twijfel over de switch.
Ongeacht wat het salaris is, altijd kiezen voor inhoudelijk interessanter werk. Doorgroeimogelijkheden zijn daarnaast ook belangrijk. De beloning zal in beide gevallen meer dan voldoende zijn. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MittaM schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:56:
[...]

Je voorstel is redelijk denk ik, maar bij een startup in de IT een gelijkwaardige leasebak vragen vind ik nogal gewaagd, tenzij je al weet dat ze zoiets aan kunnen bieden. verwachten ze van je dat je veel gaat rijden en een eigen auto gaat rijden, dan zal het salaris flink omhoog moeten om dat te compenseren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:44
MittaM schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:27:
Huidige werkgever:

Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Informatica Advanced Development
Certificaten: Wat kleinere Microsoft certificaten
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Gevestigde IT consultancy club
Huidige functie: Senior IT consultant

13/14e maand of winstuitkering: maximaal maandsalaris bonus op basis van prestatie.
GSM: Ja, moderne smartphone iphone 5 of vergelijkbaar 40 euro bruto kosten vergoeding
Leaseauto: Ja, max 675 incl. brandstof (brandstof pas met privé max 15000 km)
Werkweek: 40+ zeer hoge werkdruk met regelmatig overwerken
Pensioenregeling: Ja, exacte details onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkosten vergoeding 100€ bruto per maand, bedrijfsfitness, eventueel collectieve zorgverzekering
Reistijd:Variabel op basis van klus

Maand salaris (bruto): 3650,-

Ben momenteel in onderhandeling bij een nieuwe werkgever welke mij persoonlijk benaderd heeft. Voorstel wat ik wil gaan doen is:

Werkgever: Startup IT club
Huidige functie: Senior developer, integratiespecialist en project manager (redelijk van alles wat)

13/14e maand of winstuitkering: bonus max maand salaris op basis van prestatie
GSM: Ja, moderne smartphone met kosten vergoeding minimaal wat ik nu ook al heb (40 euro)
Leaseauto: Ja, minimaal hetzelfde 675 incl. brandstof (brandstof pas met privé max 15000 km)
Werkweek: 40+ er is nog veel te doen
Pensioenregeling: Ja, details onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkosten vergoeding (eventueel in salaris verwerkt)
Reistijd: 1-2 uur standaard bij klussen buiten kantoor variabel
25 jaar met hbo, met 6 jaar werkervaring? Hoe krijg je dat voor elkaar? Tel je alle bijbaantjes ook mee, of gaat het om echte fulltime werkervaring?

Ik denk dat jouw eis richting nieuw bedrijf redelijk is vanuit jouw huidige situatie. Maar ik denk ook dat een startup er niet in meegaat. Het is namelijk wel heel veel wat je vraagt. Bedenk je dat je voor hetzelfde geld ook 2 Juniors hebt. Sowieso heb je een huidig salaris en secundaire voorwaarden die ver boven marktconform liggen voor een 25-jarige hbo-er. Goed gedaan natuurlijk, maar bedenk je wel dat er niet heel veel bedrijven zijn die daar nog overheen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MittaM
Munchkin schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:57:

25 jaar met hbo, met 6 jaar werkervaring? Hoe krijg je dat voor elkaar? Tel je alle bijbaantjes ook mee, of gaat het om echte fulltime werkervaring?

Ik denk dat jouw eis richting nieuw bedrijf redelijk is vanuit jouw huidige situatie. Maar ik denk ook dat een startup er niet in meegaat. Het is namelijk wel heel veel wat je vraagt. Bedenk je dat je voor hetzelfde geld ook 2 Juniors hebt. Sowieso heb je een huidig salaris en secundaire voorwaarden die ver boven marktconform liggen voor een 25-jarige hbo-er. Goed gedaan natuurlijk, maar bedenk je wel dat er niet heel veel bedrijven zijn die daar nog overheen willen.
Klopt ik reken mijn "bijbaantjes" tijdens hbo studie erbij. Met de reden dat ik eigenlijk altijd 30 tot 40 uur naast mijn studie gewerkt heb. Daarnaast heb ik specifieke ervaring waar het nieuwe bedrijf om gevraagd heb. Er is geen nood om over te stappen maar moet wel voor beiden partijen schappelijk blijven. Vandaar de vraag en bedankt voor jullie meningen, deze zal ik zeker in het overleg meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

Zolang er geen nood is kan je in principe vragen wat je zelf wil imo, je hoeft toch niet perse van baan te veranderen? Je moet wel enigszins realistisch blijven natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dit achteraf aangepast, was een typo!

Moet dus zijn 82% door bedrijf en 18% voor eigen rekening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 14:05

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je zou ook nog bij een gelijkblijvend salaris akkoord kunnen gaan, mits zij dezelfde (of betere) doorgroeimogelijkheden bieden als jouw huidige werkgever. Je vraagt namelijk best een hoop van een start-up bedrijf, en je bent ook nog heel jong...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 10-06 12:37

Jumpiefox

Hoi ?

Nyarlathotep schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:24:
Je zou ook nog bij een gelijkblijvend salaris akkoord kunnen gaan, mits zij dezelfde (of betere) doorgroeimogelijkheden bieden als jouw huidige werkgever. Je vraagt namelijk best een hoop van een start-up bedrijf, en je bent ook nog heel jong...
Hoezo? Zij benaderen hem toch? Een vertrouwde omgeving/zekerheid opgeven voor een gelijkwaardige salaris en "misschien" betere doorgroei mogelijkheden? Elk bedrijf belooft je doorgroei mogelijkheden, het enige wat je zeker krijgt is waar je voor tekent, al dat andere zijn beloftes die nog maar waar gemaakt moeten worden.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KermitNL
  • Laatst online: 04-05-2021
Opleiding(en): MBO 4 ICT Beheer
Certificaten: MCITP SA 2008, MCSE 2012
Werkervaring: 3.5 jaar (excl. stages)
Huidige functie: Systeembeheer
Vakantiegeld: Ja 8%
13e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 10 min

Maand salaris (bruto): € 1884.-

M3 - SR+ - Deep Blue - Zwart - 19" - Trekhaak - Athlon - G-XXX-TR - besteld: 31 Oct, RN: 31 Oct, VIN: 26-11, SMS 17-12 Levering 19-12 (niet gelukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-06 21:58
Ben je daar zelf tevreden mee? Junior systeembeheerders bij ons met jouw opleiding en certificaten en zelfde arbeidsvoorwaarden zitten toch wel op 2400 hoor, en dat is voor 36 uur.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 16-06 15:45

Not Pingu

Dumbass ex machina

creator1988 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:31:
Die vacatures op vacaturesites geven zeker een vertekend beeld, aangezien ik denk dat een behoorlijk deel van de goede werkgevers niet dood gevonden wil worden op een site als monsterboard. Een grote spamsite van recruiters.
Die recruiters zijn wel een groot probleem. Probeer maar eens concrete vacatures te vinden tegenwoordig, alle sites zijn volgespamd door recruiters. En het is altijd hetzelfde standaardverhaaltje: innoverend bedrijf, werkt met de nieuwste technieken, informele sfeer, geen 9-tot-5-mentaliteit, minstens 7 jaar ervaring met ASP.NET MVC 4, etc. etc.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
@creator1988, hoe kom je dan aan die "goede werkgevers" als vacaturesites geen optie zijn?

@Not Pingu, wat is er mis met dat verhaaltje? Past prima bij mij namelijk :D

[ Voor 30% gewijzigd door Lethalis op 12-11-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
Lethalis schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:45:
@creator1988, hoe kom je dan aan die "goede werkgevers" als vacaturesites geen optie zijn?

@Not Pingu, wat is er mis met dat verhaaltje? Past prima bij mij namelijk :D
7 jaar ervaring met MVC 4? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
EvaluationCopy schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:39:
Ben je daar zelf tevreden mee? Junior systeembeheerders bij ons met jouw opleiding en certificaten en zelfde arbeidsvoorwaarden zitten toch wel op 2400 hoor, en dat is voor 36 uur.
2400 voor een Junior systeembeheerder op MBO4 niveau met 36 uur lijkt me enorm hoog, en is zeker niet de standaard. Voor een starter op dat niveau zou ik eerder aan 1800 denken. Aangezien KermitNL al een paar jaar ervaring heeft zou het inderdaad wel wat hoger kunnen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

Kips schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:58:
[...]

Dat is het probleem inderdaad.. recruiters en vacatures eisen vaak meer dan wat er mogelijk is. Vandaar ook niet te serieus nemen en gewoon zeggen dat je het onder de knie hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:34
Beste mensen,

Ik kom uit een totaal andere tak van sport, maar volg deze thread altijd met veel interesse.
Nu is de situatie daar dat ik zelf waarschijnlijk verandering van werk ga meemaken binnenkort en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie denken dat ik waard ben.

Mijn huidige dienstverband is eigenlijk voortgekomen uit mijn stage en de onderneming heeft mij altijd de mogelijkheid gegeven om mijn vervolgstudie uit te voeren. Anyhow; onderstaand mijn gegevens.

Opleiding(en): HBO Bedrijfseconomie (afgerond in 2011) & Master of Management: Implementation & Change Management (voor 75% afgerond)
Certificaten: NVT
Werkervaring: 4 jaar (excl. stages)
Regio: Oost Nederland

Nu snap ik dat een loon van vele factoren afhankelijk is, maar ik was wel benieuwd in welke richting ik moet gaan denken, dus bij deze; schieten maar :)

En alvast bedankt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JapieTalent schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:12:
Beste mensen,

Ik kom uit een totaal andere tak van sport, maar volg deze thread altijd met veel interesse.
Nu is de situatie daar dat ik zelf waarschijnlijk verandering van werk ga meemaken binnenkort en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie denken dat ik waard ben.

Mijn huidige dienstverband is eigenlijk voortgekomen uit mijn stage en de onderneming heeft mij altijd de mogelijkheid gegeven om mijn vervolgstudie uit te voeren. Anyhow; onderstaand mijn gegevens.

Opleiding(en): HBO Bedrijfseconomie (afgerond in 2011) & Master of Management: Implementation & Change Management (voor 75% afgerond)
Certificaten: NVT
Werkervaring: 4 jaar (excl. stages)
Regio: Oost Nederland

Nu snap ik dat een loon van vele factoren afhankelijk is, maar ik was wel benieuwd in welke richting ik moet gaan denken, dus bij deze; schieten maar :)

En alvast bedankt uiteraard.
Wat voor functie ga je bekleden?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-06 21:41
Lethalis schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:45:
Netwerk. Ja, dat klinkt weer heel cliche. Maar ongeveer alle goede mensen met wie ik de afgelopen twee jaar heb gewerkt zijn allemaal via-via binnen gekomen. Hoeft niet meteen je beste vriend te zijn, maar iemand met wie je op een techborrel een goed gesprek hebt gehad; of iemand die ook op een conferentie sprak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 20:40
Waar kan ik solliciteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:34
DennusB schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:15:
[...]

Wat voor functie ga je bekleden?
Heb nog niet zozeer een concrete functie, maar dat zal in de richting van financiële administratie / (assistent) controller worden.

Ik was ook meer op zoek naar een richtlijn en eventueel ervaringen van mede tweakers die in dezelfde branche zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KermitNL
  • Laatst online: 04-05-2021
Nee, ik ben daar niet tevreden mee. In het nieuwe jaar komt er een gesprek om dit te bespreken. Ben er alleen nog niet uit voor welk bedrag ik moet gaan...

M3 - SR+ - Deep Blue - Zwart - 19" - Trekhaak - Athlon - G-XXX-TR - besteld: 31 Oct, RN: 31 Oct, VIN: 26-11, SMS 17-12 Levering 19-12 (niet gelukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou zeker proberen om naar de 2200 a 2300 te stijgen, maar hoe reëel dat is is natuurlijk wel afhankelijk van je exacte functie en verantwoordelijkheden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Kips schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:58:
[...]
Nee :P Maar wel 10 jaar ervaring met ASP.NET en genoeg kennis van MVC dat ik ermee aan de slag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-06 06:28
Engineer21 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:56:
[...]

Leeftijd: 26
Opleiding(en): MSc Civil Engineering TU Delft
Werkgever: Oil & Gas Multinational
Huidige functie: Offshore Engineer
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 37
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + bonus (10-15%)
GSM: ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur (in de praktijk 50-60 uur)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Marktconform (fitness etc.)
Regio: Den Haag
Reistijd: 20 min

Maandsalaris (bruto): +/- 4200
Een update, ben naar het buitenland verhuisd :)

Leeftijd: 27
Opleiding(en): MSc Civil Engineering TU Delft
Werkgever: Oil & Gas Multinational
Huidige functie: Offshore Engineer
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 37
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + bonus (10-15%)
GSM: ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur (in de praktijk 50-60 uur)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Marktconform, niks bijzonders.
Land: Frankrijk
Regio: Parijs
Reistijd: 40 min

Maandsalaris (bruto): +/- 11955 euro (nee, geen typfout, netto rond de 6500 euro) 8)7

Dit inkomen komt vooral door alle expense allowances en travel budgets die ik krijg voor het in het buitenland zitten. Verder wordt mijn huur tot 3500 euro per maand vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Engineer21 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:56:
Maandsalaris (bruto): +/- 11955 euro (nee, geen typfout, netto rond de 6500 euro) 8)7

Dit inkomen komt vooral door alle expense allowances en travel budgets die ik krijg voor het in het buitenland zitten. Verder wordt mijn huur tot 3500 euro per maand vergoed.
Ik weet dat je niet voor het geld moet willen werken, maar... Zoek je nog collega's toevallig? :9~

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Holy Crap batman, wat een salaris :X Maar Olie en Gas is schijbaar (eerder in dit topic voorbij gekomen ook) een erg goede betaler maar daar staat weer tegenover dat je veel weg bent geloof ik (en langer werkt dan je contract) En in Parijs moeten leven, bah :P ;)

Lekker bezig!

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 12-11-2013 13:08 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
ATS schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:02:
[...]

Ik weet dat je niet voor het geld moet willen werken, maar... Zoek je nog collega's toevallig? :9~
Zeker! Met een technische MSc of PhD kan je zo bij ons aan de slag, we weten niet waar we goede technische mensen vandaan moeten halen en hebben eigenlijk permanente vacatures op engineering functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
Notna schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:07:
Holy Crap batman, wat een salaris :X Maar Olie en Gas is schijbaar (eerder in dit topic voorbij gekomen ook) een erg goede betaler maar daar staat weer tegenover dat je veel weg bent geloof ik (en langer werkt dan je contract) En in Parijs moeten leven, bah :P ;)

Lekker bezig!
Ik zit overigens niet offshore, maar ik ontwerp grote (drijvende) offshore constructies zoals FPSOs en FLNGs. Moet wel veel reizen en kom ook op construction yards, maar verder is het gewoon een kantoorbaan. Het enige wat het salaris zo hoog maakt is dat ik in het buitenland zit terwijl Nederland nog steeds mijn base country is. Nadeel is dat je voor een tijdje je sociale leven in Nederland gedag kan zeggen, maar Parijs is ook niet verkeerd ;)

Wil je dit ook, ga dan eens bij een Oil & Gas operator kijken (Shell, ExxonMobil, Chevron, Statoil, BP, ConocoPhilips etc). Ook in de IT zijn daar heel veel banen met gelijksoortige voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinator88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Engineer21 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:08:
[...]

Zeker! Met een technische MSc of PhD kan je zo bij ons aan de slag, we weten niet waar we goede technische mensen vandaan moeten halen en hebben eigenlijk permanente vacatures op engineering functies.
Holy crap! Zoeken jullie nog chemical engineers (MSc TUD)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Engineer21 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:15:
[...]

Ik zit overigens niet offshore, maar ik ontwerp grote (drijvende) offshore constructies zoals FPSOs en FLNGs. Moet wel veel reizen en kom ook op construction yards, maar verder is het gewoon een kantoorbaan. Het enige wat het salaris zo hoog maakt is dat ik in het buitenland zit terwijl Nederland nog steeds mijn base country is. Nadeel is dat je voor een tijdje je sociale leven in Nederland gedag kan zeggen, maar Parijs is ook niet verkeerd ;)

Wil je dit ook, ga dan eens bij een Oil & Gas operator kijken (Shell, ExxonMobil, Chevron, Statoil, BP, ConocoPhilips etc). Ook in de IT zijn daar heel veel banen met gelijksoortige voorwaarden.
Nouja; wie wil zo een salaris op 27 nou niet. Maar je moet het denk ik niet zo makkelijk nemen ;) Als je een Msc op de TUD gehaalt hebt ben je ook gweoon behoorlijk koppie koppie en dat zoekt met dan ook bij zulke werkgevers (met ditto beloning)

Niet veel mensen 'kunnen er gewoon maar aan de slag'. Ik zou het met een HBO in Logistiek (werkende nu als Senior Support Engineer ) niet zomaar binnen komen. Ik vraag mij trouwens af of dit soort bedrijven uberhaubt een vacature gedeelte op hun site hebben (puur uit interesse wat ze vragen)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

...

Waarom is je salaris voor dezelfde functie verdrievoudigd alleen door naar Frankrijk te verhuizen? Komt het dan niet in je werkgever op om die functies naar een lagelonenland als Nederland te outsourcen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:42
[...]

Die belastingdruk lijkt me vrij fors. Is het geen optie om over de grens in Zwitserland, Andorra, Monaco of Luxemburg te gaan wonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
t_captain schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:04:
[...]

Die belastingdruk lijkt me vrij fors. Is het geen optie om over de grens in Zwitserland, Andorra, Monaco of Luxemburg te gaan wonen?
Als ik het zo zie komt dat ook omdat er een flink bedrag vergoeding voor de huur in zit, als dat direct aan de verhuurder betaald word is het logisch dat er minder "netto" overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
t_captain schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:04:
[...]

Nee, want ik moet iedere dag in Parijs werken. De meeste van mijn allowances zijn trouwens netto bedragen, dus de baas moet daarop bijleggen om tot dit bruto bedrag te komen. Het maakt voor mij persoonlijk dus niet uit als ik op een plek met een lagere belastingdruk ga wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
Anoniem: 399299 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:01:
[...]

Waarom is je salaris voor dezelfde functie verdrievoudigd alleen door naar Frankrijk te verhuizen? Komt het dan niet in je werkgever op om die functies naar een lagelonenland als Nederland te outsourcen?
Omdat er iemand met mijn technische profiel op deze plek op dit project moet zitten. Het project verhuizen naar Nederland kan niet zomaar omdat de uitvoerende contractor in Parijs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
Woy schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:11:
[...]

Als ik het zo zie komt dat ook omdat er een flink bedrag vergoeding voor de huur in zit, als dat direct aan de verhuurder betaald word is het logisch dat er minder "netto" overblijft.
Nee, die huurvergoeding komt er nog bovenop, maar daar zie ik niks van. Ik schiet de huur voor en declareer dat vervolgens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je ziet er misschien niks van, maar in de praktijk krijg je dus eigenlijk 10k netto (maximaal dan) :P

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 12-11-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
Notna schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:25:
[...]

Nouja; wie wil zo een salaris op 27 nou niet. Maar je moet het denk ik niet zo makkelijk nemen ;) Als je een Msc op de TUD gehaalt hebt ben je ook gweoon behoorlijk koppie koppie en dat zoekt met dan ook bij zulke werkgevers (met ditto beloning)

Niet veel mensen 'kunnen er gewoon maar aan de slag'. Ik zou het met een HBO in Logistiek (werkende nu als Senior Support Engineer ) niet zomaar binnen komen. Ik vraag mij trouwens af of dit soort bedrijven uberhaubt een vacature gedeelte op hun site hebben (puur uit interesse wat ze vragen)
Alle technical jobs, ook IT related zijn bij ons eenvoudig op internet te vinden.

Als je net van de universiteit komt kan je ongeacht of er een vacature op onze site staat solliciteren. Als je dan binnenkomt wordt je in de richting van je voorkeur geplaatst als graduate, daar zijn altijd wel plaatsen voor.

Laat je nu ook weer niet gek maken, in NL zou mn salaris nog steeds het oude zijn. Dit soort bedragen krijg je pas als je naar het buitenland of offshore gaat. Veel jonge mensen bij ons zwerven zo een aantal jaren over de wereld om een mooi huisje te verdienen voor de tijd daarna. Bedenk wel dat het ook Nigeria of Kazakhstan kan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

Engineer21 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:14:
Omdat er iemand met mijn technische profiel op deze plek op dit project moet zitten. Het project verhuizen naar Nederland kan niet zomaar omdat de uitvoerende contractor in Parijs zit.
Interessant om te zien dat de race naar de bottom wat beloning betreft niet in alle sectoren van toepassing is in tegenstelling tot wat er verder hier dagelijks voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
Hahn schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:17:
Je ziet er misschien niks van, maar in de praktijk krijg je dus eigenlijk 10k netto (maximaal dan) :P
Dan zou ik eerst mn huis in NL moeten verkopen, daar gaan de lasten ook gewoon van door. En de huizenmarkt in Parijs is helemaal gestoord, dus voor dat geld heb je maar een klein appartementje hier. Dus ik zie dat niet echt als direct inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
Anoniem: 399299 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:23:
[...]

Interessant om te zien dat de race naar de bottom wat beloning betreft niet in alle sectoren van toepassing is in tegenstelling tot wat er verder hier dagelijks voorbij komt.
Omdat de personeelskosten op mijn niveau op een project van >50 Miljard USD relatief verwaarloosbaar zijn. Dan wil je gewoon de beste mensen om de beste resultaten en je schedule te halen en ga je niet outsourcen om iets te besparen. We kunnen op dit soort posities ook niet zomaar iemand externs zetten, aangezien ik mijn bedrijf hier vertegenwoordig bij een EPCI contractor. Als wij een maand uitlopen of er iets fout gaat kost dat honderden miljoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

Maar ondertussen wel in de baas zijn (dure) tijd op GoT :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
MeltedForest schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:34:
Maar ondertussen wel in de baas zijn (dure) tijd op GoT :+
Haha, zie het maar als recruitment dan ;) Leveraging my external network to benefit the business O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Engineer21 op 12-11-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Engineer21 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:25:
[...]

Dan zou ik eerst mn huis in NL moeten verkopen, daar gaan de lasten ook gewoon van door. En de huizenmarkt in Parijs is helemaal gestoord, dus voor dat geld heb je maar een klein appartementje hier. Dus ik zie dat niet echt als direct inkomen.
Maar dat is het wel, want als dat niet voor je betaald werd, dan zou je het zelf moeten betalen en dan ging het nog eens van je (volgens jouw woorden wel 'directe') inkomen af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
Hahn schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:39:
[...]
Maar dat is het wel, want als dat niet voor je betaald werd, dan zou je het zelf moeten betalen en dan ging het nog eens van je (volgens jouw woorden wel 'directe') inkomen af...
Als ik het niet zou krijgen zou ik niet zo'n duur appartement huren, of dan was ik niet hier naartoe gegaan want dan hou ik netto bijna minder over dan in NL. Ik kan er ook weinig aan doen dat ik precies hier naartoe moet en dat de huizenmarkt hier zo is. Dan zou je ervoor gestraft worden als je naar een dure plek moet omdat je baas daar toevallig zit.

Maar je hoort mij niet klagen hoor. Het is allemaal vrij goed geregeld zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als dat niet zou worden betaald zou hij dat project waarschijnlijk niet accepteren vanwege de dubbele woonlasten of zou hij zijn eigen huis verkopen om dubbele woonlasten te omzeilen. Dat soort zaken blijven altijd lastig te vergelijken als iemand voor zijn werk tijdelijk in het buitenland zit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 06:58
Alhoewel het een mooi salaris is, vind ik het wel wat misleidend..

Het is niet het salaris wat wordt gepost maar alle netto toeslagen worden omgerekend naar bruto inkomen, waardoor het onwijs hoog lijkt. Dit topic is bedoelt om arbeidsposities onderling te vergelijken, en daarom zou het interessanter zijn als je je basissalaris post en dan de toeslagen apart. De toeslagen zijn van tijdelijke aard.

Ik heb zelf in een vergelijkbare situatie gezeten (als expat in Zwitserland) waarbij ik een erg hoog netto inkomen had (6k netto), maar het basissalaris was niet zo bijzonder (36k). Het basissalaris is hetgeen dat met je meegroeit gedurende je carriere en waar je pensioen op is gebaseerd, al die toeslagen niet. De toeslagen tellen ook niet mee voor bv. een maximale hypotheek. Dus voor een eerlijke vergelijking met de andere Tweakers ben ik meer geinteresseerd in je basissalaris.

Wat is je basissalaris? Ik vermoed rond de 55-60k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
Hbeez schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:03:
Alhoewel het een mooi salaris is, vind ik het wel wat misleidend..

Het is niet het salaris wat wordt gepost maar alle netto toeslagen worden omgerekend naar bruto inkomen, waardoor het onwijs hoog lijkt. Dit topic is bedoelt om arbeidsposities onderling te vergelijken, en daarom zou het interessanter zijn als je je basissalaris post en dan de toeslagen apart. De toeslagen zijn van tijdelijke aard.

Ik heb zelf in een vergelijkbare situatie gezeten (als expat in Zwitserland) waarbij ik een erg hoog netto inkomen had (6k netto), maar het basissalaris was niet zo bijzonder (36k). Het basissalaris is hetgeen dat met je meegroeit gedurende je carriere en waar je pensioen op is gebaseerd, al die toeslagen niet. De toeslagen tellen ook niet mee voor bv. een maximale hypotheek. Dus voor een eerlijke vergelijking met de andere Tweakers ben ik meer geinteresseerd in je basissalaris.

Wat is je basissalaris? Ik vermoed rond de 55-60k?
Dat is nog gelijk aan de vorige post, staat er dus boven. 4200 bruto x 14 maanden, dus je schatting zit erg goed in de buurt.

Je hebt gelijk dat het niet 1 op 1 te vergelijken is, maar uiteindelijk gaat mij het erom wat ik aan het eind over houd. Gevolg is dat als ik terug ga naar NL, er plotseling nog maar 40% van mn salaris over is.

[ Voor 8% gewijzigd door Engineer21 op 12-11-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Waar bestaan je toeslagen dan uit? Zit hier bijvoorbeeld ook per diem bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
Config schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:39:
Waar bestaan je toeslagen dan uit? Zit hier bijvoorbeeld ook per diem bij?
- Expense allowance (~2500 per maand Netto, om je extra kosten te dekken door verschil in prijsniveaus, feit dat je niet al je spullen mee hebt, commuting etc.)
- International assignment allowance (~6000 per jaar Netto, als incentive om naar het buitenland te gaan)
- Travel budget (~16000 per jaar Bruto, om naar huis te gaan wanneer je wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
16K voor Parijs? Moet je al je flybacks zelf betalen steeds? Afhankelijk van je situatie kan dat dus best duur worden :(. Ik denk dat als je in een serviced app zit je het beste zit, in een hotel mwoah wat minder...

[ Voor 58% gewijzigd door Config op 12-11-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weet je wat het is, Engineer21 is gewoon een expat. Werken in het buitenland, full expenses en housing en travelling paid. Veel werken, en weinig tijd om het uit te geven, plus je sociale leven in je thuisland op een laag pitje. Daar staat tegenover dat het voor de rest simpelweg cashen is. Oil en gas is een goed voorbeeld van waar het voorkomt, al zie ik het in de ERP ook wel. Specifieke kennis, daar gaat het vaak om - anders haalden ze die wel in het eigen land natuurlijk ;)

Als je jong bent en geen relatie hebt kan het. Naarmate je ouder wordt gaan de nadelen opwegen tegen de voordelen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Laatst online: 13:41
The Eagle schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:45:
Weet je wat het is, Engineer21 is gewoon een expat. Werken in het buitenland, full expenses en housing en travelling paid. Veel werken, en weinig tijd om het uit te geven, plus je sociale leven in je thuisland op een laag pitje. Daar staat tegenover dat het voor de rest simpelweg cashen is. Oil en gas is een goed voorbeeld van waar het voorkomt, al zie ik het in de ERP ook wel. Specifieke kennis, daar gaat het vaak om - anders haalden ze die wel in het eigen land natuurlijk ;)

Als je jong bent en geen relatie hebt kan het. Naarmate je ouder wordt gaan de nadelen opwegen tegen de voordelen.
Natuurlijk, het is hard werken, maar de beloning blijft relatief hoog.
Ik zit zelf gewoon in NL op kantoor, maar in dezelfde sector (paar weken geleden hier gepost), en er wordt simpelweg goed betaald voor mensen met de gevraagde ervaring.
Bedrijven hebben nu eenmaal eigen mensen op locatie nodig, en als er dan iemand uit NL naar Parijs gelokt moet worden, dan mag dat best wat kosten.
Onderschat ook niet hoe snel je specifieke kennis op kunt bouwen, genoeg mensen om me heen die ook onder hun dertigste in een gelijkwaardige positie zitten als Engineer21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

Sport_Life

Solvitur ambulando

JapieTalent schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:27:
[...]

Heb nog niet zozeer een concrete functie, maar dat zal in de richting van financiële administratie / (assistent) controller worden.

Ik was ook meer op zoek naar een richtlijn en eventueel ervaringen van mede tweakers die in dezelfde branche zitten.
Ik verdiende 35k op jouw leeftijd als assistent controller (ex bonussen). Is wel wat hoger dan gemiddeld trouwens, komt ook mede door wat projecten.

[ Voor 30% gewijzigd door Sport_Life op 12-11-2013 21:11 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
The Eagle schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:45:

Ik had het niet beter kunnen samenvatten. Het avontuur en het geld zijn leuk en het is goed voor je carriere binnen een bedrijf. Daar staat tegenover dat je veel werkt, weg bent van je familie en je sociale leven in je thuisland stil zet. Dit is absoluut geen duurzame lange termijn oplossing maar het is prima cashen als je jong bent en zo even je huis kunt terugverdienen in een paar jaar.Wat dat betreft kan ik iedereen aanraden dit te doen als je de kans hebt.

Bedenk wel even dat een plek als deze in Parijs een uitzondering is, in deze business is de kans groter dat je naar Afrika, Azie of het Midden-Oosten kunt.

[ Voor 6% gewijzigd door Engineer21 op 12-11-2013 20:56 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.