Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Paar trackjes gedaan. Maar was maar een kort hobbeltje met de kleintjes. Kan nog niet echt oordelen

Telefoon in de zak van mn Jeans dus valt best mee. Als deze in mijn armband zit heeft ie vrij zicht naar boven. Bemoeidigend dus

http://www.sports-tracker...aBuzzzzz/2ruo7nug3kbk1857

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
Ik vandaag Mytracks geinstalleerd om te kijken hoe de GPS zich houdt. Mijn ervaringen met Flitsnav zijn prima, GPS houdt netjes de snelheid bij. Bij Tomtom merk ik dat het signaal af en toe even weg is.

Het resultaat van Mytracks is dat ik keurig kan zijn op welke wegen ik gereden heb, ook de gemiddelde snelheid is goed. Als ik verder inzoom zie ik wel dat af en toe het signaal verloren geweest is, maar dat zal net een seconde geweest zijn. Zie hier een voorbeeld.

Iets anders, ik heb een aantal widgets op mijn Nova homescreen staan en die willen niet refreshen. Bijvoorbeeld Tajm en Battstatt zijn ooit bijgewerkt geweest, maar geven nu niet meer de huidige waarde aan. Een reboot maakt geen verschil. Iemand een soortgelijke ervaring, of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1292
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-11-2024
MIUI rom + GPSTest = geen fix :(

Trouwens voor mensen met touch problemen, installeer rom: http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4/ (30-06-2013) en download de g4-fix.zip van: http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4-6/.

"1. Unpack the contents of the archive to your external SD-card in your phone. Extract "download.ldr" in the root of the card. (/mnt/sdcard)
2. Unplug USB cable, disable Wi-Fi, Bluetooth autorotate, GPS etc and put your phone in airplane mode. And then set the screen timeout to 5 minutes or more.
3. Go to Settings – Display – at the bottom – update software touch screen.
4. DO NOT touch the screen. Wait patiently until the whole updated is done. (Blue line) if correct it will update version 13 to version 25.
5. Now reboot your phone and then calibrate the screen, go to Settings – Display -. Put the phone on a table or completely flat surface and click "calibrate". Again DO NOT toch the screen until the end of the calibration.
6. From the root of SD-card delete the file "download.ldr".
WARNING. Updating the firmware touch screen is a dangerous procedure. All at your own risk. If you don't undertand don't upgrade."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin1292 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:10:

4. DO NOT touch the screen. Wait patiently until the whole updated is done. (Blue line) if correct it will update version 13 to version 25.

WARNING. Updating the firmware touch screen is a dangerous procedure. All at your own risk. If you don't undertand don't upgrade."
In de startpost van dit topic staat een link naar de versie 29 van de touchscreen update deze geeft bij mij in tegenstelling tot 25 helemaal geen ghost touches meer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

robin1292 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:10:
Trouwens voor mensen met touch problemen, installeer rom: http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4/ (30-06-2013) en download de g4-fix.zip van: http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4-6/.
Ik heb build 163509 en ik heb de touch fix uit de OP gedaan, is dit een andere? Ik kon geen link naar een fix vinden trouwens of kijk ik scheel?

Met die fix uit de OP van dit draadje vind ik overigens nog steeds dat het niet lekker werkt. Soms als ik een icoontje ingedrukt houdt om het te verplaatsen, opent tie een random programma lijkt wel. Soms reageert het helemaal niet, en soms staat het te bibberen. Met scrollen hetzelfde, soms opent tie gewoon waar ik initieel mn vinger zet om te scrollen of opent gewoon halverwege het scrollen waar ik op dat moment op sta met mn vinger.

Tis vervelend maar niet heel erg, het is niet dat het continue gebeurd maar soms. Het lijkt erger als tie warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
Gisteren een Jiayu G4 besteld bij Jiayumobile.be. Mijn vorige gsm is zowat overleden dus ik heb geen tijd om op china te wachten en aangezien dit een officiële Jiayu distributor (benelux) is verwacht ik dat het goed zal gaan. Als ik de gsm binnen heb zal ik hem eerst een weekje testen en daarna een korte review en mijn ervaringen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Eergisteren heb ik mijn G4 binnengekregen via DHL, zonder extra kosten :).
Ik had er ook een flipcase bij besteld. Alleen jammer dat de hoeken niet worden afgedekt :(.
Ik heb nu al een beschadiging op 1 van de hoeken. Gelukkig zie je het niet meer echt, nadat ik met een zwarte viltstift wat bijgekleurd heb.

Ik heb net mijn G4 geflasht met de officiele rom SP FLASH G4 20130620. Dit is gelukt, alleen staat nu alles in het Chinees. Kon dat niet even in de OP vermeld worden? Hoe krijg ik dit op Nederlands, of heb ik een andere ROM nodig?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
InflatableMouse schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 22:53:
[...]

Ik heb build 163509 en ik heb de touch fix uit de OP gedaan, is dit een andere? Ik kon geen link naar een fix vinden trouwens of kijk ik scheel?

Met die fix uit de OP van dit draadje vind ik overigens nog steeds dat het niet lekker werkt. Soms als ik een icoontje ingedrukt houdt om het te verplaatsen, opent tie een random programma lijkt wel. Soms reageert het helemaal niet, en soms staat het te bibberen. Met scrollen hetzelfde, soms opent tie gewoon waar ik initieel mn vinger zet om te scrollen of opent gewoon halverwege het scrollen waar ik op dat moment op sta met mn vinger.

Tis vervelend maar niet heel erg, het is niet dat het continue gebeurd maar soms. Het lijkt erger als tie warm is.
Die fix is ook bedoelt voor 20130620 er is door jiayu 2 keer een fix uitgebracht naar versie 25 en 29 die op needrom is dacht ik 25 in de OP de meeste recente na 29. Wellicht als je de nieuwste rom installeert en touchfix dat het dan opgelost is.
mrbombastic schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:02:

Ik heb net mijn G4 geflasht met de officiele rom SP FLASH G4 20130620. Dit is gelukt, alleen staat nu alles in het Chinees. Kon dat niet even in de OP vermeld worden? Hoe krijg ik dit op Nederlands, of heb ik een andere ROM nodig?
Dit kun je gewoon wijzigen zie hier
(Meeste) chinese apps kun je gewoon verwijderen dacht ik.. meer roms op needrom.

[ Voor 4% gewijzigd door benbaba op 13-07-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Thanks!

Is er ook een ROM zonder Chinese apps?

[ Voor 8% gewijzigd door mrbombastic op 13-07-2013 14:39 ]

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

benbaba schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:06:
[...]
Die fix is ook bedoelt voor 20130620 er is door jiayu 2 keer een fix uitgebracht naar versie 25 en 29 die op needrom is dacht ik 25 in de OP de meeste recente na 29. Wellicht als je de nieuwste rom installeert en touchfix dat het dan opgelost is.
Bedankt maar die build staat er nu op met fix 29. Helaas is het daarmee dus niet helemaal opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1292
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-11-2024
mrbombastic schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:38:
Thanks!

Is er ook een ROM zonder Chinese apps?
Download root uninstaller in de play store en je bent er van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piedrogenius
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-11-2013
Hier ook 2G dropouts door 3G . Probeer een patroon te herkennen: toevallig een Vodafone SIM? Met een T-mobile lijk ik geen problemen te hebben...
HerrieMan schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:55:
[...]

Heb inmiddels ook de vraag bij Jiayu nederland gesteld, hopelijk weten zij hoe dit te fixen.
Ook hier werkt het invoeren van een oud imei nummer voor een van de sims niet.
Ook geprobeerd een van beide sims uit te schakelen, maar dan geeft nog steeds de overgebleven sim dezelfde drop-outs zodra 3G wordt aangeschakeld.
Draai momenteel dus zonder 3G, gelukkig heb ik als backup meestal wel wifi beschikbaar voor de data.
Heb overigens op andere fora (http://forum.xda-develope...?p=42773429&postcount=778) wel gelezen dat voor andere mtk6589 gsm's soms ook dit probleem optreed en dat een fix bestaat uit het flashen van de radio/modem, maar of dit ook voor de G4 werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:20
Gisteren rom 0620 geflashed. Nu valt me op dat face recognition niet gekozen kan worden als unlock optie. Ervaren jullie dit ook?

Daarnaast was mijn telefoon stock uitgerust met 2 sdcard partities. Na het flashen met CWM is de micro sd card welke eerst sdcard1 was nu sdcard0 geworden. Bij instellingen -> opslagruimte kan nu ook alleen sdcard gekozen worden als standaard schrijfschijf en niet meer het interne geheugen. Er word nog wel een indicatie gegeven van de opslagruimte op het interne geheugen. Wanneer ik mijn telefoon aan de pc hang ziet windows ook alleen de micro sd als benaderbaar waar voorheen ook de interne geheugen benaderd kon worden. Kan dit veroorzaakt zijn doordat ik voor het flashen alle caches heb geleegd en de system, data en cache partitie heb geformateerd via CWM? Overigens lijkt mij dit niet een heel groot probleem aangezien het interne geheugen nu niet snel vol zal raken, "but correct me if i'm wrong".

De rom boot trouwens met een jiayu.es logo?

[ Voor 9% gewijzigd door o0Donder0o op 13-07-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
piedrogenius schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 16:32:
Hier ook 2G dropouts door 3G . Probeer een patroon te herkennen: toevallig een Vodafone SIM? Met een T-mobile lijk ik geen problemen te hebben...
[...]
Hoi, ik heb in SIM1 een Telfort en SIM2 een T-mobile kaartje .. beide kaartjes kan ik geen 3G aanzetten, dan constant dropouts ... dus lijkt niet aan de provider te liggen maar wellicht aan een bepaalde batch van telefoons?

Heb Jiayu zelf aangeschreven, mijn leverancier (mixeshop), die Wade van Needrom, niemand heeft een oplossing tot nu toe. Zijn bij Needrom op 't forum nog wel wat meer mensen die zelfde problemen ervaren in Italië onder andere ...

Lastig dus, lig constant maar WIFI te zoeken als ik iets "snels" nodig heb ... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piedrogenius
Mijne komt van Spemall. Is versie met USB OTG.Kan de RF frontend zijn. Lastig oplosbaar met een nieuwe Rom. Heb een H7500+ met een soortgelijk probleem alleen maakt 3g aan/uit geen verschil daar. Probleem lost op met vodafone sim. Lijkt alsof getuned wordt buiten de filter-range van de telefoon. G4 lijkt meer interferentieprobleem..

Misschien kan een instelling van mobile uncle nog iets uitmaken...
Troxel schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 18:37:
[...]

Hoi, ik heb in SIM1 een Telfort en SIM2 een T-mobile kaartje .. beide kaartjes kan ik geen 3G aanzetten, dan constant dropouts ... dus lijkt niet aan de provider te liggen maar wellicht aan een bepaalde batch van telefoons?

Heb Jiayu zelf aangeschreven, mijn leverancier (mixeshop), die Wade van Needrom, niemand heeft een oplossing tot nu toe. Zijn bij Needrom op 't forum nog wel wat meer mensen die zelfde problemen ervaren in Italië onder andere ...

Lastig dus, lig constant maar WIFI te zoeken als ik iets "snels" nodig heb ... |:(

[ Voor 4% gewijzigd door piedrogenius op 13-07-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Blijf me verbazen over het ding. Heb nu een mooie smoel erop met de Nova Laucher, Icons van Nokia Belle en alle functionaliteit geinstalleerd.
Morgen op de Mountainbike zal ik ook weer tracken om de GPS verder te testen.

Hier staan veel ROMs maar ik mis adequate info erbij

http://www.needrom.com/phone-roms/jiayu/g4/

Wat ik mis:

* Een goed en simpel sync pakketje om foto's, contacts ed te kunnen syncen op de pc/Nas, liefst ook met een een backup functie zodat als ik een nieuwe rom installeer ik niet alles hoef terug te zetten?

* Oplossing om via BubbleUNPN mkv's te kunnen streamen

* Gravity van Mobile ways. Naar ik begrijp is Jan Ole wel naar Android aan het porten. Die app rockt als het om Social gaat. er is noch op Android, noch op IOS een echt alternatief...

