Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.476 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerCy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 21:27
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moikvin
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-08-2022
Leeftijd:24
Opleiding(en): HBO Technische Informatica (niet afgemaakt)
Certificaten: -
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Zakelijk dienstverlener (web applicatie)
Huidige functie: Support mederwerker

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 16 dagen
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: Ja
GSM: -
Leaseauto: Nee
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten OV vergoed.
Land: Nederland
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris (bruto): 1530

Nu 4 maanden een vast contract. Dit is gebaseerd op de functie supportmedewerker. Op het moment echter vrijwel exclusief bezig met development(.NET backend, MSSQL).

Wat vinden jullie hier van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 15:14
Moikvin schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:05:

Nu 4 maanden een vast contract. Dit is gebaseerd op de functie supportmedewerker. Op het moment echter vrijwel exclusief bezig met development(.NET backend, MSSQL).

Zelfs voor een support medewerker vind ik dit wel erg laag, maar als aangeeft dat je nu vooral met development bezig bent dan is het wel erg onder de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
Moikvin schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:05:

Ik denk als je al een junior contract voor .Net krijgt, je 1000 euro bruto omhoog zal gaan. Je hebt hbo gedaan, niet afgemaakt maar wel het niveau, dus er zijn talloze mogelijkheden voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ijsklont schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:38:
[...]

Zelfs voor een support medewerker vind ik dit wel erg laag, maar als aangeeft dat je nu vooral met development bezig bent dan is het wel erg onder de maat.
Aan de andere kant werkt hij ook nog niet zo lang, werkt hij 32 uur en heeft hij z'n HBO opleiding niet afgerond. Desalniettemin zou het alsnog, in mijn ogen, wat meer mogen zijn. Zeker wanneer je veel bezig bent met development.

Echter als ik dan zie dat je ook nog es geen pensioenregeling hebt, zou ik als een gek gaan studeren en alsnog een HBO papiertje bemachtigen en/of een aantal leuke en interessante certificaten behalen. Want ik heb stiekem een beetje het idee dat je bij deze werkgever nooit een fatsoenlijk salaris zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moikvin
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-08-2022
Thanks, Ik ben inderdaad van plan m'n HBO af te maken. Ik hoop dat dat, zelf in deze markt, nog een verschil zal maken.

Ik werk inmiddels bijna 2 jaar bij deze werkgever trouwens. De 32-uur is deels vanwege het salaris, die 8 uur steek ik liever in bijleren en eigen projecten. Ik heb wel veel vrijheid en fijne collega's dus wellicht maar eens in gesprek gaan over het salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
MerCy schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:34:
Members only:
Heel netjes dit. Zeker met een knappe leaseauto erbij!

Welk bedrijf is dit?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

was:
Members only:

is:
Members only:

Voorwaarden (ex. salaris) zijn redelijk vergelijkbaar, maar de sfeer bij nieuwe werkgever is stukken beter. Ook de groeikansen zijn veel ruimer, dus m.i. goede stap gemaakt.

Reistijd lijkt een stap terug, maar in effect zat ik toch al 800-1000 km per week zakelijk in de auto. Feitelijk geen verschil dus.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Is dat 90 minuten een richting of heen en terug?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:57
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:35
Hey Tweakerts!

Wat advies gevraagd:

Ik ben op dit moment een van de vele afgestudeerde MBO 4 ICT-beheerders. Nu heb ik een gesprek in de planning staan voor de 24 waar ik op gesprek ga bij een groot bedrijf. Dit is voor een functie als systeembeheerder (je wordt intern opgeleid tot deze functie zoals ik begrepen heb). daarbij wordt er in ploegendiensten gewerkt van 6:00 - 14:00 en van 1400 -23:00 naar verwachting zal dit wisselend zijn. Nu verwacht ik de vraag om een salarisindicatie op te geven. Ik weet dat dit bedrijf een ervaren systeembeheerder tussen de 2400 & 3200 bruto biedt. Wat kan ik als starter vragen¿?

Leeftijd: 1 dag 22 :9
Opleiding(en): MBO 4 ICT-Beheerder
Certificaten: geen
Werkervaring: 2 stages van 0,5 schooljaar + 2 jaar BBL stage (4 dagen werken, 1 dag school)
Werkgever: Grote vleesverwerker
vorige functie: allround servicedesk medewerker

Vakantiegeld: onbekend
Vakantiedagen: onbekend
13/14e maand of winstuitkering: onbekend
Laptop: vermoedelijk geen
GSM: waarschijnlijk niet
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onbekend
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 20min

Ik zit er aan te denken om €2100 te vragen omdat het een hogere functie is dan de standaard servicedesk waar men meestal mee begint. Echter heb ik hierin 2 jaar ervaring + werkt men met onregelmatige werktijden wat het salaris ten goede zou moeten komen. Is dit een realistisch bedrag om te vragen voor een dergelijke functie?

Ik hoor graag jullie input! :)

Alvast bedankt! ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:03
daredha schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:06:
Members only:
Het salaris lijkt me vrij laag voor een WO opleiding of komt dit omdat er moeilijk passend werk in jouw vakgebied te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:57
maxoss schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:10:
[...]

Het salaris lijkt me vrij laag voor een WO opleiding of komt dit omdat er moeilijk passend werk in jouw vakgebied te vinden is?
Klopt. Per jaar studeerden er aan mijn universiteit (Radboud, Nijmegen) zo'n 50-100 historici op masterniveau af. Bedenk dan dat zowat elke Nederlandse universiteit (uitgezonderd de TUs) een geschiedenis opleiding heeft en je ziet dat er nogal een overschot aan historici is.

Daarnaast ben ik op het moment een trainee. Wel van het goedkoopste soort (mijn werkgever heeft ook enkele technische traineeships die meer verdienen), maar het idee van een trainee is dat je weinig verdient, opgeleid wordt en ook nog eens werkervaring kunt opdoen.
Mijn contract eindigt eind 2017, ik hoop voor die tijd overgekocht te worden door één van de opdrachtgevers. Mijn loon zal dan een flinke sprong moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:56

Shunt

Boe

jimz93 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:10:
Hey Tweakerts!

Wat advies gevraagd:

Ik ben op dit moment een van de vele afgestudeerde MBO 4 ICT-beheerders. Nu heb ik een gesprek in de planning staan voor de 24 waar ik op gesprek ga bij een groot bedrijf. Dit is voor een functie als systeembeheerder (je wordt intern opgeleid tot deze functie zoals ik begrepen heb). daarbij wordt er in ploegendiensten gewerkt van 6:00 - 14:00 en van 1400 -23:00 naar verwachting zal dit wisselend zijn. Nu verwacht ik de vraag om een salarisindicatie op te geven. Ik weet dat dit bedrijf een ervaren systeembeheerder tussen de 2400 & 3200 bruto biedt. Wat kan ik als starter vragen¿?

Werkervaring: 2 stages van 0,5 schooljaar + 2 jaar BBL stage (4 dagen werken, 1 dag school)

Ik zit er aan te denken om €2100 te vragen omdat het een hogere functie is dan de standaard servicedesk waar men meestal mee begint. Echter heb ik hierin 2 jaar ervaring + werkt men met onregelmatige werktijden wat het salaris ten goede zou moeten komen. Is dit een realistisch bedrag om te vragen voor een dergelijke functie?

Alvast bedankt! ;)
Je kunt het altijd proberen maar 2100 is echt heel hoog voor een 22 jarige servicedesk medewerker met een MBO 4 opleiding.
Verder vind ik stage lastig om bij de ervaring te tellen het gaat natuurlijk wel om BBL.
Ik denk dat je erg blij mag zijn met ergens rond de 1800 a 1900 tops.

2k+ is een HBO start salaris.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Moikvin schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:36:
Thanks, Ik ben inderdaad van plan m'n HBO af te maken. Ik hoop dat dat, zelf in deze markt, nog een verschil zal maken.
Ik denk wel dat dat verschil maakt, ik mag nog steeds bij iedere intake verantwoorden waarom ik mijn HBO niet heb afgemaakt, dus men kijkt er nog wel naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Shunt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:37:
[...]

Je kunt het altijd proberen maar 2100 is echt heel hoog voor een 22 jarige servicedesk medewerker met een MBO 4 opleiding.
Verder vind ik stage lastig om bij de ervaring te tellen het gaat natuurlijk wel om BBL.
Ik denk dat je erg blij mag zijn met ergens rond de 1800 a 1900 tops.

2k+ is een HBO start salaris.
Ik weet dat het veel is maar het gaat dan ook om een systeembeheer functie met sterk afwijkende werktijden ;)

Heb op dit moment een ander aanbod van €1550 + Toyota Aygo zonder eigen bijdrage bij een detacheerder (die zou rond de 1800 bruto kunnen leveren en dan voor een servicedesk functie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aconitum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Hey Tweakerts!

Wat advies gevraagd:

Alvast bedankt! ;)
Je hebt het over ploegendienst, vaak ligt het basis salaris daar 30% hoger omdat je onregelmatig werkt.
Over je regulier gewerkte uren gelden dan geen toeslagen meer. Verifieer hoe dit zit.

Wat betreft je salaris, gewoon goed beargumenteren waarom jij denkt dat jij dat verdient.
Altijd hoger inzetten dan waar je werkelijk genoegen mee neemt, ze gaan er toch altijd onder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
secury schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:50:
[...]

Ik denk wel dat dat verschil maakt, ik mag nog steeds bij iedere intake verantwoorden waarom ik mijn HBO niet heb afgemaakt, dus men kijkt er nog wel naar.
Misschien heb je te overduidelijk op je CV staan dat je het niet afgerond hebt. Mijn MBO opleiding staat "gevolgd" ipv "diploma behaald" zoals de andere opleidingen. Niemand vraagt er meer naar nu ik 4 werkervaring hebt om over te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Aconitum schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:22:
[...]

Je hebt het over ploegendienst, vaak ligt het basis salaris daar 30% hoger omdat je onregelmatig werkt.
Dat is afhankelijk of er een cao is, als die er is zal dat hierin staan maar meestal worden er pas onregelmatigheids toeslagen gegeven als je in een 3 ploegen rooster werkt (24x7 bezetting). Dit is een vroeg/laat constructie die opgerekt is tot zo te zien het maximaal haalbare immers in het werkslot 23:00 t/m 06:00 is een nachtslot.

Maar ik zou zeggen vraag het in de onderhandelingen is het de vraag om te stellen. Ik denk dat 1800 al een heel net start salaris is. Zeker omdat ze je ook nog eens opleiden tot die functie.

[ Voor 14% gewijzigd door ShadowBumble op 17-08-2015 19:31 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Members only:

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
T.C schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:00:
Members only:
Das best veel voor een 3 jarige :o ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:22
daredha schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:35:
[...]

Klopt. Per jaar studeerden er aan mijn universiteit (Radboud, Nijmegen) zo'n 50-100 historici op masterniveau af. Bedenk dan dat zowat elke Nederlandse universiteit (uitgezonderd de TUs) een geschiedenis opleiding heeft en je ziet dat er nogal een overschot aan historici is.

Daarnaast ben ik op het moment een trainee. Wel van het goedkoopste soort (mijn werkgever heeft ook enkele technische traineeships die meer verdienen), maar het idee van een trainee is dat je weinig verdient, opgeleid wordt en ook nog eens werkervaring kunt opdoen.
Mijn contract eindigt eind 2017, ik hoop voor die tijd overgekocht te worden door één van de opdrachtgevers. Mijn loon zal dan een flinke sprong moeten maken.
Ken genoeg mensen die een traineeship doen en gewoon een normaal starterssalaris verdienen hoor :P . Myself included.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
MarcoC schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:20:
[...]

Ken genoeg mensen die een traineeship doen en gewoon een normaal starterssalaris verdienen hoor :P . Myself included.
Een traineeship waar je met nul relevante opleiding in komt? Of eentje waar je met een opleiding waar mensen sowieso een redelijk startsalaris krijgen en die ook relevant voor de traineeship is?

Laten we wel wezen, het is niet alsof de arbeidsmarkt voor net afgestuurde politieke geschiedenis studenten echt booming is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 23:22
Sissors schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:23:
[...]

Een traineeship waar je met nul relevante opleiding in komt? Of eentje waar je met een opleiding waar mensen sowieso een redelijk startsalaris krijgen en die ook relevant voor de traineeship is?

Laten we wel wezen, het is niet alsof de arbeidsmarkt voor net afgestuurde politieke geschiedenis studenten echt booming is...
Ja, alleen is de selectieprocedure wel heel erg streng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:52
MarcoC schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:30:
[...]

Dat is de luxepositie die een werkgever heeft bij meer dan voldoende aanbod.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

MarcoC schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:30:
[...]

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

Hydra schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:30:
Is dat 90 minuten een richting of heen en terug?
enkele reis (max).

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
daredha schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:35:
[...]

Solliciteer anders bij Capgemini, daar maakt de achtergrond niet zoveel uit. Ze zijn vooral geinteresseerd in het niveau van iemand. Startsalaris is +-1800 en na een jaar 2400, leaseauto vanaf 2 maanden.

Ik kan eventueel nog wel een balletje opgooien (ik werk er niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vayne schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:28:
[...]

Solliciteer anders bij Capgemini, daar maakt de achtergrond niet zoveel uit. Ze zijn vooral geinteresseerd in het niveau van iemand. Startsalaris is +-1800 en na een jaar 2400, leaseauto vanaf 2 maanden.

Ik kan eventueel nog wel een balletje opgooien (ik werk er niet meer).
€1800 als startsalaris is voor een WO Master wel ontzettend weinig imo. Voor een niet-technische studie misschien minder sterk, maar zoals je zelf zegt is dat salaris niet afhankelijk van de opleiding.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
fsfikke schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:39:
[...]

€1800 als startsalaris is voor een WO Master wel ontzettend weinig imo. Voor een niet-technische studie misschien minder sterk, maar zoals je zelf zegt is dat salaris niet afhankelijk van de opleiding.
Met alle respect, het gaat hier om een wo history, daar heb je weinig draagvlak met een it beroep. Dan kan je ook niet verwachten dat je startsalaris conform is van een functie wat aansluit op je studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

muffstuff schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:02:
[...]

Met alle respect, het gaat hier om een wo history, daar heb je weinig draagvlak met een it beroep. Dan kan je ook niet verwachten dat je startsalaris conform is van een functie wat aansluit op je studie.
Zoals in mijn post staat, Vayne zegt "daar maakt de achtergrond niet zoveel uit." maw. dat salaris is juist geen resultaat van de opleiding.

Een vriend van me had een tijd geleden tijdens een recruiting event met Capgemini gepraat herinner ik me net. Zij gaven toen een startsalaris van €2100 + auto aan voor een TU elektro'er.
(Dat was overigens het laagst genoemde salaris van de bedrijven waarmee hij die dag gesprekken had.)

[ Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 18-08-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Laatst online: 31-03 17:02
daredha schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:06:
Members only:
Ajilon YP?
Ben ik destijds ook begonnen, maar wel met iets meer: Kips in "Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11)"
Zou denken dat er dus nog wel iets meer te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
fsfikke schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:39:
[...]

fsfikke schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:11:
[...]

Zoals in mijn post staat, Vayne zegt "daar maakt de achtergrond niet zoveel uit." maw. dat salaris is juist geen resultaat van de opleiding.

Een vriend van me had een tijd geleden tijdens een recruiting event met Capgemini gepraat herinner ik me net. Zij gaven toen een startsalaris van €2100 + auto aan voor een TU elektro'er.
(Dat was overigens het laagst genoemde salaris van de bedrijven waarmee hij die dag gesprekken had.)
Goed punt, dat is op basis van HBO (hetgeen wat ik 2 jaar geleden kreeg aangeboden). Ik had het mogelijke verschil tussen HBO en WO startsalaris niet eens meegerekend.

Wat betreft het laagst genoemde salaris, ik denk dat iemand met een TU Elektro diploma meer mogelijkheden heeft dan een historicus en dus ook meer aanbiedingen krijgt.

Capgemini was slechts een suggestie om een leuk begin te maken aan je CV voor een niet al te slecht salaris (vergeleken met de huidige optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Volgens mij is €1800 eerder Sogeti dan Capgemini ook. Tenzij het veranderd is de laatste twee jaar, wat kan natuurlijk :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Not sure, volgens mij blijf je bij Sogeti hangen op 1800. Bij Cap ga je van 1800 naar 2100 binnen 2 maanden en zit je op 2400 na 6 maanden.

edit: vroegâh tenminste

[ Voor 8% gewijzigd door Vayne op 18-08-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Cue_ schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:15:
[...]

Das best veel voor een 3 jarige :o ;)
+1 @lol, backspace was blijven hangen moest 33 zijn en is nu verbeterd

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sissors schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:23:
[...]

Een kennis van mij heeft een doctoraal archeologie (ja echt 8) ) en is als CGI als java-developer trainee aan de slag gegaan. Verdient niet super, maar biedt wel wat groeikansen. Mijn inschatting is iets van 2000-2200 euro... maar daar zit een berg (interne) training en leasebak (verplicht vermoed ik) bij.

Zou niets voor mij zijn, maar is best een nette deal voor iemand zonder relevante ervaring/opleiding imo.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Ik snap dat niet helemaal, 4 à 5 jaar op de universiteit en dan met een mbo salaris een beroep uitoefenen waar eigenlijk je interesses niet liggen. Ik zou daar niet gelukkig van worden.

Misschien iets langer moeten nadenken over je studiekeuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
maxoss schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:54:
Ik snap dat niet helemaal, 4 à 5 jaar op de universiteit en dan met een mbo salaris een beroep uitoefenen waar eigenlijk je interesses niet liggen. Ik zou daar niet gelukkig van worden.

Beetje raar om dit te schrijven wanneer je niet weet wat de keuzes van iemand zijn geweest om op dat punt te komen. En bij mijn weten kan een mens meerdere interesses hebben... :')

Heb zelf 6 jaar rechten gestudeerd en ben blij met mijn opleiding :) Alleen omstandigheden hebben er voor gezorgd dat ik niet meer de advocatuur/ander juridisch beroep in wilde en ben nu dus C# / .NET-programmeur/consultant. Of vind jij het slim om na 3+ jaar bijv. toch maar te stoppen met je opleiding om dan maar te switchen?

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Ninjetsu NL op 19-08-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Een MBO'er die zo'n startsalaris heeft zou wel heel gelukkig worden. Overigens los ervan of hun interesses bij IT of niet liggen, van werkloos thuis zitten wordt je ook niet heel gelukkig.
fsfikke schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:11:
[...]

Of ik begrijp je post verkeerd, of je vergelijkt het startsalaris van een elektro'er met die van een historicus? Dan mag het (hopelijk) toch een inkoppertje zijn dat de elektro'er meer verdient bij zo'n baan? Zelfs als het voor een pure software positie is: Elektro'ers hebben ook programmeerkennis (voor MCUs denk ik al snel meer dan de gemiddelde IT'er), en hebben tov historici veel meer wiskunde en algemene technische kennis en vaardigheden.

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 19-08-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sissors schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:49:
[...]

Of ik begrijp je post verkeerd, of je vergelijkt het startsalaris van een elektro'er met die van een historicus? Dan mag het (hopelijk) toch een inkoppertje zijn dat de elektro'er meer verdient bij zo'n baan? Zelfs als het voor een pure software positie is: Elektro'ers hebben ook programmeerkennis (voor MCUs denk ik al snel meer dan de gemiddelde IT'er), en hebben tov historici veel meer wiskunde en algemene technische kennis en vaardigheden.
Volgens mij stond het redelijk duidelijk in de eerste post, en nogmaals in m'n tweede post die jij quote :p
Vayne had het over een mogelijk interessant functie die onafhankelijk van de vooropleiding €1800 bood. Ik verbaasde me over dat getal voor een WO startsalaris (again, salaris onafhankelijk van de opleinding, dus ook voor mensen met een technische opleinding) Later bleek dat ook het HBO startsalaris te zijn, terwijl de door mij genoemde €2100 waarschijnlijk het reguliere WO startsalaris is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Ninjetsu NL schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:34:
[...]

Beetje raar om dit te schrijven wanneer je niet weet wat de keuzes van iemand zijn geweest om op dat punt te komen. En bij mijn weten kan een mens meerdere interesses hebben... :')

Heb zelf 6 jaar rechten gestudeerd en ben blij met mijn opleiding :) Alleen omstandigheden hebben er voor gezorgd dat ik niet meer de advocatuur/ander juridisch beroep in wilde en ben nu dus C# / .NET-programmeur/consultant. Of vind jij het slim om na 3+ jaar bijv. toch maar te stoppen met je opleiding om dan maar te switchen?
Mijn keuze van studie is mede bepaald door het baanaanbod dat er zou zijn na afstuderen.

Bij jouw is het dus meer je eigen keus geweest om iets ander te gaan doen.
[...]

Een MBO'er die zo'n startsalaris heeft zou wel heel gelukkig worden. Overigens los ervan of hun interesses bij IT of niet liggen, van werkloos thuis zitten wordt je ook niet heel gelukkig.
Salaris is niet alles natuurlijk, feit blijft dat je onder je werk- en denkniveau werkt.

Valt me alleen op dat mensen niet altijd rekening houden met een baangarantie na studie.

[ Voor 8% gewijzigd door maxoss op 19-08-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
maxoss schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:27:
[...]

Mijn keuze van studie is mede bepaald door het baanaanbod dat er zou zijn na afstuderen.

Bij jouw is het dus meer je eigen keus geweest om iets ander te gaan doen.

[...]

Salaris is niet alles natuurlijk, feit blijft dat je onder je werk- en denkniveau werkt.

Valt me alleen op dat mensen niet altijd rekening houden met een baangarantie na studie.
Tuurlijk is dat eigen keus... mijn keuze was ook mede ingegeven door het uitzicht van een bepaalde baan... alleen in die 6 jaar studeren is de markt compleet ingeklapt en het aantal afstudeerders niet lager geworden == overschot. Dan ga je met 250+ man op dezelfde banen studeren en dan hebben we het nog niet gehad over de banen in de rechterlijke macht waar ze een backlog aan sollicitaties hadden die werden vastgehouden ;(

Baanaanbod kan gedurende een studie drastisch veranderen en zelfs dan nog kan het slim zijn om een andere beroepskeuze te maken. De ICT (of daar nu wel of niet je interesses liggen, bij mij wel iig :) ) is een beroepspad wat niet snel een domme keuze is. Of je dan genoegen neemt met het verschil in salaris wat je had kunnen krijgen of wat je nu krijgt, dat is de afweging die je maakt.
Mocht ik bij het kantoor terecht zijn gekomen waar ik toendertijd wou werken als advocaat-stagiair dan weet ik dat mijn salaris bruto waarschijnlijk 800 euro hoger was geweest. Echter had ik dan compleet andere uren gemaakt en een ander leven gehad *ivm verplichte scholing*.

