Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, ook wij zijn natuurlijk weer ons wekelijkse tripje in MSV begonnen. Helaas wat later pas gestart omdat er een aantal no shows waren. Dan maar een paar socials uit de guild mee uiteindelijk nadat we de eerste paar bosses al met incomplete groep hadden gedaan. Alles tot aan Elegon one shot (mag ook wel onderhand...) en toen begon natuurlijk het echte werk. Wel dus met een aantal personen met magere dps helaas, maar goed, bij poging 3 lag ie neer geloof ik (we hadden 11 stacks op boss gedaan deze try) :) Poging 2 was een wipe op 0.1%... Poging 3 was een kill op 0.1s voor enrage :p

En aangezien ik qua plate dps bovenaan in de epgp stond (het helpt als je bijna alle loot al had voordat we startten met 25m met epgp >:) ) kreeg ik ook Starshatter *O* Meteen dubbele valor upgrade gedaan en dancing steel enchant gehaald. Wapen van Sha of Fear op normal is voorlopig nog wel even buiten bereik. Beetje jammer dat ik, achteraf gezien, zo'n 8 coins heb verspeeld op de LFR versie daarvan zonder succes...

Laat begonnen en eindtijd is 22:30, dus toen geen tijd meer voor laatste boss helaas, maar als de ervaring van 10m hier ook weer geldt moet die in een paar tries plat liggen. Elegon op 25m was uiteindelijk zo'n 15 tries volgens dbm.

offtopic:
Oh, en Ellen, als je hier meeleest, officers kwamen erachter dat je nog niet naar raider status was gezet. Dat is nu dus wel gedaan. Omdat je offline was hebben een hoop mensen bedacht dat ze je wilden feliciteren, dus verwacht wat ingame mail als je inlogt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:36
Tijdens de dailies kwam ik ineens een Bind on Account staff tegen die gewoon voor een standbeeld op de grond lag. De Dissector's Staff of Mutation. Dus plezierig verrast en verstuurd naar mijn mage :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DinX schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:05:
5 weken op rij Jasper Clawfeet :X
5 jaar op rij die stomme boog in kara echt bijna altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-04 10:03
Carthrax schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:12:
Tijdens de dailies kwam ik ineens een Bind on Account staff tegen die gewoon voor een standbeeld op de grond lag. De Dissector's Staff of Mutation. Dus plezierig verrast en verstuurd naar mijn mage :P
Nice! Die ga ik vanmiddag ook eens proberen op te sporen voor mijn mage :D

Sony A7III - PSN: Ruimtestofzuiger - Clash of Clans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:42
Spoek schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:59:
[...]

Nice! Die ga ik vanmiddag ook eens proberen op te sporen voor mijn mage :D
Ik heb hem net gevonden op de Moonglade server :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 22:31

MetalPool

Boe!

Ben ik al weken op zoek naar goeie boots voor mn DK...kill ik Sha krijg ik boots via Q (had ik kunnen weten) en doe ik MSV LFR en loot ik de boots van die Guardians :-P Zo heb je niks en zo heb je een luxe probleem :P Toch maar voor de Sha boots gekozen ivm de dodge die erop zit....de MSV boots gaven + de gem minder dodge dus mja.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Sabrac schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:09:
Ay.. dat is inderdaad naar, wel een beetje lullig dat hij dan wel de gear nog accepteerd..mgoed, daarmee komt hij waarschijnlijk makkelijker aan een guild op de server waar die naartoe gaat.

Zelf hebben wij een hunter die nu al 2 maanden er over denkt om te stoppen.. en hierdoor geen gear accepteerd, tenzij we het op d'r forceren.. op zich niet erg, maar na 2 maanden denk ik niet dat ze er nog zo mee stopt :)
Hij zal inderdaad gemakkelijker aan een guild kunnen komen, maar het is erg zuur als ik terugdenk aan hoe ik regelmatig al items heb gepassed voor 'm. Een andere actie van 'm was het rollen voor OS items op z'n alt, terwijl ik die OS items op mijn main kon gebruiken. Binnen de regels van de guild, maar erg netjes was het niet. Maar goed, ik ben gewoon gewend dat mensen wat netter omgaan met loot in de guilds waar ik tot op heden in heb gezeten.

edit: Gelukkig wel de mazzel dat ik de axe op Sha heb gewonnen (mazzel is het niet helemaal, want mijn weapon was de laatste blue), anders had ik helemaal lopen balen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mik! op 10-01-2013 10:25 ]

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 08:43
Donnas-A schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:21:
Ben ik al weken op zoek naar goeie boots voor mn DK...kill ik Sha krijg ik boots via Q (had ik kunnen weten) en doe ik MSV LFR en loot ik de boots van die Guardians :-P Zo heb je niks en zo heb je een luxe probleem :P Toch maar voor de Sha boots gekozen ivm de dodge die erop zit....de MSV boots gaven + de gem minder dodge dus mja.
dodge is wel de laatste stat waar ik naar kijk op m'n DK. Mastery vind ik belangrijker. En verrekte lastig om aan te komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

JoeBravo schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:24:
[...]

dodge is wel de laatste stat waar ik naar kijk op m'n DK. Mastery vind ik belangrijker. En verrekte lastig om aan te komen :(
Dodge is ook de laatste stat waar ik naar kijk hoor.....maar ik had echt bar weinig.....Stam (Belangrijkste stat voor Blood Tank) is nu redelijk tot goed en Mastery ook wel....ik heb die andere boots nog hoor en daar zit mastery op als ik me niet vergis! Vandaar het luxe probleem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Zoals HMR al zegt: 3 bazen neer in EotS. Allemaal voor de tweede keer neer nadat we vorige reset de 1st kills hadden gerealiseerd. Niet zo heel slecht dus! De eerste op elite mode, dus 503 ilevel loot.

De muntjes waren met ZEER gunstig gezind. Eerste baas muntje: LOOT -> 503 spelldagger. Tweede baas muntje: LOOT -> 496 shoulders (misschien een kleine upgrade) -> Derde baas muntje: ilevel 496 Sha Staff!!!

Ik moet het nog even dubbelchecken, maar ik denk dat ik de spelldagger nu dus kan disenchanten… Die Sha Crystal moet de doorslag wel geven, of niet soms?

Sha was toch wel een probleem. Onze druid healer had geen problemen, maar onze paladin had net als maandag veel dooie mensen op zijn platform. We gaan volgende week eens kijken of we een andere healer kunnen gebruiken daar. Als de healing op orde is moet het goed kunnen komen. Al vraag ik me af of we genoeg tijd hebben om Sha zelf te damagen.

@ GM/guild verhaal: Echt zonde dat het ineens uit elkaar valt, en echt ontzettend lame dat jullie GM het zo heeft gespeeld. Als hij dezelfde nacht de transfer heeft gemaakt was hij hier al een tijdje mee bezig, recruitment duurt altjid wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JBplap schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:40:
Jonge jonge,
is die loot verhoging al ingegaan ofzo???

Sloeg echt nergens op vandaag:
- LFR ToES, trinket

- ToES normal coin op lei shie: shoulder tier token
- Garajal spiritbinder HC, coin: fist weapon
- Elegon HC, coin: trinket (helaas de nutteloze, niet de bottle)
- 489 staff (geloof ik 2e boss)

- elegon mount! helaas roll niet gewonnen.

En kreeg nog een drop geloof ik, maar weet al niet meer wat.

Maar goed goede progress run gehad!
Dps was echt SUPER vandaag, overal onze speedkills verbeterd en na 1.5 uur stonden we al voor Elegon HC. ToES normal en 3/4 HC op MSV (spirit kings normal).
Zondag al een 4% wipe gehad, toen 4 orbs gekilled, nu aangegeven dat 5 moet lukken als ik en andere monk touch of death op 1 doe in de 5e lading adds.

Zowaar een 1 shot vanavond! Dus ook deze progress kill in totaal <10 wipes!

Daarna naar blade lord HC gegaan, die heeft ons al VEEL tries gekost, teller staat nu bijna op 30!
Nu wel 2 keer in laatste phase gekomen, maar daar gaan we nog te hard dood :(
Beste try op iets van 8m met alleen tanks alive en enrage :(

Zondag verder! Wat een gave fight is het zeg!
Echt moeilijk (voor ons dan)
Je zou het haast zeggen ja.
Gister 3 coins ingezet, 3x raak.

Switch naar Silvermoon Horde afgelopen weekend gemaakt en absoluut geen spijt.
Waar ik op Skullcrusher ergens begin december m'n laatste raid had (kregen geen volle groep voor elkaar), heb ik sinds ik afgelopen zaterdag joinde bijna elke dag wel geraid. Zondag was er een alt run naar MSV waar ik met m'n shammy mee mocht (wel zo handig aangezien ie net 2,5 week 90 is nu).
Maandag kwamen ze iemand te kort voor HoF dus ook weer meegeweest. 5 vd 6 bosses neer met maar 1 wipe ofzo. Was voor de guild ook wel redelijk uniek begreep ik, maar dat kwam zeker niet door mij. Merkte goed dat ik lang niet gespeeld heb op de shammy en de fights nog niet eerder gedaan had op normal. Zo'n beetje alles wat ik fout kon doen ging wel een keer fout.
Dinsdag weer naar MSV geweest om Will of the Emperors af te maken.
Woensdag kwamen ze weer iemand te kort voor HoF dus weer meegeweest. Zeer soepel de 1e 5 bosses neer en na wat tries ook Grand Empress, guild first dus erg nice. Ging voor mezelf al een stuk beter, al is er nog erg veel ruimte voor verbetering.

Vervolgens het laatste half uurtje nog even Terrace in. Wat zijn die protectors makkelijk zeg, gewoon een one-shot op de elite mode terwijl de helft v/d raid geen idee had wat er in de laatste fase zou gebeuren.
Op Tsulong nog een try gehad, zonder enige afstemming wie welke adds pakt. Als we dat volgende keer wel afstemmen gaat die ook makkelijk neer.

Uiteindelijk gister dus weer 2 nieuwe bosses neer en is de progress nu 1/4 Terrace. (afgelopen week stond ik nog op 2/6 HoF).

Char begint nu ook redelijk goede gear te krijgen met al die drops gister:
- Tier gloves (enige shammy/warr/hunter)
- Nog een set mail spirit gloves voor de resto spec (met coin)
- Nieuwe chest
- 496 spirit mace (met coin)
- 503 int dagger (met coin)

Twijfel nu alleen wat te doen met m'n VP.
463 shoulders of 458 wrists vervangen voor 489, 503 wapen 2x upgraden, of ff wachten tot ik genoeg rep heb voor de trinket van Dominance Offensive (vervangt een 463 trinket) al ben ik daar pas net friendly.
Iemand suggesties? Linkje naar char: http://eu.battle.net/wow/...silvermoon/Toolmon/simple

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou geloof me, niet iedereen heeft geluk met coins... ;)

Maar mooie oogst van sommigen hier zeg.

Zie mmo-champion voor allerlei nieuwe info van 5.2! Onder andere set bonussen zijn bekendgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
@hulky: zoals ik gisteren al zei: mazzelaar!!
of de staff of de dagger beter voor je is zul denk ik even goed naar moeten kijken, verschil is volgens mij heel erg klein.

@toolkist:
ik zou het wapen upgraden als ik jou was, dat item ga je het langst plezier van hebben.

Gisteren met de ally guild HoF in geweest. Behoorlijk vlot een 1st kill op bladelord gehaald en een flink aantal tries op Garalon kunnen doen. Maar die laatste gaat nog wel even duren. Zowel healing als dps was te laag om ook maar in de buurt van een kill te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JoeBravo schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:58:
@hulky: zoals ik gisteren al zei: mazzelaar!!
of de staff of de dagger beter voor je is zul denk ik even goed naar moeten kijken, verschil is volgens mij heel erg klein.

@toolkist:
ik zou het wapen upgraden als ik jou was, dat item ga je het langst plezier van hebben.

Gisteren met de ally guild HoF in geweest. Behoorlijk vlot een 1st kill op bladelord gehaald en een flink aantal tries op Garalon kunnen doen. Maar die laatste gaat nog wel even duren. Zowel healing als dps was te laag om ook maar in de buurt van een kill te kunnen komen.
Indeed 14% was "het beste" denk we nog wel wat gear kunnen gebruiken ook, en natuurlijk het samen werken met die shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je twijfelt tussen 2H wapen of 1H + offhand iets, misschien helpt het dat de eerste je maar 1x valor upgrade kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Nu online
IntToStr schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:01:
Als je twijfelt tussen 2H wapen of 1H + offhand iets, misschien helpt het dat de eerste je maar 1x valor upgrade kost :)
Ik vermoed dat de 7 itemlevel verschil met de elite mainhand ruimschoots goed worden gemaakt door de 500 intellect die ik erbij krijg van mijn Sha Crystal.

Maar ik moet nog even de fora afstruinen voor een goed antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hulkie schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:30:
[...]

Ik vermoed dat de 7 itemlevel verschil met de elite mainhand ruimschoots goed worden gemaakt door de 500 intellect die ik erbij krijg van mijn Sha Crystal.

Zo op de gok zou ik zeggen dat dat klopt inderdaad. Daarnaast krijg je nog een prismatic socket als je verder komt in de legendary quest line. Dus dan is het al 660 intellect. En ging de +500 gem ook niet naar +550 ergens onderweg in die quests?

Trouwens wel irritant dat je voor legendary quest line 2 battlegrounds moet doen (en moet winnen) :( Daar gaat niemand blij van worden. Ik niet omdat ik het nooit gedaan heb en alleen pve gear heb en de andere in die bg niet omdat ik in de weg zal lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Nu online
IntToStr schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:34:
[...]

Zo op de gok zou ik zeggen dat dat klopt inderdaad. Daarnaast krijg je nog een prismatic socket als je verder komt in de legendary quest line. Dus dan is het al 660 intellect. En ging de +500 gem ook niet naar +550 ergens onderweg in die quests?

Trouwens wel irritant dat je voor legendary quest line 2 battlegrounds moet doen (en moet winnen) :( Daar gaat niemand blij van worden. Ik niet omdat ik het nooit gedaan heb en alleen pve gear heb en de andere in die bg niet omdat ik in de weg zal lopen...
We hebben gister met 5 man onze eerste guildie geholpen die een stap verder is in de questline (6k Valorpoints en reverred?). Die baas heeft 116 miljoen hp, daar waren we best even mee bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoek
Wolfensteijn schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:18:
[...]

Ik heb hem net gevonden op de Moonglade server :D
Ik ben er nu op Stormscale maar hij is er niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
hulkie schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:33:
@ GM/guild verhaal: Echt zonde dat het ineens uit elkaar valt, en echt ontzettend lame dat jullie GM het zo heeft gespeeld. Als hij dezelfde nacht de transfer heeft gemaakt was hij hier al een tijdje mee bezig, recruitment duurt altjid wel even.
Was onze MT/RL, maar inderdaad, ik heb het vermoeden dat het al een tijdje speelde. Het is gewoon zuur dat het voor z'n mede-officer volledig onverwacht kwam. Hij heeft dus gewoon z'n mond gehouden, mooi weer gespeeld en na de kill op Sha alles daadwerkelijk in gang gezet. Aah well, we kunnen nu schoon schip maken en weer gaan starten met een frisse groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493204

Dinsdag avond eindelijk spirit kings HC gedownt, wat een hectisch gevecht zeg!
Gebeurt zoveel, echt moeilijk om alles te roepen als RL >.>
Uiteindelijk meest messy kill gedaan, ik(tank) en retri pala laatste 5% ge duo'd met wat coordinatie.
Laatste boss van de 4 hit echt als een trein O_o

Nouja, will of emperor HC en MSV HC is gedaan.

Will of emperor ook lekker hectisch met die sparks heel veel verbeter punten.

Iemand nog tips voor deze fight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Gisteren eindelijk de heroic trinket van Elegon gekregen. Kan ik die LFR trinket weggooien.
Helaas weer geen wapen van Lei Shi :(. Nog steeds die 500 int gem in mijn bags zonder hem te kunnen gebruiken. De gem heb ik al sinds 25-11-2012 :X.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Die bind on account staff waar hierboven over gesproken word....Wat zijn daar de stats van en waar ligt die precies? Lijkt me wel wat om die ook op mijn mage te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Donnas-A schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:03:
Die bind on account staff waar hierboven over gesproken word....Wat zijn daar de stats van en waar ligt die precies? Lijkt me wel wat om die ook op mijn mage te hebben!
Dissector's Staff of Mutation
Item Level 450
Binds to Battle.net account
Two-Hand Staff
3842 - 5764 Damage Speed 3.30
(1455.3 damage per second)
+1195 Stamina
+797 Intellect
+531 Critical Strike (2.33% @ L86)
+4563 Spell Power
+531 Mastery (2.33 @ L86)
Requires Level 86

Hij ligt in de Amber Quarry in Zan'vess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:23
Ah de Lost and Found
Zeker de moeite waard als je nog een alt moet levelen om eens door te kijken, voor elke class/spec wel iets te vinden.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carthrax schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:06:
[...]

Dissector's Staff of Mutation
Item Level 450
Binds to Battle.net account
Two-Hand Staff
3842 - 5764 Damage Speed 3.30
(1455.3 damage per second)
+1195 Stamina
+797 Intellect
+531 Critical Strike (2.33% @ L86)
+4563 Spell Power
+531 Mastery (2.33 @ L86)
Requires Level 86

Hij ligt in de Amber Quarry in Zan'vess.
Het is zeker makkelijk dat je deze al vanaf level 86 kunt gebruiken, maar in 1 van de scenarios krijg je ook een gratis ilvl 450 wapen. Maar dat is uiteraard pas op 90. Had gehoopt op meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:18
hulkie schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:30:
[...]

Ik heb ze ff samen gepakt in een comparison, met een populaire 496 Offhand on de vergelijking eerlijk te maken.

Sha weapon heeft uiteraard de 500 Int gem en jade spirit , Dagger heb ik even een Int + Hit gem ingezet en Jade spirit en de OH is enchanted met 165 Int.

http://www.wowhead.com/co...4442.0.76682:86171.0.4434

En het lijkt er mij op dat de Dagger + OH combo net iets beter is, tenzij je mage volledig kickt op haste. De Dagger/OH combo geeft namelijk iets meer totaal spell power (Int van de staff meegerekend) en iets meer secundary stats (als je natuurlijk deze offhand hebt, bij een andere OH uiteraard andere resultaten).

Ik zou trouwens ook even checken of het sword van Tsulong niet BiS voor je is, want dan zou ik kiezen om zeker nu de Dagger + Een OH te gebruiken en dan pas wanneer wanneer je het sword hebt overstappen naar Sword + Sha gem + OH. Daar een 2de Gem, en straks 2de Gem socket niet goedkoop is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
IntToStr schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:59:
[...]

Het is zeker makkelijk dat je deze al vanaf level 86 kunt gebruiken, maar in 1 van de scenarios krijg je ook een gratis ilvl 450 wapen. Maar dat is uiteraard pas op 90. Had gehoopt op meer :)
Het zijn dan denk ik ook vooral leuke bonussen om een alt snel te levelen. Bij mijn druid heb ik de Archology 463 Staff gebruik en dit maakte een wereld van verschil m.b.t. mobs killen. Op lvl 90 natuurlijk uiteraard snel een lvl 463 wapen (of hoger verkrijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuke bonus inderdaad. Ik heb ook nog een mage die richting level 86 gaat, dus misschien ga ik ook wel even rondkijken op die plek. Al heeft Carthrax hem nu dus al op mijn server :p

Vanavond gaan we ToES (met 10m) in ipv HoF, zodat de 25m groep zondag ook nog HoF in kan als we Will omleggen. Iemand van ons heeft een save, dus het lijkt erop dat we dan allemaal mee kunnen liften. Eerste boss zou peanuts moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
IntToStr schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:23:
Al heeft Carthrax hem nu dus al op mijn server :p
Ik heb hem dinsdag gevonden dus voor de reset...ik zou zeggen GO GO GO! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
IntToStr schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:23:
Leuke bonus inderdaad. Ik heb ook nog een mage die richting level 86 gaat, dus misschien ga ik ook wel even rondkijken op die plek. Al heeft Carthrax hem nu dus al op mijn server :p

Vanavond gaan we ToES (met 10m) in ipv HoF, zodat de 25m groep zondag ook nog HoF in kan als we Will omleggen. Iemand van ons heeft een save, dus het lijkt erop dat we dan allemaal mee kunnen liften. Eerste boss zou peanuts moeten zijn.
Is het niet zo dat als je HoF niet gedaan hebt, je ToES ook niet in kan zonen? Of geldt hier de regel dat als de RL attuned is, de rest ook naar binnen kan (al dan niet door ze te summonen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
Dennism schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:36:
[...]

Is het niet zo dat als je HoF niet gedaan hebt, je ToES ook niet in kan zonen? Of geldt hier de regel dat als de RL attuned is, de rest ook naar binnen kan (al dan niet door ze te summonen).
de RL moet een empress kill op zak hebben om naar binnen te kunnen, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Na een lange.. lange afwezigheid, ben ik Wow weer eens gaan proberen. Zat er meteen weer in. Vond het erg leuk.

Merkte al dat verschillende dingen zijn veranderd. De nodige dingen al gelezen hier op het forum

Omdat ik voor het laatst the burning crusade heb gespeeld, heb ik enkele vraagjes over huidige versie van wow:
- Hoe gaat het levelen? Had gehoord dat de moeilijkheidsgraad omlaag is gegaan.
- Gezellig gemeenschap / nederlandse guilds?
- Welke server raden jullie aan? Gezien dit forum zit er nog voldoende leven in wow :)

[ Voor 7% gewijzigd door oosterhofjf op 10-01-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09-2022

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

JoeBravo schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:39:
[...]

de RL moet een empress kill op zak hebben om naar binnen te kunnen, meer niet.
Op deze vraag doorgespeeld, als je de empress op LFR gekilled hebt, kun je dan ToeS normal in? :)
En zo ja, de makkelijkste boss in ToeS, hoe lastig is het qua boss difficulty, als je het vergelijkt met HoF?

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Sabrac schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:46:
[...]

Op deze vraag doorgespeeld, als je de empress op LFR gekilled hebt, kun je dan ToeS normal in? :)
En zo ja, de makkelijkste boss in ToeS, hoe lastig is het qua boss difficulty, als je het vergelijkt met HoF?
Dat kan ik zo ff voor je testen, maar ik geloof het niet. Volgens mij is het zo:

HoF LFR Part 1 > HoF LFR Part 2 > ToES LFR
HoF Normal > ToES Normal
HoF HM > ToES HM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Nu online
Dennism schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:15:
[...]

Ik heb ze ff samen gepakt in een comparison, met een populaire 496 Offhand on de vergelijking eerlijk te maken.

Sha weapon heeft uiteraard de 500 Int gem en jade spirit , Dagger heb ik even een Int + Hit gem ingezet en Jade spirit en de OH is enchanted met 165 Int.

http://www.wowhead.com/co...4442.0.76682:86171.0.4434

En het lijkt er mij op dat de Dagger + OH combo net iets beter is, tenzij je mage volledig kickt op haste. De Dagger/OH combo geeft namelijk iets meer totaal spell power (Int van de staff meegerekend) en iets meer secundary stats (als je natuurlijk deze offhand hebt, bij een andere OH uiteraard andere resultaten).

Ik zou trouwens ook even checken of het sword van Tsulong niet BiS voor je is, want dan zou ik kiezen om zeker nu de Dagger + Een OH te gebruiken en dan pas wanneer wanneer je het sword hebt overstappen naar Sword + Sha gem + OH. Daar een 2de Gem, en straks 2de Gem socket niet goedkoop is ;)
Hmm, ik had deze vergelijking misschien moeten doen voor ik Jade Spirit en 2x upgrade had gedaan voor de staff... Had weer 6k gold en 1500 Valorpoints gescheeld... Helemaal als je nagaat dat ik met de dagger nog 1% hit win in tegenstelling tot de staff... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
Sabrac schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:46:
[...]

nope, normal empress kill nodig voor normal ToES.
Als je HoF kunt clearen zijn de 1e 3 bosses in ToES een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

JoeBravo schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:50:
[...]

nope, normal empress kill nodig voor normal ToES.
Als je HoF kunt clearen zijn de 1e 3 bosses in ToES een eitje.
Vermoede ik al, zat meer te denken aan, LFR HoF clearen..
Dan 3/6 HoF en een deel van ToES farmen. :P

Maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
hulkie schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:50:
[...]

Hmm, ik had deze vergelijking misschien moeten doen voor ik Jade Spirit en 2x upgrade had gedaan voor de staff... Had weer 6k gold en 1500 Valorpoints gescheeld... Helemaal als je nagaat dat ik met de dagger nog 1% hit win in tegenstelling tot de staff... :(
Een voordeel, de staff is gelukkig zo slecht nog niet, zeker niet mer 2x upgrade. Ik wil vanwege de racials het sword hebben :P Als human krijg ik daar 1% hit mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Nu online
Dennism schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:58:
[...]

Een voordeel, de staff is gelukkig zo slecht nog niet, zeker niet mer 2x upgrade. Ik wil vanwege de racials het sword hebben :P Als human krijg ik daar 1% hit mee.
Dat is waar! Ik blijf gewoon muntjes sparen, als die sword dropped ben ik erbij. Gold moet rollen, mounts enzo interesseren me toch geen ene ruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dancing Steel enchant kostte me gisteren ook even 3.5k gold... Terwijl ik Windsong gewoon "gratis" kan maken. Maar inderdaad, waar zou ik anders m'n gold voor gebruiken he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Heeft iemand nog tips/tricks met betrekking tot Garalon 10 man normal?
We gebruiken nu 4 mensen die lopen met pheromones (een shadowpriest, warlock, hunter en mage), die meestal overnemen rond de 20/25 stacks. We hebben 3 healers (Holy paladin (ik), Resto druid en een shaman),

We hebben hem rond 28% gekregen gisteren en toen Enrage, ongeveer 4x op een rij. We dpssen meestal 3 poten kapot waarna we op het lijf focussen.

Het lijkt erop dat we te weinig dps hebben op de baas, wellicht heeft iemand nog wat advies (of verbeteringen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 11:12
oosterhofjf schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:43:
Na een lange.. lange afwezigheid, ben ik Wow weer eens gaan proberen. Zat er meteen weer in. Vond het erg leuk.

Merkte al dat verschillende dingen zijn veranderd. De nodige dingen al gelezen hier op het forum

Omdat ik voor het laatst the burning crusade heb gespeeld, heb ik enkele vraagjes over huidige versie van wow:
- Hoe gaat het levelen? Had gehoord dat de moeilijkheidsgraad omlaag is gegaan.
- Gezellig gemeenschap / nederlandse guilds?
- Welke server raden jullie aan? Gezien dit forum zit er nog voldoende leven in wow :)
1) Levelen is eenvoudig, voor alle zones van de vorige expansions krijg je ongeveer 30% meer experience. Met de Random Dungeon Finder tool (lvl 15+) kun je snel (afhankelijk van je rol: tank/healer is het snelste) dungeons doen met random spelers van verschillende realms in je battlegroup en het geeft je een bom aan exp.
De moeilijkheidsgraad (= CC & hersenen gebruiken) gaat pas omhoog met Cataclysm maar vooral met de laaste expansion.

2) Op de drukste servers zijn er vast wel te vinden, maar ik kan je niets garanderen. Er is overigens geen tweakers guild.

3) Kijk op http://www.wowprogress.com/realms/rank/eu voor de realms met de meeste mensen. Op realms met een lage populatie zul je niet zo veel beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
Brainscrewer schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:27:
We gebruiken nu 4 mensen die lopen met pheromones (een shadowpriest, warlock, hunter en mage), die meestal overnemen rond de 20/25 stacks. We hebben 3 healers (Holy paladin (ik), Resto druid en een shaman),

We hebben hem rond 28% gekregen gisteren en toen Enrage, ongeveer 4x op een rij. We dpssen meestal 3 poten kapot waarna we op het lijf focussen.

Het lijkt erop dat we te weinig dps hebben op de baas, wellicht heeft iemand nog wat advies (of verbeteringen?)
paar pointers:
met 3 healers, laat tenminste 1 healer kiten, liever 2. Met drie healers zou je evt ook voor 3 kiters kunnen gaan die tot 30 stacken ipv 20.
laat melee zich op de legs focussen zolang deze up zijn ivm de dubbele damage buff. Ranged blijft van de poten af op de start na.
gebruik bloodlust/heroism bij de start van het gevecht, terwijl je een healer laat starten met kiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Nu online

Ik zou alle 3 je healers laten kiten (wel even opletten bij de switches). Op deze manier kunnen 3 dpsers gewoon stilstaand hun ding doen, dat scheelt ontzettend veel voor de meeste classes. Daarnaast zou ik ervoor proberen te zorgen dat de switches echt op 20-21 stacks gebeuren. Dan redt je het prima met de 4 kiters die jullie hebben.

Heroism aan het begin natuurlijk (als je dat nog niet deed). Dan alligned het mooi met alle procs van trinkets enchants etc etc.

Verder is het gewoon een gevecht dat vrij strak getuned is als je er net aan begint. Mensen moeten gewoon gewend raken met het gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Xeiji schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:29:
[...]

3) Kijk op http://www.wowprogress.com/realms/rank/eu voor de realms met de meeste mensen. Op realms met een lage populatie zul je niet zo veel beleven.
Zie al dat mijn oude realm er niet meer tussen zit. Toevallig nog mensen die op vashj hebben gespeeld?

Zit er een bepaalde realm tussen waar de meeste tweakers zich bevinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Dennism schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:46:
[...]

Heb je geen friends meer op die server? Zo ja, toevoegen op RealID/Battletag, dan kan deze dmv van een group invite je naar je oude server "porten" dmv CRZ. Je zit dan in pandaria zolang je bij hem in de group zit op je oude server. Zo heb ik ook een aantal rare items gehaald voor relic hunter met een oude maat van me op mijn oude server welke ook dood is. Als je lvl 90 vrienden hebt op meerdere servers nog beter, kun je meer servers afstruinen. En scheeld je weer 12 euro per maand ;)
Ik wil het ook gaan gebruiken voor transmog gear farmen. Ik loop tegen bosses op die op mijn lock en priest niet te soloen zijn. Die hunter boss in SSC bijvoorbeeld met zijn 50% hp attack op mana users iedere paar seconden. Op een warrior rogue of dk hak je die zo om, op warlock of priest lig ik 10 sec na de start dood op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:45
oosterhofjf schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:38:
[...]

Zie al dat mijn oude realm er niet meer tussen zit. Toevallig nog mensen die op vashj hebben gespeeld?
http://www.wowprogress.com/pve/eu/vashj

Maar zo goed als dood dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Eindelijk een wapen voor mijn lock, wel de op een na slechtste die ik kon looten (regail's LFR) maar toch direct een flinke upgrade van mijn ilvl 471 Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xeiji schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:29:
[...]

1)
De moeilijkheidsgraad (= CC & hersenen gebruiken) gaat pas omhoog met Cataclysm maar vooral met de laaste expansion.
Nou, dat ben ik niet met je eens. De moeilijkheidsgraad in de MoP dungeons is eigenlijk best wel no-brains. Je zult af en toe wat moeten interrupten, maar ook al doe je dat niet, dan is er nog niet echt nood aan de man. Ook niet als je net 90 gedinged bent en met de questgear van Dread Wastes rondloopt.
De Heroics verschillen niet gek veel van de Normals.
Dan vond ik de Cata dungeons moeilijker te doen in questing gear dan de MoP dungeons, freshly dinged.
Zeker als je wat gegeared bent, dan ren je zo door de 5-mans content heen. Leuk om JP's te grinden, zolang je die nog nodig mocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:45
MoP dungeons/heroics zijn zelfde niveau als WOTLK. Cata was veel moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Net een heroic gedaan... hunter bleef maar pullen, mgoed, aggro was zo gepakt... einde van de rit.. hunter met een average dps van 107k...

Later z'n gear bekeken, average iLvl.. 505 >_> Holy sh**.

Mgoed, weet nu wel dat m'n beer aggro goed genoeg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Daarstraks elegon voor de eerste keer down, weet iemand eigenlijk op de hotfixes al live zijn welke een tijdje geleden zijn aangekondigd. Blizz zei n.l. dat deze na de herstart van deze week live zouden zijn, echter ik heb geen herstarts gezien woensdag (ook geen aankondiging zoals normaal) en ook het gevecht leek eigenlijk niet veranderd, we leken nog steeds evenveel protectors e.d. te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:10:
Daarstraks elegon voor de eerste keer down, weet iemand eigenlijk op de hotfixes al live zijn welke een tijdje geleden zijn aangekondigd. Blizz zei n.l. dat deze na de herstart van deze week live zouden zijn, echter ik heb geen herstarts gezien woensdag (ook geen aankondiging zoals normaal) en ook het gevecht leek eigenlijk niet veranderd, we leken nog steeds evenveel protectors e.d. te krijgen.
Wij hadden ook het idee dat er niet veel veranderd leek te zijn gisteren. Geen idee eigenlijk of er downtime (restart) is geweest.

Vanavond hebben we Protectors of the Endless neergekregen. Iemand met HoF clear als raid leader eerst erin, dan allemaal naar binnen, raid leader leaved groep, 10e persoon erbij, en gaan :D

Had bracers gewonnen, maar uiteindelijk toch maar aan warrior gegeven die het veel harder nodig had.

Tsulong was nog even lastig, vooral omdat ik in m'n semi dps gear moest tanken. Uiteindelijk ging het wel prima met tanken, maar waren enrage wipes voornamelijk. Ach ja, volgende keer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beter laat dan niet. Ik heb vanavond Glory of the Hero binnengehaald en heb nu de Red Protodrake erbij. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
HoF en ToES cleared in 1 avond, met mij als healer (ik was slecht voor m'n gevoel). En toch ranked op Lei Shi.
Dus of erg weinig resto shamans in 10N, of ze zuigen allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabrac schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:58:
Net een heroic gedaan... hunter bleef maar pullen, mgoed, aggro was zo gepakt... einde van de rit.. hunter met een average dps van 107k...

Later z'n gear bekeken, average iLvl.. 505 >_> Holy sh**.

Mgoed, weet nu wel dat m'n beer aggro goed genoeg is :)
Meeste goed gegearde hunters weten zelf wel hoe ze met aggro in een 463 HC'tje om kunnen gaan. Maak ik me niet druk om en bemoei ik me ook vaak niet eens mee ;)
Ik tank al sinds het begin met beertjes. Geen ander soort tank voor mij. Pala's, DK's en Warriors tanken met Plate armor en/of shields.
Beertjes niet. Tanken met je hairy face is gewoon super!

[ Voor 6% gewijzigd door Poops_McGhee op 11-01-2013 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-06 15:24

junglebeast

hier staat iets

JoeBravo schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:16:
HoF en ToES cleared in 1 avond, met mij als healer (ik was slecht voor m'n gevoel). En toch ranked op Lei Shi.
Ja of jullie raidgroep pakt te veel dmg. :)

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Dennism schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:10:
Ik kan je in ieder geval zeggen dat het gevecht daadwerkelijk veranderd is.
De protectors spawnen nu maar 1x per 40 seconde, was voorheen 1x per 35 seconde.

In het geval van m'n guild, die net tegen een extra protector zat aan te hikken, was die 5 extra seconde ruim te merken en maakte het gevecht in ons geval ook 10x eenvoudiger :)
Poops_McGhee schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:23:
[...]

Meeste goed gegearde hunters weten zelf wel hoe ze met aggro in een 463 HC'tje om kunnen gaan. Maak ik me niet druk om en bemoei ik me ook vaak niet eens mee ;)
Ik tank al sinds het begin met beertjes. Geen ander soort tank voor mij. Pala's, DK's en Warriors tanken met Plate armor en/of shields.
Beertjes niet. Tanken met je hairy face is gewoon super!
Ja, ik weet dat hunters dit vaak wel goed kunnen, aggro drop met Feign Death of een korte Misdirect... maar dan nog, ik irriteer me vaak wel een beetje als ze gaan lopen pullen en ik er maar achteraan om de aggro terug te pakken..

Nu is het nu niet zo erg, gezien bijna niets meer Rage kost... maar het was erger toen je voor alles rage moest gebruiken en je dan z'on pull grapjas had... terwijl jij net zonder rage zit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
And the plot thickens. De twee guildies die op social zijn gegaan na de massale guildquit zijn nu ook de guild geleaved. Nu definitief een groep van 6 raiders overgebleven, eventueel 7, maar wel 6 man die hetzelfde willen. Scheelt dat ik samen met 4 anderen al een eigen guild had voor de server transfer en de ander is een broer van een van de spelers. Gister in ieder geval een poging gewaagd voor een MSV raid met puggers en dat was best geslaagd. In nog geen anderhalf uur heel MSV leeggetrokken met 1 pug tank en 2 pug dps. Eén van de pug dps heeft nu een trial in de guild en de tank gaat dinsdag nog mee naar ToES om te kijken of hij de guild leuk genoeg vindt om bij z'n huidige guild weg te gaan. Het liep allemaal erg vlot en soepel, kills waren netjes en het samenwerken met de andere tank ging erg lekker. Zou mooi zijn als de tank besluit ons te joinen. Dan is het slechts nog een kwestie van zoeken naar 1 of 2 extra dps voor een complete raidcore. Eén ding is zeker, ik ben blij dat we veel van de regeltjes van de oude raidcore laten vallen. Brengt een hoop rust, humor en openheid terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384763

Zeror schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:28:
Beter laat dan niet. Ik heb vanavond Glory of the Hero binnengehaald en heb nu de Red Protodrake erbij. :)
Gratz :) Deze ook pas onlangs gehaald, moest enkel nog zombiefest.

Zoals eerder al gezegd ben ik na een afwezigheid van 2-3 jaar terug begonnen met een aantal kameraden en een guild gestart op grim batol. We zijn half december begonnen en zitten pas in onze tweede raidweek.

De teller staat sinds gisteren op 4/6 MSV & 1/6 HOF. Overal horen we dat Elegon te moeilijk zou zijn en we beter naar HOF zouden gaan. Ik vond elegon nochtans een heel leuke encounter al in de LFR en had die graag ook eens in normal gaan proberen. Is dit aan te raden of zouden we beter verder trachten te clearen in HoF nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Anoniem: 384763 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:09:
[...]

Gratz :) Deze ook pas onlangs gehaald, moest enkel nog zombiefest.

Zoals eerder al gezegd ben ik na een afwezigheid van 2-3 jaar terug begonnen met een aantal kameraden en een guild gestart op grim batol. We zijn half december begonnen en zitten pas in onze tweede raidweek.

De teller staat sinds gisteren op 4/6 MSV & 1/6 HOF. Overal horen we dat Elegon te moeilijk zou zijn en we beter naar HOF zouden gaan. Ik vond elegon nochtans een heel leuke encounter al in de LFR en had die graag ook eens in normal gaan proberen. Is dit aan te raden of zouden we beter verder trachten te clearen in HoF nu?
Afhankelijk van hoe snel je raid members tactics leren, maar met de recente nerf op Elegon (naja, van december, maar is pas sinds deze woensdag actief) is Elegon nu makkelijk te doen :).

Zolang je 2 healers hebt die iedereen in leven houd, 6 dps hebt die hun sparks op tijd kunnen killen, en 2 tanks die tijdig een tankswitch doen om zo Elegon's breath te overleven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
junglebeast schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 02:29:
[...]

Ja of jullie raidgroep pakt te veel dmg. :)
haha, kan ook, hoewel dat normaal gesproken juist wel meevalt.
Maar viel mij wel op hoe vaak melee dps gisteren de tankdot meepakten, dus mss waar.
http://www.worldoflogs.com/reports/rt-9zjqbzzvz11d8vta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Nu online
JoeBravo schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:16:
Gaat hard met gearen van jullie raidgroep op deze manier! Netjes dat jullie zoveel kills pakken met zo weinig wipes… Dat zie ik ons voorlopig nog niet voor elkaar krijgen.

Ik zie dat jullie mage Bostfrolt ook weer fire is gegaan. De nummertjes die hij doet zijn niet eens zo heel slecht. Misschien dat ik ook maar weer terug switch naar fire in plaats van frost. Dat ligt me, ondanks de RNG en de nerfs, denk ik toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Dacht ik mn Mage en DK toch redelijk in de gear te hebben om te raiden.....Nou dat heb ik gemerkt....de laatste boss (MSV) Had ik echt veeeeel te weinig DPS. Kwam net aan de 38k ofzo....mjah das gewoon veel te weinig....mn tank had ineens een Ilvl van 458 dus kon ik LFR niet meer doen! Heb waarschijnlijk iets verkeerd geswitched met mn DPS setje en verkocht ofzo :O Vanavond maar dungeons farmen...hopen op een mooie tank trinket! Als ik iig maar weer snel LFR kan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
Vraagje: moet je als tank eerst LFR doen voor de gear voordat je met de raids op normal te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Nou ja ze verwachtgen (Althans in mijn guild) Dat je vanaf ilvl465 aan gear hebt voordat je mee kan....of dat ook voor de rest van de guilds geldt weet ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:31

DinX

Motormuis

Bij m'n vorige guild was ilvl 473 een vereiste om mee te mogen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sabrac schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:12:
[...]

Afhankelijk van hoe snel je raid members tactics leren, maar met de recente nerf op Elegon (naja, van december, maar is pas sinds deze woensdag actief) is Elegon nu makkelijk te doen :).

Zolang je 2 healers hebt die iedereen in leven houd, 6 dps hebt die hun sparks op tijd kunnen killen, en 2 tanks die tijdig een tankswitch doen om zo Elegon's breath te overleven :).
Thanks. We hebben een heel goede monkhealer, maar heb mijn twijfels bij de priest (alhoewel die na wat pointers toch al een pak gebeterd is). Zal proberen RL te overtuigen richting MSV te trekken.

Gisteren vial of the sands gekocht, teller op 93 van mounts. Anzu weigert voorlopige medewerking, onyxia is nog niet echt doenbaar met mn enha shaman en mn rep voor de pandas gaat tergend traag vooruit dus de 100 mounts zal nog niet voor onmiddellijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
Vergeet het niet dagelijks op al je characters te doen! Meer ronden, meer kansen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xeiji schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:52:
[...]

Vergeet het niet dagelijks op al je characters te doen! Meer ronden, meer kansen...
Doe ik sowieso. Ergste is dat we een lock hebben die het spel letterlijk 3 weken speelt, voor de 1e maal sethekk halls hc binnenloopt en anzu loot !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
Gisteren voor het eerst Gara'jal hc geprobeerd. Ondanks dat het voornamelijk een dps check is zijn er schijnbaar toch wat nuances die we nog onder de knie moeten krijgen. Met name gaan de tanks nog wel eens dood in de spirit realm omdat de severers niet op tijd dood zijn.

Ik ben benieuwd met welke timing andere mensen de spirit realm in gaan. In ons geval hebben we in de meeste poging met 3 healers gedaan en was het een geval van healer+2dps erin zodra het kon (eerste groep ~10s delay). Dit zorgde voor problemen wanneer er 3 personen in de spirit realm zaten (of met frail soul debuff) en 2 dps met voodoo dolls. Dan houdt je namelijk enkel 2 healers en 1 dps over. Daarbij leek het alsof de timing van spirit totem en banishment niet lekker overeen komt.

De laatste poging hebben we een keer 2 healers geprobeerd. Dat voelde aan alsof we veel minder de spirit realm in kunnen omdat er telkens moet worden gewacht op healers (healer met voodoo doll bijv) wat uiteindelijk een tank death opleverde.

Onze beste poging was rond de 30%, waarbij er ook wel veel spirits in leven waren.
Logs: http://www.worldoflogs.com/reports/l7dy9ciqh7780jla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
Anoniem: 384763 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:55:
Doe ik sowieso. Ergste is dat we een lock hebben die het spel letterlijk 3 weken speelt, voor de 1e maal sethekk halls hc binnenloopt en anzu loot !
Q_Q rng... Ik heb ongeveer 125 tries over al mijn characters, maar er is natuurlijk altijd iemand die het slechter en beter heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233450

Anoniem: 384763 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:43:
[...]
onyxia is nog niet echt doenbaar met mn enha shaman
Welk level is je Shaman dan, want dit was op lvl 85 al mogelijk namelijk en lijkt me met de huidige Magma totem nog makkelijker met de adds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493204

Neem 2 healers, damage zal niet zo hoog zijn als je niet voortdurend pheromones switcht/in de ''dead zone'' loopt.
Laat de shadowpriest geswitcht zijn met een tank.(dit omdat je niks hebt aan een shadow priest die voortdurend beweegt)

Wij gebruiken 2 healers, hpala en druid.
Ik, blood dk begin met pheromones tijdens het kiten is de kans groot dat je niet wordt gehit door cleave, oplossing:
Laat plate dps erin staan met een damage reduction cd (retri pala gebruiken wij die ziczelf soms healt met WoG, heeft sacred shield)
Daarna neemt onze hunter het over van mij op 20-25 stacks.
Na hunter neemt de andere tank deze over(prot pala) nogmaals komt de ret pala de cleaves soaken.
Als laatst word geswitcht met de druid healer(dit omdat meeste instant cast is)

We switchen ALTIJD na een cleave, vooral bij de tanks moet je ná de cleave naar de persoon met pheromones rennen.

Voor de legs, kill er 3(laat de leg rechts voor de boss aan tank cleave over)...op 33% ga je ''panic mode'' en kill je alle legs.

Zo hebben wij het altijd gedaan, ligt natuurlijk aan je comp als je die zou kunnen posten kan ik misschien een betere lijst voor je maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij hadden gisteren in Terrace voornamelijk last van enrage timers. Op eerste boss hebben we na een paar tries maar besloten om het met 1 tank te doen en toen ging ie meteen simpel neer. Wel met 3 healers. In begin ging het ook af en toe mis met heals op boss door die cleansing waters.

Bij Tsulong ging het echter van chaos met wanneer stacks resetten en positionering etc. naar 30% wipe, 25% wipe en nog wat lager volgens mij. Dit dus met 2 tanks en 3 healers en niet onze ideale dps opstelling. Hoewel we gewoon door wat oefenen en automatismes krijgen vast nog veel beter kunnen lijkt het gat vrij groot met enrage timer. Hoe doen jullie dat? Met 1 tank is mogelijk schijnt, of met 2 healers? Of was onze dps gewoon ruk misschien? Mogelijk was er ook teveel damage op de boss door de adds, maar dat moet ik nog nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233450 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:02:
[...]

Welk level is je Shaman dan, want dit was op lvl 85 al mogelijk namelijk en lijkt me met de huidige Magma totem nog makkelijker met de adds.
Pas level 90 en ik denk dat ik best eerst eens mijn stats goed zet vooraleer ik terug ga. Ik houd magma wel op voor de welps maar ze wipeten me gisteren 2maal op rij. Heb 0 (!) expertise atm en 3 of 4% hit.

Dit weekend eens wat aanpassingen doen en opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
protectors (elite): 1 tank, 2 healers
Tsulong: 2 tanks, 3 healers
Lei shi: 2 tanks, 2 healers
Sha: 2 tanks, 2 healers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Nu online
Joe: 2 healers 1 tank op protectors? Groupen jullie die adds gewoon dan? Dat zou verklaren waarom mijn dps relatief laag is in vergelijking met andere mages. We houden ons kill target namelijk gescheiden van de rest, geen idee waarom precies. Heeft dat niet met een tankdefbuff te maken?

Single target piek ik met deze tactiek maar rond de 110k dps. Dat kan een HEEL stuk hoger als de 3 bosses bij elkaar staan. Cleave damage for the win!

[ Voor 5% gewijzigd door hulkie op 11-01-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben trouwens heel erg benieuwd of we nu ook Terrace in kunnen zonder iemand met een Empress kill nu we in ieder geval 1 boss neer hebben daar of dat we elke keer weer iemand bereid moeten vinden om even de raid in te wandelen :p

Tnx JoeBravo :)

@hulkie: waarom zou je willen cleaven? Die bosses krijgen weer full health als er 1 dood gaat. Het gaat erom zo snel mogelijk je target neer te halen. Die waterbal neerhalen kun je wel cleaven uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
hulkie schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:29:
Joe: 2 healers 1 tank op protectors? Groupen jullie die adds gewoon dan? Dat zou verklaren waarom mijn dps relatief laag is in vergelijking met andere mages. We houden ons kill target namelijk gescheiden van de rest, geen idee waarom precies. Heeft dat niet met een tankdefbuff te maken?

Single target piek ik met deze tactiek maar rond de 110k dps. Dat kan een HEEL stuk hoger als de 3 bosses bij elkaar staan. Cleave damage for the win!
die andere targets raken maakt voor je eigen dpscijfers misschien uit, maar je schiet er niks mee op: zodra er één dood gaat, gaan de andere weer naar 100%. targets apart tanken is nergens voor nodig. zowel 3 als 2 mobs tegelijk is makkelijk te healen. Bij Kaolan alleen komen de problemen pas en dan heb je meer aan extra dps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Nu online
IntToStr schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:31:
@hulkie: waarom zou je willen cleaven? Die bosses krijgen weer full health als er 1 dood gaat. Het gaat erom zo snel mogelijk je target neer te halen. Die waterbal neerhalen kun je wel cleaven uiteraard.
Ik wil niet persee cleaven... Maar als je op raidbots.com kijkt zie ik dat ik erg laag scoor in vergelijking met de andere mages. Dat zou verklaard kunnen worden door 1. slecht spel van mijn zijde, of 2. een tactiek die wij niet toepassen.

Ik gok zelf op nummer 2. Namelijk, dat vrijwel elke guild de bosses bij elkaar tanken, dit geeft automatisch veel cleave damage. Ookal is deze damage nutteloos omdat de healthpools resetten, het wordt wel opgenomen in de logs op WoL.

Dit is dus een typisch gevalletje: damagemeters boeien helemaal niks! (Toch vind ik het wel boeiend }:O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Nog even een vraag, met oog op komende zondag.
Kans is aanwezig dat we enkele pogingen op Garalon gaan doen.
Nu is onze dps niet extreem hoog, maar hier wordt aan gewerkt.

Wat is in het geval van deze setup het verstandigste om te doen?

Warrior tank - 30k dps
Paladin tank - 30k dps
Frost DK - 85k dps
Feral druid - 80k dps
Mage - 70k dps
Hunter - 65k dps
Warlock - 60k dps
Enhancement shaman - 55k dps

Resto druid
Holy paladin

(de dps nummers zijn gebaseerd op de Feng kill van deze week, vooral de warlock en de enhancement shaman hebben veel upgrades gekregen).

Mijn idee was het volgende:

Begin het gevecht met Timewarp, laat de Resto druid eerst kiten..
Alle DPS killen alle legs (melee focussed op de legs aan de binnenkant, ranged op de buitenkant).
Zodra dit gedaan is, alle ranged dps op de baas, de Frost DK + Feral druid op de legs, enhancement shaman ook vol op de baas.

Bij 15 stacks, voorbereiden om de stack te wisselen, direct na de cleave neemt de warrior tank het kiten over.. druid gaat bij de ranged groep staan.

Daarna, wederom bij 15 stacks, voorbereiden om de stacks te wisselen, direct na de cleave neemt de prot pala het over.
Herhaal dit, maar daarna is de Hunter de kiters en vervolgens de Warlock (heeft de talent waarmee je al lopend kan casten). Daarna herhaald de cirkel zich met de warrior tank.

De resto druid doet alleen het begin dus, zodat alle dps snel de legs neer kunnen halen.
Melee (Frost DK + Cat) focussen op de legs die respawnen, rest op de boss zelf.

Zouden we hiermee genoeg dps halen? Uitgerekend heb je z'on 520k raid dps nodig om Garalon voor de enrage neer te halen, gebaseerd op de Feng aantallen, kom ik op 475k uit, dus is de hoop dat de extra dmg van de legs genoeg is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Anoniem: 233450 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:02:
[...]

Zou een shadowpriest dat kunnen?

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
hulkie schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:38:
[...]

Ik wil niet persee cleaven... Maar als je op raidbots.com kijkt zie ik dat ik erg laag scoor in vergelijking met de andere mages. Dat zou verklaard kunnen worden door 1. slecht spel van mijn zijde, of 2. een tactiek die wij niet toepassen.

Ik gok zelf op nummer 2. Namelijk, dat vrijwel elke guild de bosses bij elkaar tanken, dit geeft automatisch veel cleave damage. Ookal is deze damage nutteloos omdat de healthpools resetten, het wordt wel opgenomen in de logs op WoL.

Dit is dus een typisch gevalletje: damagemeters boeien helemaal niks! (Toch vind ik het wel boeiend }:O )
ik misbruik natuurlijk ook nooit chain lightning in die fase O-)

Tankdebuff is wel een probleem bij protectors overigens. onze monktank was halverwege de laatste boss ook niet meer op te houden en boss is dus ook getankt door onze feral/plate dps vanaf dat moment. :P
Hoop messy kills gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

@Sabrac: Wat is mage zijn spec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

I wish i knew :)

Ene keer is het Frost, dan is het weer Fire, afgelopen week was het Arcane..
Denk dat hij vooral aan het experimenteren is met wat hem het beste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ken dat ik probeer ook vaak zat 1 of een andere spec, maar blijf toch Fire het leukste vinden..
Ookal geeft het op het moment niet het beste resultaat.

Helemaal op Garalon niet xD, maar goed als ik elke raid er iets meer uit krijg ben ik al tevreden.
Moet ook zeggen ik altijd even moet wennen weer als je LFR heb gedaan en dan 10man, dan mis je de helft aan bufs en doe je voor je gevoel gelijk 25k minder dps.

Even kijken of ik er vanavond kan zijn voor de raid, maar aan de signups te zien gaat dat niets worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Same here :-) Ik ben Fire-spec op het moment maar ik heb toch sterk het gevoel dat arcane iets meer dps eruit perst....uiteraard ligt het eraan of je je rotation onder de knie hebt en ik heb nog wel eens problemen met de juiste timing met combustion....maar ik zit er toch sterk aan te denken om te switchen naar arcane!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoek
Donnas-A schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:19:
Same here :-) Ik ben Fire-spec op het moment maar ik heb toch sterk het gevoel dat arcane iets meer dps eruit perst....uiteraard ligt het eraan of je je rotation onder de knie hebt en ik heb nog wel eens problemen met de juiste timing met combustion....maar ik zit er toch sterk aan te denken om te switchen naar arcane!
Ik speel op dit moment frost.. :P Niet dat ik al goedgegeared ben, maar heb eens mee zitten lezen en denk er nu ook aan om arcane eens te proberen.
Vroeger was ik altijd arcane, maar dat was zo'n saaie rotatie daar werd ik een beetje moe van xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Spoek schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:20:
[...]

Ik speel op dit moment frost.. :P Niet dat ik al goedgegeared ben, maar heb eens mee zitten lezen en denk er nu ook aan om arcane eens te proberen.
Vroeger was ik altijd arcane, maar dat was zo'n saaie rotatie daar werd ik een beetje moe van xD
Mjah saai? Ik heb in Arcane spec geleveld (dus ook de Dungeons gedaan) en dat beviel me eigenlijk best wel goed! Ik vond het heerlijk om die Arcane te stacken naar 6 en dan die barrage eruit knallen! Die rotation is naar mijn gevoel sneller en leuker dan dat je moet w88 op de CD van je Combustion elke x.....en dan nog moet je hopen dat je m goed timed waar ik dus problemen mee heb...er schijnt een leuke addon te zijn Combustion Helper maar die heb ik nog niet geprobeerd....ik denk dat ik vanavond toch maar is arcane ga speccen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 18:01

hmr

JoeBravo schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:48:
[...]

ik misbruik natuurlijk ook nooit chain lightning in die fase O-)

Tankdebuff is wel een probleem bij protectors overigens. onze monktank was halverwege de laatste boss ook niet meer op te houden en boss is dus ook getankt door onze feral/plate dps vanaf dat moment. :P
Hoop messy kills gisteren.
Als je hem op Hardmode doet is het niet meer te doen om ze bij elkaar te tanken.. in het begin kan het wel maar dat zou alleen goed zijn voor je logs Hulkie... (foei!)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb al zo vaak Arcane gespeeld dat ik gewoon bijna wil rerollen alleen maar omdat die spec zo boring is.
Fire is voor me gevoel veel leuker :).

Denk ik eerder frost zou proberen dan arcane, maar nu blijf ik voorlopig Fire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
hmr schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:45:
[...]

Als je hem op Hardmode doet is het niet meer te doen om ze bij elkaar te tanken.. in het begin kan het wel maar dat zou alleen goed zijn voor je logs Hulkie... (foei!)
met hardmode bedoel je elite, heroic of heroic elite? wij doen m'n op normal elite iig met 1 tank. (meestal warrior, gisteren monk)
Heroic is nog te ver weg om ons druk over te maken. eerst MV hc maar eens clearen / aan HoF hc beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Nu online
JoeBravo schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:47:
[...]

met hardmode bedoel je elite, heroic of heroic elite? wij doen m'n op normal elite iig met 1 tank. (meestal warrior, gisteren monk)
Heroic is nog te ver weg om ons druk over te maken. eerst MV hc maar eens clearen / aan HoF hc beginnen.
Hij bedoelt normal elite :)

Maare, als ik het goed lees valt jullie ene tank dus wel om als jullie hem killen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
hulkie schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:56:
[...]

Hij bedoelt normal elite :)

Maare, als ik het goed lees valt jullie ene tank dus wel om als jullie hem killen...
monk deed dat wel, warrior voorheen niet.
omvallen van de tank is denk ik ook wel aan de healers te wijten: ondergearde disc priest en ongeoefende shaman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zien jullie als undergeared bij HoF en ToES? Ben zelf ondertussen 488 ret paladin.

Blijft alleen jammer dat paladins nogal ruk zijn op het moment :p Al blijft het wel leuk om > 600k dps te doen tijdens Elegon burn phase :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap