Leuk dat je minder premie betaalt maar wat voor pensioen krijg je er voor terug? Als je de helft van eerst inlegt en maar 1/3e uiteindelijk uitgekeerd krijgt ga je er niet echt op vooruit...sylvesterrr schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:26:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Gaat het heel misschien om zwarte uitbetaling? Dan is 2000 euro netto beloven natuurlijk een stuk makkelijkertweakertjee schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:55:
[...]
en hoe het precies zit met die studentenkorting* weet ik niet maar weet dat als ik normale werkweken draai dat ik gewoon 2k gestort krijg iedere maand. en in vergelijking met voorgaande vakantiebaantjes is dat een enorme verbetering
Ik had het niet over netto, maar over wat de klant dan zou overmaken. Dan kan die wel 2K overmaken, maar daar blijft uiteindelijk maar weinig van over als je alle belastingen en verzekeringen enz. hebt betaald. Daarom ook dat ik aangaf dat *als* (wat dus niet het geval is) dit een ZZP constructie is 2K betaald krijgen niet echt veel is. Maar blijkbaar gaat het daadwerkelijk om betaald werk en dan is het echt een hoog bedrag IMO.wheel schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:19:
[...] Dat was een reactie op de post van Caelorum, die suggereerde dat je als ZZP'er 2-3 keer die 2k netto zou moeten verdienen.[..]
Het liefst doe ik helemaal niet mee aan een pensioenregeling, ik ben er namelijk van overtuigd dat tegen de tijd dat ik met pensioen zou mogen gaan (40+ jaar gok ik zo..) het huidige pensioenstelsel niet meer zal bestaan. Als ik al moet meedoen aan een pensioenregeling, dan maar met een zo laag mogelijke premie.timag schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:14:
[...]
Leuk dat je minder premie betaalt maar wat voor pensioen krijg je er voor terug? Als je de helft van eerst inlegt en maar 1/3e uiteindelijk uitgekeerd krijgt ga je er niet echt op vooruit...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Iets kleinere verhoging dit jaar dan gewend van voorgaande jaren, maar wel bonus van paar procent erbij gekregen over resultaten van vorig jaar. Nog altijd niks te klagen lijkt me zo.
[ Voor 7% gewijzigd door Xanaroth op 18-03-2015 11:57 . Reden: Blijf maar aanpassen, wat verandert er toch een hoop in 1 jaar tijd.... ]
Beetje offtopic, maar dit is toch je eigen pensioen? Niet je AOW. Oftewel, op je pensioenleeftijd heb je daar een zak met geld staan waar je dan een verzekering mee koopt met maandelijkse uitkering. Daar kan de overheid toch helemaal niet aankomen? (of zie ik dat fout?)sylvesterrr schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:46:
[...]
Het liefst doe ik helemaal niet mee aan een pensioenregeling, ik ben er namelijk van overtuigd dat tegen de tijd dat ik met pensioen zou mogen gaan (40+ jaar gok ik zo..) het huidige pensioenstelsel niet meer zal bestaan. Als ik al moet meedoen aan een pensioenregeling, dan maar met een zo laag mogelijke premie.
Je bouwt niet je eigen potje op... Over 40 jaar is de verhouding pensioengerechtigden/premiebetalers hartstikke scheef waardoor het niet lang overeind zal kunnen blijven. Dit is mijn mening.Def1ant schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:57:
[...]
Beetje offtopic, maar dit is toch je eigen pensioen? Niet je AOW. Oftewel, op je pensioenleeftijd heb je daar een zak met geld staan waar je dan een verzekering mee koopt met maandelijkse uitkering. Daar kan de overheid toch helemaal niet aankomen? (of zie ik dat fout?)
Ik spaar liever zelf.
Je haalt AOW en pensioenfondsen door elkaar. In een pensioenfonds spaar je wel degelijk voor je eigen uitkering. De AOW, waar je verplicht aan moet bijdragen, is een omslagstelsel waarbij premie die nu betaald wordt, direct wordt gebruikt voor uitbetalingen.sylvesterrr schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:04:
[...]
Je bouwt niet je eigen potje op... Over 40 jaar is de verhouding pensioengerechtigden/premiebetalers hartstikke scheef waardoor het niet lang overeind zal kunnen blijven. Dit is mijn mening.
Ik spaar liever zelf.
Of de AOW over 40 jaar nog bestaat in een vorm die enigszins lijkt op wat we nu hebben, dat kun je je zeker afvragen. Maar de ontwikkelingen wat betreft de AOW zijn niet van toepassing op pensioenfondsen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Je spaart voor je eigen uitkering, dat klopt. Uitkering is afhankelijk van je inleg. Maar volgens mij wordt het geld niet voor je opzij gelegd... Je moet maar hopen dat dat geld over 40 jaar er nog is.Rannasha schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:14:
[...]
Je haalt AOW en pensioenfondsen door elkaar. In een pensioenfonds spaar je wel degelijk voor je eigen uitkering. De AOW, waar je verplicht aan moet bijdragen, is een omslagstelsel waarbij premie die nu betaald wordt, direct wordt gebruikt voor uitbetalingen.
Of de AOW over 40 jaar nog bestaat in een vorm die enigszins lijkt op wat we nu hebben, dat kun je je zeker afvragen. Maar de ontwikkelingen wat betreft de AOW zijn niet van toepassing op pensioenfondsen.

Haha nee het is volledig witKoppensneller schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:31:
[...]
Gaat het heel misschien om zwarte uitbetaling? Dan is 2000 euro netto beloven natuurlijk een stuk makkelijker
@caelorum klopt !
Dat geldt natuurlijk net zo hard voor geld dat je op een bankrekening hebt staan. Pensioenfondsen staan onder redelijke streng toezicht. Dat betekent natuurlijk niet dat er nooit iets fout gaat, maar dat een significant deel van het vermogen verdwijnt lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk.sylvesterrr schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:19:
[...]
Je spaart voor je eigen uitkering, dat klopt. Uitkering is afhankelijk van je inleg. Maar volgens mij wordt het geld niet voor je opzij gelegd... Je moet maar hopen dat dat geld over 40 jaar er nog is.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk hoe groot het risico is genaaid te worden door in je eigen pensioen te investeren, want iedereen zegt tegenwoordig dat de pot in de toekomst te klein zal zijn en dat mensen al eerder gekort zijn op het geld dat ze zelf hebben ingelegd. Misschien tijd voor een apart topic, zou ik wel interessant vinden.
Al is de 42%-belastingschijf wel enorm groot, ik weet niet of je vanaf €19.822 pensioeninkomen ook daadwerkelijk 42% belasting over extra inkomen zou moeten betalen.
Al is de 42%-belastingschijf wel enorm groot, ik weet niet of je vanaf €19.822 pensioeninkomen ook daadwerkelijk 42% belasting over extra inkomen zou moeten betalen.
Zowel pensioen als AOW zijn over een jaar of 10-20 wanneer een groot deel van die babyboomers dood zijn, dat klinkt heel cru maar juist deze groep trekt het nu helemaal scheef en bij deze groep zitten ook nog veel mensen die tussen hun 55e en 60e al met pensioen konden.
Maar dat is volgens mij een hele andere discussie
Wat?TheBrut3 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:09:
Zowel pensioen als AOW zijn over een jaar of 10-20 wanneer een groot deel van die babyboomers dood zijn.
Dat is zeker een andere discussie maar ik vind dat dit plaatje niet mag ontbreken, veel mensen hebben een verkeerd beeld van de leeftijdsopbouw in Nederland:TheBrut3 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:09:
Zowel pensioen als AOW zijn over een jaar of 10-20 wanneer een groot deel van die babyboomers dood zijn, dat klinkt heel cru maar juist deze groep trekt het nu helemaal scheef en bij deze groep zitten ook nog veel mensen die tussen hun 55e en 60e al met pensioen konden.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m...ers/extra/piramide-fx.htm
De échte babyboomers (1945-1950) zullen over 20 jaar allicht flink uitgedund worden, maar kijk eens goed waar de echte bulk mensen zit: van tussen 1950 en 1970! Als je nu 30 jaar bent is het grootste deel daarvan nog in leven als je zelf 'rond' de pensioenleeftijd zit. Het echte scheeftrekken moet nog beginnen dus.
Het huidige pensioenstelsel is ook in mijn ogen dus niet houdbaar en ik ga er vanuit dat er niet veel meer is tegen dat ik daar recht op heb.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Dat "voordeel" heeft helemaal niks met scholieren of studenten te maken. Het is dus ook geen "voorwaarde" waar je aan moet voldoen. Het heeft puur te maken met de voorheffing die gedaan wordt en niet klopt wanneer je een wisselend aantal uren maakt.wheel schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:19:
[...]
Dat voordeel geldt alleen voor scholieren en studenten. Als ie stopt met z'n mbo om volgend jaar weer te beginnen, voldoet 'ie m.i. niet meer aan die voorwaarde. Los daarvan: als zij netto-salaris aanbieden, dan is dat netto-salaris. Vraag me wel af hoe een bedrijf dat kan aanbieden, maar goed, dat is een ander verhaal.
Bij de voorheffing wordt er namelijk vanuit gegaan dat je door het jaar heen elke maand evenveel verdiend, en daarop worden vast de heffingskortingen benut. Als je dan bijvoorbeeld maar 6 maanden werkt zal er dus ook pas de helft van de heffingskortingen berekend zijn, en heb je de andere helft nog tegoed.
Dat lijkt mij bijna geen werkbare regeling voor de werkgever. Het bruto loon dat hij uit moet keren is dan dus volledig afhankelijk van het aantal uren dat jij die maand werkt. Als je het op jaarbasis gaat bekijken is het zelfs helemaal onmogelijk. Je bruto uurloon zou immers omhoog moeten op het moment dat je meer gaat werken, en dus in een hoger belastingtarief valt. Maar de loonheffing wordt op jaarbasis berekend, en dus kan er helemaal niet goed per maand berekend worden wat jij bruto zou moeten verdienen. Zeker aangezien het de bedoeling is dat je er maar een half jaar gaat werken.tweakertjee schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:31:
[...]
het zit namelijk zo: de bedrijfseigenaar is een goede bekende van me, en ik heb hem gevraagd uit te rekenen wat ik netto ga verdienen aangezien ik totaal niet bekend ben met alle belasting stelsels/boxen etc. daar kwam uit, dat het uurloon zo'n 12.50 per uur is. en als ik normaal 40 uur per week werk is dat dus iedere maand 2k volledig netto. dat zijn zijn woorden. en dat komt ook in mijn contract te staan als ik de 'baan' neem.
ohja en daar komt nog zo'n 8% vakantie geld bij, dat ik 1 keer per jaar gestort krijg...
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik heb ook ooit een netto-loonafspraak gehad bij een werkgever (bijbaantje). Aangegeven dat ik nog een ander baantje had waar al rekening gehouden werd met de belastingvrije voet (nu heffingskorting). Voor mij als werknemer echt een grandioze regeling, waarbij het invullen van het T-biljet echt een reden voor een feestje wasWoy schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:06:
[...]
Dat lijkt mij bijna geen werkbare regeling voor de werkgever. Het bruto loon dat hij uit moet keren is dan dus volledig afhankelijk van het aantal uren dat jij die maand werkt. Als je het op jaarbasis gaat bekijken is het zelfs helemaal onmogelijk. Je bruto uurloon zou immers omhoog moeten op het moment dat je meer gaat werken, en dus in een hoger belastingtarief valt. Maar de loonheffing wordt op jaarbasis berekend, en dus kan er helemaal niet goed per maand berekend worden wat jij bruto zou moeten verdienen. Zeker aangezien het de bedoeling is dat je er maar een half jaar gaat werken.
En daarom maak je als werkgever dus nooit een netto afspraak 
• Loonheffingskorting bij de werknemer van "JA" naar "NEE": 30% extra werkgeverslasten
• Werknemersgedeelte van de pensioenpremie met 2% omhoog: Werkgeverslasten met 2% omhoog
• 1e belastingschijf naar 39%: 3% extra werkgeverslasten.
Wat wij hier doen als klanten komen met "mijn medewerker wilde x euro netto hebben", dan bruteren we dat, en dat komt op het contract en de loonstrook te staan.
Wil jij € 1.500,- netto, dan is dat (gemakshalve) € 2.000,- en daar gaan we mee rekenen. Gaat het jaar daarop de belastingschijf omhoog, dan hou jij minder over, maar kost het de werkgever verder niets.
• Loonheffingskorting bij de werknemer van "JA" naar "NEE": 30% extra werkgeverslasten
• Werknemersgedeelte van de pensioenpremie met 2% omhoog: Werkgeverslasten met 2% omhoog
• 1e belastingschijf naar 39%: 3% extra werkgeverslasten.
Wat wij hier doen als klanten komen met "mijn medewerker wilde x euro netto hebben", dan bruteren we dat, en dat komt op het contract en de loonstrook te staan.
Wil jij € 1.500,- netto, dan is dat (gemakshalve) € 2.000,- en daar gaan we mee rekenen. Gaat het jaar daarop de belastingschijf omhoog, dan hou jij minder over, maar kost het de werkgever verder niets.
PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V
Sowieso, inkomstenbelasting betaal je op basis van je totale inkomen, niet op basis van het loon van je werkgever. Dat dat vaak hand in hand gaat, dat is waar.
http://zembla.vara.nl/seizoenen/2011/afleveringen/05-02-2011chronoz schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:25:
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk hoe groot het risico is genaaid te worden door in je eigen pensioen te investeren, want iedereen zegt tegenwoordig dat de pot in de toekomst te klein zal zijn en dat mensen al eerder gekort zijn op het geld dat ze zelf hebben ingelegd. Misschien tijd voor een apart topic, zou ik wel interessant vinden.
Vanaf 5 minuten, de roverheid haalt geld uit de pensioenkas. (ABP)
Om het vervolgens nooit terug te storten.
Met andere woorden "diefstal" goed gekeurd door de 2e kamer..

Be nice, You Assholes :)
Dat is niet waar. Je spaart niet voor jezelf. Kortbondige samenvatting: Het beste pensioenstelsel ter wereld - deel 1: https://youtu.be/3U_lU-CbxlQRannasha schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:14:
[...]
Je haalt AOW en pensioenfondsen door elkaar. In een pensioenfonds spaar je wel degelijk voor je eigen uitkering. De AOW, waar je verplicht aan moet bijdragen, is een omslagstelsel waarbij premie die nu betaald wordt, direct wordt gebruikt voor uitbetalingen.
Members only:
Inloggen
Ik was toe aan een nieuwe uitdaging en hopelijk gevonden. Vandaag het contract getekend bij een nieuwe werkgever. Kan nog weinig vertellen of het bedrijf ook de uitdaging biedt die ik zoek, maar uiteraard een goed gevoel over (anders zou ik niet getekend hebben), Over de aanbieding heb ik in ieder geval niets te klagen.
Wilde altijd al iets over computers weten
Members only:
Inloggen
[ Voor 13% gewijzigd door Ultimation op 19-03-2015 10:51 ]
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Hier ook een update, heb een aanbieding gekregen die ik hoogstwaarschijnlijk ga accepteren. Nog opmerkingen hierover? Lijkt mezelf een mooie stap vooruit.
Members only:
Inloggen
Zeker een flinke stap, 25% salaris erbij alsmede pensioen en bijna de helft minder reistijdCFC-Mathijs schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:00:
Hier ook een update, heb een aanbieding gekregen die ik hoogstwaarschijnlijk ga accepteren. Nog opmerkingen hierover? Lijkt mezelf een mooie stap vooruit.
Members only:
+ vakantiedagenCFC-Mathijs schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:00:
Members only:
+ 13e maand
+ laptop
+ gsm
+ 4 uur minder
+ pensioenregeling
+ 20 minuten minder reistijd
+ 500 euro
Wat voor opmerking verwacht je naast het feit dat het een mooie stap is?
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Haha geen idee eigenlijk. Was vooral erg blij met de aanbieding en wou het hier graag even postenSandyman538 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:06:
[...]
+ vakantiedagen
+ 13e maand
+ laptop
+ gsm
+ 4 uur minder
+ pensioenregeling
+ 20 minuten minder reistijd
+ 500 euro
Wat voor opmerking verwacht je naast het feit dat het een mooie stap is?
Denk zelf ook dat het een hele mooie stap is. Zeker voor de lange termijn.
Absoluut. Erg mooie aanbieding!CFC-Mathijs schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:16:
[...]
Haha geen idee eigenlijk. Was vooral erg blij met de aanbieding en wou het hier graag even posten
Denk zelf ook dat het een hele mooie stap is. Zeker voor de lange termijn.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Gefeliciteerd! Achmea? Hoe is CoCCFC-Mathijs schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:00:
Members only:
Thanks!
Haha klopt. Ik probeerde het nog een beetje prive te houden maar op zich is het vrij makkelijk te raden ja
CoC gaat prima hoor, zit in TWK3 maar ben wel wat minder actief.
Members only:
Inloggen
Lijkt me een mooi aanbod om mee te beginnen net uit school?
Dat lijkt me geen slecht salaris, 13e maand ook nog en zorgverzekering. Lijkt me erg reëel.FastFred schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:11:
Members only:
Dat lijkt me ook ja, zeer royaal voor jouw situatie!Adramalech schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:09:
Members only:
Lijkt me een mooi aanbod om mee te beginnen net uit school?
Heb vorige maand een kleine verhoging gehad, wel blij mee. Zeker sinds m'n huidige contract in september dit jaar afloopt, vind ik dit best positief. Hoewel het best wat meer mag zijn denk ik, maar dat zal met opleidings niveau en ervaring te maken hebben gok ik.Fuff schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:56:
Dat lijkt me geen slecht salaris, 13e maand ook nog en zorgverzekering. Lijkt me erg reëel.
Ziet er wel oke uit gezien je opleiding en geen officiële certificaten.FastFred schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:11:
Members only:
De cisco "certificaten" van discovery ligt nog een stuk lager dan exploration en daarboven krijg je pas de officiële certificaten van CCNA.
Mocht cisco je liggen, zou ik proberen daar iets dieper op in te gaan kwa certificering of mogelijk een deeltijd studie nog ernaast te volgen, dat zal je helpen om stap voor stap om hoog te komen.
Ik vond het Cisco werk super leuk om te doen op school, netwerkjes bouwen tussen routers en switches etc. Maar daar heb ik op m'n huidige werk geen fluit aan, alles wat hier gebeurt op dat gebied wordt uitbesteed of wordt 1x geconfigureerd en daarna nooit meer naar gekeken. Plus dat we nu helemaal geen Cisco spul hebben, dat wat we gebruiken is niet ons eigendom en kunnen we ook niet bij.
Ik heb nog wel ergens een setup van Packettracer staan, daar weer eens mee aan de hobby gaan...
Ik heb nog wel ergens een setup van Packettracer staan, daar weer eens mee aan de hobby gaan...
[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 20-03-2015 14:08 ]
Het zou de start kunnen zijn naar een echte carrière (networking) en je kunnen helpen voorkomen meerdere jaren te blijven hangen bij verschillende helpdeskbaantjes. Je moet het natuurlijk wel interessant vinden, maar zo goed hoef je niet te zijn om een goede baan te krijgen als Network Administrator en ze kregen bij mijn vorige werkgever beter betaald dan wij Linux Administrators.
Je moet jezelf afvragen waar je jezelf wil zien over 3 a 5 jaar. Ik heb zelf MBO 3 voltijd gedaan en MBO 4 deeltijd, zodat ik al ervaring kon opbouwen. Daarna dacht ik dat ik er was, MBO 4 op zak, een servicedesk functie, maar al snel wil je meer en cariere maken.FastFred schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:45:
Ik vond het Cisco werk super leuk om te doen op school, netwerkjes bouwen tussen routers en switches etc. Maar daar heb ik op m'n huidige werk geen fluit aan, alles wat hier gebeurt op dat gebied wordt uitbesteed of wordt 1x geconfigureerd en daarna nooit meer naar gekeken. Plus dat we nu helemaal geen Cisco spul hebben, dat wat we gebruiken is niet ons eigendom en kunnen we ook niet bij.
Ik heb er vorig jaar voor gekozen om een HBO opleiding deeltijd te volgen, omdat je meer mogelijkheden hebt met zicht op de toekomst.
Graag, maar dat wordt lastig wat jij gedaan hebt.
De lessen Datacommunicatie keek ik altijd naar uit, de rest boeide me totaal niet (Linux, Windows Server, Programmeren, Nederlands, Wisknudde etc).
Members only:
Inloggen
De lessen Datacommunicatie keek ik altijd naar uit, de rest boeide me totaal niet (Linux, Windows Server, Programmeren, Nederlands, Wisknudde etc).
[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 20-03-2015 15:04 ]
Duidelijk, goed dat je aan jezelf denkt!FastFred schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:00:
Probeer anders voor jezelf een beetje netwerken op te bouwen, van basic netwerken, naar netwerken met VLAN's waar je bijvoorbeeld alleen de telefoons op configureert.
Kijk voor jezelf goed wat je ligt en wat je in de toekomst graag wil doen.
Heel veel succes met je carrière!
Volgende (en tevens mijn eerste!) aanbod gehad:
Thoughts?
Members only:
Inloggen
Thoughts?
[ Voor 6% gewijzigd door ongewoongewoon op 22-03-2015 20:28 ]
Het salaris is vrij karig, maar dat je direct onbepaalde tijd hebt en (naar eigen zeggen) goed door kan groeien belooft veel. Maar nog belangrijker: wat vind je zelf?
The devil is in the details.
Ik denk zelf dat het voor mij een goede kans is om op het bekende " HBO denk en werkniveau" te komen, en een flink aantal ervaringsjaren op te bouwenHahn schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:09:
Het salaris is vrij karig, maar dat je direct onbepaalde tijd hebt en (naar eigen zeggen) goed door kan groeien belooft veel. Maar nog belangrijker: wat vind je zelf?
Een karig salaris voor iemand zonder relevante werk ervaring en een MBO 4 opleiding?Hahn schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:09:
Volgens mij is dit een mooie start degelijk salaris en zoals ik het lees meer dan genoeg leermogelijkheden en groei mogelijkheden.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik vind €200 meer dan minimumloon* voor een developer inderdaad een karig salaris. Natuurlijk zou €2500 met zijn (gebrek aan) ervaring en opleiding een beetje veel van het goede zijn, maar 100-200 euro extra had niet heel gek geweest.Shunt schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:54:
[...]
Een karig salaris voor iemand zonder relevante werk ervaring en een MBO 4 opleiding?
Volgens mij is dit een mooie start degelijk salaris en zoals ik het lees meer dan genoeg leermogelijkheden en groei mogelijkheden.
* van een 23-jarige, dus misschien verkijk ik me daar een beetje op.
[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 22-03-2015 18:44 ]
The devil is in the details.
Verwijderd
Members only: salaris
Inloggen
Dit is mijn eerste vaste baan en zit in een zogenaamde aanloop Schaal (6 jaar max). Elk jaar groeit mijn salaris tussen de 0 en 12% waarbij 7% het gemiddelde is. Het volgen van trainingen is zo goed als onbeperkt , na mijn MCSD certificering ga ik voor MCSA. Het basis salaris is nogal laag maar groeit snel
Je basis salaris is nogal laag?Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:59:
Dit is mijn eerste vaste baan en zit in een zogenaamde aanloop Schaal (6 jaar max). Elk jaar groeit mijn salaris tussen de 0 en 12% waarbij 7% het gemiddelde is. Het volgen van trainingen is zo goed als onbeperkt , na mijn MCSD certificering ga ik voor MCSA. Het basis salaris is nogal laag maar groeit snel

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
bijna 2500 als startsalaris zeker niet laag in deze tak van sportVerwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:59:
Met je basissalaris is niets mis, gezien je beperkte werkervaring. Daarbij: een 14e maand (dus ook een 13e) en gegarandeerd gemiddeld 7% salarisgroei per jaar bij gelijkblijvende functie, zonder promotie, zijn best riant.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:59:
Uit je post haal ik overigens niet of je een hbo-bachelor, een BSc of een MSc hebt.
Zeker een riant begin salaris
, is het semioverheid toevallig ?
[ Voor 159% gewijzigd door RonaldRené op 23-03-2015 13:21 ]
Je hebt een 14e maand, targetbeloning, 4000 euro aan vrijetijdsbudget, pensioenregeling en je kunt onbeperkt scholen en jaarlijkse groei van 7%.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:59:
Je hebt weinig ervaring, jong en je vindt dit een laag salaris? Ik denk niet dat het gras bij de buren groener is, hoor!
Gefeliciteerd in elk geval, je staat voor een hele mooie start
Overigens ben ik ook benieuwd naar of het een HBO of WO opleiding is.
Verwijderd
Thanks, ik heb hiervoor HBO gevolgd. collega die ook net begonnen is (WO) krijgt 2750 als basis salaris.Fuff schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:26:
[...]
Je hebt een 14e maand, targetbeloning, 4000 euro aan vrijetijdsbudget, pensioenregeling en je kunt onbeperkt scholen en jaarlijkse groei van 7%.
Je hebt weinig ervaring, jong en je vindt dit een laag salaris? Ik denk niet dat het gras bij de buren groener is, hoor!
Gefeliciteerd in elk geval, je staat voor een hele mooie start
Overigens ben ik ook benieuwd naar of het een HBO of WO opleiding is.
Ik zit duidelijk in het verkeerde deel van het land... Het oosten is blijkbaar waar je moet zijn!
[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 23-03-2015 18:52 ]
Verkeerde sector misschien, energiesector verdient bovengemiddeld goed, denk dan aan energie leveranciers en netwerk bedrijven als Essent/Nuon/Alliander/TenneT, etc.Caelorum schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:51:
Ik zit duidelijk in het verkeerde deel van het land... Het oosten is blijkbaar waar je moet zijn!
Verwijderd
Ik ga van:
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO Medewerker Beheer ICT Niveau 3
Certificaten: -
Werkervaring: 8 maanden stage
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Servicedesk Engineer
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd: 45 min enkele reis
Maand salaris (bruto): €1450
Naar:
Lijkt mij een mooie stap
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO Medewerker Beheer ICT Niveau 3
Certificaten: -
Werkervaring: 8 maanden stage
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Servicedesk Engineer
13/14e maand of winstuitkering: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Utrecht
Reistijd: 45 min enkele reis
Maand salaris (bruto): €1450
Naar:
Members only:
Inloggen
Lijkt mij een mooie stap
Na wat nadenken dan toch de overstap gemaakt naar een nieuwe werkgever
Huidig:
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO Webmaster
Certificaten: Microsoft HTML5/CSS3/Javascript
Werkervaring: 8 jaar (stage tijd niet meegerekend)
Werkgever: Reclamebureau
Huidige functie: Front-end developer
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Rotterdam
Reistijd: Gemiddeld 1.5 uur per dag (40km enkele reis)
Maand salaris (bruto): €2750
Nieuw:
Ik ga van:
Werkgever: Verzekeraar
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Ja (was vorig jaar €3200,-)
Pensioenregeling: Ja (50/50)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kan maximaal €400,- extra krijgen wanneer niet ziek, €60,- aan gratis aanvullende verzekeringen (tandarts bijv). Kortingen op andere verzekeringen (ongeveer 20%)
Regio: Dordrecht
Reistijd: 5 min enkele reis (3.5km)
Maand salaris (bruto): €2900,-
Uiteindelijk zeer blij ermee ookal. Daarbij veel mogelijkheden om door te groeien wat nu niet mogelijk is.
(Overigens in de laatste 1,5 - 2 jaar er €900,- per maand erop vooruit gegaan)
Huidig:
Werkgever: Reclamebureau
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Rotterdam
Reistijd: Gemiddeld 1.5 uur per dag (40km enkele reis)
Maand salaris (bruto): €2750
Nieuw:
Ik ga van:
Werkgever: Verzekeraar
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Ja (was vorig jaar €3200,-)
Pensioenregeling: Ja (50/50)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kan maximaal €400,- extra krijgen wanneer niet ziek, €60,- aan gratis aanvullende verzekeringen (tandarts bijv). Kortingen op andere verzekeringen (ongeveer 20%)
Regio: Dordrecht
Reistijd: 5 min enkele reis (3.5km)
Maand salaris (bruto): €2900,-
Uiteindelijk zeer blij ermee ookal. Daarbij veel mogelijkheden om door te groeien wat nu niet mogelijk is.
(Overigens in de laatste 1,5 - 2 jaar er €900,- per maand erop vooruit gegaan)
Members only:
Inloggen
Aangezien dit mijn eerste baan is direct na het afstuderen lijkt me dit een zeer goed begin van mijn carrière. vooral met de mogelijkheden die bestaan binnen het bedrijf op gebied van doorgroei mogelijkheden en andere voorwaarden.
Lijkt mij ook een heel goed begin, zeker gezien je op de Service Desk start.Rexel schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:04:
Members only:
Aangezien dit mijn eerste baan is direct na het afstuderen lijkt me dit een zeer goed begin van mijn carrière. vooral met de mogelijkheden die bestaan binnen het bedrijf op gebied van doorgroei mogelijkheden en andere voorwaarden.
Leeftijd: 25
Opleiding(en): mboict
Certificaten: itil foundation, msca+m 2003,upgrade server 2008
Werkervaring: +10 jaar
Werkgever: zeepfabriek
Huidige functie: systeembeheerder
Vakantiedagen: onbekend
13/14e maand of winstuitkering:Nee
Laptop: nog niet
GSM: nog niet
Pensioenregeling: pas na 26 weken omdat ik via een uitzendbureau werk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:nvt
Regio: Gelderland
Reistijd: 15 min
Maand salaris (bruto): €2100,-
Opleiding(en): mboict
Certificaten: itil foundation, msca+m 2003,upgrade server 2008
Werkervaring: +10 jaar
Werkgever: zeepfabriek
Huidige functie: systeembeheerder
Vakantiedagen: onbekend
13/14e maand of winstuitkering:Nee
Laptop: nog niet
GSM: nog niet
Pensioenregeling: pas na 26 weken omdat ik via een uitzendbureau werk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:nvt
Regio: Gelderland
Reistijd: 15 min
Maand salaris (bruto): €2100,-
[ Voor 3% gewijzigd door racoon op 25-03-2015 08:20 ]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ik ben eigenlijk van mening dat elke IT'er lekker 2 maanden bij de servicedesk of werkplekbeheer van het bedrijf moet zitten. Zo leer je de klanten, collega's en users het best kennen.celshof schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:14:
[...]
Lijkt mij ook een heel goed begin, zeker gezien je op de Service Desk start.
Dus jij wil een ontwikkelaar op de servicedesk zetten de eerste 2 maanden?TheBrut3 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:24:
[...]
Ik ben eigenlijk van mening dat elke IT'er lekker 2 maanden bij de servicedesk of werkplekbeheer van het bedrijf moet zitten. Zo leer je de klanten, collega's en users het best kennen.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Ja, juist dat soort volk. Die hebben, bij ons (overheid), echt géén idee wat er allemaal speelt en waar behoefte aan is. Hoe kunnen ze dan goed ontwikkelen? Bij ons is het antwoord: niet, er komt meer zooi vandaan dan applicaties die werken en waar we wat aan hebben. Dus waarom zou dat niet kunnen? Omdat ze zich daar te goed voor voelen?DeluxZ schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:12:
Dus jij wil een ontwikkelaar op de servicedesk zetten de eerste 2 maanden?
En developers beslissen op eigen houtje wat ze gaan ontwikkelen?TheBrut3 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:21:
[...]
Ja, juist dat soort volk. Die hebben, bij ons (overheid), echt géén idee wat er allemaal speelt en waar behoefte aan is. Hoe kunnen ze dan goed ontwikkelen? Bij ons is het antwoord: niet, er komt meer zooi vandaan dan applicaties die werken en waar we wat aan hebben. Dus waarom zou dat niet kunnen? Omdat ze zich daar te goed voor voelen?
Mag ik vragen wat de dagelijkse werkzaamheden zijn? Ik weet wat servicedesk werkzaamheden zijn, maar ik kan me niet zo goed voorstellen wat een bedrijfskundig informaticus op een servicedesk aan werkzaamheden verricht, help me ermee aub ;-). En gaat het hier dan om een shared service center, de servicedesk van het ICT bedrijf intern of ben je gedetacheerd naar de servicedesk van een klant?Rexel schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:04:
Members only:
Ik heb de optie voor mezelf (als bijna afgestudeerde BI) nooit overwogen, maar nu ik deze post en reacties eronder lees, lijkt het me eigenlijk niet zo'n gek idee.
[ Voor 0% gewijzigd door WickinT op 25-03-2015 09:29 . Reden: woordje vergeten ]
Laat ik zeggen dat ik regelmatig opties tegen kom waar nooit een verzoek voor is geweest en waar nooit een eindgebruiker bij betrokken is
Maar overheid he, daar is waarschijnlijk alles anders en heel veel hiërarchie wat ook absoluut niet meewerkt
Wat zijn werkzaamheden zijn weet ik natuurlijk niet.nick-w schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:29:
Mag ik vragen wat de dagelijkse werkzaamheden zijn? Ik weet wat servicedesk werkzaamheden zijn, maar ik kan me niet zo goed voorstellen wat een bedrijfskundig informaticus op een servicedesk, help me ermee aub ;-). En gaat het hier dan om een shared service center, de servicedesk van het ICT bedrijf intern of ben je gedetacheerd naar de servicedesk van een klant?
Ik heb de optie voor mezelf (als bijna afgestudeerde BI) nooit overwogen, maar nu ik deze post en reacties eronder lees, lijkt het me eigenlijk niet zo'n gek idee.
Maar er zijn best HBO/WO trainee programma's waar je ook op de servicedesk begint en daarna andere afdelingen langs gaat waarna samen met je begeleider kijkt welke functie voor jou het meest geschikt is. Je zit dan wel op de servicedesk, maar al met zekerheid dat dit tijdelijk is en een hoger gemiddeld salaris dan de servicdeskmedewerkers zelf.
Zinloze oplossing natuurlijk, want dan zitten ontwikkelaars er 2 maanden en gaan daarna weer ontwikkelen. En dan? De behoeften en wensen van gebruikers en klanten zijn niet statisch. Die kunnen na een paar maanden weer heel anders zijn.TheBrut3 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:21:
[...]
Ja, juist dat soort volk. Die hebben, bij ons (overheid), echt géén idee wat er allemaal speelt en waar behoefte aan is. Hoe kunnen ze dan goed ontwikkelen? Bij ons is het antwoord: niet, er komt meer zooi vandaan dan applicaties die werken en waar we wat aan hebben. Dus waarom zou dat niet kunnen? Omdat ze zich daar te goed voor voelen?
Nee, dit lijkt me een organisatorisch probleem. Je hebt goede functioneel ontwerpers of business-informatie analisten nodig die de behoefte van de business / gebruikers identificeert, prioriteert en dit afstemt met de ontwikkelaars.
Haha dan denk ik dat de aangenomen seniors niet eens komen werken en een andere werkgever gaan zoeken.TheBrut3 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:24:
[...]
Ik ben eigenlijk van mening dat elke IT'er lekker 2 maanden bij de servicedesk of werkplekbeheer van het bedrijf moet zitten. Zo leer je de klanten, collega's en users het best kennen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Members only:
Inloggen
bruto vs. netto is wel een slag in het gezicht
~ beware of misinformation.
Yup Belgie heeft een hoger belastingstarief. Zo ver ik het kan zien kans je als Belg beter werken in Nederland tenzij het salaris verschil heel hoog is natuurlijkNindustries schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:38:
Members only:
bruto vs. netto is wel een slag in het gezicht
nm.
Ik hoorde dat in belgie het vrij normaal was om een deel onbelast uit te betalen. (van een accountant nog wel)
Ik hoorde dat in belgie het vrij normaal was om een deel onbelast uit te betalen. (van een accountant nog wel)
[ Voor 77% gewijzigd door justice strike op 25-03-2015 11:15 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Ow dat zou ik niet weten heb me er nog niet zover in verdiept. Ik weet wel dat ze daar voedselbonnen hebben die onbelast zijn. Mijn vriendin bijv die kreeg van der werk elke dag voedselbonnen die €7,- waard zijn zo uit me hoofd en die kan je gewoon gebruiken bij supermarkten.justice strike schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:14:
nm.
TheBrut3 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:32:
[...]
Wat zijn werkzaamheden zijn weet ik natuurlijk niet.
Maar er zijn best HBO/WO trainee programma's waar je ook op de servicedesk begint en daarna andere afdelingen langs gaat waarna samen met je begeleider kijkt welke functie voor jou het meest geschikt is. Je zit dan wel op de servicedesk, maar al met zekerheid dat dit tijdelijk is en een hoger gemiddeld salaris dan de servicdeskmedewerkers zelf.
Het is inderdaad zoals vele meer om de zowel de klanten, programmatuur in mijn geval wordt dat microsoft dynamics nav. Zodat ik zowel de werking hier van ga leren als, de verschillende soorten klanten en waarna ik later dan doorstroom naar een functie als b.v. functioneel consultant of business consultant.nick-w schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:29:
[...]
Mag ik vragen wat de dagelijkse werkzaamheden zijn? Ik weet wat servicedesk werkzaamheden zijn, maar ik kan me niet zo goed voorstellen wat een bedrijfskundig informaticus op een servicedesk aan werkzaamheden verricht, help me ermee aub ;-). En gaat het hier dan om een shared service center, de servicedesk van het ICT bedrijf intern of ben je gedetacheerd naar de servicedesk van een klant?
Werkzaamheden zullen vooral in het begin bestaan uit standaard servicedesk werkzaamheden, klanten te woord staan die vragen hebben, oplossingen zoeken, overleggen met klantenteams etc.
Verwijderd
Je hebt natuurlijk absoluut het recht om een dergelijke mening te hebben, dus daar kan ik verder niet zoveel van zeggen... maar, nee, echt niet!TheBrut3 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:24:
[...]
Ik ben wel met je eens dat je klanten, collega's en users moet leren kennen, ongeacht de functie die je zal gaan vervullen (developer, systeembeheerder, netwerkbeheerder, ...), maar daar zijn ook andere manieren voor.
Even een vraagje. Weet niet of ik het hier kan posten maar aangezien het over salaris gaat:
Ik werk sinds een jaar bij mijn werkgever en verdien nu inclusief mobiliteitsbudget zo'n 3400 bruto per maand.
Nu heb ik een aanbieding gehad van mijn oude werkgever om terug te komen. Zij boden mij een jaar geleden een salaris van 2400 bruto. Ik heb daar toen van afgezien. Zij weten dat ik op het moment meer verdien maar ik weet zeker dat ze nooit zo hoog gaan zitten. Ik zal dus moeten inleveren. Aangezien ik de oude baan wel leuker vind, sta ik er wel voor open, maar ik wil niet te veel inleveren. Hoe zal ik de onderhandelingen ingaan? Ik heb nog niet gehoord wat ze me willen bieden.
Ik werk sinds een jaar bij mijn werkgever en verdien nu inclusief mobiliteitsbudget zo'n 3400 bruto per maand.
Nu heb ik een aanbieding gehad van mijn oude werkgever om terug te komen. Zij boden mij een jaar geleden een salaris van 2400 bruto. Ik heb daar toen van afgezien. Zij weten dat ik op het moment meer verdien maar ik weet zeker dat ze nooit zo hoog gaan zitten. Ik zal dus moeten inleveren. Aangezien ik de oude baan wel leuker vind, sta ik er wel voor open, maar ik wil niet te veel inleveren. Hoe zal ik de onderhandelingen ingaan? Ik heb nog niet gehoord wat ze me willen bieden.
Ook geen idee of dit de juiste plaats is....Viavia28 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:08:
Even een vraagje. Weet niet of ik het hier kan posten maar aangezien het over salaris gaat:
Sja, ik zou zeggen ga de onderhandelingen in met een harde grens die je minimaal aan het einde van de maand wil ontvangen. Hetzij met, hetzij zonder andere vergoedingen, maar als je een goede vergelijking wilt kunnen maken, zul je alle arbeidsvoorwaarden tegen elkaar moeten apwegen, vandaar dat er in dit topic met een standaard lijstje wordt gewerkt die ingevuld moet worden.
Als je zeker weet dat ze je graag terug willen hebben, kan je hoog gaan zitten qua salaris. Als blijkt dat ze hier niet (voldoende) in tegemoet willen komen, probeer dan te onderhandelen over de secundaire arbeidsvoorwaarden. Extra vakantiedagen, hoger budget/vergoeding voor mobiliteit en/of laptop/telefoon/auto, betere pensioenregeling, noem het maar op. Deze krijg je aan het eind van de maand niet bijgeschreven op je rekening, maar zijn wel degelijk uit te drukken in keiharde euro's
Probeer in ieder geval wel een objectieve vergelijking te maken (zoals de lijstjes in dit topic, wellicht nog uitgebreider) tussen je huidige job en de aanbieding die ze je tzt hebben gedaan. Pas dan weet je hoeveel je er écht op vooruit/achteruit gaat en kan je bekijken wat het je waard is om leuker werk te hebben..
Succes!
Eigenlijk waar het op neer komt is dat je destijds weg bent gegaan voor het geld. Dus heb je 2 keuzes over :Viavia28 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:08:
Aangezien ik de oude baan wel leuker vind, sta ik er wel voor open, maar ik wil niet te veel inleveren. Hoe zal ik de onderhandelingen ingaan? Ik heb nog niet gehoord wat ze me willen bieden.
- Als hun jouw benaderd hebben dan aangeven dat je bereid bent te praten als er een goede indicatie is van hun bod, maar dat het geen noodzaak is.
- Als jij hun benaderd heb zullen ze niet veel hoger gaan zitten dan wat je destijds kreeg.
In het eerste geval is het wel noodzakelijk dat hun niet op de hoogte zijn van het feit dat je het eigenlijk niet zo naar je zin hebt bij je huidige werkgever en het bij hun leuker vond, in het 2de geval weten ze dit natuurlijk al.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Als de oude werkgever jou benaderd, leg dan je salaris wens op tafel. Waarom zou je nu al lager gaan insteken? Ze willen je blijkbaar graag hebben.
Verwijderd
Leeftijd: 19
Opleiding(en): Geen
Certificaten: Geen
Werkervaring: 1,5 jaar professioneel, 1 jaar stage
Werkgever: PSP
Huidige functie: Back-end developer
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: Macbook
Werkweek: 40 u/week
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding
Land: NL
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 30 minuutjes met de auto
Maand salaris (bruto): +-2500
Voor iemand zonder opleiding en gezien je jonge leeftijd mag je zeker niet klagen! Totaal niet zelfs!
is everything cool?
NetjesVerwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:45:
Leeftijd: 19
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
volgens mij in het Engels... zou het vreemd vinden als het in het Nederlands zou zijn.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Netto ~2400 Euro.Viavia28 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:08:
Netto ~1800 Euro.Nu heb ik een aanbieding gehad van mijn oude werkgever om terug te komen. Zij boden mij een jaar geleden een salaris van 2400 bruto.
Dat is niet jouw probleem, je hebt werk, je moet niks. Je staat in een fantastische positie om te onderhandelenIk heb daar toen van afgezien. Zij weten dat ik op het moment meer verdien maar ik weet zeker dat ze nooit zo hoog gaan zitten.
Of zij.Ik zal dus moeten inleveren.
Een leukere baan is wat waard, maar groei in je salaris en ontwikkeling ook. Naast je oude werkgever zijn er ook andere werkgevers op de markt die jou ongetwijfeld ook willen hebben, mogelijk leuker zijn, en in ieder geval geen wenkbrauwen doet fronsen als iemand je CV leest in de toekomstAangezien ik de oude baan wel leuker vind, sta ik er wel voor open, maar ik wil niet te veel inleveren.
Hoog inzetten. Je weet wat je waard bent. Je werkt nu als YP bij Capgemini toch? Daar zit gewoon groei in de functie. En ik vermoed dat jouw oude werkgever meer dan genoeg aan jou verdient, ook als ze dit salaris ruim overtreffen.Hoe zal ik de onderhandelingen ingaan? Ik heb nog niet gehoord wat ze me willen bieden.
Laat ze in ieder geval een goed bod doen. Dan weet je direct hoe serieus ze zijn, en hoe ze jou waarderen.
Geen IT'er, maar ivm werk wel onderdeel van IT projecten.
Members only:
Inloggen
Grappenmakerjustice strike schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:05:
[...]
volgens mij in het Engels... zou het vreemd vinden als het in het Nederlands zou zijn.
Hij bedoeld natuurlijk welke taal als in: PHP, C, C+, .Net etc.
Als ze je terugwillen, kunnen ze er ook wat voor betalen. Bedenk wat je voor jezelf acceptabel vindt, en ga daar iets boven zitten.Viavia28 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:08:
Float like a butterfly, sting like a bee.
Stel jezelf de vraag; waarom ben je ooit daar weggegaan? En bedenk dat het in de tussentijd daar echt niet verandert is.Viavia28 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:08:
Nu heb ik een aanbieding gehad van mijn oude werkgever om terug te komen.
Heb ik ooit ook gedaan; weggegaan bij een werkgever en later weer terug gekomen: stomste wat ik ooit heb gedaan. Ik zou het dan ook afraden.
Verwijderd
Ik kan me amper voorstellen dat een developer die PHP en Javascript gaat devven deze fout zou maken. Een beetje hetzelfde als roepen dat je C++ of Objective-C gaat programmeren terwijl je C bedoeld. Ik zou zo'n persoon direct ontslaan 
Hoewel de combinatie van PHP en Java me wel een beetje vreemd voorkomt. Maar ik zit ook niet echt in dat wereldje dus misschien is het de normaalste zaak van de wereld
Hoewel de combinatie van PHP en Java me wel een beetje vreemd voorkomt. Maar ik zit ook niet echt in dat wereldje dus misschien is het de normaalste zaak van de wereld
Minimaal belast of onbelast:itsleon schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:16:
[...]
Ow dat zou ik niet weten heb me er nog niet zover in verdiept. Ik weet wel dat ze daar voedselbonnen hebben die onbelast zijn. Mijn vriendin bijv die kreeg van der werk elke dag voedselbonnen die €7,- waard zijn zo uit me hoofd en die kan je gewoon gebruiken bij supermarkten.
Maaltijdcheques (+- 7 euro/werkdag)
Ecocheques (om eco producten mee te kopen) (sector afhankelijk)
Fietsvergoeding (0.22 / km)
Representatievergoeding (voor kleding)
Ik vergeet er zeker een redelijk aantal, maar de bovenstaande zijn vrij populair.
[ Voor 3% gewijzigd door koentje115 op 26-03-2015 18:06 ]
edit
[ Voor 99% gewijzigd door Tjommer op 08-09-2015 10:32 . Reden: privacy ]
Verwijderd
Als je de eindejaarsuitkering niet meeneemt (we weten immers niet hoeveel dat is) dan ga je er € 3.388,- op vooruit. Daarnaast krijg je er maar liefst 7 vakantiedagen bij, ook erg lekker! En ook qua reistijd en secundaire arbeidsvoorwaarden lijk je er op vooruit te gaan.
Het is natuurlijk niet duidelijk hoe het zit met bijvoorbeeld je pensioen, dus dat zou eventueel nog tegen kunnen vallen wanneer je kijkt naar wat er onderaan de streep overblijft. Dat is voor ons slechts gissen natuurlijk.
Ik vind het wel een mooi aanbod
Het is natuurlijk niet duidelijk hoe het zit met bijvoorbeeld je pensioen, dus dat zou eventueel nog tegen kunnen vallen wanneer je kijkt naar wat er onderaan de streep overblijft. Dat is voor ons slechts gissen natuurlijk.
Ik vind het wel een mooi aanbod
Members only:
Inloggen
Update:
Members only:
Inloggen
Ik twijfel heel erg, ik zie potentie in het bedrijf en weet ook dat we winst maken. Maar vind het bruto salaris eigenlijk iets te laag. Lastig.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Sorry hoor, maar in 1 jaar van Junior naar een Senior functie?
Bij een senior functie hoort een stuk hoger salaris (3k+ zeker wel denk ik), maar gezien je ervaring ben je helemaal geen senior dus dat maakt het wel wat lastiger.
Met 5 jaar ervaring (ervan uitgaande dat dit ook development ervaring is) zou ik zeggen dat rond de 2500-2750 zeker mogelijk moet zijn.
Bij een senior functie hoort een stuk hoger salaris (3k+ zeker wel denk ik), maar gezien je ervaring ben je helemaal geen senior dus dat maakt het wel wat lastiger.
Met 5 jaar ervaring (ervan uitgaande dat dit ook development ervaring is) zou ik zeggen dat rond de 2500-2750 zeker mogelijk moet zijn.
Hoe bereken jij? Ik verdien bruto 2050 en krijg netto (voor WW-vergoeding) € 1600....
Loonwijzer.nl geeft voor een vlotte berekening bij € 2400 bruto een netto bedrag van € 1830 aan, toch een fijn verschil...
[ Voor 21% gewijzigd door RickvN op 28-03-2015 17:27 ]
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Senior functie is in elk bedrijf anders, het is zo benoemd omdat ik volledig zelfstandig projecten moest beheren. Daarnaast moest ik mensen aansturen, communicatie met de klant en een stukje projectleiding.Mythio schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:58:
Sorry hoor, maar in 1 jaar van Junior naar een Senior functie?
Members only:
Inloggen
5 jaar professionele development ervaring.
Maandag een gesprek aangevraagd
Schiet tussen de palen en je scoort!
Oh thanks. Ik heb een foutje van 300 Euro gemaakt op loonwijzer.nl, denk ik. Nog steeds een flink verschil natuurlijkRickvN schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:23:
[...]
Hoe bereken jij? Ik verdien bruto 2050 en krijg netto (voor WW-vergoeding) € 1600....
Loonwijzer.nl geeft voor een vlotte berekening bij € 2400 bruto een netto bedrag van € 1830 aan, toch een fijn verschil...
Leeftijd: 39
Certificaten: Standaard IT rommel - MCSA, Prince2 Foundation, ITIL Foundation
Werkervaring: IT, 15 jaar
Werkgever: Energie bedrijf
Huidige functie: IT Manager
Vakantiegeld: Geen
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Dell E7440
GSM: iPhone 5s
Pensioenregeling: Ja 8% van basis salaris
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Jaarlijkse bonus, 1900 aandelen (aandeelkoers momenteel 80USD per aandeel)
Reiskostenvergoeding 200 pond per maand
Land: UK
Regio: London
Reistijd: 90 minuten (deur na deur)
Jaar salaris (bruto): 97.500£
Certificaten: Standaard IT rommel - MCSA, Prince2 Foundation, ITIL Foundation
Werkervaring: IT, 15 jaar
Werkgever: Energie bedrijf
Huidige functie: IT Manager
Vakantiegeld: Geen
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Dell E7440
GSM: iPhone 5s
Pensioenregeling: Ja 8% van basis salaris
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Jaarlijkse bonus, 1900 aandelen (aandeelkoers momenteel 80USD per aandeel)
Reiskostenvergoeding 200 pond per maand
Land: UK
Regio: London
Reistijd: 90 minuten (deur na deur)
Jaar salaris (bruto): 97.500£
Die-hard Brexiteer
Dus zo'n $150,000 per jaar nog aan bonus boven op dat salaris 
edit: of begrijp ik het verkeerd en kreeg je die aandelen bij aanstelling, als nog mooi natuurlijk
edit: of begrijp ik het verkeerd en kreeg je die aandelen bij aanstelling, als nog mooi natuurlijk
[ Voor 42% gewijzigd door Kid Buu op 30-03-2015 17:48 ]
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Dit topic is gesloten.
Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.