Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.328 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Je kunt gewoon zeggen dat je sollicaties bij meerdere bedrijven hebt, dat hun bedrijf je erg aanspreekt en dat je graag de aanbiedingen wilt afwachten. Dat heb ik ook gewoon gedaan en ik ben geschrokken van het verschil tussen aanbiedingen. Partij 1 wist mijn vraagprijs en is daar gewoon €250 onder mijn gevraagde salaris gaan zitten. Partij 2 wist mijn vraagprijs niet en is er €500 boven gaan zitten.

Ik had achteraf erg veel spijt dat ik mijn indicatieprijs had verteld aan partij 1, zeker ook omdat dit mijn favoriete potentiële werkgever was, maar qua salaris scheelde het €750(!!) met partij 2. Uiteindelijk heb ik partij 1 verteld dat het bruto-aanbod het salaris excl. lease-auto betrof en hebben ze hun aanbod met €500 per maand verhoogd.

Bij het zoeken op het internet naar "tips for negotiating salary" e.d. is me ook opgevallen dat de meeste experts ook aanraden om geen gewenst salaris bekend te maken en eventueel een range te noemen. Je moet ook niet bang zijn om een salaris-aanbod te weigeren en vooral actief solliciteren, ik heb gesolliciteerd bij 50 bedrijven en 10 sollicitatiegesprekken gehad in 3 weken.

Ik begrijp best het punt dat je bij onderhandelingen op die manier een kader neerzet, maar veel mensen zijn geneigd om dat kader te laag te zetten, omdat werken bij het bedrijf ze aanspreekt, ze bang zijn een kans te verliezen, etc. Werkgevers zijn erg goed in ervoor te zorgen dat werknemers genoegen nemen met 10% minder salaris. Je moet ook gewoon de brutaliteit hebben om te zeggen dat hun aanbod 20% te laag is, indien je 10% meer aan salaris verwacht. Indien je de luxe hebt met meerdere bedrijven te kunt gaan praten over salaris, dan kun je beter de aanbiedingen afwachten en dan zie je meteen hoe graag je ze willen. Daarbij verschilt het (zelfs binnen de ICT) ook qua functie, bedrijf, etc. wat de beste onderhandelingsmethode is. Indien je echt geschikt voor de positie bent en het lastig is te vinden om personen die de functie net zo goed als jou kunnen uitvoeren, dan zal de werkgever inderdaad bereid zijn ver te gaan met het salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-07 23:21
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO
Certificaten: VCP5-DV, MCP, HP ATP
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: IT solutions provider
Huidige functie: Medior Systeembeheerder

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsbonus bij behalen pop doelstellingen
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Ja, Peugeot 208 voor 505 euro bruto bijtelling zonder brandstof
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding van 40 euro per maand
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd: 30 minuten (zonder file)

Maand salaris (bruto): 2950

Gezien mn jaren ervaring en wat voor werk ik hier verzet ten opzichte van mijn collega's (seniors en consultants) ben ik van mening dat een upgrade naar ongeveer 3500 geen probleem zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Gewaagd, een 20% loonsverhoging willen ;) Wat je nu verdient is al netjes, zeker voor je leeftijd.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
Hahn schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:42:
Gewaagd, een 20% loonsverhoging willen ;) Wat je nu verdient is al netjes, zeker voor je leeftijd.
Die niet waagt die niet wint? =D

Aan de andere kant, mijn leeftijd heb ik ook altijd als reden aangehouden om met minder genoegen te nemen. Na je 23e verdien je een volledig loon en telt enkel je ervaring en waarde voor het bedrijf nog, vind ik nu dan :-)

Reden dat ik meer wil verdienen is het verschil in inzetbaarheid en kennis. En als je dan hoort dat mensen die minder kunnen of doen dan jou meer verdienen gaat er toch iets mis right? 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door BroodjeKoffie op 15-05-2013 17:58 . Reden: Spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
Ik denk dat je het iets te hoog in je bol hebt op dit moment :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hoe kan je op je 24e een HBO opleiding hebben en 6 jaar ervaring? Dan zou je op je 18 klaar geweest moeten zijn, dat lijkt me wel erg jong.

Als je als student een bijbaan hebt gehad draagt dat wel wat bij aan je ervaring, maar staat niet gelijk aan voltijd werkervaring.

[ Voor 32% gewijzigd door Woy op 15-05-2013 18:46 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Woy schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:44:
Hoe kan je op je 24e een HBO opleiding hebben en 6 jaar ervaring? Dan zou je op je 18 klaar geweest moeten zijn, dat lijkt me wel erg jong.

Als je als student een bijbaan hebt gehad draagt dat wel wat bij aan je ervaring, maar staat niet gelijk aan voltijd werkervaring.
Puur een voorbeeld: Eerst MBO studeren, dan die af ronden op je 18e, een baan zoeken en vervolgens deeltijd HBO gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Woy schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:44:
Het is mij helaas niet helemaal gelukt, maar de bedoeling in mijn geval was ooit:
- Op 17e gaan werken bij mijn vader op kantoor na mijn HAVO diploma
- HBO in avondstudie doen

Als ik het had volgehouden was ik op mijn 21ste klaar geweest en had ik op mijn 24ste 7 jaar werkervaring gehad.

Uiteindelijk kreeg ik het te druk met mijn werk en ben ik helaas halverwege met de opleiding gestopt ooit (wel propedeuse gehaald en de helft van de hoofdfase), maar het kan dus wel als je wat meer doorzettingsvermogen hebt dan ik.

Echt spijt heb ik er niet van.. want de jaren bij mijn vader op kantoor heb ik zoveel andere dingen geleerd dat ik erg snel doorgroeide toen ik daarna ergens als junior developer begon (was 3 jaar later senior). Dat krijg je als je 5 jaar lang technische CAD programma's ontwikkelt met C++ en LISP en daarna ergens als .NET developer begint als junior.. alleen maar omdat ik mijn opleiding niet af had. Daar kwamen ze wel snel op terug toen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Lethalis op 16-05-2013 08:31 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Die 7 jaar zouden echter niet helemaal gelijk te stellen zijn aan 7 jaren na afloop van de HBO opleiding. Het functieniveau in de eerste jaren zou lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:33:
Die 7 jaar zouden echter niet helemaal gelijk te stellen zijn aan 7 jaren na afloop van de HBO opleiding. Het functieniveau in de eerste jaren zou lager liggen.
Dit kun je niet zomaar stellen, omdat bij veel functies staat "HBO werk- en denkniveau". En dan maakt het geen hol uit of jij daar met een afgerond HBO diploma gaat werken of ik met een niet afgerond HBO diploma :) Het is namelijk gewoon dezelfde functie.

Daarom gaat werkervaring ook steeds zwaarder tellen naarmate de jaren vorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:07

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Lethalis schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:43:
[...]

Dit kun je niet zomaar stellen, omdat bij veel functies staat "HBO werk- en denkniveau". En dan maakt het geen hol uit of jij daar met een afgerond HBO diploma gaat werken of ik met een niet afgerond HBO diploma :) Het is namelijk gewoon dezelfde functie.

Iemand van 17 en alleen Havo heeft nog wel iets meer te bewijzen als iemand van in de 20 met een afgeronde HBO opleiding. Nou zegt Havo wel iets over je "kunnen", maar het niet hebben van HBO zegt iets over je "doen" en doorzettingsvermogen

Beetje dezelfde discussie als een tijdje terug met de bachelors op de universiteit, wat als "lui" werd beschouwd omdat van iemand die een bachelor op de uni doet vaak wordt verwacht dat er ook een master wordt gedaan, daar waar hij/zij anders beter/net-zo-goed een HBO bachelor kon doen.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Universitaire bachelor is wel een wat hoger niveau dan op HBO, in dezelfde studierichting. Na HAVO heb je zeker geen HBO werk- en denkniveau. Als dat wel zo was, dan had die hele studie weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Nou ja, inhoudelijk zijn een universitaire bachelor en een HBO-bachelor volgens mij niet helemaal vergelijkbaar.

Ik heb zelf op de uni informatica gedaan en vond dat heel erg theoretisch, veel wiskunde (lineaire algebra), logica, algoritmes, etc. Volgens mij is HBO meer praktijkgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
BroodjeKoffie schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:46:
[...]

Die niet waagt die niet wint? =D

Aan de andere kant, mijn leeftijd heb ik ook altijd als reden aangehouden om met minder genoegen te nemen. Na je 23e verdien je een volledig loon en telt enkel je ervaring en waarde voor het bedrijf nog, vind ik nu dan :-)

Reden dat ik meer wil verdienen is het verschil in inzetbaarheid en kennis. En als je dan hoort dat mensen die minder kunnen of doen dan jou meer verdienen gaat er toch iets mis right? 8)7
Goede onderbouwing, 'zij zijn slechter dan ik maar verdienen meer'. Zal je baas leuk vinden. :F

Voor je leeftijd heb je een prima salaris met leaseauto. Tel je zegenen zou ik zeggen. De systeembeheerders hier met 4x zoveel ervaring als jij verdienen 3500. (Zorg, maar toch)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:42
[...]

Zo gaat het helaas overal, ook hier .. Maargoed wat je zelf zegt wie niet waagt wie niet wint :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 23:42
Ik bedoel natuurlijk 1 of 2 kinderen, aan een halve heb je niet zo veel :9
Aan de andere kant als ik mijn salaris omreken naar 40 uur zit ik al op 2900 bruto. Alleen zie ik mezelf niet meer zo snel 40 uur gaan werken nu ik eenmaal een 36 urige werkweek gewend ben :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
[...]
En als je dan hoort dat mensen die minder kunnen of doen dan jou meer verdienen gaat er toch iets mis right? 8)7
Dit hoor ik zó vaak...in sommige gevallen klopt het inderdaad en zit een HR-manager gewoon te suffen, maar in de meeste gevallen is het toch vooral een misconceptie van de werknemer over zijn eigen capaciteiten cq nut voor het bedrijf. Het is makkelijk te zeggen 'zij kunnen minder maar verdienen meer', maar als dat al enige tijd zo is, dan heb je zelf ook niet zitten opletten :) Een arbeidsovereenkomst is tweezijdig. Het binnenharken van een hoger salaris is jouw eigen verantwoordelijkheid, niet dat van de werkgever :)

[ Voor 11% gewijzigd door nare man op 16-05-2013 10:30 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Lethalis schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:43:
[...]

Moet je eerst zorgen dat je op gesprek mag komen, ik denk dat in heel veel gevallen de recruiter je al onderop de stapel legt, omdat er meer kandidaten zullen zijn met wel een afgeronde HBO. Vergis je niet dat een niet afgerond iets vaak al een indruk geeft van iemands motivatie (en nee dat geldt niet voor iedereen), ook al is dat misschien niet zo, als het op je CV staat, staat er natuurlijk geen persoonlijke redenatie bij waarom het niet is afgerond.
nare man schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:29:
[...]

Dit hoor ik zó vaak...in sommige gevallen klopt het inderdaad en zit een HR-manager gewoon te suffen, maar in de meeste gevallen is het toch vooral een misconceptie van de werknemer over zijn eigen capaciteiten cq nut voor het bedrijf. Het is makkelijk te zeggen 'zij kunnen minder maar verdienen meer', maar als dat al enige tijd zo is, dan heb je zelf ook niet zitten opletten :) Een arbeidsovereenkomst is tweezijdig. Het binnenharken van een hoger salaris is jouw eigen verantwoordelijkheid, niet dat van de werkgever :)
Helemaal mee eens! Heb het zelf ook gehad hoor, je bent jong en je denkt dat je overal goed in bent. Er komt een moment dat je inziet dat er veel meer bij komt kijken dan alleen ergens goed in zijn. Bijvoorbeeld netwerken, uitstraling, consultancy skills, pro-activiteit, extra inzet voor je bedrijf buiten contract-uren etc. etc. etc.

Merk sowieso dat hier veel jonge mensen < 26 het idee hebben dat ze voor hun 30ste 5000 euro gaan verdienen, het kan, maar voor 99% is dat niet weggelegd en is het gewoon een onrealistisch denkbeeld.

[ Voor 39% gewijzigd door Martinusz op 16-05-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
Thanks voor de reacties =)

Mijn onderbouwing was een beetje bot en simpel, maar ik weet zeker dat iedereen het met me eens is dat als directe collega's een stuk meer verdienen en naar je idee op een lager 'level' zitten dan jijzelf, je even op je hoofd gaat krabben.

1,5 jaar geleden heb ik mijn Monsterboard profiel weer geactiveerd en kreeg zo'n 50 reacties van bedrijven, waarvan 10 me echt interessant leken. Bij die 10 zat ook mijn huidige werkgever. Niet de plek waar ik het meeste kon gaan verdienen, maar waar de meeste uitdagingen en mogelijkheden lagen.

Er werd hierboven iets gezegd over hoe ik aan 6 jaar werkervaring kom. Dat is omdat ik vanaf mijn 18e werk en leer (MBO deeltijd, HBO duaal). Ik zou dat iedereen aan willen raden; je doet ongelofelijk veel ervaring op in het veld en kunt toch je papiertje halen.

Ik wil tijdens mn functiegesprek aangeven dat ik wil doorgroeien naar senior systeembeheerder en dat ik daar graag een financieele upgrade bij zou willen (want dat is hier niet vanzelfsprekend). Laat hem maar aangeven wat een senior systeembeheerder hier kan verdienen, toch? :-)

Thanks again guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
martinusz schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:47:

Merk sowieso dat hier veel jonge mensen < 26 het idee hebben dat ze voor hun 30ste 5000 euro gaan verdienen, het kan, maar voor 99% is dat niet weggelegd en is het gewoon een onrealistisch denkbeeld.
Ik kan het even niet vinden maar een onderzoek onder scholieren laatst liet zien dat het grote merendeel van de scholieren denkt rond hun 30e inderdaad 5000 euro te verdienen maar dan zelfs netto B) Schetig toch, de jeugd.

Ik was er toen van overtuigd dat ik op m'n 30e al kon gaan rentenieren, da's ook niet helemaal gelukt :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
EvaluationCopy schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:58:
[...]

Ik kan het even niet vinden maar een onderzoek onder scholieren laatst liet zien dat het grote merendeel van de scholieren denkt rond hun 30e inderdaad 5000 euro te verdienen maar dan zelfs netto B) Schetig toch, de jeugd.

Ik was er toen van overtuigd dat ik op m'n 30e al kon gaan rentenieren, da's ook niet helemaal gelukt :P
En dat idee heb ik dan weer niet! Als ik grof zou moeten schatten zou mijn top op de 4000-4500 bruto liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
BroodjeKoffie schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:51:
Thanks voor de reacties =)

Mijn onderbouwing was een beetje bot en simpel, maar ik weet zeker dat iedereen het met me eens is dat als directe collega's een stuk meer verdienen en naar je idee op een lager 'level' zitten dan jijzelf, je even op je hoofd gaat krabben.
Jij beoordeelt dat zij op een lager level zitten, waar beoordeel je dat op?
Daarnaast is het niet van belang dat jij dat vindt, maar wat je werkgever ervan vindt ;) als je werkgever vindt dat zij wel degelijk op een hoger level zitten om wat voor reden dan ook, dan doe je blijkbaar toch iets anders dan zij.

Daarnaast vergelijk je je salaris wel "eerlijk" met je collega's? Zijn zij even oud, zelfde ervaring, zelfde papieren? Je kunt bijvoorbeeld al moeilijk vergelijken met iemand die 20 jaar ouder is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
EvaluationCopy schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:58:
[...]

5000 netto op je 30e is best haalbaar, maar doorgaans niet in loondienst :) Het grappige aan de verwachtingen van de jeugd is dat VMBO scholieren zo'n beetje even hoge verwachtingen hebben als VWO scholieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
martinusz schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:16:
[...]

Jij beoordeelt dat zij op een lager level zitten, waar beoordeel je dat op?
Daarnaast is het niet van belang dat jij dat vindt, maar wat je werkgever ervan vindt ;) als je werkgever vindt dat zij wel degelijk op een hoger level zitten om wat voor reden dan ook, dan doe je blijkbaar toch iets anders dan zij.

Daarnaast vergelijk je je salaris wel "eerlijk" met je collega's? Zijn zij even oud, zelfde ervaring, zelfde papieren? Je kunt bijvoorbeeld al moeilijk vergelijken met iemand die 20 jaar ouder is :)
Ik beoordeel dat op inzet, kennis en verantwoordelijkheid.

En klopt, het is zijn woord tegen de mijne. Ik ben geen werkgever maar begrijp goed dat je niet gaat rond strooien met opslag =) ik laat me altijd te snel overhalen om genoegen te nemen met minder, maar wil nu wel eens voor mezelf opkomen. >:)

Vergelijken met iemand die even oud is, zelfde ervaring heeft en zelfde papieren heeft geen nut naar mijn inziens; wat voor meerwaarde heb je dan? Ik zou het dan niet eens in mijn hoofd halen om te verwachten dat ik meer zou moeten verdienen dan mijn collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
BroodjeKoffie schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:28:
[...]

Ik beoordeel dat op inzet, kennis en verantwoordelijkheid.

En klopt, het is zijn woord tegen de mijne. Ik ben geen werkgever maar begrijp goed dat je niet gaat rond strooien met opslag =) ik laat me altijd te snel overhalen om genoegen te nemen met minder, maar wil nu wel eens voor mezelf opkomen. >:)

Vergelijken met iemand die even oud is, zelfde ervaring heeft en zelfde papieren heeft geen nut naar mijn inziens; wat voor meerwaarde heb je dan? Ik zou het dan niet eens in mijn hoofd halen om te verwachten dat ik meer zou moeten verdienen dan mijn collega.
NIet precies hetzelfde natuurlijk, maar vergelijken met iemand die 20 jaar ouder is en dus 20 jaar meer ervaring heeft, kun je dus niet vergelijken. Ook qua salaris niet, want iemand die 20 jaar ouder is, bouwt sowieso automatisch meer salaris op (je bent op die leeftijd ook meer kwijt van je salaris).
Voor jezelf opkomen is altijd goed! Maar je moet het wel in perspectief zien en doen, als ik voor mijzelf opkom en ik vraag morgen 1000 euro extra voor mijn salaris omdat ik vind dat ik beter ben dan mijn collega's.....dan belt hij het gekkenhuis denk ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
martinusz schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:35:
[...]

NIet precies hetzelfde natuurlijk, maar vergelijken met iemand die 20 jaar ouder is en dus 20 jaar meer ervaring heeft, kun je dus niet vergelijken. Ook qua salaris niet, want iemand die 20 jaar ouder is, bouwt sowieso automatisch meer salaris op (je bent op die leeftijd ook meer kwijt van je salaris).
Voor jezelf opkomen is altijd goed! Maar je moet het wel in perspectief zien en doen, als ik voor mijzelf opkom en ik vraag morgen 1000 euro extra voor mijn salaris omdat ik vind dat ik beter ben dan mijn collega's.....dan belt hij het gekkenhuis denk ik 8)7
Haha! Daar heb je gelijk in :D

Er zijn wat collega's van mij vertrokken naar andere werkgevers waar ik een gesprek mee heb gehad om toch eens te vragen of mijn gevoel dat ik meer zou moeten verdienen terecht was of niet. Die waren het er zeker mee eens en gaven aan dat ik de 3500 meer dan waard ben.

Ik ga het gewoon proberen; van medior naar senior en dan die upgrade. Op papier wordt er meer verwacht van je als je senior bent, dus daar moet toch ook iets tegenover staan zou je zeggen.. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ja, maar je krijgt ook meer verantwoordelijkheid en daar moet je ook mee om kunnen gaan.

Als er een project in de soep draait, kun je niet zomaar met je vingertje wijzen naar een senior die het niet goed begeleid zou hebben, dat ben je dan zelf.

Je zult meer moeten sparren met de business-kant van het verhaal en waarschijnlijk niet meer slechts uitvoerend bezig zijn. Jezelf senior noemen maakt je nog geen senior. Je kunt wel zeggen: "Ja, ze doen minder en verdienen meer", maar ze krijgen niet alleen betaald voor uitvoering, ook voor verantwoordelijkheid en meedenken met het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
Davio schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:12:
Ja, maar je krijgt ook meer verantwoordelijkheid en daar moet je ook mee om kunnen gaan.

Als er een project in de soep draait, kun je niet zomaar met je vingertje wijzen naar een senior die het niet goed begeleid zou hebben, dat ben je dan zelf.

Je zult meer moeten sparren met de business-kant van het verhaal en waarschijnlijk niet meer slechts uitvoerend bezig zijn. Jezelf senior noemen maakt je nog geen senior. Je kunt wel zeggen: "Ja, ze doen minder en verdienen meer", maar ze krijgen niet alleen betaald voor uitvoering, ook voor verantwoordelijkheid en meedenken met het bedrijf.
Dat is nou precies wat ik al doe maar nog niet 'hoor' te doen volgens mijn functieprofiel dan :X Het zijn de seniors en consultants die bij mij aankloppen voor hulp. 8)7 En ik pak juist alles zelf op zonder verantwoordelijkheden af te schuiven op anderen.

Stukje meedenken is in mijn geval het trekken van de R&D, opleveren van POCs zodat we meer oplossingen kunnen neerzetten bij klanten of onze dienstverlening verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Nou ja, ik weet natuurlijk niet wat je wel of niet doet, maar je moet er uiteraard niet te licht over denken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
martinusz schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:47:
[...]
Moet je eerst zorgen dat je op gesprek mag komen, ik denk dat in heel veel gevallen de recruiter je al onderop de stapel legt, omdat er meer kandidaten zullen zijn met wel een afgeronde HBO.
Ik ben met je eens dat dit inderdaad gebeurt. Ergens binnenkomen kan moeilijker zijn en je zal jezelf meer moeten bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

BroodjeKoffie schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:44:
[...]
Er zijn wat collega's van mij vertrokken naar andere werkgevers waar ik een gesprek mee heb gehad om toch eens te vragen of mijn gevoel dat ik meer zou moeten verdienen terecht was of niet. Die waren het er zeker mee eens en gaven aan dat ik de 3500 meer dan waard ben.
Je bent het pas waard als iemand het ook echt als salaris aan je geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Jeroen V schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:32:
[...]

Je bent het pas waard als iemand het ook echt als salaris aan je geeft ;)
Dat vind ik een rare uitspraak.
Een Mercedes is met zijn luxe ook meer waard dan mijn Peugeotje, maar ik geef het er niet aan uit...

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankwopereis schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:35:
[...]

Een Mercedes is met zijn luxe ook meer waard dan mijn Peugeotje, maar ik geef het er niet aan uit...
Maar iemand anders wel. Anders zouden die Mercedessen (Mercedesen? Dreumesen?) binnen korte tijd niet meer op de markt zijn...

Het verschil met een IT'er is dat deze blijkbaar ook voor minder te krijgen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

frankwopereis schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:35:
[...]

Naar mijn mening niet. Als iemand roept dat hij een bepaald bedrag per maand waard is maar geen enkele werkgever is bereid hem dat te betalen, en kan je je afvragen of de inschatting van de persoon juist is. Mocht er een werkgever zijn die daadwerkelijk dat salaris gaat betalen, dan is dat een bevestiging dat die persoon dat salaris waard is. En dan zijn er nog ongetwijfeld werknemers te vinden die hem dat geld niet waard vinden op dezelfde manier dat jij een Mercedes het geld niet waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
De arbeidsmarkt bepaalt inderdaad je waarde, maar volgens mij ijn hier gewoon veel mensen die niet geloven dat een 24-jarige €3500 per maand kan verdienen. Ik ben het niet eens met de uitspraak van Jeroen V, want het kan best zijn dat je onderbetaald bent. Indien je €2900 maandelijks verdient en ergens anders makkelijk €3500 kunt verdienen, dan ben je onderbetaald. Jullie geloven gewoon niet dat hij ergens anders instaat zou zijn €3500 te verdienen.

Een apothekers-assistente of lerares zal nooit veel gaan verdienen, terwijl in de ICT veel geld wordt neergelegd voor ICT'ers die moeilijk te vinden zijn met bepaalde specialiteiten. Dat heeft inderdaad met de arbeidsmarkt te maken. Indien je jezelf ontwikkelt, je certificaten haalt, dan kun je een hoog salaris bereiken. Er komen ook al uitspraken voorbij dat certificaten niets uitmaken, tjah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Tsja ik persoonlijk denk dat het een beetje hetzelfde is als wanneer je de interesse peilt voor een nieuw product. Als je op straat vraagt: zou u dit unieke toekomstige product kopen voor 100 euro? Dan roepen 9 van de tien, já zeker weten!

Maar als je dan zegt: dat is mooi! ik heb een doos vol in mijn kofferbak, hier mag u tekenen, dan deinzen die mensen achteruit, en stamelen dat ze er toch nog even over na moeten denken.

Je bent pas 3500 euro waard, als er concreet een werkgever is die het aanbiedt. Niet wat de 'markt' zegt.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Waar het om gaat is dat er een groot verschil zit tussen vinden dat je een bepaald salaris waard bent en dat salaris ook daadwerkelijk toucheren. Veel mensen (zonder nu te willen generaliseren: vooral veel technici/beta's) vinden dat hun eigen werk ontzettend moeilijk is (en dat kan ook best zo zijn) en ze kijken met veel afgunst naar het management, dat in hun ogen 'niets praktisch kan'. Maar om een salaris te toucheren dat significant hoger ligt dan dat van mensen met een vergelijkbare opleiding en anciënniteit, moet je toch echt méér in huis hebben dan alleen goede vakinhoudelijke skills. Je moet ook commercieel zijn, het bedrijf aanvoelen, evt. (afhankelijk van de branche) kunnen acquireren, etc.etc. Je moet, kortom, veel meer zijn (en veel meer waarde toevoegen) dan 'gewoon' een goede inhoudelijke kracht. Overigens wordt dit anders naarmate jouw skill weer zo uniek is dat er maar enkelen zijn die dat kunnen. Dan is de kans wel weer groot dat je met alleen vakinhoud een zeer hoog salaris kunt binnenhalen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door nare man op 17-05-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

nare man schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:14:
Waar het om gaat is dat er een groot verschil zit tussen vinden dat je een bepaald salaris waard bent en dat salaris ook daadwerkelijk toucheren. Veel mensen (zonder nu te willen generaliseren: vooral veel technici/beta's) vinden dat hun eigen werk ontzettend moeilijk is (en dat kan ook best zo zijn) en ze kijken met veel afgunst naar het management, dat in hun ogen 'niets praktisch kan'. Maar om een salaris te toucheren dat significant hoger ligt dan dat van mensen met een vergelijkbare opleiding en anciënniteit, moet je toch echt méér in huis hebben dan alleen goede vakinhoudelijke skills. Je moet ook commercieel zijn, het bedrijf aanvoelen, evt. (afhankelijk van de branche) kunnen acquireren, etc.etc. Je moet, kortom, veel meer zijn (en veel meer waarde toevoegen) dan 'gewoon' een goede inhoudelijke kracht. Overigens wordt dit anders naarmate jouw skill weer zo uniek is dat er maar enkelen zijn die dat kunnen. Dan is de kans wel weer groot dat je met alleen vakinhoud een zeer hoog salaris kunt binnenhalen. :)
Dit sluit aan op een andere theorie die ik heb en al langer voor mezelf aan het ontwikkelen ben, namelijk:
Effectief en succesvol managen (of andere sociale functies) is ontzettend moeilijk, en daarom duur betaalt.

(disclaimer: ik heb nog geen wetenschappelijke bronnen dus dit is vrij IMHO)

Ik denk dat het dragen van verantwoordelijkheden naast het begeleiden van een grote groep mensen die complexe producten (zoals in de ICT, maar dit is in NL bij heel veel dingen) zeer veel van je hersenen vergt.
  • Je moet namelijk overzicht houden,
  • inhoudelijk dingen begrijpen om juiste beslissingen te maken
  • de politiek bedrijven
  • je werknemers te vriend houden maar niet te close worden
  • je moet strict zijn maar juist los als dat de situatie vereist
  • je moet soms advies van andere overnemen en soms je eigen 'gut feeling' volgen
  • je moet er tegen kunnen dat je van vrienden vijanden maakt
  • je zal soms zwaar worden afgerekend door de bazen boven je, en sowieso ALTIJD door de mensen onder je
  • presentatie is alles, uiterlijk is alles, je moet aan het circus mee doen ook al wil je dat niet
  • tegelijkertijd mag je niets laten blijken, altijd op je woorden letten
  • de stress kan haast ondragelijk zijn en tóch moet je door gaan want mensen zijn van je afhankelijk
  • etc.
Als je niet in die functies zit, kan je niet weten wat dit allemaal inhoud.
Technisch werk is juist heel rechtlijnig als je het vergelijkt met deze 'sociale' complexiteiten.

Zeg nou zelf: iedereen kent slechte managers, die het niet lukt om alles op een rij te krijgen. Daarom zijn goede managers duur en belangrijk.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Klopt. Helaas is de markt vanaf de jaren '80 overspoeld met zogenaamde managers, waardoor gewoon uitvoerend personeel bij managers een bepaald (negatief) beeld heeft gekregen. Dit kwam ook door de elkaar in hoog tempo opvolgende, steeds wisselende managementtheorieën. Tenslotte kwam het door het fenomeen van de interim-manager (daar zijn nog minder goeden van dan van gewone managers).

Maar je hebt volledig gelijk: dit alles neemt niet weg dat een goede manager goud waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wihakayda
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 12:36

Wihakayda

Dracarys

MeltedForest schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:29:
[...]

Volgens mij prima om mee te beginnen, belangrijker zijn je doorgroei mogelijkheden en de stappen in salaris die je in de eerste 2-3 jaar gaat maken.
Okay, dankjewel :)

Kom met vuur, ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 20:43
nare man schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:04:
Maar je hebt volledig gelijk: dit alles neemt niet weg dat een goede manager goud waard is.
Helemaal eens, heb zelf ook gemerkt hoeveel een goede (project) manager toe kan voegen! Maar om terug te gaan naar die discussie over beloning hierboven, het salaris van 3500 euro wat genoemd wordt vind ik niet zo wereldschokkend, dat kan voor een developer < 25 wel haalbaar zijn mits je durft te onderhandelen en redelijk goed bent in je vak, weet niet of dit in het geval wat hierboven genoemd is voor systeembeheer ook realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mijn gevoel is zelfs dat ook een middelmatige manager redelijk wat waard is, ik geloof er niets van dat sommige tweakers die evenveel willen verdienen als deze managers hun functies gewoonweg kunnen overnemen zonder dat de boel compleet in elkaar dondert.

Ik weet ondertussen beter, sinds ik een tijdje in de commerciele wereld werk. Ik moet nog meer leren en ervaren voor ik een management functie aandurf.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Er zijn behoorlijk wat incompetente managers/leidinggevenden, Xander, verkijk je daar niet op.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Tsjipmanz schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:40:
Er zijn behoorlijk wat incompetente managers/leidinggevenden, Xander, verkijk je daar niet op.
Bij middelmatige manager zie ik een manager voor me die alles wel weet draaiende te houden, maar hervormen of vernieuwen zit er niet in.

Goede managers kunnen dat wel.

Er zijn in feite twee soorten slechte managers.
Slechte managers zijn manager die continue politieke spelletjes lopen te spelen, veel kwaad bloed zetten, zichzelf als allereerste veilig pogen te stellen (lees: gouden handdruk, schuld afschuiven, sucking up to the boss). Dit zijn gehaaide managers, deze zijn het ergst, want deze vernaggelen de boel gewoon.
Maar ook managers die niet in staat zijn om dingen draaiende te houden, dus incompetent zijn. Dit zijn eerder omhoog gevallen werkgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
jhuiting schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:15:
[...]

Helemaal eens, heb zelf ook gemerkt hoeveel een goede (project) manager toe kan voegen!
Inderdaad. Het is gewoon een illusie om te denken dat een bedrijf kan werken zonder enige vorm van aansturing/rapportage/feedback etc., als taak die los staat van het inhoudelijke werk. Het is niet realistisch om te verwachten dat in een bedrijf met meerdere werknemers iedereen voor zichzelf kan bepalen wat er nu moet gebeuren. Daarom wordt dat dus aan één persoon uitbesteed die zich dedicated gaat bezighouden met het stroomlijnen van processen, innovatie in de organisatie, etc.etc. Management is nodig om dezelfde reden dat een directe democratie niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik had een manager van het eerste type, een beetje een opgeblazen kogelvis was het.

Zichzelf heel groot maken naar de buitenwereld toe, de grote meneer uithangen met de belangrijke contacten, maar heel slecht in daadwerkelijke communicatie met de eigen medewerkers en klanten waar de medewerkers zijn ondergebracht.

Dat terwijl communicatie me toch heel belangrijk lijkt als manager, je moet toch weten wat er speelt. Ik denk ook dat het belangrijk is dat een manager, noch door zichzelf, noch door zijn "onderdanen" als babysitter wordt beschouwd. Je bent er om te zorgen dat de processen soepel lopen en moet de andere werknemers ondersteunen. Ze behandelen als kleine kinderen werkt vaak averechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Davio schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:23:
Ik had een manager van het eerste type, een beetje een opgeblazen kogelvis was het.

Zichzelf heel groot maken naar de buitenwereld toe, de grote meneer uithangen met de belangrijke contacten, maar heel slecht in daadwerkelijke communicatie met de eigen medewerkers en klanten waar de medewerkers zijn ondergebracht.

Dat terwijl communicatie me toch heel belangrijk lijkt als manager, je moet toch weten wat er speelt. Ik denk ook dat het belangrijk is dat een manager, noch door zichzelf, noch door zijn "onderdanen" als babysitter wordt beschouwd. Je bent er om te zorgen dat de processen soepel lopen en moet de andere werknemers ondersteunen. Ze behandelen als kleine kinderen werkt vaak averechts.
Je bedoelt een een manager van de eerste "slechte" catagorie? De gehaaide?

Klinkt eerder een incompotente manager. Communiceren is echt skill numbero uno die je moet hebben als manager. Daarnaast moet je je werknemers goed behandelen en inschatten.

Als je dat niet kan, ben je gewoon geen manager en werkt je team gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ja, ik bedoelde de eerste slechte categorie.

Van oudsher was het een sales persoon die even tijdelijk tot manager was gebombardeerd. Inmiddels is hij geen manager meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het probleem van een tekort aan technisch personeel op WO niveau is juist dat management beter betaald dan technische specialisten. Dit zorgt ervoor dat veel ingineurs overstappen op management. Dit is te zien aan het management van de fortune 500 bedrijven. Hiervan hebben een groot deel managers op board niveau met een ingineursachtergrond.
Een matige manager krijgt namelijk een hoger salaris dan een goede technische specialist. Technische specialisten worden daarom vaak ondergewaardeerd, waardoor ze ook management gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Het probleem met managers is vaak dat ze geen relevante opleiding hebben gevolgd (om een goede manager te zijn).

De meeste managers die ik in mijn leven meegemaakt heb, zijn mensen die vanuit hun werkervaring en jaren bij het bedrijf simpelweg manager zijn geworden, zonder dat ze verstand hebben van het managen van projecten, het aansturen van mensen, etc. Ze doen gewoon wat ze zelf het beste vinden en als dingen niet lopen zoals ze willen dan schoppen ze naar beneden door or shift the blame.

Ik ken maar een paar mensen die ik echt goede managers vind en die hebben bijna allemaal ook een opleiding gevolgd met een managementcomponent (bijv. Bedrijfskunde). Maar dat is echt een minderheid van de managers die ik tegenkom in het wild :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO ICT-Beheerder niv 4 versneld
Certificaten: 70-680, ITIL v3 Foundation ( nu bezig met 70-685 )
Werkzaamheden: Supportdesk / Migratie projecten
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Support Engineer
Duur: 11 maanden

Laptop: Nee
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 2 dagen per maand
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee, wel de mogelijkheid. Echter kost dit 200 bruto per maand ( kan wel privé mee gereden worden )
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding reiskosten / benzine 0,19 cent per km. En 50 euro bruto bovenop de salaris per certificaat die je haalt.
Reistijd: 1,5 max, gemiddeld half uur

Maand salaris(bruto): 1750 euro

Wat vinden jullie hiervan? Na de 70-685 ben ik van plan LPIC1 te gaan doen, en daarna misschien nog LPIC2 en anders begin ik gelijk aan Windows Server Administration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Lijkt me prima voor die leeftijd, maar zou 2000 ook nog wel acceptabel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:15
The Eagle schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:17:
@Sandergar: Die arbeidsmarkttoelage, is dat een vorm van bijzondere beloning waar je dus bijzonder tarief over betaalt? Of valt dat gewoon binnen het normale salarieringshuis?
Is een verkapte vorm van loonsverhoging. Werkgever wilde wel loonsverhoging geven maar deze wel weer kunnen intrekken als hiertoe aanleiding voor is.

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

Lethalis schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:39:
Het probleem met managers is vaak dat ze geen relevante opleiding hebben gevolgd (om een goede manager te zijn).

De meeste managers die ik in mijn leven meegemaakt heb, zijn mensen die vanuit hun werkervaring en jaren bij het bedrijf simpelweg manager zijn geworden, zonder dat ze verstand hebben van het managen van projecten, het aansturen van mensen, etc. Ze doen gewoon wat ze zelf het beste vinden en als dingen niet lopen zoals ze willen dan schoppen ze naar beneden door or shift the blame.

Ik ken maar een paar mensen die ik echt goede managers vind en die hebben bijna allemaal ook een opleiding gevolgd met een managementcomponent (bijv. Bedrijfskunde). Maar dat is echt een minderheid van de managers die ik tegenkom in het wild :P
Helaas ken ik ook wel echt slechte managers die een opleiding met managementcomponent gevolgd hebben, vooral van het type blaaskaak. :+ Het papiertje zegt in dit geval helaas bitter weinig over de skills die iemand echt meebrengt.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere mensen nog die hun mening willen delen over mijn reactie hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Davio schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:52:
Lijkt me prima voor die leeftijd, maar zou 2000 ook nog wel acceptabel vinden.
^^ dit.
2000 zou leuk zijn, maar 1750 is helemaal niet slecht om te beginnen op je 20e als MBO'er.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:28:
Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO ICT-Beheerder niv 4 versneld
Certificaten: 70-680, ITIL v3 Foundation ( nu bezig met 70-685 )
Werkzaamheden: Supportdesk / Migratie projecten
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Support Engineer
Duur: 11 maanden

Vakantiedagen: 2 dagen per maand
Leaseauto: Nee, wel de mogelijkheid. Echter kost dit 200 bruto per maand ( kan wel privé mee gereden worden )
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding reiskosten / benzine 0,19 cent per km. En 50 euro bruto bovenop de salaris per certificaat die je haalt.
Reistijd: 1,5 max, gemiddeld half uur

Maand salaris(bruto): 1750 euro

Wat vinden jullie hiervan? Na de 70-685 ben ik van plan LPIC1 te gaan doen, en daarna misschien nog LPIC2 en anders begin ik gelijk aan Windows Server Administration
Ik denk dat je een prima salaris hebt. Als je je in de richting van Linux gaat specialiseren en certificeren voorzie ik de komende jaren een leuke stijging! Linux beheerders zijn schaars (de goede tenminste..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Lethalis schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:39:

Iemand is in mijn ogen eerder een goeie manager door persoonskenmerken en karaktereigenschappen, dan door dingen die hij of zij op een opleiding/cursus heeft geleerd.

Het begrip 'manager' is natuurlijk ook veel breed, zo zie ik jou praten over het managen van mijn projecten, maar dat is iets heel anders dan het leiding geven aan het team. Sterker nog: een goeie projectmanager moet wat egoistisch zijn omdat hij afgerekend wordt op factoren als tijd, kwaliteit en kosten, terwijl een teammanager/leidinggeven juist meer enkele softskills moet hebben; hij moet het beste uit zijn team naar boven halen. En ondanks het feit dat je op managementopleidingen wel wat dingen leert op het gebied van het aansturen van mensen en andere people skills, ben ik van mening dat leiderschap vooral een aangeboren karaktertrek is. Maar goed, dat is mijn mening.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velandu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-08 17:47
Leeftijd: 21
Opleiding(en): HBO Werktuigbouwkunde
Certificaten: AutoCAD, Inventor, Solidworks, StruCAD, Tekla (alle tekenprogramma's binnen het bedrijf)
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Constructiebedrijf
Huidige functie: Project Engineer

Vakantiedagen: 25 + ADV-dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, en bij extreme winsten een winstpercentage
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur per week
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkosten vergoeding a 50,- en opleidingen + cursussen betaald
Regio: West-Brabant
Reistijd: 20 minuten met de auto

Maand salaris (bruto): 3100

Wat vinden jullie? Ik heb hier tijdens de opleiding stage gelopen en dat is zo goed bevallen vanuit beide kanten dat ik hier tijdens mijn studie ingewerkt ben. Na mijn studie heb ik hier een contract gekregen voor onbepaalde tijd. Op het moment volg ik nog een master. Dus het bruto salaris zal maandelijks nog een stukje omhoog gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Velandu op 22-05-2013 11:21 ]

iMac 27'' 2012 | i7 3.4 GHz | GTX680MX | 32GB RAM | 3TB Fusion Drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Dat is behoorlijk hoog zelfs, zeer goede deal!

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

Seraphin

Meep?

@Velandu: hoe heb je die 3 jaar werkervaring gemeten? Ik kan me niet voorstellen dat je op je 18e klaar was met HBO en fulltime aan de slag bent gegaan.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeuomorf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-08 11:26
Als het is bevallen en het voelt je goed bij dat bedrijf, zou ik het wel weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Velandu schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:20:
Leeftijd: 21
Opleiding(en): HBO Werktuigbouwkunde
Certificaten: AutoCAD, Inventor, Solidworks, StruCAD, Tekla (alle tekenprogramma's binnen het bedrijf)
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Constructiebedrijf
Huidige functie: Project Engineer

Vakantiedagen: 25 + ADV-dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, en bij extreme winsten een winstpercentage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkosten vergoeding a 50,- en opleidingen + cursussen betaald
Regio: West-Brabant
Reistijd: 20 minuten met de auto

Maand salaris (bruto): 3100

Wat vinden jullie? Ik heb hier tijdens de opleiding stage gelopen en dat is zo goed bevallen vanuit beide kanten dat ik hier tijdens mijn studie ingewerkt ben. Na mijn studie heb ik hier een contract gekregen voor onbepaalde tijd. Op het moment volg ik nog een master. Dus het bruto salaris zal maandelijks nog een stukje omhoog gaan.
Zeer netjes !
Deeltijd HBO studie gedaan? Of daar simpelweg nooit komen opdagen en zo fulltime gewerkt?
Kortom, hoe kom je op die leeftijd aan 3 jaar werkervaring als je ook HBO hebt gedaan?

Je werkzaamheden bestaan uit het maken van technische tekeningen & berekeningen begrijp ik uit je certificering? Als je dat goed kunt, en nog een master haalt, verdien je over een paar jaar 4500 - 5000 per maand. Lekker hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Post van vorig jaar:
Update per 1 december 2010 1 december 2011:

Leeftijd:26 27
Opleiding(en): HBO Informatica (Ing.)
Certificaten: MCSA, VMWare vSphere 4.1 cursus gedaan (examen nog niet gedaan)
Werkervaring: 3 jaar 4 jaar
Werkgever: Kleine detacheerder
Huidige functie: Infrastructuurbeheerder

Laptop: ja
Vakantiegeld: 8,33%
13/14e maand of winstuitkering: Meer een eindejaarbonus
GSM: nee
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Volvo C30 Sport (28500euro) Skoda Fabia Combi Greenline (19500euro
Pensioenregeling: Ja, 10% door de werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
- Cafetaria van 9500 per jaar
- onkosten vergoeding van 80 euro netto per maand
- 2% omzetbonus (komt neer op 180 euro bruto per maand).
Land: NL
Reistijd: verschilt, op dit moment 1 uur enkele reis

Maand salaris (bruto): 2850 3050

Cafetaria is een jaarlijks persoonlijk budget waar de reiskosten/leasekosten vanaf gaan en alles wat over is aan het einde van het jaar, wordt uitbetaald.

Eigenlijk moet ik nog 2 jaar met de Volvo doen, maar wegens gezinsuitbreiding mag ik eerder een nieuwe gaan bestellen. Ik ga de komende tijd eens kijken naar de Seat Ibiza ST en de Fabia Combi, vanwege 14% bijtelling. Misschien dan 2 jaar leasen en niet 4 jaar. De Fabia is er nu dan dus.

Het zal een flinke stap terug zijn qua comfort, maar die bijtelling scheelt zomaar 150 euro netto per maand, plus het lagere leasebedrag (verschil wordt bruto eens per jaar uitbetaald). Het scheelt inderdaad comfort, maar inderdaad ook 150 euro netto per maand, dat ik minder aan de belastingdienst betaal! (altijd goed). Daarnaast houd ik 180 euro aan leasebudget per maand over (uit het cafetaria). Dat krijg ik dus in februari bruto uitgekeerd. Wel declareer ik daarvoor nog even mijn telefoonrekeningen en internetrekeningen, zodat ik die netto kan ontvangen, van mijn bruto cafetaria. (weer minder naar de belastingdienst).

Komt dus uiteindelijk rond de 3200 bruto uit en daar komt nog netto 80 euro onkostenvergoeding bij. Ben ik wel tevreden over.
Nu:

Update per 1 december 2011 1 maart 2013:

Leeftijd:27 28
Werkervaring: 4 jaar 5 jaar
Huidige functie: Infrastructuurbeheerder ICT infrastructuurspecialist en a.i. coördinator serverteam (5 man)

Vakantiedagen: 26 27 (iedere 5 jaar in dienst een dag erbij)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Skoda Fabia Combi Greenline (19500euro) Vanaf derde week juni: Ford Focus Wagon Titanium lease (31.000 euro)
- 2% omzetbonus (komt neer op 180 euro 220 bruto per maand).

Maand salaris (bruto): 3050 3200

Door de omzetbonus rond de 3200 3400 per maand bruto.

Daar komt 80 euro netto onkostenvergoeding bij.

Cafetaria is een jaarlijks persoonlijk budget waar de reiskosten/leasekosten vanaf gaan en alles wat over is aan het einde van het jaar, wordt uitbetaald.

Al met al tevreden. Fijne werkgever waar ik niet om verhogingen hoef te smeken. Ik ga eigenlijk ieder jaar akkoord met het voorstel van mijn manager.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Je kunt gewoon 3 jaar werkervaring op je CV schrijven en indien ze om toelichting vragen vertellen dat je veel part-time professioneel bent bezig geweest en/of een andere goede uitleg geven .Zolang het maar niet keihard liegen is, kun je daar best flexibel mee zijn. Je hoeft heus niet full-time gewerkt te hebben, ik heb ook al mijn werkjaren als ondernemer opgeschreven, ook al studeerde ik in diezelfde tijd.

Uiteindelijk is het aan de werkgever om te beslissen hoe ze jouw werkervaring waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Laatst online: 08-09 07:55
Leeftijd: 35
Opleiding(en): MBO chemie
Certificaten: Diverse analyse specifieke cursussen
Werkervaring: 1 jaar stage + 15 jaar 40 uur p/w
Werkgever: Biochemische grondstofleverancier voor farmaceutische bedrijven
Huidige functie: Validatiespecialist

Vakantiedagen: 27 + 12 ATV
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: nee
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: 2,5% werknemer + 18% werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reisvergoeding (19c/km), Fietsplan, Sociaal voorzieningen fonds, Opleiding 100% vergoed (mits in overeenstemming met functie)
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: ± 15 minuten

Maand salaris (bruto): 3200 euro

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velandu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-08 17:47
frankwopereis schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:31:
[...]

Zeer netjes !
Deeltijd HBO studie gedaan? Of daar simpelweg nooit komen opdagen en zo fulltime gewerkt?
Kortom, hoe kom je op die leeftijd aan 3 jaar werkervaring als je ook HBO hebt gedaan?

Je werkzaamheden bestaan uit het maken van technische tekeningen & berekeningen begrijp ik uit je certificering? Als je dat goed kunt, en nog een master haalt, verdien je over een paar jaar 4500 - 5000 per maand. Lekker hoor ;)
Ik was erg flexibel met mijn uren, kwam ongeveer 20% van de tijd niet naar school omdat ik een vrij sterke wis- en natuurkunde knobbel had en nog steeds heb gelukkig. Ik kon gemiddeld 3 - 4 dagen per week (incl. zaterdag) werken.

Mijn werkzaamheden omvatten vooral het controleren van deze gemaakte tekeningen en berekeningen. Natuurlijk maak ik ook zelf berekeningen, maar daarnaast heb ik bij onduidelijkheden ook contact richting andere afdelingen / klant. Best omvangrijk, en uitdagend, gelukkig. Ben persoonlijk niet van iedere dag hetzelfde liefdje.

Laten we hopen dat je gelijk hebt, dat ik over een paar jaar uitstroom naar zo'n bedrag. Zou ik in ieder geval niet vervelend vinden 8)

iMac 27'' 2012 | i7 3.4 GHz | GTX680MX | 32GB RAM | 3TB Fusion Drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:09

Wimo.

Shake and Bake!

dfrenner schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:33:
Post van vorig jaar:

[...]

Nu:

Update per 1 december 2011 1 maart 2013:

Leeftijd:27 28
Werkervaring: 4 jaar 5 jaar
Huidige functie: Infrastructuurbeheerder ICT infrastructuurspecialist en a.i. coördinator serverteam (5 man)

Vakantiedagen: 26 27 (iedere 5 jaar in dienst een dag erbij)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Skoda Fabia Combi Greenline (19500euro) Vanaf derde week juni: Ford Focus Wagon Titanium lease (31.000 euro)
- 2% omzetbonus (komt neer op 180 euro 220 bruto per maand).

Maand salaris (bruto): 3050 3200

Door de omzetbonus rond de 3200 3400 per maand bruto.

Daar komt 80 euro netto onkostenvergoeding bij.

Al met al tevreden. Fijne werkgever waar ik niet om verhogingen hoef te smeken. Ik ga eigenlijk ieder jaar akkoord met het voorstel van mijn manager.
Doe je goed, ik heb een sloot meer certificering en zit bijna 700 euro lager 8)7 Waarom haal je VCP niet gewoon? Desnoods cheat je een deel.. 4.1 is toch overrated, vooral de weetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Lang geleden dat ik dit heb ingevuld, ik zit nu in een andere rol en binnenkort functie dus maar even opnieuw.

Leeftijd: 33
Opleiding(en): HAVO
Certificaten: ITILv2, Prince 2 foundation, aantal support-opleidingen (Windows, iOS etc..)
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Zorg
Huidige functie: Senior Support

Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Ja, met UMTS
GSM: iPhone
Werkweek: 4x9
Pensioenregeling: 50/50. Zeer duur, maar riante regeling.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetvergoeding
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris (bruto): 2600,- + 215 euro standby-vergoeding per 6 weken

Ik werk hier nu 3 jaar. Begonnen bij support, doorgegroeid naar senior support en inmiddels zit ik sinds dit jaar in de rol van Service Level Manager. Dat zal vast overal anders zijn/heten maar hier wordt dat beschouwd als accountmanager zonder sales. Nu mag ik zelf mijn rol in een functie gaan gieten, incl beschrijving etc. Nu heb ik daar een HR vriend voor die me daar bij gaat helpen. Ik heb alleen géén idee wat een servicelevelmanager zo'n beetje behoort te verdienen. (Junior dan toch, ik doe het pas een paar maanden). Er staan nog twee pittige ITIL opleidingen voor me gepland dit jaar die hierbij aansluiten.

Taken, o.a.: SLA's schrijven, hierop rapporteren, deze rapportages bespreken met de directies van onze klanten, direct aanspreek/escalatiepunt voor vragen/problemen buiten de verantwoordelijkheid van de service-desk, presteren servicedesk in de smiezen houden en hierop sturen etc. Heb ook al wel offtertes gemaakt voor nieuwe klanten dus beetje sales zal er stiekem nog best insluipen. Baas is overigens buitengewoon tevreden en vindt dat ik het erg goed oppak tot nu toe.

Iemand enig idee wat een reëel salaris is hiervoor of Tweakers met vergelijkbare funcites binnen hun bedrijf? Of moet ik me melden in het accountmanagers-topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wimo. schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:18:
[...]

Doe je goed, ik heb een sloot meer certificering en zit bijna 700 euro lager 8)7 Waarom haal je VCP niet gewoon? Desnoods cheat je een deel.. 4.1 is toch overrated, vooral de weetjes.
Daar is hij nu al te laat mee.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Wimo. schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:18:
4.1 kan toch nu niet meer?
700 onder 3200? Dan zit je op 2500, bijna startsalaris HBO...

Tja het leren voor de certificeringen, ik kan me er zo slecht toe zetten dat te gaan doen. Cursussen zijn leuk, nieuwe dingen doen is leuk... Maar het leren.... Ik begin eraan en weer en weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Voorstel gehad nieuwe job:

Leeftijd: 43
Opleiding(en): HEAO

Certificaten: ITILv2, Prince 2 foundation, MCSE 2003 + security, MCITP 2008R2 EA, CCAA XenApp, CCA XenApp XenDeskop, CNA, VCP310, CCSP 2010/2012, PlateSpin, McAfee EPO + security + aantal sales certificaten.

Werkervaring: 14 jaar

Werkgever: ICT Dienstverlener

Huidige functie: Senior Project Engineer
13/14e maand of winstuitkering: nee, volgt misschien nog
Opleidingen: zelf in te vullen, budget aanwezig
Laptop: Ja, HP ProBook
GSM: onbekend type
Leaseauto: Ja, 850 incl. brandstof
Werkweek: 40
Pensioenregeling: 50/50.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding 65 euro
Regio: Brabant
Reistijd: ongeveer 60 minuten minimaal

Maand salaris (bruto): 4050 + mogelijke bonusregeling (nog te realiseren op uren). Op functieniveau is groei naar 4500 te realiseren.

Meningen?

[ Voor 11% gewijzigd door wvkreg op 23-05-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Lijkt me niet verkeerd, maar met zo'n sloot aan ervaring en certificaten zou ik 4500 ook nog acceptabel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

wvkreg schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:45:
Voorstel gehad nieuwe job:

Leeftijd: 43
Opleiding(en): HEAO
Certificaten: ITILv2, Prince 2 foundation, MCSE 2003 + security, MCITP 2008R2 EA, CCAA XenApp, CCA XenApp XenDeskop, CNA, VCP310, CCSP 2010/2012, PlateSpin, McAfee EPO + security plsu aantal sales certs..
Werkgever: ICT
Huidige functie: Senior Project Engineer
13/14e maand of winstuitkering: nee, volgt misschien nog
Laptop: Ja, HP ProBook
GSM: onbekend type
Leaseauto: Ja, 850 incl. brandstof
Pensioenregeling: 50/50.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding 65 euro
Regio: Brabant
Reistijd: ongeveer 60 minuten minimaal

Maand salaris (bruto): 4050 + mogelijke bonusregeling (nog te realiseren op uren)

Meningen?
Zoals hier al genoemd wordt vind ik 4500 ook wel acceptabel, maar weet niet hoe regio Brabant zit qua salarissen. Een 13e maand zou ook niet verkeerd zijn..

Geen opleidingsbudget? Je hebt veel certificeringen en die wil je natuurlijk up-to-date houden wat geld kost.. Om maar te beginnen met MCSE 2012 en evt. ITIL v3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 10-09 08:13
Die opleidingen zitten wel in het pakket en groei naar 4500 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
wvkreg schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:42:
Dan zou ik prima tevreden ermee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:09

Wimo.

Shake and Bake!

dfrenner schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:04:
[...]

4.1 kan toch nu niet meer?
700 onder 3200? Dan zit je op 2500, bijna startsalaris HBO...

Tja het leren voor de certificeringen, ik kan me er zo slecht toe zetten dat te gaan doen. Cursussen zijn leuk, nieuwe dingen doen is leuk... Maar het leren.... Ik begin eraan en weer en weer....
Jammer dat het nu te laat is. 5.x kun je zonder 4.1 ook niet up to date brengen. Erg zuur. Ik snap je probleem overigens wel.. heb in feb. een cursus Exchange 2k10 gedaan en moet nog steeds certificeren :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Wimo. schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:27:
Jammer dat het nu te laat is. 5.x kun je zonder 4.1 ook niet up to date brengen. Erg zuur. Ik snap je probleem overigens wel.. heb in feb. een cursus Exchange 2k10 gedaan en moet nog steeds certificeren :F
Ik keek eerlijk gezegd ook een beetje op tegen het examen van VCP 4.

Cursus stelt niet zo veel voor als je al jaren ervaring hebt met VMware vanaf 2.5.
Redelijk basic uitleg over de werking van en beheer van VMware, maar het examen daarentegen bestaat volgens het opleidingscentrum waar ik zat slechts voor 50% uit de lesstof. De rest komt uit de informatie op internet en weetjes... Daar zag/zie ik tegenop.

Ik zal eens informeren of een whats new training eventueel voldoet, of dat het echt weer opnieuw een week cursus wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

wvkreg schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:42:
Netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO ICT-Beheerder niv 3, HBO Communicatie & Multimedia design
Certificaten: ECDL :9, CCNA1 (te lang geleden)
Werkzaamheden: Front-end development
Werkervaring: 3 jaar full-time + 7 jaar part-time tijdens studie (1-3 dagen)
Werkgever: --
Huidige functie: Junior developer
Duur: -- ga beginnen nog

Vakantiedagen: 25 dagen per jaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige reiskosten vergoeding, opleidingsmogelijkheden
Reistijd: 1,5 max, 45 minuten deur tot deur

Maand salaris(bruto): 2750 euro

Als front-end als junior kom ik binnen. Uiteindelijk is mijn ervaring als front-end beter, maar de doelsteling is te groeien ook richting development kant ook. Focus voorlopig op mobiel.

[ Voor 3% gewijzigd door gitaarwerk op 23-05-2013 11:21 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Leeftijd: 38
Opleiding(en): HAVO / HBO informatica (niet afgerond)
Certificaten: ITIL, Prince 2 foundation, diverse .net certificaten

Huidige functie
Werkgever: detachering
Huidige functie: Developer

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (weinig uitkering de laatste jaren)
Leaseauto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Reistijd: Verschillend, momenteel 30 minuten

Maand salaris (bruto): 3860 euro (bestaat uit 2600 basis salaris + 9 euro/uur facturabele uren vergoeding. 3860 euro is dan een gemiddelde op basis van de uren die ik de laatste jaren heb gedraaid)

Nieuwe situatie:
Werkgever: Financiele instelling
functie: Developer

Vakantiedagen: 25 (mogelijkheid tot bijkopen van 18 dagen met de helft van het extra persoonlijk budget)
13/14e maand of winstuitkering: gemiddelde bonus afgelopen jaren: 10-14%
Extra persoonlijk budget: 12,5% op het jaarsalaris
GSM: Ja (kiezen uit iPhone, Nokia 920, SGS4)
Leaseauto: Nee (wel OV trajectkaart)
Pensioenregeling: Ja (werkgever betaalt 2/3)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Diverse personeelskortingen op verzekeringen, leningen, etc, mogelijkheid tot 100% thuiswerken (theoretisch).
Reistijd: Blijft 30 minuten, echter nu met trein.

Maand salaris (bruto): 4850, indien ik het persoonsbudget uit laat keren: 5450.

Maandsalaris kan nog hoger uitvallen omdat ik waarschijnlijk nog een schaal hoger ingeschaald ga worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

sopsop schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:22:

Huidige functie
Werkgever: detachering
Huidige functie: Developer

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (weinig uitkering de laatste jaren)
Leaseauto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Reistijd: Verschillend, momenteel 30 minuten

Maand salaris (bruto): 3860 euro (bestaat uit 2600 basis salaris + 9 euro/uur facturabele uren vergoeding. 3860 euro is dan een gemiddelde op basis van de uren die ik de laatste jaren heb gedraaid)

Nieuwe situatie:

Vakantiedagen: 25 (mogelijkheid tot bijkopen van 18 dagen met de helft van het extra persoonlijk budget)
13/14e maand of winstuitkering: gemiddelde bonus afgelopen jaren: 10-14%
Extra persoonlijk budget: 12,5% op het jaarsalaris
GSM: Ja (kiezen uit iPhone, Nokia 920, SGS4)
Leaseauto: Nee (wel OV trajectkaart)
Pensioenregeling: Ja (werkgever betaalt 2/3)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Diverse personeelskortingen op verzekeringen, leningen, etc, mogelijkheid tot 100% thuiswerken (theoretisch).
Reistijd: Blijft 30 minuten, echter nu met trein.

Maandsalaris kan nog hoger uitvallen omdat ik waarschijnlijk nog een schaal hoger ingeschaald ga worden.
Heel netjes! Hopelijk valt die hogere schaal niet al te negatief uit? (i.v.m. belasting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Meer verdienen is op dit inkomensniveau altijd meer overhouden. Alleen bij mensen die huurtoeslag ontvangen of mensen die op minimuminkomen zitten met allerlei tegemoetkomingen kan dat anders zijn, maar van huurtoeslag en minimuminkomen is geen sprake als je tegen de 70k per jaar bruto verdient ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:23

FunkyTrip

Funky vidi vici!

:D
Je ziet het...hoe dichter bij het geld hoe hoger de salarissen ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wihakayda

Wihakayda

Dracarys

Een aantal pagina's geleden had ik het over mijn gesprekken bij Centric. Nu heb ik een PBO gekregen van hun, en hetgeen ze mij voorstellen is:

Functie: Support Engineer 1
Bruto maandsalaris: 1650,50 (o.b.v 40u p/w)
Leaseauto: Projectauto

Nu heb ik dit topic een beetje in de gaten gehouden, en volgens mij is dit wel een beetje een karig aanbod, of vergis ik mij daarin?

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Edit: even wat extra info:

Leeftijd: 26
Opleiding(en): recente opleiding: ICT Beheerder MBO 4
Certificaten: Helaas nog niet meer dan ECDL
Werkervaring: 5,5 jaar computerwinkel
Stages
• UVIT, Gemeente Grave, Logitech, Kleiner software bedrijf in Nijmegen [Allen 6 maanden stage]

[ Voor 28% gewijzigd door Wihakayda op 23-05-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Voor een 14-jarige VMBO'er is dat niet zo gek.

Oftewel: iets meer informatie is nooit weg (of link naar je vorige post, waarin je wel je leeftijd en ervaring hebt vermeld) ;)

Net te laat :P

Is je ervaring heel nuttig voor deze baan? Zo ja, dan is het heel karig als je het mij vraagt. Zo niet, dan is het nog steeds niet bepaald rijkelijk bedeeld.

[ Voor 34% gewijzigd door Hahn op 23-05-2013 16:02 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wihakayda

Wihakayda

Dracarys

Hahn schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:01:
Voor een 14-jarige VMBO'er is dat niet zo gek.

Oftewel: iets meer informatie is nooit weg (of link naar je vorige post, waarin je wel je leeftijd en ervaring hebt vermeld) ;)
Zie edit :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer mooi starters aanbod Wihakayda, vooral omdat je nog geen certificaten hebt. Bij de meeste detacheerders krijg je 50,- bruto extra per maand op je salaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Wihakayda schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:53:
Een aantal pagina's geleden had ik het over mijn gesprekken bij Centric. Nu heb ik een PBO gekregen van hun, en hetgeen ze mij voorstellen is:

Nu heb ik dit topic een beetje in de gaten gehouden, en volgens mij is dit wel een beetje een karig aanbod, of vergis ik mij daarin?

Stages
• UVIT, Gemeente Grave, Logitech, Kleiner software bedrijf in Nijmegen [Allen 6 maanden stage]
welke detacheerder je ook pakt je zal waarschijnlijk beginnen rond dit salaris. snel bijscholen met certificeringen en het kan hard gaan.

Let wel goed op dat je ook betaald krijgt wanneer er geen project is, omdat je aangeeft een project-auto te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wihakayda

Wihakayda

Dracarys

Oid schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:19:
[...]

welke detacheerder je ook pakt je zal waarschijnlijk beginnen rond dit salaris. snel bijscholen met certificeringen en het kan hard gaan.

Let wel goed op dat je ook betaald krijgt wanneer er geen project is, omdat je aangeeft een project-auto te krijgen.
Ja inderdaad, lease auto / project auto noemen ze dat. Dat is natuurlijk ook wel mooi ja; betaald krijgen als er geen werk is ;)
Snap wel dat het zonder certificaten inderdaad echt starter-starter is, maar mijn eigen verwachting lag zo rond de 1500 netto (zo'n 2000 bruto), dus dit komt wat koud over.

Sowieso vindt ik het bedrijf en de kans erg mooi, dus we gaan er gewoon voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Wihakayda schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:22:
[...]

Ja inderdaad, lease auto / project auto noemen ze dat. Dat is natuurlijk ook wel mooi ja; betaald krijgen als er geen werk is ;)
Snap wel dat het zonder certificaten inderdaad echt starter-starter is, maar mijn eigen verwachting lag zo rond de 1500 netto (zo'n 2000 bruto), dus dit komt wat koud over.

Wihakayda schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:53:

Stages
Ik denk dat je dan toch niet goed gekeken hebt! Dit aanbod is zeer netjes voor een MBO starter (zo zie ik jou wel i.v.m. je functie en ervaring).

Snel certificeren en je salaris stijgt en stijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat dit het beste is wat je kan doen als je geen certificering hebt op gebied van ICT. Misschien dat je met een babbeltje hier en daar het salaris naar 1800eu zou kunnen krijgen, maar ik weet niet precies hoe Centric omgaat met salaris en het behalen van certificeringen? Als je er 50eu bij krijgt voor elk MCSE cert bijvoorbeeld, kan het hard gaan in een jaar.

Ik neem aan dat ze ook jouw (zelf)studiekosten betalen, dus de boeken en examens? Als dat zo is, kan je je mooi certificeren in iets dat je leuk vind en werkervaring opbouwen. De combinatie van die twee is meestal de factor waar jouw salaris mee word bepaald :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wihakayda

Wihakayda

Dracarys

frankwopereis schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:25:
[...]

[...]

Ik denk dat je dan toch niet goed gekeken hebt! Dit aanbod is zeer netjes voor een MBO starter (zo zie ik jou wel i.v.m. je functie en ervaring).

Snel certificeren en je salaris stijgt en stijgt :)
Ben ook een MBO starter :) dan wel met wat extra werkervaring, maar geen papieren haha
Certificeren staat op de ToDo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
[...]

Hoog salaris met een MBO is gewoon lastig. Je moet et dan hebben of van je netwerk dat je goed kan instromen, of ervaring, of de benodigde certificaten!

Is er wat bekend qua groei in de eerste jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wihakayda

Wihakayda

Dracarys

Widow schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:26:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat dit het beste is wat je kan doen als je geen certificering hebt op gebied van ICT. Misschien dat je met een babbeltje hier en daar het salaris naar 1800eu zou kunnen krijgen, maar ik weet niet precies hoe Centric omgaat met salaris en het behalen van certificeringen? Als je er 50eu bij krijgt voor elk MCSE cert bijvoorbeeld, kan het hard gaan in een jaar.

Ik neem aan dat ze ook jouw (zelf)studiekosten betalen, dus de boeken en examens? Als dat zo is, kan je je mooi certificeren in iets dat je leuk vind en werkervaring opbouwen. De combinatie van die twee is meestal de factor waar jouw salaris mee word bepaald :)
Ja inderdaad, zij betalen de opleiding zolang deze relevant is. Dat is dan wel weer top ja d:)b
Zal eens overleggen met ze, weet ook niet zo goed hoe dat zit met opleidingen en extra salaris.
Dewaterweg schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:27:
[...]

Hoog salaris met een MBO is gewoon lastig. Je moet et dan hebben of van je netwerk dat je goed kan instromen, of ervaring, of de benodigde certificaten!

Is er wat bekend qua groei in de eerste jaren?
Ze promoten groei en zelf educatie dus daar is niets mis mee.

Uit jullie reacties begrijp ik dat het een zeer netjes aanbod is, en dat was mijn vraag d:)b
Hartstikke bedankt, ik moet er nu vandoor!

[ Voor 22% gewijzigd door Wihakayda op 23-05-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wihakayda

Wihakayda

Dracarys

Nog even een laatste opmerking:
Op de vorige pagina's had ik om een indicatie gevraagd, daar ik nog geen aanbod had ontvangen.
thewizard2006 antwoorde:
thewizard2006 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:09:
netto zou ik uitgaan van 1200-1400 incl auto (denk aan een 207 oid) Zonder auto kan er 200-300 netto bijkomen dus kan kom je uit op 1300 -1600 netto
Toen ik begon had ik 1900 bruto + een peugeot 207 en hield ik iets van 1300 over maar dat was 6 jaar geleden en toen was de economie nog goed :)
Daar kwam mijn verwachting dus een beetje vandaan ;)
Klopt natuurlijk ook, maar optimistische ikke ging van het mooiste scenario uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
sopsop schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:22:

Nieuwe situatie:

Goed om te zien dat een ervaren developer serieus geld kan verdienen zonder dat hij zijn HBO opleiding heeft afgerond :)

Zelf ben ik 32 jaar oud, heb ook mijn HBO niet afgerond (wel P gehaald), maar wel diverse certificaten (waaronder MCAD) die ik dit jaar ga uitbreiden met MCSA SQL Server 2012 en MCSD Web Applications. Tevens heb ik 10 jaar relevante werkervaring als .NET ontwikkelaar en een Focusopleiding Bedrijfsprocessen en ICT (gehaald bij de Open Universiteit).

Mijn fulltime inkomen ligt rond de 3400 momenteel. Leuk om te zien dat er nog een behoorlijke groei mogelijk is zonder dat HBO papiertje :)

Op dit moment zet ik vooral in op het behalen van Microsoft certificaten. Ik wil ook nog iets qua project management erbij doen, misschien ook Prince 2 hoewel Agile development mij ook wel trekt (SCRUM en consorten).

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 24-05-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Wihakayda schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:27:
[...]

Ben ook een MBO starter :) dan wel met wat extra werkervaring, maar geen papieren haha
Certificeren staat op de ToDo!
Ik zie 5,5 jaar werkervaring in een computerwinkel.
Dat is licht relevant voor een support-engineer functie, maar sluit niet genoeg aan om als 5,5 (relevante) ervaringsjaren te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Opleiding(en): MBO ICT niv 4 netwerk- en systeembeheer
Certificaten: nog geen
Werkervaring: 3x stage 20 weken, 1 jaar UPC helpdesk (telefoonwerk)
Werkgever: Gaat stagebedrijf worden
Huidige functie: Stage, wordt supportmedewerker

Vakantiegeld: onbekend
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: onbekend
Laptop: Ja, niet bekend watvoor
GSM: Ja, met sim, niet bekend watvoor
Pensioenregeling: niet bekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding 19 cent/km
Regio: Noord Nederland
Reistijd: max 30 min

Maand salaris (bruto): Onbekend

Wat zou een reëel salaris zijn voor deze functie, kunnen jullie mij daar advies over geven?
Ik kan bij dit bedrijf blijven werken vanuit een stage die ik er nu heb, ze willen van mij graag een bod voor een bruto maandsalaris hebben. Alvast bedankt :)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riqy,

Ik werk zelf nog maar een klein jaartje. Maar als ik 26 jaar was, met wat maanden ervaring dan zou ik zeker boven het minimum zitten. Dit zal dan volgens mij rond de 2200 bruto zijn?
Pagina: 1 ... 14 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.