Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje001
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06 17:27
Ik heb gevonden waar de EPO instellingen staan:

Instellingen->Locatietoegang-> op GPS-satelieten drukken en vervolgens kom je in het menu.(Wel echt op het woord drukken niet op het aan-uit knopje

Nu heb ik een fix binnenshuis in 3 seconden

[ Voor 35% gewijzigd door bartje001 op 20-07-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

bartje001 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:39:
Ik heb gevonden waar de EPO instellingen staan:

Instellingen->Locatietoegang-> op GPS-satelieten drukken en vervolgens kom je in het menu.(Wel echt op het woord drukken niet op het aan-uit knopje

Nu heb ik een fix binnenshuis in 3 seconden
Ah bedankt man!

Niet dat het helpt bij mij :( maar het is goed te weten waar het staat, ik vroeg me namelijk ook al af waarom bepaalde ROM's die settings wel hadden en ik niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje001
Graag gedaan.

Heeft iemand ook als je een sms krijgt dat je telkens de melding "Berichten gestopt" krijgt?
Best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
bartje001 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:36:
Graag gedaan.

Heeft iemand ook als je een sms krijgt dat je telkens de melding "Berichten gestopt" krijgt?
Best vervelend.
Wat is dat, een "sms"? :X _O-
Misschien staat bij ontwikkelingsopties ingesteld dat die melding wordt weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje001
Bedankt, maar stond er toch niet bij. En de app sluit dan ook echt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
bartje001 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:36:
Graag gedaan.

Best vervelend.
Heb ik ook een paar keer gehad. Al werk ik met Engels als ingestelde taal, dus kan niet garanderen dat het hetzelfde is als "failed" oid, In elk geval staat er dan een rood driehoekje met "!" erbij.

Ik zou bijna de zendmast ervan verdenken, want het is me alleen maar gebeurd op m'n werk. Nooit thuis en als ik dan thuis nogmaals probeer te verzenden gaat het wel goed.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje001
Het probleem is niet dat ik geen SMS kan verzenden of ontvangen want dat gaat prima. Het is gewoon als ik een SMS ontvang dat dan de app "berichten" vastloopt en afsluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 17:18
Heeft iemand de nieuwe JiaYu G4 Advanced al aangeschaft?

Hier een hands-on van GizChina: http://www.gizchina.com/2...ced-hands-on-gizchina-es/

Ik zit zelf te twijfelen tussen deze nieuwe en de Newman N2. De GPS problemen schrikken me wel een beetje af eerlijk gezegt, maar qua performance doen ze het allebei even goed. Het design van de JiaYu G4 vind ik echter beter.

[ Voor 40% gewijzigd door Yannes op 21-07-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:51
Yannes schreef op zondag 21 juli 2013 @ 19:51:
Heeft iemand de nieuwe JiaYu G4 Advanced al aangeschaft?

Hier een hands-on van GizChina: http://www.gizchina.com/2...ced-hands-on-gizchina-es/

Ik zit zelf te twijfelen tussen deze nieuwe en de Newman N2. De GPS problemen schrikken me wel een beetje af eerlijk gezegt, maar qua performance doen ze het allebei even goed. Het design van de JiaYu G4 vind ik echter beter.
jammer dat er geen vergelijking staat met de 'Basic' versie. Iemand dit al gevonden? (en dan natuurlijk in het dagelijks gebruik, ik snap dat testscores hoger liggen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Ik ben in de market voor een nieuwe chinaphone gezien mijn Zopo C2 er niet goed tegen kan als je 'm laat vallen...

M'n oog is nu op de Jiayu G4 gevallen, ik heb eerder een G3 gehad waar ik redelijk tevreden over was. Via Marktplaats heb ik iemand gevonden (naam: Tweaker) die 'm in Utrecht aanbiedt, is dat toevallig iemand die ook hier actief is? Please raise your hand if that's you :)

Ik was ook nog op zoek naar een goede review van een Tweaker maar heb deze nog niet kunnen vinden, valt me tegen jongens :p

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Ik sta op het punt een G4 te bestellen. Ik wil deze telefoon voor mijn werk gaan gebruiken. In de telefoon komt mijn werk simkaart en mijn prive (3G) simkaart. Contactenbeheer, e-mail en telefonie zijn erg belangrijk voor mij.

Ik twijfel nog om een aantal punten, wellicht dat iemand mij hier antwoord op kan geven:

Staat er een standaard Android versie op of krijg ik een chinese android versie vol met chinese aps die zonder rooten niet te verwijderen zijn?
Is 4 GB rom genoeg?
Hoe werkt de dual sim-functie? Ik kan hier weinig info van vinden. Als ik de 3G verbinding van de prive kaart gebruik, ben ik op mijn werk sim dan nog bereikbaar? Bij mijn huidige dualsim (alcatel 918D) heb ik hier problemen mee.

B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Timrek schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:26:
Ik sta op het punt een G4 te bestellen. Ik wil deze telefoon voor mijn werk gaan gebruiken. In de telefoon komt mijn werk simkaart en mijn prive (3G) simkaart. Contactenbeheer, e-mail en telefonie zijn erg belangrijk voor mij.

Ik twijfel nog om een aantal punten, wellicht dat iemand mij hier antwoord op kan geven:

Staat er een standaard Android versie op of krijg ik een chinese android versie vol met chinese aps die zonder rooten niet te verwijderen zijn?
Is 4 GB rom genoeg?
Hoe werkt de dual sim-functie? Ik kan hier weinig info van vinden. Als ik de 3G verbinding van de prive kaart gebruik, ben ik op mijn werk sim dan nog bereikbaar? Bij mijn huidige dualsim (alcatel 918D) heb ik hier problemen mee.

B.v.d.
Ik heb dezelfde combi. Werk alleen voor telefonie en prive voor telefonie + 3G.
De android versie zal misschien afhangen waar je hem bestelt. De mijne kwam zonder al te veel chinese troep erop. Je kunt natuurlijk altijd een andere versie erop zetten. Er zijn er hier meerdere in omloop.
4GB rom is normaal gesproken prima. Ik heb er een extra 32GB kaartje bij gestoken voor muziek en foto's etc.
Jouw probleem met gemiste oproepen die je nooit gehoord hebt (ik vermoed dat je dat bedoelt) herken ik van andere telefoons (o.a. Newman N1), met de G4 heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek

Timrek

Dat bedoel ik inderdaad net o.a. gemiste oproepen, erg vervelend.
Ik neem aan dat je ook kunt kiezen met welke zim je wilt bellen en kunt zien op welke sim er iemand belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Timrek schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:26:
Hoe werkt de dual sim-functie?
Ik gebruik de telefoon ook prive en werk.Ik was ook benieuwd naar de dual sim functie en hoe dit zou werken maar ik ben er erg blij mee.

Je kan elk telefoonnummer van een contact elk aan een eigen sim hangen. Heb je dus contacten met 2 telefoonnummers, een prive en een zakelijk, dan kan je de nummers apart koppelen. Je kan data en berichten apart configureren en je kan aangeven dat tie voor voice en berichten (SMS dus :P) vraagt welke SIM dat tie moet gebruiken.

Enige wat ik jammer vind is dat als je hem configureert om te vragen welke sim te gebruiken voor spraak, dat tie, ook als je een nummer hebt gekoppeld het nog vraagt. Ik zou dan liever zien dat tie het alleen vraagt als er niets is gekoppeld, maar goed.

Koppelen van nummers is trouwens heel makkelijk. Ik deed het in eerste instantie dus heel omslachtig: via contacts elke contact openen, telefoonnummer ingedrukt houden en dan via popup koppelen. Doe dat maar niet, ga naar instellingen, SIM management, scroll naar beneden en kies voor Contact Binding. Daar krijg je een lijst met ongekoppelde nummers en kan je een selectie maken en die in een keer koppelen. Ontkoppelen kan ook, daar moet je even voor vogelen maar daar kom je vanzelf achter :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik vind de kleuren van de camera (de foto's die de camera maakt dan he? :+ ) wat flets en zou ze wat verzadigder willen hebben. Zijn er camera apps waar de verzadiging in te stellen is zonder door te schieten naar Instagram achtige oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Laatst online: 25-05 15:38
M-Opensource schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:34:
Ik ben in de market voor een nieuwe chinaphone gezien mijn Zopo C2 er niet goed tegen kan als je 'm laat vallen...

M'n oog is nu op de Jiayu G4 gevallen
mijn g4 is ook gevallen, niet op mijn oog trouwens
van een meter hoogte op de grond, geen probleem
doet het nog steeds prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
jernij schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 00:09:
[...]

mijn g4 is ook gevallen, niet op mijn oog trouwens
van een meter hoogte op de grond, geen probleem
doet het nog steeds prima :)
Hier hetzelfde :) Geen krasje zelfs :D

Verder over de discussie hierboven over werk en prive: hiervoor heb ik hem ook aangeschaft en na even wat gezoek en instellen werkt het als een zonnetje! Ingesteld dat ik automatisch bel met werk-SIM en krijg daardoor alleen een pop-up bij contacten die als prive geregistreerd staan. Heb wel een aparte dialer en contacts manager (Dialer+ en Contacts+) erop gezet, omdat ik de standaard apps niet lekker vond werken en niet mooi vond :)

Nog een vraag mbt de displayfix: is deze ook te gebruiken op de ROM 20130609 ? Ik heb af en toe dat het touch screen neit goed reageert namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrew1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-08 14:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
Even snel tussen het werk door ;) ... maar voor mensen met het 3G issue, hier nog twee bevindingen:

- kennis van me had ook een G4 besteld, stond stock 20-06-2013 versie op. Die werkt gewoon, ook met mijn sim-kaartjes.
- heb vanmorgen de APN settings helemaal leeg gemaakt, en toen op "Reset to default" geklikt. En nu werkt 3G gewoon :D :D :D! Erg vreemd (dit trouwens om de 20-06-2013 versie). Maar ... eindelijk .... oef!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ja. Werkt niet.

Ik had 1 keer geluk nadat ik in MobileUncle die powergps tool had gebruikt ... was toeval want daarna deed GPS het net zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
InflatableMouse schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:20:
[...]

Ja. Werkt niet.

Ik had 1 keer geluk nadat ik in MobileUncle die powergps tool had gebruikt ... was toeval want daarna deed GPS het net zo slecht niet.
Bij mij lijkt het vreemd genoeg wel te werken. Ik weet niet waarom het bij de een wel werkt en de ander niet.
Ik heb uiteindelijk gewoon de stapjes doorlopen die beschreven staan. Daarna getest en snel een fix.
Vervolgens na een reboot nog 2x getest. De eerst keer na 13 seconden een fix en de tweede keer na 35 seconden (buiten welteverstaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Daarnet deed gps het wel ineens binnen 8 seconden of zo. Het is heel wisselend dus ik kan niet zeggen of het aan een tooltje ligt. Morgen kan tie het zomaar een hele dag niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen heb sinds 2 weken de Jiayu G4 maar sinds gisteren doet me touchscreen niets meer.
Hij is waarschijnlijk iets nat geworden of te heet in de zon geworden tijdens het varen. Toen ik hem pakte om te bellen en aan deed ging hij automatisch allerlei handelingen doen na dat ik het scherm aanraakte om te openen. Heb toen de accu verwijderd en bij thuiskomst 2 dagen in de rijstkorrels gelegd en daarna weer geprobeerdmaar helaas.
Als ik op de aanknop druk start hij op maar dan moet ik het touchscreen gebruiken om verder te komen en dat werkt niet.
Heb hem wel 2 keer zonder simkaart aan de praat gekregen maar als ik dan de accu verwijder om de kaart te plaatsen doet me touchscreen het weer niet meer.
Als ik de aan/uitknop ingedrukt houd komt het scherm uitschakelen/reboot/vliegtuigmodus maar hier kan ik ook niks mee.
Is hij nog te redden??? En wie kan me helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 10:20
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:51:
Is volgens mij al eerder voorbijgekomen. Doorzoek dit topic, zie bijv. dreester in "[JiaYu G4] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Nu was ik aan het zoeken naar de G4 op marktplaats enzo, toen kwam ik deze advertentie tegen: Jiayu G4 Advanced.

Ik heb contact opgenomen met de betreffende persoon en hij claimt dat hij een contact in de fabriek heeft en ze daarom al heeft. Ergens vind ik het een beetje fishy, hij zou dan een van de weinigen zijn (naast een enkele review site) die uberhaupt een exemplaat bezit.

Kent iemand deze persoon toevallig of heeft iemand ook contact met hem gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrew1988
Er zijn wel een paar webshops die de advanced verkopen. maar 300 euro is way to much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
M-Opensource schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:22:
Nu was ik aan het zoeken naar de G4 op marktplaats enzo, toen kwam ik deze advertentie tegen: Jiayu G4 Advanced.

Ik heb contact opgenomen met de betreffende persoon en hij claimt dat hij een contact in de fabriek heeft en ze daarom al heeft. Ergens vind ik het een beetje fishy, hij zou dan een van de weinigen zijn (naast een enkele review site) die uberhaupt een exemplaat bezit.
Ja contact met fabriek is leuk hoor (als dat al echt zo is), maar je kan die telefoon gewoon bij meerdere webshops bestellen... kijk bijvoorbeeld hier maar eens:
http://www.mixeshop.com/i...=jiayu%20g4&productsort=4
Daar zie je ook dat de dunne versie beschikbaar aan het komen is incl. mtk6589T

zit nu vandaag met mijn G4 met 3000 en mtk6589 die ik maandag om 8 uur van de lader heb gehaald en hij begint nu wel leeg te raken. Ben benieuwd hoelang hij het volhoud maar de 3e dag haalde ik met mijn G3 niet hoor dus _/-\o_ voor de G4
Edit:
Nog wat stats van het gebruik de afgelopen 2 dagen voor de gene die het interesseren.
Uit Accu bij instellingen:
  • 2 dagen en 4 uur op accu
  • 3uur 40min schermtijd
Uit cpu spy:
  • 9uur en 45 min op 1209MHz
  • 2uur en 40 min op 497MHZ
  • 39uur en 25 min deep sleep
  • ca 10 min all other states
Daarbij veel op wifi (ca. 85% van de tijd) en wat ik heb gedaan de afgelopen 2 dagen is internetten, whatsapp, candycrush, foto's, agenda, mail, uurtje muziek en facebook

[ Voor 16% gewijzigd door boppos op 24-07-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrew1988
Bij deze is hij cheaper maar volgens hun komt de telefoon op 30-7 uit http://www.geekbuying.com...roscope-White-314322.html

maar ik heb nog cheaper gezien alleen heeft deze webshop geen idee wanneer de telefoon komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:51:
Wie kan mij helpen heb sinds 2 weken de Jiayu G4 maar sinds gisteren doet me touchscreen niets meer.
Hij is waarschijnlijk iets nat geworden of te heet in de zon geworden tijdens het varen. Toen ik hem pakte om te bellen en aan deed ging hij automatisch allerlei handelingen doen na dat ik het scherm aanraakte om te openen. Heb toen de accu verwijderd en bij thuiskomst 2 dagen in de rijstkorrels gelegd en daarna weer geprobeerdmaar helaas.
Als ik op de aanknop druk start hij op maar dan moet ik het touchscreen gebruiken om verder te komen en dat werkt niet.
Heb hem wel 2 keer zonder simkaart aan de praat gekregen maar als ik dan de accu verwijder om de kaart te plaatsen doet me touchscreen het weer niet meer.
Als ik de aan/uitknop ingedrukt houd komt het scherm uitschakelen/reboot/vliegtuigmodus maar hier kan ik ook niks mee.
Back-up eerst je persoonlijke data.

Flash eerst de meest recente ROM met de flashtool. (sim eruit sd erin) of voer een factoryreset uit in de recovery. Volume+ en powerknop inhouden.
Start je telefoon op tot hij helemaal opgestart is tot aan het lockscreen
(download dit bestand)
Verbind je telefoon aan de pc als die verbonden is zet je alleen het scherm uit.
Klik dan op relaunchTouch.bat bestand.
Als het goed is zul je zien dat de firmware nu upgrade als íe KLAAR is, zet je je telefoon uit haal je batterij er even uit zet hem er weer in start je telefoon op.
Als het goed is werkt je scherm nu kalibreer nu alleen nog het scherm.
instellingen-scherm-toch kalibratie

(verwijder de download.dlr bestand als die nog op je sd staat en als het cmd bestand niet begint te lopen moet je zorgen dat je abd drivers goed zijn geïnstalleerd kan je doen via pdanet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:13
Als ik mijn Jiayu G4 met de bijgeleverde kabel op mijn laptop aansluit zie ik helemaal geen schijf?
Hoe moet ik dit oplossen? Op mijn oude LG kon ik bij instellingen iets van massaopslag aanzetten, maar ik kan het hier nergens vinden bij de instellingen.

Ik krijg gewoon geen melding op mijn telefoon, en ook niet op mijn laptop als ik de usb kabel erin stop.

Doe ik iets fout, of moet ik een nieuwe rom erop zetten?

[ Voor 14% gewijzigd door ivo001 op 24-07-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivo001 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:56:
Als ik mijn Jiayu G4 met de bijgeleverde kabel op mijn laptop aansluit zie ik helemaal geen schijf?
Hoe moet ik dit oplossen? Op mijn oude LG kon ik bij instellingen iets van massaopslag aanzetten, maar ik kan het hier nergens vinden bij de instellingen.

Ik krijg gewoon geen melding op mijn telefoon, en ook niet op mijn laptop als ik de usb kabel erin stop.

Ook voor de zekerheid al een ander kabeltje geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
  • Laatst online: 18-05 13:53
Dit had ik ook,en zag pas een sd kaart toen ik er een sd kaarttje indeed.
Op mijn Samsung galaxy S zag ik wel 2 kaarten.Ik kon zelfs geen bluetooth bestandje van een paar kb opslaan zonder sd kaartje. Ik heb het maar zo gelaten. Er zit een 64 gig kaartje in en dat is meer dan genoeg.
ivo001 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:56:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:31:
[...]

Ook voor de zekerheid al een ander kabeltje geprobeerd?
Het lag dus aan het meegeleverde kabeltje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benbaba schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:10:
[...]

Back-up eerst je persoonlijke data.

Flash eerst de meest recente ROM met de flashtool. (sim eruit sd erin) of voer een factoryreset uit in de recovery. Volume+ en powerknop inhouden.
Start je telefoon op tot hij helemaal opgestart is tot aan het lockscreen
(download dit bestand)
Verbind je telefoon aan de pc als die verbonden is zet je alleen het scherm uit.
Klik dan op relaunchTouch.bat bestand.
Als het goed is zul je zien dat de firmware nu upgrade als íe KLAAR is, zet je je telefoon uit haal je batterij er even uit zet hem er weer in start je telefoon op.
Als het goed is werkt je scherm nu kalibreer nu alleen nog het scherm.
instellingen-scherm-toch kalibratie

(verwijder de download.dlr bestand als die nog op je sd staat en als het cmd bestand niet begint te lopen moet je zorgen dat je abd drivers goed zijn geïnstalleerd kan je doen via pdanet.)
Hoi,
Heb het geprobeerd maar snap niet goed wat je bedoeld ben maar een leek dus ik ga er morgen maar mee naar een gsm reparatie winkel denk ik.Of is er iemand op dit forum uit Leiden die het wel weet hoe dit moet?
In ieder geval bedankt voor de reactie.

Groetjes Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
ivo001 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:52:
[...]
Het lag dus aan het meegeleverde kabeltje 8)7
Ik ben ook bezig met een klein onderzoekje naar usb kabeltjes...
Als ik me telefoon laad met het meegeleverde kabeltje duurt het ca. 3.5 a 4 uur met de standaard lader.
De meegeleverde kabel geeft GEEN verbinding met me pc of usb otg? (moet ik nog proberen)
Doe ik het met kabeltje x dat ik hier nog ergens heb liggen duurt het 6.5 a 7 uur.
Met kabeltje x geeft te telefoon wel verbinding met me pc of usb otg.

Nu heb ik gister een aantal threads gelezen over wakelocks en usb kabels met samsung telefoons en andere zaken. Daaruit las ik ergens dat de meegeleverde lader van samsung op pin 2 en 3 doorverbonden zijn op de usb. Dit zijn de data pins, waardoor de samsungs weten dat er een lader aan verbonden is. Er zal in onze telefoons dus ook zoiets zitten... maar ik ben wel benieuwd hoe ik een kabel kan modden/tweaken zodat hij wel werkt met de oplader....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Dat de meegeleverde kabel niet met de data-pinnen werkt kan ook komen doordat mogelijk de datapinnen te ver naar binnen liggen in de connector aan de PC-kant.
Daar zit helaas nogal wat variatie in tussen stekkertjes.
Maar het beste lijkt mij om te meten of die pinnen in de meegeleverde kabel ook werkelijk doorverbonden zijn.
Ik heb mijn telefoon via de USB kabel opgeladen die ik bij mijn Kindle had gekregen en daarmee laad 'ie ook lekker snel op. In 2 uur tijd van ~45% resterend naar 99% vol. (Adapter van mijn oude HTC Desire) en die USB-kabel kan ik ook prima gebruiken om data over te sturen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek

Timrek

Jippie, de G4 is binnen. Nu mijn sim kaarten er goed in proppen. Welk SIM slot is voor de 3G kaart? Of zijn beide SIM sloten geschikt voor 3G?

Irritante Chinese prut software trouwens die erop staat. Gelukkig niet meer zichtbaar met NOVA launcher...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb mijn sim in het kleine slot zitten en daarmee werkt HSDPA prima.

[ Voor 7% gewijzigd door TD-er op 25-07-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Ik had geen enkele chinese app op mijn g4. Komt misschien door de nederlandse distributeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn zus heeft een G3S en dat is echt een top gsm zonder bugs. Ik was zelf van plan om een G4 advanced, de turbo versie van 2 gig ram te kopen. Nu ik deze reacties zie begin ik te twijfelen. Ik ga misschien ook een G3S kopen. Wat denken jullie? Of vallen die bugs mee van de g4 advanced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:35:
Mijn zus heeft een G3S en dat is echt een top gsm zonder bugs. Ik was zelf van plan om een G4 advanced, de turbo versie van 2 gig ram te kopen. Nu ik deze reacties zie begin ik te twijfelen. Ik ga misschien ook een G3S kopen. Wat denken jullie? Of vallen die bugs mee van de g4 advanced?
Waarom zou je dan niet voor een G4 Basic gaan?
Ik heb zelf de Basic versie en die bevalt uitstekend. Besteld op DHGate.com, binnen een week thuis op de mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
TD-er schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:15:
[...] Ik heb mijn telefoon via de USB kabel opgeladen die ik bij mijn Kindle had gekregen en daarmee laad 'ie ook lekker snel op. In 2 uur tijd van ~45% resterend naar 99% vol. [...]
Inderdaad, ik laad mijn telefoon op via de USB aansluiting op mijn laptop en dat gaat een stuk sneller dan via het stopcontact met mijn Sony oplader.
renatos schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:41:
Sony Bravia Engine 3 voor Android
Merkbaar betere graphics bij games / camera / video / gallery volgens de Sony Bravia techniek.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2135389

Geflasht via CWM en getest op de Jiayu G4 werkt top!
Zijn er nog meer mensen die kunnen beamen dat dit goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Als daar nou gewoon een apk-tje voor was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivo001 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:06:
Ik had geen enkele chinese app op mijn g4. Komt misschien door de nederlandse distributeur?
Klopt, ik heb deze rom nu ook geïnstalleerd en hier zitten geen Chinese apps meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek

Timrek

Misschien moet ik deze dan ook maar even installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spastik
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09-2020

Spastik

Plastik

Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:42:
[...]

Klopt, ik heb deze rom nu ook geïnstalleerd en hier zitten geen Chinese apps meer in.
Is die ROM al beschikbaar?

Resistance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spastik schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 07:45:
[...]

Is die ROM al beschikbaar?
ik heb deze op een hele omslachtige manier moeten installeren via CWM ik heb nog geen tijd gehad om er een werkende update.zip van te maken helaas. Weet niet of iemand deze al van Jiayu Nederland heeft kunnen bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Ik heb gisteravond maar eens geprobeerd of de firmware fix voor touchscreen ook werkt op andere ROMs en het antwoord is JA :)

Dus op ROM build 20130609-113111 werkt de touchscreen fix ook, mochten anderen het willen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
G4W 20130628-203765 zit ik op. Al heb ik wel een klein wit vlekje in mijn scherm zitten, wat moet ik daarmee doen?

(Via Jiayumobile belgië besteld)

[ Voor 13% gewijzigd door mcmxcivr op 26-07-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
B-Force schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:27:
Ik heb gisteravond maar eens geprobeerd of de firmware fix voor touchscreen ook werkt op andere ROMs en het antwoord is JA :)

Dus op ROM build 20130609-113111 werkt de touchscreen fix ook, mochten anderen het willen proberen...
Ik heb af en toe dat de touchscreen niet reageert, of iig dat ik 3 keer een app moet aan tikken voordat ie start. Is de fix daar ook voor? en wat is de makkelijkste installatie wijze? ook makkelijk terug te draaien?

Het CWM verhaal is me nog wat te lastig als Android newbie. Thx

Edit, al gevonden, was niet moeilijk maar ik merk geen verbetering of verandering. Denk eerder dat de icoontjes nog niet vrij worden gegeven want het screen registreert wel een splash in mn live wallpaper

[ Voor 14% gewijzigd door DaBuzzzzz op 26-07-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Zijn er mensen die deze ROM(s) gebruiken?
Ik heb zelf een tijdje met de versie van 28 juni gewerkt en die beviel op zich prima, alleen is het wel zo dat mijn telefoon af en toe spontaan opnieuw opstart. Ik vraag me af of dit aan de ROM zou kunnen liggen.
Ik ga nu updaten naar de versie van 19 juli om te kijken of het daarmee opgelost is.
Meer mensen ervaring met deze ROMs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Force schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:20:
[...]

Waarom zou je dan niet voor een G4 Basic gaan?
Ik heb zelf de Basic versie en die bevalt uitstekend. Besteld op DHGate.com, binnen een week thuis op de mat.
Omdat ik wat schrik heb voor die bugs..vooral de wegvallende 3G + Is er echt zo een groot verschil tussen de basic g4 en de g3s?
Want qua prijs verschillen ze wel een 40 tal euro's. Ik weet dat de camera 13mp is van de g4 maar is die ook effectief beter? de G3s en de g4 hebben ook dezelfde chipset als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
M-Opensource schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:22:

Kent iemand deze persoon toevallig of heeft iemand ook contact met hem gezocht?
Lijkt me niet dat deze persoon een contact heeft in de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand van jullie of er verschil is in het gebruik van SIM1 of SIM2? Ik maak geen gebruik van 2 SIMkaarten kan ik dan best SIM1 of SIM2 slot gebruiken? Ik heb ergens gelezen dat er verschil zit in het ontvangst tussen beide SIM's.

Ik zou dit graag weten alvorens ik een microSIM aanvraag.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrew1988
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:57:
Weet er iemand van jullie of er verschil is in het gebruik van SIM1 of SIM2? Ik maak geen gebruik van 2 SIMkaarten kan ik dan best SIM1 of SIM2 slot gebruiken? Ik heb ergens gelezen dat er verschil zit in het ontvangst tussen beide SIM's.

Ik zou dit graag weten alvorens ik een microSIM aanvraag.

Alvast bedankt.
Sim 1 micro sim was als het goed is alleen 3G:WCDMA2100MHz en sim 2 2G:GSM850/900/1800/1900MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andrew1988 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:40:
[...]

Sim 1 micro sim was als het goed is alleen 3G:WCDMA2100MHz en sim 2 2G:GSM850/900/1800/1900MHz
Dus in Sim1 kan ik alleen maar 3g ontvangen en HSPDA+ en voor de rest niets? Heb nu alleen nog maar E en H gezien en nog geen 3G het lijkt wel of het alleen het snelste of traagste is. Ik dacht dat dit probleem misschien was opgelost via Sim1.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrew1988
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:23:
Dus in Sim1 kan ik alleen maar 3g ontvangen en HSPDA+ en voor de rest niets?

[...]
Als het goed is wel maar kan het ook fout hebben ik heb zelf nog geen jiayu g4 ik wacht nog even tot de advance versie goed leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Dat zou wel heel raar zijn. Lijkt mij cumulatief. Anders is het hele dual sim principe vrij waardeloos. Ik wacht ook nog steeds op de mijne (in China kennen ze Jiayu niet. What?!) , maar wat ik ervan begrijp kan je op micro alles doen en op andere slot met normale sim ook, maar dan geen 3G.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
Àlle nieuwe ROM en CWM releases inclusief back-ups en originele bestanden zijn te downloaden via de Jiayu app in de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Laatst online: 17-10-2023
ook hier nog geen linkje staat naar een mediatek6589 android telephone source code...
De wiko cinq five is er zo een en hier is de source code daarvan te halen.
http://wikogeek.com/
let op ik heb niet verder gekeken dan welke cpu er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
mcmxcivr schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 13:19:
Àlle nieuwe ROM en CWM releases inclusief back-ups en originele bestanden zijn te downloaden via de Jiayu app in de playstore.
Deze bedoel je?

Jammer dat de beschrijvingen bij de downloads in het Spaans zijn.

En misschien een domme vraag, maar waarom/wanneer zou ik "Recovery CWM" nodig hebben?
Die staat als eerste downlversie genoemd.
En wat is het verschil met een "Recovery Oficial G4B"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje001
Ik heb een vraagje : mijn batterij zit nu op 66% en zit 1dag en 30 minuten op de batterij en 1u en 38 minuten scherm. Als ik hier lees gaat bij sommigen de batterij 3 dagen mee dat is bij mij ik helemaal niks doe, het enige dat ik gedaan heb is de krant gelezen en 10 minuten bad piggies gespeeld, voor de rest niets, ook maakt de batterij een dropdown van 28% naar 15%. Dit is denk ik toch niet normaal. Weten jullie hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultratimmy
  • Laatst online: 10-06 21:23
bartje001 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:14:
Ik heb een vraagje : mijn batterij zit nu op 66% en zit 1dag en 30 minuten op de batterij en 1u en 38 minuten scherm. Als ik hier lees gaat bij sommigen de batterij 3 dagen mee dat is bij mij ik helemaal niks doe, het enige dat ik gedaan heb is de krant gelezen en 10 minuten bad piggies gespeeld, voor de rest niets, ook maakt de batterij een dropdown van 28% naar 15%. Dit is denk ik toch niet normaal. Weten jullie hier misschien een oplossing voor?
Het kan zijn dat de batterij niet goed is gekalibeert is ( Hij heeft bv. 20% weer, terwijl het eigenlijk 50% is).
Ik zou is proberen om hem te herkalibreren vie deze app: Google Play: Battery Calibration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje001
Alvast bedankt! Is nu aan het opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
mcmxcivr schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 13:19:
Handige tool. Ik heb gelijk de G4H 20130720-000001 versie maar eens geprobeerd. Tot nu toe geen klachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje

Ik had op mijn pc een GMAIL account

ik heb een Jiavu aangeschaft maar een ander Gmail account aangemaakt

Kan ik deze op mijn Jiavu teru veranderen , zelde als op mijn PC ?

Groetjes

Rudy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

matthijsph schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:34:
[...]
Handige tool. Ik heb gelijk de G4H 20130720-000001 versie maar eens geprobeerd. Tot nu toe geen klachten!
Wel verbeteringen merkbaar, of redelijk hetzelfde?

Heeft iemand trouwens al iets van app2sd werkend gekregen? Ik merk dat mijn interne geheugen redelijk snel volloopt met apps, het zou helpen een grote SD-kaart te kunnen gebruiken.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje
ik heb op mijn PC een GMAIL aacount

ik heb een jiavu4 aangeschaft doch een verkeerd gmailacount aangemaakt

Kan ik deze op mijn jiavu G4 wissen en dezelde gebruiken als deze van mijn PC ?

Groetjes

Rudy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:41:
Vraagje
ik heb op mijn PC een GMAIL aacount

ik heb een jiavu4 aangeschaft doch een verkeerd gmailacount aangemaakt

Kan ik deze op mijn jiavu G4 wissen en dezelde gebruiken als deze van mijn PC ?

Groetjes

Rudy
Je hoeft niet binnen 20 minuten dezelfde vraag nogmaals te stellen.
Je kunt zelfs meerdere gmail-accounts onder Android instellen.

Ga naar settings -> accounts -> add account.
Dan moet je dus niet een nieuw account aanmaken, maar gewoon met een bestaand (existing) account inloggen.
Daarna zou je eventueel je verkeerde account kunnen verwijderen uit Android. Je verwijdert het account dan alleen van je telefoon, dus niet dat je het weggooit van de Google-servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
marcieking schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:28:
[...]

Heeft iemand trouwens al iets van app2sd werkend gekregen? Ik merk dat mijn interne geheugen redelijk snel volloopt met apps, het zou helpen een grote SD-kaart te kunnen gebruiken.
Afgezien van wat uiterlijkheden merk ik geen verschil. Alles werkte voorheen al goed en dat doet het nog steeds. Ik heb het idee dat ze de fix voor het touchscreen er gelijk in gestopt hebben. Maar mijn scherm deed het zonder die fix trouwens ook prima dus ik merk het verschil niet.

Wat werkt er niet aan app2sd? Ik heb het net voor de zekerheid nog even getest en het werkt hier zonder problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door matthijsph op 28-07-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
TD-er schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 16:42:
[...]

Deze bedoel je?

Jammer dat de beschrijvingen bij de downloads in het Spaans zijn.

En misschien een domme vraag, maar waarom/wanneer zou ik "Recovery CWM" nodig hebben?
Die staat als eerste downlversie genoemd.
En wat is het verschil met een "Recovery Oficial G4B"?
Via CWM recovery kun je onder andere back-ups maken, ROMs en apps flashen en nog wat dingen die ik zelf niet gebruik. Waar je bij de originele alleen terug kan naar de fabrieksinstellingen wanneer je telefoon niet meer werkt naar behoren.

[ Voor 9% gewijzigd door mcmxcivr op 28-07-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=0622504,noline]marcieking schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:28[/message]:
[...]

Waarom ga je niet niet gewoon naar instellingen apps en klik een app aan en klikverplaats naar sd-kaart of terug naar intern (telefoon) geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:54:
[...]

Je hoeft niet binnen 20 minuten dezelfde vraag nogmaals te stellen.
Je kunt zelfs meerdere gmail-accounts onder Android instellen.

Ga naar settings -> accounts -> add account.
Dan moet je dus niet een nieuw account aanmaken, maar gewoon met een bestaand (existing) account inloggen.
Daarna zou je eventueel je verkeerde account kunnen verwijderen uit Android. Je verwijdert het account dan alleen van je telefoon, dus niet dat je het weggooit van de Google-servers.
Bedankt hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Heb sinds dit weekend ook een G4 via V&A. Wat een verademing die accuduur! Wel jammer dat je het interne geheugen niet kan gebruiken voor de opslag van foto's en filmpjes. Heb nu nog geen SD-kaart en kan daarom de camera nog niet gebruiken. Of mis ik wat? Bij mijn Samsung Galaxy S2 kon dit wel gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ojjorz schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:05:
Heb sinds dit weekend ook een G4 via V&A. Wat een verademing die accuduur! Wel jammer dat je het interne geheugen niet kan gebruiken voor de opslag van foto's en filmpjes. Heb nu nog geen SD-kaart en kan daarom de camera nog niet gebruiken. Of mis ik wat? Bij mijn Samsung Galaxy S2 kon dit wel gewoon...
Nee, dat heb ik ook ervaren.
Maar IMHO is dat ook niet echt een probleem, want je wilt ook eigenlijk die potentieel grote hoeveelheid data op het relatief krappe interne geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje001
Ultratimmy schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:20:
[...]

Het kan zijn dat de batterij niet goed is gekalibeert is ( Hij heeft bv. 20% weer, terwijl het eigenlijk 50% is).
Ik zou is proberen om hem te herkalibreren vie deze app: Google Play: Battery Calibration
Sinds gisterenavond na de kalibratie heb ik nog 69% en ik heb net hetzelfde gedaan, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Is die 69% wanneer de batterij vol is?
Een herkalibratie duurt trouwens vele uren.
Je moet namelijk de batterij vol hebben en weer helemaal leegtrekken (en dan weer opladen uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me helpen

geluid van de instellingen van inkomende bellers

geluid van een berichtje

Geluid van een inkomende mail

ik vind dat nergens terug en momenteel is het geluid van een inkomend berichtje en mail hetzelfde

Bedankt

Rudy

sorry het betreft een jiayu G4

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:14:
kan iemand me helpen

geluid van de instellingen van inkomende bellers
settings > audio profiles

geluid van een berichtje
settings > audio profiles

Geluid van een inkomende mail
settings van je mail applicatie

ik vind dat nergens terug en momenteel is het geluid van een inkomend berichtje en mail hetzelfde

Bedankt

Rudy

sorry het betreft een jiayu G4
Zie antwoorden hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Martin

Martin of iemand anders wie kan mij verder helpen ?

Ik ben nieuw hoor in dat soort toestellen

settings audio profiles voor telefoongeluid is oke

setting voor berichtje vind ik niet

evenals sttings mail applicatie

buiten dat werkt mijn jiayu G4 perfekt
Met dank

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje001
TD-er schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:54:
Is die 69% wanneer de batterij vol is?
Een herkalibratie duurt trouwens vele uren.
Je moet namelijk de batterij vol hebben en weer helemaal leegtrekken (en dan weer opladen uiteraard).
Nee, nu heb ik nog 44% en vanochtend 69% en heb nog helemaal niks gedaan.
Ga zorgen dat hij vanavond volledig plat is zodat ik hem van 0-100% (na de kalibratie app) kan opladen hopelijk werkt het dan. En als hij opgeladen is geeft hij ook 100% aan en als hij leeg is ook %
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leihcim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:20
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:06:
Bedankt Martin

Martin of iemand anders wie kan mij verder helpen ?

Ik ben nieuw hoor in dat soort toestellen

settings audio profiles voor telefoongeluid is oke

setting voor berichtje vind ik niet

evenals sttings mail applicatie

buiten dat werkt mijn jiayu G4 perfekt
Met dank
Ik merkte ook dat het beltoonvolume en berichtvolume gekoppeld zit in Android 4.2.1. Ik kan het alleen gescheiden regelen met de app Sound Profile (lite versie is gratis). Zie ook: Google Play: Sound Profile
Perfecte app trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

bartje001 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:46:
[...]

Nee, nu heb ik nog 44% en vanochtend 69% en heb nog helemaal niks gedaan.
Ga zorgen dat hij vanavond volledig plat is zodat ik hem van 0-100% (na de kalibratie app) kan opladen hopelijk werkt het dan. En als hij opgeladen is geeft hij ook 100% aan en als hij leeg is ook %
Alvast bedankt
Ik vind 15% afname voor een dagje standby niet schokkend hoor. Denk niet dat dat beter gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand al een oplossing voor het slechte ontvangst probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Welk slechte ontvangst probleem? Mijn G4 ontvangt alles via alle connecties prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaBuzzzzz schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:08:
Welk slechte ontvangst probleem? Mijn G4 ontvangt alles via alle connecties prima
Het lijkt wel ofdat ik nu op plaatsen waar ik met mijn vorig toestel H of H+ had nu met mijn Jiauyu veel minder ontvagst heb. Ik ontvang op heel veel plaatsen alleen maar EDGE en dit is echt heel traag. Waar ik H of H+ ontvang werkt alles zeer goed en snel maaar vind het alleen spijtig dat dit beperkt is tot sommige plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:25

masauri

aka qwybyte

Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:57:
[...]

Het lijkt wel ofdat ik nu op plaatsen waar ik met mijn vorig toestel H of H+ had nu met mijn Jiauyu veel minder ontvagst heb. Ik ontvang op heel veel plaatsen alleen maar EDGE en dit is echt heel traag. Waar ik H of H+ ontvang werkt alles zeer goed en snel maaar vind het alleen spijtig dat dit beperkt is tot sommige plaatsen.
Ik heb het ook vaak andersom, ik kan alleen goed internetten met edge maar zodra ik H of H+ heb is het een ramp. Ik weet niet wat er gebeurd :s de G3 had dit niet.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:57:
[...]

Ontvangst-kwaliteit is van heel erg veel factoren afhankelijk en soms zelfs enkele decimeters verderop 100% beter (of slechter).
Op mijn werkplek heb ik vaak, wanneer ik de G4 links naast m'n monitor heb liggen, geen ontvangst. Er staat dan ook een kruisje in beeld.
1 meter achter me heb ik dan vaak een H in beeld.

En als ik het vergelijk met mijn vorige telefoon, de HTC Desire, dan was dat niet veel anders.
Het is zelfs zo dat het weer ook heel veel invloed kan hebben op je ontvangst.
Bij mistig weer, of met hele zware regenbuien, was de accuduur van mijn Desire 's middags om 15u al in 't rood, wegens te slechte ontvangst. Dan moest 'ie de hele tijd op maximaal vermogen zenden om de zendmast te bereiken.
Dus het is IMHO heel lastig om 2 toestellen op verschillende momenten qua ontvangst te vergelijken.
Eigenlijk zou je ze naast elkaar moeten hebben liggen om het verschil te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Laatst online: 28-08 13:55
Beste mede Jiayu G4 gebruikers,

Even een ander vraagje: wellicht heeft iemand van jullie een creatieve oplossing voor de telefoon in een mooie houder te hebben in de auto? Ik heb tot nu toe altijd Brodit oplossingen gebruikt, wat mij altijd goed bevalt. Echter voor deze Jiayu bestaat die oplossing niet. Ook zoeken op internet geeft mij geen mooie houder ... iemand wel iets leuks gevonden? Graag met laad functie ...

Andere optie: zoeken naar een telefoon met dezelfde maatvoering & die houder van Brodit bestellen. Na even zoeken kwam ik op de HTC Windows Phone 8X uit, lijkt er wel veel op! Ook de lader functie zit erg dicht in de buurt ... alleen is dat toch beetje risky, als het maar een paar tiende milimeters anders zit .. gaat dat niet passen.

Kortom, jullie suggesties voor alternatieven, of andere Brodit houders die beter passen?

Thnx _/-\o_

Roy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Laatst online: 11:47
Zijn er al meer tweakers die de "thin" 1850mah versie van de G4 hebben? Wat zijn jullie ervaringen met de batterij? Ik zit na een klein weekje gebruik op de 4.5 a 5 uur screen on time na 1 dag. Ik kom dus makkelijk de hele dag door met 1 lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor eventuele liefhebbers hier een link naar de originele Jiayu G4 06-07-2013 ROM waar de chinese apps al uitgehaald zijn en gapps standaard in staat etc.

http://www.droidwebspace....9-g4hg-20130706-153833-v0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

matthijsph schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:37:
[...]

Afgezien van wat uiterlijkheden merk ik geen verschil. Alles werkte voorheen al goed en dat doet het nog steeds. Ik heb het idee dat ze de fix voor het touchscreen er gelijk in gestopt hebben. Maar mijn scherm deed het zonder die fix trouwens ook prima dus ik merk het verschil niet.

Wat werkt er niet aan app2sd? Ik heb het net voor de zekerheid nog even getest en het werkt hier zonder problemen.
Ik heb een partitie gemaakt op mijn SD-kaart, maar die wordt niet gebruikt om apps op te installeren. De partitie is 2GB groot en er is ongeveer 1,25GB op de partitie die volgens het menu (settings-->storage) gebruikt wordt voor het installeren van applicaties.
Er zijn ook wel apps in de market die stukjes van een applicatie op de SD-kaart kunnen zetten, maar dat is veel minder praktisch dan het mounten van een partitie op de SD-kaart als mountpoint voor de installatie van apps.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Adarkar schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:52:
Zijn er al meer tweakers die de "thin" 1850mah versie van de G4 hebben? Wat zijn jullie ervaringen met de batterij? Ik zit na een klein weekje gebruik op de 4.5 a 5 uur screen on time na 1 dag. Ik kom dus makkelijk de hele dag door met 1 lading.
Dat klopt toch wel met mijn bevindingen van de 3000mAh versie 5 t/m 7 uur screen time en 48 tot 60 uur standby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 08:00
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:03:
Voor eventuele liefhebbers hier een link naar de originele Jiayu G4 06-07-2013 ROM waar de chinese apps al uitgehaald zijn en gapps standaard in staat etc.

http://www.droidwebspace....9-g4hg-20130706-153833-v0
Ziet er goed uit! Waar heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allard_070 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:01:
[...]

Ziet er goed uit! Waar heb je die gevonden?
van ejiayu.com, nieuwe versie is geupload.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
Op de Jiayu app staat een officiële rom build 20-7, nu niet meer in beta status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcmxcivr schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:59:
Op de Jiayu app staat een officiële rom build 20-7, nu niet meer in beta status.
Dit is geen "officiele" Jiayu ROM dit is van Jiayu.es niet van Jiayu China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 06:14
Troxel schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:37:
Beste mede Jiayu G4 gebruikers,

Even een ander vraagje: wellicht heeft iemand van jullie een creatieve oplossing voor de telefoon in een mooie houder te hebben in de auto? Ik heb tot nu toe altijd Brodit oplossingen gebruikt, wat mij altijd goed bevalt. Echter voor deze Jiayu bestaat die oplossing niet. Ook zoeken op internet geeft mij geen mooie houder ... iemand wel iets leuks gevonden? Graag met laad functie ...
Roy, voor mij ook een belangrijk punt bij de aanschaf van een telefoon. Zelf nog niet gekocht maar Brodit heeft ook instelbare universele houders. Zie link voor degene die zou moeten passen.
www.brodit.com/product.ht...7&pn=prod&brand=,&model=,
Selecteer bij het merk telefoon gewoon other models en je krijgt de universele te zien.

Tomtom heeft ook universele houders die er goed uitzien maar helaas is de G4 te lang :(

Laat even weten wat je genomen hebt, de G4 staat op mijn short list ;)

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:20
oeps schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:23:
[...]

Roy, voor mij ook een belangrijk punt bij de aanschaf van een telefoon. Zelf nog niet gekocht maar Brodit heeft ook instelbare universele houders. Zie link voor degene die zou moeten passen.
www.brodit.com/product.ht...7&pn=prod&brand=,&model=,
Selecteer bij het merk telefoon gewoon other models en je krijgt de universele te zien.

Tomtom heeft ook universele houders die er goed uitzien maar helaas is de G4 te lang :(

Laat even weten wat je genomen hebt, de G4 staat op mijn short list ;)

Willem
Deze houder gebruikt ik momenteel en bied dezelfde Brodit kwaliteit die je gewend bent van de model specifieke houders. Zelfs met de cover(standaard Jiayu hoesje geleverd door Jiayu Nederland) zit de telefoon goed in de houder. Het is een passieve houder, ik gebruik dus een losse kabel om hem op te laden in de auto.

Hier heb ik hem vandaan: http://www.broditcenter.n...62-77mm-dikte-6-10mm.html
Pagina: 1 ... 16 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen