Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.855.343 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crab-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 08:18
The Eagle schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:39:
MBO niveau 3 en geen werkervaring. Starter dus...ik zou inzetten op 1800 voor 40 uur, da's 1440 voor 32 uur. Denk dat je dan op 1500 in zou moeten zetten. Maar waar ik wel mijn vraagtekens bijzet zijn al die "nvt" secundaire arbeidsvoorwaarden.
Geen vakantie, geen vakantiegeld, geen pensioen, Hoe gaan ze dat compenseren? 500 euro extra in de maand ofzo :?
Reiskosten vergoeding?

En waarom maar 32 uur en geen 40 uur?
Het is een aangeboden functie voor 32 uur, we hebben nog geen inhoudelijke gesprekken gehad.
Ik wou eerst wat meer te weten komen over wat ik ongeveer kon gaan verwachten/vragen.
Anoniem: 329694 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:39:
crab-, wil je als netwerk- en/of systeembeheerder aan de slag gaan?
Het gaat om de functie systeembeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:01
HardSequencer schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:18:
@ Jeroen V

Dat is inclusief leasetarief. Bijtelling is 14% en cataloguswaarde 18K. Wil niet te duurr gaan rijden he, anders hou je geen geld over voor leuke extraatjes :)
Polo?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO 2 IT, MBO 3 IT, MBO 4 Netwerkbeheer, HBO Informatica (System and Network Engineering)
Certificaten: Apollo 13 an ITSM case experience
Werkervaring: 2 jaar aan stages en ongeveer 2 jaar in bedrijfsleven
Werkgever: Retailer
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: Per gewerkt uur 9,23% verlof
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Goede vraag..
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting in eigen winkels
Land: NL
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 25 minuten met de fiets

Maand salaris (bruto): 1900

Wat zijn jullie meningen hierover? Persoonlijk vind ik het wat laag aangezien oud klasgenoten tussen de 2100 / 2300 zitten. Hierop had ik ook ingezet maar tijdens de onderhandelingen kon er helemaal niets bij.

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:13

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mbo4 met 2 jaar werk ervaring? Nouja heel veel is het niet maar heel laag ook niet. 2000 rond zou mooi zijn maar 1900 is lang niet gek :)

Edit: ik moet echt leren lezen, mijn excuses. 1900 voor HBO start met 2 jaar ervaring is wel laag ja. 2100 of 2200 lijkt mij eerlijker dan in de huidige economische markt. Voorheen was 2400 wel eerlijk geweest. Maargoed de vraag is; hoe desperate ben je voor de baan?

[ Voor 52% gewijzigd door Notna op 03-06-2013 19:38 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Laatst online: 13-06 22:01
Notna schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:32:
Mbo4 met 2 jaar werk ervaring? Nouja heel veel is het niet maar heel laag ook niet. 2000 rond zou mooi zijn maar 1900 is lang niet gek :)

Edit: ik moet echt leren lezen, mijn excuses. 1900 voor HBO start met 2 jaar ervaring is wel laag ja. 2100 of 2200 lijkt mij eerlijker dan in de huidige economische markt. Voorheen was 2400 wel eerlijk geweest. Maargoed de vraag is; hoe desperate ben je voor de baan?
Niet echt, heb niet echt het idee dat het moeilijk is om aan een baan te komen. Maar die 25 minuten fietsen zijn mij wel veel waard O-)

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:27

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

The Eagle schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:39:
MBO niveau 3 en geen werkervaring. Starter dus...ik zou inzetten op 1800 voor 40 uur, da's 1440 voor 32 uur. Denk dat je dan op 1500 in zou moeten zetten. Maar waar ik wel mijn vraagtekens bijzet zijn al die "nvt" secundaire arbeidsvoorwaarden.
Geen vakantie, geen vakantiegeld, geen pensioen, Hoe gaan ze dat compenseren? 500 euro extra in de maand ofzo :?
Reiskosten vergoeding?

En waarom maar 32 uur en geen 40 uur?
Hij heeft wel niveau 4 gedaan..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 23:13

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mobb_Deep schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:54:
[...]

Niet echt, heb niet echt het idee dat het moeilijk is om aan een baan te komen. Maar die 25 minuten fietsen zijn mij wel veel waard O-)
Dan moet je dus even nagaan bij jezelf wat dat je precies je waard is :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04 09:13
Nu ik bijna afgestudeerd ben ook maar eens de gegevens van mijn eerste “echte” baan:

Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO ICT (niv. 4), HBO NID (Afstudeerpresentatie zal begin juli plaatsvinden)
Certificaten: Cisco CCNA
Werkervaring: Geen, alleen de afstudeerstage bij hetzelfde bedrijf (7 maanden)
Werkgever: Een Datacenter dienstverlener
Huidige functie: Network Engineer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling bij een goede beoordeling
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto*: Nee, reiskosten vergoeding
Pensioenregeling: Ja, werkgever betaalt 90%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kortingsregeling eigen producten, internet, opleidingsbudget, betaald verlof voor studie
Regio: Limburg
Reistijd**: 30 min. (Auto)

Maandsalaris (bruto): € 2600

Ik vind het een uitstekend startsalaris, vooral voor deze regio. Ondanks dat ik nog niet afgestudeerd ben, is mijn stage periode afgelopen en ben ik in dienst gegaan als network engineer.

Het is een uitdagende baan met veel opleidingsmogelijkheden, veel klanten, veel variatie in netwerkomgevingen en diensten, veel te leren dus!
Ik ben werkzaam in een team wat zich richt op interne projecten, de variatie in projecten bevalt mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 15:26
Dat is best een netjes salaris voor een startende HBOer Keven86!
Leuke voorwaarden ook zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:58
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO Medewerker Beheer ICT
Certificaten: MCSA Windows 7, MCSA 8, MCSA 2012, ITIL
Werkervaring: 2 Jaar
Werkgever: Retail
Huidige functie: Werkplekbeheer

13/14e maand of winstuitkering: Ja
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire Arbeidsvoorwaarden: opleidingen
Land: Nederland
Regio: Midden Nederland
Reistijd**:
+- 25 min

Maand salaris (bruto): 2200

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04 09:13
Mythio schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:20:
Dat is best een netjes salaris voor een startende HBOer Keven86!
Leuke voorwaarden ook zo te zien.
Bedankt! ik kan echt niet klagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDDD
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
kevin86 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:03:
...

Maandsalaris (bruto): € 2600

Ik vind het een uitstekend startsalaris, vooral voor deze regio. Ondanks dat ik nog niet afgestudeerd ben, is mijn stage periode afgelopen en ben ik in dienst gegaan als network engineer.

Het is een uitdagende baan met veel opleidingsmogelijkheden, veel klanten, veel variatie in netwerkomgevingen en diensten, veel te leren dus!
Ik ben werkzaam in een team wat zich richt op interne projecten, de variatie in projecten bevalt mij goed.
Niet gek geregeld! Even hoog (of hoger met alle secundaire voorwaarden?) als mijn WO starterssalaris destijds in de financiële sector (in de randstad, toen de economie minder op z'n gat lag).

Congrats, hoop dat je het naar je zin hebt / gaat hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:30
Als starter (bijna afgestudeerd) volgende aanbod gekregen. Vroeg me af of dit een net salaris is. Het zelf het idee dat het vrij weinig is.

Opleiding(en): WO Geo-IT
Certificaten: Geen
Werkervaring: Geen
Werkgever: Ingenieursbureau
Functie: Adviseur/ontwikkelaar

Vakantiedagen: 24 + 8 ATV (32)
GSM: ?
Pensioenregeling: Ja, 85% betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen
Regio: Zuid-Holland
Reistijd**: 30 min. enkele reis

Maandsalaris (bruto): 2520,-

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Het is een aanbod hè, je kunt nog onderhandelen. Daarnaast is het geen slecht aanbod, maar ook geen uitstekend aanbod. WO Informatica (waar ik GEO-IT maar onder schaar) heeft een gemiddeld startsalaris van 2700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18

Asteroid9

General Failure

Maar wel 32 vakantiedagen en een royale pensioenregeling, alhoewel dat pensioen financieel wat minder meetelt als je pas 26 bent....

Er is wat meer uit te halen denk ik, en anders misschien opleidingsbudgetten en dergelijke mee onderhandelen.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Een goede tip voor de starters of na switch naar een andere werkgever is dat je ook kunt afspreken dat je akkoord gaat met een bepaald bod en dat je na een half jaar of jaar bij goed presteren bedrag x krijgt.
zorg wel dat je "goed" presteren zoveel mogelijk doet definiëren in getallen, aantal projecten of prestaties in vergelijking tot collega's etc

Dit werkt vaak net even wat beter dan alle druk opvoeren in het begin en je zet de verwachtingen dan ook niet meteen te hoog (vaak is het hoe meer je krijgt hoe hoger de verwachtingen).

Eenmaal aan het werk zijn de meeste salarisverhogingen (zonder functiewisseling) meestal beperkt, maar met bovenstaande aanpak kun je veel grotere stappen maken. Bij mijn eerste baan was ik gestart op 2500 en na een half jaar zat ik op 3000 met bovenstaande aanpak.

[ Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 05-06-2013 10:00 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

Workaholic schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:59:
Een goede tip voor de starters of na switch naar een andere werkgever is dat je ook kunt afspreken dat je akkoord gaat met een bepaald bod en dat je na een half jaar of jaar bij goed presteren bedrag x krijgt.
zorg wel dat je "goed" presteren zoveel mogelijk doet definiëren in getallen, aantal projecten of prestaties in vergelijking tot collega's etc

Dit werkt vaak net even wat beter dan alle druk opvoeren in het begin en je zet de verwachtingen dan ook niet meteen te hoog (vaak is het hoe meer je krijgt hoe hoger de verwachtingen).

Eenmaal aan het werk zijn de meeste salarisverhogingen (zonder functiewisseling) meestal beperkt, maar met bovenstaande aanpak kun je veel grotere stappen maken. Bij mijn eerste baan was ik gestart op 2500 en na een half jaar zat ik op 3000 met bovenstaande aanpak.
Als je werkgever dan na een half jaar zegt "ja je voldoet toch niet 100% aan de verwachtingen, dus we willen je op 2500 houden." Wat doe je dan? Ik ben waarschijnlijk niet assertief genoeg voor dit soort dingen, maar het klinkt mij als een welles-nietes discussie die eigenlijk niet echt te winnen is :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
Dan heb je geen SMART doelen neergezet afgesproken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Zie hierboven inderdaad, zorg voor een goede formulering/beschrijving van goed presteren en laat dit opnemen in je contract als aanvullende bijlage oid.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed punt, thanks :) Misschien bij een overstap eens aan denken. Hoewel ik nu nog wel tevreden ben waar ik zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Downloader91 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:00:
Opleiding(en): MBO Medewerker Beheer ICT
Certificaten: MCSA Windows 7, ITIL,
Werkervaring: 1 Jaar
Werkgever: Retail
Huidige functie: Werkplekbeheer

13/14e maand of winstuitkering: Ja
Werkweek: 40
Andere secundaire Arbeidsvoorwaarden: opleidingen
Regio: Midden Nederland
Reistijd**:
+- 25 min

Maand salaris (bruto): 2200
Zeker niet verkeerd, dat hoop ik ook over 2 jaartjes te verdienen :) heb nu namelijk dezelfde certificeringen, en ben 20 jaar. zit alleen een stuk lager 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11-2023
Zal de mijne ook even posten:

Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO4 ICT-Beheerder, HBO Systeembeheer
Certificaten: Geen
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Middelbare school
Functie: Systeembeheerder + Elektronische leeromgeving beheer

Vakantiegeld: Ja, conform CAO
Vakantiedagen: alle schoolvakanties (kerst, voorjaar, mei, zomer etc.) al gauw 8-10 weken totaal. Overuren mag ik gewoon schrijven, tijd voor tijd.
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13e maand
Leaseauto: Nee
Werkweek: 38 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen
Regio: Utrecht
Reistijd: 5 minuten naar vestiging 1, 15 minuten naar vestiging 2 op de fiets.

Maandsalaris (bruto): 2340,- (Schaal 8 )

Heb niets te klagen, studie (HBO) is betaald door m'n baas, met de regeling dat ik 3 jaar moet blijven om het "terug te verdienen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Pensionsregeling is toch wettelijk geregeld?

Of zijn er ook scenario's waar je beter dan wettelijk (=bovenwettelijk?) kan krijgen?

Bij mijn contract wordt over het pension niets gemeld, maar hier betaal je standaard wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9

Asteroid9

General Failure

De huidige wettelijke situatie durf ik zo niet te zeggen, maar er zijn heel wat varieteiten mogelijk, een 50/50 premie verhouding voor werkgever/werknemer is zeer gangbaar maar er zijn ook bedrijven waar helemaal geen pensioenregeling is.
Dat zie je in de financiele sector soms, dan krijg je een hoger brutosalaris en mag je dat deel gewoon zelf regelen.

Een werkgeversbijdrage van 85% is in elk geval royaal! Hoe dan netto uitpakt is dan in eerste instantie weer moeilijk uit te rekenen.....

[ Voor 0% gewijzigd door Asteroid9 op 05-06-2013 21:37 . Reden: Typo... ]

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-06 10:31
Moeilijk te bepalen wat "standaard" is wat betreft eigen bijdrage pensioenregeling. Het gaat ook niet om alleen de eigen bijdrage. Je moet ook goed kijken wat voor soort pensioenregeling het betreft. Het kan nl zo zijn dat je met een betere pensioenregeling de werkgever meer bijdraagt (en je betaalt deel premie zelf) zelfs al betaal je bij een andere werkgever geen eigen bijdrage over de pensioenpremie.
Ik heb het vaker in dit forum gezegd: ik blijf mij verbazen dat zo weinig naar pensioenregelingen wordt gekeken bij onderhandelingen. Zelfs al ben je jong, het loont echt om erin te duiken. Je kan het ook als onderhandelingsmiddel gebruiken tijdens salarisgesprekken.
Ik werk al een aantal jaren bij een financiele diensverlener. De "norm" is 1/3 premie voor werknemer, 2/3 premie voor werkgever. Pensioenregelingen worden overal versoberd omdat het a) steeds duurder wordt voor WG en b) de betere (ook vaak duurdere zoals eindloonregeling) heel veel invloed kunnen hebben op P&L en balans van de onderneming onder accountingsnormen terwijl het niet bij de core business van het bedrijf hoort.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 09:45
Leeftijd: 39
Opleiding(en): HBO, Engels BoE
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: VO school in Zuid-Holland
Huidige functie: Docent LC

Vakantiedagen: 60+
13e maand: ja
Laptop: ja
GSM: nee
Leaseauto*: I wish
Werkweek: <30 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding, collectieve zorgverzekering, fietsplan en meer van dat soort randzaken
Regio: Randstad
Reistijd: 20 minuten

Maandsalaris (bruto): 3952,-, exclusief reiskostenvergoeding, et cetera.

Gezien het aantal werkuren, het hebben van heel veel vakantiedagen, precies wanneer mijn kinderen vakantie hebben en het rekening houden met kinderopvang op specifieke momenten van de week, heb ik ondanks de al jaren aangehouden nullijn in salaris weinig te klagen. Ook heb ik de zekerheid, tussen haakjes, dat ik tussen nu en augustus volgend jaar maandelijks stijg naar ruim 4350,-.

Ik ben een tevreden mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat is LC, en heb je ook eindexamen klassen en dergelijke?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 08:51
Het is gelukt, een bedrijf waar ik erg graag wil werken is akkoord gegaan met mijn eisen. :)

leeftijd: 25
Opleiding: MBO, HBO, WO (afrondende fase).
Certificeringen: CCNA, CCNP-switch, CCAI, CCNA-Security instructor.
Werkervaring: 8 jaar (part time)
Werkgever: Luxe goederen
Functie: International Troubleshoot engineer + R&D
Laptop: yes (nader te bepalen)
Vakantiegeld: yes
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: yes (nader te bepalen)
Auto: yes (nader te bepalen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, verzekering, onkosten vergoeding buitenland. Certificering is nader overeen te komen, maar akkoord mits redelijk en in lijn met de functie.
Maand salaris(bruto): 3500,-

[ Voor 3% gewijzigd door battler op 06-06-2013 01:21 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

battler schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 01:20:
Het is gelukt, een bedrijf waar ik erg graag wil werken is akkoord gegaan met mijn eisen. :)

leeftijd: 25
Opleiding: MBO, HBO, WO (afrondende fase).
Certificeringen: CCNA, CCNP-switch, CCAI, CCNA-Security instructor.
Werkervaring: 8 jaar (part time)
Werkgever: Luxe goederen
Functie: International Troubleshoot engineer + R&D
Laptop: yes (nader te bepalen)
Vakantiegeld: yes
GSM: yes (nader te bepalen)
Auto: yes (nader te bepalen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, verzekering, onkosten vergoeding buitenland. Certificering is nader overeen te komen, maar akkoord mits redelijk en in lijn met de functie.
Maand salaris(bruto): 3500,-
Dat heb je erg goed gedaan, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

battler, niet verkeerd man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:05
Boudewijn schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:12:
Wat is LC, en heb je ook eindexamen klassen en dergelijke?
LC is de schaal waarin 1e graads docenten in het voortgezet onderwijs terecht komen (al dan niet na een paar jaar in de LB schaal gezeten te hebben). En ja, dan geef je bovenbouw en eindexamen klassen les (uitzonderingen daargelaten).

Overigens is <30h/week waarschijnlijk gebaseerd op de lesuren (25 bij voltijdsaanstelling). Daarnaast heb je nog taakuren (surveilleren, oudergesprekken, mentoraat, open dagen, etc.), nakijkwerk en voorbereiding. Deze taakuren e.d. zijn allemaal genormeerd, en fulltime werk je volgens de norm 1659 uur per jaar (met 40 weken, komt dat neer op 42 uur/week). Dus ten opzichte van een 36 urige werkweek spaar je dus eigenlijk per week 6 uur voor de grote hoeveelheid vakantiedagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb hier een aanbod liggen van een detacheerder, maar vraag me af of ik niet te laag heb gezeten met mijn salarisindicatie. (denk aan 3500 plus gebruikelijke voorwaarden )
Ben nu werkeloos na failisement van vorige werkgever, leeftijd 44 , HBO opleiding, 15+ jaar ervaring in ICT, voornamelijk op gebied van unix, storage maar ook wat clusters,monitoring,virtualisatie. Beheer/operations, maar ook engineering/design/bouw van systemen, Erg allroud, maar weinig of geen certificaten of (dure) specialismes. Wil graag techneut blijven, maar zie dat salarissen van mensen die zich meer (ook technisch) specialiseren vaak flink hoger gaan, om van adviserende/itil/projectleiders trajecten maar te zwijgen :P

Overigens ben ben ik op gebied van unix/linux natuurlijk in oog van een leek wel een specialist, maar in mijn ogen is dat gebied weer heel breed. Zo ben ik bijv. wel een debian specialist, maar een ervaren RedHat admin weet daar weer meer van af..... begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel ..... :P

Dus: Ben ik te algemeen en te weinig specialist voor een topsalaris, of heb ik gewoon te weinig gevraagd en ben ik meer waard dan ik dacht ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heel eerlijk: Ik denk het laatste. 3500 voor een HBO+er met 15 jaar ervaring is erg weinig. 3500 doet een HBO'er met 7 jaar werkervaring van tussen de 30 en 35 ook. Nou is consultancy een ander straatje dan een staffunctie, maar als ze grif aan je gaan verdienen mag je er ook wel wat voor terugzien.
Bovendien: je zult ws een auto van de zaak krijgen en die bijtelling moet je ook rekenen. Kijk waar je netto op uitkomt. True, momenteel heb je niks, maar je hoeft je ook neit voor een schijntje weg te geven :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

The Eagle schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:51:
Heel eerlijk: Ik denk het laatste. 3500 voor een HBO+er met 15 jaar ervaring is erg weinig. 3500 doet een HBO'er met 7 jaar werkervaring van tussen de 30 en 35 ook. Nou is consultancy een ander straatje dan een staffunctie, maar als ze grif aan je gaan verdienen mag je er ook wel wat voor terugzien.
Bovendien: je zult ws een auto van de zaak krijgen en die bijtelling moet je ook rekenen. Kijk waar je netto op uitkomt. True, momenteel heb je niks, maar je hoeft je ook neit voor een schijntje weg te geven :)
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden ;)
Misschien kan hij nog certificeren op de "standaard" zaken? Zodat hij in ieder geval als "certified" engineer kan worden ingezet.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:51:
Thanks.
Die 3500 was mijn indicatie (daar zat ik nog onder in mijn vorige baan), het aanbod ging om 3300 + ca 500 aan bonussen (gemiddeld en inzetafhankelijk), dat is nu naar 3500 + 500 opgekrikt. Misschien nog steeds wat laag, maar voor mij een lekkere verbetering van ca 600 euro p/m.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDDD
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:35:
[...]

Thanks.
Die 3500 was mijn indicatie (daar zat ik nog onder in mijn vorige baan), het aanbod ging om 3300 + ca 500 aan bonussen (gemiddeld en inzetafhankelijk), dat is nu naar 3500 + 500 opgekrikt. Misschien nog steeds wat laag, maar voor mij een lekkere verbetering van ca 600 euro p/m.
Even positief: ontzettend gefeliciteerd met het aanbod. Ik hoop dat alles doorgaat en het werk naar de zin wordt!

Inhoudelijk: ja klinkt wat laag in de oren, maar niet dramatisch (ook gezien het al iets bijsprokkelen vanaf het oorspronkelijke aanbod). Het nu opeens afzien van je eigen ischatting en €500+ p/m meer vragen maak je jezelf in mijn ogen belachelijk tegenover de werkgever.

Go for it imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat laatste hoeft niet noodzakelijk zo te zijn.
Ik kreeg op een gegeven moment een aanbod waarbij ik er bruto fors op vorouit ging, maar door bijteling en andere belastingzaken netto op achteruit. Daar kon uiteraard geen sprake van zijn, dan zou ik dom zijn als ik switchte, dus dat heb ik de werkgever die me dat aanbod deed toen voorgelegd. Werd doodnormaal op gerageerd, was ook gewoon begrijpelijk natuurlijk. Toen beter aanbod gekregen en dat aangenomen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buymeball
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 07:12
leeftijd: 23
Opleiding: MBO Nivo 2, Bezig MSCA.
Certificeringen: Geen.
Werkgever: Onderwijs organisatie
Functie: Systeem\netwerk beheerder
Laptop: HP probook
Vakantiegeld: ja
GSM: Iphone 5, die mag privé gebruikt worden tot 50 euro per maand.
Auto: Nee, benzine en onkosten vergoeding 0,40 per kilometer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, verzekering, Certificering te behalen zonder voorwaarden met stijging van salaris per behaalde certificering.
Maand salaris(bruto): 1700,-

Persoonlijk vindt ik het wat te weinig kwa salaris i.v.m. de functie. Ik weet dat ik jong ben, niet de juiste papier heb voor de functie. Maar dan toch als ik het vergelijk met een collega die helemaal geen papieren heeft. Maar wel 10 jaar werk ervaring en het dubbele verdient. Vindt ik dat er iets niet helemaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

buymeball schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:20:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, verzekering, Certificering te behalen zonder voorwaarden met stijging van salaris per behaalde certificering.

Persoonlijk vindt ik het wat te weinig kwa salaris i.v.m. de functie. Ik weet dat ik jong ben, niet de juiste papier heb voor de functie. Maar dan toch als ik het vergelijk met een collega die helemaal geen papieren heeft. Maar wel 10 jaar werk ervaring en het dubbele verdient. Vindt ik dat er iets niet helemaal klopt.
Erg netjes! MBO 2 is gewoon, zoals je zelf al zegt, niet veel (niet verkeerd bedoeld). Met certificeringen kun je dit omhoog krijgen, zoal nu al het geval is (stijging per cert.). De rest komt gewoon met de jaren (werkervaring). Je kunt jezelf moeilijk vergelijken met iemand die dat werk al 10 jaar doet..

Vergeet ook niet dat je een 13e maand krijgt, geen bel kosten hebt, verzekering (?) betaald krijgt en meer dan 60 dagen vrij hebt. Die vrije dagen zijn voor de onderwijs sector heel normaal, maar wel bijna 3x zoveel als bij een andere sector!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9

Asteroid9

General Failure

Het is niet heel hoog, maar je hebt een prima secundair pakket en qua opleiding en ervaring heb je nog weinig in huis.
Die collega die het dubbele verdient zou dat prima waard kunnen zijn, werkervaring en verworven competenties kunnen een goede vervanging zijn voor de papieren.

Ik zeg niet dat dit in jouw geval zo is, maar het zou heel goed kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 13:06

bord4kop

maximaal 100KB!

Reken die vrije dagen eens om naar 24 (standaard) doe daar je 13e maand (vast inkomen) nog bij op en je zit op een heel aardig salaris hoor!

Daarbij ga je nog omhoog; MCSA is 5 certificaten en nog je jaarlijkse vaste stijging.
Niets te klagen denk ik ;)

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-06 22:57
frankwopereis schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:39:
[...]

Erg netjes! MBO 2 is gewoon, zoals je zelf al zegt, niet veel (niet verkeerd bedoeld). Met certificeringen kun je dit omhoog krijgen, zoal nu al het geval is (stijging per cert.). De rest komt gewoon met de jaren (werkervaring). Je kunt jezelf moeilijk vergelijken met iemand die dat werk al 10 jaar doet..

Vergeet ook niet dat je een 13e maand krijgt, geen bel kosten hebt, verzekering (?) betaald krijgt en meer dan 60 dagen vrij hebt. Die vrije dagen zijn voor de onderwijs sector heel normaal, maar wel bijna 3x zoveel als bij een andere sector!
Ik ben even wat aan het doen en u schrijft precies wat ik wil zeggen! _/-\o_

Even een kleine berekening qua vakantiedagen:

Normaal starter persoon: 2200 per maand = circa 28512 bruto per jaar (8% vakantiegeld en GEEN 13 maand)
365 dagen - 102 dagen (52x weekend) - 24 vakantiedagen = 239 dagen dat ze moeten werken
25920 / 239 = 119 bruto per dag

Onderwijs techneut: 1700 euro per maand = circa 23868,- bruto per jaar ( 8% vakantiegeld + 13 maand mee berekend)
365 dagen - 102 dagen (52x weekend) - 60 vakantiedagen = 203 dagen dat ze moeten werken
23868 / 203 = 117 bruto per dag

[ Voor 25% gewijzigd door Quadradial op 07-06-2013 12:02 . Reden: berekening ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja leuke berekening. Maar al die vrije dagen moeten wel worden ingevuld, en dat kost weer extra geld :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Tylen schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:06:
Ja leuke berekening. Maar al die vrije dagen moeten wel worden ingevuld, en dat kost weer extra geld :P
Offtopic:
Dan doe je maar boodschappen bij de Lidl ipv de AH 8)7

Ontopic:
Omdat je meer vrije dagen krijgt moet je ook meer verdienen? 8)7

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buymeball
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 07:12
Haha, Als je het op die manier bekijkt is het niet slecht. Het is geen verkeerd salaris naast alle extra's.
Maar kan altijd beter zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
buymeball schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:14:
Haha, Als je het op die manier bekijkt is het niet slecht. Het is geen verkeerd salaris naast alle extra's.
Maar kan altijd beter zeggen ze.
Inderdaad het kan ALTIJD beter, maar vergeet niet... Jij gaat steeds meer verdienen naarmate je meer ervaring op doet en meer certificaten haalt.... Jij verdient over 10 jaar meer dan jouw collega.... Even er vanuit gaan dat jou collega 10+ jaar ouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 13:06

bord4kop

maximaal 100KB!

Quadradial schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:53:
[...]

..

Even een kleine berekening qua vakantiedagen:
119 bruto per dag

vs
117 bruto per dag
Moet je het wel goed doen op basis van 40uur (PS werkt trouwens waarschijnlijk iets meer 41.7).

Normaal werken we daarvoor:
40*13/3= 173,3 uur per maand = per jaar (*12)= 2080 uur
24 vakantiedagen eraf: -/- 192 uur = 1888 uren gewerkt

PS werkt echter:
2080 - 480 (60 dagen) = 1600 uur per jaar

Dat scheelt nogal:
PS werkt +/- 20 uur per maand minder, das een halve week werken!

Op basis van uurloon is voor hem 13,81 vs 9.80 bij "normaal"
Bij een Jaarsalaris van ex/ex: 1700 *12 = 20400
Huidige : 20400 + 1700

Zet je dat uurloon weer om naar normale vakantieuren: zit je rond de 2200 per maand..

En persoonlijk heb ik 10x liever 60 dagen vakantie dan 500 euro meer per maand (bruto!)
In dit geval klopt die 500 ook niet want er zijn zat beheerders, MBO met geen of weinig certificaten en weinig werkervaring die rond de 17 a 1800 verdienen in andere branches (minder vakantie en geen 13e maand).

NB:
Een maand is nooit precies 4 weken, een kwartaal echter wel altijd 13 weken, delen door 3 en je hebt je exacte uren per maand .

EDIT

Gecorigeerd, een kwartaal heeft inderdaad 3 maanden geen 4 8)7

* bord4kop bijdehandte post deed en zelf fout maakt :+

[ Voor 29% gewijzigd door bord4kop op 07-06-2013 14:38 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
bord4kop schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:07:
[...]

Moet je het wel goed doen op basis van 40uur (PS werkt trouwens waarschijnlijk iets meer 41.7).

Normaal werken we daarvoor:
40*13/4= 130 uur per maand = per jaar (*12)= 1560 uur
24 vakantiedagen eraf: -/- 192 uur = 1368 uren gewerkt

PS werkt echter:
1560 - 480 (60 dagen) = 1080 uur per jaar

Dat scheelt nogal: uurloon is voor hem 20,46 vs 14.91 bij "normaal"
Bij een Jaarsalaris van ex/ex: 1700 *12 = 20400
Anders geval 20400 + 1700

NB:
Een maand is nooit precies 4 weken, een kwartaal echter wel altijd 13 weken, delen door 4 en je hebt je exacte uren per maand .
Ik had de uren even over het hoofd gezien en wist dus niet zeker of hij wel of niet 40 uur werkte dus had het per dag gedaan :9 enne moet het niet 40*13/3..... 3maanden in een kwartaal toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Quadradial op 07-06-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

[...]

NB:
Een maand is nooit precies 4 weken, een kwartaal echter wel altijd 13 weken, delen door 4 en je hebt je exacte uren per maand .
een kwartaal heeft maar 3 maanden toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Hoe kan ik na een arbeidsvoorwaardengesprek het beste terugkomen op het voorgestelde salaris? Opnieuw een afspraak maken? Telefonisch overleggen? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:42

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik weet natuurlijk niet in welke onderwijssector je zit, maar in het VO zijn alle functies beschreven in FUWASYS (functiewaarderingssyteem). Daar vind je ook salarisschalen.
Op IT-gebied zijn er een tweetal functies te vinden:
Medewerker ICT schaal 6 (bruto 1660 tot 2412)
Systeem/netwerkbeheerder schaal 8 (bruto 1983 tot 3009)
Het duurt 13 jaar voor je van het laagste bedraag bij het hoogste bent. Ongeacht je certificaten etc.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:23

Persoonlijk denk ik dat jij niets te klagen hebt! Als je kijkt wat je verdient bij grote kweekvijver bedrijven dan zit jij er warmpjes bij! Toen ik 3 jaar geleden begon bij zo'n bedrijf verdiende ik 1500 bruto (wel met auto) maar geen telefoon, 13e maand, laptop en maar 26 vrije dagen.
Daarbij kwam nog dat ik net zoveel werkervaring had alleen nog niet de certs!
Imho als jij nu gaat switchen naar een andere sector dan vrees ik dat je sowieso zwaar gaat inleveren op je vrije dagen en andere secundaire arbeidsvoorwaarden (Ik weet niet of je km vergoeding wel klopt lijkt mij erg hoog als ik kijk dat gemiddeld de km vergoeding rond de 19ct/km zit).

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
mastair schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:04:
Hoe kan ik na een arbeidsvoorwaardengesprek het beste terugkomen op het voorgestelde salaris? Opnieuw een afspraak maken? Telefonisch overleggen? Tips?
Wat bedoel je met 'terugkomen'? Wil je heronderhandelen of wil je het topic weer op de agenda zetten?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Tijdens het arbeidsvoorwaardengesprek kreeg ik eigenlijk geen kans om te onderhandelen, omdat er werd gezegd dat iedereen start met dat salaris (CAO). Ik wil nu netjes zeggen dat ik toch XXXX wil verdienen en anders verder ga kijken. Hoe kan ik dit het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-06 13:07
Bellen? Mailen? Wat is het probleem? Gewoon netjes zeggen dat je het nog even over de financiële vergoeding wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Hij vraagt wat hiervoor de beste manier is, dus ofwel bellen, mailen of eventuele andere mogelijkheid.

Ikzelf zou bellen direct met degene met wie je het gesprek hebt gehad en telefonisch aangeven dat je nog een gesprek wil omtrend de arbeidsvoorwaarden/vergoedingen en kijken wat hun reactie is.
Misschien dat je gesprekspartner je dan uitnodigd voor een gesprek of er telefonisch op in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Binnen CAO's zijn ook altijd mogelijkheden. Als er wordt gezegd dat dat nu eenmaal de schaal is, dan kan dat best zo zijn, maar nergens ligt vast op welke periodiek binnen die schaal je moet beginnen. Daar zit vaak nog wel een mogelijkheid om wat te schuiven.

Hoe je dat het beste doet hangt af van wat je precies wil vertellen, en hoe je in eerdere fases contact hebt onderhouden. Ik heb dit eerder wel eens per email gedaan, mede omdat ik wilde voorrekenen dat het geboden salaris te laag was gezien de vergelijking met aantal uren per week, vakantiedagen en 13e maand van een eerdere werkgever. Dat zijn sommen die lastig door te telefoon te maken zijn. Daarna wel alsnog telefonisch contact gehad terwijl we naar dezelfde cijfers aan het kijken waren. Bij een andere gelegenheid heb ik de telefoon gepakt en daarover overlegd (ik vond de pensioenregeling te mager maar die bleek niet aangepast te kunnen worden, en heb uiteindelijk genoegen genomen met een wat hoger basissalaris zodat ik daaruit zelf nog wat kan opbouwen).

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

[...]
Een maand is nooit precies 4 weken, een kwartaal echter wel altijd 13 weken, delen door 3 en je hebt je exacte uren per maand [b].
Nee, een kwartaal is ook niet precies 13 weken. De benadering is wel veel beter dan 4 weken per maand, maar jij zegt nu dat een jaar (4x kwartaal) precies 52 weken heeft. En dat is niet zo, je mist nog altijd een dag.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:02
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ben tevreden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ikke_Niels op 04-07-2014 15:28 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:03
Ivm doorgroeimogelijkheden ben ik op zoek naar andere baan en ik heb het volgende aanbod gekregen van een detacheerder:

* Jaarcontract (1 maand proeftijd)
* Mogelijkheid om door te groeien naar medior / senior
* Opleidingsmogelijkheden, per behaald certificaat een bonus van € 25 bruto bovenop het salaris.
* Openstaande studiekosten bij oude werkgever worden overgenomen.

Graag hoor ik van jullie of dit een goede aanbieding is, ik ben natuurlijk nog een starter en ik
wil me graag certificeren om door te groeien.

Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO 3 Medewerker beheer ICT 3 / MBO Netwerkbeheerder 4
Werkervaring: 2 jaar computerwinkel / 3 jaar junior systeembeheerder
Werkgever: Detacheerder
Functie: Junior Systeembeheerder (doorgroei naar medior/senior)
Vakantiedagen: 25
13e maand: x
Leaseauto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkostenvergoeding van netto € 90 / opleidings en certificerings mogelijkheden / bonusregeling
Regio: Noord
Reistijd: 5 minuten

Maandsalaris (bruto): 2100,-

[ Voor 4% gewijzigd door qwasd op 16-06-2013 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

het aanbod is zeker niet verkeerd voor het noorden, wat ik mij wel afvraag hoe ga jij bij de klanten komen, krijg je een reisvergoeding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:03
het 1e project waar ik mee start is 5 km van mij vandaan.
Onkostenvergoeding van 90 euro netto per maand.

[ Voor 30% gewijzigd door qwasd op 16-06-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

qwasd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:55:
het 1e project waar ik mee start is 5 km van mij vandaan.
Onkostenvergoeding van 90 euro netto per maand.
Dat is redelijk, maar daarna mag er toch wel een lease auto komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390599

Leeftijd: 32
Opleiding(en): WO Planologie
Certificaten: n.v.t.
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: gemeente
Huidige functie: Senior beleidsadviseur
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsuitkering 7% oid
Laptop: nee
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: prima geregeld
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: cafetariamodel etc..
Reistijd: enkele reis 40 minuten fiets of 55 minuten OV. Auto is 15 minuten (heenreis) en 35 minuten (terugreis)
Maand salaris (bruto): 3.950 euro

Vorig jaar gepromoveerd naar Senior en afgelopen vrijdag jaargesprek gehad. Op alle fronten voldoe ik aan de verwachtingen en op sommige erboven _/-\o_ . Altijd fijn.

Helaas geen extra stappen of gratificaties want ook hier is het geld op..Gewoon wel mijn periodiekje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-06 07:57
Voor mijn gevoel vind ik mijn loon niet overeen komen met mijn werkzaamheden, werkzaamheden bestaan uit 2de / 3de lijns support, inrichting en beheer van Windows omgevingen variërend van 3 t/m 15 servers. Ook het inrichten en onderhouden van diverse (kleinschalige 1 t/m 4 servers) Citrix XenApp omgevingen. Verder doe ik het beheer + inrichting van onze RES Workspace Manager omgevingen.

Wat denken jullie ervan? :)

Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO Medewerker Beheer ICT Niveau 3
Certificaten: RES Powerfuse 2010, RES Workspace Manager 2012, Windows SBS 2011
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: ICT Dienstverlener
Huidige functie: Engineer

Laptop: Vergoeding (€25 p.m.)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ja, certificeringen worden betaald.
Regio: Noord-Limburg
Reistijd**: 10 minuten (Fiets)

Maandsalaris (bruto): €1500

[ Voor 5% gewijzigd door Vizor op 17-06-2013 16:21 . Reden: secundaire arbeidsvoorwaarden toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 390599 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:29:
Reistijd: enkele reis 40 minuten fiets of 55 minuten OV. Auto is 15 minuten (heenreis) en 35 minuten (terugreis)

Vorig jaar gepromoveerd naar Senior en afgelopen vrijdag jaargesprek gehad. Op alle fronten voldoe ik aan de verwachtingen en op sommige erboven _/-\o_ . Altijd fijn.

Helaas geen extra stappen of gratificaties want ook hier is het geld op..Gewoon wel mijn periodiekje erbij.
Netjes hoor! Volgens mij tegenwoordig een luxe om met zo'n studie een goede baan te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Vizor schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:10:
Voor mijn gevoel vind ik mijn loon niet overeen komen met mijn werkzaamheden, werkzaamheden bestaan uit 2de / 3de lijns support, inrichting en beheer van Windows omgevingen variërend van 3 t/m 15 servers. Ook het inrichten en onderhouden van diverse (kleinschalige 1 t/m 4 servers) Citrix XenApp omgevingen. Verder doe ik het beheer + inrichting van onze RES Workspace Manager omgevingen.

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee

Ik zeg: te weinig!
Je hebt dan misschien niet de hoogste opleiding, maar waarschijnlijk wel de nodige kennis als je dat soort projecten uitvoert. Je zegt dat je geen secundaire hebt, maar wie betaald jou certificering dan, zelf?

Ik vind dat de werkgever zeker je certificeringen kan betalen en dat je wel naar 1700 mag. De komende jaren groei je dan nog wel naar de 2000. Daarna zal het werkgever / certificering afhankelijk worden denk ik, gezien je opleidingsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizor
@frankwopereis: Wist niet dat certificeringen onder de secundaire arbeidsvoorwaarden vielen, deze worden wel betaald door mijn werkgever. Bedankt voor het duidelijke antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:34

Richard

Kuru Kuru Kururin

/

[ Voor 99% gewijzigd door Richard op 19-06-2013 08:16 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023

€1500 is in de randstad het startsalaris voor een helpdeskmedewerker. Gezien jouw werkzaamheden, ervaring en certificaten zou ik zeker zeggen dat je onderbetaald wordt. €1800-2000 zou meer op zijn plaats zijn, maar dat ligt in jouw regio wellicht wat anders. Eea is wel afhankelijk van de verhouding tussen je support- en je inrichting/beheertaken. Als je 80% support doet, heb je minder te eisen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizor
@Railgunner: Mijn werkzaamheden bestaan ongeveer uit 70% inrichting/beheer en 30% support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 390599 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:29:

Is dat dan schaal 11 of schaal 12?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390599

KappuhH schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:28:
[...]

Netjes hoor! Volgens mij tegenwoordig een luxe om met zo'n studie een goede baan te hebben...
Tegenwoordig is het inderdaad luxe. Als je vóór 2008 bent afgestudeerd heb je goede kans dat je nog redelijk terecht bent gekomen. Daarna is het heel moeilijk geworden. Hoewel ook nog steeds geldt dat als je echt "goed" bent dat je dan nog steeds "goed" terecht komt.
Boudewijn schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:11:
[...]

Is dat dan schaal 11 of schaal 12?
Schaaltje 11 voor mij ;) en ik ben er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 21:31
Momenteel werk ik bij een MBO school met zo'n 15 locaties, 5000 werkplekken, 120 servers en 12000 gebruikers. Hier doe ik met name 3e lijns support, beheer ik de VMware vSphere omgeving. Ook voer ik af en toe wat projecten uit, zowel alleen of in teamverband.

Het behalen van certificaten levert hier geen extra waardering op en ook de doorgroeimogelijkheden zijn erg beperkt.

Doordat ik officiëel een werkweek van 36,86 uur heb, maar wel gewoon 40 uur werk heb ik in totaal bijna 50 vrije dagen per jaar. Hier staat dan wel een iets lager salaris tegenover.

Wat voor salaris zou ik kunnen vragen bij een nieuwe baan bij bijvoorbeeld een detacheerder (ervan uitgaande dat ik gewoon 40 uur ga werken en dus minder vrije dagen heb)?
Wat voor mij ook meespeelt is dat ik bij mijn huidige werkgever een vast contract heb, en dat ik vermoed dat ik dit bij een nieuwe baan niet makkelijk zal krijgen.

Opleiding(en): HBO NID
Certificaten: MCSA - 2012, VCP5, VCP4, MCITP:SA, ITIL3, RES Certified Professional
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: Beroeps- en volwasseneducatie (MBO)
Huidige functie: Systeembeheer 2/3e lijn / projecten

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen: ong. 25 dagen
GSM: smartphone
Werkweek: 36,86 uur
Pensioenregeling: via ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Collectieve zorgverzekering
Regio: Midden-Limburg
Reistijd: 20 min. auto / 35 min. fiets

Maand salaris (bruto): € 2.487

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:19
thesystem schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:36:
Momenteel werk ik bij een MBO school met zo'n 15 locaties, 5000 werkplekken, 120 servers en 12000 gebruikers. Hier doe ik met name 3e lijns support, beheer ik de VMware vSphere omgeving. Ook voer ik af en toe wat projecten uit, zowel alleen of in teamverband.

Het behalen van certificaten levert hier geen extra waardering op en ook de doorgroeimogelijkheden zijn erg beperkt.

Doordat ik officiëel een werkweek van 36,86 uur heb, maar wel gewoon 40 uur werk heb ik in totaal bijna 50 vrije dagen per jaar. Hier staat dan wel een iets lager salaris tegenover.

Wat voor salaris zou ik kunnen vragen bij een nieuwe baan bij bijvoorbeeld een detacheerder (ervan uitgaande dat ik gewoon 40 uur ga werken en dus minder vrije dagen heb)?
Wat voor mij ook meespeelt is dat ik bij mijn huidige werkgever een vast contract heb, en dat ik vermoed dat ik dit bij een nieuwe baan niet makkelijk zal krijgen.

Opleiding(en): HBO NID
Certificaten: MCSA - 2012, VCP5, VCP4, MCITP:SA, ITIL3, RES Certified Professional
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: Beroeps- en volwasseneducatie (MBO)
Huidige functie: Systeembeheer 2/3e lijn / projecten

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen: ong. 25 dagen
GSM: smartphone
Werkweek: 36,86 uur
Pensioenregeling: via ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Collectieve zorgverzekering
Regio: Midden-Limburg
Reistijd: 20 min. auto / 35 min. fiets

Maand salaris (bruto): € 2.487
50 vakantiedagen? Bij een detacheerder krijg je gemiddeld maar 25 dagen he ;) ik zou er maar eens goed over nadenken!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

martinusz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:23:
[...]

50 vakantiedagen? Bij een detacheerder krijg je gemiddeld maar 25 dagen he ;) ik zou er maar eens goed over nadenken!
Ik denk dat hij 25 voldoende vindt en daarom verder kijkt..
Overigens denk ik bij een detacheerder zo rond de 2700-2900 qua salaris (incl. budget voor evt. lease auto, dus dat moet er nog af) met zijn certificaten.

[ Voor 3% gewijzigd door frankwopereis op 18-06-2013 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144052

Opleiding(en): Mbo niv 3
Certificaten: Geen - bezig met MCSA Windows Server 2012
Werkervaring: 7 jaar servicedesk/systeembeheer

13/14e maand of winstuitkering: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet vergoeding thuis, budget voor opleiding per jaar
Regio: NH
Reistijd**: 10min

Maandsalaris (bruto): 2500 - verhoging na verlenging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Anoniem: 144052 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:53:
Opleiding(en): Mbo niv 3
Certificaten: Geen - bezig met MCSA Windows Server 2012
Werkervaring: 7 jaar servicedesk/systeembeheer

13/14e maand of winstuitkering: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet vergoeding thuis, budget voor opleiding per jaar
Regio: NH
Reistijd**: 10min

Maandsalaris (bruto): 2500 - verhoging na verlenging
Je werk is dichtbij, je opleiding laag & salaris redelijk hoog (ondanks 7 jaar ervaring) voor je functie.
Ik zeg: goed in orde !

Overigens als je nu gaat investeren in jezelf (d.m.v. certificeringen etc.) kan je nog wel groeien. Ik weet niet in welke sector je zit? Dat zou de enige beperking op groei kunnen zijn op den duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik vind het ook een aardig salaris gezien je opleiding, certificering en functie.

Je kan door middel van extra certificeringen jezelf wel specialiseren op (Windows, Unix, ...) Systeembeheer bijvoorbeeld. Eigenlijk dus wat @frankwopereis zegt :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01

Ik vind het karig om eerlijk te zijn. Misschien dat het aan de regio ligt, is er veel werk te vinden in jouw vakgebied daar? Ik ken het bedrijf verder niet, maar als het op het moment niet al te slecht gaat denk ik dat iets van 1700-1800eu een beter salaris zou zijn.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 523471

Opleiding(en): HBO Bachelor Informatica, richting System & Network Engineering
Certificaten: CCNA, ISO27000
Werkervaring: 2 jaar (inclusief stages)
Huidige functie: Systeem/Netwerk engineer + doorgroei tot Teamlead in doorgroei plan opgenomen.

Vakantiegeld: ja, 8%
Laptop: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: Amsterdam
Reistijd**: 60 minuten

Maandsalaris (bruto): €2000

Is dit salaris marktconform gezien opleiding/certificaten/werkervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 15:26
Ik zou zeggen dat je een beetje aan de lage kant zit, voornamelijk omdat er secundair helemaal niks geregeld is en je reistijd vrij lang is. Krijg je opleidingen en certificeringen niet betaald?

Ik denk dat je beter zou moeten kunnen krijgen over het geheel genomen, maar als je het groei potentieel zelf goed vindt is dat ook veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:19
Lage kant? Hij is pas 22....groeit de komende jaren vanzelf flink in salaris, eerste jaren de grootste stappen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mythio schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:23:
Ik zou zeggen dat je een beetje aan de lage kant zit, voornamelijk omdat er secundair helemaal niks geregeld is en je reistijd vrij lang is. Krijg je opleidingen en certificeringen niet betaald?

Ik denk dat je beter zou moeten kunnen krijgen over het geheel genomen, maar als je het groei potentieel zelf goed vindt is dat ook veel waard.
Het is op dit moment nog een "aanbod". Ik heb gezegt er over na te zullen denken. Ik geef niet zoveel om secundaire voorwaarden zoals laptop, GSM en auto. (Zakelijke km's worden vergoed, 19 cent p/km) Die heb ik namelijk zelf allemaal al. Certificeringen worden betaald mits via zelfstudie. Cursussen kosten kennelijk teveel geld.
Ik zit zelf te denken om 2300 bruto voor te stellen. Is dit een schappelijk bod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:39
Anoniem: 523471 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:26:
[...]

Het is op dit moment nog een "aanbod". Ik heb gezegt er over na te zullen denken. Ik geef niet zoveel om secundaire voorwaarden zoals laptop, GSM en auto. (Zakelijke km's worden vergoed, 19 cent p/km) Die heb ik namelijk zelf allemaal al. Certificeringen worden betaald mits via zelfstudie. Cursussen kosten kennelijk teveel geld.
Ik zit zelf te denken om 2300 bruto voor te stellen. Is dit een schappelijk bod?
Lijkt me een goed bod, maar ik denk dat je dan in het midden uit zult komen. En dat is voor een relatieve starter en je leeftijd best een prima salaris (niet bijzonder hoog, maar ook niet te laag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duidelijk, thanks! Met 2200, iets in die richting ben ik ook tevreden als starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Misschien kan je een treinabonnement meenemen in de onderhandelingen.
Ik weet niet of je een zuinige auto hebt en of je veel KM's moet maken in die 1 uur reistijd, maar dat kan misschien ook een aardig geintje worden (zelfs met 19ct vergoeding per KM)?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Je kunt als persoon toch geen ISO27000 halen of wel? Dat is toch een bedrijfscertificering?
Indien je hier als individu ook iets van kunt halen, waar kan ik dit dan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9

Asteroid9

General Failure

ISO27000 is ook geen certificering, meest waarschijnlijke is dat ISO27001 en dat is inderdaad een bedrijfscertificering. Wel kun je bepaalde persoonlijke auditor certificaten halen op verschillende niveau's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

frankwopereis schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:50:
[...]

Je kunt als persoon toch geen ISO27000 halen of wel? Dat is toch een bedrijfscertificering?
Indien je hier als individu ook iets van kunt halen, waar kan ik dit dan vinden?
Asteroid9 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:17:
ISO27000 is ook geen certificering, meest waarschijnlijke is dat ISO27001 en dat is inderdaad een bedrijfscertificering. Wel kun je bepaalde persoonlijke auditor certificaten halen op verschillende niveau's.....
Waarschijnlijk dit GIAC Certified ISO-27000 Specialist

(ookwel, google is your friend! 8e resultaat :X )

[ Voor 30% gewijzigd door ThePrutser op 19-06-2013 12:17 ]

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:02
Anoniem: 523471 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:39:
Duidelijk, thanks! Met 2200, iets in die richting ben ik ook tevreden als starter.
6 jaar geleden begon ik met 1800 euro als HBO-er uit de banken.
2000 (of 2200) is volgens mij ook geen slechte start hoor! (Zeker niet als je 22 bent!), en daarnaast moet je ook maar denken er zijn zat starters die niets kunnen vinden, dus de vraag is hoeveel wil je het rekken? :)

Als je straks een 3-5 jaar werkervaring hebt en je bent niet genoeg gestegen kan je makkelijk om je heen kijken. Een jonge HBO'er met 5 jaar werkervaring is goud waard (of nja voor de werkgever nog steeds goedkoop voor wat ie krijgt ;D).

[ Voor 29% gewijzigd door Ikke_Niels op 19-06-2013 12:24 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Laatst online: 21-03 23:17
Leeftijd: 37
Opleiding(en): HBO Bachelor Informatica
Certificaten: -
Werkervaring: 14
Werkgever: ICT Detacheerder
Huidige functie: Software architect , Lead developer, software developer. Verder geef ik intern en extern zo nu en dan een presentatie over technische onderwerpen.

Vakantiegeld: ja, 8%
13/14e maand of winstuitkering: we hebben een jaarlijkse bonus (afhankelijk van de resultaten van het bedrijf)
GSM: Nee (kan geloof ik wel geregeld worden, heb ik geen interesse in)
Leaseauto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding van 25,- per maand
Regio: Zuid-Holland / Utrecht
Reistijd: afhankelijk van eindklant

Maandsalaris (bruto): €3900

[ Voor 6% gewijzigd door Compuhair op 19-06-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 16-06 13:37
Ik vind het een net aanbod.4100 + flinke pensioenpremie + 13e maand + eventueel een bonus... Volgens mij zit dit tenminste on par met was ASML zou betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-06-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ik denk dat dat er zeker niet slecht uitziet! Onderschat de waarde van die pensioenregeling niet, en het feit dat je in feite een starter bent. Ik zou zeggen: als de inhoud van de baan je aanstaat: go for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13
Ik zou dat niet betalen voor een startende PhD. Dit omdat het bij academici moeilijk te achterhalen is wat de praktische waarde van hun kennis is en (wellicht belangrijker) hoe goed de soft skills zijn - in de echte wereld werk je meestal namelijk niet alleen :) Daar moet ik wel bij zeggen dat er na een jaar een enorme stap gemaakt kan worden als blijkt dat beide vergelijkbaar zijn met dat van een uitstekende collega die 7 jaar "echte" werkervaring heeft.

Wellicht dat je bepaalde, zeer specialistische kennis hebt, dat nog een verschil zou kunnen maken. Maar ik zou er voor nu tevreden mee zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door Knakker op 20-06-2013 08:55 ]

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Zoijar schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:37:
Members only:
Volgens mij een prima aanbod.

1) basis salaris is ok en potentie om door te groeien.
2) als je een keer bekend ben in de financehoek wereld, dan kan je snel sprongen maken naar beter betaalde banen
3) lekker dichtbij :). Reizen is imho zonde van je tijd.
4) pensioen betaald
5) potentieel voor grote bonus.

Als het werk je uitdagend lijkt, dan zou ik er eens heel serieus over gaan nadenken.

[ Voor 3% gewijzigd door Alarmnummer op 20-06-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Knakker schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:52:
Ik zou dat niet betalen voor een startende PhD. Dit omdat het bij academici moeilijk te achterhalen is wat de praktische waarde van hun kennis is en (wellicht belangrijker) hoe goed de soft skills zijn - in de echte wereld werk je meestal namelijk niet alleen :)
Ja, want de universiteit - of een daaropvolgende promotietraject - is natuurlijk een vergaarbak van wereldvreemde autisten, zo anders dan het HBO, waar het stikt van de street-smart, sociale, scherpe mensen 8)7

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nare man schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:33:
[...]

Ja, want de universiteit - of een daaropvolgende promotietraject - is natuurlijk een vergaarbak van wereldvreemde autisten, zo anders dan het HBO, waar het stikt van de street-smart, sociale, scherpe mensen 8)7
+1
Pagina: 1 ... 16 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.