*In passende silicon guard (liefst alleen een dun randje als stootkussen

Die accu........wat een verademing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:13
Ik ben nog steeds tevreden met mijn g4, maar heb nu wel een probleempje geconstateerd.

Afgelopen week was ik bij Rock Werchter in België, maar ik kreeg nergens in belgie ontvangst met mijn telefoon.

Nu zit ik op vakantie in Londen, maar ook hier geen bereik.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Roaming aanzetten? op je telefoon of in je account bij je provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Inderdaad, roaming staat default uit. En IMHO is dat ook wat je wilt, want je wilt liever niet met onaangename verrassingen thuiskomen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:13
Roaming staat uit omdat ik geen 3g in mijn abbonement heb zitten.

Ik bedoelde dat ik niet telefonisch bereikbaar ben, voor internet gebruik ik wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 08:00
ivo001 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 11:20:
Roaming staat uit omdat ik geen 3g in mijn abbonement heb zitten.

Ik bedoelde dat ik niet telefonisch bereikbaar ben, voor internet gebruik ik wifi
Moet je dan niet gewoon roaming aanzetten en data uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
piedrogenius schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:28:
Mijne komt van Spemall. Is versie met USB OTG.Kan de RF frontend zijn. Lastig oplosbaar met een nieuwe Rom. Heb een H7500+ met een soortgelijk probleem alleen maakt 3g aan/uit geen verschil daar. Probleem lost op met vodafone sim. Lijkt alsof getuned wordt buiten de filter-range van de telefoon. G4 lijkt meer interferentieprobleem..

Misschien kan een instelling van mobile uncle nog iets uitmaken...

[...]
Hoi Piedogenius .. klinkt alsof je er echt verstand van hebt, thnx! Welke soort instellingen moet ik 't zoeken denk je? In een bepaald netwerk / bepaalde band o.i.d.?

De jouwe, is dat een versie met OTG maar gewoon de 1GB versie? Welke ROM versie?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piedrogenius
Mijn dochter heeft 'm en ze is nog tevreden met 2G snelheden.

Ik weet niet wat het effect is maar in Mobile Uncle/engineer Mode MTK kan je iets viespeuken met netwerksetting Ivsr, 23gcro e.d. Probeer die 's 1 voor 1 uit te zetten en kijk of die stabiel wordt.Misschien doet Fast Dormancy off iets?

Zoniet kan een nieuwe baseband firmware van Jiayu misschien helpen, maar ik heb er een hard hoofd in..
Troxel schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:40:
[...]

Hoi Piedogenius .. klinkt alsof je er echt verstand van hebt, thnx! Welke soort instellingen moet ik 't zoeken denk je? In een bepaald netwerk / bepaalde band o.i.d.?

De jouwe, is dat een versie met OTG maar gewoon de 1GB versie? Welke ROM versie?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:53
Heb dus de G4 in huis gekregen en ben echt blij met het apparaat. Ik kreeg er een OTG kabel bij en dat werkt verbazend goed.

De G4 ziet er solide uit en voelt ook zo aan. De achterzijde is van plastic maar gaat goed los en vast en is mooi sluitend afgewerkt.

Het scherm is keurig strak en geeft echt een ongelofelijk mooi helder beeld. Het touchsysteem werkt goed. Had eerst het idee dat de aanraking even vertraagd werd maar dat is denk ik een gevoel. Heb er een update en calibratie op toegepast. Merk er niet veel van maar het werkt gewoon erg lekker en prettig.

Het toestel is snel en reageert goed. De camera maakt erg mooie foto's en de video's zijn ook goed.

De GPS niet getest. Zal het wel merken.

Al met al zeer onder de indruk. Nu maar hopen dat het toestel een lange levensduur heeft.

Mijn dochter, die erg kieskeurig is zeker mbt mobieltjes, heeft ook een besteld. Dus hebben we nu 2 om te testen. Ook de tweede was net als de eerste in perfecte staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Werkt nederlandse spelling controle bij jullie? Ik kan overal wel nederlands kiezen, maar de spelling correctie en woord suggestie werken niet. In het engels werkt het wel allemaal goed.

Ik zoek me wezeloos, halve dag al lopen googlen om een oplossing te vinden maar tevergeefs. Ook toevoegen van dictionaries helpt niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Ik heb het werkend. door bij language en input alleen NL aan te vinken in je settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Je kunt ook meerdere talen actief hebben en dan kun je schakelen met de spatiebalk. De geselecteerde taal staat dan ook in de spatiebalk genoemd.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renatos
  • Laatst online: 20-04 21:33
InflatableMouse schreef op zondag 14 juli 2013 @ 21:02:
Werkt nederlandse spelling controle bij jullie? Ik kan overal wel nederlands kiezen, maar de spelling correctie en woord suggestie werken niet. In het engels werkt het wel allemaal goed.

Ik zoek me wezeloos, halve dag al lopen googlen om een oplossing te vinden maar tevergeefs. Ook toevoegen van dictionaries helpt niet ...
Maak gebruik van Swiftkey werkt perfect en veel beter als het standaard toetsenbord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Bedankt voor de reacties. Standaard heb ik nederlands en engels en ik kan schakelen. Echter op nederlands werden alle woorden onderstreept en was er geen correctie en geen woordsuggesties als ik een woord aantikte. Voor engels werkt dat wel allemaal goed.

Wat me opvalt is dat onder Taal en Invoer "Android-toetsenbord (AOSP) greyed out is. Er staat een grijs vinkje voor, is dat normaal? Ik kan wel op instellingen drukken en het configureren?

Swiftkey heb ik nu even geinstalleerd, dat ziet er goed uit verder en daarmee werkt nederlands ook goed, alhoewel het niet helemaal integreert in Android want als ik spelling controle aanzet blijft tie alle woorden onderstrepen. Maar de app is betaald, en voor iets waar standaard functionaliteit voor hoort te zijn wil ik eigenlijk niet gaan betalen. Maw, mooie suggestie wel maar in eerste instantie wil ik dus dat dit van Android zelf werkt.

Bedankt!

PS. Collega van mij met ditzelfde toestel heeft hetzelfde. Toeval wil dat wij beide Baidu gedeinstalleerd dan wel disabled hebben, zou dat het probleem kunnen zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door InflatableMouse op 15-07-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Werkt oe BT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Of mijn bluetooth werkt? Denk het, niet geprobeert ik gebruik dat niet. Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
o0Donder0o schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 17:14:
Gisteren rom 0620 geflashed. Nu valt me op dat face recognition niet gekozen kan worden als unlock optie. Ervaren jullie dit ook?

Daarnaast was mijn telefoon stock uitgerust met 2 sdcard partities. Na het flashen met CWM is de micro sd card welke eerst sdcard1 was nu sdcard0 geworden. Bij instellingen -> opslagruimte kan nu ook alleen sdcard gekozen worden als standaard schrijfschijf en niet meer het interne geheugen. Er word nog wel een indicatie gegeven van de opslagruimte op het interne geheugen. Wanneer ik mijn telefoon aan de pc hang ziet windows ook alleen de micro sd als benaderbaar waar voorheen ook de interne geheugen benaderd kon worden. Kan dit veroorzaakt zijn doordat ik voor het flashen alle caches heb geleegd en de system, data en cache partitie heb geformateerd via CWM? Overigens lijkt mij dit niet een heel groot probleem aangezien het interne geheugen nu niet snel vol zal raken, "but correct me if i'm wrong".

De rom boot trouwens met een jiayu.es logo?
Geen gebruikers van rom 0620 die dit ook ervaren? Dan zal ik waarschijnlijk toch een andere officiële rom geflashed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrew1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-08 14:02
ik neem aan dat dit de officiële rom is http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4-6/ om dat er alleen update staat en geen custom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Leip, hoewel de route door Sports-Tracker keurig getracked wordt is de snelheid belachelijk. Ik fiets gemiddeld 417 kmh, met de auto 1009 kmh, en loop minstens 107 kmh. Hoe de app het voor elkaar krijgt snap ik echt niet. De route wordt feiloos weergegeven en met die snelheden zal ik allang aan de middelandse zee. Runkeep net even geprobeerd en die lijkt het feilloos te doen. Kijkend naar de waardes rapporteert Sports-tracker ongeveer en consequent alle afstanden met een factor 10. Lijkt me geen relatie te hebben met enig GPS probleem aangezien ik vlot een fix heb en de route netjes wordt weergegeven. Leip.

Ander ding is dat als ik in time settings netwerk tijd aanhoudt mijn klok stil blijft staan en ik in een weer en tijdwidget eerst moet refreshen voordat de juist tijd wordt weergegeven. Zet in sync uit dan gaat het wel goed.... Leip (2)

afijn, wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 13:53
DaBuzzzzz schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:18:
Leip, hoewel de route door Sports-Tracker keurig getracked wordt is de snelheid belachelijk. Ik fiets gemiddeld 417 kmh, met de auto 1009 kmh, en loop minstens 107 kmh. Hoe de app het voor elkaar krijgt snap ik echt niet. De route wordt feiloos weergegeven en met die snelheden zal ik allang aan de middelandse zee. Runkeep net even geprobeerd en die lijkt het feilloos te doen. Kijkend naar de waardes rapporteert Sports-tracker ongeveer en consequent alle afstanden met een factor 10. Lijkt me geen relatie te hebben met enig GPS probleem aangezien ik vlot een fix heb en de route netjes wordt weergegeven. Leip.

Ander ding is dat als ik in time settings netwerk tijd aanhoudt mijn klok stil blijft staan en ik in een weer en tijdwidget eerst moet refreshen voordat de juist tijd wordt weergegeven. Zet in sync uit dan gaat het wel goed.... Leip (2)

afijn, wordt vervolgd
Ik heb hetzelfde met endomondo. daar fiets ik ook iets van 400+km/u ik vond het al erg hard gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
piedrogenius schreef op zondag 14 juli 2013 @ 16:29:
Mijn dochter heeft 'm en ze is nog tevreden met 2G snelheden.

Ik weet niet wat het effect is maar in Mobile Uncle/engineer Mode MTK kan je iets viespeuken met netwerksetting Ivsr, 23gcro e.d. Probeer die 's 1 voor 1 uit te zetten en kijk of die stabiel wordt.Misschien doet Fast Dormancy off iets?

Zoniet kan een nieuwe baseband firmware van Jiayu misschien helpen, maar ik heb er een hard hoofd in..

[...]
Helaas allen geprobeerd maar geen geluk ... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
hmmm jammer net de G4 binnen gekregen... Die ene met 4gb/1gb en een mtk6589T van DHgate en wat blijkt.... 1,2Ghz... en dus gewoon MTK6589 zonder T.... 8)7 |:(
Het is wel een mooie telefoon en weer een stukje vooruitgang op mijn G3.... maar mis nou jet die _/-\o_ :9~ het is nu meer :/ :O :|

Al met al scheelt het maar 15 euro ofzo bij de goedkoopste shops (met DHL verzending) dus ben ik nog wel tevreden... hoop wel dat de GPS goed werkt en dat de camera beter is dan de G3... anders is het over 2 maanden alsnog een G4 kopen met MTK6589T (als die ooit komt in het zwart!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:40
boppos schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:22:
hmmm jammer net de G4 binnen gekregen... Die ene met 4gb/1gb en een mtk6589T van DHgate en wat blijkt.... 1,2Ghz... en dus gewoon MTK6589 zonder T.... 8)7 |:(
Het is wel een mooie telefoon en weer een stukje vooruitgang op mijn G3.... maar mis nou jet die _/-\o_ :9~ het is nu meer :/ :O :|

Al met al scheelt het maar 15 euro ofzo bij de goedkoopste shops (met DHL verzending) dus ben ik nog wel tevreden... hoop wel dat de GPS goed werkt en dat de camera beter is dan de G3... anders is het over 2 maanden alsnog een G4 kopen met MTK6589T (als die ooit komt in het zwart!)
Ai, dat is jammer. Ik zag dat DHL geprobeerd heeft mijn foon af te leveren, maar niet thuis. morgen weer een kans.
Dan maar aan de slag met deze G4 :) Verder wel alles in orde met de levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
B-Force schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:26:
[...]
Ai, dat is jammer. Ik zag dat DHL geprobeerd heeft mijn foon af te leveren, maar niet thuis. morgen weer een kans.
Dan maar aan de slag met deze G4 :) Verder wel alles in orde met de levering?
Ja hij is top! GPS doet het goed en USB OTG doet het ook op deze foon. Vind hem mooier dan de G4 met een kleinere behuizing en net iets groter scherm, Hoopte alleen dat de backlights van de toetsjes ook werkte maar deze doen het dus ook op deze G4 niet. Doen de backlights op de advance het wel?

Hij was trouwens al geroot en de accu zat er al in. net me 64gb kaartje erin gedaan en die doet het dus ook gewoon!

[ Voor 8% gewijzigd door boppos op 16-07-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasmanm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:09
Ik had ook last had de sim uit viel als de 3G verbinding tot stand werd gebracht.
Ben vervolgens meerdere roms gaan uitproberen met het volgende resultaat:

De firmwares op basis van
G4H 20130502-201925 ok.
G4H-20130515-202809 ok
G4H-20130620-163509 niet ok
G4H 20130712-163509 ok

niet ok, is de rom die de SIM verbinding verbreekt als er een 3G verbinding wordt opgezet.
ok. 3G lijkt prima te werken.

Wat ik echter een beetje jammer vind is dat de LLama app crashed bij het instellen van de app. Weet iemand hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58
pasmanm schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 00:43:
...
G4H 20130712-163509 ok
...
Waar vind je deze dan? en wat zou hierin dan gewijzigd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koopmans schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 07:48:
[...]

Waar vind je deze dan? en wat zou hierin dan gewijzigd zijn?
Deze staat alleen op Jiayu.es en is door hun gemaakt.

http://www.jiayu.es/software.php?soft&jiayu=G4B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseMan12O4
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 13:43
nog een toevoeging aan het lijstje met firmware versies:
G4W 20130531-190735
3G werkt hiermee ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Thnx voor je post, erg interessant, weer 'n goede resource voor ROM's & tools, en nu eindelijk in het europese domein.

En dan, natuurlijk ook voor het 3G issue wat ik heb! Ik ga dat vanavond eens proberen. En jij bent dus bij de 20130712 rom van de spaanse site gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Troxel schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:38:
[...]

Thnx voor je post, erg interessant, weer 'n goede resource voor ROM's & tools, en nu eindelijk in het europese domein.

En dan, natuurlijk ook voor het 3G issue wat ik heb! Ik ga dat vanavond eens proberen. En jij bent dus bij de 20130712 rom van de spaanse site gebleven?
Ben net overgestapt op deze ROM, heb alleen wel dat spaanse bootlogo en wat onzinnige apps verwijderd en de standaard agenda in de CWM image gezet en daarna pas geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Het CWM gaat bij mij wat vreemd met de G4 die ik heb. Het ismegelukt de off rom 620 509 er op te krijgen door deze op een sd kaart te zetten. Hij startte toen zelf het upgraden.

Hoe doe jij dat flashen?
BaseMan12O4 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 08:52:
nog een toevoeging aan het lijstje met firmware versies:
G4W 20130531-190735
3G werkt hiermee ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Op needrom staan veel roms maar idd weinig info. Waarmee hebbe jullie de beste ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseMan12O4
henkb123 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:16:
Het CWM gaat bij mij wat vreemd met de G4 die ik heb. Het ismegelukt de off rom 620 509 er op te krijgen door deze op een sd kaart te zetten. Hij startte toen zelf het upgraden.

Hoe doe jij dat flashen?

[...]
Dat is de versie die erop stond toen ik het toestel kreeg. Ben nog niet aan het flashen geweest behalve de recovery dan. Wacht er verder nog even mee. Deze werkt helemaal ok imo. Tis trouwens ook geen Lewa die erop staat bij mij. Tenminste de interface ziet er net zo uit als op mijn G3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon crashed compleet wanneer ik hem via Bluetooth met mijn Parrot Asteroid autoradio verbind en probeer te bellen.

Iemand ervaring met welke update of ROM dit wel goed gaat? Dit is zwaar irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasmanm
De rom versie: G4H-20130620-163509 waar 3G niet werkt had wel een goede stabiele, snelle wifi verbinding.

Versie G4H 20130712-163509 en G4H-20130515-202809 hebben na installatie last van slechte wifi.

Eigenlijk zoek ik een rom waar 3G stabiel blijft en ook wifi performed zoals het moet.

@baseman12O4. De rom die jij beschrijft: G4W 20130531-190735; hoe is daar je wifi performance? en waar heb je deze gedownload?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseMan12O4
@pasManm. Deze rom zat op mijn toestel toen ik hem kreeg. (besteld bij JiayuNederland.nl) Heb deze dus niet gedownload. Vind ook nergens duidelijke informatie over deze versie terug. De wifi performance is trouwens gewoon zoals het zou moeten imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Vreemd.
Vriendin en haar vriend en daar een vriend van doen hun best om 'em te vinden voor me.
In China zelf notabene!

Ze kunnen 'em niet vinden, en niemand heeft daar ooit van Jiayu gehoord.
Begrijpt u dat nou? Ik niet 8)7

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaseMan12O4 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:16:
@pasManm. Deze rom zat op mijn toestel toen ik hem kreeg. (besteld bij JiayuNederland.nl) Heb deze dus niet gedownload. Vind ook nergens duidelijke informatie over deze versie terug. De wifi performance is trouwens gewoon zoals het zou moeten imo.
kan je van jouw Rom geen cwm backup maken alleen data er uit verwijderen (zijn jouw persoonlijke instellingen dus zijn niet nodig) en er een zipje van maken en online zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21
Zijn de roms van een G4 en een G4 advanced eigenlijk uitwisselbaar? Of moet je hier mee oppassen en zijn er aparte roms voor de verschillende versies (1mb ram vs 2 mb, MTK6589 vs MTK6589T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseMan12O4
@gomez2010: Heb net JiayuNederland gevraagd of die mij kunnen helpen aan een recovery voor mijn versie. Een cwm backup is denk ik wel mogelijk. Moet ik alleen ff weten wat er dan allemaal uit moet zonder dat er onderdelen van mij persoonlijk in achter blijven ;) Vind ik niet zo'n fijn idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harladesh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-05 15:56
Gisteren heb ik mijn g4 binnen gekregen.
Ben erg blij met de telefoon.
Alleen als ik hem met de usb kabel op mn pc aansluit als USB opslag apparaat, stopt de systeem UI.
ik druk dan op USB-opslag inschakelen.

Is hier een eenvoudige fix voor?
p.s. ik heb root app delete geinstalleerd.
draai geen custom rom, en wil me daar ook niet aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaseMan12O4 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:32:
@gomez2010: Heb net JiayuNederland gevraagd of die mij kunnen helpen aan een recovery voor mijn versie. Een cwm backup is denk ik wel mogelijk. Moet ik alleen ff weten wat er dan allemaal uit moet zonder dat er onderdelen van mij persoonlijk in achter blijven ;) Vind ik niet zo'n fijn idee :P
Ah mooi, snap dat je geen persoonlijke gegevens in de CWM wil hebben :P enige wat ik nodig heb om er een weer werkende CWM van te maken is system (system.ext4.tar.a, system.ext4.tar) en boot.img maar mocht je iets kunnen krijgen van jiayunederland ook prima natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:10:
[...]

Ben net overgestapt op deze ROM, heb alleen wel dat spaanse bootlogo en wat onzinnige apps verwijderd en de standaard agenda in de CWM image gezet en daarna pas geupdate.
Hey Gomez, kan je mischien uitleggen hoe je dat bootlogo vervangen heb?

Ik dacht slim te zijn, ik heb dat logo bestandje in de zip vervangen dan in cwm die override te gebruiken. Hij failt dan alsnog op een verify. Kortom, ik kreeg dat zo snel niet voor elkaar.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon idd die files vervangen met de originele (zip openen en vervangen niet uitpakkken!!) en tevens logo.img verwijderen en aanpassen in update-script

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hoe doe je dat dan? Als je een bestand in een zip vervangt, zul je het toch uit moeten pakken en weer inpakken? Winrar bijvoorbeeld kan een bestand in een zip vervangen, maar op de achtergrond pakt tie het eerst uit. Je signed file zal daarna toch altijd failen?

Of heb je hier een truukje voor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:11:
Hoe doe je dat dan? Als je een bestand in een zip vervangt, zul je het toch uit moeten pakken en weer inpakken? Winrar bijvoorbeeld kan een bestand in een zip vervangen, maar op de achtergrond pakt tie het eerst uit. Je signed file zal daarna toch altijd failen?

Of heb je hier een truukje voor? :P
7zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Ik heb de phone binnen, helaas ook een MK6589 en geen MK6589T, maar ja, dat is het risico bij Chinezen :)

Ik heb firmware G4H 20130609-113111 erop staan, deze zie ik enrgens anders terugkomen. Is dit de laatste officiele firmware? Of is G4H 20130712-163509 de laatste officiele?

owja; werkt de touchscreen update ook op deze versie? ik heb namelijk nog wat probleempjes helaas :(

[ Voor 15% gewijzigd door B-Force op 17-07-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasmanm
Update. Ik heb net de G4H-20130620-163509 nogmaals geflashed. Deze gaf oorspronkelijk de sim loss bij 3G. Op een vanila start blijft de GSM verbinding nu netjes lopen, ook op 3G. Blijkbaar zat de sim loss ergens anders in.
We wifi verbinding is echter nog steeds erg zwak op alle roms. Haal via 3G zo'n 8mbs en via wifi 2mbs; op een locatie waar andere telefoons & ipad een 10x zo hogere throughput laten zien.

Iemand ook problemen met een slechte wifi performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Nope, de Speedtest-app haalt hier gewoon de max van mijn internet-verbinding (40/4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pasmanm schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:04:
Update. Ik heb net de G4H-20130620-163509 nogmaals geflashed. Deze gaf oorspronkelijk de sim loss bij 3G. Op een vanila start blijft de GSM verbinding nu netjes lopen, ook op 3G. Blijkbaar zat de sim loss ergens anders in.
We wifi verbinding is echter nog steeds erg zwak op alle roms. Haal via 3G zo'n 8mbs en via wifi 2mbs; op een locatie waar andere telefoons & ipad een 10x zo hogere throughput laten zien.

Hier ook gewoon het maximaal haalbare met de 20130620 ROM op WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 11:21
pasmanm schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:04:

Hey dat is interresant, ik heb nl. van die spaanse jiayu site de laatste twee roms geprobeerd: de 20130712-163509 versie en de LEWA 20130705. Beide roms gaven bij mij nog steeds precies hetzelfde resultaat, zodra ik 3G enable valt de verbinding om de minuut weg.
Als je enig idee hebt wat nou precies de trigger is voor het wel of niet goed functioneren van de 3G, dan zou ik die heel graag horen. Ik heb inmiddels zo'n beetje alle vinkjes en settings gehad en krijg het niet goed aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseMan12O4
@gomez2010: Ik heb net een DM naar je gestuurd met link naar de gevraagde files. Ben benieuwd wat jij en anderen ervan gaan vinden als je er een werkende flash-bare versie van hebt gemaakt.

@pasmanm: Even wachten tot gomez2010 een werkende versie gemaakt heeft. Dan kunnen we allemaal de volgende "exotische" versie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

B-Force schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:07:
Ik heb de phone binnen, helaas ook een MK6589 en geen MK6589T, maar ja, dat is het risico bij Chinezen :)

Ik heb firmware G4H 20130609-113111 erop staan, deze zie ik enrgens anders terugkomen. Is dit de laatste officiele firmware? Of is G4H 20130712-163509 de laatste officiele?

owja; werkt de touchscreen update ook op deze versie? ik heb namelijk nog wat probleempjes helaas :(
Ik heb de update gedaan maar die hielp niet. Een vochtig brillendoekje (zit alcohol in) hielp daarentegen wel. Er bleek een laagje aanslag of iets dergelijks op te zitten. Sindsdien is het stukken verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 11:21
Nou, ik snap er niks meer van.
Vanochtend 3G maar weer eens aangezet en ...... verbinding blijft stabiel, jippie, draai nu op 20130712-163509 rom.
Ik zie zelfs in de notification bar een H+ en 3G staan bij de verbinding, dat lijkt allemaal goed.
Echter data komt er niet over de lijn, zodra ik probeer iets van data te versturen zie ik wel een wit pijltje omhoog, maar er komt niks terug (wit pijltje naar beneden).
Nu heb ik dus wel een stabiele verbinding die niet steeds wegvalt, maar nog steeds geen werkende 3G verbinding, iemand nog tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
HerrieMan schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:55:
Nou, ik snap er niks meer van.
Vanochtend 3G maar weer eens aangezet en ...... verbinding blijft stabiel, jippie, draai nu op 20130712-163509 rom.
Ik zie zelfs in de notification bar een H+ en 3G staan bij de verbinding, dat lijkt allemaal goed.
Echter data komt er niet over de lijn, zodra ik probeer iets van data te versturen zie ik wel een wit pijltje omhoog, maar er komt niks terug (wit pijltje naar beneden).
Nu heb ik dus wel een stabiele verbinding die niet steeds wegvalt, maar nog steeds geen werkende 3G verbinding, iemand nog tips ?
Vreemd zeg! Ik ga dit weekend even proberen ... keep you posted. Ik draai nu op de 20130620 rom die dus hetzelfde probleem geeft ... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
APN settings wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Ik heb trouwens een 2GB versie. Of het een T is weet ik niet maar dus wel de 2GB en 3000mah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasmanm
Hi DaBuzzzzzz.
Als je 2GB hebt, dan heb je denk ik het t model: http://www.jiayuofficial....obile-phone/jiayu-g4.html

Waar heb je die besteld als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Ik denk niet de T maar alleen de 2Gb en 3000 Mah. Ik heb alles bij Jiayu Official vandaan. Hoe kan ik het makkelijkst de soc of cpu checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
DaBuzzzzz schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:06:
Ik heb trouwens een 2GB versie. Of het een T is weet ik niet maar dus wel de 2GB en 3000mah
Doen de backlights op de advance het wel?
Je kan AnTuTu BenchMark eens proberen die laat zie wat de soc is en het aantal Mhz. 1209Mhz is de normale, iets in de 1500 is de T. Ik ben heel erg benieuwd oOo

[ Voor 3% gewijzigd door boppos op 18-07-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Nee de backlights horen ook niet te werken want die zitten er niet in. Antutu zal ik even aanslingeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje001
  • Laatst online: 25-06 17:27
Ik heb nog altijd de ROM die erop stond en die is G4H 20130515-202809
en ik heb nog geen last gehad van touchscreen, wifi en 3G problemen. Werkt bij mij allemaal vlekkeloos.
Nog even een vraagje: Past hier ook een 64GB micro-SDXC kaartjen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Toch nog gewoon 23.1 fps in Epic Citadel op Ultra High. Dat had ik niet verwacht ... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe CWM recovery gemaakt van de files aangeleverd door BaseMan12O4
(G4W20130531-190735) van "JiayuNederland".
Nu ff testen of het allemaal naar behoren werkt, zo ja dan zal ik binnenkort deze "ROM" uploaden zodat deze voor de liefhebbers te downloaden is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Oeps,

nieuwe ROM geflashed en TiBu bakcup teruggezet inclusief systeem instellingen. Hij liep vast bij "Restore Android System", opnieuw opgestart en nu vast in een bootloop. Iemand een idee hoe ik in de CWM kan komen?
Vol down + power werkt niet :( En wat bij de G3 wel werkte (batterij eruit en dan eerste vol down, dan batterij erin en aanzetten) wert ook niet echt omdat de G4 contactpuntjes heeft ipv knoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Force schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:53:
Oeps,

nieuwe ROM geflashed en TiBu bakcup teruggezet inclusief systeem instellingen. Hij liep vast bij "Restore Android System", opnieuw opgestart en nu vast in een bootloop. Iemand een idee hoe ik in de CWM kan komen?
Vol down + power werkt niet :( En wat bij de G3 wel werkte (batterij eruit en dan eerste vol down, dan batterij erin en aanzetten) wert ook niet echt omdat de G4 contactpuntjes heeft ipv knoppen :)
Al je lader er aangehangen en dan vol+ en power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:58:
[...]

Al je lader er aangehangen en dan vol+ en power?
je bent een held! (waarom is het bij deze telefoon vol up ipv vol down???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 18:30

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Het is vrijwel altijd volume + bij cwm recovery :)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:| Ik kan helaas nog steeds geen gebruik maken van handsfree bellen ism. mijn autoradio.

Op de standaard Firmware en inmiddels ook Build G4H- 20130620-163509 kan ik prima pairen met mijn autoradio. Ook kan de autoradio mijn contacten synchroniseren. Wanneer ik echter een telefoongesprek opstart dan valt op de telefoon alle connnectiviteit weg (3G/BT/WIFI/Netwerk).

Als ik ga bellen dan komt er een melding 'Radio Uit' op de G4 en vallen allebei de simkaarten uit. Als ik dan opnieuw pincode invoer van beide sims, moet ik ook toestel ontgrendelen en is G4 weer operationeel.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik kan met andere Android toestellen prima verbinden en bellen, maar mijn Jiayu G4 crasht.. erg irritant.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:04:
:| Ik kan helaas nog steeds geen gebruik maken van handsfree bellen ism. mijn autoradio.

Op de standaard Firmware en inmiddels ook Build G4H- 20130620-163509 kan ik prima pairen met mijn autoradio. Ook kan de autoradio mijn contacten synchroniseren. Wanneer ik echter een telefoongesprek opstart dan valt op de telefoon alle connnectiviteit weg (3G/BT/WIFI/Netwerk).

Als ik ga bellen dan komt er een melding 'Radio Uit' op de G4 en vallen allebei de simkaarten uit. Als ik dan opnieuw pincode invoer van beide sims, moet ik ook toestel ontgrendelen en is G4 weer operationeel.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik kan met andere Android toestellen prima verbinden en bellen, maar mijn Jiayu G4 crasht.. erg irritant.
Dit probleem heb ik ook, alleen dan met 1 sim met de andere SIM gaat het wel goed, dit probleem heb ik op 2 andere MTK MT6589 telefoons ook ondervonden, oplossing niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
Voor de mensen die stellen dat hun GPS goed werkt: Welke software gebruiken jullie?

Sygic of Google Navigation werkt namelijk niet bij mij nadat ik via mobile uncle tools een cold en full fix heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Snap geen reet van die GPS problemen, afgezien van de berekeningen in ST doet ie het feilloos, acuraat en vlot. Ik gebruik geen Nav, want ik heb Nav in de tuut. Ik gebruik trackers en met google maps of alle andere locaties diensten werkt het prima dus. Heb je echt alles goed staan? Android is wat vaag als het om locatie functionaliteit gaat.

http://www.gizmochina.com...o-setup-gps-on-mtk-phone/ is alles dat ik heb doorgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:05:
[...]

Dit probleem heb ik ook, alleen dan met 1 sim met de andere SIM gaat het wel goed, dit probleem heb ik op 2 andere MTK MT6589 telefoons ook ondervonden, oplossing niet bekend.
Bedankt voor de Tip. Momenteel zit mijn micro-Sim in de telefoon. Ik ga het vanavond eens met een andere sim proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
DaBuzzzzz schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:11:
Snap geen reet van die GPS problemen, afgezien van de berekeningen in ST doet ie het feilloos, acuraat en vlot. Ik gebruik geen Nav, want ik heb Nav in de tuut. Ik gebruik trackers en met google maps of alle andere locaties diensten werkt het prima dus. Heb je echt alles goed staan? Android is wat vaag als het om locatie functionaliteit gaat.

http://www.gizmochina.com...o-setup-gps-on-mtk-phone/ is alles dat ik heb doorgelopen.
Ik maak zelf geen gebruik van trackers, maar het lijkt mij dat auto nav iets veel eisender is aangezien de meeste hier goede ervaringen hebben met GPS en tracking software. But correct me if i'm wrong. Vraag me daarom ook af of er iemand is die goed kan werken met een van Androids auto navigatie apps.

Alles staat aan wat ze in dit artikel beschrijven. EPO is gedownload, maar zal hem straks eens verversen en nog is testen. Ben ook al met GPS-test aan de gang geweest, maar dit bracht ook geen oplossing. Maar bedankt voor de link DaBuzzzzz!

Als ik de verschillende reacties lees lijkt het toch dat GPS bij de een beter werkt als bij de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Dat lijkt er idd op. Ik heb ook getracked in mijn auto hoor, inclusief getint en warntewerend glas. Fix duurde 2 minuten maar daarna feilloos. Sygic oid zal conform presteren. Het principe is exact hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
Misschien moet ik dan toch maar overwegen om gebruik te maken van mijn garantie(gelukkig wel via JiauyuNederland). Nu ligt mijn Iphone nog in de wagen om te navigeren. Laatst zat ik alleen met de G4 opgescheept en navigeren van Rotterdam naar Breda was een ramp. Uiteindelijk een parkeerwachter de weg gevraagd :-s Verwacht ook niet de GPS kwaliteit van een Samsung of Apple telefoon, maar hier is echt niet mee te werken jammer genoeg.

Zal de reacties nog even afwachten misschien komt er toch nog een software matige fix, maar ik zie het somber in :(

Ben overigens wel tevreden met de G4! Big bang 4 buck op de GPS na dan.

[ Voor 18% gewijzigd door o0Donder0o op 19-07-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik krijg ineens spontaan notifications dat mn SD card gedismount is, met direct daarna een regeltje preparing sd card.

dun papiertje er tussen gestopt om hem iets steviger in zn slot te drukken maar dat helpt niet. Ik denk dat het een software probleem is ... (proces dat crasht of zo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
wel een merk SD kaartje meneer? Chinese no-brand is vaak niet up to spec op meerdelijk vlakken.. ook fysieke afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Samsung uhs 32gb, meneer ;)

Edit: [insert favorite curse] kaartje is er helemaal mee gestopt, is stuk. Doet het ook niet meer in andere telefoons. Hoop dat ik het bonnetje nog kan vinden want ik heb em pas een paar weken. :(

[ Voor 78% gewijzigd door InflatableMouse op 19-07-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat met die sd kaartjes, dat lijkt een android probleem te zijn. Android is erg moeilijk als het om sd kaartjes gaat. Ik heb een sandisk kaartje en ook het zelfde probleem, alleen blijft het kaartje wel werken. Opeens kan de telefoon de kaart niet meer vinden. en dan 5 min later is het probleem weer weg, en weer een uur later weer terug.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
ah bonne dus. Samsung maakt goeie kaartje, pechgevalletje dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Het was trouwens een a-data, maar bonnetje is gevonden dus morgen maar effe ruilen.

Heb meteen maar reserve besteld want dit ga ik niet nog een keer meemaken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
ik heb gisteren mijn nandroid weer teruggezet, draai nu dus weer versie 20130609-113111. Ervaringen tot nu toe zijn super: goede dual SIM, goede 3G en wifi verbinding, GPS lijkt goed te werken, BT werkt op de carkit (JVC Radio). Ik ga voorlopig niet naar een andere ROM denk ik.

Wat ik mis tot nu toe in deze ROM is:
- facial unlock (of hoe dat dan ook heet)
- EPO instellingen in het GPS menu (staat gewoon niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik heb de Jiayu nu een paar dagen. De gps heb ik juist snel getest via maps en het duurt inderdaad lang voordat mijn locatie gevonden is. verder vind ik alleen dat het touchscreen wat minder gevoelig reageert dan mijn optimus 2x. Weet iemand hoe je het aantal startschermen verandert of moet je daarvoor een launcher gebruiken? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 22:15

Teon

nieuw ...

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:12:
[...]
Bedankt voor de Tip. Momenteel zit mijn micro-Sim in de telefoon. Ik ga het vanavond eens met een andere sim proberen.
Ook ik heb hetzelfde bluetoothprobleem. Soms werkt het even, voornamelijk als ik gebeld wordt. Zou het te maken hebben met de SIM-keuze voor standaard uitgaande gesprekken?

Iemand al meer getest?

BANG! Dat is hem!

Pagina: 1 ... 15 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen