Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.332 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg niet graag dat ik heel goed ben etc. maar... als ik een bullshit dba was geweest had ik in de loop
der jaren dat salaris niet opgebouwd. Ik ben thuis in Oracle, MSSQL, Sybase, Mysql. En kan goed
overweg met de alle unix varianten plus windows en die combi is tegenwoordig veel waard.

Wel wil ik erbij vermelden dat de belasting er het meeste aan verdiend....

Ik zit nu intern en dat bevalt me even prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Shunt schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:46:
[...]

Dan denk ik toch echt dat je of een slechte HBO had of een extreem zware MBO. Ik denk dat het ook een stukje persoonlijk is. Maar over het algemeen is het toch echt zo dat de stap MBO > HBO het grootste verschil is.
Ik heb ook MBO, HBO, en WO mogen doorlopen. De stap HBO - WO was voor mij het zwaarst. Omdat twee vingers in je neus MBO naar 1 vinger in je neus HBO niet het maximale van je vraagt. Daarentegen was het voor mij zo dat ik op het WO echt wat moest/moet doen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 20:12
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:02:
Leeftijd: 43
Pensioenregeling:geen idee
:?
(ofschoon niemand een idee heeft wat van het pensioen resteert over zeg 10 jaar :))

[ Voor 20% gewijzigd door mekkieboek op 27-04-2013 10:24 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

mekkieboek schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 10:21:
[...]

:?
(ofschoon niemand een idee heeft wat van het pensioen resteert over zeg 10 jaar :))
Dat weet je met een pensioen in Nederland sowieso niet.

Maar lijkt me wel handig, als je al in de 40 bent, om eens goed over je pensioen na te denken. Aangezien het nog maar 25 jaar is ;) om voldoende pensioen op te bouwen. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij zijn eigen pensioen regelt door flink geld opzij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Het hebben van een huis zonder hypotheeklasten als je midden-60 bent, is ook best een goede oudedagsvoorzieningn.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om je 'huis' letterlijk op te moeten eten omdat je niet rond komt? Goede oudedagsvoorziening ja :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

Update:

Leeftijd: 27 28
Opleiding(en): HBO Information Engineering (Informatica), Postinitieel IT Auditing, bezig met het inschrijven in het register. ingeschreven als Register EDP Auditor
Certificaten: -
Werkervaring: 2,5 bij een big four kantoor, nu ruim drie jaar bij huidige werkgever. Daarvoor tijdens studie op projectbasis werkzaamheden gedaan, een tot anderhalf jaar netto ervaring daarmee.
Werkgever: Financiele instelling
Huidige functie: Internal (IT) Auditor
Vakantiegeld: denk 8%
Vakantiedagen: omgerekend van uren naar dagen zo'n 5,5 a 6 werkwerken
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, jeuj.
Laptop: Ja, maar doe ik prive niks mee.
GSM: Ja, gebruik ik niet zoveel prive want ik heb ook een prive toestel
Leaseauto: nee, trein wordt volledig vergoed
Werkweek: 40 uur.
Pensioenregeling: geen idee, maar het is beter dan m'n oude werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: helft zorgverzekering wordt betaald door werkgever (65 euro), veel vrijheid bij indelen van mn werkweerk (nieuwe werken), leuke collega's .
Land: NL.
Regio: Oost Nederland
Reistijd: klein half uur van deur tot deur.

Maand salaris (bruto): EUR 4000 4230.

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:31:
Om je 'huis' letterlijk op te moeten eten omdat je niet rond komt? Goede oudedagsvoorziening ja :)
Jij begrijpt de betekenis van het woord 'letterlijk' niet helemaal vermoed ik.

Los daarvan heeft nare man wel degelijk gelijk, want zonder vaste woonlasten hou je behoorlijk veel over in de maand, ook al heb je een simpele AOW. En als je dan misschien nog wat pensioen er bij krijgt zit je helemaal gebeiteld.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Danku :)

Het gaat er natuurlijk niet om dat je je huis moet opeten, het gaat erom dat je door het niet hoeven te betalen van hypotheeklasten in essentie gratis woont (afgezien van GWL, verzekeringen e.d.). Er zijn genoeg mensen die zich hierop verkijken en een hypotheek aangaan op een zodanig tijdstip dat de hypotheeklasten nog tot nruimschoots ná de pensioenleeftijd doorlopen. Dan heb je inderdaad een substantieel pensioen nodig.

Het komt er gewoon op neer dat als je bij je pensioenering al een afbetaald huis hebt, je vermogensbehoefte veel kleiner is. Dit is ook de reden dat ikzelf qua financiële planning erop stuur om op of kort na mijn 60e (zo goed als) hypotheekvrij te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door nare man op 29-04-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:17

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

:^ Ik los de hypotheek volledig af in 30 jaar. Dus op mijn 60ste ben ik hypotheek vrij. Kan niet wachten.. euhhh alleen daarop dan. 60 worden stel ik zo lang mogelijk uit ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
Tylen schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:53:
:^ Ik los de hypotheek volledig af in 30 jaar. Dus op mijn 60ste ben ik hypotheek vrij. Kan niet wachten.. euhhh alleen daarop dan. 60 worden stel ik zo lang mogelijk uit ;)
Dat je liever 25 bent dan 60 is irrelevant, dat tijdstip komt bij leven en welzijn toch wel vanzelf. Het is alleen zaak om je er op voor te bereiden, en financieel gezien kan het verstandig zijn om geen hypotheeklasten meer te hebben. Je kunt ook veel sparen, maarja, de inflatie is niet mis, en wie weet wat er gebeurt met je spaargeld. Je huis daarentegen blijft altijd een grote waarde behouden, relatief gezien in elk geval.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Geen hypotheeklasten hebben is zeker verstandig. Je vermogensbehoefte wordt kleiner. Het is in alle opzichten volstrekt logisch om je hypotheek af te lossen in de periode waarin je inkomen het hoogst is; terugbetalen van de hypotheek uit je pensioen is daarentegen niet logisch. Idealiter heb je natuurlijk je huis afbetaald omstreeks je 60e en moet je nadien nog een aantal jaren werken (zoals het er nu uitzien in elk geval tot je 67e), in welke periode je nog even goed kunt doorsparen. Vervolgens heb je de keuze: goedkoop blijven wonen of je huis verkopen en lekker naar de zon verkassen. Ongeacht de huizenprijzen in 2045 blijft een huis altijd een grote waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 09:36

Asteroid9

General Failure

Nieuwe job gevonden, tijd voor een overstap!

Leeftijd: 33
Opleiding(en): Niet afgeronde HEAO-MER, HBO-ICT (Duaal, vorig jaar afgerond)
Certificaten: MCSE 2003 en wat klein spul, wel redelijk wat cursussen gevolgd
Werkervaring: 13 jaar relevant, diverse beheersfuncties (systeem, netwerk, functioneel, DBA) en projectmanagement / coordinerende taken
Werkgever: Zakelijke dienstverlening Productiebedrijf voor maritieme sector
Huidige functie: ICT Coordinator ICT Teamleider
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27 37
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur.
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen bijzondere zaken
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd: Half uur met OV

Maand salaris (bruto): EUR 4200 EUR 4850

Leuke stap vooruit, zeker in combinatie met de vakantiedagen, maar mijn voornaamste reden zijn de doorgroeimogelijkheden qua ontwikkeling en qua salaris.
In mijn nieuwe rol word ik eindverantwoordelijk voor de ICT en aangezien het bedrijf flink groeit zijn er leuke mogelijkheden!

Over interesse op de arbeidsmarkt had ik niet te klagen, kennelijk zijn sommige ICT vacatures nog steeds heel moeilijk te vervullen. Dat biedt hoop voor de toekomst!

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Leeftijd:28
Opleiding(en):MBO-4+ Telematica
Certificaten:Itil v3 70-620 MSCA 2003 MCITP2008ea SQL2008 SQL2012 CCNT (nu bezig met deel2 voor CCNA)
Werkervaring:6 Jaar
Werkgever:KPN
Huidige functie:Systeembeheerder

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:22
13/14e maand of winstuitkering:Nee, wel een bonus 750 Bruto
Laptop:nee
GSM:ja
Leaseauto*:ja, vw polo
Werkweek:40u
Pensioenregeling:ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Niet noemenswaardig
Land:NL
Regio: Groningen
Reistijd**: 20min

Maandsalaris (bruto): 2370

Ik ben begonnen op de simpele helpdesk van tele2, belastingdienst en ministerie OCW waar ik de nodige skills qua communicatie en trainingen gedaan heb. Daarna ben ik gaan werken bij Atos Origin op de skilled servicedesk voor verschillende contracten. Toen Atos ging verhuizen was ik genoodzaakt iets anders te zoeken en ben ik bij KPN (Call2) terecht gekomen en sindsdien werk ik bij GLT-PLUS (contractor van de NAM\SHell) waar ik 3 jaar geleden begon op de servicedesk. (eigenlijk ben je daar als SD al junior systeembeheerder)De laatste 2 jaar zit ik fulltime op de 2de lijn network support waar ik o.a. Application packager ben, elke maand de Windows updates(wsus) verzorg, de SQL databases beheer onderhoud en update, en all round systeembeheer met een stukje netwerk beheer(CCNA)

Ik heb onlangs een salaris verhoging gehad van 2115 naar 2370 (standaard verhoging) Ik begin mij echter af te vragen in hoeverre dit nog mark-comform is. Naast bovenstaande ben ik in de lead voor het inwerken\ondersteunen\begeleiden van de inmiddels 3 medewerkers op onze SD. Een van mijn collega's zal binnenkort vertrekken waardoor ik in de lead kom betreffende onze volledige SQL omgeving en een aantal andere zaken.

Nadat ik CCNA behaald heb ga ik beginnen met een HBO studie technische informatica van de LOI. Mijn doel is om ooit aan de slag te gaan als volledig database beheerder. Ik heb een tijdje lopen zoeken onlangs maar als junior DBA verdien je al snel rond de 2500 (ongeacht opleiding) Persoonlijk vind ik 2370 tegenover mijn ervaring en certificaten\werkzaamheden aan de lage kant. Ook als ik de salarisindicaties van andere personen hier zie staan begin in toch te twijfelen, terecht? of moet ik blij zijn met wat ik heb? Wat zou een juiste indicatie zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die junior DBA zal ongetwijfeld een HBO'er zijn geweest. Jouw salaris lijkt me redelijk gezien MBO + werkervaring. Nofi, maar als je meer wilt zul je toch echt dat HBO papiertje moeten halen.
Oh ja, en een andere detacheerder zoeken. Je huidige werkgever staat niet bekend om zijn gulheid, en is te groot om individueel te kunnen kijken. Dus peervergelijking en vrij rigide salarisstandaarden, gebaseerd op opleidingsniveau. Maar dan nog lijkt me e.e.a. marktconform., zij het dat het de onderkant van de markt is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
The Eagle schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:42:
Die junior DBA zal ongetwijfeld een HBO'er zijn geweest. Jouw salaris lijkt me redelijk gezien MBO + werkervaring. Nofi, maar als je meer wilt zul je toch echt dat HBO papiertje moeten halen.
Oh ja, en een andere detacheerder zoeken. Je huidige werkgever staat niet bekend om zijn gulheid, en is te groot om individueel te kunnen kijken. Dus peervergelijking en vrij rigide salarisstandaarden, gebaseerd op opleidingsniveau. Maar dan nog lijkt me e.e.a. marktconform., zij het dat het de onderkant van de markt is.
Nee, die fuctie was voor MBO+\HBO als volledig nieuw beginnende junior SQL beheerder. Ik ga ook beginnen met HBO. Blijf het toch een wassen neus vinden dat papiertje, van de opleiding die ik wil gaan doen heb ik 25% al gehaald aan certificaten, dat maakt het wat makkelijker.Maargoed, had ik "vroeger" maar beter mijn best moeten doen.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ken meerdere MBO'ers die in de ICT werken en meer dan 3000 per maand verdienen (ervaren systeembeheerders met >5 jaar ervaring en ook een ervaren software ontwikkelaar die nu met HBO begint).

Dus HBO zegt niet alles.. overigens wel in randstad, dus niet in Groningen.

[ Voor 42% gewijzigd door Lethalis op 29-04-2013 16:15 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:20
edit

[ Voor 99% gewijzigd door Tjommer op 08-09-2015 10:35 . Reden: privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update na 1.5 jaar :

Leeftijd: 20 22
Opleiding(en): Toegepaste Informatica - Applicatieontwikkeling
Certificaten: Geen Spring Certified, Java, Java Web components
Werkervaring: Geen 1.5 jaar
Huidige functie: IT Consultant
Werkgever: IT Consultancy bedrijf
Vakantiegeld: Ja
GSM: Nee, GSM-abonnement per maand (40 euro)
Leaseauto: Ja, Ford Fiësta Opel Astra 1.7 CDTi + tankkaart BENELUX (onbeperkt, ook privé)
Vakantiedagen: 20
Werkweek: 38 uur theoretisch
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziekenhuisverzekering, internet thuis betaald, ecochecques (200 euro)
Land: België
Regio: Noorden
Reistijd: 10 minuten met de auto 15 min met de trein (bij klant)

Maand salaris (bruto): 1850 2150 + 100 160 netto vergoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 10:08
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:50:
Even een update na 1.5 jaar :

Leeftijd: 20 22
Opleiding(en): Toegepaste Informatica - Applicatieontwikkeling
Certificaten: Geen Spring Certified, Java, Java Web components
Werkervaring: Geen 1.5 jaar
Huidige functie: IT Consultant
Werkgever: IT Consultancy bedrijf
Vakantiegeld: Ja
GSM: Nee, GSM-abonnement per maand (40 euro)
Leaseauto: Ja, Ford Fiësta Opel Astra 1.7 CDTi + tankkaart BENELUX (onbeperkt, ook privé)
Werkweek: 38 uur theoretisch
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziekenhuisverzekering, internet thuis betaald, ecochecques (200 euro)
Land: België
Regio: Noorden
Reistijd: 10 minuten met de auto 15 min met de trein (bij klant)

Maand salaris (bruto): 1850 2150 + 100 160 netto vergoeding
had verwacht dat je als gecertificeerde java programmer wat meer zou verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
matty___ schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:43:
[...]

Hij heeft daarvoor wel een auto die hij volledig vergoed krijgt. En dat met zijn leeftijd ik vind het niet slecht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Kaastosti schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:31:
[...]

Dan moet je 'm dus wel tot dat niveau gehaald hebben. Een universitaire studie na een jaar stoppen lijkt me toch niet vergelijkbaar met een afgeronde HBO. Maar goed, zonder afgeronde opleiding en met alleen een certificaat op zak is het best een net inkomen :)
In mijn geval ben ik in het derde jaar geswitcht.

Ik ben vier jaar geleden aangenomen op aanraden van een vriend met wie ik had gestudeerd. Ik kreeg twee keer een contract van een half jaar en daarna een contract voor onbepaalde tijd. Ik weet niet wat dit specifiek zegt over studies en wat diploma's waard zijn, maar praktijkervaring is toch veel belangrijker. Mijn baas had al snel door wat voor vlees hij in de kuip had toen ik een nieuwe programmeertaal in een paar weken oppikte waar hij anderen maanden mee had zien ploeteren.

Het ligt ook gewoon heel erg aan jezelf. ICT is voor mij zowel werk als hobby, ik volg de ontwikkelingen in mijn vakgebied ook buiten kantoortijden (wat best belangrijk is bij een vakgebied wat zo snel verandert).

In de afgelopen jaren heb ik geleerd dat een diploma of certificaat maar een indicatie is en vaak niet zo'n hele goede. Praat tien minuten op een beetje technisch niveau met iemand en je kunt een goede inschatting maken van iemands kunde.

In de tijd dat ik studeerde was ik gewoon nog niet zo gedisciplineerd als nu, echt een beetje te jong en niet zo sociaal. Aan de ene kant zou ik het graag over doen, aan de andere kant ben ik nu wel de persoon die ik ben juist vanwege de keuzes die ik heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Xepos schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:57:
[...]

Hij heeft daarvoor wel een auto die hij volledig vergoed krijgt. En dat met zijn leeftijd ik vind het niet slecht hoor.
Wat is er speciaal aan een leasebak bij een consultancy club. Maar misschien is het de leeftijd. Vraag me af wat iemand met 5 jaar ervaring zou verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
matty___ schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:43:
[...]

Het is nog een jonkie, amper 1.5 jaar werkervaring. Dat verdien je sowieso geen bergen met geld.

Over 5 jaar zal zijn salaris er heel anders uitzien, gezien zijn opleiding en certificaten. Misschien dat hij dan wel 3000 per maand verdient, maar nu nog even niet.
Tjommer schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:28:
Maand salaris (bruto):
- EUR 2100 (eerste half jaar, gedetacheerd)
- EUR 2350 (1 jaar contract)
- EUR 2600 sinds 1 april (vast contract)

Ik denk dat als ik hogere salarisstappen wil maken, over een jaar/1,5 jaar iets anders moet zoeken. Meningen over dit groeipad qua salaris?
Gezien het feit dat je amper 2 jaar werkervaring hebt, verdien je nu al erg goed. Ik zou er nog even blijven plakken hoor. 500 euro erbij in zo'n korte tijd is echt heel goed. Dat geeft aan dat jouw werkgever wel degelijk in jou investeert en het eind nog niet in zicht is.

Pas als je ergens werkt en de afgelopen 2 jaar nauwelijks meer iets erbij gehad hebt, moet je je eens gaan afvragen waar het heengaat. Maar zolang je nog zo'n groei doormaakt is er niks aan de hand.

[ Voor 48% gewijzigd door Lethalis op 30-04-2013 08:06 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethalis schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 08:02:
[...]

Het is nog een jonkie, amper 1.5 jaar werkervaring. Dat verdien je sowieso geen bergen met geld.

Over 5 jaar zal zijn salaris er heel anders uitzien, gezien zijn opleiding en certificaten. Misschien dat hij dan wel 3000 per maand verdient, maar nu nog even niet.
Inderdaad, je kan moeilijk verwachten dat je na 1.5 jaar al reeds 2500 euro gaat verdienen. Je moet realistisch blijven.

En daarbij, de secundaire voorwaarden, lease auto, gsm-abbo, ... Dit moet je ook allemaal in rekening houden natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
HBO met 1.5 jaar ervaring? Dan is 2500 een heel gangbaar salaris. Zeg maar 2200-2600 met auto in de consultancy of 2500-2900 zonder auto daarbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 09:43:
HBO met 1.5 jaar ervaring? Dan is 2500 een heel gangbaar salaris. Zeg maar 2200-2600 met auto in de consultancy of 2500-2900 zonder auto daarbuiten.
Misschien is dit in Nederland het geval, in België is het wel wat anders :)
Ik heb het gevoel dat de lonen in de IT in Nederland wel wat hoger liggen dan hier in België :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:18:
[...]

Misschien is dit in Nederland het geval, in België is het wel wat anders :)
Ik heb het gevoel dat de lonen in de IT in Nederland wel wat hoger liggen dan hier in België :)
Dat wordt weer gecompenseerd door de dure leaseauto's (bijtelling) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:54

Thompson

Beeromaniac

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HAVO N&G
Certificaten: Geen
Werkervaring: Relevante, geen. Werk er pas 1 maand.
Werkgever: Solipharma
Huidige functie: Weegkamer (afwegen en mengen van grondstoffen voor voedingssupplement productie)

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Geen idee
Laptop: Prive
GSM: Prive
Leaseauto*: Nee, wel kilometervergoeding
Werkweek: Ploegen. 06:00-14:15 en 14:00-22:15 afwisselend.
Pensioenregeling: Ja, precies wat weet ik niet.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel personeelsuitstapjes door de baas betaald, gratis pillen :9
Land: Nederland
Regio: Noord Brabant
Reistijd**: +/- 30min

Maandsalaris (bruto): 2130 excl. kilometervergoeding

Werk sinds een maand nu bij dit bedrijf, bevalt goed. Heb getekend voor een jaar. Hoop over een jaar als ik dus wat meer ervaring heb in het bedrijf/vak (ook een 2-tal certificaten behaalt tegen die tijd als het goed is) natuurlijk een leuke stap te maken qua salaris. Ik heb op de langere termijn (3/4 jaar) ook doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Voor iemand nmet alleen een HAVO diploma mag je denk ik zeker niet klagen. Ik vraag me alleen wel af wat voor doorgroeimogelijkheden je hebt binnen het bedrijf, en met name op wat voor termijn. Prima dat die er zijn, maar de huidige generaties blijven niet zo lang (zeg max 5 jaar) bij een baas. Als je werkgever je bijvoorbeeld op een gegeven moment tegen gaat staan, wat zijn dan je mogelijkheden :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 07:17

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

t_captain schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 09:43:
Waarom zou je minder gaan verdienen omdat er een leaseauto bij zit? Als je die auto nodig hebt om je werk te kunnen doen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 11-09 22:49
Een leaseauto (met recht opprivegebruik) is een waardevolle secundaire arbeidsvoorwaarde. Typisch zal het brutoloon bij werkgevers met leaseauto enkele honderden euro's lager liggen dan bij werkgevers zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
Maar hou dan ook in de gaten dat er geen reiskostenvergoeding is. Dus het brutoloon is enkele honderden euro's lager en er is geen reiskostenvergoeding (nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Laatst online: 12-09 14:04
(jarig!)
Lelletje schreef op 11 juni 2010:
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO Niveau 4 ICT-beheerder, 1 jaar HBO informatica (geen P)
Certificaten: ITIL Foundation, Citrix Administration, nu bezig met MCSA
Werkervaring: 3 jaar
Huidige functie: Systeembeheerder op lokatie

Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: 4,65% eindejaarsuitkering
GSM: Nee, maar kan ik krijgen
Werkweek: 36u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fietsplan, collectieve verzekeringen (30% korting op autoverzekering bijvoorbeeld)
Reistijd: 12 min auto, 30 min fiets

Maand salaris (bruto): 2200
Nu:
Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO Niveau 4 ICT-beheerder, 1 jaar HBO informatica (geen P)
Certificaten: ITIL Foundation v2, Citrix Administration, 70-270, 70-271, ITIL v3
Werkervaring: 6 jaar
Huidige functie: Per 1 dec 2012: Systeembeheerder

Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: 6,75% eindejaarsuitkering
GSM: Ja, iPhone
Werkweek: 36u (4x9)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fietsplan, collectieve verzekeringen (30% korting op autoverzekering bijvoorbeeld)
Reistijd: 12 min auto, 30 min fiets

Maand salaris (bruto): 2525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Laatst online: 09-09 15:14
Dr. Horrible schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:05:
Maar hou dan ook in de gaten dat er geen reiskostenvergoeding is. Dus het brutoloon is enkele honderden euro's lager en er is geen reiskostenvergoeding (nodig).
Klopt met een leaseauto heb je geen reiskostenvergoeding, maar je hebt ook geen kosten in de vorm van

- verzekering
- wegenbelasting
- onderhoud auto
- afschrijving auto.
- brandstof

plus dat je vaak in een auto rijdt die je prive nooit zou kunnen betalen (of je ligt graag krom voor een lening)

als ik het op mijn situatie betrek betaal ik netto 159 euro bijtelling voor een auto met verkoopwaarde van iets meer dan 35000 euro.

dus ik verlies in mijn loon 159 euro netto + ongeveer 100 euro reiskosten vergoeding.
voor die 259 euro zou ik nooit een gelijkwaardige auto inclusief alle kosten kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
sedatje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:23:
[...]

Klopt met een leaseauto heb je geen reiskostenvergoeding, maar je hebt ook geen kosten in de vorm van

- verzekering
- wegenbelasting
- onderhoud auto
- afschrijving auto.
- brandstof

plus dat je vaak in een auto rijdt die je prive nooit zou kunnen betalen (of je ligt graag krom voor een lening)

als ik het op mijn situatie betrek betaal ik netto 159 euro bijtelling voor een auto met verkoopwaarde van iets meer dan 35000 euro.

dus ik verlies in mijn loon 159 euro netto + ongeveer 100 euro reiskosten vergoeding.
voor die 259 euro zou ik nooit een gelijkwaardige auto inclusief alle kosten kunnen rijden.
Klopt, maar ik krijg bijvoorbeeld 35 ct per zakelijke kilometer vergoed voor het gebruik van mijn eigen auto. Ik rij in een oude goedkope auto, en in een drukke maand hou ik netto een paar honderd euro OVER (winst zeg maar). Dus het verschil met jou is niet 259 euro per maand, maar eerder 500-700 euro per maand. En daarvoor wil ik best in een wat oudere lelijke auto rijden hoor. En ik hou hier al rekening met het lijstje dat je genoemd hebt.

Ik zeg niet dat ik geen lease auto zou willen (tenslotte wel meer comfort etc), maar het ligt financieel wel wat minder gunstig dan je nu probeert te schetsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nightquest77 op 01-05-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Nightquest77 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:31:
[...]

Klopt, maar ik krijg bijvoorbeeld 35 ct per zakelijke kilometer vergoed voor het gebruik van mijn eigen auto. Ik rij in een oude goedkope auto, en in een drukke maand hou ik netto een paar honderd euro OVER (winst zeg maar). Dus het verschil met jou is niet 259 euro per maand, maar eerder 500-700 euro per maand. En daarvoor wil ik best in een wat oudere lelijke auto rijden hoor. En ik hou hier al rekening met het lijstje dat je genoemd hebt.

Ik zeg niet dat ik geen lease auto zou willen (tenslotte wel meer comfort etc), maar het ligt financieel wel wat minder gunstig dan je nu probeert te schetsen.
In jou geval is het dus wel gunstig (mits je inderdaad geen probleem hebt met minder comfort) je krijgt dan ook wel een bijzonder hoge kilometer vergoeding.

Zelf vind ik het fijne van een leaseauto dat je weet waar je aantoe bent. Geen onverziene kosten zoals dure APK beurten, dure dingen die kapot gaan. En mocht de auto total loss gaan om wat voor reden dan ook, ben ik maximaal 100 euro kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 20:12
sedatje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:23:
Wanneer je brutoloon hoger is omdat je geen leaseauto hebt, wordt dat wèl meegenomen voor je pensioen. Die goedkope auto nu betekent minder inkomsten straks. Om de vergelijking helemaal zuiver te houden.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shane007
  • Laatst online: 12-09 20:00
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO informatica, WO Informatiekunde (onderzoeksmaster)
Werkervaring: 8 jaar ongerelateerd, 1 jaar semi-gerelateerd
Werkgever: klein bedrijf
Huidige functie: Data analist

Vakantiegeld: 8% jaarsalaris
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nog niet, na jaarcontract
Laptop: JA
GSM: JA
Leaseauto: NEE, wel km vergoeding
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: JA
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: cursussen/opleidingen worden betaald
Regio: ZH
Reistijd: 15 min auto

Maand salaris (bruto): 2800

Ben tevreden om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 12:00
Volgende voorstel gekregen:

Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: ITIL v3 (Mei examen)
Werkervaring: aantal jaren eigen bedrijf / 2 x 0,5 jaar stage + bijbaan

Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: geen idee (geen waarschijnlijk)
Laptop: Nee
GSM: Nee
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen idee
Regio: Midden-Limburg
Reistijd: 10 - 15 min auto

Maand salaris (bruto): 1950

Bijzonderheden: In het verleden mijn bijbaantje + aan het afstuderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:05

Shunt

Boe

Ik vind 1950 nogal aan de lage kant. Zeker zonder duidelijke secundaire voorwaarde of extra's. Welke werkgever gaat het hier om?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Shunt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:49:
Ik vind 1950 nogal aan de lage kant. Zeker zonder duidelijke secundaire voorwaarde of extra's. Welke werkgever gaat het hier om?
Klein software bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 22:28
Het is een voorstel en hij is nog zeer jong. Doodnormaal startsalaris wat mij betreft. Regio speelt ook mee, kan me voorstellen dat de lonen in Midden-Limburg wat lager liggen dan in bv. de randstad. Maar dat zal voor de huren dan niet anders zijn.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:56
Nightquest77 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:31:
[...]

Same here, maar woonwerk veel minder (max 130 euro bij ons) en dat maakt dat een prive auto t.o.v. leaseauto niet uit kan tot maximaal 300 euro bijtelling (rekeninghoudende met mrb, verzekering, onderhoud, afschrijving). :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Laatst online: 08-09 17:15
Vorig jaar:
ReTechNL schreef op maandag 30 april 2012 @ 16:12:
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO 4 Mediatechnologie Workflow Beheer
Certificaten: nog geen
Accreditaties: VMWARE VSP 5, VTSP 4 en VTSP 5
Werkervaring: 1 Jaar
Werkgever: ICT Dienstverlener MKB
Huidige functie: Junior ICT Medewerker

Vakantiedagen: 25 dagen
Laptop: Nee, wel een computer op de zaak
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Haaglanden
Reistijd: 5 minuten met de fiets

Maand salaris (bruto): € 1280,-
Nu:
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Zakelijk ICT Dienstverlener MKB (zelfde alleen nu een jaar later)

13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: Nee, wel een vaste werkplek
GSM: -
Leaseauto: -
Werkweek: 40 uur (geregeld meer)
Pensioenregeling: -
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 5 minuten fietsen

Maand salaris (bruto): € 1500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
ephymerous schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:09:
[...]

Same here, maar woonwerk veel minder (max 130 euro bij ons) en dat maakt dat een prive auto t.o.v. leaseauto niet uit kan tot maximaal 300 euro bijtelling (rekeninghoudende met mrb, verzekering, onderhoud, afschrijving). :)
Woon-werk krijg ik ook wel gewoon 19ct/km, maar er zit geen maximaal bedrag per maand aan. Dus ik heb iedere maand sowieso een paar honderd euro woonwerk, en daarna komen nog een keer alle zakelijke kilometers, wat het allemaal wat interessanter maakt.
sedatje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:44:
In jou geval is het dus wel gunstig (mits je inderdaad geen probleem hebt met minder comfort) je krijgt dan ook wel een bijzonder hoge kilometer vergoeding.

Zelf vind ik het fijne van een leaseauto dat je weet waar je aantoe bent. Geen onverziene kosten zoals dure APK beurten, dure dingen die kapot gaan. En mocht de auto total loss gaan om wat voor reden dan ook, ben ik maximaal 100 euro kwijt
Ja comfort (en een stukje status en professionaliteit) ontbreekt bij mij wel, en dat is best vervelend dat geef ik toe. Maar financieel is dit dus voor mij wel een stuk beter.. Dit jaar ongeveer 500 euro onderhoud aan mn bakkie, lijkt veel geld, maar als je het uitsmeert over de maanden dan valt het allemaal best wel mee en kan het makkelijk uit. Koop ik een nieuwe auto van 8.000 euro, en rij ik die twee maanden later total loss, ja, dan heb ik wel een probleem ja, en een lease rijder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Eigen gekochte auto's kun je ook verzekeren hoor ;)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
superbig91 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:40:

Ik vind het sowieso zonde om niet 2 of 3 weken de tijd te nemen om te solliciteren na het afstuderen. Je hebt een goede basis met HBO Informatica en ITIL-3. Je hebt alle mogelijkheid om te groeien naar een salaris van €3500-€4000 per maand voor je 30e. Het vereist wel een pro-actieve houding en bij blijven leren na je studie.

Persoonlijk zou ik op sollicitatie gaan bij 5-6 bedrijven de komende 2-3 weken. Het is ook een erg leerzame ervaring om te zien hoe het eraan toe gaat bij recruitment binnen grote organisaties. Daarbij kun je denken aan een specialisatie binnen je vakgebied. Je bent nu ook nog jong genoeg om te wisselen van carrière binnen de ICT, bijvoorbeeld om toch systeembeheer te doen in plaats van programmeren indien je dat veel leuker vindt, of om Ruby-on-Rails programmeur te worden in plaats van PHP programmeur.

Het gaat niet alleen om het bedrag, want als starter is een salaris inderdaad niet het allerbelangrijkste. Maar je doet jezelf mijn insziens gewoon tekort om direct het eerste aanbod te accepteren zonder weinig moeite te doen om te gaan voor een beter salaris, een beter toekomstperspectief, betere opleidingsmogelijkheden en dergelijke.

Ik heb tijdens sollicitaties meerdere aanboden afgeslagen en uiteindelijk meer dan €750 per maand extra gekregen dan dat ik dacht dat ik waard was bij een erg mooi bedrijf. Daarbij had ik nog een aanbod afgeslagen die nog €200 per maand hoger was, omdat het werk me persoonlijk minder aansprak. Daarbij waren er ook 3 bedrijven die weinig interesse hadden om me aan te nemen, waarschijnlijk ook al zou dat zijn voor €1000 per maand minder dan ik nu verdien. Ik heb destijds in 2-3 weken een enorme hoeveelheid sollicitatiegesprekken gehad, maar ik ben erg blij dat ik dat gedaan heb en niet bij het eerste sollicitatiegesprek direct akkoord was gegaan en daar zou werken. Dan kun je op zijn minst na een gesprek zeggen, dat je het zelf niet zo ziet zitten om er te werken, in plaats van alleen de andere kant om, dat jij maar bij één bedrijf solliciteert en ze je bellen dat ze toch liever iemand anders hebben of dat je een erg teleurstellend salaris bieden. Nou ja, iedereen heeft zijn eigen theoriën over werk, carrière, lease-auto's, e.d. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
ReTechNL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:15:
Vorig jaar:

[...]

Nu:
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Zakelijk ICT Dienstverlener MKB (zelfde alleen nu een jaar later)

Laptop: Nee, wel een vaste werkplek
Werkweek: 40 uur (geregeld meer)
Pensioenregeling: -
Reistijd: 5 minuten fietsen

Maand salaris (bruto): € 1500,-
Ik ben blij dat ik het niet hoef te betalen, maar dit lijkt me - zelfs voor een junior - erg aan de zuinige kant.
Je hebt nauwelijks secundaire arbeidsvoorwaarden en dat zie je ook niet gecompenseerd in je salaris.

Natuurlijk, je bent jong en je vorige salaris was ook al wat aan de lage kant wat met de verhoging nog niet veel is.
Ter vergelijking: Het minimumloon voor jouw leeftijd is maar €250,- minder dan wat jij verdient. En dan hebben we het over sectoren waarvoor je alleen twee handen en/of twee benen nodig hebt, met alle respect.

ICT is toch altijd een beter betalende sector geweest en jouw salaris is hier gewoon te laag voor.
Even ter vergelijking: Toen ik een jaartje ouder was dan jij begon ik met 0 ervaring op €2000,-. Weliswaar niet precies dezelfde functie, maar wel dezelfde sector en ook nog 4 jaar geleden (dus inflatie niet meegerekend).

Als je tevreden bent, moet je uiteraard blijven zitten, maar het loont om even rond te kijken (zoals hier) en bij je volgende salarisonderhandeling zou ik minimaal €2000 vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

superbig91 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:40:

Ik ben ook op mijn 22e begonnen met werken met 1700 bruto, maar kreeg er wel een auto en 13e maand bij. In principe is het prima om mee te beginnen aangezien ik nu (bijna 3 jaar verder) bijna op het dubbele van dat bedrag zit.
ephymerous schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:09:
[...]

Houd ook rekening met je pensioenopbouw en ww uitkering, dat je met een hoger bruto salaris en geen auto wel een stuk meer pensioen op bouwt, vooral als het over tientalle jaren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
EvaluationCopy schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:49:
Eigen gekochte auto's kun je ook verzekeren hoor ;)
Daar heb je gelijk in, maar rijker word je er nooit van en het scheelt een hoop stress vermoed ik:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:27
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO netwerkbeheer niveau 4, HBO NID (1 jaar, geen P of diploma)
Werkervaring: Half jaar helpdesk bij UPC, 2 jaar werkplekbeheer bij huidige werkgever, nu half jaar skilled servicedesk.
Werkgever: Gedetacheerd via een bekend rood uitzendbureau
Huidige functie: Medewerker skilled servicedesk

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Gelderland
Reistijd: 2 uur.

Maand salaris (bruto): 1760.

Inclusief de kilometervergoeding komt het op een redelijk bedrag uit, maar er zit volgens mij meer in. Helaas zit ik gedetacheerd. Ook zit ik nog zonder certificaten, dat weegt natuurlijk ook nog mee. Ik heb alleen toch wel het idee dat hier meer in zit dan wat ik nu verdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:25

PromWarMachine

Forsaken Archer

JanW, allereerst gefeliciteerd met je verjaardag :)

Weet je ook je brutosalaris? Dat vergelijkt namelijk een stuk makkelijker, aangezien iedereen het in bruto vermeld. Het ziet er al met al wat karig uit ja. Zonde dat je je hbo niet hebt af kunnen maken.

Die 2 uur (!) reistijd, is dat enkele reis?

Bij pensioenregeling staat trouwens 'Jan'?
Da's een bijzondere regeling. Leg eens uit? :+

[ Voor 13% gewijzigd door PromWarMachine op 01-05-2013 14:23 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:27
Bedankt :)

HBO is niet afgemaakt omdat ik de opleiding + locatie niet meer zag zitten en de cijfers aan de hand daarvan niet echt geweldig waren.

2 uur reistijd is heen en terug. Dagelijks over de A50, knooppunt Ewijk, dat verlengt je reistijd nogal :X

Pensioenregeling is aangepast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
chronoz schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:58:
[...]
Ik vind het sowieso zonde om niet 2 of 3 weken de tijd te nemen om te solliciteren na het afstuderen. Je hebt een goede basis met HBO Informatica en ITIL-3. Je hebt alle mogelijkheid om te groeien naar een salaris van €3500-€4000 per maand voor je 30e. Het vereist wel een pro-actieve houding en bij blijven leren na je studie.

Persoonlijk zou ik op sollicitatie gaan bij 5-6 bedrijven de komende 2-3 weken. Het is ook een erg leerzame ervaring om te zien hoe het eraan toe gaat bij recruitment binnen grote organisaties. Daarbij kun je denken aan een specialisatie binnen je vakgebied. Je bent nu ook nog jong genoeg om te wisselen van carrière binnen de ICT, bijvoorbeeld om toch systeembeheer te doen in plaats van programmeren indien je dat veel leuker vindt, of om Ruby-on-Rails programmeur te worden in plaats van PHP programmeur.

Het gaat niet alleen om het bedrag, want als starter is een salaris inderdaad niet het allerbelangrijkste. Maar je doet jezelf mijn insziens gewoon tekort om direct het eerste aanbod te accepteren zonder weinig moeite te doen om te gaan voor een beter salaris, een beter toekomstperspectief, betere opleidingsmogelijkheden en dergelijke.

Ik heb tijdens sollicitaties meerdere aanboden afgeslagen en uiteindelijk meer dan €750 per maand extra gekregen dan dat ik dacht dat ik waard was bij een erg mooi bedrijf. Daarbij had ik nog een aanbod afgeslagen die nog €200 per maand hoger was, omdat het werk me persoonlijk minder aansprak. Daarbij waren er ook 3 bedrijven die weinig interesse hadden om me aan te nemen, waarschijnlijk ook al zou dat zijn voor €1000 per maand minder dan ik nu verdien. Ik heb destijds in 2-3 weken een enorme hoeveelheid sollicitatiegesprekken gehad, maar ik ben erg blij dat ik dat gedaan heb en niet bij het eerste sollicitatiegesprek direct akkoord was gegaan en daar zou werken. Dan kun je op zijn minst na een gesprek zeggen, dat je het zelf niet zo ziet zitten om er te werken, in plaats van alleen de andere kant om, dat jij maar bij één bedrijf solliciteert en ze je bellen dat ze toch liever iemand anders hebben of dat je een erg teleurstellend salaris bieden. Nou ja, iedereen heeft zijn eigen theoriën over werk, carrière, lease-auto's, e.d. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Goede tips :-) Ik kom trouwens van HBO NID af (Cisco / MS) en ga dus nu een andere kant op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 12-09 19:05

Shunt

Boe

Vooral met die opleiding (heb ik zelf ook gedaan) moet je er zeker meer er uit kunnen halen. Mag ik vragen waarom je een heel andere kant van de IT gaat doen na een 4 jarige HBO opleiding die echt heel specifiek is naar Design op IT infrastructuur?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik vraag me af hoeveel mensen hier überhaupt wél werken in de specifieke richting waarin ze hebben gestudeerd?

Ik heb Informatica gedaan aan de UU en vond dat veel te theoretisch en wiskundig, uiteindelijk ben ik met meer praktijkgericht programmeren aan de slag gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
Davio schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:42:
Ik vraag me af hoeveel mensen hier überhaupt wél werken in de specifieke richting waarin ze hebben gestudeerd?

Ik heb Informatica gedaan aan de UU en vond dat veel te theoretisch en wiskundig, uiteindelijk ben ik met meer praktijkgericht programmeren aan de slag gegaan.
Meeste standaard opleidingen zijn "algemeen", ik heb bijvoorbeeld bedrijfskundige informatica gestudeerd, maar hier kun je letterlijk alle kanten mee op!
Uit die opleiding kun je misschien wel halen welke gebieden jou het beste liggen en kun je daarna specificeren in die richting. Meestal ga je pas specificeren met opleidingen, cursussen die betrekking hebben op je baan. In andere gevallen zullen mensen eerst specificeren waarna ze pas een baan gaan zoeken.

Denk aan doktor in het ziekenhuis, eerst algemene opleiding, daarna specificeren in een vakgebied.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Shunt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:35:
Vooral met die opleiding (heb ik zelf ook gedaan) moet je er zeker meer er uit kunnen halen. Mag ik vragen waarom je een heel andere kant van de IT gaat doen na een 4 jarige HBO opleiding die echt heel specifiek is naar Design op IT infrastructuur?
Ik programmeer al jaren als Hobby en heb daar bewust geen opleiding in gekozen omdat ik brede kennis wil opdoen en mijn interessegebied enorm groot is. Was ook aan het twijfelen om met mijn eigen bedrijf verder te gaan maar een vast inkomen is voor de komende maanden even belangrijker. (edit: wilt niet zeggen dat ik ermee stop trouwens ;))

[ Voor 4% gewijzigd door _Piwi_ op 01-05-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
martinusz schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:58:
[...]

Meeste standaard opleidingen zijn "algemeen", ik heb bijvoorbeeld bedrijfskundige informatica gestudeerd, maar hier kun je letterlijk alle kanten mee op!
Uit die opleiding kun je misschien wel halen welke gebieden jou het beste liggen en kun je daarna specificeren in die richting. Meestal ga je pas specificeren met opleidingen, cursussen die betrekking hebben op je baan. In andere gevallen zullen mensen eerst specificeren waarna ze pas een baan gaan zoeken.

Denk aan doktor in het ziekenhuis, eerst algemene opleiding, daarna specificeren in een vakgebied.
Mijn vraag was eigenlijk ook een beetje: Als er veel mensen zijn die iets heel anders doen dan hun opleiding, hoe waardevol is zo'n opleiding dan? En als je dan een heel specifieke opleiding doet, ga je al snel iets anders doen. Aan de andere kant, als de opleiding te algemeen is, kun je dan nog wel iets zinnigs zeggen over je papiertje?

Inderdaad, met cursussen kun je je binnen een bedrijf vaak verder ontwikkelen dus op die manier wordt het "probleem" toch een beetje goed opgelost.

Maar zoals ik het zie moet de ICT toch ook een beetje je hobby zijn, anders heb je een verkeerd segment gekozen. Dit geldt misschien niet zozeer voor servicedeskmedewerkers, maar wel voor programmeurs, consultants, DBAs, etc. Het is leuk als je al jaren extern zit bij hetzelfde bedrijf en nog in Cobol programmeert, maar het zou jammer zijn als je door één ombouwproject van de huidige software zonder werk kom te zitten omdat je niet meer meekunt.

En ik bedoel niet dat je in je vrije tijd nog keihard aan het werk moet zijn, maar het is wel verrekte handig als je een beetje weet wat er speelt en welke richting de ICT opgaat zodat je daar op voorbereid bent. Hiermee kom ik weer terug op de opleidingen: Omdat de ICT zo'n verranderlijk segment is, lijkt mij affiniteit met technologische vooruitgang belangrijker dan een specifieke opleiding.

Iemand die net uit school komt en gepassioneerd bezig is met technologische ontwikkelingen (voor zover je daar gepassioneerd mee bezig kan zijn) is in die zin misschien waardevoller dan een ervaren rot die maar één programmeertaal kent.

Ik ben geen recruiter en heb geen idee hoe werkgevers naar opleidingen kijken - misschien kan iemand me daar meer over vertellen -, maar het niet afmaken van een opleiding (kan om zoveel redenen gebeuren) of het afronden van een andere opleiding lijken me niet de belangrijkste issues tijdens een sollicitatiegesprek. Aan de andere kant is het wel een stevig onderhandelingspunt om te korten op je salaris, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Ik had het bericht van martinusz nog niet gezien, maar NID is niet bepaald een 'algemene' opleiding maar richt zich specifiek op de netwerk infrastructuur en design. Daarnaast kan er een uitstap worden gemaakt naar de forensische kant (wat ik tevens ook heb gedaan).

Mijn keuze naar software development (PHP / Mobiele apps) komt dus niet overeen met mijn opleiding. Ik denk echter dat bedrijven ook waarde hechten aan praktische resultaten, die ik qua programmeren dus wel heb. Net zoals Davio ben ik benieuwd hoe recruiters hiernaar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Recruiters kijken naar vaardigheden, niet persee naar papiertje.
Kijk bijvoorbeeld op linkedin, ik word vaak benaderd door recruiters, en dat doen ze op basis van mijn ingevulde vaardigheden. Dat ik wellicht nog een relevante opleiding heb, is dan wellicht een extra streepje voor. Maar ze komen uiteindelijk bij je uit via je vaardigheden. Ik denk dat dat ook het belangrijkste uiteindelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 22:39
Opleiding(en): MBO Netwerkbeheerder 3 (deels 4 op papier, maar eerder gestopt ivm tegenwerking school)
Certificaten: Geen noemenswaard, wat kleine certificeren van pakketten welke we gebruiken
Werkervaring: 6 jaar waarvan 3 BBL (5 bij deze werkgever)
Werkgever: Kleine IT consultant (t/m 100 werkplekken)
Huidige functie: Netwerk engineer

13/14e maand of winstuitkering: Nee
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: Ja, maar staat me even niet op het netvlies welke regeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: Limburg
Reistijd: 15min

Maand salaris (bruto): 1700 bij 4 uur

Vind het wat minimaal, zeker gezien het aantal jaren werkervaring, en heb niet echt het gevoel dat ik doorgroei... :/. Mijn kennis niveau valt ook niets aan op te merken, alleen heb ik het niet op papiertjes staan.
Verder bevalt het me prima wat ik moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

KennieNL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:57:
Opleiding(en): MBO Netwerkbeheerder 3 (deels 4 op papier, maar eerder gestopt ivm tegenwerking school)
Certificaten: Geen noemenswaard, wat kleine certificeren van pakketten welke we gebruiken

Vind het wat minimaal, zeker gezien het aantal jaren werkervaring, en heb niet echt het gevoel dat ik doorgroei... :/. Mijn kennis niveau valt ook niets aan op te merken, alleen heb ik het niet op papiertjes staan.
je bent Netwerk engineer, waarom ga je geen netwerkcertificaten scoren en daarmee je salaris groei te krijgen. Als je nu naar een andere werkgever stapt zal die ook achter zijn oren krabben van leuk die jongen maar geen certificeringen, waarom niet?

Ik zou of zsm certificeringen gaan scoren of overstappen naar een detacheerder en dan daar meer ervaring opdoen als netwerk specialist en gelijk gaan certificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Laatst online: 00:07

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ik neem aan bij 40 uur i.p.v. 4 ;)
Tip: ga certificeren! Dan komt het hogere salaris vanzelf..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online

[..]

22 Is piepjong, je hebt geen certificaten, en je werkervaring van 6 jaar komt over als: "ik heb als 16-jarige ooit Windows geinstalleerd". Men neemt dat over het algemeen niet heel serieus op die leeftijd.

Het salaris is precies was je kan verwachten op jouw leeftijd met jouw ervaring en opleiding (incl. gebrek aan certificering). Wat maakt jou meer geld waard? Als jij meer gaat vragen vinden ze vele andere kandidaten die hetzelfde kunnen voor minder geld.

Deze periode moet je vooral zien als de opbouw naar hetgeen wat je over 3 tot 5 jaar doet. Verzamel certificaten en opleidingen, groei door en specialiseer je ergens in. Gegarandeerd dat jij straks een grote en aantoonbare meerwaard hebt, en rustig rond de 3000 kan verdienen rond je 26e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 22:39
Blue-eagle schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:17:
[...]

22 Is piepjong, je hebt geen certificaten, en je werkervaring van 6 jaar komt over als: "ik heb als 16-jarige ooit Windows geinstalleerd". Men neemt dat over het algemeen niet heel serieus op die leeftijd.

Het salaris is precies was je kan verwachten op jouw leeftijd met jouw ervaring en opleiding (incl. gebrek aan certificering). Wat maakt jou meer geld waard? Als jij meer gaat vragen vinden ze vele andere kandidaten die hetzelfde kunnen voor minder geld.

Deze periode moet je vooral zien als de opbouw naar hetgeen wat je over 3 tot 5 jaar doet. Verzamel certificaten en opleidingen, groei door en specialiseer je ergens in. Gegarandeerd dat jij straks een grote en aantoonbare meerwaard hebt, en rustig rond de 3000 kan verdienen rond je 26e.
Nouja, het is wel iets meer dan op 16 jarige Windows geinstalleerd hoor :). Maar het komt wel zo over ja, dat begrijp ik. Ze hebben ook nooit echt werk aan mij gehad om mij dingen bij te leren tijdens BBL (ik was gewoon was volledig medewerker i.p.v. leerling), ze waren zelfs verbaasd (en ja dat hebben ze uitgesproken) over mijn kennis op de leeftijd.

Ik ga sowieso eens praten over certificeringen, kijken of ze daar iets in kunnen betekenen. Anders moet ik zelf kijken :).

Ik vind het weinig omdat ik ook met andere werkgevers gepraat heb, en die mij meer bieden (welke ook mijn kunnen weten). Alleen staat het me niet 100% aan wat ik dan moet gaan doen... en daarom blijf ik liever waar ik ben.

[ Voor 7% gewijzigd door KennieNL op 02-05-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Blue-eagle schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:17:
[...]

Dat is toch gek, want ik ben 21 (met exact dezelfde opleidingen en werkervaring) en ik verdien 2700 euro.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Je bent er wel erg vroeg bij, jeugd minimum loon is ook niet hoog.

[ Voor 73% gewijzigd door XanderDrake op 10-11-2013 17:14 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Voor defensie is het niet heel veel, maar het is wel zo'n €800 (!) meer dan het minimumloon voor je leeftijd, dus zo heel gek is het niet :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:33

_Apache_

For life.

Hahn schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:12:
Voor defensie is het niet heel veel, maar het is wel zo'n €800 (!) meer dan het minimumloon voor je leeftijd, dus zo heel gek is het niet :)
En bij dat soort leeftijden woont men vaak nog thuis, dus dat spaart lekker. ;)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

DennusB schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:06:
[...]

Dat is toch gek, want ik ben 21 (met exact dezelfde opleidingen en werkervaring) en ik verdien 2700 euro.
ben je netwerk engineer? woon je in limburg? zo ja dan heb je mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
MmarkM schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:08:

Maand salaris (bruto): 1745 kaal / 2163 inclusief toeslagen. Ik vind het vrij weinig gezien de arbeidswerktijden.
Gezien je leeftijd en je (weinige) opleiding verdien je echt RIANT. Hier zou je ongeveer 1500 krijgen dus prijs jezelf maar gelukkig dat je ambtenaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Oid schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:29:
[...]

ben je netwerk engineer? woon je in limburg? zo ja dan heb je mazzel.
Ik was Technisch Applicatiebeheerder en begin 1 Juni als Systeembeheerder (Beide in regio Rotterdam)!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

MmarkM schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:08:
Leeftijd: 20
Opleiding(en): VMBO-T en MBO-2
<knip>
Maand salaris (bruto): 1745 kaal / 2163 inclusief toeslagen. Ik vind het vrij weinig gezien de arbeidswerktijden.
Ik vind het heel erg veel gezien jouw leeftijd, magere opleiding en geen werkervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Jeroen V schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:45:
[...]

Ik vind het heel erg veel gezien jouw leeftijd, magere opleiding en geen werkervaring...
Ben ik niet met je eens. Vergeleken met Politie of burger beveiliging krijg je meer salaris gezien de onregelmatigheid die ik werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Waarom solliciteer je dan niet bij de politie als ze daar beter betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nofi, maar dan had je idd niet bij het leger moeten solliciteren. Then again: ik vraag me tegelijkertijd af wat de minimale vooropleidingseisen bij Politie of burgerbeveiliging zijn. Volgens mij liggen die namelijk hoger dan MBO-2.
Daarnaast: vlak het feit niet uit dat jij voor 52 euro per maand (bruto, dus voel je zelf niks van) volledig verzekerd bent voor echt ALLE voorkomende ziekte- en tandartskosten. Al heb je een hartchirug nodig dan wordt dat gedekt. Betere dekking krijg je niet. Kost je in de burgermaatschappij minimaal 300 euro per maand NETTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Laatst online: 09-08 11:33

Insehh

Define good enough.

Alweer e.e.a. veranderd :-)

Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Netwerk Design
Certificaten: geen, wel bezig met CCNA/CCNP/CCDA/CCDP. MCITP, bezig met de rest.
Werkgever: Industriele sector Consultancy
Huidige functie: Stagiair IT Infra afdeling. Network junior consultant

Vakantiegeld: Standaard
Vakantiedagen: 2 per maand 28
13/14e maand of winstuitkering: - Ja, 4%
GSM: Nee Ja
Leaseauto*: Nee Ja, DS3
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt
Reistijd**: 5 minuten 1 uur 30 minuten

Maandsalaris (bruto): +/- 800€ 2375€

Héél erg tevreden, ondanks de reistijd. :-)

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
stin schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:06:
Omdat het ander werk is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

MmarkM schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:02:
[...]

Ben ik niet met je eens. Vergeleken met Politie of burger beveiliging krijg je meer salaris gezien de onregelmatigheid die ik werk.
Het leger verdiend pas echt goed met een enorm hoge functie of uitzending... Daarnaast zijn de secundaire voorwaarden wel lekker:)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
Opleiding(en): Gestopt voor ik papieren zou kunnen behalen op de middelbare school.
Werkervaring: ~2 Jaar, huidige werkgever
Werkgever: Min E,L&I
Huidige functie: Systeembeheer

Vakantiedagen: ~22
Laptop: -
Werkweek: 34 uur, vrijdag een korte dag vanuit huis.
Pensioenregeling: Ja (66/33)
Regio: Den Haag
Reistijd: 45 minuten (15 min lopen, 15 min trein, 15 min lopen)

Maand salaris (bruto): €1889 (gebaseerd op 2K bij 36 urige werkweek)

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
a fly schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:11:
Opleiding(en): Gestopt voor ik papieren zou kunnen behalen op de middelbare school.

toch best aardig daarvoor dat je eigenlijk geen opleiding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

a fly schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:11:

OK, ik denk dat je er blij mee mag zijn zonder middelbare school diploma. Volgens mij haal je geen 2k bij een groenteboer of supermarkt.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
XanderDrake schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:06:
[...]

OK, ik denk dat je er blij mee mag zijn zonder middelbare school diploma. Volgens mij haal je geen 2k bij een groenteboer of supermarkt.
Ligt er maar net aan wat je doet binnen de supermarkt.. ik heb er na mijn afstuderen ook gewerkt als leiding- gevende en dat verdiende bijna 2300 euro bruto. Dat is zonder avond en weekend toeslagen. Kan dus flink oplopen.

Als vakkenvuller verdien je gewoon minimumloon ( soms wat extra) + eventuele toeslagen. en dat is inderdaad geen vet pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

matty___ schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:01:
[...]

toch best aardig daarvoor dat je eigenlijk geen opleiding hebt.
Als je maar de "kans" krijgt om jezelf te bewijzen kan je snel ervaring opdoen en verder groeien.
Mensen zonder diploma krijgen alleen niet zo snel een baan dus niet zo snel de kans om zich te bewijzen. Vaak komen diploma-loze-mensen via via aan een baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

sedatje schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:12:
Als vakkenvuller verdien je gewoon minimumloon ( soms wat extra) + eventuele toeslagen. en dat is inderdaad geen vet pot.
Dat bedoel ik. Ik neem aan dat je minimaal een vmbo-mbo diploma moet hebben voor functies met mensen onder je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
XanderDrake schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:15:
[...]

Dat bedoel ik. Ik neem aan dat je minimaal een vmbo-mbo diploma moet hebben voor functies met mensen onder je.
Niet perse, ervaring is vele malen belangrijker in de detailhandel. meeste filiaalmanagers zijn gegroeid in de lijn van medewerker -> teamleider -> assistent op een afdeling -> afdelingsmanager -> filiaalchef.
Ikzelf heb dit traject ook doolopen (begonnen toen ik 15 was als pikkie, er gewerkt tot mijn bijna 26e.)

Je moet uiteraard wel inzicht hebben en gevoel voor bepaalde zaken, daarnaast zijn er bergen interne opleidingen te volgen.

Het is wel zo dat de grote namen zoals Jumbo etc. alle mensen in de functie van afdelingschef of hoger op HBO niveau willen krijgen, dit gaat steeds meer meewegen bij het doorgroeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

MmarkM schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:02:
MmarkM schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:09:
stin schreef:

Omdat het ander werk is :p
Ik bemerk hier enige tegenstrijdigheden. Eerst vergelijk je het met de politie en zeg je dat ze beter betalen. Vervolgens soliciteer je daar niet omdat het naar je eigen zeggen ander werk is. Dan kun je de salarissen dus niet gaan zitten vergelijken. |:( :F

Ik schaar me achter de andere meningen, gezien je leeftijd, vooropleiding en ervaring verdien je goed.

[ Voor 7% gewijzigd door ThePrutser op 02-05-2013 17:25 ]

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
ThePrutser schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:22:
[...]
[...]

Ik bemerk hier enige tegenstrijdigheden. Eerst vergelijk je het met de politie en zeg je dat ze beter betalen. Vervolgens soliciteer je daar niet omdat het naar je eigen zeggen ander werk is. Dan kun je de salarissen dus niet gaan zitten vergelijken. |:( :F

Ik schaar me achter de andere meningen, gezien je leeftijd, vooropleiding en ervaring verdien je goed.
Ik snap je punt. :P Wat ik er mee bedoel is dat politie en particulieren beveiliging ook dag en nacht draait. Ik krijg een vast bedrag, bij de politie krijg je gewoon 150 of 200%. En aangezien ons rooster op dit moment enorm onregelmatig is zou je meer verdienen bij politie. Neemt niet weg natuurlijk dat het twee verschillende banen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Daar zeg je het zelf al: op dit moment. Het is dus een momentopname. Jij kijkt dan denk ik puur naar de vergoeding voor overwerk etc die bij politie hoger is dan bij de KMAR. In de basis zullen ze ongetwijfeld ongeveer gelijk zijn; overheid is en blijft overheid en ambtenarenschalen zijn niet zo heel afwijkend allemaal ;)
En wat je zelf al aangeeft: het zijn twee heel verschillende banen. Als de politie nieuw materieel nodig heeft dan komt dat er en dat gaat / ging per korps. Als de KMAR nieuw spul nodig heeft dan hebben ze daar DVO en DMO voor. Wat nou een touringcar huren, die hebben we zelf inclusief chauffeur.
Vergis je niet in de orde van grootte tussen de politie en het defensieapparaat in NL. Als de losse defensieonderdelen nou ook eens inzagen dat samenwerking echt loont ipv een landmachtluitenant die weigert gehoor te geven aan de luchtmachtkolonel boven hem omdat ie niet direct boven hem staat in rang, dan zijn we al een heel eind op weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
KennieNL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:05:
[...]

Nouja, het is wel iets meer dan op 16 jarige Windows geinstalleerd hoor :). Maar het komt wel zo over ja, dat begrijp ik. Ze hebben ook nooit echt werk aan mij gehad om mij dingen bij te leren tijdens BBL (ik was gewoon was volledig medewerker i.p.v. leerling), ze waren zelfs verbaasd (en ja dat hebben ze uitgesproken) over mijn kennis op de leeftijd.

Ik ga sowieso eens praten over certificeringen, kijken of ze daar iets in kunnen betekenen. Anders moet ik zelf kijken :).

Ik vind het weinig omdat ik ook met andere werkgevers gepraat heb, en die mij meer bieden (welke ook mijn kunnen weten). Alleen staat het me niet 100% aan wat ik dan moet gaan doen... en daarom blijf ik liever waar ik ben.
Certificering zou prioriteit 1 moeten zijn zou ik zeggen. Het punt is dat je in jouw vak geen portfolio bijhoudt over je werkzaamheden. Referenties zijn mooi, maar je werk is vaak zodanig complex dat je werkgever niet kan aangeven waarom jij zo goed bent; dat weet hij helemaal niet. Een toekomstig werkgever zal ook selecteren op tastbaar bewijs van kunnen, en uit een grote stapel CV's niet alle referenties opbellen ;)
DennusB schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:06:
[...]

Ja, maar niet in de regio Limburg. Al naar gelang waar KennieNL woont is het daar stukken goedkoper vertoeven dan Rotterdam, en zullen de lonen wat lager uitvallen. Daarnaast mag jij je gelukkig prijzen met zo'n salaris :) Dat ga je echt niet overal krijgen als ik zo dit topic doorlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 10:48
The Eagle schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:08:
Kost je in de burgermaatschappij minimaal 300 euro per maand NETTO.
Dat klinkt wel erg overdreven, eerder richting de 200 a 225 denk ik. Maar goed, je bespaart een flinke zak dukaten op de zorgkosten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Leeftijd: 26 jaar
Opleiding(en): HBO Informatica, Jong Talent-programma werkgever
Certificaten: Oracle Certified Professional: Java SE 6 Programmer, CCNA, A+, en nog minder relevante certificeringen
Werkgever: Financiële instelling
Huidige functie: Software Engineer

Vakantiedagen: 34 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (afgelopen jaar +/- 15% van jaarinkomen)
Laptop: Ja, niet veel bijzonders
GSM: Nee, excessief zakelijke gesprekken wel te declareren
Werkweek: 40 uur met mogelijkheid tot thuiswerken
Pensioenregeling: Ja, middelloonregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 1e-klas treinabonnement, hypotheeksuppletie, korting op diverse verzekeringen
Reistijd: 1 uur enkele reis

Maand salaris (bruto): € 2950,-

Ben wel rustig aan het rondkijken voor een andere uitdaging (wel met de opmerking dat ik absoluut niet weg hoef), omdat ik bij mijn werkgever ook van afdeling ben omgeschakeld wegens een reorganisatie, dan vind ik het ook wel verstandig om even verder te kijken.

Ik ben benieuwd of er een andere uitdaging zich voordoet die interessant genoeg is, het zal vermoedelijk wel lastig worden. Wat denken jullie?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Met jouw certificeringen en ervaring ziet een gemiddelde detacheerder je graag komen. Kwestie van goed uitonderhandelen lijkt me. Bij een detacheerder zal 3k per maand voor iemand met pas 3 jaar ervaring echter aan de hoge kant zijn, dan moet ie je echt graag willen. Banken betalen te goed ben ik bang ;)
Bovendien wil je er netto niet op vooruit gaan, dus een evt bijtelling van een leaseauto moet dan ook gecompenseerd worden.

Aan de andere kant: hou er ook rekening mee dat je "al" 26 bent. Mocht je nog ooit op detachering over willen stappen (hard werken, veel leren, veel geld verdienen, wereld kunnen zien) dan is nu de tijd. Als je boven de 30 bent en structureel in een staffunctie hebt gezeten maak je in de detachering weinig kans, omdat je dan o.m. t.a.v. consulting en commerciele skills vaak tever achter loopt.

Pro-tip: dikke kans dat je bij een flinke toko zit en er jongens zat uit de detachering rondlopen op jouw afdeling. Maak eens een babbeltje. Detacheerders vinden mensen die ze door de specifieke kennis direct terug kunnen plaatsen bij de klant namelijk altijd erg interessant ;)

[ Voor 37% gewijzigd door The Eagle op 02-05-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
RomeoJ schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:03:
Leeftijd: 26 jaar
Opleiding(en): HBO Informatica, Jong Talent-programma werkgever
Certificaten: Oracle Certified Professional: Java SE 6 Programmer, CCNA, A+, en nog minder relevante certificeringen
Werkgever: Financiële instelling
Huidige functie: Software Engineer

Vakantiedagen: 34 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (afgelopen jaar +/- 15% van jaarinkomen)
Laptop: Ja, niet veel bijzonders
GSM: Nee, excessief zakelijke gesprekken wel te declareren
Werkweek: 40 uur met mogelijkheid tot thuiswerken
Pensioenregeling: Ja, middelloonregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 1e-klas treinabonnement, hypotheeksuppletie, korting op diverse verzekeringen
Reistijd: 1 uur enkele reis

Maand salaris (bruto): € 2950,-

Ben wel rustig aan het rondkijken voor een andere uitdaging (wel met de opmerking dat ik absoluut niet weg hoef), omdat ik bij mijn werkgever ook van afdeling ben omgeschakeld wegens een reorganisatie, dan vind ik het ook wel verstandig om even verder te kijken.

Ik ben benieuwd of er een andere uitdaging zich voordoet die interessant genoeg is, het zal vermoedelijk wel lastig worden. Wat denken jullie?
Ik werk in de detachering en toevallig ook met Oracle en in je omgeving ;)
Hou er wel rekening mee dat je bijvoorbeeld inlevert op vakantiedagen :) maar wel weer een lease-auto voor terug. Als je meer info wilt stuur maar berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

The Eagle schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:18:
Met jouw certificeringen en ervaring ziet een gemiddelde detacheerder je graag komen. Kwestie van goed uitonderhandelen lijkt me. Bij een detacheerder zal 3k per maand voor iemand met pas 3 jaar ervaring echter aan de hoge kant zijn, dan moet ie je echt graag willen. Banken betalen te goed ben ik bang ;)
Bovendien wil je er netto niet op vooruit gaan, dus een evt bijtelling van een leaseauto moet dan ook gecompenseerd worden.
Ik wil er netto wél op vooruit gaan maar lijkt me geen ontzettend haalbare kaart, want zoals je zegt betaalt de financiële sector redelijk goed ;)

The Eagle schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:18:
Aan de andere kant: hou er ook rekening mee dat je "al" 26 bent. Mocht je nog ooit op detachering over willen stappen (hard werken, veel leren, veel geld verdienen, wereld kunnen zien) dan is nu de tijd. Als je boven de 30 bent en structureel in een staffunctie hebt gezeten maak je in de detachering weinig kans, omdat je dan o.m. t.a.v. consulting en commerciele skills vaak tever achter loopt.

Pro-tip: dikke kans dat je bij een flinke toko zit en er jongens zat uit de detachering rondlopen op jouw afdeling. Maak eens een babbeltje. Detacheerders vinden mensen die ze door de specifieke kennis direct terug kunnen plaatsen bij de klant namelijk altijd erg interessant ;)
Inderdaad, dat is de reden waarom ik ook een beetje aan het zoeken ben naar een geschikte detacheerder.
Goede tip, ik ga binnenkort maar eens wat gesprekjes aan :)

martinusz schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:07:
[...]

Ik werk in de detachering en toevallig ook met Oracle en in je omgeving ;)
Hou er wel rekening mee dat je bijvoorbeeld inlevert op vakantiedagen :) maar wel weer een lease-auto voor terug. Als je meer info wilt stuur maar berichtje!
Dat ik bij een eventuele overstap in ga leveren op vakantiedagen dat staat onderhand buiten kijf , daar ben ik me wel van bewust :)

[ Voor 13% gewijzigd door RomeoJ op 03-05-2013 15:18 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Leeftijd: 17jaar
Opleiding(en): MBO ICT systeembeheer niveau 3 leerjaar 2
Certificaten: ITIL ROC diploma
Werkervaring: 2 jaren (stage) + eigen ondernemingen.
Werkgever: Cloud Migratie bedrijf
Huidige functie: Support engineer Stagiair

Vakantiegeld: N.V.T.
Vakantiedagen: Hoeveel ik wil als ik maar geen studie vertraging oploop
13/14e maand of winstuitkering: Geen van beide
Laptop: Nope, vaste PC op werkplek
GSM: Nee, niet nodig
Werkweek: 40 uur met mogelijkheid tot overwerken
Pensioenregeling: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen.
Regio: Flevoland
Reistijd: 3 minuten en 22 seconden met de brommer.inclusief uit de garage halen.

Maand salaris (bruto): €400,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:15
mr.DJ95 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:37:
Reistijd: 3 minuten en 22 seconden met de brommer.inclusief uit de garage halen.

Maand salaris (bruto): €400,-
waarom ga je dan met de brommer :/ Nee geintje, ben maar blij dat het zo dicht bij is!
Pagina: 1 ... 12 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.