Lees al een hele tijd mee hier, via deze weg mijn bijdrage:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): M.Sc. Bio-ingenieur + M.Sc Milieutechnologie (gelijk met jullie WO opleidingen gok ik?)
Certificaten: /
Werkervaring: 4 jaar binnen milieuconsultancy (vnl. bodem/grondwater projecten), waarvan 2 jaar bij huidige werkgever, daarvoor 2 jaar bij kleine KMO (gelijkaardig werk)
Werkgever: Internationaal ingenieursbureau (hoofdzetel US)
Huidige functie: Project Manager
Vakantiegeld: 0,92 x bruto maandloon in juni
Vakantiedagen: 20 + 12 ADV waarvan 2 jaarlijks vastgelegd worden tussen Kerst en Nieuw
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, uitgekeerd in juni
Laptop: Ja (enkel zakelijk gebruik)
GSM: Ja (oude nokia met SIM die ik in eigen smartphone gebruik)
Leaseauto*: Vanaf 2014 VW Polo
Werkweek: 40 uur (gemiddeld weken van 45 uur)
Pensioenregeling: 4% van jaarloon
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: dagelijkse maaltijdcheques van € 7, maandelijkse representatievergoeding van € 100, uitmuntende hospitalisatieverzekering voor mezelf en vrouw, jaarlijkse ecocheques van € 250 voor duurzame aankopen
Land: België
Regio: Brussel
Reistijd**: 10 min. van deur tot deur
Maandsalaris (bruto): 3.250,-
Over het algemeen ben ik best tevreden, hoewel ik al wel bijna 2 jaar geen grote toename in salaris heb gezien. Verder wel erg interessante projecten bij grote klanten in internationale omgeving, maar zijn toekomstperspectieven op langere termijn wel wat onduidelijk. Beetje afwachten wat onderhandelingen met eindejaar als resultaat opleveren en dan zien we wel weer verder. Zoiezo is de milieusector niet de best verdiendende sector gok ik, maar heb ik wel het gevoel maatschappelijk relevant werk te doen