Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.855.303 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:33
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Advanced Clearing & Settlement VISA (deelname certificaat)
Werkervaring: Twee relevante HBO stages (afstudeerstage afgesloten met document ter erkenning en aanbeveling). Ben hier begin vorig jaar gestart als externe, begin dit jaar intern geworden - dus feitelijk 1 jaar.
Werkgever: Levert IT oplossingen voor financiële diensten aan banken
Huidige functie: Application Engineer

Vakantiegeld: Ja, standaard 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + prestatiebeloning (gemiddeld 8%, soort 14e maand)
Laptop: Ja (standaard voor alle werknemers)
GSM: Nee (wel bij standby)
Leaseauto: Nee, wel reiskostenvergoeding tot 60 km enkele reis.
Werkweek: Standaard 36u (4x9), ik werk 40u (5x8)
Pensioenregeling: Lever 2% in, werkgever betaald 20%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibele werktijden, mogelijkheid tot (sporadisch) thuiswerken, op aanvraag individuele carrièrecoaches, (optioneel, met voldoende kennis) 24/7 betaald standby, ruim opleidingsbudget.
Land: Nederland
Regio: Randstad
Reistijd: 40 minuten op rustige dagen, 60 op drukke dagen (60 km enkele reis).

Maand salaris (bruto): 3200
Jaar salaris (bruto): 47000 (inclusief gemiddelde prestatiebonus)

Ik zit goed, ben extern begonnen met een maandsalaris van 2100 euro en verder geen extra's, dus ben er goed op vooruit gegaan :) Heb een leuke en uitdagende baan, maar zie wel dat doorgroeien niet iets vast/vanzelfsprekends is. Er moet ruimte zijn, men beweegt niet door et cetera. Gezien de complexe omgeving zou ik na 30 jaar waarschijnlijk nog niet alles weten, dus ik zal ook genoeg blijven leren :)

@Riqy: Smiechten :) Heb dat ook gehad bij een aantal bedrijven. Ik zou 'iets' hoger inzetten, 1800-1900 bruto? Ligt er ook een beetje aan hoe het in je stage gaat, en wat je secundaire voorwaarden worden. Ik denk ook dat je wel kunt aangeven dat je dit lastig schatten vindt zonder al deze informatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Zebby op 24-05-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Anoniem: 329694 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:15:
Riqy,

Ik werk zelf nog maar een klein jaartje. Maar als ik 26 jaar was, met wat maanden ervaring dan zou ik zeker boven het minimum zitten. Dit zal dan volgens mij rond de 2200 bruto zijn?
Minimum voor een functie zoals wat ik ga doen ligt op 1450, aantal vrienden van me (in soortgelijke functies) zitten ongeveer op 1600-1700 startsalaris, dus dan vind ik 2200 wel erg veel. Het is en blijft wel een MBO niv 4 functie...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 08:49

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Riqy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:21:
[...]

Minimum voor een functie zoals wat ik ga doen ligt op 1450, aantal vrienden van me (in soortgelijke functies) zitten ongeveer op 1600-1700 startsalaris, dus dan vind ik 2200 wel erg veel. Het is en blijft wel een MBO niv 4 functie...
Blij dat jij het in ieder geval zelf snapt! 1600-1700 is netjes. Het gaat erom hoe je daarna door kan groeien:)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Wihakayda schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:15:
Nog even een laatste opmerking:
Op de vorige pagina's had ik om een indicatie gevraagd, daar ik nog geen aanbod had ontvangen.
thewizard2006 antwoorde:

[...]

Daar kwam mijn verwachting dus een beetje vandaan ;)
Klopt natuurlijk ook, maar optimistische ikke ging van het mooiste scenario uit :)
Mijn indicatie was volgens mij ook voor een HBOer en niet een MBO'er. Die zit er al snel 400-700 euro bruto onder (qua salaris of salaris icm auto)
1700-1800bruto voor een MBOer (zonder auto) is volgens mij redelijk gangbaar

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 08:46

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Lethalis schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:02:
[...]

Goed om te zien dat een ervaren developer serieus geld kan verdienen zonder dat hij zijn HBO opleiding heeft afgerond :)

[..]
HBO is belangrijk in de eerste 10 jaar van je carriere. Daarna weegt je werkervaring vele malen meer dan dat papiertje.

Ervaring + up2date certificering werken dan veel meer in je voordeel.

Wil je echt daadwerkelijk substantieel meer gaan verdienen zul je op regelmatige basis van werkgever moeten switchen. Bij de werkgevers zelf heb ik zelden meer dan 100 euro opslag gehad, de flinke stappen kwamen pas bij het switchen van werkgever (en een keer door aan te geven dat ik ging switchen). Op die manier ben ik in 14 jaar van 1,1K naar 5K gegaan.

Enige nadeel is dat je iedere keer weer opnieuw begint qua zekerheid. Ik heb nu het voordeel dat mijn huidige opdrachtgever mij nu overneemt. Aangezien ik hier al 1,5 jaar zit krijg ik meteen een contract voor onbepaalde tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door sopsop op 24-05-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

sopsop, dat doe je goed! Dat is mijn plan ook ongeveer haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

sopsop schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:38:
Enige nadeel is dat je iedere keer weer opnieuw begint qua zekerheid. Ik heb nu het voordeel dat mijn huidige opdrachtgever mij nu overneemt. Aangezien ik hier al 1,5 jaar zit krijg ik meteen een contract voor onbepaalde tijd.
Een van de grote voordelen van het 'regelmatig' switchen is dat je veel beter op de hoogte blijft van je marktwaarde. Op die manier kan je er op tijd iets aan doen, ipv er ineens achter komen dat je niet meer in trek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Opslag Index erbij:

Leeftijd:34
Opleiding(en):Technisch secundair onderwijs. (TIW)
Certificaten:/
Werkervaring:12 jaar
Werkgever:Infosys
Huidige functie:Problem Manager

Vakantiegeld:volledige maand
Vakantiedagen:20+12 ADV(werkweek van 40uur)
13/14e maand of winstuitkering:Beide Winstuitkering tot 15% van bruto loon
Laptop:2 1 van infosys en 1 van bij de klant
GSM:/
Leaseauto:/
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling:5/5 (5% zelf afdragen 5% door bedrijf bijgepast)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maaltijdcheques 7euro/dag, hospitalisatieverzekering/woon werk verkeer
Land:belgie
Regio:Brussel
Reistijd:35/40minuten (zonder vertraging met de trein)

Maand salaris (bruto): 4450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:27

Garyu

WW

Mag ik vragen wat een Problem Manager doet?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 08:53
Garyu schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:31:
Ik ga er vanuit dat hij problems managed vanuit ITIL oogpunt.

http://wiki.en.it-process...ex.php/Problem_Management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wihakayda
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-04 22:16

Wihakayda

Dracarys

Hahn schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:01:
Voor een 14-jarige VMBO'er is dat niet zo gek.

Oftewel: iets meer informatie is nooit weg (of link naar je vorige post, waarin je wel je leeftijd en ervaring hebt vermeld) ;)

Net te laat :P

Is je ervaring heel nuttig voor deze baan? Zo ja, dan is het heel karig als je het mij vraagt. Zo niet, dan is het nog steeds niet bepaald rijkelijk bedeeld.
Ja opzich wel, mijn functie wordt ondersteunend in ICT en dat is precies wat ik de afgelopen 5/6 jaar heb gedaan in mijn werk en stages...

Kom met vuur, ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

k995 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:25:
Opslag Index erbij:

Leeftijd:34
Opleiding(en):Technisch secundair onderwijs. (TIW)
Certificaten:/
Werkervaring:12 jaar
Werkgever:Infosys
Huidige functie:Problem Manager

Vakantiegeld:volledige maand
Vakantiedagen:20+12 ADV(werkweek van 40uur)
13/14e maand of winstuitkering:Beide Winstuitkering tot 15% van bruto loon
Laptop:2 1 van infosys en 1 van bij de klant
GSM:/
Leaseauto:/
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling:5/5 (5% zelf afdragen 5% door bedrijf bijgepast)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maaltijdcheques 7euro/dag, hospitalisatieverzekering/woon werk verkeer
Land:belgie
Regio:Brussel
Reistijd:35/40minuten (zonder vertraging met de trein)

Maand salaris (bruto): 4450
Lekker hoor! Iedere dag voor 2 euro thuis je broodje smeren en je verdiend 5 euro per dag extra..
Maar een Problem manager in de zin van ?? ITIL ??
Zo ja, is het dan geen tijd voor een certificering ??

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 518541

Alhoewel ik al enige jaren tweakers met regelmaat bezoek, en zo nu en deze threads, is dit mijn eerste post.

Een erg korte vraag: wat is een 'marktconform' salaris? Ik begrijp dat dit afhankelijk is van de opleiding en het aantal jaren ervaring. Maar is hier een soort vuistregel voor te bedenken, zoals \{$(leeftijd) * 100}?

Aangezien ik binnenkort aan de bak moet ben ik vooral benieuwd naar het salaris bij 0-3 jaren ervaring. Door de thread door te nemen heb ik al enig idee, maar ik denk dat het nog steeds de moeite waard is deze vraag te stellen.

Dus: hoeveel wordt er verdiend in de ICT (sysadmin, programmeur, consultant, ...) met weinig (0-3 jr) ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Garyu schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:31:
Ik werk in het order gedeelte . Dus een 10tal indiers die die orders deblokeren en die wat in de gaten gehouden moeten worden en hulp geven als ze nodig hebben (niet dat ik momenteel een grote hulp ben want ik doe deze functie maar de laatste paar weken)

Alsook nieuwe defecten/gaps door changes of de oude zogezegd opgelost controleren. Rapporten maken en aan de klant voorstellen,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
frankwopereis schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:58:
[...]

Lekker hoor! Iedere dag voor 2 euro thuis je broodje smeren en je verdiend 5 euro per dag extra..
Maar een Problem manager in de zin van ?? ITIL ??
Zo ja, is het dan geen tijd voor een certificering ??
Of de overschotjes van de vorige dag en 50cent voor een blikje :-)

En ja zoiets Itil maar dan wat ruimer gezien, en geen zin eigenlijk in certificering .
Ben eerder iemand die al doende leert en gewoon verstand gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:48
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO ICT niveau 3 en niveau 4
Certificaten: Cisco CCNA
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Een grote multinational in verkoop van sportartikelen
Huidige functie:Application Developer (PHP, SQL, MCV)

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 12,5
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 20 uur
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Regio: Noord Holland
Reistijd: 15 min met de fiets

Maand salaris (bruto): € 2000 op basis van 20 uur per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Laatst online: 14-06 21:07
tormentor1985 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:25:

Dat is behoorlijk goed, als je het omzet naar 40 uur per week zit je op 4000 euro p/m (duh). Erg goed, zeker omdat je verder geen uni of HBO hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 518541 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:47:
Alhoewel ik al enige jaren tweakers met regelmaat bezoek, en zo nu en deze threads, is dit mijn eerste post.

Een erg korte vraag: wat is een 'marktconform' salaris? Ik begrijp dat dit afhankelijk is van de opleiding en het aantal jaren ervaring. Maar is hier een soort vuistregel voor te bedenken, zoals \{$(leeftijd) * 100}?

Aangezien ik binnenkort aan de bak moet ben ik vooral benieuwd naar het salaris bij 0-3 jaren ervaring. Door de thread door te nemen heb ik al enig idee, maar ik denk dat het nog steeds de moeite waard is deze vraag te stellen.

Dus: hoeveel wordt er verdiend in de ICT (sysadmin, programmeur, consultant, ...) met weinig (0-3 jr) ervaring?
Check salariskompas op Intermediar en je weet al heel wat meer. Er is meer dan alleen een primaire beloning, en door een leaseauto prive te rijden kun je netto ineens een heel stuk minder overhouden dan je dacht.

Maar standaard startessalaris HBO detachering zal denk ik ergens rond de 21 a 2200 per maand bruto zitten ofzo...en dan mag je echt niet klagen want ik denk dat ik hem dan hoog inschat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 17:39
Leeftijd: 31
Opleiding(en):HBO Bedrijfskunde / WO Geschiedenis
Certificaten: Geen
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Onderzoeksbureau
Huidige functie: Verkoop m.n. middels aanbestedingen

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: ja
GSM: ja
Leaseauto: nee (wel OV-trajectkaart)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja
Regio: Utrecht
Reistijd: 55 min met het OV

Maand salaris (bruto): € 3.150,-- op basis van 40 uur per week.

[ Voor 5% gewijzigd door Phenomania op 25-05-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSynn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-06 12:48
Phenomania schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:31:
Leeftijd: 31
Opleiding(en):HBO Bedrijfskunde / WO Geschiedenis
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Onderzoeksbureau
Huidige functie: Verkoop m.n. middels aanbestedingen

13/14e maand of winstuitkering: ja
Leaseauto: nee (wel OV-trajectkaart)
Reistijd: 55 min met het OV

Maand salaris (bruto): € 3.150,-- op basis van 40 uur per week.
Kan niet geheel inschatten hoe relevant je werkervaring is, maar ik zou is gaan praten. Je totaalpakket is m.i. een beetje karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ben erg blij met deze baan: doe leuke dingen, en met name de secundaire arbeidsvoorwaarden zoals mijn telefoon en laptop zijn erg goed geregeld. Daardoor bespaar ik ook veel geld, wat ik ergens ook tot mijn salaris reken. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Krisp op 29-12-2013 10:26 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hey, hebben we een nieuwe tag :D. Mooi!

Anyhoe; niet slecht voor je leeftijd en opleiding/ ervaring. Zeker niet als je van 40 uur uitgaat :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-05 22:01
voor mij?

[ Voor 97% gewijzigd door sneaky88 op 28-05-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sneaky, je salaris ligt aan de lage kant.. waar ik heb gesolliciteerd bij de afgelopen 4 detacheerders kwam ik al op 1700 bruto uit, met alleen de 70-680 in de pocket. inmiddels heb ik ook de itil v3, en heb ik maandag het examen van 70-685. echter verdien ik nu 1750, en zit ik met de 70-685 in de pocket op 1800 bruto.

dus laat je niet naaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:40

Shunt

Boe

Met 3 jaar ervaring (ik ga uit van relevant) zou je toch zeker moeten kunnen mikken op 2k met die certificaten.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40104

sopsop schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:38:

HBO is belangrijk in de eerste 10 jaar van je carriere. Daarna weegt je werkervaring vele malen meer dan dat papiertje.

Ervaring + up2date certificering werken dan veel meer in je voordeel.

Wil je echt daadwerkelijk substantieel meer gaan verdienen zul je op regelmatige basis van werkgever moeten switchen. Bij de werkgevers zelf heb ik zelden meer dan 100 euro opslag gehad, de flinke stappen kwamen pas bij het switchen van werkgever (en een keer door aan te geven dat ik ging switchen). Op die manier ben ik in 14 jaar van 1,1K naar 5K gegaan.

Staar je niet blind op certificaten, deze wegen op een gegeven moment net zo veel mee als een diploma. Leuk dat je ze hebt maar je ervaring en resultaten wegen voor 90%. Als je namelijk de kennis die je vergaard tijdens die certificaten nodig hebt om je werk te kunnen doen heb je die dus al ongeacht het certificaat en spreekt de werkervaring voor zich. Helemaal als je in een sollicitatieprocedure zit terwijl je nog ergens anders in dienst bent en niet weg moet/hoeft.

Ook speelt na verloop van tijd in je carrière de onzekerheid bij het veranderen van werkgever een stuk minder mee. Als je op een bepaald niveau vanwege een zekere hoeveelheid ervaring een bedrijf binnen stroomt dan is de kans nihil dat je niet door een proeftijd heen komt omdat je simpelweg anders niet was aangenomen. Houd er ook rekening mee dat mocht je niet door je proeftijd heen komen in zo'n situatie de HR afdeling of je manager ook de wind van voren krijgt, dergelijke procedures zijn niet goedkoop en bedrijven steken veel tijd en moeite in het aannemen van het juiste personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

tormentor1985 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:25:

Hier doe ik het ook wel voor;)
Wel jammer dat je niks secundair hebt en geen pensioensregeling (!), maar met jou salaris kan je hier misschien zelf wat voor regelen?
sneaky88 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:26:
Leeftijd :25
Opleiding(en): Mbo netwerkbeheer niv 4
Certificaten: itil v3 foundations. 70-680 70-686 70-681 70-640 70-641 70-642 mos 2010 certificaten
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: detacheerder
Huidige functie: support engineer
Leaseauto: projectauto
Werkwek: 40 uur
salaris (bruto): € 1.550,-- op basis van 40 uur per week
Aanstelling: vast contract

Projecten afgelopen periode
Itil migratie op servicedesk
Topdesk migratie
Server 2012 migratie
Win7 migratie

Aankomende week sollicitaties wat is volgens jullie haalbaar voor mij?
Ik zou inzetten op 2200 en zorgen dat je minimaal 2000 daadwerkelijk krijgt. Je secundaire voorwaarden kan je misschien ook nog wat in onderhandelen?

[ Voor 17% gewijzigd door frankwopereis op 26-05-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 09:44
jhuiting schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:37:
[...]

Dat is behoorlijk goed, als je het omzet naar 40 uur per week zit je op 4000 euro p/m (duh). Erg goed, zeker omdat je verder geen uni of HBO hebt.
en zet dat af tegen ergmagere geen sec arbeidsvoorwaarden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO ICT & Software Engineering. Verder ben ik bezig met WO Business Studies
Certificaten:
Werkervaring: 1,5 jaar deze functie
Werkgever: ----
Huidige functie: Informatiearchitect (organisatiebreed) en projectmanager

Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: ja, winstuitkering
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: 1/3 ik, 2/3 werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: WO opleiding wordt betaald.
Regio: ergens in 't zuiden
Reistijd: 40 min

Maand salaris (bruto): € 2.750,-- op basis van 40 uur per week.

Aankomende woensdag beoordelingsgesprek :)... Ben benieuwd wat reeel is. Ikzelf zat aan de 3,0k of 3,1k te denken, of misschien een verdubbeling van mijn winstuitkering.......... Als het goed is krijg ik sowieso een verhoging van 100 euro, i.v.m cao zaken.
Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat je jezelf rijk rekent.

2750 voor een 22 jarige HBO'er met 1,5 jaar relevante ervaring is veel, heel veel. 3k bruto kom je aan als je 5 jaar werkervaring heb, en dan nog specialistische ook. Persoonlijk zou ik je als baas recht in je gezicht uitlachen als je om verhonging vroeg - maar dat ben ik.

Dat je maar 32 uur werkt is jouw keuze. Als je meer wilt verdienen zul je meer moeten gaan werken denk ik. Maar wellicht kun je eens vragen of een dag in de week thuiswerken een optie is. ZIt je toch op die 2750 en is wel zo rustig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

The Eagle schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:45:
Dat je jezelf rijk rekent.

2750 voor een 22 jarige HBO'er met 1,5 jaar relevante ervaring is veel, heel veel. 3k bruto kom je aan als je 5 jaar werkervaring heb, en dan nog specialistische ook. Persoonlijk zou ik je als baas recht in je gezicht uitlachen als je om verhonging vroeg - maar dat ben ik.

Dat je maar 32 uur werkt is jouw keuze. Als je meer wilt verdienen zul je meer moeten gaan werken denk ik. Maar wellicht kun je eens vragen of een dag in de week thuiswerken een optie is. ZIt je toch op die 2750 en is wel zo rustig :)
Ik kan helaas geen extra dag thuiswerken, omdat ik die vrije dag nodig heb om naar de uni te gaan :p....
Toch bedankt voor de informatie :)!

Ik dacht dat ik onder gemiddeld zit. Al mijne ex-klasgenoten namelijk zitten op hetzelfde of meer en dan nog met een auto, of beter pensioen oid :? :?

[ Voor 11% gewijzigd door Squishie op 27-05-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou ik denk dat die klasgenoten een klein beetje opscheppen ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
sneaky88 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:26:
Leeftijd :25
Opleiding(en): Mbo netwerkbeheer niv 4
Certificaten: itil v3 foundations. 70-680 70-686 70-681 70-640 70-641 70-642 mos 2010 certificaten
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: detacheerder
Huidige functie: support engineer
Leaseauto: projectauto
Werkwek: 40 uur
salaris (bruto): € 1.550,-- op basis van 40 uur per week
Aanstelling: vast contract

Projecten afgelopen periode
Itil migratie op servicedesk
Topdesk migratie
Server 2012 migratie
Win7 migratie

Aankomende week sollicitaties wat is volgens jullie haalbaar voor mij?
Je cv lijkt echt enorm veel op die van mij en ik zit nu op 2040. Minder dan 2k moet je ook echt niet accepteren.
Succes met je sollicitaties.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 16:01
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO Interactief vormgever
Werkervaring: 1.5jr loondienst, 2jr freelance
Werkgever: --
Huidige functie: Webdesigner & front-end developer

13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Budget voor cursussen/certificaten/boeken etc.
Reistijd: 50-60 min (OV)

Maand salaris (bruto): 2200. (proefcontract begon met 1900)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

DiSiLLUSiON schreef op maandag 27 mei 2013 @ 07:14:
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO Interactief vormgever
Werkervaring: 1.5jr loondienst, 2jr freelance
Werkgever: --
Huidige functie: Webdesigner & front-end developer

Laptop: Nee
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Budget voor cursussen/certificaten/boeken etc.
Reistijd: 50-60 min (OV)

Maand salaris (bruto): 2200. (proefcontract begon met 1900)
Salaris lijkt mij prima, echter zou ik een pensioensregeling willen en 4 vakantiedagen extra.
Squishie schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:56:
Opleiding(en): HBO ICT & Software Engineering. Verder ben ik bezig met WO Business Studies
Certificaten:

Aankomende woensdag beoordelingsgesprek :)... Ben benieuwd wat reeel is. Ikzelf zat aan de 3,0k of 3,1k te denken, of misschien een verdubbeling van mijn winstuitkering.......... Als het goed is krijg ik sowieso een verhoging van 100 euro, i.v.m cao zaken.
Wat vinden jullie?
"Ik" vind dat je zeer riant verdiend. Ik zou die 100 al mooi vinden als ik jou was. Als je straks je uni binnen hebt ga je "weer" stijgen.

Aan de andere kant, je uni wordt betaald, dus wellicht laten ze je toch niet zomaar lopen en kan je altijd wel ietsje hoger inzetten (2950 of 3k)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik krijg uit dit verhaal niet duidelijk wat jouw toegevoegde waarde is voor de organisatie waar jij werkt. Wanneer je dat duidelijk kunt maken, dan kun je kijken welk bedrag daarbij hoort. Vergeet niet dat je op dit moment 2750 krijgt, ex vakantiegeld en dat je nog een bonus krijgt. Wellicht tellen je medestudenten die bedragen nog mee. :)

Voor jouw leeftijd vind ik het een erg mooi bedrag en zou ik me zeker niet druk maken over loon. Beschouw het als een leer/werkplek en solliciteer na afstuderen op een andere baan. Dan ga je er meteen 300-500 euro op vooruit. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 519045

Zo nu en dan lees ik dit topic en heb het gevoel dat ik eigenlijk meer waard ben als ik nu betaald krijg. Wat vinden jullie?

Opleiding(en): MBO ICT niveau 4 (na 3,5 jaar afgehaakt) + MBO niveau 2
Certificaten: MCSA Server 2012
Werkervaring: 3 jaar (2 jaar huidig bedrijf)
Werkgever: Cloud leverancier mkb
Huidige functie: Servicedesk (Alles wat een mkb klant kan wensen voer ik uit, ook op locatie door heel Nederland).

13/14e maand of winstuitkering: Officieel een winstuitkering, maar nooit iets van gezien.
Laptop: ja, oud ding
GSM: S3 mini (prive gebruik zolang ik binnen de bundel blijf)
Leaseauto: Budget B-segment ook privé
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot certificering, papadag door te schuiven met uren en standby regeling
Reistijd: 35 min

Maand salaris (bruto): € 1900 (half jaar op minimum loon gestart en sterk gegroeit)

Zelf heb ik recent al om een loonsverhoging gevraagd naar 2100, maar dit is geweigerd.

edit: Wisselen van werkgever is een mogelijkheid, maar aangezien ik nu een vast contract hebt is dat wel een grote pré (hoofdinkomen, hypotheek, kleine).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 519045 op 27-05-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Volgens mij doe je het niet slecht hoor, met die 1900 + auto.
Je hebt in wezen enkel MBO N2 en MCSA server 2012.

Wisselen van baan is altijd een mogelijkheid, maar een vast contract is ook altijd fijn.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Anoniem: 519045 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:01:
Zo nu en dan lees ik dit topic en heb het gevoel dat ik eigenlijk meer waard ben als ik nu betaald krijg. Wat vinden jullie?

Huidige functie: Servicedesk (Alles wat een mkb klant kan wensen voer ik uit, ook op locatie door heel Nederland).

13/14e maand of winstuitkering: Officieel een winstuitkering, maar nooit iets van gezien.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot certificering, papadag door te schuiven met uren en standby regeling

Maand salaris (bruto): € 1900 (half jaar op minimum loon gestart en sterk gegroeit)

Zelf heb ik recent al om een loonsverhoging gevraagd naar 2100, maar dit is geweigerd.

edit: Wisselen van werkgever is een mogelijkheid, maar aangezien ik nu een vast contract hebt is dat wel een grote pré (hoofdinkomen, hypotheek, kleine).
Ik denk dat je een redelijk salaris hebt. Je bent nog jong, hebt maar (niet lullig bedoeld) niveau 2 en mag de lease auto ook prive gebruiken.. Als er in salaris niks te regelen valt, misschien dan een pensioensregeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vergeet niet dat je auto gewoon salaris is hé (in natura) dus dan moet je iets van 2 a 300 euro bij je salaris optellen denk ik zo. Dat en het feit dat je jong bent met limited opleiding en ervaring denk ik niet dat je mag klagen op zich :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Krisp schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:08:
[...]

Ik krijg uit dit verhaal niet duidelijk wat jouw toegevoegde waarde is voor de organisatie waar jij werkt. Wanneer je dat duidelijk kunt maken, dan kun je kijken welk bedrag daarbij hoort. Vergeet niet dat je op dit moment 2750 krijgt, ex vakantiegeld en dat je nog een bonus krijgt. Wellicht tellen je medestudenten die bedragen nog mee. :)

Voor jouw leeftijd vind ik het een erg mooi bedrag en zou ik me zeker niet druk maken over loon. Beschouw het als een leer/werkplek en solliciteer na afstuderen op een andere baan. Dan ga je er meteen 300-500 euro op vooruit. ;)
Dankje voor de reactie. Ik ben nogal transparant naar anderen, dus zou het apart vinden als mn exstudenten dat niet zouden zijn. 2.750 is incl. vakantiegeld en excl 'bonus'.
Ja ik zie het ook als een leerplek :)...
Alleen ik vind het zo jammer dat mijn indirecte teamleden allemaal 1,5-2x zoveel verdienen, terwijl ik degene ben die ze functioneel moet managen.... :?. Dus ik dacht dat het niet meer dan reeel is om dat gat te dichten....

[ Voor 3% gewijzigd door Squishie op 27-05-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Squishie schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:12:
[...]

Dankje voor de reactie. Ik ben nogal transparant naar anderen, dus zou het apart vinden als mn exstudenten dat niet zouden zijn. 2.750 is incl. vakantiegeld en excl 'bonus'.
Ja ik zie het ook als een leerplek :)...
Alleen ik vind het zo jammer dat mijn indirecte teamleden allemaal 1,5-2x zoveel verdienen, terwijl ik degene ben die ze functioneel moet managen.... :?. Dus ik dacht dat het niet meer dan reeel is om dat gat te dichten....
Wen er maar aan: je bent de jongste, dan krijg je het minst betaald. Mijn collega's 'op leeftijd' (40+) krijgen voor hetzelfde werk 1,5-2x zo veel, terwijl er geen wezenlijk verschil is. Ik heb dit een keer aangekaart bij mijn leidinggevende, maar hij stelde dat teveel inkomensstijging voor mij 'niet goed zou zijn'. Let wel: ik kon door mijn omzet (ben consultant) objectief vaststellen dat ik 30% meer behoorde te verdienen. Daar waren we het over eens. Daar kun je (zoals ik) boos om worden, maar dat helpt niet in de onderhandelingen kan ik je vertellen. :P

Als ik je functietitel (als dat wat zegt...) bekijk, ben je te goed voor je leeftijd. Dat uit zich nu nog niet in salaris, later wsch wel. De enige manier om aan de leeftijdsqueeze te ontsnappen, is door te switchen van baan. Ik beschouw mijn huidige plek dan ook als leerfunctie. Wat ik nu doe is vooraf expliciet duidelijk maken op basis waarvan ik welke verhoging krijg, en die zaken domweg uitvoeren. Zo ben ik iig in control aangaande mijn eigen stijging en weet ik wat ik moet doen/leren. :)

Edit: belangrijk: het is lang niet meer zo logisch dat de leidinggevende meer moet verdienen dan de inhoudelijke deskundige. Integendeel denk ik zelfs. Als je dat argument gebruikt, zou ik als leidinggevende eerder minder dan meer geneigd zijn om je een verhoging te geven. Je bent leidinggevende, maar zeker niet belangrijker dan de mensen die je managet (lees: ondersteunt)!! Ik zou daarom eerder met je peers vergelijken, dan met de inhoudelijke deskundigen.

[ Voor 12% gewijzigd door Krisp op 27-05-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Zeker niet verkeerd voor jou opleiding/certificaten. Ik zou niet gaan wisselen van bedrijf met een MBO opleiding (niveau 2) in deze tijd. En 2 certificaten MS is niet echt een lijst om mee aan te komen imho ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 519045

Bedankt voor de reactie allemaal, stel me gerust dat ik dus blijkbaar niet te laag zit voor de markt.
frankwopereis schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:10:
[...]

Ik denk dat je een redelijk salaris hebt. Je bent nog jong, hebt maar (niet lullig bedoeld) niveau 2 en mag de lease auto ook prive gebruiken.. Als er in salaris niks te regelen valt, misschien dan een pensioensregeling?
Dat vat ik totaal niet lullig op hoor :) Officieel weet mijn werkgever ook niet dat ik mijn mbo niet heb gehaald (altijd er omheen gepraat en is totaal niet relevant voor mijn werk). De pensioenregeling is sinds kort afgeschaft met een salaris verhoging als compensatie.
Dat is ook de hoofdzakelijke reden waarom ik vind denk te laag te zitten.

Ik hoop binnen 3 jaar wel rond modaal te zitten. Denken jullie dat ik met het behalen van een HBO (thuisstudie) een goeie stap kan maken qua inkomen? Of kan ik beter voor certificaten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Anoniem: 519045 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:56:
Bedankt voor de reactie allemaal, stel me gerust dat ik dus blijkbaar niet te laag zit voor de markt.

[...]

Dat vat ik totaal niet lullig op hoor :) Officieel weet mijn werkgever ook niet dat ik mijn mbo niet heb gehaald (altijd er omheen gepraat en is totaal niet relevant voor mijn werk). De pensioenregeling is sinds kort afgeschaft met een salaris verhoging als compensatie.

[...]

Dat is ook de hoofdzakelijke reden waarom ik vind denk te laag te zitten.

Ik hoop binnen 3 jaar wel rond modaal te zitten. Denken jullie dat ik met het behalen van een HBO (thuisstudie) een goeie stap kan maken qua inkomen? Of kan ik beter voor certificaten gaan?
Dan zeker weten HBO.
Met certificeringen stijg je wel iets, maar op een gegeven moment wordt dat HBO papiertje belangrijker.
Certificeren kan altijd daarna nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 15:53
Squishie schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:56:
Certificaten:

Wat vinden jullie?
Behoorlijk goed salaris, zeker ook omdat je werkgever ook nog jouw opleiding volledig betaald. Als je in dit topic gaat vergelijken op jouw leeftijd + opleiding, zul je zien dat de meesten dit pas bereiken zo rond het 27 of 28e levensjaar en +- 4 jaar werkervaring.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Krisp schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:19:
[...]

Wen er maar aan: je bent de jongste, dan krijg je het minst betaald. Mijn collega's 'op leeftijd' (40+) krijgen voor hetzelfde werk 1,5-2x zo veel, terwijl er geen wezenlijk verschil is. Ik heb dit een keer aangekaart bij mijn leidinggevende, maar hij stelde dat teveel inkomensstijging voor mij 'niet goed zou zijn'. Let wel: ik kon door mijn omzet (ben consultant) objectief vaststellen dat ik 30% meer behoorde te verdienen. Daar waren we het over eens. Daar kun je (zoals ik) boos om worden, maar dat helpt niet in de onderhandelingen kan ik je vertellen. :P

Als ik je functietitel (als dat wat zegt...) bekijk, ben je te goed voor je leeftijd. Dat uit zich nu nog niet in salaris, later wsch wel. De enige manier om aan de leeftijdsqueeze te ontsnappen, is door te switchen van baan. Ik beschouw mijn huidige plek dan ook als leerfunctie. Wat ik nu doe is vooraf expliciet duidelijk maken op basis waarvan ik welke verhoging krijg, en die zaken domweg uitvoeren. Zo ben ik iig in control aangaande mijn eigen stijging en weet ik wat ik moet doen/leren. :)

Edit: belangrijk: het is lang niet meer zo logisch dat de leidinggevende meer moet verdienen dan de inhoudelijke deskundige. Integendeel denk ik zelfs. Als je dat argument gebruikt, zou ik als leidinggevende eerder minder dan meer geneigd zijn om je een verhoging te geven. Je bent leidinggevende, maar zeker niet belangrijker dan de mensen die je managet (lees: ondersteunt)!! Ik zou daarom eerder met je peers vergelijken, dan met de inhoudelijke deskundigen.
Thx voor de reactie en alle andere reacties die ik van iedereen heb gekregen :)!
Ik snap heel goed dat een inhoudelijk deskundige meer moet verdienen, daarom zijn de echte experts die we inhuren veel duurder en daar heb ik begrip voor.
Ik denk idd dat het vooral door de leeftijd komt. Maargoed wat er nu niet is, kan later dus nog komen :9~ :9~

Ps in dit geval ben ik vaktechnisch de deskundige, maar geen specialist en dien ik dat over te brengen naar anderen, (soort van) beleid opvoeren en implementeren :). En het klopt idd dat mijn functie normaliter niet echt voor iemand van mijn leeftijd is, hoor ik wel vaker van externen.....

Ik denk dat ik aankomende woensdag alles maar accepteer :)! Ik laat jullie weten wat het geworden is.

Nogmaals, thx allen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

*edit*: dat zegt niet dat ik ben niet perfect en moet nog veel leren, ben immers jong dat weet ik zelf ook .......

[ Voor 3% gewijzigd door Squishie op 27-05-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 519107

Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO ICT
Certificaten: CCNA / CCDA / CCVA / CCNP / CCDP / CCVP / Diverse wireless producten / Diverse telefonie producten
Werkervaring: Bijna 4 jaar
Werkgever: ICT bedrijf
Huidige functie: Medior (Technisch) Consultant / Projectmanager

Vakantiedagen: 26
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40
Pensioenregeling: ...
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Zuiden
Reistijd: 5 min

Maand salaris (bruto): 2500

Zelf ben ik niet tevreden over het gestelde salaris ondanks de regio. Echter is het werk volledig naar wens. Er lopen gesprekken om e.e.a. te verbeteren echter verwacht ik geen grote sprongen zoals zou resulteren bij het wisselen van werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar Squishie, een hoger salaris eisen lijkt me meer dan logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:57
> 3200 bruto zou meer op zijn plaats zijn

Soms moet je de stap maken. Ik liep 7 jaar geleden tegen exact hetzelfde probleem aan met zo 'n 600 bruto minder dan je huidige salaris en heb geen spijt van mijn keuze destijds. Op een gegeven gaan huisje boompje beestje toch een rol in je leven spelen en dan is financiele waardering toch ook wel lekker ondanks dat geld niet alles is.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Anoniem: 519107 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:52:
Opleiding(en): HBO ICT
Certificaten: CCNA / CCDA / CCVA / CCNP / CCDP / CCVP / Diverse wireless producten / Diverse telefonie producten
Werkervaring: Bijna 4 jaar
Huidige functie: Medior (Technisch) Consultant / Projectmanager

Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: ...
Regio: Zuiden
Reistijd: 5 min

Maand salaris (bruto): 2500

Zelf ben ik niet tevreden over het gestelde salaris ondanks de regio. Echter is het werk volledig naar wens. Er lopen gesprekken om e.e.a. te verbeteren echter verwacht ik geen grote sprongen zoals zou resulteren bij het wisselen van werkgever.
Het salaris vind ik, los van de rest, al vrij laag. Ik zou je op een 2800 inschalen.
Echter dan ook met een pensioensregeling en op z'n minst opleidingsmogelijkheden.
Denk er wel aan dat je een lease auto rijd he, die moet je bij je salaris optellen..

5 minuten van je werk af wonen is natuurlijk een droom voor bijna iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 519222

Leeftijd:
25
Opleiding(en):
MBO niveau 4 netwerkbeheer
Certificaten:
Geen
Werkervaring:
3x stage
Werkgever:
ICT
Huidige functie:
Helpdeskmedewerker
Vakantiegeld:
8%
Vakantiedagen:
45 dagen. Contract 36 uur, maar ik werk 40.
13/14e maand of winstuitkering:
13e maand, 9% van jaarinkomen
Laptop:
Nee
GSM:
Na proefperiode, Iphone of HTC
Leaseauto:
Nee
Werkweek:
36 uur, werk 40
Pensioenregeling:
ja 70 hun, 30 ik
Kortingen op verzekeringen
Land:
Nederland
Regio:
Noorden
Reistijd:
5 min fiets
Maand salaris (bruto):
1780

Is dit een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

En nu sinds de laatste loonsverhoging van begin dit jaar :D

Leeftijd: <30
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundig Informatica
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Andere werkgever
Huidige functie: SAP: BI/extractie + data migratie richting SAP

Vakantiegeld: Wettelijke 8%
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: bonus van 10.000 per jaar
GSM: Ja, elke 2 jaar nieuwste van het nieuwste, iPhone 5, HTC One X, Galaxy S III, Galaxy Note II. En de oude telefoon mag je houden.
Leaseauto: 14% bijtelling, 30k catalogusprijs
Werkweek: 40 uur (werkelijk 40-50 uur)
Pensioenregeling: 8,4% door werkgever, max van staffel, pas wanneer ik 30 of ouder ben kan ik bijdragen
50/50 middelloonregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Privé bellen, privé kilometers rijden, sporadisch OV naast lease auto moglijk
Regio: Heel Nederland
Reistijd: Momenteel een 'vaste' klant, 1 uur enkele reis, veel flexibel werken

Maand salaris (bruto): 3800,- 4200 (= +10%)

Netto maandsalaris effectief geen verschil door pensioenregeling. Op jaar basis fors vooruit.

Nog een grote verandering in mijn contract: overuren worden als normaal beschouwd en zolang het redelijk blijft, wordt er niet iets als tijd-voor-tijd gedaan of uitbetaling.

Maar voor 65k per jaar accepteer ik dat wel ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burlok86
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-06 08:59
Het meerendeel van de banen hier zijn ICT gerelateerd, ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ook in het onderhoud zitten, en wat voor vergoeding zij zoal krijgen. :)

Opleiding(en): WO Werktuigbouwkunde
Certificaten: -
Werkervaring: Acht maanden stage gelopen bij het bedrijf als onderdeel van mijn afstuderen, bij een andere afdeling dan waar ik nu werk. Werk er ondertussen meer dan een jaar.
Huidige functie: Maintenance Engineer

Vakantiedagen: 28+13,5 ADV
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Werkweek: 37 uur, maar deze wordt naar 40 uur getrokken, vandaar de 13,5 ADV
Pensioenregeling: Eindloon gebaseerde pensioenregeling (ik betaal geloof ik 1/3e)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flextijd en overuren
Land: NL
Reistijd: 20 minuten

Maand salaris (bruto): €3100,-

[ Voor 3% gewijzigd door Burlok86 op 27-05-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Anoniem: 519222 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:22:
Leeftijd:
25
Opleiding(en):
MBO niveau 4 netwerkbeheer
Certificaten:
Geen
Werkervaring:
3x stage
Werkgever:
ICT
Huidige functie:
Helpdeskmedewerker
Vakantiegeld:
8%
Vakantiedagen:
45 dagen. Contract 36 uur, maar ik werk 40.
13/14e maand of winstuitkering:
13e maand, 9% van jaarinkomen
Laptop:
Nee
GSM:
Na proefperiode, Iphone of HTC
Leaseauto:
Nee
Werkweek:
36 uur, werk 40
Pensioenregeling:
ja 70 hun, 30 ik
Kortingen op verzekeringen
Land:
Nederland
Regio:
Noorden
Reistijd:
5 min fiets
Maand salaris (bruto):
1780

Is dit een beetje goed?
1980 bij 40uur (omgerekend), lijkt mij eengoed salaris gezien je ervaring. 13e maand is een leuke bijkomstigheid.
Daarbij 5 minuten fietsen en een hoop vrije dagen is ook wat waard...
Secundair zou ik misschien nog iets regelen qua opleidingsbudget? Certificeringen etc. om in de toekomst te kunnen groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Burlok86 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:13:
Het meerendeel van de banen hier zijn ICT gerelateerd, ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ook in het onderhoud zitten, en wat voor vergoeding zij zoal krijgen. :)
Je hoeft je met WO werktuigbouwkunde iig geen zorgen te maken :)

Dat is een opleiding waarmee je meestal goed geld gaat verdienen. Misschien zelfs wel beter dan in de ICT.

Mijn vader had een ingenieursbureau en werkte vooral in de petrochemie (ontwerpen van leidingsystemen, warmtewisselaars berekenen, complexe constructies in 3D uitwerken in AutoCAD etc). Zijn persoonlijke inkomen was 100k per jaar gemiddeld. Dat doe ik hem voorlopig niet na als ervaren software developer.

Er was ook altijd werk voor hem. Er is een zwaar tekort aan ervaren ingenieurs met praktijkinzicht. Hij werkte in zijn jonge jaren zelf als lasser en heeft zich omhoog gewerkt (naar tekenaar, daarna constructeur en uiteindelijk ingenieur). Dus als hij iets ontwierp, hield hij ook goed rekening met hoe iemand het zou moeten monteren etc.

Ervaren ICT-ers zijn er genoeg.. maar er zijn maar weinig mensen die echt zin hebben om complexe berekeningen te doen en zich bovendien met gevaarlijke stoffen bezig te houden (bij sommige installaties als hij ging opmeten bijv, dan gingen de brandwerende deuren achter hem dicht en als er dan iets zou gebeuren heb je gewoon pech.. daar moet je dus van tevoren voor tekenen).

Er is iig goed geld te verdienen in die sector :) Ik heb soms zelfs spijt dat ik de ICT in ben gegaan :D

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 11:08

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Lethalis schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:54:
[...]

Je hoeft je met WO werktuigbouwkunde iig geen zorgen te maken :)

Dat is een opleiding waarmee je meestal goed geld gaat verdienen. Misschien zelfs wel beter dan in de ICT.
Klopt. Kan je aanraden om de olie- en gasbranche in te gaan, daar kan je echt goed verdienen, zeker met een dergelijke opleiding.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Backtrack5, lekker aan je certificeringen zitten man :) Dan zit je binnen de kortste keren op 2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:45
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 1.5 jaar part-time (1 dag in de week)
Huidige functie: Developer (Apps, iOS & Android)

Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 12 min

Maand salaris (bruto): 2400

HBO Informatica opleiding afgerond, aanbieding van bedrijf waar ik afgestudeerd ben. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Best nog wat geld gezien je gebrek aan ervaring (1.5 jaar @ 1 dag per week is een paar maanden echte ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55

Sebazzz

3dp

Ik heb het volgende aanbod ontvangen.

Leeftijd: 21
Opleiding(en): Informatica
Werkervaring: Vijf maanden stage gelopen voor afstuderen, vijf maanden als HBO-stage, en een jaar gewerkt (8 uur per week). Dit allemaal bij hetzelfde bedrijf.
Huidige functie: Niet relevant.

Vakantiedagen: 30 per jaar
Laptop: ja, met internet
Leaseauto: Bee, vanaf mijn derde jaar
Pensioenregeling: Middelloon, premievrij.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kilometervergoeding kan ook worden ingeruild voor Ov-jaarkaart.
Reistijd: 25 minuten via metro

Maand salaris (bruto): €2750,-

Dit lijkt mij wel meer dan redelijk? :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 14:43
Sebazzz schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:40:
Ik heb het volgende aanbod ontvangen.

Leeftijd: 21
Opleiding(en): Informatica
Werkervaring: Vijf maanden stage gelopen voor afstuderen, vijf maanden als HBO-stage, en een jaar gewerkt (8 uur per week). Dit allemaal bij hetzelfde bedrijf.

Vakantiedagen: 30 per jaar
Laptop: ja, met internet
Leaseauto: Bee, vanaf mijn derde jaar
Pensioenregeling: Middelloon, premievrij.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kilometervergoeding kan ook worden ingeruild voor Ov-jaarkaart.
Reistijd: 25 minuten via metro

Maand salaris (bruto): €2750,-

Dit lijkt mij wel meer dan redelijk? :)
Nogal! Heeft dat bedrijf wel door wat een gemiddelde devver kost? Al helemaal iemand van 21? Misschien ben je wel heel aardig en heb je al bewezen dat je een harde werker en goede collega bent, maar dit is ruimschoots voldoende. Meer dan 2400 had ik echt niet verwacht, en ook nog eens veel vakantiedagen en winstuitkering enzo.. Wow! Zoeken ze nog PHP devvers daar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55

Sebazzz

3dp

Tielenaar schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:49:
[...]

Wow! Zoeken ze nog PHP devvers daar? :)
Nee, evil .NETters. ;)

Klopt, ze hebben de keuze voor het salaris ook onderbouwd vanwege van wat jij zegt. Ze kennen mij daar, de weten dat ik een hoop weet en kan, en wat voor instelling ik heb. Dit is ook de reden :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Milzor & Sebasss hebben beide niks te klagen hier;)
Top !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:19
Graag wilde ik hier advies vragen. Over twee weekjes heb ik een sollicitatiegesprek voor de functie accountmanager bij een bedrijf dat via internet interessante deals kan aanbieden. Mij werd geadviseerd om ook voorbereid te zijn wanneer er gevraagd wordt naar eventuele salariseisen.

Ik ben in feite een starter dus laat ik eerst het lijstje eens invullen.

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO European Studies
Werkervaring: 7 jaar als parttime verkoper, 2 jaar als parttime medewerker casino, 4 maanden stage sales&marketing

Volgens carrieretijger verdiend de startende accountmanager 39.000. Hier schrok ik nogal van en ik heb het idee dat dit salarissen zijn uit de niet-crisistijd.

Lijkt een eis van 25000 per jaar voor mij als starter niet realistischer mocht het in het gesprek tot dit onderwerp komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:08
Effectief heb je nauwelijks werkervaring in de richting van je opleiding en op het niveau van je opleiding.

Account manager is een functie die aardig betaalt, maar meestal door meer ervaren mensen wordt uitgevoerd. 29k zul je waarschijnlijk niet gaan halen. Ik denk dat je met 25k wel weer wat laag inzet. Bij een salaris van 2500 bruto (32k per jaar) zit je mooi in het midden :)

Wat haalbaar is hangt overigens ook van het bedrijf af. Hebben ze relatief weinig werknemers maar wel een zeer grote vrije cashflow? Dan zullen ze geen moeite hebben om wat meer te betalen. Zitten ze in een markt met kleine marges en is de cash flow krap omdat het bedrijf nog in een groeifase zit en nauwelijks winstgevend is? Dan is een hoog salaris moeilijker te halen. (in het geval van een heel jong bedrijf zou je kunnen overwegen om een lager salaris te accepteren maar wel met aandelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:19
t_captain schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:06:
Effectief heb je nauwelijks werkervaring in de richting van je opleiding en op het niveau van je opleiding.

Account manager is een functie die aardig betaalt, maar meestal door meer ervaren mensen wordt uitgevoerd. 29k zul je waarschijnlijk niet gaan halen. Ik denk dat je met 25k wel weer wat laag inzet. Bij een salaris van 2500 bruto (32k per jaar) zit je mooi in het midden :)

Wat haalbaar is hangt overigens ook van het bedrijf af. Hebben ze relatief weinig werknemers maar wel een zeer grote vrije cashflow? Dan zullen ze geen moeite hebben om wat meer te betalen. Zitten ze in een markt met kleine marges en is de cash flow krap omdat het bedrijf nog in een groeifase zit en nauwelijks winstgevend is? Dan is een hoog salaris moeilijker te halen. (in het geval van een heel jong bedrijf zou je kunnen overwegen om een lager salaris te accepteren maar wel met aandelen)
Ok dank je voor de info. Ik ben gewoon al zo blij als een kind dat ik in ieder geval al eens een gesprek krijg. Dat salaris tjah.. hoe gek het ook klinkt staat bij mij niet echt voorop het lijstje van prioriteiten. Als het al wat wordt denk ik dat dat sowieso wel goed komt en dat ik mezelf eerst wil gaan bewijzen voordat ik echt hogere eisen ga stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik zou in jouw geval geen voorstel doen qua salaris, maar bij meerdere partijen op gesprek gaan en niet over salaris beginner. Indien zij willen weten wat je wilt verdienen, dan kun je ze verzoeken om zelf een aanbod te doen. Ik had hier al eerder een verhaal over geschreven qua eigen ervaring, tot mijn verrassing was hun aanbod €500 hoger dan mijn gewenst salaris (ik was ook bescheiden zoals jou).

Als HBO'er een startsalaris van €2000 per maand vragen, dan kom je nog eens terecht op het salaris van een onervaren MBO'er zonder certificaties van €1750 per maand.

Daarbij zou ik je aanraden om echt actief te solliciteren bij veel verschillende bedrijven op monsterboard.nl, linkedin.com en sites die aansluiten bij vacatures op jouw markt (voor mij bijvoorbeeld www.itjobboard.nl). Ik heb 50 online sollicitaties gedaan, 10 gesprekken gehad, 3 aanboden gehad. Bij één partij had ik mijn bescheiden salariswens bekend gemaakt en zij boden ook netjes 10% onder dat gevraagde salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Ha, Collega in het werkveld! :-)
Naar een kleine club nu, zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb net mijn MBO Niv. 4 werktuigbouwkunde afgerond en vond het erg lastig om een startsalaris te zoeken. Na een aantal sollicitaties ben ik op 1400€ NETTO uitgekomen.

Leeftijd: 20
Opleiding(en): Havo -NG, MBO Niv. 4 Werktuigbouw
Certificaten: Vca basis
Werkervaring: niet
Huidige functie: Tekenaar Constructeur op locatie

Vakantiegeld: 8 %
Laptop: Workstation
GSM: N.N.B.
Leaseauto: Over twee jaar
Pensioenregeling: Standaard Metalektro CAO
Regio: Gelderland
Reistijd: Afhankelijk van een project. Meestal 1 uur heen.
Reiskostenvergoeding 0,19€ /km

Maand salaris (NETTO): 1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Laatst online: 20:50
Ik twijfel over het volgende aanbod:

Huidig:

Opleiding(en): HBO Information Engineering
Certificaten: N.v.t.
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Kleine maatwerkleverancier
Huidige functie: Software engineer

Vakantiegeld: Standaard
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto: Fabia Combi Greenline incl. prive km's
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: 6%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding basisverzekering
Reistijd: 15 min

Maand salaris (bruto): 3000

Nieuw:

Opleiding(en): HBO Information Engineering (Bedrijfskundige Informatica)
Certificaten: nieuw: MCPD Windows 4 (met onderliggende WPF, WCF en Entity framework MCTS certificeringen).
Werkervaring: 3 6 jaar
Werkgever: Kleine maatwerkleverancier Detacheerder

Vakantiedagen: 28 26
13/14e maand of winstuitkering: 13 maand
GSM: N.v.t.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kosten zorgverzekering
Reistijd: 15 min 60 min

Maand salaris (bruto): 3000 3300

Voordeel van een detacheerder zijn de carriere perspectieven. Veel culturen en bedrijven zien en de mogelijkheden tot het doorgroeien naar bijv. lead developer.

Nadeel is door de 13e maand een verhoging van 100 euro bruto (als ik de 13e maand zou verspreiden over 12 maanden). M.i. zijn de certificeringen meer waard. Daarbij ga ik er flink op achteruit wat betreft reistijd.

Heeft iemand een mening of het nieuwe aanbod markt conform is?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

Aphelion: wat mij betreft klinkt dit wat laag gezien je ervaring. Zeker bij een detacheerder zou je misschien nog iets van onkostenvergoeding (nu nog onbelast) of winstuitkering kunnen proberen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Aphelion schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:48:

Huidig:

Nieuw:

Certificaten: nieuw: MCPD Windows 4 (met onderliggende WPF, WCF en Entity framework MCTS certificeringen).

Voordeel van een detacheerder zijn de carriere perspectieven. Veel culturen en bedrijven zien en de mogelijkheden tot het doorgroeien naar bijv. lead developer.

Nadeel is door de 13e maand een verhoging van 100 euro bruto (als ik de 13e maand zou verspreiden over 12 maanden). M.i. zijn de certificeringen meer waard. Daarbij ga ik er flink op achteruit wat betreft reistijd.

Ik denk dat het redelijk markt comform is, maar of je er mee akkoord moet gaan....
Als je bij je huidige werkgever niet meer (veel) kan groeien zou je het kunnen doen, maar dan puur voor de toekomst.

Die 100 euro bruto weegt imo niet op tegen 45min meer reizen, 2 vakantiedagen minder en geen ziektekostenvergoeding meer krijgen..

Hier moet meer uit te halen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
frankwopereis schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:55:
[...]

Ik denk dat het redelijk markt comform is, maar of je er mee akkoord moet gaan....
Als je bij je huidige werkgever niet meer (veel) kan groeien zou je het kunnen doen, maar dan puur voor de toekomst.

Die 100 euro bruto weegt imo niet op tegen 45min meer reizen, 2 vakantiedagen minder en geen ziektekostenvergoeding meer krijgen..

Hier moet meer uit te halen zijn!
Dank voor je reactie! Het gaat mij inderdaad om de carriere perspectieven. Het nadeel is dat ik bij mijn huidige werkgever stil sta wat betreft mijn kennis en werkzaamheden. Ik moet voor mijzelf inderdaad helder maken hoeveel ik wil 'inleveren' voor dat stukje perspectief.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Aphelion schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:58:
[...]

Dank voor je reactie! Het gaat mij inderdaad om de carriere perspectieven. Het nadeel is dat ik bij mijn huidige werkgever stil sta wat betreft mijn kennis en werkzaamheden. Ik moet voor mijzelf inderdaad helder maken hoeveel ik wil 'inleveren' voor dat stukje perspectief.
Ik weet niet in wat voor situatie je zit en hoe jou mening qua verhuizen voor een baan betreft. Maar als het straks bevalt kun je in theorie ook dichterbij gaan verhuizen als je echt opziet tegen het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
thomasv93 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:04:
[...]

Ik weet niet in wat voor situatie je zit en hoe jou mening qua verhuizen voor een baan betreft. Maar als het straks bevalt kun je in theorie ook dichterbij gaan verhuizen als je echt opziet tegen het rijden.
Dat is zeker waar! Ik ben bereid te verhuizen als het de reistijd ten goede zou komen. helaas weet je het met detachering nooit zeker voor de lange termijn ;). Wat dat betreft ben ik bewust al wel centraal in het land gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Aphelion schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:08:
[...]

Dat is zeker waar! Ik ben bereid te verhuizen als het de reistijd ten goede zou komen. helaas weet je het met detachering nooit zeker voor de lange termijn ;). Wat dat betreft ben ik bewust al wel centraal in het land gaan wonen.
Ah zo, ik ben namelijk serieus aan het kijken in Apeldoorn of deventer om ook wat centraler te woner. Momenteel heb ik een uur en een kwartier reistijd. Vandaar dat ik je het vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aphelion schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:58:
[...]

Hoeveel aanbiedingen heb je liggen? In Nederland staan ze te springen om ervaren ontwikkelaars. Het vele reizen zal gaan tegenvallen (routine) ongeacht hoe leerzaam het is. Ik ken je situatie niet, maar je gaat echt geen vijanden maken als je inzet op 200 tot 300 Euro meer per maand. Is het toevallig bij een bedrijf wiens bedrijfsnaam begint met een "B"? Dan kan ik verder helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-06 22:36

Seraphin

Meep?

thomasv93 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:43:
Ik heb net mijn MBO Niv. 4 werktuigbouwkunde afgerond en vond het erg lastig om een startsalaris te zoeken. Na een aantal sollicitaties ben ik op 1400€ NETTO uitgekomen.
Dusss.... 1750 bruto?

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:08
Aphelion schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:48:

Huidig:

Nieuw:

Volgens mij boer je achteruit:
1. de loonsverhoging bedraagt slechts een euro of 75 per maand
2. je levert 2 vakantiedagen in (daar gaat pakweg de helft van je verhoging)
3. je levert een zorgverzekering in (twv een euro of 90 per maand)

In totaal een min van 50 euro ofzo.

En dan:
4. Je loopt een loonsverhoging mis.

Deze wordt altijd onderschat. Een nieuwe werkgever zal graag (naar verhouding tot zijn salarissen) hoog inzetten om zijn gewenste kandidaten te tekenen. Vervolgens kom je in dienst en dan kan blijken dat je in verhouding tot je nieuwe collega's toch wat aan de hoge kant zit ingeschaald. Dus krijg je de eerste 1 a 2 jaar maar weinig erbij. Of je krijgt te horen dat je het 1e jaar geen verhoging krijgt omdat die verhoging over het afgelopen jaar gaat, en jij die al in je inschaling hebt ontvangen. Vooral bij organisaties die niet onder een CAO vallen is dit een factor van belang.

Om quitte te spelen moet er dus een euro of 250 bij.

Overigens is het geen gek idee om met 5 jaar ervaring van een interne functie naar een consultancy positie te gaan. Ik heb het ook gedaan en voor mij heeft het goed uitgepakt. In het begin van je loopbaan kun je vastlopen als je te lang in een interne functie blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
De enige reden waarvoor je het aanbod van de detacheerder zou moeten overwegen (90 min extra reistijd per dag) is een goed opleidingstraject/certificatietraject. Qua aanbod is het niet indrukwekkend, maar er kunnen best situaties mogelijk zijn dat je zowel bereid bent geld in te leveren als 90 minuten dagelijks te reizen. Tenzij het certificatieaanbod of het werk je veel meer aanspreekt, zou ik gewoon een tegenbod doen van €500 of 700 per maand en er vanuit gaan dat ze die niet matchen en dan gewoon het aanbod laten varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 15:33
Oef, onderschat alsjeblieft niet die extra reistijd. Ik ben het al heel lang gewend, vanaf het begin van mijn studie was het al 45-60 minuten reizen, vervolgens stage 75 minuten, andere stage 40 minuten en nu werk 45-60 minuten (files). Als je die 60 minuten die je schat puur reistijd zijn van Google Maps, wees dan bereid om minstens 10 minuten file toe te voegen. En file rijden is niet plezant. Je zit in regio Utrecht (ik werk op Kanaleneiland, kom vanuit het zuid/westen) dus file zal je hebben.

Ik zeg nee, het aanbod zoals het nu staat is het niet waard. Ik zou vragen om een hoger salaris, en eventueel bij je werkgever aangeven dat je momenteel ontevreden bent over de toekomstperspectieven. Soms is er meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 11:08

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Maak ook harde afspraken met de detacheerder over opleidingen, certificeringen en doorgroeimogelijkheden, zo mogelijk zwart op wit. Heb wel zien gebeuren dat mensen ondanks mooie beloftes vooraf, te horen kregen dat er toch niet zoveel opleidingsbudget was, etc.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Ik denk het. Ik ben 20 en heb naast 3x een halfjaar stage en een vierjarig bijbaantje geen werkervaring ? Is dit een reeel bedrag?

4 juni heb ik een afspraak om het contract tekenen. Dit is mij bij mijn sollicitatie verteld.

[ Voor 14% gewijzigd door DateTime.Now op 31-05-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:27
fonsoy schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:55:
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica (3e jaars)
Werkervaring: 0.5 jaar stage (niet relevant)
Huidige functie: Ontwikkelaar ERP (Microsoft pakket)

Vakantiedagen: 10
Laptop: Werklaptop (HP probook, maar die laat ik lekker liggen, ik heb thuis een prettigere notebook)
Werkweek: 16 uur
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 40 minuten met de fiets

Maand salaris (bruto), op basis van 40 uur: €1500,-
Ik krijg €600 bruto, en is op uurbasis €8.56.

Ik ben blijven hangen voor 2 dagen in de week op mijn stage-adres. Dit is werk op MBO+ niveau. Bijna alle collega's hebben dan ook een HBO diploma in een vergelijkbare richting.
Het aanvankelijke, korte, contract was afgelopen. Bij verlenging overleg gehad. Het bedrijf zit in een moeilijke branche, dus een verhoging was lastig. Toch nog wat erbij gekregen :)

Maand salaris (bruto), op basis van 40 uur: €1500,- €1625

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

Prima verhoging, bijna 10%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:46
Percentage zegt helemaal niets. Op een salaris van 5000 euro is 10% erbij veel, op een salaris van 1000 euro niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 16:00

StM

Leeftijd: 24 (bijna)
Opleiding(en): MBO AO, nog 1 jaar voor ik HBO Informatica heb
Certificaten: Stuk of 25, relevante en minder relevante (ITIL, BiSL, TMAP, Prince2 F, UML Professional, Oracle, TCAD, ZCE, nog wat MS spul) + met 3 nieuwe bezig op security gebied
Werkervaring: 1 jaar stages, officieel 2.5 jaar freelance developer (web, mobile, low level C stuff) & advieswerk qua performance, security en systeeminrichting, maar daarvoor al een jaar fulltime en ook al projectjes naast het MBO gedaan. En 2.5 jaar penningmeester in een stichting.

Wat zou voor mij een realistisch salaris zijn als ik stop met freelancen? Hoewel de vrijheid heerlijk is, zitten er toch ook wel hele grote nadelen aan. Ik ben echt een manusje van alles en eigenlijk kan je mij op alle soorten projecten zetten en binnen een paar dagen heb ik mijn draai wel gevonden. Het nadeel is dan ook dat ik nergens echt in gespecialiseerd ben. Ik ken eigenlijk alleen van PHP alle ins en outs (tot op engine niveau).

Iets anders wat ik serieus overweeg is de security kant op te gaan. Hoewel ik vind dat ik nu nog veel te weinig er vanaf weet (al is dat al snel meer als een net afgestudeerde dus helemaal junior ben ik ook weer niet) en eerst nog wat relevante cursussen en certificaten wil halen (met als ultieme doel OSCP voor ik echt switch, verwachting is dat dat met een jaar wel haalbaar is). Iets waar ik dan aan denk om volgend jaar te doen zodat ik eerst nog wat kennis op kan doen. Waar zou ik dan mee beginnen of zal ik een flinke terugval hebben eerst omdat ik eigenlijk geen ervaring in die hoek heb?

Is 3k bruto als salaris dan een beetje realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
StM schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:50:
Is 3k bruto als salaris dan een beetje realistisch?
Ik zou me toch voorbereiden op een HBO starters salaris. Vrijwel elke afgestudeerde in deze richting heeft wel dingen naast zijn studie gedaan. Maar niet geschoten is altijd mis.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 16:00

StM

Ik durf sterk te betwijfelen dat een afgestudeerde een OSCP certificaat heeft ;) (Al zal ik het ook nog maar moeten zien te halen)

Hier een verslag van iemand die de cursus gedaan heeft: http://www.en-lightn.com/?p=941

[ Voor 25% gewijzigd door StM op 31-05-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Security is leuk, ik zit er ook in maar die certificaten hebben bij ons weinig meerwaarde. Zou niet op 3k gaan gokken als MBO-HBOer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardSequencer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06-2013
Leeftijd: 33
Opleiding(en): MBO niveau 2
Certificaten: ITIL, A+, VCA-VOL
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: detacheerder, ongeveer 500 werknemers
Huidige functie: Werkplekbeheerder

Leaseauto*: ja, inclusief prive rijden en tanken in buitenland
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: netto onkostenvergoeding, collectieve zorgverzekering
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd**: 15 minuten

Maandsalaris (bruto): 2800 (incl. lease auto)

Gezien het lage opleidingsniveau mag ik toch niet klagen lijkt mij. Je word beloond voor je prestaties en doorzettingsvermogen. Als je goed kan onderhandelen en goede argumenten hebt kan je het ook ver schoppen in de IT.

[ Voor 18% gewijzigd door HardSequencer op 01-06-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HardSequencer, je hebt inderdaad weinig certificaten en diploma's. Hier zul je wel je redenen voor hebben, dus heb je een prima salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Breaker schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:17:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4, HTS Geodesie / Geo-informatica
Certificaten: Wat interne certificaten van werkgevers (Smallworld, TIR/Move3)
Werkervaring: 6 jaar relevant
Werkgever: Detachering en adviesbureau
Huidige functie: CAD/GIS operator

Vakantiedagen: 29
Laptop: Nee, kan wel indien nodig voor project
GSM: Ja, vanwege project
Leaseauto: Ja, Citroen DS3 (~450,- ex btw en brandstof)
Pensioenregeling: Ja, 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studie en certificaten worden betaald, tijd enkele reis boven 1 uur word uitbetaald, diverse bedrijfsuitjes.
Regio: Deventer
Reistijd: 1 uur enkele reis

Maand salaris (bruto): €2472,- (Was €2322,-)

Net beoordeling gehad en leuke verhoging ontvangen :)
Ook staan er aantal cursussen op de planning voor verdere groei!
Ben bij mijn laatste opdracht in vaste dienst gegaan, dus tijd voor een nieuw lijstje!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door Breaker op 06-07-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

[b][message=40339105,noline]
Maandsalaris (bruto): 2800 (incl. lease auto)
Wat bedoel je daar precies mee? Is die 2800 inclusief bijtelling of inclusief leasetarief? Of geen van beide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crab-
  • Laatst online: 06-06 08:18
Het gaat dus om een aangeboden functie als Medewerker ICT voor 32 uur.
Mijn vraag is wat kan ik bruto vragen met mijn opleiding en behaalde certificaten?

Opleiding(en): MBO Netwerk- systeem medewerker niveau 3, MBO Netwerk- systeem beheerder niveau 4.
Certificaten: Cisco 1 CCNA Netwerk basis, Cisco 2 CCNA Routers and Routing, Cisco 3 CCNA Switching and Routing, ECDL Diploma,
Werkervaring: Ik werk momenteel in een heel andere sector, maar heb in mijn opleidingstijd ongeveer een jaar stage gelopen in een soort gelijke omgeving.
Werkgever: nvt
Huidige functie: nvt
Vakantiegeld: nvt
Vakantiedagen: nvt
13/14e maand of winstuitkering: nvt
Laptop: nvt
GSM: nvt
Leaseauto: nvt
Werkweek: 32
Pensioenregeling: nvt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt
Regio: Drenthe
Reistijd: Ongeveer 3 kwartier.

Maand salaris (bruto): ?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:06
Bij ons zou je 2300 verdienen voor 36 uur. (Zorg-ICT)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

MBO niveau 3 en geen werkervaring. Starter dus...ik zou inzetten op 1800 voor 40 uur, da's 1440 voor 32 uur. Denk dat je dan op 1500 in zou moeten zetten. Maar waar ik wel mijn vraagtekens bijzet zijn al die "nvt" secundaire arbeidsvoorwaarden.
Geen vakantie, geen vakantiegeld, geen pensioen, Hoe gaan ze dat compenseren? 500 euro extra in de maand ofzo :?
Reiskosten vergoeding?

En waarom maar 32 uur en geen 40 uur?

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 02-06-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardSequencer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06-2013
@ Jeroen V

Dat is inclusief leasetarief. Bijtelling is 14% en cataloguswaarde 18K. Wil niet te duurr gaan rijden he, anders hou je geen geld over voor leuke extraatjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

crab-, wil je als netwerk- en/of systeembeheerder aan de slag gaan?
Pagina: 1 ... 15 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.