Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.461 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 22:44
Floris-K schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:38:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door ranjo op 15-09-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:49
Members only:

Beetje vreemde eend in de bijt hier, maar misschien wel leuk voor jullie om ook een ander vakgebied te zien. Ben dus aangenomen voor 6 maanden om wat ervaring in het buitenland op te doen. Nu moet ik er bijzeggen dat mijn vaste lasten hier 450 euro per maand zijn voor een ruim apartement in het centrum van Budapest (75m2) en het levensonderhoud hier goedkoop is dus mag zeker niet klagen. Het grappige (of eigenlijk niet) is dat ik hierna wil graan promoveren, en het startsalaris daar ligt 300 euro lager...

Maar goed je moet er wat voor over hebben :).

Oh en bij research wordt overwerk niet betaald :+. Je werkt gewoon wat nodig is (nu valt het hier bij mij reuze mee gelukkig)

[ Voor 5% gewijzigd door Bartske op 15-09-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Iemand ervaring met werken voor een werkgever in de London,UK? Ik heb namelijk een aanbod gekregen om daar te kunnen gaan werken.

Hoe wordt het salaris opgebouwd? Iemand die mij daar over wat kan vertellen?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2015 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brambulance2
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-09 11:39
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:07:
Leeftijd:22
Opleiding(en): MBO ICT N4
Certificaten: Geen
Werkervaring: 4 periodes van 6 maand stage, nu sinds 3 maand in dienst
Werkgever: Hosting partij
Huidige functie: Support Engineer/veredelde systeembeheerder, werk wel veel op servers etc.

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Bonus aan het einde van het jaar
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee, alleen bij bezoeken aan klanten
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen -en certificaten vergoed, lunch van de zaak
Land: Nederland
Regio: Gelderland
Reistijd**: 10 minuten

Maandsalaris (bruto): 1400,-

Meningen? Geen vetpot inderdaad, maar kom net van school zonder certificaten. Ben van plan te beginnen met certificering dit jaar. Wel wordt ik volgend jaar 23, had in gedachten dan richting de 1650-1700 te gaan.
Je zal in ieder geval er op vooruit gaan omdat het minimumloon voor 23 jarigen hoger is dan je huidige brutosalaris. Voor 2015 is dat nu €1.507,80 per maand. Of je dan nog verder door groeit naar 1650/1700 is dan de vraag.

[ Voor 69% gewijzigd door Brambulance2 op 15-09-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Brambulance2 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:14:
[...]

Je zal in ieder geval er op vooruit gaan omdat het minimumloon voor 23 jarigen hoger is dan je huidige brutosalaris. Voor 2015 is dat nu €1.507,80 per maand. Of je dan nog verder door groeit naar 1650/1700 is dan de vraag.
Is echt zo slecht gesteld in de ICT dat een MBO niveau 4 evenveel verdient als een ongeschoold iemand bij de Hema? Ik mag hopen dat hij tenmiste 100 per maand boven het minimum loon gaat verdienen als hij 23 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roobje schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:56:
[...]

Is echt zo slecht gesteld in de ICT dat een MBO niveau 4 evenveel verdient als een ongeschoold iemand bij de Hema? Ik mag hopen dat hij tenmiste 100 per maand boven het minimum loon gaat verdienen als hij 23 wordt.
Vind ik inderdaad ook een moeilijke.. Ik werkte hiervoor parttime in een bouwmarkt, als ik daar nu voltijd aan het werk zou gaan, ging ik meer verdienen. Daarentegen heb ik aan die ervaring weer niks voor in mijn toekomst. Toch zou je zeggen dat een opleiding wel enigszins aangeeft dat iemand degelijk opgeleid is, waar naar mijn mening wel een stukje waardering tegenover staat (hoger salaris dan minimum).

Moet wel zeggen dat ik tegen de tijd dat ik 23 wordt, 1 jaar ervaring heb bij dit bedrijf. Daarnaast is van die 2 jaar stages, 1 jaar bij ditzelfde bedrijf geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 10:27
Tja, ik vermoed dat dit ook aan de markt ligt. Zoals ik het beoordeel op het moment zijn er gewoon teveel MBO opgeleide ITers en te weinig hoogopgeleiden ITers. Gevolg; als MBOer krijg je minimaal betaald en als je niet wilt zijn er voor jou 10 anderen.

Zo werkt een arbeidsmarkt nu eenmaal met vraag/aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythio schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:24:
Tja, ik vermoed dat dit ook aan de markt ligt. Zoals ik het beoordeel op het moment zijn er gewoon teveel MBO opgeleide ITers en te weinig hoogopgeleiden ITers. Gevolg; als MBOer krijg je minimaal betaald en als je niet wilt zijn er voor jou 10 anderen.

Wel vreemd dat we hier al meer dan een half jaar zoeken naar een fatsoenlijk geprofileerde medewerker, waarin de papieren nog geen eens een must zijn. We hebben aardig wat mensen op gesprek gehad (ook HBO-ers), maar dit garandeert absoluut niet wat hij/zij in huis heeft. Ik denk niet dat ze het heel tof zullen vinden als ik opstap, aangezien het tamelijk druk is en we tot op heden nog geen extra medewerkers hebben gevonden. Als dat zo makkelijk ging, had ik vast al een (aantal) extra collega('s) gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:07:
Leeftijd:22
Opleiding(en): MBO ICT N4
Certificaten: Geen
Werkervaring: 4 periodes van 6 maand stage, nu sinds 3 maand in dienst
Werkgever: Hosting partij
Huidige functie: Support Engineer/veredelde systeembeheerder, werk wel veel op servers etc.

13/14e maand of winstuitkering: Bonus aan het einde van het jaar
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee, alleen bij bezoeken aan klanten
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen -en certificaten vergoed, lunch van de zaak
Regio: Gelderland
Reistijd**: 10 minuten

Maandsalaris (bruto): 1400,-

Meningen? Geen vetpot inderdaad, maar kom net van school zonder certificaten. Ben van plan te beginnen met certificering dit jaar. Wel wordt ik volgend jaar 23, had in gedachten dan richting de 1650-1700 te gaan.
Ik ken jongens in de detachering die rond jouw leeftijd al 100 euro hoger binnentikken en detachering is ook geen vetpot. En zij doen puur servicedesk. Als je en intern zit en meer verantwoordelijkheid hebt mag daar wel meer tegen over staan.

Edit:

Mijn LinkedIn beweert toch echt wat anders dan dat jij beweert. Al spijker ik wel aardig bij sinds ik van school ben maar ik zie het bij anderen ook die geen extra papieren hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Megajr op 15-09-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:08:
[...]

Vind ik inderdaad ook een moeilijke.. Ik werkte hiervoor parttime in een bouwmarkt, als ik daar nu voltijd aan het werk zou gaan, ging ik meer verdienen. Daarentegen heb ik aan die ervaring weer niks voor in mijn toekomst. Toch zou je zeggen dat een opleiding wel enigszins aangeeft dat iemand degelijk opgeleid is, waar naar mijn mening wel een stukje waardering tegenover staat (hoger salaris dan minimum).

Moet wel zeggen dat ik tegen de tijd dat ik 23 wordt, 1 jaar ervaring heb bij dit bedrijf. Daarnaast is van die 2 jaar stages, 1 jaar bij ditzelfde bedrijf geweest.
[...]

Toen ik van mijn MBO niveau 4 opleiding kwam verdiende ik €2200,- bruto op 18 jarige leeftijd. Het gaat er maar net om hoe goed je in je werk bent, hoe goed je jezelf kan presenteren, hoe je in elkaar steekt als mens en of je goed kan netwerken. Het bovenstaande plus een beetje geluk uiteraard. Mijn opleiding heeft er in ieder geval weinig mee te maken gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megajr schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:36:
[...]

Ik ken jongens in de detachering die rond jouw leeftijd al 100 euro hoger binnentikken en detachering is ook geen vetpot. En zij doen puur servicedesk. Als je en intern zit en meer verantwoordelijkheid hebt mag daar wel meer tegen over staan.
De afgelopen periode heb ik erg veel geleerd en ervaring opgedaan. Het werk dat ik doe, is absoluut geen 100% servicedesk-werk. Ik werk op servers (Exchange, AD, RES, Citrix, etc.), zet updates klaar voor klanten, beheer tokens, ben 1 van de weinigen met Sharepoint en IGEL thinclient-kennis en heb al redelijke troubleshoot-ervaring. Daarnaast hebben we nog een ''schoolverlater'' zitten hier, die ik absoluut niet met mijzelf kan vergelijken (geen eigendunk). Het zou betekenen dat ik dus op mijn 23e hetzelfde salaris zal gaan vangen als hij (hij is ook 23): lijkt mij niet geheel eerlijk dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Hoteldebotel schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:37:
Toen ik van mijn MBO niveau 4 opleiding kwam verdiende ik €2200,- bruto op 18 jarige leeftijd. Het gaat er maar net om hoe goed je in je werk bent, hoe goed je jezelf kan presenteren, hoe je in elkaar steekt als mens en of je goed kan netwerken. Het bovenstaande plus een beetje geluk uiteraard. Mijn opleiding heeft er in ieder geval weinig mee te maken gehad.
Op je 12e ben je klaar met je basisschool, op je 16e klaar met VMBO en op je 20e met MBO4. Tenzij je heel veel overgeslagen hebt lijkt mij het sterk dat je op je 18e begonnen bent met werken? Wanneer ben je overigens begonnen met werken want 2200 is een vrij hoog salaris en dat zou ik alleen tijdens de internet bubbel verwachten. Niet dat het je niet gegund is overigens :)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:39:
[...]

De afgelopen periode heb ik erg veel geleerd en ervaring opgedaan. Het werk dat ik doe, is absoluut geen 100% servicedesk-werk. Ik werk op servers (Exchange, AD, RES, Citrix, etc.), zet updates klaar voor klanten, beheer tokens, ben 1 van de weinigen met Sharepoint en IGEL thinclient-kennis en heb al redelijke troubleshoot-ervaring. Daarnaast hebben we nog een ''schoolverlater'' zitten hier, die ik absoluut niet met mijzelf kan vergelijken (geen eigendunk). Het zou betekenen dat ik dus op mijn 23e hetzelfde salaris zal gaan vangen als hij (hij is ook 23): lijkt mij niet geheel eerlijk dan.
Waarom ben jij meer waard dan dat hij is? Dat zijn dingen die je met je werkgever moet bespreken tijdens een beoordelingsgesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megajr schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:47:

Waarom ben jij meer waard dan dat hij is? Dat zijn dingen die je met je werkgever moet bespreken tijdens een beoordelingsgesprek.
Als dat inderdaad de manier is hoe het tegenwoordig moet.. Ik ben nooit zo'n fan van mijzelf vergelijken met anderen. Maar goed, ik zal proberen een balletje op te gooien in het eerstvolgende gesprek en gaan peilen waar hij (directeur) mij ongeveer inschaalt. Uiteraard geef ik dan door wat ik verbeterd vindt aan mijzelf de afgelopen periode.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:08:
[...]

Als dat inderdaad de manier is hoe het tegenwoordig moet.. Ik ben nooit zo'n fan van mijzelf vergelijken met anderen. Maar goed, ik zal proberen een balletje op te gooien in het eerstvolgende gesprek en gaan peilen waar hij (directeur) mij ongeveer inschaalt. Uiteraard geef ik dan door wat ik verbeterd vindt aan mijzelf de afgelopen periode.
Nou ik zou niet beginnen met persoon X verdient bedrag Y en ik doe meer dus dan wil ik ook meer. Ik zou eerder zeggen vanaf <datum dat je 23 wordt> krijg ik het minimum loon maar gezien dat ik mij sterk ontwikkelt heb op dit en dit vlak vind ik salaris Z beter passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nooit vergelijken met anderen. De vraag is, zoals anderen al aangaven: Waarom vind jij dat je dit waard bent. En dat moet je kunnen vertellen / verkopen.

En ja, de (opmerkelijke?) situatie kan ontstaan dat jij er bijvoorbeeld 100 euro bij krijgt en jouw collega zich beter weet te verkopen en er 250 bij krijgt. Maar jij vind jezelf bedrag x waard. En dat staat dus helemaal los van wat een ander doet, vind of krijgt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:08:
[...]

Vergelijken met een ander zou ik niet doen; je hebt niets met zijn salaris te maken. Ik zou je aanraden te onderbouwen waarom je vindt dat jij meer waard bent dan wat je nu krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazzycow1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Leeftijd: 23
Opleiding(en):MBO 4 Elektrotechniek
Certificaten:VOL VCA
Werkervaring:ca. 3 jaar als vakantie kracht
Werkgever: Aqualectra
Huidige functie: Jr. projectleider

Vakantiedagen:27
13/14e maand of winstuitkering:Winstuitkering
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 39 uur
Pensioenregeling:50% zelf 50% werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:160% overwerk
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 10 min (fiets)

Maand salaris (bruto): 2249,-

Ben net 23 dus komt wel goed uit. Het na mn MBO nog HBO geprobeerd maar dat werd hem niet. Ik mag niet klagen denk ik zo.

[ Voor 8% gewijzigd door crazzycow1 op 15-09-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 13:18
[...]
Tegenwoordig wel ja, "oude" MBO niv 4 die destijds ook veel ervaring hebben gedaan verdienen echter wel meer(begon ook met 1800 oid destijds), maar is ook geheel afhankelijk van de persoon. Zelf mbo ict niv 4 gedaan en met leeftijd van 31 zit ik op ruim 4k bruto en vrienden die dezelfde opleiding hebben gedaan zitten op minimaal 3300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheel schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:34:
[...]

Vergelijken met een ander zou ik niet doen; je hebt niets met zijn salaris te maken. Ik zou je aanraden te onderbouwen waarom je vindt dat jij meer waard bent dan wat je nu krijgt.
Megajr schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:27:
[...]

Nou ik zou niet beginnen met persoon X verdient bedrag Y en ik doe meer dus dan wil ik ook meer. Ik zou eerder zeggen vanaf <datum dat je 23 wordt> krijg ik het minimum loon maar gezien dat ik mij sterk ontwikkelt heb op dit en dit vlak vind ik salaris Z beter passen.
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:33:
Nooit vergelijken met anderen. De vraag is, zoals anderen al aangaven: Waarom vind jij dat je dit waard bent. En dat moet je kunnen vertellen / verkopen.

En ja, de (opmerkelijke?) situatie kan ontstaan dat jij er bijvoorbeeld 100 euro bij krijgt en jouw collega zich beter weet te verkopen en er 250 bij krijgt. Maar jij vind jezelf bedrag x waard. En dat staat dus helemaal los van wat een ander doet, vind of krijgt.
Dan ga ik het individueel houden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja en nee.

Ja, het is slecht gesteld. Het aanbod is gewoon vele malen groter dan de vraag. Als jij als MBO'er bedankt voor een aanbod van bedrag 'x', dan zijn er 110 anderen die maar al te graag ja en amen zullen roepen, omdat ze ergens anders gewoon simpelweg geen (goede) baan kunnen vinden. Je kunt met dergelijke diploma's op zak (en met weinig of geen werkervaring) vandaag de dag gewoon simpelweg niet onderhandelen. Het is take it or leave it, want er zijn ook zat HBO'ers en zelfs WO'ers die hetzelfde werk wel willen doen als het echt niet anders kan.

Daarentegen zijn er ook uitzonderingen. Ik zie mezelf als zo'n uitzondering, met 3k per maand en +/- 54k+ op jaarbasis, met MBO3 en geen noemenswaardige certificaten op zak. Daar staat wel tegenover dat ik goed ben in wat ik doe, maar je moet wel de juiste werkgever zien te vinden die dat in jou wil (durven) zien. Ik heb wat dat betreft geluk gehad. Voor de meeste andere mensen zal dat vaak toch minder positief uitpakken.

Ik ben echter wel van mening dat je zelf verantwoordelijk bent voor de komende +/- 5 jaar. MBO is niet onder aan de ladder, ook al zien mensen dat vaak wel zo. Je kunt zelf prima verder komen door trainingen te volgen en door de juiste papieren te halen. Als je ervoor kiest om niet of nauwelijks aan je eigen ontwikkeling te werken, dan heb je pech (en terecht). Maar als je je 100% inzet en je werkt aan je CV, dan kun je in de ICT een behoorlijk goede (en lekkere) boterham verdienen, ook met MBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:51:
[...]

Ja en nee.

Ja, het is slecht gesteld. Het aanbod is gewoon vele malen groter dan de vraag. Als jij als MBO'er bedankt voor een aanbod van bedrag 'x', dan zijn er 110 anderen die maar al te graag ja en amen zullen roepen, omdat ze ergens anders gewoon simpelweg geen (goede) baan kunnen vinden. Je kunt met dergelijke diploma's op zak (en met weinig of geen werkervaring) vandaag de dag gewoon simpelweg niet onderhandelen. Het is take it or leave it, want er zijn ook zat HBO'ers en zelfs WO'ers die hetzelfde werk wel willen doen als het echt niet anders kan.

Daarentegen zijn er ook uitzonderingen. Ik zie mezelf als zo'n uitzondering, met 3k per maand en +/- 54k+ op jaarbasis, met MBO3 en geen noemenswaardige certificaten op zak. Daar staat wel tegenover dat ik goed ben in wat ik doe, maar je moet wel de juiste werkgever zien te vinden die dat in jou wil (durven) zien. Ik heb wat dat betreft geluk gehad. Voor de meeste andere mensen zal dat vaak toch minder positief uitpakken.

Ik ben echter wel van mening dat je zelf verantwoordelijk bent voor de komende +/- 5 jaar. MBO is niet onder aan de ladder, ook al zien mensen dat vaak wel zo. Je kunt zelf prima verder komen door trainingen te volgen en door de juiste papieren te halen. Als je ervoor kiest om niet of nauwelijks aan je eigen ontwikkeling te werken, dan heb je pech (en terecht). Maar als je je 100% inzet en je werkt aan je CV, dan kun je in de ICT een behoorlijk goede (en lekkere) boterham verdienen, ook met MBO.
Aan mijn CV werken vind ik ook mooi om te doen; daar zal het niet aan liggen. :*) Ik begin, zoals ik al aangaf, met certificering en wil graag cursussen gaan volgen (welke ik nodig heb en essentieel zijn). Ik heb al een aantal workshops gevolgd en dat bevalt me wel. Ik wilde eerst duaal gaan studeren (hbo tbk), maar na een 6-7 jarige periode van 40 uur stage, 15 uur parttime werk + schoolwerk + vriendin + hobby en ga zo maar door, kon ik het even niet aan om die studie te doen. Ik weet niet hoe ik daar volgend jaar over denk; het 40 uur werken en verder niks bevalt me eigenlijk ook erg goed. Op dit moment weet ik zeker dat ik er niet genoeg motivatie voor kan krijgen, en in combinatie met de drukte op het werk, ga ik dat gewoon niet handelen.

Zoals mij nu beloofd is, is dat ik met 2-3 jaar richting de sales zal gaan (waar mijn ambities ook naar uit gaan). Het uiteindelijke doel is richting consultancy/advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me goed herkennen in je gedachtegang. Niks mis mee! Maar probeer die studies wel op te pakken, want ze zijn zo belangrijk!

Je zegt dat je ambities richting sales liggen, maar dat je uiteindelijk richting consultancy/advies wil gaan (dat is wat ik doe), maar dat is niet echt sales. Weet je zeker dat je ambities wel kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:52:
Ik kan me goed herkennen in je gedachtegang. Niks mis mee! Maar probeer die studies wel op te pakken, want ze zijn zo belangrijk!

Je zegt dat je ambities richting sales liggen, maar dat je uiteindelijk richting consultancy/advies wil gaan (dat is wat ik doe), maar dat is niet echt sales. Weet je zeker dat je ambities wel kloppen?
Certificering etc. ga ik sowieso doen. Daarnaast wil ik ook cursussen of leer trajecten gaan doen.

Bij ons werkt iemand die van sales is uitgegroeid tot technical sales consultant; dat lijkt mij ook wel.

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 11:53
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Bld- op 16-09-2015 14:25 . Reden: typos ]

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-03 22:06
Members only:

Vele reacties hier over "hoge opleidingen", hbo dit dat, wo zus zo...

In mijn ogen is je werkervaring, affiniteit en motivatie + certificaten een stuk meer waard dan een HBO opleiding. Daarnaast gaat het er ook vooral om hoe goed je kan praten. Hoe goed je kan leren zegt mij niet zoveel.

• trummel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 22:30
DancePlaza schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:21:
Iemand ervaring met werken voor een werkgever in de London,UK? Ik heb namelijk een aanbod gekregen om daar te kunnen gaan werken.

Hoe wordt het salaris opgebouwd? Iemand die mij daar over wat kan vertellen?
Ik raad je de Facebook groep NL Borrel Londen aan. Daar weten ze wel antwoord op deze vraag. Heb er zelf een half jaar stage gelopen. Levensonderhoud een stuk duurder en lonen uiteraard een stuk hoger. Hoe het allemaal is opgebouwd heb ik geen weet van helaas. Succes!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 13:51

Praetextatus

the dutch_paki

wallywally schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:46:

In mijn ogen is je werkervaring, affiniteit en motivatie + certificaten een stuk meer waard dan een HBO opleiding. Daarnaast gaat het er ook vooral om hoe goed je kan praten. Hoe goed je kan leren zegt mij niet zoveel.
Maar jij bent geen werkgever ;). Moet een werkgever op de blauwe ogen geloven dat je ergens affiniteit of motivatie mee hebt en dus ergens goed in bent? Een papiertje is, net als certificaten, tastbaar bewijs dat je een bepaald niveau haalt. Of je ergens goed in bent is weer is een tweede, maar geeft vaak wel aan dat je ergens effort en energie in hebt gestoken.

Heel simpel gezegd, een goede opleiding maakt doorgroei een stuk makkelijker. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk, maar zoals gezegd dat zijn uitzonderingen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Praetextatus op 16-09-2015 18:09 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 13:51

Praetextatus

the dutch_paki

Bld- schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:21:
Members only:
Het lijkt wel dat je naar je zin hebt bij deze werkgever. Wellicht is er een mogelijk om met je leidinggevende in overleg gaan en kijken of je echt dev mag gaan doen. Afhankelijk van de grootte van de organisatie kun je daar ook een professionalisering slag gaan in zetten. Kun je op meerdere vlakken kennis/ervaring opdoen.

Mocht je in de toekomst de mogelijkheid zien om een eigen bedrijf op te zetten, dan kun je dat altijd doen.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Members only:

Veel praten en niks leren. Zegt mij genoeg. Dat doen ze allemaal :-)
Alleen ben ik 2 jaar ouder. Praat wat minder. Leer wat meer. En verdien nu 3x wat jij hebt. Netto.
Dat haal jij met praten in 2 jaar niet meer in.

En verder niet persoonlijk bedoeld. Je zal het vast goed doen. Maar met 3500,- bruto en je 31 jaar + mbo diploma zul je ook geen grote stappen meer maken. Wat valt er te praten als je zeg, 5k wil gaan verdienen. Dan zullen er toch argumenten naast het praten op tafel moeten komen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Lasteraar schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:14:
[...]

Praat wat minder.En verdien nu 3x wat jij hebt. Netto.
Jij verdient 10.000 euro netto? :?
behoorlijk praatjes anders ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Lasteraar
De inconvenient truth is dat wanneer ik ja zeg ik arrogant over kom. En wanneer ik ontken een praatjesmaker ben.

Maar jij begrijpt net als ik dat niet heel NL het van 3000 bruto hoeft te doen..

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Beetje een scheve vergelijking, loondienst vs. eigen bedrijf. Nu graag ontopic :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 12:59

Shunt

Boe

Ik gok als ZZP'er.
Als je goed kan praten een mooi netwerk hebt en natuurlijk niet onbelangrijk iets te bieden hebt waar vraag naar is dan is 9/10k per maand niet eens zo heel gek.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Martinusz
Lasteraar schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:43:
De inconvenient truth is dat wanneer ik ja zeg ik arrogant over kom. En wanneer ik ontken een praatjesmaker ben.

Maar jij begrijpt net als ik dat niet heel NL het van 3000 bruto hoeft te doen..
Dan moet je het niet posten zonder je gegevens erbij, je vraagt er op deze manier zelf om.
Maar je verdient dus 10k netto in loondienst?
En nee niet heel NL hoeft het met 3K bruto per maand te doen, al is dat wel de grootste groep waarschijnlijk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor ZZP is er een ander topic ;)
En laten we het hier verder vooral gezellig houden :)

Qua opleiding en certificaten enzo: imho zegt een certificaat, of dat nou van een vursus of van een masters degree is, iets over wat je gedaan hebt, en niets over wat je daadwerkelijk kunt.
True, van een HBO'er of WO'er mag je een bepaald werkniveau verwachten. Maar als je praat over hoe goed je bent en je het vervolgens niet waar maakt, val je alsnog door de mand. En een beetje werkgeverr weet dat ook en vraagt ook naar wat je gedaan hebt bij een sollicitatie.
En zit je al een hele tijd in een baan en ziet je baas niet in wat je allemaal gedaan hebt en kunt, dan workdt het imo tijd om verder te kijken naar iemand die dat wel ziet. Al was het alleen maar om je eigen potentie en de lol in je werk niet verloren te laten gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Lasteraar
Een klikje op mijn profiel en je ziet al dat ik geen zzp'er ben...

Daarbij was mijn opmerking ontopic.
Gezien mijn reactie voor 80% over papieren en salaris(verwachting) ging. Niet over mijn salaris.

• wheel
In je laatste post-met-lijstje was je ondernemer en verdiende je 4,5k bruto. Toen had je een zaak overgenomen (ondernemer) met als achtergrond mbo en vak-gerelateerde certificaten, zonder die te specificeren. Dat was februari jl. Nu, een half jaar later, verdien je 10,5k netto in loondienst? Na 6 maanden kennelijk een verdubbeling in inkomen. Misschien leuk om een nieuw lijstje te posten?

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 10:48

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• wallywally
Lasteraar schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:14:
[...]

Veel praten en niks leren. Zegt mij genoeg. Dat doen ze allemaal :-)
Alleen ben ik 2 jaar ouder. Praat wat minder. Leer wat meer. En verdien nu 3x wat jij hebt. Netto.
Dat haal jij met praten in 2 jaar niet meer in.

En verder niet persoonlijk bedoeld. Je zal het vast goed doen. Maar met 3500,- bruto en je 31 jaar + mbo diploma zul je ook geen grote stappen meer maken. Wat valt er te praten als je zeg, 5k wil gaan verdienen. Dan zullen er toch argumenten naast het praten op tafel moeten komen.
Ik ben op weg voor CCNP en wil daarna door voor CCIE. Dus don't be so sure dat ik dat niet haal met 2 jaar. Dat zal geen 10K netto zijn, maar die 5k moet wel gaan lukken dan.

Ik bedoel meer te zeggen; ik loop al even mee in het bedrijfsleven en ik heb heel veel mensen gezien die hélemaal niks kunnen (en ook geen papieren hebben verder), en met mooie praatjes manager worden en flink veel meer verdienen dan ik.

En als jij 11K netto verdient, ben je een uitzondering.. er zijn niet zoveel mensen die dat netto krijgen. Dat is een directeuren salaris.

• Lasteraar
@wheel , correct. Als ik een afsplitsing maak dan is dat wat ik mijzelf als salaris geef. Echter heb ik een VOF dus ik betaal over al mijn omzet IB en wat daarna overblijft ( na ook alle andere kosten uiteraard ) is gewoon direct netto.
Verder geen behoefte heel mijn hebben en houden hier op GOT te plaatsen..

@Wally , goed bezig dus. Verder wel eens hoor. Maar zonder papieren is het altijd harder knokken. Niks mis mee.. Maar als je kan leren , gebruik het.

• wheel
Oke, maar dus geen loondienst. Dáár gaat dit topic primair over. Inkomen uit loondienst vergelijken met met (netto)winst van een ondernemer geeft een vertekend beeld. Je claimt dat "weinig praten en veel leren" eraan bijdraagt dat je nu zoveel verdient. Je opleidingsniveau is mbo (met certificaten). Zonder branchekennis, maar hoe draagt het halen van certificaten, voor jou als ondernemer, bij aan de stijging van jouw winst?

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 10:48
wallywally schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:07:

Ik bedoel meer te zeggen; ik loop al even mee in het bedrijfsleven en ik heb heel veel mensen gezien die hélemaal niks kunnen (en ook geen papieren hebben verder), en met mooie praatjes manager worden en flink veel meer verdienen dan ik.
Dat is in jouw interpretatie, geen feit. Wellicht hebben die mensen wel degelijks veel skills alleen zie of herken jij die niet. Kletsend een organisatie goed leiden is ook een kunst.

Je hebt wel gelijk als je het iets nuanceert en stelt dat softskills (communiceren, netwerken, presentatie/uiterlijk) belangrijk danwel onmisbaar zijn om op die functies te komen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
@Lasteraar: je bent een opticien met een zaak?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 22:14
Members only:

Het leven is geen zero sum game. Derhalve is een hogere opleiding vrijwel altijd beter voor je positie op de arbeidsmarkt. Lijkt me vrij triviaal.

• wallywally
MarcoC schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:34:
[...]
Het leven is geen zero sum game. Derhalve is een hogere opleiding vrijwel altijd beter voor je positie op de arbeidsmarkt. Lijkt me vrij triviaal.
Ook dat valt te bezien, ik zag een paar maanden geleden nog een piloot en iemand die WO kunstgeschiedenis had gestudeerd in de supermarkt achter de kassa zitten (op tv)..

Tuurlijk is het goed als je een hogere opleiding hebt, maar ik ben voor mezelf blij dat ik geen extra 4 jaar heb gestoken in het halen van HBO en in plaats daarvan die 4 jaar werkervaring opgedaan heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcoC
wallywally schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:37:
[...]

Ook dat valt te bezien, ik zag een paar maanden geleden nog een piloot en iemand die WO kunstgeschiedenis had gestudeerd in de supermarkt achter de kassa zitten (op tv)..

Tuurlijk is het goed als je een hogere opleiding hebt, maar ik ben voor mezelf blij dat ik geen extra 4 jaar heb gestoken in het halen van HBO en in plaats daarvan die 4 jaar werkervaring opgedaan heb.
Beetje flauwe argumentatie om meerdere redenen:
- N=1
- Uitzonderingen zijn er altijd
- Uiteraard doel ik op hbo versus wo bij een soortgelijke opleidingsrichting

Ik vind je vrij arrogant eigenlijk. Managers die meer verdienen dan jij kunnen niks, hbo/wo-diploma's hebben geen waarde, etc. Waar baseer je dat allemaal op? Prima dat je tevreden bent met hoe het gaat hoor, alleen vind ik je onterecht cynisch tegenover mensen die het anders aanpakken.

• wallywally
MarcoC schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:42:
[...]
Beetje flauwe argumentatie om meerdere redenen:
- N=1
- Uitzonderingen zijn er altijd
- Uiteraard doel ik op hbo versus wo bij een soortgelijke opleidingsrichting

Ik vind je vrij arrogant eigenlijk. Managers die meer verdienen dan jij kunnen niks, hbo/wo-diploma's hebben geen waarde, etc. Waar baseer je dat allemaal op? Prima dat je tevreden bent met hoe het gaat hoor, alleen vind ik je onterecht cynisch tegenover mensen die het anders aanpakken.
Oh dat is niet zo bedoeld hoor. Er zijn ook zat managers die wél veel in hun mars hebben. Ik geef alleen aan dat ik mensen heb door zien groeien tot manager puur met mooie praat (ik heb met ze samen gewerkt, en kon daaruit op maken dat ze niet veel konden behalven praten.) Het is vaak beter wie je kent, dan wat je kan.

En arrogant? Sorry maar dat is niet zo bedoeld. En ieder zijn ding inderdaad, maar ik vind "school-papieren" vet overrated tenopzichte van bedrijfstak-gerichte certificaten. Dat is ook waarom ik zo gekozen heb.

Edit; en waar ik dat op baseer? Ik heb genoeg WO en HBOers binnen zien komen, en dachten het allemaal even te gaan vertellen, waarna ze na een paar maanden afdropen. (en nee, dit geldt niet voor elke WO/HBO-er,.. voordat ik weer arrogant overkom ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door wallywally op 17-09-2015 09:57 ]

• Lasteraar
wheel schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:51:
Oke, maar dus geen loondienst. Dáár gaat dit topic primair over. Inkomen uit loondienst vergelijken met met (netto)winst van een ondernemer geeft een vertekend beeld. Je claimt dat "weinig praten en veel leren" eraan bijdraagt dat je nu zoveel verdient. Je opleidingsniveau is mbo (met certificaten). Zonder branchekennis, maar hoe draagt het halen van certificaten, voor jou als ondernemer, bij aan de stijging van jouw winst?
Zonder branchekennis? Toen ik 15 jaar geleden begon wellicht.
Inmiddels 15 jaar ervaring. Alle opleidingen zijn op MBO niveau gezien de HBO (optometrie) opleiding voor mij als 'brillenmaker' totaal niet interessant waren.

Na het behalen van je basisopleiding heb je vervolgopleidingen die 2 jaar duren. In feite ben je gewoon 6 jaar aan het studeren voordat je volwaardig gediplomeerd bent. De enige reden dat het op MBO niveau is is omdat je een titel zou krijgen op HBO niveau en daarmee zou het beroep niet meer vrij uit te oefenen zijn ( eis van de regering ). Zelf zag ik dat ook liever anders. Vergis je niet. Ik durf te beweren dat deze MBO opleiding pittiger is dan een gemiddelde HBO opleiding. Maar dat terzijde.

Anyway. De diploma's heb je in mijn vak gewoon nodig. Vind ik. Anders doe je een trucje maar weet je in feite totaal niet waar je mee bezig bent. Hoe helpt dit je winstgevendheid te vergroten ? Als jij exact weet waar je mee bezig bent. Geen fouten maakt en daarmee tevreden klanten creëert die vol vertrouwen graag wat meer bij jou betalen omdat ze weten dat ze een topproduct krijgen waar ze weer jaren mee vooruit kunnen en als het waren een (populaire term) ambassadeur voor jou winkel worden waarmee je vervolgens nóg meer klanten krijgt. Meer klanten = meer omzet. Minder fouten is minder kosten. Minder kosten en meer klanten = meer winst.

Tot zover het formele geleuter. In de praktijk komt het erop neer. Doen wat je beloofd. Hou het simpel en lever goed en betrouwbaar werk af. Daarmee ben ik het eens met Wally. Een papiertje zegt niks over hoe jij in de praktijk jezelf profileert. Het geeft echter wel een bepaald denkniveau weer.

• MarcoC
wallywally schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:51:
[...]

Oh dat is niet zo bedoeld hoor. Er zijn ook zat managers die wél veel in hun mars hebben. Ik geef alleen aan dat ik mensen heb door zien groeien tot manager puur met mooie praat (ik heb met ze samen gewerkt, en kon daaruit op maken dat ze niet veel konden behalven praten.) Het is vaak beter wie je kent, dan wat je kan.

En arrogant? Sorry maar dat is niet zo bedoeld. En ieder zijn ding inderdaad, maar ik vind "school-papieren" vet overrated tenopzichte van bedrijfstak-gerichte certificaten. Dat is ook waarom ik zo gekozen heb.

Edit; en waar ik dat op baseer? Ik heb genoeg WO en HBOers binnen zien komen, en dachten het allemaal even te gaan vertellen, waarna ze na een paar maanden afdropen. (en nee, dit geldt niet voor elke WO/HBO-er,.. voordat ik weer arrogant overkom ;) )
Ik denk toch dat je wat selectief naar de werkelijkheid kijkt. Natuurlijk is een hbo of wo-papiertje geen garantie voor succes, maar dat geldt ook voor een mbo-diploma. Uiteindelijk zie je toch dat hoe hoger je in de organisatie komt de mensen om je heen procentueel steeds vaker hoger opgeleid zijn. Dat is in ieder geval mijn ervaring.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:29

ShadowBumble

Professioneel Prutser

MarcoC schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:00:
[...]

Ik denk toch dat je wat selectief naar de werkelijkheid kijkt.
Opzich mag hij selectief kijken naar de werkelijkheid maar aan zijn argumentatie valt te lezen dat discussie hierover geen zin heeft, hetzelfde met zijn beeld dat hij aangeeft dat over 2 jaar 5k wel haalbaar moet zijn met CCIE.
MarcoC schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:00:
[...]

Natuurlijk is een hbo of wo-papiertje geen garantie voor succes, maar dat geldt ook voor een mbo-diploma. Uiteindelijk zie je toch dat hoe hoger je in de organisatie komt de mensen om je heen procentueel steeds vaker hoger opgeleid zijn. Dat is in ieder geval mijn ervaring.
Dat hoe hoger je komt hoe hoger de opleiding is heeft overigens niet direct met scholing te maken want op hoger niveau kom ik ook MBO/MAVO mensen tegen die gewoon door keihard werken, doorzettingsvermogen en ambitie tonen.

Scholing is dus niet gelijk aan een top betaalde baan, het maakt je opstap wat makkelijker en misschien iets hoger in een organisatie maar uiteindelijk waar het omdraait is inzet en capaciteit, als jij echt goed bent in je werk klim je zelf gewoon stapje voor stapje omhoog.

Wat ik dus probeer te zeggen is dat de weg naar "succes" volledig in je eigen macht ligt, waar ben je tevreden mee ? Wat is je doel ? Hoe ga je het bereiken ? en vooral niet opgeven bij de eerste tegenslag(en).

[ Voor 7% gewijzigd door ShadowBumble op 17-09-2015 10:10 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• wallywally
ShadowBumble schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:07:
[...]

Opzich mag hij selectief kijken naar de werkelijkheid maar aan zijn argumentatie valt te lezen dat discussie hierover geen zin heeft, hetzelfde met zijn beeld dat hij aangeeft dat over 2 jaar 5k wel haalbaar moet zijn met CCIE.
Ieder heeft zijn eigen werkelijkheid. Ik post mijn ervaringen, simple as that. En ja, ik denk dat 5K best haalbaar is (bruto) met CCIE op zak. Ook gebaseerd op CCIE-ers die ik zelf ken. Wat is jouw argumentatie dat dat niet zou kunnen?
[...]

Dat hoe hoger je komt hoe hoger de opleiding is heeft overigens niet direct met scholing te maken want op hoger niveau kom ik ook MBO/MAVO mensen tegen die gewoon door keihard werken, doorzettingsvermogen en ambitie tonen.

Scholing is dus niet gelijk aan een top betaalde baan, het maakt je opstap wat makkelijker en misschien iets hoger in een organisatie maar uiteindelijk waar het omdraait is inzet en capaciteit, als jij echt goed bent in je werk klim je zelf gewoon stapje voor stapje omhoog.

Wat ik dus probeer te zeggen is dat de weg naar "succes" volledig in je eigen macht ligt, waar ben je tevreden mee ? Wat is je doel ? Hoe ga je het bereiken ? en vooral niet opgeven bij de eerste tegenslag(en).
Precies dit is wat ik bedoel. Misschien formuleer jij het wat beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik zie maar weinig cijfers en feiten in deze discussie, kijk bijvoorbeeld naar CBS onderzoek van 5jaar geleden:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m...ief/2011/2011-3352-wm.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/4632B969-90A9-4F34-9DB9-76F460977A78/0/3352g3.gif

De inkomensverdeling naar opleiding is natuurlijk vrij breed, maar gemiddeld verdienen hoger opgeleiden gewoon beter.

10K netto is echt een uitschieter, slechts een klein gedeelte van de huishoudens in Nederland verdient dat (CBS heeft de cijfers gewoon liggen, zoek maar op).
De top 5% MBO verdient wellicht beter van gemiddeld WO, maar de top 5% WO dan spreken we over tonnen/miljoenen. (Bij MBO kom je dan wellicht <1%).

Ctrl+k

• wallywally
Sibylle schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:13:
Ik zie maar weinig cijfers en feiten in deze discussie, kijk bijvoorbeeld naar CBS onderzoek van 5jaar geleden:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m...ief/2011/2011-3352-wm.htm

[afbeelding]

De inkomensverdeling naar opleiding is natuurlijk vrij breed, maar gemiddeld verdienen hoger opgeleiden gewoon beter.

10K netto is echt een uitschieter, slechts een klein gedeelte van de huishoudens in Nederland verdient dat (CBS heeft de cijfers gewoon liggen, zoek maar op).
De top 5% MBO verdient wellicht beter van gemiddeld WO, maar de top 5% WO dan spreken we over tonnen/miljoenen. (Bij MBO kom je dan wellicht <1%).
Zoals je al aangeeft, trekt die top5 WO het gemiddelde aanzienlijk omhoog.

Ik geloof ook zeker dat je met een WO opleiding sneller meer kan, maar je succes hangt van veel meer factoren af zoals hierboven aangegeven. En daarbij komt ook een staaltje geluk kijken.

• wheel
Lasteraar schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:52:
[...]

Zonder branchekennis? Toen ik 15 jaar geleden begon wellicht.
Inmiddels 15 jaar ervaring. Alle opleidingen zijn op MBO niveau gezien de HBO (optometrie) opleiding voor mij als 'brillenmaker' totaal niet interessant waren.

Na het behalen van je basisopleiding heb je vervolgopleidingen die 2 jaar duren. In feite ben je gewoon 6 jaar aan het studeren voordat je volwaardig gediplomeerd bent. De enige reden dat het op MBO niveau is is omdat je een titel zou krijgen op HBO niveau en daarmee zou het beroep niet meer vrij uit te oefenen zijn ( eis van de regering ). Zelf zag ik dat ook liever anders. Vergis je niet. Ik durf te beweren dat deze MBO opleiding pittiger is dan een gemiddelde HBO opleiding. Maar dat terzijde.

Anyway. De diploma's heb je in mijn vak gewoon nodig. Vind ik. Anders doe je een trucje maar weet je in feite totaal niet waar je mee bezig bent. Hoe helpt dit je winstgevendheid te vergroten ? Als jij exact weet waar je mee bezig bent. Geen fouten maakt en daarmee tevreden klanten creëert die vol vertrouwen graag wat meer bij jou betalen omdat ze weten dat ze een topproduct krijgen waar ze weer jaren mee vooruit kunnen en als het waren een (populaire term) ambassadeur voor jou winkel worden waarmee je vervolgens nóg meer klanten krijgt. Meer klanten = meer omzet. Minder fouten is minder kosten. Minder kosten en meer klanten = meer winst.

Tot zover het formele geleuter. In de praktijk komt het erop neer. Doen wat je beloofd. Hou het simpel en lever goed en betrouwbaar werk af. Daarmee ben ik het eens met Wally. Een papiertje zegt niks over hoe jij in de praktijk jezelf profileert. Het geeft echter wel een bepaald denkniveau weer.
Multi-interpretabel geformuleerd wellicht, maar ik bedoelde dat ik de vraag over certificaten stelde zonder zélf te beschikken over branchekennis. Ik blijf het opvallend vinden dat je in een halfjaar in inkomen stijgt van 4,5k bruto naar 11k netto; dat is grofweg een verviervoudiging. Je claimt dat dat komt door certificering (in die tijd). Kennelijk doe je iets goed. Ik hoop voor je dat het stabiel blijft (of in elk geval geen piek blijkt).

• Lasteraar
Nee je begrijpt het niet. Wat ik toen ingevuld heb is wat ik mijzelf officieel als salaris geef. Maar onofficieel is alles wat op de zakelijke rekening staat gewoon netto.. Dat wordt door de belastingdienst gewoon als prive-inkomen gezien. Daarom dat je als VOF ook over de volledige winst gelijk je IB betaald. Het geld kun je bij wijze van spreken overmaken naar prive en dan heb je gelijk schoon ship met de belastingdienst.

Ik maak elke maand een 3k netto over naar prive. Wat zo'n beetje gelijk staat aan 4500 bruto.
Maar kijk ik naar het jaartotaal ( en niet alleen dit jaar ) dan ligt dat gewoon een heel stuk hoger. Zakelijk of prive maakt bij een VOF erg weinig uit. Het wordt bij de belastingdienst allemaal als persoonlijke ( en dus niet zakelijke ) inkomsten gezien.

Dat is bij een andere constructie, zoals bij een BV , een heel ander verhaal. Maar in dit geval dus niet. Het heeft zijn voor en nadelen. Maar ergens is het wel lekker overzichtelijk op deze manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
Kunnen we weer optopic gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 21:07
whipcheck schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:10:
[...]
Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO Chemische Technologie
Certificaten: VCA, Bosiet
Werkervaring:5 jaar
Werkgever: Internationaal bedrijf in olie en gas
Huidige functie: Senior Ingenieur

Vakantiegeld: vol maandsalaris
13/14e maand of winstuitkering: (max.) 10% van jaarsalaris, 10% loon in aandelen met 15% korting.
Laptop: Ja dell lattitude
GSM: Ja simpel ding.
Leaseauto*: Nee, huurauto wanneer nodig.
Werkweek: 40 op contract maar gemiddeld 45-50 (soms 80+uur)
Pensioenregeling: Ja

Land:
Regio: Europa
Reistijd**: 30 min auto

Maand salaris (bruto): 4500 + gemiddeld 1300E toeslagen per maand
Nieuwe situatie:

Leeftijd: 32
Werkervaring:6 jaar
Huidige functie: Teamleider
13/14e maand of winstuitkering: (max.)10% van jaarsalaris, 10% loon in aandelen met 15% korting.
GSM: Ja simpel ding (recht op Iphone maar dan moet ik telefoondienst draaien)
Pensioenregeling: Ja 100% betaald door werkgever
Land:

Maand salaris (bruto): 4700E + gemiddeld 1900E toeslagen per maand.

Ik had voorheen alleen recht op toeslagen wanneer ik declarabel was .Tegenwoordig heb ik ook recht op toeslagen wanneer ik niet rechtstreeks declarabel ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:35
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door jimz93 op 26-10-2015 19:38 . Reden: MO tags toegevoegd + werkgever ]

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:12
2960 bruto zou inderdaad bijzonder lekker zijn, maar is dat op basis van 36 uur of 40 uur?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:49
whipcheck schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:30:
[...]

Nieuwe situatie:

Leeftijd: 32
Werkervaring:6 jaar
Huidige functie: Teamleider
13/14e maand of winstuitkering: (max.)10% van jaarsalaris, 10% loon in aandelen met 15% korting.
GSM: Ja simpel ding (recht op Iphone maar dan moet ik telefoondienst draaien)
Pensioenregeling: Ja 100% betaald door werkgever
Land:

Maand salaris (bruto): 4700E + gemiddeld 1900E toeslagen per maand.

Ik had voorheen alleen recht op toeslagen wanneer ik declarabel was .Tegenwoordig heb ik ook recht op toeslagen wanneer ik niet rechtstreeks declarabel ben.
Ik begrijp dat je voor je werk dus constant op andere plekken zit? Of alleen af en toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 21:07
Bartske schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:48:
[...]

Ik begrijp dat je voor je werk dus constant op andere plekken zit? Of alleen af en toe?
ik denk dat ik op het moment 30-40% extern zit, dit zou minder moeten worden in mijn nieuwe functie.
In de vakantie periodes kan het nog wel eens voorkomen dat ik een project moet overnemen voor een aantal weken.

Het is vanuit thuis een half uur naar kantoor, wanneer ik extern zit is het meestal een half uur vanaf hotel naar lokatie. Offshore wordt er op lokatie geslapen.

[ Voor 22% gewijzigd door whipcheck op 18-09-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Hahn schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:54:
2960 bruto zou inderdaad bijzonder lekker zijn, maar is dat op basis van 36 uur of 40 uur?
Dat is op basis van 36 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.Abeelen
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-07 17:15
Floris-K schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:38:
Members only:
Wow, ik vind dit serieus een aandoenlijk verhaal, ik ben zelf een online marketeer maar in mijn privé-leven ook vooral een sporter en gezond (maar goedkoop) eten liefhebber. Ik slaap met mijn werk elke dag wel lekker 9+ uur en mijn rijstijd is 20/25 minuten fietsen (enkeltje). Geld is een ding maar aangezien je je levensverwachting aanzienlijk kan verlengen met de volgende drie mijlpaal factoren zou ik zeker iets anders overwegen:
  • Stress
  • Beweging
  • Slaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

jimz93 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:09:
[...]

Dat is op basis van 36 uur ;)
En zo wordt weer bewezen dat 22 jarige MBO-ers zonder certificaten/werkervaring a shitload of money (3k+) kunnen verdienen. Je vraagt je af waarom er uberhaupt nog iemand voor onder de 2.5k onder zijn bed uit komt ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
FunkyTrip schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:57:
[...]

En zo wordt weer bewezen dat 22 jarige MBO-ers zonder certificaten/werkervaring a shitload of money (3k+) kunnen verdienen. Je vraagt je af waarom er uberhaupt nog iemand voor onder de 2.5k onder zijn bed uit komt ;)
Ik denk dat ik wel een uitzondering ben wat dat betreft :p
gemiddeld kun je als MBO-er rond de 1900 bruto max. krijgen als starter (weet ik uit mijn sollicitatie ervaringen). Echter bleek bij dit bedrijf dat er een stuk hogere loonschaal van toepassing was voor deze functie waar ik bést verbaasd door was.

Blijft wel dat het een functie is waar HBO voor gevraagd word... ;)

ach, ik prijs mezelf (nog) gelukkig hehe :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
jimz93 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:09:
[...]

Ik denk dat ik wel een uitzondering ben wat dat betreft :p
gemiddeld kun je als MBO-er rond de 1900 bruto max. krijgen als starter (weet ik uit mijn sollicitatie ervaringen). Echter bleek bij dit bedrijf dat er een stuk hogere loonschaal van toepassing was voor deze functie waar ik bést verbaasd door was.

Blijft wel dat het een functie is waar HBO voor gevraagd word... ;)

ach, ik prijs mezelf (nog) gelukkig hehe :>
En dan ligt het ook nog aan waar je solliciteert. Een detacheerder gaat je als starter nooit zoiets geven namelijk.

1900 neigt namelijk naar 2000 wat voor een HBO starter al een redelijk 'normaal' start salaris is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Megajr schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:42:
[...]

En dan ligt het ook nog aan waar je solliciteert. Een detacheerder gaat je als starter nooit zoiets geven namelijk.

1900 neigt namelijk naar 2000 wat voor een HBO starter al een redelijk 'normaal' start salaris is.
heb bij 3 verschillende detacheerders sollicitatie gesprek gehad, 2 wilden me graag hebben voor +/- dat bedrag (1 zonder lease voor 1900, 1 met lease auto voor 1550)... :9

Ik heb gemerkt dat het ook een kwestie is van "brutaal zijn" door het gewoon te vragen, vaak krijg je dan al meer aangeboden dan een starterssalaris omdat men toch wel aan je verdient ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer21
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 13:47
Engineer21 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:47:
[...]

Weer eens een update, ben weer verhuisd maar wel in Frankrijk gebleven. Nog steeds als expat.

Leeftijd: 28
Opleiding(en): MSc Civil Engineering TU Delft
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Oil & Gas Multinational
Huidige functie: Offshore Engineer (ik werk niet offshore)
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 44
13/14e maand of winstuitkering: bonus (10-15%)
Laptop: ja
GSM: ja
Werkweek: 40 uur (in de praktijk 50-60 uur)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Huis in Frankrijk wordt door werkgever betaald.
Land: Frankrijk
Regio: Zuid Frankrijk
Reistijd: 60 min

Maandsalaris (bruto): 14497 euro (netto 7833 euro) + huur huis vergoed. Prima salaris dus, maar je moet er je leven in NL een tijdje voor op willen geven. Bruto jaarsalaris in NL ~70,000 euro ex bonus.
Wederom een update van mij als expat in Frankrijk:

Leeftijd: 29
Werkervaring: 5 jaar
Huidige functie: Offshore Engineer (ik werk niet offshore maar ontwerp platforms)
Laptop: ja (compleet geblokkeerd, heb je prive niets aan)
GSM: nee (helaas afgepakt, nieuwe bedrijfspolicy)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Huis in Frankrijk wordt door werkgever betaald.

Maandsalaris (bruto): 15873 euro (netto 8335 euro) + 2600 euro huur vergoeding.
Het bruto salaris is ongeveer 3x mijn bruto salaris in NL, mocht je geinteresseerd zijn in de "expat factor".

Nu maar hopen dat we hier nog lang kunnen blijven. Het feest eindigt helaas zodra mijn project hier klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
jimz93 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 17:17:
[...]

heb bij 3 verschillende detacheerders sollicitatie gesprek gehad, 2 wilden me graag hebben voor +/- dat bedrag (1 zonder lease voor 1900, 1 met lease auto voor 1550)... :9

Ik heb gemerkt dat het ook een kwestie is van "brutaal zijn" door het gewoon te vragen, vaak krijg je dan al meer aangeboden dan een starterssalaris omdat men toch wel aan je verdient ;)
Ik zit inmiddels niet meer in dat bootje dus ik kan niet heel veel nog met je advies. Mijn persoonlijke ervaring is anders maar dat liep toendertijd vooral stuk op dat ik geen rijbewijs had. Inmiddels wel en ik ben hard aan het groeien momenteel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Jeroen.Abeelen schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:13:
[...]

Wow, ik vind dit serieus een aandoenlijk verhaal, ik ben zelf een online marketeer maar in mijn privé-leven ook vooral een sporter en gezond (maar goedkoop) eten liefhebber. Ik slaap met mijn werk elke dag wel lekker 9+ uur en mijn rijstijd is 20/25 minuten fietsen (enkeltje). Geld is een ding maar aangezien je je levensverwachting aanzienlijk kan verlengen met de volgende drie mijlpaal factoren zou ik zeker iets anders overwegen:
  • Stress
  • Beweging
  • Slaap
Aandoenlijk klinkt zwaar haha. Maar je hebt gelijk er moet gewoon iets veranderen en de enige persoon die hier iets aan kan doen dat ben ik zelf. Met andere woorden: Een andere baan zoeken.
Volgend jaar loopt hier als het goed is een kleine rond en wil hem/haar ook vaker zien dan alleen op zaterdag en zondag.

Ben al druk rond aan het kijken en brieven aan het schrijven. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.Abeelen
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-07 17:15
Floris-K schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:22:
[...]

Aandoenlijk klinkt zwaar haha. Maar je hebt gelijk er moet gewoon iets veranderen en de enige persoon die hier iets aan kan doen dat ben ik zelf. Met andere woorden: Een andere baan zoeken.
Volgend jaar loopt hier als het goed is een kleine rond en wil hem/haar ook vaker zien dan alleen op zaterdag en zondag.

Haha, ja sorry voor mijn overdrevenheid. Goed bezig man, hoop dat je iets leuks kunt vinden met minder druk en meer vrije tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 20:04
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:16

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

durkp schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:49:
Members only:
Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door frankwopereis op 21-09-2015 11:07 . Reden: mo tags ]

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 20:04
frankwopereis schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:06:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
durkp schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:12:
[...]

Members only:
als je het zo bekijkt is het inderdaad wel erg netjes geregeld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Engineer21 schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:58:

Holy crap. Goed gedaan. Als het afloopt ga je dan terug naar NL? Zal wel wennen zijn als je weer een 'gewoon' salaris krijgt hier.

[ Voor 14% gewijzigd door Hydra op 21-09-2015 12:32 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Members only:

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:50

Bejit

Svenska Faderland

Floris-K schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:22:
[...]

Verder is het salaris wat je krijgt ver onder wat een gemiddelde AX'er(Zeker voor een lead, wtf) krijgt. Ik zit wat jaartjes minder in de AX wereld, ben wat jonger en verdien (veel) meer. Ik heb normalere werktijden. 2,5 uur reistijd is absoluut niet normaal.

Als je interesse hebt om te swtichen, stuur dan even een PM.

[ Voor 4% gewijzigd door Bejit op 22-09-2015 15:57 ]

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Engineer21 schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:58:
[...]

Wederom een update van mij als expat in Frankrijk:

Werkervaring: 5 jaar
Huidige functie: Offshore Engineer (ik werk niet offshore maar ontwerp platforms)
Laptop: ja (compleet geblokkeerd, heb je prive niets aan)
GSM: nee (helaas afgepakt, nieuwe bedrijfspolicy)

Het bruto salaris is ongeveer 3x mijn bruto salaris in NL, mocht je geinteresseerd zijn in de "expat factor".

Nu maar hopen dat we hier nog lang kunnen blijven. Het feest eindigt helaas zodra mijn project hier klaar is.
Als je verstandig bent en nu 5k+ per maand oppot (moet lukken, rondkomen van 3300 als je huur betaald
wordt) dan is het een feest waar je nog heel lang plezier van kunt hebben :)
Bejit schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:55:
[...]

Verder is het salaris wat je krijgt ver onder wat een gemiddelde AX'er(Zeker voor een lead, wtf) krijgt. Ik zit wat jaartjes minder in de AX wereld, ben wat jonger en verdien (veel) meer. Ik heb normalere werktijden. 2,5 uur reistijd is absoluut niet normaal.
Mee eens, het klinkt als heel weinig + werkomstandigheden van niks. Weg daar.

[ Voor 15% gewijzigd door Cocytus op 22-09-2015 17:43 ]

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:06
Members only:

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• xarow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:42
Members only:

• Hopscotch
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-09-2021
Members only:

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door indexample op 23-09-2015 21:19 ]

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 20:45
indexample schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:02:
Members only:
Pfoeh, dat is wel een hele grote stap achteruit zeg... Verbaasd me dat je dat in overweging neemt, ondanks de wat mindere uren. Wil je ook minder werken? Want dat kost je gewoon geld. Als je het waard vind is dat prima, maar als je dit accepteerd omdat het op je pad komt maar eig geen wens is, persoonlijk lijkt me dat een aparte keuze.

• Martinusz
indexample schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:02:
Members only:
Ik zou het nooit doen :) waarom als junior, het is niet zo dat je net een schoolverlater bent. Ondanks dat je misschien nieuw bent in BI, wil niet zeggen dat je ook echt junior bent. Je gaat er 1000 euro op achteruit, dat is wel heel veel, wellicht kunnen ze je in een hogere schaal of iets dergelijks zetten?
KillaZ schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:43:
Members only:
Best stevig salaris op je leeftijd al :) goed gedaan!

[ Voor 23% gewijzigd door Martinusz op 23-09-2015 22:47 ]

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
martinusz schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:41:
[...]

Ik zou het nooit doen :) waarom als junior, het is niet zo dat je net een schoolverlater bent. Ondanks dat je misschien nieuw bent in BI, wil niet zeggen dat je ook echt junior bent. Je gaat er 1000 euro op achteruit, dat is wel heel veel, wellicht kunnen ze je in een hogere schaal of iets dergelijks zetten?
Mee eens. Je gaat 5% (iets meer) minder werken. Als ze je graag willen hebben moeten ze toch tegen de 4k ofzo bieden vind ik. Ik vind het vooral geen serieus bod als je iemand met ervaring aan neemt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Martinusz
Kevinp schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:47:
[...]

Mee eens. Je gaat 5% (iets meer) minder werken. Als ze je graag willen hebben moeten ze toch tegen de 4k ofzo bieden vind ik. Ik vind het vooral geen serieus bod als je iemand met ervaring aan neemt.
Van 40 naar 34 uur 5%?
Moet ik mijn baas toch eens vragen waarom ik 10% minder krijg bij 36 uur ;)

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
martinusz schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:23:
[...]

Van 40 naar 34 uur 5%?
Moet ik mijn baas toch eens vragen waarom ik 10% minder krijg bij 36 uur ;)
ow haha, foutje inderdaad ;). Maar dat maakt niet super veel uit, want dan nog is het bod veel te laag in mijn ogen. ipv ca 3700 maar 2700.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Leeftijd: 24
Opleiding(en): WO Fiscaal Recht
Certificaten: -
Werkervaring: 9 maanden stage
Werkgever: Advocatenkantoor
Huidige functie: Advocaat-fiscalist

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 37,5 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Randstad
Reistijd: 20 minuten

Maand salaris (bruto): 3600

• papakakkerlak
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-11-2020

papakakkerlak

Wees bang!

Opleiding(en):Havo en 2 jaar HBO Information Enginering
Certificaten:ITIL/FR Admin/Diverse brand geralateerde certificaten
Werkervaring:5 jaar IT sales - 7 jaar IT support en systeembeheer
Werkgever:Electronica producent
Huidige functie:Systeembeheerder / IT manager

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:nvt
Laptop:Ja
Leaseauto:Nee
Werkweek:ma-vr 40 uur
Pensioenregeling:Ja 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:nvt
Land:Nederland
Regio:Zuid-Holland
Reistijd:30 min heen 30 min terug

Maand salaris (bruto):3550

Wat wil je weten?

• LuPo
  • Laatst online: 11:53
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:21:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): WO Fiscaal Recht
Certificaten: -
Werkervaring: 9 maanden stage
Werkgever: Advocatenkantoor
Huidige functie: Advocaat-fiscalist

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 37,5 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Randstad
Reistijd: 20 minuten

Maand salaris (bruto): 3600
Dat doe je goed! d:)b

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• MarcoC
Is wel een normaal startsalaris in die sector. Het probleem is echter dat het verkrijgen van die baan niet zo makkelijk is :P . Des te knapper dus.

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 24-09-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordien:
Members only:

Huidig:
Members only:

Als ik hier zo rondkijk heb ik het gevoel dat dit wat laag is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:33:
Voordien:
Members only:

Huidig:
Members only:

2 jaar ouder en 3 jaar meer ervaring? O-)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeluxZ schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:50:
[...]
2 jaar ouder en 3 jaar meer ervaring? O-)
Verjaar binnenkort en heb de werkervaring naar boven afgerond en de leeftijd naar beneden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 14:34

DSK

boeiend...

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:33:
Voordien:
Members only:

Huidig:
Members only:

Als developer moet je toch gemakkelijk €800 à €1000 erbij kunnen krijgen, zeker in Brussel. Dit ga je natuurlijk moeilijk gedaan krijgen bij je huidige werkgever. Er is nu zoveel vraag naar (goede) developers, zeker als je bereid bent om in en rond Brussel te werken dat dergelijk aanbod krijgen bij een andere werkgever niet moeilijk mag zijn.

Als je wilt blijven werken voor je huidige werkgever, zou ik het in jouw plaats zeker eens voorleggen en zien wat die doet. Het klinkt als een bedrijf waar je zelf alle initiatief moet nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door DSK op 25-09-2015 10:12 ]

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brvlaeth
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 21:19
[b]sturmer schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:33:
Ikzelf ben 26 en werk als IT consultant in Brussel. Als ik vergelijk met mijn situatie:
* je hebt 2 weken meer verlof dan mij, wat op 1 of andere manier gereflecteerd is in een lager salaris. Als je een halve maand wedde (+- 12 dagen) verdeelt over 12 maanden, kom je op 100€ bruto uit.
* er is in het startsalaris een onderscheid tussen een professionele bachelor en een academische master. Het duurt een paar jaar voor je dat verschil overbrugt hebt.

Moest je bij uw salaris 100€ bruto bijtellen (voor moest je al die verlofdagen niet hebben), dan komt het ongeveer overeen met het salaris van een IT consultant met een academische master en een 2-3tal jaar ervaring.

Dus ik zou zeggen dat uw salaris redelijk is. Zeker niet overdreven hoog maar nu ook niet bepaald abnormaal laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Laatst online: 15-09 10:32
vharten schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:48:
Members only:
Members only:
Pagina: 1 ... 119 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.