Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:57:
[...]
Het lijkt wel ofdat ik nu op plaatsen waar ik met mijn vorig toestel H of H+ had nu met mijn Jiauyu veel minder ontvagst heb. Ik ontvang op heel veel plaatsen alleen maar EDGE en dit is echt heel traag. Waar ik H of H+ ontvang werkt alles zeer goed en snel maaar vind het alleen spijtig dat dit beperkt is tot sommige plaatsen.
Ontvangst-kwaliteit is van heel erg veel factoren afhankelijk en soms zelfs enkele decimeters verderop 100% beter (of slechter).
Op mijn werkplek heb ik vaak, wanneer ik de G4 links naast m'n monitor heb liggen, geen ontvangst. Er staat dan ook een kruisje in beeld.
1 meter achter me heb ik dan vaak een H in beeld.
En als ik het vergelijk met mijn vorige telefoon, de HTC Desire, dan was dat niet veel anders.
Het is zelfs zo dat het weer ook heel veel invloed kan hebben op je ontvangst.
Bij mistig weer, of met hele zware regenbuien, was de accuduur van mijn Desire 's middags om 15u al in 't rood, wegens te slechte ontvangst. Dan moest 'ie de hele tijd op maximaal vermogen zenden om de zendmast te bereiken.
Dus het is IMHO heel lastig om 2 toestellen op verschillende momenten qua ontvangst te vergelijken.
Eigenlijk zou je ze naast elkaar moeten hebben liggen om het verschil te testen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)