Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zelfs voor een support medewerker vind ik dit wel erg laag, maar als aangeeft dat je nu vooral met development bezig bent dan is het wel erg onder de maat.Moikvin schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:05:
Leeftijd:24
Opleiding(en): HBO Technische Informatica (niet afgemaakt)
Certificaten: -
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Zakelijk dienstverlener (web applicatie)
Huidige functie: Support mederwerker
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 16 dagen
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: Ja
GSM: -
Leaseauto: Nee
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten OV vergoed.
Land: Nederland
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 30 minuten
Maand salaris (bruto): 1530
Nu 4 maanden een vast contract. Dit is gebaseerd op de functie supportmedewerker. Op het moment echter vrijwel exclusief bezig met development(.NET backend, MSSQL).
Wat vinden jullie hier van?
Ik denk als je al een junior contract voor .Net krijgt, je 1000 euro bruto omhoog zal gaan. Je hebt hbo gedaan, niet afgemaakt maar wel het niveau, dus er zijn talloze mogelijkheden voor je.Moikvin schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:05:
Leeftijd:24
Opleiding(en): HBO Technische Informatica (niet afgemaakt)
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Zakelijk dienstverlener (web applicatie)
Huidige functie: Support mederwerker
Vakantiedagen: 16 dagen
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten OV vergoed.
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 30 minuten
Maand salaris (bruto): 1530
Nu 4 maanden een vast contract. Dit is gebaseerd op de functie supportmedewerker. Op het moment echter vrijwel exclusief bezig met development(.NET backend, MSSQL).
Wat vinden jullie hier van?
Verwijderd
Aan de andere kant werkt hij ook nog niet zo lang, werkt hij 32 uur en heeft hij z'n HBO opleiding niet afgerond. Desalniettemin zou het alsnog, in mijn ogen, wat meer mogen zijn. Zeker wanneer je veel bezig bent met development.Ijsklont schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:38:
[...]
Zelfs voor een support medewerker vind ik dit wel erg laag, maar als aangeeft dat je nu vooral met development bezig bent dan is het wel erg onder de maat.
Heel netjes dit. Zeker met een knappe leaseauto erbij!MerCy schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:34:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.
https://niels.nu
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Het salaris lijkt me vrij laag voor een WO opleiding of komt dit omdat er moeilijk passend werk in jouw vakgebied te vinden is?daredha schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:06:
Members only:
Klopt. Per jaar studeerden er aan mijn universiteit (Radboud, Nijmegen) zo'n 50-100 historici op masterniveau af. Bedenk dan dat zowat elke Nederlandse universiteit (uitgezonderd de TUs) een geschiedenis opleiding heeft en je ziet dat er nogal een overschot aan historici is.maxoss schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:10:
[...]
Het salaris lijkt me vrij laag voor een WO opleiding of komt dit omdat er moeilijk passend werk in jouw vakgebied te vinden is?
Je kunt het altijd proberen maar 2100 is echt heel hoog voor een 22 jarige servicedesk medewerker met een MBO 4 opleiding.jimz93 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:10:
Hey Tweakerts!
Wat advies gevraagd:
Ik ben op dit moment een van de vele afgestudeerde MBO 4 ICT-beheerders. Nu heb ik een gesprek in de planning staan voor de 24 waar ik op gesprek ga bij een groot bedrijf. Dit is voor een functie als systeembeheerder (je wordt intern opgeleid tot deze functie zoals ik begrepen heb). daarbij wordt er in ploegendiensten gewerkt van 6:00 - 14:00 en van 1400 -23:00 naar verwachting zal dit wisselend zijn. Nu verwacht ik de vraag om een salarisindicatie op te geven. Ik weet dat dit bedrijf een ervaren systeembeheerder tussen de 2400 & 3200 bruto biedt. Wat kan ik als starter vragen¿?
Leeftijd: 1 dag 22
Opleiding(en): MBO 4 ICT-Beheerder
Certificaten: geen
Werkervaring: 2 stages van 0,5 schooljaar + 2 jaar BBL stage (4 dagen werken, 1 dag school)
Werkgever: Grote vleesverwerker
vorige functie: allround servicedesk medewerker
Vakantiegeld: onbekend
Vakantiedagen: onbekend
13/14e maand of winstuitkering: onbekend
Laptop: vermoedelijk geen
GSM: waarschijnlijk niet
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onbekend
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 20min
Ik zit er aan te denken om €2100 te vragen omdat het een hogere functie is dan de standaard servicedesk waar men meestal mee begint. Echter heb ik hierin 2 jaar ervaring + werkt men met onregelmatige werktijden wat het salaris ten goede zou moeten komen. Is dit een realistisch bedrag om te vragen voor een dergelijke functie?
Ik hoor graag jullie input!
Alvast bedankt!
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik denk wel dat dat verschil maakt, ik mag nog steeds bij iedere intake verantwoorden waarom ik mijn HBO niet heb afgemaakt, dus men kijkt er nog wel naar.Moikvin schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:36:
Thanks, Ik ben inderdaad van plan m'n HBO af te maken. Ik hoop dat dat, zelf in deze markt, nog een verschil zal maken.
Ik weet dat het veel is maar het gaat dan ook om een systeembeheer functie met sterk afwijkende werktijdenShunt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:37:
[...]
Je kunt het altijd proberen maar 2100 is echt heel hoog voor een 22 jarige servicedesk medewerker met een MBO 4 opleiding.
Verder vind ik stage lastig om bij de ervaring te tellen het gaat natuurlijk wel om BBL.
Ik denk dat je erg blij mag zijn met ergens rond de 1800 a 1900 tops.
2k+ is een HBO start salaris.
Je hebt het over ploegendienst, vaak ligt het basis salaris daar 30% hoger omdat je onregelmatig werkt.jimz93 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:10:
Hey Tweakerts!
Wat advies gevraagd:
Ik ben op dit moment een van de vele afgestudeerde MBO 4 ICT-beheerders. Nu heb ik een gesprek in de planning staan voor de 24 waar ik op gesprek ga bij een groot bedrijf. Dit is voor een functie als systeembeheerder (je wordt intern opgeleid tot deze functie zoals ik begrepen heb). daarbij wordt er in ploegendiensten gewerkt van 6:00 - 14:00 en van 1400 -23:00 naar verwachting zal dit wisselend zijn. Nu verwacht ik de vraag om een salarisindicatie op te geven. Ik weet dat dit bedrijf een ervaren systeembeheerder tussen de 2400 & 3200 bruto biedt. Wat kan ik als starter vragen¿?
Werkervaring: 2 stages van 0,5 schooljaar + 2 jaar BBL stage (4 dagen werken, 1 dag school)
Ik zit er aan te denken om €2100 te vragen omdat het een hogere functie is dan de standaard servicedesk waar men meestal mee begint. Echter heb ik hierin 2 jaar ervaring + werkt men met onregelmatige werktijden wat het salaris ten goede zou moeten komen. Is dit een realistisch bedrag om te vragen voor een dergelijke functie?
Alvast bedankt!
Misschien heb je te overduidelijk op je CV staan dat je het niet afgerond hebt. Mijn MBO opleiding staat "gevolgd" ipv "diploma behaald" zoals de andere opleidingen. Niemand vraagt er meer naar nu ik 4 werkervaring hebt om over te praten.secury schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:50:
[...]
Ik denk wel dat dat verschil maakt, ik mag nog steeds bij iedere intake verantwoorden waarom ik mijn HBO niet heb afgemaakt, dus men kijkt er nog wel naar.
Dat is afhankelijk of er een cao is, als die er is zal dat hierin staan maar meestal worden er pas onregelmatigheids toeslagen gegeven als je in een 3 ploegen rooster werkt (24x7 bezetting). Dit is een vroeg/laat constructie die opgerekt is tot zo te zien het maximaal haalbare immers in het werkslot 23:00 t/m 06:00 is een nachtslot.Aconitum schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:22:
[...]
Je hebt het over ploegendienst, vaak ligt het basis salaris daar 30% hoger omdat je onregelmatig werkt.
[ Voor 14% gewijzigd door ShadowBumble op 17-08-2015 19:31 ]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Das best veel voor een 3 jarigeT.C schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:00:
Members only:
Ken genoeg mensen die een traineeship doen en gewoon een normaal starterssalaris verdienen hoordaredha schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:35:
[...]
Klopt. Per jaar studeerden er aan mijn universiteit (Radboud, Nijmegen) zo'n 50-100 historici op masterniveau af. Bedenk dan dat zowat elke Nederlandse universiteit (uitgezonderd de TUs) een geschiedenis opleiding heeft en je ziet dat er nogal een overschot aan historici is.
Daarnaast ben ik op het moment een trainee. Wel van het goedkoopste soort (mijn werkgever heeft ook enkele technische traineeships die meer verdienen), maar het idee van een trainee is dat je weinig verdient, opgeleid wordt en ook nog eens werkervaring kunt opdoen.
Mijn contract eindigt eind 2017, ik hoop voor die tijd overgekocht te worden door één van de opdrachtgevers. Mijn loon zal dan een flinke sprong moeten maken.
Een traineeship waar je met nul relevante opleiding in komt? Of eentje waar je met een opleiding waar mensen sowieso een redelijk startsalaris krijgen en die ook relevant voor de traineeship is?MarcoC schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:20:
[...]
Ken genoeg mensen die een traineeship doen en gewoon een normaal starterssalaris verdienen hoor. Myself included.
Ja, alleen is de selectieprocedure wel heel erg streng.Sissors schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:23:
[...]
Een traineeship waar je met nul relevante opleiding in komt? Of eentje waar je met een opleiding waar mensen sowieso een redelijk startsalaris krijgen en die ook relevant voor de traineeship is?
Laten we wel wezen, het is niet alsof de arbeidsmarkt voor net afgestuurde politieke geschiedenis studenten echt booming is...
Dat is de luxepositie die een werkgever heeft bij meer dan voldoende aanbod.MarcoC schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:30:
[...]
Ja, alleen is de selectieprocedure wel heel erg streng.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
MarcoC schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:30:
[...]
Ja, alleen is de selectieprocedure wel heel erg streng.
enkele reis (max).Hydra schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:30:
Is dat 90 minuten een richting of heen en terug?
Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.
Solliciteer anders bij Capgemini, daar maakt de achtergrond niet zoveel uit. Ze zijn vooral geinteresseerd in het niveau van iemand. Startsalaris is +-1800 en na een jaar 2400, leaseauto vanaf 2 maanden.daredha schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:35:
[...]
Klopt. Per jaar studeerden er aan mijn universiteit (Radboud, Nijmegen) zo'n 50-100 historici op masterniveau af. Bedenk dan dat zowat elke Nederlandse universiteit (uitgezonderd de TUs) een geschiedenis opleiding heeft en je ziet dat er nogal een overschot aan historici is.
Daarnaast ben ik op het moment een trainee. Wel van het goedkoopste soort (mijn werkgever heeft ook enkele technische traineeships die meer verdienen), maar het idee van een trainee is dat je weinig verdient, opgeleid wordt en ook nog eens werkervaring kunt opdoen.
Mijn contract eindigt eind 2017, ik hoop voor die tijd overgekocht te worden door één van de opdrachtgevers. Mijn loon zal dan een flinke sprong moeten maken.
€1800 als startsalaris is voor een WO Master wel ontzettend weinig imo. Voor een niet-technische studie misschien minder sterk, maar zoals je zelf zegt is dat salaris niet afhankelijk van de opleiding.Vayne schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:28:
[...]
Solliciteer anders bij Capgemini, daar maakt de achtergrond niet zoveel uit. Ze zijn vooral geinteresseerd in het niveau van iemand. Startsalaris is +-1800 en na een jaar 2400, leaseauto vanaf 2 maanden.
Ik kan eventueel nog wel een balletje opgooien (ik werk er niet meer).
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Met alle respect, het gaat hier om een wo history, daar heb je weinig draagvlak met een it beroep. Dan kan je ook niet verwachten dat je startsalaris conform is van een functie wat aansluit op je studie.fsfikke schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:39:
[...]
€1800 als startsalaris is voor een WO Master wel ontzettend weinig imo. Voor een niet-technische studie misschien minder sterk, maar zoals je zelf zegt is dat salaris niet afhankelijk van de opleiding.
Zoals in mijn post staat, Vayne zegt "daar maakt de achtergrond niet zoveel uit." maw. dat salaris is juist geen resultaat van de opleiding.muffstuff schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:02:
[...]
Met alle respect, het gaat hier om een wo history, daar heb je weinig draagvlak met een it beroep. Dan kan je ook niet verwachten dat je startsalaris conform is van een functie wat aansluit op je studie.
[ Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 18-08-2015 14:20 ]
Ajilon YP?daredha schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:06:
Members only:
fsfikke schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:39:
[...]
€1800 als startsalaris is voor een WO Master wel ontzettend weinig imo. Voor een niet-technische studie misschien minder sterk, maar zoals je zelf zegt is dat salaris niet afhankelijk van de opleiding.
Goed punt, dat is op basis van HBO (hetgeen wat ik 2 jaar geleden kreeg aangeboden). Ik had het mogelijke verschil tussen HBO en WO startsalaris niet eens meegerekend.fsfikke schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:11:
[...]
Zoals in mijn post staat, Vayne zegt "daar maakt de achtergrond niet zoveel uit." maw. dat salaris is juist geen resultaat van de opleiding.
Een vriend van me had een tijd geleden tijdens een recruiting event met Capgemini gepraat herinner ik me net. Zij gaven toen een startsalaris van €2100 + auto aan voor een TU elektro'er.
(Dat was overigens het laagst genoemde salaris van de bedrijven waarmee hij die dag gesprekken had.)
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
[ Voor 8% gewijzigd door Vayne op 18-08-2015 16:35 ]
+1 @lol, backspace was blijven hangen moest 33 zijn en is nu verbeterd
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Een kennis van mij heeft een doctoraal archeologie (ja echtSissors schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:23:
[...]
Een traineeship waar je met nul relevante opleiding in komt? Of eentje waar je met een opleiding waar mensen sowieso een redelijk startsalaris krijgen en die ook relevant voor de traineeship is?
Laten we wel wezen, het is niet alsof de arbeidsmarkt voor net afgestuurde politieke geschiedenis studenten echt booming is...
Beetje raar om dit te schrijven wanneer je niet weet wat de keuzes van iemand zijn geweest om op dat punt te komen. En bij mijn weten kan een mens meerdere interesses hebben...maxoss schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:54:
Ik snap dat niet helemaal, 4 à 5 jaar op de universiteit en dan met een mbo salaris een beroep uitoefenen waar eigenlijk je interesses niet liggen. Ik zou daar niet gelukkig van worden.
Misschien iets langer moeten nadenken over je studiekeuze?
[ Voor 3% gewijzigd door Ninjetsu NL op 19-08-2015 08:35 ]
Een MBO'er die zo'n startsalaris heeft zou wel heel gelukkig worden. Overigens los ervan of hun interesses bij IT of niet liggen, van werkloos thuis zitten wordt je ook niet heel gelukkig.maxoss schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:54:
Ik snap dat niet helemaal, 4 à 5 jaar op de universiteit en dan met een mbo salaris een beroep uitoefenen waar eigenlijk je interesses niet liggen. Ik zou daar niet gelukkig van worden.
Of ik begrijp je post verkeerd, of je vergelijkt het startsalaris van een elektro'er met die van een historicus? Dan mag het (hopelijk) toch een inkoppertje zijn dat de elektro'er meer verdient bij zo'n baan? Zelfs als het voor een pure software positie is: Elektro'ers hebben ook programmeerkennis (voor MCUs denk ik al snel meer dan de gemiddelde IT'er), en hebben tov historici veel meer wiskunde en algemene technische kennis en vaardigheden.fsfikke schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:11:
[...]
Zoals in mijn post staat, Vayne zegt "daar maakt de achtergrond niet zoveel uit." maw. dat salaris is juist geen resultaat van de opleiding.
Een vriend van me had een tijd geleden tijdens een recruiting event met Capgemini gepraat herinner ik me net. Zij gaven toen een startsalaris van €2100 + auto aan voor een TU elektro'er.
(Dat was overigens het laagst genoemde salaris van de bedrijven waarmee hij die dag gesprekken had.)
[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 19-08-2015 08:50 ]
Volgens mij stond het redelijk duidelijk in de eerste post, en nogmaals in m'n tweede post die jij quoteSissors schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:49:
[...]
Of ik begrijp je post verkeerd, of je vergelijkt het startsalaris van een elektro'er met die van een historicus? Dan mag het (hopelijk) toch een inkoppertje zijn dat de elektro'er meer verdient bij zo'n baan? Zelfs als het voor een pure software positie is: Elektro'ers hebben ook programmeerkennis (voor MCUs denk ik al snel meer dan de gemiddelde IT'er), en hebben tov historici veel meer wiskunde en algemene technische kennis en vaardigheden.
Mijn keuze van studie is mede bepaald door het baanaanbod dat er zou zijn na afstuderen.Ninjetsu NL schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:34:
[...]
Beetje raar om dit te schrijven wanneer je niet weet wat de keuzes van iemand zijn geweest om op dat punt te komen. En bij mijn weten kan een mens meerdere interesses hebben...![]()
Heb zelf 6 jaar rechten gestudeerd en ben blij met mijn opleidingAlleen omstandigheden hebben er voor gezorgd dat ik niet meer de advocatuur/ander juridisch beroep in wilde en ben nu dus C# / .NET-programmeur/consultant. Of vind jij het slim om na 3+ jaar bijv. toch maar te stoppen met je opleiding om dan maar te switchen?
Salaris is niet alles natuurlijk, feit blijft dat je onder je werk- en denkniveau werkt.Sissors schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:49:
[...]
Een MBO'er die zo'n startsalaris heeft zou wel heel gelukkig worden. Overigens los ervan of hun interesses bij IT of niet liggen, van werkloos thuis zitten wordt je ook niet heel gelukkig.
[ Voor 8% gewijzigd door maxoss op 19-08-2015 09:28 ]
Tuurlijk is dat eigen keus... mijn keuze was ook mede ingegeven door het uitzicht van een bepaalde baan... alleen in die 6 jaar studeren is de markt compleet ingeklapt en het aantal afstudeerders niet lager geworden == overschot. Dan ga je met 250+ man op dezelfde banen studeren en dan hebben we het nog niet gehad over de banen in de rechterlijke macht waar ze een backlog aan sollicitaties hadden die werden vastgehoudenmaxoss schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:27:
[...]
Mijn keuze van studie is mede bepaald door het baanaanbod dat er zou zijn na afstuderen.
Bij jouw is het dus meer je eigen keus geweest om iets ander te gaan doen.
[...]
Salaris is niet alles natuurlijk, feit blijft dat je onder je werk- en denkniveau werkt.
Valt me alleen op dat mensen niet altijd rekening houden met een baangarantie na studie.
Vertel mij wat, ik ben inmiddels zo'n 4¾ jaar werkloos en ben uit verveling maar op mijn 28e de havo (en straks ook een paar vakken vwo) aan het doen... En het leuke is, zelfs na alle schoolkosten betaald te hebben is (wat overblijft van) de tegemoetkoming scholieren hoger dan het financiele verschil tussen wel en niet werkenSissors schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:49:
van werkloos thuis zitten wordt je ook niet heel gelukkig.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Puur uit nieuwsgierigheid, bijna 5 jaar werkloos, wat moet ik hierbij voorstellen, ben je afgekeurd? Of geen baan aan kunnen nemen die je bevalt? Als je nu de havo doet, betekent dat dat je je middelbare school niet hebt afgemaakt?Raven schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:31:
[...]
Vertel mij wat, ik ben inmiddels zo'n 4¾ jaar werkloos en ben uit verveling maar op mijn 28e de havo (en straks ook een paar vakken vwo) aan het doen... En het leuke is, zelfs na alle schoolkosten betaald te hebben is (wat overblijft van) de tegemoetkoming scholieren hoger dan het financiele verschil tussen wel en niet werken
Jep, diagnose pdd-nos en dat resulteerde in 80-100% afkeuring bij het UWV. Of dat volgens de huidige wajong-regels zo blijft weet ik niet, nog geen herkeuring gehad.Freshnub schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:50:
[...]
Puur uit nieuwsgierigheid, bijna 5 jaar werkloos, wat moet ik hierbij voorstellen, ben je afgekeurd?
Dat niet zozeer. De enige werkgever die niet moeilijk doet (en zelfs een uitkering vereist) is een soort van detacheerder die helemaal niets in deze uithoek van NL heeft. Voor mijn eerste en enige (halfjaar)contract was ik 4u/dag kwijt aan reistijd. De eerste werkplek was tijdelijk maar hield eerder op dan verwacht, bij de 2e waren reorganisaties de oorzaak van opheffen werkplek. Voor een 3e werkplek had ik nóg verder moeten reizen, waarna na overleg het contract niet is verlengt en ik van beide werkplekken een positief getuigschrift kreeg.Freshnub schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:50:
Of geen baan aan kunnen nemen die je bevalt?
Mavo wel, in die 4 jaar heb ik 3 verschillende scholen gezien en er zwerft hier ergens een diploma voor mbo3 medewerker beheer ict. That's it.Freshnub schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:50:
Als je nu de havo doet, betekent dat dat je je middelbare school niet hebt afgemaakt?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Soms kom je er juist tijdens de studie achter iets niet leuk te vinden, maar maak je het af voor het papiertje waardoor er vanzelf andere deuren open gaan.maxoss schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:54:
[ Voor 10% gewijzigd door Xanaroth op 19-08-2015 11:21 ]
DitXanaroth schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:20:
[...]
Soms kom je er juist tijdens de studie achter iets niet leuk te vinden, maar maak je het af voor het papiertje waardoor er vanzelf andere deuren open gaan.
Of gewoon omdat je na 4-6 jaar studie (doctoraal is ook gepromoveerd?) alweer toe bent aan wat anders.
Bovendien, hoeveel 16-18 jarigen weet echt waar hun passie en interesse ligt voor de komende 60 jaar? Ik mag al door tot mn 71e, nog >40 jaar te gaan. Kan me juist niet voorstellen zo lang altijd hetzelfde te doen, daar wordt ik juist niet gelukkig van.
Nee, doctoraal is wat nu wo-master is. Het is niet hetzelfde als de doctorstitel (gepromoveerd).Xanaroth schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:20:
[...]
Soms kom je er juist tijdens de studie achter iets niet leuk te vinden, maar maak je het af voor het papiertje waardoor er vanzelf andere deuren open gaan.
Of gewoon omdat je na 4-6 jaar studie (doctoraal is ook gepromoveerd?) alweer toe bent aan wat anders.
Bovendien, hoeveel 16-18 jarigen weet echt waar hun passie en interesse ligt voor de komende 60 jaar? Ik mag al door tot mn 71e, nog >40 jaar te gaan. Kan me juist niet voorstellen zo lang altijd hetzelfde te doen, daar wordt ik juist niet gelukkig van.
Tja soms kies een een studie wat je interesse heeft. Als je baan garantie wilt zou niemand bv meer communicatie moeten gaan doen, or archeologie, of filosifie of een andere soort gelijke studie.maxoss schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:54:
Ik heb nu al wat mensen om mij heen gezien, die maar de ICT ingerold zijn terwijl het niet hun passie is. of mensen die nu richting 45 jaar zijn en hun kennis mbt nieuwe technologien al 10 jaar niet meer bijgehouden hebben. Die houden het niet lang uit kan ik je vertellen. Je moet in de IT continu bij blijven, verder studeren, uitpluizen, stilstaan is je carriere om zeep helpen. Als het niet je passie is, hou je dat niet lang vol. Misschien een paar jaar, maar dan is het wel klaar hoor. Ik heb het idee dat een hoop mensen dat onderschatten. Eind jaren 90 had je ook zo'n bubbel. iedereen aan de MCSE certificaat en maar de consultancy in, man wat een drama is dat geworden met incompetente mensen.Ninjetsu NL schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:40:
[...]
Baanaanbod kan gedurende een studie drastisch veranderen en zelfs dan nog kan het slim zijn om een andere beroepskeuze te maken. De ICT (of daar nu wel of niet je interesses liggen, bij mij wel iig) is een beroepspad wat niet snel een domme keuze is. Of je dan genoegen neemt met het verschil in salaris wat je had kunnen krijgen of wat je nu krijgt, dat is de afweging die je maakt.
Even niets...
Het probleem met incompetente mensen zit hem niet zozeer in het feit dat de mensen proberen mee te kunnen en dat niet lukt, maar dat bedrijven tolereren dat hun werknemers incompetent zijn en er blijkbaar een sfeer hangt waarin dat wordt gedoogd zowel door werkgevers als door klanten. Oeps-momenten en fuck-ups schijnen een integraal onderdeel van de ICT te zijn waar niemand tegen ageert.muffstuff schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:23:
[...]
Ik heb nu al wat mensen om mij heen gezien, die maar de ICT ingerold zijn terwijl het niet hun passie is. of mensen die nu richting 45 jaar zijn en hun kennis mbt nieuwe technologien al 10 jaar niet meer bijgehouden hebben. Die houden het niet lang uit kan ik je vertellen. Je moet in de IT continu bij blijven, verder studeren, uitpluizen, stilstaan is je carriere om zeep helpen. Als het niet je passie is, hou je dat niet lang vol. Misschien een paar jaar, maar dan is het wel klaar hoor. Ik heb het idee dat een hoop mensen dat onderschatten. Eind jaren 90 had je ook zo'n bubbel. iedereen aan de MCSE certificaat en maar de consultancy in, man wat een drama is dat geworden met incompetente mensen.
Een oud collega van mij was developer, maar had geen computer thuis omdat het hem gewoon niets deed, hij speelde liever gitaar, toch was het 1 van beste waar ik ooit mee gewerkt heb.muffstuff schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:23:
[...]
Ik heb nu al wat mensen om mij heen gezien, die maar de ICT ingerold zijn terwijl het niet hun passie is. of mensen die nu richting 45 jaar zijn en hun kennis mbt nieuwe technologien al 10 jaar niet meer bijgehouden hebben. Die houden het niet lang uit kan ik je vertellen. Je moet in de IT continu bij blijven, verder studeren, uitpluizen, stilstaan is je carriere om zeep helpen. Als het niet je passie is, hou je dat niet lang vol. Misschien een paar jaar, maar dan is het wel klaar hoor. Ik heb het idee dat een hoop mensen dat onderschatten. Eind jaren 90 had je ook zo'n bubbel. iedereen aan de MCSE certificaat en maar de consultancy in, man wat een drama is dat geworden met incompetente mensen.
Nieuw aanbod:aegis schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:31:
Leeftijd: 27
Opleiding(en): hoogsts afgemaakt MAVO, heb MBO ICT Beheer gedaan niet afgemaakt en HBO information Enginereering ook niet afgemaakt, wel propedeuse behaald.
Certificaten: ski (anwarter) en snowboard(Landes) leraar maar weet niet of dat mee telt
Werkervaring: 2 jaar native Android development en 8 jaar werkervaring in de Horeca en Administratieve werkzaamheden (helpdesk / klantenservice / administratief medewerker)
Werkgever: App Ontwikkel Bureautje
Huidige functie: Android App Developper
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: n.v.t.
Laptop: n.v.t.
GSM: n.v.t.
Leaseauto: n.v.t.
Pensioenregeling: nog niks geregeld (Moet nog uit gezocht worden en geregeld gaan word hopelijk voor september)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibel werktijden en soms ook de mogelijkheid om van huis te werken als ik dat zou willen.
Land: NL
Regio: Utrecht
Reistijd: 20 min fietsen, 15 min auto
Maand salaris (bruto): 2200.
......
[ Voor 4% gewijzigd door aegis op 19-08-2015 15:07 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik denk dat daar wel meer uit te halen valt, dit is een junior salaris, naar mijn mening zou je rond de 3500 moeten kunnen krijgen. Althans dat waren de salarissen om mij heen als junior in de app branche toen ik daar nog in werkzaam was. Maar geen pensioen, dus haal je er 10 % vanaf. Nog steeds meer dan wat jij niet krijgt. 3 jaar ervaring en dan ben in de app wereld geen junior meer.(mijn mening mbt die titels is anders, maar in de app branch ziet men zich na 3 jaar als senior.)aegis schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:01:
ben bezig geweest met een andere werkgever zoeken daar is uiteindelijk een mooi aanbod uit gerold.
Oud:
[...]
Nieuw aanbod:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): hoogsts afgemaakt MAVO, heb MBO ICT Beheer gedaan niet afgemaakt en HBO information Enginereering ook niet afgemaakt, wel propedeuse behaald.
Certificaten: ski (anwarter) en snowboard(Landes) leraar maar weet niet of dat mee telt
Werkervaring: 3 jaar native Android development en 8 jaar werkervaring in de Horeca en Administratieve werkzaamheden (helpdesk / klantenservice / administratief medewerker)
Werkgever: Jong bedrijf in de E-health
Huidige functie: Android App Developper
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: geen idee volgens mij niet
Laptop: macbook pro
GSM: waarschijnlijk wel.
Leaseauto: n.v.t.
Pensioenregeling: 50 / 50 werkgever / eigen bijdrage.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: --
Regio: Utrecht
Reistijd: 5 min fiets 10 min lopen.
Maand salaris (bruto): 2850.
Heb uiteindelijk voor dit bedrijf gekozen omdat ze heel snel wouden handelen had al een laatste gesprek gepland in de week dat zij contact opnamen met mij en uiteindelijk binnen 8 dagen van eerste contact tot contract. Bij het andere bedrijf waar ik de gespreken heb gehad hebben na het laatste gesprek nog geen aanbieding gedaan terwijl ze wel enthausiast over mij waren volgens de recruiter, tijdens gespreken was er ook wel een goed klik met iedereen die ik heb gesproken.
[ Voor 8% gewijzigd door mannowlahn op 19-08-2015 15:36 ]
Iemand zonder afgeronde opleiding en slechts drie jaar relevante ervaring... En jij bent serieus dat je dan op 3500,- euro uitkomt? Zelf voor iemand met een afgeronde HBO opleiding zou dat een riant salaris zijn.muffstuff schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:34:
[...]
Ik denk dat daar wel meer uit te halen valt, dit is een junior salaris, naar mijn mening zou je rond de 3500 moeten kunnen krijgen. Althans dat waren de salarissen om mij heen als junior in de app branche toen ik daar nog in werkzaam was. Maar geen pensioen, dus haal je er 10 % vanaf. Nog steeds meer dan wat jij niet krijgt. 3 jaar ervaring en dan ben in de app wereld geen junior meer.(mijn mening mbt die titels is anders, maar in de app branch ziet men zich na 3 jaar als senior.)
ftfymuffstuff schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:34:
[...]
Maar geen pensioen, dus haal je er 10 % 20% vanaf. Nog steeds meer dan wat jij niet krijgt. 3 jaar ervaring en dan ben in de app wereld geen junior meer.(mijn mening mbt die titels is anders, maar in de app branch ziet men zich na 3 jaar als senior.)
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik spreek alleen over wat ik om mij heen heb gezien. Ik heb ook alleen mavo afgemaakt, 1 jaar propedeuse op zak, wel inmiddels 10 jaar programmeer ervaring. Maar toen ik als iOs developer begon ( ik wist hoe xcode werkte en that's it, had alleen wat phonegap ervaring), kreeg ik 3300 per maand, na een 1 1/2 jaar zat ik op 3800 per maand als ios/wp8 developer.Jeroen V schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:45:
[...]
Iemand zonder afgeronde opleiding en slechts drie jaar relevante ervaring... En jij bent serieus dat je dan op 3500,- euro uitkomt? Zelf voor iemand met een afgeronde HBO opleiding zou dat een riant salaris zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door mannowlahn op 19-08-2015 17:09 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Met jouw percentage niet nee. Maar hij werkt inmiddels 3 jaar als android dev, dan zou dat naar mijn mening nog steeds wel een beetje meer mogen zijn, ondanks het pensioen.MrAngry schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:04:
Bij een gebruikelijk 50/50 regel dok je zelf grofweg 10% van je brutoloon, maar de werkgever de andere helft. Waarschijnlijk is 20% aan de hoge kant en komt je op 17,5 ofzo. Maar mijn punt is dat het uiteindelijk dus niet zoveel scheelt wat jij verdiende zonder pensioen en hij nu met.
Verwijderd
Wees daar alert op, heb 10 jaar bij Detacheerders gewerkt en enige verhoging welke ik kreeg was bij een overstap naar nieuwe detacheerder of bij het behalen van een certificaat.Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:00:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO-4 ICT-Beheerder
Certificaten: MOS Office 2013 (bezig met ITIL v3)
Werkervaring: 3 Jaar(Min of meer relevant;; defensie) + 2 jaar stage
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Servicedesk Medewerker
13/14e maand of winstuitkering:Nee
Laptop: Dell Latitude E6530
GSM:Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek:40 Uur
Pensioenregeling:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel certificeringen halen, leuke collectiviteitsregelingen etc.
Regio: Noord
Reistijd**: 1uur met auto
Maandsalaris (bruto): €1800
Ben niet ontevreden met mijn salaris! Het perspectief dat het meer wordt is daar dus ik zit voorlopig even goed op mijn plek
[ Voor 4% gewijzigd door Arnevld op 20-08-2015 11:15 ]
Warhammer en PC games en lego
Heb je ICND1 en / of ICND2 of heb je alleen de Cisco Academy papieren? Want met alleen Cisco Academy heb je geen CCNA. Dit is wat je vaak wel op een MBO-opleiding haalt, maar waar verkeerd over wordt gecommuniceerd.Arnevld schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:12:
Certificaten: Cisco CCNA 1/4 + Wifi (ik krijg VOIP trainingen via de zaak)
Ik heb de erchte CCNA gehaald, omdat ik een opleiding digitaal rechercheur niet afgemaakt heb. heb ik buiten de vervolg opleiding via die school dit nog kunnen bemachtigen.Hoteldebotel schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:01:
[...]
Heb je ICND1 en / of ICND2 of heb je alleen de Cisco Academy papieren? Want met alleen Cisco Academy heb je geen CCNA. Dit is wat je vaak wel op een MBO-opleiding haalt, maar waar verkeerd over wordt gecommuniceerd.
A de befaamde ik maak mijn collega's ziek bonusArnevld schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:12:
toeslag als je niet ziek ben
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
En de follow-up daarvan is natuurlijk de 'ziektedagen', dat je de eerste of eerste 2 dagen van ziekzijn niet doorbetaald krijgt; dan blijft ik toch de hele week thuis...
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Bij mijn vorige baas koste ziekzijn je een dag, later voerde die zelfs in 2e dag kost je nog een dag.iCy schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:30:
[...]
A de befaamde ik maak mijn collega's ziek bonus
Misschien had ik er nog wat meer uit kunnen halen maar mij gaat het er meer om dat ik bij leuk bedrijf zit die interessante/leuke dingen doen. Tijdens de salaris onderhandelingen hebben ze aan gegeven dat ze voor het eerste contract nooit zo hoog op salaris gaan zitten in trant van eerst bewijzen en dan pas geloven dat je het waard bent, dit ivm dat het een jong bedrijf is die nog niet zo heel groot is, volgens mij zijn ze nu met 22 man totaal. Er werd daar wel direct bij gezegd dat als het gewoon goed doet dan gaat en je laat zien wat je waard bent dat dan de sky de limit is. Zeker ook met de verwachte groei die ze willen maken nu alleen in Nederland en dat wordt international. Daarnaast vind ik de reistijd ook veel waard wat nu 10 min totaal per dag word ten opzicht van minimaal 25min enkele reis binnen Utrecht of 45-60 min als je naar Amsterdam zou moeten voor je werk. Dit bespaart mij tussen de 5 en 10 uur per week aan reistijd.muffstuff schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:01:
[...]
Ik spreek alleen over wat ik om mij heen heb gezien. Ik heb ook alleen mavo afgemaakt, 1 jaar propedeuse op zak, wel inmiddels 10 jaar programmeer ervaring. Maar toen ik als iOs developer begon ( ik wist hoe xcode werkte en that's it, had alleen wat phonegap ervaring), kreeg ik 3300 per maand, na een 1 1/2 jaar zat ik op 3800 per maand als ios/wp8 developer.
De app branch is een beetje gek wat dat betreft. De junior lonen zijn vrij hoog >3000, maar de senior lonen gaan vaak niet verder dan 52 K per jaar. De reden hiervan is dat in de app branch 95% van de app developers van buiten nederland komen. Die hebben een leuke 30 % belastingskorting. Dat zorgt ervoor dat ze netto meer overhouden en iedereen dus blij is. Ook had ik bij beide werkgevers geen pensioenplan, dus dan moet je het wel even in een ander daglicht zien. Wanneer men 3 jaar of meer bij een werkgever als ios/android developer werkt, gaat men freelancen omdat dat gewoon veel meer oplevert.
Zoals Init6 al aangeeft, de enige manier hoe je een goede salaris verhoging kan krijgen is job hoppen. Voor een flinke salaris verhoging moet je zeker niet bij je detacheerder blijven, hun taak is jou zo goedkoop mogelijk weg te zetten bij een klant en jou tevreden houden. Ben je na 3 jaar niet een keer toe aan werkplekbeheer of een junior beheer functie?Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:00:
Opleiding(en): MBO-4 ICT-Beheerder
Certificaten: MOS Office 2013 (bezig met ITIL v3)
Werkervaring: 3 Jaar(Min of meer relevant;; defensie) + 2 jaar stage
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Servicedesk Medewerker
13/14e maand of winstuitkering:Nee
Laptop: Dell Latitude E6530
GSM:Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek:40 Uur
Pensioenregeling:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel certificeringen halen, leuke collectiviteitsregelingen etc.
Regio: Noord
Reistijd**: 1uur met auto
Maandsalaris (bruto): €1800
Ben niet ontevreden met mijn salaris! Het perspectief dat het meer wordt is daar dus ik zit voorlopig even goed op mijn plek
Voor elk bedrijf is het het doel om de verhouding personeelskosten t.o.v. winst zo laag mogelijk te houden, dat is niet uniek aan detacheerders. Wat wel redelijk 'uniek' is aan detacheerders / consultancy is dat je een profit-center bent t.o.v. de cost-center die een 'gewone' medewerker vaak is. Vandaar dat detacheerders vaak meer geneigd zijn geld te steken in trainingen e.d. omdat ze dat terugzien in je uurtarief.supra_indo schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:25:
Zoals Init6 al aangeeft, de enige manier hoe je een goede salaris verhoging kan krijgen is job hoppen. Voor een flinke salaris verhoging moet je zeker niet bij je detacheerder blijven, hun taak is jou zo goedkoop mogelijk weg te zetten bij een klant en jou tevreden houden. Ben je na 3 jaar niet een keer toe aan werkplekbeheer of een junior beheer functie?
Zeker netjes, zelf ook WTB gedaan en ben ook al 3x voor in totaal 20 weken in Brazilie geweest voor werk. Leuke ervaring in ieder geval.Burlok86 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:38:
Members only:
supra_indo schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:25:
[...]
Zoals Init6 al aangeeft, de enige manier hoe je een goede salaris verhoging kan krijgen is job hoppen. Voor een flinke salaris verhoging moet je zeker niet bij je detacheerder blijven, hun taak is jou zo goedkoop mogelijk weg te zetten bij een klant en jou tevreden houden. Ben je na 3 jaar niet een keer toe aan werkplekbeheer of een junior beheer functie?
Ik denk dat jullie beide gelijk hebben. Detacheerders / dozenschuivers zoals Brunel, PEAK etc. daar zal je niet zo snel een salarisverhoging krijgen als je gewoon je werk goed doet. Hier moet je echt papieren halen en dan krijg je er een paar tientjes bij. Echter bij de wat gespecialiseerde consultancyclubs is het een ander verhaal, daar wordt inderdaad tijd en geld in je geïnvesteerd en heb je elk jaar een salarisronde waarbij je een riante salarisverhoging kan krijgen. Echter is dat vaak bij de gespecialiseerde functies, geen servicedesken e.d.Hydra schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:44:
[...]
Voor elk bedrijf is het het doel om de verhouding personeelskosten t.o.v. winst zo laag mogelijk te houden, dat is niet uniek aan detacheerders. Wat wel redelijk 'uniek' is aan detacheerders / consultancy is dat je een profit-center bent t.o.v. de cost-center die een 'gewone' medewerker vaak is. Vandaar dat detacheerders vaak meer geneigd zijn geld te steken in trainingen e.d. omdat ze dat terugzien in je uurtarief.
Dit neemt niet weg dat eens in de zoveel tijd switchen goed is voor je carriereontwikkeling maar dat is zeker niet meer zo bij detacheerders.
Misschien had ik dat toe moeten voegen, ik zit zelf in onderhoud. Ik gebruik de verschillende programma's, sleutel er niet zelf aan. (wel een GoT'er, geen ICT'ermaxoss schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:16:
[...]
Zeker netjes, zelf ook WTB gedaan en ben ook al 3x voor in totaal 20 weken in Brazilie geweest voor werk. Leuke ervaring in ieder geval.
Maar begrijp ik goed dat je de IT bent ingerold als ik je certificaten zo zie?
Hoeveel fte werk je?mathelicious schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:36:
Geen ICT'er maar in het onderwijs, ben zelf ook nog studerend.
Opleiding(en): VWO - HBO
Werkervaring: 2 jaar stage, 1 jaar zelfstandig
Werkgever: VO Haaglanden
Huidige functie: Docent wiskunde 2e graad
Vakantiedagen: 10-12 weken en enkele vrije dagen met nog 1 snipperdag
13/14e maand of winstuitkering: 6,6% eindejaars
Laptop: -
Leaseauto: -
Werkweek: 22 uur (gemiddeld over 52 weken)
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: ZH
Reistijd: 15 min motor, 25 min fietsen
Maand salaris (bruto): 1400
Zodra ik mijn diploma heb zal dit nog wel veranderen, ik zit nu in de laagste schaal en trede die ze me kunnen gevenVerder ben ik dik tevreden over dit werk, zeker voor wiskunde docenten is er zat werk te vinden dat niet slecht betaald.
Weer een update:J.Christ schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:22:
Tijd voor een update:
[...]
Huidig: (gewisseld van werkgever in de tussentijd)
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO medewerker beheer ICT
Certificaten: ECDL | CCNA Discoverie 1 & 2 | MCDST 71 & 72 (XP) | HTML/CSS | IT Essentails | NOS Essentails
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Junior Systeem Beheerder
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering:
Laptop: Ja (elitebook 8570w)
GSM: Ja (note 3)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Regio: Gelderland
Reistijd: 30 minuten totaal (heen en terug)
Maand salaris (bruto): 1600
Dat is 0,57 fte.Ninjetsu NL schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:50:
[...]
Hoeveel fte werk je?Dan kunnen ik dat even afzetten tegen de kennis die ik heb mbt mijn vriendin die voor 1 fte in het onderwijs zit... niet dat mensen hier dalijk gaan roepen dat het chille uren zijn
Ja dan is het wel chill, maar als het 22 lesuren waren geweest... dan had je een hele hoop meer te doen gehadmathelicious schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:01:
[...]
Dat is 0,57 fte.
Bestaande uit 16 lesuren van 3 kwartier, voorbereiding en nakijkwerk en nog de vergaderingen en andere administratieve zooi. Daarnaast nog surveilleren in de pauzes, invaluren op mij nemen, scholingsmiddagen en mijn eigen studie afmaken. Al met al vermaak je je wel als je in het onderwijs zit![]()
Eigenlijk vind ik dit zelf wel chille uren, ik heb alles in drie dagen weten te proppen toen ik werd aangenomen. 4 dagen weekend voor mij
Dat is wel herkenbaar, in de vakantie werk ik gewoon aan huis door. Dit jaar is het mijn doelstelling om dat af te leren, dan maar iets langer op school blijven en daar mijn werk afmaken.Ninjetsu NL schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:09:
[...]
Ja dan is het wel chill, maar als het 22 lesuren waren geweest... dan had je een hele hoop meer te doen gehadLigt er overigens ook aan hoe je als docent bent. Mijn vriendin die werkt 1 fte maar de zwik werk die daarnaast erbij komt, zorgt ervoor dat die schoolvakanties steeds just in time komen
![]()
Maar goed geregeld!
Wat apart dat je EJU 6,6 % is en niet de standaard 7,4 %. Weet je daar de oorzaak van?mathelicious schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:36:
Geen ICT'er maar in het onderwijs, ben zelf ook nog studerend.
Opleiding(en): VWO - HBO
Werkervaring: 2 jaar stage, 1 jaar zelfstandig
Werkgever: VO Haaglanden
Huidige functie: Docent wiskunde 2e graad
Vakantiedagen: 10-12 weken en enkele vrije dagen met nog 1 snipperdag
13/14e maand of winstuitkering: 6,6% eindejaars
Laptop: -
Leaseauto: -
Werkweek: 22 uur (gemiddeld over 52 weken)
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: ZH
Reistijd: 15 min motor, 25 min fietsen
Maand salaris (bruto): 1400
Zodra ik mijn diploma heb zal dit nog wel veranderen, ik zit nu in de laagste schaal en trede die ze me kunnen gevenVerder ben ik dik tevreden over dit werk, zeker voor wiskunde docenten is er zat werk te vinden dat niet slecht betaald.
[ Voor 68% gewijzigd door ptholemy op 21-08-2015 15:08 ]
Fixedptholemy schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:08:
[...]
Wat apart dat je EJU 6,6 % is en niet de standaard 7,4 %. Weet je daar de oorzaak van?
[ Voor 9% gewijzigd door Ninjetsu NL op 21-08-2015 15:22 . Reden: Ptholemy wilde Mathemalicious quoten ]
Nu je het zegt, foutje van mij. 6,6% is een andere categorie.ptholemy schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:08:
[...]
Wat apart dat je EJU 6,6 % is en niet de standaard 7,4 %. Weet je daar de oorzaak van?
Als je 1800 krijgt heb je volgens mij erg goed onderhandeld, waarschijnlijk zullen ze tussen de 1500 en 1600 aanbieden.jimz93 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:10:
Hey Tweakerts!
Wat advies gevraagd:
Alvast bedankt!
Zoals aangegeven heb ik op dit moment 1550 bruto + lease auto klaar "liggen".SECURITEH schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:49:
[...]
Als je 1800 krijgt heb je volgens mij erg goed onderhandeld, waarschijnlijk zullen ze tussen de 1500 en 1600 aanbieden.
1550 + lease auto is een net salaris, welke overeen komt het wat je wil vragen.jimz93 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:03:
[...]
Zoals aangegeven heb ik op dit moment 1550 bruto + lease auto klaar "liggen".
Ik denk dat voor een dergelijke functie best meer betaald mag worden eigenlijk.
anyhow, we gaan het zien. Maandag ga ik op gesprek
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Mee eens. Ik werk zelf bij een klein gespecialiseerd consulting bedrijf. Hou er niet van om over een kam geschoren te worden met dat soort bedrijven hoewel we in de basis hetzelfde doenHoteldebotel schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:21:
Ik denk dat jullie beide gelijk hebben. Detacheerders / dozenschuivers zoals Brunel, PEAK etc. daar zal je niet zo snel een salarisverhoging krijgen als je gewoon je werk goed doet. Hier moet je echt papieren halen en dan krijg je er een paar tientjes bij. Echter bij de wat gespecialiseerde consultancyclubs is het een ander verhaal, daar wordt inderdaad tijd en geld in je geïnvesteerd en heb je elk jaar een salarisronde waarbij je een riante salarisverhoging kan krijgen. Echter is dat vaak bij de gespecialiseerde functies, geen servicedesken e.d.
[ Voor 3% gewijzigd door racoon op 23-08-2015 14:56 ]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Tussen de 2.000 en 15.000...racoon schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:54:
Leeftijd: 35
Opleiding(en): MBO ict
Certificaten: mcsa+m,upgrade naar server 2008,itil en nu bezig met acsp
Werkgever:nvt
Huidige functie: Apple en Windows beheerder en geef ondersteuning aan zakelijke klanten.
<knip>
Wat zou ik kunnen vragen kwa salaris?
2500 start salaris is vrij markt conform. Je opleidingen en certificaat(binnenkort meervoud) zijn dat zeker niet. Ik weet niet of je huidige werkgever een detacheerder is? Maar als dat het geval is dan kan het zeker nog wel wat omhoog. WO-ers zijn nu eenmaal iets meer waard.[b]Emrulez schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:53:
Ben nu bijna 5 maanden in dienst. Heb een 6 maanden contract. Dus binnenkort in gesprek over een eventuele verlenging. Hoe zijn mijn huidige voorwaarden? En wat kan ik straks vragen bij een nieuwe contract?
Engage
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq