Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.855.447 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Anoniem: 528479 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:36:
- Sportactiviteit, abonnementen,... (ook voor vriendin) worden terugbetaald tot 300 EUR per jaar
- 10 massages worden terugbetaald per jaar
- Ontbijten gebeurd op het werk :P

^^

Als ze dit nou ook eens in NL deden, zou misschien heel wat stress verhelpen :)
Masseurs op de werkvloer, check. Ontbijt, check. Sportactiviteiten, check. :)

Doet mij overigens niet zo veel. Ik zou inderdaad mee waarde hechten aan thuiswerken en volledig flexibele werktijden, inclusief weekend en avond. Hoewel dat voor teambuilding niet helemaal perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:12
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only:

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 21:57
Zozo, een kleine 40% loonsverhoging :P Wel zelfde werkgever?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:55
Morpheusk schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:10:
Members only:
Dat ziet er lekker uit! In het oosten op de fiets naar je werk voor een (zeker voor de Oost) goed salaris, met 25 studiedagen? Hoeveel dagen werk je wél per jaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:18
En dat salaris voor een 36-urige werkweek! Flinke stap omhoog! ;)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
ATS schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:04:
[...]

Lijkt me wel heel goed voor de horeca in een stad. Ik bedoel: het wordt zo wel heel aantrekkelijk om met de lunch even ergens te gaan eten in plaats van je bammetjes aan je bureau op te eten. Ook goed voor de sfeer en communicatie in je bedrijf denk ik.
Die cheques (ik krijg ze nu electronisch) worden uitgegeven door Sodexo, Eurest en dergelijke. In de meeste bedrijven heb je ook een bedrijfsrestaurant uitgebaat door Sodexo, Eurest en dergelijke. Dus die bedrijven krijgen geld voor het drukken van de cheques/beheer electronische variant,... en achteraf ga je als werknemer
in het restaurant dat geld uitgeven. Ontvangen dus 2x geld. Hummm. En het eten is vaak niet smakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:05
frankwopereis schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:15:
Uit de algemene voorwaarden van Tweakers.

10.1 Met inachtneming van hetgeen is bepaald in deze Algemene Voorwaarden, behoudt het Lid in beginsel de auteursrechten en andere intellectuele eigendomsrechten op de door hem geplaatste Content.

10.2 Alle rechten van intellectuele eigendom, waaronder maar niet beperkt tot auteursrecht en databankrechten, op de Website en de door Tweakers.net geplaatste Content berusten uitsluitend bij Tweakers.net of haar licentiegevers.

10.3 Het Lid mag de op de Website opgenomen Content raadplegen en daarvan kopieën maken voor uitsluitend eigen persoonlijk gebruik, bijvoorbeeld door deze te printen of op te slaan. Elk ander gebruik van de Website of de Content, bijvoorbeeld het overnemen, reproduceren, distribueren of anderszins openbaar maken van (een deel van) de Website is niet toegestaan zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net en/of het betreffende Lid.

Ik hoop dat het duidelijk is dat je geen gegevens mag OVERNEMEN naar een database. Je REPORODUCEERD namelijk de data van een ander lid, omdat het uit de originele context wordt getrokken.
edit:
en als je de resultaten ook nog post als het gelukt is, DISTRIBUEER je ook nog eens
Feiten worden niet beschermd door auteursrecht. Als jouw inkomen €100.000 is en je schrijft dat op kan je met auteursrecht niet voorkomen dat iemand dat FEIT reproduceert. Als je er een mooi verhaal van maakt mag ik niet zomaar dat verhaal overnemen. Dat is nl. wel beschermd door auteursrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Is dit de juiste plek voor zo'n discussie? Als je denkt dat niemand dit in een spreadsheet/db inlaadt omdat het in de voorwaarden zou staan: hou die gedachte vooral vast, en sweet dreams ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Config op 22-10-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:56
Zo lang die gegevens anoniem zijn (gemaakt) zie ik het probleem echt niet in. Iedereen kan dit lezen dus als je moeilijk gaat doen over privacy had je niks moeten posten, dingen zelf al anoniem maken (als in Bank en niet ING Amsterdam oid.) lijkt me sowiso handig.
Just my two cents.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:08

DropjesLover

Dit dus ->

Ik ben nu terug van een jaar Australië en met enkele partijen (detacheerders) in gesprek. Wat is een beetje het huidige salaris van een:
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Werktuigbouwkunde (Bachelor of Mechanical Engineering)
Certificaten:VCA (veiligheid)
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Privaat
Huidige functie: CAD tekenaar/constructeur/project engineer. Iig 3D tekenen.

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: afhankelijk van project
Werkweek: 40u/w
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: Nederland
Regio: Midden Nederland
Reistijd: <1:45

Maand salaris (bruto): (mijn vorige, 1 jaar geleden) €2450/mnd

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:45
DropjesLover schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:29:
Ik ben nu terug van een jaar Australië en met enkele partijen (detacheerders) in gesprek. Wat is een beetje het huidige salaris van een:
Laat ik ter vergelijking mijn lijstje posten wat bijna overeenkomt:

Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Werktuigbouwkunde (Bachelor of Mechanical Engineering)
Certificaten:VCA (veiligheid)
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Groot bedrijf
Huidige functie: Productie Engineer.

Vakantiedagen: 27+13ADV (vrij te besteden dus 40)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto: nee, reiskostenvergoeding
Pensioenregeling: ja 50/50 (metalektro)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: niets bijzonders of zinvols
Regio: Randstad/Midden Nederland
Reistijd: 0:20

[b]Maand salaris (bruto): €2.750,-

[ Voor 3% gewijzigd door assje op 22-10-2013 15:59 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

assje schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:40:
[...]

Laat ik ter vergelijking mijn lijstje posten wat bijna overeenkomt:
[knip]
Whoooo :o

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:24

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO BI (Deeltijd net afgerond)
Certificaten:Verschillende AX 2009 en 2012 certificaten
Werkervaring: 10 jaar (3 jaar niet relevant, 7 jaar ERP, 1,5 jaar AX)
Werkgever: Consultancy bedrijf
Huidige functie: AX Consultant (Technisch en functioneel)

Vakantiegeld: Maandsalaris
13/14e maand of winstuitkering: Niet
Laptop: HP Elitebook 8560
GSM: Iphone 4s
Leaseauto: 600 p/m excl brandstof ob.v. 3 jaar (Seat Leon Style 1.2 tsi)
Pensioenregeling: 60 Euro bijdrage werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 25 Euro internevergoeding. Thuiswerken, behalen AX gerelateerde certificaten.
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 30-45 minuten naar kantoor. Klanten zitten door heel het land(Leeuwaarden - Heerlen)

Maandsalaris: 2805 Euro

Hoop dat er eind dit jaar wat rek in zit en ik dit naar 3.000 Euro kan tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:42
Daar zou zeker wat rek in moeten zitten.
* Je hebt een leaseauto en een vrij gemiddeld budget, maar het budget laat omwille van de 3-jarige leasetermijn slechts een bescheiden auto toe.
* 25 vakantiedagen is 5 boven het wettelijke minimum, maar niets bijzonders.
* geen onkostenvergoeding or werkgeversbijdrage in de zorgverzekering, daarmee onderscheiden je arbeidsvoorwaarden zich negatief van veel andere werkgevers in de IT consultancy.
* de pensioenbijdrage is een aanfluiting. Zelfs bij een BPR regeling zou je tenminste een euro of 120 a 150 zelf moeten bijstorten; de werkgeversbijdrage is dus slechts 30% ofzo.

Ik denk dat 3000 toch wel het minimum moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justout
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-06 16:16
Leeftijd: 23
Opleiding(en):MBO ICT N3
Certificaten: geen
Werkervaring: 1 jaar IT in stages
Werkgever:
Huidige functie: Techneut/Systembeheerder

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering:
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling:
Secundaire arbeidsvoorwaarden: free food :D

1900 bruto

nu 1 jaar fulltime werkzaam, bevalt me nog prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:07

madpilot0

I ain't mad

madpilot0 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:42:
Mijn (allereerste) aanbieding:

Members only:
Ik heb ze netjes een mailtje gestuurd en gevraagd wat de ontwikkeling was en hoe mijn loon stond ten opzichte van eerder genoemde klasgenoten.

Om kort te zijn, ik mag over 1,5 week beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06 12:20

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Justout schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:33:
Werkgever:

Pensioenregeling:

1900 bruto

Zeer netjes, maar werk je voor een detacheerder? Ik zie namelijk geen (soort)werkgever staan, en wel een leaseauto.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 20:27

DancePlaza

ninja

Justout schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:33:
Werkgever:

Pensioenregeling:

1900 bruto

mag je je boodschappen declareren? ik denk alleen je zakelijke lunches en diners toch?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100074

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO ICT niveau 4
Certificaten: MCITP win 7 / MCDST xp
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Werkplekbeheerder, onsite bij klant. Af en toe land in naar vestigingen.
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Leaseauto: Ja, onbeperkte prive km in NL, bijtelling 90pm
Pensioenregeling: Ja
Land: NL
Regio: Zuid
Reistijd: 10 min
Secundaire arbeidsvoorwaarden: Extra vakantie dagen kopen / Studiedagen / Collectief verzekeren / Internet vergoeding / Representatie vergoeding
Salaris: 2450

Wil me graag gaan certificeren voor de toekomst, traditioneel werkplekbeheer wordt steeds minder. Waar ik nu zit wordt er met VDI's en Cloud omgeving gewerkt, shell RES etc. Wil me daar in gaan verdiepen. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justout
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-06 16:16
frankwopereis schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:02:
[...]

Zeer netjes, maar werk je voor een detacheerder? Ik zie namelijk geen (soort)werkgever staan, en wel een leaseauto.
Werk bij een automatisering bedrijf. Beheren de ICT van MKB's en een aantal grote kantoorpanden in de randstand, erg breed en uitdagend werk.
DancePlaza schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:11:
[...]

mag je je boodschappen declareren? ik denk alleen je zakelijke lunches en diners toch?
We hebben een keuken die altijd gevuld staat met eten en drinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Anoniem: 100074 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:13:

Wil me graag gaan certificeren voor de toekomst, traditioneel werkplekbeheer wordt steeds minder. Waar ik nu zit wordt er met VDI's en Cloud omgeving gewerkt, shell RES etc. Wil me daar in gaan verdiepen. Tips?
VMware certificeren >> mits mogelijk bij werkgever
RES workspacemanager certificeren
Microsoft MCSE gaan halen

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Valt me wel op dat het gros van de mensen die hier posten < 30 zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:18

Barrycade

Through the...

Oudere generatie heeft een gematigdere loonsontwikkeling dan de jonkies, dus zijn daar niet (meer) zo mee bezig.
Daarnaast ik val in de >30 categorie en heb toch wat schroom mijn salaris op internet te kwakken. Niet omdat hij tegen valt, maar ben toch wat terughoudend om "alles" maar te delen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

EvaluationCopy schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:08:
Zucht. Dat vind ik ook zo enorm irritant, dat ouderwetse. Ik zou het liefst na de lunch een half uur gaan wandelen en daarna een uur tukken. Werk ik graag tot anderhalf uur later voor en ik weet zeker dat ik in de middag 5x productiever zou zijn. Maar ja als je dat een keer roept kijken ze je aan of je haar in de fik staat. Laat staan dat er een keer een ontspanningsruimte op het werk wordt ingericht.

Half uurtje joga tijdens kantoortijd lijkt me ook geweldig om dezelfde redenen.
Daarom ben ik zo blij dat ik de meeste dagen thuis kan werken. Vaak neem ik rond een uur of 2/3 een dutje van +/- 30 minuten en dan ben ik weer up and running.

Gelukkig maakt niemand daar een probleem van; op kantoor is zelfs een uitrust ruimte waar mensen in de middag vaak gebruik van maken.

PS: We werken wel hard. De uren worden niet gecontroleerd en vrije dagen hoef je in principe niet bij te houden. Maar we worden wel afgerekend op onze inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Leeftijd: 21
Opleiding(en): Havo
Certificaten: -
Huidige functie: Front end developer
(SEO | WordPress) < Niet officieel

13/14e maand of winstuitkering: -
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding alleen trein*, bus betaal ik zelf.
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 1,5 uur

Maandsalaris (bruto): 2000

Toen ik hier aan het werk ging was er geen CMS, ik heb in mijn eentje een complete WordPress omgeving opgezet. Dat heb ik succesvol afgerond en ik ben nu de hoofd verantwoordelijke (niet officieel, in de praktijk wel) voor deze omgeving.

Daarnaast doe ik ook nog al het frontend werk en ben ik aangewezen als SEOer.

De asterisk bij mijn reiskosten gaat over het volgende:

Deze reiskosten wil mijn werkgever niet meer vergoeden, dit ligt rond de 400 euro p/m. Dat is voor mij een groot probleem, aangezien ik dit niet zelf kan opvangen. Dit komt voort uit het feit dat ik na 5 maanden, waarvan 3 proeftijd, in dienst te zijn geweest nog geen passende woonruimte heb kunnen vinden in onze hoofdstad.

Nu heb ik het volgende bedacht, ik kan mijn reiskosten aftrekken bij de belasting dienst, in mijn geval is dat rond de 40% van het totaal bedrag per jaar. Dan resteert er nog 60%. Aangezien de extra functies die ik nu bekleed wou ik voorstellen om dan het resterende bedrag te vragen als loonsverhoging.

Wat denken jullie hier over? Ik maak me hier vanzelfsprekend toch wel behoorlijk zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 01:02

Shunt

Boe

Ik zou gewoon eisen dat ze je een fatsoenlijke reiskosten vergoeding geven of dit nu in salaris uit gekeerd word of in de vorm van een auto of in een kilometer vergoeding dat boeit niet maar dat jij zelf voor die kosten op kunt draaien is natuurlijk grote onzin.

Andere optie is gewoon werk elders zoeken als je bedrijf zo star is dat ze daar niet in mee willen denken dan moeten ze het zelf maar weten, tenminste zo sta ik er zelf in.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Shunt schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:25:
Ik zou gewoon eisen dat ze je een fatsoenlijke reiskosten vergoeding geven of dit nu in salaris uit gekeerd word of in de vorm van een auto of in een kilometer vergoeding dat boeit niet maar dat jij zelf voor die kosten op kunt draaien is natuurlijk grote onzin.

Andere optie is gewoon werk elders zoeken als je bedrijf zo star is dat ze daar niet in mee willen denken dan moeten ze het zelf maar weten, tenminste zo sta ik er zelf in.
Elders werk zoeken is, vooral zonder diploma en weinig ervaring, momenteel erg lastig. Vooral als het ook nog in de buurt is, en hij er niet teveel op achteruit wil gaan. 2000 is echt hoog voor iemand zonder diploma en amper ervaring. Ongeacht of hij nou goed is in zijn werk of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:11

Sport_Life

Solvitur ambulando

frankwopereis schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:42:
[...]

Elders werk zoeken is, vooral zonder diploma en weinig ervaring, momenteel erg lastig. Vooral als het ook nog in de buurt is, en hij er niet teveel op achteruit wil gaan. 2000 is echt hoog voor iemand zonder diploma en amper ervaring. Ongeacht of hij nou goed is in zijn werk of niet..
In dit geval zou ik de reiskosten voor het totaalplaatje in mindering brengen. bruto 2000 > netto 1550, minus 400 reiskosten > netto 1150. Dat weer terugrekenen naar bruto is ca 1500. Dus dan zit je weer op ongeschoold salaris. Als de werkzaamheden iets anders bewijzen, dan is het weinig.

Oftewel doordat hij reiskostne zelf moet betalen gaat er 400+42% af van zijn bruto salaris.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 25-10-2013 13:49 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Shunt schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:25:

Dit is vaak wel lastig, als ik kijk dat sommige mensen die in een ziekenhuis werken of ander verzorgingshuis 60euro vergoeding krijgen per maand, maar het kost 250euro per maand om er te komen.
ze worden natuurlijk niet slecht betaald, maar het is wel echt een domper als je werkgever je gewoon amper iets vergoed.

Mijn vriendin krijgt alleen OV vergoed en alles wat ze met de auto zou doen niet, maar ze sturen er wel van midden Nederland naar zuid Brabant.
Dat is ongeveer een uur in de auto of het is met de trein wat 1.45min duurt en je 4 keer moet overstappen.
Verschil in kosten 35 / 45euro of 0 euro of om 0700 de deur uit of om 0600 de 1e trein moeten hebben.
ik zou dan dus ook kiezen om de auto te pakken en vervolgens bij een gesprek om loonsverhoging te vragen alleen vanwege de reiskosten al.

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 25-10-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

En loos daarvan, hoe krijg je het voor elkaar om een proeftijd van drie maanden te hebben!? Wettelijk maximum is twee, en zelfs maar een bij een tijdelijk contract (tenzij contract > 2 jaar).

Maar goed, het is geen antwoord op je vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Reinier schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:54:
En loos daarvan, hoe krijg je het voor elkaar om een proeftijd van drie maanden te hebben!? Wettelijk maximum is twee, en zelfs maar een bij een tijdelijk contract (tenzij contract > 2 jaar).

Maar goed, het is geen antwoord op je vraag ;)
Ja dat heb ik een beetje verkeerd verwoord. Ik kreeg origineel een half jaar en dan zouden ze na 3 maanden kijken of ze tevreden waren. Ze waren tevreden en toen hebben ze het omgezet in een jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Ik kan me voorstellen dat een organisatie beperkingen heeft op de reiskostenvergoeding, zeker als ze wel een verhuiskostenvergoeding willen bieden om dicht(er) bij te komen wonen. Maar helemaal geen vergoeding is wel erg karig.

Wat je ook kan proberen is inzetten op een aantal dagen per week vanuit huis werken. Dat scheelt je je reiskosten én tijd, en is wellicht een aardig compromis.

Overigens zijn je voorwaarde sowieso karig. Ik bedoel: hoezo geen pensioenregeling?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
ATS schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:56:
Ik kan me voorstellen dat een organisatie beperkingen heeft op de reiskostenvergoeding, zeker als ze wel een verhuiskostenvergoeding willen bieden om dicht(er) bij te komen wonen. Maar helemaal geen vergoeding is wel erg karig.

Wat je ook kan proberen is inzetten op een aantal dagen per week vanuit huis werken. Dat scheelt je je reiskosten én tijd, en is wellicht een aardig compromis.

Overigens zijn je voorwaarde sowieso karig. Ik bedoel: hoezo geen pensioenregeling?
Ze bieden geen verhuiskostenvergoeding.

Ik denk niet dat dat een optie is, aangezien er constant mensen bij mij aan tafel staan met vragen over het gebruik van de WordPress omgeving.

Niemand heeft een pensioenregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Lodo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:58:
[...]

Ze bieden geen verhuiskostenvergoeding.

Ik denk niet dat dat een optie is, aangezien er constant mensen bij mij aan tafel staan met vragen over het gebruik van de WordPress omgeving.

Niemand heeft een pensioenregeling.
Naja blijkbaar vindt je salaris wel belangrijk, anders zou je niet hier posten. Daarbij zeg je bepaalde verantwoordelijkheid te hebben cq aan te kunnen. Waarom ga je dan niet verder studeren? Het is eeuwig zonde als je het niet doet en om nou rond je 30e nog te beginnen aan de avondschool is ook geen pretje. Weet ik uit ervaring :X 8)7 Probeer nog wat te fixen met een bijbaan daar (als je onmisbaar bent).

Bij de diepgang die jij zoekt en blijkbaar aan kan is hbo toch wel een must. En je krijgt een OV kaart, dus je reisprobleem is ook opgelost ;) (of is dat nu al niet meer?)

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 25-10-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Sport_Life schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:01:
[...]

Naja blijkbaar vindt je salaris wel belangrijk, anders zou je niet hier posten. Daarbij zeg je bepaalde verantwoordelijkheid te hebben cq aan te kunnen. Waarom ga je dan niet verder studeren? Het is eeuwig zonde als je het niet doet en om nou rond je 30e nog te beginnen aan de avondschool is ook geen pretje. Weet ik uit ervaring :X 8)7 Probeer nog wat te fixen met een bijbaan daar (als je onmisbaar bent).

Bij de diepgang die jij zoekt en blijkbaar aan kan is hbo toch wel een must.
Om Wordpress op te zetten en beheren heb je niet echt HBO voor nodig. Dat kan iedereen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Sport_Life schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:01:
[...]

Bij de diepgang die jij zoekt en blijkbaar aan kan is hbo toch wel een must. En je krijgt een OV kaart, dus je reisprobleem is ook opgelost ;) (of is dat nu al niet meer?)
Het is een bewuste keuze geweest om niet te studeren, aangezien ik van mening ben dat ik mijzelf (met wat hulp van anderen) meer kan leren dan dat ik in diezelfde periode bij een studie zou leren. Dat is op zich ook wel gebleken uit ervaringen die ik heb op gedaan.

Daarnaast heb ik over het algemeen weinig met school/studeren.

Reisprobleem is er nog steeds, waarom zou dat opeens opgelost zijn?
Om Wordpress op te zetten en beheren heb je niet echt HBO voor nodig. Dat kan iedereen.
Dit is nogal kort door de bocht, denk je niet? Niet elke Wordpress is een simpel blogje...

[ Voor 10% gewijzigd door Lodo op 25-10-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Lodo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:07:
[...]

Daarnaast heb ik over het algemeen weinig met school/studeren.
Oke, dan vooral niet gaan doen (ik heb er ook niets mee, maar toch gedaan... en ik pluk er nu de vruchten van ;)).

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 25-10-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Geen reiskostenvergoeding, geen pensioenregeling en geen mogelijkheden on thuis te werken, 1,5 uur reistijd en dan maar €2000 bruto? Klinkt mij als een heel slechte deal :X

Was het op het moment dat je begon al duidelijk dat die reiskostenvergoeding tijdelijk zou zijn? Vragen om meer kan je altijd proberen, en je kan dat ook deel maken van een gesprek over je functioneren en ontwikkeling ("wat moet ik laten zien om in aanmerking te komen voor de volgende stap?"). Maar bedenk je je ook wat je gaat doen als ze je geen ruimte gaan bieden?

Aftrekken van je niet-vergoedde reiskosten moet je sowieso doen overigens. Nu ook al voor je buskosten. De belastingdienst vertelt je precies wat je mag aftrekken en op welke voorwaarden.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-05 16:55
Lodo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:13:
De asterisk bij mijn reiskosten gaat over het volgende:

Deze reiskosten wil mijn werkgever niet meer vergoeden, dit ligt rond de 400 euro p/m. Dat is voor mij een groot probleem, aangezien ik dit niet zelf kan opvangen. Dit komt voort uit het feit dat ik na 5 maanden, waarvan 3 proeftijd, in dienst te zijn geweest nog geen passende woonruimte heb kunnen vinden in onze hoofdstad.

Nu heb ik het volgende bedacht, ik kan mijn reiskosten aftrekken bij de belasting dienst, in mijn geval is dat rond de 40% van het totaal bedrag per jaar. Dan resteert er nog 60%. Aangezien de extra functies die ik nu bekleed wou ik voorstellen om dan het resterende bedrag te vragen als loonsverhoging.

Wat denken jullie hier over? Ik maak me hier vanzelfsprekend toch wel behoorlijk zorgen over.
Gezien de overige voorwaarden die je werkgever je biedt zou ik niet verwachten dat je dit voorstel er door gaat krijgen (geen pensioen... dat kan echt niet imo). 60% van € 400,- is nog steeds € 240,-. Aangezien dit netto kosten zijn ga ik er voor het gemak even vanuit dat je deze ook als netto vergoeding wilt hebben? Dit zou betekenen dat dit neerkomt op een bruto loonsverhoging van ongeveer € 415,-. Dit is een loonsverhoging van ongeveer 21%, knappe jongen als je dat gaat lukken..

Mijn advies zou zijn, blijf er voorlopig werken en ga vanuit je huidige baan opzoek naar een nieuwe baan. Solliciteren vanuit een baan is altijd makkelijker/beter dan wanneer je geen baan hebt ;) Én ik zou toch een diploma proberen te halen, de praktijk leert dat je daar heel erg op wordt afgerekend en als je goede diploma's hebt is je financiële plafond veel hoger!! Je bent nog jong, dus waarom niet. En omdat je aangeeft weinig met studeren te hebben is het misschien interessant om een deeltijd/duaal opleiding te gaan volgen? Dan leer je vanuit de praktijk en de theorie.

[ Voor 10% gewijzigd door Tiestor op 25-10-2013 14:19 ]

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
ATS schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:13:
Geen reiskostenvergoeding, geen pensioenregeling en geen mogelijkheden on thuis te werken, 1,5 uur reistijd en dan maar €2000 bruto? Klinkt mij als een heel slechte deal :X

Was het op het moment dat je begon al duidelijk dat die reiskostenvergoeding tijdelijk zou zijn? Vragen om meer kan je altijd proberen, en je kan dat ook deel maken van een gesprek over je functioneren en ontwikkeling ("wat moet ik laten zien om in aanmerking te komen voor de volgende stap?"). Maar bedenk je je ook wat je gaat doen als ze je geen ruimte gaan bieden?

Aftrekken van je niet-vergoedde reiskosten moet je sowieso doen overigens. Nu ook al voor je buskosten. De belastingdienst vertelt je precies wat je mag aftrekken en op welke voorwaarden.
Voor mij was het een flinke stap omhoog en een erg interessante uitdaging waar ik veel kon leren.

Deels, er werd mij vertelt dat dit niet eindeloos was en dat ze de druk erop wouden houden zodat ik actief op zoek zou gaan naar woonruimte. Want ik natuurlijk ook doe. Daarnaast werd gezegd, we gaan er in samenwerking voor zorgen dat je op een goede plek terecht komt etc.

Nou het punt is juist dat ik totaal niet weet wat ik dan moet doen.

Goed punt, ga ik doen!
Gezien de overige voorwaarden die je werkgever je biedt zou ik niet verwachten dat je dit voorstel er door gaat krijgen (geen pensioen... dat kan echt niet imo). 60% van € 400,- is nog steeds € 240,-. Aangezien dit netto kosten zijn ga ik er voor het gemak even vanuit dat je deze ook als netto vergoeding wilt hebben? Dit zou betekenen dat dit neerkomt op een bruto loonsverhoging van ongeveer € 415,-. Dit is een loonsverhoging van ongeveer 21%, knappe jongen als je dat gaat lukken..

Mijn advies zou zijn, blijf er voorlopig werken en ga vanuit je huidige baan opzoek naar een nieuwe baan. Solliciteren vanuit een baan is altijd makkelijker/beter dan wanneer je geen baan hebt ;)
Ja dat had ik ook al zo berekend, maar daar tegenover zet ik dan ook mijn verantwoordelijkheden etc.

Nou ja, dat wordt nogal moeilijk als ik dat zelf moet gaan betalen, dat is gewoonweg niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Je kunt het altijd proberen, hoop voor je dat het lukt. Als het niet lukt kun je altijd proberen die studiekosten bij je baas neer te leggen middels een studiecontract. Dit zou ik overigens sowieso doen, je baas heeft er uiteindelijk ook profijt van.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Tiestor schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:24:
Je kunt het altijd proberen, hoop voor je dat het lukt. Als het niet lukt kun je altijd proberen die studiekosten bij je baas neer te leggen middels een studiecontract. Dit zou ik overigens sowieso doen, je baas heeft er uiteindelijk ook profijt van.
Het lijkt me sterk dat ze dan gaan financieren.

Ik vind het een moeilijke kwestie...

[ Voor 4% gewijzigd door Lodo op 25-10-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Omdat? Dit is iets wat heel normaal is.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Tiestor schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:17:
Omdat? Dit is iets wat heel normaal is.
De kwestie of de kosten van een studie vergoeden? Het is nogal vaag wat je bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Kijk hier dan eens verder, wellicht dat het dan wat helderder wordt. Wellicht dat hier over ook iets in je contract staat? Altijd interessant om dit bij je baas neer te leggen in het geval je eventueel van plan bent een opleiding te gaan volgen.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Lodo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:13:
Ik krijg mijn reiskosten ook niet vergoed (ben zelf weg verhuisd), dus toen ik dit bericht las stond ik uiteraard binnen een minuut op de site van de belastingdienst.

Helaas geldt het alleen voor openbaar vervoer. Ik ben bijna 100 euro per maand kwijt aan benzine voor mijn auto.. tsja. Ik zou weleens kunnen uitrekenen wat het OV mij dan zou kosten met aftrek, alleen is het wel zo dat ik met de auto in 30 minuten op mijn werk ben, terwijl ik er met het OV ruim een uur over zou doen.

Argh :D

PS:
OV abonnement zou bij mij 3 sterren betreffen, dus 113,30 euro per maand (bij jaarbetaling 94 euro per maand). De aftrek van de belastingdienst zou 436 euro per jaar zijn (volgens de tabel voor 2013). Laten we zeggen dat dit mij 183 euro oplevert als ik dit van mijn inkomen aftrek (42%). Dan zouden de totale kosten zijn: (1133 - 183) / 12 = 79 euro per maand. Wel erg veel moeite om 20 euro te besparen (de auto heb ik helaas 2 keer per week sowieso nodig, dus het is zelfs nog maar de vraag hoeveel van die 20 euro overblijft).

[ Voor 39% gewijzigd door Lethalis op 26-10-2013 09:48 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xniio
  • Laatst online: 23-04 10:57
Opleiding(en): HBO Informatica
Werkgever: ICT Software Leverancier voor de zorgsector
Huidige functie: Software Engineer

Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100% reiskostenvergoeding & lunch
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 1 uur (fietsend)

Maand salaris (bruto): 2200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Lethalis schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:08:
[...]

Helaas geldt het alleen voor openbaar vervoer. Ik ben bijna 100 euro per maand kwijt aan benzine voor mijn auto.. tsja. Ik zou weleens kunnen uitrekenen wat het OV mij dan zou kosten met aftrek, alleen is het wel zo dat ik met de auto in 30 minuten op mijn werk ben, terwijl ik er met het OV ruim een uur over zou doen.

Argh :D
Je kunt vragen of je werkgever de 19ct per km reiskosten wilt inhouden van je bruto loon, om het vervolgens netto te verstrekken. Dit gebeurt bij ons ook (wordt verrekend met wat ik maandelijks ontvang, dat is minder dan 19ct / km) bij de 13e maand die daardoor netto hoger uitvalt. Het kan ook bij je vakantiegeld of maandelijks (al is dat administratief gezien lastig).

Het zou jou netto 42 euro per maand opleveren (als ik goed reken).

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 27-10-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:00

ralpje

Deugpopje

Justout schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:25:
[...]

Werk bij een automatisering bedrijf. Beheren de ICT van MKB's en een aantal grote kantoorpanden in de randstand, erg breed en uitdagend werk.

[...]

We hebben een keuken die altijd gevuld staat met eten en drinken :)
Thuisbasis Zaandam?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 13:47
Ik heb me bedacht om dit openbaar te posten :)

[ Voor 92% gewijzigd door Mastermind op 27-10-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:42
Je kunt een members only tag gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 102% gewijzigd door Cocytus op 12-06-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:20:
[...]
Je kunt vragen of je werkgever de 19ct per km reiskosten wilt inhouden van je bruto loon, om het vervolgens netto te verstrekken.
Helaas heb ik mijn brutoloon keihard nodig om aan een particuliere huurwoning of aan een hypotheek te komen, dus ik wil absoluut niet dat dit lager wordt (heb liever nog meer :P ). Ook telt het brutoloon door in mijn vakantiegeld, 13e maand en pensioen, waardoor het voordeel van die 40 euro netto al snel gereduceerd wordt.

Het zal er waarschijnlijk op neerkomen dat de volgende keer dat ik voor loonsverhoging in aanmerking kom, ik in plaats daarvan toch die reiskostenvergoeding krijg.

Hoe dan ook ben ik er op achteruit gegaan in dit opzicht door te verhuizen. Ik woon nu wel in een veel fijnere buurt, dus ik heb er totaal geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
Xniio schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:34:
Opleiding(en): HBO Informatica
Werkgever: ICT Software Leverancier voor de zorgsector
Huidige functie: Software Engineer

Vakantiedagen: 20
Laptop: Ja
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100% reiskostenvergoeding & lunch
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 1 uur (fietsend)

Maand salaris (bruto): 2200
ondanks dat je geen certificaten hebt lijkt me dit, helemaal in Zuid-Holland, toch aan de lage kant... gebonden aan een CAO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Cocytus schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:56:
[...]

Waarom is het het probleem van de werkgever dat iemand op 1,5 uur van z'n werk woont? Zo'n rekensom slaat echt nergens op.
De werkgever staat er ook helemaal buiten, maar als hij door zijn onkosten doorberekend zo'n beetje tegen het minimumloon aan zit kan hij net zo goed een baan dichterbij huis zoeken, die misschien veel minder betaald maar wel onderaan de streep net zoveel oplevert..
Lethalis schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:01:
[...]

Ook telt het brutoloon door in mijn vakantiegeld, 13e maand en pensioen, waardoor het voordeel van die 40 euro netto al snel gereduceerd wordt.
Wat betreft het eerste heb je een punt, je max hypotheek zal lager zijn (al vraag ik mij af of je tegen de max wel wil lenen, imo niet handig, maar dat is een andere discussie - kan soms wel handig zijn ivm zekerheid voor de bank).
Tweede punt wordt bij ons gecorrigeerd, heeft dus geen invloed op mijn 13e maand en vakantiegeld.

[ Voor 37% gewijzigd door Sport_Life op 27-10-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Niets want mensen kunnen er ook op reageren, en die tag (al dan niet per ongeluk) weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:05
Lethalis schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:01:
[...]

Helaas heb ik mijn brutoloon keihard nodig om aan een particuliere huurwoning of aan een hypotheek te komen, dus ik wil absoluut niet dat dit lager wordt (heb liever nog meer :P ). Ook telt het brutoloon door in mijn vakantiegeld, 13e maand en pensioen, waardoor het voordeel van die 40 euro netto al snel gereduceerd wordt.
De bruto-loon bedragen in dit soort constructies blijven over het algemeen gelijk, je krijgt alleen netto meer uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 06:11

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Mijn salaris zoals ik die eind 2009 heb gepost :)
Ondertussen wel nog wat andere werkgevers gehad tussendoor maargoed.
Priyantha Bleeker schreef op zondag 20 december 2009 @ 18:10:
Opleiding(en): Mavo, MBO Niveau 4 ICT Beheer
Certificaten:Cisco CCNA 1,2,3 en 4 verlopen is uit 2002
Stages/Werkervaring:Stage gelopen op een middelbare school, gewerkt voor een aanta webhosters, eigen bedrijfje gehad, voor een grote automatiseerder en voor een dienstverlend bedrijf
Werkgever:Zakelijke dienstverlener cq webhoster
Huidige functie:(Linux) Senior System Engineer

Laptop: Ja, type nog onbekend ;)
Vakantiegeld: Ja, 8% bruto jaarsalaris, uitbetaling in mei
GSM: Ja, type nog onbekend ;)
Leaseauto*: Ja, budget 750 euro EX brandstof, type nog onbekend ;)
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reistijd**: c.a 35km rijden heen + 35km terug

Maand salaris(bruto): 3500
Mijn laatste werkgever is een grote computerfabrikant, waarbij ik werk als pre-sales consultant. Ik heb daar 8 november mijn laatste werkdag.
Daar had ik een variabel salaris, met targets e.d.

Ik ga over een paar weken starten bij een nieuwe werkgever met onderstaande gegevens :)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Priyantha Bleeker schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:42:
Mijn salaris zoals ik die eind 2009 heb gepost :)
Ondertussen wel nog wat andere werkgevers gehad tussendoor maargoed.

[...]

Mijn laatste werkgever is een grote computerfabrikant, waarbij ik werk als pre-sales consultant. Ik heb daar 8 november mijn laatste werkdag.
Daar had ik een variabel salaris, met targets e.d.

Ik ga over een paar weken starten bij een nieuwe werkgever met onderstaande gegevens :)

Members only:
Wat is de reden van de switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Ik wil toch weer terug naar de techniek toe :) En de sales kant van mijn huidge/vorige baan begint steeds meer de overhand te krijgen en laat ik juist dat gedeelte van het werk het minst leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Netjes hoor. Het lijkt erop of je heel veel job hobt? Hoe ervaar je dat zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-06 23:31
Config schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:05:
Netjes hoor. Het lijkt erop of je heel veel job hobt? Hoe ervaar je dat zelf?
Ironisch genoeg lijkt me dat juist de reden dat hij als 28 jarige 4000 per maand verdient met MBO en verlopen certificaten.

Complimenten overigens voor hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Lijkt mij ook een factor, echter het lijken wel heel veel werkgevers te zijn. We hebben 2 overzichten en de tekst "intussen wel een aantal andere werkgevers gehad", dus minstens nog twee maakt dus >= 4 in evenveel jaren. Consequent binnen 12 maanden vertrekken zal toch wel een paar vragen opleveren lijkt me?

PS: tot zover het nut van de members tag, r.e.s. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Config op 29-10-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Gheghe ;)
Tsja als mensen op mijn LinkedIn profiel zouden kijken :P dan kan je wel een trend zien ja ;)
Maar tot nu toe ziet mijn CV er kort uit zoals dit:

- Begonnen met werken in 2006
- Een half jaar bij een webhoster
- Anderhalf jaar bij een webhoster
- Vijftien maanden bij een detacheerder, namens hen bij Getronics/PinkRoccade en ANWB en mediabedrijf
- Maandje bij een detacheerder waar het niet klikte
- Zeventien maanden bij een bedrijvengroep gewerkt; zakelijke dienstverlener cq webhoster en ASML(via de detacheringstak)
- En vervolgens sinds April 2011 bij de grote computerfabrikant tot en met nu :)

Dus ja, redelijk wat aan job hobben gedaan ja ;)
r.e.s schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:28:
[...]

Ironisch genoeg lijkt me dat juist de reden dat hij als 28 jarige 4000 per maand verdient met MBO en verlopen certificaten.

Complimenten overigens voor hoor _/-\o_
Jup precies :)
Ik ben nog 27 trouwens :P Volgend jaar pas 28 ;)

En ik verwacht binnen nu en een paar weken cq twee maanden of iets dergelijks een update kan doen met een verhoging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat zou je wel verwachten, want als je naar je post uit 2009 kijkt ben je er nu qua salaris nog niks op vooruitgegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-06 16:16
Ik ben nu een jaar bij het ingenieursburea en ze hebben me nu het volgende geboden:
Members only:

Nu vraag ik me af of ik niet meer loonsverhoging moet vragen....
Unneoetech schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:20:
Members only:

Ik denk dat er wel meer te halen is voor deze functie op dit niveau. Bij het ingenieursbureau zijn de voorwaarden ook stukken gunstiger. Hopelijk kan dan ook het salaris omhoog als ik overga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Hahn schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:14:
Dat zou je wel verwachten, want als je naar je post uit 2009 kijkt ben je er nu qua salaris nog niks op vooruitgegaan :)
Nouja van 3500 naar 4000 is toch een verbetering van 500 euro bruto ;)
Lijkt me best een aardige verbetering :P ja okay basis is 3500, maar als ik op opdracht zit is dat 4000 en daar mag ik wel vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burlok86
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-06 08:59
Ik heb zelf ook WO Werktuigbouwkunde gedaan, en je salaris is wel iets aan de lage kant. Aardig wat van mijn vrienden en ikzelf zijn gestart op ~€2800, zit nu na 1,5 jaar werkervaring op €3100 (wat inging na 1 jaar in dienst).
Unneoetech schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:41:
Ik ben nu een jaar bij het ingenieursburea en ze hebben me nu het volgende geboden:

Opleiding(en): WO Werktuigbouwkunde
Certificaten: VCA-Vol
Werkervaring: 12 maanden bij huidige werkgever. Hierin veel inzet getoond. Flexibel opgesteld. Altijd goede resultaten behaald en goed beoordeeld door collega's en klanten.
Werkgever: Gedetacheerd vanuit detacheeringsbureau bij ingenieursbureau, na 1 jaar ga ik over naar ingenieurbureau als alle partijen akkoord zijn, anders houd detacheeringsbureau me (onbepaalde tijd) in dienst. Contract voor onbepaalde tijd geboden door Ingenieursbureau
Huidige functie: Werktuigbouwkundig ingenieur in Piping. Tevens ervaring opgedaan als equipment ingenieur.

maandsalaris (bruto): 2500,- 2600,-

[...]

[ Voor 23% gewijzigd door Burlok86 op 29-10-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:11:
[...]

Nouja van 3500 naar 4000 is toch een verbetering van 500 euro bruto ;)
Lijkt me best een aardige verbetering :P ja okay basis is 3500, maar als ik op opdracht zit is dat 4000 en daar mag ik wel vanuit gaan.
Blijft dat er staat dat die €3500 standaard is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20

Opleiding(en): WO Werktuigbouwkunde
Certificaten: VCA-Vol
Werkervaring: 12 maanden bij huidige werkgever. Hierin veel inzet getoond. Flexibel opgesteld. Altijd goede resultaten behaald en goed beoordeeld door collega's en klanten.
Werkgever: Gedetacheerd vanuit detacheeringsbureau bij ingenieursbureau, na 1 jaar ga ik over naar ingenieurbureau als alle partijen akkoord zijn, anders houd detacheeringsbureau me (onbepaalde tijd) in dienst. Contract voor onbepaalde tijd geboden door Ingenieursbureau
Huidige functie: Werktuigbouwkundig ingenieur in Piping. Tevens ervaring opgedaan als equipment ingenieur.

Vakantiedagen: 25 28 waarvan 2 door directie aangewezen kunnen worden (brugdagen tussen pinksteren en weekend ofzo).
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (max. 60% van maandloon, afhankelijk van beoordeling en bedrijfsresultaat).
Laptop: ja (gebruik ik alleen zakelijk)
Leaseauto: nee
Werkweek: 41,25 uur waarvan 1,25 als overwerk geld wat je vrij kan opnemen.
Pensioenregeling: moet ik nog eens checken Eigen regeling half werkgever half zelf geloof ik.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Diverse uitjes vanuit zowel ingenieursbureau. Bedrijfsfitness mogelijk, fietsplan etc.
Regio: Maastricht
Reistijd: 30 min van deur tot deur met de trein, ov volledig vergoed.

[...]
Vind dat wel erg mager voor WO-werktuigbouwkunde en 1 jaar ervaring. Ik ben met WO-Elektro op €2700 begonnen incl. lease auto en zat na 10 maand op €2970. Niet in Maastricht, maar oost-NL, denk dat dat dus niet veel doet. Nou weet ik dat WO-Elektro aardig zeldzaam is, maar toch. Moet wel zeker 100-200 euro bij die €2600!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online

[...]
Eens met hierboven, moet hoger kunnen, al helemaal als je er al een jaar zit.
Ik ben zelf ook WO WB-er en een paar maanden geleden aan mijn eerste baan begonnen op 2900 bruto, plus ongeveer 120,- reiskostenvergoeding. (Heb ook in dit topic gepost)
Dat is wel in de offshore (hoef zelf nauwelijks offshore, als het wel moet wordt het behoorlijk ruim vergoed) en in de Randstad, misschien dat dat iets scheelft?
Is het wel een baan op WO niveau? Dit salaris is m.i eerder marktconform voor HBO WB.
Maar een paar honderd euro moet er volgens mij wel bij kunnen, succes in ieder geval!

[ Voor 47% gewijzigd door DRAFTER86 op 29-10-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

[knip]

[...]
Bij mij ongeveer het zelfde, maar ik heb dan 3 jaar werkervaring en (bij een detacheerder) mag ik deze middag op gesprek gaan om van hun geboden 2600 proberen er 2700 van te maken. Met dus 2 jaar meer werkervaring en 1 jaar ouder dan jij.

edit
Oh, WO, ik is HBO-er :P

[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 30-10-2013 13:42 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427252

Lees al een hele tijd mee hier, via deze weg mijn bijdrage:

Leeftijd: 29
Opleiding(en): M.Sc. Bio-ingenieur + M.Sc Milieutechnologie (gelijk met jullie WO opleidingen gok ik?)
Certificaten: /
Werkervaring: 4 jaar binnen milieuconsultancy (vnl. bodem/grondwater projecten), waarvan 2 jaar bij huidige werkgever, daarvoor 2 jaar bij kleine KMO (gelijkaardig werk)
Werkgever: Internationaal ingenieursbureau (hoofdzetel US)
Huidige functie: Project Manager

Vakantiegeld: 0,92 x bruto maandloon in juni
Vakantiedagen: 20 + 12 ADV waarvan 2 jaarlijks vastgelegd worden tussen Kerst en Nieuw
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, uitgekeerd in juni
Laptop: Ja (enkel zakelijk gebruik)
GSM: Ja (oude nokia met SIM die ik in eigen smartphone gebruik)
Leaseauto*: Vanaf 2014 VW Polo
Werkweek: 40 uur (gemiddeld weken van 45 uur)
Pensioenregeling: 4% van jaarloon
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: dagelijkse maaltijdcheques van € 7, maandelijkse representatievergoeding van € 100, uitmuntende hospitalisatieverzekering voor mezelf en vrouw, jaarlijkse ecocheques van € 250 voor duurzame aankopen
Land: België
Regio: Brussel
Reistijd**: 10 min. van deur tot deur

Maandsalaris (bruto): 3.250,-

Over het algemeen ben ik best tevreden, hoewel ik al wel bijna 2 jaar geen grote toename in salaris heb gezien. Verder wel erg interessante projecten bij grote klanten in internationale omgeving, maar zijn toekomstperspectieven op langere termijn wel wat onduidelijk. Beetje afwachten wat onderhandelingen met eindejaar als resultaat opleveren en dan zien we wel weer verder. Zoiezo is de milieusector niet de best verdiendende sector gok ik, maar heb ik wel het gevoel maatschappelijk relevant werk te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-06 16:16
DRAFTER86 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:38:
[...]

Eens met hierboven, moet hoger kunnen, al helemaal als je er al een jaar zit.
Ik ben zelf ook WO WB-er en een paar maanden geleden aan mijn eerste baan begonnen op 2900 bruto, plus ongeveer 120,- reiskostenvergoeding. (Heb ook in dit topic gepost)
Dat is wel in de offshore (hoef zelf nauwelijks offshore, als het wel moet wordt het behoorlijk ruim vergoed) en in de Randstad, misschien dat dat iets scheelft?
Is het wel een baan op WO niveau? Dit salaris is m.i eerder marktconform voor HBO WB.
Maar een paar honderd euro moet er volgens mij wel bij kunnen, succes in ieder geval!
Ik begreep wel dat Regio Maastricht sowieso wel lager zit dan Randstad, ook omdat huizen etc. stukken goedkoper zijn. Hoe dan ook wil ik hier nog zeker even over gaan praten en zorgen dat ik er iets meer van maak. Mijn vermoeden is dus bevestigd dat dit hoger kan en hoort. De baan is in ieder geval zeker op WO niveau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20
Unneoetech schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:00:
[...]

Ik begreep wel dat Regio Maastricht sowieso wel lager zit dan Randstad, ook omdat huizen etc. stukken goedkoper zijn. Hoe dan ook wil ik hier nog zeker even over gaan praten en zorgen dat ik er iets meer van maak. Mijn vermoeden is dus bevestigd dat dit hoger kan en hoort. De baan is in ieder geval zeker op WO niveau...
Nou, ik zat in oost-NL en verdiende aanzienlijk meer en dat ook nog 5 jaar geleden, dus dit moet zeker hoger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xblast
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 09:12
Na ook een tijdje alleen maar meegelezen te hebben, zal ik ook eens posten.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Xblast schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:10:

Opleiding(en): HBO Informatica + WO System and Network Engineer
Certificaten: ITILv3 Foundation
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Kleine ISP
Huidige functie: Ontwikkeling en Beheer

Laptop: Nee
Pensioenregeling: 50% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ~75% reiskostenvergoeding
Regio: Randstad
Reistijd: 35

Maand salaris (bruto): 2700 (vanaf januari +3%)
Zeker niet verkeerd qua salaris alleen ik denk dat je toch zeker wel in je secundaire een stuk beter uit kunt komen met op zijn minst 100% reiskosten vergoeding. Verder dingen als 13e maand dingetjes als laptop gsm zijn mooi mee genomen. Salaris met 4 jaar werk ervaring zou ook wel een paar honderd om hoog mogen maar dat zal lastig zijn bij een kleinere onderneming. Ik zou zeggen als het een beetje kriebelt ga eens bij de buren kijken en kijk wat zij voor je geven.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Shunt schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:15:
[...]

Zeker niet verkeerd qua salaris alleen ik denk dat je toch zeker wel in je secundaire een stuk beter uit kunt komen met op zijn minst 100% reiskosten vergoeding. Verder dingen als 13e maand dingetjes als laptop gsm zijn mooi mee genomen. Salaris met 4 jaar werk ervaring zou ook wel een paar honderd om hoog mogen maar dat zal lastig zijn bij een kleinere onderneming. Ik zou zeggen als het een beetje kriebelt ga eens bij de buren kijken en kijk wat zij voor je geven.
Als je zelf al een laptop en gsm hebt, is dit verder geen toegevoegde waarde. Kan je beter meer salaris ontvangen en een laptop of gsm kopen dieje zelf mooi vindt:P
Op het werk heeft hij waarschijnlijk een desktop (of misschien wel laptop) tot z'n beschikking en dat volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
frankwopereis schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:34:
[...]

Als je zelf al een laptop en gsm hebt, is dit verder geen toegevoegde waarde. Kan je beter meer salaris ontvangen en een laptop of gsm kopen dieje zelf mooi vindt:P
Op het werk heeft hij waarschijnlijk een desktop (of misschien wel laptop) tot z'n beschikking en dat volstaat.
Ik snap de meerwaarde van een GSM/laptop en in zekere mate een leaseauto ook nooit zo goed, ik bepaal liever zelf waar ik mijn salaris aan uit geef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 15:26
DRAFTER86 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:43:
[...]

Ik snap de meerwaarde van een GSM/laptop en in zekere mate een leaseauto ook nooit zo goed, ik bepaal liever zelf waar ik mijn salaris aan uit geef :)
Auto niet?
a) Ik mag zelf een auto kiezen (wel budget, maar genoeg keus)
b) geen aanschafkosten auto / lening om een auto te kunnen betalen
c) wat je netto betaald via je loon, daar kun je normaal gesproken geen fatsoenlijke auto voor rijden
d) Geen benzinekosten, ook privé
e) elke 4 jaar een nieuwe auto
f) geen onderhoudskosten

etc. etc...

En over het algemeen gaat een laptop niet van je salaris af, tenminste hier krijg je die gewoon als je die nodig hebt voor je werk. Telefoon is afhankelijk of je telefoonkostenvergoeding krijgt of niet, dat gaat dus ook niet van je salaris af, maar is vaak extra. Dus wat bedoel je met "ik bepaal liever zelf waar ik mijn salaris aan uitgeef" als je het over deze componenten hebt?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

DRAFTER86 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:43:
[...]

Naja ik snap de meerwaarde wel in sommige gevallen. Als je een laptop en gsm ook prive mag gebruiken hoef je deze niet aan te schaffen en scheelt dat geld. Als de werkgever toch een laptop moet aanschaffen die na 3 jaar afgeschreven is kan die ook wel wat meer uurtjes als 5x8 worden gebruikt:)
En wat leaseauto betreft, het biedt je een mogelijkheid om je werkgever mee te laten betalen aan jou auto (zo zie ik dat). Voor weinig geld en geen zorgen een mooie (vaak nieuwe) auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:45
martinusz schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:53:
[...]

Auto niet?
a) Ik mag zelf een auto kiezen (wel budget, maar genoeg keus)
b) geen aanschafkosten auto / lening om een auto te kunnen betalen
c) wat je netto betaald via je loon, daar kun je normaal gesproken geen fatsoenlijke auto voor rijden
d) Geen benzinekosten, ook privé
e) elke 4 jaar een nieuwe auto
f) geen onderhoudskosten
Uiteindelijk kijkt je werkgever natuurlijk gewoon hoeveel jij kost. In het geval van een leaseauto is dat salaris + leasekosten en zonder leaseauto salaris + reiskosten.

Dat jij netto minder hoeft te betalen wil niet zeggen dat het voor de werkgever opeens niet uitmaakt om jou een auto die bijvoorbeeld ¬800,- per maand kost te geven. Uiteraard zijn er veel gevallen waar je de auto ook vaak nodig hebt voor je werk en dan spelen er natuurlijk ook andere belangen voor de werkgever (representatieve auto of in ieder geval inspraak).

Het is dus onzin om te zeggen dat een leaseauto perse voordeliger is omdat de netto bijtelling lager is dan een auto jou prive kost. Uiteraard volgt hier ook uit dat een leaseauto wel degelijk een arbeidsvoorwaarde is die meerwaarde heeft. Of jij die op prijs stelt is dan natuurlijk weer aan jezelf...

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 15:26
assje schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:02:
[...]

Uiteindelijk kijkt je werkgever natuurlijk gewoon hoeveel jij kost. In het geval van een leaseauto is dat salaris + leasekosten en zonder leaseauto salaris + reiskosten.

Dat jij netto minder hoeft te betalen wil niet zeggen dat het voor de werkgever opeens niet uitmaakt om jou een auto die bijvoorbeeld ¬800,- per maand kost te geven. Uiteraard zijn er veel gevallen waar je de auto ook vaak nodig hebt voor je werk en dan spelen er natuurlijk ook andere belangen voor de werkgever (representatieve auto of in ieder geval inspraak).

Het is dus onzin om te zeggen dat een leaseauto perse voordeliger is omdat de netto bijtelling lager is dan een auto jou prive kost. Uiteraard volgt hier ook uit dat een leaseauto wel degelijk een arbeidsvoorwaarde is die meerwaarde heeft. Of jij die op prijs stelt is dan natuurlijk weer aan jezelf...
Dat is ook zo natuurlijk, je ziet vaak ook de lease-auto in de consultant tak, omdat je naar klanten moet rijden. Als ik aan de overkant van de straat zou wonen, zou ik ook geen lease-auto verwachten vanuit de werkgever ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

martinusz schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:28:
[...]

Dat is ook zo natuurlijk, je ziet vaak ook de lease-auto in de consultant tak, omdat je naar klanten moet rijden. Als ik aan de overkant van de straat zou wonen, zou ik ook geen lease-auto verwachten vanuit de werkgever ;)
Niet alleen naar klanten maar als ik voor een job bijvoorbeeld veel tussen twee kantoren of naar het buiten land zou moeten dan is het voor mij heel simpel mijn eigen auto gaat daar niet voor gebruikt worden (als ik er een zou hebben). Als het bedrijf verwacht van mij dat ik zakelijke KM ga maken dan gaat dat met een huur auto, lease auto of taxi. Gebeurt het vaker dan eens in de zoveel tijd dan gewoon per definitie een lease bak. Ik zie zo veel mensen een mooie auto op rijden voor een zeer minimale km vergoeding met de opmerking tja je moet er voor over hebben he voor de baas.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:45
in veel gevallen wordt er al snel en gemakkelijk een beroep gedaan op de prive auto. Begint met af en toe een ritje naar een klant maar uiteindelijk ben je vele Km verder. Daarnaast ben je zelf de sjaak als je panne krijgt tijdens een dienstreis. Bijv klapband... werkgever zal daar niet voor opdraaien.

uiteindelijk zelf ook een lease auto toegewezen gekregen na 100.000km in 2 jaar te hebben gereden (80% was werkgerelateerd: woon-werk of werk-werk)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
assje schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:02:
[...]

Dat dus, het is nogal naïef om te denken dat het geld voor je lease-auto opeens uit het niets komt. Daarom betaal je ook bijtelling: het is gewoon loon.
Dus natuurlijk kan het voordelig uit pakken, maar uiteindelijk betaal je gewoon voor de auto waar je in rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 12:37

Jumpiefox

Hoi ?

Xblast schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:10:

Opleiding(en): HBO Informatica + WO System and Network Engineer
Certificaten: ITILv3 Foundation
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Kleine ISP
Huidige functie: Ontwikkeling en Beheer

Pensioenregeling: 50% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ~75% reiskostenvergoeding
Reistijd: 35

Maand salaris (bruto): 2700 (vanaf januari +3%)
Vind het eerlijk gezegd niet zo heel spannend klinken. Al helemaal niet met een WO diploma op zak. 2700 met 4 jaar ervaring + hbo vind ik persoonlijk al niet hoog, maar wel gemiddeld. Denk dat minimaal 3000 toch wel haalbaar zou moeten zijn met een 40urig werkweek. Ook je pensioen regeling is niet echt verleidelijk ofzo + je reiskosten niet volledig vergoed? Ik zou er iig nooit voor tekenen. Misschien maar eens verder kijken.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 19-06 13:37
DRAFTER86 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:00:
[...]

Dat dus, het is nogal naïef om te denken dat het geld voor je lease-auto opeens uit het niets komt. Daarom betaal je ook bijtelling: het is gewoon loon.
Dus natuurlijk kan het voordelig uit pakken, maar uiteindelijk betaal je gewoon voor de auto waar je in rijdt.
Yes is het idd een onderdeel van je volledige loon, net als meer vakantiedagen, bonussen, 13de maand.
Kan je meer loon krijgen zonder leaseauto? Vast wel :) gaat dat ook altijd, vast niet ;)

Als je zelf geen auto hebt (ik heb bv nog nooit zelf een auto gehad) is het wel heel makkelijk dat je precies weet wat je elke maand kwijt bent aan je auto, nml je bijtelling, en daarnaast mogelijk je gemiste loon alleen de vraag is hoeveel dat is / kan zijn :X

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07-2024
Opleiding(en): MBO Medewerker beheer ICT (Niv3), Netwerkbeheer (niv4)
Certificaten: ITILv3 Foundation, MCSA 2003, MCITP Server Administrator 2008, MCSA 2012
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Werkplek beheerder

Leaseauto: Ja, VW Polo
Pensioenregeling: weet ik ff niet exact
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Reistijd: 60> min

Maand salaris (bruto): 2450,-

Ben tevreden maar opzich wil ik binnenkort wel eens het gesprek aangaan om mijn functieprofiel te wijzigen naar Junior Systeembeer. Wil me graag wat verder ontwikkelen ondanks dat ik het werkplekbeheer een leuk vak vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-06 16:54
Mazdok schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:32:
Opleiding(en): MBO Medewerker beheer ICT (Niv3), Netwerkbeheer (niv4)
Certificaten: ITILv3 Foundation, MCSA 2003, MCITP Server Administrator 2008, MCSA 2012
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Werkplek beheerder

Leaseauto: Ja, VW Polo
Pensioenregeling: weet ik ff niet exact
Reistijd: 60> min

Maand salaris (bruto): 2450,-

Ben tevreden maar opzich wil ik binnenkort wel eens het gesprek aangaan om mijn functieprofiel te wijzigen naar Junior Systeembeer. Wil me graag wat verder ontwikkelen ondanks dat ik het werkplekbeheer een leuk vak vindt.
Centric medewerker ;)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318497

Wat is nu reëel? Ik wil graag om een loonsverhoging vragen, maar dit wordt de eerste keer dat ik hierom ga vragen. Ik zit er nu pas een half jaar full time, waarvan ik 2 jaren parttime als bijbaan gewerkt heb. Moet ik een jaar afwachten of gelijk bij mijn eerste functioneringsgesprek ervoor gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Anoniem: 318497 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:54:
Wat is nu reëel? Ik wil graag om een loonsverhoging vragen, maar dit wordt de eerste keer dat ik hierom ga vragen. Ik zit er nu pas een half jaar full time, waarvan ik 2 jaren parttime als bijbaan gewerkt heb. Moet ik een jaar afwachten of gelijk bij mijn eerste functioneringsgesprek ervoor gaan?
Ligt er maar net aan hoeveel je waard bent voor de organisatie. Je moet zorgen dat je onmisbaar wordt, dan kun je dat zeker doen! :)

Ook als je bijvoorbeeld junior bent, maar je voert al veel medior werkzaamheden uit, dan kun je er ook zeker om vragen.

Maar weet niet hoe jouw situatie precies is? Wat in je functiebeschrijving staat en wat je precies allemaal doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ik heb eens rond zitten kijken naar vacatures voor .NET ontwikkelaars en heb daarbij het volgende beeld gekregen:

Junior .NET ontwikkelaars zitten tussen de 2000 en 3000 bruto per maand.
Medior .NET ontwikkelaars zitten tussen de 2500 en 3500 bruto per maand.
Senior .NET ontwikkelaars zitten tussen de 3000 en 4000 bruto per maand.

Mogelijke extra's zijn een 13e maand, een opleidingsbudget en eventueel een lease auto.

Heel soms lijkt het salaris voor een senior te stijgen naar 4500 bruto, maar dat is vaak bij grotere bedrijven waar ik minder makkelijk binnenkom (HBO niet afgerond, wel diverse certificaten).

Klopt dit beeld enigszins?

Op dit forum roepen mensen namelijk weleens dat een senior meer dan 4000 bruto kan verdienen, maar als ik naar de vacatures kijk (zeker op dit moment) lijkt dat eerder het absolute maximum te zijn. Ik zie zelfs regelmatig functies waarbij er niet meer dan 3500 voor een senior .NET ontwikkelaar wordt geboden. En dat gewoon in de randstad.

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 03-11-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 552259

Leeftijd: 44
Opleiding(en): Metaal bewerking MTS
Certificaten: Géén
Werkervaring: 15 jaar
Werkgever: PC Wereld Hoorn BV.
Huidige functie: Filiaal manager
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kilometervrij rijden
Regio: West friesland
Reistijd: 15 min.
Maand salaris (bruto): 2000

Naast me werk heb ik ook een eenmanszaak voor Computer onderhoud, en het geven van Computerles.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 552259 op 03-11-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:29

defiant

Moderator General Chat
Lethalis schreef op zondag 03 november 2013 @ 08:33:
Ik heb eens rond zitten kijken naar vacatures voor .NET ontwikkelaars en heb daarbij het volgende beeld gekregen:

Junior .NET ontwikkelaars zitten tussen de 2000 en 3000 bruto per maand.
Medior .NET ontwikkelaars zitten tussen de 2500 en 3500 bruto per maand.
Senior .NET ontwikkelaars zitten tussen de 3000 en 4000 bruto per maand.

Mogelijke extra's zijn een 13e maand, een opleidingsbudget en eventueel een lease auto.

Heel soms lijkt het salaris voor een senior te stijgen naar 4500 bruto, maar dat is vaak bij grotere bedrijven waar ik minder makkelijk binnenkom (HBO niet afgerond, wel diverse certificaten).

Klopt dit beeld enigszins?
Ik denk dat het salaris voor een senior te laag is, een stijging tot 5000 euro bruto per maand is zeker mogelijk. Wat het beeld tevens vertekend is dat de populatie ZZP'ers onder ontwikkelaars ook nogal hoog is.

Voorbeeld Belastingdienst:
Salarisniveau schaal 11,
Minimum salaris: € 2850 bruto per maand
Maximum salaris: € 4380 bruto per maand

Voorbeeld Achmea:
De salarisrange loopt van € 3.505,72 tot € 4.880,85 (Bruto maandsalaris obv 36 uur per week excl. 13e maand, vakantiegeld en winstdeling).

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 10:30
Als Belg vorige week mijn contract getekend in Nederland.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318497

YinYang schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:05:
[...]

Ligt er maar net aan hoeveel je waard bent voor de organisatie. Je moet zorgen dat je onmisbaar wordt, dan kun je dat zeker doen! :)

Ook als je bijvoorbeeld junior bent, maar je voert al veel medior werkzaamheden uit, dan kun je er ook zeker om vragen.

Maar weet niet hoe jouw situatie precies is? Wat in je functiebeschrijving staat en wat je precies allemaal doet?
Thanks voor de informatie. Ik geloof dat ik wel onmisbaar ben, maar ik moet nu nog even kijken hoe ik het kan aanpakken. Spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Anoniem: 318497 schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:33:
[...]

Thanks voor de informatie. Ik geloof dat ik wel onmisbaar ben, maar ik moet nu nog even kijken hoe ik het kan aanpakken. Spannend :)
Praktisch niemand is onmisbaar in een organisatie, zeker niet zolang ze niet allemaal tegelijk wegvallen. En eigenlijk is dat maar goed ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold24
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-06 14:52
Leeftijd: 32
Opleiding(en): LTS Bouw / MBO ICT
Certificaten: Geen
Werkervaring: 13 jaar
Werkgever: Zelfstandig ondernemer
Huidige functie: Eigenaar PC shop

Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: - Werk al 13 jaar 6 dagen p/w
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: Ja.
GSM: Ja
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 55 uur
Pensioenregeling: Geen, vooral sparen
Reistijd**: 5 minuten heen, 5 minuten terug.

Maandsalaris (bruto): ~4100
Pagina: 1 ... 33 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.