Nee ik ben blij met mijn baan in de ICT B) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

van werkloos thuis zitten wordt je ook niet heel gelukkig.
Vertel mij wat, ik ben inmiddels zo'n 4¾ jaar werkloos en ben uit verveling maar op mijn 28e de havo (en straks ook een paar vakken vwo) aan het doen... En het leuke is, zelfs na alle schoolkosten betaald te hebben is (wat overblijft van) de tegemoetkoming scholieren hoger dan het financiele verschil tussen wel en niet werken 8)7

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Laatst online: 18-09 21:16
Raven schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:31:
[...]
Vertel mij wat, ik ben inmiddels zo'n 4¾ jaar werkloos en ben uit verveling maar op mijn 28e de havo (en straks ook een paar vakken vwo) aan het doen... En het leuke is, zelfs na alle schoolkosten betaald te hebben is (wat overblijft van) de tegemoetkoming scholieren hoger dan het financiele verschil tussen wel en niet werken 8)7
Puur uit nieuwsgierigheid, bijna 5 jaar werkloos, wat moet ik hierbij voorstellen, ben je afgekeurd? Of geen baan aan kunnen nemen die je bevalt? Als je nu de havo doet, betekent dat dat je je middelbare school niet hebt afgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Freshnub schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:50:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid, bijna 5 jaar werkloos, wat moet ik hierbij voorstellen, ben je afgekeurd?
Jep, diagnose pdd-nos en dat resulteerde in 80-100% afkeuring bij het UWV. Of dat volgens de huidige wajong-regels zo blijft weet ik niet, nog geen herkeuring gehad.
Of geen baan aan kunnen nemen die je bevalt?
Dat niet zozeer. De enige werkgever die niet moeilijk doet (en zelfs een uitkering vereist) is een soort van detacheerder die helemaal niets in deze uithoek van NL heeft. Voor mijn eerste en enige (halfjaar)contract was ik 4u/dag kwijt aan reistijd. De eerste werkplek was tijdelijk maar hield eerder op dan verwacht, bij de 2e waren reorganisaties de oorzaak van opheffen werkplek. Voor een 3e werkplek had ik nóg verder moeten reizen, waarna na overleg het contract niet is verlengt en ik van beide werkplekken een positief getuigschrift kreeg.

Maar de betreffende werkplekken waren nou niet bepaald van enig niveau, meer dan documenten scannen en/of controleren zat er niet in. Omhoogwerken was niet mogelijk. Aan de ene kant was ik wel blij dat ik werk kon krijgen, maar aan de andere kant, het verveelde nogal omdat ik mijn bovenkamer niet aan het werk hoefde te zetten.
Als je nu de havo doet, betekent dat dat je je middelbare school niet hebt afgemaakt?
Mavo wel, in die 4 jaar heb ik 3 verschillende scholen gezien en er zwerft hier ergens een diploma voor mbo3 medewerker beheer ict. That's it.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07

Soms kom je er juist tijdens de studie achter iets niet leuk te vinden, maar maak je het af voor het papiertje waardoor er vanzelf andere deuren open gaan.
Of gewoon omdat je na 4-6 jaar studie (doctoraal is ook gepromoveerd?) alweer toe bent aan wat anders.

Bovendien, hoeveel 16-18 jarigen weet echt waar hun passie en interesse ligt voor de komende 60 jaar? Ik mag al door tot mn 71e, nog >40 jaar te gaan. Kan me juist niet voorstellen zo lang altijd hetzelfde te doen, daar wordt ik juist niet gelukkig van.

[ Voor 10% gewijzigd door Xanaroth op 19-08-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Xanaroth schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:20:
[...]

Soms kom je er juist tijdens de studie achter iets niet leuk te vinden, maar maak je het af voor het papiertje waardoor er vanzelf andere deuren open gaan.
Of gewoon omdat je na 4-6 jaar studie (doctoraal is ook gepromoveerd?) alweer toe bent aan wat anders.

Bovendien, hoeveel 16-18 jarigen weet echt waar hun passie en interesse ligt voor de komende 60 jaar? Ik mag al door tot mn 71e, nog >40 jaar te gaan. Kan me juist niet voorstellen zo lang altijd hetzelfde te doen, daar wordt ik juist niet gelukkig van.
Dit :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
Xanaroth schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:20:
[...]

Nee, doctoraal is wat nu wo-master is. Het is niet hetzelfde als de doctorstitel (gepromoveerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn

Tja soms kies een een studie wat je interesse heeft. Als je baan garantie wilt zou niemand bv meer communicatie moeten gaan doen, or archeologie, of filosifie of een andere soort gelijke studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Ninjetsu NL schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:40:
[...]

Baanaanbod kan gedurende een studie drastisch veranderen en zelfs dan nog kan het slim zijn om een andere beroepskeuze te maken. De ICT (of daar nu wel of niet je interesses liggen, bij mij wel iig :) ) is een beroepspad wat niet snel een domme keuze is. Of je dan genoegen neemt met het verschil in salaris wat je had kunnen krijgen of wat je nu krijgt, dat is de afweging die je maakt.
Ik heb nu al wat mensen om mij heen gezien, die maar de ICT ingerold zijn terwijl het niet hun passie is. of mensen die nu richting 45 jaar zijn en hun kennis mbt nieuwe technologien al 10 jaar niet meer bijgehouden hebben. Die houden het niet lang uit kan ik je vertellen. Je moet in de IT continu bij blijven, verder studeren, uitpluizen, stilstaan is je carriere om zeep helpen. Als het niet je passie is, hou je dat niet lang vol. Misschien een paar jaar, maar dan is het wel klaar hoor. Ik heb het idee dat een hoop mensen dat onderschatten. Eind jaren 90 had je ook zo'n bubbel. iedereen aan de MCSE certificaat en maar de consultancy in, man wat een drama is dat geworden met incompetente mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 11:06
Die mensen zijn er helaas nog steeds, en werken vaak bij bedrijven waar ze onder de radar kunnen blijven...

(Lees: overheid, grote consultancy firma's, grote it bedrijven)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
muffstuff schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:23:
[...]

Ik heb nu al wat mensen om mij heen gezien, die maar de ICT ingerold zijn terwijl het niet hun passie is. of mensen die nu richting 45 jaar zijn en hun kennis mbt nieuwe technologien al 10 jaar niet meer bijgehouden hebben. Die houden het niet lang uit kan ik je vertellen. Je moet in de IT continu bij blijven, verder studeren, uitpluizen, stilstaan is je carriere om zeep helpen. Als het niet je passie is, hou je dat niet lang vol. Misschien een paar jaar, maar dan is het wel klaar hoor. Ik heb het idee dat een hoop mensen dat onderschatten. Eind jaren 90 had je ook zo'n bubbel. iedereen aan de MCSE certificaat en maar de consultancy in, man wat een drama is dat geworden met incompetente mensen.
Het probleem met incompetente mensen zit hem niet zozeer in het feit dat de mensen proberen mee te kunnen en dat niet lukt, maar dat bedrijven tolereren dat hun werknemers incompetent zijn en er blijkbaar een sfeer hangt waarin dat wordt gedoogd zowel door werkgevers als door klanten. Oeps-momenten en fuck-ups schijnen een integraal onderdeel van de ICT te zijn waar niemand tegen ageert.
Dat ICT een passie moet zijn om er in te slagen vind ik iets te ver gaan. Je kan namelijk ook gewoon je werk goed willen doen en door de noodzakelijke dingen voor doen, lees studie en interesse tonen.
Dat het een passie voor jou (?) en mij is, daar zullen we allebei waarschijnlijk verschillende redenen voor hebben en dat helpt enorm, maar je zult je evengoed in moeten zetten ervoor :) Dat merk ik iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
muffstuff schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:23:
[...]

Een oud collega van mij was developer, maar had geen computer thuis omdat het hem gewoon niets deed, hij speelde liever gitaar, toch was het 1 van beste waar ik ooit mee gewerkt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:02
ben bezig geweest met een andere werkgever zoeken daar is uiteindelijk een mooi aanbod uit gerold.

Oud:
aegis schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:31:
Leeftijd: 27
Opleiding(en): hoogsts afgemaakt MAVO, heb MBO ICT Beheer gedaan niet afgemaakt en HBO information Enginereering ook niet afgemaakt, wel propedeuse behaald.
Certificaten: ski (anwarter) en snowboard(Landes) leraar maar weet niet of dat mee telt :)
Werkervaring: 2 jaar native Android development en 8 jaar werkervaring in de Horeca en Administratieve werkzaamheden (helpdesk / klantenservice / administratief medewerker)
Werkgever: App Ontwikkel Bureautje
Huidige functie: Android App Developper

Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: n.v.t.
Laptop: n.v.t.
GSM: n.v.t.
Leaseauto: n.v.t.
Pensioenregeling: nog niks geregeld (Moet nog uit gezocht worden en geregeld gaan word hopelijk voor september)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibel werktijden en soms ook de mogelijkheid om van huis te werken als ik dat zou willen.
Land: NL
Regio: Utrecht
Reistijd: 20 min fietsen, 15 min auto

Maand salaris (bruto): 2200.
......
Nieuw aanbod:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): hoogsts afgemaakt MAVO, heb MBO ICT Beheer gedaan niet afgemaakt en HBO information Enginereering ook niet afgemaakt, wel propedeuse behaald.
Certificaten: ski (anwarter) en snowboard(Landes) leraar maar weet niet of dat mee telt :)
Werkervaring: 3 jaar native Android development en 8 jaar werkervaring in de Horeca en Administratieve werkzaamheden (helpdesk / klantenservice / administratief medewerker)
Werkgever: Jong bedrijf in de E-health

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: geen idee volgens mij niet
Laptop: macbook pro
GSM: waarschijnlijk wel.
Pensioenregeling: 50 / 50 werkgever / eigen bijdrage.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: --
Reistijd: 5 min fiets 10 min lopen.

Maand salaris (bruto): 2850.

Heb uiteindelijk voor dit bedrijf gekozen omdat ze heel snel wouden handelen had al een laatste gesprek gepland in de week dat zij contact opnamen met mij en uiteindelijk binnen 8 dagen van eerste contact tot contract. Bij het andere bedrijf waar ik de gespreken heb gehad hebben na het laatste gesprek nog geen aanbieding gedaan terwijl ze wel enthausiast over mij waren volgens de recruiter, tijdens gespreken was er ook wel een goed klik met iedereen die ik heb gesproken.

[ Voor 4% gewijzigd door aegis op 19-08-2015 15:07 ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO TKA BOL 4
Certificaten: MCSA 2003, ISTQB, TMAP, ITIL
Werkervaring: 11 jaar werkervaring, waarvan 2 jaar test ervaring, 2 jaar technisch applicatiebeheer en 7 jaar servicedesk
Werkgever: Zorg
Huidige functie: Technisch Applicatiebeheerder inmiddels 2 jaar.

Vakantiedagen: 9 urige werkdag = 27,7 dagen bij 8 uur 31,1 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 4%
GSM: Ja
Werkweek: 36 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 4x9 werken, internet vergoeding.
Regio: Noord nederland
Reistijd: 1 uur

Maand salaris (bruto): 2912

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
aegis schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:01:
ben bezig geweest met een andere werkgever zoeken daar is uiteindelijk een mooi aanbod uit gerold.

Oud:

[...]

Nieuw aanbod:
Leeftijd: 29
Werkervaring: 3 jaar native Android development en 8 jaar werkervaring in de Horeca en Administratieve werkzaamheden (helpdesk / klantenservice / administratief medewerker)
Werkgever: Jong bedrijf in de E-health

13/14e maand of winstuitkering: geen idee volgens mij niet
Laptop: macbook pro
GSM: waarschijnlijk wel.
Pensioenregeling: 50 / 50 werkgever / eigen bijdrage.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: --
Reistijd: 5 min fiets 10 min lopen.

Maand salaris (bruto): 2850.

Heb uiteindelijk voor dit bedrijf gekozen omdat ze heel snel wouden handelen had al een laatste gesprek gepland in de week dat zij contact opnamen met mij en uiteindelijk binnen 8 dagen van eerste contact tot contract. Bij het andere bedrijf waar ik de gespreken heb gehad hebben na het laatste gesprek nog geen aanbieding gedaan terwijl ze wel enthausiast over mij waren volgens de recruiter, tijdens gespreken was er ook wel een goed klik met iedereen die ik heb gesproken.
Ik denk dat daar wel meer uit te halen valt, dit is een junior salaris, naar mijn mening zou je rond de 3500 moeten kunnen krijgen. Althans dat waren de salarissen om mij heen als junior in de app branche toen ik daar nog in werkzaam was. Maar geen pensioen, dus haal je er 10 % vanaf. Nog steeds meer dan wat jij niet krijgt. 3 jaar ervaring en dan ben in de app wereld geen junior meer.(mijn mening mbt die titels is anders, maar in de app branch ziet men zich na 3 jaar als senior.)

[ Voor 8% gewijzigd door mannowlahn op 19-08-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

muffstuff schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:34:
[...]

Ik denk dat daar wel meer uit te halen valt, dit is een junior salaris, naar mijn mening zou je rond de 3500 moeten kunnen krijgen. Althans dat waren de salarissen om mij heen als junior in de app branche toen ik daar nog in werkzaam was. Maar geen pensioen, dus haal je er 10 % vanaf. Nog steeds meer dan wat jij niet krijgt. 3 jaar ervaring en dan ben in de app wereld geen junior meer.(mijn mening mbt die titels is anders, maar in de app branch ziet men zich na 3 jaar als senior.)
Iemand zonder afgeronde opleiding en slechts drie jaar relevante ervaring... En jij bent serieus dat je dan op 3500,- euro uitkomt? Zelf voor iemand met een afgeronde HBO opleiding zou dat een riant salaris zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 03:45
muffstuff schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:34:
[...]
Maar geen pensioen, dus haal je er 10 % 20% vanaf. Nog steeds meer dan wat jij niet krijgt. 3 jaar ervaring en dan ben in de app wereld geen junior meer.(mijn mening mbt die titels is anders, maar in de app branch ziet men zich na 3 jaar als senior.)
ftfy

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Jeroen V schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:45:
[...]

Iemand zonder afgeronde opleiding en slechts drie jaar relevante ervaring... En jij bent serieus dat je dan op 3500,- euro uitkomt? Zelf voor iemand met een afgeronde HBO opleiding zou dat een riant salaris zijn.
Ik spreek alleen over wat ik om mij heen heb gezien. Ik heb ook alleen mavo afgemaakt, 1 jaar propedeuse op zak, wel inmiddels 10 jaar programmeer ervaring. Maar toen ik als iOs developer begon ( ik wist hoe xcode werkte en that's it, had alleen wat phonegap ervaring), kreeg ik 3300 per maand, na een 1 1/2 jaar zat ik op 3800 per maand als ios/wp8 developer.

De app branch is een beetje gek wat dat betreft. De junior lonen zijn vrij hoog >3000, maar de senior lonen gaan vaak niet verder dan 52 K per jaar. De reden hiervan is dat in de app branch 95% van de app developers van buiten nederland komen. Die hebben een leuke 30 % belastingskorting. Dat zorgt ervoor dat ze netto meer overhouden en iedereen dus blij is. Ook had ik bij beide werkgevers geen pensioenplan, dus dan moet je het wel even in een ander daglicht zien. Wanneer men 3 jaar of meer bij een werkgever als ios/android developer werkt, gaat men freelancen omdat dat gewoon veel meer oplevert.

[ Voor 30% gewijzigd door mannowlahn op 19-08-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
hangt natuurlijk ook af wat je pensioen is of niet? Ik was in de veronderstelling dat je 10 % moest rekenen, 20 % klinkt wel erg veel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 03:45
Bij een gebruikelijk 50/50 regel dok je zelf grofweg 10% van je brutoloon, maar de werkgever de andere helft. Waarschijnlijk is 20% aan de hoge kant en komt je op 17,5 ofzo. Maar mijn punt is dat het uiteindelijk dus niet zoveel scheelt wat jij verdiende zonder pensioen en hij nu met.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
MrAngry schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:04:
Bij een gebruikelijk 50/50 regel dok je zelf grofweg 10% van je brutoloon, maar de werkgever de andere helft. Waarschijnlijk is 20% aan de hoge kant en komt je op 17,5 ofzo. Maar mijn punt is dat het uiteindelijk dus niet zoveel scheelt wat jij verdiende zonder pensioen en hij nu met.
Met jouw percentage niet nee. Maar hij werkt inmiddels 3 jaar als android dev, dan zou dat naar mijn mening nog steeds wel een beetje meer mogen zijn, ondanks het pensioen.

Verwijderd

Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO-4 ICT-Beheerder
Certificaten: MOS Office 2013 (bezig met ITIL v3)
Werkervaring: 3 Jaar(Min of meer relevant;; defensie) + 2 jaar stage
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Servicedesk Medewerker

13/14e maand of winstuitkering:Nee
Laptop: Dell Latitude E6530
GSM:Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek:40 Uur
Pensioenregeling:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel certificeringen halen, leuke collectiviteitsregelingen etc.
Regio: Noord
Reistijd**: 1uur met auto

Maandsalaris (bruto): €1800

Ben niet ontevreden met mijn salaris! Het perspectief dat het meer wordt is daar dus ik zit voorlopig even goed op mijn plek :)

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:00:

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel certificeringen halen, leuke collectiviteitsregelingen etc.

Ben niet ontevreden met mijn salaris! Het perspectief dat het meer wordt is daar dus ik zit voorlopig even goed op mijn plek :)
Wees daar alert op, heb 10 jaar bij Detacheerders gewerkt en enige verhoging welke ik kreeg was bij een overstap naar nieuwe detacheerder of bij het behalen van een certificaat.

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Leeftijd: 26
Opleiding(en): hoogsts afgemaakt MAVO, heb MBO ICT Beheer niv 4
Certificaten: Cisco CCNA 1/4 + Wifi (ik krijg VOIP trainingen via de zaak)
Werkervaring: 6 jaar in een computer winkel 1 jaar fulltime assisten systeem / netwerk beheer.
Werkgever: IT Dienst verlener
Huidige functie: IT Support engineer (1+2e lijns Helpdesk) en af en toe op locatie.
13/14e maand of winstuitkering:winst uitkering en toeslag als je niet ziek ben
Laptop: HP Elitebook
GSM: Nee wel simkaart..
Leaseauto: n.v.t. kan als beloning na meerdere jare trouwe dienst. Wel werk auto / busje aanwezig
Pensioenregeling: Metaal / techniek fonds eigen zak via werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Lunch word door de baas betaald en is altijd vers voer op de zaak.
Regio: Rotterdam
Reistijd: 15 min zonder file met de auto

Maand salaris (bruto): 2K

[ Voor 4% gewijzigd door Arnevld op 20-08-2015 11:15 ]

Warhammer en PC games en lego

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Arnevld schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:12:
Certificaten: Cisco CCNA 1/4 + Wifi (ik krijg VOIP trainingen via de zaak)
Heb je ICND1 en / of ICND2 of heb je alleen de Cisco Academy papieren? Want met alleen Cisco Academy heb je geen CCNA. Dit is wat je vaak wel op een MBO-opleiding haalt, maar waar verkeerd over wordt gecommuniceerd.

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Hoteldebotel schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:01:
[...]

Heb je ICND1 en / of ICND2 of heb je alleen de Cisco Academy papieren? Want met alleen Cisco Academy heb je geen CCNA. Dit is wat je vaak wel op een MBO-opleiding haalt, maar waar verkeerd over wordt gecommuniceerd.
Ik heb de erchte CCNA gehaald, omdat ik een opleiding digitaal rechercheur niet afgemaakt heb. heb ik buiten de vervolg opleiding via die school dit nog kunnen bemachtigen.

• Meneer iCy
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

A de befaamde ik maak mijn collega's ziek bonus :)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45

_Arthur

blub

iCy schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:30:
En de follow-up daarvan is natuurlijk de 'ziektedagen', dat je de eerste of eerste 2 dagen van ziekzijn niet doorbetaald krijgt; dan blijft ik toch de hele week thuis...

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 16:21
Naar mijn idee werken dat soort dingen alleen maar averechts. Had hiervoor ook een werkgever waarbij de 1e 2 dagen voor de mensen zelf waren. Collega's die dood en dood ziek zijn komen dan gewoon werken en steken de rest aan.

En als ze dan ziek thuis blijven is het gelijk voor minimaal een week of 2 weken. Want ja als het je toch 2 dagen kost neem je het er maar gelijk goed van :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

iCy schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:30:
[...]

Bij mijn vorige baas koste ziekzijn je een dag, later voerde die zelfs in 2e dag kost je nog een dag.
Dat had het effect dat als je ziek was je minimaal een week weg bleef bij sommige collega's.

En inderdaad die toeslag die ik nu heb maakt me niet uit hoe ziek k ben geld is geld.
Maar het is een kleine organisatie zo'n 12 mensen die niet dezelfde ruimte bezet houden.
Dus het valt opzich wel mee :-)

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:02
muffstuff schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:01:
[...]

Ik spreek alleen over wat ik om mij heen heb gezien. Ik heb ook alleen mavo afgemaakt, 1 jaar propedeuse op zak, wel inmiddels 10 jaar programmeer ervaring. Maar toen ik als iOs developer begon ( ik wist hoe xcode werkte en that's it, had alleen wat phonegap ervaring), kreeg ik 3300 per maand, na een 1 1/2 jaar zat ik op 3800 per maand als ios/wp8 developer.

De app branch is een beetje gek wat dat betreft. De junior lonen zijn vrij hoog >3000, maar de senior lonen gaan vaak niet verder dan 52 K per jaar. De reden hiervan is dat in de app branch 95% van de app developers van buiten nederland komen. Die hebben een leuke 30 % belastingskorting. Dat zorgt ervoor dat ze netto meer overhouden en iedereen dus blij is. Ook had ik bij beide werkgevers geen pensioenplan, dus dan moet je het wel even in een ander daglicht zien. Wanneer men 3 jaar of meer bij een werkgever als ios/android developer werkt, gaat men freelancen omdat dat gewoon veel meer oplevert.
Misschien had ik er nog wat meer uit kunnen halen maar mij gaat het er meer om dat ik bij leuk bedrijf zit die interessante/leuke dingen doen. Tijdens de salaris onderhandelingen hebben ze aan gegeven dat ze voor het eerste contract nooit zo hoog op salaris gaan zitten in trant van eerst bewijzen en dan pas geloven dat je het waard bent, dit ivm dat het een jong bedrijf is die nog niet zo heel groot is, volgens mij zijn ze nu met 22 man totaal. Er werd daar wel direct bij gezegd dat als het gewoon goed doet dan gaat en je laat zien wat je waard bent dat dan de sky de limit is. Zeker ook met de verwachte groei die ze willen maken nu alleen in Nederland en dat wordt international. Daarnaast vind ik de reistijd ook veel waard wat nu 10 min totaal per dag word ten opzicht van minimaal 25min enkele reis binnen Utrecht of 45-60 min als je naar Amsterdam zou moeten voor je werk. Dit bespaart mij tussen de 5 en 10 uur per week aan reistijd.

Hoe het pensioen precies werkt weet ik nog niet, het loopt bij Brand New Day.

https://bettyskitchen.nl

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:00:

Zoals Init6 al aangeeft, de enige manier hoe je een goede salaris verhoging kan krijgen is job hoppen. Voor een flinke salaris verhoging moet je zeker niet bij je detacheerder blijven, hun taak is jou zo goedkoop mogelijk weg te zetten bij een klant en jou tevreden houden. Ben je na 3 jaar niet een keer toe aan werkplekbeheer of een junior beheer functie? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen1997
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-06-2018
Leeftijd: 19
Opleiding(en): MBO 3 Medewerker Beheer ICT (Bezig met BBL MBO 4 Netwerkbeheer)
Certificaten: Microsoft Office Specialist 2010 (Excel, Word, Powerpoint, Outlook )
Werkervaring: 1,5 jaar (Stage tijdens opleiding)
Werkgever: Energieleverancier
Huidige functie: Servicedesk Medewerker / Onsite Support

13/14e maand of winstuitkering: Toeslag als ik niet ziek ben
Laptop: Dell Latitude E5540
Werkweek:32 uur (BBL 1 dag per week naar school)
Pensioenregeling:Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Zuid
Reistijd**: 3 kwartier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 21:20
Leeftijd: 21
Opleiding(en):MBO 4 Netwerkbeheer,
Certificaten: ECDL Office 2010
Werkgever: Transportbedrijf

Vakantiedagen: 24
Werkweek:40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: - Collectieve zorgverzkering
- Opleidingsplan (Als ik een deeltijd studie wil doen, betaalt de werkgever de kosten)
Regio: Zuid
Reistijd: 10 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burlok86
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:12
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Burlok86 op 23-08-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
supra_indo schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:25:
Zoals Init6 al aangeeft, de enige manier hoe je een goede salaris verhoging kan krijgen is job hoppen. Voor een flinke salaris verhoging moet je zeker niet bij je detacheerder blijven, hun taak is jou zo goedkoop mogelijk weg te zetten bij een klant en jou tevreden houden. Ben je na 3 jaar niet een keer toe aan werkplekbeheer of een junior beheer functie? :9
Voor elk bedrijf is het het doel om de verhouding personeelskosten t.o.v. winst zo laag mogelijk te houden, dat is niet uniek aan detacheerders. Wat wel redelijk 'uniek' is aan detacheerders / consultancy is dat je een profit-center bent t.o.v. de cost-center die een 'gewone' medewerker vaak is. Vandaar dat detacheerders vaak meer geneigd zijn geld te steken in trainingen e.d. omdat ze dat terugzien in je uurtarief.

Dit neemt niet weg dat eens in de zoveel tijd switchen goed is voor je carriereontwikkeling maar dat is zeker niet meer zo bij detacheerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Burlok86 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:38:
Members only:
Zeker netjes, zelf ook WTB gedaan en ben ook al 3x voor in totaal 20 weken in Brazilie geweest voor werk. Leuke ervaring in ieder geval.

Maar begrijp ik goed dat je de IT bent ingerold als ik je certificaten zo zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
supra_indo schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:25:
[...]

Hydra schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:44:
[...]

Voor elk bedrijf is het het doel om de verhouding personeelskosten t.o.v. winst zo laag mogelijk te houden, dat is niet uniek aan detacheerders. Wat wel redelijk 'uniek' is aan detacheerders / consultancy is dat je een profit-center bent t.o.v. de cost-center die een 'gewone' medewerker vaak is. Vandaar dat detacheerders vaak meer geneigd zijn geld te steken in trainingen e.d. omdat ze dat terugzien in je uurtarief.

Dit neemt niet weg dat eens in de zoveel tijd switchen goed is voor je carriereontwikkeling maar dat is zeker niet meer zo bij detacheerders.
Ik denk dat jullie beide gelijk hebben. Detacheerders / dozenschuivers zoals Brunel, PEAK etc. daar zal je niet zo snel een salarisverhoging krijgen als je gewoon je werk goed doet. Hier moet je echt papieren halen en dan krijg je er een paar tientjes bij. Echter bij de wat gespecialiseerde consultancyclubs is het een ander verhaal, daar wordt inderdaad tijd en geld in je geïnvesteerd en heb je elk jaar een salarisronde waarbij je een riante salarisverhoging kan krijgen. Echter is dat vaak bij de gespecialiseerde functies, geen servicedesken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burlok86
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:12
maxoss schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:16:
[...]

Zeker netjes, zelf ook WTB gedaan en ben ook al 3x voor in totaal 20 weken in Brazilie geweest voor werk. Leuke ervaring in ieder geval.

Maar begrijp ik goed dat je de IT bent ingerold als ik je certificaten zo zie?
Misschien had ik dat toe moeten voegen, ik zit zelf in onderhoud. Ik gebruik de verschillende programma's, sleutel er niet zelf aan. (wel een GoT'er, geen ICT'er ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:27
Geen ICT'er maar in het onderwijs, ben zelf ook nog studerend.

Opleiding(en): VWO - HBO
Werkervaring: 2 jaar stage, 1 jaar zelfstandig
Werkgever: VO Haaglanden
Huidige functie: Docent wiskunde 2e graad

Vakantiedagen: 10-12 weken en enkele vrije dagen met nog 1 snipperdag
13/14e maand of winstuitkering: 7,4% eindejaars
Laptop: -
Leaseauto: -
Werkweek: 22 uur (gemiddeld over 52 weken)
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: ZH
Reistijd: 15 min motor, 25 min fietsen

Maand salaris (bruto): 1400

Zodra ik mijn diploma heb zal dit nog wel veranderen, ik zit nu in de laagste schaal en trede die ze me kunnen geven :/ Verder ben ik dik tevreden over dit werk, zeker voor wiskunde docenten is er zat werk te vinden dat niet slecht betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
mathelicious schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:36:

13/14e maand of winstuitkering: 6,6% eindejaars

Zodra ik mijn diploma heb zal dit nog wel veranderen, ik zit nu in de laagste schaal en trede die ze me kunnen geven :/ Verder ben ik dik tevreden over dit werk, zeker voor wiskunde docenten is er zat werk te vinden dat niet slecht betaald.
Hoeveel fte werk je? ;) Dan kunnen ik dat even afzetten tegen de kennis die ik heb mbt mijn vriendin die voor 1 fte in het onderwijs zit... niet dat mensen hier dalijk gaan roepen dat het chille uren zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:08
J.Christ schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:22:
Tijd voor een update:

[...]

Huidig: (gewisseld van werkgever in de tussentijd)

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO medewerker beheer ICT
Certificaten: ECDL | CCNA Discoverie 1 & 2 | MCDST 71 & 72 (XP) | HTML/CSS | IT Essentails | NOS Essentails
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Junior Systeem Beheerder
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering:
Laptop: Ja (elitebook 8570w)
GSM: Ja (note 3)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Regio: Gelderland
Reistijd: 30 minuten totaal (heen en terug)

Maand salaris (bruto): 1600
Weer een update:

Opleiding(en): MBO medewerker beheer ICT
Certificaten: ECDL | CCNA Discoverie 1 & 2 | MCDST 71 & 72 (XP) | HTML/CSS | IT Essentails | NOS Essentails
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Junior Systeem Beheerder
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: Ja (elitebook 850G1)
GSM: Ja (iPhone 4s, ook prive mee bellen tot 30 euro)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Regio: Gelderland
Reistijd: 30 minuten totaal (heen en terug)

Maand salaris (bruto): 1900

Ben bezig met een opleiding, ICT Beheerder NIV4 vanuit daar, door naar het HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
Ninjetsu NL schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:50:
[...]

Hoeveel fte werk je? ;) Dan kunnen ik dat even afzetten tegen de kennis die ik heb mbt mijn vriendin die voor 1 fte in het onderwijs zit... niet dat mensen hier dalijk gaan roepen dat het chille uren zijn ;)
Dat is 0,57 fte.

Bestaande uit 16 lesuren van 3 kwartier, voorbereiding en nakijkwerk en nog de vergaderingen en andere administratieve zooi. Daarnaast nog surveilleren in de pauzes, invaluren op mij nemen, scholingsmiddagen en mijn eigen studie afmaken. Al met al vermaak je je wel als je in het onderwijs zit :+

Eigenlijk vind ik dit zelf wel chille uren, ik heb alles in drie dagen weten te proppen toen ik werd aangenomen. 4 dagen weekend voor mij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
mathelicious schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:01:
[...]

Dat is 0,57 fte.

Bestaande uit 16 lesuren van 3 kwartier, voorbereiding en nakijkwerk en nog de vergaderingen en andere administratieve zooi. Daarnaast nog surveilleren in de pauzes, invaluren op mij nemen, scholingsmiddagen en mijn eigen studie afmaken. Al met al vermaak je je wel als je in het onderwijs zit :+

Eigenlijk vind ik dit zelf wel chille uren, ik heb alles in drie dagen weten te proppen toen ik werd aangenomen. 4 dagen weekend voor mij >:)
Ja dan is het wel chill, maar als het 22 lesuren waren geweest... dan had je een hele hoop meer te doen gehad ;) Ligt er overigens ook aan hoe je als docent bent. Mijn vriendin die werkt 1 fte maar de zwik werk die daarnaast erbij komt, zorgt ervoor dat die schoolvakanties steeds just in time komen :X

Maar goed geregeld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
Ninjetsu NL schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:09:
[...]

Ja dan is het wel chill, maar als het 22 lesuren waren geweest... dan had je een hele hoop meer te doen gehad ;) Ligt er overigens ook aan hoe je als docent bent. Mijn vriendin die werkt 1 fte maar de zwik werk die daarnaast erbij komt, zorgt ervoor dat die schoolvakanties steeds just in time komen :X

Maar goed geregeld! :)
Dat is wel herkenbaar, in de vakantie werk ik gewoon aan huis door. Dit jaar is het mijn doelstelling om dat af te leren, dan maar iets langer op school blijven en daar mijn werk afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 17:51
mathelicious schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:36:

13/14e maand of winstuitkering: 6,6% eindejaars

Wat apart dat je EJU 6,6 % is en niet de standaard 7,4 %. Weet je daar de oorzaak van?

[ Voor 68% gewijzigd door ptholemy op 21-08-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
ptholemy schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:08:
[...]

Wat apart dat je EJU 6,6 % is en niet de standaard 7,4 %. Weet je daar de oorzaak van?
Fixed

[ Voor 9% gewijzigd door Ninjetsu NL op 21-08-2015 15:22 . Reden: Ptholemy wilde Mathemalicious quoten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
ptholemy schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:08:
[...]

Nu je het zegt, foutje van mij. 6,6% is een andere categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Is 7.4 idd :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Opleiding(en): HBO Informatica - WO Information Studies
Certificaten: 70-480(Betaald door werkgever) (Ben nu ook bezig met het behalen van 70-483)
Werkervaring: Totaal 1 Jaar stage en nu dus bijna 5 maanden in dienst.
Werkgever: Software Bedrijf
Huidige functie: Developer (C# .NET)

13/14e maand of winstuitkering: nee wel een bonusregeling in december gelijk aan 1 maand salaris indien bedrijfsdoelstelling is gehaald.
Laptop: DELL laptop
GSM: Ja
Werkweek: 40
Pensioenregeling: 175 euro
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten 100% vergoed in mijn geval een OV Abbo
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 45 min tot 75 min(nieuwe locatie binnenkort)

Maand salaris (bruto): 2500

Ben nu bijna 5 maanden in dienst. Heb een 6 maanden contract. Dus binnenkort in gesprek over een eventuele verlenging. Hoe zijn mijn huidige voorwaarden? En wat kan ik straks vragen bij een nieuwe contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 02:43

SECURITEH

Man of legend.

Hey Tweakerts!

Wat advies gevraagd:

Alvast bedankt! ;)
Als je 1800 krijgt heb je volgens mij erg goed onderhandeld, waarschijnlijk zullen ze tussen de 1500 en 1600 aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
SECURITEH schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:49:
[...]

Als je 1800 krijgt heb je volgens mij erg goed onderhandeld, waarschijnlijk zullen ze tussen de 1500 en 1600 aanbieden.
Zoals aangegeven heb ik op dit moment 1550 bruto + lease auto klaar "liggen".
Ik denk dat voor een dergelijke functie best meer betaald mag worden eigenlijk.

anyhow, we gaan het zien. Maandag ga ik op gesprek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
jimz93 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:03:
[...]

Zoals aangegeven heb ik op dit moment 1550 bruto + lease auto klaar "liggen".
Ik denk dat voor een dergelijke functie best meer betaald mag worden eigenlijk.

anyhow, we gaan het zien. Maandag ga ik op gesprek ;)
1550 + lease auto is een net salaris, welke overeen komt het wat je wil vragen.

Daarnaast 1550 naar 2100 is een te groot verschil in mijn ogen. Vele bedrijven zijn tegenwoordig vrij strikt qua starters, die hebben een vast salaris mogelijk wat kleine verschillen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hoteldebotel schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:21:
Ik denk dat jullie beide gelijk hebben. Detacheerders / dozenschuivers zoals Brunel, PEAK etc. daar zal je niet zo snel een salarisverhoging krijgen als je gewoon je werk goed doet. Hier moet je echt papieren halen en dan krijg je er een paar tientjes bij. Echter bij de wat gespecialiseerde consultancyclubs is het een ander verhaal, daar wordt inderdaad tijd en geld in je geïnvesteerd en heb je elk jaar een salarisronde waarbij je een riante salarisverhoging kan krijgen. Echter is dat vaak bij de gespecialiseerde functies, geen servicedesken e.d.
Mee eens. Ik werk zelf bij een klein gespecialiseerd consulting bedrijf. Hou er niet van om over een kam geschoren te worden met dat soort bedrijven hoewel we in de basis hetzelfde doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Leeftijd: 35
Opleiding(en): MBO ict
Jaren werkervaring ongeveer 13 jaar,
Certificaten: mcsa+m,upgrade naar server 2008,itil en nu bezig met acsp
Werkgever:nvt
Huidige functie: Apple en Windows beheerder en geef ondersteuning aan zakelijke klanten.

13/14e maand of winstuitkering: geen idee
Laptop: Apple MacBook pro
GSM: Nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingen worden vergoed
Reiskosten
Reistijd: uurtje

Wat zou ik kunnen vragen kwa salaris?

[ Voor 3% gewijzigd door racoon op 23-08-2015 14:56 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

racoon schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:54:
Leeftijd: 35
Opleiding(en): MBO ict
Certificaten: mcsa+m,upgrade naar server 2008,itil en nu bezig met acsp
Werkgever:nvt
Huidige functie: Apple en Windows beheerder en geef ondersteuning aan zakelijke klanten.
<knip>
Wat zou ik kunnen vragen kwa salaris?
Tussen de 2.000 en 15.000...

Even serieus, als je niet eens aangeeft hoeveel jaar ervaring je hebt, dan zal niemand daar ook maar iets zinnigs over kunnen zeggen. Je zegt bijvoorbeeld "ondersteuning geven aan zakelijke klanten." Als je in grotere complete enterprise omgevingen hebt gewerkt dan is dat heel wat meer waard dan een ZPP-er helpen met het opzetten van zijn wifi op zijn laptopje.

De enige die er iets zinnigs over kan zeggen ben je zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kzargid
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-01 02:01
Leeftijd: 30
Opleiding(en): Verzorgende IG, GGZ Verpleegkundige (MBO)
Certificaten:
Werkervaring: 7 jaar Verpleeghuis (Psychogeriatrie), 1 jaar acute psychiatrie, 1,5 woonbegeleiding, 2,5 langdurige intensieve psychiatrie en nu reeds 1,5 jaar forensische psychiatrie.
Werkgever: de Forensische Zorgspecialisten
Huidige functie: Groepsleider/Verpleegkundige
Vakantiedagen: 166 uur
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Werkweek: 36
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: N.v.t. (geen reiskosten)
Reistijd: 30 minuten per fiets

Maand salaris (bruto): 2865

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrodx
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 21:12
[b]Emrulez schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:53:
Ben nu bijna 5 maanden in dienst. Heb een 6 maanden contract. Dus binnenkort in gesprek over een eventuele verlenging. Hoe zijn mijn huidige voorwaarden? En wat kan ik straks vragen bij een nieuwe contract?
2500 start salaris is vrij markt conform. Je opleidingen en certificaat(binnenkort meervoud) zijn dat zeker niet. Ik weet niet of je huidige werkgever een detacheerder is? Maar als dat het geval is dan kan het zeker nog wel wat omhoog. WO-ers zijn nu eenmaal iets meer waard.

Als je de certificering doorzet naar een volledige MCSD certificering dan ben je zeker nog meer waard. Bedrijven kunnen je dan gebruiken voor een Microsoft Gold Partnership en daarnaast ben je als consultant en dergelijke ook veel beter te verkopen.

Long story short, 5% verhoging lijkt me niet gek na 5 maanden. Dit hangt er natuurlijk ook erg vanaf of het goed gaat met het bedrijf en of jij je functie goed vervuld etc.

Engage

Pagina: 1 ... 116 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.