Ik zal even mijn situatie posten. Ik kopieër hier mijn post op 9lives, aangezien die template daar beter aansluit bij mijn (Belgische) situatie.
Ik ben nu iets meer dan een maand aan het werk na afstuderen.
1. PERSONALIA
Leeftijd: 21
Opleiding: Professionele Bachelor Toegepaste Informatica (= gelijkwaardig met HBO in Nederland denk ik)
Werkervaring (wat/hoelang) : Geen
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Logistieke sector
Huidige functie: Navision Developer (programmeur)
Functiebeschrijving: Ontwikkeling software
Anciënniteit: 0
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): Fulltime, 37 uur per week
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Antwerpen
Verantwoordelijkheid over personeel Nee
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2000
Maand salaris (netto): 1400-1500 (hoeveel exact weet ik nog niet)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Geen idee
14e maand of winstuitkering: Nee
GSM (eigen bijdrage)?: Ja, goedkope GSM dat niet privé gebruikt mag worden. Geen eigen bijdrage
Auto (VAA?): Ja
Woon-werkverkeer vergoed?: Geen extra vergoeding, brandstof wordt betaald door het bedrijf
Tankkaart: Ja, België. Werkt ook in het buitenland, maar daar mag het enkel voor het werk gebruikt worden.
Laptop (eigen bijdrage?): Ja, geen eigen bijdrage
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): Nee
Ecocheques: Nee
Groepsverzekering: Nee
Hospitalisatieverzekering Nee
Andere voordelen: /
4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 40km
Afstand woon/werk in tijd: 's ochtens ongeveer 45 minuten, 's avonds 1u-1u30, afhankelijk van het verkeer. Wordt binnenkort mogelijk beter als de werkzaamheden op een bepaalde baan gedaan zijn.
Aantal wettelijke vakantiedagen: Geen idee, 20 + feestdagen?
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): Geen idee, 20 dagen jeugdvakantie in 2014 denk ik
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: Rond de 45 uren denk ik...
Glijdende werkuren: Ja
Oproepbaar door werkgever?: Tijdens permanentie, ja (werkt met beurtrol)
Stress? Op dit moment nog niet, kan wel veranderen
Hoe vaak overuren te presteren? 1-2 dagen per maand vroeger beginnen en later eindigen, wordt vergoed in de vorm van recup.
Auto nodig voor het werk? (Voorlopig) niet voor de job zelf, wel om er te geraken. Het bedrijf is onbereikbaar met het openbaar vervoer.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen Ja
Zo, dit is mijn situatie. Als ik kijk naar mijn klasgenoten die ook net afstudeerden, ben ik best tevreden. Ik kan meer verdienen (en vooral meer voordelen krijgen), maar het bedrijf waar ik nu werk geeft me kansen en ik doe de job graag. Met kansen bedoel ik: mogelijkheden om later in het buitenland te werken en een bedrijfswagen terwijl het een interne functie is (en ik nog geen vast rijbewijs heb).
Ik ben dus best tevreden met mijn eerste job
EDIT:
Als ik mezelf vergelijk met anderen in dit topic, verdien ik precies weinig. Maar de meesten die hier posten hebben blijkbaar ook al wat jaartjes ervaring